PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Heb je soms .73 uit Singapore geïnstalleerd?tcviper schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:59:
[...]
Bij mij zegt ie dat Dit Item is niet compatible met uw apparaat bij mijn Xperia S :*(
zeiden er niks van te weten. ik ga straks weer bellen of er al schot in de zaak zit. ik wil vanavond een nieuwe want ben hierna voor langere tijd weg.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Omdat hij niet geoptimaliseerd is voor 720p?Zeror schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:43:
Iemand hierzo die weet waarom de android game Modern Combat 3: Fallen Nation niet compatible is met de Xperia S?
Nu toch ook maar Singapore Generic .73 geïnstalleerd en lijkt gelijk een stuk sneller, ook Instagram kan ik gewoon downloaden dus waar die andere problemen mee hadden weet ik ook niet
Verwijderd
wat een geweldige foon!
verder jammer van al die sony reclame meuk en burgernet.
Gauw rooten en meuk deinstaleren
iemand al een goede how to of linkje voor mij?
Voor het meeste hoef je hem niet te rooten hoor, kun je gewoon via instellingen > toepassingen doenVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:59:
U mag mij feliciteren Ik heb hem ook!
wat een geweldige foon!
Voor root kan je het andere topic hier op got bekijken, link staat in eerste post hier.. Aan de hand daarvan heb ik gisteren mijn xperia ook geroot.
http://www.qooqle.nl/?q=Xperia+S+Tweakers+RootVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:59:
U mag mij feliciteren Ik heb hem ook!
wat een geweldige foon!
Merk ik ook inderdaad. Angry Birds Space bijvoorbeeld. Knopjes zijn erg klein.Robin64 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:01:
valt mij wel op dat nog niet veel geoptimaliseerd is voor 720p. Veel apps hebben nog een lage resolutie icoon of interface. Wat soms ook een rare banding als gevolg heeft bij gradients.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Check alleen dit lijstje eens,allemaal troep en de S heeft er nog meer zoals die social app.Robin64 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:01:
Voor root kan je het andere topic hier op got bekijken, link staat in eerste post hier.. Aan de hand daarvan heb ik gisteren mijn xperia ook geroot.
Kun je allemaal eruit slopen.
Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1"
Allemaal troep is ook wel overdreven. Dit is wat je kan verwijderen. Zaken als de calculator en email en nog meer dingen die er tussen staan zijn wel handig, iig voor mij.jejeh schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:05:
[...]
Check alleen dit lijstje eens,allemaal troep en de S heeft er nog meer zoals die social app.
Kun je allemaal eruit slopen.
Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1"
PSN id: NL_SToRM
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik heb ze zojuist gebeld. Ze gaan bellen met het hoofdkantoor of er daar wat bekend is en of ze direct een nieuwe mee mogen geven.raydekok schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:15:
iemand anders ervaringen met the phonehouse dat ze niet direct een nieuwe leverde?
Keep you posted
Verwijderd
Althans via de website kom ik geen aanbiedingen tegen..
Raar?? Of kijk ik er langs?
Jawel hoor, gewoon even in de winkel vragen of bellen.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:22:
Vodafone schijnt geen Sony-toestellen te verkopen...
Van XDAtcviper schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:27:
Uh waar halen jullie die firmware update .73 vandaan want ik krijg die niet bij software update?
ThePhoneHous in apeldoorn heeft voor mij rondgebeld en vertelde me dat als je het probleem binnen 8 (werk?) dagen na aankoop hebt dan wordt de telefoon direct omgeruild. Daarna wordt hij opgestuurd voor reparatie.r_ketting schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:19:
[...]
Ik heb ze zojuist gebeld. Ze gaan bellen met het hoofdkantoor of er daar wat bekend is en of ze direct een nieuwe mee mogen geven.
Keep you posted
Wellicht zijn er nog wel andere voorwarden als je hun extra verzekering hebt afgesloten (heb ik niet).
Kan best dat ze dit model (nog) niet aanbieden. Dan gewoon langs een generieke telco winkel en daar verlengen. Kun je ieder toestel kiezen, is het sowieso simlock vrij en heb je alles direct geregeld!Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:22:
Vodafone schijnt geen Sony-toestellen te verkopen...
GENERIC - user.
Krijg nu de melding dat er een update beschikbaar is: 6.0.A.3.67 van 10,6 MB
[ Voor 5% gewijzigd door FreakyFries op 05-04-2012 15:46 . Reden: TYPO IN VERSIENUMMER :( ]
heeft doomlord de .62 naar .64 veranderd?FreakyFries schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:26:
Ik had 1252-0023_6.0.A.3.64
GENERIC - user.
Krijg nu de melding dat er een update beschikbaar is: 6.0.A.3.67 van 10,6 MB
edit:
Manufacturer: Sony Mobile
Model #: LT26i (AAD-3880120-AV)
Supported Technologies
and Frequency Bands: GSM: 850/900/1800/1900, UMTS FDD: Band I/Band II/Band V/Band VIII
HW Version SW Version Request Type Date Certified A 6.0.A.3.73 ECO Mar 19, 2012 A 6.0.A.3.70 ECO Mar 15, 2012 A 6.0.A.3.67 ECO Feb 23, 2012 A 6.0.A.3.62 ECO Feb 15, 2012 A 6.0.A.1.249 Initial Feb 8, 2012
[ Voor 57% gewijzigd door Wai_AM op 05-04-2012 15:38 ]
Sorry, typo in mijn vorige bericht! Van .62 naar .67!Wai_AM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:32:
[...]
heeft doomlord de .62 naar .64 veranderd?
edit:
[...]
Zodat hij of zij een plaatje voor je kan posten?Rev! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:49:
Enige is dat ik de witte nog nooit in het echt heb gezien, maar op de plaatjes lijkt hij een stuk mooier, iemand die hier wel een witte heeft?
Ik had gisteren de witte nog vast in de MM, vind dat goedkope uiterlijk hard meevallen hoor, gewoon helemaal niet eigenlijk. Maar dat ligt er ook aan wat je onder goedkope looks verstaat, bij mij vallen daar de Samsung zwartglimmende body's onder bijvoorbeeld. Dat terzijde, ik heb niet kunnen vergelijken met de zwarte Xperia S versie, maar de witte ziet er goed uit.Rev! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:54:
Dat is waar, was meer benieuwd hij ook "goedkoper" lijkt dan een zwarte.
Ik heb mijn toestel besteld bij Castle.nl dus ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Voorlopig stuur ik m nog niet op om zeker van te zijn dat het probleem straks verholpen is maar toch: Wil m eigenlijk niet 3 weken kwijt zijn...
ps. Heb overigens de zwarte versie met bouwweek 12W11
[ Voor 5% gewijzigd door Oliesjeik1 op 05-04-2012 17:18 ]
d'n oliesjeik
d'n oliesjeik
Sony launcher = standaard 5 , geen toevoeg mogelijkheid.Oliesjeik1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:04:
[android noob] Is er trouwens een manier om extra startschermen toe te voegen? Het zijn er standaard 5 wat opzich goed is maar net 1tje meer zou fijn zijn. Ik kan alleen nergens vinden hoe je een startscherm toevoegd/verwijderd \[/android noob]
edit:
Wel meer dan 5 schermen:
niet rooten:
andere launchers installeren zoals ADW, go etc.
rooten:
sony launcher mod.
[ Voor 3% gewijzigd door Wai_AM op 05-04-2012 19:11 ]
Kan niet met de launcher van Sony... Je kan in de Play Store verschillende andere launchers downloaden (LauncherPro, Go Launcher, ...) waarmee dat wel kan.Oliesjeik1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:04:
[android noob] Is er trouwens een manier om extra startschermen toe te voegen? Het zijn er standaard 5 wat opzich goed is maar net 1tje meer zou fijn zijn. Ik kan alleen nergens vinden hoe je een startscherm toevoegd/verwijderd \[/android noob]
Ik gebruik 1.5Bloodhatch schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:14:
Want 5 is niet genoeg? ik heb er maar 3 in gebruik (en geen van de 3 helemaal vol gepropt), ik zal wel tot de categorie minimalist behoren.
Je vraag is hierboven al beantwoord. Maar aangezien je een Android noob bent, vermoed ik dat je de mogelijkheden van de standaard launcher nog niet optimaal gebruikt. Begin eens met vertellen wat je allemaal op je startschermen zou willen zetten en waarom dat niet past. De meer ervaren gebruikers hier kunnen je dan gerichte tips geven.Oliesjeik1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:04:
Zelf gebruik ik 3 van de 5 schermen en als ik nog wat meer mappen zou gebruiken en enkele kleinere widgets zou ik ook met 2 uit de voeten kunnen.
Dus zo gek is zijn vraag nog niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Wai_AM op 05-04-2012 21:17 ]
Ik lijk er hier ook last van beginnen te krijgen terwijl ik dat eerst niet had. Kijk nog even aan hoe het zich gaat voortzetten.Oliesjeik1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:16:
Het lijkt dat ik ook last heb van het gele vlek probleem. Net even een potje GTA3 gespeeld waarbij het toestel erg warm is geworden. Daarna via *#*#service#*#* even een screen test gedaan en dan zie je inderdaad dat, wanneer het scherm volledig wit is, er onderin een gele wazige vlek te zien is. Het is niet heel erg duidelijk overigens maar heb ook even aan m'n broertje gevraagd of hij iets zag aan het scherm (zonder te vragen of hij iets geels zag) en hij merkte het ook op.
Ik heb mijn toestel besteld bij Castle.nl dus ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Voorlopig stuur ik m nog niet op om zeker van te zijn dat het probleem straks verholpen is maar toch: Wil m eigenlijk niet 3 weken kwijt zijn...![]()
ps. Heb overigens de zwarte versie met bouwweek 12W11
Telefoon komt met .62, en ik kreeg vrijwel meteen de melding dat .67 verkrijgbaar is:

Toch eens op die manier proberen te updaten ipv PCcompanion.
Nog ergens goed voor die updater
edit: update via online updater gelukt.
[ Voor 4% gewijzigd door ribbe82 op 05-04-2012 22:14 ]
Mijn witte is vandaag verzonden (Typhone), die verwacht ik morgen binnen. Veel mensen vinden de witte lelijk blijkbaar, maar ik vind de witte toch een stuk strakker eigenlijk.Rev! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:45:
Grrr, kan de zwarte meteen krijgen, van de witte is levertijd onbekend. Zal ik dan toch een zwarte nemen? Ben zo bang dat ik daar spijt van ga krijgen
Mijn ubermax temp is trouwens 43 graden bij lang gamen, daarboven heb ik hem nog nooit gezien.
[ Voor 21% gewijzigd door mbttr op 05-04-2012 23:42 ]
Verwijderd
Zit soms ook aan de randen, dikwijls een combinatie van de twee.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:05:
Die gele waas, kan die ook echt tegen de randen zitten rondom of zit die echt alleen als een vlek ergens onderaan?
Dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar er zijn idd een aantal mensen hier op het forum, waaronder mij zelf, die de witte variant van de Xperia S niet zo zeer lelijk vinden, maar een tikkeltje aan de vrouwelijke kantFrietsaus schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:48:
[...]
Mijn witte is vandaag verzonden (Typhone), die verwacht ik morgen binnen. Veel mensen vinden de witte lelijk blijkbaar, maar ik vind de witte toch een stuk strakker eigenlijk.
Beide modellen hebben zo hun charmes, zo komt bij de witte variant het zwarte scherm, vooral als deze uitstaat, goed naar voren (het "breekt" zeg maar het toestel), maar de transparante balk daarentegen valt door de witte behuizing wel weer in het niet.
Bij het zwarte model valt het scherm helemaal samen met de zwarte case van de telefoon, waardoor deze niet opvalt, maar ook dit heeft z'n charmes. Dit geeft een beetje het zelfde effect als bij de nieuwe high-end Monolithic design (klik) televisies van Sony. Verder vind ik dat de transparantie balk bij het zwarte toetstel beter tot z'n recht komt
[ Voor 9% gewijzigd door BaBy-G op 06-04-2012 00:35 ]
Man - a being in search of meaning
Verwijderd
Met NFC Tagwriter van NXP (via Playstore) begin ik iets meer meerwaarde te zien in de meegeleverde NFC tags...Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de tag volledig te erasen om ze vervolgens naar eigen smaak weer te herprogrammeren met allerlei andere leuke functies. NFC Tagwriter maakt automatisch een backup van de bestaande data op de tag alvorens de tag herschreven wordt...Om te kunnen herschrijven dien je de Tagwriter eerst in Professional Edition in te stellen. Dit kan eenvoudig en kosteloos via menu> preferences> version management> Switch UI> Professional Edition. Heb je net ff wat meer mogelijkheden...
Met TagInfo van NXP (ook via Playstore) is het mogelijk om wat meer technische details van de NFC tags uit te lezen. Kan ook met andere RFID tags zoals je eigen Legitimatiebewijs/ID-kaart. Uiteraard is deze geblokkeerd tegen herschrijven maar wellicht is het mogelijk om op termijn bijvoorbeeld een skipas oid te klonen en weg te schrijven op je eigen NFC tag om maar eens wat te noemen...Er zal in de nabije toekomst vast wel veel meer mogelijk zijn op dit gebied waardoor de huidige toepassing van RFID wellicht een hele andere wending krijgt.
Bij mij waren er 2 hotspots, onderin en helemaal rechtsboven (daar een iets kleinere).Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:05:
Die gele waas, kan die ook echt tegen de randen zitten rondom of zit die echt alleen als een vlek ergens onderaan?
Verder kwam aan de onderkant als eerste een gele waas. Als de telefoon warmer werd dan ook aan beide zijkanten en de hele bovenkant een gele waas.
Ik heb mijn 5 schermen ook redelijk volgepropt:Wai_AM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:44:
als ervaren android gebruiker heb ik er 4 volgepropt nu, maar op mijn X10 gebruik ik er 5, liefst wil ik 7 gebruiken
Dus zo gek is zijn vraag nog niet.
1) Muziek, BeyondPod, Ambling Book player, Datagebruik
2) Timeline widget 4x4 (android pro widgets) dat is facebook+twitter.
3) Klok + weer + mini info + folders met veelgebruikte apps
4) Agenda widget 4x4 (android pro widgets)
5) 2 x Aura for EVE Online widget, NFC task launcher, quick setting toggles
Kom wel uit met 5 schermen, maar 7 zou ik ook wel vol krijgen
[ Voor 34% gewijzigd door riotrick op 06-04-2012 09:25 ]
Goede uitleg wat de voordelen van de witte en de zwarte zijn! Ik vind de witte persoonlijk mooier en ziet er van voren niet goedkoper uit. Achter zie je bij de witte echter wel duidelijk de randen van het klepje. Bij de zwarte valt dit weg.BaBy-G schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:28:
[...]
Dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar er zijn idd een aantal mensen hier op het forum, waaronder mij zelf, die de witte variant van de Xperia S niet zo zeer lelijk vinden, maar een tikkeltje aan de vrouwelijke kant
Beide modellen hebben zo hun charmes, zo komt bij de witte variant het zwarte scherm, vooral als deze uitstaat, goed naar voren (het "breekt" zeg maar het toestel), maar de transparante balk daarentegen valt door de witte behuizing wel weer in het niet.
Bij het zwarte model valt het scherm helemaal samen met de zwarte case van de telefoon, waardoor deze niet opvalt, maar ook dit heeft z'n charmes. Dit geeft een beetje het zelfde effect als bij de nieuwe high-end Monolithic design (klik) televisies van Sony. Verder vind ik dat de transparantie balk bij het zwarte toetstel beter tot z'n recht komt
De gele waas is bij mij (12W09) zeer licht aanwezig onderaan het scherm. Ik zie het alleen bij wit en vind het dus niet hinderlijk.
Sja, ieder z'n mening inderdaad maar dat vrouwelijker-verhaal vind ik dus persoonlijk echt onzin hoor. Is een witte auto ook vrouwelijk? Of een witte laptop? Het staat wellicht wat minder zakelijk een witte, maar zeker niet vrouwelijk in mijn ogen.BaBy-G schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:28:
[...]
Dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar er zijn idd een aantal mensen hier op het forum, waaronder mij zelf, die de witte variant van de Xperia S niet zo zeer lelijk vinden, maar een tikkeltje aan de vrouwelijke kant
Als 'ie nou roze was met hartjes erop...
ongeveer hetzelfde principeriotrick schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:20:
[...]
Kom wel uit met 5 schermen, maar 7 zou ik ook wel vol krijgen
1) S2 Calendar widget 2x (2x1), android agenda widget 4x3
2) Sony weather widget, wifiwidget, traffic counter, Sony hulpprogramma's , battery monitor 2x1 widget,
3) aix weather, weather forecast 4x1 ,Sony time widget, Extdate 2x1, battery disc, android flashlight, folder met snelkoppelingen
4) Series guide 4x2 , mytrack widget, trackid widget
5) Sony NFC widget
Nooouuuu!Frietsaus schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:06:
[...]
Sja, ieder z'n mening inderdaad maar dat vrouwelijker-verhaal vind ik dus persoonlijk echt onzin hoor. Is een witte auto ook vrouwelijk? Of een witte laptop? Het staat wellicht wat minder zakelijk een witte, maar zeker niet vrouwelijk in mijn ogen.
http://stock-image.mediaf...ng-at-camera-pc670301.jpg
http://image1.masterfile.com/em_w/05/36/04/400-05360448w.jpg
http://images.crestock.com/4150000-4159999/4153314-xs.jpg
http://stock-image.mediaf...ence-table-aid025ar01.jpg
http://static4.depositpho...solated-against-white.jpg
http://watermarked.cutcas...on-white-hands-raised.jpg
http://watermarked.cutcas...over-white-background.jpg
http://static4.depositpho...copy-space-over-white.jpg
http://image.shutterstock...h-dandelions-55415476.jpg
Wat mij ideaal lijkt is dat ik mijn telefoon als een soort back-up kan gebruiken van mijn NFC dingen. Ik heb nl. een aantal NFC passen voor toegang en natuurlijk een OV-kaart. Als ik op een of andere manier de ontvanger zou kunnen laten geloven dat mijn telefoon die kaart is zou dat geweldig zijn, nog minder dingen die ik meer moet nemen is meer beter.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 03:00:
Vanavond eens wezen klooien met NFC en meegeleverde tags...Voor sommige hier al wel bekend, voor andere bij deze...
Met NFC Tagwriter van NXP (via Playstore) begin ik iets meer meerwaarde te zien in de meegeleverde NFC tags...Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de tag volledig te erasen om ze vervolgens naar eigen smaak weer te herprogrammeren met allerlei andere leuke functies. NFC Tagwriter maakt automatisch een backup van de bestaande data op de tag alvorens de tag herschreven wordt...Om te kunnen herschrijven dien je de Tagwriter eerst in Professional Edition in te stellen. Dit kan eenvoudig en kosteloos via menu> preferences> version management> Switch UI> Professional Edition. Heb je net ff wat meer mogelijkheden...
Met TagInfo van NXP (ook via Playstore) is het mogelijk om wat meer technische details van de NFC tags uit te lezen. Kan ook met andere RFID tags zoals je eigen Legitimatiebewijs/ID-kaart. Uiteraard is deze geblokkeerd tegen herschrijven maar wellicht is het mogelijk om op termijn bijvoorbeeld een skipas oid te klonen en weg te schrijven op je eigen NFC tag om maar eens wat te noemen...Er zal in de nabije toekomst vast wel veel meer mogelijk zijn op dit gebied waardoor de huidige toepassing van RFID wellicht een hele andere wending krijgt.
Is het sowieso mogelijk om de NFC lezer als NFC "verzender" te gebruiken?
Toch heb ik wel wat puntjes van kritiek. Hoe vinden jullie bijvoorbeeld de gesprekskwaliteit? Die vind ik namelijk echt minder dan bij m'n vorige toestel, een HTC Desire. De Xperia S klinkt doffer, waardoor ik mensen soms echt minder goed versta. Andersom hoor ik van mensen ook dat ik 'anders klink', maar niet per se slechter. Het gespreksvolume is wel prima.
Verder heb ik op dit moment regelmatig dat als ik de Galerij open, en een (zelfgemaakte) foto open, dat hij dan blijft laden en ik geen high res versie van de foto te zien krijg. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de nauwelijks aanwezige dataverbinding van Vodafone want als ik die uitschakel is het opgelost, maar ik vind het wel slordig dat dit impact zou hebben op het laden van lokale foto's.
Series guide. Geweldige app! ThanksWai_AM schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:13:
[...]
ongeveer hetzelfde principe
1) S2 Calendar widget 2x (2x1), android agenda widget 4x3
2) Sony weather widget, wifiwidget, traffic counter, Sony hulpprogramma's , battery monitor 2x1 widget,
3) aix weather, weather forecast 4x1 ,Sony time widget, Extdate 2x1, battery disc, android flashlight, folder met snelkoppelingen
4) Series guide 4x2 , mytrack widget, trackid widget
5) Sony NFC widget
Ja, maar meer om bijv. je contactinfo te verzenden wanneer een ander met NFC smartphone deze tegen jouw SXS aanhoudt. Dat kan met de app "Tag" -> tabblad "Mijn tag". Of je er ook een toegangspas mee kunt klonen weet ik niet. In ieder geval zijn daar nog geen apps voor.Cyleo schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:14:
[...]
_██_
(ಠ_ృ)
Ohhh die kon ik nog niet!
Verwijderd
Technisch gezien lijkt me dit wel mogelijk aangezien er al een aantal App's zijn die gebruik maken van de mogelijkheid om zenden. Zoek maar eens naar Blue NFC in de Playstore. Met deze app kan je NFC gebruiken voor het delen van je content met andere smartphones. Via NFC geef je namelijk de andere telefoon opdracht om zijn/haar bluetooth te starten, verbinding te maken en content te ontvangen van jouw telefoon. Hierbij hoef je geen gebruik te maken van een tag om te communiceren, je hoeft slechts de telefoons bij elkaar in de buurt te houden om opdracht te geven. Heb dit echter nog niet kunnen testen...Cyleo schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:14:
[...]
Wat mij ideaal lijkt is dat ik mijn telefoon als een soort back-up kan gebruiken van mijn NFC dingen. Ik heb nl. een aantal NFC passen voor toegang en natuurlijk een OV-kaart. Als ik op een of andere manier de ontvanger zou kunnen laten geloven dat mijn telefoon die kaart is zou dat geweldig zijn, nog minder dingen die ik meer moet nemen is meer beter.
Zal vast niet al te lang duren voordat er apps ontwikkeld zijn die een aantal NFC dingen zou kunnen vervangen door een backup op je telefoon te zetten om vervolgens je telefoon te gebruiken i.p.v. al die andere passen en dergelijke. Volgens mij is dat ook de basisgedachte achter NFC. De tags die door Sony meegeleverd zijn lijken mij niets anders als een soort leerschool voor het grote publiek om kennis te maken met de mogelijkheden die deze techniek in de toekomst kan leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 11:51 ]
Een Bierdopje app zou ideaal zijn voor mij
Ik vind de belkwaliteit vele malen beter dan bij de htc desire. Kan mensen duidelijker verstaan en zij mij ook. Ik bel via het kpn netwerk (telfort) net als mijn vriendin bv. Kan het zijn dat HD Voice bij deze gesprekken wordt gebruikt?TripleM schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:15:
Toch heb ik wel wat puntjes van kritiek. Hoe vinden jullie bijvoorbeeld de gesprekskwaliteit? Die vind ik namelijk echt minder dan bij m'n vorige toestel, een HTC Desire. De Xperia S klinkt doffer, waardoor ik mensen soms echt minder goed versta. Andersom hoor ik van mensen ook dat ik 'anders klink', maar niet per se slechter. Het gespreksvolume is wel prima.
Denk dat het idd komt door de facebook koppelingen e.d. in gallery. Ik kan je QuickPic aanraden als alternatief voor gallery. Werkt m.i. stukken beter.TripleM schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:15:
Verder heb ik op dit moment regelmatig dat als ik de Galerij open, en een (zelfgemaakte) foto open, dat hij dan blijft laden en ik geen high res versie van de foto te zien krijg. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de nauwelijks aanwezige dataverbinding van Vodafone want als ik die uitschakel is het opgelost, maar ik vind het wel slordig dat dit impact zou hebben op het laden van lokale foto's.
Heb hem ook gelijk gedownload
[ Voor 6% gewijzigd door riotrick op 06-04-2012 12:03 ]
Verwijderd
Lijkt me binnenkort wel mogelijk, echter kan het zijn dat de betreffende pas beveiligd is. Met Tagwriter van NXP (zie eerdere post hierboven) heb ik de meegeleverde tags eenvoudig kunnen klonen. Voordeel is dat als je met Tagwriter een tag leest deze automatisch een backup maakt van data die op een tag staat. De app heeft ruimte om tot 1000! NFC tags te backuppen. Als je de oorspronkelijke data terug wilt zetten is dat een piece of cake...Atomsk schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:37:
[...]
Ja, maar meer om bijv. je contactinfo te verzenden wanneer een ander met NFC smartphone deze tegen jouw SXS aanhoudt. Dat kan met de app "Tag" -> tabblad "Mijn tag". Of je er ook een toegangspas mee kunt klonen weet ik niet. In ieder geval zijn daar nog geen apps voor.
Try it yourself!
Nogmaals...Deze techniek staat nog echt in de kinderschoenen voor het grote publiek maar er zullen in de nabije toekomst echt wel meer handige apps zoals Blue NFC op de markt verschijnen waardoor de toepassing van NFC en RFID in een stroomversnelling terecht komt. Is slechts een kwestie van tijd...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 12:45 ]
Een van de eerste apps die in installeer op android telefoons en die ik iedereen aanraad.
Doet alles wat de normale gallerij kan en meer, sneller en beter.
Vind de belkwaliteit ook echt super, veel beter dan mijn Desire. Misschien heb je je volume iets te hard staan? Krijg ook van de andere kant vaak te horen dat mijn verbinding lekker stil is (geen ruis), zal wel de noice cancellation zijn. Als jullie over 3g bellen kan dat inderdaad HD voice zijn, als zij een HD voice compatible telefoon heeft.riotrick schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:01:
[...]
Ik vind de belkwaliteit vele malen beter dan bij de htc desire. Kan mensen duidelijker verstaan en zij mij ook. Ik bel via het kpn netwerk (telfort) net als mijn vriendin bv. Kan het zijn dat HD Voice bij deze gesprekken wordt gebruikt?
Over de smart wireless headset, ik kwam net tijdens het SOGgen deze app tegen: Google Play: Smart Wireless Headset pro
Het lijkt mij dat deze app muziekinformatie sturen naar de headset mogelijk maakt, ik weet het niet zeker, maar het is een vermoeden. Aangezien ik de headset zelf niet heb laat ik dat aan anderen over
Je kan/mag uiteraard vinden wat je wilt en je moet je zeker niet laten beïnvloeden wat andere mensen vinden, maar het neemt niet weg dat vrouwen in het algemeen wit de voorkeur geven boven zwart, waardoor wit automatisch wat vrouwelijker, zeker als je het vergelijkt met zwart, wordt gevonden en dit heeft niks te maken of je wit mooi of niet mooi vindt (ik heb zelf ook getwijfeld over een witte Xperia SFrietsaus schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:06:
[...]
Sja, ieder z'n mening inderdaad maar dat vrouwelijker-verhaal vind ik dus persoonlijk echt onzin hoor. Is een witte auto ook vrouwelijk? Of een witte laptop? Het staat wellicht wat minder zakelijk een witte, maar zeker niet vrouwelijk in mijn ogen.
Je kan het vergelijken met bijvoorbeeld bier en rosé. Bier wordt toch vaker als een mannen drank gezien en rosé daarentegen meer als een vrouwen drankje. Dat wil niet zeggen dat je als man zijnde rosé niet lekker mag vinden en vice versa, maar toch hebben beide dranken een mannen/vrouwen stempel.
En wat betreft of ik een witte auto/laptop vrouwelijk vind, dat hang natuurlijk van de auto/laptop af, maar ik vind het in het algemeen idd vrouwlijker dan een zwarte model/variant
lol (flauw)FreakyFries schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:01:
[...]
Nooouuuu!![]()
http://stock-image.mediaf...ng-at-camera-pc670301.jpg
http://image1.masterfile.com/em_w/05/36/04/400-05360448w.jpg
http://images.crestock.com/4150000-4159999/4153314-xs.jpg
http://stock-image.mediaf...ence-table-aid025ar01.jpg
http://static4.depositpho...solated-against-white.jpg
http://watermarked.cutcas...on-white-hands-raised.jpg
http://watermarked.cutcas...over-white-background.jpg
http://static4.depositpho...copy-space-over-white.jpg
http://image.shutterstock...h-dandelions-55415476.jpg
Ook ik vind de kwaliteit van telefoongesprekken stukken beter dan met de Desire. Ik heb verder geen KPN, dus geen Voice HD.Cyleo schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:49:
[...]
Vind de belkwaliteit ook echt super, veel beter dan mijn Desire. Misschien heb je je volume iets te hard staan? Krijg ook van de andere kant vaak te horen dat mijn verbinding lekker stil is (geen ruis), zal wel de noice cancellation zijn. Als jullie over 3g bellen kan dat inderdaad HD voice zijn, als zij een HD voice compatible telefoon heeft.
Over de smart wireless headset, ik kwam net tijdens het SOGgen deze app tegen: Google Play: Smart Wireless Headset pro
Het lijkt mij dat deze app muziekinformatie sturen naar de headset mogelijk maakt, ik weet het niet zeker, maar het is een vermoeden. Aangezien ik de headset zelf niet heb laat ik dat aan anderen over
Als witte laptops vrouwelijk zijn suggereert dit dan iets?
http://i.zdnet.com/blogs/apple-laptop-event-088.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Damian op 06-04-2012 13:42 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Op je teentjes getrapt?Damian schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:41:
MacBooks zijn niet witDe nieuwere in ieder geval niet.
Maar het ging om het idee..
d'n oliesjeik
Meteen verwijderen die bloatware. Een virusscanner op Android is overbodig en er zijn genoeg andere apps die je telefoon beveiligen in geval van diestal/verlies.Oliesjeik1 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:15:
Bij mij zeurt ie trouwens elke keer of ik McAfee Mobile Security wil registreren... Gebruikt iemand dit en is het aan te raden? Heb hier ergens gelezen dat er een optie is dat, mocht je telefoon gestolen zijn, automatisch geregistreerd wordt wanneer er een nieuwe sim in geplaatst wordt en tevens het nummer van de "dief" naar een vertrouwelijk contact gestuurd wordt. Dit is ook van McAfee maar vroeg me af of dit dus ook onder "McAfee mobile Security" valt.
[ Voor 4% gewijzigd door FreakyFries op 06-04-2012 15:37 ]
Ik denk niet dat het hierbij om een handje vol mensen gaat die dit probleem hebben zoals Sony dat beweert, maar dat iedereen die de eerste batch Xperia S hebben dit vroeg of laat gaat krijgenFreakyFries schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:35:
Zojuist een stuk genavigeerd op mijn telefoon in een warme auto en raad eens? Vlekken!(12W11)

Ik heb er zelf vooralsnog nog geen last van, maar ik hou m'n hart vast met het warme weer die wij de komende tijd gaan krijgen.
Ik toevallig zojuist ook, maar geen vlekken 12W11. Heb hem specifiek op het dashboard gebruikt oom warm te worden zodat ik kon checken...FreakyFries schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:35:
Zojuist een stuk genavigeerd op mijn telefoon in een warme auto en raad eens? Vlekken!(12W11)
Naast opladen, wat zal ik als eerste doen? Hij is besteld via T-Mobile, dus waarschijnlijk ga ik eerst de Generic versie erop zetten.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik stuur hem na het weekend wel op, omdat er dit weekend + maandag toch niet veel van gaat komen om het te laten repareren ivm de Pasen.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
Verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:48 ]
Verwijderd
Maar dat is dus geen fout in het scherm? Ik kijk het nog wel even aan. Zou handig zijn als ze gewoon alleen nog maar nieuw aangeleverde toestellen sturen naar klanten.AmbroosV schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:48:
Die gele gloed aan de onderkant is ook deels te wijten aan de kijkhoek, da's de enige afwijking die ik nu nog merk aan mijn scherm.
Ik denk het niet, tenzij je slechte kijkhoeken (want dat heeft de Xperia S wel) als een fout kan beschouwen. Veel mensen hebben echt de bovenkant van hun smartphone 'loodrecht' naar hun gericht staan, en bij de Xperia S krijg je dan al een kleurafwijking aan de onderkant van het scherm. Het middelste van je scherm 'rechter' naar je toe houden en de gele vlek onderaan verdwijnt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:19:
[...]
Maar dat is dus geen fout in het scherm? Ik kijk het nog wel even aan. Zou handig zijn als ze gewoon alleen nog maar nieuw aangeleverde toestellen sturen naar klanten.
Dat is toch de enige gele vlek die ik zie bij de Xperia S die ik nu heb. Bij mijn twee eerste toestellen had ik wél last van de lichtere vlekken op grijze achtergronden, dat heb ik nu dus niet.
Verwijderd
Bedankt, ik kijk wel even wat t-mobile zegt. Jammer dat deze fout erin geslopen is want verder is dit toestel echt geweldig! Was nu nog tevreden met mijn X10 maar wat een verbetering zeg!AmbroosV schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:31:
[...]
Ik denk het niet, tenzij je slechte kijkhoeken (want dat heeft de Xperia S wel) als een fout kan beschouwen. Veel mensen hebben echt de bovenkant van hun smartphone 'loodrecht' naar hun gericht staan, en bij de Xperia S krijg je dan al een kleurafwijking aan de onderkant van het scherm. Het middelste van je scherm 'rechter' naar je toe houden en de gele vlek onderaan verdwijnt.
Dat is toch de enige gele vlek die ik zie bij de Xperia S die ik nu heb. Bij mijn twee eerste toestellen had ik wél last van de lichtere vlekken op grijze achtergronden, dat heb ik nu dus niet.
Daarnaast heb ik ook wat gele waas waargenomen in het service menu, vooral onderaan en rechtsboven, niet echt vlekken maar meer een waas die minder wordt in het midden. Zal ik hem even op de verwarming laten liggen om te zien of het probleem er echt is?
Ik zou gewoon eens meer dan een week wachten. Bij mij was de batterij eerst ook een lichte ramp, ondertussen (een dikke week later) is de drain in standby (met alle wireless/sync aan) gewoon heel erg weinig.Rctworld schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:20:
Hmm, met .73 is de battery drain minstens net zo erg... Misschien maar eens een factory reset doen... Hebben jullie alle standaard apps laten staan?
Daarnaast heb ik ook wat gele waas waargenomen in het service menu, vooral onderaan en rechtsboven, niet echt vlekken maar meer een waas die minder wordt in het midden. Zal ik hem even op de verwarming laten liggen om te zien of het probleem er echt is?
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Denk eerder dat de accu sofwarematig opnieuw gecalibreert wordt waardoor het lijkt alsof de capaciteit toeneemt...Zou overigens wel mooi zijn als accu's uit zichzelf in capaciteit zouden kunnen toenemen...Atomsk schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:12:
De drain is waarschijnlijk hetzelfde, maar wanneer de capaciteit v/d accu toeneemt, neemt de drain natuurlijk %-gewijs af.
Zou wat zijn voor m'n accu handgereedschap
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om volume + off ingedrukt te houden totdat de telefoon 3x achter elkaar trilt, zoals eerder in dit topic vermeld? Nadat ik dit gedaan had lijkt er een betere weergave te zijn van de accustatus. Gebruik nu de telefoon veel intensiever (naast bellen een paar uur navigatie/GPS, paar uur wifi met streaming muziek, foto's maken enz.) en zelfs dan heb ik aan het einde van de dag nog iets van 20% prik.SaN schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:35:
Ik heb mijn telefoon nu een dag of 9 en ik ben blij als ik met zeer licht gebruik 20% over heb aan het einde van de dag. Dat is voor werkdagen geen probleem, maar wanneer de telefoon wat meer gebruikt wordt gaat dat wel vervelend worden. Ik hoop dus op een kleine verbetering met de .73 update van KPN. Nu maar hopen dat die update snel komt.
edit: bedenk me net dat ik tussentijds ook nog een software update (.67) gedraaid heb dus wellicht zit daar ook wel een verschil in...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 23:54 ]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37986075
Dit topic is gesloten.