Ik las op xda dat het wel mogelijk is om met een programmaatje de cameraknop te doen.Stridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:43:
Is er een mogelijkheid om de volumeknop ipv de powerknop te gebruiken om de telefoon uit lockstand te halen? Die powerknop zit echt op een onhandige plaats, en al helemaal als je er oordopjes op hebt aangesloten.
Bij de sony service centers (niet in nederland) vervangen ze het scherm als je het gele vlekken probleem hebt. Als je toestel dus gerepareerd wordt of je krijgt een gereviseerd toestel dan weet je in ieder geval dat je een scherm krijgt wat dit probleem niet heeft. Als je een volledig nieuw toestel hebt, moet je het momenteel nog maar afwachten.Rctworld schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:00:
[...]
Hoe lang heb je hem al? Gereviseerde toestellen hoef je echt niet te accepteren als hij nog zo nieuw is... Kun je niet beter contact opnemen met @SonyXperiaNL, die zijn stukken behulpzamer
En een gereviseerd toestel? Ik heb mijne vanaf de eerste dag dat hij beschikbaar was in nederland. Een gereviseerd toestel kan nooit ouder zijn. Als er voor de rest geen gebruikssporen te zien zijn, zou ik me er niet druk om maken.
Ik ben overgestapt van de X10 naar de SXS, wat zijn nu echte toffe dingen die nieuw zijn bij dit toestel? Heeft iemand al 'verborgen' handigheidjes gevonden zoals de swipe over de klok op je lockscreen?
Welke spelletjes en apps kunnen jullie aanbevelen die goed bij de specs en resolutie van de SXS passen?
Welke spelletjes en apps kunnen jullie aanbevelen die goed bij de specs en resolutie van de SXS passen?
Hmm das ook niet heel handig.. Kan toch niet moeilijk zijn.SaN schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:24:
[...]
Ik las op xda dat het wel mogelijk is om met een programmaatje de cameraknop te doen.
Wat raden jullie aan qua toetsenborden? Ik kom van een Nokia 5800 en daar ging het typen vlekkeloos, hier gaat het heel stroef en met die autocorrectiesoftware lukt het ook niet zo..
@bartsled: Ik heb N64oid erop gezet, een N64 emulator, vind het persoonlijk geniaal om de beste games uit mijn jeugd 100% soepel op m'n telefoon te spelen. Ziet er echt heel mooi en kleurrijk uit. GTA3 is ook dik!
Qua games speel ik nu fifa 12 en GTA 3, lopen beiden zonder stotteren en in goede kwaliteit. Ik zou gewoon kijken naar de HD-gamesbartsled schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:41:
Ik ben overgestapt van de X10 naar de SXS, wat zijn nu echte toffe dingen die nieuw zijn bij dit toestel? Heeft iemand al 'verborgen' handigheidjes gevonden zoals de swipe over de klok op je lockscreen?
Het standaard toetsenbord is niet slecht. Je kunt daar ook mee swypen als je dat nog niet gezien had. Ik mis alleen wat leestekens op het default scherm.Stridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:51:
[...]
Wat raden jullie aan qua toetsenborden? Ik kom van een Nokia 5800 en daar ging het typen vlekkeloos, hier gaat het heel stroef en met die autocorrectiesoftware lukt het ook niet zo..
Zelf gebruik ik swiftkey x, vanwege de zeer goede tekst-voorspelling.
Wat is de makkelijkste manier om het toestel op de 40 graden te krijgen? Dan kan ik het scherm checken. Intensief gamen?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik zit vaak op de V als ik een spatie wil.riotrick schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:59:
[...]
Het standaard toetsenbord is niet slecht. Je kunt daar ook mee swypen als je dat nog niet gezien had. Ik mis alleen wat leestekens op het default scherm.
Op mijn LG Optimus 2x gebruikte ik een Samsung Swype toetsenboard (v2.6.47) maar deze werkt helaas niet op de SXS.
Weet iemand toevallig een andere goed werkende Swype
Swiftkey gaf me ook heel vaak verkeerde voorspellingen of irritante onnodige verbeteringen, is dat een kwestie van wennen? En inderdaad, geen komma op het standaard schermpje is gewoon belachelijk. Ik gebruik nu Smart Keyboard, die bevalt wel redelijk.riotrick schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:59:
[...]
Het standaard toetsenbord is niet slecht. Je kunt daar ook mee swypen als je dat nog niet gezien had. Ik mis alleen wat leestekens op het default scherm.
Hoi allen,
Ik heb een iets ander probleem met de Xperia, mijn Simkaart wordt niet (meer) herkend. Eerst had ik mijn oude simkaart laten knippen in een winkel, wat aanvankelijk goed werkte.
Na een paar dagen in bezit begon de telefoon telkens te melden: 'geen simkaart, alleen noodoproepen mogelijk', met een sim-icoontje met rood kruisje in de bovenhoek.
Ik dus toch maar een microsim besteld bij KPN, geen probleem volgende dag in huis.
Deze past perfect in het slot, maar hetzelfde probleem: geen simkaart. Soms deed ik de telefoon aan, en dan werkte de sim voor zo'n 30sec, en kreeg ik wachtende sms berichten binnen. Maar het fenomeen werd steeds erger, totdat hij het helemaal niet meer deed.
Ik ben zojuist terug gegaan naar coolblue, mijn probleem voorgelegd en ik krijg een nieuw toestel. Helaas niet op voorraad in Rotterdam, maar hij wordt opgestuurd, dat is natuurlijk TOPservice van coolblue.
Ik hoop met het nieuwe toestel geen problemen te hebben, want voor de rest is het een superapparaat.
Ik ben alleen benieuwd of er forumleden zijn die ook zoiets gehad hebben? Ik was niet de eerste zei men bij coolblue..
Ik heb een iets ander probleem met de Xperia, mijn Simkaart wordt niet (meer) herkend. Eerst had ik mijn oude simkaart laten knippen in een winkel, wat aanvankelijk goed werkte.
Na een paar dagen in bezit begon de telefoon telkens te melden: 'geen simkaart, alleen noodoproepen mogelijk', met een sim-icoontje met rood kruisje in de bovenhoek.
Ik dus toch maar een microsim besteld bij KPN, geen probleem volgende dag in huis.
Deze past perfect in het slot, maar hetzelfde probleem: geen simkaart. Soms deed ik de telefoon aan, en dan werkte de sim voor zo'n 30sec, en kreeg ik wachtende sms berichten binnen. Maar het fenomeen werd steeds erger, totdat hij het helemaal niet meer deed.
Ik ben zojuist terug gegaan naar coolblue, mijn probleem voorgelegd en ik krijg een nieuw toestel. Helaas niet op voorraad in Rotterdam, maar hij wordt opgestuurd, dat is natuurlijk TOPservice van coolblue.
Ik hoop met het nieuwe toestel geen problemen te hebben, want voor de rest is het een superapparaat.
Ik ben alleen benieuwd of er forumleden zijn die ook zoiets gehad hebben? Ik was niet de eerste zei men bij coolblue..
Misschien wilt iemand met me ruilen tegen een originele Sony NFC tag???morscha schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:45:
K**** zooi, de vrouw neemt ook een keer de auto mee. Loop ik een dag erna richting de auto, zie ik mijn headset van de SXS op de grond naast de auto liggen..... PLATLekker als er een paar auto's erover heen rijden.....
![]()
Heeft iemand nog de originele headset en doet er niks mee? Let me know, me want very much
Je kunt swiftkey instellen. De keuze tussen precies of snel typen maakt al een behoorlijk verschil. Ook worden de swiftkey voorspellingen beter naarmate je het langer gebruikt.Stridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:31:
[...]
Swiftkey gaf me ook heel vaak verkeerde voorspellingen of irritante onnodige verbeteringen, is dat een kwestie van wennen? En inderdaad, geen komma op het standaard schermpje is gewoon belachelijk. Ik gebruik nu Smart Keyboard, die bevalt wel redelijk.
Je kunt swype zelf downloaden als je je registreerd op http://beta.swype.comStridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:31:
[...]
Op mijn LG Optimus 2x gebruikte ik een Samsung Swype toetsenboard (v2.6.47) maar deze werkt helaas niet op de SXS.
Weet iemand toevallig een andere goed werkende Swype
Heb je niet zoveel aan, iedereen heeft de rode en zwarte, je kan wel herschrijven naar een blauwe en witte, maar fysiek is dat moeilijk te onderscheiden.....morscha schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:43:
[...]
Misschien wilt iemand met me ruilen tegen een originele Sony NFC tag???
welke rode is nou de blauwe/witte?

Markeren met iets? Een sticker erop ofzo?Wai_AM schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:54:
[...]
Heb je niet zoveel aan, iedereen heeft de rode en zwarte, je kan wel herschrijven naar een blauwe en witte, maar fysiek is dat moeilijk te onderscheiden.....
welke rode is nou de blauwe/witte?
Ik heb het nog niet geprobeerd; maar zou dit ook werken voor de Xperia S?riotrick schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:43:
[...]
Je kunt swiftkey instellen. De keuze tussen precies of snel typen maakt al een behoorlijk verschil. Ook worden de swiftkey voorspellingen beter naarmate je het langer gebruikt.
[...]
Je kunt swype zelf downloaden als je je registreerd op http://beta.swype.com
http://www.xperiax10.net/...yboard-on-the-xperia-x10/
Zo heel de tijd lekker mee gelezen zal ik nu ff wat posten 
@ morcha, van mij mag je mijn headsetje wel hebben hoor! die NFC tag vindt ik op zich wel leuk maar hoeft niet, kan je er zelf nog mee spelen
Ik gebruik toch mijn blue tooth motorola earphone
@ morcha, van mij mag je mijn headsetje wel hebben hoor! die NFC tag vindt ik op zich wel leuk maar hoeft niet, kan je er zelf nog mee spelen
Ik was net ff screwed met mn telefoon.
Ik had een Hello Kitty app gedownload, omdat ik daarmee punten voor een ander spel zou kunnen verzamelen. Slaat mn telefoon vast op het extreem blije intromuziekje van Hello Kitty
Moest ff een reset doen
Ik had een Hello Kitty app gedownload, omdat ik daarmee punten voor een ander spel zou kunnen verzamelen. Slaat mn telefoon vast op het extreem blije intromuziekje van Hello Kitty
Moest ff een reset doen
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Super!syrae schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:04:
Zo heel de tijd lekker mee gelezen zal ik nu ff wat posten
@ morcha, van mij mag je mijn headsetje wel hebben hoor! die NFC tag vindt ik op zich wel leuk maar hoeft niet, kan je er zelf nog mee spelenIk gebruik toch mijn blue tooth motorola earphone
Muchos gracias
Ik mail je.
Ik ben van de Galaxy S naar Xperia S gegaan en kan met geen mogelijkheid terug. Het scherm van de galaxy S is nu klein, door de resolutie weinig werkruimte en ook nog eens onzettend korrelig door de lage resolutie en met name de pentile lay-out.SToRM666 schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:31:
[...]
Ik zou het wel interessant vinden om wat meningen te horen van mensen die van de Galaxy S naar de Xperia S gegaan zijn. Ik ben namelijk na 1,5 jaar nog altijd zeer tevreden van de Galaxy S, maar ik zou opzich ook weleens een andere telefoon willen en de Xperia S staat bovenaan het lijstje.
Daarnaast moest de Galaxy S getweaked worden om er wat prestatie uit te krijgen. Want de standaard samsung software vind ik gewoon slecht, ook die van de S2 heeft tweaks nodig.
De xperia S draait zonder aanpassingen al een stuk sneller, de Galaxy S is in verhouding erg traag.
De voordelen die de Galaxy S voor mij heeft is de unlock mogenlijkheid via home knop, een iets betere bouwkwaliteit en grotere kijkhoek.
In het weekend eens met NFC zitten klooien.
Ik vind het vrij beperkt wat je kunt instellen bij geluid, is het Normaal, Stil of Luid.
Als ik ga slapen wil ik wel gebeld kunnen worden, maar de meldingen moeten alleen op stil.
Weet iemand of dit via andere manier wel in te stellen is?
Ik vind het vrij beperkt wat je kunt instellen bij geluid, is het Normaal, Stil of Luid.
Als ik ga slapen wil ik wel gebeld kunnen worden, maar de meldingen moeten alleen op stil.
Is er trouwens een app waarmee ik mn ov-chipkaart uit kan lezen met de nfc van de xperia s? Had de app Farebot gevonden, maar die is niet competible met deze telefoon. Iemand een suggestie?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
+1 voor dit! Zat ook al te kijken naar andere opties zoals bijvoorbeeld bij de nokia n9, waarbij je kunt double tappen op het scherm om hem te unlocken; lijkt me super handig. Maar dat zal wel niet gaan bij de SXS omdat hij de screensensor dan altijd aan moet houden en dat waarschijnlijk teveel batterij kost.. Misschien is dit een optie? (filmpje) De proximity sensor zit natuurlijk ook wel vrij hoog en ik weet niet hoe het zit met battery drain als je zoiets gebruikt..Stridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:43:
Is er een mogelijkheid om de volumeknop ipv de powerknop te gebruiken om de telefoon uit lockstand te halen? Die powerknop zit echt op een onhandige plaats, en al helemaal als je er oordopjes op hebt aangesloten.
EDIT: heb nog wat verder gezocht en met de app Widget Locker zou unlocken met de volumeknop moeten kunnen...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 16:01 ]
Een Samsung met een betere bouwkwaliteit? Ik heb de Xperia S nog niet vast gehouden maar nu word ik toch wel een beetje bang, haha. Ik vind de bouwkwaliteit van een Galaxy S2 echt slecht namelijk.Robin64 schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:21:
[...]
De voordelen die de Galaxy S voor mij heeft is de unlock mogenlijkheid via home knop, een iets betere bouwkwaliteit en grotere kijkhoek.
Ik vindt samsung echt niets stiekem... heb een paar mooie high end samsungs gehad maar daar was ik altijd binnen 2 maanden op uitgekeken, dat heb ik bij sony nog nooit gehad (waren dan wel geen android samsungs, maar wel smartphones) Daarbij wil iedereen een samsung hebben... da voor mij eigenlijk al genoeg om die vooral niet te willen hebben (vooral aangezien mijn 60 jarige vader ineens ook een gs2 wil hebben onder het motto das een goede telefoon volgens die en die)
Waarom dan? Bij de sgs 1 en sgs 2 sluiten alle onderdelen goed aan, is het stevig (al paar keer laten vallen zonder schade) en het scherm is erg kraswerend.Majesty schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:46:
[...]
Een Samsung met een betere bouwkwaliteit? Ik heb de Xperia S nog niet vast gehouden maar nu word ik toch wel een beetje bang, haha. Ik vind de bouwkwaliteit van een Galaxy S2 echt slecht namelijk.
Bij de xperia s sluiten niet alle onderdelen mooi naadloos aan en zit er standaard een screenprotector op en wordt er verder niet vermeld wat voor soort glas eronder zit. En ben bang dat het matte er na een tijdje afslijt en glad/glimmend wordt.
Zal de xperia s nooit willen ruilen voor een s2 maar in dat opzicht scoort de s2 naar mijn idee wel wat beter.
Qua uiterlijk vind ik de xperia s wel veel beter. Mooier en aparter design en je ziet het niet zo veel, de s2 kom je overal tegen.
[ Voor 7% gewijzigd door Robin64 op 02-04-2012 14:57 ]
In de oven. Even voorverwarmen op 40C en gaan met die banaan.BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:16:
Wat is de makkelijkste manier om het toestel op de 40 graden te krijgen? Dan kan ik het scherm checken. Intensief gamen?
Zonder gekheid, als je zo'n scherm hebt dan had je het al gemerkt. Hij hoeft bij mij iig niet eens 40C te worden voor de gele vlek.
Ik snap die kritiek op samsung ook nooit zo. Vind het niet vreemd dat het plastic plastic aanvoelt. Zowel de s1 als de s2 hebben het uitstekend uitgehouden qua bouwkwaliteit.
Haha, ja das ook waar.bas-r schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:58:
[...]
In de oven. Even voorverwarmen op 40C en gaan met die banaan.
Zonder gekheid, als je zo'n scherm hebt dan had je het al gemerkt. Hij hoeft bij mij iig niet eens 40C te worden voor de gele vlek.
[ Voor 49% gewijzigd door BillSpaarbank op 02-04-2012 15:00 ]
Verwijderd
Ik heb de screenprotector er 2 weekjes geleden afgehaald en nog geen krasje kunnen bekennen. Sony geeft zelf aan dat er krasbestendig glas in zit, alleen geven zij niet aan van wie of wat dit glas afkomt. Heb mijn Xperia al een xtje laten stuiteren en deze is toen niet uit elkaar gevallen o.i.d. en ik vind de bouwkwaliteit prima.
Met NFC task launcher kun je andere/meer dingen instellen voor je NFC tags. Je verliest dan weer de mogelijkheid om 'm met de Smarttag app te gebruiken. Hoewel dat simpel terug in te stellen is door een van de volgende adressen toe te kennen aan het NFC chip.The-Force schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:28:
Hiermee kun je ook andere schrijfbare cheapo NFC tags omtoveren tot een SmarttagFor the red tag: semc://liveware/A1/1/NT1/2/smarttags1
For the blue tag: semc://liveware/A1/1/NT1/1/smarttags1
For the white tag: semc://liveware/A1/1/NT1/4/smarttags1
For the black tag: semc://liveware/A1/1/NT1/3/smarttags1
Uitlezen van oa je OV chipkaart kan met Taginfo van nxp.
Wat ik mij trouwens afvraag, zijn er ook mensen die vlekken in het scherm hebben met de KPN versie? Of betreft het alleen de Generic of juist de T-mobile verises.
Na de ICS upgrade zou Farebot wel moeten werken lijkt me. We hebben hier hetzelfde systeem als in Japan.Zeror schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:32:
Is er trouwens een app waarmee ik mn ov-chipkaart uit kan lezen met de nfc van de xperia s? Had de app Farebot gevonden, maar die is niet competible met deze telefoon. Iemand een suggestie?
_██_
(ಠ_ృ)
Waar heb je N64oid gevonden? Als ik in de play market zoek kom ik die namelijk niet tegenStridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:51:
[...]
@bartsled: Ik heb N64oid erop gezet, een N64 emulator, vind het persoonlijk geniaal om de beste games uit mijn jeugd 100% soepel op m'n telefoon te spelen. Ziet er echt heel mooi en kleurrijk uit. GTA3 is ook dik!
d'n oliesjeik
Yep, helaas wel... Ik wilde eigenlijk van het weekend langs de Telfort winkel, maar mijn weekend is anders verlopen. Ik ben benieuwd hoe zij dit probleem afhandelen. Een aantal weken mijn SXS kwijt zijn is in ieder geval geen optie.BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:05:
Wat ik mij trouwens afvraag, zijn er ook mensen die vlekken in het scherm hebben met de KPN versie? Of betreft het alleen de Generic of juist de T-mobile verises.
Verwijderd
Ik heb op mijn witte van T-mobile nog geen vlekken op het scherm kunnen ontdekken gelukkig. In mijn bezit vanaf 8 maart.BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:05:
Thanx, Taginfo van nxp werkt goed.bas-r schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:02:
[...]
Met NFC task launcher kun je andere/meer dingen instellen voor je NFC tags. Je verliest dan weer de mogelijkheid om 'm met de Smarttag app te gebruiken. Hoewel dat simpel terug in te stellen is door een van de volgende adressen toe te kennen aan het NFC chip.
[...]
Hiermee kun je ook andere schrijfbare cheapo NFC tags omtoveren tot een Smarttag
Uitlezen van oa je OV chipkaart kan met Taginfo van nxp.
NFC task launcher is niet gratis zag ik, maar zag wel dat NXP, ook een writer hebben genaamd 'NFC TagWriter' en die is wel gratis. Vanavond eens proberen....
Wai_AM in "Sony Xperia S (deel 1)"The-Force schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:28:
en posten erna
hmm, grappig. T-Mobile support gaf net aan dat het probleem met de gele vlekken net zoals bij de Iphone die het kennenlijk ook had, na 4 weken weg gaan 
Iemand hier een idee over?

Iemand hier een idee over?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nogmaals de officiele respons van Sony:
De sony service centers (heb je niet in nederland) vervangen het scherm of ruilen de telefoon om. Lijkt me duidelijk een hardware defect.
Trek je conclusie. Ik denk niet dat het vanzelf weg gaat.Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer.
De sony service centers (heb je niet in nederland) vervangen het scherm of ruilen de telefoon om. Lijkt me duidelijk een hardware defect.
[ Voor 10% gewijzigd door riotrick op 02-04-2012 15:55 ]
Via bepaalde wegen, ik ga ze niet noemen, is alles gratis. Dus ook de roms.Oliesjeik1 schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:10:
[...]
Waar heb je N64oid gevonden? Als ik in de play market zoek kom ik die namelijk niet tegenVerder vroeg ik me af of de roms zoals goldeneye 64 en mario kart 64 gratis zijn ofdat je er voor moet betalen.
Ik vind dat MTP maar niets, mis m'n driveletter (TotalCommander / SyncBack)
Nu vond ik wel een programma voor android om je files te syncen met je pc, draadloos. Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit.
Het heet PCFileSync
Misschien iemand hier al ervaring mee?
Ik zal het vanavond thuis eens proberen
Nu vond ik wel een programma voor android om je files te syncen met je pc, draadloos. Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit.
Het heet PCFileSync
Misschien iemand hier al ervaring mee?
Ik zal het vanavond thuis eens proberen
offtopic:
syrae schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:51:
Ik vindt samsung echt niets stiekem... heb een paar mooie high end samsungs gehad maar daar was ik altijd binnen 2 maanden op uitgekeken, dat heb ik bij sony nog nooit gehad (waren dan wel geen android samsungs, maar wel smartphones) Daarbij wil iedereen een samsung hebben... da voor mij eigenlijk al genoeg om die vooral niet te willen hebben (vooral aangezien mijn 60 jarige vader ineens ook een gs2 wil hebben onder het motto das een goede telefoon volgens die en die)
Helemaal mee eens. Samsung blijft mainstream (als je het zo kunt noemen) telefoons houden, niets verkeerds mee, maar niet mijn telefoon.
Robin64 schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:54:
[...]
Waarom dan? Bij de sgs 1 en sgs 2 sluiten alle onderdelen goed aan, is het stevig (al paar keer laten vallen zonder schade) en het scherm is erg kraswerend.
Bij de xperia s sluiten niet alle onderdelen mooi naadloos aan en zit er standaard een screenprotector op en wordt er verder niet vermeld wat voor soort glas eronder zit. En ben bang dat het matte er na een tijdje afslijt en glad/glimmend wordt.
De Galaxy S2's die ik in m'n handen heb gehad moeten dan misdrukken zijn geweest, ik vond het namelijk niet fijn aansluiten en vooral juist kraken als je er een beetje kracht op zette (gekraak van plastic). En dat hij zo ontzettend licht is doet ook het gevoel er ook niet beter op worden, maar dat heeft dan weer weinig met de bouwkwaliteit te maken.
Overigens ben ik wel van plan de Xperia S zelf vast te gaan houden in de MM in Breda, als hij daar op voorraad is. Ben benieuwd of ik 4,3" niet te groot vind of dat ik toch voor de Xperia P ga (4,0").
Die prijsverschillen zijn wel enorm trouwens (Sony Xperia S onderling). Ben benieuwd of 'ie recentelijk nog omlaag zal gaan, bij de launch van de Xperia P bijvoorbeeld.
syrae schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:51:
Helemaal mee eens. Samsung blijft mainstream (als je het zo kunt noemen) telefoons houden, niets verkeerds mee, maar niet mijn telefoon.
Robin64 schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:54:
[...]
Waarom dan? Bij de sgs 1 en sgs 2 sluiten alle onderdelen goed aan, is het stevig (al paar keer laten vallen zonder schade) en het scherm is erg kraswerend.
De Galaxy S2's die ik in m'n handen heb gehad moeten dan misdrukken zijn geweest, ik vond het namelijk niet fijn aansluiten en vooral juist kraken als je er een beetje kracht op zette (gekraak van plastic). En dat hij zo ontzettend licht is doet ook het gevoel er ook niet beter op worden, maar dat heeft dan weer weinig met de bouwkwaliteit te maken.
Overigens ben ik wel van plan de Xperia S zelf vast te gaan houden in de MM in Breda, als hij daar op voorraad is. Ben benieuwd of ik 4,3" niet te groot vind of dat ik toch voor de Xperia P ga (4,0").
Die prijsverschillen zijn wel enorm trouwens (Sony Xperia S onderling). Ben benieuwd of 'ie recentelijk nog omlaag zal gaan, bij de launch van de Xperia P bijvoorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 02-04-2012 17:05 ]
Iedereen zijn ding natuurlijk maar die Samsung telefoons voelen aan als fisher price telefoons en totaal niks voor mij
maar goed ik vind 4,3 ook wel echt de max qua grote van scherm, daar heb ik ook niet gewacht op nog nieuwere telefoons.
Soms mis ik de Like button op Tweakers, haha. Helemaal mee eens!
Dit werd gepost in het Xperia P topic:
Dit werd gepost in het Xperia P topic:
Wat denken jullie ervan?Mantis schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:59:
Sony heeft wel een licensie op de technologie van Scalado. Hopelijk krijgen we deze features te zien in de ICS update.
[video]
[ Voor 74% gewijzigd door Majesty op 02-04-2012 17:16 ]
Ik denk dat we met de ICS-update misschien wel terug mass storage krijgen. Misschien.
Ik heb wel gemerkt dat als ik mijn telefoon aangesloten laat op mijn PC terwijl hij aan het opstarten is, hij op een bepaald moment voor enkele seconden in mass storage gaat en dan verder opstart.
Ik heb wel gemerkt dat als ik mijn telefoon aangesloten laat op mijn PC terwijl hij aan het opstarten is, hij op een bepaald moment voor enkele seconden in mass storage gaat en dan verder opstart.
Daarnaast vind ik TouchWizz vreselijk en is hun software vertragend en instabiel. Ik vind de Xperia S er veel meer premium en uniek uitzien dan een S2, maar daar mag iedereen zijn eigen mening over trekkenWeAreLegion schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:06:
Iedereen zijn ding natuurlijk maar die Samsung telefoons voelen aan als fisher price telefoons en totaal niks voor mijmaar goed ik vind 4,3 ook wel echt de max qua grote van scherm, daar heb ik ook niet gewacht op nog nieuwere telefoons.
Ik heb een plugin gevonden voor Total Commander genaamd "Windows Media Device plugin"
Hiermee kun je met Total Commander bestanden op je Xperia S (en andere MTP apparaten) zetten.
Download
Windows Media Device plugin 0.78 beta
Hiermee kun je met Total Commander bestanden op je Xperia S (en andere MTP apparaten) zetten.
Download
Dat heb ik ook gezien. Er zit een verborgen (virtuele) partitie in met de naam "PC Companion". Die wordt gebruikt om de MTP drivers en de PC Companion op je PC te installeren. De partitie is eventjes zichtbaar als je in de telefoon hebt ingesteld dat die moet vragen of PC Companion op de PC geïnstalleerd moet worden. Als je op "Installeren" klikt, wordt deze partitie zichtbaar. Die zou dus ook via de verkenner te benaderen moeten zijn.AmbroosV schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:17:
Ik denk dat we met de ICS-update misschien wel terug mass storage krijgen. Misschien.
Zo en dan gaan we nu maar eens dat ding flashen word wel tijd
Mochten jullie andere versies tegen komen laat maar even weten dan zet ik nog keer ftp acount voor jullie open.
Is dit illegaal om te bespreken op Tweakers? N64 roms lijken me nou niet echt iets om je druk over te maken, niemand maakt daar verlies op.Zeror schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:17:
[...]
Via bepaalde wegen, ik ga ze niet noemen, is alles gratis. Dus ook de roms.
Heb dus inderdaad via torrents N64oid (kon hem niet vinden in de Play store) en een lading N64 roms gedownload. N64oid geinstalleerd met een apk installer appje.
Jammer werkt niet,was al heel blij op het moment dat ik dit las maar lukt niet.The-Force schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:14:
Ik heb een plugin gevonden voor Total Commander genaamd "Windows Media Device plugin"
Download
Ik kom wel idd in het pccompanion geheugen maar dit is 0,dus kan er niets mee,overigens had ik die vorige week ook al.
Werkt prima hoor... Geen driveletter, maar wel gewoon via Total Commander bestanden copieren enzo.ouwefreaker schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:37:
[...]
Jammer werkt niet,was al heel blij op het moment dat ik dit las maar lukt niet.
Ik kom wel idd in het pccompanion geheugen maar dit is 0,dus kan er niets mee,overigens had ik die vorige week ook al.
Foon staat onder netwerk dan...
heb wat vervoer chipkaarten gescand en zie dat kaart van Japan toch anders zijn dan de andere vervoer kaarten. Voor de mensen die interesse hebben:Atomsk schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:07:
[...]
Na de ICS upgrade zou Farebot wel moeten werken lijkt me. We hebben hier hetzelfde systeem als in Japan.
Icoca (JP) | Access (SE) | Oyster (UK) | OV-Chip |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
octopus card van Hong Kong was niet gevonden met scan
Ik heb inmiddels een paar roms erop staan (met extensie .v64 en z64). Ik moet zeggen dat het niet bepaald vlot loopt (met 64oid emulator). Maakt het uit of ik een v64 of z64 rom heb? Ik heb ze allebei geprobeerd maar echt vlotjes lopen ze niet (geluid stottert).Stridone schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:11:
[...]
Is dit illegaal om te bespreken op Tweakers? N64 roms lijken me nou niet echt iets om je druk over te maken, niemand maakt daar verlies op.
Heb dus inderdaad via torrents N64oid (kon hem niet vinden in de Play store) en een lading N64 roms gedownload. N64oid geinstalleerd met een apk installer appje.
d'n oliesjeik
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om ook whatsapp op het vergrendelscherm zeg maar te krijgen. Dat als je op de unlock toets drukt kan ontgrendelen of daar een icoontje (email, sms. etc.) naar rechts te schuiven.
Kan niet...Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:31:
Weet iemand of het mogelijk is om ook whatsapp op het vergrendelscherm zeg maar te krijgen. Dat als je op de unlock toets drukt kan ontgrendelen of daar een icoontje (email, sms. etc.) naar rechts te schuiven.
Omdat niemand hierop reageert zal ik wel de enige zijn met dit probleem.ribbe82 schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:37:
Hoi allen,
Dat is mooi, geeft me goede hoop voor de nieuwe!
Zojuist mijn Xperia S in ontvangst genomen van castle.nl
Binnenkort maar eens uitpakken en installeren.
Binnenkort maar eens uitpakken en installeren.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Oh, dacht dat Japan ook mifare was.. Even kijken, moet ze zelf ook nog ergens hebben liggen..Wai_AM schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:54:
[...]
heb wat vervoer chipkaarten gescand en zie dat kaart van Japan toch anders zijn dan de andere vervoer kaarten. Voor de mensen die interesse hebben:
Icoca (JP) Access (SE) Oyster (UK) OV-Chip [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
octopus card van Hong Kong was niet gevonden met scan
screenshots | ||
![]() | ![]() |
Inderdaad een andere chip en nog zo'n 600 Yen saldo blijkbaar..
_██_
(ಠ_ృ)
Ik ben echt een noob maar ik wil graag de facebook applicatie verwijderen. Nu lijkt het me dat ik moet unlocken en rooten, en er is zeker geen andere optie om dit te doen?
Dat achtergrond process van facebook vind ik persoonlijk verdacht, aangezien ik geen facebook gebruik en de applicatie niet zelf start.
Dat achtergrond process van facebook vind ik persoonlijk verdacht, aangezien ik geen facebook gebruik en de applicatie niet zelf start.
Ik gebruik die facebook troep ook niet (+ andere apps) en zou er ook graag vanaf willen. Wordt toch rooten vrees ik ?Bloodhatch schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:06:
Ik ben echt een noob maar ik wil graag de facebook applicatie verwijderen. Nu lijkt het me dat ik moet unlocken en rooten, en er is zeker geen andere optie om dit te doen?
Daily driver; MB R171 SLK280
Als ik het goed heb kan je nu inderdaad alleen nog maar rooten door de telefoon te flashen met een custom rom. Er komt zeer waarschijnlijk wel snel een makkelijkere manier. Daar wacht ik zelf op. Ik ben tevreden met de standaard rom.
[ Voor 15% gewijzigd door SaN op 02-04-2012 22:14 ]
@SaN, bedankt voor je antwoord. Ik had zoiets in gedachten en besluit inderdaad om even op de gemakkelijke manier te wachten.
Risico's van rooten? Kan ik een backup maken van mijn huidige telefoon zodat ik terug kan flashen zodat ik weer garantie heb?
Risico's van rooten? Kan ik een backup maken van mijn huidige telefoon zodat ik terug kan flashen zodat ik weer garantie heb?
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik even gekeken of er op mijn toestel ook een achtergrondproces van Facebook draait. Dat heb ik niet gevonden. Kun je wat meer informatie geven?Bloodhatch schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:06:
Moment, ik reboot de telefoon even zodat het proces weer draait en dan zal ik het op mijn server zetten zodat je het kunt zien.dasooktoevallig schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:18:
[...]
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik even gekeken of er op mijn toestel ook een achtergrondproces van Facebook draait. Dat heb ik niet gevonden. Kun je wat meer informatie geven?
Het jammere aan je bootloader unlocken (wat tot nu toe de enige manier is om aan root te komen) is:
1. Je hele telefoon wordt gewist wanneer je unlocked (natuurlijk alleen de eerste keer).
2. Je verliest DRM keys, waardoor mogelijk Video Unlimited, Music Unlimited en de PS Store niet meer werken. (onherstelbaar).
3. Je verliest mogelijk garantie, maar waarschijnlijk niet. Er is een manier om je bootloader te 'relocken', en dan kan je terug gewoon updaten etc, en de meeste servicecenters doen dan ook niet moeilijk.
Dat achtergrondproces van Facebook is waarschijnlijk gewoon iets dat ervoor zorgt dat je muziek kan 'vind ik leuk'-en vanuit de Muziek-app, TrackID, ...
1. Je hele telefoon wordt gewist wanneer je unlocked (natuurlijk alleen de eerste keer).
2. Je verliest DRM keys, waardoor mogelijk Video Unlimited, Music Unlimited en de PS Store niet meer werken. (onherstelbaar).
3. Je verliest mogelijk garantie, maar waarschijnlijk niet. Er is een manier om je bootloader te 'relocken', en dan kan je terug gewoon updaten etc, en de meeste servicecenters doen dan ook niet moeilijk.
Dat achtergrondproces van Facebook is waarschijnlijk gewoon iets dat ervoor zorgt dat je muziek kan 'vind ik leuk'-en vanuit de Muziek-app, TrackID, ...
http://film.slyip.com/img/screenshot.png
@AmbroosV, kun je DRM keys niet backuppen of worden deze niet meegenomen bij een complete backup van je telefoon? De facebook app draait op de achtergrond en ik wil deze er gewoon vanaf hebben ongeacht de functie van het proces.
@AmbroosV, kun je DRM keys niet backuppen of worden deze niet meegenomen bij een complete backup van je telefoon? De facebook app draait op de achtergrond en ik wil deze er gewoon vanaf hebben ongeacht de functie van het proces.
[ Voor 90% gewijzigd door Bloodhatch op 02-04-2012 22:39 ]
DRM-keys zijn niet te backuppen, zitten op een verborgen onherstelbare partitie...Bloodhatch schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:28:
http://film.slyip.com/img/screenshot.png
Als je een image van je pc maakt dan wordt de verborgen partitie ook meegenomen, dus in theorie zou je een image moeten kunnen maken van de telefoon en deze terugzetten zodat alles origineel is. Voor de duidelijkheid, ik ga niet tegen je in maar ik kan niet geloven dat het onmogelijk is. Moeilijk is anders, tenzij je nu nogmaals zegt dat het onherstelbaar is dan neem ik het zonder twijfel van je aan.AmbroosV schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:46:
[...]
DRM-keys zijn niet te backuppen, zitten op een verborgen onherstelbare partitie...
Lijkt mij dit te zijn: Wikipedia: Digital rights managementIk snap dat hele DRM gedoe niet. Wat zijn het?
@Bloodhatch
Bedankt voor de duidelijke screenshot.
Bij mij draait Facebook zeker weten niet. Ik ben geen Facebook gebruiker en ik heb de app tot nu toe dus ook niet aangeraakt.
In Android kunnen apps andere apps oproepen. Het starten van Facebook hoef jij dus niet zelf gedaan te hebben. Bij mijn vorige telefoon (HTC) draaide dat Facebook proces wel, omdat HTC Sense contacten en berichten wil syncen met Facebook (vergelijkbaar met Timescape van Sony) en blijkbaar wil HTC daarom de diensten waar de informatie vandaan gehaald wordt beschikbaar houden, ook al hebben die verder niets te doen zonder inloggegevens.
Als je dat proces kwijt wilt, kun je dus het beste gaan uitzoeken welke van jouw apps iets met Facebook willen synchroniseren. Misschien heb je geluk en is het een optie die je uit kunt zetten. Eerste verdachte is Timescape, omdat die app hiervoor is gemaakt. Die heb ik ook nog niet aangeraakt.
Bij mij draait Facebook zeker weten niet. Ik ben geen Facebook gebruiker en ik heb de app tot nu toe dus ook niet aangeraakt.
In Android kunnen apps andere apps oproepen. Het starten van Facebook hoef jij dus niet zelf gedaan te hebben. Bij mijn vorige telefoon (HTC) draaide dat Facebook proces wel, omdat HTC Sense contacten en berichten wil syncen met Facebook (vergelijkbaar met Timescape van Sony) en blijkbaar wil HTC daarom de diensten waar de informatie vandaan gehaald wordt beschikbaar houden, ook al hebben die verder niets te doen zonder inloggegevens.
Als je dat proces kwijt wilt, kun je dus het beste gaan uitzoeken welke van jouw apps iets met Facebook willen synchroniseren. Misschien heb je geluk en is het een optie die je uit kunt zetten. Eerste verdachte is Timescape, omdat die app hiervoor is gemaakt. Die heb ik ook nog niet aangeraakt.
Super! In de applicatie Timescape facebook uitgevinkt bij de settings en nu draait dat proces niet meer automatisch bij opstarten. Irritant wel dat je niet facebook én twitter uit kunt schakelen.dasooktoevallig schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:57:
@Bloodhatch
Nieuwsgierig dat ik was, aangezien dit mijn eerste telefoon gebaseerd op Android is, had ik de Timescape applicatie gestart toen ik de Xperia voor de eerste keer in gebruik nam.
Bedankt, van dat proces dus geen last meer. Ik heb trouwens nog wel een vraag over de batterij. Kan er van een drain worden gesproken wanneer de telefoon 1% per 15 minuten gebruikt zonder wifi/3g aan en verder in standby staat, scherm uit e.d?
Dat klinkt als een drain inderdaad. Maar ik zou je telefoon eerst enkele dagen gewoon zo gebruiken (zonder iets te wissen of aan te passen). Ik heb mijn Xperia S woensdag omgeruild, en die is pas vandaag eigenlijk gestopt met heel erg veel te drainen in standby.
En over de DRM-discussie: je kan geen image maken van de volledige geheugenchip, het is tot nu toe nog altijd niemand gelukt om bij de 2011 of 2012-reeks de DRM-keys te backuppen... Eens ze weg zijn is het dus permanent (tenzij in de toekomst iemand nog iets kan vinden, maar dat betwijfel ik).
Ik raad in ieder geval voor bijna iedereen een bootloader unlock of root af, omdat je veel meer mis kan doen dan goed.
En over de DRM-discussie: je kan geen image maken van de volledige geheugenchip, het is tot nu toe nog altijd niemand gelukt om bij de 2011 of 2012-reeks de DRM-keys te backuppen... Eens ze weg zijn is het dus permanent (tenzij in de toekomst iemand nog iets kan vinden, maar dat betwijfel ik).
Ik raad in ieder geval voor bijna iedereen een bootloader unlock of root af, omdat je veel meer mis kan doen dan goed.
Ja. Het verbruik zou dan minder dan 1% per uur moeten zijn. Dat is een bekende bug in de ROM van de Xperia S. We wachten nog op een update van Sony die dat probleem verhelpt.Bloodhatch schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:08:
[...]
Ik heb trouwens nog wel een vraag over de batterij. Kan er van een drain worden gesproken wanneer de telefoon 1% per 15 minuten gebruikt zonder wifi/3g aan en verder in standby staat, scherm uit e.d?
ooh, meer gereisdAtomsk schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:04:
[...]
Oh, dacht dat Japan ook mifare was.. Even kijken, moet ze zelf ook nog ergens hebben liggen..
screenshots [afbeelding] [afbeelding]
Inderdaad een andere chip en nog zo'n 600 Yen saldo blijkbaar..
niet zoveel mee gereisd, in Tokyo en treinen kon ik gewoon de JRP gebruiken. Toen ik naar het zuiden reisde pas die icoca card aangeschaft deels voor gebruik deels voor souvenir. Heb zo helaas de card van Tokyo niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Wai_AM op 02-04-2012 23:25 ]
Ik heb mijn telefoon sinds vorige week donderdag en sindsdien het een en ander aangepast zoals widgets verwijderen/toevoegen, achtergrond aanpassen en wellicht enkele applicaties verwijderd/toegevoegd. Is dit wat je bedoelde of bedoel je iets anders met wissen/aanpassen?AmbroosV schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:13:
Dat klinkt als een drain inderdaad. Maar ik zou je telefoon eerst enkele dagen gewoon zo gebruiken (zonder iets te wissen of aan te passen). Ik heb mijn Xperia S woensdag omgeruild, en die is pas vandaag eigenlijk gestopt met heel erg veel te drainen in standby.
Ik weet wel dat de vliegtuigmodus enorm helpt, 1% in 8 uur (ongeveer, kan ook 1,5% zijn of 2%) volgens mijJa. Het verbruik zou dan minder dan 1% per uur moeten zijn. Dat is een bekende bug in de ROM van de Xperia S. We wachten nog op een update van Sony die dat probleem verhelpt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bloodhatch op 02-04-2012 23:22 ]
Vandaag werd mijn S ineens behoorlijk warm (43 graden geloof ik) De batterij drainde ook als een gek. dat had ik nog niet meegemaakt. Na een herstart was het verholpen, maar ik had de dag zeker niet vol kunnen maken als ik dat niet had gedaan.
Zal wel een app geweest zijn die vastliep of iets dergelijks.
Zal wel een app geweest zijn die vastliep of iets dergelijks.
[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 02-04-2012 23:23 ]
Met wissen/aanpassen bedoelde ik eerder de userdata wissen (factory reset dus, of een andere ROM flashen, herstellen via PC Companion, ...).Bloodhatch schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:18:
[...]
Ik heb mijn telefoon sinds vorige week donderdag en sindsdien het een en ander aangepast zoals widgets verwijderen/toevoegen, achtergrond aanpassen en wellicht enkele applicaties verwijderd/toegevoegd. Is dit wat je bedoelde of bedoel je iets anders met wissen/aanpassen?
[...]
Ok, dan zit ik nog in de 'veilige zone'. Overigens, voor wie interesse heeft, is hier http://film.slyip.com/img/02042012018.jpg mijn kras te zien welke echt goed zichtbaar is in de zonAmbroosV schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:30:
[...]
Met wissen/aanpassen bedoelde ik eerder de userdata wissen (factory reset dus, of een andere ROM flashen, herstellen via PC Companion, ...).
EDIT: weet iemand toevallig welke resolutie de wallpaper moet zijn? Is het 1280x1280 of is de breedte meer in de richting van 960x1280 (3:4)?
[ Voor 12% gewijzigd door Bloodhatch op 02-04-2012 23:54 ]
Wai_AM schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:17:
[...]
ooh, meer gereisden eerder ook nog !
niet zoveel mee gereisd, in Tokyo en treinen kon ik gewoon de JRP gebruiken. Toen ik naar het zuiden reisde pas die icoca card aangeschaft deels voor gebruik deels voor souvenir. Heb zo helaas de card van Tokyo niet.
offtopic:
In het verleden een paar keer naar Japan geweest voor 3 weken icm een JRP van 2 weken. Dan hou je nog wat dagen over voor reizen binnen Tokio e.d. Ga nooit rond oud en nieuw naar Japan trouwens: geen zak te doen daar dan..
In het verleden een paar keer naar Japan geweest voor 3 weken icm een JRP van 2 weken. Dan hou je nog wat dagen over voor reizen binnen Tokio e.d. Ga nooit rond oud en nieuw naar Japan trouwens: geen zak te doen daar dan..
_██_
(ಠ_ృ)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1568962Bloodhatch schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:43:
[...]
EDIT: weet iemand toevallig welke resolutie de wallpaper moet zijn? Is het 1280x1280 of is de breedte meer in de richting van 960x1280 (3:4)?
1440x1280 dus. Gebruik nooit de Gallery om een wallpaper in te stellen, dan is alles blurry. Ik gebruik deze app: Google Play: Wallpaper Set And Save - werkt geweldig!
@AmbroosV, Thanks dat is een antwoord waar ik iets mee kan. Als ik een screenshot maak van de telefoon met de ingestelde achtergrond via de Gallery en deze vergelijk met de originele afbeelding op de computer zie ik inderdaad veel verschil qua scherpte. Bedankt voor het benoemen van een app die het wel goed instelt!
Mmm, met de app krijg ik dezelfde qualiteit achtergrond als wanneer ik via [menu] -> achtergrond ga.
Mmm, met de app krijg ik dezelfde qualiteit achtergrond als wanneer ik via [menu] -> achtergrond ga.
[ Voor 14% gewijzigd door Bloodhatch op 03-04-2012 00:37 ]
Gebruik dan quickpic om de achtergrond in te stellen met set as>quickpic wallpaper. Is toch al een betere gallery app en maakt het wel scherp. maar zorg wel dat de afbeelding 1440x1280 is ookal gebruik je geen wallpaper scrolling. Anders wordt het alsnog gestretched en blurry.
Google Play: QuickPic#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5hbGVuc3cuUGljRm9sZGVyIl0.
Google Play: QuickPic#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5hbGVuc3cuUGljRm9sZGVyIl0.
[ Voor 49% gewijzigd door Robin64 op 03-04-2012 08:13 ]
De MTP drivers staan niet op de telefoon. De XPS gebruikt de windows mtp drivers voor "standaard" mtp apparaten. Heb je een oudere windows versie dan moet je windows media player installeren, waar de drivers inzitten.dasooktoevallig schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:30:
[...]
Dat heb ik ook gezien. Er zit een verborgen (virtuele) partitie in met de naam "PC Companion". Die wordt gebruikt om de MTP drivers en de PC Companion op je PC te installeren. De partitie is eventjes zichtbaar als je in de telefoon hebt ingesteld dat die moet vragen of PC Companion op de PC geïnstalleerd moet worden. Als je op "Installeren" klikt, wordt deze partitie zichtbaar. Die zou dus ook via de verkenner te benaderen moeten zijn.
Wat ik er altijd van begrepen heb is dat dat niet gaat door de manier waarop het geheugen verdeeld is tussen system / apps / "sdcard". Hierdoor is de "sd card" niet meer zomaar te unmounten van het systeem, wat wel nodig is voor mass storage mode. Geloof niet dat dat met ics geintroduceerd gaat worden (gnex doet ook geen mass storage voor zover ik weet).AmbroosV schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:17:
1280x1440. De wallpapers scrollen mee en zijn dus 2 x zo breed als je scherm.EDIT: weet iemand toevallig welke resolutie de wallpaper moet zijn? Is het 1280x1280 of is de breedte meer in de richting van 960x1280 (3:4)?
Maar het vreemde is juist dat het geheugen wel ge-unmount kan worden, want het gebeurt bij het wissen van het intern geheugen. Maar ik snap ook wel waar de moeilijkheden zitten, USB MSC is niet ontworpen voor partities maar voor volledige schijven.
Goedemorgen,
ben er nog niet aan toegekomen op te flashen dat doe ik zo wel even, ben er wel achter dat apache en windows ruk is
ben er nog niet aan toegekomen op te flashen dat doe ik zo wel even, ben er wel achter dat apache en windows ruk is
Ik las vandaag de review van de HTC One X op Nu.nl, maar nu stond daar iets over de sneleid van de camera:
Was hier niet laatst een filmpje gepost dat het tegendeel bewees? En de Xperia S dus sneller was. Niet dat het veel uitmaakt want het verschil is waarschijnlijk minimaal, maar toch.HTC’s claims met betrekking tot de snelheid zijn niet overdreven. Binnen anderhalve seconde kan men een foto maken, waarmee de One X vooralsnog alle concurrentie achter zich laat.
Reviews hebben over camera app starten en dan foto nemen dat de HTC One net 1 sec of zo sneller is dan de Xperia S. Alsof je altijd op een unlocked scherm zit en dan snel de handelingen kan uitvoeren (cam app starten en op shoot knop op het scherm klikken)Majesty schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:23:
Ik las vandaag de review van de HTC One X op Nu.nl, maar nu stond daar iets over de sneleid van de camera:
Was hier niet laatst een filmpje gepost dat het tegendeel bewees? En de Xperia S dus sneller was. Niet dat het veel uitmaakt want het verschil is waarschijnlijk minimaal, maar toch.
Vanuit standby is Xperia S nog altijd heer en meester
Camera performance compared: HTC One X versus Xperia S
http://www.xperiablog.net...tc-one-x-versus-xperia-s/
[ Voor 8% gewijzigd door Wai_AM op 03-04-2012 10:29 ]
Tsja, belangrijker is toch vanuit standby lijkt me inderdaad.Wai_AM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:27:
[...]
Reviews hebben over camera app starten en dan foto nemen dat de HTC One net 1 sec of zo sneller is dan de Xperia S. Alsof je altijd op een unlocked scherm zit en dan snel de handelingen kan uitvoeren (cam app starten en op shoot knop op het scherm klikken)
Vanuit standby is Xperia S nog altijd heer en meester
Camera performance compared: HTC One X versus Xperia S
http://www.xperiablog.net...tc-one-x-versus-xperia-s/
Verwijderd
Weet je ook toevallig of NFC en GPS nog wat uitmaken?Wai_AM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:58:
WiFI aan de hele nacht zonder connectie maakt niks uit qua batterij gebruik
[/tr]
[/table]
De reden waarom ik eigenlijk geen NFC gebruik is omdat het misschien extra energie verbruikt, maar dat zijn onderbuikgevoelens hehe.
Edit:
Vannacht trouwens ipv UMTS + GMS alleen op GMS gezet (maakt dat nog wat uit? UMTS uitzetten?)
Ik ging van 20-25% per nacht naar 10% per nacht. Als ik het op airplane mode zet, dan kom ik uit op 1-3% per nacht. Ik vraag mij dus af wat de laatste 7-9% verbruikt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 10:48 ]
Denk dat niet zoveel uitmaakt. NFC weet ik zeker, heb die altijd aan staan met vorige testen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:43:
[...]
Weet je ook toevallig of NFC en GPS nog wat uitmaken?
De reden waarom ik eigenlijk geen NFC gebruik is omdat het misschien extra energie verbruikt, maar dat zijn onderbuikgevoelens hehe.
Vanavond test GPS, morgen BT en daarna WIFI,GPS,BT en NFC aan.
edit: alle testen met umts/gms zoals laatste screenshot. Omdat ik geen mobiel internet abo hebt en APN een dummy hebt ingesteld (T-mobile verwijderd:) is er totaal geen Mobiel internet mogelijk.
Vindt het zonde om op airplane mode te zetten s'avond bij het slapen.
[ Voor 22% gewijzigd door Wai_AM op 03-04-2012 11:00 ]
Ben wel benieuwd of het uitmaakt als je GPS altijd aan hebt staan. Ik bedoel dan alleen aan maar niet gebruiken met Google Maps oid.Wai_AM schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:51:
[...]
Denk dat niet zoveel uitmaakt. NFC weet ik zeker, heb die altijd aan staan met vorige testen.
Vanavond test GPS, morgen BT en daarna WIFI,GPS,BT en NFC aan.
Sony: update naar Android 4.0 kan tragere telefoon opleveren
Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 april 2012 10:42, views: 1.255
De update naar Android 4.0 van smartphones kan een tragere telefoon opleveren. Dat claimt Sony, dat druk bezig is met updates van toestellen naar de nieuwe versie van het OS. De vertraging komt vooral door veranderingen in de sql-implementatie.
Het lezen en schrijven van en naar een sql-database duurt langer onder Android 4.0 dan onder het oudere Android 2.3, aldus Sony op zijn ontwikkelaarsblog. Daardoor duurt het langer voordat apps starten, omdat daarbij veel gegevens worden opgevraagd. Dat het langer duurt, komt doordat in Android 4.0 het afhandelen van de sql-database is verplaatst van de native layer naar de Java-layer.
Het is volgens Sony niet het enige dat minder snel wordt afgehandeld in Android 4.0. Ook de hardwareacceleratie van de interface pakt volgens de fabrikant niet altijd goed uit. Doordat de gpu de interface rendert, duurt het bijvoorbeeld langer om het instellingenmenu te openen. Bovendien trekt het gebruik van de gpu in sommige gevallen de accu sneller leeg. Daarnaast gebruikt Android 4.0 veel meer werkgeheugen dan Android 2.3.
Sony raadt gebruikers daarom aan om goed na te denken of ze de software willen installeren, hoewel de nieuwe firmware wel goed draait op de toestellen van vorig jaar. "Onze Android 2.3-software is extreem stabiel en biedt goede prestaties, dus is het geen slecht idee om bij die software te blijven."
De fabrikant begint half april met de updates voor toestellen die vorig jaar op de markt kwamen, zoals de Xperia Arc en Xperia Ray. Daarna volgen andere toestellen van vorig jaar, zoals gametelefoon Xperia Play. Rond het begin van de zomer komt de update voor het nieuwe vlaggenschip Xperia S, dat sinds vorige maand verkrijgbaar is. Daarna worden andere nieuwe toestellen van de update voorzien, zoals de Xperia P, Xperia U en Xperia Sola.
Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 april 2012 10:42, views: 1.255
De update naar Android 4.0 van smartphones kan een tragere telefoon opleveren. Dat claimt Sony, dat druk bezig is met updates van toestellen naar de nieuwe versie van het OS. De vertraging komt vooral door veranderingen in de sql-implementatie.
Het lezen en schrijven van en naar een sql-database duurt langer onder Android 4.0 dan onder het oudere Android 2.3, aldus Sony op zijn ontwikkelaarsblog. Daardoor duurt het langer voordat apps starten, omdat daarbij veel gegevens worden opgevraagd. Dat het langer duurt, komt doordat in Android 4.0 het afhandelen van de sql-database is verplaatst van de native layer naar de Java-layer.
Het is volgens Sony niet het enige dat minder snel wordt afgehandeld in Android 4.0. Ook de hardwareacceleratie van de interface pakt volgens de fabrikant niet altijd goed uit. Doordat de gpu de interface rendert, duurt het bijvoorbeeld langer om het instellingenmenu te openen. Bovendien trekt het gebruik van de gpu in sommige gevallen de accu sneller leeg. Daarnaast gebruikt Android 4.0 veel meer werkgeheugen dan Android 2.3.
Sony raadt gebruikers daarom aan om goed na te denken of ze de software willen installeren, hoewel de nieuwe firmware wel goed draait op de toestellen van vorig jaar. "Onze Android 2.3-software is extreem stabiel en biedt goede prestaties, dus is het geen slecht idee om bij die software te blijven."
De fabrikant begint half april met de updates voor toestellen die vorig jaar op de markt kwamen, zoals de Xperia Arc en Xperia Ray. Daarna volgen andere toestellen van vorig jaar, zoals gametelefoon Xperia Play. Rond het begin van de zomer komt de update voor het nieuwe vlaggenschip Xperia S, dat sinds vorige maand verkrijgbaar is. Daarna worden andere nieuwe toestellen van de update voorzien, zoals de Xperia P, Xperia U en Xperia Sola.
Wil je snelheid en batterij blijf dan vooral op Gb.
Als je het allemaal wat mooier en makkelijker wilt Ics.
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.
Blij dat ik de bootloader geunlocked heb..........freedom.
En ik denk dat de arc [ s ] op het randje zit kwa geheugen met ics,dat slurp zo 200 Mb weg.
Als je het allemaal wat mooier en makkelijker wilt Ics.
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.
Blij dat ik de bootloader geunlocked heb..........freedom.
En ik denk dat de arc [ s ] op het randje zit kwa geheugen met ics,dat slurp zo 200 Mb weg.
[ Voor 52% gewijzigd door jejeh op 03-04-2012 11:07 ]
Moet zeggen dat ICS op mijn LG behoorlijk lang mee ging hoor
Daarnaast vind ik het verschil in fotokwaliteit tussen de twee nog behoorlijjk groot in het voordeel van de S, ik was in ieder geval blij met mijn aankoop na het lezen van die review. Zeker omdat dit een goed stukje goedkoper wasMajesty schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:23:
[...]
Was hier niet laatst een filmpje gepost dat het tegendeel bewees? En de Xperia S dus sneller was. Niet dat het veel uitmaakt want het verschil is waarschijnlijk minimaal, maar toch.
Dit topic is gesloten.