Van de week al langs winkels hier in NL geweest en ze hadden hem nergens, wat voor webshop heeft hem dan wel op voorraad?BaBy-G schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:12:
[...]
Wat is eigenlijk de reden waarom veel mensen de Xperia S graag bij Studentmobiel.nl willen bestellen? Het toestel is al weer zo'n 2 weken uit
Er is een levertijden en prijzen topic: Sony Xperia S (levertijden en prijzen)Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:44:
[...]
Van de week al langs winkels hier in NL geweest en ze hadden hem nergens, wat voor webshop heeft hem dan wel op voorraad?
Momenteel is het toestel volgens mij overal slecht leverbaar. De eerste batch is al wel op. Wachten op nieuwe voorraad.
Ik heb mijn toestel bij the PhoneHouse vandaan. Klik even op de link, daar kan je het dichtst bijzijnde filiaal zoeken met de daarbij horende telefoonnummer. Even bellen en netjes vragen of ze er eentje voor je apart willen houdenVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:44:
[...]
Van de week al langs winkels hier in NL geweest en ze hadden hem nergens, wat voor webshop heeft hem dan wel op voorraad?
Man - a being in search of meaning
Ik zal eens even checken of die nieuwe versie er al is op EMMA 
nopes is er nog niet
nou ja zal volgende week wel komen denk ik.
nopes is er nog niet
[ Voor 35% gewijzigd door WeAreLegion op 19-03-2012 23:10 ]
Er komt ook een .73, zou best kunnen dat we .70 nooit gaan krijgen.
Hmm. Software die we nooit gaan krijgen. Hardware die we nooit gaan krijgen vanwege eindeloos verschuivende leveringsdata. Welk spel speelt Sony met ons?AmbroosV schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:05:
Er komt ook een .73, zou best kunnen dat we .70 nooit gaan krijgen.
Software die we nooit gaan krijgen bedoel ik mee dat sommige kleine updates speciaal voor bepaalde regio's is. Bijvoorbeeld een update omdat Gmail in Duitsland nu Google Mail moet worden enz. Niet alle updates worden voor alle regio's beschikbaar gemaakt.dasooktoevallig schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:30:
[...]
Hmm. Software die we nooit gaan krijgen. Hardware die we nooit gaan krijgen vanwege eindeloos verschuivende leveringsdata. Welk spel speelt Sony met ons?
Over welke hardware heb je het hier?dasooktoevallig schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:30:
[...]
Hmm. Software die we nooit gaan krijgen. Hardware die we nooit gaan krijgen vanwege eindeloos verschuivende leveringsdata. Welk spel speelt Sony met ons?
[ Voor 20% gewijzigd door ydr op 20-03-2012 00:51 ]
De telefoons zelf die door Sony alleen aan een handjevol winkels worden geleverd terwijl alle andere winkels herhaaldelijk worden afgescheept met leveringsdata die niet worden waargemaakt. Het lijkt me geen toeval dat al die winkels steeds met dezelfde leveringsdata komen en die op hetzelfde moment weer moeten verschuiven naar dezelfde volgende datum.
Ik heb meer het idee dat de vraag groter is dan het aanbod naast dat bepaalde grotere providers/winkels de voorkeur krijgen vanwege de verkoopcijfers.dasooktoevallig schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:55:
[...]
De telefoons zelf die door Sony alleen aan een handjevol winkels worden geleverd terwijl alle andere winkels herhaaldelijk worden afgescheept met leveringsdata die niet worden waargemaakt. Het lijkt me geen toeval dat al die winkels steeds met dezelfde leveringsdata komen en die op hetzelfde moment weer moeten verschuiven naar dezelfde volgende datum.
Maar goed, ik heb geen rede tot klagen, ik heb hem al een aantal dagen binnen.
Nou ja laat die updates maar komen hoor. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de telefoon zelf. Batterij nou ja dat is bekend dat word ook wel gefixed. Ze hebben een mooi product afgeleverd iets anders kan ik er niet van zeggen.
Server is aangepast trouwens dus ftf files staan op iets andere plek, gewoon links volgen kan niet missen.
Server is aangepast trouwens dus ftf files staan op iets andere plek, gewoon links volgen kan niet missen.
Heeft iemand al videocalling voor Skype geprobeerd? Ik krijg het om een of andere reden niet voor elkaar. In de settings kan ik de camera wel activeren, maar tijdens het maken van een call doet ie het niet.
Skype heeft officieel nog niets gezegd over de ondersteuning volgens mij, dus wellicht ben ik nog iets te vroeg met m'n geblaat...
Skype heeft officieel nog niets gezegd over de ondersteuning volgens mij, dus wellicht ben ik nog iets te vroeg met m'n geblaat...
"Find what you love and let it kill you"
http://www.theverge.com/2...sets-galaxy-ii-sensation/
Volgens bovenstaand artikel (lees: zie afbeelding bovenaan) zou je met de settings gewoon een videocall moeten kunnen maken? Het is android 2.2+ (namelijk 2.3)
Volgens bovenstaand artikel (lees: zie afbeelding bovenaan) zou je met de settings gewoon een videocall moeten kunnen maken? Het is android 2.2+ (namelijk 2.3)
Ik ben ook erg tevreden met de telefoon. De accu haalt het hier gewoon een dag uit, het houd niet over maar ik gebruik hem dan ook veel. Ik verwacht nog wel dat dit wordt verbeterd, zeker omdat sommige sites wel goede accutijden halen. Daarnaast blijf ik dit een van de mooiste telefoons vinden die op dit moment verkrijgbaar is, is de hardware meer dan voldoende vor wat je nodig hebt (ik kan dezelfde games op mijn S spelen als op mijn TF Prime, maar ik speel eigenlijk nooit gamesWeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:58:
Nou ja laat die updates maar komen hoor. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de telefoon zelf. Batterij nou ja dat is bekend dat word ook wel gefixed. Ze hebben een mooi product afgeleverd iets anders kan ik er niet van zeggen.
Verwijderd
Ik heb zojuist dit nieuwe toetstel opgehaald bij de Hi winkel en hij ziet er prachtig uit.
Echter kwam ik wel meteen een puntje tegen: ik bezit ook Beats by dr. Dre en ik merk dat deze koptelefoon niet compatibel is met de Sony Xperia S.
Als ik de koptelefoon aansluit op telefoon gebeurt er niks en blijft hij muziek afspelen via de speaker.
Weet iemand hier een oplossing voor? Bedankt!
Echter kwam ik wel meteen een puntje tegen: ik bezit ook Beats by dr. Dre en ik merk dat deze koptelefoon niet compatibel is met de Sony Xperia S.
Als ik de koptelefoon aansluit op telefoon gebeurt er niks en blijft hij muziek afspelen via de speaker.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1528792Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:10:
Ik heb zojuist dit nieuwe toetstel opgehaald bij de Hi winkel en hij ziet er prachtig uit.
google naar OMTP to CTIA converters ?
[ Voor 5% gewijzigd door Wai_AM op 20-03-2012 12:20 ]
Dat helpt toch alleen voor headsets die knoppen/mic hebben? Gewone koptelefoons zouden het allemaal moeten doen.Wai_AM schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:19:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1528792
google naar OMTP to CTIA converters ?
geloof het ook, mijn X10 oordopjes doen het ook prima op mijn Xperia Sriotrick schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:27:
[...]
Dat helpt toch alleen voor headsets die knoppen/mic hebben? Gewone koptelefoons zouden het allemaal moeten doen.

groen is de standaard audio plug voor de computermonitor met speakers

[ Voor 14% gewijzigd door Wai_AM op 20-03-2012 12:36 ]
Verwijderd
Deze koptelefoon heeft inderdaad een ControlTalk kabel (met knoppen voor volume en play/pauze) en een microfoon ingebouwd. Is de enige optie een converter kopen of zou ik ook bijvoorbeeld een nieuwe kabel zonder deze functies kunnen kopen.Wai_AM schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:33:
[...]
geloof het ook, mijn X10 oordopjes doen het ook prima op mijn Xperia S
[afbeelding]
groen is de standaard audio plug voor de computermonitor met speakers
[afbeelding]
Verwijderd
Bij mij werkt het ook niet. We'll geluid maar geen beeld tijdens een VIDEO-gesprek! Ook niet over razendsnelle wifi..grr..M-Opensource schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:27:
Heeft iemand al videocalling voor Skype geprobeerd? Ik krijg het om een of andere reden niet voor elkaar. In de settings kan ik de camera wel activeren, maar tijdens het maken van een call doet ie het niet.

Als je kabels kunt verwisselen in die koptelefoon zou je eens kunnen kijken of daar andere opties voor zijn. Anders werkt een convertortje ook prima.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Deze koptelefoon heeft inderdaad een ControlTalk kabel (met knoppen voor volume en play/pauze) en een microfoon ingebouwd. Is de enige optie een converter kopen of zou ik ook bijvoorbeeld een nieuwe kabel zonder deze functies kunnen kopen.
Skype video werkt bij mij prima. Getest naar een laptop en een iphone 4s. Beide werkt zowel op wifi als op 3g. Als is de kwaliteit op 3g niet echt geweldig.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:42:
[...]
Bij mij werkt het ook niet. We'll geluid maar geen beeld tijdens een VIDEO-gesprek! Ook niet over razendsnelle wifi..grr..
Zojuist "Power controls" (widget) geïnstalleerd om de standaard widget "Hulpprogramma's/Snelle instellingen" te vervangen.
Voordeel is dat er niet elke keer wordt gevraagd, nadat je gps aanzet, dat er kosten/anonieme gevens berekend/verstuurd worden.
Een ander voordeel is dat je deze balk kunt aanpassen naar je eigen smaak. Ik heb bijvoorbeeld "Scherm automatisch kantelen erbij gezet". Als ik in bed lig wil ik namelijk niet dat het scherm automatisch kantelt.
Anyways, doe er je voordeel mee
Voordeel is dat er niet elke keer wordt gevraagd, nadat je gps aanzet, dat er kosten/anonieme gevens berekend/verstuurd worden.
Een ander voordeel is dat je deze balk kunt aanpassen naar je eigen smaak. Ik heb bijvoorbeeld "Scherm automatisch kantelen erbij gezet". Als ik in bed lig wil ik namelijk niet dat het scherm automatisch kantelt.
ZDBox Doet hetzelfde plus nog wat meer ( data verbinding bij houden, speciale locks op apps, batterij in je notificatie balk, enz. , enz. )morscha schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:09:
Zojuist "Power controls" (widget) geïnstalleerd om de standaard widget "Hulpprogramma's/Snelle instellingen" te vervangen.
Toppielorddusk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:11:
[...]
ZDBox Doet hetzelfde plus nog wat meer ( data verbinding bij houden, speciale locks op apps, batterij in je notificatie balk, enz. , enz. )
Dit soort dingen horen hier gewoon niet als je die dingen wil ik zou zeggen google enzo en kom niet hier als je telefoon zich raar gaat gedragen.
Bij mij zit het plastic gedeelte aan de onderkant ook een klein beetje los. Misschien niet ernstig, maar ik stoor me er ook aan. Waren er al meer mensen met dit probleem en/of een oplossing?prekz schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:24:
Het viel mij op dat de rechter onderkant een beetje los zit, (als ik hier tegen de onderkant aan duw dan kraakt hij en je voelt hem bewegen)
Hebben meerdere mensen hier last van?
Het probleem is niet heel erg maar het zijn de kleine dingen waar ik mij al redelijk snel aan erger, heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb hem besteld via de online shop van T-mobile maar ik ben bang als ik nu na de winkel ga dat ik het toestel dan enkele weken kwijt ben ter (zogenaamde)reparatie.
Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Mooie telefoon, helaas geen microSD-slot. Dus ik sla 'm ff over.
Ik wacht wel tot ze verstandiger zijn geworden.
Och de USB OTG lost dat wel op voor mij althans, waarom nog kaartje er in als je ook gewoon USB stick er aan kan hangenArsenius schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:48:
Mooie telefoon, helaas geen microSD-slot. Dus ik sla 'm ff over.![]()
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 20-03-2012 16:11 ]
32GB krijg je nou ook weer niet zo snel vol hoorArsenius schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:48:
Een beetje frotten en je haalt dat plastic gedeelte er aan de onderkant er gewoon afWaldo358 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:44:
[...]
Bij mij zit het plastic gedeelte aan de onderkant ook een klein beetje los. Misschien niet ernstig, maar ik stoor me er ook aan. Waren er al meer mensen met dit probleem en/of een oplossing?
Wat ik verder wel een beetje slordig vind, iets wat waarschijnlijk alleen bij de witte versie te zien is, is dat het achterklepje niet naadloos met de rest van het toestel aansluit. Vooral aan de bovenkant is dit goed te zien.
Ga je daar echt vanuit? Ik wens je succes, aangezien steeds meer fabrikanten het slot achterwege laten. (Ik vraag me trouwens ook nog steeds af waarom iedereen zo enorm veel ruimte nodig heeft)Arsenius schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:48:
[ Voor 18% gewijzigd door Dynamix op 20-03-2012 16:34 ]
van dat ICS ben ik het wel mee eens maar zodra dat er opstaat dan is het wel echt een monster telefoon.dasooktoevallig schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:31:
nieuwe review van Androidcentral:
http://www.androidcentral.com/sony-xperia-s-review
De enige reden welke ik kan bedenken is dat mensen hun hele muziek collectie op hun telefoon willen hebben, of een collectie erotiek willen downloaden (?). Uiteraard is 25gb opslaggeheugen meer dan genoeg. Je kunt namelijk je bestanden op je PC zetten (3tb mogelijk per HDD op het moment) en dan heb je weer 25gb vrij op je telefoon. Klagen dat er geen kaartje in kan is gewoon omdat mensen iets te klagen willen hebben. Wat als je extra kaartje van 16/32GB vol is? Mij lijkt een USB OTG een betere optie, wellicht iets omslachtiger. Om een telefoon hiervoor te laten liggen is je eigen keuze, maar in mijn ogen slaat dat nergens op.Dynamix schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:32:
[...]
Ga je daar echt vanuit? Ik wens je succes, aangezien steeds meer fabrikanten het slot achterwege laten. (Ik vraag me trouwens ook nog steeds af waarom iedereen zo enorm veel ruimte nodig heeft)
Maar bijna niemand weet dat dit mogelijk is. De fabrikant promoot het niet, de handleiding vermeldt het niet, de reviewers hebben het ook niet ontdekt. Dan lijkt het dus een stap achteruit, terwijl er eigenlijk twee stappen vooruit worden gezet (sneller intern opslaggeheugen in combinatie met flexibel extern geheugen).Bloodhatch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:40:
[...]
Klagen dat er geen kaartje in kan is gewoon omdat mensen iets te klagen willen hebben. Wat als je extra kaartje van 16/32GB vol is? Mij lijkt een USB OTG een betere optie, wellicht iets omslachtiger.
In mijn ogen is USB OTG voor mensen die veel opslagruimte nodig hebben een betere oplossing dan een SD-kaart slot zoals de meeste telefoons van vorig jaar hadden. De SD-kaart slots zitten bij veel telefoons op een onhandige plek. Bij USB OTG kun je je opslagmedium wisselen zonder de telefoon uit te zetten. Het benodigde kabeltje vind je op Ebay voor minder dan drie Euro inclusief verzendkosten.
Zelf denk ik dat ik wel meer opslagruimte nodig ga hebben dan de 25 GB die in de telefoon beschikbaar zijn. De selectie uit mijn muziekcollectie die ik momenteel meedraag op de SD-kaart is zo'n 15 GB groot (MP3 bestanden met hoge bitrates). Dat is lang niet de hele collectie, want ik ben al een paar decennia muziek aan het kopen. En dan moet er nog ruimte overblijven om foto's en video's op te slaan. Zo'n HD camera in je telefoon is mooi, maar die levert wel enorm grote bestanden op.
Naast USB OTG biedt Sony nog een ander alternatief aan via de Smart Headset. Die werkt ook als standalone muziekspeler en daar kun je ook een flinke micro SD-kaart in stoppen.
Gebrek aan opslagruimte kan dus nooit een reden zijn om dit toestel niet te nemen.
Of 25GB opslag genoeg is, is natuurlijk betrekkelijk en voor iedereen anders. Persoonlijk vind ik 25GB ook aan de krappe kant. Wat muziek, wat foto's, hier en daar wat HD films/series (want met minder doe je het prachtige scherm te kortBloodhatch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:40:
[...]
De enige reden welke ik kan bedenken is dat mensen hun hele muziek collectie op hun telefoon willen hebben, of een collectie erotiek willen downloaden (?). Uiteraard is 25gb opslaggeheugen meer dan genoeg. Je kunt namelijk je bestanden op je PC zetten (3tb mogelijk per HDD op het moment) en dan heb je weer 25gb vrij op je telefoon. Klagen dat er geen kaartje in kan is gewoon omdat mensen iets te klagen willen hebben. Wat als je extra kaartje van 16/32GB vol is? Mij lijkt een USB OTG een betere optie, wellicht iets omslachtiger. Om een telefoon hiervoor te laten liggen is je eigen keuze, maar in mijn ogen slaat dat nergens op.
Nogmaals, of 25GB genoeg is, is voor iedereen anders, maar het neemt niet weg dat een Micro-SD slot uitbreiding erg handig was geweest voor degene die extra ruimte nodig hebben en al was het maar voor de toekomst
Natuurlijk zijn er meerdere mogelijkheden om wat extra ruimte te creëren, maar zo'n Micro-SD kaartje is wel het makkelijkst. Persoonlijk vind ik het makkelijk om zoveel mogelijk bij me te hebben en voor een toestel van dit kaliber is een Micro-SD kaart uitbreiding zeker geen overbodige luxe geweest
Overigens zijn 4TB schijven voor de PC ook al een tijdje beschikbaar
Het viel mij inderdaad ook op dat het nergens word gepromoot want opzich is het wel echt een handige functie en de officiele stick die je voor microkaartjes nodig heb kost op amazon maar paar euro zie HIER , maar goed morgen ga ik even zo'n micro usb naar female halen en dan zal ik eens een usb2 key aan hangen en dan laat ik het jullie wel weten, maar microsd in telefoon das gewoon ouderwets imho.dasooktoevallig schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:19:
[...]
Maar bijna niemand weet dat dit mogelijk is. De fabrikant promoot het niet, de handleiding vermeldt het niet, de reviewers hebben het ook niet ontdekt. Dan lijkt het dus een stap achteruit, terwijl er eigenlijk twee stappen vooruit worden gezet (sneller intern opslaggeheugen in combinatie met flexibel extern geheugen).
In mijn ogen is USB OTG voor mensen die veel opslagruimte nodig hebben een betere oplossing dan een SD-kaart slot zoals de meeste telefoons van vorig jaar hadden. De SD-kaart slots zitten bij veel telefoons op een onhandige plek. Bij USB OTG kun je je opslagmedium wisselen zonder de telefoon uit te zetten. Het benodigde kabeltje vind je op Ebay voor minder dan drie Euro inclusief verzendkosten.
Zelf denk ik dat ik wel meer opslagruimte nodig ga hebben dan de 25 GB die in de telefoon beschikbaar zijn. De selectie uit mijn muziekcollectie die ik momenteel meedraag op de SD-kaart is zo'n 15 GB groot (MP3 bestanden met hoge bitrates). Dat is lang niet de hele collectie, want ik ben al een paar decennia muziek aan het kopen. En dan moet er nog ruimte overblijven om foto's en video's op te slaan. Zo'n HD camera in je telefoon is mooi, maar die levert wel enorm grote bestanden op.
Naast USB OTG biedt Sony nog een ander alternatief aan via de Smart Headset. Die werkt ook als standalone muziekspeler en daar kun je ook een flinke micro SD-kaart in stoppen.
Gebrek aan opslagruimte kan dus nooit een reden zijn om dit toestel niet te nemen.
[ Voor 0% gewijzigd door WeAreLegion op 20-03-2012 17:44 . Reden: klein beetje op grammatica gelet ]
Dat een Micro-SD kaart slot vaak op een lastig te bereikbare plek zit is mijns inziens niet eens zo erg aangezien je deze, tenminste als het goed is, niet vaak hoeft te verwisselen. Daar komt nog eens bij dat je met een ingebouwde Micro-SD kaart slot niet een losse USB stick en ook nog eens een USB-OTG kabel met je mee hoeft te dragen.dasooktoevallig schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:19:
[...]
Maar bijna niemand weet dat dit mogelijk is. De fabrikant promoot het niet, de handleiding vermeldt het niet, de reviewers hebben het ook niet ontdekt. Dan lijkt het dus een stap achteruit, terwijl er eigenlijk twee stappen vooruit worden gezet (sneller intern opslaggeheugen in combinatie met flexibel extern geheugen).
Voor de toekomst biedt een Micro-SD kaart slot ook als voordeel dat je deze ook kan gebruiken voor Micro-SDXC kaartjes die tot 2TB aan opslag ondersteunen. Deze gebruiken namelijk het zelfde protocol als SDHC, maar er moet vaak wel iets in de firmware/software van het toestel worden aangepast om het werkend te krijgen.
Hoe je het ook went of keert, een Micro-SD kaartslot was sowieso beter geweest, of je er gebruik van maakt of niet
Nou vooruit ben er mee eens dat een keuze altijd beter is maar blijf er bij dat ik micro sim in de telefoon ouderwets vind en eigenlijk helemaal niet practisch (als we het dan toch over grote hoeveelheden data hebben) niet als je net 25gb gebruikt.
Maar wat zo handig van USB OTG is dat als je bijvoorbeeld veel foto's met deze telefoon neemt en waarom zou je niet want dat ding schiet werkelijk super goeie foto's dat je dan gewoon alles op een usb stick kan zetten en huppa je kan weer verder schieten of filmpjes maken.
Maar wat zo handig van USB OTG is dat als je bijvoorbeeld veel foto's met deze telefoon neemt en waarom zou je niet want dat ding schiet werkelijk super goeie foto's dat je dan gewoon alles op een usb stick kan zetten en huppa je kan weer verder schieten of filmpjes maken.
Als je toch van USB-OTG gebruik wil maken kan je beter een gewone USB stick gebruiken, ipv van zo'n Mico-SD kaart naar USB converter, deze zijn in het algemeen een stuk sneller. Micro-SD kaartjes gebruik je meer voor hun compacte formaat dan voor hun snelheid, met zo'n 10MB/s houdt het toch wel op. Een beetje redelijke USB stick kan het dubbele hiervan halen.WeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:42:
[...]
Het viel mij inderdaad ook op dat het nergens word gepromoot want opzich is het wel echt een handige functie en de officiele stick die je voor microkaartjes nodig heb kost op amazon maar paar euro zie HIER , maar goed morgen ga ik even zo'n micro usb naar female halen en dan zal ik eens een usb2 key aan hangen en dan laat ik het jullie wel weten, maar microsd in telefoon das gewoon ouderwets imho.
ja doe ik ook hoor heb geen microkaartjes meer van die grote, heb er 1 van 16 in mijn tablet zitten. Maar goed zal morgen eens zo kabeltje halen en dan laat ik het jullie weten of het beetje ok is.BaBy-G schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Als je toch van USB-OTG gebruik wil maken kan je beter een gewone USB stick gebruiken, ipv van zo'n Mico-SD kaart naar USB converter, deze zijn in het algemeen een stuk sneller. Micro-SD kaartjes gebruik je meer voor hun compacte formaat dan voor hun snelheid, met zo'n 10MB/s houdt het toch wel op. Een beetje redelijke USB stick kan het dubbele hiervan halen.
@jejeh goed nieuws idd, het is alleen jammer dat er dingen niet goed aan zijn zie bericht er onder van DoomLord
[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 20-03-2012 18:31 ]
Ik snap niet wat je ouderwets vindt aan een Micro-SD (deze worden nog volop door ontwikkeld), ook niet wat je daar niet practisch aan vindtWeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:03:
Nou vooruit ben er mee eens dat een keuze altijd beter is maar blijf er bij dat ik micro sim in de telefoon ouderwets vind en eigenlijk helemaal niet practisch (als we het dan toch over grote hoeveelheden data hebben) niet als je net 25gb gebruikt.
Als ik extra opslag nodig heb in mijn telefoon met Micro-SD ondersteuning, dan prik ik daar een Micro-SD kaartje in en ik heb er geen omkijken meer naar. Een 32GB Micro-SD Class-10 kaartje koop je vandaag de dag al voor minder dan 3 tientjes en 64GB Micro-SDXC zijn ook al te koop voor minder dan 8 tientjes.
Als ik van USB-OTG gebruik wil maken, moet ik een USB stick kopen met een USB-OTG kabel en dat continu bij me dragen en telkens weer aansluiten en ontkoppelen als ik die extra opslag nodig heb.
Waarom zou ik (wat is de meerwaarde), of zoals jij dat zegt; wat is de handigheid, om mijn foto's en video's die ik met mijn camera van mijn toestel schiet, telkens op een USB-stick te zetten via USB-OTG, als ik deze ook gewoon op mijn toestel (op de Micro-SD kaart) kan laten? Als ik de foto's op mijn PC wil, dan kan ik het toestel rechtstreeks op mijn PC aansluiten. Waarom zou ik deze eerst via USB-OTG overzetten op een USB-stick
Dat doet Sony goed! Dat scheelt een hoop overbodig ontwikkelwerk voor de custom rom bouwers. Laat die custom roms maar komen..
Omdat je elke keer als je het kaartje wil vervangen (ik ga dan uit van wat meer data dan normaal he) telefoon open ding er uit, ding er weer in klepje dicht, dat vind ik gewoon veel gedoe snoertje kan blijven zitten en die module blokjes (dsa zonder snoertje) kan je er helemaal gewoon in laten zitten en kan je doen wat je wil.BaBy-G schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:36:
[...]
Ik snap niet wat je ouderwets vindt aan een Micro-SD (deze worden nog volop door ontwikkeld), ook niet wat je daar niet practisch aan vindtVerder snap ik ook niet wat je zo "handig" vindt aan USB-OTG, althans ik snap wel dat de optie ansicht wel handig is, maar niet hoe jij het suggereert als "handigerer dan een Micro-SD kaart" in je telefoon.
Als ik extra opslag nodig heb in mijn telefoon met Micro-SD ondersteuning, dan prik ik daar een Micro-SD kaartje in en ik heb er geen omkijken meer naar. Een 32GB Micro-SD Class-10 kaartje koop je vandaag de dag al voor minder dan 3 tientjes en 64GB Micro-SDXC zijn ook al te koop voor minder dan 8 tientjes.
Als ik van USB-OTG gebruik wil maken, moet ik een USB stick kopen met een USB-OTG kabel en dat continu bij me dragen en telkens weer aansluiten en ontkoppelen als ik die extra opslag nodig heb.
Waarom zou ik (wat is de meerwaarde), of zoals jij dat zegt; wat is de handigheid, om mijn foto's en video's die ik met mijn camera van mijn toestel schiet, telkens op een USB-stick te zetten via USB-OTG, als ik deze ook gewoon op mijn toestel (op de Micro-SD kaart) kan laten? Als ik de foto's op mijn PC wil, dan kan ik het toestel rechtstreeks op mijn PC aansluiten. Waarom zou ik deze eerst via USB-OTG overzetten op een USB-stick
Ik heb niks tegen micro SD hoor het werkt prima maar in mijn tablet zit er gewoon een slot in de zijkant
Dus als ik het goed begrijp heb jij continu een USB-OTG kabel /blokje met USB-stick aan je telefoon hangenWeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:39:
[...]
Omdat je elke keer als je het kaartje wil vervangen (ik ga dan uit van wat meer data dan normaal he) telefoon open ding er uit, ding er weer in klepje dicht, dat vind ik gewoon veel gedoe snoertje kan blijven zitten en die module blokjes (dsa zonder snoertje) kan je er helemaal gewoon in laten zitten en kan je doen wat je wil.
Ik heb niks tegen micro SD hoor het werkt prima maar in mijn tablet zit er gewoon een slot in de zijkant
Je vergelijking gaat natuurlijk niet op. De reden waarom je een Micro-SD kaartjes vaak zou moeten verwisselen is als deze niet genoeg opslagruimte zouden bieden, maar dat geldt natuurlijk óók voor een USB-sticks. Als je in een toestel een een Micro-SD kaartje prikt van 128MB, dan zou je deze net zo vaak moeten verwisselen als een USB-stick van 128MB.
In dat geval kan ik nog begrijpen dat je een USB-OTG oplossing handiger vindt, maar een 32GB Micro-SD Class 10 kaartje kost vandaag de dag €27,- (iets langzamere varianten zijn al te koop voor 2 tientjes), dan kan ik me niet voorstellen dat je dat handiger vind dan een 32GB USB-stick en de daarbij horende capriolen die je moet uithalen om daar gebruik van te kunenn maken
Ik neem aan dat je je 16GB SD kaart in je tablet toch ook niet vaak hoef te verwisselen, deze zit in je tablet en heb je toch ook geen omkijken meer naar of prefereer je hier ook USB-OTG?
Nogmaals ik beweer niet dat USB-OTG niet handig is (ik heb er zelf overigens nog nooit gebruik van gemaakt), sterker nog, het is juist een heel welkome bijkomstigheid, zeker omdat de Xperia S juist geen Micro-SD kaartjes ondersteunt, maar dat een het handiger is dan een Micro-SD kaart slot gaat voor mij persoonlijk niet op
[ Voor 19% gewijzigd door BaBy-G op 20-03-2012 19:20 ]
Nee jij misschien niet maar ik wel
ook als ik ergens op vakantie ben en ik heb wat op een usb stick staan kan k dat er gewoon inprikken en dat kan dan ook in mijn tv, of die van mijn vriendin multi functioneel en dat is een microsd kaartje niet
maar goed dat is wat ik vind he
iedereen zijn ding hoor, ik vind gewoon dat ze die dingen extern moeten doen zoals bij me transformer tablet.
maar goed dat is wat ik vind he
Uiteraard mag je vinden wat je wilt, maar of je beredenering klopt is natuurlijk een heel ander verhaalWeAreLegion schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:17:
Nee jij misschien niet maar ik welook als ik ergens op vakantie ben en ik heb wat op een usb stick staan kan k dat er gewoon inprikken en dat kan dan ook in mijn tv, of die van mijn vriendin multi functioneel en dat is een microsd kaartje niet
maar goed dat is wat ik vind heiedereen zijn ding hoor, ik vind gewoon dat ze die dingen extern moeten doen zoals bij me transformer tablet.
Ja klopt maar ik heb neit alles op me telefoon staan he
maar goed het zal nie beste redenatie zijn het werkt voor mij
De eerste keer dat ik tegen je in wil gaan. Dit is onzin en je vergeet het primaire doel van een opslagmedium. Het concept is simpel, gebruik het wanneer het nodig is. Je plugt de usb alleen in als je ruimte nodig hebt lijkt mij? Dus je bent aan het filmen, fotograferen... ruimte raakt vol, je plugt de USB in en je zet het een en ander over. Je haalt de USB er weer uit en je kunt verder met je telefoon.BaBy-G schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:04:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heb jij continu een USB-OTG kabel /blokje met USB-stick aan je telefoon hangen
Scenario: Je gaat met een aantal vrienden naar een concert, je wilt uiteraard foto's maken en wellicht filmen. Zelfs al zou je een kaartje hebben zal je geheugen nog steeds vol raken waardoor je alsnog de data over moet pompen op USB. In mijn ogen is dit echt een typisch geval... less is more. Het werkt gewoon psychologisch... mensen weten dat dit toestel iets niet heeft wat een ander wel heeft en denkt: hey!!! ze gaan er op achteruit. Onzin, zie het als een mac book air die geen optische drives meer heeft. Kun je wel zeggen, ja maar he! ik WIL mijn dvd's kunnen gebruiken. Ga mee met de tijd en gebruik USB. Verandering zorgt altijd voor zoveel discussies terwijl een tijdje later, wanneer alles volkomen normaal is, er geen woord meer verspild wordt. Klaagt er nu nog iemand over het ontbreken van diskettes of videobanden?
Ga mee met de tijd, dit zal een standaard gaan worden. Weg met SD kaart. Misschien gaat over een tijdje alles wel via de cloud? Wat is dan het volgende punt, ik wil USB OTG op mijn toestel?
Weet iemand een app die Wifi netwerken die ik bezocht heb automatisch weer mee verbind wanneer ze in bereik zijn voor mijn telefoon als wifi aanstaat. Ik dacht dat ie dat standaard deed, maar blijkbaar doet ie dat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 20-03-2012 20:20 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Diskettes en cassetebandjes werden vervangen door iets handigers. Aan de hand van je concert voorbeeld kan ik niet concluderen dat USB-OTG handiger is dan micro-sd. Je kan ook een extra kaartje op zak hebben net als een fotograaf meerdere SDkaartjes op zak heeft. Geloof me even snel een nieuw kaartje erin proppen tijdens dat concert is minder gedoe en gepriechel dan met een kabel en een stick.Bloodhatch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:42:
[...]
De eerste keer dat ik tegen je in wil gaan. Dit is onzin en je vergeet het primaire doel van een opslagmedium. Het concept is simpel, gebruik het wanneer het nodig is. Je plugt de usb alleen in als je ruimte nodig hebt lijkt mij? Dus je bent aan het filmen, fotograferen... ruimte raakt vol, je plugt de USB in en je zet het een en ander over. Je haalt de USB er weer uit en je kunt verder met je telefoon.
Scenario: Je gaat met een aantal vrienden naar een concert, je wilt uiteraard foto's maken en wellicht filmen. Zelfs al zou je een kaartje hebben zal je geheugen nog steeds vol raken waardoor je alsnog de data over moet pompen op USB. In mijn ogen is dit echt een typisch geval... less is more. Het werkt gewoon psychologisch... mensen weten dat dit toestel iets niet heeft wat een ander wel heeft en denkt: hey!!! ze gaan er op achteruit. Onzin, zie het als een mac book air die geen optische drives meer heeft. Kun je wel zeggen, ja maar he! ik WIL mijn dvd's kunnen gebruiken. Ga mee met de tijd en gebruik USB. Verandering zorgt altijd voor zoveel discussies terwijl een tijdje later, wanneer alles volkomen normaal is, er geen woord meer verspild wordt. Klaagt er nu nog iemand over het ontbreken van diskettes of videobanden?
Ga mee met de tijd, dit zal een standaard gaan worden. Weg met SD kaart. Misschien gaat over een tijdje alles wel via de cloud? Wat is dan het volgende punt, ik wil USB OTG op mijn toestel?
Dat vind jij en wij vinden dat niet
dit is zo'n discussie die houd toch niet op dus laten het er maar op houden dat we allemaal iets anders handig vinden en het voor jullie jammer is dat die mogelijkheid er niet is.
Verklaar je nader? Laat de usb aan de kabel zitten in de tas en plug deze in. Dis is aanzienlijk minder werk en werkt sneller dan telefoon uit/aanzetten voor je kaart.
Dat gebeurt ook standaard. 1 x verbinden en de telefoon verbindt de volgende keer automatisch. Tot je "netwerk vergeten" aanklikt.Rakkerzero schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:19:
Weet iemand een app die Wifi netwerken die ik bezocht heb automatisch weer mee verbind wanneer ze in bereik zijn voor mijn telefoon als wifi aanstaat. Ik dacht dat ie dat standaard deed, maar blijkbaar doet ie dat niet.
Vreemd. Bij mij doet ie dat niet namelijk. Misschien dat mijn wifi widget loopt te etteren.riotrick schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:56:
[...]
Dat gebeurt ook standaard. 1 x verbinden en de telefoon verbindt de volgende keer automatisch. Tot je "netwerk vergeten" aanklikt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Als ze het poortje aan de zijkant maken hoeft de telefoon helemaal niet uit. En voor een microsd kaartje heb je geen tas nodig, scheelt ook weer. T is net zoeits als met een verwisselbare accu. Toen ik in Rom was met vakantie was ik de hele dag op straat en gebruikte veel Google maps op mn Xperia Arc. Ik had 4 accus bij me en als er een leeg was deed ik de andere erin. Met zo een noodlader lopen is k** want als t lekkr weer is loop je daar met een kabeltje in j broek..superonhandig..zelfde bij een concert.Bloodhatch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:52:
Verklaar je nader? Laat de usb aan de kabel zitten in de tas en plug deze in. Dis is aanzienlijk minder werk en werkt sneller dan telefoon uit/aanzetten voor je kaart.
En voor usb key heb je ook geen tas nodig, dat was gewoon een voorbeeld en dat kabeltje is geen 20 meter hoor
en veel toestellen hebben geen microslot meer aan de zijkant en die moet dus echt open.
Verwijderd
Maar veel hebben t ook wel t is een mogelijkheid en met zo een kabeltj is het erg irritant werken..niet zo makkelijk als snel een volle accu erin, dan op straat lopen met je telefoon aan de lader en een vrij grote noodlader in je broek. Ook moet je hele tijd uitkijken dat t kabeltje er niet uitgaat.
Zoals ik al zei je heb geen eens een kabel nodig een opzet stukje is genoeg van micro naar female
die zijn er ook gewoon hoor maar goed. Ik blijf er bij ieder zijn ding en verder heb ik het er maar niet meer over. Anders zitten we morgen ochtend nog
Ze zoeken gewoon een zwakte van USB OTG. Verdedigen van SD is prima, maar dan wel objectief en niet subjectief. kaartje moet je ook kunnen wisselen toch? ik kan ook zeggen, tja voor een kaartje heb je een opbergdoos nodig want anders verlies je 'm nog, slaat nergens op. Voor usb heb je alleen een tussenstuk nodig en voor de rest hetzelfde als normaal, ik heb een usb op creditcard formaat dus die kan ik in mijn portofuille bewaren. Dat tussenstuk is echt de moeite niet, vooral niet om een toestel daarvoor te laten liggen. Als dat je reden is dan zijn er waarschijnlijk andere problemen die je hebt met een toestel, maar om daar iets op af te keuren omdat het niet werkt zoals je gewend bent is onzin en dat bedoelde ik dus met diskettes etc. Dat was je gewend, nu ben je dit gewend.. go with the flow.
Mja, dat hele micro-SD gebeuren slaat wat mij betreft ook nergens op... Het enige waarom ik er een hekel aan had is dat Apple met 16GB begint en vervolgens 100 euro extra vraagt voor 16GB en als je twijfelt dan moet je wel want later uitbreiden is geen optie. Sony geeft gewoon één middenweg en vraagt niet de hoofdprijs voor een uitbreiding. En laat ik wel wezen, ik heb al 2 jaar een XPERIA X10 en die doet het met 8GB en zelfs dat krijg ik nauwelijks vol. Ook de 16GB op mijn iPad, ja met films wel, maar ik kijk films over het algemeen ook maar één keer en op mijn telefoon was ik überhaupt niet echt van plan films te kijken...
Maar even een vraagje jongens, mijn XPERIA S is nog niet binnen maar ik hoor overal dat die aparte TV interface die zich laat bedienen met de TV afstandsbediening enkel voor BRAVIA's is, nu zal Sony het wel zo verwoord hebben maar is het niet gewoon HDMI-CEC? Niet dat het voor mij echt wat uit maakt want ik heb gewoon een BRAVIA maar het klinkt nogal onlogisch
Heeft daarnaast één van jullie zo'n 3D panorama foto voor mij om te testen, heb een 3D VAIO en een 3D TV dus ik vroeg me af of die files wel normaal te openen zijn
Maar even een vraagje jongens, mijn XPERIA S is nog niet binnen maar ik hoor overal dat die aparte TV interface die zich laat bedienen met de TV afstandsbediening enkel voor BRAVIA's is, nu zal Sony het wel zo verwoord hebben maar is het niet gewoon HDMI-CEC? Niet dat het voor mij echt wat uit maakt want ik heb gewoon een BRAVIA maar het klinkt nogal onlogisch
Heeft daarnaast één van jullie zo'n 3D panorama foto voor mij om te testen, heb een 3D VAIO en een 3D TV dus ik vroeg me af of die files wel normaal te openen zijn
Dat is echt heel snel, de meeste fabrikanten zijn niet zo happig om dit vrij te geven zo snel na de release... Wordt steeds blijer met m'n keuze voor Sony
"Find what you love and let it kill you"
Waar het mij eigenlijk om ging, is dat ik het vreemd vind dat iemand een telefoon wegstreept omdat er geen SD slot aanwezig is. Zoals hier al opgemerkt wordt, is het nog steeds mogelijk om je opslag te vergroten via USB-OTG. Het werkt iets omslachtiger, maar functioneel gezien doet het hetzelfde.
De hoeveelheid ruimte die iedereen nodig heeft is uiteraard persoonlijk. Ik vroeg me wel af hoe iemand de 25GB dan vol gaat krijgen. Ik heb momenteel een 8GB kaartje in gebruik en die is nog niet eens vol. Daarnaast zet ik regelmatig bestanden over met ES Explorer naar mijn pc (via wifi) of naar mijn cloudstorage. Ook heb ik maar een kleine selectie van mijn muziek op mijn telefoon en dat voldoet prima.
Vanuit de optiek van bijvoorbeeld Sony is het juist wel verstandig dat ze het SD-slot achterwege laten. De reden: cloudservices!
De hoeveelheid ruimte die iedereen nodig heeft is uiteraard persoonlijk. Ik vroeg me wel af hoe iemand de 25GB dan vol gaat krijgen. Ik heb momenteel een 8GB kaartje in gebruik en die is nog niet eens vol. Daarnaast zet ik regelmatig bestanden over met ES Explorer naar mijn pc (via wifi) of naar mijn cloudstorage. Ook heb ik maar een kleine selectie van mijn muziek op mijn telefoon en dat voldoet prima.
Vanuit de optiek van bijvoorbeeld Sony is het juist wel verstandig dat ze het SD-slot achterwege laten. De reden: cloudservices!
Nouja, het bespaard ruimte, ze kunnen de DRM voor Music/Video Unlimited beter bewaken(gok ik) en 32GB is voor het meerendeel van de mensen meer dan genoeg. Laten we gewoon eerlijk zijn, de XPERIA kost mij +/-350 euro inclusief 1 jaar KPN, een 32GB iPhone 4S kost volgens mij 300 euro meer en kan het op geen enkel vlak winnen van de XPERIA S(OS en design daargelaten voor de mensen die ervan houdenDynamix schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:19:
[...]
Sowieso krijg je bij elke Sony (Ericsson) smartphone 50GB aan cloud opslag volgens mij...
Het is zeker ok als het er wel op zit, maar ook niet erg negatief als het er niet op zit
[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 21-03-2012 09:35 ]
Al iets meer bekend over de battery drain?
Ben een tijdje weggeweest, dus heb niet alles hier kunnen lezen.
Vannacht weer zonder wifi (of iets anders aan) naast m'n bed gelegd met nog 20% batterij, en vanochtend was ie uitgevallen. Klote man. Maar goed, ik moet er maar aan wennen dat ik hem elke nacht in de lader moet leggen.
Heb trouwens nauwkeurig Go Power en Battery Monitor bestudeerd, maar daar zie ik geen gekke dingen op. Geen gekke apps meer die grootverbruiker zijn. Voornamelijk het scherm.
Maar blijkbaar draait er nog steeds iets op de achtergrond, want 's nachts is het scherm natuurlijk niet aan...
Vannacht weer zonder wifi (of iets anders aan) naast m'n bed gelegd met nog 20% batterij, en vanochtend was ie uitgevallen. Klote man. Maar goed, ik moet er maar aan wennen dat ik hem elke nacht in de lader moet leggen.
Heb trouwens nauwkeurig Go Power en Battery Monitor bestudeerd, maar daar zie ik geen gekke dingen op. Geen gekke apps meer die grootverbruiker zijn. Voornamelijk het scherm.
Maar blijkbaar draait er nog steeds iets op de achtergrond, want 's nachts is het scherm natuurlijk niet aan...
Uhm even een gok... NFC? Hij kan toch ten alle tijden die smart tag herkennen? Dan moet de zender daarvan en het programma wat die smart tags identificeert dus constant draaien anders werkt het niet...Anheuer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:30:
Al iets meer bekend over de battery drain?
Just my 2 cents
Is dat ergens uit te zetten?
Ik heb nog helemaal niets gedaan met NFC, dus dat lijkt me niet.
Eerder was de uitkomst dat het om een Alarm Manager ging, die constant bleef draaien om alerts weer te geven.
Eerder was de uitkomst dat het om een Alarm Manager ging, die constant bleef draaien om alerts weer te geven.
Mja, dat kan ook natuurlijk. Maar dat je NFC nog niet gebruikt hebt zegt niet dat het niet aan staan... Volgens mij herkent ie ten alle tijde die smart tags, dus ergens moet toch iets draaien om dat te herkennen. Want in vliegtuigmodus schijnt er geen battery drain te zijn toch? Nu weet ik niet of NFC uit gezet wordt in vliegtuigmodus maar Alarm Manager heeft zeker weinig met vliegtuigmodus te makenAnheuer schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:36:
Ik heb nog helemaal niets gedaan met NFC, dus dat lijkt me niet.
nfc kun je uitschakelen door: menu> instellingen>draadloos en netwerken>nfc. Bij mij stond het standaard al uit.Rctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:40:
[...]
Mja, dat kan ook natuurlijk. Maar dat je NFC nog niet gebruikt hebt zegt niet dat het niet aan staan... Volgens mij herkent ie ten alle tijde die smart tags, dus ergens moet toch iets draaien om dat te herkennen. Want in vliegtuigmodus schijnt er geen battery drain te zijn toch? Nu weet ik niet of NFC uit gezet wordt in vliegtuigmodus maar Alarm Manager heeft zeker weinig met vliegtuigmodus te maken
Had dit vorig week gemaakt, op de Xperia S zie je dan 'als een film scrollen'Rctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:08:

Heb gemerkt dat het pas werkt als je uit de lockscreen bent, met lockscreen en scherm uit gebeurd er niks.Uhm even een gok... NFC? Hij kan toch ten alle tijden die smart tag herkennen? Dan moet de zender daarvan en het programma wat die smart tags identificeert dus constant draaien anders werkt het niet...
[ Voor 16% gewijzigd door Wai_AM op 21-03-2012 10:09 ]
Wordt er niet één beeld geexporteerd? Het is waarschijnlijk een Side-by-side format maar dan zitten ze meestal wel samen in één fileWai_AM schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:03:
[...]
Had dit vorig week gemaakt, op de Xperia S zie je dan 'als een film scrollen'
[afbeelding]
[afbeelding]
hebben dezelfde naam maar verschillende extenties. .JPG en .MPORctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:08:
[...]
Wordt er niet één beeld geexporteerd? Het is waarschijnlijk een Side-by-side format maar dan zitten ze meestal wel samen in één file
staat wat in de handleiding hierover.
[ Voor 5% gewijzigd door Wai_AM op 21-03-2012 10:12 ]
Maar die MPO kun je niet downloaden vanaf zo'n website, ze zijn nu allebei JPG, maar MPO zou inderdaad een multi-picture object moeten zijnWai_AM schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:09:
[...]
hebben dezelfde naam maar verschillende extenties. .JPG en .MPO
Done, laat maar weten hoe het ziet op de TVRctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:13:
[...]
Maar die MPO kun je niet downloaden vanaf zo'n website, ze zijn nu allebei JPG, maar MPO zou inderdaad een multi-picture object moeten zijn
Zojuist de MPO file geopend op mijn 3D VAIO laptop, werd direct herkend door nVidia 3D Vision Photo Viewer. Ziet er erg strak/scherp uit, veel mooier dan een normale foto
Helaas kan ik daar niet mee zoomen en is 16inch nou niet echt heel groot om een panorama op te bekijken maar desondanks erg mooi 
Iedereen die dus een 3D Vision pakket heeft of een 3D laptop met 3D Vision kan de foto's dus eenvoudig overzetten
Ik vind het in ieder geval wel toegevoegde waarde hebben
TV durf ik niet te zeggen, gok dat de TV zelf geen MPO herkent, dan zou het via me laptop moeten...
Iedereen die dus een 3D Vision pakket heeft of een 3D laptop met 3D Vision kan de foto's dus eenvoudig overzetten
TV durf ik niet te zeggen, gok dat de TV zelf geen MPO herkent, dan zou het via me laptop moeten...
Heb geen van beide, dus nog even op de telefoon bekijken.Rctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:28:
Zojuist de MPO file geopend op mijn 3D VAIO laptop, werd direct herkend door nVidia 3D Vision Photo Viewer. Ziet er erg strak/scherp uit, veel mooier dan een normale fotoHelaas kan ik daar niet mee zoomen en is 16inch nou niet echt heel groot om een panorama op te bekijken maar desondanks erg mooi
daar irriteer ik me zo aan altijd! thanks! nu als de wiede weerga die telefoon een keer halenmorscha schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:09:
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Kan iemand mij misschien vertellen wat voor een headsetje bij de telefoon geleverd wordt? Zitten hier volume/play/fwd knoppen op en dergelijk?
iets wat in de opvolger van de SXS te vinden zal zijn?
http://www.nu.nl/gadgets/...-iii-draadloos-laden.html
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Mooooi! Maar kan me niet voorstellen dat dat efficiënt is.fabstar81 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:48:
[ Voor 0% gewijzigd door FreakyFries op 21-03-2012 12:08 . Reden: typo ]
Zo'n standaard headsetje met alleen een aan/uit knop en van die ear in plugs.rxs schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:48:
Kan iemand mij misschien vertellen wat voor een headsetje bij de telefoon geleverd wordt? Zitten hier volume/play/fwd knoppen op en dergelijk?
Ze hebben het in dat artikel ook nog steeds over het full hd scherm. Die bron is nou ook niet echt geweldig. Ik geloof het niet.fabstar81 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:48:
wireless charging bestaat wel. er is al een standaard voor blijkbaar Q1. wordt alleen volgens mij nog nergens in die batterijen ingebouwd.
ik wil zoiets wel onder mn eettafel kunnen plakken. of inbouwen onder mn keukenblad.
ik wil zoiets wel onder mn eettafel kunnen plakken. of inbouwen onder mn keukenblad.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Lijkt me inderdaad ook niet, de iPad 3 heeft net een hogere resolutie en zelfs daar schijnen ze al behoorlijk wat problemen mee te hebben qua productie(bij Samsung gaat het wel goed maar bij Sharp niet). Lijkt me sterk dat ze dan ineens wel Full HD in een 4.x" scherm kunnen proppen terwijl de rest net overstapt op 720P...SaN schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:06:
[...]
Ze hebben het in dat artikel ook nog steeds over het full hd scherm. Die bron is nou ook niet echt geweldig. Ik geloof het niet.
Full hd is al ontkracht. Vandaar dat ik denk dat het draadloze opladen ook niet gaat gebeuren. In ieder geval niet van 2 meter afstand.
Mensen verwachten net iets teveel van deze telefoon denk ik.
Mensen verwachten net iets teveel van deze telefoon denk ik.
http://www.xperiablog.net...lvr.it&utm_medium=twitter
Iemand van jullie die hier problemen mee heeft?
Gelukkig maarriotrick schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:03:
Nope. Had het al gelezen op xda. Mijn xps heeft het in ieder geval niet. Niet zo'n plek en ook geen gele tint. Scherm is niks mee aan de hand.
Ik heb dat ook licht met mijn HD2, maar dat kwam door druk op het scherm.
Stel dat je de telefoon in je broekzak hebt wanneer je gaat zitten, en er komt erg veel druk op het scherm te staan dan kreeg je hetzelfde als wat je in die link ziet.
Geen idee of dat ook de oorzaak is bij de Xperia S, maar misschien wel iets om een beetje op te letten.
Stel dat je de telefoon in je broekzak hebt wanneer je gaat zitten, en er komt erg veel druk op het scherm te staan dan kreeg je hetzelfde als wat je in die link ziet.
Geen idee of dat ook de oorzaak is bij de Xperia S, maar misschien wel iets om een beetje op te letten.
Als ik me niet vergis was er wel iemand in dit forum die dit ook had...Rctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:57:
Bij mij is het af en toe wel zichtbaar, het komt tevoorschijn/ wordt erger als het toestel en/of scherm warm wordt.Rctworld schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:57:
Is (bij mij iig) niet het probleem, ik weet nog niet precies waar het wel aan ligt.SaN schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:14:
Ik heb dat ook licht met mijn HD2, maar dat kwam door druk op het scherm.
Ondertussen al wel bezig met een oplossing regelen (hopelijk nieuw toestel), maar daar willen ze uiteraard niks van weten
[ Voor 44% gewijzigd door Emiel_ op 21-03-2012 14:22 ]
Heb ik ook, als ik me er aan ga irriteren ga ik er wel mee terug
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Naar aanleiding van deze posts ook even gekeken en kwam erachter dat ik het ook heb. Maar echt heel licht. Als je het niet weet, dan zie je het niet. Ik ga er dus niet achteraan.
Hoe is de trilfunctie eigenlijk? Beter dan die op de Xperia Arc bijvoorbeeld? Mijn laatste (en eerder dikke) telefoon die fatsoenlijk kon trillen was de Sony Ericsson K320i, mijn Arc en Neo hoor ik meestal trillen voor ik het voel.
De tril functie valt naar mijn idee tegen. Ik voelde mijn HTC Desire stukken beter.AmbroosV schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:15:
Hoe is de trilfunctie eigenlijk? Beter dan die op de Xperia Arc bijvoorbeeld? Mijn laatste (en eerder dikke) telefoon die fatsoenlijk kon trillen was de Sony Ericsson K320i, mijn Arc en Neo hoor ik meestal trillen voor ik het voel.
Echt helemaal niets geen last van, maar het doet mij denken aan het lijm probleem wat de iPhones ook hebben, de lijm is dan nog niet helemaal opgedroogd en het trekt als het goed is vanzelf weg.Emiel_ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:18:
[...]
Bij mij is het af en toe wel zichtbaar, het komt tevoorschijn/ wordt erger als het toestel en/of scherm warm wordt.
[...]
Is (bij mij iig) niet het probleem, ik weet nog niet precies waar het wel aan ligt.
Ondertussen al wel bezig met een oplossing regelen (hopelijk nieuw toestel), maar daar willen ze uiteraard niks van weten
@trilstand: Als ik hem in mijn hand laat trillen voelt het normaal, in mijn broekzak heb ik het idee dat ik hem 50% van de tijd voel somehow.
Hmm, bij Phoneshop schijnen ze een zilveren Xperia S te hebben..
http://www.phoneshop.nl/T11391A923D24V0/
Ik dacht dat er alleen zwarte en witte versies waren?
Of zitten ze de boel op te lichten en een P als S te verkopen?
http://www.phoneshop.nl/T11391A923D24V0/
Ik dacht dat er alleen zwarte en witte versies waren?
Of zitten ze de boel op te lichten en een P als S te verkopen?
Dit topic is gesloten.