Dat is geen raar verhaal. Je router past de verbindingssnelheid aan aan de snelheid van het langzaamste wifi apparaat in je netwerk. Bovendien kun je de hogere snelheden van 802.11n boven als 150 Mb/s niet gebruiken als er een apparaat tussen zit dat geen WPA2 beveiliging met AES versleuteling kan hebben. Als je geluk hebt kun je dat probleem verhelpen met een software-update van de desbetreffende netwerkadapter en anders moet de hardware vervangen worden. Zit je om die reden al op een lage snelheid en moet je die ook nog eens verdelen over meerdere netwerkapparaten, dan heb je inderdaad kans dat je dat gaat merken.BaBy-G schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:53:
[...]
Dus als ik het goed begrijp; de draadloze netwerkkaart van je computer werkt niet goed met Windows 7 waardoor deze een storing veroorzaakt met de standaardbrowser van je Xperia S? Nadat jij de drivers van je draadloze netwerkadapter hebt ge-update werkt alles weer naar behoren?
Wat een raar verhaalAangezien ik het probleem ook heb de apparaten (PS3, laptops) met een draadloze netwerkadapter hier in huis uit heb staan. Ik kan nog wel even proberen mijn Nokia N900 uit te schakelen, want deze heeft ook een WLAN adapter.
Bij het oplossen van wifi haperingen zou ik ook uitzoeken of de router niet ingesteld staat op een kanaal waarop sterke signalen van de wifi van de buren op zit. De android app Wifi Analyzer laat dat mooi grafisch zien. Ik stel mijn router altijd handmatig op een vast kanaal in dat zo weinig mogelijk door andere netwerken belast is. Het vast instellen maakt de verbinding ook stabieler, want in de automatische kanaalinstelling wil de router af en toe naar een ander kanaal gaan springen. Daardoor wordt de verbinding verbroken en dan moeten alle draadloze netwerkapparaten opnieuw verbinding gaan maken. Dat is irritant.