Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
BaBy-G schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:53:
[...]

Dus als ik het goed begrijp; de draadloze netwerkkaart van je computer werkt niet goed met Windows 7 waardoor deze een storing veroorzaakt met de standaardbrowser van je Xperia S? Nadat jij de drivers van je draadloze netwerkadapter hebt ge-update werkt alles weer naar behoren?

Wat een raar verhaal :S Aangezien ik het probleem ook heb de apparaten (PS3, laptops) met een draadloze netwerkadapter hier in huis uit heb staan. Ik kan nog wel even proberen mijn Nokia N900 uit te schakelen, want deze heeft ook een WLAN adapter.
Dat is geen raar verhaal. Je router past de verbindingssnelheid aan aan de snelheid van het langzaamste wifi apparaat in je netwerk. Bovendien kun je de hogere snelheden van 802.11n boven als 150 Mb/s niet gebruiken als er een apparaat tussen zit dat geen WPA2 beveiliging met AES versleuteling kan hebben. Als je geluk hebt kun je dat probleem verhelpen met een software-update van de desbetreffende netwerkadapter en anders moet de hardware vervangen worden. Zit je om die reden al op een lage snelheid en moet je die ook nog eens verdelen over meerdere netwerkapparaten, dan heb je inderdaad kans dat je dat gaat merken.

Bij het oplossen van wifi haperingen zou ik ook uitzoeken of de router niet ingesteld staat op een kanaal waarop sterke signalen van de wifi van de buren op zit. De android app Wifi Analyzer laat dat mooi grafisch zien. Ik stel mijn router altijd handmatig op een vast kanaal in dat zo weinig mogelijk door andere netwerken belast is. Het vast instellen maakt de verbinding ook stabieler, want in de automatische kanaalinstelling wil de router af en toe naar een ander kanaal gaan springen. Daardoor wordt de verbinding verbroken en dan moeten alle draadloze netwerkapparaten opnieuw verbinding gaan maken. Dat is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maukoo schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:04:
Jongens!! Ik heb net via een andere site een linkje gevonden:

http://sony-promotions.com/

Hier krijg je gratis 4 smarttags als je alle gegevens invult. Ik was eigenlijk wel huiverig om het in te vullen maar heb het toch maar gedaan. Dit is geen spam. Ik wilde het gewoon met jullie delen!
Terms and Conditions
1. General Terms and Conditions for the Sony Mobile XperiaS – SmartTags offer.
1.1 Offer open to residents of the UK, Channel Islands and the Isle of Man except employees and their immediate
families of the Promoters, their subsidiaries or affiliated companies, or anyone professionally connected to the
promotion.
1.2 Offer applies to consumers purchasing or upgrading to an Xperia S handset in any UK O2 channel (store,
online, telesales, retention and upgrades) from 9th March 2012 to 30th April 2012 ("the
geloof dat NL hier buiten valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 09:13
Wai_AM schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:23:
[...]

[...]

geloof dat NL hier buiten valt
Hahaha toch weer jammer! Zo ver had ik nog niet gekeken. Ik was veel te enthousiast en heb gelijk dat formulier ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TS heeft een opfrisbeurt gekregen ^^ Ik wist niet van de H1 en H2-bbcode :P

Als er nog iemand suggesties heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:53:

handleiding Xperia S
http://www.sonymobile.com...eria-s/support-documents/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Was jij degeen die de screenprotector er af had gehaald
Nee ik was niet diegene ;) ik ben wel zo slim om die erop te laten!

Heel vervelend, kijk het nog even aan en anders ga ik terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:20:
Zo weer terug naar .67 ROM i.p.v. .62 van T-Mobile. Camera werkt naar mijn gevoel beter in de .67 en je kan in de .67 het camera geluid uitzetten wat ik in de .62 niet kon. Batterij duur maakt voor mij niet uit in de .62 of .67 ROM's
Ik zit hier nog op .62 (standaard firmware, en geeft aan dat er nog geen update is), is .67 al gepushed dan in NL? Zo ja, verder nog verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Venta schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:15:
Ik zit met een groot probleem.

Op de plek waar, als je een bericht typt, de spatiebalk zit, ontstaat een vale plek. Dit is heel goed zichtbaar bij een achtergrond met één dezelfde kleur, bijvoorbeeld blauw als ik draw something open.

Ik weet zeker dat die plek er nog niet zat toen ik hem heb gekocht en ik ben heel voorzichtig met mijn Xperia S. Gebruik ook een Valente leren hoesje, dus gebruikersschade is het ook niet. Is het scherm nou zo kwetsbaar? Iemand anders die hier ook last van heeft??
Bekend probleem. Kijk maar eens op het forum van XDA. Ik zou je telefoon direct terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
dasooktoevallig schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:09:
[...]

Dat is geen raar verhaal. Je router past de verbindingssnelheid aan aan de snelheid van het langzaamste wifi apparaat in je netwerk. Bovendien kun je de hogere snelheden van 802.11n boven als 150 Mb/s niet gebruiken als er een apparaat tussen zit dat geen WPA2 beveiliging met AES versleuteling kan hebben. Als je geluk hebt kun je dat probleem verhelpen met een software-update van de desbetreffende netwerkadapter en anders moet de hardware vervangen worden. Zit je om die reden al op een lage snelheid en moet je die ook nog eens verdelen over meerdere netwerkapparaten, dan heb je inderdaad kans dat je dat gaat merken.

Bij het oplossen van wifi haperingen zou ik ook uitzoeken of de router niet ingesteld staat op een kanaal waarop sterke signalen van de wifi van de buren op zit. De android app Wifi Analyzer laat dat mooi grafisch zien. Ik stel mijn router altijd handmatig op een vast kanaal in dat zo weinig mogelijk door andere netwerken belast is. Het vast instellen maakt de verbinding ook stabieler, want in de automatische kanaalinstelling wil de router af en toe naar een ander kanaal gaan springen. Daardoor wordt de verbinding verbroken en dan moeten alle draadloze netwerkapparaten opnieuw verbinding gaan maken. Dat is irritant.
Voor mij is dat wel een raar verhaal, omdat het niet soepel scrollen van een internetpagina niet van je internet verbinding afhangt, althans niet in die orde van grote hoe jij het beschrijft ;) Ervan uitgaande dat we het hier over een "gewone" internet pagina hebben zonder teveel poespas, zoals Flash animaties of embedded Youtube filmpjes.

Een langzame verbinding, om wat voor reden dan ook, zorgt er immers alleen voor dat de desbetreffende internetpagina langzaam(er) wordt ingeladen. Ik heb het probleem met het niet goed scrollen (kleine vertraging en slecht op een scroll beweging reageren) namelijk ook als de gehele webpagina's, zowel de simpele als de wat complexere, al zijn ingeladen -O- Als het probleem echt aan mijn WiFi verbinding zou liggen, dan zouden mijn laptops, de iPhone 3GS van mijn vriendin en mijn Nokia N900, die beide een stuk minder kachtig zijn en ook nog eens op 54Mbit werken, daar ook last van moeten hebben, maar dat is dus niet het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door BaBy-G op 17-03-2012 01:56 ]

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
AmbroosV schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:53:

Helemaal top! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaBy-G schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:46:
[...]

Voor mij is dat wel een raar verhaal, omdat het niet soepel scrollen van een internetpagina niet van je internet verbinding afhangt, althans niet in die orde van grote hoe jij het beschrijft ;) Ervan uitgaande dat we het hier over een "gewone" internet pagina hebben zonder teveel poespas, zoals Flash animaties of embedded Youtube filmpjes.
Heb je al een speedtest gedaan met je xperia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Cyleo schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:35:
[...]

Ik zit hier nog op .62 (standaard firmware, en geeft aan dat er nog geen update is), is .67 al gepushed dan in NL? Zo ja, verder nog verschillen?
Volgens mij issie nog niet gepushed, want ik zie 'm ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Venta schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:44:
[...]

Nee ik was niet diegene ;) ik ben wel zo slim om die erop te laten!

Heel vervelend, kijk het nog even aan en anders ga ik terug
Ik vind de screenprotector die erop zit niet heel prettig. Ik zie verder ook al kleine krasjes in de protector, terwijl ik gebruik maak van een Valenta hoesje. Op mijn Desire heb ik ook een Brando protector geplakt en die zit er nog steeds op, maar dan zonder krasjes ed. Verder voelt de Brando protector een stuk gladder aan. Ik denk dat ik dan ook de standaard protector ga verwisselen voor een Brando (of zijn er misschien al betere op de markt???)

[ Voor 3% gewijzigd door patje01 op 17-03-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Martin Fields schijnt ook goed te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee.
http://www.martinfields.nl/MFOP-SonyXperiaS

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
schaamteloze repost:

Zou iemand me kunnen helpen met de smarttags?

Als ik de tag app open en dan de tag 'scan', dan opent hij de weer app en sluit de tag app. Op deze manier komt de tag niet in de tag app te staan en kan ik hem ook nooit aanpassen. Weet iemand hoe dit wel moet?

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
versie .70 staat eraan te komen.

is een post vanuit xda.

http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=20799

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand EMMA alweer gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zal emma nu kijken :)

Nog niks te vinden ook in Update Service Pro niet ;) dus nog even geduld zodra hij er is maak ik een tft file er van.

[ Voor 71% gewijzigd door WeAreLegion op 17-03-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Om nog even terug te komen op mijn browser probleem (niet goed reageren op scroll commando's), het begint er steeds meer op te lijken dat het aan mij zelf ligt :')

Ik browse meestal in landscape modus (met de transparante balk aan de rechterkant). Rechts onder in het scherm zit dan de + en - toetsen voor het vergroten en verkleinen van het beeld. Het scrollen van webpagina's doe ik meestal met mijn rechter duim en scroll ik van beneden naar boven.

En daar ga ik de fout in, omdat ik vanaf beneden naar boven scroll, raak ik eerst de + en - toetsen, waardoor het scrollen niet goed werkt 7(8)7 Alhoewel ik het scrollen nog steeds niet geheel vlekkenloos vind gaan (komt misschien ook door de screenprotector), gaat het nu al stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
BaBy-G schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:15:
Ik browse meestal in landscape modus (met de transparante balk aan de rechterkant). Rechts onder in het scherm zit dan de + en - toetsen voor het vergroten en verkleinen van het beeld. Het scrollen van webpagina's doe ik meestal met mijn rechter duim en scroll ik van beneden naar boven.
Als je een alternatieve browser gebruikt zoals bv dolphin hd, dan kun je die +/- knoppen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
riotrick schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:49:
Martin Fields schijnt ook goed te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee.
http://www.martinfields.nl/MFOP-SonyXperiaS
Wat is eigenlijk het verschil tussen een screen protector van 13 euro en een van een halve? Is toch gewoon een laagje plastic? O,o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Dat is in principe waar :) Maar er zit wel echt verschil in. Heb voor m'n desire en desire hd wel eens wat goedkope screensavers van ebay gehaald. Ten eerste krijg je die er vaak nauwelijks op zonder bubbels eronder. En ze krassen veel sneller dan een een goede kwaliteit protector. Verder heb je nog wat verschil in hoe glad het scherm voelt met verschillende protectors. En sommige merken hebben nog wat aparte varianten als protectors die als spiegel werken als het scherm uitstaat, of waarmee je de kijkhoek kleiner maakt, zodat er niet meegegeken kan worden op je scherm etc.

Ik koop in ieder geval nooit meer van die goedkope rommel. Beter even een tientje uitgeven voor een goede.

In een poll op xda (weliswaar bij een ander telefoon) komt de mf er het beste uit:

http://forum.xda-develope...o=showresults&pollid=1096

Heb zelf meestal de brando ultra clear gehad, die zijn ook prima. Invisible shield wat je in die poll tegenkomt is trouwens weer een ander soort protector. Dat zit om je hele telefoon, niet alleen het scherm,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Maar is het slecht voor je scherm? Xperia S is mijn eerste smartphone die ik echt as such ga gebruiken, heb nu effe el cheapo protectors gekocht, als ze gaan bubbelen is het jammer natuurlijk, maar als ze mijn scherm zelf gaan beschadigen begin ik er liever sowieso niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Nee voor je scherm maakt het niks uit. Je kunt die dingen prima weer verwijderen als je er genoeg van hebt. Vind het zelf alleen een beetje jammer als je een protector gebruikt om je scherm mooi te houden en dat je dan naar de bubbels en krassen van de protector aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is zo een screen protector nou wel echt nodig. D8 dat de meeste telefoons ondertussen van scratch proof glas voorzien waren? Op mijn vorige 2 telefoons geen screenprotector gehad en geen enkel krasje te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:11:
Wat ik me afvraag is zo een screen protector nou wel echt nodig. D8 dat de meeste telefoons ondertussen van scratch proof glas voorzien waren? Op mijn vorige 2 telefoons geen screenprotector gehad en geen enkel krasje te zien.
Niet alleen krassen maar ook als je telefoon valt heeft hij meer stevigheid omdat het scherm bij elkaar word gehouden door de screenprotector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm het is niet echt nodig maar het kan nooit kwaad natuurlijk. Ik heb me LG een jaar gehad zonder screen protector en beeld ziet er nog als nieuw uit je moet vooral echt oppassen met zand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
riotrick schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Als je een alternatieve browser gebruikt zoals bv dolphin hd, dan kun je die +/- knoppen uitzetten.
Ik moet nog zooo veel uitproberen, maar Dolphin HD staat op mijn to-do list! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:11:
Ik denk dat het ook meer gevoelsmatig is dan dat het werkelijk meerwaarde biedt, maar aan de andere kant kan het ook geen kwaad lijkt mij ;)

Ik moet wel zeggen dat de standaard screenprotector die fabrieksaf al op het scherm van je toestel zit, mij steeds meer begint te irriteren. Het scrollt voor geen meter :( Ik vind het nu nog een beetje zonde om het eraf te halen, maar zodra daar een krasje op komt, wat volgens meerdere mensen niet lang meer gaat duren, of als de "nieuwigheid" van het toestel er een beetje af is, gaat die screenprotector er ook eraf!

Ik weet nog niet of ik dan een 3rd party screenprotector ga kopen, maar als ik besluit een aan te schaffen dan koop ik wel een goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja ben het er wel mee je het beste wat geld neer kan leggen voor die dingen, ik heb ook paar keer goedkope gekocht ook voor mijn vanders Iphone 4 maar vond het maar drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een HTC HD2 twee jaar lang gehad zonder screen protector. Hij is regelmatig gevallen (zelfs een keer van halverwege de trap af). Tot op de dag van vandaag heeft dat ding nog geen enkel krasje op het scherm.

Ik vind die screen protectors grote onzin. Ze belemmeren meer dan dat ze nuttig zijn. Zeker met de kwaliteit en stevigheid van de schermen tegenwoordig heb je, volgens mij, echt geen screen protector meer nodig. Vroeger, voor het smartphone tijdperk, had je een screen protector nodig, omdat toen nog bij de minste stoot al krassen op het scherm kwam. Tegenwoordig is dat echt niet meer het geval.

[ Voor 48% gewijzigd door Zeror op 17-03-2012 19:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
WeAreLegion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:08:
Ja ben het er wel mee je het beste wat geld neer kan leggen voor die dingen, ik heb ook paar keer goedkope gekocht ook voor mijn vanders Iphone 4 maar vond het maar drama.
Idd, die goedkope dingen zijn vaak helemaal niets. Brando blijft het beste vind ik..
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37863606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja die zijn wel goed idd, ik vind platic wat er nu opzit prima werken heb nergens last van verder. Maar als het dan toch moet dan maar zo iets idd!

Ik ga van de week even zo'n usb/micro ding van SE bestellen en zo kabeltje :) voor USB OTG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Kan iemand mij vertelen hoe het nou ook al weer zat met die playstion certified eigenschap?
Daarnaast zou need for speed er ook standaard op staan, weet iemand daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Need for SPeed staat er hier niet op das in andere landen (ook in UK niet), en Playstation Certified houd in dat playstation store er op komt en je daar games vanaf kan halen (4 euro per stuk). Maar dat is op moment in paar landen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Rakkerzero schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:11:
Ik heb een HTC HD2 twee jaar lang gehad zonder screen protector. Hij is regelmatig gevallen (zelfs een keer van halverwege de trap af). Tot op de dag van vandaag heeft dat ding nog geen enkel krasje op het scherm.

Ik vind die screen protectors grote onzin. Ze belemmeren meer dan dat ze nuttig zijn. Zeker met de kwaliteit en stevigheid van de schermen tegenwoordig heb je, volgens mij, echt geen screen protector meer nodig. Vroeger, voor het smartphone tijdperk, had je een screen protector nodig, omdat toen nog bij de minste stoot al krassen op het scherm kwam. Tegenwoordig is dat echt niet meer het geval.
Same here, mijn Nokia N900 heeft het ook ruim 2 jaar zonder screenprotector gedaan (kan volgens mij ook niet gezien de N900 een resistieve touchscreen heeft ;)) en het scherm ziet er nog steeds prima uit!

Volgens mij zijn de meeste schermen van tegenwoordig redelijk krasbestendig (uiteraard tot op een zekere hoogte), maar je gemoedrust is ook wel wat waard vind ik en nogmaals het kan ook geen kwaad ;)

En idd wat LordHades zegt; zand is funest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
WeAreLegion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:26:
Ja die zijn wel goed idd, ik vind platic wat er nu opzit prima werken heb nergens last van verder. Maar als het dan toch moet dan maar zo iets idd!

Ik ga van de week even zo'n usb/micro ding van SE bestellen en zo kabeltje :) voor USB OTG
Vergeet niet uw bevindingen hier met ons te delen, dat geldt overigens ook voor de T-Mobile mensen die gratis de Sony Headset Pro hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah zand tegen je scherm en schuren en je bent echt de sjaak haha maakt niet uit wat voor glas, gorilla of wat dan ook

oh en die headset word pas in april verstuurd :) ik heb afgelopen week me factuur op de post gedan met dat ding hoop dat ik hem krijg stond 5 maart order datum op haha maar goed zal wel staat ook op factuur enzo

[ Voor 47% gewijzigd door WeAreLegion op 17-03-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Handige app. Zdbox. Ook handig voor je batterij stats.

Veel mogelijkheden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
Hoe zit het nou met de accu? Lees vrij veel dat hij ruim onder de maat is maar is dat nou softwarematig of is de accu gewoon echt ondermaats voor de hardware? Dat tweede zou toch wel vrij jammer zijn.. Maar in tests met bijvoorbeeld browsen zie ik de Xperia S niet extreem laag uitkomen, eerder middenmoot tot vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is een software bug, het is niet de batterij zelf :) dus dat valt gelukkig al wel mee moet wel zeggen dat de mijne ziich nu wel redleijk gedraagd, maar na het updaten van de apps is het wel minder geworden dus er zit gewoon iets niet goed maar dat houd je altijd wel dat fixen ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
WeAreLegion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:02:
Het is een software bug, het is niet de batterij zelf :) dus dat valt gelukkig al wel mee moet wel zeggen dat de mijne ziich nu wel redleijk gedraagd, maar na het updaten van de apps is het wel minder geworden dus er zit gewoon iets niet goed maar dat houd je altijd wel dat fixen ze wel :)
Ah ok, das mooi om te horen. Heb jouw verhaaltje een beetje gevolgd, ben je er nog achtergekomen wat de grootste drain was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee dat is alleen te achterhalen als je hem root omdat je dan met batterystats wel de lock goed kan zien maar heb hem nog niet geroot (dat ga ik nog wel even doen maar dat komt wel als er wat meer mee te doen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:00
Heb met pijn in mijn hart de Xperia S geretourneerd, kon er maar niet aan wennen... :'(
Een telefoon is een gebruiksvoorwerp die je dagelijks gebruikt en persoonlijk vond ik de gebruiksgemak ver te zoeken. Waar ik me echt aan hekelde was de standby knop aan de andere kant waar ik moeilijk bij kwam.
Toestel is net iets te groot waardoor de hoeken niet lekker in de hand lag en ook net iets te zwaar naar mijn idee. Verder vond ik de touch knoppen niet fijn werken en was de battery drain enorm.

Zeg niet dat het een slecht toestel is maar gebruiksgemak vind ik persoonlijk zeer belangrijk.

Heb mijn oude SGS2 maar weer tevoorschijn gepakt en die is echt een stuk gebruiksvriendelijker.

Met al heeft Sony mij wel weten te imponeren met het design en software.
Heb besloten om te wachten op de Xperia P waar alles wel zit waar het hoort te zitten..

Veel succes met de topic! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen :P ,

Ik volg dit topic al een tijd maar heb zonet besloten mijzelf te registreren en jullie om advies te vragen.
Ik heb tot op heden nog nooit een smartphone gehad, ik kan goed met elektronica om dat is niet het probleem.

Mijn probleem was eigenlijk altijd dat de smartphones niet lang mee gaan en ik elke dag op moet laden. Ik heb uiteindelijk toch besloten een smartphone te kiezen, al snel viel mij de Xperia S op van Sony(prachtig beeldscherm :9~ ) en had ik hem bijna al gehaald was het niet dat geen enkele winkel hem hier in de buurt heeft :(

Maar nu ik zo de reviews lees en de ervaringen van mensen, is het echt zo dat dit toestel vaak het einde van de dag niet haalt? Zou voor mij al een reden zijn om het toestel niet te halen als ik om 6 uur 's avonds nog niet thuis van werk al niet meer te bereiken ben... Kan iemand mij overtuigen dat dit niet het geval is?

ps ik snap dat wanneer je taken uitvoert die veel van het toestel vragen je het einde van de dag niet haalt maar ik zal hoogstens het nieuws checken en fb of whatsapp op dagen waarin ik hem tussendoor niet kan opladen.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een kleine softwarebug waardoor het momenteel zo is dat je niet altijd het einde van de dag haalt. Deze bug zal er echter snel uitzijn, en ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarna nog een probleem gaat hebben met de batterijduur. Normaal zou je altijd gemakkelijk een hele dag moeten halen, zelfs bij zwaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit ook door Sony zelf al bevestigd dat het om een software bug gaat en dat zij het probleem gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:03:
Is dit ook door Sony zelf al bevestigd dat het om een software bug gaat en dat zij het probleem gaan oplossen?
Uit de review van Tweakers.net:

Uit de statistieken bleek al snel dat het toestel zichzelf aan de lopende band uit standby haalde. Het is ons een raadsel waarom dat gebeurde, dus hebben we het probleem aan Sony voorgelegd. Volgens de fabrikant gaat het om een bug in de software.

Met de meeste recente smartphones is iedere nacht opladen een realiteit waar je mee moet leven. Dat is de prijs die je betaalt voor de mooie grote beeldschermen. Als je slaapt op een plaats waar je een werkend stopcontact hebt, moet dat geen onoverkomelijk probleem zijn.

Gezien het belang dat je er aan hecht dat het toestel je werkdag doorkomt ga ik er van uit dat je daar geen stopcontact of USB-poort van een computer beschikbaar hebt waaraan je de telefoon tussentijds kan opladen.

Dan is nog een andere factor cruciaal: netwerkdekking. Hoe zwakker het signaal van het netwerk, hoe meer energie je telefoon gaat verbruiken om contact te maken en houden met het mobiele netwerk. Ik heb een tijd ergens gewerkt waar de ontvangst op het randje zat van wel of geen verbinding. Mijn toenmalige smartphones verbruikten daar in de loop van een werkdag zo'n 30% meer.

Een goed werkende noodoplossing is het gebruiken van een mobiele oplader waar een flinke accu in zit. Die hoeft niet meer dan EUR 25 te kosten als je die van Ebay haalt. Dan heb je nooit meer een lege accu.

Hier zijn twee voorbeelden:

http://www.ebay.nl/itm/60...nes-GPS-MP3-/130656661054

http://www.ebay.nl/itm/60...ital-devise-/260978965447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Waar, in welke menu/app of whatever, kan ik die smarttags aanpassen?

Ik doe het nu via de widget, maar er moet toch nog een andere manier zijn zodat ik die widget weg kan doen. Ik heb het nog niet gevonden.

En is ook het volgende mogelijk: als ik mn telefoon tegen de tag houd, activeer Smarttag profiel. Houd ik mn telefoon er weer tegen dezelfde tag aan dat ie hem dan deactiveerd. Anders moet ik mijn tweede tag gaan gebruiken daarvoor en dat wil ik eigenlijk niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Zeror op 18-03-2012 02:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
BaBy-G schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Vergeet niet uw bevindingen hier met ons te delen, dat geldt overigens ook voor de T-Mobile mensen die gratis de Sony Headset Pro hebben gehad ;)
Ik heb zojuist de Brando Workshop Ultra-Clear Screen Protector besteld voor 10 dollar. Voor de zekerheid een reserve erbij gedaan. Voor mijn Desire heb ik bijna 3 jaar geleden ook een reserve gekocht (Brando Ultra-Clear), en van de week kwam ik die reserve weer tegen >:). De eerste Brando zit er nog steeds op. Zodra ik em binnen heb en hem erop geplakt heb, laat ik het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
dasooktoevallig schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:46:
[...]

Uit de review van Tweakers.net:

Uit de statistieken bleek al snel dat het toestel zichzelf aan de lopende band uit standby haalde. Het is ons een raadsel waarom dat gebeurde, dus hebben we het probleem aan Sony voorgelegd. Volgens de fabrikant gaat het om een bug in de software.

Met de meeste recente smartphones is iedere nacht opladen een realiteit waar je mee moet leven. Dat is de prijs die je betaalt voor de mooie grote beeldschermen. Als je slaapt op een plaats waar je een werkend stopcontact hebt, moet dat geen onoverkomelijk probleem zijn.
Ja maar het constant wakker worden van je toestel helpt daar natuurlijk niet bij. Niet voor niets zijn er veel developers bezig met andere kernels, roms, etc. Eén van die redenen is om die wakelocks er uit te halen want veel is inderdaad niet nodig en kan verholpen worden, en dan gaat je accu ook weer wat langer mee.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah maar die bug zorgt dus voor constante wakelocks, dus het is gewoon even afwachten maar goed me toestel gaat wel een 3/4 van een dag mee dus vind het wel best op het momet ben er nog steeds erg blij mee!

Heb ook eerste donatie binnen voor de file server dus als er nog paar binnenkomen zal ik er nieuwe hdd in hangen :D

De map voor Xperia S is verplaatst naar de 2012 range omdat er een grote developer van 2011 range toegang vroeg, dus ben ff wat dingen aan het veranderen :)

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 18-03-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Het duurde even maar ik heb het topic voor unlocken/rooten/custom roms ge-update. Dit topic zal groeien naarmate er meer info of releases komen :)

[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Thanks

dat zullen we binnenkort wel nodig hebben :) ziet er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
riotrick schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:53:
Dat is in principe waar :) Maar er zit wel echt verschil in. Heb voor m'n desire en desire hd wel eens wat goedkope screensavers van ebay gehaald. Ten eerste krijg je die er vaak nauwelijks op zonder bubbels eronder. En ze krassen veel sneller dan een een goede kwaliteit protector. Verder heb je nog wat verschil in hoe glad het scherm voelt met verschillende protectors. En sommige merken hebben nog wat aparte varianten als protectors die als spiegel werken als het scherm uitstaat, of waarmee je de kijkhoek kleiner maakt, zodat er niet meegegeken kan worden op je scherm etc.

Ik koop in ieder geval nooit meer van die goedkope rommel. Beter even een tientje uitgeven voor een goede.

In een poll op xda (weliswaar bij een ander telefoon) komt de mf er het beste uit:

http://forum.xda-develope...o=showresults&pollid=1096

Heb zelf meestal de brando ultra clear gehad, die zijn ook prima. Invisible shield wat je in die poll tegenkomt is trouwens weer een ander soort protector. Dat zit om je hele telefoon, niet alleen het scherm,.
Zo'n poll zegt eigenlijk niet veel over een screenprotector. Als ik nu bv op aanraden van jou een Brando screenprotector koop, dan zal ik ongetwijfeld, ervan uitgaande dat deze beter is dan mijn standaard screenprotector die fabrieksaf bij het toestel zat, bij zo'n poll op Brando klikken.

Niet omdat ik Brando het beste vind, maar puur omdat ik niet genoeg vergelijkingsmateriaal heb. Zo'n poll zegt uiteraard wel wat als een hoop mensen voor een bepaalde merk kiezen, maar een objectieve vergelijkingstest tussen deze screenprotectors zou ik meer waarde aan hechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
M-Opensource schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:55:
Het duurde even maar ik heb het topic voor unlocken/rooten/custom roms ge-update. Dit topic zal groeien naarmate er meer info of releases komen :)

Ik ben zelf net nieuw met Android en moet nog een hoop inlezen en leren over deze OS. Het rooten ven een toestel is mij nu nog een beetje te hoog gegrepen, maar hopelijk komt daar in de toekoemst verandering in. Ik zal je topic zeker in de gaten houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
patje01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:02:
[...]

Ik heb zojuist de Brando Workshop Ultra-Clear Screen Protector besteld voor 10 dollar. Voor de zekerheid een reserve erbij gedaan. Voor mijn Desire heb ik bijna 3 jaar geleden ook een reserve gekocht (Brando Ultra-Clear), en van de week kwam ik die reserve weer tegen >:). De eerste Brando zit er nog steeds op. Zodra ik em binnen heb en hem erop geplakt heb, laat ik het even weten.
Die Brando screenprotectors worden door meerdere mensen hier op het forum aangeprezen. Kwalitatief zullen die dingen wel snor zitten, maar wat zijn je ervaringen met het oppervlakte? Is deze goed glad genoeg en scrollt deze lekker? Ik vind de standaard screenprotector van de Xperia S steeds irritanter, want deze belemmert het scrollen/swipen te veel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Er zit een wereld van verschil tussen de standaard screenprotector op de Xperia in vergelijking met de Brando Ultra Clear die op mijn oude Desire zit. De Brando op mijn oude Desire voelt een stuk gladder aan waardoor het scrollen een stuk soepeler verloopt. Ook de pinch to zoom werkt een stukje prettiger. De standaard protector op de Xperia is ook een soort van stofmagneet wat de Brando praktisch niet heeft. Ik kan dan ook niet wachten tot ik de Brando binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
patje01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:07:
Er zit een wereld van verschil tussen de standaard screenprotector op de Xperia in vergelijking met de Brando Ultra Clear die op mijn oude Desire zit. De Brando op mijn oude Desire voelt een stuk gladder aan waardoor het scrollen een stuk soepeler verloopt. Ook de pinch to zoom werkt een stukje prettiger. De standaard protector op de Xperia is ook een soort van stofmagneet wat de Brando praktisch niet heeft. Ik kan dan ook niet wachten tot ik de Brando binnen heb.
Ik heb vanmiddag nog geprobeerd wat reviews te vinden van screenprotectors, maar helaas zijn hier er niet veel van en de weinige reviews die er al zijn dateren van ruim wat jaartjes terug.

Wat mij opviel is dat er toch best veel gespecialiceerde bedrijven zijn in dit soort produkten produceren en ze adverteren uiteraard dat zij de beste zijn ;) Erg jammer dat de grotere mobiele websites hier niet wat meer aandacht aan besteden door wat van deze screenprotectors stevig aan de tand te voelen.

Overigens zijn Brando (van oa Brando USB etc.) screenprotectors, niet van een bedrijf die daar gespecialiceerd in zijn zoals bijvoorbeeld Zagg, Martin Fields, Clearvue, Phantom Skinz en Ghost Armor, dat zegt uiteraard niks over de kwaliteit, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een screenprotectors van een merken die daar gespecialiceerd in zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
patje01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:07:
Hier exact dezelfde ervaringen met Brando.

@hierboven: de shields, zoals zagg etc zijn juist altijd erg stroef naar mijn mening en zou ik zeker niet als screnprotector gebruiken. Zo'n shield is erg handig, maar als screenprotector is het geen feestje.

De accu duur is trouwens vergelijkbaar met toen ik net mijn desire had, ik geloof dan ook wel dat dat nog bij trekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 18-03-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Sinds zaterdag dit toestel. Bevalt erg goed: wat een scherm en wat een camera!
Wel is het niet allemaal lof. Op de positionering van de powerknop na (kom van n Desire) vind ik hem niet makkelijk induwen. Bij de Desire hoefde je zachtjes te drukken, bij deze toch wat harder.

Het scherm is natuurlijk behoorlijk groot, maar toch hebben ze vooral onder nog erg veel ruimte op het scherm. Zonder die witte balk was het toestel net wat handzamer. Een klepje voor MicroUSB vind ik niet handig. Dat gebruik ik toch minimaal 1x per dag.

Daarnaast vind ik het snelheidsverschil met de Desire nog wel tegenvallen. Had een custom ROM op m'n Desire die erg goed liep, en in dagelijks gebruik (starten browser enzo) is die slechts een fractie sneller.

Onder aan de streep ben ik echter erg blij met het toestel. Wilde eerst wachten op de HTC One X, maar wilde toch liever een mooi toestel.

edit: pas in dit topic kwam ik erachter dat er een screenprotector op zit! Ik vond het scherm al zoveel stroever dan m'n Desire... Ik wacht nog een paar daagjes af, en als ik het dan nog irritant vind gaat die eraf. Op m'n Desire zit na 2 jaar slechts één kras, en dat was door sleutels en telefoon in broekzak: eigen schuld dus.

[ Voor 15% gewijzigd door jroz2001 op 19-03-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
imho kan je een toestel wat een custom rom heeft niet vergelijken met een stock rom. Het doel van custom is over het algemeen om het toch soepeler te laten lopen, er zit minder crap op en dat soort dingen dus jah dat het maar weinig scheelt dat kan kloppen. Maar denk dat je over paar maandjes als developers hun gang zijn gegaan toch wel anders denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40
Die custom roms zijn leuk,maar er is altijd wel wat aan de hand.
Dit net niet of zus werkt niet lekker,ik heb ze allemaal gedraaid,miui ,cm 7/9 ,ics beta,team.arconium enz enz.
Mijn stock .62 zelf gestript is nog steeds mijn beste rom.
Zuinig en alles werkt. [ arc s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Best knap dat je die allemaal gedraaid heb want er zijn geen custom roms voor zover ik weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
WeAreLegion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:01:
Best knap dat je die allemaal gedraaid heb want er zijn geen custom roms voor zover ik weet ;)
Te laat met de edit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou vooruit dan haha, maar goed op moment is stock met of root en dingen weg halen wel het beste jah. Maar over het algemeen zijn sony E roms behoorlijk stabiel en ze hebben erg grote fanbase op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
jroz2001 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:49:
Sinds zaterdag dit toestel. Bevalt erg goed: wat een scherm en wat een camera!
Wel is het niet allemaal lof. Op de positionering van de powerknop na (kom van n Desire) vind ik hem niet makkelijk induwen. Bij de Desire hoefde je zachtjes te drukken, bij deze toch wat harder.

Het scherm is natuurlijk behoorlijk groot, maar toch hebben ze vooral onder nog erg veel ruimte op het scherm. Zonder die witte balk was het toestel net wat handzamer. Een klepje voor MicroUSB vind ik niet handig. Dat gebruik ik toch minimaal 1x per dag.

Daarnaast vind ik het snelheidsverschil met de Desire nog wel tegenvallen. Had een custom ROM op m'n Desire die erg goed liep, en in dagelijks gebruik (starten browser enzo) is die slechts een fractie sneller.

Onder aan de streep ben ik echter erg blij met het toestel. Wilde eerst wachten op de HTC One X, maar wilde toch liever een mooi toestel.
De powerknop zal met de tijd ook wel wat makkelijker in te drukken zijn als de nieuwigheid er een beetje af is ;)

De ruimte waarover jij het hebt kan niet benut worden door het scherm, aangezien daar de drukgevoelige toetsen zitten. Zonder de tranparantie balk zou het toestel inderdaad wat handzamer zijn, maar ook een stuk minder mooi en is dat niet juist de reden waarom je de Xperia S boven de HTC One X hebt verkozen? ;)

Dat het stofklepje van de USB connector erg vervelend is, kan ik beamen. Los van het feit dat het gewoon niet handig is, aangezien je de USB connector minimaal 1x per dag moet gebruiken, is deze ook nog eens best fragiel. Ik zit nu al op de eerste berichten van gebruikers te wachten waarvan het klepje is afgebroken. Sony had bij het ontwerpen van het van toestel beter het klepje achterwegen kunnen laten en als een klepje vanwege het design nodig was, dan had Sony een klepje in de vorm van een "deurtje" moeten gebruiken, net als bij de Lumia 800. Liefst zou ik het stofklepje zelf verwijderen, maar dan wel op een nette manier, zodat ik het op elk gewenst moment weer terug kan zetten, maar volgens mij kan je dit alleen bewerkstelligen door eerst de batterij schild binnen in het toestel te verwijderen en dit gaat tenkoste van je garantie -O-

Dat de Xperia S hardwarematig niet is uitgerust met de nieuwste hardware, is algmeen bekend, maar desondanks weet hij in vele testen de Galaxy S2 te verslaan. Het lijkt mij daarom ook sterk dat deze, zelfs met je custom rom, maar een fractie sneller is dan jouw Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik denk dat je de meeste winst haalt uit een goede kernel.
Er zijn pas enkele Devs met een S ,dus komt wel goed,over een half jaar vliegt de S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
jejeh schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
Die custom roms zijn leuk,maar er is altijd wel wat aan de hand.
Dit net niet of zus werkt niet lekker,ik heb ze allemaal gedraaid,miui ,cm 7/9 ,ics beta,team.arconium enz enz.
Mijn stock .62 zelf gestript is nog steeds mijn beste rom.
Zuinig en alles werkt. [ arc s ]
vreemd, ik draai al costom roms sinds de G1 en al die roms deden het beter dan de standaard. alles zelf in te zetllen en al die onzin eruit. ik vindt de schil van sony iets te langzaam merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mmmm ok heb ik dan weer niet, vind hem erg goed werken helemaal als je het vergelijk met andere stock browsers. Op mijn tablet gebruik ik Nova Launcher en hoop dat ICS snel komt dan kan ik die ook op phone aan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
WeAreLegion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:42:
Mmmm ok heb ik dan weer niet, vind hem erg goed werken helemaal als je het vergelijk met andere stock browsers. Op mijn tablet gebruik ik Nova Launcher en hoop dat ICS snel komt dan kan ik die ook op phone aan gebruiken.
ik vergelijk het met de stock van cm7 bijvoorbeeld. ik ben het eens dat sony er wel het beste van gemaakt heeft. sense is wel zo verschrikkelijk.

en nova is inderdaad geweldig. die draai ik ook op mijn desire z en touchpad. heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb eigenlijk nog geen nadelige dingen ondervinden aan de Sony skin, alleen die play now store vind ik wat onzin, maar met zoveel ruimte voor apps neem ik die voor lief. Daarnaast vind ik dat sony vooral nuttige of mooie dingen heb toegevoegd. Waar ik bij mijn desire na 3 dagen al de behoefte had om te root en en dingen te verwijderen en van sense af te komen ben ik nu nog overal wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja dat heb ik ook hoor, had bij me LG nou binnen paar uur al de neiging maar hier eigenlijk nog niet. Ga het wel doen omdat ik het gewoon leuk vind om te doen en ik heb die code toch al aangevraagd bij sony dus sta toch al in system dus of ik het nou wel doe of niet dat maakt dan ook niet zoveel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07-2019
patje01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:02:
[...]

Wanneer je zo'n Brando screenprotector erop zet, dan haal je neem ik aan de standaard screenprotector er eerst af of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Demandela schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:35:
[...]

Wanneer je zo'n Brando screenprotector erop zet, dan haal je neem ik aan de standaard screenprotector er eerst af of niet?
Dat is wel aan te raden ja :+ (ook voor andere screenprotectors trouwens)

[ Voor 7% gewijzigd door BaBy-G op 19-03-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
-

[ Voor 98% gewijzigd door BaBy-G op 19-03-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
WeAreLegion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:22:
Ja dat heb ik ook hoor, had bij me LG nou binnen paar uur al de neiging maar hier eigenlijk nog niet. Ga het wel doen omdat ik het gewoon leuk vind om te doen en ik heb die code toch al aangevraagd bij sony dus sta toch al in system dus of ik het nou wel doe of niet dat maakt dan ook niet zoveel meer uit.
Welke code aangevraagd?

Kan ik ergens een "beginner's guide" tot rooten vinden? Erg beginner hoeft nu ook niet, ken wel wat van computers en heb bv met mijn iTouch4G en Wii ook alle mogelijke dingen gedaan, maar het wordt mijn eerste android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Wanneer je een custom rom wilt draaien op je telefoon dan moet je daarvoor de bootloader unlocken. Normaalgesproken wordt deze door de dev's gekraakt, maar bij Sony hoeft dat niet, daar kun je gewoon de code aanvragen om je bootloader te unlocken.

Overigens heeft dat weer niets met root te maken.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MagicTempest schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:23:
Wanneer je een custom rom wilt draaien op je telefoon dan moet je daarvoor de bootloader unlocken. Normaalgesproken wordt deze door de dev's gekraakt, maar bij Sony hoeft dat niet, daar kun je gewoon de code aanvragen om je bootloader te unlocken.

Overigens heeft dat weer niets met root te maken.
in dit geval heeft dat wel degelijk iets met root te maken ;) want zonder die unlock is er geen root tot dat ze een exploit vinden die wel werkt zonder unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
mbttr schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:09:
[...]

Welke code aangevraagd?

Kan ik ergens een "beginner's guide" tot rooten vinden? Erg beginner hoeft nu ook niet, ken wel wat van computers en heb bv met mijn iTouch4G en Wii ook alle mogelijke dingen gedaan, maar het wordt mijn eerste android.
Er is hard aan gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
WeAreLegion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:22:
Alleen even uit nieuwsgierigheid hoor, want ik ben nog lang niet toe aan unlocken/andere firmware, hoe gaat zo een code aanvraag te werk? Sony bellen/mailen en IMEI nummer doorgeven?

Laat maar, M-Opensource was mij net voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BaBy-G op 19-03-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
BaBy-G schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:30:
[...]

Alleen even uit nieuwsgierigheid hoor, want ik ben nog lang niet toe aan unlocken/andere firmware, hoe gaat zo een code aanvraag te werk? Sony bellen/mailen en IMEI nummer doorgeven?
Check even in het root/custom rom topic, staat alles uitgelegd :)
blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Demandela schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:35:
[...]

Uiteraard gaat deze er dan eerst af. Ik zou het nut ook niet inzien van het laten zitten van de oude screenprotector. Dus plakbandje op een hoekje, eraf met de huidige screenprotector, mooi schoon schermpje eronder en direct de Brando erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
M-Opensource schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:32:
[...]

Check even in het root/custom rom topic, staat alles uitgelegd :)
blaat...
Ja, zag het net te laat ;) Goed werk trouwens! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
patje01 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:37:
[...]

Uiteraard gaat deze er dan eerst af. Ik zou het nut ook niet inzien van het laten zitten van de oude screenprotector. Dus plakbandje op een hoekje, eraf met de huidige screenprotector, mooi schoon schermpje eronder en direct de Brando erop :)
De standaard shatterproof sheet ga je er niet afkrijgen met een plakbandje.Dat ding zit enorm vast wat je zo hoort. Vooral een hoop pulken in een hoek dan komt het er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Ik begrijp dat jij em al verwijderd hebt??? Heb je er al een nieuwe protector opgeplakt of laat je hem zonder?

[ Voor 57% gewijzigd door patje01 op 19-03-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Heb hem er nog op zitten. Maar een en ander al gelezen op xda. Zit zelf nog te twijfelen of ik hem laat zitten of verwijder.
Ik heb ik in ieder geval alvast een brando protector besteld. Moet nog even zien of die erover plak of de originele vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Ik heb zojuist even in een chat met Sony gevraagd wat het handigste was mbt de screenprotector. De mevrouw met wie ik chatte vertelde dat de standaard geplakte screenprotector er gewoon met de nagels afgetrokken zou moeten kunnen worden om hem vervolgens te vervangen voor een ander merk. Nouja ik ben dus benieuwd hoe dat straks gaat. Als het meezit heb ik de Brando met een weekje binnen en zal dan even gaan "pulken" om de huidige protector te verwijderen. Ik ben dus zeer benieuwd....

[ Voor 3% gewijzigd door patje01 op 19-03-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Het grote voordeel van die standaard screenprotector is natuurlijk dat hij er compleet foutloos op zit. Dat is met een zelf geplakte toch wel lastig.

Ik denk dat ik hem er zelf een maand of 2/3 op laat zitten. Als er dan een paar krasjes op zitten haal ik hem er af.

Ik doe nu al een jaar met mijn nieuwe HTC HD2 scherm. (telefoon was na een jaar gevallen en gerepareerd) En ik heb er welgeteld 1 minuscuul krasje op zitten waar je echt goed naar moet zoeken.

Glas is trouwens over het algemeen inderdaad wel veel fijner om te gebruiken als touchscreen dan een screenprotector. Uiteraard went alles, maar het is zeker een verschil. Het glas van de meeste nieuwe telefoons is zo goed dat ik het er maar gewoon weer op waag.

[ Voor 22% gewijzigd door SaN op 19-03-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ZOals ik al zei ik heb op mijn LG geen 1 kras zitten en die heeft nooit een protector of hoesje gehad verder. Je moet alleen oppassen met zand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
SaN schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:21:
Het grote voordeel van die standaard screenprotector is natuurlijk dat hij er compleet foutloos op zit. Dat is met een zelf geplakte toch wel lastig.

Ik denk dat ik hem er zelf een maand of 2/3 op laat zitten. Als er dan een paar krasjes op zitten haal ik hem er af.

Ik doe nu al een jaar met mijn nieuwe HTC HD2 scherm. (telefoon was na een jaar gevallen en gerepareerd) En ik heb er welgeteld 1 minuscuul krasje op zitten waar je echt goed naar moet zoeken.

Glas is trouwens over het algemeen inderdaad wel veel fijner om te gebruiken als touchscreen dan een screenprotector. Uiteraard went alles, maar het is zeker een verschil. Het glas van de meeste nieuwe telefoons is zo goed dat ik het er maar gewoon weer op waag.
De Brando op mijn Desire was de eerste die ik plakte en tot mijn grote verbazing viel die na het recht aan de bovenzijde plaatsen zo uit mijn hand foutloos op het scherm. Ik had al direct amper luchtbelletjes eronder. Wat eronder zat kon ik zo wegdrukken. Ik heb ook nooit een bubbeltje waargenomen. Verder zat hij er ook direct recht op. Misschien was het beginnersgeluk :P , maar het werkte wel en zag en ziet er zeker niet slechter uit dan de fabrieks protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de standaard screenprotector verwijderd en ik moet zeggen dat ik het scherm veel beter vind reageren. Misschien binnenkort is een dunnere screenprotector proberen, het erafhalen gaat idd moeilijk. Ben zelf begonnen in de rechter bovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Hmm, ik ben er net achter gekomen dat mijn telefoon magnetisch is... Hebben jullie dat ook? Mijn telefoon lag toevallig op een haarspeld van mijn vrouw en toen ik hem optilde bleef die plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MagicTempest schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:08:
Hmm, ik ben er net achter gekomen dat mijn telefoon magnetisch is... Hebben jullie dat ook? Mijn telefoon lag toevallig op een haarspeld van mijn vrouw en toen ik hem optilde bleef die plakken...
De meeste telefoons hebben dat wel een beetje op bepaalde plaatsen.

Als ik m'n Neo op mijn laptop leg in de buurt van het touchpad dan denkt hij dat ik hem heb toegeklapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
de meeste speakers (probeer 't maar eens met oordopjes) zijn magnetisch. niks bijzonders dus :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niet goed leverbaar bij studentmobiel :(

Even een vraagje, ik heb studentmobiel hier ook al over gemaild maar krijg geen reactie.
Ik heb nu nog een prepaid van Hema, maar als ik nummerbehoud wil, krijg ik dan alsnog een nieuwe simkaart of moet ik mijn oude simkaart door deze keuze blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Grappig, ik weet inderdaad dat speakers magnetisch zijn, maar daar had ik niet aan gedacht. Vind hem ook behoorlijk magnetisch, maar dat zal inderdaad de speaker wel zijn daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:32:

Even een vraagje, ik heb studentmobiel hier ook al over gemaild maar krijg geen reactie.
Ik heb nu nog een prepaid van Hema, maar als ik nummerbehoud wil, krijg ik dan alsnog een nieuwe simkaart of moet ik mijn oude simkaart door deze keuze blijven gebruiken?
Zolang je niet bij Hema blijft krijg je zelfs met nummerbehoud altijd een nieuwe SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:32:

Wat is eigenlijk de reden waarom veel mensen de Xperia S graag bij Studentmobiel.nl willen bestellen? Het toestel is al weer zo'n 2 weken uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaBy-G schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:12:
[...]

Wat is eigenlijk de reden waarom veel mensen de Xperia S graag bij Studentmobiel.nl willen bestellen? Het toestel is al weer zo'n 2 weken uit :?
Voor Belgen zijn Studentmobiel en Coolblue de enige opties. En Studentmobiel (enkel GSMwijzer voor ons) is met €437 (en in het begin €430) een stuk goedkoper dan Coolblue (€499). De Xperia S komt pas in Belgische winkels vanaf 2 april. En waarschijnlijk zal het zelfs dan nog wel eventjes duren voor ze vlot beschikbaar zijn.

Of de witte bij Expansys als je daar je geld wil gaan verspillen aan vreselijke klantenservice. De witte lijkt daar op voorraad te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 19-03-2012 22:17 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.