Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dweebus schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:56:
Hmm, bij Phoneshop schijnen ze een zilveren Xperia S te hebben..

http://www.phoneshop.nl/T11391A923D24V0/

Ik dacht dat er alleen zwarte en witte versies waren?
Of zitten ze de boel op te lichten en een P als S te verkopen?
Dat is gewoon een combinatie van een witte Xperia S en iemand die niet goed websites kan interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14
Bloodhatch schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:42:
[...]

De eerste keer dat ik tegen je in wil gaan. Dit is onzin en je vergeet het primaire doel van een opslagmedium. Het concept is simpel, gebruik het wanneer het nodig is. Je plugt de usb alleen in als je ruimte nodig hebt lijkt mij? Dus je bent aan het filmen, fotograferen... ruimte raakt vol, je plugt de USB in en je zet het een en ander over. Je haalt de USB er weer uit en je kunt verder met je telefoon.

Scenario: Je gaat met een aantal vrienden naar een concert, je wilt uiteraard foto's maken en wellicht filmen. Zelfs al zou je een kaartje hebben zal je geheugen nog steeds vol raken waardoor je alsnog de data over moet pompen op USB. In mijn ogen is dit echt een typisch geval... less is more. Het werkt gewoon psychologisch... mensen weten dat dit toestel iets niet heeft wat een ander wel heeft en denkt: hey!!! ze gaan er op achteruit. Onzin, zie het als een mac book air die geen optische drives meer heeft. Kun je wel zeggen, ja maar he! ik WIL mijn dvd's kunnen gebruiken. Ga mee met de tijd en gebruik USB. Verandering zorgt altijd voor zoveel discussies terwijl een tijdje later, wanneer alles volkomen normaal is, er geen woord meer verspild wordt. Klaagt er nu nog iemand over het ontbreken van diskettes of videobanden?

Ga mee met de tijd, dit zal een standaard gaan worden. Weg met SD kaart. Misschien gaat over een tijdje alles wel via de cloud? Wat is dan het volgende punt, ik wil USB OTG op mijn toestel?
Dat is prima, maar je zou toch iets beter moet leren lezen, want je slaat de plank totaal mis en je beredeneringen raken kant nog wal. Om te beginnen is de zin die jij hierboven hebt ge-quote humoristisch bedoeld en puur om te voor zorgen dat de discussies/emoties niet te hoog, maar vooral ook omdat het niet nodig is, moet doen op laaien/lopen. Dit is dus niet sarcastisch bedoeld, vandaar ook de " :P " emoticon op het eind en niet deze: :')

Ik heb nooit beweerd dat USB-OTG geen handige toevoeging is. In tegendeel zelfs, voor telefoons zonder een Micro-SD slot, zoals de Xperia S, is dit zelfs meer dan een welkome oplossing voor eventuele geheugenuitbreidingen. MAAR, let op en nu komt het ;) persoonlijk vind ik USB-OTG (vooralsnog) geen substituut voor een Micro-SD slot. Complementair, OK, maar zeker niet als vervanger en dat hoeft infeite ook niet want beide kunnen prima naast elkaar bestaan :)

Ook vind ik het niet handiger dan een Micro-SD kaart slot, vooral niet hoe LordHades dit beredeneerde (no hard feelings hoor LH, je bent voor mij hier nog steeds de man! d:)b ) Lees onze berichtjes nog maar eens rustig op na ;)

De discussie ging dus niet over of USB-OTG handig is of niet, daar zijn wij het beide over eens, maar of deze handiger is dan een Micro-SD kaart slot en daarover verschillen wij van mening, wat overigens prima is. Persoonlijk ging het mij ook meer om de onderbouwing (voorbeelden/vergelijkingen) van zijn mening, net als bij jou nu ;)

Helaas gaat je mooie scenario niet op (wel leuk verzonnen trouwens), althans nu nog niet, aangezien USB-OTG nog niet echt een standaard is en helemaal niet is ingeburgerd. Om datgene in jou voorbeeld te kunnen bewerkstelligen, moet iedereen niet alleen een USB-stick bij zich hebben, maar ook nog eens een USB-OTG kabel, anders werkt het niet ;)

Je hebt overigens wel een punt als je zegt dat USB-OTG handig is voor het over zetten van data van een USB apparaat naar de telefoon. De discussies van mij en LH gingen alleen over data van de telefoon naar een USB opslag apparaat (dus de andere kant op). Dan kan je in mijn ogen net zo goed het toestel rechtstreeks aansluiten op de PC of een Micro-SD kaart in je telefoon stoppen voor extra opslag waar je geen omkijken meer naar hebt.

De voorbeelden en uitspraken van je die daarna volgde... sorry hoor, maar daar kon ik echt niks meer van maken :')

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
De afgelopen dagen is mij ook nog het een en ander opgevallen en helaas niet in positieve zin. Ik heb steeds meer het gevoel dat het linker drukbare stipje (als je het toestel in portrait mode vast hebt), slechter is gaan reageren. Ik heb het toestel inmiddels al 2 weken en ik begon aardig gewend te raken aan die 3 stipjes, maar de afgelopen, zeg 3 á 4 dagen, begon ik het steeds meer en meer te merken dat het linker stipje slechter en soms helemaal niet reageert (pas naar een paar keer drukken) -O- Anyone?

Om nog maar even verder te gaan met gal te spuwen; tijdens het typen van tekst (in portrait mode) en vooral in het donker, komt het regelmatig voor dat als ik op de "spatie balk" wil drukken, ik het stipje eronder raak met als gevolg dat ik weer op mijn "desktop" terecht kom. Gelukkig ben je dan niet meteen al je getypte tekst kwijt, maar af en toe is dit toch wel vervelend.

De laatste dagen is het mij ook al 3x voorgekomen dat het toestel in mijn broekzak "vanzelf" foto's is gaan maken. Dit is waarschijnlijk bij het zitten gebeurd, waarbij de fysieke "foto sneltoets" per ongeluk net te lang in wordt gedrukt.

Een tijdje geleden poste een mede-Tweaker hier op het forum een "klacht" over dat zijn draadloze WiFi verbinding thuis en negatief effect zou hebben op de performance van zijn Xperia S en dan voornamelijk bij het scrollen van webpagina's met de standaard browser. Alhoewel ik de zelfde problemen ervaarde, was ik hier nogal sceptisch over, maar guess what... :')

Ik heb nu zelf bij mij het idee dat als ik de WiFi optie van mijn toestel aanzet, het mijn internetverbindig stoort. De klachten varieren van korte disconnects (+/- 5 sec), tot soms ook wel disconnects van een minuut of langer van het internet, zelfs op mijn thuis PC die met vaste verbinding aan mijn router is verboden! Het komt zeker een paar keer per dag voor, maar soms valt het minder op, omdat het maar heel kort is. Voor mijn Xperia S heb ik daar nog nooit last van gehad -O- Ik ga in het weekend even uitvogelen waar het aan ligt en hopelijk ligt het mijn router, want ik wilde al heel lang een nieuwe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
BaBy-G schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 02:01:

Een tijdje geleden poste een mede-Tweaker hier op het forum een "klacht" over dat zijn draadloze WiFi verbinding thuis en negatief effect zou hebben op de performance van zijn Xperia S en dan voornamelijk bij het scrollen van webpagina's met de standaard browser. Alhoewel ik de zelfde problemen ervaarde, was ik hier nogal sceptisch over, maar guess what... :')
Jou WiFi probleem komt mij niet bekend voor. Is het niet zo dat als je WiFi aan hebt gezet, dat die dan automatisch dingen gaat synchroniseren/ updaten? Waardoor je toestel trager wordt?

Verder: Tweakers heeft een edit functie, dat voorkomt een dubbelpost. Stop verder alsjeblieft over de USB-OTG en microSD kaart discussie, maak daar desnoods ergens een nieuw topic voor aan, maar ga niet dit topic ermee vervuilen.
Dweebus schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:56:
Hmm, bij Phoneshop schijnen ze een zilveren Xperia S te hebben..

http://www.phoneshop.nl/T11391A923D24V0/

Ik dacht dat er alleen zwarte en witte versies waren?
Of zitten ze de boel op te lichten en een P als S te verkopen?
Ik denk niet dat we Phoneshop helemaal serieus moeten nemen. Heb je de foto van de witte S gezien? Dat is de Sola. Prutsers....

[ Voor 20% gewijzigd door jroz2001 op 22-03-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ben het geloof ik eerder ergens tegengekomen, maar ik heb ook een vlek in m'n scherm. Hij is er niet altijd. Op een wit scherm is het en gelige vlek, links onderin en op een donker scherm is de vlek iets grijziger. Meer mensen hier last van?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Vorige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Over je vorige post, goede post. Ik geef toe dat mijn argumenten/voorbeelden van slechte kwaliteit waren. De feiten zitten er echter wel in.
BaBy-G schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 02:01:
De afgelopen dagen is mij ook nog het een en ander opgevallen en helaas niet in positieve zin. Ik heb steeds meer het gevoel dat het linker drukbare stipje (als je het toestel in portrait mode vast hebt), slechter is gaan reageren. Ik heb het toestel inmiddels al 2 weken en ik begon aardig gewend te raken aan die 3 stipjes, maar de afgelopen, zeg 3 á 4 dagen, begon ik het steeds meer en meer te merken dat het linker stipje slechter en soms helemaal niet reageert (pas naar een paar keer drukken) -O- Anyone?

Om nog maar even verder te gaan met gal te spuwen; tijdens het typen van tekst (in portrait mode) en vooral in het donker, komt het regelmatig voor dat als ik op de "spatie balk" wil drukken, ik het stipje eronder raak met als gevolg dat ik weer op mijn "desktop" terecht kom. Gelukkig ben je dan niet meteen al je getypte tekst kwijt, maar af en toe is dit toch wel vervelend.

De laatste dagen is het mij ook al 3x voorgekomen dat het toestel in mijn broekzak "vanzelf" foto's is gaan maken. Dit is waarschijnlijk bij het zitten gebeurd, waarbij de fysieke "foto sneltoets" per ongeluk net te lang in wordt gedrukt.

Ik heb nu zelf bij mij het idee dat als ik de WiFi optie van mijn toestel aanzet, het mijn internetverbindig stoort. De klachten varieren van korte disconnects (+/- 5 sec), tot soms ook wel disconnects van een minuut of langer van het internet, zelfs op mijn thuis PC die met vaste verbinding aan mijn router is verboden! Het komt zeker een paar keer per dag voor, maar soms valt het minder op, omdat het maar heel kort is. Voor mijn Xperia S heb ik daar nog nooit last van gehad -O- Ik ga in het weekend even uitvogelen waar het aan ligt en hopelijk ligt het mijn router, want ik wilde al heel lang een nieuwe :+
Ben je wel tevreden over je toestel of had je achteraf gezien toch liever een andere gewild? Als de mijne binnenkomt zal ik zeker mijn ervaringen delen, maar over die puntjes dat had je kunnen verwachten aangezien deze dicht op het scherm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:16
Tweakers heeft trouwens een videoreview van de Sony Xperia S gemaakt (volgens mij was deze nog niet besproken in dit topic). Anyway, ze zijn niet echt te spreken over de telefoon.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Oliesjeik1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:09:
Tweakers heeft trouwens een videoreview van de Sony Xperia S gemaakt (volgens mij was deze nog niet besproken in dit topic). Anyway, ze zijn niet echt te spreken over de telefoon.

[video]
In de videoreview zijn ze inderdaad niet echt te spreken over de telefoon, maar als je de volledige review leest valt dat echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 13:38
Ik heb de telefoon nu een week en ook ik heb wel een paar opmerkingen. Toch ben ik wel erg tevreden tot nu toe. Mijn opmerkingen:

- Het standaard toetsenbord is niet helemaal lekker ontworpen. Vooral dat de leestekens verstopt zitten (punt en komma) vind ik erg hinderlijk. Hopelijk is dat opgelost bij de upgrade naar 4.0
- Het achterklepje hadden ze wat mij betreft beter een vaste achterkant kunnen maken. Hij is een beetje fragiel en beweegt een beetje. Vooral in de hoek linksonder (als je naar de achterkant van het toestel kijkt)

Verder ben ik zoals ik al zei erg tevreden.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:59
Ik had inderdaad ook liever geen achterklepje gehad. Zit niks nuttigs achter als ze de micro sim net als andere telefoons via een slot in de rand deden.
Ik vind de overgang van het toestel naar het klepje ook niet helemaal lekker. Ik voel dat het gewoon niet helemaal mooi aansluit. Heb dan ook allemaal papiertjes onder de klep geplaatst op deze wat op te hogen zodat het beter aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
Oliesjeik1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:09:

[video]
Wat een gemierenneuk zeg. Bij het scherm mag die best langer stilstaan. Hij heeft nergens ook maar iets gezegd dat dit een superscherp 720p scherm is. Ook zegt hij wel dat de camera goed is, maar dat komt even tussendoor. Er is niets gezegd over de uitmuntende kwaliteit hiervan.

En dat er een dual core in zit: werkt de telefoon daardoor minder snel? Of heeft Sony alles zo geoptimaliseerd dat deze de HTC Sensation met gemak wegblaast?

Wat betreft de knoppen heeft hij misschien wel een punt, maar is vooral gewenning. En wat betreft afmetingen: Eindelijk is het een wat dikker toestel: de SII houd juist niet lekker vast omdat die zo dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
mjkmobI schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:18:
[...]

Als ik me niet vergis was er wel iemand in dit forum die dit ook had...
Jup dat was ik, ondertussen nieuwe Xperia gekregen van T-Mobile (yay een keer goede service)
Die is helemaal prima :D

PS. ik ben ook degene die dat topic had gemaakt op XDA

[ Voor 8% gewijzigd door Razzah op 22-03-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 22:12
Ik had al last van drain van de batterij, maar heb het vannacht even bijgehouden. In 8 uur ging ik van 100% naar 51%. Wifi &data stonden uit. Volgens battery monitor widget pro was dit 42% cell standby , 24% phone idle en 14% mediaserver..
Is er wat meer bekend inmiddels? Ik heb normaal m'n sxs 's nachts aan de lader hangen, dus is op zich niet zo'n probleem, maar dit is wel een erg grote drain.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laarom schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:17:
Ik had al last van drain van de batterij, maar heb het vannacht even bijgehouden. In 8 uur ging ik van 100% naar 51%. Wifi &data stonden uit. Volgens battery monitor widget pro was dit 42% cell standby , 24% phone idle en 14% mediaserver..
Is er wat meer bekend inmiddels? Ik heb normaal m'n sxs 's nachts aan de lader hangen, dus is op zich niet zo'n probleem, maar dit is wel een erg grote drain.
Zie vorige posten over batterij drain: ongeveer 2 a 3% per uur zonder iets te doen met WIFI etc uit.
Kan je ook zien in battery monitor widget pro (historie knop links onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 19:00
Wai_AM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Zie vorige posten over batterij drain: ongeveer 2 a 3% per uur zonder iets te doen met WIFI etc uit.
Kan je ook zien in battery monitor widget pro (historie knop links onder)
Zo goed als 2 weken lang ben ik nu al aan het testen waar de drain precies zit, en wat daar aan te doen is.
1 % per uur zou ik niet meer dan redelijk vinden. In een nacht van 8 uur is dat dan 8%.

Ik hoop nu een tijdelijke instelling te hebben gevonden waar de drain niet in zit. Ik ben weer aan het testen en zal mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Time schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:49:
[...]

Zo goed als 2 weken lang ben ik nu al aan het testen waar de drain precies zit, en wat daar aan te doen is.
1 % per uur zou ik niet meer dan redelijk vinden. In een nacht van 8 uur is dat dan 8%.

Ik hoop nu een tijdelijke instelling te hebben gevonden waar de drain niet in zit. Ik ben weer aan het testen en zal mijn bevindingen posten.
klopt 1% per uur of liefst 1% per 2 uren is redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

MagicTempest schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:19:
Ik heb de telefoon nu een week en ook ik heb wel een paar opmerkingen. Toch ben ik wel erg tevreden tot nu toe. Mijn opmerkingen:

- Het standaard toetsenbord is niet helemaal lekker ontworpen. Vooral dat de leestekens verstopt zitten (punt en komma) vind ik erg hinderlijk. Hopelijk is dat opgelost bij de upgrade naar 4.0
- Het achterklepje hadden ze wat mij betreft beter een vaste achterkant kunnen maken. Hij is een beetje fragiel en beweegt een beetje. Vooral in de hoek linksonder (als je naar de achterkant van het toestel kijkt)

Verder ben ik zoals ik al zei erg tevreden.
Voor punt 1 kun je natuurlijk ook een toetsenbord uit de market installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of gewoon op de spatiebalk drukken en dan bij suggesties kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
jroz2001 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:28:
[...]

Jou WiFi probleem komt mij niet bekend voor. Is het niet zo dat als je WiFi aan hebt gezet, dat die dan automatisch dingen gaat synchroniseren/ updaten? Waardoor je toestel trager wordt?
Nee, het lag niet aan de syncronisatie/update functie, sterke nog, ik had het "probleem" (het slecht (vertraging/haperen) reageren op scroll/swipe bewegingen van webpagina's met de standaardbrowser) al vóór dat ik deze zelfs had ingesteld.

Later bleek dat dit ook deels door mij zelf kwam, doordat ik tijdens het scrollen de on-screen vergroten/verkleinen knop steeds perongeluk indrukte (een duidelijkere beschrijving over dit kan je vinden in een van mijn eerdere posts hier op het forum), maar echt lekker loopt het nog steeds niet.

Overigens heb ik dit alleen puur bij het scrollen van webpagina's met de standaard browser, het scrollen bij andere applicaties of mijn "desktop" gaat super! Verder denk ik ook dat de standaard screenprotector die op het toestel zit bijdraagt in dit euvel, maar al deze problemen is niet hetgene waar ik nu last van heb, namelijk mijn internet verbinding.

Wat mij de laatste tijd is opgevallen, is dat als ik de WiFi functie van mijn telefoon aanzet, dat deze mijn internet verbinding stoort (zowel bedraad, als onbedraad). Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit aan mijn Xperia S ligt, maar voordat ik deze had, had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
MagicTempest schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:19:

Ik heb gewoon een bovenste balk met alle leestekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Ben je wel tevreden over je toestel of had je achteraf gezien toch liever een andere gewild? Als de mijne binnenkomt zal ik zeker mijn ervaringen delen, maar over die puntjes dat had je kunnen verwachten aangezien deze dicht op het scherm zitten.
Ja zeker, heel tevreden zelfs! :Y

Begrijp mij niet verkeerd, tuurlijk is er ruimte voor verbetering en puntjes waar Sony in mijn ogen wat steekjes heb laten vallen, maar geen enkele telefoon is perfect en veel "pros en cons" zijn zelfs vaak persoonsafhankelijk. Wat ik als nadeel zie, hoeft immers niet een nadeel te zijn voor een ander en uiteraard vice versa ;) maar mijn algemene indruk over het toestel is zeer positief! :Y)

Ik weet dat ik hier op het forum vaak mijn "negatieve" ervaringen/irritaties met het toestel onder de aandacht breng, maar die vallen echt in het niet bij de vele positieve ervaringen en niet te vergeten het plezier dat ik met het toestel heb!

Laat dus aub mijn "negatieve" ervaringen/irritaties, wat overigens ook persoonlijk is, je niet weerhouden de telefoon aan te schaffen! Het toestel is werkelijk prachtig en daar kom nog eens bij dat de geplande ICS upgrade waarschijnlijk veel verbeteringen met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als ik naar mijn X10 kijk die nu niks doet is de batterij drain stukken beter
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_snap20120322_185016.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Laatst online: 30-08 13:23
Bij m'n Desire bleef de notificatieled branden totdat ik m'n telefoon weer uit standby haalde als ik bijvoorbeeld een whatsapp bericht kreeg, bij m'n SXS knippert 'ie één keer en dat is het dan. Wie weet een goede (gratis) app om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
In het algemeen ben ik het vaak eens met de mannen van Hardware.info, maar nu... http://www.youtube.com/watch?v=Y5QD_G_ZKRM Vanaf 4:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Sinds gisteren de xperia in bezit.

De kartonnen doos had een flinke dreun gehad en was geopend. De verpakking waar uiteindelijk de xperia inzat was niet geopend maar had ook een dreun gehad. Maar dat is dan ook het enigste wat me tot nu tot nu toe een beetje is tegengevallen.

Wat een verademing buiten mijn oude telefoon! Dit is ook mijn eerste android telefoon en het systeem bevalt me ook meteen helemaal.

Het scherm is zeer strak en de aanraaktoetsen werken naar mijn idee prima. Ik maak het eigenlijk niet mee dat ze niet werken. Ook over de camera ben ik zeer te spreken. De muziekspeler is handig in gebruik.

De klepjes van usb en hdmi is wat gepriegel maar een klepje vind ik toch wel prettig. Wat betreft de batterij kan ik nog weinig zeggen omdat ik hem nu voor de tweede keer aan het opladen ben en dat ik hier en daar lees dat het even duurt voordat deze maximaal werkt.

Wat betreft bellen, bereik etc. kan ik niks melden aangezien ik pas 10-4-12 mijn abo krijg aangesloten bij T-Mobile, een flinke tegenvaller dus.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:40:
Sinds gisteren de xperia in bezit.
welke branding heb je ?
*#*#7378423#*#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Toestel via GSMeasy hier sinds gisteren:
Phone Software Version:
1252-0023_6.0.A.3.62
Customization Version:
1257-1993_R5E
File System Version:
WORLD_6.0.A.3.62

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rxs schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:01:
Toestel via GSMeasy hier sinds gisteren:
Phone Software Version:
1252-0023_6.0.A.3.62
Customization Version:
1257-1993_R5E
File System Version:
WORLD_6.0.A.3.62
bedankt !
GSMEasy en phone house zelfde branding

GENERIC NL (onder voorbehoud) 1257-1993
T-Mobile NL1257-8171
KPN NL1257-1995
GENERIC UK1257-3921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022
Zijn er nog mensen met zo'n gele vlek in het scherm? Vooral van onderen bij de spatiebalk heb ik er last van. EN wat hebben jullie er mee gedaan? Ik weet dat hier al wat over gezegd is maar ben benieuwd wat jullie ermee gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
mjkmobI schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:37:
In het algemeen ben ik het vaak eens met de mannen van Hardware.info, maar nu... http://www.youtube.com/watch?v=Y5QD_G_ZKRM Vanaf 4:15
Probleem van die techsites is dat ze zich helemaal blind staren op de benchmarks en daar een te groot eindoordeel aan hangen. Ik ben echt enorm blij met mijn Xperia S en heb weinig sneller lopende interfaces en telefoons gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Domme vraag misschien, maar hoe zet je de macromodus van de camera aan?

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je niet aanzetten, hij gaat vanzelf dichtbij focussen als 't nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
laarom schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:41:
Domme vraag misschien, maar hoe zet je de macromodus van de camera aan?
De camera dicht bij je onderwerp houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Had al zo'n vermoeden, automatisch dus! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 13:44
Venta schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:56:
Zijn er nog mensen met zo'n gele vlek in het scherm? Vooral van onderen bij de spatiebalk heb ik er last van. EN wat hebben jullie er mee gedaan? Ik weet dat hier al wat over gezegd is maar ben benieuwd wat jullie ermee gedaan ;)
Hier inderdaad ook last van, vooral langs de zijkanten en onderin het scherm, overigens alleen (dan wel erger) als het toestel en scherm warm worden!
Ben nu bezig met vervangend toestel regelen, maar gaat moeizaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel_ op 23-03-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Post van het sony forum;

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zzj711.png

This is a huge drain

From 100% to 51% in 7,5 hours. Everything energy consuming was off; screen, autosync, wifi, bluetooth, gps, 3g. Still it drained 49% in such a short time in standby mode. This is ridiculous.

Heeft iemand al zo'n grote drain gehad? Ga het vannacht weer bijhouden, maar dit gaat echt nergens over. 7%/uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Venta schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:56:
Toevallig vandaag ook voor het eerst opgemerkt. Ik denk dat het door de warmte komt. Heb bijna de hele dag in de zon gezeten met mn Xperia S in mn zak. Rond de 43 graden was de vlek goed te zien op witte pagina's zoals Facebook.
Ik heb hem nu 2 weken en ik neem aan dat ik m niet meer kan ruilen voor een ander toestel?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Chaos-Zero schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:36:
[...]

Ik heb hem nu 2 weken en ik neem aan dat ik m niet meer kan ruilen voor een ander toestel?
Dat hangt van de verkoper af, dus ik zou het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em ook besteld.
Hiervoor had ik een x10i.

Wat is eigenlijk het maximale mb haalbaar op 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:28:
Ik heb em ook besteld.
Hiervoor had ik een x10i.

Wat is eigenlijk het maximale mb haalbaar op 3G?
Dat ligt aan welk pakket je heb en welk provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
dasooktoevallig schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 02:14:
[...]

Dat hangt van de verkoper af, dus ik zou het altijd proberen.
Lijkt mij dat je hard kunt maken dat dit een technisch defect is dat onder de garantie valt.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
Chevalric schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:13:
[...]

Lijkt mij dat je hard kunt maken dat dit een technisch defect is dat onder de garantie valt.
Ik was er toevallig snel bij (binnen 8 dagen) dus heb een nieuwe gekregen van T-Mobile.
Maarja als hij er na 2 weken pas mee komt heeft hij kans dat hij hem 3 weken kwijt is als hij hem nu terug moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:24:
[...]

Dat ligt aan welk pakket je heb en welk provider :)
Ik bedoel gewoon wat de maximale down/upload snelheid is van 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:29:
[...]

Ik bedoel gewoon wat de maximale down/upload snelheid is van 3G?
Het was heel moeilijk zoeken, maar heb het uiteindelijk gevonden :)

Data GPRS Up to 86 kbps
EDGE Up to 237 kbps
Speed HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups 14,4 idd :) (dat is wat vodafone volgens mij aanbied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Chevalric schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:13:
[...]
Dat ben ik met je eens. Hoe de verkoper daarmee omgaat is een andere vraag. Behalve als dat het beleid is van de winkel is de verkoper is niet verplicht om je een ander toestel te geven. Je hebt dus een nogal grote kans dat het niet wordt vervangen maar gerepareerd. Vervanging is pas verplicht na meerdere onsuccesvolle reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
WeAreLegion schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:39:
Jups 14,4 idd :) (dat is wat vodafone volgens mij aanbied)
Maken ze dat in praktijk ook waar of is dat marketing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Denk dat het een beetje van beide is :) maar volgens mij moet je echt tussen 2 van die torens in staan wil je het halen :)

[ Voor 180% gewijzigd door WeAreLegion op 23-03-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
WeAreLegion schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat het beetje van beide is, ik heb zelf geen vodafoon maar t-mobile, maar je moet wel verdomd goed bereik hebben wil je die 14mbps halen. Je hoeft het in de achterhoek niet te verwachten denk ik .
Ik zit ook (nog) bij T-mobile. De maximale snelheid bieden ze lang niet overal (buiten de stad wordt nog steeds gewerkt aan het de uitbreiden van de 3G/HSDPA dekking) en dan is het nog afhankelijk van netwerkbelasting door anderen wat je daar in praktijk uit haalt. Naar mijn ervaring is het bij T-mobile niet nodig om een abonnement met de hoogste bandbreedte te nemen, omdat je die snelheid alleen bij uitzondering haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja klopt heb ik ook niet hoor nooit gehad ook. Het doet wat het moet doen en dat is het verder wel :) het word tijd dat LTE hier in nederland gaat beginnen maar dat gaat denk ik nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
WeAreLegion schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:51:
het word tijd dat LTE hier in nederland gaat beginnen maar dat gaat denk ik nog wel even duren.
Voor laptops en tablets zie ik LTE helemaal zitten. Maar voor mobiele telefoons heb ik mijn twijfels vanwege het grote energieverbruik. Dan moeten de accu's wel erg groot worden als je niet om de twee uur wilt gaan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah dat is wel een groot nadeel inderdaad. Het mooie is dat smartphones steeds beter worden maar batterij techniek behoorlijk stil staat imho. Ze mogen daar eerst wel eens wat aan gaan doen voor dat ze 4k HD in schermen gaan propen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
WeAreLegion schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:57:
Jah dat is wel een groot nadeel inderdaad. Het mooie is dat smartphones steeds beter worden maar batterij techniek behoorlijk stil staat imho. Ze mogen daar eerst wel eens wat aan gaan doen voor dat ze 4k HD in schermen gaan propen :P
Ik heb mij hier ook al vaak over verbaasd. Je zou toch ook zeggen dat er wel geld is te verdienen met een echt goed alternatief en dat ze daar dus ook wel naar op zoek zullen zijn. Het zal wel moeilijker zijn dan wij denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is zo snel mobiel internet eigenlijk nodig? Ik heb 2Mbps over 3G, en zowel op mijn laptop als op mijn smartphone heb ik daar eigenlijk wel genoeg mee, surfen gaat lekker vlot. Alleen voor videostreaming is het bij momenten net wat traag.

En zelfs op school is de WiFi gecapped op 2Mbps per user, eigenlijk is dat best in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

The.Terminator

Un boer met bier

Chaos-Zero schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:36:
[...]

Toevallig vandaag ook voor het eerst opgemerkt. Ik denk dat het door de warmte komt. Heb bijna de hele dag in de zon gezeten met mn Xperia S in mn zak. Rond de 43 graden was de vlek goed te zien op witte pagina's zoals Facebook.
mhhhh dat maakt mij wel huiverig om de telefoon aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
The.Terminator schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:40:
[...]

mhhhh dat maakt mij wel huiverig om de telefoon aan te schaffen...
Word je huiverig wanneer een persoon hier last van heeft? ik en vele andere hebben nergens last van volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 15:51
als je op het web zoekt dan zie je dat er wel meer mensen zijn met dit probleem. Ik denk dat Sony toch ergens een hardware foutje heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
avec_style schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:07:
als je op het web zoekt dan zie je dat er wel meer mensen zijn met dit probleem. Ik denk dat Sony toch ergens een hardware foutje heeft gemaakt.
Er zijn 2 dingen. Tegen de onderste rand een gele gloed zichtbaar bij witte schermen en je hebt een ernstige verkleuring in het scherm net daarboven.

Denk dat we die dingen goed uit elkaar moeten houden. De gele gloed lijkt met een firmareupdate aan te passen volgens Sony. Althans dat beweerde iemand hier.

De verkleuring in het scherm lijkt wel op een hardware defect.

Mijn scherm heeft in ieder geval heel minimaal last van de gele gloed onder aan het scherm, al kan dit ook met de kijkhoek te maken hebben. Je moet moeite doen om het te zien. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de Xperia S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

avec_style schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:07:
Lijkt me sterk, want dan zouden alle toestellen er last van moeten hebben en die van mij heeft geen enkel probleem. Daarnaast heb ik nog nooit een model gezien waarbij er geen "foute" toestellen tussen zaten.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne heb ik net uitgepakt en aan de lader gehangen.
Als ie vol is ga ik lekker de hele dag met mijn S spelen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@alle nieuwe Xperia S bezitters: gefeliciteerd met je nieuwe toestel !

als je het wilt kan je het volgende doen:

*#*#7378423#*#*

en customization hier opgeven + waar je het toestel vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de mijne van Coolblue net, en mijn scherm heeft van die vlekken onderaan, heel zichtbaar op een grijze achtergrond... Bleh.

Customization 1993 btw, zelfde als de andere Retail NL-toestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 23-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Wai_AM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:52:

*#*#7378423#*#*

Customization Version:
1257-1995_R4E

Gehaald bij KPN Winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Wai_AM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:52:

*#*#7378423#*#*

1257-1993_R5E

Simlock vrij toestel dat ik los heb gekocht bij the phone house

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bedankt !
GSMEasy/PhoneHouse/CoolBlue zelfde branding

@AmbroosV, kan je onderstaande tabel in de TS post 2 of post 3 zetten ?

T-Mobile NL1257-8171
KPN NL1257-1995
GENERIC UK1257-3921

[ Voor 9% gewijzigd door Wai_AM op 23-03-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wai_AM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:26:
bedankt !
GSMEasy/PhoneHouse/CoolBlue zelfde branding

@AmbroosV, kan je onderstaande tabel in de TS post 2 of post 3 zetten ?

T-Mobile NL1257-8171
KPN NL1257-1995
GENERIC UK1257-3921
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal trouwens als ik straks thuis ben een .ftf trekken van de Generic NL, kan van pas komen. Is een heel erg cleane customization, bijna alle meegeleverde crapware kan verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:52:
Ik zal trouwens als ik straks thuis ben een .ftf trekken van de Generic NL, kan van pas komen. Is een heel erg cleane customization, bijna alle meegeleverde crapware kan verwijderd worden.
goed, kan ik naar uitkijken om dit te flashen, moet eerst gewoon root hebben voordat ik dat ga doen,
Heb geen zin om alle instellingen en app data te missen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het leuke is, om een .ftf te flashen heb je géén root nodig, en verlies je je data niet :P Je kan die dus gewoon flashen en dan een deel meegeleverde apps wissen!

(.67 is de nieuwste, net gechecked met EMMA)

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 23-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:58:
Het leuke is, om een .ftf te flashen heb je géén root nodig, en verlies je je data niet :P Je kan die dus gewoon flashen en dan een deel meegeleverde apps wissen!
Je verliest wel je data van geinstalleerde apps zoals Whatsapp etc. toch?
Heb het niet kunnen backuppen/restoren zonder root

[ Voor 6% gewijzigd door Wai_AM op 23-03-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de S nu een paar uur getest , de rechter onder knop reageerd inderdaad niet accuraat.
Voor de rest een super gadget , ik mis alleen een widget om een foto in een fotolijstje op mijn homescreen te zetten.

Op mijn x10i zat ie wel tussen de widgets als 'fotolijstje'

Iemand een idee hoe ik op de S een fotolijstje widget op mijn homescreen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:03:
Ik heb de S nu een paar uur getest , de rechter onder knop reageerd inderdaad niet accuraat.
Voor de rest een super gadget , ik mis alleen een widget om een foto in een fotolijstje op mijn homescreen te zetten.

Op mijn x10i zat ie wel tussen de widgets als 'fotolijstje'

Iemand een idee hoe ik op de S een fotolijstje widget op mijn homescreen krijg?
Zoeken in de Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat moet ik zoeken?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Picture frame bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wai_AM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Je verliest wel je data van geinstalleerde apps zoals Whatsapp etc. toch?
Heb het niet kunnen backuppen/restoren zonder root
Nope, met een ftf kan je kiezen om alleen system te flashen, en dan verlies je helemaal niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Nope, met een ftf kan je kiezen om alleen system te flashen, en dan verlies je helemaal niets!
oke, zal het later proberen thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:05
Zijn hier al blije Xperia bezitters die de gps getest hebben met een extern programma zoals Sygic of Navigon.
Lees elders dat de gps na 5 tot 30 minuten uitschakeld en dan zelfs de foon uit moet zetten om het weer werkend te krijgen .
Weet ook al dat dit een software probleem is met 2.3X en dat er een fix aan komt met 4.X.
Maar als er hier zijn waar het wel goed werkt dan ben ik erg blij.
Heb nl. ook een S.X.s besteld en vind de gps ontvangst erg belangrijk.
Keuze voor dit toestel is dat ook andere merken last hebben van dit probleem en hierop dan hopelijk sneller opgelost door naar 4.X te gaan.En had een X10 naar volle tevredenheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ik heb het nu gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
ouwefreaker schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:34:
Zijn hier al blije Xperia bezitters die de gps getest hebben met een extern programma zoals Sygic of Navigon.
Lees elders dat de gps na 5 tot 30 minuten uitschakeld en dan zelfs de foon uit moet zetten om het weer werkend te krijgen .
Ik heb dit probleem, ook beschreven in mijn review, en als je er last van hebt is het toestel in airplane mode zetten een work-around. Bij mij werkte het ook al beter met alleen wifi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 11:05
Robin64 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Ik heb dit probleem, ook beschreven in mijn review, en als je er last van hebt is het toestel in airplane mode zetten een work-around. Bij mij werkte het ook al beter met alleen wifi uit.
Heb het inderdaad bij jou gelezen.
Zal als i binnen is daarmee gaan stoeien.Wifi uit is al een goede tip. :)
Maar daarom toch de vraag aan andere gebruikers of ook die daar last van hebben,of alle Xperia`s ,of sommige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die GPS-bug lijkt al gefixed te zijn in. 67, en dus hebben alleen de mensen met een toestel van T-Mobile of KPN er momenteel nog eventjes last van.

Ik heb het probleem met vlekken onderaan het scherm wanneer mijn telefoon warm is... Eens navragen wat ze bij Coolblue zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Laatst online: 04-05-2022
Wat lees ik trouwens over flashen naar .67 etc? Dat zijn toch gewoon updates? Waarom heet dat dan flashen ipv updaten? Flashen klinkt namelijk hardcoreder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer je de volledige softwarepartitie vervangt noemen de meeste mensen het flashen, wanneer je incrementele updates doorvoert is het eerder updaten.

Ik heb net gemerkt dat mijn telefoon met .62 kwam en ik hem straks via EMMA kan updaten/flashen naar .67

Eerst even checken hoe ik er dan een ftf van trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Studentmobiel

Witte SXS met T-Mobile opstart, zit niet eens bij T-Mobile :X.

1257-8171_R9E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

AmbroosV schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:11:
Ik heb het probleem met vlekken onderaan het scherm wanneer mijn telefoon warm is... Eens navragen wat ze bij Coolblue zeggen.
Hopelijk is dit eerder uitzondering dan regelmaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETzPliskin schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:27:
[...]

Hopelijk is dit eerder uitzondering dan regelmaat :X
http://www.xperiablog.net...ellow-tint-display-issue/

Dat probleem. Maar nu ik die foto zie merk ik wel dat het bij mij nog een heel stuk erger is. Heb ik weer pech.

Net iemand van Coolblue aan de lijn gehad, dinsdag mag ik mijn telefoon gaan inruilen voor een nieuwe. Jammer van de €15 van het treinticket, maar ik ben al blij dat ik niet zonder telefoon moet zitten, ik heb niets anders met een microSIM.

[ Voor 23% gewijzigd door AmbroosV op 23-03-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Ik heb een vraag waarbij ik graag geholpen zou willen worden.

Mijn abo gaat pas 10-4-12 in en mijn oude simkaart is een gewone. Ik wil deze breken naar microsim zodat ik met mijn oude abo nog vooruit kan op de xperia s tot 10-4-12. Als ik deze in de xperia plaats kan ik hem dan gebruiken of heeft hij dan een simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 08:25
Ik kreeg zojuist na het aansluiten van mijn Xperia een update... naar 6.0.A.3.67. Toestel moest rebooten om de update te voltooien. Komt bij de T-mobile winkel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:01
patje01 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:48:
Ik kreeg zojuist na het aansluiten van mijn Xperia een update... naar 6.0.A.3.67. Toestel moest rebooten om de update te voltooien. Komt bij de T-mobile winkel vandaan.
Die kreeg ik ook zojuist, niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die update schijnt wel een GPS fix te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Hmm jammer ik had misschien de ijdele hoop dat dit een voorbereidende update naar ics zou zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patje01 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:57:
Hmm jammer ik had misschien de ijdele hoop dat dit een voorbereidende update naar ics zou zijn :z
ICS komt sneller dan je denkt ;) Misschien niet voor de NL-customization, ICS komt nog voor eind april dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Hmm dat is inderdaad snel, maar ik ben nu ook al hartstikke tevreden hoor. Ik kom van een LG Optimus 2x af |:( . Dat ding was niet vooruit te branden, LG beloofde veel en snelle updates, maar die zijn eigenlijk nooit gekomen. Toen ik mijn Xperia had, heb ik de O2X weggegeven, want verkopen durfde ik echt niet ;( . Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet dat LG het wel durft...... Voor mij was de O2X een jaar van frustratie, maar de Xperia pak ik nu steeds met plezier.... wat een verademing........ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

patje01 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:14:
Hmm dat is inderdaad snel, maar ik ben nu ook al hartstikke tevreden hoor. Ik kom van een LG Optimus 2x af |:( . Dat ding was niet vooruit te branden, LG beloofde veel en snelle updates, maar die zijn eigenlijk nooit gekomen. Toen ik mijn Xperia had, heb ik de O2X weggegeven, want verkopen durfde ik echt niet ;( . Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet dat LG het wel durft...... Voor mij was de O2X een jaar van frustratie, maar de Xperia pak ik nu steeds met plezier.... wat een verademing........ _/-\o_
Om nogmaals geen afbreuk te doen aan de LG O2X -> met de laatste firmware is het echt nog steeds een goed en concurrerend toestel. Zowel ik als mijn vriendin hebben geen problemen met het toestel gehad. Sneller dan menig ander toestel. Maar misschien had je een slecht toestel en aanspraak moeten maken op je garantie?!
UI van Sony is wel veel mooier, dus ik snap je plezier en verademing tov die verandering goed!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm heb met pc companion geupdate, dacht download de file en dan stoppen maar ging gewoon meteen updaten :(

zie ook de firmware file ook nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wai_AM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:20:
hmm heb met pc companion geupdate, dacht download de file en dan stoppen maar ging gewoon meteen updaten :(

zie ook de firmware file ook nergens :(
PC Companion doet incrementele updates, dus dan denk ik niet dat je daar een FTF van kan trekken.

Kan iemand hier nog eens de juiste bestanden (loader.sin?) en een korte uitleg hoe juist? Dan maak ik er eentje van Generic NL .67 en upload ik hem vanavond nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:22:
[...]

PC Companion doet incrementele updates, dus dan denk ik niet dat je daar een FTF van kan trekken.

Kan iemand hier nog eens de juiste bestanden (loader.sin?) en een korte uitleg hoe juist? Dan maak ik er eentje van Generic NL .67 en upload ik hem vanavond nog!
zie dat het incrementele updates zijn, alle apps etc zijn er gewoon nog.

-- zeer beknopte uitleg --
download de firmware files van SEUS
download Flashtools van XDA
download de loader sin van LordHades ftp of van XDA, zet deze in de map van Xperia ARC overwrite de loader sin daar. ( bv. C:\Flashtool\devices\LT15)

decrypt de firmware files met flashtool

daarna TFT file maken door de files:
loader.sin
kernel.sin
system.sin
fotakernel.sin
amss_fs_2.sin
amss_fs_1.sin
apps_log.sin
amss_fsg.sin
userdata.sin
cache.sin

te selecteren. bij het packen de ARC pakken
en dan is ie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wai_AM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:31:
[...]

zie dat het incrementele updates zijn, alle apps etc zijn er gewoon nog.

-- zeer beknopte uitleg --
download de firmware files van SEUS
download Flashtools van XDA
download de loader sin van LordHades ftp of van XDA, zet deze in de map van Xperia ARC overwrite de loader sin daar. ( bv. C:\Flashtool\devices\LT15)

decrypt de firmware files met flashtool

daarna TFT file maken door de files:
loader.sin
kernel.sin
system.sin
fotakernel.sin
amss_fs_2.sin
amss_fs_1.sin
apps_log.sin
amss_fsg.sin
userdata.sin
cache.sin

te selecteren. bij het packen de ARC pakken
en dan is ie gemaakt.
Ook bij niet-incrementele updates behoud je je apps. Met incrementele updates bedoel ik dat hij alleen de gewijzigde bestanden overschrijft. Als je met SEUS of met EMMA een update doet gaat hij altijd de volledige 300MB downloaden en overschrijven. Het effect op je telefoon is uiteindelijk wel hetzelfde hoor.

Ben bezig met ftf, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:01
AmbroosV schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:55:
Die update schijnt wel een GPS fix te hebben.
Daar zou ik het zeker voor doen. Word echt niet goed van die verbinding die steeds wegvalt met navigeren. GPS aan en uit zetten helpt niet, vervolgens helpt een reboot wel, maar na slechts 20 minuten ben ik de FIX kwijt en krijg ik ook geen FIX meer terug.
Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.