Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:24:
Een tip voor jullie, laat je telefoon niet vallen.
Heb hem vandaag laten vallen in de trein, en dat plastic is niet zo sterk zeg maar.
is plastic door een beetje vallen al stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een putje en een kras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Misschien heb jij een defect of demo toestel getest, maar ik deel je mening niet. Het toestel, althans bij mij, reageert juist erg rap. Ook is de afwerking bij mijn toestel prima in orde :Y)

Wat betreft de touchtoetsen kan ik enig kritiek wel begrijpen, maar ook dit is een kwestie van wennen en weten waar je moet drukken. Je moet namelijk niet op de puntjes zelf drukken, maar net daarboven ;)
Definieer rap. In vergelijking met 'oudere' toestellen zoals de iphone 4s, samsung galaxy s2, en galaxy nexus is dit toestel ronduit traag. Believe me. En nee, het was geen demo of defect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44
Damian schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:12:
[...]

mja leuk dat je zon wijsneus wil zijn, maar dit is voor mij een minpunt.

Heb niet voor niets 450 euro extra neergelegd om Bluetooth in mijn auto te hebben, en mijn oude iphone 3GS deed dit wel prima, maar dit toestel dus niet, wat ik erg slecht vind.

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=5450
Mijn oude Samsung Galaxy SII had dit wel voor de eigen muziekspeler, maar niet voor spotify.
De Sony heeft het ook niet, maar ik hoop dat dit gewoon een kwestie is van nieuwe software (net even gecontroleerd, en het is inderdaad een beperking van Android, NIET van de Xperia).
Overigens, ik heb ook een 3GS, die niet nummer herkenning deed met spotify, maar sinds IOS 5 (of een meer recente versie van spotify) doet ie het daar ook perfect.. (Ik heb de 3GS vervangen door de SII en toen de SII stuk ging heb ik tijdelijk de 3GS weer gebruikt).

en over de snelheid van de Sony, ik vind de Sony zeker net zo snel als de Galaxy SII en een pak sneller dan de 3GS.....

[ Voor 9% gewijzigd door canth op 12-03-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens vind ik die 3 puntjes ook niet echt lekker werken. Moet vaak meerdere keren drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordenll
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2014
Welke is nou eigenlijk beter de galaxy nexus of de xperia s? wat vinden jullie ik kan er maar niet uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
cordenll schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:30:
Welke is nou eigenlijk beter de galaxy nexus of de xperia s? wat vinden jullie ik kan er maar niet uitkomen
Wat is beter blauw of groen?
Dat is nogal een persoonlijke vraag. Beide telefoons hebben sterke en zwakke punten. Wat jij beter vind, zul je voor jezelf moeten bepalen.

Ik heb zelf een xperia s gekocht, voor mij vanwege een aantal punten: betere camera, meer geheugen, mooier design en een erg mooi scherm. De gNex heeft dan weer als sterk punt dat je altijd als eerste android updates krijgt. Maar goed, ik denk dat ik met beide telefoons erg blij zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door riotrick op 12-03-2012 15:46 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
riotrick schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:45:
[...]

Wat is beter blauw of groen?
Dat is nogal een persoonlijke vraag. Beide telefoons hebben sterke en zwakke punten. Wat jij beter vind, zul je voor jezelf moeten bepalen.

Ik heb zelf een xperia s gekocht, voor mij vanwege een aantal punten: betere camera, meer geheugen, mooier design en een erg mooi scherm. De gNex heeft dan weer als sterk punt dat je altijd als eerste android updates krijgt. Maar goed, ik denk dat ik met beide telefoons erg blij zou zijn.
Precies, daar wil ik nog het volgende aan toevoegen:

- Maak een lijst van punten waaraan je toestel moet voldoen
- Maak een lijst van toestellen die aan je punten voldoen
- Vergelijk deze toestellen
- Overweeg de voor- en nadelen, welke zijn doorslaggevend

Om je verder te helpen, 4e punt is heel belangrijk. Alles heeft voor- en nadelen, niets is perfect.
De Nexus heeft een groter scherm, dit kun je als voordeel zien maar ik zie het als een nadeel omdat mijn handen niet groot zijn. Ook heeft de Nexus een OLED scherm, dit zie ik persoonlijk als een voordeel vanwege het contrast, maar voor een telefoon is niet noodzakelijk voor mij. Zie ik dus meer als een luxe. Dat de Nexus sneller updates kan krijgen is voor mij al helemaal niet belangrijk, ik wacht wel en anders doe ik het wel met wat er op zit.

Dan houdt het voor mij al snel op met de Nexus.

De Xperia vind ik de betere keus vanwege (gebaseerd op mijn eigen mening)
- Een mooier afgewerkt design, en ook belangrijk: origineel;
- Hogere pixeldensiteit;
- Snel genoeg, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste op gebied van technologie... als de software maar prima overweg kan met de hardware die er in zit en niet trager is dan mijn huidige telefoon.

Ik wil je niet overhalen, ik heb alleen een voorbeeld geplaatst (gebaseerd op hoe ik denk tot aanschaffen van nieuw apparatuur). Nogmaals:

- Maak een lijst van punten waaraan je toestel moet voldoen
- Maak een lijst van toestellen die aan je punten voldoen
- Vergelijk deze toestellen
- Overweeg de voor- en nadelen, welke zijn doorslaggevend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:24:
Een tip voor jullie, laat je telefoon niet vallen.
Heb hem vandaag laten vallen in de trein, en dat plastic is niet zo sterk zeg maar.
No shit, Sherlock! :')

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was ook sarcastisch, ´´sherlock´´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:57:
Het was ook sarcastisch, ´´sherlock´´.
Was er sarcasme in je bericht te vinden dan? Sarcastisch was dit:

"Een tip voor jullie, laat je telefoon niet vallen.
Heb hem vandaag laten vallen in de trein, en dat plastic is niet zo erg sterk zeg maar, zo sterk dat het brak."

Ik denk dat hij een antwoord had op je eerste zin "Een tip voor jullie, laat je telefoon niet vallen.". Dit is inderdaad een voor de handliggende tip :). TIP: gooi je tv niet uit het raam. Maar bedankt voor het melden dat het plastic niet sterk is. Zou je een foto willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:16:
[...]
[...]
Als je de engelse vesie flashed houd je gewoon je DRM keys hoor :) dat is alleen als je bootloader unlocked :) en mij boeien die DRM keys eigenlijk niet. Ik gebruik track ID niet zal ook geen muziek of films kopen van sony, en voor playstation games worden ze niet gebruikt.
De DRM sleutels heb je dus eigenlijk alleen maar nodig voor de toekomstige mediadiensten van Sony. Deze keys gaan alleen verloren bij het unlocken van je bootloader. Duidelijk verhaal, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat ik jammer vond aan de Galaxy Nexus was het scherm. Ben niet zo'n fan van de Amoled technologie. En belangrijker nog, er zijn mij iets te veel spontaan rebootende exemplaren. HTC heeft ervoor gezorgd dat ik daar een allergie voor heb ontwikkeld :+

Plus de S is een hele bak mooier. Uiteraard persoonlijk :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:27:
[...]

Definieer rap. In vergelijking met 'oudere' toestellen zoals de iphone 4s, samsung galaxy s2, en galaxy nexus is dit toestel ronduit traag. Believe me. En nee, het was geen demo of defect toestel.
Met de Galaxy Nexus heb ik helaas geen ervaring. De iPhone 4/S vind ik persoonlijk ook iets sneller lopen, zeker het scrollen/swipen van pagina's gaat vloeiender, maar ik vind Xperia S echt niet onderdoen aan de Galaxy S2.

Dat jij andere toestellen sneller vindt lopen wil nog niet zeggen dat de Xperia S traag is, hooguit trager ;) In geen enkele review wordt overigens gezegd dat de Xperia S traag loopt, sterker nog de meeste mensen, waaronder mij zelf en vele mede-Tweakers hier op het forum, vinden het toestel juist erg snel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodhatch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:03:
[...]

Was er sarcasme in je bericht te vinden dan? Sarcastisch was dit:

"Een tip voor jullie, laat je telefoon niet vallen.
Heb hem vandaag laten vallen in de trein, en dat plastic is niet zo erg sterk zeg maar, zo sterk dat het brak."

Ik denk dat hij een antwoord had op je eerste zin "Een tip voor jullie, laat je telefoon niet vallen.". Dit is inderdaad een voor de handliggende tip :). TIP: gooi je tv niet uit het raam. Maar bedankt voor het melden dat het plastic niet sterk is. Zou je een foto willen maken?
Het sarcasme eraan is dat ik zeg dat je de telefoon niet moet laten vallen, aangezien iedereen dat weet. Dus zelfspot, aangezien ik al schade heb gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Laatst online: 11-05-2024
Blijkbaar ben je bereid om rond de EUR 500,- uit te geven zonder dat je scherp hebt waarom. Anders had je concrete twijfelpunten gehad en veel gerichtere vragen kunnen stellen.

Daarom adviseer ik je om een eenjarig contract te nemen met een luxe uitgeruste middenklasser van vorig jaar, zoals de HTC Incredible S of de Sony Ericsson Xperia Arc S. Dat kost je een heel stuk minder geld.

Zo lang je geen zware actiespellen wilt gaan spelen kun je daarmee echt alles doen wat met Android mogelijk is. Deze toestellen zijn snel en goed genoeg dat je daar nog een jaar met plezier gebruik van zal maken en ze krijgen nog een update naar ICS.

Volgend jaar heb je dan genoeg inzicht in je eigen gebruik om een weloverwogen keuze te maken voor het ene of andere dure toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:10:
[...]

Het sarcasme eraan is dat ik zeg dat je de telefoon niet moet laten vallen, aangezien iedereen dat weet. Dus zelfspot, aangezien ik al schade heb gelopen.
Laten we erover ophouden en on-topic blijven :) Mijn "Sherlock" opmerking was ook meer voor de fun, bedoelde er niks negatiefs mee ;) Ik denk dat wij allen wel benieuwd zijn naar de schade, een foto is zeer zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Misschien heb jij een defect of demo toestel getest, maar ik deel je mening niet. Het toestel, althans bij mij, reageert juist erg rap. Ook is de afwerking bij mijn toestel prima in orde :Y)

Wat betreft de touchtoetsen kan ik enig kritiek wel begrijpen, maar ook dit is een kwestie van wennen en weten waar je moet drukken. Je moet namelijk niet op de puntjes zelf drukken, maar net daarboven ;)
Ja, maar het is niet een kwestie van op welke plek waar je toetsen moet. Als die kleine puntjes zouden iets hoger hebben geplaatst worden, dan is het probleem nog steeds niet verwijderd. Ik kan me wel voorstellen dat mens in een bepaalde zin zich kan verbeteren met minder foutjes, maar het is inderdaad een probleem van een gevoelige gebied dat gewoon te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynamix schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:06:
[...]

De DRM sleutels heb je dus eigenlijk alleen maar nodig voor de toekomstige mediadiensten van Sony. Deze keys gaan alleen verloren bij het unlocken van je bootloader. Duidelijk verhaal, thanks!
Zit ook te denken om m maar te unlocken en te rooten, jammer dan voor de DRM keys. Denk toch dat ik daar niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:10:
[...]

Pointing out the obvious is niet hetzelfde als sarcasme. Ook is er niet echt iets van zelfspot in je bericht te vinden. Wellicht dat het internet je kan helpen de definities hiervan op te zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Niet hetzelfde maar wel een eventueel onderdeel ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
floepie05 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:17:
[...]

Ja, maar het is niet een kwestie van op welke plek waar je toetsen moet. Als die kleine puntjes zouden iets hoger hebben geplaatst worden, dan is het probleem nog steeds niet verwijderd. Ik kan me wel voorstellen dat mens in een bepaalde zin zich kan verbeteren met minder foutjes, maar het is inderdaad een probleem van een gevoelige gebied dat gewoon te klein is.
Over foutjes gesproken, je post staan er vol van ;)
Die 3 puntjes waren bij mij in het begin ook een bron van ergenis, maar nu ik er achter ben dat je nét even daarboven moet drukken gaat het al een stuk beter. Het is ook echt een kwestie van wennen. Maar Sony heeft op dit vlak zeker beter kunnen scoren door bijvoorbeeld de icoontjes zelf in de doorzichtige balk drukbaar te maken, of op z'n minst de 3 puntjes verlichting te geven, want in het donker is het wel vervelend -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
floepie05 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:29:
Niet hetzelfde maar wel een eventueel onderdeel ervan. :)
Ja, maar als je het zo vlak gaat bekijken zou je kunnen zeggen dat google het internet is. Communicatie gaat om duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga vooral door met mekkeren als een vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Bedoel je 'post staat of posts staan? In ieder bericht van floepie staat het vol met spelfouten, maar daaruit kan ik afleiden dat de persoon niet native-speaker is en zolang ik begrijp wat er verteld word ga ik het niet verbeteren. Alhoewel ik wel moeten zeggen dat zijn laatste bericht lastiger is om te ontcijferen.

"Ga vooral door met mekkeren als een vrouw." Spelfouten worden vaak verbeterd door vrouwen, daar doe ik niet aan. Maar als je met termen gaat gooien waarvan je de definitie niet begrijpt wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
BillSpaarbank schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:08:
[...]

Wat ik jammer vond aan de Galaxy Nexus was het scherm. Ben niet zo'n fan van de Amoled technologie. En belangrijker nog, er zijn mij iets te veel spontaan rebootende exemplaren. HTC heeft ervoor gezorgd dat ik daar een allergie voor heb ontwikkeld :+

Plus de S is een hele bak mooier. Uiteraard persoonlijk :)
Ik ben er ook geen fan van. Zwart is inderdaad wel echt mooi zwart, maar de overige kleuren komen bij mij veelste "agressief over. De kleuren kan ik misschien nog wel mee leven, maar die Pentile-Matrix layout van het scherm vind ik echt niks -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Bloodhatch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:38:
[...]

Bedoel je 'post staat of posts staan? In ieder bericht van floepie staat het vol met spelfouten, maar daaruit kan ik afleiden dat de persoon niet native-speaker is en zolang ik begrijp wat er verteld word ga ik het niet verbeteren. Alhoewel ik wel moeten zeggen dat zijn laatste bericht lastiger is om te ontcijferen.

"Ga vooral door met mekkeren als een vrouw." Spelfouten worden vaak verbeterd door vrouwen, daar doe ik niet aan. Maar als je met termen gaat gooien waarvan je de definitie niet begrijpt wordt het een ander verhaal.
Ik denk dat je in de war bent met de posters ;) Ik ben idd een "s" (post = posts) vergeten, maar mekeren als een vrouw doe ik niet. Overigens was mijn commentaar meer gericht op de duidelijkheid van de post dan op de spelfouten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Dat was een quote van umut en het antwoord terug naar umut. Mijn tweede alinea was niet naar jou toe gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:29:
[...]
Goed, laat me maar een post van jou in het engels even zien. :) Dan kunnen we het wel even over foutjes hebben. Het is nog minder dan een jaar dat ik in Nederland woonde.

In ieder geval ben ik nog steeds aan het twijfelen over dit toestel. Ik zal waarschijnlijk even wachten totdat mijn abbo afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
floepie05 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Goed, laat me maar een post van jou in het engels even zien. :) Dan kunnen we het wel even over foutjes hebben. Het is nog minder dan een jaar dat ik in Nederland woonde.

In ieder geval ben ik nog steeds aan het twijfelen over dit toestel. Ik zal waarschijnlijk even wachten totdat mijn abbo afgelopen is.
Met mijn Engels zit het wel snor hoor, ik ben geboren in Hong Kong ;) Mijn commentaar was ook niet echt gericht op je spelfouten (voor iemand die net een jaar in Nl woont doe je het heel goed, sterker nog dat doe ik jou niet na ;), maar meer van dat jou post erg moeilijk te begrijpen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Bloodhatch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:44:
Dat was een quote van umut en het antwoord terug naar umut. Mijn tweede alinea was niet naar jou toe gericht.
Roger that, sir!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Dus de spellingscontrole op de Experia S laat nogal wat te wensen over... :+

Back on topic, people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Dynamix schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:52:
Dus de spellingscontrole op de Experia S laat nogal wat te wensen over... :+

Back on topic, people!
Laten we het daar op houden! en idd, back op topic! :)
Ik ben nog steeds benieuwd naar de schade van Xperia S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
oeps verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Deadsy op 12-03-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
floepie05 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Buiten het feit om dat dit geen Engelse site/forum is vind ik dat je kritiek moet kunnen accepteren. Ik zou het persoonlijk juist op prijs stellen wanneer ik een taal wil leren en hierop aangesproken word wanneer ik het niet goed doe. Hoe kun je het anders leren. Vermelden van tijdsperiode in Nederland is irrelevant, misschien heb je wel al 8 jaar Nederlands bestudeerd voordat je hier bent komen wonen :).

OT: Ik ben nieuwsgierig over de wisselende verhalen over de niet goed functionerende knoppen. Daarbij heb ik gelezen dat je net boven de punten moet drukken, wat als iemand dikkere vingers heeft? Mij lijkt de afstand tussen het daadwerkelijke scherm en de punten gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Bloodhatch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Buiten het feit om dat dit geen Engelse site/forum is vind ik dat je kritiek moet kunnen accepteren. Ik zou het persoonlijk juist op prijs stellen wanneer ik een taal wil leren en hierop aangesproken word wanneer ik het niet goed doe. Hoe kun je het anders leren. Vermelden van tijdsperiode in Nederland is irrelevant, misschien heb je wel al 8 jaar Nederlands bestudeerd voordat je hier bent komen wonen :).

OT: Ik ben nieuwsgierig over de wisselende verhalen over de niet goed functionerende knoppen. Daarbij heb ik gelezen dat je net boven de punten moet drukken, wat als iemand dikkere vingers heeft? Mij lijkt de afstand tussen het daadwerkelijke scherm en de punten gering.
Zowel de plaatsing als de "gevoeligheid" van de 3 touchtoetsen had beter gekund, dat staat buiten kijf. Het went snel, althans bij mij (ik heb als Chinees zijnde niet zulke grote klauwen ;)), maar het ontbreken van een verlichting in de 3 touchtoetsen is voor mij een groter gemis en zeker als de verlichting van de doorzichtige balk zo snel uitgaat. In het donker is het best lastig navigeren, vooral voor iemand als mij die net nieuw is met Android.

[ Voor 3% gewijzigd door BaBy-G op 12-03-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Zowel de plaatsing als de "gevoeligheid" van de 3 touchtoetsen had beter gekund, dat staat buiten kijf. Het went snel, althans bij mij, maar het ontbreken van een verlichting in de 3 touchtoetsen is voor mij een groter gemis en zeker als de verlichting van de doorzichtige balk zo snel uitgaat. In het donker is het best lastig navigeren, vooral voor iemand als ik die net nieuw is met Android.
Jouw ervaringen met deze telefoon zijn interessant voor mij omdat dit ook mijn eerste Android toestel gaat worden. Geeft de transparante strip niet genoeg licht om de punten de verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok ik vind het een super goeie telefoon maar batterij daar heb ik wel mijn twijfels over, tuurlijk het is een super snel ding, met mooi scherm enzo maar hij drained wel echt als de malle

Oh jah en die knoppen das voor nu leuk, maar straks met ICS niet noodzaak he :) dat is juist bedoeling van ICS alles on screen.

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 12-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:16:
Ok ik vind het een super goeie telefoon maar batterij daar heb ik wel mijn twijfels over, tuurlijk het is een super snel ding, met mooi scherm enzo maar hij drained wel echt als de malle
Kunnen onderstaande punten misschien helpen?
How can I maximise the battery performance?

There are a few things you can do to improve the battery performance.
  • Charge your phone often. This will not affect the lifetime of the battery.
  • Downloading data from the Internet is power consuming. Turn off data traffic when you’re not using the Internet.
  • Turn off GPS, Bluetooth™ and Wi-Fi® when you’re not using them.
  • Synchronise your accounts manually, or increase the time between the synchronisation intervals.
  • Check the battery usage menu to see which applications consume the most power.
  • Close and exit applications that you are not using.
  • Lower the screen brightness level.
  • Turn off your phone or use Airplane mode if you are in an area with no network coverage. Otherwise, your phone repeatedly scans for available networks, and this consumes power.
  • Switch to a wallpaper that is not a Live wallpaper. Live wallpapers consume more power.
  • Use a handsfree device to listen to music, instead of the phone’s loudspeakers.
http://www.sonymobile.com...he-battery-performance-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja meeste doe ik eigenlijk al wel, kan ook nog wel beetje nieuwheid van de batterij zelf zijn natuurlijk maar goed je kan die batterijen tegenwoordig zo vaak opladen het is niet slecht meer zoals dat het vroeger was dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Bloodhatch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:14:
[...]

Jouw ervaringen met deze telefoon zijn interessant voor mij omdat dit ook mijn eerste Android toestel gaat worden. Geeft de transparante strip niet genoeg licht om de punten de verlichten?
Nee, het licht van de transparante balk licht de icoontjes prima op, en fungeert als sfeer licht prima, maar de 3 puntjes daarboven zie je in het donker gewoon niet. Ik raak nog wel eens in de war als ik in het donker van portrait naar landscape-modus schakel.

In portrait modus heb je in het donker infeite een zwart vlak (omdat je de 3 puntjes niet kunt zien) waar de toetsen van links naar rechts zijn gerangschikt (back, home en option), maar als je de het toestel liggend vast houd zijn de icoontjes van beneden naar boven gerangschikt.

Wat het nog "lastiger" maakt is dat je het toestel ook nog eens "de andere kant op" (dus infeite op z'n kop) in landscape modus (zodat de doorzichtige balk en touchknoppen aan de linkerkant komen) kan gebruiken :+

Dit zal ongetwijfeld ook wel wennen, laat dit geen reden zijn het toestel links te laten liggen, want het is werkelijk een prachtig toestel! *O*

Mag ik vragen welk toestel jij momenteel gebruikt? Ik ben van een Nokia N900, waar ik overigens erg te vreden over ben geweest, overgestapt naar een Xperia S. Dat is best een grote verandering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Wai_AM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:54:
Vanochtend de eerste keer batterij helemaal leeg laten lopen :)
10:15 telefoon aan usb kabel verbonden met pc om op te laden
14:55 100% opgeladen :)
Gisterenavond, van 11% in minder dan 3 uurtjes naar 100% opgeladen via een USB kabel aan mij PC, volgens mij moet dit sneller kunnen met de bijgeleverde Quick-Charger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Om even in te haken op de 3 puntjes, is het mogelijk dat deze met 4.0 vervangen worden voor icoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:30:
[...]

Nee, het licht van de transparante balk licht de icoontjes prima op, en fungeert als sfeer licht prima, maar de 3 puntjes daarboven zie je in het donker gewoon niet. Ik raak nog wel eens in de war als ik in het donker van portrait naar landscape-modus schakel.

In portrait modus heb je in het donker infeite een zwart vlak (omdat je de 3 puntjes niet kunt zien) waar de toetsen van links naar rechts zijn gerangschikt (back, home en option), maar als je de het toestel liggend vast houd zijn de icoontjes van beneden naar boven gerangschikt.

Wat het nog "lastiger" maakt is dat je het toestel ook nog eens "de andere kant op" (dus infeite op z'n kop) in landscape modus (zodat de doorzichtige balk en touchknoppen aan de linkerkant komen) kan gebruiken :+

Dit zal ongetwijfeld ook wel wennen, laat dit geen reden zijn het toestel links te laten liggen, want het is werkelijk een prachtig toestel! *O*

Mag ik vragen welk toestel jij momenteel gebruikt? Ik ben van een Nokia N900, waar ik overigens erg te vreden over ben geweest, overgestapt naar een Xperia S. Dat is best een grote verandering :D
Je moet het toestel linksom draaien? Dat zal wel even wennen worden voor mij. Ik gebruik nu de Nokia 5530 :D, voor mij zal de verandering even groot, zeer waarschijnlijk groter, worden als dat het voor jou is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
mjkmobI schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:34:
Om even in te haken op de 3 puntjes, is het mogelijk dat deze met 4.0 vervangen worden voor icoontjes?
Uhh nee :) die puntjes zitten in telefoon zelf natuurlijk, zoals ik al aangaf in ICS zijn de functies van de knoppen in de apps verwerkt dus het is niet noodzakelijk deze puntjes te gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
mjkmobI schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:34:
Nee, tenminste als ik je goed begrijp, de 3 puntjes maken geen deel uit van het scherm. De 3 puntjes zitten gewoon in het glas om het maar even zo te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:35:
[...]
Uhh nee :) die puntjes zitten in telefoon zelf natuurlijk, zoals ik al aangaf in ICS zijn de functies van de knoppen in de apps verwerkt dus het is niet noodzakelijk deze puntjes te gebruiken dan.
Nee, het is precies omgekeerd. ICS is voorbereid op toestellen die geen knoppen meer hebben (voornamelijk tablets). In die gevallen worden softwarematige knoppen op het scherm aangeboden. Eventuele knoppen die een toestel heeft blijven echter wel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Bloodhatch schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:35:
[...]

Je moet het toestel linksom draaien? Dat zal wel even wennen worden voor mij. Ik gebruik nu de Nokia 5530 :D, voor mij zal de verandering even groot, zeer waarschijnlijk groter, worden als dat het voor jou is/was.
Nokia 5530 is zeker geen slechte telefoon, maar er is in de tussentijd een hoop veranderd in de mobieltjes wereld ;)

Je kan het toestel, ervan uitgaande dat je het gewoon in portrait modus houdt (met de doorzichtige balk aan de onderkant, zeg maar "bel stand"), zowel 90 graden links om (met de doorzichtige balk aan de linkerkant) als 90 graden rechts om (met de doorzichtige balk aan de rechterkant) in landscape modus gebruiken.

De 3 puntjes in portrait modus, zijn dan van links naar rechts: back, home, options
De 3 puntjes in landscape modus (links) zijn dan van boven naar beneden: back, home, options
De 3 puntjes in landscape modus (rechts) zijn dan van boven naar beneden: options, home, back

Absoluut niet het einde van de wereld, maar voor iemand als mij die nieuw is met Android, die in het donker niet kan zien wat de 3 puntjes voor fucnties hebben, is het even wennen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BaBy-G op 12-03-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
dasooktoevallig schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:47:
[...]

Nee, het is precies omgekeerd. ICS is voorbereid op toestellen die geen knoppen meer hebben (voornamelijk tablets). In die gevallen worden softwarematige knoppen op het scherm aangeboden. Eventuele knoppen die een toestel heeft blijven echter wel in gebruik.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de "fysieke" knoppen, dit gaat tenminste niet tenkoste van het effectieve beeld van mijn scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dasooktoevallig schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:47:
[...]

Ik zeg ook niet dat die knoppen niet meer gebruikt kunnen worden, het is niet meer noodzakelijk om ze te gebruiken. Ik had op me LG Optimus ook ICS draaien en daar kon je alles gewoon vanuit de apps doen maar de knoppen deden het ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Ik zeg ook niet dat die knoppen niet meer gebruikt kunnen worden, het is niet meer noodzakelijk om ze te gebruiken. Ik had op me LG Optimus ook ICS draaien en daar kon je alles gewoon vanuit de apps doen maar de knoppen deden het ook gewoon :)
Dat was dan geen officiële ROM.

In alle gelekte officiële ROMs van de verschillende fabrikanten waren tot nu toe de softwarematige knoppen uitgeschakeld om geen dubbeling te krijgen en geen schermruimte te verspillen. Bij de beta ROM voor SE toestellen van 2011 zijn die knoppen ook niet aanwezig. Daarom verwacht ik dat we die in de Xperia S ROM ook niet gaan krijgen.

Kijk maar:
YouTube: ICS 4.0 beta for xperia RAY™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vandaag in het zonlicht dat er op het scherm allemaal kleine vierkantjes op te zien zijn. Het stoort helemaal niet, je moet de S echt schuin houden en goed kijken maar ik vraag me af wat dat is. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik begin die 3 puntjes (knoppen) toch als dealbreaker te zien. Juist dit zal je tientallen keren gebruiken op een dag, en ik wil niet 'stoeien' bij elke keer. En dan nog maar niet te beginnen over in het donker; waar na 10 sec de verlichte strip uitgaat. Begrijp echt niet hoe Sony zoiets kan doen, en zou er niet gek van opkijken als er over een jaar een versie 2 is van dit toestel met de puntjes op de lichtbalk.

Ik neig meer naar de P en anders de HTC One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Sony kennende over een half jaar al ;). De S zou het voor mij toch eigenlijk al niet worden, net te groot, maar niets zo vervelend in het gebruik als knopjes die niet goed reageren. Al gebruik ik mijn telefoon eigenlijk nooit in het donker, dus daar heb ik weinig last van denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:04:
Ik zag vandaag in het zonlicht dat er op het scherm allemaal kleine vierkantjes op te zien zijn. Het stoort helemaal niet, je moet de S echt schuin houden en goed kijken maar ik vraag me af wat dat is. Weet iemand dat?
'
Datzelfde kun je zien op andere telefoons. Bijvoorbeeld op m'n desire zie je dat ook. Ik denk dat het de touch laag is, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb echt helemaal geen problemen met die puntjes hoor, en ik heb ook beetje moeite om te snappen waarom mensen er zoveel moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
net wat foto's gemaakt, standaard alles.
Het is wel een verschil waarop je ze bekijkt:
op de pc ziet het er gewoontjes uit, via gallery zien ze er contrast rijker uit.

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/camera%20photos/th_DSC_0016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:29:
Ik heb echt helemaal geen problemen met die puntjes hoor, en ik heb ook beetje moeite om te snappen waarom mensen er zoveel moeite mee hebben.
Exact, de knopjes reageren echt prima. Vind het niet anders werken dan bv op een desire hd. Enige nadeel m.i. is de ontbrekende verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Foto's van dit toestel zijn wel echt mooi al zeg ik het zelf, zit wel goeie camera in :) ik zal morgen ook eens wat foto's maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:04:
Dat is waarschijnlijk de touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Met die puntjes heb ik ook geen last. Reageert gewoon goed, is even wennen, ik doe het al automatisch zonder te kijken.
Als je bijvoorbeeld een bericht intypt ga je toch ook niet letter per letter kijken of je er juist op duwd. Dat doe je na een tijd toch ook blindelings of toch zo goed als, met die "puntjes" is het net hetzelfde vind ik. Het zijn maar 3 puntjes, zo moeilijk is dat toch niet :-) gewoon even wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
JRKAP schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:09:
Ik begin die 3 puntjes (knoppen) toch als dealbreaker te zien. Juist dit zal je tientallen keren gebruiken op een dag, en ik wil niet 'stoeien' bij elke keer. En dan nog maar niet te beginnen over in het donker; waar na 10 sec de verlichte strip uitgaat. Begrijp echt niet hoe Sony zoiets kan doen, en zou er niet gek van opkijken als er over een jaar een versie 2 is van dit toestel met de puntjes op de lichtbalk.

Ik neig meer naar de P en anders de HTC One S.
Dat Sony hier een paar steekjes heeft laten vallen is inmiddels wel duidelijk. Of dit een "dealbreaker" is, is natuurlijk voor iedereen anders.

Gebruikvriendelijkheid staat bij mij ook erg hoog in het vaandel, het blijft immers een gebruikersvoorwerp. Ook bij mij was dit in het begin een bron van irritaties, maar na dat ik er achter ben waar ik precies moet drukken (niet op de puntjes zelf, maar net daarboven) was ik er zo aan gewend en gaat het nu prima! :)

Elke telefoon heeft zo z'n voor en nadelen en veel van deze voor en nadelen zijn ook nog eens persoonsafhankelijk. De is Xperia S niet perfect, maar het is wel een prachtig toestel wat erg rap werkt, een erg goede camera aanboord heeft en ook nog eens er mooi eruit ziet :)

Voor iedereen die nog niet zo goed weet waar ze op de 3 puntjes moeten drukken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2IGDC.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:25
hoe gaat het in het donker? ik ben het trouwens niet met je eens dat je niet per aanslag kijkt waar je drukt; zeker op een touch keyboard zul je dit vaak doen (bij het typen van woorden dan )

ik druk nu zonder te kijken op de buttons van mijn desire; maar dat komt omdat het fysieke buttons zijn. deze 3 puntjes 'voel' je niet. In het donker helpen de lichtjes in de knoppen van de desire ook.

Ik vind het zon ontzettend jammer aangezien ik voor het design, mooie/snelle interface en goed camera richting Sony wil; maar controls zijn net zo belangrijk. Soms heb ik na 2 jaar nog moeite met lekker vlot typen op touchscreen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kappade op 12-03-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah dit is mijn mening hoor, maar ik zou hem voor die knopjes echt niet links laten liggen, je mist wel echt een hele goede telefoon en tuurlijk er komen nieuwe telefoons uit en ook sony komt in juni met een nieuwe superphone maar zo blijf je aan de gang gaan en wachten. Het grootste gross kan prima over weg met die knoppen en hoor je er niet over maar goed zoals ik al zei dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
JRKAP schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:32:
hoe gaat het in het donker? ik ben het trouwens niet met je eens dat je niet per aanslag kijkt waar je drukt; zeker op een touch keyboard zul je dit vaak doen (bij het typen van woorden dan )

ik druk nu zonder te kijken op de buttons van mijn desire; maar dat komt omdat het fysieke buttons zijn. deze 3 puntjes 'voel' je niet. In het donker helpen de lichtjes in de knoppen van de desire ook.

Ik vind het zon ontzettend jammer aangezien ik voor het design, mooie/snelle interface en goed camera richting Sony wil; maar controls zijn net zo belangrijk. Soms heb ik na 2 jaar nog moeite met lekker vlot typen op touchscreen.
In het donker is het ronduit k*t, aangezien de 3 puntjes niet kunnen oplichten en je dus soms als een mongool op een zwarte balk sta te rossen om iets gedaan te krijgen :') Maar ook dit zal met de tijd wennen :) Ik kom van een Nokia N900 en ben nieuw met Android, dus voor mij zijn die 3 knopjes sowieso even wennen.

Een fysiek toetsenboard zou super zijn, dit ben ik namelijk ook gewend met mijn N900 (alhoewel ik het toetsenboard niet heel vaak gebruik, maar soms is het gewoon verdomd handig), maar helaas zijn er niet veel goede Android toetstellen met een fysiek toetsenboard. Mijn oog was eerst gevallen op de Droid 3/4, ter vervanging van mijn N900, maar deze toestellen zijn moeilijk leverbaar in Nl. Nu ben ik de trotse eigenaar van een Xperia S *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:43:
Tjah dit is mijn mening hoor, maar ik zou hem voor die knopjes echt niet links laten liggen, je mist wel echt een hele goede telefoon en tuurlijk er komen nieuwe telefoons uit en ook sony komt in juni met een nieuwe superphone maar zo blijf je aan de gang gaan en wachten. Het grootste gross kan prima over weg met die knoppen en hoor je er niet over maar goed zoals ik al zei dat is mijn mening.
Helemaal mee eens! :Y Heb je het trouwens over de Xperia Ion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:48:
[...]

In het donker is het ronduit k*t, aangezien de 3 puntjes niet kunnen oplichten en je dus soms als een mongool op een zwarte balk sta te rossen om iets gedaan te krijgen :') Maar ook dit zal met de tijd wennen :) Ik kom van een Nokia N900 en ben nieuw met Android, dus voor mij zijn die 3 knopjes sowieso even wennen.
Voor in het donker wellicht handig: als je even kort de camera knop indrukt, wat je ook aan het doen bent op de telefoon, dan licht de transparante balk op voor een seconde of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:49:
[...]

Helemaal mee eens! :Y Heb je het trouwens over de Xperia Ion?
Nee volgens mij niet er is nog een andere: http://www.itproportal.co...-another-superphone-june/

maar goed ik vind het een pracht ding :) zit alleen te wachten tot root en dergelijke allemaal wat beter geregeld is als in CWM enzo :) laat die CM9 roms maar komen dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Whoehaa, mijn Optimus 2x vanmiddag in de hoek gegooid. Ik heb vanmiddag een witte Xperia-S gehaald bij de T-mobile shop in Haarlem. Wat een verschil met de Optimus 2x joh. De O2X is een 8086 t.o. een i7 (Xperia-S). Wat een snelheidsverschil, verschil in reactie op aanraking op het scherm, openen van applicaties enz, enz, enz.

Voor wat betreft de 3 puntjes en en capacitieve knopjes heb ik totaal geen last. Ik heb nog geen een keer misgedrukt. Toen mij vrouw vanavond thuis kwam en ik mijn telefoon liet zien, wilde ze er uiteraard even mee spelen. Ik had haar bewust niets over de knopjes verteld, maar het gaf helemaal geen probleem. Ze kon prima met de telefoon overweg en vond het een mooi toestel. Ze heeft zelf een Desire. Toen ik haar vertelde over de knopjes keek ze me vragend aan wat ik nu eigenlijk bedoelde, want ze had nergens last van gehad. De knopjes zijn dus naar mijn idee geen issue.

Toen ik haar vroeg of ze de O2X wilde hebben als vervanger voor haar Desire, zei dat er geen haar op haar hoofd was die daar over dacht. Ze vertelde dat haar Desire 2x sneller was dan de O2X ;( . De O2X gaat nu dus naar dochterlief die nu nog een Sony Ericsson S500i heeft.

Ik heb Swiftkey geinstalleerd, maar die wil nog niet echt standaard blijven staan. Op de een of andere manier springt de het toetsenbord steeds terug naar het standaard toetsenbord, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik ben nu alleen nog even op zoek naar een (gratis)programma om mijn toestel terug te vinden voor als ie gestolen wordt (Avast misschien ivm toevoeging virusscanner???) en verder een datateller om na te gaan hoeveel data ik per maand verstook. Ik dacht dat ergens had gelezen dat Sony er ook een heeft, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Voor nu ben ik een ontzettend blije Xperia gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Om te checken waar hij is kan je het volgende proberen: Cerberus

En een voor data Onavo

Cerberus is een week gratis en daarna 3 euro voor live time maar wel voor 5 toestellen tegebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:13
patje01 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:19:
Whoehaa, mijn Optimus 2x vanmiddag in de hoek gegooid. Ik heb vanmiddag een witte Xperia-S gehaald bij de T-mobile shop in Haarlem. Wat een verschil met de Optimus 2x joh. De O2X is een 8086 t.o. een i7 (Xperia-S). Wat een snelheidsverschil, verschil in reactie op aanraking op het scherm, openen van applicaties enz, enz, enz.

Voor wat betreft de 3 puntjes en en capacitieve knopjes heb ik totaal geen last. Ik heb nog geen een keer misgedrukt. Toen mij vrouw vanavond thuis kwam en ik mijn telefoon liet zien, wilde ze er uiteraard even mee spelen. Ik had haar bewust niets over de knopjes verteld, maar het gaf helemaal geen probleem. Ze kon prima met de telefoon overweg en vond het een mooi toestel. Ze heeft zelf een Desire. Toen ik haar vertelde over de knopjes keek ze me vragend aan wat ik nu eigenlijk bedoelde, want ze had nergens last van gehad. De knopjes zijn dus naar mijn idee geen issue.

Toen ik haar vroeg of ze de O2X wilde hebben als vervanger voor haar Desire, zei dat er geen haar op haar hoofd was die daar over dacht. Ze vertelde dat haar Desire 2x sneller was dan de O2X ;( . De O2X gaat nu dus naar dochterlief die nu nog een Sony Ericsson S500i heeft.

Ik heb Swiftkey geinstalleerd, maar die wil nog niet echt standaard blijven staan. Op de een of andere manier springt de het toetsenbord steeds terug naar het standaard toetsenbord, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik ben nu alleen nog even op zoek naar een (gratis)programma om mijn toestel terug te vinden voor als ie gestolen wordt (Avast misschien ivm toevoeging virusscanner???) en verder een datateller om na te gaan hoeveel data ik per maand verstook. Ik dacht dat ergens had gelezen dat Sony er ook een heeft, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Voor de data app moet je even op data monitor zoeken in de play store ( market). En dan diegene waar Sony onder staat. Aan die andere app kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Data Monitor van Sony zelf (lekker cleane app, doet wat hij moet doen zonder rommel):
https://play.google.com/s...csson.android.datamonitor

En McAfee WaveSecure is mij altijd erg goed bevallen. Op het moment dat er iemand anders een andere SIM in je telefoon steekt lijkt er niets speciaal, tot die persoon zijn PIN ingeeft. Dan gaat je telefoon op lockdown en stuurt je telefoon automatisch een paar SMS-berichtjes vanop het nummer van de dief naar je trusted contacts, en dan weet je dus wie je telefoon gestolen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
WeAreLegion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:14:
[...]

Nee volgens mij niet er is nog een andere: http://www.itproportal.co...-another-superphone-june/

maar goed ik vind het een pracht ding :) zit alleen te wachten tot root en dergelijke allemaal wat beter geregeld is als in CWM enzo :) laat die CM9 roms maar komen dan! :D
Snellere hardware is altijd welkom, maar een grotere scherm hoeft voor mij niet. Als het de opvolger gaat worden van de Xperia S, laat ik mijn vriendin nog even wachten met het halen van de witte Xperia S, dan krijg ze mijn huidige Xperia S en haal ik het nieuwe model. Natuurlijk ervan uitgaande dat het nieuw toestel mij kan bekoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
AmbroosV schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:36:
[...]

Data Monitor van Sony zelf (lekker cleane app, doet wat hij moet doen zonder rommel):
https://play.google.com/s...csson.android.datamonitor

En McAfee WaveSecure is mij altijd erg goed bevallen. Op het moment dat er iemand anders een andere SIM in je telefoon steekt lijkt er niets speciaal, tot die persoon zijn PIN ingeeft. Dan gaat je telefoon op lockdown en stuurt je telefoon automatisch een paar SMS-berichtjes vanop het nummer van de dief naar je trusted contacts, en dan weet je dus wie je telefoon gestolen heeft!
Staat ook genoteerd in mijn apps lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
BaBy-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:46:
[...]

Staat ook genoteerd in mijn apps lijst ;)
Nog een goede optie is Lookout Security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick

Wellicht het ding eens rooten en een custom rom installeren?

[ Voor 20% gewijzigd door riotrick op 12-03-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb ook een LG en tot dat ik er ICS op gezet heb vond ik het echt een onding maar met ICS viel het eignlijk wel mee maar goed ding staat wel in de schaduw van deze telefoon ik heb hem aan mijn ma gegeven die kan er bejeweld enzo op doen is ze ook weer blij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Ik heb Datamonitor nu geinstalleerd. Hij ziet er lekker eenvoudig uit. Ben wel benieuwd of het ook overeenkomt met wat T-mobile telt. Lookout heb ik eerder gehad, maar vond ik zelf niet zo prettig. Ik vond het toch wel een beetje opdringerig en vertraagde mijn toestel behoorlijk.

De O2X ga ik inderdaad misschien even rooten om er een custom rom op te zetten. Ik hoop dat ie dan wat beter hanteerbaar wordt, want de standaard rom slaat echt nergens op. Misschien als ie custom ICS draait, wil mijn vrouw em wel hebben. Maar voor nu was het echt resoluut nee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:26
Ik zie toevallig dit plaatje hierboven
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2IGDC.gif

Zijn die notificaties standaard op het lockscreen want dat mis ik heel erg op mn SGSII?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
in wat filmpjes hoor ik dat die xperia ion ook in maart gelanceerd werd/wordt. niets gevonden in NL-shops.

wat is jullie advies trouwens:
kan pas in september mn abo opzeggen. wachten op de ion, de hayabusa, of tegen die tijd een hopelijk afgeprijsde xperia s?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
ion komt niet in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:39:
in wat filmpjes hoor ik dat die xperia ion ook in maart gelanceerd werd/wordt. niets gevonden in NL-shops.

wat is jullie advies trouwens:
kan pas in september mn abo opzeggen. wachten op de ion, de hayabusa, of tegen die tijd een hopelijk afgeprijsde xperia s?
De ion komt niet naar Nederland...

Ik zou met beslissen in ieder geval wachten tot september in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Laatst online: 24-06-2022
Nogmaals, geweldig toestel, maar ik zit wel met die accuduur. Ik heb hem nu 5 dagen en telkens is de telefoon na een dag al leeg. Gisteravond met 100% naast m'n bed gelegd met alleen maar wifi aan. Word ik vanochtend wakker, heeft ie nog maar 70% over. Dat is echt niet goed.

Ik heb dat HTC-trucje al gedaan, maar dat hielp niet. En heb m'n brightness niet hoger staan dan 50%. Bovendien heeft het scherm dus de hele nacht niet aangestaan.
Ik lees op internet wel dingen dat dit vaker gebeurt bij HTC-batterijen. Dat het na een paar weken de maximale capaciteit bereik is. Dus ik moet eigenlijk geduld hebben, maar het zit me niet lekker.
Iemand tips, ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:04

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Je zegt het zelf al -> Heb geduld...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anheuer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:45:
Nogmaals, geweldig toestel, maar ik zit wel met die accuduur. Ik heb hem nu 5 dagen en telkens is de telefoon na een dag al leeg. Gisteravond met 100% naast m'n bed gelegd met alleen maar wifi aan. Word ik vanochtend wakker, heeft ie nog maar 70% over. Dat is echt niet goed.

Ik heb dat HTC-trucje al gedaan, maar dat hielp niet. En heb m'n brightness niet hoger staan dan 50%. Bovendien heeft het scherm dus de hele nacht niet aangestaan.
Ik lees op internet wel dingen dat dit vaker gebeurt bij HTC-batterijen. Dat het na een paar weken de maximale capaciteit bereik is. Dus ik moet eigenlijk geduld hebben, maar het zit me niet lekker.
Iemand tips, ideeën?
Ik heb dat ook 50% en na een nachtje al weer op 25% en dan heb ik geneens Wifi, Data etc. aan staan alleen maar mijn wekker ingesteld. Vraag me af wat er zoveel energie vreet in standby???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
retlaw schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:03:
Je zegt het zelf al -> Heb geduld...
Dat heb ik ook wel, als ik zeker weet dat het beter wordt. Daar probeer ik dus hier achter te komen.
Mensen die ervaring met Sony-accu's hebben, of misschien tips weten om de accuduur te verbeteren.

Hier helpt ook nog geen Juice Defender oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Tip van de dag: Waarom zet je je mobiel niet uit in de nacht? De wekker zal wel afgaan hoor :). Al dat gezeur hier over de batterij, ooit een smartphone gehad die het wel een week uithoudt? Ik heb thuis een nokia 5530, die haalt nog geen dag en mijn 2600 die haalt standby iets van 20 dagen. Een laptop houdt het overigens ook niet veel langer uit dan een dag op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Bloodhatch schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:14:
Tip van de dag: Waarom zet je je mobiel niet uit in de nacht? De wekker zal wel afgaan hoor :).
De wekker gaat niet af als je telefoon uit staat met android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Tip van de dag: Waarom zet je je mobiel niet uit in de nacht? De wekker zal wel afgaan hoor :). Al dat gezeur hier over de batterij, ooit een smartphone gehad die het wel een week uithoudt? Ik heb thuis een nokia 5530, die haalt nog geen dag en mijn 2600 die haalt standby iets van 20 dagen. Een laptop houdt het overigens ook niet veel langer uit dan een dag op een accu.
Daar gaat het toch niet om? Ik vind het prima als ie het 1,5 dag uithoudt, maar nu is het dus nog niet eens een dag.
Mijn oude HTC van 2 jaar oud hield het net zo lang uit als deze gloednieuwe telefoon, dat klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het ook niet super erg, maar vind het wel vreemd dat een telefoon in standby met alles uit behalve telefoon nog steeds zoveel energie vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:18:
[...]

Vind het ook niet super erg, maar vind het wel vreemd dat een telefoon in standby met alles uit behalve telefoon nog steeds zoveel energie vreet.
Dit zal wel verbeterd worden in 4.0 hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je kan wel zeggen gezeur over een batterij maar ik heb hem vannacht voor dat ik ging slapen opgeladen en was vanmorgen 44% kwijt en alles stond uit of op zijn laagst en scherm stond uit, dat is gewoon crap en iets anders kan ik er niet van maken mijn andere smartphone ging met normaal gebruik echt minstens een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Gisteravond 55% voor slapen gaan 0:00, Wifi uit, niks syncen
wakker wekker 7:00 49%
even wat wifi 44%, daarna wifi uit
3 foto's gemaakt van energie meterstanden (elektr. gas en water)
MyTracks + GPS +- 30 minuten naar werk 40%

9:00 aan lader (stopcontact usb lader van mijn X10)
nu 99% 10:31

best wel netjes.

Heb geen internet bij tel abo.

[ Voor 4% gewijzigd door Wai_AM op 13-03-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

TheFirepit

Vuurbal

WeAreLegion schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:23:
Je kan wel zeggen gezeur over een batterij maar ik heb hem vannacht voor dat ik ging slapen opgeladen en was vanmorgen 44% kwijt en alles stond uit of op zijn laagst en scherm stond uit, dat is gewoon crap en iets anders kan ik er niet van maken mijn andere smartphone ging met normaal gebruik echt minstens een dag mee.
Heb je vanmorgen ook gekeken wat de grootverbruiker aan stroom was? Mocht het het Android Systeem zijn dan gaat hij waarschijnlijk niet (goed) in deel sleep (=software bug). Waarschijnlijk getriggert door een bepaalde app.

[ Voor 3% gewijzigd door TheFirepit op 13-03-2012 10:34 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Ik verlies 's nachts echt lang niet zoveel batterij. Was volledig opgeladen toen ik naar bed ging vannacht. Heb in bed nog een podcast van 1,5 uur geluisterd. Zat 's ochtends op 87%. Wifi stond gewoon aan en alles synced gewoon door 's nachts.

Ik zou eens kijken bij je accugebruik, wat er zoveel stroom verbruikt.

Menu > instellingen > over de telefoon > accugebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door riotrick op 13-03-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Met wifi uit houdt ie het bij mij ook wel lang vol, maar met wifi aan in standby mode moet er toch ook niet zoveel accu af gaan? Misschien moet ik dan ook de auto-sync en andere dingen uit zetten. Toch zou dat niet zoveel moeten gebruiken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Nee sync zou niet zoveel moeten verbuiken. Als ik naar mijn accuverbruik kijk, dan is altijd BY FAR het scherm de grootverbuiker. Wellicht dat er een brakke app op je telefoon staat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
EngelF schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Heb je vanmorgen ook gekeken wat de grootverbruiker aan stroom was? Mocht het het Android Systeem zijn dan gaat hij waarschijnlijk niet (goed) in deel sleep (=software bug).
ja naar gekeken inderdaad, van de 11 uur op dit moment is het:

XperiaS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
riotrick schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:36:
Nee sync zou niet zoveel moeten verbuiken. Als ik naar mijn accuverbruik kijk, dan is altijd BY FAR het scherm de grootverbuiker. Wellicht dat er een brakke app op je telefoon staat ofzo.
Normaliter gedurende de dag snap ik dat, maar 's nachts staat dus de hele dag m'n scherm uit.
Ik ga maar eens wat experimenteren de komende dagen.
Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.