Ik ga op het fruitbedrijf van mijn Nonkel eens iets uitproberen voor rondleidingen en toeristische activiteiten. Een NFC-tag (en een QR-code) op elke menukaart plakken waarmee mensen meer uitleg krijgen over streekproducten, en dan op verscheidene plaatsen in het fruitbedrijf en de plantages hetzelfde doen zodat mensen een rondleiding met hun eigen smartphone kunnen doen.SaN schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:46:
Ik kan geen enkele (echt) nuttige toepassing bedenken voor de nfc tags. Wat doen jullie ermee?
Maar misschien gaat dat niet erg veel effect hebben, aangezien we in the middle of nowhere zitten, en geen enkele provider er 3G-dekking heeft
De SmartTags zelf hebben naar mijn mening inderdaad niet heel erg veel nut. Alleen misschien in de auto, maar daar zou ik er dan al twee hangen (eentje bij het instappen, eentje bij het uitstappen). Of er eentje in mijn boekentas vastmaken, als het door één laagje stof nog werkt, om op school 3G uit te schakelen, geluid op stil en WiFi aan. En dan nog eentje thuis met WiFi uit, 3G aan en geluid aan. Jammer is dan weer dat de SmartTag-app niet kan switchen tussen 2G en 3G...
[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 11-03-2012 01:04 ]