Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
P-aul schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:28:
Jawel, vandaag is het moment aangebroken.

Fysiek is deze telefoon haast onverwoestbaar maar de accu is slecht. Vandaag was ik 10 minuten muziek aan het luisteren op mijn telefoon die nog zeker meer dan 50% accu had en uit het niets stopte alles ermee en ging de telefoon niet meer aan. Heb 'm 4 uur aan de oplader gehangen maar hij reageert helemaal nergens meer op.

Vroeger was het even de accu eruit en erin en het werkte weer maar dat is er tegenwoordig niet meer bij. Terug naar T-mobile dan maar en ik ben bang een tijdje offline..

Tenzij iemand ervaring heeft met dit probleem en een oplossing weet.

:'( :F

:'(
Met het laadsnoer er in de powerknop lang (echt lang!) ingedrukt houden. Dan wil het toestel wel vaak weer tot leven komen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Soms juist zonder laadsnoer de power knop lang indrukken en soms drie of meer pogingen.
Muziek luisteren en internetten in de trein laat af en toe hier ook de lumia crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
P-aul schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:28:
Jawel, vandaag is het moment aangebroken.

Fysiek is deze telefoon haast onverwoestbaar maar de accu is slecht. Vandaag was ik 10 minuten muziek aan het luisteren op mijn telefoon die nog zeker meer dan 50% accu had en uit het niets stopte alles ermee en ging de telefoon niet meer aan. Heb 'm 4 uur aan de oplader gehangen maar hij reageert helemaal nergens meer op.

Vroeger was het even de accu eruit en erin en het werkte weer maar dat is er tegenwoordig niet meer bij. Terug naar T-mobile dan maar en ik ben bang een tijdje offline..

Tenzij iemand ervaring heeft met dit probleem en een oplossing weet.

:'( :F

:'(
wat PaT zegt, + koop nieuwe oordopjes. deze zorgen namelijk voor de vastloper, heb ik ook gehad dat ik tijdens muziek luisteren een vastgeslagen toestel had. Na 3 keer was ik het openschroeven om de accu los te halen en weer vast te zetten zat dus ben ik eens gaan kijken wat het probleem is. de oortjes waren het probleem (standaard door nokia aangeleverd) andere oortjes = no problemo

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Dat had ik nog niet eerder gehoord. Ik weet dat de standaard headset 'bijzonder' is in de zin dat het een bepaald systeem gebruikt (kan zo even de naam niet meer vinden) waardoor niet ieder setje goed klinkt. Maar dat die dopjes ook verantwoordelijk zijn voor vastlopers is compleet nieuw voor mij. Zijn daar meer vermeldingen van te vinden of is dat puur jouw persoonlijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
PaT schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:43:
Dat had ik nog niet eerder gehoord. Ik weet dat de standaard headset 'bijzonder' is in de zin dat het een bepaald systeem gebruikt (kan zo even de naam niet meer vinden) waardoor niet ieder setje goed klinkt. Maar dat die dopjes ook verantwoordelijk zijn voor vastlopers is compleet nieuw voor mij. Zijn daar meer vermeldingen van te vinden of is dat puur jouw persoonlijke ervaring?
ik heb het nergens online gevonden maar ben er zelf achter gekomen. dus ik denk dat het een op zichzelfstaand probleem is. geef het meer als suggestie mee voor de beste jongeman, probeer eens andere oordoppen en zie wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Ahh ok. Overigens wilde ik je in geen enkele manier áanvallen' ofzo hoor. Het was echt oprechte interesse!
Mijn Lumia is nog niet zo heel vaak op deze wijze vastgelopen, dus daardoor kan ik mij eigenlijk niet herinneren of ik toen een headset er in had zitten. Ik heb wel een keer gehad dat het toestel dacht dat er nog een headset in zat terwijl dat niet zo was. Dat is ook redelijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Bedankt voor jullie opmerkingen! _/-\o_

Ik heb de telefoon gelukkig weer aangekregen dankzij jullie opmerkingen. Heb er wat mee moeten spelen maar uiteindelijk lukte het door de aan/uitknop ingedrukt te houden en het laadsnoer een aantal keren in en uit het stopcontact te halen.

De telefoon viel bij mij inderdaad uit terwijl ik mij oordopjes aangesloten had. Als het nog eens gebeurt ga ik andere oordopjes proberen om te kijken of het verschil uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
@PaT dat heb ik ook een keer gehad.. enig idee waar dat probleem vandaan komt? reboot loste het niet op. nachtje uit en sochtends weer aan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik gebruik Xears inears ipv de standaard en bij mij crasht het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
hjs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:50:
Soms juist zonder laadsnoer de power knop lang indrukken en soms drie of meer pogingen.
Muziek luisteren en internetten in de trein laat af en toe hier ook de lumia crashen.
Grappig dat je dat zegt, ik ervaar dezelfde problemen

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
"personen" Als ik in mijn live-account op de pc een person "bewerk" dan zou dit uiteindelijk toch ook moeten doorzakken naar mijn Lumia800?
Of moet ik dan nog ergens op iets van synchroniseren drukken (al zou ik niet weten waar)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Dat ligt eraan of je je live account automatisch laat synchroniseren. Instellingen -> e-mail & accounts -> windows live (eventueel tap & hold -> synchroniseren).

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
peerke63nl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:53:
"personen" Als ik in mijn live-account op de pc een person "bewerk" dan zou dit uiteindelijk toch ook moeten doorzakken naar mijn Lumia800?
Of moet ik dan nog ergens op iets van synchroniseren drukken (al zou ik niet weten waar)
Mijn ervaring is wel dat het het beste werkt als je persoon bewerkt op het www en dit laat syncen naar je Phone of Windows 8 op je PC. Het is me nu al een paar keer gebeurt dat ik er 06 nummers verdwenen die ik al jaren aan personen gekoppeld had.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Bedankt voor de reacties.:)
Ben idd ook al contactpersonen kwijt geraakt. Onbekend hoe.
Maar is uiteindelijk gelukt om te syncen

(Dacht het wellicht ook mis ging doordat ik op pc W8 heb, maar is blijkbaar toch niet van invloed)

[ Voor 28% gewijzigd door peerke63 op 15-11-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
woehoeeee.. oude headset weer erin geplugd, telefoon muziek laten afslepen, ding loopt weer vast/valt uit. en gaat al 24 uur niet meer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

Vis

Hallo allemaal.

Via een ander topic ben ik op de hoogte gekomen van een Belcompany actie met de Lumia 800 voor maar 170 euro!

Daar komt nog eens bij dat Nokia een cashback actie heeft.

Het is voor mn vriendin, die haar Galaxy Ace helemaal beu is, te langzaam etc.
Ze heeft een sim only abo van T-Mobile en wilt gewoon niet veel kosten per maand.

Ik heb direct met filiaal in Venlo gebeld, en ze hadden nog 1 Lumia, een roze/magenta liggen!

Direct gereserveerd :)

Als ze de Galaxy Ace namelijk via de Nokia cashback actie opstuurt, krijgt ze er 98 euro voor terug!

Totale kosten dus: 72 euro :D

Is de Lumia 800 een lekker toestel? en gaat ze hier dus flink op vooruit qua prestaties?

Ik weet dat Android en Windows heel verschillend zijn. Maar dit moet toch haast wel een dikke verbetering zijn?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:52:
Hallo allemaal.

Via een ander topic ben ik op de hoogte gekomen van een Belcompany actie met de Lumia 800 voor maar 170 euro!

Daar komt nog eens bij dat Nokia een cashback actie heeft.

Het is voor mn vriendin, die haar Galaxy Ace helemaal beu is, te langzaam etc.
Ze heeft een sim only abo van T-Mobile en wilt gewoon niet veel kosten per maand.

Ik heb direct met filiaal in Venlo gebeld, en ze hadden nog 1 Lumia, een roze/magenta liggen!

Direct gereserveerd :)

Als ze de Galaxy Ace namelijk via de Nokia cashback actie opstuurt, krijgt ze er 98 euro voor terug!

Totale kosten dus: 72 euro :D

Is de Lumia 800 een lekker toestel? en gaat ze hier dus flink op vooruit qua prestaties?

Ik weet dat Android en Windows heel verschillend zijn. Maar dit moet toch haast wel een dikke verbetering zijn?
Waar is deze actie te vinden? Zie het niet zo gauw staan? Ik heb hem net 1 week, oude N8 ingeleverd via cashback (kreeg nog 146 euro). Ben zéér tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:22:
[...]

Waar is deze actie te vinden? Zie het niet zo gauw staan? Ik heb hem net 1 week, oude N8 ingeleverd via cashback (kreeg nog 146 euro). Ben zéér tevreden!!
Even naar je regionale Belcompany bellen en vragen ;)

Heb nog 1 vraag over de Lumia 800 :

Werkt Whatsapp een beetje goed? Dus pusht ie ook echt je berichten?
En niet dat wifi uit gaat als je scherm locked?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Uhm dat gaat wel goed. Whatsapp is alleen IDIOOT traag en als je een foto wil downloaden moet je dat vaak 4x proberen. Als je hem vervolgens opent wacht je ook 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

lees het whatsapp topic maar even door ;)

Whatsapp voor Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hmmz oke... wat minder als de Android en iOS versies dus...

maar goed, als het maar niet constant slecht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Ja hoor WhatsApp werkt goed genoeg, af en toe wat trager, maar niet storend vind ik.. (en ik gebruik het vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vis schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:40:
[...]

Even naar je regionale Belcompany bellen en vragen ;)

Heb nog 1 vraag over de Lumia 800 :

Werkt Whatsapp een beetje goed? Dus pusht ie ook echt je berichten?
En niet dat wifi uit gaat als je scherm locked?

Thanks!
wifi gaat nog wel uit, maar daar is naar zeggen een update voor onderweg. Weet alleen niet of dat een WP8 only update wordt...

Trouwens goede actie! Ben ook wel nieuwsgierig. Kun je meer vertellen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

retlaw schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:54:
[...]

wifi gaat nog wel uit, maar daar is naar zeggen een update voor onderweg. Weet alleen niet of dat een WP8 only update wordt...

Trouwens goede actie! Ben ook wel nieuwsgierig. Kun je meer vertellen?
Ai das jammer.. maar gaat de data dan over in 3G als je thuis zit met wifi aan en je scherm is gelockt?

Want als er whatsapp berichtjes worden verstuurd, merkt ze dat pas als de het scherm weer aanzet? dan pas komen ze binnen?

Er is een apart topic m.b.t. de actie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1525995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
nou, dat is dan einde lumia... onverklaarbare reden dat ie niet meer aangaat. Heb nog nooit gezeik gehad met t toestel maar begin het nu wel zat te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best vreemd, het scherm van mijn Lumia viel net uit en hij begon non-stop te trillen. Na een paar minuten met de hardware knopjes proberen, kwam het lock screen opeens tevoorschijn (terwijl de telefoon nog altijd zat te trillen) maar niks werkte en het scherm reageerde ook niet. Uiteindelijk heb ik hem weten te resetten en nu werkt hij weer normaal.

Vraag me af wat deze 'crash' veroorzaakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vis schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:04:
[...]
Want als er whatsapp berichtjes worden verstuurd, merkt ze dat pas als de het scherm weer aanzet? dan pas komen ze binnen?
berichtjes komen gewoon binnen, maar dat komt omdat ik ook altijd de dataverbinding aan heb staan. Als je die niet hebt, krijg je de berichtjes ook niet denk ik... Verder ben ik zeer te spreken over het toestel! Kom van een Nexus S...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Nee, de notificaties komen binnen, de berichten zelf niet.

@looyens, je hebt nog nooit gezeik gehad maar begint het nu wel zat te worden? Bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09
Ik ben bezig om mail te configureren om een Lumia 800, maar ik zit met het volgende probleem. De mailbox is configureerd op een pc met pop om de mail binnen te halen en een retentietijd van 30 dagen op de server voordat deze verwijderd wordt van de server en alleen maar lokaal op de pc staat. Ik dacht dan koppel ik de Lumia 800 ook simpelweg met pop aan deze mailbox, maar zodra deze telefoon de mail binnenhaalt laat deze het origineel niet op de server staan. Bij geavanceerde instellingen is er geen mogelijkeid om aan te geven om mail te laten staat op de server, hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen met een pop mailbox?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Heb sinds gisteren ook een Lumia 800. Op zich een prima toestel, maar hij moet zich nog bewijzen. Ik wilde eens wat anders dan een iPhone en de BC is aan het stunten met de Lumia 800, dus ik ben overstag gegaan en heb er 1 gehaald.

Ik merk alleen dat de Marketplace wel erg vaak down is. Ik krijg heel vaak de melding dat hij iets niet kan installeren en dat ik het later maar opnieuw moet proberen of mijn lumia een herstart moet geven. Helaas helpen beide opties niet. Pas een paar uur later kan ik er ineens wel weer in. De lumia is up to date.

O ja, en de ING app mist nog, maar ik begreep dat die er ook helaas niet komen gaat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:30
rimave schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:12:
Heb sinds gisteren ook een Lumia 800. Op zich een prima toestel, maar hij moet zich nog bewijzen. Ik wilde eens wat anders dan een iPhone en de BC is aan het stunten met de Lumia 800, dus ik ben overstag gegaan en heb er 1 gehaald.

Ik merk alleen dat de Marketplace wel erg vaak down is. Ik krijg heel vaak de melding dat hij iets niet kan installeren en dat ik het later maar opnieuw moet proberen of mijn lumia een herstart moet geven. Helaas helpen beide opties niet. Pas een paar uur later kan ik er ineens wel weer in. De lumia is up to date.

O ja, en de ING app mist nog, maar ik begreep dat die er ook helaas niet komen gaat.
Er zijn volgens mij enkele problemen. Hier met verschillende Lumia's geven sommige een error bij het downloaden van een app, andere weer niet.
Ik ga er vanuit dat dit spoedig wordt opgelost.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39

Heb mijn Lumia in December een jaar en heb dit nog nooit meegemaakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik er ook geen last van, Marketplace werkt bij mij perfect.

Dat stukje plastic om de USB poort te beschermen heeft ook zijn beste tijd gehad, ondertussen zit er nu een verbuiging in, zou het niet gewoon beter zijn om het helemaal weg te halen?

Voor de rest is mijn Lumia 800 beestachtig sterk, echt een top telefoon. Denk wel dat ik binnenkort een HTC8S ga halen voor de rest van mijn abbo periode, ik wil Windows Phone 8 niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, nu een goede maand in bezit, nog niets gemerkt van een Marketplace die niet werkt.

Het enige waar ik af en toe problemen mee heb is Whatsapp, maar belangrijke basisfunctionaliteit werkt wel goed.

Wat ik wel echt super vind is hoe makkelijk sommige belangrijke (vind ik) dingen werken. Zoals bijvoorbeeld de Exchange mail/agenda van de universiteit toevoegen. Bij iOS en Android moet je van alles invullen qua AD username, speciale servers, etc. Hier alleen mail-adres en wachtwoord, en vind op een miraculeuze manier alle goede instellingen, en dan is de agenda zeer mooi geintegreerd in de agenda op de telefoon via kleurtjes. Daar kan iOS en Android niet aan tippen. Ook hoe mooi Live, LinkedIn, en mijn oude Android (Google) adresboek geintegreerd is en accounts gekoppeld is echt super. Bijna van iedereen afbeeldingen in de peoples hub, en ik hoef er nauwelijks moeite voor te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oude screenprotector van Skinomi. Na een jaar nog steeds perfect. Mijn dochter heeft er wel al deukjes in gekregen. Die van Skinomi schijnen niet zo goed meer te zijn.
Nu dacht ik aan deze : Bodyguardz Classic Clear ScreenGuardz.
http://www.bodyguardz.com...-shields-skins-films.html
Wat heeft goede ervaringen met een bepaalde screenprotector op zijn/haar Lumia 800?
.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Bartjuh schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:09:
[...]
Wat ik wel echt super vind is hoe makkelijk sommige belangrijke (vind ik) dingen werken. Zoals bijvoorbeeld de Exchange mail/agenda van de universiteit toevoegen. Bij iOS en Android moet je van alles invullen qua AD username, speciale servers, etc. Hier alleen mail-adres en wachtwoord, en vind op een miraculeuze manier alle goede instellingen, en dan is de agenda zeer mooi geintegreerd in de agenda op de telefoon via kleurtjes. Daar kan iOS en Android niet aan tippen. Ook hoe mooi Live, LinkedIn, en mijn oude Android (Google) adresboek geintegreerd is en accounts gekoppeld is echt super. Bijna van iedereen afbeeldingen in de peoples hub, en ik hoef er nauwelijks moeite voor te doen :)
d:)b

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:15
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:05:
Ik heb een oude screenprotector van Skinomi. Na een jaar nog steeds perfect. Mijn dochter heeft er wel al deukjes in gekregen. Die van Skinomi schijnen niet zo goed meer te zijn.
Nu dacht ik aan deze : Bodyguardz Classic Clear ScreenGuardz.
http://www.bodyguardz.com...-shields-skins-films.html
Wat heeft goede ervaringen met een bepaalde screenprotector op zijn/haar Lumia 800?
.
Ik heb inmiddels een aantal weken deze skin . Deze werkt heerlijk. Heb hem al een keer moeten herplaatsen en dat gaat als een trein. Hij pas goed en 'pakt' ook alle touch bewegingen. Enige 'minpunt', mijn broertje vind de matte look niet tof. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Mot je die dingen wel goed erop zien te krijgen, het is mij nog nooit gelukt, ik heb altijd bubbeltjes en vuil wat er onder komt
soskes schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:19:
[...]

Ik heb inmiddels een aantal weken deze skin . Deze werkt heerlijk. Heb hem al een keer moeten herplaatsen en dat gaat als een trein. Hij pas goed en 'pakt' ook alle touch bewegingen. Enige 'minpunt', mijn broertje vind de matte look niet tof. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Mensen, accessoires mogen verder in Accessoires voor de Nokia Lumia 800 besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Gatver de gatver. Ik heb een Lumia 800 gekocht omdat ik wel eens wat anders wilde dan 3 jaar iPhone, maar nog even en ik ga weer terug! Het ligt niet aan de telefoon en zijn OS maar het feit dat die klote marketplace van Microsoft steeds down is. Om de haverklap notabene!

En dan krijg je een melding of je misschien niet de vlietuigstand aan hebt staan. NEEEEEEEEEEEE!! Die staat niet aan. Trouwens het hielp 1 keer om even naar vlietuigstand te gaan en weer terug. Toen kon ik eventjes weer de store in.

Als Windows Phone gaat floppen dan is hun onstabiele store zeker 1 van de redenen.
Ik zie het nog even aan, maar als dit zo blijft dan gaat de Lumia lina recta terug naar de winkel.
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit probleem aan de telefoon ligt?

Sorry hoor, maar ik moest even wat frustraties kwijt. :-)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
*checkt Windows Phone Store*, nee geen problemen!

Als je zo vaak problemen heb, is het dan niet de moeite waard om een keer een harde reset uit te voeren. Het lijkt er op dat er 'iets' niet goed zit op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 14:12
heb het zelfde probleem met de Market, maar er zijn er wel meer, check deze link

http://www.wpcentral.com/comment/237069

hoop dat het idd niet te vaak voorkomt daar ik dan weer snel terug stap naar android.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Lumia 800 heeft een tijdje in de kast gezeten en daarbij is batterij leeggeraakt. Kennelijk wil toestel niet meer opladen als het 'te leeg' is geraakt (heb daar al veel over gevonden via google). Aanvankelijk toonde alleen oplaad-icoontje maar ook na een paar uur kon toestel niet opstarten. Als ik aanknop 10 seconden ingedruk houd start toestel wel op maar sluit daarna gelijk af. Na 2x is het nu helemaal leeg en gebeurt er niets meer.

Is er een manier om toestel toch 'geforceerd' op te laden als het helemaal leeg is? Ook als ik toestel uitelkaar zou halen om batterij eruit te krijgen, hoe kan ik die weer wat stroom geven om op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 14:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rimave schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:55:
Gatver de gatver. Ik heb een Lumia 800 gekocht omdat ik wel eens wat anders wilde dan 3 jaar iPhone, maar nog even en ik ga weer terug! Het ligt niet aan de telefoon en zijn OS maar het feit dat die klote marketplace van Microsoft steeds down is. Om de haverklap notabene!

En dan krijg je een melding of je misschien niet de vlietuigstand aan hebt staan. NEEEEEEEEEEEE!! Die staat niet aan. Trouwens het hielp 1 keer om even naar vlietuigstand te gaan en weer terug. Toen kon ik eventjes weer de store in.

Als Windows Phone gaat floppen dan is hun onstabiele store zeker 1 van de redenen.
Ik zie het nog even aan, maar als dit zo blijft dan gaat de Lumia lina recta terug naar de winkel.
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit probleem aan de telefoon ligt?

Sorry hoor, maar ik moest even wat frustraties kwijt. :-)
Ik heb ook problemen sinds gister,
maar in de maanden daarvoor nooit ergens last van gehad. Het is iig gewoon iets tijdelijks dat zichzelf wel weer oplost.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:29
Mijn middelste standby toets werkt niet meer, heb al fabrieksinstellingen gedaan maar werkt nog steeds niet?? Wat nu?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Hopa! Reset gedaan. Store was ALWEER down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55

Sebazzz

3dp

Ik heb nergens last van.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Hij is nu ook weer terug, de store.
Kan zoiets nu echt aan dit toestel liggen?
Ik wilde mijn iPhone verkopen en deze Lumia houden, maar als deze problemen blijven gaat de Lumia terug naar de winkel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

rimave schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:11:
Hij is nu ook weer terug, de store.
Kan zoiets nu echt aan dit toestel liggen?
Ik wilde mijn iPhone verkopen en deze Lumia houden, maar als deze problemen blijven gaat de Lumia terug naar de winkel hoor.
Check het andere topic waar je het heb gepost, schijnt aan je account te liggen niet aan de foon.
kenneth in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:29
Iemand ervaringen met de repair service van Nokia? Ik begreep je krijgt een enveloppe waar je je Lumia moet opsturen naar Nokia? Hoe lang ben je dan je phone kwijt? Mijn middelste toets aan de zijkant werkt niet. Heb al een factory reset gedaan. Misschien doe ik vanavond de software opnieuw installeren.
De standby toets werkt wel een beete icm met de Volume toets laag.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
MIjn L800 is nu voor de vijfde keer naar de reparateur, waarschijnlijk krijg ik nu mijn derde nieuwe toestel, die ik onmiddelijk zal verkopen. Na de proximity sensor, nu (alweer) de speaker en mic die niet meer werken omdat de telefoon denkt dat er een headset inzit.

Ik heb op FB een poll inelkaar gezet, wie er een iPhone, SGS2/3, Lumia of overig heeft en hoe vaak die gerepareerd is, daar hebben al 59 mensen op gereageerd, sommigen met 2 of 3 smartphones:

Hoe vaak is jouw telefoon gerepareerd?

- iPhone (17 votes): bij 11 votes is die kapot gegaan, waarvan 8 keer het glas door vallen
1x terug: 7 votes | 2x terug: 2 votes | 3 of vaker: 2 votes

- SGS 2/3 (32 votes): bij 5 votes moest ie terug om uiteenlopende redenen
1x terug: 4 votes | 2x terug: 1 vote | 3 of vaker: 0 votes

- Lumia (9 votes): bij 6 votes moest ie terug, vnl de batterij /laden, en usb/headset, 1 x glas
1x terug: 3 votes | 2x terug: 2 votes | 3 of vaker: 1 vote (dat was ikzelf)

- Overig (10 votes): bij 3 votes moest de tel terug om uiteenlopende redenen.
1x terug: 2 votes | 2x terug: 1 votes | 3 of vaker: 0 votes

Als ik deze resultaten zie, komt Samsung vrij goed uit de bus (mijn SGS2 is m'n enige smartphone die nog nooit kapot is gegaan), maar ik snap dat dit een subjectieve meting is (het percentage iPhones bijvoorbeeld is onder mijn fb-vrienden een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde). Ik zou de cijfers van deze poll, maar dan op Tweakers wel eens willen zien.

Lumia is voor mij helaas een afgesloten verhaal, zodra ik die nieuwe 800 heb verkocht. Erg jammer, ik vond het een prachtig ding, heb hem tot in den treuren verdedigd en gepromoot (dat verklaart gedeeltelijk het hoge percentage Lumia's in deze poll), WP7 vind ik echt geweldig om mee te werken, nu wachten op een (goede) telefoon die wp8 draait: aan een x8 of 920 brand ik voorlopig mijn handen nog niet, als je alle problemen over batterijen en herstarts leest. Iedereen hier succes (of sterkte) met je Lumia's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, 2 Lumia 800's hier in huis. Niks nada problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:14:
[...]Tsja, 2 Lumia 800's hier in huis. Niks nada problemen. :)
Idem hier, 2 Lumia 800's (Pa en ik), nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
Wat hebben jullie voor headset bij de Lumia gekregen? Als ik nu op de site van Nokia kijk staat er bij dat er een in-ear headset bij zit, maar ik kan met niet herinneren dat ik die destijds er ook bij had.

Mijn Lumia gaat ook al zeker een half jaar mee zonder noemenswaardige problemen. Ook de store werkt bij mij altijd.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
urk_forever schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:34:
Wat hebben jullie voor headset bij de Lumia gekregen? Als ik nu op de site van Nokia kijk staat er bij dat er een in-ear headset bij zit, maar ik kan met niet herinneren dat ik die destijds er ook bij had.
Ik heb de Nokia WH-902 erbij gekregen: http://nds1.nokia.com/eco...et_WH-902_Eco_profile.pdf

Maar had liever in-ears gehad. Ik had hele fijne bij mijn N8 (WH-701) maar die werken weer niet met de Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
coenox schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:42:
[...]

Ik heb de Nokia WH-902 erbij gekregen: http://nds1.nokia.com/eco...et_WH-902_Eco_profile.pdf

Maar had liever in-ears gehad. Ik had hele fijne bij mijn N8 (WH-701) maar die werken weer niet met de Lumia.
Ah, thanks, die heb ik inderdaad thuis rondzwerven, ik wist niet meer dat die erbij zaten 8)7

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Benno de Bruin schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:10:
MIjn L800 is nu voor de vijfde keer naar de reparateur,(...)

Lumia is voor mij helaas een afgesloten verhaal, zodra ik die nieuwe 800 heb verkocht. Erg jammer, ik vond het een prachtig ding, heb hem tot in den treuren verdedigd en gepromoot (dat verklaart gedeeltelijk het hoge percentage Lumia's in deze poll), WP7 vind ik echt geweldig om mee te werken, nu wachten op een (goede) telefoon die wp8 draait: aan een x8 of 920 brand ik voorlopig mijn handen nog niet, als je alle problemen over batterijen en herstarts leest. Iedereen hier succes (of sterkte) met je Lumia's!
Heel vervelend, maar kan gebeuren inderdaad.
Ik heb het gehad met zonnebrillen waarvan de coating iedere keer op dezelfde plek losliet na een zomer, tassen waarvan het handvat loskwam enzovoorts. Allemaal stuk voor stuk dure dingen.

Kijk gewoon naar de nieuwe WP8 toestellen, want gaat genoeg leuks uit komen denk ik.
Succes met je zoektocht naar een nieuw toestel. :)

[ Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 19-11-2012 15:38 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 14:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik loop er ineens tegen aan dat ten tijde van een gesprek (via telefoon of via skype) ik mijn scherm niet aan kan krijgen. Erg irritant want dan kan ik hem dus ook niet op de handsfree modus zetten in de auto, of nummers intoetsen voor bijvoorbeeld een callcentergesprek. Iemand die dit herkent?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
DeNachtwacht schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:40:
Ik loop er ineens tegen aan dat ten tijde van een gesprek (via telefoon of via skype) ik mijn scherm niet aan kan krijgen. Erg irritant want dan kan ik hem dus ook niet op de handsfree modus zetten in de auto, of nummers intoetsen voor bijvoorbeeld een callcentergesprek. Iemand die dit herkent?
Ja dan gaat/is je proximity sensor kapot, hebben meer mensen in dit topic last van gehad. Bij mij hielp een tijdje hard vegen in de rechterbovenhoek, maar op een bepaald moment moest 'ie daarvoor gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benno de Bruin schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:00:
[...]
Ja dan gaat/is je proximity sensor kapot,
Net in dit topic gezocht op "proximity sensor" en ik lees welgeteld 1 persoon die een defecte proximity sensor had. Hoezo overdrijven :X

Hij kan natuurlijk altijd kapot gaan, maar ik ook gelezen dat sommigen een screenprotector bleken te hebben (over de proximity sensor heen). Of zo hadden hun handen nog zo dat de proximity sensor net geblokkeerd werd.
.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Mijn proximitysensor issue was inderdaad de screenprotector ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Mijn lumia 800 hield er gisteren ineens mee op, en hij is pas twee weken in gebruik!
Het begon er mee dat hijn niet meer op het scherm reageerde, nog wel op de fyseke toetsen. Na met veel moeite uit en weer aan te hebben gezet (ik kon immers niet meer slepen op het scherm), startte hij eerst gewoon op en leek het weer te doen. Maar daarna kreeg het scherm een donkere toon en vertoonde alleen nog stipjes. Toen kwam er nog een hele felle streep in beeld ( je zou denken dat het de flitser was zo fel!), en dat was het dan. Dood. :( . Hij heeft nog een keer getrild. Een soort laatste doodsschok.
Dat wordt opsturen. Ben ik niet blij mee, het was de vervanging van mijn ook kapotte E7, die ik nog niet had opgestuurd omdat de lumia mij als vervanger zo geweldig beviel. Overigens met uitzondering van het toetsenbord, de E7 heeft een onovertroffen fysiek toetsenbord.

Ben benieuwd of ik twee toestellen in één envelop mag insturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
mijn 2 lumia's vanochtend op de post gedaan! in 1 envelop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem. Ik vorige week over gestapt van een Samsung C3050 naar een Nokia Lumia 800 icm een Sim start 110 abbo van T-mobile Tot dan toe had ik geen problemen. Nu kan ik echter geen sms meer versturen. Melding "Kan bericht niet verzenden"Ik kan wel sms ontvangen.

Ik heb al onderstaande oplossingen geprobeerd
- Toestel ge-update naar laatste versie OS (7.10.8773.98)
- SIM eruit => opstarten => afsluiten => SIM er weer in => opstarten
- Fabrieks instellingen terug gezet
- Geprobeerd SMS centrale nr 0031624000000 invoeren, maar na opslaan staat dit nr er niet in
.
Alle pogingen zonder resultaat. Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook geprobeerd met een +31 ipv 0031? Dat was het probleem hier op het werk (al was dat Vodafone, weet niet of T-mobile daar anders in is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook geprobeerd, maar er blijft gewoon geen nummer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Al geprobeerd om het netwerk-instellingen programmaatje van Nokia te draaien ("Netwerk Instellen" in de Nokia Collectie van de Marketplace)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hebben er op dit moment meer mensen last van dat ze op www.windowsphone.com geen purchases van voor 3-9-2012 zien ? Ik kan hierdoor apps die voorheen gratis waren niet installeren op mijn nieuwe Lumia 800 (heb mijn 1 jaar oude Lumia vervangen door een van de Belcompany a €170)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Hmm, gister een Lumia 800 in gebruik genomen. Ziet er voor de rest goed uit, echter een enkel probleem.

Hij geeft geen internetverbinding weer zodra ik buiten mijn wifi ben. Dit terwijl mijn dataverbinding wel staat ingeschakeld en hij zegt dat er een actief netwerk(Vodafone) is. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevalley schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:36:
[...]
Hij geeft geen internetverbinding weer zodra ik buiten mijn wifi ben. Dit terwijl mijn dataverbinding wel staat ingeschakeld en hij zegt dat er een actief netwerk(Vodafone) is. Iemand een idee hoe dit kan komen?
Weet je zeker dat je actief netwerk hebt? Om dit te checken zet je wifi uit op je telefoon (settings>WiFi) en bezoekt dan een internetpagina.

Instellen van je Lumia 800 bij Vodafone: http://startup.vodafone.nl/startup/nokia-lumia-800/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:42:
[...]

Weet je zeker dat je actief netwerk hebt? Om dit te checken zet je wifi uit op je telefoon (settings>WiFi) en bezoekt dan een internetpagina.

Instellen van je Lumia 800 bij Vodafone: http://startup.vodafone.nl/startup/nokia-lumia-800/
Thanks,

was inmiddels al gelukt. Zat een typefoutje in de apn-instellingen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Na een week of twee nog erg blij met deze lumia en WP7.5.

Mijn toestel heeft alleen ook een rammelend camera knopje. Daar kun je het toestel voor laten reparen, maar ik twijfel of ik dat wel moet doen alleen voor een rammelend knopje.

Daarbij kraakt het toestel een beetje als de behuizing rond de aan/uit-knop wordt ingedrukt. Met het hoesje eromheen helemaal.

Hebben meer mensen een licht krakend toestel of is dit nieuwigheid wat moet slijten? Ik kan me voorstellen dat het niet al te strak in de behuizing kan zitten, omdat de spanning op het scherm dan te groot wordt...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:12:
Ik heb het volgende probleem. Ik vorige week over gestapt van een Samsung C3050 naar een Nokia Lumia 800 icm een Sim start 110 abbo van T-mobile Tot dan toe had ik geen problemen. Nu kan ik echter geen sms meer versturen. Melding "Kan bericht niet verzenden"Ik kan wel sms ontvangen.

Ik heb al onderstaande oplossingen geprobeerd
- Toestel ge-update naar laatste versie OS (7.10.8773.98)
- SIM eruit => opstarten => afsluiten => SIM er weer in => opstarten
- Fabrieks instellingen terug gezet
- Geprobeerd SMS centrale nr 0031624000000 invoeren, maar na opslaan staat dit nr er niet in
.
Alle pogingen zonder resultaat. Wie weet de oplossing?
Probleem is opgelost door de SIM kaart te vervangen door de provider (T-mobile). Nu is er ook een nummer zichtbaar bij sms centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:47:
Hebben er op dit moment meer mensen last van dat ze op www.windowsphone.com geen purchases van voor 3-9-2012 zien ? Ik kan hierdoor apps die voorheen gratis waren niet installeren op mijn nieuwe Lumia 800 (heb mijn 1 jaar oude Lumia vervangen door een van de Belcompany a €170)
Hmm, even een update. Ook vandaag nog steeds alleen apps die ik ná 3-9-2012 heb geinstalleerd. Hierdoor kan ik bv glƏƏk! en WPCentral niet herinstalleren. (Deze heb ik gescoord toen ze tijdelijk gratis waren) Bij vorige telefoon switches (mijn vorige Lumia is 3x terug geweest naar Nokia) werkte dit zonder problemen.

Heb contact gehad met MS maar degene op de chat kon er ook geen chocolade van maken. Ik heb het nu voor elkaar dat ik de apps die ik moet kopen weer gecrediteerd krijg, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens welke apps ik allemaal gratis heb binnen geschraapt ;)
retlaw schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:57:
Na een week of twee nog erg blij met deze lumia en WP7.5.

Mijn toestel heeft alleen ook een rammelend camera knopje. Daar kun je het toestel voor laten reparen, maar ik twijfel of ik dat wel moet doen alleen voor een rammelend knopje.

Daarbij kraakt het toestel een beetje als de behuizing rond de aan/uit-knop wordt ingedrukt. Met het hoesje eromheen helemaal.

Hebben meer mensen een licht krakend toestel of is dit nieuwigheid wat moet slijten? Ik kan me voorstellen dat het niet al te strak in de behuizing kan zitten, omdat de spanning op het scherm dan te groot wordt...
Hoort absoluut niet, heb hier 3 Lumia 800's (mijn oude, mijn nieuwe en die van mijn vriendin) en bij allen geen gekraak. Ik zou hem hiervoor opsturen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 21-11-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Jammer dat de Nokia whatsapp versie enkel voor de 820/920 gaat uitkomen, ik verwacht eigenlijk wel een stuk beter geschreven app dan de brakke whatsapp van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gaat er dan geen nieuwe whatsapp versie voor de 800 uitkomen? :{

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoort absoluut niet, heb hier 3 Lumia 800's (mijn oude, mijn nieuwe en die van mijn vriendin) en bij allen geen gekraak. Ik zou hem hiervoor opsturen.
was ik al bang voor... Dan ga ik toch maar opsturen.

Hoe zijn de ervaringen met reparatietijden? Ik heb geen vervangende smartphone helaas, dus hoop niet te lang..

Battle.net || Strava

• hjs
  • Niet online

hjs

retlaw schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met reparatietijden? Ik heb geen vervangende smartphone helaas, dus hoop niet te lang..
week of 2 was ik hem kwijt.

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:02
Chevalley schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:53:
Jammer dat de Nokia whatsapp versie enkel voor de 820/920 gaat uitkomen, ik verwacht eigenlijk wel een stuk beter geschreven app dan de brakke whatsapp van nu.
Heb je hiervan wellicht een bron? Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan verbeteren (wel goed trouwens dat Nokia deze actie onderneemt).

• Chevalley
Koenbr schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:21:
[...]

Heb je hiervan wellicht een bron? Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan verbeteren (wel goed trouwens dat Nokia deze actie onderneemt).
Addicted to your mates and messaging? WhatsApp for Lumia has it all…

WhatsApp Messenger is a cross-platform mobile messaging app, which allows you to exchange messages without having to pay for SMS. Because WhatsApp Messenger uses the same Internet data plan that you use for email and web browsing, there is no cost to message and stay in touch with your family, friends, and colleagues.

Current features for Nokia Lumia and Windows Phone smartphones include search, group creation plus photos, messaging encryption, location and contact sharing, etc. Upcoming features launching with the Nokia Lumia 920 and Nokia Lumia 820 will include a new user experience that takes advantage of a more panoramic look and feel, additional languages, emoticons, and more.

“With billions of messages delivered each day, WhatsApp’s core mission is to enable people from all around the world to continually stay connected to those that matter most: their family, friends, and colleagues,” said Brian Acton, Co-Founder of WhatsApp. “Through our partnership with Nokia, we are excited to launch a differentiated user experience tailored for the Nokia Lumia 920 and Nokia Lumia 820.”
http://conversations.noki...ps-coming-to-nokia-lumia/

• Tomba

Tomba

retlaw schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
[...]

2 weken ongeveer inderdaad. Mijn eerste Lumia 800 heb ik overigens 2x terug moeten sturen omdat het probleem niet verholpen was....

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

2 weken ongeveer inderdaad. Mijn eerste Lumia 800 heb ik overigens 2x terug moeten sturen omdat het probleem niet verholpen was....
Dat is wel lang en niet zo handig met de Sint voor de boeg, dan is het toch leuk als je even snel een plaatje kan schieten van het kleine spul...

Jij hebt er nu eentje over?!

Battle.net || Strava

• Scally
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Wil ook een Lumia 800 aanschaffen.. gebaseerd op jullie gebruikservaringen.. doen of niet doen? ;)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Tomba

Tomba

retlaw schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:51:
[...]

Dat is wel lang en niet zo handig met de Sint voor de boeg, dan is het toch leuk als je even snel een plaatje kan schieten van het kleine spul...

Jij hebt er nu eentje over?!
Nee :) Ik heb bij de BelCompany actie een nieuwe zwarte Lumia 800 gescoord voor 170 euro en via Nokia Cashback 140 euro teruggekregen voor mijn oude bekraste Lumia 800 (of ja, geld heb ik nog niet op mijn rekening matoch :P)
Omgerekend voor 30 piek een nieuwe onbekraste Lumia 800 met 2 jaar garantie ;)
Scally schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:06:
Wil ook een Lumia 800 aanschaffen.. gebaseerd op jullie gebruikservaringen.. doen of niet doen? ;)
Voor 170 euro echt the best phone money can buy ;) En sowieso krijg je via www.nokiacashback.nl minimaal 50 euro terug voor eender welke telefoon (werkend of niet ;))
Mij bevalt WP7 een stuk beter dan Android 2.3.7 en IOS 4-5-6 en het is naar mijn smaak ook een bloedmooie telefoon. De enige waar ik m persoonlijk voor zou inruilen is de 920, mja die is een heel stuk duurder natuurlijk O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 22-11-2012 15:13 ]

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Scally schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:06:
Tja, wacht dan op zijn minst even op de 820 als je de 920 niet ziet zitten... maar dat is persoonlijk.

- Mijn PC -

• Scally

Scally

SpitfireNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:09:
[...]

Tja, wacht dan op zijn minst even op de 820 als je de 920 niet ziet zitten... maar dat is persoonlijk.
Tja, ik wil niet teveel uitgeven. Bij PDAshop is ie nu 279 en een 820 komt volgens mij boven de 500 euries.
Simonly dus ik neem er geen abonnement bij.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• SpitfireNL
Mijn excuses ik had niet door dat ik in het L800 topic zat... ik dacht dat ik nog in het 920 topic zat.

Maar nu ik hier toch ben. Ik ben hierdoor wel geïnteresseerd geraakt in zo'n goedkope lumia 800 :9~ :9

Ik heb nog een werkende N8 (en een werkende N95) liggen die ik kan inruilen met de cashback actie. Krijg ik dan toch een mooi bedrag voor terug. 146 euro voor de N8.

Een nieuwe Lumia 800 kost maar 240 euro dus dan is de keuze al snel gemaakt.

Ik wil graag eerst weten of de apps "Whatsapp" en "Line" beschikbaar zijn en goed werken op de Lumia 800 (WP7,8) Weet iemand dat?

Wie weet kan ik later dan deze Lumia 800 wel ooit gaan omruilen met een nieuwe toekomstige cashbackactie voor bijvoorbeeld een Lumia 920 of een nu nog onaangekondigde phone.

- Mijn PC -

• Scally

Scally

Helaas mag je maar 1 telefoon inleveren.. tenminste, ik heb nog een N70 liggen en een 6233. De 6233 levert toch nog 60 euro op :)
SpitfireNL, waar heb jij em gezien voor 240 euro??

WhatsApp heb ik zelfs op de N95 werkend gekregen.. maar typen ging niet zo goed en hij gooide steeds de 3G verbinding open dus heb ik weer verwijderd.

• SpitfireNL
In de tweakers pricewatch zijn ongeveer 6 shops die hem voor 240 euro aanbieden... hmmmmm maar de shops zullen zeker ook aangesloten moeten zijn bij Nokia en de cashbackactie?

Ik heb nog wel een samsung galaxy SII van mijn werk maarja die is dus niet echt van mezelf en het is maar een Samsung (Nokia fan)
Deze cashbackactie geeft me nu mooi de gelegenheid om goedkoop een Nokia Lumia te proberen en om mee te spelen maar echt nodig heb ik hem niet. Daarom dat ik er opzich toch wel een wil hebben.

Maar is whatsapp en line ook goed werkend op de L800?

Ik weet al dat Whatsapp en Line wel goed werken op de L920 want die heb ik afgelopen vakantie in Thailand nog kunnen testen in de winkel. Maar de apps van WP7,8 en WP8 zijn niet over 1 kam te scheren. Daarom dat ik dit me afvraag.

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 22-11-2012 16:34 ]

- Mijn PC -

• Scally

Scally

Yep, voor de cashback actie moet je em aanschaffen bij:

Deelnemende partners zijn:
- KPN - Hi
- Telfort - Vodafone
- T-Mobile - Tele2
- Rabomobiel - Phone House
- BelCompany - Coolblue (o.a. pdashop.nl)
- Media Markt - Bol.com
- Saturn - MTV Mobile
- Kijkshop

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:02
Whatsapp werkt op de Lumia 800 niet optimaal. Op wifi worden nieuwe berichten alleen opgehaald als die in 'actieve' modus staat (ik zie regelmatig berichten uren later aankomen), de app is traag en notificaties werken niet goed. Het wifi probleem heb ik met 3g geen problemen, maar gezien de huidige abonnementsvormen neem ik aan dat je grotendeel van de tijd wifi zal gebruiken.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Scally schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:11:
[...]

Tja, ik wil niet teveel uitgeven. Bij PDAshop is ie nu 279 en een 820 komt volgens mij boven de 500 euries.
Simonly dus ik neem er geen abonnement bij.
BelCompany 168,98 euro, maar wel even zoeken, op een aantal plaatsen al op, logisch ;)

• soskes
Koenbr schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:56:
Whatsapp werkt op de Lumia 800 niet optimaal. Op wifi worden nieuwe berichten alleen opgehaald als die in 'actieve' modus staat (ik zie regelmatig berichten uren later aankomen), de app is traag en notificaties werken niet goed. Het wifi probleem heb ik met 3g geen problemen, maar gezien de huidige abonnementsvormen neem ik aan dat je grotendeel van de tijd wifi zal gebruiken.
Hier wil ik toch even op reageren. Bedoel je hiermee dat je puur en alleen op wifi berichten later binnenkrijgt? Dus heb je dan je 3G uit staan? Ik krijg hier namelijk alles gewoon direct binnen. Al meerdere malen getest nav de berichten hier op tweakers. Ik vind whatsapp wel goed werken, nogal traag en saaie bedoening, maar het werkt goed. Line gebruik ik niet dus daar kan ik niet op antwoorden.

Kortom, ik zeg doen! Lumia 800 is een schitterend toestel voor de huisige prijs.

• SpitfireNL
Is er iemand die a.u.b. voor mij even kan controleren of Line uberhaupt wel beschikbaar is in de app srore voor de L800?

- Mijn PC -

• hjs
  • Niet online

hjs

SpitfireNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:40:
Is er iemand die a.u.b. voor mij even kan controleren of Line uberhaupt wel beschikbaar is in de app srore voor de L800?
Deze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Omdat de htc 8s blijkbaar toch te weinig ruimte overhoudt voor navigatie ben ik weer terug aan het twijfelen. Wil ik het nieuwste, dan wordt hechte 8x. (Nokia wordt te duur) of deze 800.
Maar in de winkel waarschuwde ze mij dat de 800 veel bugs zou hebben. Is dat inmiddels opgelost met een update? Want dan gaat deze mee in de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:30
Wat voor bugs moeten dat zijn dan? Ik heb nooit last van bugs...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Same here, gee last van bugs. Ik vind het een fijn toestel waarbij de nokia software een echte toevoeging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
beccie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 07:05:
Maar in de winkel waarschuwde ze mij dat de 800 veel bugs zou hebben. Is dat inmiddels opgelost met een update?
Probleem zijn de 'bugs' in veel winkels. Daar zijn ze nog niet overal helemaal klaar voor Windows Phone. Probeer een goede winkel met goed geïnformeerde verkopers te vinden. Vaak wordt nog Androïd of iPhone aangeraden omdat ze Windows Phone niet goede genoeg kennen.

Ik heb mijn Lumia 800 sinds december en ben nog steeds erg tevreden. Ik wissel deze af met de iPhone 4s van de zaak. Ik vind het een mooi en onderscheidend toestel. De iPhone kan niet op tegen de snelheid van de Lumia als het gaat om checken van wat er op social media gebeurd. Grootste ergernis voor mij aan de Lumia is het gebrek aan multitasking. Maar dat is geen bug, dat is een eigenschap. Waar de Lumia weer heel goed in is, dat is het oppakken van Wifi signaal. Er zijn plekken - bijvoorbeeld bij ons in de slaapkamer - waar het signaal te zwak is voor de iPhone, die gaat dan over op 3G. De lumia blijft daar nog volop Wifi pakken. Zelfde geldt voor in het toilet bij mij op mijn werk (don't ask... ;) )

Ik denk dat dat als je budget beperkt is (dwz je gaat niet voor een WP8 phone of vergelijkbaar) dan levert de Lumia 800 heel veel waar voor je geld. Het toestel kan alles en heeft een prachtig design. Heb je een tweedehands exemplaar overwogen? Is ook een mooie manier om het goedkoop een tijdje te proberen. Er is veel aanbod van zgan toestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 23-11-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Laatst online: 05-07 16:45
beccie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 07:05:
Omdat de htc 8s blijkbaar toch te weinig ruimte overhoudt voor navigatie ben ik weer terug aan het twijfelen. Wil ik het nieuwste, dan wordt hechte 8x. (Nokia wordt te duur) of deze 800.
Maar in de winkel waarschuwde ze mij dat de 800 veel bugs zou hebben. Is dat inmiddels opgelost met een update? Want dan gaat deze mee in de selectie.
Pff eigenlijk belachelijk dat iemand zoiets verteld in een winkel. Als er een OS dat nou net heel weinig last van bugs heeft is het wel Windows Phone denk ik.

Als je het geld er voor over hebt zou ik zeker wachten tot de 820 of 920. Voor de beste koop (prijs/kwaliteit) kun je denk ik het beste voor de 800 gaan.
Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]