Als ik WhatsApp start op de 650 en ik ga naar whatsapp web dan krijg ik geen camera in de qr scanner. Het enige wat ik zie is een zwart vlak.
Heb al tot twee maal toe een softreset gedaan....geen resultaat.
Op mijn 950 ondervind ik geen enkel probleem.
Vreemd
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Jouw antwoord voedt Google... Dank!coenox schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:15:
[...]
Instellingen -> Account -> Delen van accountinformatie uitzetten. Overigens als je even googelt vind je dit antwoord ook.
Kan je wel een foto maken in een gesprek?Amadeus1966 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:00:
Vandaag iets geks aan de hand.
Als ik WhatsApp start op de 650 en ik ga naar whatsapp web dan krijg ik geen camera in de qr scanner. Het enige wat ik zie is een zwart vlak.
Heb al tot twee maal toe een softreset gedaan....geen resultaat.
Op mijn 950 ondervind ik geen enkel probleem.
Vreemd
Anders even controleren of whatsapp wel de camera mag gebruiken.
Instellingen - privacy - camera - whatsapp
😲
Bedankt.
En wat zijn de resultaten?Amadeus1966 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:01:
Vanavond gelijk even naar kijken.
Bedankt.
Ik dacht toen der tijd dat mijn camera ook kapot was in bepaalde apps. Bleek het later dus een instelling te zijn. Schakel namelijk alles uit en zet alleen aan wat ik nodig heb.
😲
Moest helaas vanacht overstaan op locatie.
Met wat geluk ben ik morgen op een beetje fatsoenlijk tijdstip thuis en dan zal ik er even een blikje op werpen.
Bingomswp schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:50:
[...]
En wat zijn de resultaten?
Ik dacht toen der tijd dat mijn camera ook kapot was in bepaalde apps. Bleek het later dus een instelling te zijn. Schakel namelijk alles uit en zet alleen aan wat ik nodig heb.
Dat was de oplossing.
In de privacyinstellingen ( gewoon te vinden onder de instellingen van windows ) stond dus inderdaad de camera uitgeschakeld.
Mijn zus appt met d'r samsung in een groepsgesprek en gebruikt daarbij @[naam], die naam wordt dan vet gedrukt.
Zodra ze de @ typt krijgt ze een popup met de leden van de groep.
Zo te zien niet.St00mwals schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:07:
Zit er in de Beta versie van WA de mogelijkheid om in groepsgesprekken mensen te taggen?
Mijn zus appt met d'r samsung in een groepsgesprek en gebruikt daarbij @[naam], die naam wordt dan vet gedrukt.
Zodra ze de @ typt krijgt ze een popup met de leden van de groep.
Professioneel Heftruck Syndroom
Ja heb ik ook. Nog geen gelegenheid gehad om het uit te zoeken, maar irritant is het wel.NeFoRcE schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:32:
Meer mensen bij wie Whatsapp Web geen berichten meer toont? Lijkt sinds de laatste update van WA-beta zo te zijn. Raar?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Yup, doet het hier ook niet meer.NeFoRcE schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:05:
Meer mensen hier last van? Heb nu al een week ofzo dat Whatsapp Web niks toont?
WA Beta gebruik ik
L435 met WP8.1
Gisterenavond keek ze in haar contactenlijst van WA en daar stond ineens een extra contact bij! Een onbekende naam met een onbekend nummer...
Hier heeft ze nooit contact mee gehad, niet via WA en nooit gebeld. Contact staat ook niet in de Personen-hub.
Ik heb die contact maar geblokkeerd maar snap niet hoe die in de lijst is gekomen. Geen idee. Jullie wel?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Heb je het nummer nog?
edit: valt mee, ze voert gewoon het nummer in bij Google ....
[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 04-10-2016 10:59 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Met "onbekend nummer" bedoel ik een telefoonnummer wat we niet herkennen.GerCor schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:55:
Je kunt, maar ik zou ook niet weten hoe want mijn vriendin zoekt het dan uit, op internet vaak de naam bij het nummer achterhalen. Kan het niet zijn dat ze keer gebeld is en deze per ongeluk heeft toegevoegd?
Heb je het nummer nog?
edit: valt mee, ze voert gewoon het nummer in bij Google ....
(Naam + nummer staat hij de contacten.)
En Nee, ze heeft dat nummer nooit gebeld. Is ook nooit gebeld door die persoon Haar nummer is slecht bij zeer weinig mensen bekend...
[ Voor 3% gewijzigd door Punkrocker op 04-10-2016 11:44 ]
Als ze WhatsApp heeft is haar nummer bij heel veel mensen bekend. Moet je toch weten.Punkrocker schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:43:
[...]
Met "onbekend nummer" bedoel ik een telefoonnummer wat we niet herkennen.![]()
(Naam + nummer staat hij de contacten.)
En Nee, ze heeft dat nummer nooit gebeld. Is ook nooit gebeld door die persoon Haar nummer is slecht bij zeer weinig mensen bekend...
Ik kreeg in de vakantie ook een 'onbekend' nummer in mijn WhatsApp. Bleek van een stageloper te zijn die vroeg of ik zijn dienst kon overnemen. Heeft hij waarschijnlijk gekregen van een collega van mij. Ik zou mijn nummer nooit aan hem geven, mijn collega's blijkbaar wel.
[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 04-10-2016 12:11 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja OK. Maar komt dan meteen iedereen maar in je contactenlijst te staan? Nee toch.GerCor schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Als ze WhatsApp heeft is haar nummer bij heel veel mensen bekend. Moet je toch weten.
...
Komt diegene dan meteen in haar contactenlijst te staan als hij/zij haar heeft toegevoegd? Of pas als er contact is geweest?
Toen ik vroeg wie ze was...antwoorde ze met ben jij niet?????
Nope.
Bleek later een vriendin van mijn vrouw te zijn, moet eerlijk zeggen ik kijk nu met hele andere ogen naar haar.
Hoe naïef kan je zijn.
Mooi man, of juist niet?Amadeus1966 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:39:
Zo kreeg ik van een toen des tijds onbekende dame kuch kuch leuke foto's toegestuurd.
Toen ik vroeg wie ze was...antwoorde ze met ben jij niet?????
Nope.
Bleek later een vriendin van mijn vrouw te zijn, moet eerlijk zeggen ik kijk nu met hele andere ogen naar haar.
Hoe naïef kan je zijn.
Maar tjezus....wat een blunder.
Vindt het alleen bijzonder triest voor haar man.
Het zou je partner maar zijn.
Aha, ik vroeg me al af wat er veranderd was. Kon er niks aan ontdekken. De release notes zijn al een jaar niet meer bijgewerkt of zohherrie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:46:
WhatsApp heeft weer een update gehad. Het is nu o.a. mogelijk om een backup te maken naar OneDrive.

EDIT: Je moet alleen wel zorgen dat het scherm niet uitgaat tijdens de upload, anders krijg je als je 'm weer aan zet 'Hervatten...' en een paar seconden later begint hij opnieuw met uploaden. Is wel ff een lange zit zo zeg om hem te moeten babysitten

[ Voor 34% gewijzigd door Jerrythafast op 07-10-2016 10:16 ]
Hmmm, t.b.v. backup:hherrie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:46:
WhatsApp heeft weer een update gehad. Het is nu o.a. mogelijk om een backup te maken naar OneDrive.
Tap Next to give WhatsApp permission to: 'Sign you in automatically', ok, die snap ik, maar 'Access your email addresses'?
Hij logt in met je Outlook e-mail adres. Dat is hoe OneDrive werkt...The Lord schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Hmmm, t.b.v. backup:
Tap Next to give WhatsApp permission to: 'Sign you in automatically', ok, die snap ik, maar 'Access your email addresses'?
[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 07-10-2016 10:28 ]
- korte stukjes video als GIF versturen
- afbeelding naar meerdere ontvangers tegelijk sturen
- aangepaste emoji
- 'taggen' in groepsapps is zichtbaar (maar zelf kun je nog niet taggen?!)
Bij mij ging het uploaden gewoon door terwijl het scherm uit stond.Jerrythafast schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
[...]
Aha, ik vroeg me al af wat er veranderd was. Kon er niks aan ontdekken. De release notes zijn al een jaar niet meer bijgewerkt of zoDit is een welkome toevoeging!
EDIT: Je moet alleen wel zorgen dat het scherm niet uitgaat tijdens de upload, anders krijg je als je 'm weer aan zet 'Hervatten...' en een paar seconden later begint hij opnieuw met uploaden. Is wel ff een lange zit zo zeg om hem te moeten babysittenEen en ander heeft natuurlijk ook te maken met het gebrek aan breedband upload. Ik behoor niet tot de happy few met glasvezel.
Ik vind de zin:The Lord schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Hmmm, t.b.v. backup:
Access your info at any time
Toch wel wat schokkender voor een partij als FaceBook WhatsApp...
Die optie werkte bij mij voor de update ook al, helaas het zelf taggen nog niet....hherrie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:06:
[...[
- 'taggen' in groepsapps is zichtbaar (maar zelf kun je nog niet taggen?!)
[...]
Windows is Windows 10 op een Lumia 550.
Toen ik een tijdje geleden de pop-up kreeg over de nieuwe voorwaarden, heb ik het delen van informatie met Facebook gelijk uitgeschakeld. Maar de instelling om dat te doen, heb ik nooit in het menu gezien.
Je had vanaf 25 augustus 30 dagen de tijd om dit uit te schakelen en inmiddels die termijn verstreken. Mocht je niks hebben laten weten in die 30 dagen, dan is het automatisch ingeschakeld.kdekker schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:42:
Vraagje: als je geen facebook account hebt, maar wel whatsapp, is dan de koppeling naar facebook uit te zetten in de whatsapp instellingen? Ik zie nl. niet zo'n instelling zoals genoemd wordt op bijv. https://www.telefoonabonn...ppeling-met-facebook-uit/.
Als je vanaf het begin al op 'Nee' had gedrukt, dan krijg je die optie inderdaad niet te zien, omdat je het al niet geaccepteerd hebt.hherrie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:04:
Toen ik een tijdje geleden de pop-up kreeg over de nieuwe voorwaarden, heb ik het delen van informatie met Facebook gelijk uitgeschakeld. Maar de instelling om dat te doen, heb ik nooit in het menu gezien.
1
2
| Dit is een test En jij bent quartz |
De onderkant van de "j" en "q" valt buitenbeeld bij het invoeren, omdat het invoerveld deels achter het keyboard zit (sinds de update).
Nee, geen probleem mee. Valt precies op de lijn. Kan er misschien aan liggen welke lettergrootte je gebruikt?b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:54:
Meer mensen last van het feit (op een L950) dat als je twee regels (of meer) invoert in Whatsapp, dat de onderkant van de letters uit beeld vallen (in het invoer veld).
code:
1 2 Dit is een test En jij bent quartz
De onderkant van de "j" en "q" valt buitenbeeld bij het invoeren, omdat het invoerveld deels achter het keyboard zit (sinds de update).
Zou kunnen, staat bij mij op standaard (nooit iets aangepast).GerCor schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:05:
[...]
Nee, geen probleem mee. Valt precies op de lijn. Kan er misschien aan liggen welke lettergrootte je gebruikt?
Het is na de update van gisteren (eergister?) - geen ramp verder.
Het is het toestel van mijn dochter. Ik weet niet precies wanneer de update geïnstalleerd is (ik dacht dat die 25 dagen pas na installatie gingen tellen) en ik weet niet wat ze bij de installatie opgegeven heeft (ja of nee).rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:18:
[...]
Je had vanaf 25 augustus 30 dagen de tijd om dit uit te schakelen en inmiddels die termijn verstreken. Mocht je niks hebben laten weten in die 30 dagen, dan is het automatisch ingeschakeld.
[...]
Als je vanaf het begin al op 'Nee' had gedrukt, dan krijg je die optie inderdaad niet te zien, omdat je het al niet geaccepteerd hebt.
Hoe dan ook, ze heeft geen Facebook. Is er achteraf dan geen enkele mogelijkheid dit aan te passen? Dan is dat nu niet bepaald netjes van WhatsApp/Facebook...
Nee. Die datum was vanaf 25 augustus. Als je nu Whatsapp installeert ga je geloof ik automatisch akkoord.kdekker schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:12:
Het is het toestel van mijn dochter. Ik weet niet precies wanneer de update geïnstalleerd is (ik dacht dat die 25 dagen pas na installatie gingen tellen) en ik weet niet wat ze bij de installatie opgegeven heeft (ja of nee).
Nee, helaas is die er niet nee. Maar als ze geen Facebook heeft veranderd er voor haar helemaal niks.Hoe dan ook, ze heeft geen Facebook. Is er achteraf dan geen enkele mogelijkheid dit aan te passen? Dan is dat nu niet bepaald netjes van WhatsApp/Facebook...
'Sign you in automatically' lijkt me logisch om op OneDrive te komen; WA krijgt dan een token om OneDrive te benaderen.Jerrythafast schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:28:
Hij logt in met je Outlook e-mail adres. Dat is hoe OneDrive werkt...
'Access your email addresses' klinkt dan toch onnodig. Of ik mis even iets in de wijze van toegang verlenen aan applicaties.
Die vind ik ook vreemd klinken.St00mwals schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:38:
Ik vind de zin:
Access your info at any time
Toch wel wat schokkender voor een partij als FaceBook WhatsApp...
Toch maar eens de SDK's doorlezen m.b.t. authenticatie en autorisaties, voordat ik akkoord ga.
Bedankt.rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:13:
[...]
Nee. Die datum was vanaf 25 augustus. Als je nu Whatsapp installeert ga je geloof ik automatisch akkoord.
[...]
Nee, helaas is die er niet nee. Maar als ze geen Facebook heeft veranderd er voor haar helemaal niks.

EDIT; In-app meldingen uitzetten werkt dus niet, alleen volgende. Ik sta op het punt WhatsApp voor eeuwig te verwijderen.
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 08-10-2016 10:57 ]
Dit kreeg ik ook zodra ik de Onedrive-backup optie aanzette. Vrij logisch dat ze daar voor toestemming vragen. Of heb je deze optie niet aangezet of had je hem zelfs al in gebruik? Als je het niet wil gewoon Onedrive-backup optie uitzetten.GerCor schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:46:
Wel godverdegodver. Sinds vandaag, als ik WhatsApp open krijg ik dit: Pleur op ....![]()
![]()
[afbeelding]
EDIT; In-app meldingen uitzetten werkt dus niet, alleen volgende. Ik sta op het punt WhatsApp voor eeuwig te verwijderen.
Het vreemde is; ik hoef geen back-up van WhatsApp, heb het dan ook niet aangezet maar vanmorgen ineens dat bericht en inderdaad, OneDrive staat aan. Dus, gelijk weer uitgezet. Ik wil ook geen 'ongewenste' foto's en andere troep van mijn contacten. Dus, dat had ik ook allang uitgezet. Blijf aan het verwijderen .....Garwinski schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:15:
[...]
Dit kreeg ik ook zodra ik de Onedrive-backup optie aanzette. Vrij logisch dat ze daar voor toestemming vragen. Of heb je deze optie niet aangezet of had je hem zelfs al in gebruik? Als je het niet wil gewoon Onedrive-backup optie uitzetten.
Immers als je je toestel kwijt bent ben je alles kwijt.
Nu is het misschien met de doorsnee bladieblah niet zo'n ramp maar kan me best voorstellen dat sommige mensen een bepaalde meerwaarde hechten aan dergelijke backups
Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt bij mijn overgang van de Lumia 640 naar de Lumia 950. De Whatsapp-update kwam precies op tijd met de OneDrive-integratie. Ik kon de Whatsapp-backup van de 640 op de 950 met gemak terugzetten. De database lijkt versleuteld. Zo heb ik ook de wachtwoorden voor de Password Padlock-app overgezet. Handig, maar ik maak me (met alle cloud-services) ook zorgen om de privacy.GerCor schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:05:
[...]
Het vreemde is; ik hoef geen back-up van WhatsApp, heb het dan ook niet aangezet maar vanmorgen ineens dat bericht en inderdaad, OneDrive staat aan. Dus, gelijk weer uitgezet. Ik wil ook geen 'ongewenste' foto's en andere troep van mijn contacten. Dus, dat had ik ook allang uitgezet. Blijf aan het verwijderen .....
Nope. Geen last van. Heb je al geprobeerd Whatsapp te verwijderen en opnieuw te installeren?JerX schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:00:
Sinds de update werkt mijn WA niet meer. Ik krijg geen notificaties of nieuwe updates meer binnen, ik moet verplicht de app openen voor dat ik wat binnen krijgt. Battery safe mode staat uit en de app is toegelaten op achtergrond te draaien. Andere mensen hier ook last van?
Nee, maar ik heb het idee dat ik dit elke maand wel kan gaan doen. Word een beetje moedeloos van Windows Mobile 10coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:22:
[...]
Nope. Geen last van. Heb je al geprobeerd Whatsapp te verwijderen en opnieuw te installeren?
De ervaringen wisselen kennelijk nogal. Ik heb een Lumia 950 met een production build. Is superstabiel, eigenlijk nooit problemen met apps.JerX schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Nee, maar ik heb het idee dat ik dit elke maand wel kan gaan doen. Word een beetje moedeloos van Windows Mobile 10, maar goed das een andere discussie.
Ik heb ook een Lumia 950, maar valt vaak opeens uit of herstart omdat een app vastloopt. Heb al 2 vervangende toestellen gehad en het blijft terug komen. Ik was zeer tevreden over WP8, maar WM10 ugh...coenox schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
De ervaringen wisselen kennelijk nogal. Ik heb een Lumia 950 met een production build. Is superstabiel, eigenlijk nooit problemen met apps.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Zet je telkens een backup terug? Anders dat eens een keer niet doen en kijken of je het dan nog steeds hebt.JerX schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:31:
[...]
Ik heb ook een Lumia 950, maar valt vaak opeens uit of herstart omdat een app vastloopt. Heb al 2 vervangende toestellen gehad en het blijft terug komen. Ik was zeer tevreden over WP8, maar WM10 ugh...
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik mute het toch niet voor niks?dreameater schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:57:
laatste béta versie heeft de functionaliteit om mensen een 'mention' te geven in een groepschat. Zo krijgen ze een pushbericht ondanks ze wellicht de betreffende groep 'gemute' hebben.
Daar zit wat in.. maar de helft van de 'noobs' weet toch niet dat de functie bestaat dus ik zou met niet al te veel zorgen maken
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Wat ik nog wel krijg is dat hij geluid maakt zodra ik een bericht binnenkrijg en op dat moment de mobiel gebruik. Dat terwijl ik in Whats-app heb aangegeven dat ik geen geluid wil.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ah meer mensen met dit probleem dus. Ik heb exact hetzelfde, dit trouwens na een hard-reset van mijn toestel.. Daarvoor nooit problemen..stevens20 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:23:
Bij mij werken eindelijk de notificaties weer normal. Ik had een tijdje las van verkeerde weergave van ongelezen berichten. Op mijn lockscreen stond dan dat ik 2 ongelezen berichten had maar die had ik daarvoor al gelezen. ook als ik via het pulldown menu even kijk wat er gestuurd is en een zin aanklik om de app te openen bleef de rest van de berichten uit hetzelfde gesprek op ongelezen staan. Dit is nu weer opgelost.
Maar als ik de barcode voor web Whatsapp wil scannen pakt hij dit niet.
Meer mensen hier last van ?
Zal geen oplossing zijn, maar bij Settings (algemeen, niet van WP) zag ik vandaag onder "privacy / camera" de optie "geef - whatsapp - toestemming om de camera te benaderen...Voxxie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:19:
Heb sinds gisteren een Elite X3, Whatsapp op het toestel werkt prima.
...misschien staat hij uit daar?
Of de camera kan niet focussen op de QR code op je monitor - en daarmee dus niet inloggen.
Het lijkt alsof het keyboard over de onderkant van de fonts schuift (maar in feite vallen de onderste fonts gewoon buiten het input-veld).
Resolutie / font-size zijn standaard, het is sinds +/- 2 updates terug... herkenbaar?
Ja, exact hetzelfde probleem hier.Voxxie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:19:
Heb sinds gisteren een Elite X3, Whatsapp op het toestel werkt prima.
WhatsApp kan de barcode niet lezen. Draai hier wel de beta versie, mocht dat wat uitmaken.
Deze functionaliteit is vandaag in een update aan de reguliere versie (2.16.248) van de app toegevoegd.dreameater schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:57:
laatste béta versie heeft de functionaliteit om mensen een 'mention' te geven in een groepschat. Zo krijgen ze een pushbericht ondanks ze wellicht de betreffende groep 'gemute' hebben.
Keurig, mooi dat ze die releases nu zo 'kort' op elkaar uitbrengen =)Fzim schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:45:
[...]
Deze functionaliteit is vandaag in een update aan de reguliere versie (2.16.248) van de app toegevoegd.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Op verschillende Engelse fora melden andere Elite X3 hetzelfde probleem. Het lijkt dus aan het toestel te liggen.beste-spellen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:38:
[...]
Ja, exact hetzelfde probleem hier.
WhatsApp kan de barcode niet lezen. Draai hier wel de beta versie, mocht dat wat uitmaken.
Even een update afwachten dus
Zodra je ook maar een beetje chathistorie hebt dan is het te pas en te onpas:
hervatten...hervatten...
Sta je continu 5sec te wachten...wat heerlijk fijn is als je in Telegram een geprek voert met iemand, en tegelijkertijd op Whatsapp ook met iemand.. 90% van de tijd loop je naar hervatten te kijken... ik pleer dat ding nog eens de raam uit (Lumia 950, nieuwe install, en de non beta van whatsapp, de beta is overigens niet beter hiermee)
https://wren.co/join/Devian
Er is duidelijk wat mis, het hoort retesnel te gaan met een 950. Ook ik heb inmiddels een flinke chat-geschiedenis, maar van enig wachten is geen sprake. Zoals eerder terecht opgemerkt, mogelijk heeft het met een externe opslag te maken? Gebruik je deze niet dan is er meer aan de hand.Devian schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:35:
Ik word strontziek van whatsapp...
hervatten...hervatten...
Sta je continu 5sec te wachten...wat heerlijk fijn is als je in Telegram een geprek voert met iemand, en tegelijkertijd op Whatsapp ook met iemand.. 90% van de tijd loop je naar hervatten te kijken... ik pleer dat ding nog eens de raam uit (Lumia 950, nieuwe install, en de non beta van whatsapp, de beta is overigens niet beter hiermee)
Testing, one, two ...
Ja heb ik ook last van.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:06:
Als ik in Whatsapp voor W10M meer dan één regel tekst invoer, wordt de onderste regel afgebroken op ongeveer 2/3e van de letterhoogte.
Het lijkt alsof het keyboard over de onderkant van de fonts schuift (maar in feite vallen de onderste fonts gewoon buiten het input-veld).
Resolutie / font-size zijn standaard, het is sinds +/- 2 updates terug... herkenbaar?
Yup - meer mensen (las ik via-via)... afwachten tot ze het weer corrigeren (voorheen ging het wel goed).
Nu is het net of de letters verzuipen onder de waterlijn...
Nee, heb het ook alleen met Whatsapp...en alleen nu ik heel veel app met iemand. De rest is alles gewoon snel. Zal een deze dagen eens kijken of ik hetzelfde heb met mijn andere 950. (heb er nog 1 liggen hier)hardware-lover schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:08:
[...]
Er is duidelijk wat mis, het hoort retesnel te gaan met een 950. Ook ik heb inmiddels een flinke chat-geschiedenis, maar van enig wachten is geen sprake. Zoals eerder terecht opgemerkt, mogelijk heeft het met een externe opslag te maken? Gebruik je deze niet dan is er meer aan de hand.
https://wren.co/join/Devian
Dit is zó herkenbaar. Ik heb dan wel een L730 (en dus minder geheugen), maar ook daar is het sinds de laatste paar updates steeds meer "hervatten" dan direct naar een gesprek. Voorheen drukte ik op een notificatie en dan kon ik gelijk aan de slag. Nu standaard "hervatten" in beeld; wel een toetsenbord in beeld, maar de tekst krijg je niet te zien en het laatste deel v/h gesprek valt weg achter het toetsenbord; uitlijning van de tekst... en die verschillende formaten emoticons... Stuur een losse emoticon en het halve scherm wordt gelijk gevuld.Devian schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:35:
Ik word strontziek van whatsapp...
hervatten...hervatten...
Ik wil geen geluid bij een notificatie (enkel een toast / banner in beeld).
Dus binnen WA heb ik "no sounds" geselecteerd, en binnen de algemene settings / notificaties enkel "show banners, no sound" en voor de zekerheid als geluid "x no sound".
Tada... bij elke app krijg ik nu een geluidje... enige optie is het algehele geluid uitzetten, maar dan mis ik weer telefoongesprekken...

Nieuwste 'stabiele' versie van WhatsApp op WP8.1 (ik geloof vandaag geupdatet? heeft het niet opgelost iig).
[ Voor 9% gewijzigd door Jerrythafast op 18-10-2016 21:08 . Reden: Versie-informatie toegevoegd. ]
Iedereen de update van WhatsApp van vandaag gemist?b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:40:
Sinds de update(s) van vorige week / gister negeert WA mijn instellingen qua geluid.
Als we het nu niet over de beta hebben?b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:40:
Sinds de update(s) van vorige week / gister negeert WA mijn instellingen qua geluid.
Ik wil geen geluid bij een notificatie (enkel een toast / banner in beeld).
Dus binnen WA heb ik "no sounds" geselecteerd, en binnen de algemene settings / notificaties enkel "show banners, no sound" en voor de zekerheid als geluid "x no sound".
Tada... bij elke app krijg ik nu een geluidje... enige optie is het algehele geluid uitzetten, maar dan mis ik weer telefoongesprekken...
Als ik via het action-center, onder Alle instellingen > [in regel typen en selecteren] geluiden > app geluiden beheren > Whatsapp >> meldingsgeluid > X Geen < selecteer, dan blijft het stil en komt er enkel een banner in beeld bij een nieuw bericht. Ik heb binnen whatsapp verder niets gewijzigd aan de instellingen om deze stil te krijgen.
Testing, one, two ...
Ik had hem maandag (gisteren, toen jij hem kreeg) en het is geen bèta... een reguliere update - maar blijkbaar ben ik de enige...GerCor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:34:
[...]
Iedereen de update van WhatsApp van vandaag gemist?
[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 19-10-2016 11:34 ]
Zou het niet aan de laatste update van W10M liggen? Met Whatsapp-notificaties heb ik geen problemen, maar wel met die van Twitter en Facebook.Jerrythafast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:34:
WhatsApp doet sowieso rare dingen met het geluid. Het komt regelmatig voor dat hij bij mij geen geluid maakt als er een appje binnenkomt, terwijl dat wel de bedoeling is. Dit als het scherm van de telefoon uit staat.
? Doet het prima hoor? Heb je toevallig WhatsApp Beta geinstalleerd? Die was/is "stuk" op dit vlak.Amadeus1966 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:05:
Whatsapp web werkt ook niet meer met edge.
De webversie brengt me nu telkens naar de hoofdpagina van whatsapp.
Ik heb op mijn 950 naast whatsapp ook nog een webversie draaien van mijn andere toestel.
Dit ging altijd goed...tot vanavond.
[ Voor 38% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-10-2016 21:16 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lijkt mij zeer sterk. Mijn Lumia 925 met WP8.1 is daar redelijk immuun voor.FreshM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
Zou het niet aan de laatste update van W10M liggen? Met Whatsapp-notificaties heb ik geen problemen, maar wel met die van Twitter en Facebook.

Ik draai zowel de nieuwste stabiele versie van Windows en de nieuwste stabiele versie van WhatsApp. Dus geen insider preview en geen beta versie. Voor mijn telefoon heeft Microsoft uiteindelijk W10M niet officieel uitgebracht.
Ah, je opent WhatsApp Web op je mobiel? Website preference in Edge toevallig op Mobile gezet? (of hoe dat ook in Nederlands is?), want dan redirect die inderdaad. Als je het op desktop zet niet.Amadeus1966 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:08:
Nope de echte enige officiële release.
De webversie brengt me nu telkens naar de hoofdpagina van whatsapp.
Ik heb op mijn 950 naast whatsapp ook nog een webversie draaien van mijn andere toestel.
Dit ging altijd goed...tot vanavond.
U gaat door voor de wasmachine 👍Caelorum schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:36:
[...]
Ah, je opent WhatsApp Web op je mobiel? Website preference in Edge toevallig op Mobile gezet? (of hoe dat ook in Nederlands is?), want dan redirect die inderdaad. Als je het op desktop zet niet.
Dat was inderdaad de oplossing.
Bedankt
Soms heel soms denken we te moeilijk en ligt het antwoord vlak voor je neus.
Op mijn Lumia 650 met versie 1607 en build: 10.0.14393.321 heb ik sinds de laatste (2.16.256) update ook irritaties met het 'hervatten'. Bij iedere poging om WhatsApp te openen krijg ik deze melding en vervolgens bij het openen van een chat nogmaals. Verder crashed WhatsApp iedere keer zodra ik een foto neem via de WhatsApp optie, een foto maken via de Microsoft app en toevoegen/delen via Whatsapp gaat goed.
Het filmen via Whatsapp is wel mogelijk, het versturen echter niet. Filmpje blijft maar 'laden' en soms komt de voortgangsbalk tot bijna een kwart. Opnieuw installeren heeft tot nu toe geen effect gehad...
Maar weer wachten op de volgende update...
[ Voor 0% gewijzigd door JL-IP(!) op 20-10-2016 14:25 . Reden: typefoutje ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik heb al vanaf het begin dat ik zelf gemaakte filmpjes niet kan versturen (het lijkt niet gecomprimeerd te worden maar full size verzonden te worden)JL-IP(!) schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:25:
Goedemiddag,
Op mijn Lumia 650 met versie 1607 en build: 10.0.14393.321 heb ik sinds de laatste (2.16.256) update ook irritaties met het 'hervatten'. Bij iedere poging om WhatsApp te openen krijg ik deze melding en vervolgens bij het openen van een chat nogmaals. Verder crashed WhatsApp iedere keer zodra ik een foto neem via de WhatsApp optie, een foto maken via de Microsoft app en toevoegen/delen via Whatsapp gaat goed.
Het filmen via Whatsapp is wel mogelijk, het versturen echter niet. Filmpje blijft maar 'laden' en soms komt de voortgangsbalk tot bijna een kwart. Opnieuw installeren heeft tot nu toe geen effect gehad...
Maar weer wachten op de volgende update...