Inmiddels een paar uur gespeeld met deze telefoon. Mijn eerste WP na een paar jaar Android. Het volgende kan ik er over zeggen:
- het gemis van een notification led maar dat wisten we van tevoren
- app lijst wordt wel erg lang, gelukkig kan je vrij snel scrollen met behulp van de letters.
- het gemis om je BT/Wi-Fi/3G snel uit en aan te zetten. Zal vast wel een app voor zijn.
- geen batterijpercentage in je hoofdscherm, netwerksterkte e.d. staan ook op hidden. Zal vast wel een app voor zijn.
- het is jammer dat het hoofdscherm niet helemaal gevuld wordt, rechts heb je een aardige zwarte balk die onbenut wordt. De tiles grootte kan je (nog) niet veranderen maar dat wordt ws wel opgelost in de nieuwe sw release 7.8
- camera is inderdaad 'meh'. Ik krijg al snel een groen gele zweem over de foto's. Ergens wel gek want de preview lijkt wel ok te zijn. Pas op het moment van afdrukken zie je de witbalans veranderen.
- bel kwaliteit lijkt goed te zijn. Geen gekraak e.d.
- Marketplace vind ik nogal druk qua opzet. Ik had liever een recht toe recht aan variant gezien zoals android. Kwestie van gewenning. App ecosysteem is inderdaad een stuk minder dan iOS en Android maar de apps die ik zocht waren gelukkig beschikbaar.
- Snelheid toestel. FB via people loopt als een trein. Verder geen lag in menu's e.d..
- Bouwkwaliteit toestel. Als een huis. Toestel ligt ook lekker in de hand en is niet te dun. Bijgeleverde hoesje is een leuke bijkomstigheid. Waar zie je dat tegenwoordig nog?
- beeldkwaliteit is goed. Zwart is gewoon zwart en geen grijszwart. Qua kleuren vergelijkbaar met mijn oude HTC Desire (amoled). De 3 handmatige helderheidsniveau's vind ik wel jammer. Ik had liever een slider gezien.
- Klepje voor USB poort ziet er wel fragiel uit. Ik snap sowieso niet waarom deze linksboven zit.
- Nokia apps zijn een echte toevoeging. Ik heb de meeste nog niet echt kunnen testen maar ze zien er veel belovend uit.
- Zou wel meer thema kleuren willen zien. In het lumia 920 topic stond er een high contrast mode foto die er wel erg

uitziet
Maar ach, voor 119 euro (incl cashback) mag ik eigenlijk niet klagen. Want voor dit geld heb je gewoon een puike no nonsense telefoon die wel even mee gaat.