Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind het wel handig die letters, dat navigeert wel snel als je > 100 apps hebt. Gewoon op de eerste letter klikken. Hetzelfde voor de contacts.
Mijn Lumia vind het echter nodig om vóór te gaan lopen..... ???
Automatisch instellen via netwerk werkt volgens mij ook niet (bij KPN)
Volgens mij kun je dat ook "forceren" door gewoon op een letter te klikken als je in de app-lijst aan het scrollen bent. Dan geeft ie automatisch een bordje met alleen letters en kan je alsnog snel kiezen.spNk schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:51:
Ik heb laatst mijn toestel gereset, en heb maar snel even wat extra app's geinstalleerd juist omdat ik die functie mistte.
Dat automatisch instellen is inderdaad nog steeds een issue. Als ik dat aan zet, gaat mijn Lumia 11 minuten voor lopen (T-Mobile)peerke63nl schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:05:
Je zou toch denken dat een gsm aardig de juiste tijd moet aangeven.
Mijn Lumia vind het echter nodig om vóór te gaan lopen..... ???
Automatisch instellen via netwerk werkt volgens mij ook niet (bij KPN)

Automatische tijd werkt hier namelijk wel perfect (Proximus)
wat kan ik nu best doen ? ik ben wat handig en wil het wel zelf vervangen daar het bij nokia 200euro kost , iemand ervaring met bepaalde sites waar je schermpjes kunt bestellen appart ?
is het zo makkelijk als het op youtube lijkt ?
alvast bedankt !
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Ja, het is echt zo gemakkelijk. Ik heb overigens een scherm voor €130,- laten vervangen bij een shopje hier in Groningen, maar achteraf was ik er niet geheel tevreden over. Het plastic frame van het scherm zat er nogal half opgelijmd, waardoor het scherm bewoog en de datakabel dit niet leuk vond, verder waren een aantal grounding pins helemaal platgedrukt. Soit, n.a.v. die video dit alles zelf nog kunnen fixen. Het scheelt je ongeveer €100,- als je het zelf doet, enige wat je niet meer hebt is garantie op de reparatie.Hanzzzie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:34:
hebbet ook zitte , gisteren gsm patat op de grond ( nog niet van zo hoog ) en barst in scherm maar scherm werkt nog en touch ook ...
wat kan ik nu best doen ? ik ben wat handig en wil het wel zelf vervangen daar het bij nokia 200euro kost , iemand ervaring met bepaalde sites waar je schermpjes kunt bestellen appart ?
is het zo makkelijk als het op youtube lijkt ?
alvast bedankt !
Maar lang verhaal kort: Als je weet hoe een schroevendraaier werkt, kun je het zelf vervangen. Wel is enige voorzichtigheid geboden om je case en batterijcover niet te beschadigen. Beetje geweld, maar met beleid.
...
Piece a cake. Net als op Youtube.
op ebay zie ik er voor 99 dollar ?
maar die is flink in prijs gestegen nadat ik 'm gekocht heb..
(van $89.97 naar $111.00)
Het is wel nog steeds de goedkoopste waarbij die ijzere plaat achterop (met de aardingspinnetjes) meegeleverd wordt..
die van $99 heeft dat niet, en moet je dat ook van je oude scherm afhalen... (iets meer werk: losmaken & lijmen)
Let dus op of je dit zelf wil doen of niet..
http://www.ebay.com/itm/F...ain_0&hash=item19d5b87550 deze heeft op de foto dan weer wel het ijzer vanachter
[ Voor 39% gewijzigd door Hanzzzie op 25-10-2012 22:28 ]
maar 19d5b87550 heeft het dan zeker, en zo te zien ook de proximity sensor, die zat er bij niet bij en heb ik dus ook even van mijn oude scherm moeten gebruiken.. redelijk simpel los te krijgen met een platte schroevendraaier.. is maar een plakkertje..
Ik download de mixes altijd voor offline gebruik, en heb nog nooit reclame gehad.disgraziato schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:38:
Klopt het nu dat je met Nokia Music alle muziek kan streamen en dat reclamevrij? Want bij Spotify en het nieuwe Xbox Muziek moet je ervoor betalen, dus hoe kan Nokia het dan gratis doen?
Er zitten wel wat kleine regeltjes aan: je kan bijv niet meer dan 6 nummers doorspoelen per uur.
Bedankt!
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
1) zag in het topic een aantal keren statistieken voorbij komen over batterijduur op jullie telefoons en hoeveel mAh deze is. Waar kan ik dat terugvinden, heb me rot gezocht
2) In huis bijvoorbeeld heb ik een wifi-verbinding. Is mijn telefoon dan in huis altijd automatisch verbonden met mijn wifi ipv mobiele databundel, of moet ik dat ergens instellen? Wil mijn databundel niet overschrijden
Via de Tweakers Pricewatch natuurlijk!Zhero10 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:00:
Heb sinds vorige week ook deze prachtige telefoon, heb echter nog een tweetal vraagjes:
1) zag in het topic een aantal keren statistieken voorbij komen over batterijduur op jullie telefoons en hoeveel mAh deze is. Waar kan ik dat terugvinden, heb me rot gezocht.
pricewatch: Nokia Lumia 800 Zwart
De trefwoorden zijn: diagnostics, diagnosis, batterijcapaciteit, batterycapacity enzovoortsF_demon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:19:
Voor alle mensen die net als ik geen idee hadden waar alle mensen in dit topic hun gegevens over batterijcapaciteit vandaag haalden: Windows Phone 7 Diagnostics
Even ##634# intoetsen en dan komt ie gewoon in je apps lijst.
Is dus iets ingebouwds.
[...]
Verwijderd
zit echter wel met een paar vragen.
de apps die ik het meest gebruik zijn facebook,twitter,abn,nu.nl,teletekst en spotify.
zijn deze er allemaal?
en hoe gaat het in de toekomst met de apps als wp8 uit is?
mvg
De apps die je noemt zijn allemaal al beschikbaar:Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:08:
zit er ook aan te denken om mijn galaxy s2 hier en op marktplaats aan te bieden voor een lumia 800.
zit echter wel met een paar vragen.
de apps die ik het meest gebruik zijn facebook,twitter,abn,nu.nl,teletekst en spotify.
zijn deze er allemaal?
en hoe gaat het in de toekomst met de apps als wp8 uit is?
mvg
Nu.nl
ABN AMRO
Teletekst
Spotify
Ben ook benieuwd hoe het in de toekomst met de apps gaat, durf daar persoonlijk niets over te zeggen
En qua toekomst voor WP8, gezien zelfs 7.8 niet gelijk wordt aan WP8 (en WP8 op zijn beurt wel gelijk is aan RT en desktop), zou ik persoonlijk eerder kijken voor de instap WP8 toestellen (820?) dan nu nog een WP7 toestel te halen.
Thx voor het antwoord! Iemand nog een idee op mijn andere vraagTrueChaoZ schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:46:
Zie onder andere de post van F_demon (F_demon in "[WP7] Ervaringen met de Nokia Lumia 800 - Deel 2"):
[...]
De trefwoorden zijn: diagnostics, diagnosis, batterijcapaciteit, batterycapacity enzovoorts
Zodra je wifi bereik hebt zal dit gebruikt worden ipv je reguliere databundel.Zhero10 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:07:
[...]
Thx voor het antwoord! Iemand nog een idee op mijn andere vraag?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
tenzij je whatsapp installeerd, dan blijft je wifi altijd openspNk schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:33:
Alleen als je je telefoon ontgrendeld hé, en een x aantal seconden nadat hij vergrendeld is.
Ik weet niet welke WA jij dan hebt, maar mijn wifi schakelt gewoon uit bij lockscherm, WA geinstalleerd of niet.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:08:
[...]
tenzij je whatsapp installeerd, dan blijft je wifi altijd open
Ook hadden we van vrienden gehoord dat er in het centrum een leuke cocktailbar zat. We wisten alleen de naam, dus wederom met NCL gekeken en de naam ingetikt. Meteen de route aangeklikt en binnen 10 minuten waren we er door dwars door allerlei kleine straatjes in het centrum van Antwerpen gelopen te hebben. Echt een perfect programma is dat Nokia City Lens.
XBL: MRE Inc
Deze extra apps zijn een belangrijke reden om bij Nokia te blijven, volgende telefoon wordt dus een 920!
Moet me nog goed verdiepen in de verschillen, maar zeker icm met cashback actie is de 800 interessant. Ik heb het nl ook niet zo op toestellen met hele grote schermen...
Iemand hier die nog lang tevreden gaat zijn met de lumia 800 of stappen de meeste weer zo snel mogelijk af van deze?
Battle.net || Strava
Ik heb mijn 800 nu bijna een jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Echter het veel grotere scherm, de betere camera en vooral de integratie Windows 8 & Windows Phone 8 zorgen ervoor dat ik spoedig ook een 920 hoop te hebben. De 800 hou ik zeker als reserve toestel (voor vakantie e.d.).Iemand hier die nog lang tevreden gaat zijn met de lumia 800 of stappen de meeste weer zo snel mogelijk af van deze?
Ik zit erover te denken om de 8S te kopen.retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:53:
Iemand hier die nog lang tevreden gaat zijn met de lumia 800 of stappen de meeste weer zo snel mogelijk af van deze?
Ik 'moet' tevreden blijven met mijn 800 omdat ik stom genoeg was om een 2 jarig abbo te nemen en niet had verwacht dat de telefoon 50% van zijn aanschafwaarde in het eerste jaar al zou verliezen.retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:53:
Hij staat op nr. 2 van 'slechte abbo aankoop' ooit
Ik zou denk ik ook balen van de prijsdaling, maar dat is voor mij nu geen factor...
En wat is nu echt een feauture uit WP8 die dan tov de nieuwe nokia s EUR 200,- waarde is?
Battle.net || Strava
Het grootste dat me tegenhoud (behalve de prijs) is mijn angst dat heeel veeeeel apps niet voor windows phone uitkomen. Hoewel dat hopelijk wat minder zal gaan worden omdat windows 8 apps ook zullen werken.
Ik moet vaak de grens over naar Duitsland. Hoe zorg ik ervoor dat die helemaal geen contact maakt met het internet? Is dit gewoon heel simpel Data Roaming uit? Blokt die dan ook alle updates via Facebook en Messenger?
Alvast bedankt.
Data roaming uitzetten is voldoende, als je dubbel zeker wil zijn kun je ook nog de dataverbinding uitzetten...Cyclonic schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:49:Ik moet vaak de grens over naar Duitsland. Hoe zorg ik ervoor dat die helemaal geen contact maakt met het internet? Is dit gewoon heel simpel Data Roaming uit? Blokt die dan ook alle updates via Facebook en Messenger?
maar ja Data Roaming uitzetten is zeker genoeg.
Opeens moet ik toch heel sterk denken aan de Nokia's die ik had voordat ik een iPhone kocht in 2007, allemaal best leuke toestellen maar mechanisch stuk voor stuk bagger. Toen al niet meer te vergelijken met de oude degelijke Nokia's.
Bijelkaar is mijn Lumia zo'n 8 weken weg, op een abo van een jaar hebben we het over 1/6 van de tijd dat ik hem niet kan gebruiken. Tel daar bij op een uur of 4 á 8 dat het me gekost heeft, plus al die uren dat je zit te klooien voordat je hem wegbrengt, dat kan dus nooit uit. Een nieuwe L920 + een jaar gratis bellen zou de kosten nog niet dekken.
Helaas, hoe mooi ik de Lumia ook vond, en hoe fijn ik Windows Phone ook vind, voor mij is Nokia nu een definitief afgesloten verhaal.
En met mij ook mijn omgeving (waar ze ook bij bosjes uitvallen). Sorry iedereen die ik een Lumia heb aangepraat, ik had niet kunnen vermoeden dat ze zo slecht zijn.
Jammer, ik denk dat je toch echt een uitzondering bent aangezien het grootste gedeelte van de Lumia 800 gebruikers zeer te spreken is over het toestel. Je hoeft je dus niet te verontschuldigen tegenover de mensen die je een Lumia aangepraat hebt.Benno de Bruin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:34:
Mijn L800 is nu voor de 4e keer ter reparatie terug. Eerste keer ging hij steeds erg snel leeg, tweede keer laadde hij niet meer op (kreeg toen een nieuwe), derde keer was de proximity sensor kapot en nu denkt ie dat er een headset inzit zodat de speaker en microfoon niet meer werken.
Opeens moet ik toch heel sterk denken aan de Nokia's die ik had voordat ik een iPhone kocht in 2007, allemaal best leuke toestellen maar mechanisch stuk voor stuk bagger. Toen al niet meer te vergelijken met de oude degelijke Nokia's.
Bijelkaar is mijn Lumia zo'n 8 weken weg, op een abo van een jaar hebben we het over 1/6 van de tijd dat ik hem niet kan gebruiken. Tel daar bij op een uur of 4 á 8 dat het me gekost heeft, plus al die uren dat je zit te klooien voordat je hem wegbrengt, dat kan dus nooit uit. Een nieuwe L920 + een jaar gratis bellen zou de kosten nog niet dekken.
Helaas, hoe mooi ik de Lumia ook vond, en hoe fijn ik Windows Phone ook vind, voor mij is Nokia nu een definitief afgesloten verhaal.
En met mij ook mijn omgeving (waar ze ook bij bosjes uitvallen). Sorry iedereen die ik een Lumia heb aangepraat, ik had niet kunnen vermoeden dat ze zo slecht zijn.
--
Is er al iets bekend over de releasedate van WP 7.8?
[ Voor 96% gewijzigd door P-aul op 06-11-2012 15:59 ]
Wat is 'bij bosjes'? Hoeveel zijn dat er dan?Benno de Bruin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:34:
....En met mij ook mijn omgeving (waar ze ook bij bosjes uitvallen)......
en nee nog geen releasedate van WP 7.8 bekend
Hier heb ik 4 mensen een Lumia800 aangepraat en in deze omgeving is iedereen erg content met zijn telefoon. "Eindelijk weer een degelijke Nokia".
Don't rely on their truth alone
Hmm, ik ben hartstikke tevreden, en mijn vader die hem een stuk langer heeft ook.Benno de Bruin schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:34:
Misschien had je ongelooflijk veel pech?
Verwijderd
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen nu een lumia 800 met cashback of een lumia 820 over een half jaar.retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:53:
Twijfel sterk of ik nu nog voor een lumia 800 moet gaan. Of toch meer betalen voor een WP8 toestel...
... Ik heb het nl ook niet zo op toestellen met hele grote schermen. ..
(IMO) De pluspunten 820:
+ software-updates
+ Grotere kans op native apps (bruikbaarheid)
+ Integratie met Windows 8
+ uitneembare batterij
(IMO) De pluspunten 800:
+ prijs
+ formfactor
Voor mij komt het denk ik toch neer op de vraag: Kan ik het tot dec. 2014 uithouden met een Lumia 800, resp. to jun. 2016 (Lumia 820)?
Ik heb nu een E72 en heb zeer lang kunnen genieten van software-updates. Op dit punt lijkt MS met WP7.8 misschien een grotere gok. Echter de kortere periode geeft wel meer flexibiliteit (ik weet het: niet eco-friendly).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 14:38 ]
Battle.net || Strava
Zou zonder twijfel voor een 820 gaan. Niet dat de 800 zo slecht is, maar zeker gezien je aangeeft je langer gebruik maakt van een telefoon is de 820 een betere deal.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:28:
[...]
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen nu een lumia 800 met cashback of een lumia 820 over een half jaar.
(IMO) De pluspunten 820:
+ software-updates
+ Grotere kans op native apps (bruikbaarheid)
+ Integratie met Windows 8
+ uitneembare batterij
(IMO) De pluspunten 800:
+ prijs
+ formfactor
Voor mij komt het denk ik toch neer op de vraag: Kan ik het tot dec. 2014 uithouden met een Lumia 800, resp. to jun. 2016 (Lumia 820)?
Ik heb nu een E72 en heb zeer lang kunnen genieten van software-updates. Op dit punt lijkt MS met WP7.8 misschien een grotere gok. Echter de kortere periode geeft wel meer flexibiliteit (ik weet het: niet eco-friendly).
Waarom een 820?
- Moderne hardware die toch stappen voorloopt op een 800
- Iets beter beeldscherm (Pentile voor de 800 vs. Non-Pentile van de 820)
- NFC, nu misschien niet belangrijk maar de in komende tijd wellicht wel
- Grotere accu
- Verwisselbare accu, zeker met het oog op levensduur erg handig
- Verwisselbare covers, ook hier; levensduur. Krassen? Nieuwe cover erop en klaar
- WP8 vs. WP7.5/7.8
Waarom een 800?
- Goedkoper
- Mooier (Subjectief)
- Kleiner en handzamer
Zou absoluut voor een 820 gaan als je budget het toe laat. De 800 is een prima telefoon en kan ook goed nog jaren mee, maar de hardware is net wat verouderd. Ansich geen probleem, maar met nieuwere apps over de jaren zul je zien dat de potentere 820 een betere keus zal zijn.
Verwijderd
Hier hetzelfde, wissel mijn N8 toch maar in voor een 800retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:53:
Twijfel sterk of ik nu nog voor een lumia 800 moet gaan. Of toch meer betalen voor een WP8 toestel...
Moet me nog goed verdiepen in de verschillen, maar zeker icm met cashback actie is de 800 interessant. Ik heb het nl ook niet zo op toestellen met hele grote schermen...
Ik ben erg blij met de deal. Het toestel bevalt prima! Moet nog wel wennen aan een aantal zaken. Doorsturen en delen van foto's en linkjes bijvoorbeeld. Maakte wel een een schermprint, weet ook niet of dit mogelijk is met deze lumia?!Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:51:
[...]
Hier hetzelfde, wissel mijn N8 toch maar in voor een 800(krijg nog €140 voor mijn N8). €160 voor een nieuwe Lumia 800 laat ik niet lopen. €600,- dik voor een nieuwe 920 vind ik eerst te gortig.. Zie over een tijdje wel weer.
Nokia apps zijn wel een leuke toevoeging! Nokia Music al goed gebruikt!
Battle.net || Strava
WP8 strax wel.
Verwijderd
Bedankt voor je advies. Het is de 800 geworden, mede om de gequote regel.Beanie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:28:
... De 800 is een prima telefoon en kan ook goed nog jaren mee, maar de hardware is net wat verouderd. ...
Eerste indrukken toestel:
1) Formfactor is goed (even groot als E72).
2) Touchscreen heeft voor mij een flinke leer-curve (voordat ik even snel ben als op de E72).
3) Agenda-synchronisatie buiten de cloud om is een gemis (Akruto kan, maar mist USB).
4) Opmerkelijk dat Nokia geen app-profiel-wizard heeft, scheelt weer nadenken welke apps je nodig hebt.
Anyways, hier kan ik wel weer "even" mee vooruit.
Verwijderd
-De camera is niet goed (de kleuren kloppen voor geen meter) en ik kan nergens goede instructies vinden om te kijken hoe ik dit eventueel een beetje zou kunnen verbeteren. Ik krijg een groene OF een blauwe waas over elke foto!
-Het duurt bij de meeste apps echt verschrikkelijk lang om ze te openen (Het openen van de Facebook app duurt 40 sec). Dit is ronduit belachelijk.
-Ik krijg geen goede meldingen van Twitter of Facebook (soms wel, soms niet). De Twitter apps zijn vreselijk slecht. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze lopen opeens vast of ze laden traag of ze kunnen opeens niet connecten.
-Whatsapp is slecht! Ik kan geen foto's ontvangen tenzij ik de app steeds opnieuw opstart (en dat duurt keer op keer weer 20 sec).
-Verder kun je het volume niet afzonderlijk instellen (als het op 12 staat, dan staat het geluid van sms, email, ringtone etc ook op 12).
-Je kunt geen aparte geluidjes instellen voor e-mail, what's app, twitter en facebook. Dus soms hoor ik iets en kijk ik op mijn telefoon maar weet ik niet of het Twitter of Facebook was, ik zie geen meldingen, dus zal ik de app echt moeten openen om te checken (dat gaat wederom heel traag).
-Je kunt geen eigen sms/email/social media geluidjes gebruiken. Je kunt kiezen tussen een aantal geluiden die Nokia heeft geleverd, maar die lijken allemaal op elkaar. Eigen geluiden kun je dus niet gebruiken.
-Ik wilde mijn social media via People Hub proberen (hopen dat dat sneller ging), maar al mijn 500 Facebook vrienden verschenen opeens in mijn adresboek/contactenlijst. Allemaal e-mailadressen, namen en telefoonnummers... gewoon een onoverzichtelijke zooi. Ik wil mijn adresboek gewoon zelf kunnen samenstellen! Maar helaas is dat teveel gevraagd.
-Ik was in Parijs en kon geen gebruik maken van hun Wifi netwerk omdat mijn Nokia de inlog website niet kon laden. Geen idee waarom niet, maar mijn neefje -die een goedkope Samsung Gio heeft- kon het wel.
-De gemaakte foto's van mijn vakantie waren uiteraard van slechte kwaliteit.
-Er is geen balkje met meldingen, dus je zult moeten scrollen om te kijken of je ergens iets binnen hebt. Twitter en Facebook moet je apart openen om te zien of er iets is. Linked In doet het ook niet op mijn Lumia.
-Ik heb het toestel pas 10 maanden, Windows Phone 7 en ik krijg geen upgrade naar 8.
Ik ben echt boos dat ik zoveel geld (bijna 400 euro) heb neergelegd voor deze telefoon. Ik had me goed ingelezen en geresearched, maar Nokia en Microsoft hebben mij (en vele anderen) gewoon belazerd.
En dan word ik ook nog compleet in de steek gelaten, omdat Microsoft het nu alleen nog maar over WP 8 heeft. En ik mag het uitzoeken met deze telefoon.
Het is een waardeloos ding. De service is slecht, want je hoort niets over updates of hoe je problemen kunt oplossen of waar er aan wordt gewerkt. Ik vind dat ik geduldig genoeg ben geweest, maar ik hou het echt niet meer uit, vandaag ga ik een Sony Xperia kopen
Je kan instellen of ze worden weergegeven of nietVerwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:25:
[...]Ik wil mijn adresboek gewoon zelf kunnen samenstellen! Maar helaas is dat teveel gevraagd.[...]
Zelf gebruik ik geen apps hiervoor, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze niet ook livetiles hebben. Die doen dan precies wat je wilt: laten zien of er iets is zonder dat je de app hoeft te openen.[...]Twitter en Facebook moet je apart openen om te zien of er iets is. [...]
WP8 is gewoon een ander OS met eenzelfde naam en ook nog eens een met specifieke eisen aan de hardware die geen enkele WP7 telefoon heeft. Je krijgt wel een upgrade naar WP7.8 btw.[...]-Ik heb het toestel pas 10 maanden, Windows Phone 7 en ik krijg geen upgrade naar 8. [..]
Again WP7.8. En ze hebben je niet belazerd. Dit allemaal was al lang bekend. Je hebt dus gewoon jezelf niet goed ingelezen en niet fatsoenlijk onderzoek gedaan naar of de telefoon wel of niet aan jouw verwachtingen voldoet. Eigenlijk heb je dus jezelf belazerd[...] Ik ben echt boos dat ik zoveel geld (bijna 400 euro) heb neergelegd voor deze telefoon. Ik had me goed ingelezen en geresearched, maar Nokia en Microsoft hebben mij (en vele anderen) gewoon belazerd.
En dan word ik ook nog compleet in de steek gelaten, omdat Microsoft het nu alleen nog maar over WP 8 heeft. En ik mag het uitzoeken met deze telefoon. [..]
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 10-11-2012 12:54 ]
Verwijderd
EHM..Je contacten worden gewoon aangevuld en je kunt niet alle contacten filteren op de manier hoe ik dat wil. Probeer het maar eens. Het staat ook overal op het internet.. mensen klagen erover..Caelorum schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:52:
Allemaal valide klachten denk ik, maar...:
[...]
Je kan instellen of ze worden weergegeven of niet
[...]
Zelf gebruik ik geen apps hiervoor, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze niet ook livetiles hebben. Die doen dan precies wat je wilt: laten zien of er iets is zonder dat je de app hoeft te openen.
[...]
WP8 is gewoon een ander OS met eenzelfde naam en ook nog eens een met specifieke eisen aan de hardware die geen enkele WP7 telefoon heeft. Je krijgt wel een upgrade naar WP7.8 btw.
[...]
Again WP7.8. En ze hebben je niet belazerd. Dit allemaal was al lang bekend. Je hebt dus gewoon jezelf niet goed ingelezen en niet fatsoenlijk onderzoek gedaan naar of de telefoon wel of niet aan jouw verwachtingen voldoet. Eigenlijk heb je dus jezelf belazerd
Over Twitter en Facebook: Ik heb live tiles. De notifications staan AAN. Maar het werkt simpelweg NIET. Dat kun jij niet weten als je het niet eens gebruikt, dus bespaar me je commentaar als je niet weet waar je het over hebt. Bvd.
Leuk he, 30 seconden wachten tot een app opent??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 13:13 ]
Verwijderd
zoekmachine: remove unwanted facebook from contacts in WP7 (even naar het WP7.5 stuk scrollen)Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:01:
[...] Je je adresboek wordt gewoon aangevuld en je kunt niet alle contacten filteren op de manier hoe ik dat wil. Probeer het maar eens. Het staat ook overal op het internet.. mensen klagen erover.. het kan niet.[...]
Gebruik Zune hiervoor: youtubeVerwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:25:
[...]
-Je kunt geen eigen sms/email/social media geluidjes gebruiken. Je kunt kiezen tussen een aantal geluiden die Nokia heeft geleverd, maar die lijken allemaal op elkaar. Eigen geluiden kun je dus niet gebruiken.
[...]
Verwijderd
Dank je wel dat je wilt helpen Hieper!Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:17:
[...]
zoekmachine: remove unwanted facebook from contacts in WP7
[...]
Gebruik Zune hiervoor: youtube
Oh, please.. Probeer het nu zelf eerst maar eens voordat je zegt dat het niet kan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:01:
[...] EHM..Je contacten worden gewoon aangevuld en je kunt niet alle contacten filteren op de manier hoe ik dat wil. Probeer het maar eens. Het staat ook overal op het internet.. mensen klagen erover.. [...]
Het is dus geen commentaar.... Dank je wel.[...]Dat kun jij niet weten als je het niet eens gebruikt, dus bespaar me je commentaar als je niet weet waar je het over hebt.[...]
Ik snap niet hoe je daar nog serieus last van kan hebben. Geluidsbug (volume 1 tot 10 te hard) is in de zomer al opgelost, en was in het begin niet aanwezig, deze is geintroduceerd in een patch ergens in het voorjaar. Als je andere geluidsbugs hebt is je toestel gewoon brak. De batterij prestaties zijn na de patches/updates gewoon smartphone markt conform, of je dat nu lang genoeg vind of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:25:
Ik heb mijn Lumia 800 nu 10 maanden en ik heb me vanaf het begin al dood geïrriteerd door de batterij prestaties en een geluidsbug die ervoor zorgde dat ik mijn telefoon gewoon structureel op stil had staan.
-De camera is niet goed (de kleuren kloppen voor geen meter) en ik kan nergens goede instructies vinden om te kijken hoe ik dit eventueel een beetje zou kunnen verbeteren. Ik krijg een groene OF een blauwe waas over elke foto!
Tja, ik ben het met je eens dat de camera niet de beste camera is die Nokia ooit heeft gemaakt, software en hardware, maar ik snap echt niet waarom mensen verwachten dat een telefoon camera zo goed is. De camera in telefoons zijn bewezen net iets beter als compact camera's van ongeveer 5 jaar geleden, maar meer ook niet. Camera telefoons zijn bijna allemaal erg slecht. Ik gebruik het dus niet voor echte foto's.-De gemaakte foto's van mijn vakantie waren uiteraard van slechte kwaliteit.
Dat ligt helaas niet aan Nokia of Microsoft, maar aan de developers zelf - en toegegeven een klein beetje aan Silverlight wat niet meer in WP8 gebruikt hoeft te worden. En de meeste app's, uiteraard is dit een generalisatie, openen net zo snel als op een redelijk recente Android of iPhone op hetzelfde prijsniveau.-Het duurt bij de meeste apps echt verschrikkelijk lang om ze te openen (Het openen van de Facebook app duurt 40 sec). Dit is ronduit belachelijk.
Ook hier weer: developers. Niet Nokia's of Microsoft's schuld, want het kan wel in orde zijn.-Ik krijg geen goede meldingen van Twitter of Facebook (soms wel, soms niet). De Twitter apps zijn vreselijk slecht. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze lopen opeens vast of ze laden traag of ze kunnen opeens niet connecten.
Developers. Kwalijk dat het bij zulke 'premium' apps voorkomt, maar ja al die apps zijn wel gratis, en worden dus niet direct betaald door de gebruikers waardoor developers er minder snel heel veel uur in gaan steken.-Whatsapp is slecht! Ik kan geen foto's ontvangen tenzij ik de app steeds opnieuw opstart (en dat duurt keer op keer weer 20 sec).
Eens, dit is een gemiste feature door vele, maar dit had je van te voren kunnen weten. Dit was namelijk algemeen bekend, er zijn ook veel mensen, waaronder ikzelf, die de simpelheid van 1 volumeknop voor alles heel erg kunnen waarderen.-Verder kun je het volume niet afzonderlijk instellen (als het op 12 staat, dan staat het geluid van sms, email, ringtone etc ook op 12).
-Je kunt geen aparte geluidjes instellen voor e-mail, what's app, twitter en facebook. Dus soms hoor ik iets en kijk ik op mijn telefoon maar weet ik niet of het Twitter of Facebook was, ik zie geen meldingen, dus zal ik de app echt moeten openen om te checken (dat gaat wederom heel traag).
Zelfde als hierboven, van te voren al lang en breed bekend. Maar dat de meldingen soms wat onduidelijk zijn ben ik het mee eens. LinkedIn weet ik niet.-Er is geen balkje met meldingen, dus je zult moeten scrollen om te kijken of je ergens iets binnen hebt. Twitter en Facebook moet je apart openen om te zien of er iets is. Linked In doet het ook niet op mijn Lumia.
Je kan toch eigen ringtones toevoegen? Of werkt dat niet voor andere geluiden dan beltoon. Ik vind eigen ringtones persoonlijk iets van het jaar 2000, maar ik ben dan ook al weer een dertiger, dus ja wellicht dat het voor anderen wel belangrijk is. Voor berichten enzo althans vind ik een piepje altijd genoeg. Dit was deels dus van te voren al wel bekend.-Je kunt geen eigen sms/email/social media geluidjes gebruiken. Je kunt kiezen tussen een aantal geluiden die Nokia heeft geleverd, maar die lijken allemaal op elkaar. Eigen geluiden kun je dus niet gebruiken.
Ongegronde claim wat mij betreft. People Hub -> instellingen -> contactenlijst filteren -> vink Facebook, Twitter, etc. uit. Tevens kun je ook groepen maken.-Ik wilde mijn social media via People Hub proberen (hopen dat dat sneller ging), maar al mijn 500 Facebook vrienden verschenen opeens in mijn adresboek/contactenlijst. Allemaal e-mailadressen, namen en telefoonnummers... gewoon een onoverzichtelijke zooi. Ik wil mijn adresboek gewoon zelf kunnen samenstellen! Maar helaas is dat teveel gevraagd.
Tja dat ligt aan de maker van de website, maar is natuurlijk wel erg jammer.-Ik was in Parijs en kon geen gebruik maken van hun Wifi netwerk omdat mijn Nokia de inlog website niet kon laden. Geen idee waarom niet, maar mijn neefje -die een goedkope Samsung Gio heeft- kon het wel.
Ga eens praten met een iPhone gebruiker, krijgt wel een update maar killed de performance van de oude toestellen, en met een Android gebruiker, duurt half jaar tot jaar tot ooit dat een update naar branded toestellen komt, en tevens worden er nog steeds toestellen met oude tot zeer oude versies verkocht ook voor L800 prijs.-Ik heb het toestel pas 10 maanden, Windows Phone 7 en ik krijg geen upgrade naar 8.
Sorry, maar er bekruipt mij het gevoel dat jij meer een gebruiker bent van Android, meer vrijheid, alles mogelijk wat je wilt, alles gratis of goedkoop, en met een Sony kan je er donder op zeggen dat het zeer lang duurt voordat je ooit een update krijgt, als ze hem al niet op het laatste moment terug trekken.Ik ben echt boos dat ik zoveel geld (bijna 400 euro) heb neergelegd voor deze telefoon. Ik had me goed ingelezen en geresearched, maar Nokia en Microsoft hebben mij (en vele anderen) gewoon belazerd.
En dan word ik ook nog compleet in de steek gelaten, omdat Microsoft het nu alleen nog maar over WP 8 heeft. En ik mag het uitzoeken met deze telefoon.
Het is een waardeloos ding. De service is slecht, want je hoort niets over updates of hoe je problemen kunt oplossen of waar er aan wordt gewerkt. Ik vind dat ik geduldig genoeg ben geweest, maar ik hou het echt niet meer uit, vandaag ga ik een Sony Xperia kopen
Sorry maar als je zo'n 'rant' post kun je wel verwachten dat mensen ook niet even zorgvuldig zijn in hun commentaar, zeker als er toch ook zeker ongegronde stukken tussen zitten. Ik ben blij dat je je mening deelt, maar enige nuance is zeker op zijn plaats. Nogmaals veel plezier met je nieuwe telefoon.Over Twitter en Facebook: Ik heb live tiles. De notifications staan AAN. Maar het werkt simpelweg NIET. Dat kun jij niet weten als je het niet eens gebruikt, dus bespaar me je commentaar als je niet weet waar je het over hebt. Bvd.
Verwijderd
[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 14:09 ]
Verwijderd
Ik heb geen FB of Twitter ingesteld dus dit is puur een gok:Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:48:
Als jullie mij kunnen uitleggen hoe ik Facebook en Twitter kan bekijken. Alle timelines (posts van alle mensen die ik volg of waar ik mee met bevriend), overzichtelijk, zonder dat mijn adresboek of agenda wordt aangevuld.. dan ben ik al stukken minder verbitterd![]()
[...]
1) instellen van FB-filter op je contacts
2) people hub>settings en dan geen vinkje bij "Only show posts from people visible in my contact list"
Ik kan dit voorlopig ook niet voor je testen.
Mbt je Camera heb je mogelijkerwijs problemen met de witbalans. Probeer daar eens een andere instelling voor. Ook kan de hoeveelheid licht een rol spelen. Treedt het ook op als je de flitser gebruikt?
In relatie tot het kopen van een nieuwe telefoon. Ik weet niet welke verbeteringen 7.8 zal brengen en of die al je problemen kan verhelpen (kans is klein). Maar misschien net goed genoeg om geen nieuwe telefoon te hoeven kopen (kun je weer een leuke camera voor op vakantie kopen).
Verwijderd
Hieper, dank je wel!! :-) Het is heel veel zoeken en klikken, maar dankzij jou (en de anderen) is het gelukt. Ik denk dat veel mensen dit niet weten! Nu kan ik weer ff vooruit.. ik vind People Hub nog steeds niet erg fijn werken, maar ik kan nu de People Hub gebruiken om meldingen te ontvangen en dan open ik eventueel de apps om te reageren.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:19:
[...]
Ik heb geen FB of Twitter ingesteld dus dit is puur een gok:
1) instellen van FB-filter op je contacts
2) people hub>settings en dan geen vinkje bij "Only show posts from people visible in mij contact list"
Ik kan dit voorlopig ook niet voor je testen.
Mbt je Camera heb je mogelijkerwijs problemen met de witbalans. Probeer daar eens een andere instelling voor. Ook kan de hoeveelheid licht een rol spelen. Treedt het ook op als je de flitser gebruikt?
In relatie tot het kopen van een nieuwe telefoon. Ik weet niet welke verbeteringen 7.8 zal brengen en of die al je problemen kan verhelpen (kans is klein). Maar misschien net goed genoeg om geen nieuwe telefoon te hoeven kopen (kun je weer een leuke camera voor op vakantie kopen).
DANK JE WELLLLLLLLL :-) kijk nou hoe blij ik ben :-)
Ja die camera.. ik weet het niet.. ik zal even met die witbalans aan de slag gaan. Deze staat nu op automatisch. Belichtingswaarde 0. ISO automatisch..Resolutie 8MP 4:3. Beeldflikkering 60Hz.
Wie weet vind ik wel iets waardoor die groen/blauwe waas eruit gaat.
Maar nogmaals: THANKS
Wat betreft de camera: ik vind eigenlijk alle foto's die buitenshuis gemaakt zijn wel van prima kwaliteit (voor een telefoon), maar binnen is het meestal niet zo best. Maar een groene of blauwe waas heb ik meestal niet.
Ook houd ik het met de batterij eigenlijk altijd wel een dag uit tenzij ik veel spelletjes speel (vooral Wordament is echt een batterydrainer).
Als de apps echt zo slecht werken zoals je beschreef (vastlopers, tientallen seconden opstartduur) zou het eigenlijk wel een goed idee zijn om jouw toestel eens een hard-reset te geven (wel eerst je backups maken!). Als apps dan nog steeds niet werken/traag zijn zou ik toch zeggen dat je een foutief toestel hebt.
Weet je trouwens zeker dat je via Zune de nieuwste firmware-updates hebt geïnstalleerd?
Check out my photography on Instagram
Bij mij wisselt het heel erg. Gisteren wilde ik iets op Facebook laten zien aan wat vrienden, maar nadat de app nog steeds aan het laden was na een hele minuut gaf ik maar op en heb ik internet explorer geopend.Woembah schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:02:
Angela02 ik vraag me toch wel af hoe jouw telefoon het voor elkaar krijgt om er 40 seconden over te doen om de facebook-app te openen. Op mijn 800 duurt het nooit langer dan 8 seconden (wat nog steeds niet snel is, maar goed).
Nu heb ik Touch Facebook gedownload,die ervoor zorgt dat je naar de touch website van Facebook gaat (ipv de oude mobiele site)en dat start al een stuk sneller op. Ik denk alleen dat je dan wel notificaties moet missen aangezien het eigenlijk gewoon een wrapper is voor een website.
Wil je echt linkedin functionaliteit, dus de app versie van wat je normaal kan doen als je op linkedin inlogt, dan moet je de linkedin app of linked2in app installeren.
Qua camera ben ik het wel met je eens, de foto's zijn niet bijster goed. Maar ik wil gewoon een fotootje kunnen maken zo nu en dan en ik hoef geen state of the art foto's waarmee ik een internationale foto wedstrijd kan winnen ofzo. Ik vind dat de camera het bij daglicht redelijk goed doet. Ja het kan beter, maar wat wil je van een camera in een telefoon. Ik denk dat de meeste mensen zich ook blind staren op het aantal MegaPixels. Hoe meer MP hoe beter denken de meesten en dat is gewoon niet waar. Er komt meer bij kijken bij een goede foto dan megapixels.
Over geen aparte geluidjes en geluidsniveau heb je ook een punt. Echter moet ik zeggen dat ik dat op mn Android toestel wel allemaal kon regelen, maar dat het daar ook wel veel configuratie kostte als je het gebruikt in combinatie met een profielen programma en dan werkte het vaak nog niet helemaal lekker. Vind het eigenlijk wel prima zo als het nu geregeld is bij WP7.5 qua geluid. Lekker simpel. Het enige wat ik mis is een app die mn agenda uitleest en als er bv bepaalde steekwoorden in de agenda afspraak staan dat de telefoon dan automatisch op stil gaat. Nu zit ik bij elke vergadering dat handmatig te doen.
XBL: MRE Inc
onzin, ik had dit probleem ook maar dit is simpel te verhelpen door website weergave te switchen tussen mobile version en desktop version of andersomVerwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:44:
-Ik was in Parijs en kon geen gebruik maken van hun Wifi netwerk omdat mijn Nokia de inlog website niet kon laden. Geen idee waarom niet, maar mijn neefje -die een goedkope Samsung Gio heeft- kon het wel.
IE--> settings --> website preference
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
De Lumia 800 staat er bij. Maar het wordt niet ondersteund op deze telefoon..ben benieuwd wat er dan voor geavanceerde technologie aan te pas komt waardoor het op mijn telefoon niet werkt..
me ouwe 5230 doet t welGlacier schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:59:
Ik heb gisteren geprobeerd om NL-alert in te stellen. Het rampeninfo gebeuren waar je nu in de reclames mee wordt doodgegooid
De Lumia 800 staat er bij. Maar het wordt niet ondersteund op deze telefoon..ben benieuwd wat er dan voor geavanceerde technologie aan te pas komt waardoor het op mijn telefoon niet werkt..
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Welke provider heb je? NL-Alert werkt voorlopig alleen met KPN. Vodafone en T-Mobile volgen in 2013.
Maakt niet uit. Werkt alleen met KPN, maar ook dan nog niet met Windows Phone.Marly schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:20:
@Glacier:
Welke provider heb je? NL-Alert werkt voorlopig alleen met KPN. Vodafone en T-Mobile volgen in 2013.
Ah, fijn. Nog een fan! Ik vind de FM radio de meest ondergewaardeerde functionaliteit van een smartphone. Ik rij veel motor en ben ook regelmatig in het buitenland. FM radio is dan een effectieve en goedkope manier om nieuws te vergaren of muziek te luisteren. Ik heb van mijn werk een iPhone 4S. Prima ding, maar vind het volslagen zot dat ze daar nooit FM radio in hebben gebouwd. Dit is één van de redenen waarom ik in privétijd vaak wissel naar de Lumia of zelf af en toe naar de Nokia 5800 (met een gewelidige sound!).soskes schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:05:
Wauw, wel even kudos voor Nokia Radio. Werkt heerlijk op de fiets. En zelfs in de kleine gehuchten waar ik door kom loopt hij lekker soepel door. ( ook al ligt dat natuurlijk aan de verbinding).
Beetje elke webshop die ik zoek krijg je gewoon standaard lijst met dopjes (philips, sennheiser etc), maar die zijn mij of te duur of hebben geen 'controls'.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 13-11-2012 09:43 ]
Als je het klepje nog zoekt, moet je eens kijken op de site van stellatech.com daar heb ik mijn replacement klepje vandaan. Binnen 4 dagen had ik het in huis, via Paypal betaald en het vervangen ging zeer invoudig. Je moet het resterende klepje er gewoon met een platbektang uittrekken en dan kun je het nieuwe klepje er zo in stoppen.FMS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:13:
Het klepje van mijn 800 is afgebroken. Ik ben niet bepaald zuinig geweest op het toestel en dat vind ik er juist zo fijn aan - ding is echt hufterproof en dus ook een heerlijk gebruiksvoorwerp.
Weet iemand een adres waar ik zo'n klepje los kan kopen, of valt het onder garantie? Toestel is verzekered.
(Ik weet dat dit ergens eerder in dit topic is besproken, maar zoeken gaat nu even lastig).
Nou, werkt inderdaad heerlijk. Ik begin ook steeds meer te twijfelen. Ik kom van Android en vind dat een heerlijk OS. De Nokia heb ik genomen omdat het een goedkoop alternatief was voor Android zodat ik mijn dure Android foon kon verkopen. In december mag ik verlengen en was eigenlijk al weer aan het kijken naar een HTC One S of Nexus 4. Ik mis namelijk nog veel apps van aanbieders die zich niet op WP richten (denk hierbij aan een simpel voorbeeld als Monsterboard). Maar Nokia Drive, Nokia Lens en Nokia Radio doen me toch twijfelen. Ik vind WP nog steeds een OS wat groeit en bij lange na niet af is. Maar het feit dat er nu dual cores komen en de eerder genoemde Nokia apps doen me twijfelen. De 920 vind ik te lomp en te groot. Maar de 820 is toch wel een optie geworden. Zodra deze beschikbaar zijn toch maar eens gaan testen. Hopende dat WP 8 een succesje wordt.coenox schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:33:
[...]
Ah, fijn. Nog een fan! Ik vind de FM radio de meest ondergewaardeerde functionaliteit van een smartphone. Ik rij veel motor en ben ook regelmatig in het buitenland. FM radio is dan een effectieve en goedkope manier om nieuws te vergaren of muziek te luisteren. Ik heb van mijn werk een iPhone 4S. Prima ding, maar vind het volslagen zot dat ze daar nooit FM radio in hebben gebouwd. Dit is één van de redenen waarom ik in privétijd vaak wissel naar de Lumia of zelf af en toe naar de Nokia 5800 (met een gewelidige sound!).
Volgens mij heb ik ze nog nieuw in verpakking liggen... Ga straks even voor je kijken, gebruik zelf gewoon Sennheiser dopjes als ik überhaupt muziek luister via m'n telefoon (lang leve de auto).SinergyX schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:42:
Zijn de oordopjes van de Lumia nog ergens te krijgen? 1 van mijn dopjes is een stukje plastic afgebroken en wil niet echt fijn in m'n oor zitten, nu heb ik al anderen van oudere telefoons geprobeert (HTC en samsung) maar het geluid is daar bizar stuk slechter (bass is compleet weg).
Beetje elke webshop die ik zoek krijg je gewoon standaard lijst met dopjes (philips, sennheiser etc), maar die zijn mij of te duur of hebben geen 'controls'.
Fysiek is deze telefoon haast onverwoestbaar maar de accu is slecht. Vandaag was ik 10 minuten muziek aan het luisteren op mijn telefoon die nog zeker meer dan 50% accu had en uit het niets stopte alles ermee en ging de telefoon niet meer aan. Heb 'm 4 uur aan de oplader gehangen maar hij reageert helemaal nergens meer op.
Vroeger was het even de accu eruit en erin en het werkte weer maar dat is er tegenwoordig niet meer bij. Terug naar T-mobile dan maar en ik ben bang een tijdje offline..
Tenzij iemand ervaring heeft met dit probleem en een oplossing weet.

Of leeft microsoft wat dat betreft nog steeds in de middeleeuwen?
---RAWE CEEK!!!---
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]