Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Klopt ik had het iets te snel gepost, het betreft ook Ovi suite(v 3.6.11.0 ) van Nokia, en is in beta stadium.
Nokia beweerd dat de Lumia telefoons nu gewoon herkend worden, en dat contacten/agenda rechtstreeks gesynct kunnen worden. En niet meer in de "cloud" met een live account

Verwijderd

Von Henkel schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:10:
Klopt ik had het iets te snel gepost, het betreft ook Ovi suite(v 3.6.11.0 ) van Nokia, en is in beta stadium.
Nokia beweerd dat de Lumia telefoons nu gewoon herkend worden, en dat contacten/agenda rechtstreeks gesynct kunnen worden. En niet meer in de "cloud" met een live account
Lijkt me raar en vreemd verhaal, maar waarom moeilijk gaan doen als het makkelijk kan?!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Von Henkel schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:10:
Nokia instructions voor Nokia Suite 3.6.11 beta (voor Symbian gebruikers)

"If you are planning to switch to a Nokia Lumia Windows Phone, there’s no need to worry about losing important personal information and files on your current Nokia phone. You can easily transfer important content from your current Nokia phone to the new Nokia Lumia phone. To do this, first use Nokia Suite to copy your contacts, calendar items, and photos to the SkyDrive online service. Then the content can be automatically updated to your Nokia Lumia Windows Phone.
With SkyDrive you get free storage space for photos and other files on the internet. You have access to the files on your computer and on your phone and can easily view and manage the files.
To start copying your contacts, calendar items, and photos to SkyDrive, choose Tools > Upload to SkyDrive."

Bron: http://nokiagadgets.com/2...y-with-microsoft-outlook/

Voor Android, iOS en Blackberry gebruikers is de gratis 'Welcome Home' software als je naar een Lumia overstapt:
http://conversations.noki...ia-has-never-been-easier/

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Mijn windows live account wat ik teste met de Lumia 800 is dat hij de afbeeldingen, adressen en notities van contacten niet overnam.
Daarom had ik liever een rechtstreekse sync met outlook.
Maar met de nieuwe beta blijkt het dus ook niet kunnen...

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
yrew schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:55:
[...]

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder schade aan mijn scherm. Bloed irritant dit. Heb al gezocht op internet maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoektermen. Ik kom alleen maar uit op pagina's die de feature beschrijven en het dus niet als probleem behandelen.

- edit -

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden. Ik moet rechtsboven op mijn scherm drukken en dan gaat mijn scherm wel aan. Dan kan ik met een andere vinger ophangen. Niet heel handig, maar kan dus wel weer ophangen. Van de week maar eens langs de tmobile shop gaan
Ik heb nu een oplossing gevonden! In de diagnostics zag ik dat de sensor constant knipperde tussen een geel en groen rondje, terwijl het toestel gewoon stil op tafel lag. Via googlen kwam ik op deze discussie terecht, waar member Levitator begon over vuil op het scherm. Na een tijdje goed poetsen met een brillendoekje was het probleem opgelost. Member lindsve had ook nog de tip om heel hard te blazen in de koptelefoonuitgang. I.e.g. scheelt mij dit weer tientallen belminuten, en vooral ergernisminuten per dag :-)

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Ik heb sinds deze week een erg vreemd probleem. Mijn lumia 800 heeft nu 2 verneukte manieren van 'aan' zijn.

1 - De telefoon is aan, en werkt prima, maar reboot zichzelf elke paar minuten
2 - De telefoon blijft aan maar de message hub laad niet, 50% van de apps werken niet, alles is sloom en hij heeft moeite met wifi connections.

In welke van de 2 fases ik beland voelt nogal random.

Ik heb ong al het mogelijke geprobeerd op een hard reset na. (soft reset, andere sim kaarten, opladen , via zune terug naar backup )

Maar weet iemand nog een trucje wat ik kan proberen?
Heb niet zo veel zin in verse factory settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:52
Benno de Bruin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:15:
[...]

Ik heb nu een oplossing gevonden! In de diagnostics zag ik dat de sensor constant knipperde tussen een geel en groen rondje, terwijl het toestel gewoon stil op tafel lag. Via googlen kwam ik op deze discussie terecht, waar member Levitator begon over vuil op het scherm. Na een tijdje goed poetsen met een brillendoekje was het probleem opgelost. Member lindsve had ook nog de tip om heel hard te blazen in de koptelefoonuitgang. I.e.g. scheelt mij dit weer tientallen belminuten, en vooral ergernisminuten per dag :-)
Geniaal, mijn dank is groot ;)

Het probleem is dan eindelijk opgelost na 4/5 maanden.. Keukenrolletje met glassex over het scherm en hij doet het weer zoals het hoort. Wat kunnen oplossingen soms simpel zijn! :*)

edit: nu 10 minuten later krijgt ie toch weer kuren en moet ik er in het midden van het scherm drukken om het scherm terug te krijgen.. Blijft dan toch vreemd!

[ Voor 5% gewijzigd door tiele87 op 21-09-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
P-aul schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:56:
[...]

Ik ga ook klagen, blij dat het probleem hier aan het licht komt. Bekende van me heeft ook een Lumia, precies hetzelfde abonnement bij T-mobile en exact hetzelfde probleem.. triest.

Overigens lees ik veel dat mensen de Lumia zo geweldig vinden omdat hij nooit vastloopt of crasht e.d. maar daar heb ik regelmatig last van. Is denk ik al 10x vastgelopen bijna altijd wanneer ik muziek luister. Ik wacht nog even af op 7.8 kijken of het dan iets veranderd.

Het vastlopen en het drama met T-mobile geeft mij een beetje een Meh gevoel de laatste tijd bij m'n Lumia. Voor de rest is het een super apparaat, dat wel.
Ik heb de laatste paar weken sinds ik veel muziek luister op mijn lumia 800 dat hij op willekeurige momenten vastloopt als ik muziek aan het luisteren ben. Dan is het enige wat ik er mee doe dat is muziek luisteren en dan op een gegeven moment doet hij niks meer. En het probleem met T-mobile heb ik ook redelijk vaak last van. Samen met het batterij gebruik en het gedrocht whatsapp zijn dit mijn grootste irritatie punten.

Ik hoop dat gefixt wordt in 7.8, anders wacht ik de reviews van 920 af en verkoop ik mijn 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:44
Jefrim schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:15:
[...]

Ik heb de laatste paar weken sinds ik veel muziek luister op mijn lumia 800 dat hij op willekeurige momenten vastloopt als ik muziek aan het luisteren ben. Dan is het enige wat ik er mee doe dat is muziek luisteren en dan op een gegeven moment doet hij niks meer. En het probleem met T-mobile heb ik ook redelijk vaak last van. Samen met het batterij gebruik en het gedrocht whatsapp zijn dit mijn grootste irritatie punten.

Ik hoop dat gefixt wordt in 7.8, anders wacht ik de reviews van 920 af en verkoop ik mijn 800.
Vastloper bij muziek luisteren heb ik ook last van. 1x per week denk ik.
Ik luister muziek, browse op het internet, muziek stopt en telefoon gaat vast. Reboot met 10sec power knop en daarna weer aanzetten.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik had ook altijd vastlopers met Nokia Music. Ik heb het op weten te lossen door muziek te luisteren via 'Muziek & video's'. Nog nooit een vastloper gehad daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Devian schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:14:
[...]

Vastloper bij muziek luisteren heb ik ook last van. 1x per week denk ik.
Ik luister muziek, browse op het internet, muziek stopt en telefoon gaat vast. Reboot met 10sec power knop en daarna weer aanzetten.
+1 en dan vooral in de trein, lijkt vooral wanneer hij moeite heeft met laden van pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
tiele87 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:35:
[...]

Geniaal, mijn dank is groot ;)

Het probleem is dan eindelijk opgelost na 4/5 maanden.. Keukenrolletje met glassex over het scherm en hij doet het weer zoals het hoort. Wat kunnen oplossingen soms simpel zijn! :*)

edit: nu 10 minuten later krijgt ie toch weer kuren en moet ik er in het midden van het scherm drukken om het scherm terug te krijgen.. Blijft dan toch vreemd!
Bij mij is het probleem toch ook nog niet helemaal verholpen. Het komt regelmatig voor dat ik aan het eind van het gesprek het scherm niet terugkrijg, en alsnog moet gaan vegen over de sensor. In elk geval lukt het hiermee om uiteindelijk op te hangen, maar ideaal is het niet. Toch (alweer) terug naar de winkel ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:43
hjs schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:27:
[...]

+1 en dan vooral in de trein, lijkt vooral wanneer hij moeite heeft met laden van pagina's
Hier heb ik hem al 2x voor terug gestuurd. Het is volgens mij een flinke bug ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Ik heb een probleem met het gps signaal.
Als ik wil navigeren dan pakt hij niet altijd het signaal.
Voorbeeld.

Ik wou opweg naar drachten een adres opzoeken.
Ik was in heineburen gps gaf aan dat ik in de wilp was en dat ik niet bewoog.

Ik was op de A7 richting groningen vanaf hoogezand.
Gaf hij aan dat ik in harkstede was en dat ik niet bewoog.

Is dit een bug of is mijn gps signaal kapot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Heb je dit ook met de Kaarten app of alleen met drive? Als je dat bij beide hebt zou ik de fabrieks instellingen terug zetten (moet je toch voor je hem terug mag/kan sturen) en als dit nog niet werkt opsturen/weg brengen.

• iTreeco
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-09 12:56
De cameraknop zit bij mijn nieuwe toestel van de garantie los. Bij mijn oude toestel was dit niet. Zijn er meer mensen die dit hebben? Het is niet echt een probleem maar toch vrij irritant.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:23
Beste tweakers,

Ik heb dit toestel vandaag aangeschaft maar ik vind het in eerste instatie een grote miskoop. Het is net alsof de telefoon om de zoveel tijd (kan aantal seconden zijn, ook aantal minuten) vast loopt. Ik kan het scherm aanraken wat ik wil, het ding reageert nergens op. Ik heb m genomen als vervanging van de Blackberry 9790 met T-Mobile, maar ik heb er tot nu toe spijt van als haren op mn hoofd.

Ik zit het eerste topic door te scannen maar ik kom vooralsnog niks tegen wat hier op lijkt. Hij reageert gewoon echt nergens op, om een paar seconden later wel weer te reageren, of helemaal niet meer. Ik heb hem net een uur uit de doos ofzo, dus dit is een hele fikse tegenvaller. Ik heb hem nu zo ver dat ik mn live account etc ingestel heb, maar meer kan ik ook niet. Ik ging net naar de beltonen, dat ging zonder problemen, maar daarna wilde ik een ringtone beluisteren, en toen ik er op klikte gebeurde er dus niks meer.

Als ie gelocked is krijg ik m niet eens van het lockscreen af.

Och ja, je moet toch wat he.

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 08:30
Just_A_User schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:25:
Beste tweakers,

Ik heb dit toestel vandaag aangeschaft maar ik vind het in eerste instatie een grote miskoop. Het is net alsof de telefoon om de zoveel tijd (kan aantal seconden zijn, ook aantal minuten) vast loopt. Ik kan het scherm aanraken wat ik wil, het ding reageert nergens op. Ik heb m genomen als vervanging van de Blackberry 9790 met T-Mobile, maar ik heb er tot nu toe spijt van als haren op mn hoofd.

Ik zit het eerste topic door te scannen maar ik kom vooralsnog niks tegen wat hier op lijkt. Hij reageert gewoon echt nergens op, om een paar seconden later wel weer te reageren, of helemaal niet meer. Ik heb hem net een uur uit de doos ofzo, dus dit is een hele fikse tegenvaller. Ik heb hem nu zo ver dat ik mn live account etc ingestel heb, maar meer kan ik ook niet. Ik ging net naar de beltonen, dat ging zonder problemen, maar daarna wilde ik een ringtone beluisteren, en toen ik er op klikte gebeurde er dus niks meer.

Als ie gelocked is krijg ik m niet eens van het lockscreen af.
Ik zou hem terugbrengen en een nieuwe vragen.

• Just_A_User
12432 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:35:
[...]

Ik zou hem terugbrengen en een nieuwe vragen.
Dat lijkt me ook het beste, dus dat ik ga morgen direct doen, tenzij iemand dit herkent en weet hoe ik het moet oplossen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Dat is een DOA. Misschien heb je hem bij een smerige shop gehaald en dat ie nog een factory reset nodig heeft, dus probeer dat eerst.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Just_A_User
Sebazzz schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:41:
Dat is een DOA. Misschien heb je hem bij een smerige shop gehaald en dat ie nog een factory reset nodig heeft, dus probeer dat eerst.
Ik heb hem bij Phoneshop gehaald, die zit hier om de hoek in Den Haag. Hoe doe ik een factory reset?

edit: inmiddels gevonden, nu een reset gedaan via het menu. Als dat niet werkt reset via de knoppen.

Nu ook reset via de knoppen gedaan. Dan start ie opnieuw op en dan zie je dat Nokia logo, en dat verspringt af en toe ook naar links of naar rechts.

Nu taal ingesteld en moet hij opnieuw opstarten. Nokia logo...verspringt iets naar links en dan terug. Dan geluidje en moet ik op volgende klikken om de telefoon te configureren...

edit 2: hij moet nu apps installeren, ik weet niet wat ie aan 't doen is nu..er staat: duurt enkele ogenblikken maar t duurt nog.... ow, hij zegt nu dat ie klaar is ennnn..... op volgende klikken kan niet :')

EDIT: ik dacht dat het beter ging, maar ik kan m consequent niet unlocken. Soms blijft ie nog steeds gewoon hangen, en het raarste is nog, dat ik de linkerkant van het scherm niet met de duim van mn rechterhand kan bedienen 8)7

Ik kan met links 100x de letter A invoeren, maar als ik het 1x probeer met rechts, dan accepteert ie die input gewoon niet :') Gaat echt nergens over, morgen terug met dat ding.

[ Voor 65% gewijzigd door Just_A_User op 26-09-2012 21:38 ]

• Just_A_User
Just_A_User schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:50:
[...]

Ik heb hem bij Phoneshop gehaald, die zit hier om de hoek in Den Haag. Hoe doe ik een factory reset?

edit: inmiddels gevonden, nu een reset gedaan via het menu. Als dat niet werkt reset via de knoppen.

Nu ook reset via de knoppen gedaan. Dan start ie opnieuw op en dan zie je dat Nokia logo, en dat verspringt af en toe ook naar links of naar rechts.

Nu taal ingesteld en moet hij opnieuw opstarten. Nokia logo...verspringt iets naar links en dan terug. Dan geluidje en moet ik op volgende klikken om de telefoon te configureren...

edit 2: hij moet nu apps installeren, ik weet niet wat ie aan 't doen is nu..er staat: duurt enkele ogenblikken maar t duurt nog.... ow, hij zegt nu dat ie klaar is ennnn..... op volgende klikken kan niet :')

EDIT: ik dacht dat het beter ging, maar ik kan m consequent niet unlocken. Soms blijft ie nog steeds gewoon hangen, en het raarste is nog, dat ik de linkerkant van het scherm niet met de duim van mn rechterhand kan bedienen 8)7

Ik kan met links 100x de letter A invoeren, maar als ik het 1x probeer met rechts, dan accepteert ie die input gewoon niet :') Gaat echt nergens over, morgen terug met dat ding.
Ok, ik ben er achter wat het probleem is. Het probleem met het scherm/tekst invoeren/vingers die niet geregistreerd worden/lockscreen wat niet geunlocked kan worden, etc etc.

Het is de lader

Wanneer de telefoon aan de lader hangt is er bijna niet mee te werken, maar de seconde dat ik de laadkabel uit de telefoon trek werkt alles zoals het zou moeten werken. Ik heb dit een aantal keren getest. Telefoon aan de lader? Telefoon is nauwelijks van lockscreen af te krijgen.
Telefoon van de lader af? lockscreen unlocken zonder problemen.

Ik ben iets blijer en opgeluchter :)

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
Just_A_User schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:44:
[...]

Ok, ik ben er achter wat het probleem is. Het probleem met het scherm/tekst invoeren/vingers die niet geregistreerd worden/lockscreen wat niet geunlocked kan worden, etc etc.

Het is de lader

Wanneer de telefoon aan de lader hangt is er bijna niet mee te werken, maar de seconde dat ik de laadkabel uit de telefoon trek werkt alles zoals het zou moeten werken. Ik heb dit een aantal keren getest. Telefoon aan de lader? Telefoon is nauwelijks van lockscreen af te krijgen.

Dit probleem heb ik vaker gelezen op verscheidene forums. Ik zelf heb er geen last van, daarnaast is het de mate waarin het bij jouw toestel voorkomt wel heel extreem. Heb je het toestel van de laatste updates voorzien?
Welke versie draai je nu? Kijk hiervoor bij instellingen -> info - > meer informatie.

Geef even het getal achter 'besturingssysteem' en 'revisienummer firmware' door!

Web Enrichment

• sliepie
[...]

Het is de lader

Heb je het probleem ook als je hem aan een andere lader hangt? Met de originele nokia lader had ik nooit geen problemen, maar als ik hem aan een samsung branded lader hing had ik soortgelijke problemen als jij hebt.

• Just_A_User
Wietsee. schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:47:
[...]

Dit probleem heb ik vaker gelezen op verscheidene forums. Ik zelf heb er geen last van, daarnaast is het de mate waarin het bij jouw toestel voorkomt wel heel extreem. Heb je het toestel van de laatste updates voorzien?
Welke versie draai je nu? Kijk hiervoor bij instellingen -> info - > meer informatie.

Geef even het getal achter 'besturingssysteem' en 'revisienummer firmware' door!
Nee, het toestel geeft aan een update gevonden te hebben, maar aangezien ik voor mijn werk in een hotel zit wilde ik dat hier niet doen.

De info die jij vraagt;
besturingssysteem: 7.10.8107.79
rivisienummer firmware: 1600.2483.8107.11501

Wat me verder opvalt is dat ik geen verbinding kan maken met mijn Asus TF300T via bluetooth. Hij wil wel pairen maar zegt direct na het pairen dat mijn tablet niet ondersteund wordt. Hetzelfde geldt voor mijn BlackBerry 9790, die wordt ook niet ondersteund.

Tethering werkt ook niet. Nu heb ik daarvan gelezen dat dat met een update is toegevoegd aan het toestel, dus ik ga er even van uit tethering wel werkt na de update uitgevoerd te hebben, maar is daarmee ook het via BT verbinden met andere apparaten opgelost?

• Just_A_User
12432 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:53:
[...]

Heb je het probleem ook als je hem aan een andere lader hangt? Met de originele nokia lader had ik nooit geen problemen, maar als ik hem aan een samsung branded lader hing had ik soortgelijke problemen als jij hebt.
Hij hangt aan een andere lader, te weten de lader die ik ook gebruik voor mn blackberry. De originele lader die erbij zit is voor de UK, en daar zit dan wel weer een stekker bij om m in NL te gebruiken, maar ik heb die hele combinatie nog niet gebruikt. Ik heb m dus tot nu toe opgeladen met de lader van de BB.

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Om welke reden wil je met BT verbinden? File transfers worden nog niet ondersteund.

Ik kom het laderprobleem overigens af en toe tegen, mijn Nokia hangt overigens aan een Samsung lader hier, maar wel een oud type (een dikkere met goed snoer in plaats van zo'n klik ding met een snoer dat makkelijk breekt).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Sebazzz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:30:
Om welke reden wil je met BT verbinden? File transfers worden nog niet ondersteund.

Ik kom het laderprobleem overigens af en toe tegen, mijn Nokia hangt overigens aan een Samsung lader hier, maar wel een oud type (een dikkere met goed snoer in plaats van zo'n klik ding met een snoer dat makkelijk breekt).
Je kunt geen file transfers doen? Ik snap echt niet hoe men er in deze tijd nog bij komt om daar niet in te voorzien. Maar, de belangrijkste reden was tethering. Ik ben nl van mijn Bold 9790 gewend dat ik met BT kan verbinden met mijn tablet en zo op mn tablet internet van mn BB kan gebruiken.

Ik heb de Lumia inmiddels geupdate. Ik had verwacht dat mijn TF300T nu wel ondersteund zou worden, maar niet dus. Maar, via wifitethering werkt t wel dus de noodzaak van BT is wat op de achtergrond. Geschoven. Daarnaast heb ik getest of het toestel ook de schermproblemen oplevert met de originele lader, en dat blijkt niet t geval te zijn.

Al met al ben ik nu zeer tevreden over het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Just_A_User schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:29:
[...] Je kunt geen file transfers doen? Ik snap echt niet hoe men er in deze tijd nog bij komt om daar niet in te voorzien. Maar, de belangrijkste reden was tethering. Ik ben nl van mijn Bold 9790 gewend dat ik met BT kan verbinden met mijn tablet en zo op mn tablet internet van mn BB kan gebruiken. [...]
Zoals je al had opgemerkt hebben ze voor de tethering dus de wifi tethering opgezet, wat IMO een stuk beter is (sneller, vergt minder energie, meerdere apparaten kunnen er gebruik van maken).
Ik vermoed dat eenzelfde redenatie is gebruikt voor file transfers. Het idee achter WP7 is dat je veel van dit soort dingen via de cloud kan doen. Dus een bestandje uploaden naar Skydrive en dan het linkje doorsturen. Of het bestand zelf via de mail. In veel gevallen is dit ook sneller dan een bluetooth transfer en vreet het minder energie.
Daarnaast zit je met ontwikkelkosten en de inherente veiligheidsproblemen rondom extra code. De code voor wifi-transfer moet er toch al inzitten, maar die van bluetooth-transfers is niet absoluut noodzakelijk. Vanuit een kosten en security perspectief is het dan verstandiger het eruit te laten.
Je ziet dit overigens wel in meer terug, maar anyways. voor bluetooth wordt inderdaad niet de object push profile ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
hjs schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:27:
[...]

LOL... Bij mij dus ook in de trein ;). Toch niet toevallig op hetzelfde traject he?

Zo heb ik ook gehad dat Nokia Rijden vastloopt rond knooppunt hoevelaken ;-).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
12432 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:53:
[...]

Als mijn telefoon op tafel ligt aan de lader, reageert mijn scherm ook slecht. Als ik hem echter in de hand heb (of 2 handen) heb ik geen problemen meer. Iemand wees mij er al eerder op dat dit mogelijk iets met aarding te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje,

Ik lees af en toe, dat problemen waren/zijn met T-mobile icm de Lumia 800. Weet dit ook of dit geldt als de er alleen in het opstart T-mobile logo naar voren komt en het daadwerkelijke abbo van Hollandse nieuwe is? Zijn deze problemen T-mobile branded gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Dat is gewoon een stukje software dat T-mobile erop heeft gezet. Denk niet dat jij de problemen van de provider krijgt als je een andere hebt.
Zo heb ik er één van vodafone. Als ik hem opstart komt vodafoon logo eerst in beeld. maar ik heb een Hi abbonement.

Btw gps probleem was opgelost door een factory reset.

Als je telefoon niet goed werkt met een lader erin zal ik hem gewoon alsnog terugbrengen als het dichtbij is.
Ik heb dit probleem namelijk niet en gebruik bijna nooit de originele lader. onding met een kort kabeltje :P

[ Voor 10% gewijzigd door snoos op 28-09-2012 14:25 ]

• Folkifoon
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb meerdere micro usb laders aan mijn toestel gehad. Over het algemeen gaan ze allemaal goed, maar bij 1 niet....dan laadt de telefoon wel maar reageert het scherm bijna niet...volgens mij is dit een blackberry lader.

Werkt inderdaad meteen weer na het losmaken van de kabel, dus bekend probleem!
[...]

Het is de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Laatst online: 02-09 17:07
Mijn telefoon is gisternacht vochtig geworden doordat er een half biertje over mijn broek was gevallen. Telaat doorgehad dat mijn telefoon daar ook wel is onder kon lijden. Nu reageert het touchscreen niet 100% meer. Reageert niet op aanraken, soms wel weer na vergrendelen - ontgrendelen maar hooguit 15 sec. Inmiddels in een bak met rijst gelegd maar denken jullie dat die er nog bovenop komt, of is zulke schade al gedaan?

Lijkt alsof er meer dan alleen input van mijn eigen vinger wordt geregistreerd, scrollen gaat niet soepel en rolt niet door om het zo maar even te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Timberly2 schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:41:
Mijn telefoon is gisternacht vochtig geworden doordat er een half biertje over mijn broek was gevallen. Telaat doorgehad dat mijn telefoon daar ook wel is onder kon lijden. Nu reageert het touchscreen niet 100% meer. Reageert niet op aanraken, soms wel weer na vergrendelen - ontgrendelen maar hooguit 15 sec. Inmiddels in een bak met rijst gelegd maar denken jullie dat die er nog bovenop komt, of is zulke schade al gedaan?

Lijkt alsof er meer dan alleen input van mijn eigen vinger wordt geregistreerd, scrollen gaat niet soepel en rolt niet door om het zo maar even te zeggen.
Ik heb eenzelfde probleem een keer gehad. Wacht een paar uur dan moetie wel weer gaan reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Weet iemand hoe het zit met contractontbinding? Vanaf wanneer heb je hier recht/kans op? Het is namelijk zo dat ik vorige week mijn Lumia 800 weer terug kreeg van reparatie (het was al de 2e keer). Ik heb hem 2x laten opsturen omdat ie soms in combinatie met internet en muziek luisteren vast loopt. Ik heb hem nu een week sinds de reparatie en hij is alweer 2x vast gelopen. (en het is echt niet zo dat ik 24/7 muziek luister, enkel in de bus en trein)

Nu heb ik geen zin om mijn telefoon weer op te sturen en hem dus weer 2 a 3 weken kwijt te zijn, want dan ben ik hem in totaal al bijna 2 maanden kwijt geweest op de 8 maanden tijd dat ik de telefoon heb...

Ik hoop dat iemand me kan adviseren hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
kaygoffin schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:47:
Weet iemand hoe het zit met contractontbinding? Vanaf wanneer heb je hier recht/kans op? Het is namelijk zo dat ik vorige week mijn Lumia 800 weer terug kreeg van reparatie (het was al de 2e keer). Ik heb hem 2x laten opsturen omdat ie soms in combinatie met internet en muziek luisteren vast loopt. Ik heb hem nu een week sinds de reparatie en hij is alweer 2x vast gelopen. (en het is echt niet zo dat ik 24/7 muziek luister, enkel in de bus en trein)

Nu heb ik geen zin om mijn telefoon weer op te sturen en hem dus weer 2 a 3 weken kwijt te zijn, want dan ben ik hem in totaal al bijna 2 maanden kwijt geweest op de 8 maanden tijd dat ik de telefoon heb...

Ik hoop dat iemand me kan adviseren hierin.
Volgens mij heb je recht op een nieuw toestel als je hem 3 (aantal x weet ik niet precies) keer ter reparatie hebt aangeboden en het probleem nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
12432 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Volgens mij heb je recht op een nieuw toestel als je hem 3 (aantal x weet ik niet precies) keer ter reparatie hebt aangeboden en het probleem nog steeds niet is opgelost.
Bedoel je met een nieuw toestel een nieuwe Lumia of een ander toestel? Verder is het ook zo dat de eerste keer mijn toestel is geswapt (hij bleef vasthangen en de microfoon ging op een gegeven moment kapot). Dus ik weet of ik mijn nieuwe toestel in totaal 3x moet laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik lees dat er ook wat mensen zijn met Simyo en een 800. Iemand nog "internet-niet-werken" issues of is dat verleden tijd na wat updates (of icm met een network settings tool van nokia (zoals op mijn omnia 7)?)

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 01-10-2012 21:26 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 20:53
maratropa schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:26:
Ik lees dat er ook wat mensen zijn met Simyo en een 800. Iemand nog "internet-niet-werken" issues of is dat verleden tijd na wat updates (of icm met een network settings tool van nokia (zoals op mijn omnia 7)?)
Dat heeft Simyo aan hun kant opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben met mijn nieuwe lumia 800 aan het stoeien met mijn gmail agenda die ik wil delen met mijn vrouw.
Ik loop nu tegen het volgende aan:
Als ik bijv om de 15 min laten syncen met mijn gmail-aganda, krijg ik net alles binnen. Maar, ik wil deze op "handmatig" zetten in mijn gmail account, hoe kan ik dan deze in mijn agenda "handmatig" binnenhalen. Ik zie niet waar ik handmatig kan syncen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:06:
Ben met mijn nieuwe lumia 800 aan het stoeien met mijn gmail agenda die ik wil delen met mijn vrouw.
Ik loop nu tegen het volgende aan:
Als ik bijv om de 15 min laten syncen met mijn gmail-aganda, krijg ik net alles binnen. Maar, ik wil deze op "handmatig" zetten in mijn gmail account, hoe kan ik dan deze in mijn agenda "handmatig" binnenhalen. Ik zie niet waar ik handmatig kan syncen 8)7
Grr laat maar, "email en accounts" > google > knop inhouden > synchroniseren was de oplossing. Hoe simpel kan het zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch iets vreemds gevonden mbt google agenda en wp. Viel me op dat mijn afspraken niet geupload werden naar mijn google mail.

Dat was dan een afspraak die ik normaal met het "+" teken in de wp agenda aanmaak. Deze werd dus niet gesynced.

Als ik nu wp agenda op een tijdstipregel hit en iets erop zet wordt deze wel gesynced 8)7 .

Heeft dit iemand nog meer ondervonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:50:
Toch iets vreemds gevonden mbt google agenda en wp. Viel me op dat mijn afspraken niet geupload werden naar mijn google mail.

Dat was dan een afspraak die ik normaal met het "+" teken in de wp agenda aanmaak. Deze werd dus niet gesynced.

Als ik nu wp agenda op een tijdstipregel hit en iets erop zet wordt deze wel gesynced 8)7 .

denk persoonlijk dat er niet heel veel mensen zijn die met google agenda werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het zal geen Lumia 800 gebruiker ontgaan zijn dat de Lumia 920 is aangekondigd en dat die online best wel goed is ontvangen. Zo ben ik als iPhone en Htc One X gebruiker ook aan het kijken naar dit toestel en was mijn keuze gevallen op de Mat Grijze.

Nu had ik een vraagje voor de Lumia 800 gebruikers met een Matte afwerking.

Is die na een paar maandjes gebruik nog steeds mat? of is de achterkant wat gaan glimmen door gebruiken en/of vet aan vingers?

Thnx alvast.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Donstil schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 05:57:
Het zal geen Lumia 800 gebruiker ontgaan zijn dat de Lumia 920 is aangekondigd en dat die online best wel goed is ontvangen. Zo ben ik als iPhone en Htc One X gebruiker ook aan het kijken naar dit toestel en was mijn keuze gevallen op de Mat Grijze.

Nu had ik een vraagje voor de Lumia 800 gebruikers met een Matte afwerking.

Is die na een paar maandjes gebruik nog steeds mat? of is de achterkant wat gaan glimmen door gebruiken en/of vet aan vingers?

Thnx alvast.
Zowel de zwarte Lumia als de cyan zijn hier nog steeds mat.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 07:59:
[...]

Zowel de zwarte Lumia als de cyan zijn hier nog steeds mat.
Bedankt voor je reactie.
Goed om te horen, hoe is de matte afwerking met krasjes enz?

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 06-10-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:01:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Mijn zwarte Lumia 800 is nog steeds geheel krasvrij zonder gebruik van enige vorm van bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:30

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Donstil schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:01:
[...]
Hier idem. Zit trouwens een hoesje bij geleverd die over de cover past. Geeft veel meer grip en bescherming. Gebruik ik als ik ruige dingen ga doen en dus meer grip wil hebben. Of als ik hem in de auto gebruik (o.a. navigatie) dan ligt ie stevig vast op het dashbord.

En....... scherm is ook top, geen krasje of pitje na jaar intensief gebruik, meeslepen, in broekzak en jas meenemen, etc.

Toppertje dus!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Mijn zwarte lumia 800 is wel nog steeds helemaal mat, meer niet meer 100% krasvrij op de achterkant.. als je in het licht kijkt, zie je een paar krasjes.. maar deze vallen eigenlijk helemaal niet op..

Ik heb dit weekend eens met een scherpe ijzeren dikke naald eens op mijn voorkant gekrast, wat ik ook probeerde, ik kreeg geen kras op het scherm Aangezien het scherm toch al gebarsten is (gevallen) kon ik dit eindelijk testen.. Als ik een Torx T5 vind kan ik 'm eindelijk wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb er toch al 3 krasjes op weten te krijgen, zo supersterk is het ook weer niet :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Hangt er een beetje vanaf waarmee je het doet. Over het algemeen is het harder dan staal en krast dus niet. Dingen zoals steen, asfalt en zandkorrels echter zijn allemaal net zo hard of harder dan gorillaglas. Dat krast dus wel.

Tenzij je hem met het glas naar beneden over de straat laat schuiven (zoals ik heb gedaan) komen er vrijwel geen krassen op.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand een idee wat je voor een lumia krijgt die niet meer in perfecte staat is? Wil de Jaiyu G3 gaan halen als hij leverbaar is. Vind de lumia nog steeds een super telefoon, maar dingen zoals WA wat maar k*t blijft, woordenboek wat totaal nergens op lijkt, en veel apps die niet goed werken in vergelijking met de android tegenhanger. Hoop dat de Jaiyu snel een dualboot krijgt met W8.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:50:

Ik gebruik ook de gmail agenda voor mijn afspraken. Ik heb echter wel automatisch syncen aanstaan, dat werkt perfect.

Ik heb net getest. In de agenda met + een regel toegevoegd. Daarna in accounts even als test automatisch gesynced.

Op gmail ingelogd, afspraak is gewoon aangemaakt. Vervolgens in gmail weer verwijderd. Telefoon weer gesynced en dit agenda item is weer verdwenen.

Over de krasjes. Ik heb ook een lumia 800 vanaf het begin. Ik heb ook enkele krasjes op het scherm. Tel zit altijd in mijn broekzak, komt nooit in aanraking met steen, glas, sleutels, ijzer. Nog nooit laten vallen of iets. Dus hoe dat kan weet ik ook niet. krasjes zijn niet zichtbaar als het scherm aan staat dus stoor me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wiene schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:41:
Over de krasjes. Ik heb ook een lumia 800 vanaf het begin. Ik heb ook enkele krasjes op het scherm. Tel zit altijd in mijn broekzak, komt nooit in aanraking met steen, glas, sleutels, ijzer. Nog nooit laten vallen of iets. Dus hoe dat kan weet ik ook niet. krasjes zijn niet zichtbaar als het scherm aan staat dus stoor me er niet zo aan.
Dit in mijn geval ook, enkel als schuin op het scherm kijkt als hij uit staat zie je die krasjes.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 22:00
Een week geleden was er een stroomstoring 'snachts, volgende dag dat ik hem weer wilde opladen deed de oplader niet, verschillende kabels gebruikt, niks. Later nog geprobeerd om met alleen de USB kabel in de laptop te doen, hij laadt nu wel op maar alleen via een pc(dit gaat overigens echt traag).
Zelf heb ik nog bij nokia garantie dus ik had het na gevraagd en ze zeiden dat je het onder de garantie valt en je eerste de oude moet opsturen en een formulier moet invullen.
Ik dus naar de site, alleen kan de oplader AC-16E niet vinden? Klopt dat want vind het nogal raar dat het er niet is terwijl ze zelf zeggen van wel.

Sinds vandaag heb ik een raar probleem, de lumia zit nu in mijn laptop alleen hij valt random uit en start daarna meteen op, komt dat misschien door de laptop omdat hij daar is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

De Nokia AC-16E heeft in principe iedere Lumia gebruiker gehad in zijn doosje. Waar anders laad je hem mee op? Dat gaat tenminste met 1000mA ipv max. 500mA die een zware usb aansluiting op je pc heeft.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De Nokia 810 is aangekondigd. Alleen exclusief voor T-Mobile. Of dat ook T-Mobile NL wordt, weet ik niet. Hij ziet er iig erg strak uit moet ik zeggen. Als dit ding NFC en wireless charging heeft, dan wordt het nog een erg lastige keuze aangezien het scherm dan wel niet zo geweldig is als die van de 920, maar wel iets kleiner en lichter dan de 920 en de 820. Persoonlijk vind ik hem qua design wel wat hebben van de iPhone, maar het huidige design van de 4S en 5 vind ik zowieso al erg mooi.

De camera van de 920 is een erg mooie feature, maar ik maak zowieso al niet zo veel foto's. Ben benieuwd naar de volledige specs van de 810. Is iig een mooie opvolger van de 800.

Wat vinden jullie ervan ?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Tmo3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/820810.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/810%20stats.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Tmo1.jpeg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Las het net op wpcentral. Erg mooie telefoon. Zit nog steeds in dubio over welke WP8 telefoon ik nu moet kopen en dit maakt het er niet makkelijker op.

L920, L820, L810 of HTC 8x? Wellicht dan de L810, mits die ook unlocked en unbranded te koop zal zijn.
Enige mindere vind ik dat de touch buttons wat hoog zitten en er dus aan de onderkant veel "loze" ruimte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Eerst afwachten welke van beide (810 of 820) hier in Europa te koop zal zijn.

Maar discussie over deze 810 past beter in het topic van z'n zusje:
[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 820 - Deel 1

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

Ik gebruik ook de gmail agenda voor mijn afspraken. Ik heb echter wel automatisch syncen aanstaan, dat werkt perfect.

Ik heb net getest. In de agenda met + een regel toegevoegd. Daarna in accounts even als test automatisch gesynced.

Op gmail ingelogd, afspraak is gewoon aangemaakt. Vervolgens in gmail weer verwijderd. Telefoon weer gesynced en dit agenda item is weer verdwenen.

Bedankt voor het testen, Wiene. Ik krijg het hier vooralsnog niet voor elkaar.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Thnx all. Goed te horen dat de matte kras en vlek vrij blijft (Bij netjes gebruik).

Dan ga ik voor een Mat grijze 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Gisteren mijn scherm gewisseld, wat is dat simpel bij een Lumia! :D Het geleverde scherm (ebay vanuit china) had geen lichtmeter proximity sensor, dus die heb ik van mijn gebroken scherm af moeten halen. was gelukkig gewoon gelijmd :)

Na 15 minuutjes werk had ik weer een nieuwe telefoon :p

Alleen lijkt de witbalans van dit scherm net iets anders.. maar ik heb al vaker gelezen dat de nieuwe Lumia's een net iets anders scherm hebben.. stoort ook totaal niet, maar viel me wel meteen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:36
defcon84 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:47:
Gisteren mijn scherm gewisseld, wat is dat simpel bij een Lumia! :D Het geleverde scherm (ebay vanuit china) had geen lichtmeter, dus die heb ik van mijn gebroken scherm af moeten halen. was gelukkig gewoon gelijmd :)

Na 15 minuutjes werk had ik weer een nieuwe telefoon :p

Alleen lijkt de witbalans van dit scherm net iets anders.. maar ik heb al vaker gelezen dat de nieuwe Lumia's een net iets anders scherm hebben.. stoort ook totaal niet, maar viel me wel meteen op :)
Cool! Ik heb me er nog nooit in verdiept. Unibody lijkt aardig ontoegankelijk, maar dat is dus kennelijk niet zo. Mijn scherm is nog helemaal okee, maar dit is wel goed om te weten voor het geval dat. Ik ga eens wat filmpjes op Youtube opzoeken.

Scherm uit China betekent dus niet origineel Nokia? Kan dit de oorzaak zijn van de andere witbalans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Nee, het is het officiële scherm van Nokia hoor.. (deze)
ik had ook een filmpje op youtube gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
defcon84 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:09:
Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn toestel een kleine maand terug heb na een reparatie, kan ik geen Nokia-apps meer downloaden. :? Als ik naar Marketplace ga, vindt hij geen apps van Nokia en er is ook geen speciale categorie voor die apps, zoals vroeger. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
defcon84 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:09:
Ik had een origineel nieuw scherm voor €95,00 uit Duitsland, dit is fors duurder en veel verder 8)7 .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 02:22:
Sinds ik mijn toestel een kleine maand terug heb na een reparatie, kan ik geen Nokia-apps meer downloaden. :? Als ik naar Marketplace ga, vindt hij geen apps van Nokia en er is ook geen speciale categorie voor die apps, zoals vroeger. :{
Dat kan soms gebeuren. Die sectie hoort na een tijdje gewoon weer te verschijnen. Meestal als de oem specifieke sectie verdwijnt komt deze binnen twee weken terug. Je zou eventueel een reset kunnen doen. Dat zal het wellicht niet meteen oplossen, maar misschien wel versnellen. Een maand is namelijk wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

Dat kan soms gebeuren. Die sectie hoort na een tijdje gewoon weer te verschijnen. Meestal als de oem specifieke sectie verdwijnt komt deze binnen twee weken terug. Je zou eventueel een reset kunnen doen. Dat zal het wellicht niet meteen oplossen, maar misschien wel versnellen. Een maand is namelijk wel erg lang.
Toevallig, net toen ik het wilde checken, was die sectie er weer! :D Maar toch bedankt dat je me erop wees dat ik gewoon moest wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Hebben jullie er ook last van dat de Nokia Lumia alle andere opladers sloopt behalve de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 00:22

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:33:
Hebben jullie er ook last van dat de Nokia Lumia alle andere opladers sloopt behalve de originele?
Mijn originele nokia lader heb ik ook al eens moeten vervangen. Deed van ene op andere dag niks meer.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb tijden de originele nokia lader (dus niet die van de lumia) gebruikt voor mijn lumia, totdat de oplader geen contact meer maakte met de telefoon. Na een verloop van tijd laadde de telefoon helemaal niet meer op.

Vervolgens heb ik de telefoon en een nokia oplader (orginele van de lumia) naar een Nokia Care Point gebracht. Vervolgens heb ik een nieuwe Lumia terug gekregen en de orginele lumia oplader is ergens kwijt geraakt, dus heb ik een andere normale nokia oplader terug gekregen.

Nu lijkt het weer vanaf begin af aan te beginnen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:31
Beste mede Lumia 800 gebruikers,

Sinds kort ben ik ook in bezit van dit prachtige toestel. Hiervoor had ik een Nokia E72 en ik moet zeggen dat het qua bediening en UI een hele mooie vooruitgang is! Het Windows Phone OS zelf mist wel een aantal out-of-the-box features ten opzichte van Symbian, maar weinig waar ik niet mee kan leven.

Iets wat ik wel graag anders zou zien is de mogelijkheid om (multiple!!) attachments aan emails toe te voegen van elk file format (docx/pdf/zip etc). Op de feature suggest pagina van WP kan hier op gestemd worden. Aangezien dit veruit het meest gelezen WP7.5 topic is en ik zelf de Lumia 800 bezit, wil ik iedereen die deze feature ook graag wil vragen om hun stem uit te brengen.

Dit kan via de volgende link:
http://windowsphone.userv...ment-attachment-in-emails

Helaas lijkt het er op dat er meerdere WP gebruikers een nieuwe feature suggest aanmaken voor dezelfde suggestie. Hierdoor gaan stemmen verloren omdat versplinterd voor dezelfde feature word gestemd. Zonde dus.

Misschien is het een beetje naief, maar ik hoop dat MS hier echt iets aan zal doen wanneer er veel stemmen worden uitgebracht :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
MarkoAlmelo schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:31:
Vervolgens heb ik de telefoon en een nokia oplader (orginele van de lumia) naar een Nokia Care Point gebracht. Vervolgens heb ik een nieuwe Lumia terug gekregen en de orginele lumia oplader is ergens kwijt geraakt, dus heb ik een andere normale nokia oplader terug gekregen.

Nu lijkt het weer vanaf begin af aan te beginnen ;(
Dat is wel heel erg vervelend. Terug naar dezelfde Nokia Care Point gaan, probleem voor leggen en om een nieuwe originele oplader vragen? Het is nu toch al gebeurd, maar de volgende keer er niet mee akkoord gaan wanneer ze iets kwijt maken en niet een identiek vervangend product geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
JcHm schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Dat is wel heel erg vervelend. Terug naar dezelfde Nokia Care Point gaan, probleem voor leggen en om een nieuwe originele oplader vragen? Het is nu toch al gebeurd, maar de volgende keer er niet mee akkoord gaan wanneer ze iets kwijt maken en niet een identiek vervangend product geven.
Heeft Nokia dus de originele Lumia lader die je van mij hebt overgenomen niet teruggegeven? Onmiddelijk teruggaan!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Wietsee. schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:01:
[...]

Heeft Nokia dus de originele Lumia lader die je van mij hebt overgenomen niet teruggegeven? Onmiddelijk teruggaan!
Haha idd :D
Ja ik rij de morgen wel weer ff heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 12:33

pclinde

TechGaming.nl

Ik wil een Lumia 800 kopen... Ik heb momenteel een Desire Z ben ik echt zat! Ik mag over 6 maanden een nieuwe telefoon uitkiezen, ik ben nog een beetje in dubio. Maar ik ben echt helemaal weg van de Lumia 800, wat zouden jullie doen? Is een 2e hands (nieuwstaat) voor 180 euro.

Groetjes,

Pim

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:01
MarkoAlmelo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:33:
Nee, ik gebruik in het weekend vaak mijn HTC lader om mijn Lumia te laden, maar dat gaat zonder problemen. Die lader blijft gewoon werken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pclinde schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:26:
Ik wil een Lumia 800 kopen... Ik heb momenteel een Desire Z ben ik echt zat! Ik mag over 6 maanden een nieuwe telefoon uitkiezen, ik ben nog een beetje in dubio. Maar ik ben echt helemaal weg van de Lumia 800, wat zouden jullie doen? Is een 2e hands (nieuwstaat) voor 180 euro.
Voor die prijs is het zeker een goede telefoon, ondanks er geen WP8 op zal komen (officieel). WP7.8 is nog in de maak, vraag blijft wat die dan tov WP8 nog gaat toevoegen, maar voor dat bedrag heb je gewoon een net werkende telefoon.

(de irritaties met de telefoon zijn dan hoofdzakelijk ook WP gerelateerde problemen, niet zozeer de telefoon zelf).

Met WP7 weet je in iedergeval wat je krijgt, met WP8 is het nog maar de vraag, zeker met de hogere aanschafprijs.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
pclinde schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:26:

Groetjes,

Pim
Ik zeg doen. Ga er dan wel vanuit dat degene die hem aanbiedt betrouwbaar is en dat het toestel inderdaad in nieuwstaat is. Dan is het voor 180 euro een prima prijs en je kan hem altijd over half jaar weer verkopen. Tegen die tijd heeft ie waarschijnlijk wel WP 7.8. De zaken die mij tegenvallen hebben zijn beperkt en hebben vooral met het OS te maken. Ik heb vooral last van te kleine letters, maar dat heeft meer met de leeftijd van mijn ogen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand helpen met mijn Lumia 800? Ik heb een update uitgevoerd en sindsdien staat er in mijn batterij een vraagteken.
Ik kan mijn gsm ook niet terugzetten naar een vorige update...

Heb zelfs contact opgenomen met Nokia en die raadde mij aan om gsm terug naar fabrieksinstellingen te zetten en dit heb ik dan gedaan maar tevergeefs en nu stellen ze voor om mijn gsm op te sturen.

Maar ik kan hem niet missen.. Hebben jullie toevallig andere oplossingen??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:25:
Kan er mij iemand helpen met mijn Lumia 800? Ik heb een update uitgevoerd en sindsdien staat er in mijn batterij een vraagteken.
Ik kan mijn gsm ook niet terugzetten naar een vorige update...

Heb zelfs contact opgenomen met Nokia en die raadde mij aan om gsm terug naar fabrieksinstellingen te zetten en dit heb ik dan gedaan maar tevergeefs en nu stellen ze voor om mijn gsm op te sturen.

Maar ik kan hem niet missen.. Hebben jullie toevallig andere oplossingen??

Alvast bedankt!
http://www.mobiletechworl...ne-after-firmware-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Het viel mij op dat wanneer ik bijv. een youtube filmpje kijk en daarbij EDGE/GPRS verbinding gebruik dat het signaal stoort over de speaker. Wanneer ik een headset in doe kan ik het duidelijker horen. Daarna heb ik eens goed opgelet en kan ik dit ook heel licht horen tijds een telefoongesprek.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben? Tijdens bellen is het niet storend en browsen/youtube doe ik toch meestal over WIFI, maar vervelend is het wel. Op het Nokia forum zijn er meer die hierover geklaagd hebben en de één schijnt er meer last van te hebben dan een ander.

Waar ik in ieder geval geen zin in heb is de telefoon een tijdje kwijt zijn en vervolgens een ander toestel te krijgen met dezelfde issues. Ik hoor graag of er andere mensen zijn die dit probleem absoluut niet hebben of juist wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Van die bijgeluiden hoor ik regelmatig als ik muziek luister, irritanter is dat de Lumia af en toe crasht als ik wifi gebruik in de trein. Misschien was die ene provider toch goed bezig door de laatste update toch niet uit te rollen? Hoop dat 7.8 snel komt en dat 7.8 toch dat xbox muziek gebeuren gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
is dit een probleem dat pas onlangs is opgetreden dan? Ik heb de telefoon nog maar kort, als dit met firmware op te lossen is dan wacht ik nog wel even geduldig. Maar Spotify luisteren zonder 3g/wifi zit er zo dus niet echt in. Van crashes heb ik gelukkig nog geen last gehad. Wel heb ik hier en daar wat opgevangen over een bug met de muziekspeler en whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Het crashen van de foon icm met wifi in de trein en het luisteren van muziek is zeer random.
Vermoed dat het verschilt per trein ;) Vanmorgen 3x achter in een kwartier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Wietsee. schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:58:
[...]

Ik had een origineel nieuw scherm voor €95,00 uit Duitsland, dit is fors duurder en veel verder 8)7 .
Item condition: New
Sale date: Sep 17, 2012
Quantity: 1
Price: US $89.97

ze hebben dus de prijs aangepast.. ik had 'm voor 70€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Heren,

ik heb mijn Lumia nou een maand of 7, maar eigenlijk rammelt er al iets sinds ik hem heb.
Als ik aan de bovenkant van de telefoon tik (op de achterkant) hoor ik wat rammelen, lijkt op de sluiter of de speaker. Is dit normaal of kan ik hier beter mee terug gaan nu ik nog garantie heb? Stoor me er niet aan ofzo, maar heb er niet voor niets voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19-09 16:59
is waarschijnlijk de cameralens, heeft vrijwel elke telefoon.

Mijn Note is weer klaar woohooo! Kan die kutLumia weer de deur uit

[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 17-10-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Kom je daarvoor helemaal naar dit topic? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19-09 16:59
are you talking to me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
JcHm schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:32:
Het viel mij op dat wanneer ik bijv. een youtube filmpje kijk en daarbij EDGE/GPRS verbinding gebruik dat het signaal stoort over de speaker. Wanneer ik een headset in doe kan ik het duidelijker horen. Daarna heb ik eens goed opgelet en kan ik dit ook heel licht horen tijds een telefoongesprek.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben? Tijdens bellen is het niet storend en browsen/youtube doe ik toch meestal over WIFI, maar vervelend is het wel. Op het Nokia forum zijn er meer die hierover geklaagd hebben en de één schijnt er meer last van te hebben dan een ander.

Waar ik in ieder geval geen zin in heb is de telefoon een tijdje kwijt zijn en vervolgens een ander toestel te krijgen met dezelfde issues. Ik hoor graag of er andere mensen zijn die dit probleem absoluut niet hebben of juist wel!
Dit heb ik ook. Ik heb thuis geen 3G ontvangst dus dan merk ik het vaker. Maar ik vind het niet heel storend en ik denk ook niet dat een vervangend toestel het op zal lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Bedankt voor je response gebradenkip.

Dat maakt dan 3 - 0 voor mensen wel met speaker ruis op EDGE/GPRS. Ik vraag me eigenlijk ook af het te maken kan hebben met de provider die je hebt. Iets andere frequentie signaal, of zeg ik nu iets heel stoms :+ ?

In ieder geval heb ik nog niemand horen zeggen dat hij er echt geen last van heeft.

Ik heb af en toe het idee dat dit soort missers vaker gemaakt worden in nieuwe smartphones dan in de oudere toestellen. Signaal ruis op de ingebouwde speaker is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt op mijn voorgaande Nokia's. Maar ook bij vrienden met high-end toestellen van andere fabrikanten hebben echt domme missers gehad zoals: belabberde microfoon of slecht ontvangst |:( .

Ik heb hiervoor een Nokia E72 gehad en buiten dat deze gewoon te weinig werkgeheugen had om meerdere apps tegelijk te draaien was het verder een foutloos toestel. Altijd zeer goed ontvangst en kraakhelder bellen.
Toch jammer dat hier op ingeleverd moet worden. Verder paste dat toestel niet meer bij andere wensen die ik erbij heb gekregen. Maar enkel als bel / messaging / agenda device was het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JcHm schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:59:
Bedankt voor je response gebradenkip.

Dat maakt dan 3 - 0 voor mensen wel met speaker ruis op EDGE/GPRS. Ik vraag me eigenlijk ook af het te maken kan hebben met de provider die je hebt. Iets andere frequentie signaal, of zeg ik nu iets heel stoms :+ ?

In ieder geval heb ik nog niemand horen zeggen dat hij er echt geen last van heeft.

Ik heb af en toe het idee dat dit soort missers vaker gemaakt worden in nieuwe smartphones dan in de oudere toestellen. Signaal ruis op de ingebouwde speaker is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt op mijn voorgaande Nokia's. Maar ook bij vrienden met high-end toestellen van andere fabrikanten hebben echt domme missers gehad zoals: belabberde microfoon of slecht ontvangst |:( .

Ik heb hiervoor een Nokia E72 gehad en buiten dat deze gewoon te weinig werkgeheugen had om meerdere apps tegelijk te draaien was het verder een foutloos toestel. Altijd zeer goed ontvangst en kraakhelder bellen.
Toch jammer dat hier op ingeleverd moet worden. Verder paste dat toestel niet meer bij andere wensen die ik erbij heb gekregen. Maar enkel als bel / messaging / agenda device was het perfect.
Ik denk dat de mensen die geen last hebben van het geluids probleem hier ook niet zo snel op zullen reageren. In ieder geval heb ik altijd in alle omstandigheden kraakhelder geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat de mensen die geen last hebben van het geluids probleem hier ook niet zo snel op zullen reageren. In ieder geval heb ik altijd in alle omstandigheden kraakhelder geluid :)
Inderdaad. Hier ook 2x Lumia met altijd goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels Nokia een mail gestuurd. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het klepje van mijn 800 is afgebroken. Ik ben niet bepaald zuinig geweest op het toestel en dat vind ik er juist zo fijn aan - ding is echt hufterproof en dus ook een heerlijk gebruiksvoorwerp.

Weet iemand een adres waar ik zo'n klepje los kan kopen, of valt het onder garantie? Toestel is verzekered.

(Ik weet dat dit ergens eerder in dit topic is besproken, maar zoeken gaat nu even lastig ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
FMS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:13:
Het klepje van mijn 800 is afgebroken. Ik ben niet bepaald zuinig geweest op het toestel en dat vind ik er juist zo fijn aan - ding is echt hufterproof en dus ook een heerlijk gebruiksvoorwerp.

Weet iemand een adres waar ik zo'n klepje los kan kopen, of valt het onder garantie? Toestel is verzekered.

(Ik weet dat dit ergens eerder in dit topic is besproken, maar zoeken gaat nu even lastig ;)).
Zoek en gij zult vinden. Zwart helaas niet op voorraad op dit moment.

Web Enrichment

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]