Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Ik heb last van het volgende probleem:

Op een of andere manier valt mijn 3g verbinding regelmatig weg. Dat wil zeggen: 's Morgens ben ik wel nog even op 3g geweest en zonder ook maar op een wifi netwerk te zijn geweest in de tussentijd kan ik bijvoorbeeld 's middags ineens niet meer internetten terwijl 3g aanstaat en ik volledig bereik heb. Pas na een reboot heb ik meteen weer verbinding.. Heel irritant, iemand ervaring met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:02
P-aul schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:31:
Ik heb last van het volgende probleem:

Op een of andere manier valt mijn 3g verbinding regelmatig weg. Dat wil zeggen: 's Morgens ben ik wel nog even op 3g geweest en zonder ook maar op een wifi netwerk te zijn geweest in de tussentijd kan ik bijvoorbeeld 's middags ineens niet meer internetten terwijl 3g aanstaat en ik volledig bereik heb. Pas na een reboot heb ik meteen weer verbinding.. Heel irritant, iemand ervaring met een soortgelijk probleem?
Ik heb daar ook last van.
Het ene moment kan ik op 3G en het andere moment werkt het niet meer. Terwijl het bereik gewoon goed is.
Ik heb T-Mobile. Welke provider heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Ik heb ook T-mobile (maar een Omnia W) en heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PaT schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:24:
zag laatst op wp7.nl iemand die zijn lumia 800, bijna nieuw, wegdoet voor 200 euro. Dat vind ik echt een schijntje voor een dergelijk toestel.
De wp8 toestellen van Nokia worden op 5 september tijdens Nokia World gepresenteerd. Dus nog exact een week en dan weten we meer over de Nokia Phi en of er een WP8 toestel bij zit met PureView :9~
Nieuwprijzen liggen daar niet ver meer boven, lomp gezien is de 800 gewoon EOL.

Ik hou nog hoop op XDA dat zij een berg features alsnog in kunnen bouwen of over kunnen nemen, ik begin nu steeds vaker dat 'potdicht' karakter van WP7 meer irritant te vinden dan 'handig'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
XNL073 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:29:
[...]

Het ene moment kan ik op 3G en het andere moment werkt het niet meer. Terwijl het bereik gewoon goed is.
Ook T-Mobile.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MRELynx schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:47:
Iets wat met eigenlijk nog nooit is opgevallen, is dat het scherm van de Lumia 800 van mijn vriendin veel helderder is dan mijn Lumia 800 bij dezelfde scherm instellingen. De mijne heeft een gele gloed over het scherm als het de kleur wit moet weergeven. Firmware etc is ook gelijk op beide lumia's. Enige verschil is dat de lumia van mijn vriendin uit november 2011 stamt en de mijne van februari 2012.

Ik vind het echte wit op de lumia van mijn vriendin mooier, helemaal als je het naast elkaar legt. Is de gele gloed een reden om mijn lumia terug te brengen en te laten repareren/vervangen ?

[afbeelding]
Heel bekend, mijn Lumia 800 uit november 2011 is ook geler dan de Lumia 800 van mijn vriendin (of ja, die van haar is blauwer ;)) Welke hardware revisie heb je ? (Instellingen --> info --> Meer Informatie.) Ik heb de 112.1402.2.3, mijn vriendin de 112.1402.2.4....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Tomba schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Heel bekend, mijn Lumia 800 uit november 2011 is ook geler dan de Lumia 800 van mijn vriendin (of ja, die van haar is blauwer ;)) Welke hardware revisie heb je ? (Instellingen --> info --> Meer Informatie.) Ik heb de 112.1402.2.3, mijn vriendin de 112.1402.2.4....
Inderdaad, ik heb het ook vaker gezien. Ik heb een zwarte Lumia gehad en die had veel warmere kleuren dan de witte Lumia die ik nu heb. Misschien heeft het met de leeftijd van het scherm te maken en worden de blauwe subpixels minder fel na een tijdje. (Nokia)Blauw is bij de Lumia's ook ingesteld als standaard themakleur.

(nieuws: Samsung Galaxy S III heeft PenTile-scherm wegens levensduur)
(Oeroeg in 'nieuws: Samsung Galaxy S III heeft PenTile-scherm wegens levensduur')

[ Voor 33% gewijzigd door Crim op 29-08-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tomba schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook hw revisie 112.1402.2.3 maar mijn lumia is gekocht in februari 2012 en heeft dus het geel achtige scherm. Zal vanavond eens kijken wat de hw revisie is van de lumia van mn vriendin.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

MRELynx schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:39:
[...]

Ik heb ook hw revisie 112.1402.2.3 maar mijn lumia is gekocht in februari 2012 en heeft dus het geel achtige scherm. Zal vanavond eens kijken wat de hw revisie is van de lumia van mn vriendin.
Ik zie het ook bij vrienden. Kan erg verschillen. Krijg als het goed is een nieuwe lumia, dus eens zien wat die doet.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Laatst online: 22:02
Ik weet niet of het een probleem is bij T-Mobile (wisselen van connectiepunt (mast)) of dat het aan Nokia ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorack
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01 14:10
Ramon schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:42:
[...]
Dat snap ik wel, maar dan nog kan je wachten totdat de WP8 modellen aangekondigd zijn. Wie weet gaat die 800 wel enorm in prijs omlaag om voorraad te dumpen?
De phi vind ik veel te groot, ik zoek echt een WP toestel dat de grootte heeft van de lumia 800 en eerlijk gezegd weet ik niet of er iets bekend is dat er een dergelijk toestel uitkomt met Windows phone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus nog een weekje geduld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
PaT schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:57:
[...]

Ik heb hetzelfde ervaren op mijn vakantie in Turkije. Het was daar tegen de 40 graden, telefoontje lag keurig onder de parasol in de schaduw, maar ondanks dat vond hij het echt niet tof. Continu vastlopers, freezes en meer van dat soort ellende.

Als het dan 's avonds afkoelde wilde hij weer prima lopen. Dat mooie uiterlijk zorgt er volgens mij voor dat de warmte afwikkeling binnen in het toestel niet helemaal optimaal is. En dan te bedenken dat de Nokia Phi NOG platter zal worden!

[...]

Dat laatste kan wel met de Facebook app. Die geeft een toast bij een nieuw bericht en dus ook een signaaltje. Die berichten lopen echter enorm achter, dus heel veel heb je daar ook niet aan. WP zelf kan dit niet.
Ja, mijn probleem is echter dat ie 's avonds bij lagere temperaturen ook niet wilde werken. De dag daarop overigens ook niet, en de dag dáárop ook al niet (:+). Ik kan me niet voorstellen dat deze Nokia zo 'brak' is dat ie zichzelf niet uitschakelt zodra deze merkt/meet dat het te heet wordt. Een doorgebrande telefoon lijkt me dan ook niet echt mogelijk..

Heb de telefoon in ieder geval opgestuurd naar Nokia, via een service point. En passant heeft, verder overigens zeer vriendelijke en hulpvaardige, medewerker daarvan een nietje door mijn microsim heen gedrukt... Vroeg hem of hij ook zo'n leuk anti-statisch zakje had voor mijn sim; leek me beter dan los in de portemonne of in een papiertje... Drukt ie er tijdens het 'sluiten' van het zakje doodleuk een nietje erdoorheen :o.. Maar eens zien of dat (gratis) nieuw te krijgen is en of Nokia de reparatie kosteloos doet.. :)

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
vraagje;

Van mijn lumia 800 reageert het scherm niet meer zo goed. Soms reageertie helemaal neit en soms heel hakkerig. Ik heb de telefoon via mijn vodafone contract, wat is nu wijsheid. De telefoon naar een vodafone winkel brengen of direct contact met vodafone opnemen?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Reken er maar op dat Vodafone je gewoon doorstuurt naar één van hun winkels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Ik heb ondertussen al tweemaal gehad dat ik m'n toestel 's avonds aan de lader hang (en goed zie dat het icoontje dit aangeeft)... maar dat hij 's morgens op de melding staat van Critical battery low... en dus niet geladen heeft ?

Deze morgen had ik hetzelfde voor en gaf hij ook aan PIN required (hoe kan je deze dan trouwens ingeven zonder het toestel uit en aan te schakelen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:32
r2504 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:24:

Deze morgen had ik hetzelfde voor en gaf hij ook aan PIN required (hoe kan je deze dan trouwens ingeven zonder het toestel uit en aan te schakelen) ?
Je kunt iemand gaan "bellen" en dan moet je pin invoeren. Daarna ga je uiteindelijk die persoon niet echt bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuningman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-08 19:10
Normaal komt mijn volgende afspraak naar boven als ik op de vergrendelknop duw te samen met de datum etc en de screensaver. Nu gebeurt dit niet meer, weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

je volgende afspraak te ver in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
lucash schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:44:
[...]

Je kunt iemand gaan "bellen" en dan moet je pin invoeren. Daarna ga je uiteindelijk die persoon niet echt bellen..
Dit is echt een super tip, ik heb al meerdere malen achter elkaar per ongeluk het pin-invoer scherm weggedrukt, opnieuw opgestart, weer per ongeluk weggedrukt etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
:>
XNL073 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:29:
[...]

Same issue. T-mobile in Limburg. Opeens spontaan de problemen met onderweg internetten. Ik heb nog +/- 100MB over in de bundel dus dat is niet het probleem.

Daarbij heb ik issues met mijn IE. Ik kan geen nieuwe tabs openen en mijn beginscherm is altijd leeg, terwijl dit voorheen de laatste pagina was. Ook nieuwe tabs aanmaken via de menu optie werkt niet 100%. Krijg wel een nieuwe tab, maar kan deze niet selecteren.

Als ik een factory reset doe, hoef ik alleen de apps opnieuw te downloaden en alles eigenlijk opnieuw in te stellen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Deurges schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:24:
:>
[...]

Same issue. T-mobile in Limburg. Opeens spontaan de problemen met onderweg internetten. Ik heb nog +/- 100MB over in de bundel dus dat is niet het probleem.

Daarbij heb ik issues met mijn IE. Ik kan geen nieuwe tabs openen en mijn beginscherm is altijd leeg, terwijl dit voorheen de laatste pagina was. Ook nieuwe tabs aanmaken via de menu optie werkt niet 100%. Krijg wel een nieuwe tab, maar kan deze niet selecteren.

Als ik een factory reset doe, hoef ik alleen de apps opnieuw te downloaden en alles eigenlijk opnieuw in te stellen lijkt me?
Mijn vriendin heeft met Tmobile exact hetzelfde probleem. Ik heb met Vodafone nergens last van (hebben beiden een Lumia 800). Doe me een lol en bel Tmobile ook ! Als ze geen meldingen krijgen gaan ze niets onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39
garagaholic schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:37:
[...]
Heb de telefoon in ieder geval opgestuurd naar Nokia, via een service point. En passant heeft, verder overigens zeer vriendelijke en hulpvaardige, medewerker daarvan een nietje door mijn microsim heen gedrukt... Vroeg hem of hij ook zo'n leuk anti-statisch zakje had voor mijn sim; leek me beter dan los in de portemonne of in een papiertje... Drukt ie er tijdens het 'sluiten' van het zakje doodleuk een nietje erdoorheen :o.. Maar eens zien of dat (gratis) nieuw te krijgen is en of Nokia de reparatie kosteloos doet.. :)
Vorige week vrijdag een nieuwe lumia 800 gekregen, mijn 'oude' is dus omgeruild. Toen ik 'm echter aan probeerde te doen, bleef het scherm op zwart staan... Geen goed teken! Maar, geen paniek. De telefoon aan de oplader gehangen en wachten op een teken van leven, wat dan na een uurtje of twee dan ook kwam (eerst het lege batterij icoon, daarna het bootscherm (is bij mij vanwege vodafone branding een VF logo)). Ik helemaal blij en de telefoon in vol vertrouwen de nacht aan de oplader laten hangen.

De volgende morgen geprobeerd het geheel weer aan te zetten en op te starten en een volle 10 minuten vol spanning naar een VF logo zitten staren... De telefoon kwam dus na een uur of 12 laden nog steeds niet verder dan dat. Aan/uit, soft reset/hard rest, nog steeds hetzelfde. Nog maar eens de hele zater-/zondag aan de lader en vanmorgen nogmaals geprobeerd; natuurlijk weer niets!

Toen maar besloten om de telefoon weer terug te brengen naar het service point. Daar aangekomen was de telefoon overigens weer helemaal leeg, wat zover ik weet betekent dat deze zichzelf oplaadt tot ie denkt dat ie kan opstarten, niet verder kan booten dan het bootscherm (en daar laadt ie blijkbaar niet op) om vervolgens dus weer leeg te lopen in 5-10 minuten. Sterkt mijn vertrouwen in de Lumia series van Nokia niet echt natuurlijk...

Helaas dus mijn telefoon weer voor 10 werkdagen 'kwijt'. Hopelijk krijg ik nu een werkend exemplaar, of in ieder geval weten ze bij Nokia degene die ik nu heb werkende te krijgen.

Ter extra info; ik heb zelf op geen enkele manier de telefoon aan de PC gehangen om met zune of wat anders te proberen zelf iets te 'repareren'. Ik vind het eenvoudigweg de zaak van Nokia om dit soort fouten/defecten op te sporen en op te lossen. Ik wil namelijk niet moeten knoeien met een telefoon om deze de eerste maal te kunnen laten opstarten, zeker niet als ik het risico loop om binnen de korste keren weer zo'n soort probleem te hebben. Het apparaat moet in de basis in ieder geval werken, daarna kan ik nog wel zien of ik er verder mee wil knoeien :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Tomba schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:43:
[...]

Mijn vriendin heeft met Tmobile exact hetzelfde probleem. Ik heb met Vodafone nergens last van (hebben beiden een Lumia 800). Doe me een lol en bel Tmobile ook ! Als ze geen meldingen krijgen gaan ze niets onderzoeken...
Ga ik zeker doen nu! Keep you posted!

edit: Zojuist een bericht geplaats op het forum van TM. Ik zie al meerdere mensen die klagen over traag en/of geen internet. Lumia's maar ook SG3's.

[ Voor 16% gewijzigd door Deurges op 03-09-2012 15:05 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Deurges schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:57:
[...]

Ga ik zeker doen nu! Keep you posted!

edit: Zojuist een bericht geplaats op het forum van TM. Ik zie al meerdere mensen die klagen over traag en/of geen internet. Lumia's maar ook SG3's.
Ik ga ook klagen, blij dat het probleem hier aan het licht komt. Bekende van me heeft ook een Lumia, precies hetzelfde abonnement bij T-mobile en exact hetzelfde probleem.. triest.

Overigens lees ik veel dat mensen de Lumia zo geweldig vinden omdat hij nooit vastloopt of crasht e.d. maar daar heb ik regelmatig last van. Is denk ik al 10x vastgelopen bijna altijd wanneer ik muziek luister. Ik wacht nog even af op 7.8 kijken of het dan iets veranderd.

Het vastlopen en het drama met T-mobile geeft mij een beetje een Meh gevoel de laatste tijd bij m'n Lumia. Voor de rest is het een super apparaat, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
P-aul schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:56:
[...]

Ik ga ook klagen, blij dat het probleem hier aan het licht komt. Bekende van me heeft ook een Lumia, precies hetzelfde abonnement bij T-mobile en exact hetzelfde probleem.. triest.

Overigens lees ik veel dat mensen de Lumia zo geweldig vinden omdat hij nooit vastloopt of crasht e.d. maar daar heb ik regelmatig last van. Is denk ik al 10x vastgelopen bijna altijd wanneer ik muziek luister. Ik wacht nog even af op 7.8 kijken of het dan iets veranderd.

Het vastlopen en het drama met T-mobile geeft mij een beetje een Meh gevoel de laatste tijd bij m'n Lumia. Voor de rest is het een super apparaat, dat wel.
Als niemand er last van heeft (niet enkel bij Lumia, maar bij alle WP7.x telefoons), enkel jij, gaat er dan niet een lichtje branden zo van hmmm misschien moet ik hem eens resetten/terugbrengen ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Ramon schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:03:
[...]
Als niemand er last van heeft (niet enkel bij Lumia, maar bij alle WP7.x telefoons), enkel jij, gaat er dan niet een lichtje branden zo van hmmm misschien moet ik hem eens resetten/terugbrengen ofzo?
Natuurlijk, daarom geef ik ook aan dat ik wacht op de software-update naar 7.8. Mocht ik dan nog problemen tegenkomen dan zal ik 'm resetten of terugbrengen. Het is ook weer niet zo dat ik er elke week last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Ter Info: Met een Nokia Lumia bij T-mobile sinds 4 maanden, ik heb absoluut GEEN last van niks, geen vastlopers, geen crashes, ik heb ook elke dag bereik en een goed werkende 3G verbinding. Ook vandaag. Prachtig toestel, en voor mij (en een hoop vrienden) werkt t-mobile gewoon uitstekend. En je krijgt ook nog voor eenmalig 10 euro een duo-sim zodat je op je tablet een gratis mobiele dataverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
shyblue schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:08:
Ter Info: Met een Nokia Lumia bij T-mobile sinds 4 maanden, ik heb absoluut GEEN last van niks, geen vastlopers, geen crashes, ik heb ook elke dag bereik en een goed werkende 3G verbinding. Ook vandaag. Prachtig toestel, en voor mij (en een hoop vrienden) werkt t-mobile gewoon uitstekend. En je krijgt ook nog voor eenmalig 10 euro een duo-sim zodat je op je tablet een gratis mobiele dataverbinding hebt.
Ik heb verder ook geen gekke problemen, behalve nu met IE en dataverbinding. Ik moet me gewoon tijd maken om even alles te backuppen en de telefoon te resetten. In de tussentijd wacht ik nog op reactie van T-mobile.

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik was men lumia 800 aan het proberen syncen met men werk exchange server maar hij doet wat lastig.
ik volg de settings guide (voor android/ios) maar ik kom er niet uit
ik krijg altijd error 86000C29
Dat wil zeggen dat ik niet voldoe aan alle security policies maar mijn phone zou die wel moeten ondersteunen.
Dit zijn de requirements van mijn werk
The requirements are as follows:
* PIN number must be at least 4 digits long
* Device must support encryption*
* PIN number must be changed every 90 days
* In the event a device is lost, we have the ability to wipe the device per user request
1,2 en 4 kan ik aan voldoen, maar waar kan ik password expiration zetten? Volgens het internet zou de mango update dit moeten kunnen.

Wanneer ik de mailbox configureer enforced hij zelf een passwoord (ik kan blijkbaar maar enkel cijfers)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik zit met een probleem waar ik even niet uit kom. De regio instellingen van mijn computer en Zune account (Windows live) komen niet overeen - een bekend probleem.

Nu heb ik er alles aan gedaan om beide gesyncopeerd te krijgen. De computer staat op NL en Windows Live ook, maar Zune blijft zeggen dat mijn Windows live account niet overeenkomt met de computer. Account en locatie komen niet overeen: C00D1353Account en locatie komen niet overeen: error code C00D1353.

Prima denk ik dan. Ik maak wel een nieuw account aan en begin gewoon met een schone installatie. Daardoor verlies ik echter wel alle content op mijn phone, dus wil ik de boel backuppen, maar dat kan niet, nu ik niet in Zune kan inlogen. Dus wat nu? Ik kan mijn foto’s en e.d. wel overzetten op de computer, maar verlies wel al mijn contacten, chats enzovoort.

Ik vraag me af of er een makkelijkere manier is om dit aan te pakken?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
De locatie van het account waar ze op doelen is die van de betalingsgegevens. Een land die je niet zelf kan veranderen en die MS weigert om te veranderen. Er was wel een truuk oid met een xbox live account waardoor het alsnog werd gewijzigd, maar weet niet precies hoe het in zijn werking gaat.
Geen idee of je het al hebt geprobeerd, maar zet je region in Windows eens op US (als je een wat ouder live account hebt) of NL (als je een wat niewere hebt) en start zune dan opnieuw op. Dat laatste is nodig, maar ze geven dacht ik geen enkele indicatie dat je dat moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 06-09-2012 11:57 ]

• QuadrifoglioVerde
  • Laatst online: 28-07-2024
Windows Phone 7.x doet toch geen device encryption?

• dafz0r
QuadrifoglioVerde schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:57:
[...]

Windows Phone 7.x doet toch geen device encryption?
nee idd, ik dacht dat ze doelden op ssl
wachten op 7.8 i guess of is er third party software?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
Device encryption is niet mogelijk inderdaad. Wat betreft het verlopen van het wachtwoord. Dat is iets dat volgens mijn automatisch wordt doorgevoerd en dat je niet zelf kan instellen of wijzigen. Dat wordt gewoon opgelegd vanuit de server en ik vermoed dat je er niet eens een scherm voor krijgt waar je aan kan geven dat je er mee akkoord gaat.
Overigens werkt het ook zo op Windows 8. Je krijgt een dialog venster met daarin yes, enforce of niet en je moet maar afwachten welke policies en instellingen erdoorheen worden gedrukt en die je niet meer kan wijzigen achteraf..

• FMS
  • Niet online

FMS

Caelorum schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:57:
De locatie van het account waar ze op doelen is die van de betalingsgegevens. Een land die je niet zelf kan veranderen en die MS weigert om te veranderen. Er was wel een truuk oid met een xbox live account waardoor het alsnog werd gewijzigd, maar weet niet precies hoe het in zijn werking gaat.
Geen idee of je het al hebt geprobeerd, maar zet je region in Windows eens op US (als je een wat ouder live account hebt) of NL (als je een wat niewere hebt) en start zune dan opnieuw op. Dat laatste is nodig, maar ze geven dacht ik geen enkele indicatie dat je dat moet doen.
Helaas maar toch bedankt. Een reset deed het hem uiteindelijk.

• QuadrifoglioVerde
  • Laatst online: 28-07-2024
Device encryption komt met WP8: http://www.wpcentral.com/...-security-windows-phone-8

En inderdaad je telefoon connecteren aan active sync maakt er voor een groot stuk een managed devica van.

• dafz0r
QuadrifoglioVerde schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:15:
Device encryption komt met WP8: http://www.wpcentral.com/...-security-windows-phone-8

En inderdaad je telefoon connecteren aan active sync maakt er voor een groot stuk een managed devica van.
7.8 ook had ik verstaan?

• dafz0r

• Vistajevski
  • Laatst online: 18-09 20:43
Mijn lumia begint de laatste weken (weer) raar te doen. Sinds de laatste update heb ik sowieso weer af en toe last van een snel leeglopende batterij (6% per uur of meer eraf in standby). Daarnaast incidenteel een onverklaarbaar hoog dataverbruik (meer dan 100 MB) in het weekend terwijl de telefoon gewoon op het nachtkastje lag te niksen. En afgelopen week een vastloper toen ik muziek op had staan, en een dag later gaf hij ineens aan dat mijn simkaart ongeldig was. Nog een vastloper en ik gooi hem tegen de muur, dan kan ik tenminste een telefoon aanschaffen die wel betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Vistajevski schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:03:
Mijn lumia begint de laatste weken (weer) raar te doen. Sinds de laatste update heb ik sowieso weer af en toe last van een snel leeglopende batterij (6% per uur of meer eraf in standby). Daarnaast incidenteel een onverklaarbaar hoog dataverbruik (meer dan 100 MB) in het weekend terwijl de telefoon gewoon op het nachtkastje lag te niksen. En afgelopen week een vastloper toen ik muziek op had staan, en een dag later gaf hij ineens aan dat mijn simkaart ongeldig was. Nog een vastloper en ik gooi hem tegen de muur, dan kan ik tenminste een telefoon aanschaffen die wel betrouwbaar is.
Reset je telefoon eerst voordat je hem tegen de muur gooit. Elke telefoon heeft wel eens zijn vastlopers of problemen.

Ondanks de issues die ik nu heb, blijf ik er bij dat deze 1 van de fijnste toestellen is die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53
Deurges schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:02:
[...]

Reset je telefoon eerst voordat je hem tegen de muur gooit. Elke telefoon heeft wel eens zijn vastlopers of problemen.

Ondanks de issues die ik nu heb, blijf ik er bij dat deze 1 van de fijnste toestellen is die ik heb gehad.
Ik heb deze week ook weer 2 vastlopers gehad en het is altijd de combinatie: muziek & internetten. Het is inmiddels mijn 2e toestel (eerste had het ook en een kapotte microfoon) en deze ga ik weer opsturen, want ik ben inmiddels niet meer tevreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
Hallo iedereen,

Ik heb een raar probleem met mijn (zwarte) Lumia 800: gister op de weg terug vanuit het ziekenhuis (verstandskiezen laten verwijderen) startte 'ie opeens twee keer opnieuw op (een ritje van +/- 20 minuten). In de uren daarna is het ook twee keer gebeurd, maar 's avonds gebeurde het opeens om de paar minuten.

De telefoon was dan net aan, en dan na een paar minuten herstartte hij uit zichzelf. Toen 'ie aan was, weer een paar minuten tot een reboot. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en er is niet één ding dat de restart triggert, het lijkt echt volkomen random.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Ik draai de laatste firmware en heb geen unlock o.i.d.
Ik zou kunnen proberen om te telefoon te restoren naar fabrieksinstellingen, maar voordat ik dat doe wilde ik eerst even weten of het hardwarematig is of niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
kaygoffin schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:10:
[...]

Ik heb deze week ook weer 2 vastlopers gehad en het is altijd de combinatie: muziek & internetten. Het is inmiddels mijn 2e toestel (eerste had het ook en een kapotte microfoon) en deze ga ik weer opsturen, want ik ben inmiddels niet meer tevreden....
Dan kan ik inderdaad je standpunt begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 19-09 16:01
Deze vakantie heb ik Nokia Rijden als navigatie gebruikt op de rit naar Frankrijk. Een van de dingen wat ik vaak zag gebeuren is dat Nokia Rijden tijdens het rijden op de snelweg soms ineens denkt dat ik op een parallelle weg zit of op een weg die de huidige route kruist en dan de route gaat aanpassen.

Hebben jullie daar ook last van, zou dat aan Nokia Rijden liggen of aan de GPS ontvanger?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Deurges schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:02:
[...]

Resetten durf ik alleen als het echt niet anders kan. Hij gaat namelijk vaak niet meteen weer aan na een reset, ook niet met een volle batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
Toestel net voor de 2e keer opgestuurd in 8 maanden tijd. Betekent dat ik hem 1,5 maand kwijt ben geweest in totaal. Mij zijn ze als klant kwijt... Zonde, want het zijn echt mooie toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
Unia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:29:
Ik zou kunnen proberen om te telefoon te restoren naar fabrieksinstellingen, maar voordat ik dat doe wilde ik eerst even weten of het hardwarematig is of niet.
Ik heb de telefoon inmiddels gereset en het probleem is (tot nu toe :P) verholpen. Vraag me wel af waar het opeens door gekomen is, maargoed. Denk dat ik dat nooit te weten zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
urk_forever schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:51:
Deze vakantie heb ik Nokia Rijden als navigatie gebruikt op de rit naar Frankrijk. Een van de dingen wat ik vaak zag gebeuren is dat Nokia Rijden tijdens het rijden op de snelweg soms ineens denkt dat ik op een parallelle weg zit of op een weg die de huidige route kruist en dan de route gaat aanpassen.

Hebben jullie daar ook last van, zou dat aan Nokia Rijden liggen of aan de GPS ontvanger?
Gebeurt mij ook regelmatig. Ik gok dat het aan de software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb het vaak op punten waar aan de weg wordt gewerkt, dat is dus niet zo vreemd eigenlijk

Vanmorgen trouwens twee keer een vastloper met de lumia, stond op het perron te wachten op de trein met een muziekje op. Eenmaal in de trein via wifi geen problemen meer gehad.
Had ik vorige week ook al een keer zo'n vast loper bij de combinatie mobiel internet en random muziek luisteren van muziek dat op de foon staat.

[ Voor 64% gewijzigd door hjs op 10-09-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Unia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:29:
Hallo iedereen,

Ik heb een raar probleem met mijn (zwarte) Lumia 800: gister op de weg terug vanuit het ziekenhuis (verstandskiezen laten verwijderen) startte 'ie opeens twee keer opnieuw op (een ritje van +/- 20 minuten). In de uren daarna is het ook twee keer gebeurd, maar 's avonds gebeurde het opeens om de paar minuten.

De telefoon was dan net aan, en dan na een paar minuten herstartte hij uit zichzelf. Toen 'ie aan was, weer een paar minuten tot een reboot. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en er is niet één ding dat de restart triggert, het lijkt echt volkomen random.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Ik draai de laatste firmware en heb geen unlock o.i.d.

Alvast bedankt!
Ik heb dit met mijn 800 ook gehad; de enige oplossing was terug naar Nokia (In mijn geval schijnbaar accu issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Wat is een goede prijs voor een tweedehands Lumia 800??

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:25:
Ik heb een gloednieuwe lumia in verpakking verkocht voor 250€. Als je hem al hebt gebruikt denk ik 230 ofzo? Zie ze op marktplaats ook al voor 200 aangeboden worden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:25:
Heb die van mij verkocht voor €200, wit toestel, krasvrij, paar maanden oud en met bon, garantie, doos en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Snippertje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:52:
[...]

Ik heb een gloednieuwe lumia in verpakking verkocht voor 250€. Als je hem al hebt gebruikt denk ik 230 ofzo? Zie ze op marktplaats ook al voor 200 aangeboden worden.
Oke. Ja ik kan er een ophalen die een stuk goedkoper is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:56:
[...]

Oke. Ja ik kan er een ophalen die een stuk goedkoper is namelijk.
Een 800 een stuk goedkoper, een Lumia 900 ook al tegen een goede prijs. Ben toch erg benieuwd naar je adresje ;-)

• Peter_Aragorn
rajboen schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:41:
[...]

Een 800 een stuk goedkoper, een Lumia 900 ook al tegen een goede prijs. Ben toch erg benieuwd naar je adresje ;-)
Geen adresje, gewoon marktplaats.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik moet zeggen dat ik dit weekend toch wel erg blij was met mijn Lumia.
Zit sinds dit weekend een half jaar in Berlijn en er waren een paar dingen die toch wel erg handig waren.

- Offline navigatie. Vooraf de kaart geinstalleerd en laat die routeplanner maar gaan rekenen. Even naar een andere student ergens anders in de stad? Adres invoeren en hij kan bijna alles al offline vinden.
Het enige wat nog verbeterd mag worden is voetgangers navigatie. Op de fiets kan je veel meer binnendoor rijden en volgens mij rijdt ik nu toch wel een kilometer of 2 om. Wel valt mij op dat het verbruik tijdens navigeren sterk verbeterd is ten opzichte van de vorige updates. Jammer is alleen dat de gps-verbinding wegvalt als je het scherm uitzet. Scheelt weer batterij. :/
- Snel schakelen tussen verschillende talen bij woordvoorspelling. Het ene moment sms je met een Nederlander, het volgende iemand die Engels praat en dan weer een Duitser. Een druk op de knop en alles gaat mee. Hij zette er zelfs automatisch Duits bij toen ik in een telefoonwinkel de taal veranderde zodat de dame de instellingen kon wijzigen.
- Internet delen. Bijna alles hier, ook prepaid sim abbonnementen hebben tegen een zacht prijsje flatfee internet. Oké, na 200MB wordt het héééél erg traag (64Kb/s), maar ik kan nog steeds e-mailen, chatten en browsen op mijn laptop op deze manier. Wel even aan de lader hangen voor langdurig gebruik, maar het werkt wel.

Ik wordt in elk geval nog steeds erg blij van mijn telefoon, ook al heb ik hem laatst met het scherm plat op de snelweg laten vallen. Stond op de moerdijkbrug in de file en stapte uit, maar vergat daarbij dat mijn telefoon nog op schoot lag. 8)7

Z-machine OriginID: JaccoW

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Zeker zwaar bekrast? :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nee, gelukkig alleen een paar putten in het glas. je ziet ze nauwelijks, maar voelt ze wel op sommige punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Windows Phone 7.8 spotted on the Nokia Lumia 800?
The administrator of the windowsmania.pl forum has posted the above video said to be of Windows phone 7.8 running on the Nokia Lumia 800.

DjTonka insists it is the real deal, and from the animation of the People Hub tile we assume he is correct.

He does not reveal any new features besides the new start screen, and will not be releasing the ROM just yet.

Read more in this WindowsMania.pl thread.

En nog een bericht dat Nokia de huidige Lumia's blijft ondersteunen en updaten: http://newsroom.nokia.nl/...-wordt-steeds-mooier.html (ook veelgehoorde klaagzang hier :P)

[/]

[ Voor 8% gewijzigd door Rowdy.nl op 14-09-2012 15:18 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
WP7.8 ziet er wel nice uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Vind ik ook, echter, dat scherm met alleen maar keline icoontje... Damn, daar zou ik gek van worden... o_O

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Laatst online: 04-04-2024
Rowdy.nl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:28:
[...]

Vind ik ook, echter, dat scherm met alleen maar keline icoontje... Damn, daar zou ik gek van worden... o_O
Haha lijkt me ook een priegelwerk om iets fatsoenlijk aan te klikken :D
Voor de rest ben ik erg benieuwd hoe het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik vind het mooi. Het is geen WP8, maar het lijkt er wel behoorlijk veel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zo vandaag een telefoontje gekregen van mn directeur. Zn iphone was kapot en moest zsm een nieuwe telefoon hebben. Hij wilde zelf geen iphone meer maar had al veel gehoord van de 920. Hij vond het jammer dat die nog niet uit was, dus heb ik hem een Lumia 800 voorgesteld als tussen oplossing. Morgen gaat hij er eentje kopen. Bijkomende goede nieuws is dat het contract met onze telecom provider begin 2013 eindigt voor onze zakelijke telefoonnummers. Dus dikke kans dat we straks allemaal een Lumia van het werk krijgen. Ook mooi dat wij zelf net zijn overgestapt op Office 365 en toen ik hem vertelde dat Office 365 heel snel en makkelijk ingesteld kan worden op een WP, toen was hij helemaal om. Lync werkte namelijk niet op zn iphone en hij zit ons steeds te pushen dat we allemaal gebruik moeten gaan maken van Lync (wat we ook wel doen, maar toch)

Iig weer iemand over op WP7.5 en misschien straks wel het hele bedrijf. :D

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Bij mijn werkgever (bedrijf van 25.000 medewerkers) gebruiken ze HTC radar als mobiel toestel :)

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Vandaag mijn Lumia 800 ontvangen.
Maar wat een drama, syncen is bijna niet mogelijk met Outlook.
Je kunt een windows live account activeren, dan zet die contacten/ agenda in de "cloud" dan stel je de telefoon in ( hij werkt, volgens de software, alles bij binnen 24u)
Contacten worden minimaal bijgewerkt, telefoonnrs en e-mail neemt hij netjes via de cloud vanuit je outlook over.
Maar adressen mag je handmatig invoeren.
Waar is het ouderwetse syncen met usb kabel en een "muis"klik gebleven?

Verwijderd

Bij mij kwamen de adressen via outlook.com gewoon mee. Had je ze onder een ander veld geplaatst?
Het enige wat niet mee kwam, waren de userpics.
Met Outlook icm Exchange komt alles mee.

• Von Henkel
Ik probeer hem maandag terug te sturen. En hou het nog wel even vol met een moderne telefoon van 4 jaar geleden. ;)
Dan kijk ik even rustig verder, Android is blijkbaar zijn tijd ver vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:21:
Bij mij kwamen de adressen via outlook.com gewoon mee. Had je ze onder een ander veld geplaatst?
Het enige wat niet mee kwam, waren de userpics.
Met Outlook icm Exchange komt alles mee.
Vanuit gmail (waar bij mij mijn contacten staan aangezien ik hiervoor een androidphone had) kwam alles netjes over. Vreemd dat dat met een Microsoft account niet werkt.
Von Henkel schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:30:
[..]
That's a matter of opinion ;)
Persoonlijk zou ik echt niet meer willen downgraden naar Android :P

[ Voor 24% gewijzigd door Tomba op 16-09-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Von Henkel schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:30:
Ik probeer hem maandag terug te sturen. En hou het nog wel even vol met een moderne telefoon van 4 jaar geleden. ;)
Jij doet gewoon wat fout. Ik heb zowel exchange als outlook.com ingesteld en alles komt gewoon mee bij mij. Alles wordt netjes gesynched. Terug sturen zou zonde zijn, wellicht je instellingen en hoe je exact alles instelt hier vermelden, dan kunnen de experts hier wel helpen. Of zelf een het internet afstruinen. Lijkt erop alsof je gewoon een pop3 of imap account hebt ingesteld ipv outlook/exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:06:
Vandaag mijn Lumia 800 ontvangen.
Maar wat een drama, syncen is bijna niet mogelijk met Outlook.
Je kunt een windows live account activeren, dan zet die contacten/ agenda in de "cloud" dan stel je de telefoon in ( hij werkt, volgens de software, alles bij binnen 24u)
Contacten worden minimaal bijgewerkt, telefoonnrs en e-mail neemt hij netjes via de cloud vanuit je outlook over.
Maar adressen mag je handmatig invoeren.
Waar is het ouderwetse syncen met usb kabel en een "muis"klik gebleven?
je doet echt iets helemaal verkeerd, syncen is juist nog nooit zo makkeleijk geweest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Iemand al ooit een (lumia) scherm op ebay vanuit China gekocht?
bvb: http://www.ebay.com/itm/O...a-Lumia-800-/110945984241
zou dit namaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 03:33:
[...]

je doet echt iets helemaal verkeerd, syncen is juist nog nooit zo makkeleijk geweest :-)
Met welke software?
Niet dat ik de telefoon nog heb (deze is al terug gestuurd) maar forums staan er vol mee met mensen die het toestel weg doen vanwege de slechte sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:50
tiele87 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:58:
Op de zwakke accu na, bevalt mij de telefoon prima. Echter heb ik nu problemen met de proximity sensor. Zo gauw ik iets voor de sensor houd met bellen, dan wordt het scherm zwart (zoals het hoort), maar als ik de telefoon weer van mijn oor af haal komt het scherm niet terug.

Ik kan een telefoongesprek dus ook niet beeindigen, waardoor ik een voicemail niet kan afbreken, of altijd moet vragen of de gebelde op wil hangen.. Erg vervelend dus!

Heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

- Kan ik ergens de instellingen wijzigen van de proximity sensor?
- Is een fabrieksreset misschien voldoende?
- Valt het onder de reguliere garantie? Ook terwijl mijn scherm schade heeft opgelopen?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder schade aan mijn scherm. Bloed irritant dit. Heb al gezocht op internet maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoektermen. Ik kom alleen maar uit op pagina's die de feature beschrijven en het dus niet als probleem behandelen.

- edit -

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden. Ik moet rechtsboven op mijn scherm drukken en dan gaat mijn scherm wel aan. Dan kan ik met een andere vinger ophangen. Niet heel handig, maar kan dus wel weer ophangen. Van de week maar eens langs de tmobile shop gaan

[ Voor 10% gewijzigd door yrew op 17-09-2012 19:10 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:57:
[...]

Met welke software?
Niet dat ik de telefoon nog heb (deze is al terug gestuurd) maar forums staan er vol mee met mensen die het toestel weg doen vanwege de slechte sync.
gewoon syncen met windows live, gaat geheel automatisch, je hoeft niks te doen! ik lees dagelijks alle forums, maar dit probleem heb ik verder nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een bluetooth hartslagmeter voor de Lumia 800, Ik heb die van Polar al geprobeerd, maar die wil niet koppelen (onbekend apparaat) weet iemand er één die wel wil compatible is met de Lumia 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:07:
Ik ben op zoek naar een bluetooth hartslagmeter voor de Lumia 800, Ik heb die van Polar al geprobeerd, maar die wil niet koppelen (onbekend apparaat) weet iemand er één die wel wil compatible is met de Lumia 800?
Zo, ben ik even blij dat ik dit bericht lees! Ik stond net op het punt om een Polar band te bestellen, maar laat dat maar even achterwege nu. Ik ben inderdaad ook benieuwd welke bluetooth hartslagmeter wél werkt op een Lumia 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 01:07:
[...]

gewoon syncen met windows live, gaat geheel automatisch, je hoeft niks te doen! ik lees dagelijks alle forums, maar dit probleem heb ik verder nooit eerder gezien.
Tja de enige reden die ik nog kan bedenken dat het fout gaat, is dat mensen denken dat ze nog de oude ActiveSync moeten gebruiken die je met Windows Mobile had.

Als je wilt synchen met outlook, dan moet je of een exchange mailbox hebben of een windows live/outlook.com account hebben. Ga je outlook instellen met een pop3 of imap account, dan zullen nooit je contacten gesynced worden.

Als je een nieuw account toevoegd dan zie je idd de optie om Outlook in te stellen, dat daaronder in kleine letters Exchange en Office365 staat, daar hebben ze geen benul van. Die mensen hebben gewoon een of andere handleiding gelezen hoe ze hun email in outlook kunnen lezen als ze een pop3 of imap accountje hebben en denken dan dat ze met outlook werken en dan alles dan gesynced wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Laatst online: 01-04-2023
yrew schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:55:
[...]

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder schade aan mijn scherm. Bloed irritant dit. Heb al gezocht op internet maar gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoektermen. Ik kom alleen maar uit op pagina's die de feature beschrijven en het dus niet als probleem behandelen.

- edit -

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden. Ik moet rechtsboven op mijn scherm drukken en dan gaat mijn scherm wel aan. Dan kan ik met een andere vinger ophangen. Niet heel handig, maar kan dus wel weer ophangen. Van de week maar eens langs de tmobile shop gaan
Ik heb dit ook sinds kort, maar op het scherm drukken werkt bij mij helaas niet :( Inderdaad maar weer terug brengen naar de winkel (3e keer inmiddels, begin nu lichte twijfels over dit apparaat te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:07:
Voor zover ik weet zijn er geen bluetooth hardslagmeters die compatibel zijn met de Lumia 800 of eender welke andere Windows Phone 7.x.
Windows Phone heeft namelijk geen ondersteuning voor het bluetooth profiel dat door de hartslagmeters gebruikt wordt. Het zal dus afwachten zijn op Windows Phone 8 voordat daar verandering in komt en dus zeker niet mogelijk op WP7.x

Zie ook volgende link over een feature request: http://windowsphone.userv...support-for-heart-monitor

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsalden schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:41:
[...]

Voor zover ik weet zijn er geen bluetooth hardslagmeters die compatibel zijn met de Lumia 800 of eender welke andere Windows Phone 7.x.
Windows Phone heeft namelijk geen ondersteuning voor het bluetooth profiel dat door de hartslagmeters gebruikt wordt. Het zal dus afwachten zijn op Windows Phone 8 voordat daar verandering in komt en dus zeker niet mogelijk op WP7.x

Zie ook volgende link over een feature request: http://windowsphone.userv...support-for-heart-monitor
hmm dat is dan mooi klote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
Ik wil graag een screenprotector voor mijn Lumia bestellen. Ik heb hier op GoT gelezen dat Skinomi de beste zijn.

Ik zit nu op de website van Skinomi en er zijn twee opties:
1. "normaal": http://www.skinomi.com/sk...800-screen-protector.html
2. "dry tech": http://www.skinomi.com/sk...800-screen-protector.html

Wat is het verschil? Alleen nat/droog aanbrengen, of is er meer? Welke zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt! :)

EDIT: Ja, ik heb de features vergelijken op de site en zou dan neigen naar de normale variant. Ik wil alleen graag weten of die features volledig zijn, want vaak is dit niet zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Unia op 18-09-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de software al geprobeerd?
Ik krijg het niet aan de praat/connectie. Volgens de change log zouden Nokia Lumia's nu ook ondersteund worden door de Nokia Suite. Oftewel locale sync.
http://wmpoweruser.com/no...nc-with-outlook-directly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

@Unia, die features zijn redelijk universeel, maar die Skinomi zit wel mooi op het gebogen glas en het aanbrengen is een eitje met spray. Enige nadeel is dat de gevoeligheid van het scherm wat minder wordt, dus het "vegen" over het scherm moet wat harder.

@Sake, ja geprobeerd en nee m'n Lumia wordt niet herkend... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unia schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:34:
Ik wil graag een screenprotector voor mijn Lumia bestellen.
Ik heb beide gehad. De Dry Tech lijkt leuk/safe, maar is eigenlijk ook een nat aan te brengen screen proctector. Droog lukte het me sowieso niet om deze netjes aan te brengen
Voor een 2de Lumia 800 ben ik dus ook weer voor de Techskin gegaan. Bevalt echt super goed. Ook na meerdere maanden gebruik.
Deze van de 2 links dus : http://www.skinomi.com/sk...800-screen-protector.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gauchov6
Als ik de connectie handleiding bekijk moet je ook nog wat op een toestel doen.
Maar onder instellingen op mijn Lumia zie ik geen Nokia Suite staan.
Ach, misschien ben ik er weer eens te snel bij :)

Over de protector: ik merk niet dat ik harder moet wrijven. Werkt alsof er geen protector op zit.
En dat is hetzelfde op nog 2 andere Lumia's.
Bij die van mijn dochter is een hoek wat gekruld en daardoor is er wat stof onder gekomen.
Bij de andere 2 ziet het er ook na maanden nog perfect op.
.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:51:
@gauchov6
Als ik de connectie handleiding bekijk moet je ook nog wat op een toestel doen.
Maar onder instellingen op mijn Lumia zie ik geen Nokia Suite staan.
Ach, misschien ben ik er weer eens te snel bij :)
Wellicht dat er nog een Nokia Suite app bij moet komen of een firmware/Zune update om het te laten werken?
Standaard ondersteund WP7 geen USB mode, daarvoor moet je een unlocked toestel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 23:07
Volgens mij hebben de nieuwste series protectors van Skinomi een verschrikkelijke "Orange Peel" oftewel 'n sinaasappelhuid.

Ik heb genoeg euro's verspild daar inmiddels en ben ermee gestopt.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
Wietsee. schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:18:
Volgens mij hebben de nieuwste series protectors van Skinomi een verschrikkelijke "Orange Peel" oftewel 'n sinaasappelhuid.
Wat bedoel je met een sinaasappelhuid? Stroef scrollen, of bobbelig oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke bleek vervolgens voor jou ook alweer het betere alternatief?
Ik wil straks een Lumia x80 halen en dan is het handig om te weten wat naast de Skinomi een goede is.

Edit: nu weet ik het weer: Gadgetshieldz.
.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:27:
[...]

En welke bleek vervolgens voor jou ook alweer het betere alternatief?
Ik wil straks een Lumia x80 halen en dan is het handig om te weten wat naast de Skinomi een goede is.
GadgetShieldz, maar uiteindelijk vond ik het m'n toestel zo lelijk maken.
Ben er maar mee gestopt. Heb zelfs nog geholpen een skin bij XO Skins te laten maken, dus daar ook nog wat van getest.
Totaal: Zagg InvisibleShield, Skinomi, GadgetShieldz, XO Skins, het is niet wat...
Ik hoor graag ervaringen van anderen, maar een orange peel is iets wat ik afschuwelijk vind, als je daarmee kan leven kun je het gerust kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 18-09-2012 18:45 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietsee. schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:31:
[...]

GadgetShieldz, maar uiteindelijk
Niet zo mooi. De 3 Skinomi Techskins hier hebben geen van de 3 een orange peel. Gelukkig.
.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Heeft waarschijnlijk meer te maken met de manier waarop de meeste van die apparaten werken. Zo weet ik dat voor bijvoorbeeld externe GPS-ontvangers zelfs voor de nieuwste modellen nog steeds een virtuele seriele poort wordt gesimuleerd over usb. (Je weet wel, zo'n ding wat op een VGA-aansluiting lijkt :P)
Van Polar weet ik dat ze tot een paar jaar geleden dit ook deden met hun hartslagmeters. Of erger nog, je had werkelijk een fysieke poort nodig om het ding werkende te krijgen.

Het heeft bijvoorbeeld met de Nokia 5800 bijna een jaar geduurd voordat Polar een hartslagmeter had die ook werkelijk werkte over blutooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:34:
[...]

Niet zo mooi. De 3 Skinomi Techskins hier hebben geen van de 3 een orange peel. Gelukkig.
Ohja, ik zie in direct message geschiedenis dat ik het er toen nog wel over met u over heb gehad :).
Ja ik baal ervan, mikn protector was beschadigd nadat ik destijds geschaatst had (beter natuurlijk!).
Besloot 'm er toen er af te halen, iets wat ik nooit had moeten doen, sindsdien van die verschrikkelijke orange peel protectors ontvangen.

Soms vraag ik me af of ze het gewoon doen om je te naaien o.i.d. Ik heb zelfs op verschillende dagen besteld om te kijken of ze dan bijv. een goede batch hadden.
Naja, tevergeefs...

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 18-09-2012 18:44 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
Ik wil sowieso een screenprotector, maar ben nu wel gaan twijfelen. Welke zouden jullie anders aanraden, als Skinomi inderdaad zo'n Orange Peel effect heeft?

Ik zag nog wat over GadgetShieldz, maar zijn er nog anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Is er iemand die de direktlink kan testen of de lumia 800 synct met outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
De laatste week heb ik weer wat aparts. In het gebouw waar ik werk is de ontvangst niet zo denderend en de dataverbinding staat de hele dag op G. Normaal ging de snelheid buiten meteen naar 3G of HDSPA, maar nu niet meer. Ik moet mijn lumia elke keer herstarten om weer de normale verbindingssnelheid te krijgen (en vanmiddag wilde hij ook weer niet meteen opstarten zodat ik een half uur zonder werkende telefoon zat). Kan zoiets ook door een gare simkaart komen, of is het (weer) een speciale ongedocumenteerde Nokia-"feature"?

[ Voor 11% gewijzigd door Vistajevski op 18-09-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Von Henkel schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:57:
Is er iemand die de direktlink kan testen of de lumia 800 synct met outlook?
Wat wil je nu precies vragen? Want je linkt naar OVI Suite, en dit is een sync-applicatie die voor Symbian-telefoons is, en dus niet de Lumia-serie.

Maar als je vraag is, of je email/contacten/kalender kan syncen met Windows Phone, dan zul je wat meer info moeten geven, mn wat voor provider.
Exchange is uiteraard geen probleem (mail, contacts, calendar). IMAP ook niet (mail, contacts).
Pagina: 1 ... 31 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]