garagaholic schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:37:
[...]
Heb de telefoon in ieder geval opgestuurd naar Nokia, via een service point. En passant heeft, verder overigens zeer vriendelijke en hulpvaardige, medewerker daarvan een nietje door mijn microsim heen gedrukt... Vroeg hem of hij ook zo'n leuk anti-statisch zakje had voor mijn sim; leek me beter dan los in de portemonne of in een papiertje... Drukt ie er tijdens het 'sluiten' van het zakje doodleuk een nietje erdoorheen

.. Maar eens zien of dat (gratis) nieuw te krijgen is en of Nokia de reparatie kosteloos doet..

Vorige week vrijdag een nieuwe lumia 800 gekregen, mijn 'oude' is dus omgeruild. Toen ik 'm echter aan probeerde te doen, bleef het scherm op zwart staan... Geen goed teken! Maar, geen paniek. De telefoon aan de oplader gehangen en wachten op een teken van leven, wat dan na een uurtje of twee dan ook kwam (eerst het lege batterij icoon, daarna het bootscherm (is bij mij vanwege vodafone branding een VF logo)). Ik helemaal blij en de telefoon in vol vertrouwen de nacht aan de oplader laten hangen.
De volgende morgen geprobeerd het geheel weer aan te zetten en op te starten en een volle 10 minuten vol spanning naar een VF logo zitten staren... De telefoon kwam dus na een uur of 12 laden nog steeds niet verder dan dat. Aan/uit, soft reset/hard rest, nog steeds hetzelfde. Nog maar eens de hele zater-/zondag aan de lader en vanmorgen nogmaals geprobeerd; natuurlijk weer niets!
Toen maar besloten om de telefoon weer terug te brengen naar het service point. Daar aangekomen was de telefoon overigens weer helemaal leeg, wat zover ik weet betekent dat deze zichzelf oplaadt tot ie denkt dat ie kan opstarten, niet verder kan booten dan het bootscherm (en daar laadt ie blijkbaar niet op) om vervolgens dus weer leeg te lopen in 5-10 minuten. Sterkt mijn vertrouwen in de Lumia series van Nokia niet echt natuurlijk...
Helaas dus mijn telefoon weer voor 10 werkdagen 'kwijt'. Hopelijk krijg ik nu een werkend exemplaar, of in ieder geval weten ze bij Nokia degene die ik nu heb werkende te krijgen.
Ter extra info; ik heb zelf op geen enkele manier de telefoon aan de PC gehangen om met zune of wat anders te proberen zelf iets te 'repareren'. Ik vind het eenvoudigweg de zaak van Nokia om dit soort fouten/defecten op te sporen en op te lossen. Ik wil namelijk niet moeten knoeien met een telefoon om deze de eerste maal te kunnen laten opstarten, zeker niet als ik het risico loop om binnen de korste keren
weer zo'n soort probleem te hebben. Het apparaat moet in de basis in ieder geval werken, daarna kan ik nog wel zien of ik er verder mee wil knoeien

.