[Multi] XCOM: Enemy Unknown

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TepelStreeltje schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

alles van fallout is is briljant :D de eerste 3 zijn wel turnbased, maar veel meer RPG dan TBS.
Daarom zeg ik ook Fallout Tactics. Je kan toch niet zeggen dat Tactics echt een RPG was?
Garion schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

Inderdaad, maar voordat je ze kunt gebruiken moet je dus wel de bijbehorende tech onderzoeken.
En stunnen, niet killen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ja, bij een kill gaan ze stuk. Toch maar eens meer stunnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14

hellknight

Medieval Nerd

LiquidT_NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:41:
[...]

Om aan Garion wat toe te voegen: Jagged Alliance serie (1 en 2, niet Back in Action, dat was drama) lijkt qua (battle-)gameplay ontzettend op de originele XCOM. Hoe dan ook is de oude XCOM ook een hele dikke aanrader.
Daarnaast kun je ook eens kijken naar Silent Storm(pc) - turn-based, actionpoint-based strategy met RPG-elementen (je soldaten hebben een klasse en skilltree, verkrijgen ervaring, etc). Setting is een alternatieve WO-2 met sci-fi elementen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
hellknight schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:13:
[...]

Daarnaast kun je ook eens kijken naar Silent Storm(pc) - turn-based, actionpoint-based strategy met RPG-elementen (je soldaten hebben een klasse en skilltree, verkrijgen ervaring, etc). Setting is een alternatieve WO-2 met sci-fi elementen
Thanks voor de tip! Die heb ik zelf weer nooit echt gespeeld

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
LiquidT_NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

Thanks voor de tip! Die heb ik zelf weer nooit echt gespeeld
Er is ook een deel 2 van uit. Die is minder goed maar als je deel 1 leuk vond.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Postius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Hij is aan het downloaden van GoG :) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:48
De genoemde klassiekers hierboven heb ik gespeeld, maar silent storm was ook aan mij voorbij gegaan.

Vorig jaar, toen ik zoek was naar xcom alternatieven, alsnog tegen aan gelopen. Toch wel aan te raden als tussendoortje, meerdere avonden lol van gehad.

De battles zelf zijn leuk en doen heel sterk aan JA 1/2 denken. Als geschiedenis nerd ook genoten van alle wapens, je mannen kunnen zelfs met een MG 42 en ander gaaf spul rondlopen.

Rest van het spel (inclusief verhaal) is middelmatig en echt lang kon het mij ook niet boeien. Of er kwam iets beters (Skyrim?) uit, weet het niet meer :)

Wat de fallout series betreft (ik ben grote fan & veteraan van 1 t/m new vegas) , goed kans dat dat de RPG's (1 en 2 dus) net zo veel TB combat plezier bieden als Tactics. Die laatste kon me niet lang boeien. De RPG's combineren de leuke TB combat met een geweldig spel erom heen, net als xcom dus :)

Ps. weet iemand het antwoord op mn blaster bom vraag in mn (lange) post 2 pagina's terug?

[ Voor 28% gewijzigd door _Anvil_ op 25-10-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:07:

Ps. weet iemand het antwoord op mn blaster bom vraag in mn (lange) post 2 pagina's terug?
Hoeveel pagina's het terug is hangt af van welke opties de gebruiker heeft aangezet. Wat voor jou 2 pagina;s is kan voor andere 1 zijn etc. Misschien ff jezelf quoten met die vraag, ik kon het zo snel niet terug vinden.

Overigens als je van turn based combat houdt. Unity of Command O+ Wel anders dan x-com. Maar TBS is TBS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
spoiler:
De DLC spreekt over research shortcuts naar de Blaster launcher en Thermic lance. Deze ben ik echter niet tegen gekomen mn 1e playthrough. Research opties waren uitgeput op het laatst. Heb alleen geen live aliens gevangen het laatste stuk, wellicht dat ik daar iets gemist heb.

[ Voor 28% gewijzigd door _Anvil_ op 25-10-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

_Anvil_ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:55:
spoiler:
De DLC spreekt over research shortcuts naar de Blaster launcher en Thermic lance. Deze ben ik echter niet tegen gekomen mn 1e playthrough. Research opties waren uitgeput op het laatst. Heb alleen geen live aliens gevangen het laatste stuk, wellicht dat ik daar iets gemist heb.
spoiler:
Om deze te krijgen moet je een battleship neerhalen, laat eens een scout door in plaats van hem neer te halen, dan zal je ze wel zien opdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:55:
spoiler:
spoiler:
Van live aliens cappen krijg je alleen een research bonus in sommige gebieden, geen nieuwe research (ik heb alles gecapped inc de ethereal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Met dezelfde engine hebben ze ook 'Hammer & Sickle' gemaakt, ook erg gaaf, maar wel kort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ugh. opeens een paar save games weg :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:31
MrVegeta schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:35:
Ugh. opeens een paar save games weg :/
Had ik ook, is een bug in de display van save games, gewoon een hele berg oude blijven deleten, dan verschijnen ze vanzelf weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Coca-Cola schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:21:
[...]

Had ik ook, is een bug in de display van save games, gewoon een hele berg oude blijven deleten, dan verschijnen ze vanzelf weer!
hele berg? Gewoon ironman spelen, dan heb je dat probleem niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Coca-Cola schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:21:
Altijd leuk dat ze nooit bedacht hebben dat mensen meer dan een bepaald aantal savegames zouden hebben. Deleten kan werken, maar misschien handiger om het in eerste instantie even te verplaatsen naar een back-up mapje? Heb je altijd nog iets om op terug te vallen.
_Anvil_ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:43:
hele berg? Gewoon ironman spelen, dan heb je dat probleem niet :p
Tenzij je al heel veel ironman games gespeeld hebt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door henkie196 op 26-10-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
henkie196 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

Tenzij je al heel veel ironman games gespeeld hebt ;)
Als je in 2 weken zoveel ironman games doorgespeeld hebt, dat je save list vol is, wordt het tijd iets met je leven te doen. Werken, of studeren ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
_Anvil_ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:33:
Als je in 2 weken zoveel ironman games doorgespeeld hebt, dat je save list vol is, wordt het tijd iets met je leven te doen. Werken, of studeren ofzo :p
Of je hebt het chronische restarter syndroom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Zijn er trukjes om mindcontrol te breken zonder de 'mindcontroller' of 'mindcontrolled' te moeten killen?
Door de permanent reduced will heb ik bijna nooit een resist tegen mindcontrol (classic ironman).

Zit nu op het punt om opnieuw te beginnen want als je favoriete meest ervaren soldaatjes afgemaakt worden dan is het echt niet makkelijk op de volgende missies terug met rookies tot een goed einde te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Inrage schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:28:
Zijn er trukjes om mindcontrol te breken zonder de 'mindcontroller' of 'mindcontrolled' te moeten killen?
Door de permanent reduced will heb ik bijna nooit een resist tegen mindcontrol (classic ironman).

Zit nu op het punt om opnieuw te beginnen want als je favoriete meest ervaren soldaatjes afgemaakt worden dan is het echt niet makkelijk op de volgende missies terug met rookies tot een goed einde te brengen...
Voor zover ik weet. NEIN. Kill the alien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Je hebt toch een psy ability daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59
Yep, inspiration ofzo.

Maar kan me voorstellen dat op classis IM het moeilijk is om die geleveld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Psi inspiration + psi helmet inderdaad. Ik had op het eind 2 man met psi inspiration en die gebruikte ik de beurt voordat ik een deur binnen ging.

En aliens moeten toch een LOS hebben ervoor bij deze game? (super irritant dat ze bij de oude game al losgingen zodra je de skyranger uit liep) snel afmaken die lui dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Als ik me niet vergis werken inspiration en helmet alleen preventief (verhogen je will/psi). Éénmaal onder controle van een alien is de enige uitweg de alien omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Classic Ironman gaat momenteel 3 missies goed, daarna is het een wipe bij de eerste groep aimbottende aliens :P. Oh well, lather, rinse & repeat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ben nu in een game maar eens voor hp gegaan ipv scopes en lasers. Lijkt veelbelovend omdat je met een nano-vest en carapace armor +5 hp hebt.

Dan de assault enigszins defensief bouwen met tactical sense en lightning reflexes, gaat hij hopelijk wat langer mee dan een missie of twee.

Dan misschien toch maar laser technologie overslaan. Volgens mij is het bijna ondoenlijk om alle lasers te onderzoeken zonder dan heel erg achter te lopen op andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Morphs schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 07:46:
Ben nu in een game maar eens voor hp gegaan ipv scopes en lasers. Lijkt veelbelovend omdat je met een nano-vest en carapace armor +5 hp hebt.

Dan de assault enigszins defensief bouwen met tactical sense en lightning reflexes, gaat hij hopelijk wat langer mee dan een missie of twee.

Dan misschien toch maar laser technologie overslaan. Volgens mij is het bijna ondoenlijk om alle lasers te onderzoeken zonder dan heel erg achter te lopen op andere gebieden.
ik vond zelf de laser sniper/LMG wel de moeite waard.
gewoon ff aliens stunnen en goed ondervragen, dan zijn die researches zo gedaan.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik lees veel taktieken voor de high-level snipers die stellen dat je je sniper met archangel arnour ergens hoog in een hoek parkeert, en squadsight doet dan de rest. Zoals het gesteld wordt werkt dat toch niet? De sniper heeft geen unlimited range voor zover ik kan zien; je zal dus wel enigszins met je squad mee moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:30:
Ik lees veel taktieken voor de high-level snipers die stellen dat je je sniper met archangel arnour ergens hoog in een hoek parkeert, en squadsight doet dan de rest. Zoals het gesteld wordt werkt dat toch niet? De sniper heeft geen unlimited range voor zover ik kan zien; je zal dus wel enigszins met je squad mee moeten volgen.
De sniper kan oneindig ver schieten mits (a) hij zicht heeft op het doel (al dan niet via Squad Sight), en (b) een line of sight heeft. Overigens is die LOS soms wat ruimhartig (ik heb snipers op een dak door het plafond een alien binnen kapot zien schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Hmm. Daar heb ik mijn snipers nog niet op kunnen betrappen. Zal er nog eens mee experimenteren dan.

Edit: Ok, dat was de meest epic fail in de eerste missie evar. Lucky shot van de eerste de beste alien legt meteen iemand om, en daarna is de panic zo lang dat het een volle wipe is zonder ook maar een schot gelost te kunnen hebben.

Edit2: *twitch* large UFO. Landing er bovenop. De eerste stap van de eerste squaddie aggroed 3 groepen aliens. Mijn team gebruikt de beproefde 'ogen dicht en schieten' methode, de aliens aimbotten met hun plasma pistooltjes.

Seriously, this game hates me :D

[ Voor 82% gewijzigd door ijdod op 28-10-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ijdod schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:57:
Hmm. Daar heb ik mijn snipers nog niet op kunnen betrappen. Zal er nog eens mee experimenteren dan.

Edit: Ok, dat was de meest epic fail in de eerste missie evar. Lucky shot van de eerste de beste alien legt meteen iemand om, en daarna is de panic zo lang dat het een volle wipe is zonder ook maar een schot gelost te kunnen hebben.

Edit2: *twitch* large UFO. Landing er bovenop. De eerste stap van de eerste squaddie aggroed 3 groepen aliens. Mijn team gebruikt de beproefde 'ogen dicht en schieten' methode, de aliens aimbotten met hun plasma pistooltjes.

Seriously, this game hates me :D
Moeilijkheid omhoog doen wordt de ai niet beter van. Hij krijgt alleen steeds grotere bonussen op aim en crit kans. Ze zijn te stom om daadwerkelijk een AI te maken die iets kan helaas.

Edit: VOor de mensen die het interesant vinden: De teleport bug uitgelegd: http://www.hookedgamers.c..._alien_bug_explained.html

Komt er dus op neer dat die groepjes de map worden rond geteleporteerd en nooit lopen totdat ze gespot worden door de speler (dit wisten we al toch?). Alleen kan het voorkomen dat een spawnpunt midden in je groepje niet uit de roulatie wordt gehaald waardoor de aliens in een keer midden in je groepje staan. Ik heb dit zelf inderdaad 2 of 3 keer gezien (ik snapte het destijds ook niet helemaal). Maar als je zoals daar staat op classic ironman speelt en er teleport opeens een sectopod midden in je groepje is het toch wat lelijker.
Wel een erg grove bug.

@morphs: Cap eerst aliens en onderzoek daarna de tech. Gaat een stuk sneller. Die eerste armour upgrade houdt je het best lang mee vol en laser wapens (iig die sniper) moet je wel hebben voor mutons. Overigens is lighting reflexes imo 1 van de beste skills van de assault klasse. Zo niet de beste, dus die is voor mij standaard keus :9

[ Voor 38% gewijzigd door Postius op 28-10-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Postius schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:35:
[...]

Moeilijkheid omhoog doen wordt de ai niet beter van. Hij krijgt alleen steeds grotere bonussen op aim en crit kans. Ze zijn te stom om daadwerkelijk een AI te maken die iets kan helaas.
Seriously, je stoort je duidelijk aan deze game. Waarom speel je het nog cq waarom post je hier nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik heb de game vanmiddag uitgespeeld. Verhaaltechnisch had er veel meer ingezeten en ook de research vind ik erg mager. Hopelijk komen er nog een aantal mods uit die dit gaan verbeteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Pirate-Bozz op 28-10-2012 16:44 . Reden: spelvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Een leuke blogpost over kansberekening en random nummer generator in xcom:
http://sinepost.wordpress.../randomness-vs-canniness/
Aan het begin staat ook nog een link naar een vorige blogpost waarin hij o.a. Bespreekt wanneer het beter is om als assault 1 keer te schieten of de ability voor 2 schoten (rapid fire?) te gebruiken.

Ik ben het trouwens met postius eens dat lightning reflexes voor assault echt een goede skill is. Op normal vond ik hem niet zo boeiend, maar op classic heb je die skill echt nodig als je geen units wil verliezen ondat je per ongeluk in range komt van een alien op overwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:35:
Op een Gamefaq (§ 2.1) vind ik het volgende over de verschillen in moeilijkheidsgraad:
The difficulty levels actually vary quite a bit about the game. For all the things I'll list them in the format of Easy/Normal/Classic/Impossible.

Funding: Your monthly funding is 150%/100%/100%/100% of normal.

Soldier starting HP: 6/5/4/3 (plus one more from armor).

Enemy AI: On levels under classic, it is shackled and is not as smart as it can be.

Max aliens active at once: 5/5/Unlimited/Unlimited.

Total aliens in a mission. On Impossible in particular it can be a lot more.

Enemy damage bonus: It varies per critter and is as follows:
Thin man: -2/-2/0/0
Chryssalid: 0/0/2/2
Chryssalid Zombie: 0/0/2/4
Muton Berzerker: 0/0/1/3

Enemy aim bonus: 0/0/10/10 except for Outsiders who are 0/0/10/20 and melee units which don't get any (since it isn't relevant).

Enemy crit bonus: 0/0/10/10 except for the Uber Etherial who is 0/0/10/20

Enemy HP bonus: Varies a lot per critter but is 0 for Easy and Normal, 2-4 for Classic and about half the enemies have it, and 1-5 for Impossible and all the enemies have it.

How many engineers and scientists regions give you per month per satellite. On Classic and Impossible they are half what you get on Easy and Normal.

Starting equipment: On lower levels, you have an extra satellite to deploy where you want (the first is over your base), on higher levels you get only the one. Also on lower levels you have the OTS already built, on higher levels you must build it yourself.
Bronvermelding mist, maar uit de hele FAQ blijkt wel dat er met grote zorg en detail ingedoken is. Hier staat wel degelijk vermeldt dat de AI onder classis gehandicapt is (dit betreft dus de keuzes die de AI maakt, niet de stats).

Mijn eigen ervaring is ook dat de AI op Classic veel meer flankt dan op Normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ijdod schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:35:
[...]

Seriously, je stoort je duidelijk aan deze game. Waarom speel je het nog cq waarom post je hier nog?
My idea exactly. Daarnaast heeft Postius toch enkel op normal gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
ijdod schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:29:
Classic Ironman gaat momenteel 3 missies goed, daarna is het een wipe bij de eerste groep aimbottende aliens :P. Oh well, lather, rinse & repeat.
Heb nu een mod geinstalleerd die ervoor zorgt dat de bonus +aim en +crit die normaal van toepassing is bij classic & ironman wegvalt. Het is nog steeds moeilijk maar je hebt niet meer zoveel het gevoeld dat de PC aan het cheaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Inrage schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:40:
Heb nu een mod geinstalleerd die ervoor zorgt dat de bonus +aim en +crit die normaal van toepassing is bij classic & ironman wegvalt. Het is nog steeds moeilijk maar je hebt niet meer zoveel het gevoeld dat de PC aan het cheaten is.
Dat gevoel heb ik uberhaubt niet. De strategie in het spel is dat je missies weet te volbrengen met slimme zetten. Zojuist in een game ging m'n hele squad dood behalve m'n beste man (vernoemd naar mezelf :D, een colonel assault). In z'n eentje heeft hij iets van vijf mutons afgemaakt en de missie volbracht, maar je moet dan wel precies weten waar je mee bezig bent (en wat geluk hebben).

Classic gaat nu wel lekker. Alien base gehad, m'n beste man bleek ook nog psi gifted, yeah :) Moet nu m'n newbs zien te levelen aangezien iedereen behalve m'n colonel dood ging. Dat was wel even een reminder dat je nooit moet denken dat het spel makkelijk geworden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Morphs op 30-10-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Inrage schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:28:

Ach je verliest een keer half je team, en daarna weet je beter hoe je met ze om moet gaan...

(het zelfde als bij de chryssalid's, eerste keer halve team verloren, daarna zie je ze altijd wel op tijd aankomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 11-09 15:22
Zouden we ook nog eens een patch gaan krijgen? ik zit namelijk nog steeds met savegames (onderhand 3) die ik niet verder kan spelen omdat ik met bugs vast zit. Zou ze nu toch wel weer eens op willen pakken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Komt binnenkort uit, dat is alles.

Wat voor bugs heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het origineel ook helemaal grijs gespeeld op de Amiga en vond het toen de tijd het beste spel ooit.
Deze Xcom is niet zoals het origineel, minder complex, minder diepgang en meer gestroomlijnd. Aan de ene kant vind ik dat wel jammer maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk niet zo erg.
Tijden zijn veranderd en ik ben niet meer dat jochie dat iedere dag uit school direct achter de computer kan zitten om uren achtereen Xcom te spelen. Als Xcom exact zou spelen als in 1994 zou ik het hoogstwaarschijnlijk nu niet eens spelen omdat ik de tijd niet meer heb om iedere dag uren achter de computer te zitten.

AI is altijd veel meer "zichtbaar" in dit soort games.
Net zoals in CIV voelt de hogere moeilijkheid meer aan als een "challenge mode" of "scenario mode" dan het spel spelen met een echt betere AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zero Punctuation videoreview over die spel is vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:37
Soms zijn die bugs echt geweldig. Heb ik net een Terror missie kom ik een Sectopod tegen, prima gebeurt. Lekker gevecht, ondertussen halve gebouw in puin, Sectopod op 5 health en ik zie hem zo door de grond heen zakken. Ding zit daarna dus onder de map mijn squad aan flarden te schieten terwijl ik geen LoS op hem heb.

Ben wel blij dat ik een watje ben en Ironmode uit heb staan zodat ik die missie gewoon overnieuw kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Goede keuze om geen ironman the spelen. Dat heeft mij namelijk zojuist de game gekost :(

Was ik eindelijk end-game, teleporteert de laatste sectopod in een UFO missie MIDDEN in mijn groep en schiet m'n halve squad dood. Een paar missies later zit ik op een map met een kleine UFO waarbij de mapmaker van een aantal tiles de cover niet had ingesteld. Dus ik probeer vanuit een beekje achter de oever met een dikke boomstam te vechten, blijkt dat helemaal geen cover te geven. Te lelijk. Ook line of sight problemen op die map waardoor een soldaat een elite muton niet ziet terwijl ze er met de neus bovenop staat.

Door dat soort crap werd de missie uiteindelijk een wipe en is het waarschijnlijk weer game over. Kan ik weer proberen m'n squaddies te levelen maar waarschijnlijk gaat dat nooit lukken. M'n main man was een psi-assault met 80+ kills...

Echt, zodra je een aantal keren op fatale wijze met die bugs in aanraking bent gekomen ben je er helemaal klaar mee. Ik wacht maar tot die patch want zo is ironman gewoon onmogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
lol net een missie waarin ik vrijwel niks hoefde te doen; alleen in overwatch wachten. Golf na golf aan aliens kwam en werd moeiteloos afgeslacht. Het leukste vond ik nog wel de 4 Chryssalids die in één keer het loodje legden :+ Daarna had ik een "ontmantel de bom" missie. Die thin-men waren nooit echt een probleem, maar zo laat in het spel al helemaal niet meer. Leuk ter afwisseling! :P

Ik ben overigens ook een paar keer een bug tegengekomen; Soms bleef de focus bij de aliens hangen en kon ik mijn manschappen niet meer bedienen. Ik kreeg wel alles te zien en ook de range voor bewegingen werden getoond, maar klikken of met de nummer-toetsen commando's geven werkte gewoon niet. Vervelend!
bamboe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:18:
[...]

Ach je verliest een keer half je team, en daarna weet je beter hoe je met ze om moet gaan...

(het zelfde als bij de chryssalid's, eerste keer halve team verloren, daarna zie je ze altijd wel op tijd aankomen.)
Ik kende ze al uit de originele XCOM; ik ren dus altijd braaf eerst een turn weg om te hergroeperen en er dan op los te schieten. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Als ze in jouw richting komen (wat meestal het geval is) dan hebben ze geen mogelijkheid meer om een aanval te plaatsen. Ik durf het ook nog wel aan om die paar laatste hitpoints met een assault met plasma-rifle direct naast een chryssalid staand weg te schieten.

Ik ben nu met mijn tweede play-through bezig en heb net de Overseer neergehaald en ga er nu met mijn 6 colonels op af. Dit is de eerste keer dat ik mijn sniper met Arch-angel armor uitgerust heb; ik ben benieuwd of dat leuk is! :)

Nog een opmerking over de AI: In de oude XCOM gingen de aliens (vooral de sectoids en de floaters) maar al te graag van hot naar her en dan vooral in de schuurtjes. Tijdens de alien-movement was het een ware kakafonie aan geklapper van deuren. Dat mis ik een beetje... of meer concreet: Ze komen niet meer zo actief naar je op zoek. Je kunt moeiteloos je hele team groeperen voor de deur. De sniper wat verder weg, de heavy ernaast, de assaults direct naast de deur. In één turn kun je zo een groepje aliens makkelijk de baas. "Vroeger" kwam er nog wel eens een arme sectoid met zijn heavy plasma de deur door, waarna je hem overhoop schoot, waarbij je soms je teamlid tegenover je een dodelijke wond toebracht :+ Ook dat hoort gepatched; je kunt je mede-teamleden niet meer raken (het is me tenminste nog nooit gebeurd). Ook dat hoort bij XCOM vind ik...

[ Voor 89% gewijzigd door 0rbit op 01-11-2012 18:23 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Morphs schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:54:
Goede keuze om geen ironman the spelen. Dat heeft mij namelijk zojuist de game gekost :(

Was ik eindelijk end-game, teleporteert de laatste sectopod in een UFO missie MIDDEN in mijn groep en schiet m'n halve squad dood. Een paar missies later zit ik op een map met een kleine UFO waarbij de mapmaker van een aantal tiles de cover niet had ingesteld. Dus ik probeer vanuit een beekje achter de oever met een dikke boomstam te vechten, blijkt dat helemaal geen cover te geven. Te lelijk. Ook line of sight problemen op die map waardoor een soldaat een elite muton niet ziet terwijl ze er met de neus bovenop staat.

Door dat soort crap werd de missie uiteindelijk een wipe en is het waarschijnlijk weer game over. Kan ik weer proberen m'n squaddies te levelen maar waarschijnlijk gaat dat nooit lukken. M'n main man was een psi-assault met 80+ kills...

Echt, zodra je een aantal keren op fatale wijze met die bugs in aanraking bent gekomen ben je er helemaal klaar mee. Ik wacht maar tot die patch want zo is ironman gewoon onmogelijk :(
Was ik niet de persoon die kritiek moest leveren op het spelletje? :9 Blij om te zien dat er meer mensen inzien dat het half afgewerkt is en er daarnaast enkele problematische speltechnische onderdelen inzitten ( het teleporten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Zonder de bugs zou het allemaal een groot feest zijn, maar wanneer je een hoop uren in een game hebt zitten en je door bugs weer moet restarten, das wel heel frustrerend.

Net multiplayer geprobeerd en dat is erg leuk! Ook daar bugs maar bij de multiplayer potjes is dat niet zo'n ramp. Kan het zeker aanraden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 22:51

JK

Ik heb 'm alleen op easy uitgespeeld en eigenlijk maar 1 bug tegengekomen die ik kon herstellen door de savegame opnieuw te laden (ik kon niet door een deur heen, daar stopte gewoon de mogelijkheid om te verplaatsen). Maargoed, met easy speel je waarschijnlijk een stukje korter dan op hogere niveaus.

Erg vermakelijk spel, alleen jammer van die extra moves van de mutons, beserkers etc. als je ze op de korrel hebt. Maargoed, je kan ze natuurlijk wel een rondje laten lopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

myea, extra ronde. Je (leert) moet dat een beetje inschatten waar je ongeveer heen kan. Dat went wel wat, ik had in het begin ook steeds dat ik die lui agrode en dat ze mochten lopen wanneer ik net mijn laatste soldaat orders had gegeven.

Pro tip trouwens, de battlescan van de sniper agro'd de aliens niet! Dus die kan je gooien en dan met je sniper of heavy er op los gaan.

In mijn 50 uren dat ik heb gespeeld heb ik vrijwel geen bugs tegen gekomen. Zeker geen gamebreaking bugs (op classic). Heb de game ook uitgespeeld nu, einde ging vrij snel en het eindgevecht was vrij ... stom.
spoiler:
Had een superbaddassüberalien verwacht. Nope Etherial die met 1 sniper omgelegd werd.

Leuke game, zeker 30 euro waard. Nu nog eens een game winnen zonder te save-scummen ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Belang van satelites in t begin onderschat en nu te weinig cash flow om advanced genoeg spul te maken om de game tot een goed einde te brengen vrees ik.

Gisteren maar na 30 uur opnieuw begonnen... :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

MrJ schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:03:
Belang van satelites in t begin onderschat en nu te weinig cash flow om advanced genoeg spul te maken om de game tot een goed einde te brengen vrees ik.

Gisteren maar na 30 uur opnieuw begonnen... :P
Oef na 30 uur...dat moet pijn doen! Ik hoop dat ik goed heb gegokt. Ik heb wel wat funds/tijd gestoken in facilities die (nog) niet de moeite waard bleken namelijk bijvoorbeeld
spoiler:
research facility

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40

Mauz1978

Console War Veteran

Damn... na 275 dagen, 37 battles is er toch een eind gekomen aan mijn campaign :(, teveel paniek en teruggetrokken landen. Maar vond het niet slecht voor een eerste run. Ik deed Iron man op Normal, en zal nu, zonder tutorial dit keer, op Classic Iron Man spelen :)... Echt een verslavend spel en heb tot nu toe maar 1 freeze gehad.

@ergens hierboven: Silent Storm vond ik echt een geweldig spel, zo'n beetje de eerste in zijn soort waarbij alles destructief was bovendien nog in een WOII setting waar ik van hou. Je kon kiezen of je subtiel naar binnen ging (lockpicking) of gewoon met een granaat die soms drie etages verwoestte! Fantastisch Turn Based spel!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Net de eerste terror mission gehad op Classic Ironman. Hoewel nog met gewone wapens, gelukkig weinig last gehad van de chrysalids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Nice, onderzoek die chryssalids zo snel mogelijk. De tech die je erdoor krijgt is supergoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gisteren beginnen aan een Impossible playtrough... Man, wat zijn mijn soldiers scheel en, man, wat schieten die aliens hard raak. Als jouw mannetje niet in full cover staat, one-shotten ze hem met gemak vanaf de andere kant van de map (waarna je complete squad gaat panicken). Maar als je een missie dan na zes pogingen haalt, voelt het wel goed.

Ik ben alleen na de eerste maand al drie landen kwijt (Rusland, USA en GB). Is dat een onoverkomelijk probleem? Ik heb daar namelijk niets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Denk dat die landen een wel erg groot verlies aan funding opleveren.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Komt bij, je kan Europa en Noord Amerika niet compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LUH-3417 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:14:
Gisteren beginnen aan een Impossible playtrough... Man, wat zijn mijn soldiers scheel en, man, wat schieten die aliens hard raak. Als jouw mannetje niet in full cover staat, one-shotten ze hem met gemak vanaf de andere kant van de map (waarna je complete squad gaat panicken). Maar als je een missie dan na zes pogingen haalt, voelt het wel goed.

Ik ben alleen na de eerste maand al drie landen kwijt (Rusland, USA en GB). Is dat een onoverkomelijk probleem? Ik heb daar namelijk niets aan kunnen doen.
Je hebt bepaalde fase's in het spel. Deze zijn ook erg goed meetbaar. Die eerste fases met die missie's moet je eigenlijk zo snel mogelijk doorheen. Hierna komt een rustfase en heb je sataliteittijd. Maar imo in het begin moet je er zo snel mogelijk doorheen en juist helemaal geen aandacht aan je satelieten besteden omdat je dan later ernstig in de problemen komt door tijd en geld. Je moet pas in fase 2/3 van het verhaal extra satelieten gaan bijmaken. Maar je moet niet te lang in fase 1 blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Maar hoe kan ik die landen behouden? Ik kan maar één van de drie abduction sites kiezen en vaak krijg je niet toevallig een council missie in de landen die al dikke paniek hebben. En, als je in de beginfase geen geld spendeert aan satelieten, waaraan dan wel? Equipment is zonde, want je soldiers gaan toch dood en voor de meeste buildings heb je niet voldoende engineers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Zit wel lekker in het spel. Is mijn eerste turn based spel...erm...ooit!

Wat ik wel merk is dat ik erg gehecht ben aan mijn vaste team. Als er 1 dood gaat kan ik het er gewoon niet bij laten zitten en moet ik gewoon ff loaden en een stukje overniew spelen. Eigenlijk vet cheaten dus. Word je ook wel makkelijk gemaakt om dat te doen als je op normal speelt...

Nu ik een beetje weet wat ik kan verwachten toch ook maar eens irom man proberen, dan kan je niet cheaten door te loaden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LUH-3417 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:56:
Maar hoe kan ik die landen behouden? Ik kan maar één van de drie abduction sites kiezen en vaak krijg je niet toevallig een council missie in de landen die al dikke paniek hebben. En, als je in de beginfase geen geld spendeert aan satelieten, waaraan dan wel? Equipment is zonde, want je soldiers gaan toch dood en voor de meeste buildings heb je niet voldoende engineers.
Doe je "verhaal" missie! Na die eerste base assault gaat wereldwijd paniek omlaag. Je moet tot dan ook GEEN satellieten maken en snel doorgaan naar die missie. Hierna kan je rustig side-quests doen en satellieten oprichten. Maar voor die base assault missie moet je je maar op 1 ding concentreren en dat is zo snel mogelijk die missie doen.
westergas schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:02:
Zit wel lekker in het spel. Is mijn eerste turn based spel...erm...ooit!

Wat ik wel merk is dat ik erg gehecht ben aan mijn vaste team. Als er 1 dood gaat kan ik het er gewoon niet bij laten zitten en moet ik gewoon ff loaden en een stukje overniew spelen. Eigenlijk vet cheaten dus. Word je ook wel makkelijk gemaakt om dat te doen als je op normal speelt...

Nu ik een beetje weet wat ik kan verwachten toch ook maar eens irom man proberen, dan kan je niet cheaten door te loaden toch?
Iron man is niet moeilijk omdat je niet kan herladen. Iron man is moeilijk i.v.m. nog steeds bugs in het spel. Wacht maar tot er een sectopod in je groepje teleporteerd.

[ Voor 55% gewijzigd door Postius op 05-11-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Bedankt voor de tip, dan ga ik dat proberen. Zijn er manieren om die base missie zo rap mogelijk te triggeren?

Een vraag die hier verband mee houdt: de aliens worden na verloop van tijd steeds sterker. Is die groei ik sterkte ergens op gebaseerd, of kan ik na die base assault missie tot het einde der tijden sectoids en floaters en thin man dood blijven knallen, zolang ik maar niet de volgende story missie doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
LUH-3417 schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:51:
Bedankt voor de tip, dan ga ik dat proberen. Zijn er manieren om die base missie zo rap mogelijk te triggeren?
Base missie is onderdeel van de storyline. Als je de objectives uitvoert dan kom je uiteindelijk bij de base missie terecht. (Dus met arc thrower live alien capturen en uiteindelijk een live outsider).
Een vraag die hier verband mee houdt: de aliens worden na verloop van tijd steeds sterker. Is die groei ik sterkte ergens op gebaseerd, of kan ik na die base assault missie tot het einde der tijden sectoids en floaters en thin man dood blijven knallen, zolang ik maar niet de volgende story missie doe?
Is grotendeels wel vastgelegd en difficulty-afhankelijk, maar ook deels random. De enige soort missie met low-tech aliens zijn de council missies. Die zijn altijd met Thin Men (en in het begin ook sectoids geloof ik).

Zeker na de base missie zul je nieuwe aliens tegenkomen in de UFO's. Maar het voordeel van de base missie is dat het wereldwijde panic niveau omlaag gaat en dat je door de nieuwe aliens ook toegang krijgt tot nieuwe tech.

Naarmate het spel vordert wordt het allemaal wel makkelijker (vooral wanneer je goede snipers hebt), maar er bestaat altijd de kans dat het fout gaat en je squad afgeslacht wordt. Onderdeel van xcom :)

[ Voor 7% gewijzigd door Morphs op 06-11-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ben sinds dit weekend ook begonnen met Xcom.

Opvallend was dat ik mezelf betrapte op het "ouderwets genieten" tijdens het gamen, eigenlijk meer dan bij andere recente games :o ... "die verjaardag kan over een uurtje ook nog, nog ff snel 1 missie" :) ...

Niks lekkerder dan met een Heavy specialist Aliens neer te maaien, of met de Sniper nog 'net op het laatste moment' een mannetje te redden welke werd omsingeld door Aliens, omdat ik niet voorzichtig genoeg was... om maar niet te spreken van de eerste Alien Base (skeleton key) wat ik wel even met Rookies zou doen, omdat de Veterans even moesten herstellen van een paar schotwonden. * Fail, paniek in de tent in 10 minuten :D * . Ik ben nog niet door de missie heen trouwens, maar dat terzijde.

Toch heb ik een paar vragen/vraagtekens, want op Normal lijkt de eerste play-through niet soepel te lopen:

1. Sattelites & verspreiding van Interceptor zijn een must, ook in het begin ? . Er zit veel te veel tijd tussen het ontdekken van Ufo's & Hulp verzoeken (Skyranger assaults), en het geld loopt voor geen meter binnen.

2. Engineers boven Scientists? Je hebt geen bal aan veel Research als je het spul niet kan maken (geen geld, niet genoeg Uplinks/Power/Sattelites/etc.) ?

3. Kun je het beste 1 van iedere Alien capturen, of zoveel mogelijk Aliens ? . Een eventueel Alien wapen krijg je daarmee ook pas NA de Missie? . Ik heb nog geprobeerd om van een dode Rookie (gedurende een Missie) de Arc Thrower te pakken, maar dat gaat niet? Krijg ik uberhaubt de wapens/armor/items terug van dode Xcom soldaten aan het eind van de Missie ?

4. Gedurende een assault, zie ik boven mijn mannen alleen een HP bar toch (en daaronder een niets zeggende heart-monitor lijntje), er is geen Armor zichtbaar ? . Heeft het nut om een missie op het einde te "rekken" en gewonde Soldiers te healen met een Support class: is de Recovery/Herstel tijd in de Medic bay daarna korter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
StarWolfer schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:14:
1. Sattelites & verspreiding van Interceptor zijn een must, ook in het begin ? . Er zit veel te veel tijd tussen het ontdekken van Ufo's & Hulp verzoeken (Skyranger assaults), en het geld loopt voor geen meter binnen.
Sattelites zijn voornamelijk handig om panic binnen de perken te houden. Wacht tot het eind van de maand met launchen, en launch enkel in landen die op het punt staan er uit te stappen. Dat lijkt de beste tactiek in het begin. Interceptors plaatsen in de continenten die je toevoegt onder je watch is wel een must ja. Volgens mij is namelijk minder problematisch een UFO niet te zien, dan wel te zien en niets te doen.
2. Engineers boven Scientists? Je hebt geen bal aan veel Research als je het spul niet kan maken (geen geld, niet genoeg Uplinks/Power/Sattelites/etc.) ?
In feite is dat zo, maar meer engineers zorgen ook enkel voor snellere creatie van spullen: meestal zijn je resources de beperkende factor. Dit laat ik even in het midden.
3. Kun je het beste 1 van iedere Alien capturen, of zoveel mogelijk Aliens ? . Een eventueel Alien wapen krijg je daarmee ook pas NA de Missie? . Ik heb nog geprobeerd om van een dode Rookie (gedurende een Missie) de Arc Thrower te pakken, maar dat gaat niet? Krijg ik uberhaubt de wapens/armor/items terug van dode Xcom soldaten aan het eind van de Missie ?
Je krijgt de spullen gewoon terug voor zover ik heb meegemaakt. Het cappen van aliens heeft drie doelen:
1. mission objective
2. research booster
3. Wapens krijgen

De eerste is obvious, de tweede is enkel voor de eerste alien van het betreffende type. Daarom is het imho het beste om enkel een van ieder type te nemen, en alles met interessante wapens. Overigens zijn de research boosters om tijd te winnen.
4. Gedurende een assault, zie ik boven mijn mannen alleen een HP bar toch (en daaronder een niets zeggende heart-monitor lijntje), er is geen Armor zichtbaar ? . Heeft het nut om een missie op het einde te "rekken" en gewonde Soldiers te healen met een Support class: is de Recovery/Herstel tijd in de Medic bay daarna korter ?
De HP bar heeft al armor meegenomen: geeft iets 3 armor en heeft je unit 5 HP, dan heb je dus 8 HP balkjes. Healen voor het einde van de missie heeft voor zover ik heb gezien geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:11
LiquidT_NL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:50:
[...]
In feite is dat zo, maar meer engineers zorgen ook enkel voor snellere creatie van spullen: meestal zijn je resources de beperkende factor. Dit laat ik even in het midden.
Meer workshops zorgen voor korting op de resource-kosten, dus als resources de beperkende factor zijn, dan is het bouwen van workshops (naast elkaar) een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anakha schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:28:
[...]

Meer workshops zorgen voor korting op de resource-kosten, dus als resources de beperkende factor zijn, dan is het bouwen van workshops (naast elkaar) een goed idee.
Enkel workshops naast elkaar toch? Uiteraard is dit een goede tip, ik doelde echter voornamelijk op de prioriteit tussen scientists en engineers, niet workshops vs labs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
LiquidT_NL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:38:
Enkel workshops naast elkaar toch? Uiteraard is dit een goede tip, ik doelde echter voornamelijk op de prioriteit tussen scientists en engineers, niet workshops vs labs ;)
Uit m'n eigen ervaring ligt de grootste nadruk op het krijgen van engineers en een paar extra workshops. Scientists heb je in principe niet zo hard nodig als engineers. Je kunt namelijk ook met 10 scientists al het onderzoek doen (zeker wanneer je research credits krijgt door interrogations), terwijl je voor geavanceerdere constructies meer engineers nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Postius schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:03:
Iron man is niet moeilijk omdat je niet kan herladen. Iron man is moeilijk i.v.m. nog steeds bugs in het spel. Wacht maar tot er een sectopod in je groepje teleporteerd.
Het probleem bij jou is een beetje dat je constant in herhaling valt. Het je dit forum nog niet genoeg gevuld met opmerkingen over die enkele bugs in het spel? Welk plezier beleef je daar nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Morphs schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:25:
[...]

Uit m'n eigen ervaring ligt de grootste nadruk op het krijgen van engineers en een paar extra workshops. Scientists heb je in principe niet zo hard nodig als engineers. Je kunt namelijk ook met 10 scientists al het onderzoek doen (zeker wanneer je research credits krijgt door interrogations), terwijl je voor geavanceerdere constructies meer engineers nodig hebt.
True, ik was er niet helemaal uit daarom liet ik die vraag open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Is dit een bug? Er is duidelijk geen line of sight, toch heb je (bijvoorbeeld) 80% kans om te raken. Je besluit toch een schot te lossen en ja hoor, recht in die boom/muur/whatever die tussen jou en het doel staat.

Ik trap er regelmatig weer in (geen ezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Hoe is de MP? Gewoon losse gevechten 6v6 maxed out soldiers of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:37
Je krijgt een hoeveelheid punten om de spenderen op units/weapons/armor en dergelijke. Je kan dus zelf kiezen of je 1 or 2 hele sterke units wilt of wat meer zwakkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
westergas schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:40:
Is dit een bug? Er is duidelijk geen line of sight, toch heb je (bijvoorbeeld) 80% kans om te raken. Je besluit toch een schot te lossen en ja hoor, recht in die boom/muur/whatever die tussen jou en het doel staat.

Ik trap er regelmatig weer in (geen ezel).
Als er geen LOS is kan je niet targetten. De game kent sowieso niet een LOS onderbreking in halve cover, enkel achter hele cover, m.u.v. de hoeken.

Voor zover ik weet is die 80% de uiteindelijke kans, zonder dat er nog andere factoren mee worden genomen. Dus voor zover ik weet had je wel degelijk 80% kans te hitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

ZanielGa schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:25:
Je krijgt een hoeveelheid punten om de spenderen op units/weapons/armor en dergelijke. Je kan dus zelf kiezen of je 1 or 2 hele sterke units wilt of wat meer zwakkere.
Maar 1 vol squad dus? En 1 player tegen 1 player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ja, max 6 units en 1v1. Alle soldiers, aliens en items kosten een bepaalde hoeveelheid punten en je squad mag maximaal 10000 of 20000 punten kosten. Het geheel is wat buggy maar erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

LiquidT_NL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:38:
[...]

Nee, ook engineers maken de productie goedkoper. Het is allemaal wat onduidelijk aangegeven, maar het werkt als volgt:

Iedere productie heeft een aantal engineers als minimum requirement, bijvoorbeeld 5 voor een sateliet. Als je meer engineers hebt dan zijn de kosten:
P = B / 2 * ( 1 + M / E )
(P = prijs, B = base-prijs, M = minimum aantal engineers, E = werkelijk aantal engineers)
Met 10 engineers betaal je dus
100 / 2 * (1 + 5 / 10) = 75 credits voor 1 sateliet in plaats van 100. Het minimum van de prijs is dus de helft van de basis prijs als je oneindig veel engineers hebt.

Een workshop doet in eerste instantie niets anders dan je gewoon 5 extra engineers geven en verder niets. Als je workshops naast elkaar bouwt, krijg je een adjacency bonus die de je een extra discount geeft (7% per adjacency geloof ik).

Engineers (die je van workshops krijgt of van missies) maken dingen niet alleen goedkoper, de latere dingen hebben ook een hogere minimum-eis qua aantal engineers. Ook facilities vereisen meer engineers naarmate je er meer van hebt. Je 6e satelite uplink heeft meer engineers nodig dan de 1e.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

kan je dan niet op gegeven moment je workshops slopen?
bespaart stroom, en geeft meer ruimte voor andere dingen (sat uplinks, zodat je niet meer hoeft uit te graven of whatever)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Waar ik ook later achter kwam was dat geschakelde facilities (workshops, laboratories, uplinks en power) ook verticaal werkt. Je kan dus een blok van 2 x 2 bouwen. Zo had ik aan 2 uplinks en 2 nexus' genoeg voor de gehele wereld. En je kunt helemaal los gaan met workshops :). Items worden ook goedkoper, dus dat is wel fijn als je dure shit wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Er zijn wel enkele afbeeldingen te vinden van ideale base builds als je even googled. 2x nexus + 2x uplink in een blok van 2x2 is idd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
LUH-3417 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:56:
Idee is dat je soldaten niet dood gaan. Ze worden (steeds) beter naarmate ze langer blijven leven.

Armor research is dan ook essentieel.

Bovendien krijg je als reward voor story missies een globale daling van paniek. Ik heb geen extra sattelieten gebouwd in het begin en ben nooit een land kwijt geraakt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
sdk1985 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:03:
Idee is dat je soldaten niet dood gaan. Ze worden (steeds) beter naarmate ze langer blijven leven.
Bovendien maakt het niet uit of je soldaten dood gaan. Je krijgt altijd je equipment terug, zelfs wanneer je hele squad wordt afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ik heb met de tips die ik hier kreeg de eerste maand op impossible opnieuw gespeeld en nu was ik aan het einde maar twee landen kwijt. Nog steeds twee teveel. :) Als ik met alle landen de eindstreep wil halen, moet ik (volgens mij):

1) In Europa starten
2) Hopen dat ik op 2 maart de eerste Abduction missie krijg
3) Kiezen voor de optie met 4 Engineers als reward
4) Op 2 maart een workshop bouwen
5) Op 10 maart 4 Satellites bouwen
6) Op 15 maart een Satellite Uplink bouwen
7) Ervoor zorgen dat de random council mission plaatsvindt in een land met maximale panic (reroll door reload)
Acht) Satellites lanceren in de drie landen die maximale panic hebben en dreigen weg te rennen

En tussendoor moet je je eigenlijk klaar maken om een live alien te capturen zodat je eind tweede maand of eventueel begin derde maand de alien base kan aanpakken. Als je daar doorheen bent, wordt het kennelijk makkelijker om landen te behouden.

Probleem is dat de data en locaties van de missies op een bepaald moment 'geseed' worden en simpelweg reloaden naar een punt voordat je scanner de abduction oppikt geen zin heeft. Ik begon zojuist overnieuw en kreeg de abduction pas op 7 maart en dan ben je kennelijk kansloos. Dat suckt wel een beetje, want dan moet je een nieuwe game beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
LUH-3417 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:52:
Ik heb met de tips die ik hier kreeg de eerste maand op impossible opnieuw gespeeld en nu was ik aan het einde maar twee landen kwijt. Nog steeds twee teveel. :) Als ik met alle landen de eindstreep wil halen, moet ik (volgens mij):

1) In Europa starten
2) Hopen dat ik op 2 maart de eerste Abduction missie krijg
3) Kiezen voor de optie met 4 Engineers als reward
4) Op 2 maart een workshop bouwen
5) Op 10 maart 4 Satellites bouwen
6) Op 15 maart een Satellite Uplink bouwen
7) Ervoor zorgen dat de random council mission plaatsvindt in een land met maximale panic (reroll door reload)
Acht) Satellites lanceren in de drie landen die maximale panic hebben en dreigen weg te rennen

...
Je kan toch niet meer satellites bouwen dan dat je uplink capaciteit hebt? Of is die restrictie er alleen op easy/normal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ik weet niet hoe dat op easy/normal is, maar je kunt gewoon een stapel satellites in het magazine hebben liggen voordat je uplinks klaar zijn, hoor. :)

Zorgen dat je die eerste abduction missie op 2 maart krijgt, is verdomd lastig. Ik heb in één game de eerste missie vanaf de eerste beurt opnieuw gespeeld, maar de abduction missie kon nog steeds maar op 7 maart. De datum waarop die abduction missie is, is dus al gerold voordat je je eerste missie speelt... dat wordt dus een kwestie van eindeloos nieuwe games beginnen totdat ik een keer geluk heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Okay, raar. De laatste keer dat ik speelde kon dat toch echt niet. Als ik zonder uplink direct probeer een satellite te bouwen dan krijg ik de boodschap (in het rood) dat ik te weinig capaciteit heb. Speel wel op de PS3, misschien dat dat het verschil is. Wanneer ik weer heb kunnen spelen zal ik eens kijken. Scheelt wel aardig wat tijd als het wel kan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Je krijgt inderdaad een waarschuwing, maar je kunt alsnog de order geven om de satellieten te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff. Dat scheelt (insert expletive) gewoon 20 dagen wachten :-(. Logisch dat mensen zo snel die satellite coverage voor elkaar krijgen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Hehe ja het is in het begin even uitvinden hoe het het makkelijkst gaat. Er zijn wel guides hoe je heel snel veel coverage kunt krijgen. Maar over het algemeen kun je het zelf prima uitvogelen zolang je de financiele focus op je satellieten en uplinks houdt de eerste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ja, daar was ik wel achter. Zat alleen met die bottleneck dat ik dan wel een uplink had, maar dan nog 20 dagen moest wachten voor ik 3 had om te lanceren :|. Dit gaat idd een stuk sneller, dan kan je in het begin al meteen zsm 3 satellites bouwen, dan je uplink, en lanceren.

Wat is dan de prioriteit volgorde voor satellite coverage? Eerst landen die uit XCOM stappen. Maar daarna? Ga je voor het meeste geld? Of het continent met de meeste engineers/maand? Of ga je voor het leuke continent? Afrika is +30%, maar Zuid Amerika geeft je snelle autopsies/ondervragingen. Handig als je credits wilt voor die plasma wapen research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
In mijn C/I game heb ik slechts twee landen verloren, beide in Afrika. Ik zou als strategie aanhouden dat je probeert te voorkomen dat landen 5 panic krijgen. Als je echter ziet gebeuren dat je niet kunt voorkomen dat je een land verliest, dan krijgen de andere landen in dat continent automatisch een lagere prioriteit omdat je de continentbonus toch al niet meer kunt krijgen. De landen in je eigen continent hebben natuurlijk ook een lage prioriteit aangezien je die continent bonus al hebt.

Het wisselt dus per game. In mijn huidige C/I game verloor ik twee landen in Afrika. Verder ben ik begonnen in de VS en heb toen landen in Europa en Azie gepakt en Zuidamerika ineens, toen ik aliens kon ondervragen (zijn toch maar twee landen).

-edit-
WOOHOO!! Eindelijk uitgespeeld op Classic Ironman :) Moet zeggen dat de laatste missie niet bepaald moeilijk was. Wel lachen hoe ze de laatste baas hebben genoemd:
spoiler:
Uber Ethereal
:D

Overigens is het stats-overzicht op het einde ook gebugged hier en daar. Zo is de average damage per shot 31.01 over de hele wereld, terwijl ik 7.8 had. Ook bijvoorbeeld het aantal scientists en engineers (beide meer dan 160000 :?). Oh well, mag de pret niet drukken.

Twijfel of ik Impossible/Ironman ga proberen of nog een Classic run vanuit een ander startcontinent.

[ Voor 28% gewijzigd door Morphs op 12-11-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:22:
De Zero Punctuation videoreview over die spel is vermakelijk.
Hilarisch! Thnx voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Postius schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:53:
[...]
Je hebt bepaalde fase's in het spel. Deze zijn ook erg goed meetbaar. Die eerste fases met die missie's moet je eigenlijk zo snel mogelijk doorheen. Hierna komt een rustfase en heb je sataliteittijd. Maar imo in het begin moet je er zo snel mogelijk doorheen en juist helemaal geen aandacht aan je satelieten besteden omdat je dan later ernstig in de problemen komt door tijd en geld. Je moet pas in fase 2/3 van het verhaal extra satelieten gaan bijmaken. Maar je moet niet te lang in fase 1 blijven hangen.
Ik twijfel bij deze oprecht aan deze strategie / dit advies. Ik ben met een 2e run begonnen (eerste liep voor geen meter) heb daarbij namelijk veel meer research gedaan, had al laserwapens, veel meer satelite coverage, etc. (oftewel meer geld) en de eerste Alien Base / Verhaallijn even gelaten voor wat het is. Dus niet gelijk die Alien Capturen met een Arc Thrower, etc.

Kom nu veel makkelijker door de missies heen, en de Alien Base is een goed moment (wat ik kan kiezen) om totale panic level weer op 0 te krijgen, terwijl je dan veel geavanceerdere spullen hebt ? Mutons en Cyberdisks zijn gewoon geen pretje als je nog met standaard wapens loopt ;w .

Dus je kunt beter rekken / meer researchen, of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
StarWolfer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:45:
[...]

Ik twijfel bij deze oprecht aan deze strategie / dit advies. Ik ben met een 2e run begonnen (eerste liep voor geen meter) heb daarbij namelijk veel meer research gedaan, had al laserwapens, veel meer satelite coverage, etc. (oftewel meer geld) en de eerste Alien Base / Verhaallijn even gelaten voor wat het is. Dus niet gelijk die Alien Capturen met een Arc Thrower, etc.

Kom nu veel makkelijker door de missies heen, en de Alien Base is een goed moment (wat ik kan kiezen) om totale panic level weer op 0 te krijgen, terwijl je dan veel geavanceerdere spullen hebt ? Mutons en Cyberdisks zijn gewoon geen pretje als je nog met standaard wapens loopt ;w .

Dus je kunt beter rekken / meer researchen, of zie ik iets over het hoofd ?
Er is een goeie balans, je zult dat zelf het beste aanvoelen. Maar je moet gewoon niet te lang wachten met die eerste missie dat gaat je de kop kosten. En ik zeg ook niet dat het de enige manier is, wel 1 van de betere/efficiëntere. Maar Laserwapens heb je zo dus zo veel later is het niet. En je kan 1 a 2 satelites erbij hebben maar meer dan dat en het gaat te lang duren. EN je kan altijd al satellieten voor produceren. Maar als je het goed speelt hoef je helemaal niet veel van die side quests te doen (zijn toch pokkesaai). Het spel zelf is gewoon extreem voorspelbaar in welke fase je zit en hoe het werkt en wat je gaat tegenkomen. Speel het een paar keer uit en je ziet echt zo duidelijk een liniearpatroon dat gevolgd wordt. De truuk is hierop inspelen en je gaat fluitend door de campaign heen (hoe je battles gaan staat er los van).

Maar je vergelijkt nu 2 manieren met elkaar allebei 1x gedaan. Tja dat zegt verder ook helemaal niks. En je moet niet meteen die missie rushen maar je moet er niet lang mee wachten. Je moet ook wel een goede speler zijn om zo te kunnen spelen, anders zul je het veel langzamer moeten doen. Het vereist wat timing en gevoel voor het spel.

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 13-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Zo dan. Nu in mijn 3de game op Normal bezig. Ik heb de Alien Base gedaan, was lastig zonder betere armor en wapens. Nu heb ik dus een vrachtschip neergeschoten. Met een fighter zonder betere wapens. Ben benieuwd of ik al Muton Elite/Berserkers zie. Zou wel lastig worden.

Voor die skeleton key heb je 15 engineers nodig. Dat wist ik dus niet :(. En ik had juist een lab gebouwd om sneller naar plasma wapens te komen. Lekker dan. Ik ben bang dat ik mezelf vast heb gespeeld. Ik heb geen enkele upgrades nu, ben benieuwd hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

JBrennan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:10:
Zo dan. Nu in mijn 3de game op Normal bezig. Ik heb de Alien Base gedaan, was lastig zonder betere armor en wapens. Nu heb ik dus een vrachtschip neergeschoten. Met een fighter zonder betere wapens. Ben benieuwd of ik al Muton Elite/Berserkers zie. Zou wel lastig worden.

Voor die skeleton key heb je 15 engineers nodig. Dat wist ik dus niet :(. En ik had juist een lab gebouwd om sneller naar plasma wapens te komen. Lekker dan. Ik ben bang dat ik mezelf vast heb gespeeld. Ik heb geen enkele upgrades nu, ben benieuwd hoe het gaat.
Over het algemeen zul je altijd voor Engineers / Workshops kiezen in plaats van Laboratories / Scientists (met uitzondering van een specifieke strategie voor Impossible, met als doel om de alien base te rushen). Tijdens de productie van nieuwe items ben je beperkt door grondstoffen (Elerium en Alloys, eventueel ook credits), waardoor het niet erg is als je research niet zo snel verloopt, want je hebt er niets aan als je geavanceerde dingen hebt uitgevonden die je niet kunt maken omdat je de spullen niet hebt. Engineers en Workshops verlagen de productiekosten, waardoor je deze bottleneck minder maakt.

Overigens hoef je de Alien Base niet te doen wanneer je deze ontdekt. Je kunt de basis gerust een maand of 2-3 negeren om jezelf beter te bewapenen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ja, dat van die prio van workshops wist ik. Was alleen ongeduldig voor die plasma wapens :-p. En ik was juist snel die basis aan het rushen. In game 2 had ik wel gewacht, en dan is het een eitje. Nu was het wel tricky :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:44:
[...]Overigens hoef je de Alien Base niet te doen wanneer je deze ontdekt. Je kunt de basis gerust een maand of 2-3 negeren om jezelf beter te bewapenen.
Corrigeer mij gerust als ik het verkeerd heb, maar is het niet zo dat naarmate de tijd verstrijkt, de krachtigere aliens voor gaan komen? Dus na 2 maanden Chrysallids, na 3 maanden Mutons, na 4 Berserkers, etc. etc. Dus als je die basis snel inneemt, heb je niet zulke zware wapens nodig.

Zit nu in de laatste missie van mijn Classic playthrough. Kan al wel zeggen dat als ik dit Ironman had gedaan, ik niet zo vrolijk was geweest met alle casualties. :+
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste