Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Naar aanleiding van dit bericht:
http://www.escapistmagazi...veals-a-Real-X-Com-Remake

Enige blijdschap bij mij. Misschien krijgen we een jaar of 10 over tijd een echte opvolger voor x-com?

Verder is er nog niet veel bekend dus een helaas wat karige start post.

Maar altijd goed om een topic te hebben om voorgaande Xcom ervaringen te delen, zoals hoe je je meest ervaren soldaat in die ene missie toen hij/zij net een rocket launcher vast had onder mind control kwam.

Als je een startpost kan maken, pm/dm me even. Ik heb er geen kaas van gegeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 18-01-2012 20:38 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:43
X com fan meld zich. Helemaal suf gespeeld op mn Commodore A1200 (die heb ik trouwens nog op zolder) en 2 jaar terug nog een tijd gespeeld op de Pc via Steam.

Wat een geniaal spel, dat het in 2009 nog steeds ZO leuk is, ondanks de oude graphics. Wow. Staat terecht zo hoog in de diverse all time high gamecharts.

Terror from the deep heb ik maar heel kort gespeeld (meer van hetzelfde en extreem moeilijk in mijn herinnering) en alle latere games die er al dan niet met licentie op geinspireerd/gebaseerd waren heb ik niet gespeeld, vanwege de slechte reviews en de totaal andere design keuzes.

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 06-01-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:06
Hier nog zo'n Xcom fan: ik heb gister het bericht gelezen op rockpapershotgun, en het schijnt dat firaxis het spel gaat ontwikkelen..
Moet helaas heel eerlijk zijn; ondanks dat de gameplay geweldig is, beginnen de graphics me wel een beetje tegen te staan.

Dus: als deze nieuwe versie ook maar een beetje kan tippen aan het orgineel, je hier een aan het hondsdolle gelukkige blauwe aap hebt zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xcom is een tof spel, ik hoop dat Firaxis er iets leuks van maakt.

Twee dingen die me zorgen baren. Ten eerste was het laatste spel van Firaxis (Civworld) niet heel erg super en ten tweede ben ik altijd een beetje wantrouwend als een strategiespel multiplatform is. Ik hoop dat je bijvoorbeeld wel de muis kan gebruiken op PC.
Maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Ik ben benieuwd! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Nice, een nieuwe Xcom! :)

Ik keek ook al uit naar Xenonauts (indie remake van Xcom), maar Firaxis heeft natuurlijk veel meer middelen voor extra polish en aankleding van een nieuwe Xcom.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Laatst online: 04-09 17:06
Vwb multiplatform ben ik niet zo heel erg angstig (X-com:EU was ook uitgebracht op de Playstation).

Maar waar ik wel een beetje bezorgd om ben is: dat ze het spel breder toegankelijk willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De eerste plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwR78eGrM3iG7RtT2ch0tI3l/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nzUjNQdvClprXJYDoTpooe4V/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3NX9Lgy2w6vH4xOVORkoBqM9/full.jpg

Ik vind het er zelf goed uitzien. Het is modern, maar toch nog duidelijk herkenbaar X-Com :)
Al had het misschien een klein beetje minder futuristisch gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Laatst online: 05-09 18:46
Screen 1 en 2 zien er inderdaad wel goed uit maar screenshot 3, het daadwerkelijke speelveld vind ik voor een 2012 er toch niet zo heel goed uitzien! En het lijkt ook wel of het met hexagons werkt, alla civilisation 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Als er mensen zijn die een start post willen maken. Graag, ik heb dit topic gemaakt omdat er nog niks was en ik nogal enthousiast was toen ik het nieuws hoorde.

Overigens is het geen echte TBS titel. Het wordt real time met pauzeren. Kan ook werken, toch had ik een echte TBS titel wel weer is leuk gevonden want die jagged alliance remake ziet er ook k*t uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Geen TBS -> Geen XCOM. 90% van de fun zat hem er nu juist in dat het niet om reactiesnelheid gaat maar om plannen en samenwerken (meerdere mennekes; altijd een backup in de buurt hebben).

Een critical wound van 5 punten; nog 1 alien die rondloopt. En het dan nog net in 3 turns af kunnen maken. Dat soort dingen!

Wie zit er te wachten op nog een realtime shooter? :?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Real time squad based tactical shooter dan wel he ;). Zoals ik zeg ik ken meer van die semi-turnbased spellen, of real time met pauseren. Maar ik mis het gekloot met action points altijd toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Xephasis schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:28:
Screen 1 en 2 zien er inderdaad wel goed uit maar screenshot 3, het daadwerkelijke speelveld vind ik voor een 2012 er toch niet zo heel goed uitzien! En het lijkt ook wel of het met hexagons werkt, alla civilisation 5.
Had je liever vierkantjes gehad, zoals de oude X-Com?
Ik vind hexagons eigenlijk wel beter dan vierkantjes, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Niet turn based vind ik echt een flinke teleurstelling. Je zou zeggen dat er toch genoeg dertigers op de wereld zijn die geld overhebben voor een echte X-com remake, of een fallout 2 remake. Gewoon lekker old school TB combat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
Waar staat dat het niet Turn Based wordt? Ik het artikel heb ik alleen het volgende gelezen:

So this is some kind of RTS?
No, not in the way the term "RTS" typically applies to games like StarCraft. The real-time element of XCOM is confined to the global view, where the player keeps track of known UFOs and abductions going on around the world. Managing research and development at the XCOM organization's secret base can be done at the player's leisure, and all combat is completely turn-based.

Zo ging het in de originele XCOM ook. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Postius claimt dat het niet turn-based is: Postius in "[Multi] XCom, een nieuwe?"
Zonder bron verder, dus vooralsnog ga ik ervanuit dat het turn-based wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Inderdaad. Screenshot 3 ziet er niet zo spectaculair uit, maar aan de andere kant hoef ik geen grafisch spektakel om van een game te genieten. Ik hoop echter wel dat de omgevingen dynamisch genoeg zijn en dat je met een granaatje (of ander leuk explosief geweld) een gat in een muur, boom, etc. kan maken zoals in de eerste delen mogelijk was. Het screenshot (3 dus) lijkt de omgeving wat statisch. Maar ok, zo kijk ik er tegen aan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
anandus schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:37:
Postius claimt dat het niet turn-based is: Postius in "[Multi] XCom, een nieuwe?"
Dat is dan mooi :) Kon nog wel eens een leuk spel worden dus!

Voor mij zou het echt genoeg zijn als ze gewoon de engine onder handen nemen. Dus tja, dus zelfs liever ook gewoon vierkante cells dan hexagons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ben benieuwd! Terror from The Deep vond ik het spannendst maar ook kapot moeilijk (en helaas bugs in de techtree waardoor je het soms niet kon uitspelen, wat me overigens nooit is gelukt). Het spel straalde zoveel mysterie uit. En de manier waarop je "hidden movement" niet kon zien tijdens de aliens beurt en dan soms heel even zag je weer ergens iets bewegen... echt te vet :) Ik ben me vaak zat ook doodgeschrokken als er opeens reaction fire oid gebeurde.

Overigens heb ik bij Xcom: Apocalypse (deel 3) uiteindelijk op "real time" gespeeld. Hierbij kun je zelf bepalen hoe snel de tijd gaat (dus ook 1/2 speed of langzamer), je kunt ook het spel op pauze zetten en bij bepaalde events de boel laten pauzeren (alien spotted, unit under fire, etc.). En dan kun je al je orders uitdelen en de tijd weer verder laten lopen. Ik vond dat dat wel goed werkte en het maakt de missies een stuk sneller (met name wanneer je moet zoeken naar de laatste alien).

Afwachten dus..

[ Voor 7% gewijzigd door Morphs op 13-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die wat meer info willen + screenshots:
http://www.neogaf.com/for...hp?p=34125387&postcount=1

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/deepwoods_01_1280wate5ybrs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibcr8Qvf4l6A0g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O6gtO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
anandus schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:37:
''
ahh, goed om te horen. Zal dit weekend het artikel eens lezen. Dankzij dit topic heb ik deze week TFTD gekocht op steam en ben toch maar weer eens begonnen. Ziet er nog best leuk uit op mn 24inch scherm, al scroll ik me suf.

Inderdaad een stuk moeilijker dan Xcom1 en vervelend dat veel wapens niet werken aan de oppervlakte. Verder zijn al die terror missies in 2 delen flink vermoeiend zo te lezen, uren zoeken naar aliens in allerlei kleine kamertjes etc.

Vooralsnog heb ik er wel lol mee in elk geval en Xcom1 kan ik echt al dromen, deze game is nog enigzins nieuw voor me.

Al hebben ze wel op een pijnlijk duidelijke manier bijna alle dingen gewoon een ander naampje gegeven. Zo zijn er weer 3 soorten armor, met exact dezelfde eigenschappen. Laser is nu gauss, plasma is nu sonic etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Mijn speelstijl was vrij eenvoudig; Ik gebruikte eigenlijk alleen granaten en later in het spel de blaster launcher. Gaatje bovenin het ruimteschip schieten. Dan een tweede blaster granaat erin. Dit een paar keer herhalen was veelal voldoende om alle aliens te doden. Af en toe was er al eentje buiten aan de wandel gegaan. Die moest ik dan nog even met een alien grenade of twee doden. Deze tactiek werkt dus niet zo goed als je nog tech of aliens wil onderzoeken of een leader levend wil pakken, want alles gaat kapot en of dood, dus voor de echt grote ruimteschepen moest je alsnog een SWAT achtige operatie opzetten :+

Ik hoop dat de spanning van het spel goed naar voren komt. De muziek droeg daar destijds veel aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Leuke tactiek, maar alleen voor ufo's bruikbaar inderdaad.

Verder knal je peperdure spullen en de kans op live aliens kapot. Tenzij je op een lage moeilijkheidsgraad speelt, loop je zo inkomen en tech research mis denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Viel wel mee; zodra je alles had was het een goede tactiek. Ik heb beiden met deze tactiek op de hoogste moeilijkheidsgraad kunnen uitspelen. Je hebt natuurlijk ook maar weinig tech nodig om deze tactiek toe te passen :+ Veel dingen bleven ook wel intact; dingen als wapens, lijken, equipment en de alloys kon je altijd wel verkopen. Ik had ook de neiging om zo snel mogelijk overal een basis te bouwen wat tot gevolg had dat ik nooit een UFO mistte; dat is goed voor je funding, die werd dan ook altijd verhoogd. De meeste tijd ging dan zitten in de terror missies en de aanvallen op jouw/hun bases. Meer dan personal armour en de geavanceerde ruimteschepen had ik feitelijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Interessant. Maar terror missies blijven natuurlijk een ##$% klus.

TFTD is trouwens echt een tik moeilijker. Net werd mijn squad van 8 man beurt 1 opgeblazen door een verborgen alien vanaf een dak. 1 schot met een zwaar explosief wapen, pfff..

Ik probeer doorgaans games zonder reloads te spelen, maar dat gaat lastig worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
In zulke gevallen deed ik gewoon een reload hoor. Het is vooral vervelend als je dan ook nog eens je captain verliest die je op Psi-training had gestuurd. Ik heb in een regenachtige vakantie eens Enemy Unknown en daarna TFTD uitgespeeld; als je er een beetje in zit valt het wel mee qua moeilijkheid.

Wat ik aan het begin van de missie vaak doe is eerst een mannetje naar buiten sturen om hem vervolgens om zich heen te laten kijken. Dan gaat ie weer naar binnen. Volgende turn. Mocht je dan iemand zien dan kan je tweede man met de blaster launcher gelijk al een schot afvuren. Vooral in het begin is het natuurlijk van belang snel een schuilplek te vinden. Liever een turn extra wachten dan risico nemen.

En tja, terror missies zijn en blijven moeilijk; Die chryssalids, of hoe heetten ze ook weer, zijn keihard en kosten je soms een mannetje of twee.

Het belangrijkste is om zoveel mogelijk UFOs af te vangen, geen crash sites te laten liggen, geen terror missies te negeren en actief de bases van de aliens aan te vallen. Als je dan bij iedere missie tenminste positief uitkomt wat betreft puntenaantal dan zit het goed met je funding (tenzij er landen afvallen door een treaty met de aliens; dan heb je dit land waarschijnlijk niet vaak genoeg overvlogen of het valt buiten je radarbereik). Als je veel funding verliest dan is het op den duur echt onmogelijk om nog actief tegen de aliens te werken :)

Ik heb de spellen laatst in een of ander bundeltje op steam gekocht (terwijl ik ze beiden hier in de kast heb staan). Misschien ga ik ze weer eens spelen binnenkort! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Heeft iemand ervaringen met deze freeware/opensource remake?

meuk: UFO: Alien Invasion 2.2

Lijkt me de beste optie om het gat te vullen tot de Firaxis remake klaar is. De rest van de remakes/spirituele opvolgers zijn minderwaardige meuk als ik de reviews zo lees.

Wellicht probeer ik xcom3 apocalypse ook nog, al spreken de zuurstok graphics en realtime opties me niet echt aan. Had er al vaker naar gekeken. Met TFTD ga ik op termijn weer afhaken denk ik, al moet en zal ik mijn huidige Cruiseship terror missie afronden. Dan maar wat reloads misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:32:
Heeft iemand ervaringen met deze freeware/opensource remake?

meuk: UFO: Alien Invasion 2.2

Lijkt me de beste optie om het gat te vullen tot de Firaxis remake klaar is. De rest van de remakes/spirituele opvolgers zijn minderwaardige meuk als ik de reviews zo lees.

Wellicht probeer ik xcom3 apocalypse ook nog, al spreken de zuurstok graphics en realtime opties me niet echt aan. Had er al vaker naar gekeken. Met TFTD ga ik op termijn weer afhaken denk ik, al moet en zal ik mijn huidige Cruiseship terror missie afronden. Dan maar wat reloads misbruiken.
Ik weet dat het niet hoort maar voor mezelf beschouw Apocalypse als de beste X-com, maar ik durf het nooit te hard te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ach, voor die 5 euro op steam ga ik Apoc zeker nog eens proberen hoor.

Gisteravond uren bezig geweest met die TFTD cruise ship missie. Veel saven en loaden was nodig, *schaam*.

Laatste alien van part 2 was zo'n biped dino achtige terror unit die zich in een badkamertje verstopte. Nog een flinke uitdaging dat ding te mollen zonder explosieven (waren op). Ding schiet 2 a 3 keer met reaction fire en mist zelden.

Uiteindelijk vanuit verschillende hoeken door de muren beschoten, ding ging neer na een treffer of 6, 7 WTF? Eerder in de missie kwam ik er 1 aan dek tegen, maar die kreeg vanaf een hoger balkon een magnapack op zn koppie :)

Tis dat ik een beeline had gemaakt naar sonic blasta rifles en plastic armour, anders was deze missie helemaal lastig geweest. Overigens is het pas juni(?) 2040 en hadden de aliens (mixed group trouwens, tasoth, aquatoid en 3 soorten terrors) alleen nog maar heavy sonics. Daarvan had ik de clip niet geresearched, dus ik moest het met de rifle clips doen die ik bij me had.

2 uur na de missie was de clip research klaar, dus mn mannen kunnen nu de heavy sonics (of heet dat ding cannon?) eindelijk gebruiken :)

Heb toch nog wel lol aan TFTD verder, dus we spelen dapper verder. Omdat ik in een ver verleden TFTD maar een uurtje heb gespeeld is het toch allemaal nieuw voor me. Voor zover dat kan, tis xcom1 met andere namen voor voorwerpen.

Qua moeilijkheidsgraad vind ik de betere AI (aliens gooien granaten vanaf hogere plekken etc.) leuk, maar de overkill alien specs, mega missies eindigend met het doorzoeken van 30 kamertjes en dergelijke iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Oeps.

Weet niet of ik dit topic mag misbruiken voor xcom algemeen.. Maar ik dacht een live deep one te hebben gevangen, die heb ik echter niet.

Tis nu juni en ik zie alleen nog tasoth en de eerste lobstermen, dus het gaat heel lang duren voordat ik ergens weer de kans krijg een deep one levend te vangen begrijp ik.

Dus ik kan niet door met de cruciale Ion armor-> advanced sub research. Ik moet het dus heel lang uithouden met plastic armor en ben f***ed, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
0rbit schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:02:
Mijn speelstijl was vrij eenvoudig; Ik gebruikte eigenlijk alleen granaten en later in het spel de blaster launcher. Gaatje bovenin het ruimteschip schieten. Dan een tweede blaster granaat erin. Dit een paar keer herhalen was veelal voldoende om alle aliens te doden. Af en toe was er al eentje buiten aan de wandel gegaan. Die moest ik dan nog even met een alien grenade of twee doden. Deze tactiek werkt dus niet zo goed als je nog tech of aliens wil onderzoeken of een leader levend wil pakken, want alles gaat kapot en of dood, dus voor de echt grote ruimteschepen moest je alsnog een SWAT achtige operatie opzetten :+

Ik hoop dat de spanning van het spel goed naar voren komt. De muziek droeg daar destijds veel aan bij.
Dit doe ik op alien bases in TFTD, geen zin in die onzin ik heb alle tech die ik nodig heb eigenlijk al en ben nu met mopup bezig. Dus level 1 = nuke the place + MC. Level 2 = zoek het puntje en nuke het centrum.
Kost nu tenminste nog maar 30-60 min voor een alien basis ipv de normale 4 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Je spaart tijd en het is eigenlijk een heel veilige strategie, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik ben met mijn game toch maar opnieuw begonnen. Opmerkelijk hoe snel het allemaal gaat als je alles de 2e keer een stuk handiger aanpakt.

Met gevechten ben ik ook flink creatiever geworden, zojuist mn eerste alien colony assault afgerond. En dat in plastic armor. Mijn MC lab was nog niet in gebruik genomen, dus ik had na een tijdje de MC weaklings ontwapend in de skyranger staan als lokaas. Een paar moest ik stunnen voor ze problemen gaven.

De rest kon toen aan de bak. Wel in het begin duchtig de reload knop moeten hanteren. Gewoon een gat in de muur geblazen van het hoofdgebouw en met een team met sonic cannons naar binnen gegaan. Na een rijtje kills kwam er een golf van panics en beserks onder de resterende aliens. Toen ook geen Mc attacks meer :)

Daarna wel nog wat tijd kwijt geweest met opruimen van kwallen en die tenticulat engerds. 100 tu's brrrrrrrrrrrrrr.. gelukkig schakelt een enkel cannon schot ze doorgaans uit en kunnen ze ook slecht tegen proxy grenades.

Fase 2 viel me toch mee. Geen Mc attacks en als je het team bij elkaar houdt, kun je de lobstermen wel aan. De tenticulats blijven soms lastig.

Snel naar level 0 afgedaald en naar het midden gegaan, goed te doen. Die syndinges device mollen is niet lastig, gelukkig, want 4 levels van alle aliens clearen lijkt me een #$%$%#$%# klus.

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 24-01-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
_Anvil_ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:59:
Ik ben met mijn game toch maar opnieuw begonnen. Opmerkelijk hoe snel het allemaal gaat als je alles de 2e keer een stuk handiger aanpakt.

Met gevechten ben ik ook flink creatiever geworden, zojuist mn eerste alien colony assault afgerond. En dat in plastic armor. Mijn MC lab was nog niet in gebruik genomen, dus ik had na een tijdje de MC weaklings ontwapend in de skyranger staan als lokaas. Een paar moest ik stunnen voor ze problemen gaven.

De rest kon toen aan de bak. Wel in het begin duchtig de reload knop moeten hanteren. Gewoon een gat in de muur geblazen van het hoofdgebouw en met een team met sonic cannons naar binnen gegaan. Na een rijtje kills kwam er een golf van panics en beserks onder de resterende aliens. Toen ook geen Mc attacks meer :)

Daarna wel nog wat tijd kwijt geweest met opruimen van kwallen en die tenticulat engerds. 100 tu's brrrrrrrrrrrrrr.. gelukkig schakelt een enkel cannon schot ze doorgaans uit en kunnen ze ook slecht tegen proxy grenades.

Fase 2 viel me toch mee. Geen Mc attacks en als je het team bij elkaar houdt, kun je de lobstermen wel aan. De tenticulats blijven soms lastig.

Snel naar level 0 afgedaald en naar het midden gegaan, goed te doen. Die syndinges device mollen is niet lastig, gelukkig, want 4 levels van alle aliens clearen lijkt me een #$%$%#$%# klus.
Het he tentaculats zijn een ramp ze zijn snel en hebben genoeg HP om een sonic cannon te overleven tenminste op normal. En jij wint niet van hun aanval hoe goed je armor ook is.
Ik deed fase 2 altijd helemaal clearen maar daar ben ik ook vanaf maar ik ga meestal op nivea 1 lopen daar kan je namelijk precies zien waar dat synonym device zit maar het level is meestal iets meer open. En een sonic pulser ( of liever een baster bomb ) door het gat aan de bovenkant doet wonderen en dan heb je ook geen last van de normale beschermers van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Shadowhawk00 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:08:
[...]

Het he tentaculats zijn een ramp ze zijn snel en hebben genoeg HP om een sonic cannon te overleven tenminste op normal. En jij wint niet van hun aanval hoe goed je armor ook is.
Ik deed fase 2 altijd helemaal clearen maar daar ben ik ook vanaf maar ik ga meestal op nivea 1 lopen daar kan je namelijk precies zien waar dat synonym device zit maar het level is meestal iets meer open. En een sonic pulser ( of liever een baster bomb ) door het gat aan de bovenkant doet wonderen en dan heb je ook geen last van de normale beschermers van dat ding.
Ik speel op Veteran, de 2e moeilijkheidsgraad geloof ik?

Ik heb bij het eindigen van de colony missie wel aquanauts verloren trouwens, 2 van de 3 die stunned waren (veel lobstermen met shok launchers daar beneden) kreeg ik niet wakker. Dan zijn ze MIA als je de missie eindigt, ook al liggen ze op het exit gebied of draag je ze. Echt een zeer irritante bug. Weet iemand iets hier op? 200 turns wachten tot ze wakker worden is ook zo vervelend :)

En ik las ergens dat je op level 0 200 Zbite uit een machinekamer kon halen. Meende deze ruimte wel gevonden te hebben, maar nergens Zbite op te pakken.

[ Voor 31% gewijzigd door _Anvil_ op 25-01-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Ik heb de game (TFTD) ook maar weer geinstalleerd en gister even kort mee gespeeld. Moest helaas mijn game herstarten omdat Dosbox op hol was geslagen (of de game zelf) door te alt-tabben. Gelukkig was ik nog niet ver met de game, dus de schade viel mee. Bij poging 2, de eerste UFO missie overleefd, waarbij de meeste eer ging naar de tank die de meeste aliens uitschakelde en klappen ontvangen. Helaas één persoon mocht deze ervaring niet overleven.

Maar ben weer helemaal into deze game. Kan niet wachten om de eerste alienwapens te researchen en tegen hun te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Tanks gebruikte ik vroegah in een ver ufo1 amiga verleden. Zeker in het begin om klappen op te vangen.

Maar elke kill van je tank geeft je mannen nul ervaring. En 4 rookies hebben meer firepower en flexibiliteit. In de later games zijn je vets in zwaar armor veel betere tanks.

Ben er dus vanaf gestapt. Koop ze alleen voor base defence zonder vaste maandkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Je hebt een punt, maar de tanks zijn zeer handig in den beginne om als recon in te zetten. Voor missies die in het donker afspelen kan hij als een alternatieve lichtbron de meeste aliens tevoorschijn halen waarbij de mannen vanaf een veilige afstand ze af kunnen schieten. Het idee om ze als verdediging in je basis had ik nog niet eerder bedacht, maar denk dat ik die ga gebruiken om al mijn basissen te verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vond de tanks altijd vrij nutteloos. Ze zijn vrij duur en vrij snel stuk. Als je echt licht nodig hebt kun je ook gewoon flares met de hand gaan werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen hexagons. Als je goed kijkt is het de max travel distance. daarbij wordt rekening gehouden met objecten waar je niet zomaar overheen kan.

De reacties dat het er grafisch niet goed uit ziet vindt ik niet kloppen. Het ziet er erg goed uit. Veel mensen vergelijken altijd games uit verschillende genres met elkaar. Dat werkt niet, FPS graphics zijn niet te vergelijken met de graphics van een TBS. Zeker gezien er veel meer gebieden gerenderd moeten worden in een dergelijke turnbased strategy game. Veel gamers hebben verwachtingen die helemaal niet stroken met de zwaar beperkende hardware die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Het gaat daarbij ook helemaal niet om de graphics. Ik vind de oude Xcoms nog steeds leuk. Muziek en gameplay zijn daarbij veel belangrijker dan de graphics. Ik hoop dat ze het gevoel van spanning en "je wordt bekeken" er goed in naar voren kunnen laten komen. Ik heb liever meer sfeer dan nog 10 extra wapens die je nooit zal gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Sowieso zijn nachtmissies meestal te vermijden door handig op en neer te vliegen. Als je bijv. een terror site binnen x minuten weer als target kiest, verdwijnt deze nooit van de kaart.

In other news: in mijn zoektocht naar alternatieven/remakes voor x-com, ben ik op deze gestuit:

http://uk.pc.ign.com/objects/479/479518.html Silent storm. Ziet erg erg leuk uit en de reviews zijn positief. apart dat ik deze destijds gemist heb. Zal aan de Ruski afkomst liggen. Maar waar koop ik deze, iemand enig idee? Snelle search leverde alleen belachelijke prijzen op Amazon op.

Verder toch maar aan Xcom3 Apocalypse begonen, maar niet verder gekomen dan wat lezen in de ufopedia en manual tot nu toe vanwege tijdsgebrek. Leercurve is duidelijk ff steiler dan bij deel 1 en 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Eén minpunt wat ik zo uit de screens haal: het hele terrein lijkt al bekend!

Wat juist zo spannend was, was het feit dat in eerste instantie de kaart in een zwarte fog gehuld was, waardoor de aliens letterlijk in de schaduwen verstopt waren.

Maar misschien hebben ze die fog weggehaald voor deze screens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
_Anvil_ schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:06:

Verder toch maar aan Xcom3 Apocalypse begonen, maar niet verder gekomen dan wat lezen in de ufopedia en manual tot nu toe vanwege tijdsgebrek. Leercurve is duidelijk ff steiler dan bij deel 1 en 2 :)
Dat valt reuze mee eigenlijk. Goed het helpt als je weet wat je aan het doen bent en welke wapens handig zijn maar eigenlijk is het een stuk makkelijker dan de vorige 2 delen. Tenminste dat vind ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Morphs schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:17:
Eén minpunt wat ik zo uit de screens haal: het hele terrein lijkt al bekend!

Wat juist zo spannend was, was het feit dat in eerste instantie de kaart in een zwarte fog gehuld was, waardoor de aliens letterlijk in de schaduwen verstopt waren.

Maar misschien hebben ze die fog weggehaald voor deze screens...
Nope, hele terrein is bekend. Maar dan weet je nog niet waar de vijand is. Tis ook veel dynamischer dan x-com. Granaten gooien, omtrekkende bewegingen etc. Bij x-com stonden ze toch doorgaans te wachten tot je in range kwam. De combat in dit spel is ee veel diepere, realistischere ervaring.

Maar je mist uiteraard de sfeer en het kader (rest van de game, geoscape, research, lange termijn doelen etc.) van x-com.

En bizar veel wapens uit WOII, elk met zn eigen stats. Zo kun je in de eerste Axis missie een Vickers machinegeweer bemannen, vlak voor een ploeg tommy's het terrein opkomt. Die maai je dan heerlijk neer met 12.7mm kogels. Dat soort dingen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
_Anvil_ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:02:
Nope, hele terrein is bekend. Maar dan weet je nog niet waar de vijand is. Tis ook veel dynamischer dan x-com. Granaten gooien, omtrekkende bewegingen etc. Bij x-com stonden ze toch doorgaans te wachten tot je in range kwam. De combat in dit spel is ee veel diepere, realistischere ervaring
Hmmm dat is wel minder dan... juist dat je bij een missie de omgeving niet kent maakt het spannend en voegt toe aan het horror-effect.

Omtrekkende bewegingen konden ook wel in de oude delen, deed ik zelf wel veel. Het is niet zo dat je daar een al verkende map voor nodig hebt.

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden, vooral in hoeverre ze oude elementen bewaard houden in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Morphs schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:32:
[...]

Hmmm dat is wel minder dan... juist dat je bij een missie de omgeving niet kent maakt het spannend en voegt toe aan het horror-effect.

Omtrekkende bewegingen konden ook wel in de oude delen, deed ik zelf wel veel. Het is niet zo dat je daar een al verkende map voor nodig hebt.

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden, vooral in hoeverre ze oude elementen bewaard houden in dit spel.
Het maakt het natuurlijk wel wat realistischer he, je speelt toch eigenlijk de rol van elite unit die krijgen ook wel satelietbeelden van de omgeving enzo. Kennis van de omgeving maken wel wat andere opties mogelijk je kan namelijk je route plannen. En het je moet goed opletten dat je geen hoekje overslaat want dat ga je niet meer zien.

Hm even op het forum daar gekeken het lijkt erop dat ze zoals gewoonlijk de naam nemen en het daarbij laten.
De combat wordt versimpelt ( het zou eens niet zo zijn ) dus je mag eerst lopen dan schieten en dan is het voorbij, nou ja dus eerst de demo spelen voordat je het koopt want het spel zal wel anders zijn dan verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-02-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
[b]Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:05:
Het maakt het natuurlijk wel wat realistischer he, je speelt toch eigenlijk de rol van elite unit die krijgen ook wel satelietbeelden van de omgeving enzo. Kennis van de omgeving maken wel wat andere opties mogelijk je kan namelijk je route plannen. En het je moet goed opletten dat je geen hoekje overslaat want dat ga je niet meer zien.
Heh, in een game waarin de aarde door aliens aangevallen wordt vind ik realisme niet zo belangrijk :) Het donkere en onderzoeken van de omgeving vond ik in ieder geval altijd bijdragen aan de spelbeleving. Maar goed, ieder z'n eigen mening.
Hm even op het forum daar gekeken het lijkt erop dat ze zoals gewoonlijk de naam nemen en het daarbij laten. De combat wordt versimpelt ( het zou eens niet zo zijn ) dus je mag eerst lopen dan schieten en dan is het voorbij, nou ja dus eerst de demo spelen voordat je het koopt want het spel zal wel anders zijn dan verwacht.
Dat is toch wel frappant. Wat ik zo heb gezien is dat de makers echte fans zijn van de originele UFO: Enemy Unknown en ze proberen zoveel mogelijk van die spirit vast te houden. Als ze er teveel van af gaan wijken wordt het denk ik sowieso geen kraker... maar dat gaan we vanzelf zien idd... als het een flop wordt hebben we nog steeds het origineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Morphs schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:48:

Dat is toch wel frappant. Wat ik zo heb gezien is dat de makers echte fans zijn van de originele UFO: Enemy Unknown en ze proberen zoveel mogelijk van die spirit vast te houden. Als ze er teveel van af gaan wijken wordt het denk ik sowieso geen kraker... maar dat gaan we vanzelf zien idd... als het een flop wordt hebben we nog steeds het origineel ;)
Tja het kan natuurlijk zijn dat de makers fan zijn maar dat het hogere management het allemaal wat te moeilijk vind en het moet versimpelen, net zoals alle andere spellen.

Maar we wachten af tot nu toe geen release datum of iets in die geest.

Overigens ook geen bevestigde dingen maar als je het forum leest voorspelt dat niet veel goeds.
Geruchten:
1 base
4-6 man squads ( max )
Unlimited ammo.
Geen Time units meer ( blijkbaar te moeilijk ) maar 2 acties lopen -> schieten.
Geen inventory meer in combat

Maar goed het komt ook voor de console uit dus zo verrassend is het niet alleen jammer dat er weer geen X-com spel uitkomt als dit waar is. Gelukkig werken de originele spellen nog goed dus dan dat maar.

[ Voor 25% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-02-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:48:
als het een flop wordt hebben we nog steeds het origineel ;)
En UFO:AI maar dat is helaas lang zo goed niet als het origineel. De grote verscheidenheid aan wapens en nieuwe features zijn tof maar er mist veel te veel uit het orignele spel.

/me shopt maar weer eens bij gog.com naar het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Tja, dat is wel een enorme dealbreaker voor mij... Dit wordt hem niet dat kan ik nu al zeggen :)

• Shadowhawk00
0rbit schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:48:
[...]

Tja, dat is wel een enorme dealbreaker voor mij... Dit wordt hem niet dat kan ik nu al zeggen :)
Het zijn nog maar geruchten he, maar inderdaad wel iets om in het achterhoofd te houden bij evaluatie van het spel. Nou maar hopen dat de geruchten niet juist zijn of de makers nog van koers veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

0rbit schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:48:
[...]

Ach als hij tegenvalt blijf ik gewoon xcom 1 spelen met dosbox :P
ben wel heel benieuwd.

Heb ook redelijk wat clones en remakes geprobeerd maar xcom 1 blijft voor mij het leukst.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Na het zien van de review video (reviews: Preview: Xcom - Enemy Unknown) merkte ik op dat er nogal wat tegenspraak zit in de dingen die gezegd worden.

Aan de ene kant willen ze de kracht van het origineel behouden, maar aan de andere kant willen ze dingen 'verbeteren' die Xcom inderdaad juist Xcom maakte. Het ziet er allemaal wel gelikt uit, maar het lijkt alsof de horror-sfeer vervangen is door meer een actie-alles-opblazen-sfeer.

Het zijn die kleine dingetjes. Bijvoorbeeld de aliens die verscholen achter een auto om zich heen kijken, wat op mij overkomt alsof ze een beetje angstig zijn. En die close-ups als er geschoten wordt gaan denk ik ook wel vervelen na een tijdje.

Hopelijk hanteren ze de Blizzard-approach in dat ze niet bang zijn om dingen flink te veranderen als blijkt dat het niet werkt (zoals het afschaffen van het time-units systeem). Daarnaast hoop ik ook dat je als speler nog wel voldoende mogelijkheden hebt om je eigen spel te spelen ipv een singleplayer spel dat wordt voorgekauwd met verhaallijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Afgelopen paar dagen tussendoor ook weer xcom 1 een beetje gespeeld (ce versie van steam met extender) en moet zeggen dat het op superhuman best wel lastig weer is in het begin.

En ik moet zeggen dat fireaxis er een behoorlijke kluif aan gaat hebben om de verwachtingen waar te maken.
Het hele spel was zijn tijd best wel vooruit qua mechanics mbt macro en micro management van je resources etc.

Moet zelfs zeggen dat de verouderde graphics mij niet eens storen (wel met de d3d opties van de extender aangezet trouwens)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Sjonny

Fratser

http://www.gametrailers.c...-points-xcom-enemy/728718

paar nieuwe video beelden, en wat nieuwe info .. schijnbaar ga je max maar 6 mensen meenemen naar een ground missie, ipv 8? 10? weet niet meer precies.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjonny schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:38:
http://www.gametrailers.c...-points-xcom-enemy/728718

paar nieuwe video beelden, en wat nieuwe info .. schijnbaar ga je max maar 6 mensen meenemen naar een ground missie, ipv 8? 10? weet niet meer precies.
Ziet er goed uit. Vooralsnog krijgen ze het voordeel van de twijfel van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De releasedate is bekend: 12 oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Okee nu ben ik toch weer een beetje positiever. Ik vond inventory altijd leuk om te micromanagen, maar er lijkt genoeg van de originele sfeer en gameplay behouden om mogelijk te kunnen spreken van een leuke game. Ik ga de datum iig in mijn agenda zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Oei. Als mijn hoeveelheid vrije tijd de komende herfst afdoende is, moet ik deze dan toch maar direct kopen voor de volle mep..

Tegen mn gewoonte in (zo heb ik onlangs pas Crysis en BF bad comp2 gekocht), maar voor sommige games maak ik een uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:51:
Oei. Als mijn hoeveelheid vrije tijd de komende herfst afdoende is, moet ik deze dan toch maar direct kopen voor de volle mep..

Tegen mn gewoonte in (zo heb ik onlangs pas Crysis en BF bad comp2 gekocht), maar voor sommige games maak ik een uitzondering :)
Gewoon wachtten op de steam sales, Ik heb iets van 1400 euro aan steam games op mn account, de duurste was 12,50 (uitzondering brink enige game die ik bij launch heb gekocht, megafail). Gemiddeld betaal ik voor mn games ergens tussen de 5 en 10 euro. Scheelt toch veel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Postius schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:57:
[...]

Gewoon wachtten op de steam sales, Ik heb iets van 1400 euro aan steam games op mn account, de duurste was 12,50 (uitzondering brink enige game die ik bij launch heb gekocht, megafail). Gemiddeld betaal ik voor mn games ergens tussen de 5 en 10 euro. Scheelt toch veel geld ;)
Ik wacht ook altijd graag op Sales maar deze game zou wel eens een uitzondering kunnen zijn. Ik hoop *echt* dat het een waardige game word :D (en wat TF2 hoedjes zou ook fijn zijn xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op 1:19:45 in deze stream is een trailer te zien van X-Com.
Ervoor en erna is een interview met de game designer, maar het is niet echt informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Valt me tegen hoe weinig posts deze topic heeft :)

Anyways, ben bezig met mijn zoveelste playthrough van EU.
Speel het nog redelijk vaak zo tussen door.

Eerste Spel ervaring met deze serie was op mijn Amiga 500 (later de 500+ en 1200), als klein jochie geen id wat te doen. Zelf een keer een base gemaakt op een eilandje om zo (wat dus niet werkte) sneller de laser guns te gebruiken in battles. Maar na 2 "ingame" maanden was de game pret over en kon ik opnieuw beginnen.

Aaah the good ol day's :D

Maar ja de nieuwe game.

Max een squad van 6: In eerste instantie had ik iets van, nou dat wordt niets met deze game.
Maar nu dat ik weer eens een playthrough doe is het altijd weer een gedoe om 14 man te sturen en tegen de tijd dat je daar klaar mee bent ben je zo weer 10min verder.

Nu speel ik met 9 (3x groepjes van 3) gaat een stuk beter, dus ja kan enig sinds wel begrijpen dat ze minder units per missie doen. Alleen bij een Alien Base neem ik meer man mee, weet niet of dat ook ng steeds mogelijk wordt in deze nieuwe game.

14 man voelt epic aan, maar is omslachtig en zeker tijd rovend en haalt de spanning weer wat naar beneden.
Max 6 is voor mij heel begrijpelijk.

De Base: 1 Base met mogelijkheid om satalieten te plaatsen (als zijnde extra bases).
Als je kijk naar de X-Com bases, plaats je een Hangar, General Stores, Radar, Living Quaters en Alien Containment. Dan heb je het wel gehad, het zijn niet echte bases maar meer idd een soort van sataliet terwijl je dus een main base heb waar je alle labs/workshops heb en je beste squad.

(ik doe geen base defense bouwen, laten ze me base maar binnen komen... mmmmmm all die heavy plasma rifle en Ammo (rifles verkopen <3))

Dus ja 1 base kan ik inkomen, neem aan dat de interceptors snel genoeg zijn (of worden doer research) en niet dat je constant tracking lost krijgt omdat je maar 1 basis heb met hangar.

Geen inventory: Houd in dat ik niet steeds mijn mannetjes hoeft te equippen per fight.
Wat is dat irritant, die heavy canon moet ik nu steeds iedere missie uit de handen van mijn sniper (beste aim) halen en weer aan mijn Heavy Unit gegeven en zijn wapen weer aan de sniper. Met heavy plasma's geen ramp want die vervangen alle wapens (op blaster na dan).

Dus ja geen ramp dat dit er niet is, in je base kan je equipment al toewijzen aan je squad en wie welk wapen krijg.

Geen TU's: Het blijft turn-based dus dat is een + en dat er geen TU's meer zijn, maar in plaats daarvan 2 actions (lopen en shieten of 2x lopen of schieten.) is nog afwachten hoe het werkt. Maar ook hier zie ik eigenlijk geen probleem in dat de TU's weg zijn.

Unlimited Ammo: Je moet nog steeds herladen geloof ik (ergens op hun forum gelezen), kost je alleen een action. In het orgineel gaf ik iedereen ook gewoon een extra Mag mee, behalve van de Heavy Plasma's want die hebben al een magazijn van 35 "plasma kogels".

Tot zo ver zijn de meeste punten kleine dingen die wel degelijk verbeterd zijn tegenover het orgineel.
Al zal niet iedereen blij zijn met max 6 units, maar ik zie het wel als een positief ding.

Er zijn nog wat dingen onduidelijk, zoals Alien Bases of die er nog zijn of de Alien nog steeds jouw base binnen komen vallen enzo. Daarnaast is nog niet bekend hoe ze de luchtgevechten gaan doen, dit wouden ze ook veranderen.

Al met al lijkt het er voor mij op dat de game zeker het orgineel gaat benaderen en ik kan niet wachten tot het 12 okt. is want het orgineel blijft dan wel tijdloos sinds 1994 maar wil toch ook wel eens een keer een nieuwere variant spelen.

(meeste indie remakes kon mij niet echt bekoren blijf steeds terug vallen op het orgineel)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Derr_Hans schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:18:
Valt me tegen hoe weinig posts deze topic heeft :)
Denk dat er weinig 30+ gamers over zijn. De jonge generatie ken 't pareltje van weleer helaas niet. ;)

Ik vind het wel tijd voor een mooie OP. Heb er zelf ook weinig verstand van, dus als iemand een poging wilt wagen zou dat leuk zijn. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Sja, hier ook een 30+ gamer. Drukke baan en jonge kids, dus weinig tot niet gamen is het gevolg.

Ik probeer echter wel de jongere generatie op het werk warm te maken voor zaken als xcom en fallout2, dus doe wel het e.e.a. aan zendelingen werk :)

Xcom is diverse malen #1 video game of all time geweest, dat argument zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15
Pff, de jeugd van tegenwoordig weet gewoon niet wat goede spellen zijn. Maar ik keer mij af van het idee dat je 30+ moet zijn om xcom te kennen, ik ben 29,5 en ik heb het ook gespeeld :+.
Ik maak me niet al te veel zorgen over het combat gedeelte, ik maak me echter wel een beetje zorgen om het gedeelte in de basis. Ik hoop heel erg dat dat niet gewoon een heel onhandige GUI wordt, voor zaken die ik liever (lekker vlot) vanuit een menu structuur zou regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 16:17

EektheMan

DPC

14 man voelt epic aan, maar is omslachtig en zeker tijd rovend en haalt de spanning weer wat naar beneden.
Max 6 is voor mij heel begrijpelijk.
Max 6 maakt het een stuk spannender.

Die extra manschappen nam ik alleen maar mee om als eerste uit het vliegtuig te laten stappen om te voorkomen dat een elite soldaat direct afgeknald werd en om de directe omgeving te verkennen. Maar verder dan een paar stappen van het vliegtuig kwamen ze niet.

Wel zou het vervelend worden als een tank ook als manschap wordt gerekend en daarmee je bemanning omlaaghaald van 6 naar 5+1 tank.

Met slechts 6 man wordt de spanning van het gemis van het ontdekken van je omgeving weer gecompenseerd door het mogelijke verlies van een getrainde soldaat. Al ben ik het met Morphs eens dat het ontdekken van de map iets toevoegde aan het horror effect (samen met de geweldige muziek onderbroken door een sterfkreet van een Sectoid).

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

EektheMan schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:40:
[...]

Max 6 maakt het een stuk spannender.

Die extra manschappen nam ik alleen maar mee om als eerste uit het vliegtuig te laten stappen om te voorkomen dat een elite soldaat direct afgeknald werd en om de directe omgeving te verkennen. Maar verder dan een paar stappen van het vliegtuig kwamen ze niet.

Wel zou het vervelend worden als een tank ook als manschap wordt gerekend en daarmee je bemanning omlaaghaald van 6 naar 5+1 tank.

Met slechts 6 man wordt de spanning van het gemis van het ontdekken van je omgeving weer gecompenseerd door het mogelijke verlies van een getrainde soldaat. Al ben ik het met Morphs eens dat het ontdekken van de map iets toevoegde aan het horror effect (samen met de geweldige muziek onderbroken door een sterfkreet van een Sectoid).
Ik denk dat losses door exploration wel mee zullen vallen, aan de filmpjes te zien kan je redelijk goed van cover naar cover lopen.
Zelf gebruikte ik de tank altijd als scout, omdat die niet zo snel kapot ging en hoe "kapot" ook(op destroyed na) hij altijd gelijk weer beschikbaar was voor de volgende mission.
Hoop wel dat als marines gewond zijn het niet 60 dagen duurt voordat ze weer beschikbaar zijn, dat haalde toch wel het bloed onder m'n nagels vandaan vaak.
Gedwongen missions te doen met 2 marines en een tank, omdat de rest in het ziekenhuis lag :(

Speel op het moment: UFO: Extraterrestrials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 16:17

EektheMan

DPC

3xNix schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:24:
[...]
Hoop wel dat als marines gewond zijn het niet 60 dagen duurt voordat ze weer beschikbaar zijn, dat haalde toch wel het bloed onder m'n nagels vandaan vaak.
Gedwongen missions te doen met 2 marines en een tank, omdat de rest in het ziekenhuis lag :(
Tegelijkertijd is dat wel realitisch(er). Veel spellen tegenwoordig zijn een beetje als Amerikaanse films; altijd een goed einde en nooit een tegenslag die je echt deert.
Ik denk dat losses door exploration wel mee zullen vallen, aan de filmpjes te zien kan je redelijk goed van cover naar cover lopen.
Die tank gebruikte ik inderdaad ook zo. Maar wanneer krijg je in de nieuwe X-COM daar de beschikking over? Ik had toch best vaak in het begin stadium dat er 1 a 2 man direct het haasje was van zodra ze uit het vliegtuig stapten. Zeker zonder goede armour.

Ach, er zal wel over nagedacht zijn.

Ik hoop dat de luchtgevechten een stuk spannender zijn. Met kleine verbeteringen kunnen ze al heel wat winst behalen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

EektheMan schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:26:
[...]

Tegelijkertijd is dat wel realitisch(er). Veel spellen tegenwoordig zijn een beetje als Amerikaanse films; altijd een goed einde en nooit een tegenslag die je echt deert.
Ja, vond opzich de "casualties" opzich niet zo erg, maar als je 10 marines hebt en met een beetje pech 2-3 per mission kwijt raakt op deze manier is het toch wel erg vervelend.
Krijg geen nieuwe recruits, omdat ik er alles aan doe ze niet dood te laten gaan... maar wel 60 dagen uitgeschakeld.

Casualties helemaal vermijden kan simpelweg niet, of je moet buiten de UFO ingraven en 300 turns wachten tot ze naar buiten komen :O

Als je zo'n ufo deur opent en je ziet gelijk 3 aliens breekt toch wel de paniek/geluk fase aan.
En omdat ik weiger voor elke beurt te saven gaat het nog wel eens goed mis :+

Ik denk dat alle UFO spelers die momenten wel kennen,
9x schieten op 2 meter afstand en gewoon 9x mis... (met 37% of hoger accuracy)
6x schieten zodat je nog net genoeg over hebt om terug het hoekje om te rennen, en in je rug word geschoten.
"knielen" 9x schieten 9x mis, mannetje erachter en "over je eerste mannetje heen schieten" O-)
Alien die precies die ééne marine mindcontrolled met een blasterlauncher in z'n hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Leuke trailer:

http://www.xcom.com/enemyunknown/videos

*wacht rustig af tot oktober*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit X-Com gespeeld, maar als ik de verhalen hier lees, krijg ik toch wel zin om dit eens een keer te proberen. Ik heb het dan in eerste instantie over de originele spellen, maar dat zal wel afwachten worden tot ze een keer op GoG verschijnen. Misschien dat ik deze remake tot die tijd ook nog wel een kans geef, afhankelijk van de user reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
UFO:EU en TFTD zijn echt spellen die je op zo'n regenachtig weekend weer eens uit de kast trekt. Ik kan ze alleen maar van harte aanbevelen. Je zult denk ik wel erg moeten wennen aan de graphics en gameplay; destijds was het modern, nu is het eerder lastig om eraan te wennen voor nieuwe spelers denk ik. Op een of andere manier kon ik me bij Enemy Unknown (zal ook door de leeftijd komen destijds) heel erg goed inleven. Ik zat dan ook in een soort "X-files is leuk", "aliens-zijn-cool" en "sectoids bestaan misschien wel echt"-fase (zoals ook ieder kind vrij naar Freud een orale, anale en dinosaurier-fase doormaakt :+)

Ik krijg er ook steeds weer zin in als ik dit topic in mijn lijstje zie staan, helaas komen er al zoveel leuke spellen uit de laatste tijd. Navyfield 2 zit er ook aan te komen... Moeilijk moeilijk. Keuzes maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand de nieuwe footage van gisteren gezien op twitch.tv? Ik heb het gemist, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
0rbit schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:06:
UFO:EU en TFTD zijn echt spellen die je op zo'n regenachtig weekend weer eens uit de kast trekt. Ik kan ze alleen maar van harte aanbevelen. Je zult denk ik wel erg moeten wennen aan de graphics en gameplay; destijds was het modern, nu is het eerder lastig om eraan te wennen voor nieuwe spelers denk ik.
Ik pakte laatst nog eens Syndicate (het origineel dus, niet de nieuwe game met dezelfde naam) uit de kast en van de graphics heb ik daar in ieder geval weinig last gehad. Het enige waar ik me iets aan stoorde was de lage resolutie waardoor alles naar mijn idee te groot er uit ziet en je niet genoeg overzicht hebt. Maar goed, dat is op zich geen probleem in het menu en door de goede camera controls was het tijdens de missies ook niet een probleem.

De turn-based combat van X-Com is ook één van de dingen die me wel aanspreekt omdat ik dit ook altijd wel fijn vond in Jagged Alliance 2 en Fallout. Of moet ik X-Com meer als een management/sim spel zien dan een alse een actie spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
henkie196 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

De turn-based combat van X-Com is ook één van de dingen die me wel aanspreekt omdat ik dit ook altijd wel fijn vond in Jagged Alliance 2 en Fallout. Of moet ik X-Com meer als een management/sim spel zien dan een alse een actie spel?
Beide, tis 1 deel base management, research etc. Beetje sim city, maar i.p.v. een stad run je een covert anti (alien) terror organisation.

Daarbij kun je de geoscape zien als een stuk tactische tussenlaag: wat onderschep je en wat niet, hou je fighters aan de grond of op patrol etc.

De 3e laag zijn de tactische gevechten, waarbij het weapon loadout scherm ook nog een stukje planning vooraf is. Daarna komt de stress en de angst, als je teergeliefde troopers worden uitgemoord :)

Geen wonder dat dit een top 3 spel is in de lijst van the greatest video games of alle time..

[ Voor 23% gewijzigd door _Anvil_ op 28-08-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:03:
Ik heb nog nooit X-Com gespeeld, maar als ik de verhalen hier lees, krijg ik toch wel zin om dit eens een keer te proberen. Ik heb het dan in eerste instantie over de originele spellen, maar dat zal wel afwachten worden tot ze een keer op GoG verschijnen. Misschien dat ik deze remake tot die tijd ook nog wel een kans geef, afhankelijk van de user reviews.
Ze verschijnen helaas al heel lang niet op GOG, maar je kunt UFO:Enemy Unknown wel gewoon draaien in een Dosbox of VMmetje. Ik meen (dacht me te herinneren) dat je met 32bit windows XP ook nog toe kon, dus een VMmetje is wellicht de handige optie.

• henkie196
  • Niet online
Heb eens op youtube wat rondgekeken naar de gameplay van Enemy Unknown en dat lijkt inderdaad wel op iets dat ik leuk zou vinden. Beetje basis bouwen, research doen, soldaatjes trainen en gevechten opzoeken. De combat ziet er alleen wat clunky uit in de filmpjes die ik zag, niet echt intuïtief dingen doen met je muis maar meer via menu's.

Ik heb de hoop dat het ooit op GoG komt, vooral omdat je het niet in de winkels kan krijgen en ik niet aan Steam ga beginnen.

• _Anvil_
Waar een wil is, is een weg toch? Wachten op GoG lijkt me overbodig. Ik heb hem zelfs op de HD van mn A1200 staan :p

Verwijderd

Ik heb mijn originele CD een keer kwijt gemaakt dus als ik het nu installeren wil moet ik googlen, maar ik krijg hem altijd binnen vijf minuten geïnstalleerd... dus dat zou inderdaad meer mensen zo moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Inderdaad, dat kan natuurlijk ook. Maar ik hoef het spel ook niet direct vandaag te hebben of zo. Als ik het al 20 jaar zonder dit spel heb gered, houd ik dat nog wel even langer vol ;)

Plus dat ik de neiging heb om oude spellen te herspelen, dus ik kan me altijd nog even vermaken met de Baldur's Gate serie, Jagged Alliance 2, of Syndicate nog een keer te doorlopen, of om nog een keer die Urban Chaos mod voor JA2 uit te spelen. Laten we zeggen dat ik me niet gauw zal vervelen, ook zonder een pareltje als Enemy Unknown ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Begin van het weekend. Het regent pijpestelen. En _Anvil_ vat even in een paar regels samen waarom dit spel zo ontieglijk leuk is. Damn, ik heb jeuk en ben geneigd te gaan krabben :+

Verwijderd

mag ik mensen op xenonauts wijzen.

geweldige ufo enemy unknown remake

• _Anvil_
[b][message=38905858,noline]geweldige ufo enemy unknown remake
die bestaan helaas niet.

Verwijderd

ik moet anders zeggen dat deze erg goed is...

gewoon een exacte replica geen nonsense aanpassingen etc

• _Anvil_
Ik heb diverse keren gezocht naar een waardig alternatief, maar nooits iets gevonden. Ondanks enkele keuzes die ik jamer vind (geen TU's, geen ammo etc.), zet ik toch mn geld op dit Firaxis project.

P.s. wat heb je aan een exacte replica, behalve graphics?

• Morphs
Sfeer. Het draait hoofdzakelijk om sfeer. Op een één of andere manier wist de Xcom serie een bijzondere sfeer neer te zetten die bijna geen enkele game wist te creeeren. Deels mysterie, deels moeilijkheidsgraad, deels mogelijkheid tot schrikeffecten.

Als een remake dat neer kan zetten is het al bijna gegarandeerd een goede remake ;)

• Postius
Voor mij was het meer de unieke samensmelting van gameplay die op alle gebieden goed was uitgewerkt! (en de sfeer).

Overigens is Xcom Apocolypse nog prima te doen. Die kan veel hogere resoluties aan.

• Morphs
Klopt, vond ik ook nog steeds spannend en mysterieus en de real-time optie was goed uitgewerkt omdat er voldoende manieren waren om het spel op pauze te zetten. Daardoor kon je een stuk sneller door lange missies heen gaan. Wel wat het ietsjes makkelijker geloof ik.

• Postius
Overigens als er iemand is die de start post op zich wil nemen, laat het even weten. Dit ziet er ook niet uit en eerlijk gezegd heb ik er geen tijd/zin in.

• _Anvil_
Zo. We zijn weer iets verder.

12 oktober kunnen we los in europa, wel jammer dat je tegenwoordig geen demo's meer vooraf kunt spelen.

Behalve wat filmpjes en een zeer klein aantal (uberpositieve!) previews heb ik weinig kunnen vinden zo kort voor de release date.

Ik wil an sich wel preorderen, maar civ5 heb ik al en die sims 3 opties (outfit team veranderen met leuke kleurtjes etc.) boeien me totaal niet. Trouwens, meer games dan tijd momenteel (baan, jonge kids etc.)

Wellicht dat ik het puur kan doen om Firaxis te steunen hiermee, maar dat lijkt me een beetje overdreven. Tis geen Wasteland 2 initiatief oid

Trouwens.. ik koop sinds de jaren 90 elke civ die uitkomt, dus ik sponsor al genoeg ;)

• Postius
Waarom zou je pre-orderen? Nooit begrepen met alle respect maar dat is echt iets voor pubers en jonge studenten ofzo. Gezonde mensen kopen niks blind (ofja...). Ik heb echt mensen de meest verschrikkelijke rotzooi zien pre-orderen en er dan helemaal blij mee zijn. Tot dat ie uitkomt. :+ . Overigens zie ik er de lol we van in maar zeker bij games loop je een erg groot afbrand risio imo.

Ik zou hem zeker niet pre-orderen, de meeste remakes van goeie oude titels zuigen keihard. Ik vermoed dat dit spel ook erg extreem middelmatig wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 20-09-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Heb als grote fan van het origineel (destijds op mn Commodore a1200 en nu speel ik hem ook nog af en toe) erg veel filmpjes van de developers en van de gameplay gezien.

Ik heb er alle vertrouwen in en durf deze blind te kopen. Ik heb hetzelfde met alles waar fallout of civ op staat overigens, in alle andere gevallen ben ik een erg kritische consument :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:44:
Heb als grote fan van het origineel (destijds op mn Commodore a1200 en nu speel ik hem ook nog af en toe) erg veel filmpjes van de developers en van de gameplay gezien.

Ik heb er alle vertrouwen in en durf deze blind te kopen. Ik heb hetzelfde met alles waar fallout of civ op staat overigens, in alle andere gevallen ben ik een erg kritische consument :p
Vooral in die 2 ben ik de laatste jaren nu uitermate teleurgesteld geweest! :+ (nee echt).

Overigens komt er een demo?

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:49

nFo

Lijkt mij wel een toffe game, preview:
http://www.gamekings.tv/videos/xcom-enemy-unknown-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Tien minuten gameplay, weliswaar op de Xbox, maar toch: http://www.xbox360achieve...emy-Unknown-Gameplay.html

Zit er ook over te denken om deze op de pc ipv Xbox aan te schaffen. Want is goedkoper en dan kan ik samen met een vriend spelen. Alleen heb ik het origineel nooit gespeeld, dus dat zal wel even wennen voor me worden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Het is wel een totaal ander spel geworden uit de video. Nu heeft het spel een uitstraling van "baddass soldiers die de aliens kapot knallen", ook vanwege de bombastische muziek.

Dat is juist een element dat bij Xcom zo goed was. De muziek en sfeer straalde veel meer iets wanhopigs uit. Dat de aliens eigenlijk superieur zijn en dat de mensheid eigenlijk geen kans maakt en dat je vooral heel bang moet zijn.

Dus ik zal waarschijnlijk met eigen muziek spelen, waar wel dat horror-element in zit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Morphs op 24-09-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

"Firaxis stops by to show off the latest for XCOM: Enemy Unknown. Stream starts Sept. 24th at 10am PDT!"

http://asia.gamespot.com/...ng/?event=xcom_eu20120924

Als mijn Google-fu klopt is dat vanavond om 19:00, maar ik ben niet zo goed met tijdzones dus als ik het mis heb hoor ik het graag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik ga hem dag 1 kopen, heb er echt alle vertrouwen in en kan niet wachten na al die jaren.

Die kale van gamekings verwoord exact mijn mening hierover. Hoop alleen dat het random spawnen een foutje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Pre-order via steam, nog +/- 50% voor een gratis copy van Civ *O*
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste