Valt me tegen hoe weinig posts deze topic heeft
Anyways, ben bezig met mijn zoveelste playthrough van EU.
Speel het nog redelijk vaak zo tussen door.
Eerste Spel ervaring met deze serie was op mijn Amiga 500 (later de 500+ en 1200), als klein jochie geen id wat te doen. Zelf een keer een base gemaakt op een eilandje om zo (wat dus niet werkte) sneller de laser guns te gebruiken in battles. Maar na 2 "ingame" maanden was de game pret over en kon ik opnieuw beginnen.
Aaah the good ol day's
Maar ja de nieuwe game.
Max een squad van 6: In eerste instantie had ik iets van, nou dat wordt niets met deze game.
Maar nu dat ik weer eens een playthrough doe is het altijd weer een gedoe om 14 man te sturen en tegen de tijd dat je daar klaar mee bent ben je zo weer 10min verder.
Nu speel ik met 9 (3x groepjes van 3) gaat een stuk beter, dus ja kan enig sinds wel begrijpen dat ze minder units per missie doen. Alleen bij een Alien Base neem ik meer man mee, weet niet of dat ook ng steeds mogelijk wordt in deze nieuwe game.
14 man voelt epic aan, maar is omslachtig en zeker tijd rovend en haalt de spanning weer wat naar beneden.
Max 6 is voor mij heel begrijpelijk.
De Base: 1 Base met mogelijkheid om satalieten te plaatsen (als zijnde extra bases).
Als je kijk naar de X-Com bases, plaats je een Hangar, General Stores, Radar, Living Quaters en Alien Containment. Dan heb je het wel gehad, het zijn niet echte bases maar meer idd een soort van sataliet terwijl je dus een main base heb waar je alle labs/workshops heb en je beste squad.
(ik doe geen base defense bouwen, laten ze me base maar binnen komen... mmmmmm all die heavy plasma rifle en Ammo (rifles verkopen

))
Dus ja 1 base kan ik inkomen, neem aan dat de interceptors snel genoeg zijn (of worden doer research) en niet dat je constant tracking lost krijgt omdat je maar 1 basis heb met hangar.
Geen inventory: Houd in dat ik niet steeds mijn mannetjes hoeft te equippen per fight.
Wat is dat irritant, die heavy canon moet ik nu steeds iedere missie uit de handen van mijn sniper (beste aim) halen en weer aan mijn Heavy Unit gegeven en zijn wapen weer aan de sniper. Met heavy plasma's geen ramp want die vervangen alle wapens (op blaster na dan).
Dus ja geen ramp dat dit er niet is, in je base kan je equipment al toewijzen aan je squad en wie welk wapen krijg.
Geen TU's: Het blijft turn-based dus dat is een + en dat er geen TU's meer zijn, maar in plaats daarvan 2 actions (lopen en shieten of 2x lopen of schieten.) is nog afwachten hoe het werkt. Maar ook hier zie ik eigenlijk geen probleem in dat de TU's weg zijn.
Unlimited Ammo: Je moet nog steeds herladen geloof ik (ergens op hun forum gelezen), kost je alleen een action. In het orgineel gaf ik iedereen ook gewoon een extra Mag mee, behalve van de Heavy Plasma's want die hebben al een magazijn van 35 "plasma kogels".
Tot zo ver zijn de meeste punten kleine dingen die wel degelijk verbeterd zijn tegenover het orgineel.
Al zal niet iedereen blij zijn met max 6 units, maar ik zie het wel als een positief ding.
Er zijn nog wat dingen onduidelijk, zoals Alien Bases of die er nog zijn of de Alien nog steeds jouw base binnen komen vallen enzo. Daarnaast is nog niet bekend hoe ze de luchtgevechten gaan doen, dit wouden ze ook veranderen.
Al met al lijkt het er voor mij op dat de game zeker het orgineel gaat benaderen en ik kan niet wachten tot het 12 okt. is want het orgineel blijft dan wel tijdloos sinds 1994 maar wil toch ook wel eens een keer een nieuwere variant spelen.
(meeste indie remakes kon mij niet echt bekoren blijf steeds terug vallen op het orgineel)