Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook gepreorderd. Volgens mij zit het allemaal wel snor :)

Nog 2½ week wachten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 16:17

EektheMan

DPC

Op Steam kun je inmiddels de Demo downloaden. Zit al lang uit te kijken naar de release datum, maar nu nog meer nu ik de eerste gebruikers ervaringen heb gelezen. Helaas heb ik een NVIDIA GeForce 9200M GS die flink onder de minimum spec van een Intel HD4000 staat.

Download gaat vlot met 2,7MB/S.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 09:39

Soullie

Planeshift

De demo speelt vlotjes en smaakt naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Demo was zeker gaaf! Echt een aanrader voor de "oude" XCOM speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik vond de demo wel heel kort. Eén missie die volledig scripted is (begrijpelijk, want het is tutorial en best wel welkom na 18 jaar :) ) en één missie die - hopelijk - maar een klein deel van de strategische diepgang van het spel laat zien.

Ik moet wel zeggen dat het er allemaal wel heel veelbelovend uitziet. Maar beide voetjes op de grond. Ik wacht de reviews af en bepaal dan of deze de moeite waard is om aan te schaffen. Ik hoop ieder geval van wel.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:43
Demo??????

ff in de lunchpauze naar huis en de download aanzetten dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Demo gespeeld.
Het is heel erg leuk, presentatie is ook helemaal prima.

Demo was wel een beetje kort :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Demo was inderdaad kort, maar wel verhelderend! Ik ben vooral blij dat mijn oude NVidia 9200M GS het gewoon nog trekt *O* . Deze zit behoorlijk onder minimum spec, maar doet het prima. Had alles op de lowest setting, maar mischien dat daar nog een beetje mee valt te spelen. Alleen de 1ste missie waar het regent heb ik zo nu en dan wat gestotter in de muziek.

Als we het dan toch over de begeleidende muziek hebben, wat vonden jullie ervan? Ik vind het niet dezelfde dreiging van doom and despair hebben als het origineel, maar het heeft wel wat. Voorlopig ga ik nog voor de oude versie, maar misschien dat ik na het spelen beide wel goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:49

nFo

Steam servers zijn aan het roken.
Is er nog een alternatieve download link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Steam is bij mij ook down..

Zie wel content, maar heb verder de bekende No connection error :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Mmmmm, zijn er verdachte bewegingen bij jullie in de buurt? Hier in Brussel alles......biep biep biep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

steam werkt weer, dus snel even downloaden. 8)

Werkt al na een herstart.

[ Voor 54% gewijzigd door nFo op 25-09-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Snel? Bij mij fluctueert de dl snelheid tussen de 200 en 600 kb/s , duurt uren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

_Anvil_ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:13:
Snel? Bij mij fluctueert de dl snelheid tussen de 200 en 600 kb/s , duurt uren :(
Andere server proberen ?

Even gespeeld, leuke game al is de demo erg kort en beperkt.
Graphics zijn niet al te best, maar de gameplay maakt een hoop goed.

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 25-09-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vond de graphics eigenlijk best okee :) Op zich lekker sfeertje en alles redelijk herkenbaar.
Maar ik heb de laatste tijd veel het origineel gespeeld, dus dan is het ook een flinke sprong :)

Edit:
Oh en de moeilijkheidsgraad van de demo (default op easy) kan je veranderen in basegame.ini.
2.0 is Classic, 3.0 is Hard.

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 25-09-2012 22:57 ]

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
vanmiddag ook even de demo bekijken. Heb hem inmiddels wel aangeschaft

• _Anvil_
Demo beviel goed, er is veel micromanagement (en dus vrijheid) weg, maar het voelt nog steeds wel ... ongeveer zo'n beetje... plus minus...als xcom.

Een hele strakke, snelle, gestroomlijnde, van Michael Bay special effects voorziene xcom.. dat wel :)

Nu heb je bijv. de keuze grenade of medipack en thats it, terwijl je vroegah totale vrijheid had in gear loadout. Maarja, met het loadout scherm voor elke missie was je dan al 10 min bezig soms. Het speelt wel lekker snel. Kleine squads dragen hier ook aan bij.

De demo duurde bij mij toch wel 40 min ofzo, maar tot halverwege de 2e missie was alles een " on rails" tutorial. Alleen het laatste stukje met die 2 MiB in het gebouw kon je vrijuit spelen?

De demo van original xcom was een vrije missie waar licht bewapende squaddies een terror missie met oa Chrysalids te lijf ging volgens mij.

Zeer hoge herspeelbaarheid dus. Deze nieuwe demo zal ik niet veel herspelen denk ik :(

• EektheMan

EektheMan

DPC

Nu ik er zo over nadenk kreeg je in de demo voor missie 2 een keuze voorgeschoteld: 1. Terror melding Noord-Amerika. 2. Terror melding Azie. Toch anders dan het origineel, waar je door goede planning beide sites kon pakken.
Het leek erop dat je deze keuze tijdens het gehele spel voorgeschoteld zal krijgen. Apart was dat de missie N-A een beloning van 4 scientists gaf en de missie naar Azie slechts glorie en een verminderde terror dreiging.

Als er ergens beloningen worden uitgedeeld krijg ik altijd het gevoel dat je gelokt wordt naar het peperkoekhuisje van Hans en Grietje.

• anandus
  • Niet online
Azië gaf bij mij $200,-
Dus was de keuze: Extra scientists of extra geld.
Ik kan me situaties voorstellen waarbij je liever naar Azië zou willen gaan.

• _Anvil_
Er is inderdaad veel flexibiliteit en vrijheid verloren gegaan, maar ook veel micromanagement en frustratie denk ik.

Weet nog goed dat de orginele game je suad altijd een onhandige default loadout gaf.

Vooral als je skyranger vol lag met gear, was je elke missie veel tijd bezig met het slepen van items naar de inventory vakjes. Echt een RSI klusje was dat.

[ Voor 84% gewijzigd door _Anvil_ op 26-09-2012 14:03 ]

• EektheMan

EektheMan

DPC

anandus schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:52:
Azië gaf bij mij $200,-
Dus was de keuze: Extra scientists of extra geld.
Ik kan me situaties voorstellen waarbij je liever naar Azië zou willen gaan.
OK, of ik heb niet goed opgelet of er zit een soort randomizer op.
_Anvil_ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:59:
Er is inderdaad veel flexibiliteit en vrijheid verloren gegaan, maar ook veel micromanagement en frustratie denk ik.

Vooral als je skyranger vol lag met gear, was je elke missie veel tijd bezig met het slepen van items naar de inventory vakjes. Echt een RSI klusje was dat.
Klopt, maar soms geeft de frustratie dat je niet zelf de indeling kunt doen meer frustratie op dan het frustrerende indelen...eehhh

Kweenie of ik het hier mag melden, maar wilde er nog even op wijzen dat je bij Greenman een prijs van Euro 37,99 kunt verkrijgen als je Age of Fear: The Undead King inruild. Age of Fear: The Undead King is momenteel gratis.
Trade it in for a bonus discount on XCOM: Enemy Unknown!
Sign into Green Man Gaming and click on http://www.greenmangaming.com/xcom-deal/

Click on the 'Trade-in & Buy Now' banner to trade in and get £7/€7/$8 off your purchase of XCOM: Enemy Unknown.

Trade-in Offer for XCOM: Emeny Unknown is valid until 1st October 2012 11:00 UTC

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

EektheMan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:09:

Kweenie of ik het hier mag melden, maar wilde er nog even op wijzen dat je bij Greenman een prijs van Euro 37,99 kunt verkrijgen als je Age of Fear: The Undead King inruild. Age of Fear: The Undead King is momenteel gratis.

[...]
Voor een paar euro extra haal ik 'm hier wel: http://www.yourgamezone.n...y-Unknown-Special-Edition

Met opnaai patch 8) :9

Afbeeldingslocatie: http://www.yourgamezone.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/62060817/503F/CC31/3971/7C67/B5B3/C0A8/29BA/615D/XcomSE.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• nFo

nFo

Some Things You Should Know About The XCOM Demo

http://www.rockpapershotg...know-about-the-xcom-demo/

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik heb geen achtergrond met de oude X-COM games, maar de demo heeft me er wel onmiddellijk toe aangezet het spel te pre-orderen op Steam. Een extra motivatie daarvoor was het feit dat de kans groot is dat je op Steam ook Civilization V erbij krijgt, een game die ook nog op mijn verlanglijstje stond.

Ik vond de graphics en de sfeer zeer goed en het speelde voor mij zeer vlot weg. Door het wegvallen van micro management, zoals sommigen hierboven melden, denk ik dat de instapdrempel voor mij kleiner is. Wat ik wel niet had verwacht bij deze game en de initiële presentatie was het gore level. Dat verklaarde onmiddellijk de 18-rating. Daar stond ik toch wel even van te kijken. Was dit in de vorige X-COM games ook zo?

• _Anvil_
Tja, de emoties lopen hoog op als je zo'n kroonjuweel uit het nostalgisch verleden van veel gamers opnieuw vorm geeft.

Denk oprecht dat het een geweldige game wordt, al zou een soort classic mod een leuke aanvulling in de toekomst zijn. Maar daar is niet zo veel geld mee te verdienen uiteraard.

• EektheMan

EektheMan

DPC

_Anvil_ schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:30:

Denk oprecht dat het een geweldige game wordt, al zou een soort classic mod een leuke aanvulling in de toekomst zijn. Maar daar is niet zo veel geld mee te verdienen uiteraard.
Dan kun je gaan voor Xenonauts.

Maar misschien komt Steam nog met een Workshop. En aangezien de Special Edition een mod bevat die je soldaat kan omvormen tot een original XCOM soldier verwacht ik wel meer retro outfits.
Interessant stukje. Voor mij hoeven al die filmpjes niet per se. De originele had ze ook niet waardoor de replay waarde een stuk hoger ligt. Met filmpjes krijg je sneller het gevoel dat je al klaar bent.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

De keuze voor een bepaalde missie wordt in het begin bepaald door de rewards die je krijgt (zijn vast, niet randomized), maar later zal je ook het panic level in de gaten moeten houden. Als een natie boven een bepaalde panic level komt, dan verlaten ze de XCOM organisatie. Als 8 naties de XCOM organisatie verlaten is het onverbiddellijk game over (de enige manier om game over te gaan in deze XCOM). Het zullen dus niet alleen de rewards zijn die je keuze zullen bepaalde voor deze of gene missie doorheen het spel.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Titelfix :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
_Anvil_ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:59:

Weet nog goed dat de orginele game je suad altijd een onhandige default loadout gaf.

Als je gewoon de juiste dingen meenam en de rest verkocht voor aanvang van de missie viel dat wel mee. Bij mij hadden alle mannetjes op 2 na sowieso dezelfde basisuitrusting ;)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
True.

Bij mij was het ook erg basic allemaal qua wapens.

Die werden dan verdeeld onder snipers ([SN] achter de naam etc.), scouts, grenadiers en wat rookies die met een primed grenade en stun rod als eerste de ufo in mochten, poor bastards :)

Heel soms overleefde zo'n rookie een missie en bleek ie goeie stats te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik begin toch wel erg veel zin te krijgen in een nieuwe X-com!

Ik ben een grote fan van bijvoorbeeld Final Fantasy Tactics en de Fire Emblem-serie en dit spel zou zo maar een nieuwe toevoeging kunnen worden aan dat prachtige rijtje. De game is misschien niet helemaal te vergelijken met deze veel meer traditionele turn-based games, maar tot nu toe lijkt het erop dat ze deze 'modernisering' van het genre best goed hebben gedaan,

Langzamerhand komen er ook steeds meer interessante gameplayvideo's online:Ook is de demo (die ik dan weer niet zo heel sterk vond) inmiddels gemod en komen er steeds meer video's online van mensen die hun squad hebben gebuffed en spelen tegen moeilijkere aliens en/of op een hogere moeilijkheidsgraad.

12 oktober pas :( ??

Butt-kicking! For goodness!

• anandus
  • Niet online
Dat was een fijne verrassing vanochtend: Een gratis spel :)
Degenen die hem gepreorderd hebben op Steam, kregen Civ5 er vandaag gratis bij :)
(Dus als je nu bij Steam preordert krijg je 2 Firaxis-spellen)

En er is nu ook een interactive trailer

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 30-09-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
0rbit schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:57:
[...]

Als je gewoon de juiste dingen meenam en de rest verkocht voor aanvang van de missie viel dat wel mee. Bij mij hadden alle mannetjes op 2 na sowieso dezelfde basisuitrusting ;)
Het was minder maar om daarom nu gewoon de gehele keuze weg te halen is wat overdreven. X-com appocalipse loste het probleem op door je mannetjes van een inventory te voorzien die tussen die missies door gelijk bleef.

Ik heb de demo gespeelt maar het speelt toch niet helemaal lekker. Je kan niet bijvoorbeeld naar een deur lopen, dan deze openen en dan nog lopen en schieten. Ook niet als je door de deur in te trappen wel op die positie kon komen. 1 misclick kost je gewoon de hele actie, je hebt bewogen dus move actie voorbij volgende. Ik hoop dat je later niet hoeft te kiezen tussen de missies, als je 12 soldaten hebt waarom niet 2x 6 sturen tegelijk? Maar dat weet ik niet van de demo misschien dat hier iemand wat zinnigs over kan vertellen. Ik zit nog te twijfelen of ik het spel de moeite vind om te kopen, het is geen volwaardige opvolger van het origineel maar dat zegt niet dat het een slecht spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Eerder in dit topic is Xenonauts al een paar keer genoemd.

Ik dacht eerst dat dit 1 van de bestaande, matig gelukte imitaties was. (UFO aftermath/light, extraterrestials etc.)

Dit is echter een Indy remake in development. De laatste keer dat ik zocht naar een UFO opvolger, waren er hier alleen nog maar wat screenshots van.

Ik moet zeggen dat de demo me erg goed beviel, voor 15 euro heb je een pre order met toegang tot de laatste build en ik ga ook deze Xcom variant kopen.

In het kort:

+ Dit is echt trouw aan de orginele xcom formule, cruciale zaken als TU's, base invasions, ammo en inventory management etc. zijn hier niet geschrapt.
+ Wel zijn er veel zaken verbeterd of uitgebreid, vooral het onderscheppen van ufo's is een veel uitgebreidere sub game geworden. Je bestuurt echt een squadron in een dogfight met 1 of meerdere ufo's.
+ Spel ziet er zeer strak en overzichtelijk uit, hoge resolutie geeft je veel overzicht over het speelveld. Graphics zijn heel erg clean en duidelijk.
+ Veel uitgebreidere en dus betere demo dan de Firaxis versie!!
+ Interface is geweldig, veel info, overzichtelijk etc.

- Duidelijk minder sexy dan de gestroomlijnde big budget remake van Firaxis, ook het orgineel is grafisch veel kleurrijker dan deze variant. Ook geen greintje cartoony humor te ontdekken. Wellicht past het bij het koude oorlog thema dat men gebruikt (speelt 1979).
- Trouwer aan het orgineel betekend ook: meer van hetzelfde. In de Firaxis variant zijn aanzienlijk meer nieuwe regels en spel elementen te ontdekken.
- Veel minder geschikt voor casual gameplay, missies gaan hier veel langer duren. Deze variant kan ook onmogelijk op een console gaan werken. (eigenlijk een pluspunt dus :P )

Wat mij betreft hebben deze games bestaansrecht naast elkaar. En zo denken de beide lead developers er ook over las ik.

http://www.xenonauts.com/ (de demo kun je op de kickstarter pagina vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hm demo crashte bij mij.
Wilde gewoon de details van de units in de baracks kijken ( description van armor lezen ) en toen kreeg ik die dialoog niet meer weg. Heel handig. Iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Nope, bij mij waren alleen wat letters in het mission debriefing scherm en in het hire scientists scherm een beetje verschoven.

Heb een missie of 6 gespeeld zonder crashes. Overigens had ik de demo op mn oude (XP) Pc geïnstalleerd, de andere x com demo staat uiteraard op mn w7 gaming rig :)

Nog een opmerking: wat spelen die ufo recovery missies heerlijk weg!! De besturing, interface etc. Spot On!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Huh, is het spel al uit dan? Nog twee weekjes toch?
Of zit er meer in de demo dan alleen die tutorial- (en de opvolg-)missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:21
anandus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:33:
Huh, is het spel al uit dan? Nog twee weekjes toch?
Of zit er meer in de demo dan alleen die tutorial- (en de opvolg-)missie?
Anvil heeft het over een ander spel, dat is niet zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Oh, zo. Ik dacht al.
Misschien dat _Anvil_ een apart topic kan openen over Xenonauts? :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 01-10-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega78
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05-2022
Zo, pre-order via Steam is in de pocket en ik kreeg er als bonus ook nog eens Civ5 bij :)

Enige wat mij deed twijfelen was de opmerking van de lead designer dat een playthrough op normal mode maar tussen de 15 en 20 uur is (terwijl Apocolypse in mijn beleving een stuk langer duurde), maar de replay value is m.i. zo hoog dat ik zo op 100 uur uit ga komen...ben er dus wel ff zoet mee.
Als de multi-player dan ook nog eens goed blijkt te werken speel ik dit jaar niets anders meer oOo

[ Voor 69% gewijzigd door Omega78 op 01-10-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na het zien van die gameplay videos, moet ik zeggen dat het er niet verkeerd uitziet. Er had wel wat meer complexiteit van het origineel behouden mogen worden van mij en die over-the-shoulder cam had van mij ook niet gehoeven, maar in ieder geval is de UI nu wat gebruiksvriendelijker als in het origineel.

Al met al lijkt het me wel een amusante game te kunnen worden. Ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen met het uiteindelijke produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik geloof dat je die over-the-shoulder-cam uit kan zetten in opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het zag er inderdaad redelijk optioneel uit (soms wel en soms niet, in ieder geval), maar laten we zeggen dat ik liever had gezien dat de tijd die daarin gestoken was, ergens anders in het spel was gestoken. Iets met wat meer gameplay waarde, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Anakha schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:53:
[...]
Anvil heeft het over een ander spel, dat is niet zo handig...
Ow, inderdaad ja. Maar omdat Shadowhawk zijn demo vraag stelde direct na mijn posting over Xenonauts, dacht ik dat hij de demo daarvan bedoelde. Sorry voor de verwarring.

@anandus: Dit topic was wat algemener van aard hoor, de titel is ook later aangepast volgens mij. Zie bijv: de openingspost:

" Maar altijd goed om een topic te hebben om voorgaande Xcom ervaringen te delen, zoals hoe je je meest ervaren soldaat in die ene missie toen hij/zij net een rocket launcher vast had onder mind control kwam."

Xenonauts en andere alternatieven zijn al diverse keren genoemd in dit topic.

Maar goed, wilde alleen de mensen die een meer hardcore/old school Pc versie van Xcom zoeken (eventueel naast deze, ongetwijfelde leuke, Firaxis "remake") richting Xenonauts dirigeren.

Wat mij betreft gaan we vanaf nu braaf verder over de Firaxis versie. Zo vind ik de demo veel te beperkt (alleen tegen de laatste 4 enemies van level 2 kun je vrij spelen) en is 12 oktober nog erg ver weg :)

12 okt = vrijdag, zal wel weer donderdag 2u 's nachts pas vrijgegeven worden zeker?

[ Voor 24% gewijzigd door _Anvil_ op 02-10-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__B
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09 14:43
Voor alle mensen die hem van steam halen:

http://www.g2play.net/sto...l&utm_campaign=27-09-2012

€ 30,- en werkt op steam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The__B658 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:36:

Mjah, maar wel grijze import. Twijfelachtige legaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

CiV5 houdt me wel warm tot Xcom er is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Anvil_ schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:07:
kilometers tekst xenonauts kilometers tekst
Tof. Ideaal om een paar dozijn avonden te verpesten, want het originele UFO:EK loopt echt poep in DOSBOX en de open source remakes zijn allemaal niet zo geweldig.
Ik voeg hem toe aan m'n Steam wishlist.. zo te zien moeten ze richting het eind van het jaar richting release gaan (gok ik).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
The__B658 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:36:

Niet legaal, codes zijn gejat in een winkel of van een vrachtwagen "afgevallen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, ik heb al tig keer iets gekocht bij g2play.net, geen enkel probleem.
Zie ook dit topic: Online Gamekeys kopen - Deel II

Verder ben ik erg benieuwd naar het spel, helaas duurt het nog 1,5 week :(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Even Steam + Demo geinstalleerd. Jammer dat de demo zo kort is :) Spel heeft potentie. Ook nog de VOD van de stream gekeken toen ze twee uur gingen spelen.

Grootste nadeel vind ik de "spannende muziek" zodra je aliens spot. Doe mij maar die mysterieuze muziek ten alle tijde, niet die "knal ze maar neer"-machotunes. Sfeer is important maar dat had ik al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:43:
Nee hoor, ik heb al tig keer iets gekocht bij g2play.net, geen enkel probleem.
Zie ook dit topic: Online Gamekeys kopen - Deel II

Verder ben ik erg benieuwd naar het spel, helaas duurt het nog 1,5 week :(
Ach rockvee is zo iemand die liever dingen roept dan dat hij zichzelf informeerd. Gewoon negeren dus. De enige die altijd heel hard roepen dat online kopen illegaal zijn de mensen die het zelf nooit doen en er dus totaal geen weet van hebben. Zo grappig altijd. Maar goed das voor een andere discussie.

Over Xenonauts. Leuk spel maar laat zien waarom je game's nooit 1 op 1 moet namaken. Het werkt niet. Je moet je aanpassen en met je tijd mee gaan. Overigens heb ik zelden in een game zulke dooie en sfeerloze graphics gezien als Xenonauts over 0,0 sfeer gesprokken.

Verder is de demo eigelijk precies wat ik er van verwacht. Een aardig remake, maar gaat bij lange na niet het niveau halen van de oude X-coms. Denk wel dat het vermakelijk gaat worden, maar er zit toch wel veel "EA/Ubisoftisme" in.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Postius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Over Xenonauts. Leuk spel maar laat zien waarom je game's nooit 1 op 1 moet namaken. Het werkt niet. Je moet je aanpassen en met je tijd mee gaan. Overigens heb ik zelden in een game zulke dooie en sfeerloze graphics gezien als Xenonauts over 0,0 sfeer gesprokken.
Helemaal mee eens wat de saaie graphics betreft. Maar toch speelde het echt heerlijk weg (vooral de missies!) en waren alle xcom mechanics intact. Wellicht dat het spel op de lange termijn gaat vervelen, omdat het te weinig sfeer/ziel heeft. Voor 15 euro durf ik die gok wel aan.

Als eerste gaan we 12 oktober natuurlijk de Firaxis variant spelen, ik kijk nu ook bewust geen gameplay videos meer. Wordt een beetje overkill nu ik zelf nog niet kan spelen.

Ik denk dat je de (wellicht nostalgische) spanning van het ontdekken van alles in het eerste xcom deel (nieuwe aliens tegenkomen, niet weten hoe het verhaal/de research tree gaat lopen etc.) nooit zult evenaren.

Vroegah wist je heel weinig over nieuwe games, nu is alles info overkill. Als je bijv. op youtube rondneust kun je de halve game al zo'n beetje gezien hebben :/

[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 02-10-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:32:
Verder is de demo eigelijk precies wat ik er van verwacht. Een aardig remake, maar gaat bij lange na niet het niveau halen van de oude X-coms. Denk wel dat het vermakelijk gaat worden, maar er zit toch wel veel "EA/Ubisoftisme" in.
Wat bedoel je eigenlijk met "EA/Ubisoftisme"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
henkie196 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:26:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met "EA/Ubisoftisme"?
Denk dat hij de trend van " dumbing games down for the casual/console masses" bedoeld, dat krijg je als je producers aan het roer laat ipv developers.

Zie Skyrim (waar zijn mijn stats?), civ5 (waar is al het micromanagement en mogelijkheden tot finetuning?) etc. OVerigens wel games waar ik nog veel plezier aan beleef.

In dat op zicht gaven Jake Solomon en consorten mij wat hoop. Vooral die verhalen uit het begin, waar het hele team verplicht de oude games speelde op vrijdagavond etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
October 9, 2012 in North America, and 12 October in Europe.
Weeral 3 dagen eerdere release in US dan in EU.
Vorige keer met borderlands 2 ook, ik had de game braafjes legaal gekocht terwijl alle pirates (Arrrrrrrrrrrrr) al aan het spelen waren.
Dus VPN gelegd om em vroeger te activeren en spelen, denken jullie dat dit met XCOM ook zal lukken?
Weet iemand of er een steam preload komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
_Anvil_ schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:54:
Denk dat hij de trend van " dumbing games down for the casual/console masses" bedoeld, dat krijg je als je producers aan het roer laat ipv developers.
Dat was ook mijn tweede gedachte bij het noemen van die namen (eerste was draconische DRM - en er zijn betere voorbeelden voor dumbing down te bedenken dan EA en Ubisoft naar mijn idee). Alleen het lijkt alsof hij het hier over Xenonauts had, terwijl het commentaar mij meer van toepassing lijkt op Firaxis' remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De originele 'pitch video'. Geinig om te zien :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WuikOvg_wxY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Komende vrijdag mogen we los met xcom, maar de Amerikanen mogen eerder (dinsdag).

Werkt dit?
YouTube: How to unlock Pre loaded games early on steam

Klinkt geloofwaardig, al is het verdacht veel makkelijker dan het geklooi met meerdere tooltjes en allerlei settings die je elders ziet. Zelf heb ik dit overigens nog nooit geprobeerd, vandaar mijn n00b vraag hierover.

Reacties dat Steam/Valve je account hier voor kan blokkeren hoef ik niet. Een ieder moet zelf bepalen wat hij doet.

Feit is dat je hiermee een corporate regel omzeilt waarmee Firaxis de retailers buiten de VS gelukkig maakt. Ten koste van betalende klanten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Probeer het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Mooi om te zien dat er een topic over de nieuwe X-Com is. Helaas is de focus op deze game vanuit verschillende nederlandse sites zo goed als afwezig. Dit is bijzonder want als ik naar de sales chart van Steam kijk dan staat dit spel bovenaan.

Ik heb de originele games gespeeld t/m Apocalypse en daarna zijn er geen goede versies meer geweest helaas. De demo heb ik al gespeeld en beviel me wel, ook de OXM filmpjes van het spel doen me wel geloven dat (ook al is het spel iets simpeler gemaakt) we een waardige opvolger mogen verwachten.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
My sentiments exactly, Tylocke.

Solomon en consorten komen erg oprecht over en het schijnt zelfs dat zijne heiligheid Sid af en toe langs de projectkamer is gewandeld :p

Overigens moet je als fan van het old school spul toch echt ook even de Xenonauts demo een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

_Anvil_ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:43:
My sentiments exactly, Tylocke.

Solomon en consorten komen erg oprecht over en het schijnt zelfs dat zijne heiligheid Sid af en toe langs de projectkamer is gewandeld :p

Overigens moet je als fan van het old school spul toch echt ook even de Xenonauts demo een kans geven.
Ik ga zeker nog Xenonauts uitproberen maar op dit moment houdt FTL me even zoet tot X-COM uitkomt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
_Anvil_ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:17:
Komende vrijdag mogen we los met xcom, maar de Amerikanen mogen eerder (dinsdag).

Werkt dit?
YouTube: How to unlock Pre loaded games early on steam

Klinkt geloofwaardig, al is het verdacht veel makkelijker dan het geklooi met meerdere tooltjes en allerlei settings die je elders ziet. Zelf heb ik dit overigens nog nooit geprobeerd, vandaar mijn n00b vraag hierover.

Reacties dat Steam/Valve je account hier voor kan blokkeren hoef ik niet. Een ieder moet zelf bepalen wat hij doet.

Feit is dat je hiermee een corporate regel omzeilt waarmee Firaxis de retailers buiten de VS gelukkig maakt. Ten koste van betalende klanten helaas.
Ja dat werkt. Ik woon zelf in Shanghai en ik kan sommige spellen niet eens verkrijgen op steam omdat ik dus hier woon. Als ik via een VPN (astrill) naar amerika verbind, zie ik ineens alle amerikaanse spellen. Als ik naar europa verbind, zie ik de europese spellen. Het kopen van spellen vergaat wat moeilijker omdat steam kijkt naar waar je credit card vandaan komt & waar je IP adres is.

Daarnaast ook bij installeren moet je verbonden zijn met vpn in het land waar je het gekocht hebt, anders gebeuren er rare dingen. Eenmaal geinstalleerd is het all good.

Steam zelf als die detect dat je IP geswitched is van land, gaat je vragen om je opnieuw te authenticeren. Dat doet ie doormiddel van een e-mail met een code die je dan in steam moet invullen.

Voor Sleeping Dogs heb ik mijn steam account eerst geld gestort zonder vpn (azie). Daarna met VPN naar Amerika 'verhuisd' om het daar te 'kopen' in de steam store & downloaden & installeren.

Voor X-Com probeer ik nu iets anders. Daar heb ik via een europees account het gekocht met iDeal en als gift verstuurd naar m'n reguliere account. Blijkt dat regio gebondenheid niet van toepassing is op gifts. :-S (ik vraag me alleen af of mijn X-Com nu 'gemarkeerd' is als europees. I'll find out the 9th I guess)

Momenteel heb ik de pre-load gestart via VPN, daarna gepauseerd, en nu zonder VPN gaat die verder. Kijken wat er nu gebeurd.

Ik ben niet zo bang dat Steam me gaat blokkeren; mocht dat gebeuren vertel ik gewoon dat ik een expat ben in Shanghai & (per ongeluk) VPN gebruikte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
Toch beetje raar; er komen meerdere minpunten daar naar boven:
- Graphics good but not outstanding
- line-of-sight problems that can be very frustrating
- lackluster end mission
- maps repeated a bit too much despite different spawnpoints
- research too straightforward

En dan nog een 9.5 geven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tja, eerste review. Geven altijd twee punten extra (ofzo) in ruil voor het mogen zijn van de eerste.
Een 7,5 á 8,5 zou gezien de tekst wel beter passen.
Overigens prima wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Tja, ze refereerden ook naar hun perceptie dat die minpunten niet opwegen tegen de vele pluspunten. Maar een 9,5 betekent 'bijna perfect', en dat is de game dan zeker niet. Vond de herhaling van maps en straightforward research toch wel wat jammer, maargoed, hoop dat de gameplay daar inderdaad tegen opweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op Gamespot een filmpje van een uurtje van 2 redacteuren die een multiplayer-potje spelen.
Ook al is multiplayer niet heel uitgebreid (gewoon een een-op-een potje), het ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

finsdefis schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:42:
Tja, ze refereerden ook naar hun perceptie dat die minpunten niet opwegen tegen de vele pluspunten. Maar een 9,5 betekent 'bijna perfect', en dat is de game dan zeker niet. Vond de herhaling van maps en straightforward research toch wel wat jammer, maargoed, hoop dat de gameplay daar inderdaad tegen opweegt.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat X-COM daar op de 360 gereviewed is en omdat het daar een van de weinige strategie spellen op is meteen een mooie hoge scoren kan verwachten. Tot nu toe heb ik voornamelijk lovende 360 reviews gezien (gameinformer en oxm uk). Reviews die vergelijken met PC materiaal heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tylocke schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:54:
[...]

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat X-COM daar op de 360 gereviewed is en omdat het daar een van de weinige strategie spellen op is meteen een mooie hoge scoren kan verwachten. Tot nu toe heb ik voornamelijk lovende 360 reviews gezien (gameinformer en oxm uk). Reviews die vergelijken met PC materiaal heb ik nog niet gevonden.
Halo wars was ook al strategisch volgens de vele reviews erover. Maar inderdaad scherp gezien.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pfff, 12.1Gb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
huh, doet de preload het al?

*rent naar game PC*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yups, je kan al preloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht YAYYYYYYYYYYY spelen

toen was het sigh preload d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:44:
[...]
ik dacht YAYYYYYYYYYYY spelen
Nog iets minder dan een week en dan kunnen we aan de slag :) Nog 5 dagen te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-10-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
5 dagen.. of maandagnacht met VPN he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Laatst online: 27-08 23:04
Hoewel ik de oude XCOM/UFO spellen nooit heb gespeeld heb ik Enemy Unknown gekocht omdat ik een aantal video's en interviews heb gezien waardoor ik erg enthousiast ben geworden over de game :D

De game komt voor mij alleen op een ongelukkige tijd uit, een week voor me tentamen periode |:(

Ik hoop alleen dat de tutorial goed is, ik heb online wat video's opgezocht van de eerste XCOM game en begreep er niet zo veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_Anvil_ schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:23:
5 dagen.. of maandagnacht met VPN he :)
Ja, maar dat risico wil ik niet lopen, mijn Steam-account is mij teveel waard :)
Ik wacht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Jveer schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:40:
Hoewel ik de oude XCOM/UFO spellen nooit heb gespeeld heb ik Enemy Unknown gekocht omdat ik een aantal video's en interviews heb gezien waardoor ik erg enthousiast ben geworden over de game :D

De game komt voor mij alleen op een ongelukkige tijd uit, een week voor me tentamen periode |:(

Ik hoop alleen dat de tutorial goed is, ik heb online wat video's opgezocht van de eerste XCOM game en begreep er niet zo veel van
Download de demo op steam, daar zit een stuk tutorial in. Verder zit in het volledige spel ook een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Tylocke schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:59:
[...]

Download de demo op steam, daar zit een stuk tutorial in. Verder zit in het volledige spel ook een tutorial.
Was al bezig met downloaden, na het eten kan ik de demo spelen :D

Edit: Wauw de demo is wel ERG kort zeg... Maar het was wel erg leuk om te spelen! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Jveer op 07-10-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Machinima review, prima recensie:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=f7uPIp_uozk]

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 07-10-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
anandus schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:24:
Machinima review, prima recensie:

[video]
Krijg een melding dat het een privévideo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
finsdefis schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:38:
[...]

Krijg een melding dat het een privévideo is :?
Hey, ik nu ook?
Misschien hebben ze het te vroeg online gezet? :P

Het was een evenwichtige review, pluspunten en minpunten (controls en voice-acting onder andere), maar desalniettemin een 9 uit 10.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 07-10-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Hehe, denk het ook ja. Was wel benieuwd. Begin er echt helemaal in te komen en zin in te krijgen. Nog maar 5 dagen tot ik de special edition heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
anandus schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:45:
[...]
Ja, maar dat risico wil ik niet lopen, mijn Steam-account is mij teveel waard :)
Ik wacht wel.
Pff bangerd, je houdt je zeker ook aan de max snelheid overal :)

Zolang je geen vpn gebruikt om games te kopen in de verkeerde regio (US dollar prijzen bijvoorbeeld) oid, kan het Steam echt niet schelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_Anvil_ schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:23:
[...]

Pff bangerd, je houdt je zeker ook aan de max snelheid overal :)
offtopic:
Het is eerder dat ik voor honderden euro's aan spellen op Steam heb staan en niet het risico wil lopen dat ik dat account kwijtraak doordat ik ga kloten met VPN's om een spelletje paar dagen eerder te kunnen spelen :)
Ik gebruik daarom geen VPN en koop geen half-illegale keys.
Zolang je geen vpn gebruikt om games te kopen in de verkeerde regio (US dollar prijzen bijvoorbeeld) oid, kan het Steam echt niet schelen hoor.
offtopic:
Mwah, een VPN gebruiken kan worden gezien als account-sharing, iets dat niet mag van Steam. En al is de kans klein dat er daadwerkelijk iets gebeurt met mijn account het is gewoon geen risico dat ik wil lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 07-10-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
anandus schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:27:
[...]
offtopic:
Het is eerder dat ik voor honderden euro's aan spellen op Steam heb staan en niet het risico wil lopen dat ik dat account kwijtraak doordat ik ga kloten met VPN's om een spelletje paar dagen eerder te kunnen spelen :)
Ik gebruik daarom geen VPN en koop geen half-illegale keys.

[...]
offtopic:
Mwah, een VPN gebruiken kan worden gezien als account-sharing, iets dat niet mag van Steam. En al is de kans klein dat er daadwerkelijk iets gebeurt met mijn account het is gewoon geen risico dat ik wil lopen.
True that, ik waag me er ook niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Och, ik heb steam op meerdere PC's staan, ook op locaties honderden km's van mijn huis. Dat is ook waar steam voor bedoeld is.

Heb wel een paar keer een confirmation email moeten beantwoorden om inderdaad te bevestigen dat er geen account sharing was.

Verder ben ik niet bang om tijdelijk (permanent is juridisch niet haalbaar tenzij je serieus fraude pleegt) een geblokkeerde Steam account te hebben, tis niet dat ik een of andere gamejunk zonder leven ben die niet een tijdje zonder Steam kan ;)

Dus goed kans dat ik voor vrijdag de VPN aanslinger als ik tijd heb, ik vind die retail sponsorende regel onzinnig en zou niet weten waarom ik moet wachten als het spel al uit is en ik het legaal (in de juiste timezone etc.) gekocht heb.

Heb ook een sterk vermoeden dat Steam er ook niets om geeft in dit geval. Ik ben dus ook niet bang voor de eventuele gevolgen, zelf als ze moeilijk gaan doen krijg ik aan het eind van de rit mn account (met overigens ook honderden euro's aan games die ik regelmatig speel) wel weer terug hoor.

Heb trouwens een leuk backup plan bedenk ik me net: op mn andere PC staat steam default in de offline modus. Ze kunnen dus toch niet voorkomen dat ik mijn games speel lol.

On topic: op de site van xcom zelf is het erg stil, laatste update 1 oktober. En waar blijven de reviews? Die 1e (met de reeds besproken 9.5) is al weer een tijdje terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Schijnbaar hebben dieven alweer het spel gelekt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XCOM-forum, maar topics erover worden gesloten en verwijderd.
Maar ik zag er net nog een topic over.

Edit:
bijv.
Xcom 360 xbox copy fell of the "truck"
How many people are finished their first run through?.

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 08-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik hoop wel dat een bug uit de demo niet in de release zit, anders word het wel erg lastig...

Ik had 3 mensen op "ready weapon" oid staan, zodat ze zouden schieten op inkomende aliens.
Schieten ze alle 3 op dezelfde alien, terwijl de eerste hem al dood schoot.

De 2de alien die erna kwam mocht dus vrijuit schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je bedoelt overwatch?

Ik weet niet of dat echt een bug is. Overwatch zorgt ervoor dat ze schieten zodra er een alien te zien is. In principe schieten ze tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Tja, in principe liepen de aliens ook tegelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
anandus schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
XCOM-forum, maar topics erover worden gesloten en verwijderd.
Maar ik zag er net nog een topic over.

Edit:
bijv.
Xcom 360 xbox copy fell of the "truck"
How many people are finished their first run through?.
Erg jammer, maar iets dat helaas vrij voorspelbaar is tegenwoordig... Zo is Dishonored bijv. ook al een week te downloaden voor de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Op het 2Kgames/xcom forum zelf heeft men een topic met linkjes naar alle reviews:

http://forums.2kgames.com...php?148181-Monday-Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:20
Rock Paper Shotgun:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/10/08/xcom-review/
"The story is that I love XCOM, I’m so glad it was made and I expect to be playing it and replaying it for a long, long time to come. There are things, big and small, I would change or don’t see the reasoning for, but it all-told it does so much more than I ever thought possible, both in terms of resurrecting XCOM’s core values and making a turn-based strategy game with high-tech, 2012, thrilling presentation."

Eurogamer: 9/10
http://www.eurogamer.net/...om-enemy-unknown-review_3
"This game is a winner. So much craft has gone into its atmosphere, into innumerable small details that together add enormous depth and flavour to the world"

Destructoid: 9/10
http://www.destructoid.co...nemy-unknown-236113.phtml
"So, it’s fair to say that EU has some problems. While the game lacks the polish we’ve come to expect from Firaxis, it stands up as one of the most addicting and fun strategy games I’ve ever played."

PC Gamer: 87/100
http://www.pcgamer.com/review/xcom-enemy-unknown-review-2/
"Brutal, beautiful, emotion-wringing turn-based storytelling muffled by flat base design."

Kotaku: YES
http://kotaku.com/5949522...unknown-the-kotaku-review
"XCOM is one of the most important strategy games in years. It's a great remake, sure, and that's enough for most longtime fans, but for everyone else, know that this is a truly accessible strategy game."

Computer and Video Games: 9.2/10
http://www.computerandvid...review/?page=1#top_banner
"A polished turn-based shooter that harks back to the golden era of strategy games. Rich, customisable, and fiendishly addictive."

Damn, ik kan echt niet meer wachten :)
Beste commentaar is eigenlijk bij de RPS review:
"I’ve been desperately worried about the game right up until the point that I played it. When I played it, I played it for some 50 hours and counting. I regret none of that time, I have missed showers, meals and Quality Time with girlfriend, cat and Dishonored in order to obtain it and I want to spend even more of it in XCOM instead of writing these damnable words."

[ Voor 36% gewijzigd door DeadKennedy op 08-10-2012 15:39 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Nog een leuke Quick Look van Giant Bomb

http://www.giantbomb.com/...om-enemy-unknown/17-6653/

Het duuuuuuuurt zo lang...

Escapist 4.5/5:
http://www.escapistmagazi...OM-Enemy-Unknown-Review.2

Bottem line: XCOM: Enemy Unknown will have you swapping horror stories at the watercooler, and loving almost every minute of it.

[ Voor 109% gewijzigd door Jveer op 08-10-2012 16:32 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste