Er is maar één bug gefixed sinds release en dat is dat SHIVs niet goed werkten. Ik hoop dat je mazzel hebt en niet door LOS/teleports/flanking bugs geowned wordt.3xNix schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:22:
Ben halverwege de eerste playthrough gestopt, omdat ik wat bugs tegen kwam...
Heb het dit weekend weer opgepakt in de hoop dat de bugs er nu wel uit zijn... en maar gelijk Clasic Ironman gedaan...
gestopt met dit spel, veel tijd in gestopt maar herhaling was te groot. Elke keer zelfde maps, zelfde groepje van 3 die standaard komt. Geef mij maar een diepgaander spel
Het spel nodigt inderdaad niet uit tot opnieuw spelen. Eerste keer Classic Ironman uitgespeeld. Er is niet echt een reden om dat nog eens te doen en Impossible is teveel luckbased naar mijn mening... wel jammer want ik had het spel graag nog meer willen spelen. De Slingshot DLC helpt daar helaas ook niet bij.tennisbal schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:57:
gestopt met dit spel, veel tijd in gestopt maar herhaling was te groot. Elke keer zelfde maps, zelfde groepje van 3 die standaard komt. Geef mij maar een diepgaander spel
Heb je de oude xcom delen ooit gespeeld? Die zijn zeker de moeite waard. Xcom Apocalypse (deel 3 in de serie) was zelfs in 640x480, was mooi uitgebreid met een vet verhaal (oa de Alien Dimensie en de optie om Turn Based of Real Time te spelen).
[ Voor 22% gewijzigd door Morphs op 17-12-2012 23:38 ]
zo geweldig bugvrij was vanilla wow nou ook weer niet hoor...
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Je probeert een singleplayer spel te vergelijken met 's werelds grootste MMORPG. En ondanks dat, mag ik je eraan herinneren dat Blizzard meerdere malen binnen 24 uur patches tegen gamebreaking bugs heeft uitgebracht voor WoW? (bijvoorbeeld de Hakkar bugfix, vanilla). Blizzard is het voorbeeld van support met de userbase.Grijze Vos schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:28:
zo geweldig bugvrij was vanilla wow nou ook weer niet hoor...
Jagged Alliance 1 helemaal kapot gespeeld, geweldig spel. koffiepot ding vinden en dan combineren met guns etc. Ben bij psi. ontwikkeling gestopt te spelen, vooral zelfde maps en groepjes vond ik niks meer aan. Zonde, in het begin wel veel lol mee gehadMorphs schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:36:
[...]
Het spel nodigt inderdaad niet uit tot opnieuw spelen. Eerste keer Classic Ironman uitgespeeld. Er is niet echt een reden om dat nog eens te doen en Impossible is teveel luckbased naar mijn mening... wel jammer want ik had het spel graag nog meer willen spelen. De Slingshot DLC helpt daar helaas ook niet bij.
Heb je de oude xcom delen ooit gespeeld? Die zijn zeker de moeite waard. Xcom Apocalypse (deel 3 in de serie) was zelfs in 640x480, was mooi uitgebreid met een vet verhaal (oa de Alien Dimensie en de optie om Turn Based of Real Time te spelen).
Dus 3 topics later gaat iedereen typen waar ik door de rest eerder keihard voor werd afgezeken? Namelijk kort gezegd dat het veels te repetitief is en te weinig diepgang om lang te kunnen boeien of voor meerdere playthroughs, koppel dit aan gamebreak bugs en het spel is vrij matig (kan je er nog steeds lol mee hebben). En nu een maandje later zijn de meeste 180 graden gedraaid
)
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik heb je daar nooit over afgezeken Postius
Hoewel sommige van je posts besprenkeld waren met wat rage, waren we het zeker eens over de bugs
Hoewel Xcom een hoop verbeteringen heeft tov de oude games zijn er helaas ook een aantal ernstige problemen.
Op het 2k forum lees ik ook meer posts van mensen die het spel nu een tijdje hebben gespeeld. Je merkt dat bij velen de nieuwigheid eraf begint te gaan. En die nieuwigheid maakte in eerste instantie de bugs acceptabel. Maar nu we een tijdje verder zijn, zijn de bugs nog net zo vervelend als in het begin en storen mensen zich er meer aan.
Echt jammer wat dat betreft. Ik had er weinig problemen mee gehad om de Slingshot DLC te kopen, ware het niet dat 1) de bugs niet gefixed zijn en 2) de vernieuwing te klein is (3 missies op een hele nieuwe playthrough).
En hopelijk wordt Impossible gefixed. Het spel heeft te weinig moeilijkheidgraden. Classic is hoe je het spel hoort te spelen en als je het uit hebt gespeeld heb je alleen nog Impossible. Maar impossible is op dit moment zo verrot dat het puur een kwestie van geluk is. 100x het spel herstarten zodat je de eerste paar missies een lading 25% shots raakt zodat je rookies enigszins gelevelled zijn is gewoon niet leuk. Zelfs met de beste strategie van de wereld heb je nog steeds belachelijk veel mazzel nodig om door het begin heen te komen. Op zo'n moment heeft een strategiespel gefaald.
Dus totdat er zaken gefixed worden blijft het spel in de kast..
Op het 2k forum lees ik ook meer posts van mensen die het spel nu een tijdje hebben gespeeld. Je merkt dat bij velen de nieuwigheid eraf begint te gaan. En die nieuwigheid maakte in eerste instantie de bugs acceptabel. Maar nu we een tijdje verder zijn, zijn de bugs nog net zo vervelend als in het begin en storen mensen zich er meer aan.
Echt jammer wat dat betreft. Ik had er weinig problemen mee gehad om de Slingshot DLC te kopen, ware het niet dat 1) de bugs niet gefixed zijn en 2) de vernieuwing te klein is (3 missies op een hele nieuwe playthrough).
En hopelijk wordt Impossible gefixed. Het spel heeft te weinig moeilijkheidgraden. Classic is hoe je het spel hoort te spelen en als je het uit hebt gespeeld heb je alleen nog Impossible. Maar impossible is op dit moment zo verrot dat het puur een kwestie van geluk is. 100x het spel herstarten zodat je de eerste paar missies een lading 25% shots raakt zodat je rookies enigszins gelevelled zijn is gewoon niet leuk. Zelfs met de beste strategie van de wereld heb je nog steeds belachelijk veel mazzel nodig om door het begin heen te komen. Op zo'n moment heeft een strategiespel gefaald.
Dus totdat er zaken gefixed worden blijft het spel in de kast..
[ Voor 3% gewijzigd door Morphs op 18-12-2012 15:10 ]
Gedeeltelijk. Ik heb ook nooit gezegd dat repetitiveness geen probleem is. Waar ik over viel:Postius schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:00:
Dus 3 topics later gaat iedereen typen waar ik door de rest eerder keihard voor werd afgezeken? Namelijk kort gezegd dat het veels te repetitief is en te weinig diepgang om lang te kunnen boeien of voor meerdere playthroughs, koppel dit aan gamebreak bugs en het spel is vrij matig (kan je er nog steeds lol mee hebben). En nu een maandje later zijn de meeste 180 graden gedraaid)
Het is totaal niet random, alles staat van te voren alvast. Erg jammer. De AI weet alle moves en of ze gaan lukken [...] En dus speel je tegen een AI die expres slechte zetten of goeie omdat ze al weten dat ze raak gaan schieten of niet
De AI cheat voor het leven.
Je toon was extreem negatief in het heetst van de discussie, waar je achteraf (na afkoelen) toch aangaf dat je de game wel vermakelijk vond, maar het niet was wat je verwachte.met erg veel dingen als we de 100den bugs niet meenemen.
Verder heb je qua bugs gelijk, repetitiveness ook. De kritiek was voornamelijk op je "rage".
[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-12-2012 15:12 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Hehe, je hebt gelijk. Was leuk voor ff maar erna niet meer. Mss was je toon te negatief toen om te gelovenPostius schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:00:
Dus 3 topics later gaat iedereen typen waar ik door de rest eerder keihard voor werd afgezeken? Namelijk kort gezegd dat het veels te repetitief is en te weinig diepgang om lang te kunnen boeien of voor meerdere playthroughs, koppel dit aan gamebreak bugs en het spel is vrij matig (kan je er nog steeds lol mee hebben). En nu een maandje later zijn de meeste 180 graden gedraaid)
Ik blijf er nog steeds bij dat Xcom een geslaagde comeback is van de oude Xcom-serie. Qua uren op de klok heb ik mijn investering (preorder) van toen er ruim uit! Ik heb het spel inmiddels een aantal keer uitgespeeld en vooral de tactical combat blijft leuk. Wel zit het leukste deel van het spel aan het begin, als keuzes nog uitmaken en resources schaars zijn.
Mijn enige echte frustratie met het spel was toentertijd het navigeren binnen UFO (en de vele misclicks die daarbij volgden). Of dit helemaal gefixt is inmiddels weet ik eigenlijk niet.
En eerlijk is eerlijk: Firaxis/2K zijn te traag met het fixen van bugs.
Wat in ieder geval meespeelt in mijn oordeel is ongetwijfeld dat ik een fan ben van het genre en daarmee misschien iets toegeeflijker. Ik ben veel sneller enthousiast over een redelijke turnbased strategy game dan bijvoorbeeld over de nieuwe Farcry (die heus nog wel een keer gespeeld gaat worden
).
Mijn hoop is dat er in ieder geval nog één redelijke DLC, of liever zelfs volledige expansion á la Civ V Gods & Kings, wordt gemaakt. Die DLC zou zich dan wat meer op het verbeteren van de Tactical Map en replayabiliy moeten concentreren.
Na Slingshot zal echter eerst nog een 'Councilmissie' DLC verschijnen; deze schijnen al in de planning zijn geweest rond de release; feedback van fans hebben hierop dus amper/geen invloed kunnen hebben.
Slingshot heb ik overigens wel aangeschaft. Ik vind het in principe goed gedaan, maar mijn probleem ermee, en dat van the interwebs, is vooral dat het niet brengt wat de game nodig heeft: de toevoegingen zijn statisch (elke playthrough hetzelfde) en dragen niet bij aan de herspeelbaarheid van een campaign.
Inmiddels is Xcom trouwens wel on hold; met kerst de Wii afgestoft voor familiegezelligheiddingen en nu hij toch weer aangesloten is op de tv, ben ik een nieuwe playthrough Fire Emblem: Radiant Dawn gestart. Over timesinks gesproken
.
En dat met de Steam Winter Sale (en dus vast een paar nieuwe games) om de hoek....
Mijn enige echte frustratie met het spel was toentertijd het navigeren binnen UFO (en de vele misclicks die daarbij volgden). Of dit helemaal gefixt is inmiddels weet ik eigenlijk niet.
En eerlijk is eerlijk: Firaxis/2K zijn te traag met het fixen van bugs.
Wat in ieder geval meespeelt in mijn oordeel is ongetwijfeld dat ik een fan ben van het genre en daarmee misschien iets toegeeflijker. Ik ben veel sneller enthousiast over een redelijke turnbased strategy game dan bijvoorbeeld over de nieuwe Farcry (die heus nog wel een keer gespeeld gaat worden
Mijn hoop is dat er in ieder geval nog één redelijke DLC, of liever zelfs volledige expansion á la Civ V Gods & Kings, wordt gemaakt. Die DLC zou zich dan wat meer op het verbeteren van de Tactical Map en replayabiliy moeten concentreren.
Na Slingshot zal echter eerst nog een 'Councilmissie' DLC verschijnen; deze schijnen al in de planning zijn geweest rond de release; feedback van fans hebben hierop dus amper/geen invloed kunnen hebben.
Slingshot heb ik overigens wel aangeschaft. Ik vind het in principe goed gedaan, maar mijn probleem ermee, en dat van the interwebs, is vooral dat het niet brengt wat de game nodig heeft: de toevoegingen zijn statisch (elke playthrough hetzelfde) en dragen niet bij aan de herspeelbaarheid van een campaign.
Inmiddels is Xcom trouwens wel on hold; met kerst de Wii afgestoft voor familiegezelligheiddingen en nu hij toch weer aangesloten is op de tv, ben ik een nieuwe playthrough Fire Emblem: Radiant Dawn gestart. Over timesinks gesproken
En dat met de Steam Winter Sale (en dus vast een paar nieuwe games) om de hoek....
Butt-kicking! For goodness!
Ben ik met je eens. Het is niet perfect, en het kan veel baat hebben bij wat goede DLC's, beter dan Slingshot in elk geval >.>, maar het was zeer leuk om te spelen in elk geval.Garion schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:04:
Ik blijf er nog steeds bij dat Xcom een geslaagde comeback is van de oude Xcom-serie.
[ Voor 5% gewijzigd door Pheace op 06-01-2013 17:19 ]
De nieuwe gratis DLC, Second Wave, is niet echt een DLC, maar eerder een soort opties-enabler.
Zie hier voor meer info.
Edit:
Oh, en het komt vandaag uit
Edit2:
Oh, hij had hem bij mij vanochtend al geüpdate
Zie hier voor meer info.
Edit:
Oh, en het komt vandaag uit
Edit2:
Oh, hij had hem bij mij vanochtend al geüpdate
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 08-01-2013 08:51 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
X-com stond voor mij toch wel voor keuze vrijheid van alles en nog wat. Iets wat je hier totaal niet hebt. Dit is een leuke doch simpele turn based titel. Deed me zoveel meer aan fallout tactics denken. Maar alle keuzes die interessant waren aan X-com hebben ze eruit gesloopt en een compleet lineair pad voor in de plaatst gelegd waar je 0,0 van afwijkt. Het is net zo scripted als CoD en dat is toch wel jammer.Garion schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:04:
Ik blijf er nog steeds bij dat Xcom een geslaagde comeback is van de oude Xcom-serie. Qua uren op de klok heb ik mijn investering (preorder) van toen er ruim uit! Ik heb het spel inmiddels een aantal keer uitgespeeld en vooral de tactical combat blijft leuk. Wel zit het leukste deel van het spel aan het begin, als keuzes nog uitmaken en resources schaars zijn.
Je loopt al sinds 2 dagen na de release dit te roepen. Ik vind je gebrek aan nuance ronduit storend. Ik snap dat je je punt wil maken, maar dat door je niet door het zo hard (en bot) mogelijk te schreeuwen.Postius schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:59:
[...]
X-com stond voor mij toch wel voor keuze vrijheid van alles en nog wat. Iets wat je hier totaal niet hebt. Dit is een leuke doch simpele turn based titel. Deed me zoveel meer aan fallout tactics denken. Maar alle keuzes die interessant waren aan X-com hebben ze eruit gesloopt en een compleet lineair pad voor in de plaatst gelegd waar je 0,0 van afwijkt. Het is net zo scripted als CoD en dat is toch wel jammer.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Postius, zit het je nou echt zo enorm hoog dat je nu al maandenlang constant ongenuanceerd moet blijven mopperen? Ga toch gewoon verder met je leven en vergeet dat vreselijke X-COM! Thread even verwijderen uit je MyReact en klaar is Postius. We weten echt allemaal inmiddels wel hoe je er over denkt. Beloofd!
Vond het wel opmerkelijk dat hier en daar XCOM als GOTY uit de bus kwam, helemaal als het Strategy gerne dit jaar een absolute topper had, namelijk Crusader Kings 2. Misschien moet ik dit spel toch nog eens een kans geven, want vond het nogal tegen vallen voor die 50 ballen die het kostte.
Blub
hij heeft wel een punt, het is een simpele turn-based game. Ik vond het leuk tot het wel erg vaak hetzelfde was. Toen maar gekapt, niet eens uitgespeeldLiquidT_NL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:30:
[...]
Je loopt al sinds 2 dagen na de release dit te roepen. Ik vind je gebrek aan nuance ronduit storend. Ik snap dat je je punt wil maken, maar dat door je niet door het zo hard (en bot) mogelijk te schreeuwen.
Ik zeg ook niet dat hij ongelijk heeft, ik snap alleen de extreme uitdrukkingen en de superlatieven niet. Die kan je imho beter achterwege laten. Zeker als ze niet waar zijn.tennisbal schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:59:
[...]
hij heeft wel een punt, het is een simpele turn-based game. Ik vond het leuk tot het wel erg vaak hetzelfde was. Toen maar gekapt, niet eens uitgespeeld
Blijft grappig dat ik van die bugs waar over geklaagd wordt niks gemerkt heb in een volledige playthrough. Disclaimer: shivs niet gebruikt, deed ik in de oude xcom games ook niet, behalve toen ik nog een n00b was 
Gezien de omstandigheden (dumbing down/ console massaproductie trend in de markt, verkrachten van oude titels, producers de baas ipv game developers, jarenlang geen echte xcom opvolgers etc.) had de nieuwe xcom veel slechter kunnen uitpakken.
Heb hem met veel plezier gespeeld voor wat het was en ga zeker nog een playthrough op classic doen, uiteraard weer ironman. Eigenlijk was normal best makkelijk achteraf gezien, zelfs met IM.
Dat er weer aspecten uit de oude games terugkomen juich ik toe en met de gratis 2nd wave dlc gebeurd dat weer een klein beetje.
Gezien de omstandigheden (dumbing down/ console massaproductie trend in de markt, verkrachten van oude titels, producers de baas ipv game developers, jarenlang geen echte xcom opvolgers etc.) had de nieuwe xcom veel slechter kunnen uitpakken.
Heb hem met veel plezier gespeeld voor wat het was en ga zeker nog een playthrough op classic doen, uiteraard weer ironman. Eigenlijk was normal best makkelijk achteraf gezien, zelfs met IM.
Dat er weer aspecten uit de oude games terugkomen juich ik toe en met de gratis 2nd wave dlc gebeurd dat weer een klein beetje.
Als het goed is krijgen we bij Gamescom deze maand iets te horen over XCOM Enemy Within. Er is nog niet echt duidelijk wat dat precies zal zijn.
Het lijkt er op dat ze The Bureau: XCOM Declassified eerst wilden releasen. Ik ben benieuwd.
Het lijkt er op dat ze The Bureau: XCOM Declassified eerst wilden releasen. Ik ben benieuwd.
[ Voor 34% gewijzigd door Pheace op 05-08-2013 03:02 ]
Het begint er goed op te lijken dat XCOM Enemy Within een uitbreiding is voor XCOM Enemy Unknown. Als je vandaag bij je achievements kijkt zijn er nu ~30 extra achievements die nog geen naam hebben. Ik heb goed hoop!
X-Com: Enemy Within announcement trailer:
NEW SOLDIER ABILITIES
Research a new alien technology to advance the capabilities of your operatives:
Gene Mods: Construct the Genetics Lab to physically enhance your operatives' abilities including augmentations to the chest, brain, eyes, skin, and legs.
MECs: Build the Cybernetics Lab to enable the construction of the new Mechanized Exoskeletal Cybersuit, or MEC. The new MEC Trooper class has specialized abilities and each suit can be upgraded with new weapons including the flamethrower and grenade launcher.
NEW WEAPONS AND EQUIPMENT
Give your operatives an extra tactical edge with new projects from your engineering team and the Foundry.
NEW ENEMY THREATS
Adopt new tactics to counter the threats from two new alien classes including the Mechtoid.• New Strategic Resource: A valuable new alien resource, known as MELD, has been released onto the landscape providing access to new research and upgrades.
NEW TACTICAL CHALLENGES AND MAPS
New tactical challenges are introduced across an additional 47 maps.
NEW MULTIPLAYER MAPS, UNITS, AND ABILITIES
Create your custom squad from a wider array of options and dominate your opponent in intense, one-on-one, turn-based matches.
[ Voor 125% gewijzigd door anandus op 21-08-2013 16:29 ]
Instabuy zodra hij uit is
Ik twijfel. Als ik het goed begrijp, is er qua verhaal niets toegevoegd? Je speelt in wezen hetzelfde spel, maar met een aantal nieuwe units en nieuwe omgevingen. Of zie ik het verkeerd?Pheace schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:43:
![]()
This is so awesome!!!
![]()
![]()
Instabuy zodra hij uit is
Het lijkt me dat we met de uitbreiding een spel krijgen zoals het bij release had moeten zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik vond XCOM:EU super. Maar de uitbreiding stelt me op het eerste zicht wat teleur.
Dat is precies zoals ik het wil, een echte uitbreiding, een die toevoegd aan de game die er is. Er komen nieuwe Second Wave options als het goed is, Genetic Enhancement skill tree met verschillende opties, Mech skill tree voor een alternatieve class, een nieuw element wat je in je random maps kan vinden maar als je hem wil zal je wat agressiever moeten spelen anders explodeert het voor je hem te pakken krijgt. etc etc
Moet zeggen dat Xcom multiplayer leuk is. Tijdlimit vind ik nog best lastig soms, als je nog 6 units hebt...
Iemand zin om PS3 multiplayer te spelen? Of kan dit ook crossplatform?
Iemand zin om PS3 multiplayer te spelen? Of kan dit ook crossplatform?
[ Voor 25% gewijzigd door Tennisbal op 24-08-2013 19:09 ]
Even een copy paste van de informatie die ondertussen bekend is van de Enemy Within uitbreiding. Deze komt van de wiki:
The MeldGene Mods
- Meld is a new resource that is found in containers that need to be captured and it will be present in most maps. Meld canisters have a self-destruct feature that will destroy the resource and damage any player units nearby if not reached quickly enough.
- The Meld can be used to create either MEC Troopers (a new class) or to genetically increase any class abilities (including Mechs).
- 2 new base facilities: Genetics Labs and Cybernetics Labs (which will apparently count as Workshops for adjacency bonuses)
MEC Trooper
- Alien Autopsies will reveal genetic modifications ("Gene Mods" or "G-mods") for your soldiers which can be applied in the Genetics Labs.
- Gene Mods can apply to the following categories: Brain, Eyes, Chest, Skin, Legs, with 2 options available for each (and that can be swapped at a cost)
- Brain: Neural Feedback (damages an alien attempting mind control but doesn't reduce its chance) or Neural Damping (soldier immune to panic, becomes unconscious if enemy manages to MC it).
- Legs: Muscle Fiber (a soldier can climb walls without a Skeleton Suit) or Adaptive Bone Marrow (limited health regeneration for wounded soldiers).
- Chest: a double heart ability to protect your soldiers from death.
- Skin: a type of stealth skin that turns your soldiers invisible.
New Aliens
- With the Cybernetics Lab, MEC Troopers can be created from any soldier, maintaining their rank but losing all abilities they previously had. MEC Troopers will gain an Inherited Ability based on their previous class; Rookies cannot become MEC Troopers. MEC Troopers replace their arms and legs with cybernetic implants and even receive a very monotone voice.
- MEC Troopers utilize a Mechanized Exoskeleton Cybersuit aka MEC Suit which can be damaged and require repaired. MEC Suits have three tiers of upgrades, each with options for different Tactical Subsystems; the first tier lets you choose between a Flamethrower or a Kinetic Strike Module, a rocket-assisted punching fist that knocks enemies back (or into exploding vehicles)! Other MEC Weapons: Minigun, Railgun and an energy weapon. Other subsystems include Proximity Mines and a Grenade Launcher.
- MEC Trooper Abilities: Shock-Absorbent Armor (starting ability); Collateral Damage (allows to target terrain), a high powered Melee attack, Damage Control (which reduces the damage taken for one turn), One for All (allows them to hunker down and act as cover) & an area healing ability.
Class and Weapons Changes
- Aliens also have two Mech versions, including the Mechtoid (A Sectoid in a Mech suit). The Mechtoid can fire twice in a turn and Sectoids can mind merge with it and give it a damage reducing shield (but it won't die if the merger is killed).
- Mechtoids start showing up during the mid-game, about the time regular Sectoids started disappearing in Enemy Unknown; this also means Sectoid Corpses are no longer a finite resource.
Gameplay and Interface Changes
- Two new grenades: Needle Grenade (after researching Chryssalid Autopsy), with a big blast radius but doesn't affect enemies in cover; Stealth Grenade, provides allies with a invisibility paint. Another report mentions also a Poison Grenade.
- Mimic Beacon: An item which can be thrown on the map into a square within the player's moving range. The mimic beacon will send out a signal that tricks aliens into thinking it's human, drawing them towards it and anyway from any nearby player units.
- Reaper Rounds gives ballistic weapon a bonus to Critical Hit chance.
- Assault's Close and Personal is now called Up Close and Personal: gives a free shot when within 4 tiles of an enemy.
- Support's Covering Fire now fires before the enemy uses its weapon.
- Sniper's Snap Shot aim penalty reduced from -20 to -10.
- Sniper's Squad Sight only gives Critical Damage if Headshot is used.
- Support's Deep Pockets now gives twice as many charges to Grenades, Arc Thrower, Medikits or any other item with limited uses.
- Foundry upgrade that gives all classes the ability to use equip two items.
New Second Wave options:Other gameplay changes
- Flanking system has been reworked with Aiming Angle: the closer you get to flank an alien, the more its cover bonus declines (works also against your soldiers).
- Save Scum: Saving a game will reset the RNG seed for the shots.
- Non-cover aliens (Mechtoid and Sectopod) have a 50% chance of firing at your soldiers on sight.
- Randomize all Class abilities sets. You may have Heavies with Lightning Reflexes and Squad Sight.
New Maps
- Panic rebalanced to make it less likely for soldiers to fire on their squad mates; panic will include Aim debuff to make those rarer incidents of "friendly fire" less likely to hit.
- Critical bonus of stealth attacks reduced from 100 to 30.
- There will be a button ("Make item available") in the pre-mission UI that strips all soldiers not currently assigned to the Skyranger team of all equipment.
- You can now personalize your soldier's voice using the available audio packs for the current language localizations (French, German, Spanish, Italian, Russian, and Polish).
- Memorial Wall will now feature "killed by" information with each name.
- There's an option to disable Dr. Vahlen's and Dr. Shen's tutorial voice overs.
- Normal difficulty may actually be slightly easier to beat due to the new tech but Classic and Impossible difficulties will be getting harder; in addition to the challenge of new enemies, research times and experience required for soldiers to rank up will be slightly increased.
Multiplayer
- Maps: There will be 47 new maps and some old maps have been "tweaked", some to address exploding cars issues and to add Meld containers.
- The old and new maps will be mixed together but the game is set so that you'll see more of the new maps during a gameplay.
- There's now at least two new maps that deal with crashed UFOs in a destroyed city and in a farm.
- You can now edit your squad in offline mode.
- 8 more maps for Multiplayer.
En daar gaan we. "Exalt", een Rogue Human Faction die XCOM het leven moeilijk gaat maken in de komende uitbreiding 
RPS Review:
RPS Review:
XCOM: Enemy Within escalates the alien invasion, introducing body modification, sky-squids and Mechtoids. After seeing the initial reveal at Gamescom, I was eager to try the expansion before release, but when I had the chance last week, I hadn’t expected to see humanity turning on itself. XCOM have encountered a new threat and this one originates much closer to home.
The first time one of my agents shot a human, bright red blood spraying from the wound, I was slightly taken aback. Despite the build-up to the mission – which told of a paramilitary group disrupting XCOM operations – I still half-expected to find something reptilian lurking just beneath the surface of the skin.
It was not to be. The Enemy Within does not just allow for genetic and cybernetic tinkering with XCOM agents, it also introduces an entirely new threat in the form of Exalt, an elusive army of transhumanist terrorists who are determined to use the confusion of the alien invasion to pursue their own agenda. From the player’s perspective, this adds another layer of activity to the Geoscape, new enemy types and a wider variety of missions.
Exalt don’t attack XCOM head-on. In fact, it’s possible to leave them to their own devices and concentrate on the more pressing matter of repelling the aliens. The problem with that approach is that Exalt are using their devices to hack into XCOM’s systems, stealing money and stalling research, and when they set up a cell in a region, they disseminate propaganda, raising terror levels and turning public opinion against XCOM.
“XCOM are rubbish”, I imagine they bark through their megaphones and type into their spam emails, “remember that time aliens attacked London and a Skyranger arrived with three rookies on board who started crying as soon as they saw a Chrysalid? Or the day your children were abducted by sectoids while a man wearing bits of alien as armour fired a rocket into a nearby dustbin and killed himself?” Even the most loyal of XCOM supporters may well remember such incidents with a frown. Let’s face it, in our efforts to save the world, we’ve all made mistakes.
Over time, Exalt create cells across the world. The more they have, the more damage they are capable of inflicting. To discover them, reconnaissance points must be spent, allowing XCOM to scan the globe in order to intercept transmissions. When a cell is discovered, it remains in view for a few in-game weeks, exposed and ineffective until Exalt manage to relocate it elsewhere. While the cell is in this vulnerable state, it can be taken out of action entirely and that’s when the new mission types come into play.
XCOM don’t bombard Exalt from a distance or attack them with an assault squad. The ultimate goal is to find the base of operations, rather than chipping away at the outposts, so a covert operative is selected to infiltrate and to gather information. This can be any soldier except a heavy or a mech, and some will be more suited to the task than others. No armour can be equipped during infiltration and no weapon larger than a pistol can be carried while undercover, which makes the agent extremely vulnerable during extraction.
Extraction is the tactical part of the mission. After a few days have passed, the infiltrator calls for an extraction team and they are selected, equipped and sent in as they would be to any other mission. On the ground, they’ll be on the opposite side of the map, separated from their undercover colleague, and will be responsible for clearing a path back to the Skyranger. To complicate matters, the lone agent must hack into designated terminals, marked on the map, before leaving. Without the data they contain, the entire mission is futile. And if that agent dies, everything is lost – all the extraction squad can do is hope to escape in one piece.
Exalt are tough opponents. They have access to the same equipment as XCOM, and grenades and rocket launchers can be seen strapped to their belts and backpacks. I replayed the same map twice, attempting to improve after losing four agents on the first pass. Exalt are smart, using cover intelligently and waiting for XCOM to cluster together before launching area effect attacks. They adapted well to my altered approach on the second run-through. Instead of attacking through the congested centre of the map, I split my forces and sent them creeping around the periphery.
Instead of hunting for my troops, Exalt vanished into the shadows. I thought they were stationary, the game allowing me breathing room that I hadn’t necessarily earned. As I blundered onward, moving from cover to cover and attempting to set up a killzone, I realised my mistake. Exalt had used my apparent hesitancy to concentrate their attentions on my covert operative. As he approached the first terminal, four enemies came into view, converging on his position. With only a pistol to defend himself, he was forced to retreat, increasing the gap between my various units and eventually leading to complete and abject failure.
Whether it’s the setup of the map, with the squad split and objectives scattered, or the improvements to AI, the brief hands-on with the Exalt missions marked them out as highlights. They should become more interesting as the campaign progresses as well. Exalt believe that the aliens’ technology and biology can be harnessed to fulfil their transhumanist dreams. They will begin to use alien weaponry, just as XCOM do, and they will follow XCOM in altering the bodies of their operatives. However, they will tread where XCOM fear to go, pushing their modifications to extremes.
The new enemy can be destroyed, although the aliens continue to be the game’s focus and are the heart of the war. Exalt have a base and by capturing intelligence during covert operations, XCOM gather clues as to where it is located. Through a process of elimination, the player can ‘accuse’ a region of harbouring the base, but if the accusation is false, the results are grave. Should the headquarters be discovered, XCOM have a base invasion to deal with, but as the aggressors rather than the defenders.
As an addition to the game’s strategic layer, there’s a possibility that Enemy Within and Exalt will distract from the campaign rather than adding any real complexity to it. The new mission and enemy types add pleasing variety to the tactical combat that is XCOM’s core, but only a full playthrough will determine how the balance of demands on the Geoscape will alter the flow of a campaign, for better or worse. With the new unit modifications already detailed, I hadn’t expected anything as significant as a new faction in this second reveal and I’m convinced that, if nothing else, Enemy Within will have enough content to make another run through the campaign a worthwhile proposition.
I spoke to lead designer Anand Gupta about Exalt’s motives, the second covert mission type, X-COM: Apocalypse’s factions and simulated city, and how to maintain balance while introducing new systems. That’s coming soon.
[ Voor 114% gewijzigd door Pheace op 09-10-2013 17:54 ]
Nice. Da's een verdomd leuk trailertje
[ Voor 62% gewijzigd door anandus op 09-10-2013 18:03 ]
Hier een playthrough van een covert ops mission tegen de Exalt.
Moet zeggen dat ze toch echt wel een 'Bureau' tint hebben
Moet zeggen dat ze toch echt wel een 'Bureau' tint hebben
En wie heeft de Enemy Within al geprobeerd? Ikzit zelf alvast nog maar twee maanden ver, maar vind de weinige veranderingen die ik al unlocked heb de moeite. De Meld zorgt voor een extra stress in het begin, je wil ze echt wel alletwee zo snel mogelijk hebben. Ik speel duidelijk "onvoorzichtiger": dashen naar cover, dus zonder Overwatch, iets wat ik vroeger nooit zou doen. Je kan de Meld soms al in de fog of war zien door het silhouette, wat het dan iets makkelijker maakt, je weet al welke richting je uitmoet. Eénmaal de Meld veilig kan je weer supervoorzichtig gaan verderspelen.
De nieuwe labs heb ik vreemd genoeg nog niet gebouwd, maar daar komt vanavond verandering in (hopelijk). Ook met de Exalt ben ik al bezig, heb al één covert mission succesvol afgerond.
Mis ook zeker het nieuwe Foundry project Tactical Rigging niet, zeer belangrijke upgrade van je soldiers!
Nog een tip: de stealth seekers kan je tevoorschijn toveren met een Battle Scanner van een sniper.
De nieuwe labs heb ik vreemd genoeg nog niet gebouwd, maar daar komt vanavond verandering in (hopelijk). Ook met de Exalt ben ik al bezig, heb al één covert mission succesvol afgerond.
Mis ook zeker het nieuwe Foundry project Tactical Rigging niet, zeer belangrijke upgrade van je soldiers!
Nog een tip: de stealth seekers kan je tevoorschijn toveren met een Battle Scanner van een sniper.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
ik vermaak me prima er mee, zit in Juli in een classic run. Was de Mec richting gegaan, Heavy Mec met een vlammenwerper, heerlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Pheace op 18-11-2013 18:11 ]
Mooie uitbreiding. Het was al een goed spel, maar nu is het nog veel beter.
Ik speel hier op normal\ironman. Redelijk moeilijk. Zo kwam ik laatst in missie met alleen maar chryssalids o.i.d. Ik kwam 27 tegen, van 6 squad mates hebben het er 2 overleefd.
Ik gebruik nu ook SHIV. Meesterlijke dingen. Veel beter dan voorheen.
Ik speel hier op normal\ironman. Redelijk moeilijk. Zo kwam ik laatst in missie met alleen maar chryssalids o.i.d. Ik kwam 27 tegen, van 6 squad mates hebben het er 2 overleefd.
Ik gebruik nu ook SHIV. Meesterlijke dingen. Veel beter dan voorheen.
Ik heb eigenlijk nog een vraag die ik mij al sinds Enemy Unknown stel.
screenshot
Mijn sniper heeft drie targets in vizier. Dat wordt oa aangeduid door de drie rode alien-gezicht-silhoutten rechtsonder. De twee laatsten ervan zijn aangeduid met een soort van crosshair en de eerste niet. Wat wil dat crosshair zeggen?
edit: thx Sparhawk
screenshot
Mijn sniper heeft drie targets in vizier. Dat wordt oa aangeduid door de drie rode alien-gezicht-silhoutten rechtsonder. De twee laatsten ervan zijn aangeduid met een soort van crosshair en de eerste niet. Wat wil dat crosshair zeggen?
edit: thx Sparhawk
[ Voor 3% gewijzigd door Erycius op 21-11-2013 09:58 ]
Kan er iemand zeggen of de issues met de "will" van je soldiers nu minder aanwezig zijn in de uitbereiding of is daar niks aan veranderd? Zo had ik last van soldiers die al eens een bijna door ervaring gehad hebben... deze waren op hogere moeilijkheidsgraad niet meer inzetbaar omdat hun wil zo laag was (en NOOIT meer terug steeg) dat ze voor het minste gingen panikeren en op hun eigen team schieten.
Daar heb ik mij zo enorm aan gestoord dat het voor mij echt een dealbreaker zou zijn als dit in de expansion nog steeds zo was.
PS: Ik heb de game al 6maand niet meer aangeraakt, kan ondertussen gepatched zijn al betwijfel ik dat ten zeerste... Ik gebruik ook liever geen mods aangezien in daar een reeks onprettige corrupt save games ervaringen mee gehad heb...
Daar heb ik mij zo enorm aan gestoord dat het voor mij echt een dealbreaker zou zijn als dit in de expansion nog steeds zo was.
PS: Ik heb de game al 6maand niet meer aangeraakt, kan ondertussen gepatched zijn al betwijfel ik dat ten zeerste... Ik gebruik ook liever geen mods aangezien in daar een reeks onprettige corrupt save games ervaringen mee gehad heb...
Ik weet niet exact waar je op doelt (ik heb het zelf nooit meegemaakt), maar er zijn een aantal nieuwe dingetjes ivm Will. Zo heb je een gene mod voor will ("Grants a soldier +20 Will when defending against a psionic attack, and becomes panic immune. If the soldier is successfully Mind Controlled, the control is cancelled and the soldier is rendered unconscious for one turn."), is er een Officer Training School optie ("The squad leader substitutes his or her Will for that of all nearby lower-Will squadmates.") en is ook panic zelf wat aangepast: de kans dat je op je eigen teammates gaat vuren is kleiner geworden, en daarbovenop is er nog een aim penalty aan toegevoegd.Inrage schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:57:
Kan er iemand zeggen of de issues met de "will" van je soldiers nu minder aanwezig zijn in de uitbereiding of is daar niks aan veranderd? Zo had ik last van soldiers die al eens een bijna door ervaring gehad hebben... deze waren op hogere moeilijkheidsgraad niet meer inzetbaar omdat hun wil zo laag was (en NOOIT meer terug steeg) dat ze voor het minste gingen panikeren en op hun eigen team schieten.
Ok, duidelijk antwoord. Misschien had ik gewoon pech maar iedere keer ik een Ironman game speelde waren mijn highest rank soldiers al een paar keer tegen de vlakte gegaan en werden ze zo goed als useless wat het erg moeilijk maakte op volgende missies weer met rookies te moeten spelen.Erycius schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:08:
[...]
Ik weet niet exact waar je op doelt (ik heb het zelf nooit meegemaakt), maar er zijn een aantal nieuwe dingetjes ivm Will. Zo heb je een gene mod voor will ("Grants a soldier +20 Will when defending against a psionic attack, and becomes panic immune. If the soldier is successfully Mind Controlled, the control is cancelled and the soldier is rendered unconscious for one turn."), is er een Officer Training School optie ("The squad leader substitutes his or her Will for that of all nearby lower-Will squadmates.") en is ook panic zelf wat aangepast: de kans dat je op je eigen teammates gaat vuren is kleiner geworden, en daarbovenop is er nog een aim penalty aan toegevoegd.
Nu nog effe wachten op de Steam sales en dan kan ik weer gaan Xcommen
Je Soldier krijgt een permanente penalty op Will als hij critically injured is tijdens een battle.
(De damage waarbij je dus een Soldier moet stabiliseren met een medkit)
Deze kan je dus wel inzetten op andere fights of gewoon als Meld Runner !
Je kan altijd de ledematen van deze Soldier af halen en er een MEC soldier van maken, dan krijgt hij weer een +10 to will + een medal is weer een enig acceptabel will lvl.
Daarnaast, in je officers training school heb je een optie die je kan kopen, daar bij wordt de will van je hoogste rank overgedragen aan de gehele squad.
Had Enemy Unknown al uitgespeeld, maar om nu weer helemaal uit te spelen voordat ik alle second wave opties actief heb vind ik maar matig. Daarom via een Mod alle second wave opties activeren.
Speel nu op Classic met Training Roulette (standaard aanwezig) New Economy en Marathon (mod nodig of eerst uitspelen). Voordat ik dat met Ironman gaat doen eerst even orrienteren.
Spelen zonder Training Roulette zal ik niet zo snel meer doen
Low Cover op Sergeant promotion is wel erg lekker
De slechte combo's maken weer leuke MEC's
Enemy Within is tot nu toe erg lekker, de toevoegingen zijn het geld meer dan waard en ik voorzie weer veel restarts op Ironman (thin man
)
(De damage waarbij je dus een Soldier moet stabiliseren met een medkit)
Deze kan je dus wel inzetten op andere fights of gewoon als Meld Runner !
Je kan altijd de ledematen van deze Soldier af halen en er een MEC soldier van maken, dan krijgt hij weer een +10 to will + een medal is weer een enig acceptabel will lvl.
Daarnaast, in je officers training school heb je een optie die je kan kopen, daar bij wordt de will van je hoogste rank overgedragen aan de gehele squad.
Had Enemy Unknown al uitgespeeld, maar om nu weer helemaal uit te spelen voordat ik alle second wave opties actief heb vind ik maar matig. Daarom via een Mod alle second wave opties activeren.
Speel nu op Classic met Training Roulette (standaard aanwezig) New Economy en Marathon (mod nodig of eerst uitspelen). Voordat ik dat met Ironman gaat doen eerst even orrienteren.
Spelen zonder Training Roulette zal ik niet zo snel meer doen
Low Cover op Sergeant promotion is wel erg lekker
De slechte combo's maken weer leuke MEC's
Enemy Within is tot nu toe erg lekker, de toevoegingen zijn het geld meer dan waard en ik voorzie weer veel restarts op Ironman (thin man
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Korte tijd geleden deze serie ontdekt en ik ben helemaal verkocht!
Ondertussen ook met Enemy Within gestart op Classic Ironman, ging vrij aardig tot aan de 'Fishing Village'. Ineens 4 Chryssalids op mijn dak op het einde van mijn laatste move (dat was geen slimme zet).
Hele squad gewiped, ik vrees dat dit het was voor mijn eerste ervaing op deze moeilijkheidsgraad. 1 move kan echt het verschil maken!
Verder heb ik wat guides proberen volgen voor een optimale start maar dat is ook niet evident, en met de nodige random factoren... anyway, tijd voor een restart vrees ik, want met wat rookies ga ik het niet meer redden.
Ondertussen ook met Enemy Within gestart op Classic Ironman, ging vrij aardig tot aan de 'Fishing Village'. Ineens 4 Chryssalids op mijn dak op het einde van mijn laatste move (dat was geen slimme zet).
Hele squad gewiped, ik vrees dat dit het was voor mijn eerste ervaing op deze moeilijkheidsgraad. 1 move kan echt het verschil maken!
Verder heb ik wat guides proberen volgen voor een optimale start maar dat is ook niet evident, en met de nodige random factoren... anyway, tijd voor een restart vrees ik, want met wat rookies ga ik het niet meer redden.
Haha, Fishing village is echt een geweldige missie. Veel geluk daar mee de volgende keer
hehe mijn complete squad is daar ook omgekomen, ontiegelijk veel spinnen 
Ik heb het idee dat het spel moeilijker is, net een een cover operation zelfs compleet moeten terugtrekken en een gewonde achter moeten laten om verliezen te beperken. Ironman uiteraard. Leuk spel dit
Kan een unit ook passen? Nu heb ik soms dat een sniper geen mogelijkheid heeft om duck out te doen maar ik verplicht ben een move te doen om verder te gaan, wat soms tot gevolg heeft dat ik de unit moet verplaatsen? Neem aan dat dat niet de bedoeling is, of moet ik verplicht switch naar gun doen en dan overwatch doen?
Ik heb het idee dat het spel moeilijker is, net een een cover operation zelfs compleet moeten terugtrekken en een gewonde achter moeten laten om verliezen te beperken. Ironman uiteraard. Leuk spel dit
Kan een unit ook passen? Nu heb ik soms dat een sniper geen mogelijkheid heeft om duck out te doen maar ik verplicht ben een move te doen om verder te gaan, wat soms tot gevolg heeft dat ik de unit moet verplaatsen? Neem aan dat dat niet de bedoeling is, of moet ik verplicht switch naar gun doen en dan overwatch doen?
[ Voor 93% gewijzigd door Tennisbal op 24-11-2013 17:25 ]
Je kan de turn beëindigen door backspace in te duwen, maar ik zou toch altijd voor overwatch gaan met gun of hunker down.
Ik heb nog 2 gefaalde pogingen gedaan op Classic Ironman, wat een pittige game zeg. Wederom 1 verkeerde move en 'm hele team begint te panikeren. En dan valt het als een kaartenhuisje in elkaar... Btw Tinman schieten best hard
3e keer hopelijk goede keer, al ben ik er nog niet aan uit wat nu het beste land is om in te starten. Asia & Afrika heb ik al geprobeerd, denk toch nog maar eens voor Asia te gaan.
Eigenlijk mag je op Ironman nooit geen move doen zonder dat je 2 backup moves hebt, schieten zonder 100% zekerheid betekent mogelijk missen met alle gevolgen van dien. Al heb je naar mijn gevoel ook een beetje geluk nodig om de eerste missies door te spartelen.
Ik heb nog 2 gefaalde pogingen gedaan op Classic Ironman, wat een pittige game zeg. Wederom 1 verkeerde move en 'm hele team begint te panikeren. En dan valt het als een kaartenhuisje in elkaar... Btw Tinman schieten best hard

3e keer hopelijk goede keer, al ben ik er nog niet aan uit wat nu het beste land is om in te starten. Asia & Afrika heb ik al geprobeerd, denk toch nog maar eens voor Asia te gaan.
Eigenlijk mag je op Ironman nooit geen move doen zonder dat je 2 backup moves hebt, schieten zonder 100% zekerheid betekent mogelijk missen met alle gevolgen van dien. Al heb je naar mijn gevoel ook een beetje geluk nodig om de eerste missies door te spartelen.
Een goede start is inderdaad erg belangrijk. Defensief spelen helpt al loop je dan soms wat meld mis en grenades zijn je grootste vriend in het begin (100% 3 punten damage). En je hebt inderdaad wat geluk nodig, niet alleen met je schoten maar ook met de alien abductions.Sfinx- schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:28:
Je kan de turn beëindigen door backspace in te duwen, maar ik zou toch altijd voor overwatch gaan met gun of hunker down.
Qua start zou ik eerder voor Azië gaan. Als alles goed gaat dan heb je aan het eind van de tweede maand 5 satellieten in de lucht waarvaan 3 in Africa voor de bonus daar en je kan wat aziatische landen opgeven omdat je die bonus toch al hebt. Officer training school is ook handig voor de squad size upgrades en later de foundry. Met een squad van 5 of 6 man is het spel stukken makkelijker. Support (medic), 2 of 3 heavies (when in doubt blow it up
MEC-class ben ik niet zo kapot van, Gene Lab is wel tof en dat is ook een reden om eindelijk eens labs te bouwen, dat deed ik echt nooit in Enemy Unknown, workshops spammen ftw.
Blijft een brute game zeg, zit ondertussen al aan poging 8 
Ik was initieel gestart met enkele Second Wave opties (Hidden Potential, Not Created Equally and Aiming Angles) maar heb deze toch maar weer uitgezet. Iets te veel random factoren om de eerste 2 maand te overleven.
De MEC-tech had ik ook nog niet gedaan, had me gebaseerd op een EU strategie die niet echt optimaal lijkt te werken voor EW. Nu zit ik vlak voor de eerste council report en heb 1 MEC en 5 squaddies, met 2 KIA's.
Laatst weer een situatie gehad met 3x 80%+ shots die allemaal falen, best frustrerend
Ook een Thin Man die recht boven mijn squad spawnt en in overwatch mode gaat, helemaal op het einde van een escort missie. Moest ik mijn rookie opofferen die net wat kills had verzameld, bijzonder pijnlijk.
Ik was initieel gestart met enkele Second Wave opties (Hidden Potential, Not Created Equally and Aiming Angles) maar heb deze toch maar weer uitgezet. Iets te veel random factoren om de eerste 2 maand te overleven.
De MEC-tech had ik ook nog niet gedaan, had me gebaseerd op een EU strategie die niet echt optimaal lijkt te werken voor EW. Nu zit ik vlak voor de eerste council report en heb 1 MEC en 5 squaddies, met 2 KIA's.
Laatst weer een situatie gehad met 3x 80%+ shots die allemaal falen, best frustrerend

Jep! Laatst gehad: sniper op het dak in Overwatch. Sectoid & Thin Man spawnen op hetzelfde dak. Ik zeg: geen probleem, reaction shot van sniper haalt er één neer en tijdens mijn beurt haal ik de andere neer. Niet dus, beide shots missen, ondanks een 80%. Toen ben ik maar gaan lopenSfinx- schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:40:
Thin man's early game zijn echt OP, schieten soldiers met full cover dood als of ze flanken...
Let op op Classic en Impossible cheaten ze een beetje.
Krijgen meer Aim en Crit.
Ze hebben Classic en Impossible wat moeilijker gemaakt dan het was in Enemy Unknown.
Fishing village, hopelijk heb je tegen die tijd Lazers, met default guns kan het ook wel maar lastiger.
In mijn nieuwe playthroughs "farm ik xp" op die Chrysalids.
Voordat je de boot op gaat squad goed positioneren + 1 mec met kinectic fist en medkits.
Beste is 2 mec's als je kan, 1 met fist dus en 1 met flame.
De Whale ontdekken, exp farmen en nadat er geen nieuwe meer spawnen kan je met de MEC naar de Console gaan en bij een nieuwe beurt activeren. De rest van je ga je bij de Haai die nog hangt bij de boulevard overwatch to hij hatched en dan vol gaan rennen.
De Mec zelf blijft de aliens altijd voor, altijd tot maximale afstand rennen.
Will je helemaal easy mode, Mimitic skin op een support met sprinter perk.
Zo heb je voldoende XP op met die troops de rest van de missies een promotie per missie te krijgen.
Mits de kills verspreid zijn.
Let op op Classic en Impossible cheaten ze een beetje.
Krijgen meer Aim en Crit.
Ze hebben Classic en Impossible wat moeilijker gemaakt dan het was in Enemy Unknown.
Fishing village, hopelijk heb je tegen die tijd Lazers, met default guns kan het ook wel maar lastiger.
In mijn nieuwe playthroughs "farm ik xp" op die Chrysalids.
Voordat je de boot op gaat squad goed positioneren + 1 mec met kinectic fist en medkits.
Beste is 2 mec's als je kan, 1 met fist dus en 1 met flame.
De Whale ontdekken, exp farmen en nadat er geen nieuwe meer spawnen kan je met de MEC naar de Console gaan en bij een nieuwe beurt activeren. De rest van je ga je bij de Haai die nog hangt bij de boulevard overwatch to hij hatched en dan vol gaan rennen.
De Mec zelf blijft de aliens altijd voor, altijd tot maximale afstand rennen.
Will je helemaal easy mode, Mimitic skin op een support met sprinter perk.
Zo heb je voldoende XP op met die troops de rest van de missies een promotie per missie te krijgen.
Mits de kills verspreid zijn.
Geen idee wanneer the Fishing Village zal spawnen maar ik zit iets voorbij april en ben op 2 dagen van carapace armor verwijderd. Verder aardig uitgebreid, 8 active soldiers. Weliswaar nog 2 oude rotten verloren door... Thin Men uiteraard.
Een MEC is echt bruut, gaat een pak vlotter dan zonder. Je moet opletten dat je niet te roekeloos bent, maar met de nodige support is het echt een killing machine. Nu wel even herstellen van enkele rake wederom Thin Man schoten.
Ik hoop nog lasers te kunnen halen voor de eerste Chrysalids opduiken, dat zal krap worden vrees ik. Maar carapace is ook geen slechte zaak, compact bij elkaar blijven en heel voorzichtig zijn dat ik geen 2 packs tegelijk trigger.
Al die zaken die je daar opnoemt ben ik nog mijlen ver van verwijderd (op research vlak)
Heb nog geen gen mod laboratory, is dat zo vroeg al aan te raden?
Een MEC is echt bruut, gaat een pak vlotter dan zonder. Je moet opletten dat je niet te roekeloos bent, maar met de nodige support is het echt een killing machine. Nu wel even herstellen van enkele rake wederom Thin Man schoten.
Ik hoop nog lasers te kunnen halen voor de eerste Chrysalids opduiken, dat zal krap worden vrees ik. Maar carapace is ook geen slechte zaak, compact bij elkaar blijven en heel voorzichtig zijn dat ik geen 2 packs tegelijk trigger.
Al die zaken die je daar opnoemt ben ik nog mijlen ver van verwijderd (op research vlak)
Hoe zit dat eigenlijk, ga je met Enemy Within verder waar je gebleven bent, of moet je een nieuw potje beginnen of wat? Kan je je soldaten houden of moet je nieuwe soldaten maken?
Sommige Gen Mods zijn goedkoper dan een Mec, Maar een MEC suit verlies je niet (tenzij je een Squad wipe heb). Als je een goede opening heb voor de eerste maand, zoals een goede satellite rush dan kan je beide maken. Een Eye Gen Mod dat jouw unit +10 aim geeft nadat hij een schot mist of voor je sniper +5 aim en crit chance bij High Ground kost maar 5 meld.
De nuttige Gen-Mods zoals Thin Man legs waar je 3 verdiepingen hoog kan springen (het beste wat je kan overkomen op je Squad-Sight sniper) kost (uit mijn hoofd) 35 meld en heb je Thin Man autopsie nodig wat weer te doen is bij een goede satellite rush.
Een sniper met deze 2 Gen-Mods is wel erg lekker op fishing village.
De Gen-Mod Mimitic skin is wel OP btw, zolang jij je soldier in Full cover zet, al is het tegen een muur in het open dan ben je stealth. MELD Canisters zijn altijd Full Cover, dus een mimitic skin unit is perfect om het te collecten. Mocht je dan Aliens ontdekken zodra deze unit er naar toe gaat blijf je veilig en bij de volgende beurt kan je gewoon de MELD collecten zonder uit stealth te gaan. Als jij in LoS ben van aliens en dan loop reveal jij je zelf en maak je de aliens boos.
Dus best OP imo want een unit gewoon laten staan en met een sniper alles uitschakkelen haalt de spanning uit de game
De nuttige Gen-Mods zoals Thin Man legs waar je 3 verdiepingen hoog kan springen (het beste wat je kan overkomen op je Squad-Sight sniper) kost (uit mijn hoofd) 35 meld en heb je Thin Man autopsie nodig wat weer te doen is bij een goede satellite rush.
Een sniper met deze 2 Gen-Mods is wel erg lekker op fishing village.
De Gen-Mod Mimitic skin is wel OP btw, zolang jij je soldier in Full cover zet, al is het tegen een muur in het open dan ben je stealth. MELD Canisters zijn altijd Full Cover, dus een mimitic skin unit is perfect om het te collecten. Mocht je dan Aliens ontdekken zodra deze unit er naar toe gaat blijf je veilig en bij de volgende beurt kan je gewoon de MELD collecten zonder uit stealth te gaan. Als jij in LoS ben van aliens en dan loop reveal jij je zelf en maak je de aliens boos.
Dus best OP imo want een unit gewoon laten staan en met een sniper alles uitschakkelen haalt de spanning uit de game
Enemy Within Speel je dus opnieuw, het is het zelfde verhaal alleen met een hoop toevoegingen en extra missies en balance chances. Helaas is er qua End-Game niet veel veranderd en is de laatste missie exact het zelfde als Enemy Unkown. Maar de toevoegingen maken de game wel beter, spel is moeilijker gemaakt wat vooral op classic en hoger te merken is.anandus schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:24:
Hoe zit dat eigenlijk, ga je met Enemy Within verder waar je gebleven bent, of moet je een nieuw potje beginnen of wat? Kan je je soldaten houden of moet je nieuwe soldaten maken?
Pfff, EW is wel moeilijk op Classic man! Ik speelde EU ook op Classic en ik dacht inmiddels wel wat meer ervaring te hebben... maar het is inderdaad een stuk moeilijker... Thin Man is nog steeds zwaar OP 
Ik speel trouwens wel met Aiming Angles. Ik had een hekel aan het tegen-intuitieve coversysteem.
Ik speel trouwens wel met Aiming Angles. Ik had een hekel aan het tegen-intuitieve coversysteem.
EW uitgespeeld op Ironman Classic. Het valt me wel op dat bij elke Ironmangame het begin het moeilijkste is. Als je de 1e 2,5 maand overleefd dan wordt het ineens stukken makkelijker. Ik had op het einde 11 Kolonels, 1 Majoor en nog wat lagere soldaatjes
. Laatste missie was een piece of cake maar dat was hij altijd al, 2 snipers installeren net buiten het zichtveld van de eindbaas, beurt eindigen, volgende beurt met een assault rushen zodat hij spawned en dan afpikken met de snipers. Ik had deze keer wel een blaster rocket nodig van een heavy omdat ik een 95% schot miste
.
Nu eens kijken of wat met die mechs kan, heb alleen gene mods gebruikt (die zwaar OP zijn imo). Exalt missie's kunnen wel een patch krijgen voor de AI (die is zwak).

Nu eens kijken of wat met die mechs kan, heb alleen gene mods gebruikt (die zwaar OP zijn imo). Exalt missie's kunnen wel een patch krijgen voor de AI (die is zwak).
Vandaag mijn eerste RIP in een hele tijd, gelukkig geen Kolonel maar was wel goed bezig... run&gun naar full-cover waarbij de overwatch getriggerd wordt van een Elite Muton. Geen probleem, loopt volgens plan: lightning reflexes dus hij mist... maar schiet daarbij toch wel mijn full-cover volledig aan stukken zeker...
Ook volgens plan heb ik een high percentage schot en hij had nog 4 blokjes, maar hij gaat niet neer: 1 blokje over. Dat was mijn laatste move van de turn. Geen cover en dus kansloos neergemaaid, zelfs niet critical wounded of reviveable
Uit schrik van de Fishing Village heb ik 'm nog niet gedaan (genegeerd), op het eerste zicht zonder negatieve gevolgen. Ik ga vrees ik wel 1 land verliezen, tot nu toe alles kunnen behouden maar een gebrek aan engineers had ik niet voorzien, dus mijn nieuwe Sat Uplink niet op tijd kunnen bouwen. Een workshop had me kunnen redden maar die moet je dan al in de vorige maand starten... zo ver op voorhand plan ik nog niet
Nu zit ik vooral met een tekort aan MELD en Alloys, de EW upgrades/toevoegingen zorgen er wel voor dat je selectiever moet zijn met je keuzes. Zowel armor als weapons als MECs als Gen Mods als... in 1 2 3 ben je door je geld heen aan het begin van de maand
Ook volgens plan heb ik een high percentage schot en hij had nog 4 blokjes, maar hij gaat niet neer: 1 blokje over. Dat was mijn laatste move van de turn. Geen cover en dus kansloos neergemaaid, zelfs niet critical wounded of reviveable

Uit schrik van de Fishing Village heb ik 'm nog niet gedaan (genegeerd), op het eerste zicht zonder negatieve gevolgen. Ik ga vrees ik wel 1 land verliezen, tot nu toe alles kunnen behouden maar een gebrek aan engineers had ik niet voorzien, dus mijn nieuwe Sat Uplink niet op tijd kunnen bouwen. Een workshop had me kunnen redden maar die moet je dan al in de vorige maand starten... zo ver op voorhand plan ik nog niet
Nu zit ik vooral met een tekort aan MELD en Alloys, de EW upgrades/toevoegingen zorgen er wel voor dat je selectiever moet zijn met je keuzes. Zowel armor als weapons als MECs als Gen Mods als... in 1 2 3 ben je door je geld heen aan het begin van de maand
De Portent mission is niet leuk op classic. Oneindig veel Thin Men die alles raak schieten. Wat ik zo lees is er bijna niemand die die missie gehaald heeft omdat het gewoon te moeilijk is gemaakt. Mocht zelf al 5+ keren het spel opnieuw beginnen vanwege wipes op die missie.
Zit eraan te denken om hem voortaan over te slaan want die missie gaat echt nergens over... beetje jammer.
Zit eraan te denken om hem voortaan over te slaan want die missie gaat echt nergens over... beetje jammer.
Ik heb hem van de week gehaald. "toevallig" vlak voor een weekje vrij. Ik vind EW echt een significante upgrade over EU. Maar serieuze tekorten aan alles. Ik ben van de research alles (foundry inc) en dat moet je echt niet meer doen. De helft van de plasma upgrades kan ik niet onderzoeken want geen weapon fragments. Nu bijna bij de laatste missie. Volgende playthrough maar eens selectiever gaan researchen.
Ik ben zelf een groot fan van de mechs en met name de kinetic fist. 18 hp in een klap op een high armour soldier. Je slaat alles aan gort behalve de echte end-game dingetjes zoals muton elites en ethereals. Jammer genoeg geen meld genoeg voor een tweede.
Ik ben zelf een groot fan van de mechs en met name de kinetic fist. 18 hp in een klap op een high armour soldier. Je slaat alles aan gort behalve de echte end-game dingetjes zoals muton elites en ethereals. Jammer genoeg geen meld genoeg voor een tweede.
Ik kom ook altijd fragments te kort 
Sla lasers sowieso over en ga zsm door naar plasma wapens. gewoon zoveel mogelijk proberen te stunnen, krijg je direct wapens mee. Als je een muton stunned, krijg je ook direct versnelling op je plasma research.
Heb ook een Mec met kinetic fist, stom dat ik em niet eerder heb gemaakt. Zo fijn om enemies door een muur heen te slaan
Sla lasers sowieso over en ga zsm door naar plasma wapens. gewoon zoveel mogelijk proberen te stunnen, krijg je direct wapens mee. Als je een muton stunned, krijg je ook direct versnelling op je plasma research.
Heb ook een Mec met kinetic fist, stom dat ik em niet eerder heb gemaakt. Zo fijn om enemies door een muur heen te slaan
Battle.net Spud#2543
Bah zonet mijn nieuwe MEC met kinetic fist verloren tijdens een EXALT missie... nog 2 vijanden over op vrij dichte afstand en ik had een rookie mee die ik graag wou levellen, ik neem wat risico om de kans te verhogen dat hij het afmaakt, wat dus niet lukt. Bottomline: elk nog 1 balkje over en 2x full critical hit, MEC dood. Dat was z'n eerste missie
Heb nog ge-ALT-SHIFT-ESC'aped maar zoals het hoort was m'n save al gebeurd.
Nu zit ik echt met een zwaar MELD tekort, bij elke standaard missie betrap ik mezelf erop dat ik risico's neem om alsnog beide cannisters te bemachtigen
Mimetic skin is trouwens goud waard, heb ik op een support gezet en die gebruik ik nu als spotter, kan je meestal de gegroepeerde vijanden al zwaar toetakelen alvorens ze uiteenlopen. Deze zal overigens een hoofdrol spelen (moest de missie nog opnieuw verschijnen) bij de Fishing Village
Nu zit ik echt met een zwaar MELD tekort, bij elke standaard missie betrap ik mezelf erop dat ik risico's neem om alsnog beide cannisters te bemachtigen
Mimetic skin is trouwens goud waard, heb ik op een support gezet en die gebruik ik nu als spotter, kan je meestal de gegroepeerde vijanden al zwaar toetakelen alvorens ze uiteenlopen. Deze zal overigens een hoofdrol spelen (moest de missie nog opnieuw verschijnen) bij de Fishing Village
Inderdaad. Het is het bijna waard om een Meld runner mee te nemen die als een malle sprint naar de Meld en dan dood mag gaan. Ik had wel mods gevonden waar je ipv meld canisters meld kan harvesten uit dooie aliens. Dan zetten ze de canisters uit. Ik heb ze alleen nog niet geprobeerd.
http://www.nexusmods.com/xcom/mods/431/?
http://www.nexusmods.com/xcom/mods/431/?
Woohoo, voor het eerst Portent gehaald!
En zonder slachtoffers. Moet er wel bij zeggen dat het niet de eerste council mission was, dat was namelijk een bomb defusal. Ik had een sniper met squad sight, heavy en 2 MECs. Daarmee was het uiteindelijk wel te doen. Hopelijk verpruts ik het niet alsnog in een latere missie...
Proficiat! Ik heb 'm nog steeds niet terug gekregen na 'm te negeren, mijn squad is nu al zo ver gevorderd dat het easy-peasy zou moeten zijn. Ik vraag me af of ze ooit nog wel terug zal verschijnen...
Met 2 colonel MEC's in Paladin armor en een zwaar gemodificeerd specialisten team als ondersteuning kom ik nu niets meer tegen waar ik problemen mee heb, weliswaar zonder onnodige risico's te nemen. Een spotter is daarbij cruciaal.
Sectopods zijn met die EMP vrij eenvoudig neer te halen. Eerst de overwatch triggeren met een assault, daarna je MEC binnen EMP bereik plaatsen en 'm lamleggen. De rest heeft dan meestal genoeg firepower voor de klus te klaren, is het niet in 1 turn dan zeker in de volgende.
De base defense was overigens erg pittig, je bent eigenlijk verplicht van de rookies op te offeren (lees: als kanonnenvoer in strategische posities plaatsen) om de eerste waves te doorstaan. Eenmaal de eerste zone is uitgekamd gaat het een pak vlotter, en ben je ook terug op volle sterkte.
Met 2 colonel MEC's in Paladin armor en een zwaar gemodificeerd specialisten team als ondersteuning kom ik nu niets meer tegen waar ik problemen mee heb, weliswaar zonder onnodige risico's te nemen. Een spotter is daarbij cruciaal.
Sectopods zijn met die EMP vrij eenvoudig neer te halen. Eerst de overwatch triggeren met een assault, daarna je MEC binnen EMP bereik plaatsen en 'm lamleggen. De rest heeft dan meestal genoeg firepower voor de klus te klaren, is het niet in 1 turn dan zeker in de volgende.
De base defense was overigens erg pittig, je bent eigenlijk verplicht van de rookies op te offeren (lees: als kanonnenvoer in strategische posities plaatsen) om de eerste waves te doorstaan. Eenmaal de eerste zone is uitgekamd gaat het een pak vlotter, en ben je ook terug op volle sterkte.
Op g2a.com is een Enemy Within Steam key vandaag voor €16,90.
Was een beetje sceptisch over die site aangezien er wel negatieve dingen op internet staan maar ook (misschien een beetje te) veel positieve maar het enige rare was dat er een timer stond waarna ik gebeld zou worden om het te verifiëren na de betaling maar na 7 minuten kreeg ik de key, blijkt dat niet iedereen gebeld wordt. Ze hebben ook aardig wat geld geschonken aan de goede doelen van de Yogscast wat mij wel iets over de drempel hielp om ze te vertrouwen.
Was een beetje sceptisch over die site aangezien er wel negatieve dingen op internet staan maar ook (misschien een beetje te) veel positieve maar het enige rare was dat er een timer stond waarna ik gebeld zou worden om het te verifiëren na de betaling maar na 7 minuten kreeg ik de key, blijkt dat niet iedereen gebeld wordt. Ze hebben ook aardig wat geld geschonken aan de goede doelen van de Yogscast wat mij wel iets over de drempel hielp om ze te vertrouwen.
Ik heb een probleempje met XCOM: Enemy Unknown.
De saved games van de afgelopen maand worden niet zichtbaar in het load screen. Ook zijn de oude savedgames ongeorderd.
De Savedgames zijn zichtbaar in Windows Explorer.
Ik kan oude saved games niet deleten, elke keer dat ik dat probeer blijft hij gewoon staan.
Weet iemand hoe je hier voorbij komt?
Ik heb geprobeerd een support request in te leggen bij 2K maar de submit support request web pagina bevat geen submit button.
Weet iemand hoe je een support request bij 2K inlegd?
De saved games van de afgelopen maand worden niet zichtbaar in het load screen. Ook zijn de oude savedgames ongeorderd.
De Savedgames zijn zichtbaar in Windows Explorer.
Ik kan oude saved games niet deleten, elke keer dat ik dat probeer blijft hij gewoon staan.
Weet iemand hoe je hier voorbij komt?
Ik heb geprobeerd een support request in te leggen bij 2K maar de submit support request web pagina bevat geen submit button.
Weet iemand hoe je een support request bij 2K inlegd?
XCom is op dit moment in de flash sale van Steam, tot 3:00 vannacht. Enemy Unknown voor € 9,99 (75% korting, net als DLC), Enemy Within voor € 14,99 (= 50% korting).
Mijn excuses voor deze noob vraag. Ik heb dit spel dus over laatst aangeschaft Xcom: Enemy Unknown + Enemy Within. Maar als ik het spel start vraagt ie dus of ik Unknown of Within wil spelen. Als ik within doe, begint het verhaal dan gewoon helemaal in het begin van Unknown of mis ik dan een hele boel?
Hij begint bij het begin. Ik zou ook gewoon kiezen voor within. Tenzij je echt Classic wil spelen.
Bump voor de domste loss ooit. Eindelijk had ik een Impossible Ironman game redelijk onderweg na tientallen attempts, bijna de tweede maand doorgekomen. Ik laad m'n savegame en moet nog een paar dagen tot het einde van de maand. 4 landen kwijt, 4 in paniek, maar wel drie satellieten klaar. M'n soldaten herstellen en het ik spoel door naar het einde van de maand.
Game over.
Huh? Ik was vet verbaasd.... totdat het lampje ging branden. Ik had m'n satellieten vergeten te lanceren
En aangezien het Ironman is wordt direct het Failure Screen gesaved...
Waarschijnlijk zal ik deze fout nooit meer maken
Game over.
Huh? Ik was vet verbaasd.... totdat het lampje ging branden. Ik had m'n satellieten vergeten te lanceren

Waarschijnlijk zal ik deze fout nooit meer maken
Zijn er mensen die de Long War mod hebben geprobeerd?
Ik heb zojuist mijn eerste playthrough van enemy unknown op normal difficulty gedaan. Ik weet niet of ik nu eerst enemy within moet gaan spelen, of rechtstreeks naar deze mod.
Ik heb zojuist mijn eerste playthrough van enemy unknown op normal difficulty gedaan. Ik weet niet of ik nu eerst enemy within moet gaan spelen, of rechtstreeks naar deze mod.
heb eerst een normal run gedaan, en toen enemy within net uit was weer een run. Het verandert niet zoveel dat ik je een nieuwe run zou aanraden (tenzij je enorm fan bentpirke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:43:
denk dus dat je net zo goed direct door kan naar de Long war.
Battle.net Spud#2543
Ben voor het eerst op classic gaan spelen alleen dan zonder ironman. Maar goed ook anders was ik al heel vaak gewiped, soms kunnen die percentages je zo erg naaien. 3 man met 80% hit chance en dan alle 3 missen. Veel 100% hit chance ben ik nog niet tegen gekomen behalve met met sniper en bij als je recht in zijn gezicht staat met je loop.
Ben al een keer na 3 maanden opnieuw moeten beginnen omdat ik een land was verloren. Ik heb een vraagje wat dat weet ik zeker. Heb je satalite coverage hebben om ufo's te detecteren? Dan weet ik of het zin heeft om al vliegtuigen in alle zones te leggen.
Ben al een keer na 3 maanden opnieuw moeten beginnen omdat ik een land was verloren. Ik heb een vraagje wat dat weet ik zeker. Heb je satalite coverage hebben om ufo's te detecteren? Dan weet ik of het zin heeft om al vliegtuigen in alle zones te leggen.
kort antwoord: ja.ArgantosNL schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:17:
De panic in de landen gaat sowieso naar beneden als je er een satalite ophangt. Is een van de belangrijkste eerste doelstellingen, overal satalieten. Als je een land verliest is het jammer, maar geen ramp. Tis mij nog nooit gelukt, maar wel zonder problemen het spel verder uit kunnen spelen.
Battle.net Spud#2543
Dat wist ik al dat je dat nodig had voor lagere panic en geld income. Het is mij wel eens gelukt in xcom EU, het scheelt wel een hoop income als je overal sateliten hebt hangen.
En, hoe is het je bevallen? Ik ben zonet gestart en bij de eerste UFO missie werd ik al hard geowned door de Outsider - zijn die even lichtjes moeilijker gemaakt zegpirke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:43:

Wel erg fijn, het voelt aan als een nieuwe uitbreiding met zoveel meer perks - maar ook een stuk moeilijker. Kan me voorstellen als je Long War en EW combineert voor het eerst, je nogal overweldigd wordt
Vraagje, ik zit te kijken naar dit spel. Maar begrijp dat EW een aangepaste main campaign is.
Is het handig om met EW te beginnen gelijk? Heb alleen de main campaign gespeeld tijden geleden op de PS3 (tot de missie waar je zombie achtige dingen krijgt in 3 verdiepingen restaurant)
Is het handig om met EW te beginnen gelijk? Heb alleen de main campaign gespeeld tijden geleden op de PS3 (tot de missie waar je zombie achtige dingen krijgt in 3 verdiepingen restaurant)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Werkt precies hetzelfde, met wat extra dingen er bij. Als je overnieuw wilt beginnen zou ik met EW aan de bak gaan.lanerios schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:14:
Vraagje, ik zit te kijken naar dit spel. Maar begrijp dat EW een aangepaste main campaign is.
En ff doorbijten, kan af en toe lastig zijn en je gaat ook zeker units verliezen, maar is wel erg goed opgezet.
Battle.net Spud#2543
Van de week EW gekocht in de aanbieding op steam. Mijn eerste playthrough gedaan op normaal om even te kijken hoe alles weer werkte. Per ongeluk een beetje door de verhaal missies heen gerushed (alle 4
). De eerste keer dat ik plasma wapens kon gebruiken was het voor de laatste missie (laser min of meer overgeslagen)
en 3 carapace armour de rest basic. De "eindbaas" heeft ook kennis gemaakt met Kinetic Strike van mijn MEC wat wel echt hilarisch was.
Nu maar is op classic ironman, kunnen we hopelijk ook wat interessantere spulletjes gaan maken. (al zijn die MEC's wel vrij brilliant).
Overigens zou ik meteen met EW beginnen en EU overslaan als je beide hebt. EW is een uitbereidingspack en met een beetje fanatasie kan je het zien als dingen die in de base game hadden moeten zitten. Er is niet echt een reden om niet met EW te beginnen. Verhaal etc is 100% hetzelfde. Je hebt alleen wat meer opties en keuzes in equipment etc. Wat altijd beter en leuker is!
Nu maar is op classic ironman, kunnen we hopelijk ook wat interessantere spulletjes gaan maken. (al zijn die MEC's wel vrij brilliant).
Overigens zou ik meteen met EW beginnen en EU overslaan als je beide hebt. EW is een uitbereidingspack en met een beetje fanatasie kan je het zien als dingen die in de base game hadden moeten zitten. Er is niet echt een reden om niet met EW te beginnen. Verhaal etc is 100% hetzelfde. Je hebt alleen wat meer opties en keuzes in equipment etc. Wat altijd beter en leuker is!
[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 06-09-2014 14:46 ]
Wat dat betreft kan je net zo goed gelijk met Long War beginnen
Gratis XCOM-keys: http://www.pcgamer.com/ge...y-for-xcom-enemy-unknown/
Xcom is in de weekend sale van Steam. Er lijkt iets mis te gaan met de prijs van de XCOM complete bundle. Je kunt hem voor slechts 7,50 euro oppikken
http://store.steampowered.com/sub/37429/
http://store.steampowered.com/sub/37429/
Hoezo zou dat niet kloppen?
Het is precies dezelfde prijs als de vorige sale? En die daarvoor?
Het is precies dezelfde prijs als de vorige sale? En die daarvoor?
[ Voor 56% gewijzigd door Postius op 19-10-2014 14:54 ]
Ik heb de complete edition in de vorige sales niet zo goedkoop gezien, maar misschien heb ik niet goed genoeg opgelet. Het is in ieder geval merkwaardig dat Enemy Within als losse aanschaf dit weekend met korting € 8,24 kost, terwijl de Complete Edition, inclusief Enemy Within en 2 DLCs, maar € 7,50 kost.
Ik heb ook EW gekocht door de bundle van 7,50 aan te schaffen ...? Basis spel had ik al, maar dit is toch wel leuk. Overigens heb ik er meteen Long War mod overeen gegooid, jeetje, dat is echt een aanrader!! Had ik veel eerder moeten doen
Weer eens begonnen, nu alleen met Long War mod ...
Das wel ff andere koek...
Difficulty is omhoog, ben nu opnieuw begonnen om het ff anders aan te pakken.
Deaths is nu lager, zat op zo'n beetje 1 death per mission
Gewoon ff goed de classes bekijken en fuck meld in begin, anders krijg je nooit de officers school
Das wel ff andere koek...
Difficulty is omhoog, ben nu opnieuw begonnen om het ff anders aan te pakken.
Deaths is nu lager, zat op zo'n beetje 1 death per mission

Gewoon ff goed de classes bekijken en fuck meld in begin, anders krijg je nooit de officers school
1 death per mission, dan doe je het nog niet helemaal goed ;-) Wees voorzichtig!
Ja, was weer even een tijdje geleden dat ik X-Com speelde.
Normaal raakte ik vaak mijn shots..
In Long War dus niet.
Nieuwe game gestart, weet iig weer ik nu op moet letten.
Ik laat nu de meld vaak voor wat het is, tenzij er geen aliens zijn.
iig nu 4 deaths totaal ipv 1 death per game.
minder achter de Meld aan helpt
Speelde voorheen altijd met Training Roulette en de laatste playthrough van EW was ook met marathon.
(begon alleen saai te worden zodra je de gear heb >.>)
De Wiki bekeken van Long War, ziet er naar uit dat deze mod er minder last van heeft.
Long War zit toch best goed, beetje de scherpe randjes er af en Firaxis heeft een voorbeeld voor volgende X-Com deel imo (als die ooit komt).
Ik vermaak me weer erg goed atm.
Normaal raakte ik vaak mijn shots..
In Long War dus niet.
Nieuwe game gestart, weet iig weer ik nu op moet letten.
Ik laat nu de meld vaak voor wat het is, tenzij er geen aliens zijn.
iig nu 4 deaths totaal ipv 1 death per game.
minder achter de Meld aan helpt
Speelde voorheen altijd met Training Roulette en de laatste playthrough van EW was ook met marathon.
(begon alleen saai te worden zodra je de gear heb >.>)
De Wiki bekeken van Long War, ziet er naar uit dat deze mod er minder last van heeft.
Long War zit toch best goed, beetje de scherpe randjes er af en Firaxis heeft een voorbeeld voor volgende X-Com deel imo (als die ooit komt).
Ik vermaak me weer erg goed atm.
Iemand een idee of Xcom goed te spelen is op een grote smartphone, zoals de OnePlus One?
Hoppa!
Ik rolde per toeval weer tegen dit topic aan (ik was "karma keizer" in mn profiel en wist niet wat dat inhield) en ga *nu* de orginele xcom weer op steam opstarten voor een nostaligic run
Best game everrrrrrrrrr...
p.s. de remake vorige jaar ook nog es opnieuw gedaan, heerlijk potje tot ik halverwege de playthrough in 2 ramp missies al mn goede soldaten verloor, game over. Wat dat betreft is de remake toch geweldig geslaagd
Ik rolde per toeval weer tegen dit topic aan (ik was "karma keizer" in mn profiel en wist niet wat dat inhield) en ga *nu* de orginele xcom weer op steam opstarten voor een nostaligic run
Best game everrrrrrrrrr...
p.s. de remake vorige jaar ook nog es opnieuw gedaan, heerlijk potje tot ik halverwege de playthrough in 2 ramp missies al mn goede soldaten verloor, game over. Wat dat betreft is de remake toch geweldig geslaagd
Ik game al jaren op de PS3/PS4 en het spelen met een controller ging beter dan ik aanvankelijk had verwacht. Nu wil ik X-Com Enemy Unknown eens gaan spelen (ik heb de originele destijds op DOS gespeeld) maar nu is de grote vraag: op OSX met muis en keyboard of op de PS3 met controller. Is het een beetje goed te spelen op een console? Ook ben ik benieuwd of X-Com verschillende resoluties en ratios ondersteunt. Ik heb nu een 3440x1440 scherm staan en het zou leuk zijn als 21:9 werkt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Controller is erg goed, zo goed zelfd dat ik op mijn pc een controller gebruik ipv muis/keybExirion schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:42:
Ik game al jaren op de PS3/PS4 en het spelen met een controller ging beter dan ik aanvankelijk had verwacht. Nu wil ik X-Com Enemy Unknown eens gaan spelen (ik heb de originele destijds op DOS gespeeld) maar nu is de grote vraag: op OSX met muis en keyboard of op de PS3 met controller. Is het een beetje goed te spelen op een console? Ook ben ik benieuwd of X-Com verschillende resoluties en ratios ondersteunt. Ik heb nu een 3440x1440 scherm staan en het zou leuk zijn als 21:9 werkt.
Hmm, klinkt goedTennisbal schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:36:
Controller is erg goed, zo goed zelfd dat ik op mijn pc een controller gebruik ipv muis/keyb
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Heb deze game weer opgepakt met de long war mod. Speelt echt super goed. De mod vraagt je om nieuwe beslissingen te nemen aangezien het flink aangepast is. De mod zorgt voor een aantal veranderingen die je veel tactischer laten spelen, ook over missies heen. Nu worden de units bijvoorbeeld moe na een missie waardoor je ze even niet kan gebruiken. Je zal nu dus een veel grotere groep specialisten moeten gaan trainen. Verder start je met 6 units per missie en dit kan nog verder omhoog!
de enemies zijn ook veel beter uitgewerkt en evolueren ook met jou mee(als je ze research laat doen).
aanrader!
de enemies zijn ook veel beter uitgewerkt en evolueren ook met jou mee(als je ze research laat doen).
aanrader!
Testspecialist
Verwijderd
Ik speel hem op mijn HTC m8 en speelt prima.. soms is het overzicht een beetje moeilijk te zien maar als je eenmaal gewent bent kan je prima spelenErycius schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:44:
Iemand een idee of Xcom goed te spelen is op een grote smartphone, zoals de OnePlus One?
Omdat ik XCOM2 graag wilde spelen, maar dit toch niet draait op mijn Mac begonnen met het oude deel.
Wat is dit een verslavend spelletje zeg, ik het begin snapte ik er niks van, nu begint het ergens op te lijken (lang leven satellieten en heb eindelijk 2 mech suits
). Al speel ik soms wel erg veilig want sommige misschien ben ik echt lang mee bezig, steeds stukje voor stukje en op overwacht zetten.
Helaas missen mijn mannetjes wel nog vaak, maar komt denk ik doordat ik de Advanced opties aan heb gezet.
Damage output random en flanken is ook andere damage.
Vindt alleen die mannetjes die mijn geld voorraad spelen erg stom.
(sorry voor de kick)
Wat is dit een verslavend spelletje zeg, ik het begin snapte ik er niks van, nu begint het ergens op te lijken (lang leven satellieten en heb eindelijk 2 mech suits
Helaas missen mijn mannetjes wel nog vaak, maar komt denk ik doordat ik de Advanced opties aan heb gezet.
Damage output random en flanken is ook andere damage.
Vindt alleen die mannetjes die mijn geld voorraad spelen erg stom.
(sorry voor de kick)
Ik ben laatst door de humble bundle ook begonnen met dit spel. Ik ben nog niet zo ver.
Ik vind het tot nu toe leuk, maar ik heb nog geen flauw idee of ik op de goede weg ben of niet. Voor zo'n eerste playthrough is het niet duidelijk op basis van wat een keuze goed is of niet. Dan heb ik het over engineering en research enzo..
Ik vind het tot nu toe leuk, maar ik heb nog geen flauw idee of ik op de goede weg ben of niet. Voor zo'n eerste playthrough is het niet duidelijk op basis van wat een keuze goed is of niet. Dan heb ik het over engineering en research enzo..
Ik ben al 3x opnieuw begonnenaicaramba schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:28:
Ik ben laatst door de humble bundle ook begonnen met dit spel. Ik ben nog niet zo ver.
Maar heb nu eens niet de laser rifles geresearched, maar gewoon de dingen die moeten. Had ik niet moeten doen, het is erg moeilijk met de gewone wapens.
Sterke wapens zijn altijd beter!
Ja, die laser rifles zijn een behoorlijke upgrade.Aight! schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:40:
[...]
Ik ben al 3x opnieuw begonnen.
Maar heb nu eens niet de laser rifles geresearched, maar gewoon de dingen die moeten. Had ik niet moeten doen, het is erg moeilijk met de gewone wapens.
Sterke wapens zijn altijd beter!
Meestal probeer ik een paar enemies early game te vangen. Dan kun je al snel de plasma wapens unlocken. Mestaal skip ik nu zelfs laser compleet
Ja dat heb ik nu ook gedaan, assault en support hebben die light plasma. Dus alleen nog even de heavy en sniper upgraden.Rann schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:54:
Meestal probeer ik een paar enemies early game te vangen. Dan kun je al snel de plasma wapens unlocken. Mestaal skip ik nu zelfs laser compleet
Eindelijk ook de foundry weer dat is wel een must, vooral met die munitie zodat ze niet zo vaak hoeven te herladen.
Ook doe ik nu aan het eind van de maand satellieten online gooien om zo die panic te reduceren (of ze moeten al in het rood zijn, dan gooi ik hem eerder).
Ik had alleen laatst een large scout die mijn raptor niet kon bijhouden, dus denk ik de volgende stap om die te onderzoeken.