Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Morgenochtend 6:00 zou dat zijn, niet vanavond...DarthDavy schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:37:
Pfffff, ik vrees dat ik vanavond ook een VPNnetje ga opzwieren om hem in Steam te unlocken.
WEBN & chill (@IBKR)
Volgens mij is het 0:00 EDT (New York tijd), dan zou het 8:00 GMT zijn, 6:00 NL tijd. Ik kan het mishebben!_Anvil_ schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:41:
6u al? Tijdsverschil met pacific central time is toch meer? 8u dacht ik? Of hanteert Steam een andere tijdzone?
WEBN & chill (@IBKR)
(Nexus is een site voor mods, bekend van Fallout, Elder Scrolls, en vele andere spellen)
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 08-10-2012 20:25 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wel vervelend dat steam opeens een extra 1% download tevoorschijn tovert, duuurde 20 min via het smalle vpn pijpje...
Lijkt er wel op.... op https://us-2k-games.games...nknown/checkout_3503.html is het bijvoorbeeld 50 dollar (€38,50). Voelt wel als discriminatie, dat de europeanen 30% meer mogen betalen omdat ze in europa wonen..
Vraag is of bovenstaande link ook de pre-order versie oplevert. Ik ga niet pre-orderen als ik niet de pre-order versie krijg (met custom armor etc.)
[ Voor 49% gewijzigd door Morphs op 09-10-2012 08:18 ]
Maar als je je spel bij Amazon US koopt, bijvoorbeeld betaal je minder.
Sowieso heb je vaak dat je minder betaalt bij retailers dan bij Steam.
Steam heeft een soort 'luiheids-toeslag' (zo zie ik het
Kijk bijvoorbeeld maar eens bij budgetgaming, daar zie je dat XCOM voor 35 euro te krijgen is
[ Voor 71% gewijzigd door anandus op 09-10-2012 08:20 ]
Geen idee in welke economie je leeft, de euro is al zo'n tien jaar meer waard dan de dollaranandus schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:17:
Er wordt heel vaak inderdaad een euro=dollarkoers gehanteerd, maar dat wisselt, soms zijn de Amerikanen weer slechter af, maar dat is zeldzaam.
Ik bepaal die koers niet, hè?Morphs schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:19:
[...]
Geen idee in welke economie je leeft, de euro is al zo'n tien jaar meer waard dan de dollar
En het scheelt tegenwoordig weinig
Overigens is er ook op de Steam forums een topic over
Maar laten we ontopic blijven
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 09-10-2012 08:24 ]
Dat vpn truukje gaan we vaker gebruiken. w0000000000000ttttt!
[ Voor 16% gewijzigd door Morphs op 09-10-2012 09:25 ]
Toch maar eens overwegen te upgraden

Of het ook niet draait op XP, dat weet ik niet.
Amerikaanse webshop-prijzen zijn zonder VAT (= BTW). Als je de dollar prijs pakt, omrekent naar euros en 21% BTW toevoegt, dan zit je al heel erg in de buurt van wat je in Europa betaalt.Morphs schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:19:
[...]
Geen idee in welke economie je leeft, de euro is al zo'n tien jaar meer waard dan de dollar
|| Vierkant voor Wiskunde ||
VAT is lager dan BTW, dus een Amerikaans product is met de huidige koersen altijd goedkoper. Daarnaast zul je op Internet nooit VAT én BTW betalen als je van een Amerikaanse site koopt.Rannasha schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:24:
[...]
Amerikaanse webshop-prijzen zijn zonder VAT (= BTW). Als je de dollar prijs pakt, omrekent naar euros en 21% BTW toevoegt, dan zit je al heel erg in de buurt van wat je in Europa betaalt.
Anyway, bij Bol.com is het spel 45 en ik heb nu 38 betaald voor digitale download.. Dat was overigens de prijs die op de site vermeld stond, dus daar kwam geen VAT overheen.

Nee, maar ze willen niet op tweakers dat we het er hier echt over hebben of beter gezegd dat we het mensen gaan uitleggen. Maar nee het enige nadeel is dat je tot het hier ook uit is met VPN moet spelen. Maar het probleem van VPN is wel dat je met je hele steam account ergens anders inlogged. Mochten ze er achter komen (0,02% kans) dan is er een kans dat ze de game blokkeren. Echter heb ik dit ook alleen van horen zeggen/lezen. Ik koop vrij veel keys online en heb ook wel is geVPNed en uiteraard eerst veel gelezen erover.finsdefis schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:08:
NICE, net een sms dat ik mijn pre-order van de Special Edition op kan komen halenMoet alleen ook nog aan mijn scriptie werken, dus dat komt eigenlijk niet goed uit
Zitten er nog nadelen aan dat spelen via de VPN? Hoop het niet
Echter in dit geval is het een beetje vreemd, want normaal activeer je alleen een game via VPN en staat ie daarna op je account. Hierbij is de game hier nog niet uit, dus ik weet niet hoe dat gaat. Maar in principe is VPN'en vrij risicoloos als je je verstand gebruikt. En zelfs als ze er achter komen ben je in het ergste geval je game kwijt. Ach valt mee.
Maar in dit specifieke geval raad ik je aan om te wachten, simpel weg omdat de release dates per continent zo'n groot verschil zijn. Wat ik overigens ook niet snap.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Maar soit, iedereen doet daarmee zijn eigen ding
Nu ben ik toevallig goed geinformeerd, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal mensen teleurgesteld thuis komt.
[ Voor 14% gewijzigd door Shadrin op 09-10-2012 16:58 ]
"The greatest harm can result from the best intentions"
Op de huidige manier creeer je een perfecte anti-climax voor je gehypete game: Trailers tonen, demo releasen, lovende reviews die een dag voor de US launch uitkomen, de launch vieren en dan, voor EU spelers, lekker wachten terwijl een deel van de mensen met wie ze chatten en forummen al lang aan het spelen zijn.
In het ergste geval bannen ze je account. Op Tweakers is het overigens geen taboe om te praten over VPN of hoe je het spel kunt activeren. Echter zit er altijd een risico aan vast. Vooral als je vaker de VPN gaat gebruiken om games mee te activeren. Uiteindelijk valt dat op en zal je je account kwijt raken, niet alleen het spel.Postius schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:47:
[...]
Nee, maar ze willen niet op tweakers dat we het er hier echt over hebben of beter gezegd dat we het mensen gaan uitleggen. Maar nee het enige nadeel is dat je tot het hier ook uit is met VPN moet spelen. Maar het probleem van VPN is wel dat je met je hele steam account ergens anders inlogged. Mochten ze er achter komen (0,02% kans) dan is er een kans dat ze de game blokkeren. Echter heb ik dit ook alleen van horen zeggen/lezen. Ik koop vrij veel keys online en heb ook wel is geVPNed en uiteraard eerst veel gelezen erover.
Echter in dit geval is het een beetje vreemd, want normaal activeer je alleen een game via VPN en staat ie daarna op je account. Hierbij is de game hier nog niet uit, dus ik weet niet hoe dat gaat. Maar in principe is VPN'en vrij risicoloos als je je verstand gebruikt. En zelfs als ze er achter komen ben je in het ergste geval je game kwijt. Ach valt mee.
Maar in dit specifieke geval raad ik je aan om te wachten, simpel weg omdat de release dates per continent zo'n groot verschil zijn. Wat ik overigens ook niet snap.
Bron: http://forums.steampowere...p?p=32844752&postcount=21
En tjah, BurtonJ zal ik toch iets serieuzer nemen dan Tweakers die schreeuwen dat het geen risico met zich meebrengt.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Misschien kom je zelf teleurgesteld thuis. Want, je kunt de game wel kopen en installeren, maar pas op de 12e kun je het spel ook daadwerkelijk starten. Ik wacht die drie dagen wel. Dan maar ff wat aan de studie doenShadrin schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:56:
Nu ben ik toevallig goed geinformeerd, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal mensen teleurgesteld thuis komt.
Overigens ben ik wel blij dat er in dit geval meerdere retailers zijn. Stel dat alleen Steam de verkoop zou doen, dan zou EU mooi genaaid zijn met die 1:1 koers. Bovendien introduceert dat weinig kosten omdat retailers hun ding ook helemaal electronisch doen (namelijk een key mailen, das alles) en in veel gevallen dus gewoon goedkoper (omdat ze groot keys inslaan).
Waar ik wel voorstander van ben is de volledige eliminatie van de grote platenlabels. Die zijn obsoleet omdat ze hun functie niet meer hoeven te vervullen (oorspronkelijk platen drukken en later cd's, tegenwoordig is alles download). Maar goed dat is verder offtopic.
FUCK me eerste les (blokuur) valt uit... *ziet XCOM*
I AM WEAK!!!!
*installeerd VPN software*
Erg leuk om te spelen though! Classic mode is wel een flink stapje omhoog vergeleken Normal. In Normal was de eerste missie best wel een face roll maar ik was in Classic mode in turn 3 al gewiped. Meer omdat ik het onderschat had, maar toch... Nu speel ik eerst een Normal + Iron Man mode door en ga daarna met Classic aan de slag.
En toch nog op tijd kunnen afsluiten om naar school te gaan *trots*
Edit:
Ik vind het overigens erg jammer dat alleen de pre orders de Armor Customization mogelijk hebben. Het is erg handig om in een missie in 1 blik te zien wie je Support is door z'n fel rode armor. Dit was natuurlijk wel beter geweest als het in de game zelf zat.
[ Voor 18% gewijzigd door Jveer op 09-10-2012 18:33 ]
Wat daar staat en wat ik zeg spreekt elkaar niet tegen. En ik geef aan dat ik praat vanuit eigen en anderen mensen hun ervaring. Jij baseert je op een forum berichtje en angst. Maar zoals vaker, je mag geloven wat je wilt. Maar lees de volgende keer even wat aandachtiger.SacreBleu schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:28:
[...]
In het ergste geval bannen ze je account. Op Tweakers is het overigens geen taboe om te praten over VPN of hoe je het spel kunt activeren. Echter zit er altijd een risico aan vast. Vooral als je vaker de VPN gaat gebruiken om games mee te activeren. Uiteindelijk valt dat op en zal je je account kwijt raken, niet alleen het spel.
Bron: http://forums.steampowere...p?p=32844752&postcount=21
En tjah, BurtonJ zal ik toch iets serieuzer nemen dan Tweakers die schreeuwen dat het geen risico met zich meebrengt.
Edit: Het zal inderdaad tegen de richtlijnen en policies van steam zijn maar dat zegt niks over het te lopen risico.
[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 09-10-2012 21:12 ]
Uiteindelijk de omschrijving die het spel zelf gaf maar aangehouden en een pot Normal + Iron man (uiteraard, reloaden als je mensen verliest is lame) gekozen. Mn volgende pot word dan Classic mode + Iron man natuurlijk.
Ik merkte wel meteen dat het kijken van filmpjes en het 2 keer doorspelen van de demo het begin aardig gespoilerd had. Was een beetje anti climax.
Verder kon ik als basis alleen de US en europa kiezen (huh, heb ik per ongeluk de demo gestart ofzo?) .. bleek aan de tutorial te liggen. Die beperkt je zwaar in je keuzes, ook kun je daarna niet vrij door je basis bewegen. Is echt op rails. Minpunt dus.
Ow en die kleurtjes in het pre order pack zijn handig ja, ook mijn medic is rood nu en mn vets krijgen ook een ander kleurtje...
*gaat weer sectoids afknallen*
wat bij de verkoper de reactie bracht van oh ik heb het al liggen en mag het al verkopen.
maar het installeren kan nog niet gezien je een steam confirmatie nodig hebt en dat kan
pas vanaf de 12e. (wist de verkopen nog niet trouwens)
Ik ook, maar ik wil toch nog even wat kwijt over het VPN'en. Ik vind eigenlijk dat iedereen in de EU dat zou moeten doen. Die retailer embargo's zijn gewoon niet meer van deze tijd. Ik heb geen idee hoeveel mensen in de EU XCOM gepreordered hebben op Steam, maar pak eens een miljoen (zal wel wat veel zijn, maar het is maar om een bepaald punt te maken). Denk je nu echt als die miljoen steam gebruikers allemaal via een VPN het spel eerder unlocken dat Valve die allemaal gaat bannen?

Die dreigementen van je spel kwijt te geraken of geband worden is gewoon bangmakerij. Ja, VPN'en om een game eerder te unlocken mag niet en is tegen de regels, maar als je die regel breekt, dan hoort daar er geen sanctie bij. Op papier wel, in praktijk nooit.
Het is meer dat zodra je een game koopt via een VPN (voordeliger) dat je een ban kan verwachten.DarthDavy schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:35:
[...]
Ik ook, maar ik wil toch nog even wat kwijt over het VPN'en. Ik vind eigenlijk dat iedereen in de EU dat zou moeten doen. Die retailer embargo's zijn gewoon niet meer van deze tijd. Ik heb geen idee hoeveel mensen in de EU XCOM gepreordered hebben op Steam, maar pak eens een miljoen (zal wel wat veel zijn, maar het is maar om een bepaald punt te maken). Denk je nu echt als die miljoen steam gebruikers allemaal via een VPN het spel eerder unlocken dat Valve die allemaal gaat bannen?![]()
Die dreigementen van je spel kwijt te geraken of geband worden is gewoon bangmakerij. Ja, VPN'en om een game eerder te unlocken mag niet en is tegen de regels, maar als je die regel breekt, dan hoort daar er geen sanctie bij. Op papier wel, in praktijk nooit.
Zolang ze zich maar "officieel" aan de embargo eisen van de retail toko's houden, kunnen die ze niks verwijten.
Via VPN games kopen in andere regio's voor lagere prijzen zal logischerwijs wel gevolgen hebben vermoed ik.
----------------------
Spel bevalt toch erg goed, ondanks dat het begin niet de erlebnis was die ik verwachtte.
Teveel gehyped denk ik en dat echte Xcom gevoel uit de jaren 90 (in mijn geval op mn Amiga) komt natuurlijk nooit meer volledig terug, nostalgie he
Wat ik tot nu toe echt mis tov het orgineel:
- ipv het uitkammen van een flink, vierkant gebied met 10 squaddies, vecht ik me nu door smalle strookjes met mn kleine squad. Hoop dat er snel bredere levels komen. Nu loop je gewoon door een soort gangetje en weet je exact welke kant de vijand uit is. Aan het einde van een missie vallen en dan wat extra aliens uit de lucht, beetje lame.
- de weapon loadouts zijn erg beperkt... maar 1 granaat of medikit en zelf het 1e beschikbare type armor neemt deze slot in!! Verder lijken de soldaten allemaal exact dezelfde stats te hebben, afhankelijk van rang uiteraard. Ik mis de diversiteit van vroegah.
+ alles is uiteraard veel mooier en gestroomlijnder dan het orgineel. Even een missie spelen is echt zo gebeurd. Geen terror missies meer, waarbij je het laatste uur zoekt naar die laatste alien in een kleding kast. (cruiseship terror mission anyone? *brrr*)
+ permadeath en vele andere xcom elementen zijn echt voelbaar intact gebleven. Heb nog nul verliezen, maar wel al wat close calls gehad. Zal niet lang meer duren vrees ik
+ reasearch scherm en de keuzes hier zijn boeiend als vanouds.Wel een bugje gezien hier, de alien autopsies waren direct gereed ipv de getoonde 3 days???
[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 09-10-2012 23:28 ]
Indien mensen hier willen kletsen over het spel, zouden jullie dan graag spoiler-tags willen gebruiken?
In ieder geval tot vrijdag? Dank
Dit zijn overigens de spoiler-tags, just in case:
[spoiler]Spoilerende tekst[/spoiler]
Want hierboven vertel ik niets nieuws, de reviews en vele filmpjes op youtube spoileren veel meer...
Speel het nu op Classic, zonder Iron Man, gewoon omdat ik even wil uitproberen hoe het allemaal werkt voordat ik de "echte mannenmode" aandurf. Ik kan al wel zeggen dat ik al zat "That's XCOM!" momentjes heb gehad. De hoogst gelevelde dudes van mijn team lijken wel een magneet voor ongelofelijke crits
WEBN & chill (@IBKR)
Go to \SteamLibrary\SteamApps\common\XCom-Enemy-Unknown\XComGame\Movies
Rename or delete the files:
ESRB.bik
Logo_2KFiraxis.bik
UE3TechLogo.bik
XCOMLogo.bik
The game will now load straight into the main menu.
bron:
http://www.giantbomb.com/...to-stop-them/35-561692/#3
Ik vind het echt stom dat intro's tegenwoordig niet/lastig te skippen zijn.

@Anvil
Je hebt je base dan waarschijnlijk in Afrika zitten, daar zijn de Interogations en Autopsies instant.
[ Voor 10% gewijzigd door Jveer op 10-10-2012 01:33 ]
Zuid-Amerika bedoel jeJveer schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 01:19:
@Anvil
Je hebt je base dan waarschijnlijk in Afrika zitten, de perk is dan dat Interogations en Autopsies instant zijn.
Ben alweer een zevental uur verder op normal ironman. Moet wel zeggen dat het enorm kut voelde om 'mezelf' te verliezen na 12 missies, ik probeerde het nog te fixen met een Task Manager shutdown, zo wanhopig was ik
Vind t tot nu toe zoals verwacht, ik heb geprobeerd de hype enigszins te nuanceren, want het meeste heb je al in filmpjes kunnen zien natuurlijk. Ben wel benieuwd naar het verdere verloop van het verhaal.
finsdefis schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 01:37:
[...]
Zuid-Amerika bedoel je![]()
Ben alweer een zevental uur verder op normal ironman. Moet wel zeggen dat het enorm kut voelde om 'mezelf' te verliezen na 12 missies, ik probeerde het nog te fixen met een Task Manager shutdown, zo wanhopig was ikmaar hij was al gesaved...
Vind t tot nu toe zoals verwacht, ik heb geprobeerd de hype enigszins te nuanceren, want het meeste heb je al in filmpjes kunnen zien natuurlijk. Ben wel benieuwd naar het verdere verloop van het verhaal.
spoiler:Mag nu, na een 'Outsider' gecaptured te hebben en het kristal onderzocht te hebben, een ondergrondse basis aanvallen. Ben alleen bang dat m'n squaddies nog iets te onervaren zijn nu dat er twee Majors in de ziekenboeg liggen en twee Captains dood zijn. Denk dat ik het nog even uitstel.
Eerste keer dat je het spel opstart? Ik moest nog 1% downloaden na de preload en dat duurde ongeveer 10~15 min. Misschien dat dat het is, want de eerste paar minuten zag ik ook geen progressReQuiem83 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 05:52:
steam wil een update downloaden als ik de vpn aanzeten deze lijkt niet te lopen.
Beetje, geduld. Updates via VPN zijn traag. Die laatste file (unlock file?) downloaden via VPN duurde bij mij ook 20 minuten.ReQuiem83 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 05:52:
steam wil een update downloaden als ik de vpn aanzeten deze lijkt niet te lopen.
Nog even over de demo:
Ik snap niet dat ze met zo'n beperkte demo gekomen zijn. Het TBS strategy genre is niet zo'n vanzelfspreken genre en als je zo veel mogelijk (nieuwe) mensen met XCOM wilt introduceren is een iets uitgebreidere demo zeker op zijn plaats. Ik zie er dan ook geen problemen in om de demo de volledige tutorial laten bevatten (in demo verplicht tutorial spelen) en dan na de tutorial laat je de mensen nog 10 dagen bvb verder spelen en dan sluit je altijd de campagne af. XCOM is dan pas goed op gang en ik denk dat je op die manier nieuwkomers veel beter kunt overhalen om de game te kopen. My 2 cents.
Dan over het spel zelf:
Ik speel momenteel op easy (natuurlijk Iron man), maar ik ga veranderen naar normal. Easy is echt wel easy peasy: 80% van de tijd missen de aliens en 80% van de tijd schieten mijn mariniers raak, zelfs al hebben ze bvb maar 30% hit chance. Ook wil ik de campagne starten zonder de tutorial aan. De tutorial is goed om erin te komen, maar het stuurt je toch al een richting uit in het begin van het spel die je misschien niet wil. Zo is de keuze van je basis beperkt tot USA of EU en moet je op een bepaald moment een satteliet lanceren, maar als je die niet in het continent van je basis lanceert (USA of EU dus), dan kan je daar niet onmiddellijk interceptors neerzetten om gespotte aliens neer te halen.

Ik raad ook iedereen aan om zijn soldiers van verschillende kleurtjes te voorzien. Dat maakt ze veel makkelijker te herkennen op het slagveld.
Deze XCOM is voor de fans van de oude games eigenlijk verplicht voer. Ik waande me tijdens het spelen gisteren opnieuw 15 jaar in 1994 en dat was best wel een leuk gevoel.
Je kan je moeilijkheidsgraad, vijanden, armor, wapens, aantal ventjes, etc. uitkiezen voor het tweede level.
Zo kan je iets meer met de demo doen dan wat je ziet. Maar oppassen, want je kan jezelf makkelijk spoileren.
Maar inderdaad, ik had ook al het gevoel dat de demo slecht weergeeft hoe het spel daadwerkelijk is.
Over VPN, ik heb het, naar aanleiding van de discussies hier, gevraagd op de steam-forums (let maar niet op die enorme spellfout

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 10-10-2012 08:55 ]
Als ik een toets in druk om de camera naar een bepaalde richting te bewegen, gebeurt het soms dat de camera blijft bewegen (scrollen) in deze richting.
Dan moet ik met m'n muis en pijltjes zitten klooien om de camera op de juiste plaats te krijgen.
De camera stopt slechts met automatisch in dezelfde richting te bewegen nadat ik een unit gemoved heb...
Nog iemand met dit probleem?
Tsja, dat is hun officiele standpunt, want als ze iets anders zeggen dan dat dan krijgt Steam ruzie met de retailers. Maar in de praktijk hebben ze er helemaal niets aan als ze accounts gaan bannen omdat die via VPN iets eerder het spel geactiveerd hebben. Zolang de retailers niet klagen over massaal VPN gebruik en de inkomsten die ze daardoor mislopen (as ifanandus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:54:
Over VPN, ik heb het, naar aanleiding van de discussies hier, gevraagd op de steam-forums (let maar niet op die enorme spellfout) en volgens hen loop je inderdaad het gevaar dat je account disabled kan worden. Ik weet dat niemand zich hier er iets van aantrekt, maar ik denk, ik zeg het even

In other news, Classic Ironman is tricky. Ik ben inmiddels de meeste van m'n ervaren troepen verloren en ik verlies steeds vaker een missie. Ik vrees dat ik snel eruit wordt gekicked door de Council.
Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar die modii (classic enzo).
Classic is geen speciale modus ofzo, het is gewoon een moeilijkheidsgraad. De volgorde is Easy -> Normal -> Classic -> Impossible. "Classic" is dus gewoon de XCOM naam voor "Hard"Morphs schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:24:
Ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar die modii (classic enzo).
Naast de moeilijkheidsgraad kun je nog kiezen of je de Tutorial aanzet (extra uitleg en handholding bij de eerste dingen die je doet, je hebt minder vrije keus, maar je eindigt wel in een redelijk stabiele situatie, wat handig kan zijn voor first-timers) en tevens of je Ironman activeert (na iedere actie vindt een auto-save plaats en dat is de enige save die je hebt. Je kunt dus niet snel een oudere save laden als je je meest ervaren soldaat tegen een alien granaat aan hebt laten lopen).
Ieder spel is dus een combi van moelijkheidsgraad en tutorial ja/nee en ironman ja/nee.
Er schijnt ook multiplayer te zijn (nog wel wat buggy soms) waarbij je met de humans of aliens kunt spelen. Das ook wel vet.
Tip voor de nieuwkomers:
Start op Easy met Tutorial aan. Eens je vertrouwt bent met het spel start je een nieuwe campagne op Normal zonder Tutorial aan, maar dan met Iron Man aan.
Je kan natuurlijk ook Iron Man spelen zonder Iron Man aan te zetten, maar de verleiding zal te groot zijn als één van je favoriete soldaten sterft tijdens een missie. En geloof me, door de onvoorspelbaarheid van XCOM zal dat ook gebeuren. Iron Man zorgt er dan voor dat je toch door moet gaan zonder die soldaat. Het grote verschil tussen Iron Man en Hardcore modes van zeg maar een Diablo III is dat Iron Man niet onmiddellijk game over is. Je kan gewoon blijven doorgaan tot je het zo bont maakt dat de Council je ontslaat. Dat is de enige echte game over. In dat opzicht vind ik de Iron Man mode ook leuker dan een Hardcore mode in een hack'n slash RPG. Het hoort ook gewoon bij XCOM.
Ik sta wel achter de keuze dat ze het allemaal optioneel hebben gemaakt, want moderne games moeten nu eenmaal voor iedereen speelbaar en leuk zijn. Maar wil je een echte XCOM veteraan worden dan moet die Iron Man op.
Wat dat betreft hebben de developers echt respect getoond voor de old skool fans.
Installeer die vpn nu maar gewoon, you know you want to.anandus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:54:
Over VPN, ik heb het, naar aanleiding van de discussies hier, gevraagd op de steam-forums (let maar niet op die enorme spellfout) en volgens hen loop je inderdaad het gevaar dat je account disabled kan worden. Ik weet dat niemand zich hier er iets van aantrekt, maar ik denk, ik zeg het even
Op Steam forum zul je uiteraard het politiek correcte antwoord krijgen.
Ik heb zelf ook wel de nodige research gedaan naar alle wilde verhalen hierover en ben er van overtuigd dat je niet gebanned wordt voor dit type vpn gebruik.
Het kan steam simpelweg niet schelen, die gaan hun geld niet aan zo'n heksenjacht verspillen, het is gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Simpel.
[ Voor 46% gewijzigd door _Anvil_ op 10-10-2012 11:30 ]
Standaard gaan soldaten gewoon dood. En vaak. Dat hoort bij het spel, het is zelfs een van de sterke punten.ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:15:
Hoe werkt die ironman mode, overleven ze het gevecht dan gewoon of kun je gewoon weer een save laden. Ik wil namelijk mijn ventjes niet kwijt maar dat ze gewoon weer terug komen zonder dat je de missie opnieuw moet doen is nogal flauw. Ik heb redelijk wat fire emblem gespeeld en dat lijkt wel op dit spel en hier heb ik ook wel eens missies 5 keer gedaan omdat ik iemand verloor.
Je kunt echter voor risicovolle beslissingen het spel saven en dan de save laden als het verkeerd afloopt en een nieuwe aanpak kiezen. Op die manier kun je je soldaten "redden" met save/load cheese.
Als je Ironman mode kiest, dan is dit niet mogelijk. Je enige save bevat altijd de meest recente game-state. Je hoeft niet voor Ironman mode te kiezen op het op die manier te spelen, je kunt er gewoon voor kiezen om geen savegames te loaden als er iets misgaat. De Ironman mode is er eigenlijk dus om ervoor te zorgen dat mensen met minder zelfdiscipline niet in de verleiding komen om toch een oudere save te laden als er iets misgaat.
Als je je ventjes niet kwijt wil, dan zul je vaak moeten saven en loaden of een ander spel kiezen. XCOM gaat over een strijd vanuit een zware underdog positie waarin je ook nog regelmatige pijnlijke verliezen lijdt, maar je er toch doorheen vecht.
Dan lijkt me dat Iron Man niets voor jou is. XCOM gaat over soldaten naar de oorlog sturen en in de oorlog sterven er nu eenmaal soldaten. Maar zelfs zonder Iron Man zal jij het nog lastig hebben. "Ik wil namelijk mijn ventjes niet kwijt maar dat ze gewoon weer terug komen zonder dat je de missie opnieuw moet doen" hoort niet in de filosofie van XCOM. Je kan dit wel bereiken door bijvoorbeeld voor iedere beurt te saven en dan te herladen indien een soldaat zou sterven, maar soldaat dood betekent soldaat dood in XCOM (met of zonder Iron Man). In het geval van Iron Man kan je niet terug omdat je geen save game hebt van voor het moment je soldaat doodging. Zonder Iron Man kan je altijd een vroegere save laden en iets anders doen zodat deze soldaat niet doodgaat.ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:15:
Hoe werkt die ironman mode, overleven ze het gevecht dan gewoon of kun je gewoon weer een save laden. Ik wil namelijk mijn ventjes niet kwijt maar dat ze gewoon weer terug komen zonder dat je de missie opnieuw moet doen is nogal flauw. Ik heb redelijk wat fire emblem gespeeld en dat lijkt wel op dit spel en hier heb ik ook wel eens missies 5 keer gedaan omdat ik iemand verloor.
Maar ik denk dat iemand met zo'n mindset XCOM niet leuk gaat vinden. Maar iedereen speelt het spel op de manier hij wil natuurlijk.
Een groot verschil met Fire Emblem is wel dat je mannetjes niet uniek zijn, elke nieuwe rookie kan na een paar missies je verloren sergeant vervangen, in Fire Emblem was er geen tweede Florina te vinden. In Fire Emblem wilde ik ook echt mijn dudes niet kwijt, maar in XCOM hoort dat er écht bij. Mijn devies: Wen d'r maar an!ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:15:
WEBN & chill (@IBKR)
Verwijderd
En als je ongelijk hebt is hij honderden, if niet duizenden euro's aan games kwijt omdat z'n Steam account gebokt is._Anvil_ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Installeer die vpn nu maar gewoon, you know you want to.![]()
Op Steam forum zul je uiteraard het politiek correcte antwoord krijgen.
Ik heb zelf ook wel de nodige research gedaan naar alle wilde verhalen hierover en ben er van overtuigd dat je niet gebanned wordt voor dit type vpn gebruik.
Hoe erg is het met de bugs? Is het spel nog wel een beetje speelbaar?
Als ik rondkik op de 2K-forums dan lijkt het erop alsof het spel vreselijk buggy is. Controls en camera's die slecht werken, bugs waardoor je niet meer verder kan spelen, etc.
Zijn het de usual haters die je bij elk spel hebt of is het spel echt buggy? En zo ja, hoe erg is het, is het fatsoenlijk te spelen of moet je om de tien minuten je spel reloaden?
Het valt reuze mee. Ik heb geen echte bugs meegemaakt en toch een heel aantal uurtjes gespeeld gisteravond. De camera doet af en toe een beetje vreemd en het bewegen van poppetjes naar andere hoogte-niveaus is een beetje moeizaam, maar om die dingen nou als gamebreaking bugs te bestempelen...anandus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:10:
Een vraagje aan degenen die het wel spelen:
Hoe erg is het met de bugs? Is het spel nog wel een beetje speelbaar?
Als ik rondkik op de 2K-forums dan lijkt het erop alsof het spel vreselijk buggy is. Controls en camera's die slecht werken, bugs waardoor je niet meer verder kan spelen, etc.
Zijn het de usual haters die je bij elk spel hebt of is het spel echt buggy? En zo ja, hoe erg is het, is het fatsoenlijk te spelen of moet je om de tien minuten je spel reloaden?
Veel meer last heb je van de "bug" dat je soldaten altijd op een kritiek moment misschieten
Qua bugs nog weinig tegengekomen. Het spel speelt zelfs vloeiender dan de demo. Vanavond weer verder spelen!
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Van wat ik er van begrijp zou je ook in ironman mode buiten het spel om kunnen gaan en de autosave regelmatig back-uppen en als er dan iets mis gaat die back-up terug zetten. De drempel is dan wat hoger als voor een niet ironman spel, maar je kan in dat geval natuurlijk het jezelf ook makkelijker maken en gewoon niet ironman spelen._Anvil_ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:24:
Lol, Iron man = permadeath, je squaddies ben je dus onherroepelijk kwijt. en zo hoort het ook
Wat dat betreft hebben de developers echt respect getoond voor de old skool fans.
Ik snap zelf de fascinatie met ironman niet helemaal, maar ik hou er ook niet van als een spel te moeilijk wordt.
Maar met je opmerking over old skool fans, bedoel je dan dat in het orgineel je ook alleen maar ironman kon spelen? Of is het meer algemeen dat dit iets is dat mensen zichzelf als beperking oplegden? Want in het laatste geval verwar je hierboven even "old skool fans" met "mensen die graag zichzelf beperken om extra uitdagingen te vinden".
Ik ben ook een speler van Syndicate of Jagged Alliance 2 van het eerste uur (wat wellicht als "old skool fan" geïnterpreteerd zou kunnen worden), maar dat heeft niks te maken met dat ik het spel niet herlaad als één van m'n mannetjes dood ging.
Ik heb nog maar één bug gehad: ik kon op een bepaald moment niets doen met twee van mijn soldaten die binnen een gebouw stonden. De andere twee kon ik wel netjes bedienen. Er waren natuurlijk 2 aliens in dat gebouw. Ik heb geprobeerd om ze nog te redden met de twee soldaten die ik wel kon bedienen, maar te laat natuurlijk. Hopeloos overhoop geschoten door die twee aliens.anandus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:10:
Camera heeft bij mij ook al een paar keer wonky gedaan, zeker als je met hoogteverschillen aan het werken bent. Ook al eens een vakje niet kunnen aanklikken om naartoe te bewegen zonder visuele reden waarom ik daar niet naartoe zou kunnen bewegen.
Bugs? Ja dus. Is het spel hierdoor niet fatsoenlijk te spelen? Nee, toch voor mij niet. En zeker niet om de tien minuten moeten reloaden.
Ik verwacht wel nog patches om die quirky bugs eruit te halen. Doet firaxis altijd. De bugs neem ik voorlopig voor lief. Niets ergs aan.
Ik wacht het dan wel even af hoe het gaat, als units echt zo vervangbaar zijn dan is het een mindere ramp, maar de uitdaging voor mij is meestal iedereen levend tot het einde van de missie brengen. Ik wacht wel af hoe het gaat worden, dit is mijn eerste XCOM game ooit dus ik wacht wel af.DeadKennedy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:38:
[...]
Een groot verschil met Fire Emblem is wel dat je mannetjes niet uniek zijn, elke nieuwe rookie kan na een paar missies je verloren sergeant vervangen, in Fire Emblem was er geen tweede Florina te vinden. In Fire Emblem wilde ik ook echt mijn dudes niet kwijt, maar in XCOM hoort dat er écht bij. Mijn devies: Wen d'r maar an!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Iron Man maakt eigenlijk het spel helemaal niet moeilijker of makkelijker. Eigenlijk kan je zonder Iron Man mode op ook perfect Iron Man spelen. Laad gewoon geen vroegere saves, omdat een missie is fout gegaan. Het feit dat het bestaat is gewoon omdat het heel verleidelijk is om na een gefaalde missie of een missie waar hypergelevelde soldaten doodgaan een vorige save terug te halen. Maar in principe is het spel na zo'n missie niet voorbij. Het gaat gewoon door en je kan de missie net zo goed opnieuw spelen zonder een vorige save te starten.henkie196 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:52:
[...]
Ik snap zelf de fascinatie met ironman niet helemaal, maar ik hou er ook niet van als een spel te moeilijk wordt.
TBS games zijn daar vrij gevoelig voor. Op dat vlak staat XCOM dichter bij een bordspel dan bij andere games. Neem je bij een bordspel je beurt terug als je iets fout hebt gedaan waardoor je in een slechtere positie staat. Als je in Risk met tien legers een gebied aanvalt met twee legers verdediging mag je dan van je medespeler je beurt neutraliseren als die aanval compleet foutgaat? Nee, op dat moment is dat pech of had je maar niet moeten aanvallen en/of blijven dooraanvallen. Of als je een dobbelsteen in een spel rolt en je actie mislukt enkel op een 1 en natuurlijk rol je dan een 1. Mag je dan opnieuw met de dobbelsteen rollen?
In XCOM is het laden van vorige saves eigenlijk net hetzelfde als je beurt terugnemen of een actie (rollen van een dobbelsteen bvb) ongedaan maken. Dat doe je niet, want dat vergalt het spelplezier en veel XCOM spelers beschouwen dan ook de Iron Man mode de enige juiste mode om XCOM te spelen. Dit is altijd inherent aan turn-based spellen. Omdat het tegen de computer is, lijkt het wel beter aanvaard te worden dan tegen menselijke tegenstanders (waar het uiteraard niet mogelijk is).
Soldaten zijn perfect vervangbaar. Als een unit doodgaat, verlies je eigenlijk nooit de unit, maar wel zijn XP en zijn behorende abilities die hij met die XP vergaard heeft. Er zijn altijd nieuwe units te recruteren, maar je moet erbij nemen dat het nog rookies zijn en dat ze gehard moeten worden door missies te doen met jou in het spel. Dat is echt het wezenlijke onderdeel van XCOM. Zonder dooie units zou XCOM geen XCOM zijn.ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:53:
[...]
Ik wacht het dan wel even af hoe het gaat, als units echt zo vervangbaar zijn dan is het een mindere ramp, maar de uitdaging voor mij is meestal iedereen levend tot het einde van de missie brengen. Ik wacht wel af hoe het gaat worden, dit is mijn eerste XCOM game ooit dus ik wacht wel af.
[ Voor 18% gewijzigd door DarthDavy op 10-10-2012 13:11 ]
Ik ga hem op de xbox spelen, maar vanavond toch het spel even uitproberen op de pcPhusebox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:08:
Kan vandaag eindelijk eraan beginnen, ik was na een half uurtje op Gamescom echt meteen hooked. Zijn er meer mensen hier die deze game op Xbox 360 (gaan) spelen?
Ik bedoel fanatieke spelers van de oude games, die doorgaans genoten van de zeer hoge moeilijkheidsgraad. De kans dat je halve squad door een blasterbomb geveld werd etc.. (heb wel eens de reload knop misbruikt in die situaties trouwens!)henkie196 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:52:
[...]
Maar met je opmerking over old skool fans, bedoel je dan dat in het orgineel je ook alleen maar ironman kon spelen? Of is het meer algemeen dat dit iets is dat mensen zichzelf als beperking oplegden? Want in het laatste geval verwar je hierboven even "old skool fans" met "mensen die graag zichzelf beperken om extra uitdagingen te vinden".
Dus omdat jij een VPN pijpje hebt draaien/vanaf een ander IP inlogt (misschien gebruik je die VPN voor je werk?? Misschien ben je daadwerkelijk in de VS op vakantie oid??) gaat Steam je permanent bannen en is het juridisch voor hen haalbaar je als betalende klant permanent de toegang tot honderden euro's content te ontzeggen? Hou toch op, pure SF noem ik dat. Ben je ook bang dat de CIA in je voortuin ligt toevallig?Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
En als je ongelijk hebt is hij honderden, if niet duizenden euro's aan games kwijt omdat z'n Steam account gebokt is.
Goede vergelijking imho: je mag van de wet niet dronken naar huis fietsen, maar ben jij bang dat je moet blazen en in de cel komt? Nee, want de politie heeft wel wat beters te doen dan die onzin te enforcen.
Maar goed, laten we er over ophouden. Een ieder moet doen wat hij zelf fijn vind. Ik speel liever en als ik bovenstaande zorgen met je deelde zou ik ook wachten tot vrijdag.
On topic: Van die bugs heb ik ook weinig gemerkt. De camera is soms wat vaagjes met hoogteverschillen inderdaad, maar verder is dat research verhaal de enige bug die ik heb gezien.
Mijn basis staat toch echt in europe (had maar 2 keuzes vanwege die #$%#$%$ tutorial), maar ik kreeg direct de alien autopsy filmpjes te zien. En er stond toch echt "3 days" in het menu. Verder verschenen/verdwenen de alien bodies willekeurig als research opties in het menu, zeker weten een bug.
Ow en het spel loopt duidelijk vloeiender dan de demo inderdaad.
[ Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 10-10-2012 13:33 ]
Bijna hetzelfde hier, eerst vanavond even testen op de PC dan de demo op de PS3, en indien overtuigd schaf ik wat aan...ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:16:
[...]
Ik ga hem op de xbox spelen, maar vanavond toch het spel even uitproberen op de pc
Ik heb hem op Gamescom op de Xbox 360 gespeeld en dat speelde goed moet ik zeggen. Ik ben bevoorrecht met een review exemplaar dus ik kan vanavond al aan de slag op de Xbox.ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:16:
[...]
Ik ga hem op de xbox spelen, maar vanavond toch het spel even uitproberen op de pc
Maar hopelijk zie ik nog mensen van jullie online, altijd beter om tegen tweakers te spelen dan wildvreemden.
Ik krijg ook het autopsie filmpje te zien als je research start in plaats van afrond. Het is vreemd maar weet niet zeker of het een bug is, het kan net zo goed een feature zijn_Anvil_ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:17:
On topic: Van die bugs heb ik ook weinig gemerkt. De camera is soms wat vaagjes met hoogteverschillen inderdaad, maar verder is dat research verhaal de enige bug die ik heb gezien.
Mijn basis staat toch echt in europe (had maar 2 keuzes vanwege die #$%#$%$ tutorial), maar ik kreeg direct de alien autopsy filmpje te zien. En er stond "3 days" in het menu. Verder verschenen/verdwenen de alien bodies willekeurig als research opties in het menu, zeker weten een bug.
Ow en het spel loopt duidelijk vloeiender dan de demo inderdaad.
[ Voor 4% gewijzigd door Cryonist op 10-10-2012 13:39 ]
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
_Anvil_ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:17:
[...] en is het juridisch voor hen haalbaar je als betalende klant permanent de toegang tot honderden euro's content te ontzeggen?
Waarom zou het juridisch niet haalbaar zijn?
Je hebt de licenties onder voorwaarden, breek je die voorwaarden, dan staan ze prima in hun recht
Menig account is geblokkeerd, kijk maar op de Steam forums hoe vaak mensen daarover klagen.
Misschien gedogen ze het, maar dat is geen reden om het te bagatelliseren
Dus je kunt kiezen: VPN met een klein risico dat je je acount kwijtraakt, of een paar dagen wachten.
Ik snap niet goed waarom hier zoveel discussie over is want er valt weinig te discussieren aangezien we er niks aan kunnen veranderen...
Ik heb mijn eigen research gedaan en mijn conclusie was dat het risico in dit specifieke geval verwaarloosbaar was.
En daarom ga ik vanavond weer lekker verder en kies jij ervoor om nog ff braaf te wachten

EDIT: DD zijn opmerking hierboven is spot on!
[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 10-10-2012 14:05 ]
Prima! De uitdaging ís ook om iedereen levend uit een missie te laten komen. Bij XCOM is dit alleen vrijwel onmogelijk, en dus minder erg dan in FE. Probeer het uit zou ik zeggen, ik denk best dat Fire Emblem fans dit leuk moeten vinden. Probeer dan wel ook eens door te spelen als je mannetjes kwijt bent geraakt, dat hoort er hier een beetje bij.ArgantosNL schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:53:
[...]
Ik wacht het dan wel even af hoe het gaat, als units echt zo vervangbaar zijn dan is het een mindere ramp, maar de uitdaging voor mij is meestal iedereen levend tot het einde van de missie brengen. Ik wacht wel af hoe het gaat worden, dit is mijn eerste XCOM game ooit dus ik wacht wel af.
P.S.
over het VPN gebeuren: het mag inderdaad officieel niet, als je het toch doet, loop je risico. Of iemand dit risico wil lopen moet iedereen voor zichzelf bepalen. Volgens mij is daarmee de "discussie" wel af
WEBN & chill (@IBKR)
De mensen die VPNen weten dat ook wel maar het zijn altijd de mensen die nooit dat soort zaken doen die het hardst blijven roepen dat je je hele account kwijtraakt. Dat leidt ook wel is tot irritatie zeker als desbetreffende roeptoeters geen ervaring erin hebben en dan doen alsof de pakkans 100% is.DeadKennedy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:10:
[...]
Prima! De uitdaging ís ook om iedereen levend uit een missie te laten komen. Bij XCOM is dit alleen vrijwel onmogelijk, en dus minder erg dan in FE. Probeer het uit zou ik zeggen, ik denk best dat Fire Emblem fans dit leuk moeten vinden. Probeer dan wel ook eens door te spelen als je mannetjes kwijt bent geraakt, dat hoort er hier een beetje bij.
P.S.
over het VPN gebeuren: het mag inderdaad officieel niet, als je het toch doet, loop je risico. Of iemand dit risico wil lopen moet iedereen voor zichzelf bepalen. Volgens mij is daarmee de "discussie" wel af
Zelf voor 25 euro xcom gekocht
25 euro? Nice! Ik vond €36 al best een goede deal op GreenManGaming.Postius schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:26:
[...]
De mensen die VPNen weten dat ook wel maar het zijn altijd de mensen die nooit dat soort zaken doen die het hardst blijven roepen dat je je hele account kwijtraakt. Dat leidt ook wel is tot irritatie zeker als desbetreffende roeptoeters geen ervaring erin hebben en dan doen alsof de pakkans 100% is.
Zelf voor 25 euro xcom gekocht.
WEBN & chill (@IBKR)
Dat gamekey topic op tweakers.net vind ik best een goeie. Zeker die key vergelijkings sites. Ja je moet wel mazzel hebben. Deze keer gelukkig voor mij!DeadKennedy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
25 euro? Nice! Ik vond €36 al best een goede deal op GreenManGaming.
Moet alleen wel even wachten maar dat is geen probleem. Dan maar even wat andere games, paar dagen wachten is ook niet echt een probleem.
Verwijderd
Evengoed is het voor de mensen die negatieve ervaring hebben vervelend om als je erop opmerkzaam maakt dat áls het fout gaat, je potentieel wel écht gezeik kunt hebben en zelfs geld kunt laten (want mijn steam account was heel erg niet gratis met z'n 50+ games erop) je als een roeptoeter zonder ervaring wordt weggezet door iemand die blijkbaar nooit problemen ervaren heeft.Postius schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:26:
[...]
De mensen die VPNen weten dat ook wel maar het zijn altijd de mensen die nooit dat soort zaken doen die het hardst blijven roepen dat je je hele account kwijtraakt. Dat leidt ook wel is tot irritatie zeker als desbetreffende roeptoeters geen ervaring erin hebben en dan doen alsof de pakkans 100% is.
Het is een beetje gokken of het goed zal gaan of niet. Ik heb in mijn directe omgeving de ervaring dat áls het mis gaat je weken zonder Steam zit en dan uiteindelijk een aantal games (lees: een portie geld) kwijt kunt zijn. En ik waardeer het dan ook heel erg om van jou een DM te krijgen waarin staat dat ik geen kennis van zaken heb en m'n mond moet houden.
De pakkans is geen 100% en zal geen 10% zijn en misschien niet eens 1%. Maar áls het fout gaat, kost het voor je het weet merkbaar knaken. En als ik dat schrijf dan is dat niet omdat ik iedereen angst aan wil jagen.
Oneens, want ik ben van mening dat het risico nihil is. Verwaarloosbaar, as in: moeten blazen en een boete krijgen omdat je met 5 biertjes op naar huis fietst.
-----------------------
Even uit interesse, die 25 euro, moet je dan via vpn een Russische key activeren ofzo?
Want dat zou ik dan weer niet durven met VPN
Sorry, maar ik geloof je niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:02:
[...]
. Ik heb in mijn directe omgeving de ervaring dat áls het mis gaat je weken zonder Steam zit en dan uiteindelijk een aantal games (lees: een portie geld) kwijt kunt zijn.
Tenminste, ik denk dat die mensen in jouw omgeving aan het frauderen waren of anderszins aan het " klooien" .
Het ging in deze gevallen echt niet om het "3 dagen eerder unlocken" truukje dat overduidelijk gedoogd wordt door Steam.
Verder weet ik wel dat Steam soms (extreem klein %) vanwege misverstanden mensen ten onrechte blokkeert, maar dat risico lopen we allemaal...
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik heb hem zelf voor de ps3 gehaald, mede om te laten zien dat er ook console bezitters zijn die diepere strategie spellen willen spelen en kopen. Daarnaast is mijn pc zo oud dat ik niet denk dat ik veel op grafisch vlak in zal leveren
Ik had eigenlijk het nieuws gemist dat er een echte xcom game in de maak was, pas na het lezen van een artikel @ Penny Arcade report vanochtend, had ik door dat dit niet de FPS betrof
[ Voor 5% gewijzigd door nioz op 10-10-2012 15:38 ]
Mooie verrassing voor jou! Veel plezier, volgens mij moet dit op een console ook echt heerlijk spelen.nioz schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:37:
Excuses als het al gemeld is (heb niet zoveel zin om de hele vpn discussie uit te pluizen) maar gamemania verkoopt xcom vandaag al (xbox en ps3 edities in ieder geval).
Ik heb hem zelf voor de ps3 gehaald, mede om te laten zien dat er ook console bezitters zijn die diepere strategie spellen willen spelen en kopen. Daarnaast is mijn pc zo oud dat ik niet denk dat ik veel op grafisch vlak in zal leveren
Ik had eigenlijk het nieuws gemist dat er een echte xcom game in de maak was, pas na het lezen van een artikel @ Penny Arcade report vanochtend, had ik door dat dit niet de FPS betrof
WEBN & chill (@IBKR)
Wat doen de reeds spelende tweakers trouwens qua squad roster? Zelf heb ik al diverse rookies een kans gegeven, waardoor ik al vrij snel meerdere specialisten had.
Zo kan ik bijv. een gewonde/overleden sniper direct vervangen door een andere en heb ik ook al de vrijheid om bijv. meerdere assault class squaddies in te zetten..
Ow en voor het capturen van live aliens krijgt een willekeurig groentje een felgeel armor plus een arc thrower. Als ie dat overleeft, wordt ie aan de club veteranen toegevoegd en mag een andere poor bastard de volgende keer een poging wagen.
Doet me denken aan de oude xcom, waar ik de rookies altijd met een stunrod en primed grenade als eerste de ufo instuurde. Succes jochie!
De survival rate was niet best, arme jongens

[ Voor 37% gewijzigd door _Anvil_ op 10-10-2012 15:57 ]
ja dat kan veel beter ik schoot ze toch liever van een afstand ook met rookies_Anvil_ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:52:
Doet me denken aan de oude xcom, waar ik de rookies altijd met een stunrod en primed grenade als eerste de ufo instuurde. Succes jochie!
De survival rate was niet best, arme jongens
was het trouwens niet een primed grenade in backpack voor als ze overgenomen werden.
Of ze wisten een alien te stunnen, dan mocht de rookie weer terugtrekken en hadden we buit.
Of de rookie dolf het onderspit, zodra hij viel ging de grenade in zn andere hand af en nam hij de bewuste alien mee
Soldiers onder de NL vlag doen er niet goed aan om bij mij te enlisten
Ik heb mn begin mannetjes hernoemd naar mezelf en wat vriendjes(en mn vriendinnetje). Wat echt hilarisch is. Mn vriendin werd gebombardeerd tot de assault klasse, echt hilarisch.
Wat me ook meevalt is het niveau van destructie aan de omgeving. Maar mochten mensen het op de PC hebben en een xbox controller. Dan raad ik je van harte aan met je gamepad te spelen. Het speelt soepeler dan tobo + Muis.
Oh ik speel op normal + iron mode. Herladen is voor mietjes en ik heb niet genoeg zelf discipline om niet te herladen. Game al lang genoeg om mezelf daarin te kennen
Ik ben benieuwd hoe lang het spel duurt. Het lijkt een goeie opvolger van Xcom al moet ik bekennen dat ik al zo erg gelukkig ben dat er een soort van Xcom game is die gewoon normaal/goed gedaan is. Werd tijd! Imo is xcom alles wat ik zoek in een game (spanning, micro management, base management, empire management, ontzettend hoog niveau immersie etc etc.
[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 10-10-2012 20:14 ]
WEBN & chill (@IBKR)
Ik vind juist dat gevoel van, NEEEEEEEEEEE FUUUUUUU en dat je moet blijven opletten omdat je anders wiped wel leuk. Dat en ik heb er genoeg vertrouwen in dat ik ondanks de nodige verliezen op normal het best moet aankunnen. De meeste games tegenwoordig zijn kinderspiel op normal.DeadKennedy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:39:
Ik speel nu Classic, maar wel mét reloaden, omdat ik wat meer van het spel wil zien en een beetje feeling wil hebben voor ik Iron Man aanzet. Ik reload als ik totaal verloren heb, niet als ik een level niet optimaal heb gespeeld. Totnogtoe een keer of 4, 5 gereload denk ik, en het gaat eigenlijk best soepel! Als ik hier een beetje doorheen ben, kijken of ik het op Iron Man ook kan

Spel is echt heerlijk, beste spel van dit jaar voor mij
[ Voor 11% gewijzigd door nioz op 11-10-2012 08:25 ]
Probeer Faster Then Light eens. Leuk hoor dat niet herladen. Zit je in sector 5 in je eerste game. Alles gaat goed. Blijkt dat vijanden die nu op je schip komen geen zuurstof nodig hebben (graphics zijn te simplistisch om dat van te voren door te hebben). Heb je dus voor niks zuurstof uit je schip gelaten. Robots slopen je schip, bemanning kan de medibay niet uit want alle andere kamers hebben geen zuurstof. Game overPostius schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:11:
Oh ik speel op normal + iron mode. Herladen is voor mietjes en ik heb niet genoeg zelf discipline om niet te herladen. Game al lang genoeg om mezelf daarin te kennenmaar dit soort spellen worden zoveel beter als je niet kan herladen. Anders volg je altijd het optimum pad.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
fysiek onmogelijk.Postius schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:11:
Het speelt soepeler dan tobo + Muis.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
OK het haalt het oude xcom nog niet maar komt erg dicht in de buurt, jammer dat ze het niet mogelijk hebben gemaakt om ufo's van de bodem van de oceaan te vissen
misschien ooit met een dlc?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Eerlijk duurt inderdaad het langst
En een Terror From The Deep als DLC... volgens mij waren ze daar niet heel happig op om te maken (hoewel ik TFTD nog iets beter dan UFO vond, maar das misschien omdat ik die als eerste speelde..)
Ik heb namelijk gisteravond (of nacht eigenlijk)...
En dan kom je op een slecht moment (groot deel squad al gemoved) 3 chrysalids tegen.. *brrr* even later kon ik het zombielijk van mn trouwe assault Lt. neerknallen
Ik had geen arc thrower bij me, dus de base commander niet levend gepakt. Weet niet of dit weer een verplichte stap in de research tree is, want het zal de volgende keer wel weer moeilijker zijn. Weet wel dat ie een mind control poging deed en ik toen een rocket heb gebruikt. Ga mn squaddies verder niet riskeren.
Mijn squad had net (deels) het 1e type armor (caradinges, niet dat vest dat een loadout slot verbuikt) en deels al lasers, maar de uitdaging was echt groot genoeg. en het plezier dus ook
Geen spijt van de moeilijkheidsgraad tot nu toe, iron man is echt super meer ook wel erg definitief. Zo heb ik 1 keer per ongeluk misgeklikt en een squaddie in het open veld gezet. Op zn moment wil je wel ff kunnen reloaden. Maar goed, hij heeft het overleefd en we klikken voortaan voorzichtiger
Ow en het base management is toch ook best leuk en zeker niet ondiep. Je moet echt je cash en resources goed balanceren, ook het bouwen van je basis vereist een goed plan. Het element waarbij je voldoende stroom moet hebben voegt een extra laag toe. Vergeleken met het orgineel heb je echt minder resources, je moet constant kiezen wat je met de materialen doet. Komt dor het kleine aantal ufo recovery's denk ik..
Minpuntje is wel dat je volgens mij echt maar 1 interceptor op de grotere ufo's af kunt sturen
[ Voor 20% gewijzigd door _Anvil_ op 11-10-2012 09:48 ]