Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:16:
[...]
Dan doe ik iets verkeerd want ik ben net voorbij de tutorial en heb al 6 casualties...
Twee daarvan waren omdat ik niet wist dat de Arc Thrower onder het commando Stun zat... duh, dus ik dacht WTF ik sta nu met 4 man recht naast deze sectoid en ik kan hem niet "Arc Throwen".
Lol, wat dacht je dan dat " stun" betekende?

Wel vervelend om iron man te spelen na zo'n blunder, ff reloaden kan niet.
Nu de
bange konijntjes verstandige tweakers ook kunnen spelen, stel ik voor om alleen nog spoilers te gebruiken voor de plotlijn of aliens/wapens die je pas later in het spel ontdekt.
Zelf ben ik toch echt ervaren met de oude games (ok, nooit verder dan veteran level geweest), maar ik heb toch een paar zenuwslopende missies gehad met veel gewonden en 1 (rookie) KIA.
Eerst een grote gelande UFO, waarbij ik al (zonder problemen) binnen was... bleken er 3 mutons in de kamer naast me te zitten. Zie dan maar eens voldoende afstand te nemen voordat ze je afslachten. Verder gooide er eentje een plasmagrenade, de explosie kwam dwars door de muur heen
De laatste ruimte bevatte 2 sectiod commanders die uiteraard precies een assault squaddie met scatter laser mind controllen. Die stond ook op een gevaarlijke positie tov de rest van mn squad. Zie dan maar eens bij die sectiods te komen met je door mutons toegetakelde team. Mijn favo Heavy Panzer (inmiddels kolonel) had nog 1 streepje health.. **brrrr**
Inmiddels snel mn heavies (heb er 2 tot 3 bij doorgaans) voorzien van heavy lasers, want met een LMG hou je geen muton tegen. Coole wapens, doet me denken aan de gatling lasers van Fallout.
Even later kwam ik een kleinere landed ufo tegen. Nadat ik moeiteloos de gebruikelijke floaters had neergemaaid (fijn dat ze vaak hoog de lucht in schieten, waar je hele squad er op kan prijschieten

) ...trof ik binnen wederom 2 sectiod commanders aan die prompt 2 squaddies via mind control overnamen.
Vervolgens met de rest van het team de ufo in gestormd en de beide sectiods kunnen neerleggen, voordat er doden vielen. Echt superspannend, deze actie had me net zo goed mn halve squad kunnen kosten. En met Iron man kun je daar uiteraard niets meer aan veranderen.
Wat dat betreft is Normal vaak moeilijk genoeg met mn huidige (onervaren) speelstijl. Achteraf gezien had ik beter met raketten en granaten de binnenkant van de ufo kunnen opblazen, dan maar wat minder spullen buitmaken.
Ik heb trouwens wel het idee dat ik gear verlies bij casualties, i.t.t. wat iemand hierboven aangaf.
Ow, en gisteravond mn eerste vastloper gehad tijdens die laatste missie. Kon na opnieuw opstarten en loaden in dezelfde beurt weer verder, dus bij ironman wordt er schijnbaar elke beurt gesaved. Niks van gemerkt, grappig.