[Multi] XCOM: Enemy Unknown

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Morphs schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:32:
Bah, en ik maar braaf wachten.... duurt toch wel lang moet ik zeggen :P Zit af en toe wat streams te kijken maar wil niks gespoilerd hebben :)

Eerlijk duurt inderdaad het langst :P
Troost je, ik zit ook mooi te wachten tot morgen, je bent niet alleen.

Het is voor mij de eerste X-COM game waar ik me aan zal wagen. De demo heb ik echter wel al achter de kiezen. Ik twijfel dan ook om de tutorial te spelen, aangezien die blijkbaar je mogelijkheden ook beperkt. Is de tutorial uitgebreider dan in de demo?

Ik wil het spel eigenlijk ook als iron man spelen, maar de bugs die al gemeld zijn doen me eraan twijfelen om daar onmiddellijk mee te beginnen. Ik heb geen zin om een ervaren soldier te verliezen door een bug die ervoor zorgt dat ik hem niet meer kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Morphs schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:32:
Bah, en ik maar braaf wachten.... duurt toch wel lang moet ik zeggen :P Zit af en toe wat streams te kijken maar wil niks gespoilerd hebben :)

Eerlijk duurt inderdaad het te langst :P
fixed :+

ik kon niet meer wachten en ik wilde er toch even van proeven en kijken hoe het beste te beginnen.
Wat kan je eigenlijk het beste als uit val basis kiezen, ik zit nu elke keer met geld tekort dus ik denk dat ik straks met die +30% income ga pakken. Zijn er betere keuzes o x-com guru's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Phusebox schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:26:
Hmm gisteren begonnen op Xbox, maar ik zag de Iron Man optie wel staan maar kon hem niet aanzetten? Vaag. Op de pc is het gewoon vinkje aanklikken neem ik aan, maar ik kreeg mijn "cursor" op de Xbox met geen mogelijkheid naar het Iron Man vakje... Vanavond maar eens opnieuw beginnen en nog eens proberen dan, alhoewel ik dan wel weer twee uur opnieuw moet doen.
Ik zat ook even te kijken op de ps3 (net besloten om opnieuw te beginnen zonder tutorial), maar je moet bij de moeilijkheidsgraad op de ps3 op vierkantje drukken (op xbox het kruisje denk ik?) om de optie zichtbaar te maken, maar die had je al gevonden. En dan gewoon verder naar beneden drukken, voorbij de hoogste moeilijkheidsgraad, dan kan je iron man en eventueel tutorial aan/uit zetten.

Overigens is het begin anders dan in de tutorial.. De eerste missie in ieder geval, ben nog niet verder dan dat nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

_Anvil_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:44:
Minpuntje is wel dat je volgens mij echt maar 1 interceptor op de grotere ufo's af kunt sturen :( enige dat ik heb kunnen doen was upgrades bouwen (o.a. Dodge) om ze een betere kans te geven. Maar ach, de betere craft wapens zijn in development ;)
De schade die een UFO op heeft gelopen wordt wel onthouden nadat een gevecht afgelopen is. Dus bij grotere UFOs is de truc om een Interceptor erop af te sturen, dan te vechten tot de Interceptor bijna verwoest is, dan op Abort klikken en vervolgens de hele boel opnieuw te beginnen met een andere Interceptor die je op dat continent hebt. Op die manier haal je ook Large UFOs zonder problemen neer.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

mattderi schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:45:
[...]
Het is voor mij de eerste X-COM game waar ik me aan zal wagen. De demo heb ik echter wel al achter de kiezen. Ik twijfel dan ook om de tutorial te spelen, aangezien die blijkbaar je mogelijkheden ook beperkt. Is de tutorial uitgebreider dan in de demo?
ja, de tutorial is uitgebreider dan in de demo. Vooral op je base management word je nog meer bij het handje genomen en stapje voor stapje geïntroduceerd. Zeker een aanrader om te doorlopen, maar na de tutorial zou ik toch herstarten (al was het maar om je basis niet in de EU of USA te moeten plaatsen). Da's dan wel twee uur herspelen, maar het is toch anders omdat je dingen kan anders doen dan in de tutorial. En zelfs die hele kleine stapjes kunnen belangrijk zijn later in het spel.

Anderzijds...

Bah, ik ben gisteren mijn Major Sniper verloren. :'(
Kerel zit altijd onder de meeste cover aliens te snipen, maar door de randomness van XCOM werden er aliens te dicht in zijn buurt gedeployed. Geen assault of heavy in de buurt om hem te helpen en mijn support guy (euh... girl ;) ) wou ik ook niet riskeren. Uiteindelijk is het mijn eigen fout: ik had hem zo ver mogelijk moeten verplaatsen en geen andere actie ondernemen, maar ik wou absoluut moven en nog schieten. Aangezien het de sniper is, moest dat met het pistool en die proppeschieter doet echt wel geen kloot damage. Ik wist dat eigenlijk niet, want ik had nog nooit met de sniper zijn pistool geschoten. Ik hou (hield :'( ) hem altijd op afstand in zoveel cover om aliens te snipen. Tijdens de aliens hun beurt werd hij dan hopeloos overhoop geknald. Wraak genomen door met de heavy een raket op die aliens hun hoofd te deponeren. Overkill, maar die frustratie moest er op dat ogenblik wel even uit.

Eerste loss die echt pijn doet. Da's een nieuwe sniper levellen en als je gewoon bent om met een high level sniper te spelen is het echt wel aanpassen tijdens de volgende missies qua speelstijl.

But that's XCOM baby! _/-\o_

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Gisteravond ben ik maar een ironman normal game gestart, nadat ik eerst wat heb rondgespeeld in een normal non-ironman sessie. Ik heb namelijk nooit eerder XCOM gespeeld en wou dus even een gevoel krijgen bij hoe alles werkt, inclusief research e.d. zonder dat ik direct “vast” zou komen te zitten. Daarbij werd al snel duidelijk dat mijn non-ironman sessie een ramp was: al snel verlieten 3 landen de council, omdat ik niet doorhad hoe belangrijk satellieten zijn (en duur :S).

Wonderbaarlijk genoeg heb ik amper slachtoffers/problemen in mijn ironman sessie. De eerste casualties waren mijn geliefde ervaren sniper en assault in een abduction missie (toevallig dezelfde map als de demo), wat wel enorm veel pijn deed. Vooral de assault was een “Noooooo!!!!”-moment,  aangezien hij 1 v/d 2 was met een plasma rifle (net unlocked) en hij al veel gevechten eerder had bepaald door een shotgun in het gezicht van aliens te plaatsen op cruciale momenten (which reminds me: Run & Gun is echt briljant). En daarnaast was hij mijn go-to stunner, die daarin nooit teleurstelde. Kortom: hij was een zeer gewaarde soldaat, die helaas door een domme move van mij (ik plaatste hem op het dak waar alle cover kapot was :S) en mijn plots blinde squad (2 rondes achter elkaar missen op de naderende Muton) al snel het dak rood kleurde. Gelukkig herpakte de rest v/d squad zich en wist de heavy de disc in 1 beurt kapot te knallen, terwijl de rest de 2 overgebleven Mutons eindelijk wist te raken. Helaas volgde niet veel later mijn sniper, die werd verrast toen een nieuwe Muton om de hoek kwam zetten en met 1 crit een abrupt einde maakte aan zijn carrière.

En dan wat tips die ik heb geleerd a.d.h.v. mijn eerste testsessie en heb toegepast in mijn ironman sessie (incl spoiler tag just-in-case):
spoiler:
Voor de ironman sessie had ik besloten om een aantal zaken anders aan te pakken t.o.v. mijn testsessie. Zo heb ik ditmaal z.s.m. een focus gelegd op armor research, waardoor mijn squad plots aardig wat hits kon soaken en heb ik direct de 5e en 6e squad slot gekocht (zodra dat kon). Pas daarna ben ik gestart met plasma weapon research (ditmaal de laser research maar overgeslagen omdat ik dankzij de testsessie wist dat je al snel plasma kunt unlocken die schijnbaar veel beter is). Tevens ben ik z.s.m. gaan zorgen voor steam power, gevolgd door een 2e sattelite uplink (incl extra sattelieten), wat zowel mijn cash flow aanzienlijk verbeterde en de panic beheersbaar maakte. Wel heb ik inmiddels gemerkt dat ik te laks ben geweest met het upgraden van mijn fighters: toen de 3e UFO een grote bleek te zijn, kon mijn Interceptor nog geen deuk in een pakje boter slaan, wat weer een hoop panic veroorzaakte :(

Kortom: ik kan zeker aanraden om eerst je Interceptors te bewapenen met een plasma gun, voordat je de squad gaat voorzien van light plasma rifles (wat dus weer een compleet andere research is). Je wordt namelijk zwaar afgestraft als een UFO ontsnapt, zowel door een enorme toename van panic en doordat de council je op de vingers tikt.

In ander nieuws: ik ben benieuwd hoe de Archangel Armor werkt. Dit lijkt mij namelijk de ideale manier om je snipers volop te benutten, maar het duurt nog even voor ik deze unlock. Moet je er b.v. rekening mee houden dat je deze alleen gebruikt als je zeker weet dat er geen aliens vlakbij zijn (ivm het gebrek aan cover)? Of krijgen die een penalty om je gastje te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben geen Guru, maar merk wel dat ik paar dingen anders had moeten doen :P

Mijn basis staat in europa (tutorials, anders wss afrika gepakt voor meer centen). Kom nu dus om in researchers, maar heb nog steeds maar 5 engineers. erg handig als je betere gear wil bouwen.
gelukkig heb ik geen geld meer, dus kan ik ook niets bouwen :P

Had gisteren nog een difficult mission ergens, had geen zin om men ranked soldiers er op af te sturen, dus squad van rookies op af gestuurd. Wel paar dooien, maar ook direct paar ranked soldier gekregen :P

sta nu voor de keuze (als ik ergens engineers vandaan kan toveren...) wat voor wapens ik ga gebruiken... Lasers of Plasma...
Is het verstandig volledig op een van deze twee te focussen of kan ik ze net zo goed allebei pakken??

trouwens, nog een vraag:
Als een van men soldiers dood gaat, krijg je dan zijn gear terug??
Had paar rookies met Arc thrower uitgerust, maar mijn voorraad van die dingen ging niet achteruit toen deze rookie dood ging...

[ Voor 12% gewijzigd door TepelStreeltje op 11-10-2012 10:47 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Naar het schijnt is plasma beter dan laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:41:
trouwens, nog een vraag:
Als een van men soldiers dood gaat, krijg je dan zijn gear terug??
Had paar rookies met Arc thrower uitgerust, maar mijn voorraad van die dingen ging niet achteruit toen deze rookie dood ging...
Klopt de gear hou je gelukkig! Ik heb al genoeg geld problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17
DarthDavy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:42:
Plasma is inderdaad een pure upgrade van laser, net als laser puur een upgrade is van je beginwapens. Plasma is wel een stuk kostbaarder om te maken, dus je moet óf heel veel aliens stunnen, óf heel veel geld hebben wil je uberhaupt gebruik kunnen maken van Plasma. Als je hier niet zoveel in wil investeren, is laser prima.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DarthDavy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:42:
maar ff in spoiler voor de mensen die het zelf (ingame) uit willen vinden en niet zoals ik op forums :P

spoiler:
Schijnbaar zijn de laser sniper en heavy ERG goed. Plasma is erg goed, alleen nogal duur om te maken. Als je enemies stunned gaat hun wapen niet stuk. makkelijke manier om aan plasma wapens te komen. Als je er genoeg hebt kan je ze verkopen, soms krijg je ook zon speciale pop up om plasma wapens te verkopen.

Voor mij lijkt het er dus op dat ik wat meer rookies met stun gun moet gaan uitrusten en ze op goed gelul op aliens moet gooien :P )

al met al komt het er denk ik op neer dat ik een nieuwe game moet beginnen en dan alles wat beter aan moet pakken.
2 satellites in europa is ook niet echt handig imho.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:48
Geld kun je krijgen via:

- extra satellites (wel nogal een investering: ruimte maken onder grond, uplink builden, sat zelf constructen)
- kiezen van missies die cash geven (zo kon ik opeens mijn thermal powerplant bouwen :p )
- verkopen van buitgemaakte spullen, maar dit kan snel ten koste van research of item constructie in de workshop gaan. Opletten dus.
- ??

IMHO niet nodig je basis in africa te bouwen dus.

Dat van die extra interceptors achter elkaar launchen wist ik niet, erg onlogisch dat je ze niet tegelijk kunt scramblen. Maar fijn dat het toch kan op een andere manier.

Ow en ik ben nul bugs tegengekomen. Eerder merkte ik iets op over autopsies, maar toen wist ik niet dat je vooraf al een filmpje te zien kreeg :)

Verder handhaaf ik nog steeds mijn tactiek om (bijna) elke missie minder ervaren squaddies mee te sturen.

Zo hoef ik veteranen nooit te vervangen door complete n00bs.

That is, tenzij mijn Heavy Majoor " Panzer" het onderspit delft, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren O-)

Panzer is wel vaak in de frontlinie te vinden, maar hij heeft evenveel armor als een muton, wat kan hem nou gebeuren?? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
_Anvil_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:31:
Panzer is wel vaak in de frontlinie te vinden, maar hij heeft evenveel armor als een muton, wat kan hem nou gebeuren?? d:)b
voorspelling volgende post _Anvil_:
Panzer is dood :'(

Ik heb gemerkt dat zeker in het begin als je voorzichtig speeld en niet al te veel units verliest dat je rookies ook langzaam beter worden. Mijn sniper "long shot" hoet nog maar een 1 rang tot max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Was opnieuw begonnen op normal en iron man. ZOnder tutorial. Maar toen mn basis vergalt! Haha teveel geld uit gegeven. Nog een 3de poging om opnieuw te gaan, dit keer wel denk ik met de tutorial setup, het is iig een stabiel begin.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Vermaak me goed tot nog toe. 1 keer opnieuw gestart omdat ik toch vond dat dingen beter konden en ik wilde van die tutorial stappen af. Dat en toch maar wat meer sattelieten dit keer. 1ste keer werd het toch snel flink rood, ook al doe je alles excellent. Gelukkig krijg je net rond die tijd wat om het weer te verlagen maar ik vraag me toch af of ik het ga redden om er niet een paar kwijt te raken.

Tot nog toe in Europa gestart, en dan 3 sattelites in USA geplant voor die bonus voor aircrafts. Nu ga ik voor die in Zuid Afrika zodra ik er de sattelieten voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Zonder enige ervaring met de voorganger van deze XCOM (maar wel met taktische rpg's) begonnen op normal + iron man. Alles ging voorspoedig voor de manschappen totdat er een live sample moest worden binnengehaald. Ik begin wel aardig wat haat richting die dokter te ontwikkelen, want het heeft nogal wat rookies het leven gekost. :P

Omdat ik tot dan weinig moeite had, werd ik wat overmoedig en ging ik meteen toen het mogelijk was de
spoiler:
alien basis
in. Halverwege de missie kreeg ik al het gevoel dat dit een erg slecht idee was (nog zonder dooien) en wou ik de mission aborten. Blijkbaar laat je dan je hele squad achter volgens de tooltip, dus dat was helaas geen optie meer. Blijkbaar was mijn gevoel overgewaaid richting de squad, want toen er zo'n spider de hoek om kwam rennen en een rookie te grazen nam brak meteen de pleuris en paniek uit. Resultaat: Een complete wipe waarbij mijn meest ervaren sniper, assault en heavy nog uit hun lijden moet worden verlost (alle 3 zombie ;()

Ik moet nu de puinhopen zien op te ruimen met een nieuwe squad die beter getraind en bewapend zal zijn...
Wat een geweldige game is dit tot nu toe!

1 vraagje aan de mensen die wat verder zijn: Is het mogelijk om game over te gaan na verloop van tijd als je bepaalde zaken niet ontdekt hebt? Ik kon me namelijk herinneren dat ik bij XCOM: Interceptor (die space sim achtige) een dikke basis en vloot had opgebouwd puur door me te concentreren op de economie. Op een gegeven moment kreeg ik een game over, omdat de aliens ergens een mega basis/vloot hadden gebouwd in een sector die ik niet had ontdekt/gescout...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
^^0nMe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:12:
Zonder enige ervaring met de voorganger van deze XCOM (maar wel met taktische rpg's) begonnen op normal + iron man. Alles ging voorspoedig voor de manschappen totdat er een live sample moest worden binnengehaald. Ik begin wel aardig wat haat richting die dokter te ontwikkelen, want het heeft nogal wat rookies het leven gekost. :P

Omdat ik tot dan weinig moeite had, werd ik wat overmoedig en ging ik meteen toen het mogelijk was de
spoiler:
alien basis
in. Halverwege de missie kreeg ik al het gevoel dat dit een erg slecht idee was (nog zonder dooien) en wou ik de mission aborten. Blijkbaar laat je dan je hele squad achter volgens de tooltip, dus dat was helaas geen optie meer. Blijkbaar was mijn gevoel overgewaaid richting de squad, want toen er zo'n spider de hoek om kwam rennen en een rookie te grazen nam brak meteen de pleuris en paniek uit. Resultaat: Een complete wipe waarbij mijn meest ervaren sniper, assault en heavy nog uit hun lijden moet worden verlost (alle 3 zombie ;()

Ik moet nu de puinhopen zien op te ruimen met een nieuwe squad die beter getraind en bewapend zal zijn...
Wat een geweldige game is dit tot nu toe!

1 vraagje aan de mensen die wat verder zijn: Is het mogelijk om game over te gaan na verloop van tijd als je bepaalde zaken niet ontdekt hebt? Ik kon me namelijk herinneren dat ik bij XCOM: Interceptor (die space sim achtige) een dikke basis en vloot had opgebouwd puur door me te concentreren op de economie. Op een gegeven moment kreeg ik een game over, omdat de aliens ergens een mega basis/vloot hadden gebouwd in een sector die ik niet had ontdekt/gescout...
De orginele Xcoms kon je inderdaad verliezen. Als je bijvoorbeeld in het begin te lang over iets had gedaan, kon dat later 10x zo hard terugkomen en dan mocht je kiezen tussen zaken als: Neem ik wapens zodat ik de aliens eindelijk dood kan krijgen of maak ik armour waardoor mn dudes niet meer geinstakilled worden. Als je op dat punt bent loopt het niet goed af :9.

Nu een nieuwe game beginnen! En ja met iron man. Die spanning is zoveel gruwelijker. En daarnaast vergeet ik toch altijd te saven.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 11-10-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Postius schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:25:

Nu een nieuwe game beginnen! En ja met iron man. Die spanning is zoveel gruwelijker. En daarnaast vergeet ik toch altijd te saven.
afaik zit er een autosave feature die je kan aanzetten in het menu

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Is het mogelijk om game over te gaan na verloop van tijd als je bepaalde zaken niet ontdekt hebt?
Ik zit nog te wachten op mijn unlock, maar wat ik weet uit eerdere delen is dat als teveel landen zich uit het Xcom project terugtrekken, Xcom geaborteerd wordt en de aliens uiteindelijk de aarde overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

Ja, je kunt verliezen - als je minder dan 8 council members over hebt, verlies je de game.

Edit: beaten to it by Morphs

[ Voor 6% gewijzigd door Garion op 11-10-2012 15:33 ]

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Morphs schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:30:
[...]

Ik zit nog te wachten op mijn unlock, maar wat ik weet uit eerdere delen is dat als teveel landen zich uit het Xcom project terugtrekken, Xcom geaborteert wordt en de aliens uiteindelijk de aarde overnemen.
Yup, dat is ook in deze XCOM weer het geval. Net zoals in de oude XCOM neemt de druk langzaam toe. In het nieuwe spel heb je een kaart waarop je goed kunt zien hoe hoog het "panic level" is in ieder land. Dit panic level neemt toe als er alien activiteiten zijn en neemt weer af als je de aliens opveegt of een sateliet boven het land hangt. Als een land aan het einde van de maand maximale panic heeft, dan verlaat dit land het project. Het is vrijwel onvermijdelijk dat je in de loop van de tijd landen verliest, maar je moet proberen de schade zoveel mogelijk beperkt te houden, zodat je genoeg tijd / funding overhoudt om jezelf voor te bereiden op de final missions.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
lol, mag ik echt niet meer praten over vpn?

Ik wordt namelijk sinds dinsdag bestookt met tweakers prive berichten van mensen die het ook willen, scheelt me veel tijd als ik de uitleg gewoon hier neerzet :p
Garion schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:31:
[...]

Ja, je kunt verliezen - als je minder dan 8 council members over hebt, verlies je de game.

Edit: beaten to it by Morphs
Is het niet andersom? 8 vertrekkende council members = game over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
_Anvil_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:25:

Is het niet andersom? 8 vertrekkende council members = game over?
Mmmm, zou kunnen. Ik heb zelf nog niet gespeeld als de brave en slechts gepreloade burger die ik ben.

Als ik je met vragen ga bestoken over VPN dan zou ik dit kunnen checken :P, maar "gelukkig voor jou" heb ik vanmiddag en vanavond toch geen tijd.

Mijn Xcom avonturen beginnen pas óf vannacht óf morgen. Hoewel.... kan heel goed allebei worden ;).

Nu was ik alleen niet van plan om dit echt te gaan testen. We (dr. Vahlen en ik) gaan natuurlijk niet meteen verliezen. Althans, da's niet het masterplan, natuurlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Garion op 11-10-2012 16:51 . Reden: spellingz ]

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Haha volgens mij heb ik nog nooit zo hard op een game gewacht :) nog iets meer dan 6 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Zeg, als ik de xbox versie wil kopen om aan iemand cadeau te doen. Waar kan ik die het goedkoopste halen en heb ik dat wel de editie met de custom armor ?

*kijkt op pricewatch*

cumbayaaaaaaa wat duur, 60 euro op bol.com?? Pfff, als je maar genoeg games koopt is een Pc goedkoper dan een console schijnbaar :p

[ Voor 34% gewijzigd door _Anvil_ op 11-10-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Op http://www.bol.com/nl/p/xcom-enemy-unknown/1004004011541983/ staat hij als pre-order. Dan moet je wel heel snel zijn aangezien het spel vanacht officieel gereleased wordt en dan krijg je die DLC er niet bij (hoewel dat vooral van de feitelijke box afhangt, waar de code in zit).

Waar hij het goedkoopst is moet je zelf ff onderzoeken, volgens mij is 60 euro wel ok voor een consolegame.

[ Voor 9% gewijzigd door Morphs op 11-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

_Anvil_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:21:
Zeg, als ik de xbox versie wil kopen om aan iemand cadeau te doen. Waar kan ik die het goedkoopste halen en heb ik dat wel de editie met de custom armor ?

*kijkt op pricewatch*

cumbayaaaaaaa wat duur, 60 euro op bol.com?? Pfff, als je maar genoeg games koopt is een Pc goedkoper dan een console schijnbaar :p
Budgetgaming.nl?

Mijn CE ligt bij de buren. En die zijn nu niet thuis :( En ik was vandaag niet thuis, en vanavond ook niet :(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

valt dit niet onder spoilers...
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

bamboe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

valt dit niet onder spoilers...
:*)
hahaha, voor sommig wel ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Overigens, is dit weer een school voorbeeld van hoe het niet moet. Piraten kunnen eerder spelen dan betalende klanten. Dan doe je het echt fout, ik snap ook niet waarom ze die retailers zoveel macht laten houden.

EN over dat spoiler taggen, laten we alsjeblieft niet alles gaan taggen. Er worden nu gewoon al normale missies die niet bijzonder zijn tussen spoilers gezetten. Als mensen echt helemaal niks willen weten voordat ze aan de game beginnen moeten ze gewoon niet in het topic komen.

Kijk je moet geen plottwist etc zomaar neerzetten, maar als mensen geen spoilers willen lezen is het handig uit het topic van de desbetreffende game weg te blijven :9

[ Voor 51% gewijzigd door Postius op 11-10-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Er is een leuke easter egg gevonden:

Hero units
http://www.pcgamer.com/20...am&ns_linkname=0&ns_fee=0

Zodra je dus een char. aanmaakt met een van de namen, worden achievements disabled. Ik denk ik zeg het nog maar een keertje erbij, voordat er weer vragen over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Postius schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:02:
Overigens, is dit weer een school voorbeeld van hoe het niet moet. Piraten kunnen eerder spelen dan betalende klanten. Dan doe je het echt fout, ik snap ook niet waarom ze die retailers zoveel macht laten houden.

EN over dat spoiler taggen, laten we alsjeblieft niet alles gaan taggen. Er worden nu gewoon al normale missies die niet bijzonder zijn tussen spoilers gezetten. Als mensen echt helemaal niks willen weten voordat ze aan de game beginnen moeten ze gewoon niet in het topic komen.

Kijk je moet geen plottwist etc zomaar neerzetten, maar als mensen geen spoilers willen lezen is het handig uit het topic van de desbetreffende game weg te blijven :9
Piraten? Ik dacht dat de meesten gewoon hun legale steam spel unlockte via vpn?
Ik heb zelf gewoon de legale ps3 versie gekocht bij gamemania op woensdag.

Misschien heb ik iets gemist, dat kan, maar het zou zonde zijn om iedereen die eerder speelt ten onrechte voor een piraat aan te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
verheug me best wel op de game; nog een paar uurtjes. heb eigenlijk nooit het origineel gespeeld, maar wel de hele UFO series (jaja, vast vloeken in de kerk).

Ben trouwens wel benieuwd of de steam-versie de laatste bugfixes heeft (zoals de video's in de juiste resolutie, en al die andere dingen die al in dit topic voorbij zijn gekomen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Op streams zag ik dat overwatch-schoten nog steeds door muur heen kunnen. Die bug lijkt nog niet gefixed. Nog drie uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Zonder de pret te willen bederven (ik wacht ook met smart op de game), is het vaak zo dat op steam de dag pas begint op de Nederlandse tijd van 19:00uur. Dus ik ga ervan uit dat ik morgen pas vanaf 19:00uur kan spelen. Hope I'm wrong...

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nioz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:24:
[...]

Misschien heb ik iets gemist, dat kan, maar het zou zonde zijn om iedereen die eerder speelt ten onrechte voor een piraat aan te zien :)
Ik geloof dat er wel al een Xbox 360 versie gelekt was, misschien doelt 'ie daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
DrClaw schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:33:
verheug me best wel op de game; nog een paar uurtjes. heb eigenlijk nooit het origineel gespeeld, maar wel de hele UFO series (jaja, vast vloeken in de kerk).

Ben trouwens wel benieuwd of de steam-versie de laatste bugfixes heeft (zoals de video's in de juiste resolutie, en al die andere dingen die al in dit topic voorbij zijn gekomen),
Vond de UFO games ook wel wat hebben, maar je merkt dat hier toch wel echt een wat degelijker team achter gezeten heeft en dat je er wat meer ingezogen wordt. Vooral Aftershock was een faal, hoewel ik Afterlight en Aftermath nog wel kon waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

nioz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:24:
[...]

XCOM is ook al sinds gisteren via minder legale manieren te verkrijgen. Zoals eerder door iemand werd aangehaald is dit (net zoals bijvoorbeeld ME3) in het voordeel van piraten. Het is jammer dat sommige publishers menen een gescheiden release willen en vervolgens gaan klagen dat hun spellen gepirate worden. Gelukkig voor de nette mensen wordt de game over 4 uur vrijgegeven op Steam.

Ik vind het overigens wel erg vreemd dat er nog geen review van Tweakers is. Dishonored was er 2 dagen geleden al en heeft dezelfde releasedatum. Medal of Honor krijgt zelfs meer aandacht en die is nog niet eens uit. First person action games zijn aantrekkelijker denk ik voor de markt.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Als Xcom noob moet ik zeggen dat ik de game best pittig vind, zelfs op Normal. Dat is als je, zoals ik, de hoop hebt al je soldaten in leven te houden. Er zijn al genoeg soldaten in hoge rang gesneuveld en volgens mij raak ik langzaam door de standaard voorraad heen. Heb er ook een hard hoofd in dat ik deze eerste speelbeurt tot een goed eind ga brengen.

Wat ik dan weer jammer vind, als het zo is, dat ik dan helemaal opnieuw moet beginnen en dezelfde missies krijg. Of is er enige randomness in de missies?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik durf het niet aan om te via de VPN te activeren dus ik start hem morgen wel. Ik speel X-com apocalypse nog wel eens via dosbox. Zitten er nu ook van die irritante brainsuckers in? Die vond ik echt overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Phusebox schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:33:
Als Xcom noob moet ik zeggen dat ik de game best pittig vind, zelfs op Normal. Dat is als je, zoals ik, de hoop hebt al je soldaten in leven te houden. Er zijn al genoeg soldaten in hoge rang gesneuveld en volgens mij raak ik langzaam door de standaard voorraad heen. Heb er ook een hard hoofd in dat ik deze eerste speelbeurt tot een goed eind ga brengen.

Wat ik dan weer jammer vind, als het zo is, dat ik dan helemaal opnieuw moet beginnen en dezelfde missies krijg. Of is er enige randomness in de missies?
Ik speel ook op normal (ironman) en ik heb een beetje het gevoel dat de moeilijkheid een sneeuwbaleffect is. Als de bal eenmaal aan het rollen is... (en dat kan twee kanten op ;) ). Ik heb wel een paar losses gehad (3 nu), maar ik heb de laatste paar games steeds alles weten te winnen zonder losses. Ik speel dan wel heel voorzichtig, loop voornamelijk de eerste zet en dan de tweede zet overwatch. Als ik wel twee zetten loop, dan is dat in principe alleen naar plekken waar al units staan of gedekt worden door een sniper. Heb op dit moment ook meer geld dan ik uit kan geven (nouja, officer training misschien..), t is bijna saai ;)

Maargoed, het zou me ook niet verbazen als ik straks toch ineens hard geslapped ga worden en mijn halve team kwijt raak ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
wtf... volgens mij is het 12 oktober (0:35) ... waarom mag ik de game nog niet spelen?

- edit - Steam opnieuw opgestart en opeens is m'n Xcom download nog maar op 85% en gaat hij weer downloaden. Misschien is het de DLC data die hij nu binnenhaalt... even in spanning afwachten dan maar. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze hem handmatig gaan activeren, zal waarschijnlijk gewoon aan de datum gekoppeld zijn..

[ Voor 65% gewijzigd door Morphs op 12-10-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 11:55
Kan iemand me uitleggen hoe die Squad Snipe perk werkt? Heb meerdere keren gehad dat ik een squad member had dat op een enemy kon vuren, maar mijn sniper op "no targets" stond.

Hoe snel zou je overigens een extra uplink moeten kunnen bouwen? Wil er al tijden één bouwen maar heb steeds te weinig engineer. Ik heb ondertussen een workshop maar kom nog steeds engineers tekort 8)7 .

Derde probleem dat ik heb is dat China 4/5 paniek heeft door een keuze uit de eerste missie (3/5 toen). Maar sindsdien nooit meer een missie in China kunnen doen...

[ Voor 51% gewijzigd door sdk1985 op 12-10-2012 00:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Hij doet het mensen! Enjoy! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

sdk1985 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:53:
Kan iemand me uitleggen hoe die Squad Snipe perk werkt? Heb meerdere keren gehad dat ik een squad member had dat op een enemy kon vuren, maar mijn sniper op "no targets" stond.

Hoe snel zou je overigens een extra uplink moeten kunnen bouwen? Wil er al tijden één bouwen maar heb steeds te weinig engineer. Ik heb ondertussen een workshop maar kom nog steeds engineers tekort 8)7 .

Derde probleem dat ik heb is dat China 4/5 paniek heeft door een keuze uit de eerste missie (3/5 toen). Maar sindsdien nooit meer een missie in China kunnen doen...
heeft voor groot deel te maken met de Line of Sight van de sniper.
als deze dus op een dak zit en je squaddie ziet een alien, die achter een boom/huis/koekblik zit, precies in LOS van die sniper, doettie niets :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 11:55
Had net een medium ufo crashsite. Hier heb ik voor het eerst iets aan mijn snipe perk gehad. Vanaf een heuvel konden twee snipers via de "ramen" van de ufo support geven (met name overwatch) aan de 3 andere squadleden binnen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Yeah, net vier uur gespeeld met plezier, Classic Iron Man uiteraard :) Net helaas m'n eerste casualy gehad net, plus een VIP die aan poison doodging. Je moet constant voorzichtig zijn heb ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nioz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Ik speel ook op normal (ironman) en ik heb een beetje het gevoel dat de moeilijkheid een sneeuwbaleffect is. Als de bal eenmaal aan het rollen is... (en dat kan twee kanten op ;) ). Ik heb wel een paar losses gehad (3 nu), maar ik heb de laatste paar games steeds alles weten te winnen zonder losses. Ik speel dan wel heel voorzichtig, loop voornamelijk de eerste zet en dan de tweede zet overwatch. Als ik wel twee zetten loop, dan is dat in principe alleen naar plekken waar al units staan of gedekt worden door een sniper. Heb op dit moment ook meer geld dan ik uit kan geven (nouja, officer training misschien..), t is bijna saai ;)

Maargoed, het zou me ook niet verbazen als ik straks toch ineens hard geslapped ga worden en mijn halve team kwijt raak ^_^
Dan doe ik iets verkeerd want ik ben net voorbij de tutorial en heb al 6 casualties...

Twee daarvan waren omdat ik niet wist dat de Arc Thrower onder het commando Stun zat... duh, dus ik dacht WTF ik sta nu met 4 man recht naast deze sectoid en ik kan hem niet "Arc Throwen".

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Mjah normal is dan ook best makkelijk :)

Speel maar eens op classic, ik ben eens in 3 turns dik gewiped :)

Aliens kwamen van voor toen ineens vanachter en BAM

en vooral die Terror missions pffff

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:16:
[...]

Dan doe ik iets verkeerd want ik ben net voorbij de tutorial en heb al 6 casualties...

Twee daarvan waren omdat ik niet wist dat de Arc Thrower onder het commando Stun zat... duh, dus ik dacht WTF ik sta nu met 4 man recht naast deze sectoid en ik kan hem niet "Arc Throwen".
Ik ben na de tutorial opnieuw begonnen, dat scheelt misschien?
spoiler:
Bij de eerste missie in de tutorial was er bij mij namelijk maar 1 overlevende, dus dat scheelt al de helft aan casualties. (Ik neem aan dat dit altijd zo is, aangezien je zelf je moves niet kan kiezen). Zonder tutorial was die missie er niet :)

Zat wel even te klooien om snel sattelieten in de lucht te krijgen. Had niet door dat ik ze ook al tijdens het maken van de uplink kon maken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Postius schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:02:
Excuseers, de meeste mensen die in de topic vertoeven en al het spel spelen zijn mensen die netjes legaal het spel op Steam gekocht hebben en daar 50 euro voor betaald hebben. Toevallig vertoeven die mensen allemaal deze week in de USA waar het spel al sinds dinsdag uit is, dus die kunnen eerder spelen dan de mensen die in de EU vertoeven. O-)

Soit, het spel is nu ook gereleased in de EU, dus we kunnen al dit gezever ook weer achter ons laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hoi mensen,

even een vraagje, ik speel op normal ,ik weet niet of ik iron man mode genomen heb, maar uit principe keer ik niet terug naar oudere saves, omdat ik het gevoel heb dat het de bedoeling is dat de game zo gespeeld wordt.
Nu ging alles goed, mijn sterkste soldier was zo +- lvl 7 (ken de ranks niet vanbuiten), en nu opeens in een missie is mijn hele squad gewiped van mijn sterkste soldiers....
Heb er nog 2 over van lvl 2 :-p
Kan ik het nog halen of zou ik beter helemaal opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik heb wel gemerkt dat je snel intercepters moet plaatsten waar je sattelites hebt hangen. kreeg in 1 week 2 keer in het zelfde land een iets grotere UFO en als die dingen landen heb je echt een rampen missie voor de boeg. Deze zijn echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jeej, binnen! *O*

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/oanrxx.jpg

Met bonuscontent:
* Classic XCOM soldier
* Soldier deco packs
* Complete colour customization
* Ringtones
* Wallpapers
* Soundtrack

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:16:
[...]

Lol, wat dacht je dan dat " stun" betekende? :) Wel vervelend om iron man te spelen na zo'n blunder, ff reloaden kan niet.

Nu de bange konijntjes verstandige tweakers ook kunnen spelen, stel ik voor om alleen nog spoilers te gebruiken voor de plotlijn of aliens/wapens die je pas later in het spel ontdekt.

Zelf ben ik toch echt ervaren met de oude games (ok, nooit verder dan veteran level geweest), maar ik heb toch een paar zenuwslopende missies gehad met veel gewonden en 1 (rookie) KIA.

Eerst een grote gelande UFO, waarbij ik al (zonder problemen) binnen was... bleken er 3 mutons in de kamer naast me te zitten. Zie dan maar eens voldoende afstand te nemen voordat ze je afslachten. Verder gooide er eentje een plasmagrenade, de explosie kwam dwars door de muur heen :(

De laatste ruimte bevatte 2 sectiod commanders die uiteraard precies een assault squaddie met scatter laser mind controllen. Die stond ook op een gevaarlijke positie tov de rest van mn squad. Zie dan maar eens bij die sectiods te komen met je door mutons toegetakelde team. Mijn favo Heavy Panzer (inmiddels kolonel) had nog 1 streepje health.. **brrrr**

Inmiddels snel mn heavies (heb er 2 tot 3 bij doorgaans) voorzien van heavy lasers, want met een LMG hou je geen muton tegen. Coole wapens, doet me denken aan de gatling lasers van Fallout.

Even later kwam ik een kleinere landed ufo tegen. Nadat ik moeiteloos de gebruikelijke floaters had neergemaaid (fijn dat ze vaak hoog de lucht in schieten, waar je hele squad er op kan prijschieten :p ) ...trof ik binnen wederom 2 sectiod commanders aan die prompt 2 squaddies via mind control overnamen.

Vervolgens met de rest van het team de ufo in gestormd en de beide sectiods kunnen neerleggen, voordat er doden vielen. Echt superspannend, deze actie had me net zo goed mn halve squad kunnen kosten. En met Iron man kun je daar uiteraard niets meer aan veranderen.

Wat dat betreft is Normal vaak moeilijk genoeg met mn huidige (onervaren) speelstijl. Achteraf gezien had ik beter met raketten en granaten de binnenkant van de ufo kunnen opblazen, dan maar wat minder spullen buitmaken.

Ik heb trouwens wel het idee dat ik gear verlies bij casualties, i.t.t. wat iemand hierboven aangaf.

Ow, en gisteravond mn eerste vastloper gehad tijdens die laatste missie. Kon na opnieuw opstarten en loaden in dezelfde beurt weer verder, dus bij ironman wordt er schijnbaar elke beurt gesaved. Niks van gemerkt, grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hmmz nu ik dit zo lees allemaal heb ik echt zin om morgen aan de slag te gaan met deze game :) (vanavond geen tijd)

Speel nog regelmatig potjes ufo met extender maar ben zeer benieuwd naar deze remake. Jammer alleen dat er geen base defense meer is schijnbaar.

Zijn er hier nog andere "superhuman ironman" veteranen? wat ik zo her en der lees geeft het best wel goed het oude gevoel weer.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Jeeeezus wat is het kapot moeilijk op Classic Iron Man!

Eerste paar missies gingen goed, zelfs eentje waarbij m'n beste man het rambo-stijl overleefde. Maar daarna echt wipe na wipe. Nu vier keer een heel squad verloren, Doom Meter halverwege en kom al te sterke aliens tegen (Chryssalids en Mutons).... Ik vrees het ergste.

Heb al wel twee minor bugs ontdekt:
- Na Alt-Tab kun je niet meer terugkomen in het spel.
- Na een missie resetten de armor skins naar skin 1.

Kun je deze ergens reporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben nu gewoon op normaal bezig, maar het spel is wel aardig lastig geworden. Zelfs op normal. Zit nog in het begin, was er een ufo geland. Niet neergestort, ik ga erin. 3x mutton, 2x commander en nog een handjevol andere units....WTF }:|

@hierboven: ZIjn geen bugs, licht aan jou systeem. Ik kan prima alt tabben en die 2de heb ik ook niet. Al lijkt die 2de me wel een bug

spoiler:
Hoe de neuk stun ik een mutton? Kwam ze net voor het eerste tegen, meteen de grond in gelaserd die dingen, maar 1tje had 2 HP over en ik kon hem niet stunnen :(, die arme rookie). Als in de stun faalde altijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Postius op 12-10-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Stunnen is volgens mij altijd zorgen voor 3hp of minder en bidden dat het lukt.

Kwam in het 2K xcom forum trouwens een zeer goede rij tips tegen van een speler die al aardig wat ervaring heeft op gedaan (6 playthroughs, pfff .. hebben die mensen geen baan, kids of andere zaken die op een normaal leven lijken :) )

http://forums.2kgames.com...al-Learn-From-My-Mistakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Postius schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:14:
Ik ben nu gewoon op normaal bezig, maar het spel is wel aardig lastig geworden. Zelfs op normal. Zit nog in het begin, was er een ufo geland. Niet neergestort, ik ga erin. 3x mutton, 2x commander en nog een handjevol andere units....WTF }:|
De ufo in? Lefgozer :p
Ik circel altijd zoveel mogelijk er omheen, sniper op afstand in positie, aussault en support er langzaam in. Bij de eerste commanders in zicht gelijk terugtrekken en proberen te flushen zodat de sniper zicht heeft. Uiteraard ontkom je er soms niet aan om naar binnen te gaan, maar ik probeer altijd het risico op meerdere groepen vijanden te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
@hierboven: ZIjn geen bugs, licht aan jou systeem.
Uiteraard is het wel een bug. Ik kan met elk ander spel alt-tabben. Vaak komen dit soort bugs doordat er geen rekening is gehouden met multi-monitor support (gebruik er twee). Naja gewoon niet alt-tabben dan.

Het game-over screen is wel teleurstellend. Geen plaatje met tekst dat je door je falend de mensheid hebt verdoemd ofzo. Het is nu gewoon een scerm met wat statistieken en de melding dat je verloren hebt.

Goed, tijd voor een nieuwe game. Classic Iron Man zonder tutorial dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Morphs schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

Uiteraard is het wel een bug. Ik kan met elk ander spel alt-tabben. Vaak komen dit soort bugs doordat er geen rekening is gehouden met multi-monitor support (gebruik er twee). Naja gewoon niet alt-tabben dan.

Het game-over screen is wel teleurstellend. Geen plaatje met tekst dat je door je falend de mensheid hebt verdoemd ofzo. Het is nu gewoon een scerm met wat statistieken en de melding dat je verloren hebt.

Goed, tijd voor een nieuwe game. Classic Iron Man zonder tutorial dan maar.
Speel je niet in windowless border dan? Echt een aanrader.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik kan maar beter opnieuw beginnen volgens mij als ik het zo lees hier...

@DeadKennedy; borderless window bedoel je? Ja het is vrijdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:21:
Hmm ik kan maar beter opnieuw beginnen volgens mij als ik het zo lees hier...

@DeadKennedy; borderless window bedoel je? Ja het is vrijdag...
Wow geweldig, die laat ik staan. Heel erg vrijdag hier.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Speel je niet in windowless border dan? Echt een aanrader.
Supertip, helemaal niet bij stil gestaan :) Bedankt en problem solved!

Ik vind het trouwens curieus dat zelfs wanneer je hele squad afgeslacht wordt, hun wapens niet verloren gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Morphs op 12-10-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff ben ik opnieuw begonnen ben ik na de eerste twee missies al drie man kwijt. Ik snap er niks van. Oh wacht de missie was nog niet afgelopen, vier kwijt nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:58:
Pff ben ik opnieuw begonnen ben ik na de eerste twee missies al drie man kwijt. Ik snap er niks van. Oh wacht de missie was nog niet afgelopen, vier kwijt nu.
In de eerste tutorial-missie raak je sowieso drie man kwijt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:58:
De tutorial missie verlies je er altijd 3

Verder, eerst je mannetjes normaal bewegen (binnen het blauwe gebied)en daarna pas gaan schieten/overwatch. Dus niet 1 mannetje volledig op bewegen en dan door naar de volgende. Das een stuk slechter.

Daarnaast, overwatch is koning, Dashing is een doodsvonnis.

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 12-10-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
anandus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:09:
[...]
In de eerste tutorial-missie raak je sowieso drie man kwijt :)
Nee zonder tutorial. Als ik opnieuw begin ga ik niet weer de tutorial doen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:31:
[...]

Nee zonder tutorial. Als ik opnieuw begin ga ik niet weer de tutorial doen hè.
In het begin zjin het toch vooral rookie's. Die zijn geen ramp om te verliezen, ze worden bij mij ook regelmatig afgeknalt >:).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GoUdViS schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:45:
[...]

In het begin zjin het toch vooral rookie's. Die zijn geen ramp om te verliezen, ze worden bij mij ook regelmatig afgeknalt >:).
Hmm tja ik heb gewoon het gevoel dat ik iets niet goed doe. Ze gaan af bij elk schot en missen alles. Vier keer achter elkaar missen met 65% is niet leuk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ook fijn dat men gewoon door muren heen kan schieten, slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
idclip kogels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Phusebox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Hmm tja ik heb gewoon het gevoel dat ik iets niet goed doe. Ze gaan af bij elk schot en missen alles. Vier keer achter elkaar missen met 65% is niet leuk meer...
Ja dat hebben ze mooi overgenomen uit de originele x-com, daar was dat zoniet erger. Zelfs als je naast een alien staat heb je vaak geen 100% en kun zul je nog steeds schoten missen. Dat is gewoon pech hebben.

Je kan een aantal zaken doen om risico's te beperken. In spoiler omdat sommige het zelf willen ontdekken.
spoiler:
Zoals Postius zei is dashen 9/10 keer een slecht plan. Verplaats je soldaten iedere keer in het blauwe stukje en zet ze op Overwatch. Dan heb je al 4 schoten gelost voordat de ronde begint! Reaction fire heeft wel een wat lagere accuracy maar ieder schot is mooi meegenomen.

Daarnaast werkt half cover (half schildje) vaak niet optimaal. Probeer altijd volle cover te vinden, dat scheelt veel met schoten incasseren. Een sniper (het liefst op high ground ) achter de rest van je units scheelt ook veel, door de hogere accuracy raken ze vaker en ze doen meer schade per schot dan soldaten met rifle. De talent dat ze kunnen schieten op units die in line of sight van squad mates staan is essentieel.
Assault met de talent dat ze twee maal kunnen schieten per turn is ook ideaal.

Ondanks alles zul je soldaten verliezen. Zorg daarom dat je minimaal 1 of 2 rookies hebt die je op de frontlinie zet. Op die manier train je gelijk vervangers voor je hogere ranks. Niks is vervelender dan je superteam verliezen en vervolgens met rookies proberen terror missies of grote ufo's aan te pakken. Meestal betekend dat het begin van een loss :).

Ten slot verwaarloos armor upgrades niet. Ik prioritiseer het zelfs gelijk of hoger dan wapens. Dode soldaten schieten niet ;)

Hopelijk heb je er wat aan!

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ik ben na de 2e wipe op de alien basis ook opnieuw begonnen, vooral omdat ik economisch zwaar in de knel zat. Nu zonder de tutorial begonnen met basis in Azie, zsm satelieten/uplinks gebouwd en zuid amerika er even snel bijgepakt als continent. De startbonussen van Azie (korting op upgrades soldaten en wapens) bevallen me erg goed. Ik had ook al vrij snel een 3e UFO neergehaald waarbij 2 mutons zaten terwijl ik nog met mijn begin wapens zat... Dankzij een heldhaftige rookie is het me gelukt om er 1 van te capturen nadat ik ze in paniek plat had genuked met granaten en raketten :D

Wat een verschil met de vorige game! Nu heb ik al voor het capturen van de key al een research credit voor light plasma rifle/plasma pistol. Het enige nadeel van de economische route is een gebrek aan firepower, zeker nadat ik eerst heb gekozen voor armor ipv scope/laser. Ik heb dan ook bizar veel geluk gehad bij een Terror missie waarbij je mensen moet redden. Er spawnden 3 spiders in een huis terwijl mijn team er ook in zat, aka ze konden geen kant op en gebrek aan veilige LOS. Gelukkig gingen er 2 eerst op de mensen af (heerlijk dat slachtvoer :D) zodat ik ze 1 voor 1 heb weten af te maken. Dan nog zit je met een hartslag van 200 omdat die ene klootzat in je team met 70% hitkans alsnog mist waardoor je nog 1 kans hebt voordat die spin de volgende beurt je hele team opeet. Ik heb dus noodgedwongen wel eens een raket moeten schieten tussen mijn eigen team in, puur omdat 1 dooie spin en een dooie teamlid beter is dan 1 levende en een zombie. :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Ook weer opnieuw begonnen, ik had financiële problemen. Nu heb ik Afrika gekozen als locatie voor me basis, ik wil namelijk een poging doen om meer aliens te stunnen en zo plasma weapons te unlocken. Lasers zijn goed hoor, maar na 3 games wil ik toch is proberen de aliens een koekje van eigen deeg te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
3 games, proest. Ben nog met mn 1e bezig en speel al sinds dinsdagavond (ok, dat is de tijd die ik over hou na werk, kids, mn meisje en nog wat andere zaken, maar toch)

Die tip hierboven om ufo's eerst rustig te omcirkelen ga ik ook maar eens toepassen. Ik loop doorgaans direct door de voordeur naar binnen, soms met een paar man tegelijk via een deurtje verder.

Na het hierboven beschreven akkefietje met 3 mutons achter een deur ben ik daar een beetje van genezen zeg maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
_Anvil_ schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:41:
3 games, proest. Ben nog met mn 1e bezig en speel al sinds dinsdagavond (ok, dat is de tijd die ik over hou na werk, kids, mn meisje en nog wat andere zaken, maar toch)

Die tip hierboven om ufo's eerst rustig te omcirkelen ga ik ook maar eens toepassen. Ik loop doorgaans direct door de voordeur naar binnen, soms met een paar man tegelijk via een deurtje verder.

Na het hierboven beschreven akkefietje met 3 mutons achter een deur ben ik daar een beetje van genezen zeg maar :p
Ach 3 dagen eerder unlocked en had een dag vrij, dus dan kan je best wat gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hoeveel staat xcom voor ps3 in MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
umm, wat is die field scan dinges waar de research dame telkens naar verwijst na alien autopsies? die zou meer info kunnen geven, maar weet niet wat ze bedoeld? Een scanner die ik nog moet researchen?

Trouwens net voor het eerst in lange tijd weer eens arc throwers meegenomen en een live floater plus een live muton gevangen. Vooral die laatste geeft een kick als het eenmaal lukt, leve supression tactieken :)

Ow en RIP dappere russische rookie die 1 van de arc throwers mocht hanteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:20:
umm, wat is die field scan dinges waar de research dame telkens naar verwijst na alien autopsies? die zou meer info kunnen geven, maar weet niet wat ze bedoeld? Een scanner die ik nog moet researchen?

Trouwens net voor het eerst in lange tijd weer eens arc throwers meegenomen en een live floater plus een live muton gevangen. Vooral die laatste geeft een kick als het eenmaal lukt, leve supression tactieken :)

Ow en RIP dappere russische rookie die 1 van de arc throwers mocht hanteren :/
Op je linkerstick drukken als je een alien in je vizier hebt. Krijg je meer info erover als je ze hebt ontleed. Geen idee welke knop dat op de pc is. Vond die nuis+tobo besturing vrij onnatuurlijk in dit spel afgezet tegen een gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
welnee, we hebben geen manual nodig :)

ik zal eens kijken straks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

eerste keer dat ik een mutton (naja, pack van 2) tegen kwam gelijk 1tje gestunned. hoef ik voorlopig ook niet meer te doen. heb voorlopig ook genoeg plasma wapens :D

Mijn eerste terror missie was wel feest zeg... zag het al aan komen, dus squad van 4 rookies die kant op gestuurd.
kon vrij snel op een dak komen, dus maar hele squad op het dak gezet en vanaf daar geprobeerd de spider (christalids?) naar de getver te schieten.
Lijkt me duidelijk dat dat niet uit pakte zoals ik had gehoopt :P
4 dooie rookies en australië die niet meer in me geloofd (had er net een satelite boven gehangen...)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
TepelStreeltje schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:37:
eerste keer dat ik een mutton (naja, pack van 2) tegen kwam gelijk 1tje gestunned. hoef ik voorlopig ook niet meer te doen. heb voorlopig ook genoeg plasma wapens :D

Mijn eerste terror missie was wel feest zeg... zag het al aan komen, dus squad van 4 rookies die kant op gestuurd.
kon vrij snel op een dak komen, dus maar hele squad op het dak gezet en vanaf daar geprobeerd de spider (christalids?) naar de getver te schieten.
Lijkt me duidelijk dat dat niet uit pakte zoals ik had gehoopt :P
4 dooie rookies en australië die niet meer in me geloofd (had er net een satelite boven gehangen...)
Oh dat is zuur zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik stuur echt nooit een team op pad met meer dan 1 rookie aan boord. Ik speel met 1 sniper, 2 assault, 1 heavy, 1 support en dan nog een 'random' class die ik wil trainen als backup. Speel wel op normal (iron man), dus ik weet niet of dit ook op hogere moeilijkheidsgraden haalbaar is. Als je rookies op pad stuurt dan vraag je om een loss, die missen alles ^_^

Ik ben vanmiddag helaas wel een heavy kwijt geraakt die major was, maargoed, had gelukkig al een backup klaar staan. Maar pijn deed het wel, zijn nickname was 'disco', ik kan slechts gissen naar de wijze waarop hij die verdiend heeft ;)

Hij stond achter cover, maar de eerste muton schoot de cover verrot, de tweede en derde hadden vrij spel en hun schoten waren crits, dus toen was het bye bye disco :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Sowieso stuur ik elke missie minimaal één rookie mee, soms met arc thrower. Altijd handig om wat Sergeants of Lieutenants als backup te hebben, en het vergt niet veel moeite. Ze zijn ook een goed(-koop) alternatief voor SHIVs als verkenners :P

Enige probleem wat ik tot nu toe ervaar is dat ik nog geen drones of cyberdiscs can stunnen. Neem aan dat hier extra research voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Heeft iemand al opgemerkt wat die elite soldier bonus pack doet? Ik merk daar niet veel van? Moet je dat unlocken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
finsdefis schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:58:
Sowieso stuur ik elke missie minimaal één rookie mee, soms met arc thrower. Altijd handig om wat Sergeants of Lieutenants als backup te hebben, en het vergt niet veel moeite. Ze zijn ook een goed(-koop) alternatief voor SHIVs als verkenners :P

Enige probleem wat ik tot nu toe ervaar is dat ik nog geen drones of cyberdiscs can stunnen. Neem aan dat hier extra research voor nodig is?
AFAIK kan dat gewoon niet.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
finsdefis schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:58:

Wat cyberdisc stunnen betreft
spoiler:
Die kan je voor zover ik weet niet stunnen. Je kan wel iets maken waarmee je de drone voor 1 battle kan overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Zucht.

Ging erg lekker vanavond, diverse missies zonder casualties, veel vooruitgang in reasearch and gear gemaakt etc.

Kreeg ik een simpele abdunction missie. "heej, das dat tankstation uit de eerste filmpjes tijdens de development van het spel... geinig"

Mja.. ...maar waarom moest ik nou met mn heavy tegen de gevel schieten (zag een muton binnen) en een pomp meenemen, oeps...eerste squaddie al zwaargewond..

De 6 mutons die zichtbaar werden in het gebouw waren 1 ding.. maar dr zweefde ook een cyberdisk verderop. Die deed een paar beurten niks (ik had het druk met de mutons) en gooide toen een granaat oid.

Hop, weer wat pompen de lucht in en 2 doden. Vervolgens een mijn (backup) sniper in paniek..

Die 2 doden waren majors! Grrrr... Op mijn andere sniper (thuis gelaten) en heavy class colonel "Panzer" na (die was gelukkig in PSI training) mn 2 meest ervaren soldiers :(

Wonder boven wonder de missie kunnen afmaken met de 3 survivors. Ik ga die vets missen, waren echt efficiënte killers.

Wijze les: ver weg van de pompen blijven. Dan maar proberen om te lopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Bedankt voor de tip :)
Ik vind dat af en toe ook wel tricky met auto's die ontploffen, want ik heb niet echt door wanneer en waarom dat gebeurt. Soms staan ze te smeulen en gebeurt er niets en soms ploffen ze ineens en staan er twee units met 5hp minder :s

Wat gebeurt er trouwens als je 'priority' (research of dingen bouwen etc) dingen niet doet of er in ieder geval lang mee wacht? Ga je dan ineens gameover omdat er een dikke invasie komt? Of wordt de council dan boos? Ik had namelijk erggens een tijdje mee gewacht (per ongeluk), maar ik had niet echt het idee dat het uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pompen en auto's moet je inderdaad ver weg van blijven :P

Ik heb ongegeneerd de hele dag lopen spelen, een heerlijk spel. Nog effe 1 missie doen ... aaargh :D

Ben een game op normal aan het doen, geen ironman, gaat lekker.
Veel foutjes gemaakt in het begin, ben al drie landen kwijt, maar you live and learn ;)
En 2 van mijn ventjes zijn nu over de 50 kills gegaan :9 No mercy :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
mattderi schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:06:
Heeft iemand al opgemerkt wat die elite soldier bonus pack doet? Ik merk daar niet veel van? Moet je dat unlocken misschien?
Volgens mij zorgt die bonus pack er juist voor dat je je Soldier's helemaal kunt customizen met 30+ kleuren armor e.d.

Heb trouwens de download-edite, daar hoefde ik geen aparte code voor de DLC in te vullen.

[ Voor 5% gewijzigd door Morphs op 13-10-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben wel een paar frappante bugs tegengekomen.

De leukste is tot nu toe dat mijn SHIV niet als robotplatform op het toneel verscheen maar als een vrouwelijk personage met wit armour en zonder hoofd. Stats waren verder gelijk. Enig nadeel is dat mijn SHIV in paniek raakte. Dit was natuurlijk jammer aan de ene kant, aan de andere weergaf dit de enorme technologische sprong voorwaarts die in 1 slag werd gemaakt. Een ai werd zelfbewust en toonde emoties! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Mijn baas is natuurlijk óók nog psionic! Hoe awesome.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PQMcV.jpg

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:35:
Pompen en auto's moet je inderdaad ver weg van blijven :P

Ik heb ongegeneerd de hele dag lopen spelen, een heerlijk spel. Nog effe 1 missie doen ... aaargh :D

Ben een game op normal aan het doen, geen ironman, gaat lekker.
Veel foutjes gemaakt in het begin, ben al drie landen kwijt, maar you live and learn ;)
En 2 van mijn ventjes zijn nu over de 50 kills gegaan :9 No mercy :7
Verdomme ik ook, en ik moet morgen weer werken :D

Het is wel echt weer een Firaxis titel. Net zoals Civ wil je inderdaad net weer de volgende beurt cq. ontwikkeling afwachten. En dan wordt het weer zó spannend dat je niet weg wil. En dan wéér die extra beurt. Typisch haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
nioz schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:11:
[...]

Wat cyberdisc stunnen betreft
spoiler:
Die kan je voor zover ik weet niet stunnen. Je kan wel iets maken waarmee je de drone voor 1 battle kan overnemen
Ah ok, thanks. Ik wil namelijk zo min mogelijk research missen.

spoiler:
Vind de research tree tot nu toe overigens relatief beperkt.. Er werd vaak geroepen door de devs dat je nooit in één game alle research zou kunnen doen. Wellicht is dat zo, maar ik heb tot nu toe vaak enkel de keuze moeten maken of ik de prioriteit op weapons, armor, of interceptor tech leg. En sommige dingen laat ik achterwege, zoals pistols (hoewel wellicht handig voor een sniper). Zodra je namelijk eenmaal research cred hebt voor een soort tech raas je er zo doorheen.

Had bijvoorbeeld bij Civ net wat vaker de twijfel tussen bijvoorbeeld militaire tech of economische tech, hoewel je het uiteindelijk gewoon allemaal doet. Denk dat ik vooral iets 'spannends' of 'nieuws' mis. Het is allemaal wel een beetje voorspelbaar namelijk. Maargoed, op classic zal de keuzedruk er iig wat meer achter zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kijk, dat lijkt tenminste ergens op:

Gogogo, modding community!
(Nb. Het is nóg niet helemaal voor elkaar dat je meer ventjes kan hebben, maar men is er druk mee bezig zoals je ziet)

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 13-10-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Vriending moet dit weekend werken, dus ik heb de digitale portmonee getrokken en ben er eens voor gaan zitten (, wachten tot Steam de meuk geinstalleerd heeft :+). Ik was met 40 minuten door de demo heen, maar het oude XCOM gevoel was er al na 10 minuten. Heerlijk! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Kiss your weekend goodbye dude :)

@anandus: je speelt geen IM mode lees ik? volgens mij ben je toch een zeer ervaren TBS gamer (oa civ), maar wellicht wil je een test run doen? Ben benieuwd hoe vaak je de reload button inramt :)

Als ik in het pompstation drama hierboven een reload optie had, was de kans zeer groot geworden dat ik hem gebruikt had.

1 van de 2 dode majors was een Support die al vanaf missie 2 (na de tutorial) aan de meeste gevechten had meegenomen. Behalve een moordmachine was het ook een geweldige medic met zn 3x medikit. De door het spel gekozen nickname Angel heb ik dus zo gelaten.

Nu ik missies zonder hem speel voel je pas het gemis. RIP ;w
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste