[Multi] XCOM: Enemy Unknown

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:29:
[...]
Ik denk niet dat het gaat om het feit dat je kritiek hebt maar meer om de manier waarop je dat uit. Ik zeg ongeveer hetzelfde als jij alleen zijn mensen eerder geneigd om mijn kritiek te accepteren en dat heeft een reden.
QFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
Morphs schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Wat me wel opvalt, en misschien ligt het aan dit type spel, is de hoeveelheid ontevredenheid over het spel. Niet per se van jou, maar wat ik zo in het algemeen lees hier en op de 2kgames fora.

Ik ben wel benieuwd waar het vandaan komt.
Sampling bias. De ontevreden, mierenneukerige, en diehard spelers zijn een beetje oververtegenwoordigd op forums. De tevreden spelers hoor je niet.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Het is dat, ik ken genoeg spelers die de oude en de nieuwe x-com zeer goed vinden. En die zijn de laatste week gewoon al hun vrije tijd aan het spelen. Geen tijd om forums te checken want het is snel genoeg middernacht door waardoor ze de dag erna moe op het werk zitten.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
4bit schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:09:
Geen tijd om forums te checken want het is snel genoeg middernacht door waardoor ze de dag erna moe op het werk zitten.
Lol, ik heb deze week inderdaad opvallend vaak net te weinig slaap gehad :)
[b]NLxAROSA schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:32:
Persoonlijk stoor ik me alleen aan de wederzijdse spot en de free turn voor de AI. Replayability moet ik nog achter komen. ;)
True, units hebben niet echt meer "voorkant" of "achterkant" waardoor je ze kunt besluipen. De free-turn kun je overigens wel in je voordeel gebruiken. Als je zorgt dat je al een aantal man op overwatch hebt staan en dan een groepje ontdekt, dan is de kans groot dat je met reaction fire kunt schieten als de aliens dekking zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vanaf wanneer kan je aliens capturen? Ik ben nu net in de tweede missie en daar kreeg ik wel te horen dat ik een alien kon capturen (een Thin Man) maar ik heb nergens de optie gevonden...

Oh ja, vind iemand anders het ook wat vervelend dat de camera steeds weer naar beneden inzoomt wanneer je een soldaat selecteert?

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 17-10-2012 18:28 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Je moet daarvoor een van de eerste research topics uitvoeren. Ik geloof dat het xeno-biology is of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Morphs schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:26:
Je moet daarvoor een van de eerste research topics uitvoeren. Ik geloof dat het xeno-biology is of iets in die richting.
Yup dan een Alien Living Compartment (of iets in die richting) bouwen, dan onderzoek doen naar de Arc Thrower, die vervolgens bouwen en kopen DAN kan een poging doen om een alien te capturen :) (3 of minder HP en dan is het zo goed als een capture)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm beetje gek dat ze dan in de eerste missie (na de tutorial) al zeggen dat ik een alien moet (het beste) kan vangen :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
bah, net m'n hele squad gewiped door twee mind controllers.. ben compleet weerloos tegen mind controls.. wat doen jullie? gelijk erheen rushen? ging namelijk gewoon door met langzaam naar voren trekken van troops, maar de 1 naar de ander werd controlled..

vind het trouwens ook wel ietwat slecht dat er nog geen patch is gekomen voor de bugs waardoor je gewoon vast komt te zitten met een spel. in mijn geval zit ik met een save vast door de 2 interceptor bug.. het is nu.. wat.. 6 dagen na launch?.. had toch wel iets verwacht. ok geen oplossing misschien, maar tot nu toe is de bug nog niet eens erkend door 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Rexcore schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:19:
bah, net m'n hele squad gewiped door twee mind controllers.. ben compleet weerloos tegen mind controls.. wat doen jullie? gelijk erheen rushen? ging namelijk gewoon door met langzaam naar voren trekken van troops, maar de 1 naar de ander werd controlled..
Psi-enemies zoveel mogelijk rushen. Ethereals maken geen gebruik van wapens en Sectoid Commanders hebben enkel een pistooltje, dat niet heel erg gevaarlijk is ten opzichte van psi-aanvallen. Als je een mind controller omlegt, dan is je soldaat direct weer bevrijd, dus focus-fire de vijanden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
En als dat niet in één keer lukt, doe ik ook nog een disabling shot van een sniper op m'n mindcontrolled soldier. Nauwelijks (of zelfs geen?) schade, maar hij kan in ieder geval niet meer schieten met zijn primary de volgende beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
NLxAROSA schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:55:
En als dat niet in één keer lukt, doe ik ook nog een disabling shot van een sniper op m'n mindcontrolled soldier. Nauwelijks (of zelfs geen?) schade, maar hij kan in ieder geval niet meer schieten met zijn primary de volgende beurt.
Up to 1 dmg, dus altijd doen als je de kans hebt!

[ Voor 5% gewijzigd door Jveer op 17-10-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MrVegeta schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:30:
Hm beetje gek dat ze dan in de eerste missie (na de tutorial) al zeggen dat ik een alien moet (het beste) kan vangen :p.
Dat is dan je "lange" termijn objective. Moet je weer research voor doen. Die ene waar dan heel groot priority bij staat :9 . Dan heb je een arc thrower en kan je enemies stunnen, wat de nodige voordelen heeft (wapens blijven intact). Mijn assault hadden standaard die arc thrower. En als het kan op het laatst stunnen. Die plasma rifles moet je zelf voor 250 simdollars kopen dus het bespaart aardig als je wapens kan pakken van de aliens.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die dokter zei het letterlijk tijdens de missie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexcore schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:19:
Alleen Sectoid Commanders en Ethereals hebben die mogelijkheid. Nou Sectoid Commanders zijn heel makkelijk neer te halen omdat ze toch maar weinig healt en geen armour hebben. Ethereals moet je gewoon met zoveel mogelijk man rushen. Als je eenmaal Psi abilities krijgt krijg je ook de mogelijkheid om Psi inspiration te gebruiken, daarmee kan je iemand van mind control bevrijden.

In UFO missies zitten Commanders en Sectoids bijna altijd op dezelfde plek, probeer deze plek te vinden en pas je tactiek aan op deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:53
Kom toch iets dermate raars tegen dat ik het hier ff wil vragen.

spoiler:
Onderscheppen van de overseeer UFO schiet niet echt op:

- aantal keer met gewone interceptor geprobeerd, weet dat het met een Firestorm moet, maar ik dacht dat het met die boost module wellicht toch kon..
- daarna was mn Firestorm af, deze schoot een tijdje op de overseer UFO (met plasma cannon), maar deze ontsnapte toch..
- vervolgens geprobeerd met een Firestorm UFO plus gebruik van Boost... en wederom ontsnapte het kreng

Enige dat ik me nu kan bedenken is het EMP cannon maar aan mn Firestorm hangen? Mn boost power-ups zijn op dus ik moet weer wat cyberdisks neerknallen voor ik nieuwe kan bouwen.

Hoop niet dat al die gemiste intercepts mn maandscore verknallen :(

Verder nog steeds nul bugs tegengekomen (tenzij je de soms irritant springende camera meetelt), *klopt af*

(Mijn steam staat trouwens al sinds 9 oktober offline, dus heb geen patches o.i.d. binnengehaald.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:04:

spoiler:

- aantal keer met gewone interceptor geprobeerd, weet dat het met een Firestorm moet, maar ik dacht dat het met die boost module wellicht toch kon..
- daarna was mn Firestorm af, deze schoot een tijdje op de overseer UFO (met plasma cannon), maar deze ontsnapte toch..
- vervolgens geprobeerd met een Firestorm UFO plus gebruik van Boost... en wederom ontsnapte het kreng

Enige dat ik me nu kan bedenken is het EMP cannon maar aan mn Firestorm hangen? Mn boost power-ups zijn op dus ik moet weer wat cyberdisks neerknallen voor ik nieuwe kan bouwen.

Verder nog steeds nul bugs tegengekomen (tenzij je de soms irritant springende camera meetelt), *klopt af*

(Mijn steam staat trouwens al sinds 9 oktober offline, dus heb geen patches o.i.d. binnengehaald.)
spoiler:
Firebird met plasma deed het bij mij prima. Misschien nog een keer proberen?
Oh geen boosts o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

_Anvil_ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:04:

spoiler:

Je kunt UFOs met meer dan 1 van je vliegtuigen aanvallen als je dat achter elkaar doet. Dus eerst met de ene aanvallen, wachten tot die aanval is afgeslagen en als de UFO dan nog vliegt, kun je de volgende erop af sturen. Er zit een random-factor in air battles (miskans van het wapen), dus je zult niet altijd genoeg vuurkracht hebben, zelfs met Firestorm + Plasma, als je pech hebt met de schoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
Argh, net bezig met een gelande UFO (cargo) dacht alles gehad te hebben.
Naja kennelijk niet, beetje zoeken. Staat er ineens zo'n Sectopod naast mn Assault @ Colonel.
Kreeg niet eens de kans om weg te rennen, hij werd volledig weg geblazen. Critical dus ik snel mm doc die kant op. Kon nog net in range in cover duiken. Wilde volgende turn healen.
nope Sectopod gooit eerst een missle attack op mn doc, Cover weg en Assault gast alsnog dood.
En om het af te maken nog ff zo'n beam.

Verder gaat ie best lekker. Iedereen in Titan armor, sniper in arcangel. Alles plasma en 2 assault met Alloy :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LordMithril schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:51:
Argh, net bezig met een gelande UFO (cargo) dacht alles gehad te hebben.
Naja kennelijk niet, beetje zoeken. Staat er ineens zo'n Sectopod naast mn Assault @ Colonel.
Kreeg niet eens de kans om weg te rennen, hij werd volledig weg geblazen. Critical dus ik snel mm doc die kant op. Kon nog net in range in cover duiken. Wilde volgende turn healen.
nope Sectopod gooit eerst een missle attack op mn doc, Cover weg en Assault gast alsnog dood.
En om het af te maken nog ff zo'n beam.

Verder gaat ie best lekker. Iedereen in Titan armor, sniper in arcangel. Alles plasma en 2 assault met Alloy :)
Haha ja zo'n situatie ook meegemaakt. Het enige wat ik eigelijk kon denken naast FFUUU was, beter geven ze mij dat beam cannon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een defusal missie gedaan in het treinstation. 2 snipers met Archangel en Plasma sniper helemaal boven achterin het veld gezet, rest van het team gaat op recon (2 in de trein voor het geval dat). Thin man reveal, bam Thin man weg. Zo mijn weg naar de bom gevochten, op het moment dat ik de bom uitschakel spawnen ineens 6 Thin men. Sniper erop en wat denk je, In the zone! In een klap bam alle 6 met dezelfde sniper weg gewerkt.

Die map is zo kinderlijk eenvoudig, ongelooflijk dat die erin zit. Zo heb je nog een paar andere maps die geheel open veld zijn met wat cover hier en daar. Die maps vermeid ik met multiplayer. Iedereen pakt plasma sniper met wat goedkopere recon units en proberen zo het veld leeg te vegen, daar is snel de lol van af.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me kostelijk vermaakt met de game. fijn spel, foutjes keek ik gewoon overheen. gewoon weer beetje vanouds turnbasen. zo mogen er meer komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
MrVegeta schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:24:
Oh ja, vind iemand anders het ook wat vervelend dat de camera steeds weer naar beneden inzoomt wanneer je een soldaat selecteert?
Zoom je met de middelste muisknop of alt+scrollwheel, of enkel het scrollwheel? Enkel het scrollwheel is namelijk geen zoomen maar gewoon een andere etage bekijken.

Ik lees hierboven iemand over wapens preserven van je enemies, maar bij mij gebeurt bij bijna elke enemy dat het wapen uit elkaar spat bij het killen. Is er gewoon een hele kleine kans, of lukt het enkel met stunnen? Zijn er dan nog verdere uses aan het stunnen van enemies die je al een keertje eerder hebt gecaptured?

edit: voor de tablet bezitters: de game doet het verassend goed i.c.m. Splashtop (voor zowel iOS als Android), gezien vrijwel alles met de muis gaat!

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-10-2012 11:36 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
LiquidT_NL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:10:
[...]
Ik lees hierboven iemand over wapens preserven van je enemies, maar bij mij gebeurt bij bijna elke enemy dat het wapen uit elkaar spat bij het killen. Is er gewoon een hele kleine kans, of lukt het enkel met stunnen? Zijn er dan nog verdere uses aan het stunnen van enemies die je al een keertje eerder hebt gecaptured?
in het onderzoek naar 'alian weapons' (een van de eerste dingen die je researched) staat dat de wapens van aliens kapot gaan als de eigenaar ervan dood gaat.
het recovern van alien wapens kan dus idd alleen met stun.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:48
Wapens blijven alleen bewaard als je aliens stunned meeneemt. Na de eerste alien van een bepaald type heeft dat voor zover ik weet behalve het bewaard blijven van het wapen geen verder nut meer. Betekent ook dat een Muton Berserker (geloof ik), die alleen een klauw heeft, dus geen nut meer heeft om te stunnen, na de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Countess schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

in het onderzoek naar 'alian weapons' (een van de eerste dingen die je researched) staat dat de wapens van aliens kapot gaan als de eigenaar ervan dood gaat.
het recovern van alien wapens kan dus idd alleen met stun.
Aha thanks voor de verheldering. Meteen een reden om af en toe iemand een flinke lel te verkopen i.p.v. vermoorden, bedankt! Ik heb al die tekst wel geskimd, maar dan mis je dus wel eens wat!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Improved stun heeft 95% kans om te werken (en werkt bij hogere health) en stunnen heeft geen last van cover. Vanwege die redenen kan het soms nog steeds de moeite zijn om stun te gebruiken ipv een regulier wapen. Vooral als je noodgedwongen een lagere level mee moet nemen. Stun werkt nog tot 3 vakjes weg, dus je hoeft niet exact naast een vijand te staan. Maak daar gebruik van

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Moet zeggen dat ik het enige wat ik echt mis tov het origineel, de aliens zijn die precies op het meest ongelukkige moment door een deur heen komen. Nu zijn het eigenlijk alleen berserkers die ik het heb zien doen, en dan alleen als er al contact was.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ijdod schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:29:
Moet zeggen dat ik het enige wat ik echt mis tov het origineel, de aliens zijn die precies op het meest ongelukkige moment door een deur heen komen. Nu zijn het eigenlijk alleen berserkers die ik het heb zien doen, en dan alleen als er al contact was.
Ja, wat mij betreft mogen ze zich ook wel wat dynamischer gedragen in abductions en crashed UFOs, nu blijven ze altijd een beetje rond één bepaalde plek staan. Bij terror missions doen ze dit natuurlijk al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Zo... Classic Ironman uitgespeeld. Had een stuk sneller gekund als ik niet zo OCD was met het samenstellen van de perfecte squad en daardoor ging rushen en telkens mensen verloor en opnieuw moest levelen terwijl de eind-missie al lang beschikbaar was :P

Geen enkel land kwijtgeraakt, dus inkomsten aan het eind waren lekker hoog. Zodra je de hele wereld met satelieten bedekt hebt kun je eigenlijk niet meer verliezen, tenzij je meerdere missies achter elkaar faalt en op die manier de panic levels toch weer laat stijgen. Daarna zijn de tactische battles nog steeds wel spannend soms, maar op de Geoscape ben je dan eigenlijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
finsdefis schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:30:
[...]

Ja, wat mij betreft mogen ze zich ook wel wat dynamischer gedragen in abductions en crashed UFOs, nu blijven ze altijd een beetje rond één bepaalde plek staan. Bij terror missions doen ze dit natuurlijk al een beetje.
Ik betrap me er op dat ik nu gewoon naar een deur Dash (als de rest vrij is) om snel iedereen op te stellen om er doorheen te gaan Dat had ik in de oude zeker niet gedaan... daar was de deur haast een obstakel an sich.

Staat me bij dat de oude versie ook primed grenades kende. Meen me tenminste het scenario te herinneren van een granaat gooiklaar hebben, alien stapt door deur, legt granaatgooier neer, en granaat gaat af in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Apart trouwens, net bezig met een UFO landing site... tijdens het verplaatsen spot een soldaat heel even een groepje Mutons. Het groepje wordt niet getriggerd en vreemd genoeg blijf ik het groepje zien, ondanks dat ze buiten visual range zijn.

Wat blijkt, elke beurt verplaatste het groepje steeds. Ik zag ze niet bewegen, maar elke beurt stond het groepje iets verder/dichterbij.

Helaas kreeg ik opeens een crash naar de desktop, nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien waren het Schrödinger mutons? Je kan niet tegelijkertijd de plaats en de snelheid van ze vaststellen, dus lijken ze rond te teleporteren. Tot het spel het op een bepaald moment ook niet meer wist en het op gaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik mis ook de proximity grenades. Die gooide ik soms gewoon in het wilde weg ergens achter een heg (:+) en met een beetje geluk stapte die domme Sectoid er met zijn lelijke bakkes in. Die "tactiek" werkt helaas niet meer ;)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
ijdod schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:36:
[...]
Staat me bij dat de oude versie ook primed grenades kende. Meen me tenminste het scenario te herinneren van een granaat gooiklaar hebben, alien stapt door deur, legt granaatgooier neer, en granaat gaat af in de groep.
Klopt, grenades moest je primen. Dit kostte dermate veel TU's dat je dit vaak vooraf deed, met alle gevolgen van dien als de squaddie neergeschoten werd.

Dit heb ik gisteravond nog mogen ervaren toen ik het oude spel ff speelde, rookie met een primed heavy explosive. De stunned snakeman die naast hem lag was ook KIA uiteraard ;)

Die "statis" toestand van vijanden achter deuren in het nieuwe spel is wel lekker easy, maar neemt wel een stuk uitdaging weg inderdaad. Al is het wel realistischer/fijner dat de aliens (en je squaddies) voor mind control nu een LOS nodig hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 19-10-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben door EU met erg veel plezier nu weer Apocalypse aan het spelen. Dus das wel een sterk punt van EU, je waardeert die oude titels opeens nog veel meer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Morphs schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:22:
Apart trouwens, net bezig met een UFO landing site... tijdens het verplaatsen spot een soldaat heel even een groepje Mutons. Het groepje wordt niet getriggerd en vreemd genoeg blijf ik het groepje zien, ondanks dat ze buiten visual range zijn.

Wat blijkt, elke beurt verplaatste het groepje steeds. Ik zag ze niet bewegen, maar elke beurt stond het groepje iets verder/dichterbij.

Helaas kreeg ik opeens een crash naar de desktop, nog niet eerder gehad.
als groepjes verplaatsen teleporteren ze idd. heb ook een groep mutons zien verplaatsen. het mooie daaribj was dat er eentje net buiten de muur van de UFO viel en dus zichtbaar was en vlak bij mijn 2 assults kwam te staan... met allebei close combat. dag muton.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Postius schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:11:
Ik ben door EU met erg veel plezier nu weer Apocalypse aan het spelen. Dus das wel een sterk punt van EU, je waardeert die oude titels opeens nog veel meer! :D
While we're on the subject..

Ik heb x-com 1 grijs gespeeld (als puber op mn amiga destijds en toevallig gisteravond op de bank met laptop nog een stukkie gespeeld) en ook de bittere pijn geproefd die TFTD/ xcom2 heet... (cruiseship terror missions met lobster men UGGHH)

.. maar xcom 3/ Apocalypse was geheel aan me voorbij gegaan.

N.a.v. een tweakers topic vorig jaar heb ik hem toch alsnog aangeschaft op steam. De rare graphics en het real time gedoe spraken me de jaren ervoor niet aan, maar de verhalen van fans waren echt lovend.

Echter nooit verder gekomen dan een spel opstarten en 20 min zitten lezen wat alle voertuigen en facties allemaal in hielden. Hoe bedoel je steile learning curve?

Door tijdgebrek en andere games nooit meer iets mee gedaan. Iemand nog een goeie tutorial voor luie mensen?

Ik ben een groot liefhebber van complexe strategy games en heb vroegah hele dikke old school manuals zitten lezen, maar ik kon de inspanning tot nu toe niet opbrengen met apocalypse.

Ook een beetje kwestie van te weinig tijd en te veel andere games(en genoeg geld om al die onzin te kopen) tegenwoordig, vroeger als scholier/student had je bergen tijd om dat soort games al sandboxend uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
_Anvil_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:23:
Ik ben een groot liefhebber van complexe strategy games en heb vroegah hele dikke old school manuals zitten lezen, maar ik kon de inspanning tot nu toe niet opbrengen met apocalypse.
Apocalypse is zeker de moeite waard, als je het tenminste op kunt brengen om de ufopedia te lezen. Zo niet, dan is het geen spel voor jou.

Realtime modus kan ik zeker aanraden. Het lijkt op turn-based in de zin dat je het spel op ieder moment kunt pauzeren, bijvoorbeeld zodra je aliens spot. Dan geef je je units orders (naar bepaalde posities rennen, targets selecteren) en dan resume je het spel weer (er zijn ook verschillende snelheden). Omdat alles tegelijk gebeurt is het goed opletten maar missies worden er uiteindelijk veel sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Morphs schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:59:
[...]

Apocalypse is zeker de moeite waard, als je het tenminste op kunt brengen om de ufopedia te lezen. Zo niet, dan is het geen spel voor jou.

Realtime modus kan ik zeker aanraden. Het lijkt op turn-based in de zin dat je het spel op ieder moment kunt pauzeren, bijvoorbeeld zodra je aliens spot. Dan geef je je units orders (naar bepaalde posities rennen, targets selecteren) en dan resume je het spel weer (er zijn ook verschillende snelheden). Omdat alles tegelijk gebeurt is het goed opletten maar missies worden er uiteindelijk veel sneller van.
Ik had begrepen dat je hem wel in de old-skool TB mode kon spelen? Ik heb die steam pack een tijdje terug gehaald, maar was nogal blijven steken bij X-COM UFO Defense :P Ik wil ook graag eens Apocalypse spelen, misschien na mijn playthrough van EU.

Alhoewel, nu ik dit speel crave ik ook hard naar Jagged Alliance 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ja turn based kan ook nog steeds. Je kunt per missie steeds kiezen. Het spel is zeker de moeite waard. Het speelt een stuk anders dan het origineel, maar wel op een positieve manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ow, ik lees met veel plezier dingen als een UFOpedia, civilpedia etc.

Wat me echter opviel bij apocalypse, was dat je (o.a. via de al flink volle ufopedia) een #%#$#$%-load aan informatie te verwerken had. Met een heleboel andere games en wat spaarzame uurtjes tijd, begin je de volgende keer al snel aan iets anders

In xcom 1 begin je met een veel meer beperkte, overzichtelijke situatie voor mij gevoel. Zelfs games als Europa Universalis zijn imho een stuk duidelijker en overzichtelijker als je er voor het eerst mee begint.

Inmiddels heb ik de manual (waar een flinke tutorial in staat) uitgeprint en gaan we dus weer eens een keer old school met het boekje het spel leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
In Appocalipse valt het eigenlijk wel mee wat je moet lezen.
Coorporations zijn wel handig om te weten maar maakt niet heel veel uit ze gewoon te vriend houden is het belangrijkste. Er zijn er eigenlijk maar een paar belangrijke en dat zijn de coorporations die je dingen leveren, SELF, Mutantalliance, marsec, megapol, senaat ( de rest naam staat naast de items die je koopt )

Begin lekker op easy en doe rustig aan je kan het eigenlijk maar moeilijk fout doen op die moeilijkheid. Tip je voertuigen mag je ook bij anderen stallen zodat ze sneller kunnen uitrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

While we're on the subject..

Ik heb x-com 1 grijs gespeeld (als puber op mn amiga destijds en toevallig gisteravond op de bank met laptop nog een stukkie gespeeld) en ook de bittere pijn geproefd die TFTD/ xcom2 heet... (cruiseship terror missions met lobster men UGGHH)

.. maar xcom 3/ Apocalypse was geheel aan me voorbij gegaan.

N.a.v. een tweakers topic vorig jaar heb ik hem toch alsnog aangeschaft op steam. De rare graphics en het real time gedoe spraken me de jaren ervoor niet aan, maar de verhalen van fans waren echt lovend.

Echter nooit verder gekomen dan een spel opstarten en 20 min zitten lezen wat alle voertuigen en facties allemaal in hielden. Hoe bedoel je steile learning curve?

Door tijdgebrek en andere games nooit meer iets mee gedaan. Iemand nog een goeie tutorial voor luie mensen?

Ook een beetje kwestie van te weinig tijd en te veel andere games(en genoeg geld om al die onzin te kopen) tegenwoordig, vroeger als scholier/student had je bergen tijd om dat soort games al sandboxend uit te zoeken :)
Klint misschien stom, maar speel gewoon! Wat is daar mis mee? Ja het gaat wel is fout maar je leert 100x sneller door ff te spelen. Je zal 3 a 4 playthroughs nodig hebben (misschien meer) maar zo heb ik het destijds gedaan als 14 jarige ventje (ongeveer).

Gewoon GOAN! En kijken waar je eindigt. En ja je zal een paar enorme noob misstakes maken maar dit zul je zelf toch niet zien :9 .

http://www.gamefaqs.com/pc/36014-x-com-apocalypse/faqs

http://cdn.steampowered.c...660/apocalypse_manual.pdf

En gamefasgs is altijd wel een goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Zojuist eerste Ethereal tegen gekomen.
spoiler:
Misschien ligt het aan mij, maar bullets doen gewoon helemaal geen schade? Of is dat gewoon een verborgen "kans" om de ethereal schoten te laten blokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
LiquidT_NL schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:35:
Zojuist eerste Ethereal tegen gekomen.
spoiler:
Misschien ligt het aan mij, maar bullets doen gewoon helemaal geen schade? Of is dat gewoon een verborgen "kans" om de ethereal schoten te laten blokken?
If it bleeds it can die! ;) Gewoon harder schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Wat een 'unforgiving game' is dit zeg....

Op normal heb ik de game inmiddels twee keer uitgespeeld, zonder al te veel moeite. Ik weet inmiddels hoe de techtree in elkaar zit en heb een paar basis tactieken ontwikkeld, dus ik vond dat ik goed voorbereid was voor classic difficulty.

Maar da's echt wel een stukkie moeilijker :P. Ik heb zojuist mijn eerste serieuze poging (tijdelijk?) gestaakt.

In de eerste missies wel een paar rookies kwijtgeraakt, maar zodra ik officers en special abilities tot mijn beschikking kreeg, kreeg ik weer momentum. Officer Academy snel gebouwd en zo de nodige upgrades aangeschaft en mijn squad naar 6 verhoogd.
Op de strategielayer wel voor het eerst een land kwijtgeraakt (Mexico), maar ook qua inkomsten en sattelite coverage zat het wel snor.

Maar ja, toen kwamen er Cyberdiscs en Mutons... Omdat ik de meeste laserwapens nog niet had unlocked, werd het neerhalen van die type aliens echt wel lastig. Beiden hebben nu toch wat meer hitpoints.

De eerste missies tegen de sterkere aliens, ging het naar omstandigheden nog wel aardig - in een terrormissie met een relatief inexperienced squad nog op alles een excellent rating. Maar ik denk dat ik zojuist de game misschien verloren heb; ik ben in 2 missies, die ik overigens wel heb 'gewonnen', onder andere 3 major's kwijtgeraakt: 'Brick' (Heavy), Werewolf (Assault) en Cyclops (Sniper).

Dus ik denk dat we op classic een nieuwe poging moeten gaan wagen... Ik bewaar de save wel, misschien later als ik beter ben in de game een leuke challenge om alsnog te winnen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, dit is wat mij betreft een positief iets: i like a challenge.
En ik heb weer wat geleerd van deze mislukte poging - met de 1e armorupgrade alleen krijg je de aliens op een gegeven moment niet meer snel genoeg neer. 3/4 non-crit damage op een Muton of disc is niet genoeg,

Enige waar ik me bij dit geweldige spel echt aan stoor is het verplaatsen van manschappen binnen een UFO. Daar heeft de game nogal problemen met het camera-standpunt en zet ik mijn mannen hierdoor wel eens op plaatsen neer waar ik echt niet dacht te klikken :-( .
Draaien van de camera met Q en E helpt wel, maar dan nog blijft het soms irritant pielen.

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik hoor veel klachten op het plaatsen van units, maar ik heb hier toch echt weinig last van? En dan speel ik ook nog eens op een relatief klein scherm (10", 1280x720) op mijn tablet. Enige waar de game erg moeilijk mee doet is een andere verdieping, maar dat is eenvoudig te fixen door even de etage handmatig aan te passen.

Mijn Normal, non-Ironman game gaat nu wel redelijk. Nogmaals een paar keer die ethereal geprobeerd te pakken, maar dat was erg pittig, ik had namelijk gesaved nadat ik was gespot. Nu eindelijk neer, thanks Postius!

En over de game, tja. Ik word er zelf erg blij van, ja de game heeft wat "versimpelingen" gemaakt en wat keuzes waar ik het niet helemaal mee eens ben. Het terugbrengen van AP naar moves is nog niet eens een echt grote klacht: het maakt de game wat strakker en is ook nog wel een logische keuze gezien de game een stuk toegankelijker wordt, zonder persé in te leveren in het tactische aspect. Het is jammer dat je niet even kan moven, schieten, en weer terug, maar het cover systeem vangt dit goed op.

Het spotten van aliens vind ik wel maar een rare aangelegenheid. Ook het feit dat free aim er uit is vind ik echt een grote misser. Tevens base defense, dat is gewoon echt een gemiste kans. Gezien de game volgens mij een beetje met modden in het achterhoofd is gemaakt (op de PC dan), ben ik benieuwd of het mensen lukt de game echt goed te modden. Een "old skool" mod zou natuurlijk echt ontzettend tof zijn!

Hoe dan ook, al met al moet ik gewoon toegeven dat de game ontzettend goed weg speelt en toch de oude sfeer en gameplay echt heel goed bewaard heeft: ik heb zelden zo een toffe remake gezien die de oude game echt eer aan doet. Tuurlijk is het enerzijds jammer dat je niet je crew tot in den treure kunt uitladen, maar de game voelt al met al ontzettend gestroomlijnd aan. Het speelt vlot, missies kunnen nog makkelijk meer dan een uur duren, maar je bent niet meer op zoek naar net dat laatste mannetje, en de tandenknarsende, nagelbijtende habits komen vaak weer flink naar boven als het even allemaal verkeerd gaat en je echt zit te gokken met redelijk onzekere hit kansen. Of als je je hele strategie hebt uitgedacht, en dan mist je sniper met 98% kans. Mijn gezicht zou ik dan wel eens willen zien :D

Hoe dan ook, ik moet echt deze game doorspelen. Dan ga ik of mijn lust botvieren op nog een playthrough, maar dan met Iron Man aan (en daar vrees ik echt voor :P), OF ik ga lekker Jagged Alliance 2 spelen, want daar verlang ik ook naar. Of ik ga XCOM Apocalypse spelen, die blijkt ook errug goed te zijn. Ik heb nog een hele pack gekocht destijds toen ik mij realiseerde dat ik de rest van mijn leven XCOM zou spelen. TFTD ga ik me maar niet aan wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
De camera zuigt echt zo hard als je in een schip zit. Ik hoop dat dat snel gefixt wordt want nu is het bijna onspeelbaar.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Garion schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:13:
Wat een 'unforgiving game' is dit zeg....
Helaas kan ik dat beamen. Zojuist weer een Classic Iron Man game gedelete. Ging weer in een neerwaardse spiraal. Mutons en Cyberdisks zijn echt te kapot sterk. En natuurlijk was de oorzaak een Thin Man, die in een escort missie een auto kapot schoot waar m'n troepen omheen stonden. Gevolg was twee man dood en totale chaos waardoor ik m'n halve squad verloor. Daarna was het onherroepelijk bergafwaards in de opvolgende missies.

Zodra je al je soldiers kwijt bent kun je op dat punt niks meer opbouwen (tenzij je een aantal makkelijke abductions achter elkaar hebt).

Maar ik peins er niet over om het makkelijker te spelen dan Classic Iron Man. Maar het is wel duidelijk dat EEN foutje je de game kost. Zodra je je squad verloren hebt kun je vrijwel niet meer terugkomen.

Daarnaast moet je zeker wel de nodige informatie op voorhand hebben, zoals de techtree en wat je het beste in het begin kunt bouwen. Volgende game kom ik hopelijk verder.

Ik heb ruim 40 uur in het spel zitten zag ik op steam.

[ Voor 10% gewijzigd door Morphs op 21-10-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Is deze game op de pc goed met een 360 controller te spelen? Leuke prijs voor al die gameplay die zo te lezen hier terug krijgt.

In veel topic lopen trouwens mannetjes als Postius rond die zo erg balen dat de game niet bevalt voor zijn centjes dat die eeuwig raged. Jammer want 1 post is genoeg om even te melden dat het je niet bevalt.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ja de game is erg goed! Zeker je aanschaf waard. Lees zo min mogelijk rage op forums je eigen game ervaring wordt er zeker niet beter van. Ja er zijn duidelijk minpunten maar die zijn er in iedere game, voor mij persoonlijk zijn ze niet echt gamebreaking in dit spel.

Speelde het onlangs even bij een vriend die het speelt met een controller, en hoewel ik een echte PC gamer ben en nooit op consoles speel moet ik wel toegeven dat het met een controller wel erg relaxed speelt. Om er nu speciaal een xbox controller voor te kopen, dat nu ook weer niet.

Vraagje over mods: Waar kan ik de beste vinden? Zijn er goede die jullie gebruiken?

Zelf zou ik graag een mod zien die iets doet aan de permanente will reduction. Vind het enorm vervelend dat men meest ervaren ventjes het eerst paniekeren, zo erg dat ik ze eigenlijk beter gewoon nooit meer gebruik... Zou leuk zijn dat het traag terug op z'n origineel niveau komt. Zo kan ik men favoriete soldaatjes even op de bank houden tot ze hun moed terug hebben gevonden :-)

Voor men classic ironman playthrough heb ik die instelling al veranderd dat er wat minder wordt geschoten door een soldier die panikeerd... dat was echt te lame om op die manier constant teamleden te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
evilpin0 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:04:
Is deze game op de pc goed met een 360 controller te spelen? Leuke prijs voor al die gameplay die zo te lezen hier terug krijgt.
Ik speel zelf op pc, maar in veel promovideo's van het spel speelden de devs zelf iig wel op een xboxcontroller (op de pc). Het is ook duidelijk dat de interface in eerste instantie is ontworpen voor een console.

Wat dan weer niet automatisch betekent dat de pc interface niet werkt. Met zelf in te stellen 'quick keys' vind ik de interface prima; de uitzondering is het navigeren in sommige (grotere) ufo's, maar dat punt heb ik in een eerdere post ook al aangehaald.
evilpin0 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:04:
In veel topic lopen trouwens mannetjes als Postius rond die zo erg balen dat de game niet bevalt voor zijn centjes dat die eeuwig raged. Jammer want 1 post is genoeg om even te melden dat het je niet bevalt.
Eerlijk gezegd snap ik best wel waar de kritiek, in dit geval van Postius, vandaan komt. Ik ben zelf alleen geen enorme Xcom veteraan, dus beoordeel ik dit spel daarom misschien anders. Ik heb het orgineel wel gespeeld, maar niet echt "kapot gespeeld"; ben wel een turn based strategy veteraan overigens...

Voor het grootste deel ben ik het oneens met die kritiek, maar in principe vind ik wel dat iemand ook zijn negatieve ervaringen mag posten. Dat is de essentie van een forum. Wel denk ik dat de discussie zich in dit topic op een gegeven moment ging herhalen.
Garion schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:13:
Dus ik denk dat we op classic een nieuwe poging moeten gaan wagen... Ik bewaar de save wel, misschien later als ik beter ben in de game een leuke challenge om alsnog te winnen.
Ik heb gisteravond inderdaad classic nog een keer opnieuw geprobeerd. Dat verliep 'minder' en toen toch mijn zogenaamde 'faal-save' gereboot.

En dat ging prima! Bij een paar abductionmissies heb ik wat broodnodige high level soldiers kunnen vrijspelen en zo mijn eerdere verliezen toch kunnen opvangen. Ook kon ik vrij snel plasma weapons unlocken - zowaar laser overgeslagen - en daardoor weer als vanouds e.t.'s slopen. 8)
Als ik deze save heb gewonnen, gaan we maar eens aan de ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Mijn 1e (normal iron man) playthrough verloopt ook gestaag. Weinig tijd gehad om te spelen dit weekend, maar komende week gaat het er wel weer van komen.

Sinds het eerder aangehaalde "ontploffend tankstation drama" geen grote verliezen meer gehad (paar rookies) en ik geloof dat ik aan het einde van de verhaal lijn zit nu. De research tree begint ook duidelijk op te drogen, al 1 keer gehad dat er gewoon niks te onderzoeken was.

MErk wel dat ik veel zaken gewoon niet gebruik, zoals de meeste fooundy upgrades en SHIVS. In de oude xcom game hadden die tanks sowieso het nadeel dat ze 4 plekken in de skyranger nodig hadden. Dat i nu niet meer zo, maar ervaring opdoen kunnen ze ook niet.

Ik wil wel een stapje hoger qua moeilijkheidsgraad, maar vrees voor classic als ik alle verhalen zo hoor. Ik wil ironman namelijk niet meer uitzetten, want dan wordt het toch verleidelijk te gaan saven en reloaden bij bijv. het live capturen van aliens.

Voelt denk ik redelijk lame om zo te gaan klooien als je eenmaal ironman gewend bent, geeft echt een flink stuk extra spanning. Alles wat je gebeurd is onherroepelijk. Cool en behoorlijk klote tegelijk vaak :)

EDIT: Colonel "Panzer", de heavy uit de tutorial missie, is trouwens alive & kicking. Laatst wel weer 1 bar health, erg eng. Rest van her squad als levend schildgebruikt dus :p

Verder heb ik trouwens nog nooit die andere first aid optie hoeven gebruiken, dat reviven?? En panic is op normal difficulty schijnbaar ook zeldzaam. Wel een paar keer een rookie gehad die een ronde ging piepen (panic zonder beserk schietpartijen dus), maar verder nul problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door _Anvil_ op 22-10-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Helaas hebben de bugs me eindelijk ingehaald... vandaag probeerde ik een nieuwe game te starten (classic ironman), maar het spel crasht nu steeds bij het laden van de eerste missie. Het maakt niet uit wat ik doe, het spel crasht iedere keer.

Dus nu zit ik met een onspeelbaar spel..

- edit - Ik heb het kunnen fixen in Steam: rechtsklik op het spel en dan properties. Dan "local files" -> "verify integrity of game cache". Daarbij kreeg ik de melding van een aantal kapotte bestanden die opnieuw zijn gedownload. Het spel werkt weer :)

[ Voor 31% gewijzigd door Morphs op 22-10-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Heerlijk spelletje! Vroeger veel jagged alliance gespeeld dus zat er zo in. Zit zelf te denken om de moeilijkheids graad wat omhoog te gooien. Na een paar KIA’s red ik het nu wel (meestal) zonder dodelijk slachtoffers. Ook erg goed te spelen met een xbox controller ( tsja turned based), eerste strategie spel wat ik vanaf de bank kan spelen.

Als ik bv maar 4 man meeneem ipv 6, krijgen die 4 man dan meer XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Blijf me verbazen over al die bug meldingen (of betreft het de consoles?), heb er namelijk echt geen last van en mn steam staat al sinds 9 oktober offline! Speel dus versie 1.00 .

Mn game Pc is best wel een allegaartje van oude en nieuwe onderdelen, maar ik heb tot nu toe 1 CTD gehad. Thats it. Nu moet ik zeggen dat ik SHIVs nooit heb gebruikt en doorgaans maar 1 interceptor launch, dus wellicht heb ik daar wat ellende mee voorkomen.

Sta nu zelf op het punt de laatste missie te gaan spelen. Met alle gear en een squad dat grotendeels uit kolonels bestaat (en ook helft met max PSI krachten) voelen de missies redelijk makkelijk, al zijn ze nog steeds leuk.

Daar kan misschien wel eens verandering in komen, dat is natuurlijk het leuke en spannende aan een 1e playthrough :)
evilpin0 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:20:

Indirect wel, want die maken per stuk meer kills. Ik probeer ook bewust de laagste rangen kill shots te laten maken, kolonels worden er toch niet meer beter van.

[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 23-10-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
De totale hoeveelheid XP wordt over minder man verdeeld, dus ja :) Het is echter onduidelijk of een soldaat xp kan verdienen nadat hij/zij tijdens een missie gepromoveerd wordt. Dus dat iemand tweemaal gepromoveerd wordt tijdens een missie.

Wat de meesten zullen aanraden is om dan 4 ervaren mensen te nemen en 2 rookies die dan kunnen levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
_Anvil_ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:07:.

Ik wil wel een stapje hoger qua moeilijkheidsgraad, maar vrees voor classic als ik alle verhalen zo hoor. Ik wil ironman namelijk niet meer uitzetten, want dan wordt het toch verleidelijk te gaan saven en reloaden bij bijv. het live capturen van aliens.

Voelt denk ik redelijk lame om zo te gaan klooien als je eenmaal ironman gewend bent, geeft echt een flink stuk extra spanning. Alles wat je gebeurd is onherroepelijk. Cool en behoorlijk klote tegelijk vaak :)
.
Ironman is inderdaad echt spannend :D De overstap van normal naar classic is ook wel even wennen, maar je moet gewoon bereid zijn om je taktiek aan te passen. Het is het waard!.
Ik speelde altijd al voorzichtig, maar op classic speel ik nog 10x voorzichtiger. Ik ga er altijd vanuit dat als ik de aliens kan zien, dat zij mij dan ook kunnen zien (en dat zij in 90% van de gevallen raak schieten en critten). Ik hou mijn units dus buiten zicht, waar vroeger alles op overwatch ging dash ik nu liever 2 moves naar achteren met de voorste units, terwijl mijn snipers op overwatch wachten. En dan voorzichtig wat units op pad sturen via de zijkant en af en toe een stapje naar voren om te zien wat de aliens doen. Sta ik veilig (geheel buiten zicht) dan ga ik op overwatch en anders move ik terug. Ik heb al genoeg missies gehad waarbij ik op een haar na dood was en eindelijk een cyberdisc dood had... om dan met stress te ontdekken dat het blijkbaar toch niet de laatste vijand was, heeeeerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Gewoon Classic proberen. Ik ben zelf meteen op Classic begonnen en met de nodige frustratie moest ik meerdere keren opnieuw beginnen. Maar dat hoort erbij, je moet doorkrijgen hoe je het beste kunt beginnen en wat je als strategie aanhoudt. Wees er niet al te huiverig voor, het is boven alles supervet :)

Mocht je ECHT geen Classic willen proberen dan zijn er nog andere opties om het spel uitdagender te maken:
- Begin op een ander continent (bijv. Zuid-Amerika)
- Zet in de options uit dat je de health van aliens kunt zien
- Gebruik een aantal van de "Second Wave" mod options
(http://www.pcgamer.com/2012/10/17/xcom-mod-second-wave/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Lol, en ik mag weer opnieuw beginnen. Europa is geen goed startcontinent als je Classic nog nooit hebt uitgespeeld. Schijnt dat je 300 krijgt als je met USA begint en dat je in staat moet zijn om aan het einde van de eerste maand heel Afrika coverage geeft zodat je de 30% funding bonus krijgt.

Wat het ook is, minder dan de meest optimale strategie moet ik echt niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Na 2 avonden volledig gespeeld te hebben toch wel wat kritiek:

Je verdedigt de aarde maar feitelijk ben je alleen aan aanvallen (aanval is beste verdediging, ok). Toch had ik graag wat verdedig missie gezien. Ik heb vaak dat ik een mannetje flank en de afstand maar 10 meter is, zonder cover wat in de weg zit en het spel doodleuk beslist dat ik mis. Had meer aandacht in hitboxes mogen zitten en het aim systeem om het een wat realistische feel te geven. Vaak heb ik dat units mij wel van onmogelijk hoeken kunnen raken terwijl ik achter heavy cover.

Vijanden hebben een voorspelbaar patroon, je komt een groepje tegen, groepje doet dit of dat.

Als ik de moeilijkheidsgraad omhoog gooi krijg ik dan meer vijanden of alleen sterkere? Want met 6 man tegen een groepje van 3 elke keer is ook niet echt heel spannend :P

AL met al zeer hoge verslaving graad (nooit x-com gespeeld) in zeer vette setting, gfx zijn ingame niet eens zo slecht als veel bewering. Ook de kritiek dat er geen verhaal inzit is complete nonsens, het verhaal vind ik juist goed (kende de x-com serie nog niet); commander van anti alien team die het team moet opzetten uitbreiden en managen. Het wordt alleen niet verhalend vertelt (wat alle nieuwe gamers willen) en enige fantasie kan geen kwaad (positief juist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand wanneer de Slingshot DLC uitkomt ongeveer?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
The Slingshot Content Pack is coming soon and the Elite Soldier Pack is available now to all who missed the pre-order. Read more details about both packs on the 2K Blog. http://www.2kgames.com/bl...enemy-unknown-coming-soon

Tenminste volgens facebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Sorry hoor, kan aan mij liggen, maar ik vind het helegaar niet leuk om 10x opnieuw te beginnen met een game!

Ook de tactiek hierboven (hele team beurten lang in overwatch en met 1 scout op en neer rennen om aliens te spotten) klinkt niet echt aantrekkelijk qua spelplezier ;)

Ik heb dit bijv. ook bij de Civ games: meestal kom ik nooit verder dan de 5e moeilijkheidsgraad. Niet omdat ik niet beter kan, maar simpelweg omdat de hoeveelheid denkwerk en planning per beurt voor hogere moeilijkheidsgraden bij mij niet meer als entertainment/ontspanning voelt.

Als ik zulke complexe zaken wil gaan tackelen, dan ga ik wel werken :)

Gek genoeg staat hier tegenover dat ik toch altijd een minimum niveau van uitdaging nodig heb, dus op de laagste moeilijkheidsgraden zul je me ook nooit treffen. En daarom kan ik xcom niet meer zonder ironman doen en New Vegas niet zonder hardcore :)

Maar goed, uiteraard gaan we vol goede moed aan de slag met iron man classic. Als ik echter de verhalen van de tweakers (ongetwijfeld ervaren TBS-gamers) hier lees, vrees ik het ergste. In mijn geval zal het dus een survival challenge worden ipv het uitspelen van het spel vermoed ik.

Heb trouwens gisteravond mn 1e playthrough uitgespeeld!
spoiler:
Ff een vraagje om te beginnen: kan het zijn dat ik een cut scene heb gemist? Toen mijn PSI soldier die kamer met het bassin binnenging, kreeg ik wat flashback achtige beelden te zien en vervolgens kon ik het "temple ship" assaulten. Er werd niet toegelicht wat voor tempel en waarom??

Vond het einde best leuk gedaan en de cut scenes ook goed genoeg, alleen een beetje abrupt ten einde. Schip ontploft, je ziet de mensen naar de wrakstukken kijken en klaar, roll credits. Gezien de hoeveelheid slap gelul in de rest van de verhaallijn nogal opvallend.

Laatste missie was goed te doen, alleen heb ik me aardig verslikt in die 2 sectopods. Was er pas 1 eerder tegengekomen en die had ik neergehaald zonder dat ie terug kon schieten.

Die krengen schoten beiden een lading raketten op mn squad, die voor een groot deel bij het balkon in het midden stonden. resultaat: 2 squaddies KO op de grond. Het hele revive mechanisme nog niet eerder meegemaakt, dus de fout gemaakt met mn laatste medic eerst een overlevende muton (die kwam opeens uit mind control) af te maken.

Vervolgens kon ik niet in 1 beurt terug, omdat ie op de heenweg van een richel was gesprongen. Kon er dus maar 1 op tijd reviven (klote timer). Ik koos mn andere medic support, in de hoop dat een revived unit meteen een actie mag doen. Helaas was dat niet zo, dus de assault naast hem ging KIA (toevallig de enige majoor in mn verder all-colonel squad).

Weer een typisch iron man momentje. Met een reload had ik de sectopods ongetwijfeld beter aan kunnen pakken. Maar wat een vuurkracht hebben die krengen, na die regen van raketten wisten ze zelf nog reaction shots op mn flankende heavy te knallen, WTF??

Resultaat was dat mn trouwe leider " Panzer" nog 1 bar health had. Hij heeft het echter overleefd met dat laatste streepje (was door mn 6 first aids heen!) en dus van missie 1 tot het einde overleefd! Yaahh!! Voelde als 2 keer winnen dus :p

Vrees het ergste voor die sectopods op classic niveau, al kan ik er nu rekening mee houden uiteraard. Wellicht iets met mind controlled mutons doen.

Laatste kamer leek op het eerste gezicht pittig, maar toen mn sniper/ volunteer met 1 schot de (al licht verzwakte) uber ethereal afknalde verdween de rest. Overigens wel indrukwekkend dat ie daarvoor 1 van mn PSI vets met mind shield toch kon mind controllen!

Volgende keer zou ik 2 snipers meenemen voor deze missie, je hebt de high crit damage nodig tegen de sectopods en uber ethereal, eventueel in combinatie met assaults uiteraard.

Ow nog 1 ding, heb nergens thermic lances of blasterbombs gezien, terwijl mn research tree leeg was. Enige dat ik niet gedaan heb, is een live erhereal of elite/beserker muton gevangen volgens mij?? Heb ook geen aliens gezien met die wapens (blij toe, ergste wat je kon gebeuren in de oude games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik heb een vraag over die Elite Soldier Pack op de PS3. Ik heb met de voucher de DLC gedownload, maar hoe activiteer ik hem? Ik zie namelijk geen extra soldaat. Wel kan ik mijn soldaten qua kleur aanpassen, maar wanneer krijg ik die extra armor kits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JBrennan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:29:
Ik heb een vraag over die Elite Soldier Pack op de PS3. Ik heb met de voucher de DLC gedownload, maar hoe activiteer ik hem? Ik zie namelijk geen extra soldaat. Wel kan ik mijn soldaten qua kleur aanpassen, maar wanneer krijg ik die extra armor kits?
Als je de kleuren aan kan passen dan is-ie al geactiveerd, geloof ik.
Als het goed is kan je kiezen tussen normale armor en een andere armor. Als het goed is kan je nu ook helmpjes kiezen. Overigens werkt die alternatieve armor alleen bij bepaalde armors, als je al titan hebt kan je niet een andere kiezen, als ik het goed heb.
Extra soldaat krijg je geloof ik niet, of je moet dat flattop-kapsel bedoelen die de soldaten in het origineel hadden?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-10-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ik heb het orgineel niet gespeeld, dus geen idee. Heb wel een vrouwtje met een plat kapsel. En ik kan 1 andere armor tint kiezen. Dus dan denk ik dat ik het al heb, maar het niet wist. Beetje flauw als je daar dan nu € 5 voor moet betalen. Zo veel voegt het niet toe. Bedankt voor de info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je hoort 1 aparte 'armor deco' te kunnen kiezen en , ik geloof ,3 helmpjes, en hele rits kleuren voor je armor en dus dat extr kapsel. Als ik het goed begrepen heb :)
Maar pin me er niet op vast, ik weet het niet zeker (ik had het als preorder-bonus, dus weet niet hoe het zonder zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
evilpin0 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:25:
Na 2 avonden volledig gespeeld te hebben toch wel wat kritiek:

Je verdedigt de aarde maar feitelijk ben je alleen aan aanvallen (aanval is beste verdediging, ok). Toch had ik graag wat verdedig missie gezien.
In feite zijn de UFO interceptions een soort verdediging. Maar granted, base defense had awesome geweest.
evilpin0 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:25:
Ik heb vaak dat ik een mannetje flank en de afstand maar 10 meter is, zonder cover wat in de weg zit en het spel doodleuk beslist dat ik mis. Had meer aandacht in hitboxes mogen zitten en het aim systeem om het een wat realistische feel te geven. Vaak heb ik dat units mij wel van onmogelijk hoeken kunnen raken terwijl ik achter heavy cover.
Volgens mij snap je niet hoe de game werkt. Op basis van aim, will, cover, gebruikt wapen, afstand en een shitload aan andere variabelen geeft de game een hitkans die je dus ook ziet. Op basis daarvan wordt er dus bepaald of je raakt of mist. De game gebruikt geen "hitboxes" of werkelijk aimen: de game geeft je een hitpercentage, als jij schiet gooit hij een spreekwoordelijke dobbelsteen en voila: de game bepaalt hit or miss. Same for crit. De game "beslist" in dat opzicht ook niets.

Enemies hebben wel flinke aim en crit bonusses op hogere moeilijkheidsgraad.
Vijanden hebben een voorspelbaar patroon, je komt een groepje tegen, groepje doet dit of dat.
Ja wat anders :P
Als ik de moeilijkheidsgraad omhoog gooi krijg ik dan meer vijanden of alleen sterkere? Want met 6 man tegen een groepje van 3 elke keer is ook niet echt heel spannend :P
Ja, en aim + crit bonus. Check ook even http://xcom.nexusmods.com/ Daar staan wat mods om wel meer enemies, maar geen bonusses e.d. te gebruiken.
_Anvil_ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:10:
Sorry hoor, kan aan mij liggen, maar ik vind het helegaar niet leuk om 10x opnieuw te beginnen met een game!

Ook de tactiek hierboven (hele team beurten lang in overwatch en met 1 scout op en neer rennen om aliens te spotten) klinkt niet echt aantrekkelijk qua spelplezier ;)

Ik heb dit bijv. ook bij de Civ games: meestal kom ik nooit verder dan de 5e moeilijkheidsgraad. Niet omdat ik niet beter kan, maar simpelweg omdat de hoeveelheid denkwerk en planning per beurt voor hogere moeilijkheidsgraden bij mij niet meer als entertainment/ontspanning voelt.
Nou dat is toch mooi? To each its own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
LiquidT_NL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:09:
[...]
Volgens mij snap je niet hoe de game werkt. Op basis van aim, will, cover, gebruikt wapen, afstand en een shitload aan andere variabelen geeft de game een hitkans die je dus ook ziet. Op basis daarvan wordt er dus bepaald of je raakt of mist. De game gebruikt geen "hitboxes" of werkelijk aimen: de game geeft je een hitpercentage, als jij schiet gooit hij een spreekwoordelijke dobbelsteen en voila: de game bepaalt hit or miss. Same for crit. De game "beslist" in dat opzicht ook niets.

Enemies hebben wel flinke aim en crit bonusses op hogere moeilijkheidsgraad.

[...]
ok! Ik was in veronderstelling dat cover wel dergelijk invloed had, dus als een enemy achter een betonnen muur zit kan ik niet er dwars doorheen schieten, ongeacht hit kans. Dat is dus niet waar :P

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 24-10-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
evilpin0 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

ok! Ik was in veronderstelling dat cover wel dergelijk invloed had, dus als een enemy achter een betonnen muur zit kan ik niet er dwars doorheen schieten, ongeacht hit kans. Dat is dus niet waar :P
Nee. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de game de animatie aanpast op een hit of miss, net als hij doet in plain sight. Maar goed, je kan niet alles hebben. Als een enemy achter volledige cover zit kan je hem toch ook raken met een bepaald hit %?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nou ik probeer dan dus altijd te zorgen dat een line of sight hebt :P Maar nu ik dit weet kan ik wat voorzichtiger spelen.

Reden hoezo ik dit dacht is omdat ik vaak bv 50% + hit kans zie en gewoon genadeloos keer op keer misde, ik dacht dat het kwam door het terrein wat in de weg stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
evilpin0 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:53:
Nou ik probeer dan dus altijd te zorgen dat een line of sight hebt :P Maar nu ik dit weet kan ik wat voorzichtiger spelen.

Reden hoezo ik dit dacht is omdat ik vaak bv 50% + hit kans zie en gewoon genadeloos keer op keer misde, ik dacht dat het kwam door het terrein wat in de weg stond.
Nope, voor zover ik weet is de kans ook gewoon volledig accuraat, ik heb geen verhalen gehoord dat die kans nog afwijkt.

Oh en van een ander forum, uitleg over hoe het cover systeem werkt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x50qZ.jpg

Dat zal misschien ook wat onduidelijkheid de wereld uit helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 24-10-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Euhm... Stond er in de orginele post een uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Als je een vijand hebt geselecteerd in de schiet-interface, klik dan op More Info. Dan zie je een breakdown hoe de hit-kans is bepaald.

Het basis-idee is als volgt: De aanvaller heeft een Offense stat (z'n "Aim") en het doelwit heeft een Defense stat. Bij X-Com soldaten is die standaard 0, maar sommige armors verhogen het. Sterkere aliens hebben vaak een beetje defense, 10 of 20.

Cover is een extra defense modifier: half-cover is 20 defense, full-cover 40. Daarnaast zijn er nog extra modifiers die mee kunnen tellen voor zowerl offense (Holo-targeting van heavies bijvoorbeeld) of defense (bijvoorbeeld smoke grenades).

De hit-kans is het verschil tussen offense en defense. Heb je een soldaat met 85 offense, met een S.C.O.P.E. (+10 aim/offense) die op een alien met 20 defense (Ethereals volgens mij) schiet die half-cover heeft, dan is je hit-kans (85 + 10) - (20 + 20) = 55%.

Sommige wapens hebben penalties op hit-kans afhankelijk van afstand. Zoals shotgun-achtige wapens (verder weg = minder aim) en sniper rifles (dichtbij = minder aim). De "hunker down" ability verdubbelt de defense die je krijgt van de cover waar je achter zit. Hunker down achter full cover (+40 x 2) met een smoke grenade (+20) geeft je dus 100 defense, waardoor je niet meer geraakt wordt, tenzij een alien meer dan 100 aim heeft (vziw zijn die er niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Geweldige uitleg, Rannasha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
JBrennan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:09:
Euhm... Stond er in de orginele post een uitleg?
Geel betekent dat een enemy geen cover heeft, rood wel (net als in de game), de X'jes zijn je XCOM soldiers. Als het niet duidelijk is zal ik over een uurtje even een guide schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ah, okay. Als je dus achter full cover staat kan je er langs schieten. Je eigen full cover / half cover verandert je LOS. Dat zag ik ff niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
JBrennan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:36:
Ah, okay. Als je dus achter full cover staat kan je er langs schieten. Je eigen full cover / half cover verandert je LOS. Dat zag ik ff niet :).
Precies, achter full cover aim je als het ware langs de cover, achter halve cover aim je als het ware over de cover. En je flankt pas een enemy als je direct naast hem staat, zie het eerste plaatje. Het maakt dus niet uit of je loodrecht op de cover mikt of zijwaart.

Bijv als X een unit is, E een enemy en "---" en " |" cover:

code:
1
2
3
4
X

---
E

geeft exact dezelfde penalties als

code:
1
2
X                                             ---
                                               E

Echter sta je in cover:
code:
1
2
X |                                           ---
                                               E

dan ligt het er aan. In full cover flank je, in halve cover niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Dus een succesvolle flank is altijd op een hoek van 90 graden? Bij 45 graden zit je half achter cover, bij 135 graden kijk je de enemy op zijn smoel.

Bij een geel schild wordt je geflanked (of andersom)? En bij een rood schild sta je in LOS, maar wordt je niet geflanked?

Tactisch gezien kan je dus beter de enemy raken vanuit half cover dan uit full cover. Helaas ben je dan ook beter raakbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door JBrennan op 24-10-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nou ja, een succesvolle flank houdt dus in dat jij geen aim penalty krijgt voor de cover. De cover waar je achter staat bepaalt full (bijv. muur) of half (een laag muurtje). En dan heb je in een 180 graden radius achter die cover dus plekken waar je kan worden geflankt.

Als je naar een plek wil waar je geen cover hebt tov de enemies binnen de range, zal het blauwe schildje (dat de cover van de plek aangeeft waar je heen wil) dus rood worden. Op je HUD heb je die rode alien-hoofdjes, die staan dan in cover. Zijn ze geel dan flank je.

Tactisch gezien is full cover gewoon meer wenselijk. Maar je "lijn van inval" waarmee je attacked gaat bij halve cover " over de cover heen" , en bij full cover "langs de cover". Zie de laatste twee plaatjes van mij twee posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ah, bij die gele pijlen flank je dus. Ik zal ook eens op die gele hoofdjes letten.

Met mijn assault run & gun ik het liefst naar full cover waar ik ook iemand kan flanken. Die full cover is handig omdat je niet weet wat de aliens in de volgende beurt gaan doen.

Wat is dan een rood hoofdje met een gele bullseye? Die zie ik soms bij mijn snipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
JBrennan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:09:
Ah, bij die gele pijlen flank je dus. Ik zal ook eens op die gele hoofdjes letten.

Met mijn assault run & gun ik het liefst naar full cover waar ik ook iemand kan flanken. Die full cover is handig omdat je niet weet wat de aliens in de volgende beurt gaan doen.

Wat is dan een rood hoofdje met een gele bullseye? Die zie ik soms bij mijn snipers.
Dat zijn aliens die je sniper niet zelf ziet, maar die andere units zien. Je sniper kan ze dan beschieten d.m.v. de "squadsight" ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Na een keer op normal uitgespeeld te hebben, classic ironman geprobeerd. Ben er nog niet uit of dat mijn ding is :P. Elke sectoid lijkt Olympisch kampioen plasmapistool lange afstand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Mijn classic IM platrough zal even moeten wachten. Ik vrees dat a Game of Dwarves bij mij roet in het xcom eten heeft gegooid.

Net spontaan gekocht op steam en een leuke afwisseling wat mij betreft :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 24-10-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
LiquidT_NL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:53:
dan ligt het er aan. In full cover flank je, in halve cover niet dus.
Is dit echt zo? Ik dacht dat je altijd 'om het hoekje kijkt', maar dat hangt dus van je cover af? Dat zou een aantal situaties kunnen verklaren waarbij ik dacht een alien te flanken terwijl dat niet het geval was..

[ Voor 88% gewijzigd door Morphs op 25-10-2012 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Morphs schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:20:
[...]

Is dit echt zo? Ik dacht dat je altijd 'om het hoekje kijkt', maar dat hangt dus van je cover af? Dat zou een aantal situaties kunnen verklaren waarbij ik dacht een alien te flanken terwijl dat niet het geval was..
Ja, zie deze post van mij. Het verklaarde voor mij ook waarom ik soms wel en soms niet flank. Wel handig om te weten, kan best een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
LiquidT_NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:26:
[...]

Ja, zie deze post van mij. Het verklaarde voor mij ook waarom ik soms wel en soms niet flank. Wel handig om te weten, kan best een verschil maken.
Precies, super om te weten! Het maakt het er allemaal niet veel logischer/intuitiever op trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Slaat iedereen laser over om direct plasma wapens in huis te halen?
Ik speel classic difficulty. Eerst bewapen je een paar van je ventjes met Light Plasma Rifles van gestunde enemies. Dan snel wat plasma sniper rifles maken en met 2 snipers in je groepje knal je dan alles in 1 shot in stukke uit elkaar.

Heb enkel laserwapens gemaakt omdat er een of ander land om vroeg en het heeeel wat credits opbracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Een beetje offtopic, maar zijn er nog andere goeie games in dezelfde stijl als XCom? Ik speelde vroeger graag Vandal Hearts en een paar andere games in die stijl.
On topic, ik vindt XCom fantastisch! Hier en daar last gehad van een paar kleine bugs, maar ze lijken wel goed hun best te doen met de patches. :D

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
Inrage schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:59:
Slaat iedereen laser over om direct plasma wapens in huis te halen?
Ik speel classic difficulty. Eerst bewapen je een paar van je ventjes met Light Plasma Rifles van gestunde enemies. Dan snel wat plasma sniper rifles maken en met 2 snipers in je groepje knal je dan alles in 1 shot in stukke uit elkaar.

Heb enkel laserwapens gemaakt omdat er een of ander land om vroeg en het heeeel wat credits opbracht.
In mijn eerste playthrough op normal heb ik dat niet gedaan, in mijn huidige op classic wel.

Tegen het moment dat je de research naar plasma rifles kunt afronden, kun je inderdaad al een redelijk voorraadje hebben liggen van plasma weapons, verkregen van gecapturede aliens. Daardoor krijg je, na het afronden van de juiste research, meteen meerdere sterke wapens die je kunt inzetten. Dat is het imho wel waard.

Dit geldt trouwens niet voor de sniper rifles, die zul je altijd zelf moeten maken. Of het 'beelinen' naar de tech voor sniperrifles de beste tactiek is tijdens de begin/middenfase wanneer echt elke 'dollar' en alloy telt, weet ik niet. Snipers (met squadsight) zijn belachelijk goed en plasma rifles maken ze misschien zelfs iets té goed...

Het zelf maken van plasmarifles is ook een heel stuk duurder dan het maken van laserweapons, die bijvoorbeeld ook geen elerium kosten.

Volgens mij hangt de beste strategie ook af van het ondervragen van de juiste alien. Met de juiste research credits gaat plasma weapons researchen een hoop sneller.
Maar er is ook een alien die laserweapons researchen kan versnellen.

Edit: als ik je post net terug lees, zijn we het volgens mij wel eens. :) Toch maar posten, want misschien hebben anderen hier nog iets aan (?)
KnightX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:17:
Een beetje offtopic, maar zijn er nog andere goeie games in dezelfde stijl als XCom? Ik speelde vroeger graag Vandal Hearts en een paar andere games in die stijl.
Qua science fiction setting kan ik je niet heel erg helpen. Qua turn based strategie games dan weer wel. De meeste van dit soort games zijn uitgekomen op handhelds, maar hier een paar titels (uit het hoofd), die ik zelf met plezier heb gespeeld:
  • Tactics Ogre: Knights of Lodis (GBA)
  • Fire Emblem serie - de GBA versies zijn goed, ook op de Gamecube en Wii
  • Battle for Wesnoth - gratiez OpenSource Oldskool TBS game http://www.wesnoth.org/
  • Final Fantasy Tactics - Playstation, GBA, en DS - kan vooral de DS versie echt aanraden
  • Rebelstar Tactical Command (GBA) - lijkt in opzet nog redelijk op Xcom ook
En dan zijn er ook nog:
  • Front Mission serie - die heb ik zelf dan nog niet gespeeld
  • Disgaea serie - is qua setting niet helemaal mijn ding (anime over een helllord), maar best een goede game

[ Voor 23% gewijzigd door Garion op 25-10-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
KnightX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:17:
On topic, ik vindt XCom fantastisch! Hier en daar last gehad van een paar kleine bugs, maar ze lijken wel goed hun best te doen met de patches. :D
Om aan Garion wat toe te voegen: Jagged Alliance serie (1 en 2, niet Back in Action, dat was drama) lijkt qua (battle-)gameplay ontzettend op de originele XCOM. Hoe dan ook is de oude XCOM ook een hele dikke aanrader.

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-10-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Eerste DLC lijkt nog niet bijzonder indrukwekkend so far, hopen dat dat verbetert.

http://www.pcgamer.com/20...my-unknown-slingshot-dlc/
Completing all three of Slingshot’s missions unlocks a research shortcut to the almighty Blaster Launcher and Fusion Lance weapons, both normally end-game technologies with significant R&D time for acquisition. Alternative appearances for Titan, Ghost, Archangel, and Psi armors, as well as more hairstyles and helmets round out Slingshot’s increased customization options for your soldiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Pheace schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:20:
Eerste DLC lijkt nog niet bijzonder indrukwekkend so far, hopen dat dat verbetert.

http://www.pcgamer.com/20...my-unknown-slingshot-dlc/

[...]
Blegh ik ben zo ziek van die DLC. Ze hadden zo veel geniale dingen met de game kunnen doen, krijg je drie extra missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Garion schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Qua science fiction setting kan ik je niet heel erg helpen. Qua turn based strategie games dan weer wel. De meeste van dit soort games zijn uitgekomen op handhelds, maar hier een paar titels (uit het hoofd), die ik zelf met plezier heb gespeeld:
  • Tactics Ogre: Knights of Lodis (GBA)
  • Fire Emblem serie - de GBA versies zijn goed, ook op de Gamecube en Wii
  • Battle for Wesnoth - gratiez OpenSource Oldskool TBS game http://www.wesnoth.org/
  • Final Fantasy Tactics - Playstation, GBA, en DS - kan vooral de DS versie echt aanraden
  • Rebelstar Tactical Command (GBA) - lijkt in opzet nog redelijk op Xcom ook
En dan zijn er ook nog:
  • Front Mission serie - die heb ik zelf dan nog niet gespeeld
  • Disgaea serie - is qua setting niet helemaal mijn ding (anime over een helllord), maar best een goede game
Mischien mij dan toch eindelijk eens een GBA aanschaffen, het lijkt niet zo'n populair genre op de PC.
LiquidT_NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:41:
[...]

Om aan Garion wat toe te voegen: Jagged Alliance serie (1 en 2, niet Back in Action, dat was drama) lijkt qua (battle-)gameplay ontzettend op de originele XCOM. Hoe dan ook is de oude XCOM ook een hele dikke aanrader.
Die Jagged Alliance lijkt mij wel iets, heb die naam al een paar keer horen vallen hier en daar. :*)
Thanks guys!

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
KnightX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:28:
Mischien mij dan toch eindelijk eens een GBA aanschaffen, het lijkt niet zo'n populair genre op de PC.
Die Jagged Alliance lijkt mij wel iets, heb die naam al een paar keer horen vallen hier en daar. :*)
Thanks guys!
JA2 is geweldig, en heeft zelfs nog een community patch.

Overigens, Fallout Tactics is ook wel leuk maar is wel enkel battles, dus geen macro-systeem om die battles te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Heh, je kan gewoon wapens van gevangen aliens gebruiken? :) Ik leer iedere dag iets nieuws hier :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
JBrennan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:35:
Heh, je kan gewoon wapens van gevangen aliens gebruiken? :) Ik leer iedere dag iets nieuws hier :P.
Inderdaad, maar voordat je ze kunt gebruiken moet je dus wel de bijbehorende tech onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

LiquidT_NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

JA2 is geweldig, en heeft zelfs nog een community patch.

Overigens, Fallout Tactics is ook wel leuk maar is wel enkel battles, dus geen macro-systeem om die battles te faciliteren.
alles van fallout is is briljant :D de eerste 3 zijn wel turnbased, maar veel meer RPG dan TBS.

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste