Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

TheRitz schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:20:
@Yorin: succes met je actie, hoop dat je niet je studie flunked of je baan verliest door alle tijd die je in dit akkefietje (want meer is het niet) steekt
Ik heb op dit moment nog vakantie, dus daar kan het niet aan liggen. Ook steek ik hier niet al mijn tijd in, maar ik wil gewoon waar ik recht op heb en dat is nu dus de AT Tablet of iets vergelijkbaars.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nubcaek schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:05:
[...]

Punt is dat het wel mogelijk is om de tablet te leveren. Ze hoeven 'm alleen maar in te kopen bij de leverancier.
Punt is dat die dan wel iets van rond de 350-450 kost per stuk aan inkoop (waarschijnlijk meer gezien de normale verkoopprijs van rond de 549 euro, maar laten we er van uitgaan dat ze korting kunnen bedingen).
En om die dan voor 119 euro uit te gaan leveren aan (ik gok) een paar honderd mensen, is een te grote verliespost.

Dat ze een tegoedbon aanbieden en vervolgens een alternatief product, valt me alleszins mee (toegegeven, dat alternatief is een lachertje en volstrekt niet gelijkwaardig, enige wat overeenkomt met het AT tablet is de prijs...).

De imago-schade valt bij het grote publiek wel mee, zeker op lange termijn, dat hebben ze kunnen zien bij het debacle van Dynabyte (Mycom) toen die de Toshiba tablet in de uitverkoop deed maar niet (genoeg) kon leveren (terwijl ze wel geld en bestellingen aan bleven aannemen).
Alleen de die-hard tweakers en koopjesjagers zullen wat langer een zure smaak in de mond houden ;)

En bedrijven als 4launch halen dit soort geintjes voortdurend uit (laagste prijs in pricewatch, je bestelt, vervolgens "Oh nee, sorry, voor die prijs kunnen we niet meer leveren, even bijbetalen graag", en die zijn ook nog niet failliet.

Kortom, ze hebben weinig redenen om veel geld hierin te gaan steken. Mochten ze een nieuwe voorraad AT tablets voor rond de 150 of minder kunnen inkopen, dan geef ik jullie nog een kans ;)
In ieder geval veel succes gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39
Yorin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:30:
Is er iemand die een printscreen of iets heeft van de originele pagina?
Ik heb 2 printscreens van het originele vervangende aanbod en de gewijzigde versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/5e5e2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/b50e7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check dit dan , gaat om de webcam
De Archos 80 G9 is een 8-inch tablet. De Archos 80 G9 is verder voorzien van Adobe Flash-ondersteuning, een HD-webcam, WiFi, Bluetooth, GPS en een USB-poort. 3G is optioneel mogelijk met de los aan te schaffen Archos G9 3G-stick. Voor een complete en ontspannen multimedia-ervaring kan je rekenen op een 1080 Full HD-videospeler, HDMI-out en een ingebouwde kickstand (waarmee je hem rechtop kan zetten).
Webcam Front NeeMP
Webcam Rear NeeMP

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
fish schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:30:

quote:
De Archos 80 G9 is een 8-inch tablet. De Archos 80 G9 is verder voorzien van Adobe Flash-ondersteuning, een HD-webcam, WiFi, Bluetooth, GPS en een USB-poort. 3G is optioneel mogelijk met de los aan te schaffen Archos G9 3G-stick. Voor een complete en ontspannen multimedia-ervaring kan je rekenen op een 1080 Full HD-videospeler, HDMI-out en een ingebouwde kickstand (waarmee je hem rechtop kan zetten).

quote:
Webcam Front NeeMP
Webcam Rear NeeMP
Dus ook geen webcam meer? Het wordt steeds kariger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
fish schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:30:

[...]

[...]
Oh. Dat hebben ze dus ook nog aangepast na het tweede screenshot. :o
Ik vind het interessant dat ze met een alternatief komen, maar dit is wel een aardig uitgekleed alternatief.

[ Voor 18% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-01-2012 11:06 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:05:
[...]

Oh. Dat hebben ze dus ook nog aangepast na het tweede screenshot. :o
Bel de politie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ga terug naar FOK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

zou het niet realistisch zijn om te vragen om er dan op zijn minst de 3g stick bij te doen of eventueel dat icm de 250 Gb opslag (was het toch) archos te leveren? Het lijkt me niet realistisch om nog te verwachten dat de tablet er zal komen, wat overigens wel leuk zou zijn ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:27:
zou het niet realistisch zijn om te vragen om er dan op zijn minst de 3g stick bij te doen of eventueel dat icm de 250 Gb opslag (was het toch) archos te leveren? Het lijkt me niet realistisch om nog te verwachten dat de tablet er zal komen, wat overigens wel leuk zou zijn ;)
Veel mensen hebben deze tablet besteld omdat er Windows opzit. Op de Archos zit geen Windows en tevens ook geen 10 inch scherm en een LAN-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als je 2x de bevestiging krijgt van die ambiance tablet en dan als een soort van tegemoetkoming die archos krijgt die opeens van leuke specificaties naar een basis tablet gaat zonder 3g en grote harde schijf, dan ga ik ook moelijk doen, snap echt niet waarom phonehouse zich zo opstelt.
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
Yorin schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:32:
[...]

Veel mensen hebben deze tablet besteld omdat er Windows opzit. Op de Archos zit geen Windows en tevens ook geen 10 inch scherm en een LAN-poort.
Precies, de Archos is simpelweg geen alternatief.

Hoe realistisch het is dat we alsnog de Ambiance AT gaan krijgen weet ik niet, ik zie wel gebeuren dat ze voet bij stuk houden en het de Archos wordt of niks.
Er is echter geen reden om de Ambiance niet alsnog uit te leveren, ze kunnen hem immers gewoon krijgen en aan ons leveren.

Vervelend dat vandaag de lijnen gesloten zijn, naar de winkel hier in de buurt gaan zal ook wel niet veel uithalen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

thaan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:38:
[...]

Precies, de Archos is simpelweg geen alternatief.

Hoe realistisch het is dat we alsnog de Ambiance AT gaan krijgen weet ik niet, ik zie wel gebeuren dat ze voet bij stuk houden en het de Archos wordt of niks.
Er is echter geen reden om de Ambiance niet alsnog uit te leveren, ze kunnen hem immers gewoon krijgen en aan ons leveren.

Vervelend dat vandaag de lijnen gesloten zijn, naar de winkel hier in de buurt gaan zal ook wel niet veel uithalen neem ik aan.
Winkels hebben een hele andere voorraadbeheer dan de site. Telefonische helpdesk weet de voorraad van de winkels nog geen eens. Laat staan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Yorin schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Winkels hebben een hele andere voorraadbeheer dan de site. Telefonische helpdesk weet de voorraad van de winkels nog geen eens. Laat staan andersom.
Die indruk kreeg ook al inderdaad, winkels kunnen echter wel bij elkaar kijken waar voorraad is.

Als ik voor 1 van me 2 orders de Archos neem, vraag ik me af wat de levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

inmddels FP nieuws : nieuws: The Phone House levert goedkope tablet niet door 'te grote vraag'

:)

@ hieronder : GMTA :+

[ Voor 5% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 07-01-2012 13:48 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Staat nu zelfs op de FP: nieuws: The Phone House levert goedkope tablet niet door 'te grote vraag'

Er stond ook iets over de prijs op Twitter toch? Wie kan die berichten achterhalen? Of heeft iemand een antwoord per e-mail gehad van een medewerker waarin de prijs bevestigd wordt?

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
Google levert het FP nieuwsbericht op de eerste zoekpagina wanneer je zoekt op "phonehouse"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Er is een wetsartikel of jurispudentie die stelt dat een wederverkoper verplicht is inkopen te doen bij andere aanbieders van het desbetreffende product als hij geen eigen voorraad meer heeft maar wel een overeenkomst tot levering is aangegaan. Uiteraard moet dit binnen een redelijke termijn eventueel naar maatschappelijke maatstaven. Dat de vaste leverancier van TPH geen voorraad meer heeft is dus niet afdoende. Ik kan het artikel niet vinden, iemand anders misschien? Dat jullie consumenten aan de informatieplicht hebben voldaan (zie bevestiging medewerker en sowieso de discussie in dit topic) en een gerechtvaardigd vertrouwen hadden in de prijs van dit product lijkt me duidelijk.

Belangrijk is in ieder geval om binnen een redelijke termijn schriftelijk nakoming te vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
interesant om te weten Malarky, dat TPH zelfs bij andere verkopers zou moeten gaan inkopen, maar er is zelfs nagevraagd bij de Fabrikant welke bevestigd heeft dat TPH rechtstreeks bij hun inkoopt, dat de fabrikant nog voorraad heeft en dat ze geen orders van TPH heeft ontvangen. De vaste leverancier van TPH heeft in dit geval zelfs nog voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Malarky schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:34:
Belangrijk is in ieder geval om binnen een redelijke termijn schriftelijk nakoming te vorderen.
Ik heb in antwoord op hun laatste mail teruggemaild dat ik het Windows tablet had verwacht en dit nog steeds wens te ontvangen. In vriendelijke bewoordingen. Is dit voldoende of moet ik echt bovenstaande tekst gebruiken?
(ik komt niet zo goed uit de ambtelijke taal :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Malarky schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:34:
Er is een wetsartikel of jurispudentie die stelt dat een wederverkoper verplicht is inkopen te doen bij andere aanbieders van het desbetreffende product als hij geen eigen voorraad meer heeft maar wel een overeenkomst tot levering is aangegaan. Uiteraard moet dit binnen een redelijke termijn eventueel naar maatschappelijke maatstaven. Dat de vaste leverancier van TPH geen voorraad meer heeft is dus niet afdoende. Ik kan het artikel niet vinden, iemand anders misschien? Dat jullie consumenten aan de informatieplicht hebben voldaan (zie bevestiging medewerker en sowieso de discussie in dit topic) en een gerechtvaardigd vertrouwen hadden in de prijs van dit product lijkt me duidelijk.

Ik heb het "geen eigen voorraad" maar even dikgedrukt. Zelf hebben ze kennelijk inderdaad geen voorraad meer, maar hun normale leverancier (Ambience Technology) heeft die wél. Éigenlijk hebben ze dus wel voorraad, hun leverancier heeft er immers genoeg liggen.

Hierdoor dus ook dat ik zeg: gewoon leveren die hap.
Ik ga ze schriftelijk in gebreken stellen, misschien dat dat wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
http://www.nu.nl/gadgets/...stelde-tablets-niet-.html

Oh, op NU.nl hebben ze het ook ontdekt, schrijven ze een artikel vol aannames :+
Waarschijnlijk heeft The Phone House per abuis de tablet als 'op voorraad' op de website gezet, terwijl deze al een tijdje niet meer leverbaar was
De aanbieding voor de AT tablet, die over Windows 7 beschikt, gold waarschijnlijk om van een resterende voorraad af te komen. De tablet opnieuw bestellen bij leveranciers zou voor The Phone House veel geld kosten, omdat het product dan onder de inkoopprijs wordt verkocht.
Verder zijn ze niet gehinderd door enige vorm van kennis
Ook bestaat de mogelijkheid om als alternatief de Archos 80 G9-tablet te ontvangen, een 'soortgelijk apparaat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Grappig om te zien dat het nu ook Nu.nl heeft bereikt.
Misschien dat dit iemand wakker maakt bij TPH.

Ik blijf er op drammen dat TPH beweert ze pas over 4 tot 5 maanden te kunnen leveren, en dat wij daar niet op mogen wachten en dus nú moeten kiezen tussen geld of de Archos.

Ik wil dat duidelijk wordt dat dat simpelweg niet waar is: hun leverancier heeft ze wél op voorraad liggen. Flauw dat dit soort feiten dan niet op Nu.nl komen. Ze zijn tegen hun klanten aan het liegen.

Heeft iemand btw een mooi briefje liggen om ze in gebreken te stellen?

[ Voor 7% gewijzigd door thaan op 07-01-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
thaan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:07:
Grappig om te zien dat het nu ook Nu.nl heeft bereikt.

..

Ik wil dat duidelijk wordt dat dat simpelweg niet waar is: hun leverancier heeft ze wél op voorraad liggen. Flauw dat dit soort feiten dan niet op Nu.nl komen. Ze zijn tegen hun klanten aan het liegen.

...
Misschien kan Yorin NU.nl mailen, met daarin de FEITEN zoals ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mr1ncr3d1bl3 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:09:
[...]

Misschien kan Yorin NU.nl mailen, met daarin de FEITEN zoals ze nu zijn.
Wij hebben ook niet alle informatie, daarnaast vind ik dat het beeld goed genoeg is, nu.nl is geen Tweakers, t.net heeft wel netjes alles juist gezet. Nieuws = nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
thaan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:07:
Ze zijn tegen hun klanten aan het liegen.
Daar ben ik het ook mee eens.
Als ze nu direct in die 1e mail van ze hadden gezegd. Ja, sorry voor het ongemak, maar het ging om een restpartij en willen deze niet meer inkopen. Er had op=op moeten staan, je geld wordt voor einde van de week teruggestoort.

Dan had ik er vrede mee.
Maar juist die onzin die ze blijven verkopen van "niet meer leverbaar", Een gaar alternatief, waarvan de specs ook nog eens 3x veranderd zijn. (doe het dan na de faal van de AT tablet in 1 keer goed), en gewoon de algehele onzin verkopende gang van zaken.

Ik wil nu gewoon mijn bestelde product, voor de prijs waarmee hij tekoop was, aangezien het duidelijk is dat dit geen invoerfout was zoals het neckermann debacle }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
Megamind schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:11:
[...]

Wij hebben ook niet alle informatie, daarnaast vind ik dat het beeld goed genoeg is, nu.nl is geen Tweakers, t.net heeft wel netjes alles juist gezet. Nieuws = nieuws.
We hebben inderdaad niet alle informatie, maar dat is wat anders dan aannames publiceren.
Maar goed, NU.nl is net de Telegraaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Trouwens wel grappig dat ik op mijn domein foonhouse.nl ineens 10x zoveel bezoekers heb. Van 5 bezoekers per dag zit ik nu op 50 sinds gisteren. :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
http://www.phonehouse.nl/werk/?pagina=122

Hehe :)

Ik citeer:

De kernwaarden zijn

•Wij stellen de klant voorop;
•Wij hebben de passie om te winnen;
•Wij investeren in persoonlijke ontwikkeling.

5 Fundamentele regels

Wat betekent dat: de klant voorop stellen? Daar hebben we deze 5 fundamentele regels voor:

•Zorg goed voor een klant, anders doet een ander dat wel;
•Je behaalt geen voordeel als je een argument wint, maar een klant verliest;
•Maak altijd waar wat je belooft. Bij twijfel: beloof minder, maak meer waar;
•Bedien de klant zoals jij zelf bediend wilt worden;
•De reputatie van het gehele bedrijf ligt in handen van elk individu.

Iedereen binnen The Phone House kent de kernwaarden en fundamentele regels en brengt ze in de praktijk. En met succes. Want we groeien en wie wil en kan, wordt uitgenodigd om mee te groeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Amai, ze lappen hun fundamentele regels wel serieus aan hun laars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
ene strob reactie 8 http://www.nujij.nl/tech-...76020.lynkx#axzz1imgcdmGK

citaat ''Ik heb hem wel geleverd gekregen voor 119 euro. Al heb ik hem in de winkel besteld, en niet via de webshop. Ze hebben dus wel degelijk voor die prijs geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
jatt123 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:54:
ene strob reactie 8 http://www.nujij.nl/tech-...76020.lynkx#axzz1imgcdmGK

citaat ''Ik heb hem wel geleverd gekregen voor 119 euro. Al heb ik hem in de winkel besteld, en niet via de webshop. Ze hebben dus wel degelijk voor die prijs geleverd.
Dat is dus de allereerste die ik hoor over dat hij hem geleverd heeft gekregen.

Yorin, hoe heb jij btw contact gekregen met iemand binnen TPH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Wel apart verhaal is dit, ik was te laat (was al uitverkocht voordat ik het topic vond), maar het was ook een mooie kans om win7 HP licentie te krijgen en vervolgens Android op het tablet zelf te draaien. Dat ze een alternatief aanbieden die vrijwel even duur is als een win7 licentie slaat dan nergens op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 00:44
Ben ook gedupeerd,

Hoe moet ik me bij Yorin melden :) ?

Welke gegevens zijn hiervoor relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Welke juridische onderbouwing wordt er gegeven waaruit het recht zou moeten blijken dat de tablet geleverd moet worden?

Tot dusverre heb ik nog niet één zo'n onderbouwing hier kunnen vinden en worden verreweg de meeste reacties niet gehinderd door enige juridische kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
Yorin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:45

Beste iedereen,

Ik heb een simpel formuliertje aangemaakt om te polsen hoeveel mensen er hier 'gedupeerd' zijn. Het formuliertje krijg je automatisch toegestuurd als je een e-mailtje stuurt naar TPH-gedupeerd@yorin.info

Alvast bedankt.

Yorin

ps. je gegevens zullen alleen voor deze zaak gebruikt worden en worden nadat het nodig is vernietigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
HMeijer schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:16:
Welke juridische onderbouwing wordt er gegeven waaruit het recht zou moeten blijken dat de tablet geleverd moet worden?

Tot dusverre heb ik nog niet één zo'n onderbouwing hier kunnen vinden en worden verreweg de meeste reacties niet gehinderd door enige juridische kennis.
Artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden van The Phone House:
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen
(De Archos is géén vervangend artikel, zie eerdere tabel)

En artikel 6:74 BW, nakoming van de overeenkomst is niet blijvend onmogelijk. Sterker nog, nakoming is helemaal niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
thaan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden van The Phone House:

[...]

(De Archos is géén vervangend artikel, zie eerdere tabel)

En artikel 6:74 BW, nakoming van de overeenkomst is niet blijvend onmogelijk. Sterker nog, nakoming is helemaal niet onmogelijk.
Daarnaast is het product nog prima leverbaar, ze willen het gewoon niet leveren, dat is wangedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Megamind schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:22:
[...]

Daarnaast is het product nog prima leverbaar, ze willen het gewoon niet leveren, dat is wangedrag.
Precies, als ze niet hadden willen leveren, hadden ze:

1. Een voorraad status (in aantallen oid) moeten geven zodat de verkoop automatisch stopte als de voorraad op was
2. Niet bevestigingsmailtjes moeten verzenden (ik quote: "U hoeft helemaal niets meer te doen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op als wij de Tablet kunnen leveren." )
3. Afleverafspraak mailtjes van AMP moeten versturen (aflevering binnen 2 weken)
4. Betaling moeten accepteren, al is dat wel gebruikelijk bij online winkels, dus dat wil ik nog wel door de vingers zien
5. Niet moeten liegen dat hij de levertijd 4 tot 5 maanden is, terwijl hij op voorraad is bij hun leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
@thaan

Je kan vrolijk allerlei voorwaarden en artikelnummers gaan neerzetten, maar nogmaals, dat is nog geen juridische onderbouwing. Ook snap ik niet waarom BW 6 in dit geval wordt gebruikt als BW 7 specifiek is toegespitst op koopovereenkomsten.

Het lijkt mij eigenlijk vrij simpel: TPH zou onredelijke schade lijden als het bedrijf zich naast de producten die het had en heeft uitgeleverd, alle andere koopovereenkomsten ook gaat nakomen. Ze hebben als tegemoetkoming een andere tablet aangeboden. voor hetzelfde geld als ik dat goed begrijp, en daarmee een alternatief geboden. Het alternatief is niet zo goed, maar de enige andere optie is om de prijs te verhogen van de tablet. Indien ze de prijs verhogen mogen consumenten de verhoogde prijs betalen of alsnog de koop ontbinden en hun geld terugkrijgen. Winkels kunnen dus wel degelijk de prijs en voorwaarden na het sluiten van een koopovereenkomst nog veranderen, als ze hier een aannemelijke reden voor hebben.

In dit geval had het bedrijf slechts een beperkte voorraad tablets die het voor een gereduceerde prijs kon aanbieden. Voor de andere tablets zou de winkel de prijs kunnen verhogen, een alternatief kunnen aanbieden waar de consument mee akkoord kunnen gaan of de koopovereenkomst ontbinden en het geld terugstorten.

Daarnaast zijn er ook nog allerlei uitwegen mogelijk. De bevestiging van de koopovereenkomst geschied namelijk automatisch, en de rechter heeft daarover al eens eerder geoordeeld dat een automatische aankoopbevestiging niet altijd een geldige koopovereenkomst geeft, aangezien de consument ook redelijkerwijs moet bedenken of de koopovereenkomst inderdaad ook in het belang van de winkel kan zijn, d.w.z. dat de schriftelijke automatische bevestiging geen wilsverklaring hoeft te zijn. In dit geval is de koopovereenkomst duidelijk niet meer in het belang van de winkel en kan de overeenkomst ook ontbonden worden.

[ Voor 23% gewijzigd door HMeijer op 07-01-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
HMeijer schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:27:
@thaan
In dit geval had het bedrijf slechts een beperkte voorraad tablets die het voor een gereduceerde prijs kon aanbieden. Voor de andere tablets zou de winkel de prijs kunnen verhogen, een alternatief kunnen aanbieden waar de consument mee akkoord kunnen gaan of de koopovereenkomst ontbinden en het geld terugstorten.
Maar waaruit bleek dat er een beperkte voorraad was? Waaruit bleek dat er een fout was gemaakt in prijs? Waarom stond er geen op=op. Ze hebben geen poot om op te staan, ze hebben een fout gemaakt, daar zullen ze mee moeten leren leven, net als Otto, Hema en Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Megamind schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:29:
[...]

Maar waaruit bleek dat er een beperkte voorraad was? Waaruit bleek dat er een fout was gemaakt in prijs? Waarom stond er geen op=op.
Dat blijkt nu achteraf. Dat hoeft dus helemaal niet vooraf te blijken om een overeenkomst te mogen ontbinden. Consumenten hebben altijd recht op hun geld terug, als de koopovereenkomst wordt ontbonden (dat kan wel degelijk nog). Dat is het minste, een recht op per se een soortgelijk product is er dus niet als de winkel ervoor kiest om je het aanbetaalde geld terug te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door HMeijer op 07-01-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 07:46
Net kameraad die gsm winkel werkt zei me dat er iets over TPH een artikel was over dat ze tablets niet leverden :D Haha komt allemaal door mijn topic een beetje e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
HMeijer schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:31:
[...]

Dat blijkt nu achteraf. Dat hoeft dus helemaal niet vooraf te blijken om een overeenkomst te mogen ontbinden. Consumenten hebben altijd recht op hun geld terug, als de koopovereenkomst wordt ontbonden (dat kan wel degelijk nog). Dat is het minste, een recht op per se een soortgelijk product is er dus niet als de winkel ervoor kiest om je het aanbetaalde geld terug te geven.
Maar hoe kom je daar bij? Volgens mij is dat alleen voor fysieke winkels, je hebt nu uiteindelijk een bindende koopovereenkomst gesloten met TPH.

En volgens hun eigen AV:
4.2: Een Overeenkomst tussen de Klant en TPH komt tot stand nadat de Klant een door TPH gedane aanbieding of prijsopgave heeft aanvaard, tenzij nadrukkelijk anders is aangegeven.

10: Indien Producten niet direct leverbaar zijn, kan TPH de Producten voor de Klant reserveren. TPH kan nimmer garanderen dat een gereserveerd Product geleverd wordt aan de Klant. TPH is gerechtigd eventuele verzendkosten in rekening te brengen bij de Klant, indien dit het geval is zal dit altijd vooraf door TPH moeten worden gemeld aan de Klant.
Bij 10 hebben ze zichzelf in bescherming genomen. MAAR dit geldt alleen voor verkoop op lokatie.

Nu voor online:
12.1: Een Overeenkomst op afstand komt tot stand nadat TPH dit schriftelijk aan de Klant heeft bevestigd, dan wel op het moment dat een bestelling wordt geleverd en geaccepteerd door de Klant, indien dit eerder plaatsvindt.

13.2: Indien Producten niet direct uit voorraad leverbaar zijn, zal TPH een nadere leveringstermijn opgeven. Indien TPH de bestelde Producten niet binnen dertig dagen na het tot stand komen van een Overeenkomst op afstand heeft geleverd, heeft een Consument recht om de Overeenkomst op afstand kosteloos te ontbinden.
13.2 geeft dus duidelijk aan dat TPH niet mag ontbinden, wel de consument.
14.1: Nadat een Overeenkomst op afstand tot stand is gekomen, kan een Consument deze binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de Producten kosteloos ontbinden.

14.3: Het recht van ontbinding binnen de in artikel 14.1 gestelde termijn kan niet worden uitgeoefend door een Bedrijf....
Er wordt dus nergens iets gezegd over producten die niet meer leverbaar zijn, deze mogen dus niet zomaar geannuleerd worden door TPH. Daarvoor hebben ze zichzelf niet ingedekt, er was ook geen sprake van een aanbieding of speciale actie, de prijs was gewoon laag, net als andere tablets, deze waren ook lager geprijsd dan normaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 07-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

HMeijer schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:27:
De bevestiging van de koopovereenkomst geschied namelijk automatisch, en de rechter heeft daarover al eens eerder geoordeeld dat een automatische aankoopbevestiging niet altijd een geldige koopovereenkomst geeft, aangezien de consument ook redelijkerwijs moet bedenken of de koopovereenkomst inderdaad ook in het belang van de winkel kan zijn, d.w.z. dat de schriftelijke automatische bevestiging geen wilsverklaring hoeft te zijn. In dit geval is de koopovereenkomst duidelijk niet meer in het belang van de winkel en kan de overeenkomst ook ontbonden worden.
Heb je daar de bijbehorende jurisprudentie van, die wil ik wel eens lezen? Ik zie niet waarom de consument in deze geen gerechtvaardigd vertrouwen ex art. 3:35 BW heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Malarky schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:41:
[...]

Heb je daar de bijbehorende jurisprudentie van, die wil ik wel eens lezen? Ik zie niet waarom de consument in deze geen gerechtvaardigd vertrouwen ex art. 3:35 BW heeft.
Daarnaast, hoe moet ik nu inschatten of een winkel een redelijk aanbod doet. Ja met een 50" LCD voor 300 euro, een 500 euro tablet voor 119 euro, een taart voor 1 cent, maar ik weet uit ervaring dat sommige producten 5x over de kop gaan, een merk spijkerbroek voor 10 euro? Een badjas voor 5 euro? Ik kan me voorstellen dat sommige niet technische mensen een tablet voor 119 euro ook niet 123 zien voor een misdruk.

Daarnast is de tablet al voor 119 euro geleverd aan anderen, dus er is geen sprake van geleden schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
13.2 geeft al aan dat als TPH om voor welke reden dan ook niet gaat leveren, je na 30 dagen recht heb om een teruggave van je geld. Niet meer dan logisch. 13.2 geeft dus niet aan dat TPH moet leveren, dat staat nergens vermeld.

12.1 geeft aan dat de koopovereenkomst tot stand kan komen tijdens acceptatie van de klant of op het moment dat het product wordt geleverd. M.a.w. kan dat op elk moment totdat er een postzegel op zit. Zodra er een postzegel op zit en TNT het pakket ophaalt is er een koopovereenkomst vanuit het bedrijf. Zodra een klant op "bestel" druk en het aankoopproces doorloopt en nogmaals op de knop "bevestigen" drukt, is er een wilsverklaring vanuit de consument om de koop aan te gaan. TPH mag dit dus later bevestigen en het bevestigingsmailtje heeft geen enkele juridische waarde, behalve dat TPH de bestelling in het systeem heeft zitten.

Met andere woorden geeft dit artikel alleen maar aan dat mag worden uitgegaan van een koopovereenkomst (wilsverklaring) -zoals bepaald door de wet van koop op afstand- vanuit de verkoper wanneer een product verstuurd is en mogelijk maar niet noodzakelijkerwijs eerder. Je hebt hier als consument dus niets aan ;).

[ Voor 21% gewijzigd door HMeijer op 07-01-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Megamind schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:46:
[...]

Daarnaast, hoe moet ik nu inschatten of een winkel een redelijk aanbod doet. Ja met een 50" LCD voor 300 euro, een 500 euro tablet voor 119 euro, een taart voor 1 cent, maar ik weet uit ervaring dat sommige producten 5x over de kop gaan, een merk spijkerbroek voor 10 euro? Een badjas voor 5 euro? Ik kan me voorstellen dat sommige niet technische mensen een tablet voor 119 euro ook niet 123 zien voor een misdruk.

Daarnast is de tablet al voor 119 euro geleverd aan anderen, dus er is geen sprake van geleden schade.
Er hoeft totaal niet aangetoond te worden of het fout was oid, het staat állang vast dat het bevestigd is door TPH en geen fout is. Tevens was het aanbod redelijk, anders deed TPH ze niet weg voor die prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 07-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 13:39
Hoe lang gaan we hier nog over discussiëren ?

Het was geen fout van TPH er zijn ook gewoon tablet's in de winkel verkocht voor 119,-

Laten we het hier bij houden.

Back ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Vandaag nog de Ambiance tablet in me handen gehad. Helaas mogen ze showmodellen niet verkopen. Hij staat dus ook nog gewoon in de winkel van 199,- voor 119,- euro. In Almelo, Heerenveen en Den Haag was er nog 1 op voorraad, maar die waren al reeds gereserveerd.

Misschien dat wij van showroommodellen voorzien gaan worden, omdat ze die niet wouden verkopen? Haha }:O

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Malarky schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:41:
[...]
Om je maar gelijk de reden dan te geven: de tablet is veel goedkoper dan hij normaal was (aanbieding whatever) en wordt onder de inkoopprijs verkocht. Het lijkt mij dan een vrij redelijke reden dat de winkel niet nog meer tablets gaat inkopen onder de inkoopprijs, en deze aan de consument tegen het afgesproken bedrag gaat verkopen omdat de winkel of consument dat zo graag wil. Dat is onredelijk.

Ik zal eens kijken of ik de uitspraak wat betreft de geldigheid van automatische bevestigingen weer boven water kan krijgen, dat gaat alleen erg veel tijd kosten. Dit was echter maar één van de mogelijke manieren om de koopovereenkomst te ontbinden, niet de waarschijnlijkste vind ik zelf om de kant van wilsverklaring op te gaan. In dit geval zou artikel 12.1 van de algemene voorwaarden van The Phone House al een uitkomst kunnen bieden om de koopovereenkomst ongeldig te kunnen laten verklaren. Het ziet er niet naar uit dat TPH deze kant echter op wil, dit is dus vrij theoretisch.

De eerste tablets waren voorradig en werden verkocht voor de afgesproken prijs. Deze voorraad was als de verklaring van TPH op de frontpage/nu.nl klopt er doorheen, waardoor tablets tegen dezelfde prijs aanbieden niet meer mogelijk is en de TPH een fors verlies zou gaan lijden bij het nakomen van de koopovereenkomst. Waarom er dus al die ophef over wordt gemaakt snap ik niet zo goed, consumenten krijgen een alternatief product tegen een gereduceerde prijs aangeboden en kunnen, als ze hier niet mee akkoord gaan, hun geld terugkrijgen zoals het hoort.

Nogmaals, naast artikel 7:46f lid 2 is er ook nog het redelijkheidsbeginsel... Artikel 7:46f lid 2 wordt daarom ook vaak uitgelegd en geïnterpreteerd dat de koop niet per se fysiek onmogelijk hoeft te zijn, maar dat dit ook niet tot (forse) onredelijke kosten van de winkel mag leiden, zoals het verplicht worden tot verkopen onder de inkoopprijs voor het naleven van een koopovereenkomst. (hetzelfde eigenlijk als bij reparatie: herstel hoeft niet te geschieden als dit tot onredelijke kosten van de winkel leidt)

[ Voor 42% gewijzigd door HMeijer op 07-01-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb wel mijn twijfels of de tweede bevestigingsmail wel automatisch verstuurd is. Ten eerste kwam hij per persoon in een andere interval na de eerste (snelle) bevestiging aan. Ook vind ik het opmerkelijk dat erin wordt gesteld dat het product besteld wordt en binnen 1 á 2 weken geleverd. Dat klinkt niet als het opmaken van oude voorraad?

Kan iemand die vaker wat besteld bij hen (of de medewerker) aangeven of dit een standaardtekst is die bij alle bestellingen bij Phone House verstuurd wordt of dat het dit specifieke geval betreft?

[ Voor 21% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-01-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Dat mailtje over besteld en met 1 a 2 weken geleverd is standaard. Die kreeg ik ook bij het bestellen van mijn Wetab (die twee dagen later binnen was)
Hyp Hyper schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:11:
Ik heb wel mijn twijfels of de tweede bevestigingsmail wel automatisch verstuurd is. Ten eerste kwam hij per persoon in een andere interval na de eerste (snelle) bevestiging aan. Ook vind ik het opmerkelijk dat erin wordt gesteld dat het product besteld wordt en binnen 1 á 2 weken geleverd. Dat klinkt niet als het opmaken van oude voorraad?

Kan iemand die vaker wat besteld bij hen (of de medewerker) aangeven of dit een standaardtekst is die bij alle bestellingen bij Phone House verstuurd wordt of dat het dit specifieke geval betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Een mail van een courrier bedrijf dat ze de bestelling gaan leveren met een indicatieve levertermijn lijkt mij meer dan genoeg bevestiging dat ze de koop welwillend willen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 22:14
Morpheusk schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:52:
Vandaag nog de Ambiance tablet in me handen gehad. Helaas mogen ze showmodellen niet verkopen. Hij staat dus ook nog gewoon in de winkel van 199,- voor 119,- euro. In Almelo, Heerenveen en Den Haag was er nog 1 op voorraad, maar die waren al reeds gereserveerd.

Misschien dat wij van showroommodellen voorzien gaan worden, omdat ze die niet wouden verkopen? Haha }:O
Heb je daar een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
mobby1971 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:23:
Dat mailtje over besteld en met 1 a 2 weken geleverd is standaard. Die kreeg ik ook bij het bestellen van mijn Wetab (die twee dagen later binnen was)

[...]
Hmm okay. Wel een aparte algemene melding, maar soit.
Mr1ncr3d1bl3 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:02:
http://www.nu.nl/gadgets/...stelde-tablets-niet-.html

Oh, op NU.nl hebben ze het ook ontdekt, schrijven ze een artikel vol aannames :+

Verder zijn ze niet gehinderd door enige vorm van kennis

[...]
Het staat natuurlijk niet voor niets tussen aanhalingstekens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HMeijer: De AV voor online aankopen die gebruikt wordt (http://www.phonehouse.nl/webshop-voorwaarden/) beperkt de mogelijkheden van de winkel daartoe nog verder, gezien ze daarin nogal expliciet hun eigen graf graven ten aanzien van prijsuitingen en mogelijkheden tot verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Nope, geen idee wat ik daar mee moest en ook überhaupt niet bij stil gestaan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheusk op 07-01-2012 18:36 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:28:
@HMeijer: De AV voor online aankopen die gebruikt wordt (http://www.phonehouse.nl/webshop-voorwaarden/) beperkt de mogelijkheden van de winkel daartoe nog verder, gezien ze daarin nogal expliciet hun eigen graf graven ten aanzien van prijsuitingen en mogelijkheden tot verhogen.
Ze bieden ook niet aan om de prijs te verhogen, ze bieden een naar hun zeggen een alternatief product aan. Goed, daar zullen niet veel mensen mee akkoord gaan, maar er is dan ook geen alternatief product in hetzelfde prijssegment aan te bieden die dezelfde specificaties kan bieden. Naar mijn idee is het aanbieden van een andere tablet voor de helft van het geld best bewonderingswaardig, dat mag ook wel eens gezegd worden in plaats van klagen dat de specificaties niet overeen komen.

Maar zelfs dan nog is er altijd nog de mogelijkheid om de consument in geval van ontbinding het geld terug te geven. Ik snap niet wat hier onredelijk aan is. En het belangrijkste: verkopers hebben geen leveringsplicht als ze dit niet willen*. Ze dienen de koop te vrijwaren en de koop te leveren, en in het geval van verzuim hiervan de consument schadeloos te stellen. De andere mogelijkheid is dus om het geld terug te geven met een eventuele schadevergoeding. Die schadevergoeding is in deze casus niet relevant, aangezien niemand schade heeft kunnen lijden.

Ik ken geen enkele zaak in Nederland waarin het de consument is gelukt om een verkoper tot uitlevering te dwingen met behulp van het dwingend recht terwijl de verkoper een alternatief heeft aangeboden danwel heeft aangeboden om het geld terug te geven (zoals vereist wordt door de wet in geval van verzuim). Een ieder die wenst om levering van de tablet juridisch na te streven: veel succes toegewenst, maar wees goed op de hoogte van uw kansen en rechten _/-\o_ .

[edit]Een extra kanttekening:
*geldt in elk geval voor roerende zaken die tevens niet een register goed zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door HMeijer op 07-01-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

nvm .. verkeerd gelezen

[ Voor 99% gewijzigd door boesOne op 07-01-2012 19:29 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

thaan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:57:
[...]

Dat is dus de allereerste die ik hoor over dat hij hem geleverd heeft gekregen.

Yorin, hoe heb jij btw contact gekregen met iemand binnen TPH?
Heb contact via de telefoon gehad en na veel doorzeuren hebben ze toegezegd dat een manager mij terug zal bellen omdat die niet aanwezig was op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Even als side note; tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid om 'onder rembours' te bestellen; dit is dan als een icoontje weergegeven met een vrachtwagentje en het getal 24 erin. Hoewel dit feitelijk niets betekend, geeft het de indruk dat er binnen 24 uur geleverd kan worden.

De mail die na de bestelling volgde met een verwachte levertijd van 1 a 2 weken vond ik dan al apart, maar is wel degelijk een bevestiging dat er geleverd gaat worden.

Als je daarna een annuleringsmail krijg, en daarna weer een ander aanbod.. lijkt het me met die laatste stap duidelijk dat er een 'fout' gemaakt is, welke ze proberen te herstellen. Hiermee bevestigen ze in ieder geval dat er iets niet goed zat met aanbieding, maar dat de aanbieding zelf wel juist was.

Mede doordat alles, ben ik van mening dat dit onder het ondernemersrisico valt en dat ze gewoon mogen leveren. Die waardebon van 20€ mogen ze houden, die hoef ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Een telefoon kopen met die waardebon is zo te zien geen optie aangezien hun telefoons veel meer dan 20 euro duurder zijn dan bij concurrenten. In de winkel hebben ze vast wel kleinigheidjes liggen. (tenzij de bon alleen mag worden besteed boven een bepaald aankoopbedrag natuurlijk; dan is ie vrij waardeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Leuk verhaal Def1ant, alleen heeft dit geen juridische grondslag. Als je de AV had gelezen waarmee je akkoord was gegaan, is het moment van de koopovereenkomst "vrij precies" gedefinieerd. Voor de consument zodra je op bevestig drukt, voor de winkel zodra zij de doos verscheept hebben, of mogelijk eerder.

Nogmaals, ze gaan niet die tour op dus er hoeft helemaal niet aangetoond te worden dat er een fout was of niet, goede prijs of niet, artikel 7:46f lid 2 is eerder van kracht naast het redelijkheidsbeginsel. Het leveren kost teveel, dus niet wenselijk, dus kan de koop ontbonden worden als de winkel dit verlangt. Ze hadden moeten aangeven dat het een beperkte voorraad was die tegen een lage prijs wegging, hebben dit niet gedaan, dat was fout. Daarvoor geven ze consumenten nu waardebonnen, kans op een andere aanbieding en desnoods geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou 20 euro beltegoed kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik denk dat veel van jullie weten dat als phonehouse het zou kunnen leveren, zonder verlies te maken ze dit zouden doen...

Daarom snap ik niet waarom jullie hier zo moeilijk doen, terwijl phonehouse echt zijn best doet door een 20 euro coupon te geven en een hoop korting op een andere tablet (bijna 50%).

Of zijn we tegenwoordig zo egoïstisch....

niet om een moraalridder te zijn, maar ik vind dat phonehouse op deze manier onnodig veel schade leidt.

[ Voor 0% gewijzigd door B0MBACI op 07-01-2012 20:53 . Reden: ik zal verder dit topic ook niet vervuilen en een discussie voeren , het blijft een kwestie van normen denk ik.(btw ik had er ook 1 bestelt en ook niet ontvangen) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32

masauri

aka qwybyte

Als de phonehouse echt zen best deed kreeg je dit soort taferelen niet.
Ze moeten hun verantwoordelijkheid op nemen.
De personen hier zijn niet egoistisch, maar komen voor zichzelf op.
Als we dit niet deden worden we wel door een ander bedrijf "misbruikt".
Iedereen hoort zen afspraken na te komen, punt.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Ik ben het heel erg met jou eens!
B0MBACI schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:52:
Ik denk dat veel van jullie weten dat als phonehouse het zou kunnen leveren, zonder verlies te maken ze dit zouden doen...

Daarom snap ik niet waarom jullie hier zo moeilijk doen, terwijl phonehouse echt zijn best doet door een 20 euro coupon te geven en een hoop korting op een andere tablet (bijna 50%).

niet om een moraalridder te zijn, maar ik vind dat phonehouse op deze manier onnodig veel schade leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34

Het lijkt een principezaak te worden, soort van Tweakupy :P. Ik ben een koopovereenkomst aangegaan met TPH welke hun in diverse mails bekrachtigen. Nogmaals ik zal niet rouwig zijn als we niets krijgen maar net als vorige keer met de Wehkamp TV is het een wake up call voor winkels dat ze hun zaakjes op orde moeten hebben. Moet ik op mijn werk ook anders kost het klanten die dan net zo lief naar de concurrent gaan. Heeft niets met egoïstisch te maken, als voorbeeld de Wehkamp TV heb ik met 0,0% winstopslag doorverkocht aan iemand die een TV zocht en de voetbaltafel die we erbij kregen is naar een knul gegaan die er graag een wou hebben (letterlijk briefje opgehangen bij de lokale buurtsuper "gratis af te halen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik vind het ook echt niet nodig dat mensen die niet besteld hebben een hele discussie over moraliteit willen voeren, doe dat maar in het nieuwsbericht op nieuws: The Phone House levert goedkope tablet niet door 'te grote vraag'. Dat is ook van vandaag en recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vraag mij af of jullie het allemaal wel goed begrijpen?

Dat Phonehouse een fout maakt is duidelijk, wat mij in het verkeerde keelgat schiet is, dat we eerst met zijn alles kunnen bestellen, dan opeens alles uitverkocht is cq niet bestelbaar is.

Dan met een waardebon van 20 euro komen en een dag later met die Archos komen voor dezelfde prijs. Tot daar okay, maar wat doen ze, wat een Archos met goede specs, snelle processor en 250 gigabyte harde schijf, na een absoluut basis dingetje gaan, nee zo doen we geen zaken.
mobby1971 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:59:
Ik ben het heel erg met jou eens!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Wat verwachten jullie dan? Dat ze massaal andere high-end tablets gaan leveren zwaar onder de kostprijs voor een paar honderd dubbeltje-op-de-eerste-rang-klanten?

Ik heb hem ook besteld, als ie geleverd werd was het een mooie deal. Maar de overdreven felle Amerikaanse toestanden die nu ontstaan getuigen imo wel van een overdreven hebberigheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Voor iedereen die wel besteld heeft, maar nog niet het formulier heeft ingevuld:
Yorin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:45:
Beste iedereen,

Ik heb een simpel formuliertje aangemaakt om te polsen hoeveel mensen er hier 'gedupeerd' zijn. Het formuliertje krijg je automatisch toegestuurd als je een e-mailtje stuurt naar TPH-gedupeerd@yorin.info

Alvast bedankt.

Yorin

ps. je gegevens zullen alleen voor deze zaak gebruikt worden en worden nadat het nodig is vernietigd.
Het heeft nog zin om tot maandag 12:00 in te vullen. Daarna kan het alsnog, maar na 14:00 kan ik gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik ben heel benieuwd of je ook echt gebeld gaat worden. Hoewel de (beperkte) media aandacht mogelijk wel kan helpen. Verder ben ik ook verbaasd van het aantal mensen welke besteld hadden, meer dan 60 al voorlopig, en ongelooflijk dat ze het er dagen hebben laten opstaan terwijl de bestellingen bleven binnenlopen (en het waren werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
timofp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:42:
Ik ben heel benieuwd of je ook echt gebeld gaat worden. Hoewel de (beperkte) media aandacht mogelijk wel kan helpen. Verder ben ik ook verbaasd van het aantal mensen welke besteld hadden, meer dan 60 al voorlopig, en ongelooflijk dat ze het er dagen hebben laten opstaan terwijl de bestellingen bleven binnenlopen (en het waren werkdagen).
Ik ben meer benieuwd naar wat ze nu precies gaan doen: toch nog een Ambiance regelen, of voet bij stuk houden en de Archos uitleveren. Andere uitkomsten zullen er wel niet echt komen.

Waar ik me nog wel het meest zorgen over maak is het feit dat Yorin de enige is die iemand te spreken krijgt.

Niet dat ik geen vertrouwen in Yorin heb hoor, maar omdat het zo gigantisch moeilijk is om in contact te komen met TPH. Nou ben ik redelijk vriendelijk gebleven steeds aan de telefoon en daardoor heb ik nog niks bereikt, maar maandag wordt ik toch echt wel een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 23:34
Ik adviseer je gewoon vriendelijk te blijven, daar kun je ook een boel mee bereiken. Vervelend gedrag kan het voor iedereen moeilijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Elluminatie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:56:
Ik adviseer je gewoon vriendelijk te blijven, daar kun je ook een boel mee bereiken. Vervelend gedrag kan het voor iedereen moeilijker maken.
Dat ben ik ook altijd, maar na 3 telefoontjes (soms is een andere medewerker wat bereidwilliger) bleef elke medewerker bij hetzelfde standpunt: geld terug of de Archos. In dit geval viel daar dus weinig mee te bereiken.

De mensen in het Phone House filiaal die ik gesproken heb waren overigens uiterst beleefd en vonden het ook erg apart dat mijn order via de website niet gewoon uitgeleverd werd, maar zij konden verder niets doen aangezien zij los staan van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

thaan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:49:
[...]

Ik ben meer benieuwd naar wat ze nu precies gaan doen: toch nog een Ambiance regelen, of voet bij stuk houden en de Archos uitleveren. Andere uitkomsten zullen er wel niet echt komen.

Waar ik me nog wel het meest zorgen over maak is het feit dat Yorin de enige is die iemand te spreken krijgt.

Niet dat ik geen vertrouwen in Yorin heb hoor, maar omdat het zo gigantisch moeilijk is om in contact te komen met TPH. Nou ben ik redelijk vriendelijk gebleven steeds aan de telefoon en daardoor heb ik nog niks bereikt, maar maandag wordt ik toch echt wel een stuk moeilijker.
Ik werd ook steeds moeilijker aan de lijn en omdat ik niet op wou hangen heeft de helpdeskdame me gezegd dat ik teruggebeld zou worden maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Yorin schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Ik werd ook steeds moeilijker aan de lijn en omdat ik niet op wou hangen heeft de helpdeskdame me gezegd dat ik teruggebeld zou worden maandag.
De vraag is dan ook nog maar word je maandag wel terug gebeld?
Of is dan in eens de voorraad (Belminuten op) van TPH xD

Nee, maar met het terugbellen heb ik minder goeie ervaring.
De meeste bellen helaas nooit terug.

Hoop dat je maandag wel word gebeld!
Zou dan erg netjes zijn van TPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 07:46
Ze houden topic in de gaten hoor :) Ik had via twitter erop gewezen dat er een topic bestond hierover en kreeg als antwoord terug dat ze op de hoogte waren van topic ;) En nu met dat extra media aandacht, zullen ze wel snel te woord staan of toch duidelijker zijn ... aleja ik hoop het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

The Phonehouse is een professioneel bedrijf wat al jaren bestaat. Als hun op deze manier een actie op hun website zetten moeten ze niet lopen zeuren dat ze niet kunnen leven.
Een bon voor 20euro en een alternatieve tablet die in de verste verte niet lijkt op wat de aanbieding is vind ik geen oplossing.

Neem je verlies en sla jezelf voor de kop TPH, grote bedrijven malen er geen 2 keer om, om een consument te benadelen en te besodemieteren. Dus als hun eens wat fout doen moeten ze zeker gaan betalen!

Laten ze maar een voorbeeld nemen aan de Belcompany: Belcompany actie met HTC Desire Deze leverden mijn Desire ook gewoon zoals ze (verkeerd) vermeld hadden op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

slabetje schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:30:
[...]

De vraag is dan ook nog maar word je maandag wel terug gebeld?
Of is dan in eens de voorraad (Belminuten op) van TPH xD

Nee, maar met het terugbellen heb ik minder goeie ervaring.
De meeste bellen helaas nooit terug.

Hoop dat je maandag wel word gebeld!
Zou dan erg netjes zijn van TPH.
Als ze maandag niet terugbellen, krijgen ze dinsdag een nog bozer telefoontje terug van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
...

...
Kortingspercentage zegt in deze helemaal niks, die 199 euro is hun verkoopprijs en zegt bovendien niks over wat we er voor terug krijgen.

Daarbij boden ze eerst een Archos aan met een 250gb harddisk, waarbij dus 1 van de specificaties overeen zou komen, maar na een korte tijd werden de specificaties al weer aangepast. Vervolgens werden een dag later de specificaties nog verder naar beneden bijgesteld.

Volgens mij wil TPH helemaal niet leveren, zij nemen hun klanten niet serieus.

Ze hebben wel een mooie nieuws en pr pagina:

The Phone House verkozen tot Beste E-tailer van Nederland 2010

Phone House wint CCMA Pluim

"De prijs is bedoeld voor bedrijven en organisaties die zich positief onderscheiden op het gebied van klantenservice, met name op de kwaliteit van de telefonische contacten via het contact center."

Criteria voor toekenning van de CCMA Pluim:
- De goede pers in het algemeen (geen negatieve berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
Probleem zal waarschijnlijk ook zijn dat er natuurlijk weer een aantal mensen meteen 10 (of veel meer) van die dingen besteld hebben om op marktplaats te zetten.....dan is het voor TPH ook niet meer te doen om mensen een redelijk gelijkwaardig product aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

weertenaar schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:17:
Probleem zal waarschijnlijk ook zijn dat er natuurlijk weer een aantal mensen meteen 10 (of veel meer) van die dingen besteld hebben om op marktplaats te zetten.....dan is het voor TPH ook niet meer te doen om mensen een redelijk gelijkwaardig product aan te bieden.
Uit de lijst die ik aan het bijhouden ben valt op te maken dat er 2 personen zijn die twee teblats besteld hebben en de rest allemaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 12-09 15:00
Probleem zal waarschijnlijk ook zijn dat er natuurlijk weer een aantal mensen meteen 10 (of veel meer) van die dingen besteld hebben om op marktplaats te zetten..
Noem dan eens man en paard.

Dit is natuurlijk iets dat je ook maar vermoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
Ik kan mij er kan mij er in vinden wanneer TPH besluit slechts 1 tablet per adres uit te leveren, juist om dit soort opportunisten te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Mr1ncr3d1bl3 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:42:
[...]

Ik kan mij er kan mij er in vinden wanneer TPH besluit slechts 1 tablet per adres uit te leveren, juist om dit soort opportunisten te stoppen.
Kan ik me ook in vinden, en dat terwijl ik er 2 heb besteld. Ik snap best dat zodra TPH zegt "oke, we gaan alsnog onze overeenkomst naleven" dat ze dat doen voor alle klanten en dat dat alleen kan als ze er iedereen 1 leveren, fair enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Nee. Juist mensen die het alternatief accepteren zullen dát ding op MP gaan gooien. De Windows tablet is juist zo leuk omdat er Windows opstaat en een mogelijkheid tot W8 biedt. Een Android tablet hebben velen al.
wtfman86 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:44:
Ze houden topic in de gaten hoor :) Ik had via twitter erop gewezen dat er een topic bestond hierover en kreeg als antwoord terug dat ze op de hoogte waren van topic ;) En nu met dat extra media aandacht, zullen ze wel snel te woord staan of toch duidelijker zijn ... aleja ik hoop het :)
Obvious:
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:48:
Beste forum-leden,

Zojuist is onderstaande e-mail verzonden naar de personen die de Ambiance AT Tablet hebben besteld.

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren hebben wij u een e-mail gestuurd over de door u bestelde Ambiance AT Tablet. Wij hebben u hierin laten weten dat wij helaas niet aan de onverwacht overweldigende vraag naar dit product kunnen voldoen. Er is tot onze spijt geen voorraad meer en deze tablet zal niet meer leverbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Phone House

[ Voor 84% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-01-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor mijn werk gebruiken wij een Windows only VPN oplossing, waar dit AT tablet geschikt voor is. Met een Android tablet kan ik dit niet. Het idee was dan dat ik tijdens standby diensten dit tablet mee kon nemen om on the fly ondersteuning te kunnen bieden i.p.v. met een notebook en losse UMTS stick rond te lopen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Ik heb een Android tablet gehad, en vond dit toch echt minder want mijn word documenten en dergelijke kon ik niet openen.

Met deze tablet de AT Ambiance Tablet kan dit wel, daarom mijn keus voor deze (en de mooie prijs)
Ik wil deze gaan gebruiken voor mijn stage en voor prive zaken.

Maar dan moet TPH hem wel uitleveren, en geen smoesjes verzinnen dat hij niet meer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MegaTronics schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:59:
Voor mijn werk gebruiken wij een Windows only VPN oplossing, waar dit AT tablet geschikt voor is. Met een Android tablet kan ik dit niet. Het idee was dan dat ik tijdens standby diensten dit tablet mee kon nemen om on the fly ondersteuning te kunnen bieden i.p.v. met een notebook en losse UMTS stick rond te lopen.
offtopic:
even offtopic, maar waarom zorgt je werkgever dan niet gewoon voor een dergelijke tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

offtopic:
Ze zorgen voor een 15,6 inch laptop met UMTS stick, welke niet makkelijk mee te nemen is. Ondertussen gebruik ik die UMTS stick in combinatie met mijn 11,6" netbook welke iets compacter en lichter is. Het doel was dan ook om met zo'n tablet te gaan testen en als het wat is de werkgever soortgelijker tablets te laten aanschaffen voor de standby medewerkers. Die eigen van mij zou daarna door mijn vrouw gebruikt gaan worden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

We zitten nu al rond de 70 tablets die besteld zijn. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich melden in mijn lijstje. Ik hoor morgen denk ik wel hoe we nu verder gaan ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Heeft er iemand nog een goed standaard mailtje die ik naar TPH kan sturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
CrashOverDrive schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:24:
Heeft er iemand nog een goed standaard mailtje die ik naar TPH kan sturen? :P
Ik heb dit klaarliggen:
Geachte,

Ik ga niet akkoord met een annulering van uw zijde.

Op XX-01-2012 heb ik een bestelling geplaatst met ordernummer X betreffende de Ambiance AT tablet.
Vervolgens heb ik voor een betaling gedaan en tevens van uw zijde een bevestiging ontvangen van de bestelling, alsmede een email wat betreft de afspraak voor de bezorging.

Op 05-01-2012 heb ik van u een email ontvangen met de volgende tekst:
“Inmiddels is de Ambiance AT Tablet ook niet meer te bestellen.” en over de telefoon te horen gekregen dat de verwachtte levertijd 4 tot 5 maanden is.
Dat is onjuist, ik heb gesproken met Ambience Technology welke genoeg voorraad van de tablet heeft, geen bestelling van The Phone House heeft ontvangen en heeft bevestigd uw leverancier te zijn.
Er is dan ook geen reden waarom u deze bestelling niet alsnog kunt voldoen.

Graag wil ik u wijzen op artikel 11.5 van de Algemene Voorwaarden van The Phone House:
“Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen”

Aangezien het geboden alternatief, de Archos 80 G9 géén Windows 7 draait, niet over 3G-functionaliteit beschikt en geen gelijkwaardige opslagcapaciteit biedt kan ik dat niet als vervangend artikel beschouwen.

Op grond van artikel 6:74 BW vorder ik bij deze naleving van de overeenkomst, aangezien nakoming niet (blijvend) onmogelijk is voor u.

Graag ontvang ik een bevestiging van ontvangst en een verwachtte leverdatum voor mijn beide bestellingen.

Met vriendelijke groet,
Ik wacht echter even af of er maandag nog wat gebeurt, mocht er dan geen mooie oplossing komen dan kan versturen altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik hoop dat ze met een goed alternatief komen nadat ze nu al negatief in het nieuws zijn geweest. Anders wordt de negatieve publiciteit natuurlijk alleen maar groter.

Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste

Let op:
Mocht je je tablet willen verkopen, dan is V&A het juiste kanaal hiervoor. Dergelijke reacties zullen worden verwijderd uit dit topic.

Voor technische vragen over de tablet kun je hier terecht.

Een uitleg over wanneer je de waardebon kunt ontvangen staat hier.