Ik weet niet of je mij ook al had opgepakt uit dit topic, maar ik heb er begin vorige week ook 1 besteldYorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:19:
We zitten nu al rond de 70 tablets die besteld zijn. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich melden in mijn lijstje. Ik hoor morgen denk ik wel hoe we nu verder gaan ermee.
Heb je het formulier ingevuld?NL-RaVeR schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:36:
[...]
Ik weet niet of je mij ook al had opgepakt uit dit topic, maar ik heb er begin vorige week ook 1 besteld
Yorin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:45:
Beste iedereen,
Ik heb een simpel formuliertje aangemaakt om te polsen hoeveel mensen er hier 'gedupeerd' zijn. Het formuliertje krijg je automatisch toegestuurd als je een e-mailtje stuurt naar TPH-gedupeerd@yorin.info
Alvast bedankt.
Yorin
ps. je gegevens zullen alleen voor deze zaak gebruikt worden en worden nadat het nodig is vernietigd.
Als je je op onderstaande manier gemeld heb, dan heb ik je:NL-RaVeR schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:36:
[...]
Ik weet niet of je mij ook al had opgepakt uit dit topic, maar ik heb er begin vorige week ook 1 besteld
Yorin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:45:
Beste iedereen,
Ik heb een simpel formuliertje aangemaakt om te polsen hoeveel mensen er hier 'gedupeerd' zijn. Het formuliertje krijg je automatisch toegestuurd als je een e-mailtje stuurt naar TPH-gedupeerd@yorin.info
Alvast bedankt.
Yorin
ps. je gegevens zullen alleen voor deze zaak gebruikt worden en worden nadat het nodig is vernietigd.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Toch wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen nu... Als je leest hoe concurrent Belcompany een gelijkaardig geval had opgelost welk eerder gepost is Belcompany actie met HTC Desire. Belcompany erkende de fout onmiddelijk en heeft zelf beslist om alle leveringen gewoon te doen, zonder dat de klanten er nog maar achter moesten vragen. Dat is pas klantvriendelijkheid!
Thnx, had ik niet gezienYorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:39:
[...]
Als je je op onderstaande manier gemeld heb, dan heb ik je:
[...]
Edit: Ingevuld
[ Voor 4% gewijzigd door NL-RaVeR op 08-01-2012 16:56 ]
Ik vind dit meer iets vergelijkbaars met Neckermann (Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)) omdat die de vraag ook niet aankonden. Bij de Belcompany was het gewoon een fout wat je ook kon weten als je goed keek. Bij Neckermann hebben ze het ontbijtnieuws ermee gehaald en hebben ze uiteindelijk ook aan iedereen uitgeleverd.timofp schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:46:
Toch wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen nu... Als je leest hoe concurrent Belcompany een gelijkaardig geval had opgelost welk eerder gepost is Belcompany actie met HTC Desire. Belcompany erkende de fout onmiddelijk en heeft zelf beslist om alle leveringen gewoon te doen, zonder dat de klanten er nog maar achter moesten vragen. Dat is pas klantvriendelijkheid!
De Neckermann case ken ik verder niet, maar opzich is er natuurlijk niet veel verschik met de BelCompany zaak: de apparaten zijn prima te leveren, tegen een prijs die de winkel kennelijk prima vindt/vond, dus horen ze dat ook te doen.Yorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:54:
[...]
Ik vind dit meer iets vergelijkbaars met Neckermann (Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)) omdat die de vraag ook niet aankonden. Bij de Belcompany was het gewoon een fout wat je ook kon weten als je goed keek. Bij Neckermann hebben ze het ontbijtnieuws ermee gehaald en hebben ze uiteindelijk ook aan iedereen uitgeleverd.
Maar Belcompany vond die prijs in eerste instantie niet goed. Ze hebben maar uitgeleverd omdat ze weten dat er anders veel klachten over binnenkomen.thaan schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:07:
[...]
De Neckermann case ken ik verder niet, maar opzich is er natuurlijk niet veel verschik met de BelCompany zaak: de apparaten zijn prima te leveren, tegen een prijs die de winkel kennelijk prima vindt/vond, dus horen ze dat ook te doen.
En bij deze actie van TPH was er door medewerkers op Twitter (ik zoek de Tweet nog, als iemand hem heeft kan die dan ff posten?) gezegd dat de prijs klopt. Dat is het verschil dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2012 17:24 ]
Neckerman was JUIST een fout, dat was een misdruk, die wilde niet leveren voor die prijs, hebben ze na klachten bij Thuiswinkel toch moeten doen (heck ik kijk er elke dag nog naar).
TPH heeft de tablet al uitgeleverd voor 119 euro, nog erger, ik heb ze in de winkel zien liggen voor 119 euro! Alleen willen ze niet uitleveren (onder de dooddoener dat ze geen voorraad hebben).
Case is in princiepe gelijk behalve dat TPH zwakker staat.
TPH heeft de tablet al uitgeleverd voor 119 euro, nog erger, ik heb ze in de winkel zien liggen voor 119 euro! Alleen willen ze niet uitleveren (onder de dooddoener dat ze geen voorraad hebben).
Case is in princiepe gelijk behalve dat TPH zwakker staat.
Top! Hoef ik en anderen het niet steeds te herhalen.
BTW, wat is eigenlijk de accuduur van de AT Tablet bij normaal gebruik?
[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2012 17:47 ]
AccuduurYorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:38:
[...]
Top! Hoef ik en anderen het niet steeds te herhalen.
BTW, wat is eigenlijk de accuduur van de AT Tablet bij normaal gebruik?
Bij licht gebruik gaat de accu zo'n 3 tot 4 uur mee. Kijk je filmpjes dan is de accuduur een dikke 2 uur. Vergeleken met andere tablets is dit aan de krappe kant. De korte accuduur is voornamelijk te wijten aan de relatief krachtige hardware die Windows 7 gebruikt. Dit verklaart ook de ventilator, die gelukkig niet erg veel geluid maakt.
Bron; http://www.consumentenbon...nze-bevindingen-at-tablet
Understatement van het jaarNavigeren door programma's en websites doe je met je vinger. Verticaal scrollen gaat prima, maar niet zo fijn als op de iPad en Galaxy Tab.

Overigens vond ik Windows 8 er ook niet fijn op er werken. Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Heb je hem al (gehad) dan? Misschien een productreview van jou kant voor het product?DaMarcus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:06:
[...]
Understatement van het jaar![]()
Overigens vond ik Windows 8 er ook niet fijn op er werken. Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Ik heb liever dat DaMarcus probeert iemand aan de telefoon voor ons te roggelen die wat kan betekenenYorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:53:
[...]
Heb je hem al (gehad) dan? Misschien een productreview van jou kant voor het product?
Als ik maandag niet gebeld wordt door ze, heb ik nog een troef achter de hand voor dinsdag, alleen kan/mag/wil ik daar nog niet te veel over zeggen. Ook niet over DMthaan schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:57:
[...]
Ik heb liever dat DaMarcus probeert iemand aan de telefoon voor ons te roggelen die wat kan betekenen
Je maakt me verdomd nieuwsgierig.Yorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:58:
[...]
Als ik maandag niet gebeld wordt door ze, heb ik nog een troef achter de hand voor dinsdag, alleen kan/mag/wil ik daar nog niet te veel over zeggen. Ook niet over DM
* DJSmiley wacht wel vrolijk af.
Als ik 'm alsnog krijg heb ik geluk, zo niet, jammer dan.
Als TPH kiest voor klantvriendelijkheid en de PR afdeling slim gebruik maakt van dit verhaal kan de werkelijke schade best meevallen. Dat heeft Neckermann ook gedaan. Kostte hun dan wel (volgens zeggen) 80k, maar dat kun je a. overdrijven, en b. gebruiken voor een hoop publiciteit. Voorpagina telegraaf.nl, nu.nl, rtl ochtendnieuws enz.. da's normaal ook niet gratis.
Als ik 'm alsnog krijg heb ik geluk, zo niet, jammer dan.
Als TPH kiest voor klantvriendelijkheid en de PR afdeling slim gebruik maakt van dit verhaal kan de werkelijke schade best meevallen. Dat heeft Neckermann ook gedaan. Kostte hun dan wel (volgens zeggen) 80k, maar dat kun je a. overdrijven, en b. gebruiken voor een hoop publiciteit. Voorpagina telegraaf.nl, nu.nl, rtl ochtendnieuws enz.. da's normaal ook niet gratis.
waarom ziet ambiance hierin geen grote kans om aan hun bekendheid te werken? , gooi het op een dealtje met TPH, en maak een hoop tweakers blij! Tweakers gaan positief praten over ambiance en aangezien ze vaak advies geven zullen ze dat zeker doen, en het is een nederlands bedrijf, wat vaak bij henk en ngrid als betrouwbaar klinkt in de oren
= profit
= profit
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Het zou kunnen werken als afgekapte marketingsstunt, maar het is op dit moment niet het probleem van Ambiance Technology hoe TPH dit gaat oplossen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:14:
waarom ziet ambiance hierin geen grote kans om aan hun bekendheid te werken? , gooi het op een dealtje met TPH, en maak een hoop tweakers blij! Tweakers gaan positief praten over ambiance en aangezien ze vaak advies geven zullen ze dat zeker doen, en het is een nederlands bedrijf, wat vaak bij henk en ngrid als betrouwbaar klinkt in de oren![]()
= profit
BTW, topic staat inmiddels ook al bij 'Hot op GoT' op de FP, dus nog meer publiciteit.
Mijn college heeft hem al langere tijd en vorig jaar heb ik een dezelfde tablet voor een klant geconfigureerd. Nu is mijn collega Windows (Phone)-freak eersteklas en ben ik een Apple-gekkie, dus we hebben vaak discussies die leiden tot niksYorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:53:
[...]
Heb je hem al (gehad) dan? Misschien een productreview van jou kant voor het product?
Enfin, toen ik de eerste keer de tablet in m'n handen had, dacht ik eerst dat ik een baksteen vasthad. Ik begon me af te vragen of ik überhaupt hiermee wilde werken. Wat met name irriteert, is het scherm. Het mag dan wel multitouch heten, onder Windows 7 wil het niet fijn werken. Ik krijg niet snel agressieve frustraties, maar de AT Tablet zorgde daar wel voor. En als ik met een tablet werk, dan wil ik geen fan horen draaien. De fan in de tablet is duidelijk hoorbaar.
Goed, nu heeft een van mijn collega's dezelfde tablet en er een beta van Windows 8 op draaien. Dat werkt al een stukje beter, ware het niet dat ik de tablet niet geschikt acht voor Windows 8. Waarom niet? Het scherm komt niet ten goede wat betreft het gebruiksgemak. Nogmaals, het mag dan wel op papier een multitouch scherm zijn, je moet niet rekenen op dezelfde instant response zoals bijvoorbeeld de iPad (2) en de 2e generatie Galaxy Tab je kan bieden. Verder is het raadzaam om een SSD in zo'n tablet te plaatsen met de HDD is het lang niet altijd vooruit te branden, al is dat natuurlijk ook deels te danken aan de 1GB RAM.
To be honest, ik ben een gadgetfreak. Als ik iets kan goedpraten voor mijzelf koop ik het ook. Maar bij de AT Tablet heb ik daar niet over nagedacht en heb ik er geen een gekocht. Dat is niet omdat ik oogkleppen van Steve Jobs heb gekregen maar wel dat ik mij ga irriteren aan het gebruiksgemak, de herrie van de fan, het gewicht en de accu die snel leeg is. Ik zou de tablet maximaal een week gebruiken en daarna zou deze bij mij in de kast komen te liggen. Zelfs al zou je er OS X op kunnen draaien, dan had ik er zelfs geen een gekocht
Ik kan daarom ook niet begrijpen dat jullie zoveel moeite en tijd er in steken om zo'n tablet los te peuteren. Dat is omdat ik hem al in mijn handen heb gehad en jullie niet. Nogmaals, zelfs voor 119,- zou ik deze niet kopen.
Ach, voor 119 euro kun je er wel goedkoop lol van hebben, ik verwacht ook niet dat het een enorm snelheidsmonster is.
* MegaTronics is wel benieuwd wat er morgen allemaal gebeurd op dit gebied.
* MegaTronics is wel benieuwd wat er morgen allemaal gebeurd op dit gebied.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb hem ook niet gekocht voor het zware werk, maar af en toe een filmpje kijken en veel internetten moet die wel aankunnen denk ik. Ik zat eerst naar tweedehands netbookjes, maar die waren alsnog redelijk duur. Toen deze kwam gelijk 'toegeslagen'. 
Ik wacht het morgen wel af wat er komen gaat en wat niet.
Ik wacht het morgen wel af wat er komen gaat en wat niet.
Voor mijn normale draagzame werkzaamheden gebruik in nu een HP dm1-3125ed. Ook niet echt een snelheidsmonster, maar voor de dingen die ik er mee doe voldoet die ruim.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Qyorin
Ik heb geen zin om een mailtje te sturen want je hebt het
1) over een inventarisatie
2) een zaak. en daar wil ik niet per-se gelijk aan.
Het is puur een inventarisatie van de Tweakers die de tablet gekocht hebben maar waar TPH weigert aan te leveren, met zaak bedoelt Yorin niet dat er een class-action lawsuit oid komt (wat overigens niet kan onder het NL recht).fish schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:42:
Qyorin
Als het tot een rechtszaak moet komen, maak ik een nieuw formulier aan waarin iedereen aan kan geven of die mee wil of niet.
Dit is een pure inventarisatie zoals thaan al zegt.
Dit is een pure inventarisatie zoals thaan al zegt.
[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2012 19:51 ]
Lijkt me a. beetje onzinnig, class-action lawsuits bestaan niet in NL, b. een beetje overdreven en c. een stuk duurder dan de huidige nieuwprijs van de Ambiance ATYorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:50:
Als het tot een rechtszaak moet komen, maak ik een nieuw formulier aan waarin iedereen aan kan geven of die mee wil of niet.
Het lijkt mij niet dat hier een rechtszaak van hoeft te komen. Met ruim 73 man inmiddels staan wij in ons recht om de tablet te ontvangen voor zover ik alle feiten heb bekeken. Lijkt mij dat TPH niet echt een andere keus heeft.. en ik ben de beroerdste niet.. ik wil best in gesprek om tot een oplossing to komen die voor mij afdoende is, en dan wil ik ze best tegemoet komen.
Ik zit deze topic echt met gekromde tenen te lezen. Wat zeuren jullie nou? Het is, zoals eerder al gezegd, pure hebberigheid. Ieder tweaker hier weet dat een bedrag van 119e voor zo'n tablet een dumpprijs is, en het is natuurlijk jammer dat je er naast grijpt. Nu spant TPH zich in om een alternatief te bieden (alleen geen win 7 tablet, maar wel stuk goedkoper dan de originele prijs) of als je die niet wilt dan neem je de 20e korting (mocht je niks willen kopen daar, dan geef je die korting maar aan je neefje of zo). Laten we alsjeblijft niet die amerikanen achterna lopen door alles 'mijn recht' te noemen. zo, dat was het
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Rechtszaak is misschien te groot, maar ik gooi wel als het moet mijn rechtsbijstand erop.
Anders is er nog altijd media en kassa
Ja wat dat betreft geef ik je groot gelijk.. ik overweeg ook een rechtsbijstandverzekering te nemen gezien het feit dat ik wel zeker 3x per jaar ongein mee maak waarbij ik benadeeld wordt tijdens aankopen en met geen mogelijkheid mijn recht krijg terwijl ik wel in mijn recht sta. Nu voel ik me niet zozeer 'benadeeld', maar wel in mijn recht om toch te krijgen waar ik voor betaald heb. En ik ben toch zeker wel van plan om dat recht te krijgen.
*snip* inderdaad offtopic.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 20:08 ]
Media is het nu al in he. Misschien niet groot, maar het is er wel. Maar dit gaat zeker nog een staartje krijgen.
Let er wel op dat een rechtsbijstandverzekering (Dubbele woordwaarde?) (meestal) niet voor lopende zaken geldt. En dus voor dit niet meer geldt.nubcaek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:58:
Ja wat dat betreft geef ik je groot gelijk.. ik overweeg ook een rechtsbijstandverzekering te nemen gezien het feit dat ik wel zeker 3x per jaar ongein mee maak waarbij ik benadeeld wordt tijdens aankopen en met geen mogelijkheid mijn recht krijg terwijl ik wel in mijn recht sta. Nu voel ik me niet zozeer 'benadeeld', maar wel in mijn recht om toch te krijgen waar ik voor betaald heb. En ik ben toch zeker wel van plan om dat recht te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 20:09 ]
Dat begrijp ik, maar vandaar ook mijn voorbeelden. Het is niet de eerste keer dat ik zoiets mee maak, je begint er alleen weinig tegen als enkeling ook al gooi je met relevante wetsartikelen.Yorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:01:
[...]
Media is het nu al in he. Misschien niet groot, maar het is er wel. Maar dit gaat zeker nog een staartje krijgen.
[...]
Let er wel op dat een rechtsbijstandverzekering (Dubbele woordwaarde?) (meestal) niet voor lopende zaken geldt. En dus voor dit niet meer geldt.
Nu al 72 mensen
gaat lekker.
Had ik niet verwacht!
En dan zijn er ook nog mensen buiten Tweakers!!!
Had ik niet verwacht!
En dan zijn er ook nog mensen buiten Tweakers!!!
Laat ik ten eerste zeggen dat ik iedereen het beste wens en je de tablet van harte gun, alleen klopt er niets aan enige stelling in jouw post, zoals ik ook eerder heb proberen uit te leggen om te voorkomen dat mensen hier veel tijd en verspilde energie in gaan investeren, iets dat hun eigen goed recht is natuurlijk.nubcaek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:53:
Het lijkt mij niet dat hier een rechtszaak van hoeft te komen. Met ruim 73 man inmiddels staan wij in ons recht om de tablet te ontvangen voor zover ik alle feiten heb bekeken. Lijkt mij dat TPH niet echt een andere keus heeft.. en ik ben de beroerdste niet.. ik wil best in gesprek om tot een oplossing to komen die voor mij afdoende is, en dan wil ik ze best tegemoet komen.
- Je staal totaal niet in je recht om de tablet de ontvangen. Je hebt als de winkel niet wil/kan leveren recht op geld terug, er is geen dwingend recht van toepassing.
- Er is een alternatieve oplossing in de vorm van een andere, eveneens riante, aanbieding. Best een interessante tablet voor de helft van het geld, het is je eigen keuze om deze te accepteren of niet.
- TPH heeft hiermee voldoende gedaan aan haar juridische verplichtingen om de consument tegemoet te komen en de extra korting in de vorm van een bon (officieel geen schadevergoeding, want geen betaalmiddel) is ook nog eens leuk meegenomen.
Ze kunnen wel leveren, hun directe leverancier heeft er nog genoeg op voorraad. (Dat TPH deze onder de kostprijs moet verkopen is hun probleem, hadden ze het product maar offline moeten halen toen deze uitverkocht was/voorraadbeheer?)
Er moet sprake zijn van een GELIJKWAARDIG alternatief, dat was de Archos niet.
TPH probeert zichzelf in te dekken door de Archos aan te bieden als alternatief, dat scheelt hun natuurlijk veel geld.
Er moet sprake zijn van een GELIJKWAARDIG alternatief, dat was de Archos niet.
TPH probeert zichzelf in te dekken door de Archos aan te bieden als alternatief, dat scheelt hun natuurlijk veel geld.
Je bent niet de eerste die dit roept, het zou leuk zijn dat je deze punten kan onderbouwen, en naar de AV van TPH kan leggen, dan hebben we er tenmiste wat aan ipv random geblaat.HMeijer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:10:
[...]
Laat ik ten eerste zeggen dat ik iedereen het beste wens en je de tablet van harte gun, alleen klopt er niets aan enige stelling in jouw post, zoals ik ook eerder heb proberen uit te leggen om te voorkomen dat mensen hier veel tijd en verspilde energie in gaan investeren, iets dat hun eigen goed recht is natuurlijk.Jammer dat verreweg de meeste topics met daarin spectaculaire aanbiedingen, foutief of niet, altijd discussies ontstaan met daarin onrealistische claims, vooruitzichten en juridische bullshit.
- Je staal totaal niet in je recht om de tablet de ontvangen. Je hebt als de winkel niet wil/kan leveren recht op geld terug, er is geen dwingend recht van toepassing.
- Er is een alternatieve oplossing in de vorm van een andere, eveneens riante, aanbieding. Best een interessante tablet voor de helft van het geld, het is je eigen keuze om deze te accepteren of niet.
- TPH heeft hiermee voldoende gedaan aan haar juridische verplichtingen om de consument tegemoet te komen en de extra korting in de vorm van een bon (officieel geen schadevergoeding, want geen betaalmiddel) is ook nog eens leuk meegenomen.
Rechtsbijstand? Waar gaat dit over...
Het probleem hier is, zoals ik het lees: mensen voelen zich gedupeerd. Een snelle zoekactie naar duperen leidt tot:
2) Bedriegen 3) Benadelen 4) Er in laten lopen 5) Frustreren 6) Misleiden
Bedriegen? Nee, dit is een fout, ze hebben er geen profijt mee als doel.
Benadelen? Nee, je kan niet van benadeling spreken. Het is een kans om beter uit te komen, maar dat gaat niet door, je gaat er niet op achteruit.
Er in laten lopen? Zou niet weten hoe je dat hier gebruikt.
Frustreren? Vast wel, maar dat doe je ook niet bedoeld.
Misleiden? Niet bewust, dit gedoe was er niet als er ergens 'op = op' stond, en een fout is snel gemaakt.
En een rechtsbijstand gebruiken: succes ermee, als je het tot een rechtszaak laat komen ben je waarschijnlijk meer kwijt aan de procedure dan aan de tablet. Ze proberen het al goed te maken, maar de manier waarop mensen gaan klagen als een winkel een keer een recht gebruikt, maar zelf altijd beschermd worden door allerlei wetten, gaat mijns inziens iets te ver. TPH kan ook gewoon zeggen dat ze geen overeenkomst hebben met Ambiance, en daardoor geen voorraad binnen krijgen, en dan kan je lang blijven klagen om je tablet.
Het is niet zozeer dat ik veel begrip heb voor TPH (naja, dat ook wel, maar het is en blijft een commerciele instelling), maar de manier waarop mensen hier zo hebberig moeten zijn. Van tevoren zat het hier vol met reacties als 'baadt het niet, dan schaadt het niet, dus ik probeer het wel', maar als het dus een fout blijkt te zijn moet iedereen zijn gelijk weer krijgen...
(om nog maar te zwijgen over het aantal mensen dat de tablet koopt om hem met winst door te verkopen, wat ook niet ongebruikelijk is)
En over dat alternatief: of het een gelijkwaardig alternatief is, wie bepaalt dat? Zoals het overkomt verwachten de consumenten zelf maar te kunnen bepalen wat gelijkwaardig is. Even terugkijken: ik las een reactie over een onrealistische prijs, en een niet-kenner op dit gebied zou kunnen denken dat die tablet gewoon 119 euro waard is. Diezelfde klant kijkt dan ook niet verder dan 'een tablet is een tablet, klaar', dus het is maar hoe je dat gelijkwaardige bekijkt.
Het probleem hier is, zoals ik het lees: mensen voelen zich gedupeerd. Een snelle zoekactie naar duperen leidt tot:
2) Bedriegen 3) Benadelen 4) Er in laten lopen 5) Frustreren 6) Misleiden
Bedriegen? Nee, dit is een fout, ze hebben er geen profijt mee als doel.
Benadelen? Nee, je kan niet van benadeling spreken. Het is een kans om beter uit te komen, maar dat gaat niet door, je gaat er niet op achteruit.
Er in laten lopen? Zou niet weten hoe je dat hier gebruikt.
Frustreren? Vast wel, maar dat doe je ook niet bedoeld.
Misleiden? Niet bewust, dit gedoe was er niet als er ergens 'op = op' stond, en een fout is snel gemaakt.
En een rechtsbijstand gebruiken: succes ermee, als je het tot een rechtszaak laat komen ben je waarschijnlijk meer kwijt aan de procedure dan aan de tablet. Ze proberen het al goed te maken, maar de manier waarop mensen gaan klagen als een winkel een keer een recht gebruikt, maar zelf altijd beschermd worden door allerlei wetten, gaat mijns inziens iets te ver. TPH kan ook gewoon zeggen dat ze geen overeenkomst hebben met Ambiance, en daardoor geen voorraad binnen krijgen, en dan kan je lang blijven klagen om je tablet.
Het is niet zozeer dat ik veel begrip heb voor TPH (naja, dat ook wel, maar het is en blijft een commerciele instelling), maar de manier waarop mensen hier zo hebberig moeten zijn. Van tevoren zat het hier vol met reacties als 'baadt het niet, dan schaadt het niet, dus ik probeer het wel', maar als het dus een fout blijkt te zijn moet iedereen zijn gelijk weer krijgen...
(om nog maar te zwijgen over het aantal mensen dat de tablet koopt om hem met winst door te verkopen, wat ook niet ongebruikelijk is)
En over dat alternatief: of het een gelijkwaardig alternatief is, wie bepaalt dat? Zoals het overkomt verwachten de consumenten zelf maar te kunnen bepalen wat gelijkwaardig is. Even terugkijken: ik las een reactie over een onrealistische prijs, en een niet-kenner op dit gebied zou kunnen denken dat die tablet gewoon 119 euro waard is. Diezelfde klant kijkt dan ook niet verder dan 'een tablet is een tablet, klaar', dus het is maar hoe je dat gelijkwaardige bekijkt.
[ Voor 12% gewijzigd door iChaos op 08-01-2012 20:18 ]
Ik zag het topic toen het net open was, en zat er eerst aan te denken er eentje te bestellen (eventueel voor moeders). Na gekeken te hebben wat de specs waren, en wat reviews te hebben gelezen, vond ik het zelfs niet de moeite waard voor 119 euro. Helemaal eens met het stuk van DaMarcus.DaMarcus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:27:
Ik kan daarom ook niet begrijpen dat jullie zoveel moeite en tijd er in steken om zo'n tablet los te peuteren. Dat is omdat ik hem al in mijn handen heb gehad en jullie niet. Nogmaals, zelfs voor 119,- zou ik deze niet kopen.
En gedupeerd is een veel te sterk woord, zoals al meerdere mensen hebben aangegeven.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb er ook 2 besteld, maar ik wil absoluut niet op dat ''zeik'' lijstje te staan.
Als de voorraad op is dan is de voorraad op. Get over it.
En rechtsbijstand gaat je echt niet helpen hier.
Als de voorraad op is dan is de voorraad op. Get over it.
En rechtsbijstand gaat je echt niet helpen hier.
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 08-01-2012 20:21 ]
Om het nog maar 1x duidelijk aan te geven: The Phone House heeft erkend dat de prijs GEEN fout was. Dit verandert de hele zaak dan natuurlijk.
Stond er ook nergens bij: http://webcache.googleuse...ce%2Fattablet%2Fbestel%2F
Bestellen is niet meer mogelijk
En OP=OP omdat? Er is gewoon voorraad hoor, ze kunnen prima leveren.
Verder ga ik niet op deze discussie in, dat is al genoeg gebeurd de afgelopen pagina's en elk punt is ongeveer al van alle kanten bekeken. Morgen zullen er hopelijk nieuwe zaken naar boven komen.
Nee, het voorraadaantal was een fout, of er miste even een controle op voorraadbeheer. Als je die fout van een winkel probeert af te straffen kan een winkel ook allerlei gebreken vinden bij het recht van een consument, maar daarbij staan we allemaal weer vooraan om te klagen hoe erg we wel niet benadeeld worden.Yorin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:23:
Om het nog maar 1x duidelijk aan te geven: The Phone House heeft erkend dat de prijs GEEN fout was. Dit verandert de hele zaak dan natuurlijk.
Stond nergens. Je verwacht als klant dat de winkel de voorraad wel in het systeem invoert, vooral omdat deze aanbieding beperkt was in aantal.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
JUIST door het feit dat het een enorme aanbieding was kon je ook wel verwachten dat dit iets eenmaligs was.LuPo schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:26:
[...]
Stond nergens. Je verwacht als klant dat de winkel de voorraad wel in het systeem invoert, vooral omdat deze aanbieding beperkt was in aantal.
Maar dan verwacht je niet dat de tablet ongeveer 36 uur uitverkocht in je webshop staat en gewoon te bestellen is.iChaos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:26:
[...]
JUIST door het feit dat het een enorme aanbieding was kon je ook wel verwachten dat dit iets eenmaligs was.
Maar ik hou er ff mee op voor vandaag. Moet morgen weer vroeg op om naar school te gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2012 20:29 ]
Maar dan moeten ze dus wel hun voorraadbeheer goed op orde hebben.iChaos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:26:
[...]
JUIST door het feit dat het een enorme aanbieding was kon je ook wel verwachten dat dit iets eenmaligs was.
Lijst is in te zien als je de modbreak volgt.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:29:
ps, wordt de lijst met tweakers ook gepubliceerd? dan weet ik meteen met wie ik niet moet handelen.
En in een andere post van mij las je dus nog dat een fout menselijk is, maar als die fout door een commerciele instelling wordt gemaakt proberen we er allemaal van te profiteren, en als we zelf een fout maken grijpen we naar allerlei beschermingen voor de klant.LuPo schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:28:
[...]
Maar dan moeten ze dus wel hun voorraadbeheer goed op orde hebben.
Ik heb er geen besteld hoor. Maar snap de kopers wel. TPH heeft toch wel wat steekjes laten vallen, vooral met het direct toekennen van de cadeaubon en vervolgens corrigeren naar een niet vergelijkbare tablet. Dat zet kwaad bloed.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:29:
ps, wordt de lijst met tweakers ook gepubliceerd? dan weet ik meteen met wie ik niet moet handelen.
Wat is je probleem jongen? Voel je je aangevallen oid? Als jij je niet opgelicht voelt ga dan lekker ergens anders trollenErnemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:29:
Voor alle moraalridders: als jullie het te ver vinden gaan is dat leuk, maar laat ons ook gewoon in waarde, als dat niet teveel gevraagd is.
Of kom met ECHTE argumenten niet die bullshit die elke keer voorbij komt vliegen.
Ondernemersrisco. De regels in Nederland zijn juist zo aangescherpt voor winkeliers omdat er voorheen een hoop gesodemieter was mbt leveringen, terugbetalingen, garanties e.d.iChaos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:30:
[...]
En in een andere post van mij las je dus nog dat een fout menselijk is, maar als die fout door een commerciele instelling wordt gemaakt proberen we er allemaal van te profiteren, en als we zelf een fout maken grijpen we naar allerlei beschermingen voor de klant.
[ Voor 33% gewijzigd door Megamind op 08-01-2012 20:32 ]
Tsjah, dan kun je ook gaan zeuren als verhuurder. Want de huurder is ook veel beter beschermd in de wet. Zo kennen we er dus nog wel wat meer.iChaos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:30:
[...]
En in een andere post van mij las je dus nog dat een fout menselijk is, maar als die fout door een commerciele instelling wordt gemaakt proberen we er allemaal van te profiteren, en als we zelf een fout maken grijpen we naar allerlei beschermingen voor de klant.
Ik voel me niet opgelicht, maar voorgelogen.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:32:
Opgelicht voelen over zoiets?
Kom op he, je hebt gewoon pech, thats life.
TPH beweert dat de levertijd 4 tot 5 maanden is en ik daar niet op mag wachten.
Contact ik vervolgens de leverancier, blijkt dat ze ruim op voorraad zijn en ze geen bestelling van TPH voorbij hebben zien komen.
Verwijderd
Mogen de opmerkingen onder de gordel achterwege blijven aub. Discussie prima, maar dan wel met argumenten aub.
En jij snapt niet dat de prijs nu anders is.
Geen rechter die je gelijk gaat geven hier.
Hou ons op de hoogte.
Hou ons op de hoogte.
En waarom zou een rechter ons geen gelijk geven? De prijs is nu anders, ok. Maar zij hebben zelf fouten gemaakt, wij niet. Iemand moet het boetekleed aantrekken.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:34:
Hou ons op de hoogte.
Welke prijs is anders?? Vandaag nog in Rotterdam in de TPH geweest, tablet lag daar nog in de etalage, maar die mocht niet verkocht worden. Prijs: van 199 voor 119.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:34:
Hou ons op de hoogte.
Tegen DIE prijs heb ik ook een tablet gekocht, alleen dan online. Geen aanbieding, geen op=op, geen niks, een normaal product.
[ Voor 14% gewijzigd door Megamind op 08-01-2012 20:37 ]
Ik zie mensen al snel over rechtszaken beginnen, maar dat haalt het niveau van de discussie alleen maar naar beneden. Het is veel te vroeg om daarover te praten en de meeste mensen zullen dat niet willen, dus laten we vooral realistisch blijven en kijken wat vandaag, morgen en overmorgen de beste actie is.
We moeten gewoon de nieuwe reactie (maandag) van The Phone House afwachten.
Indien nodig kunnen we dinsdag een zaak openen bij de geschillencommissie van Thuiswinkel.org.
Laten we het niveau hoog houden. Het is inmiddels echt een kleuterklas.
We moeten gewoon de nieuwe reactie (maandag) van The Phone House afwachten.
Indien nodig kunnen we dinsdag een zaak openen bij de geschillencommissie van Thuiswinkel.org.
Laten we het niveau hoog houden. Het is inmiddels echt een kleuterklas.
[ Voor 4% gewijzigd door chronoz op 08-01-2012 20:40 ]
we zullen het horen
Dat is een verstandige edit die je deed.
Dat is een verstandige edit die je deed.
[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 20:38 ]
Maar nu heb ik nog geen argument gehoord waarom de rechter ons geen gelijk zal geven.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:37:
we zullen het horen
Foutje is menselijk. Er wordt in Nederland niet alleen naar de regels gekeken in de wet, maar ook naar wat normaal is.
En een fout kan gebeuren.
Ik heb het ook niet over rechtzaken/rechtbijstand oid. Beetje selectief lezen is dit.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:34:
Hou ons op de hoogte.
Ik snap dat je dit topic niet op de voet gevolgd hebt, het is nogal wat leesvoer geworden de afgelopen dagen, maar al je punten zijn toch echt al aan bod gekomen in deze pagina's.
Nog een korte samenvatting voor je:
1. bestelling, bevestiging
2. mail met bezorgafspraak binnen 1 tot 2 weken (wat aangeeft dat hij niet op voorraad is, anders zou dit natuurlijk sneller kunnen, kennelijk is het hier nog geen probleem..)
3. opeens is hij niet meer leverbaar binnen afzienbare tijd (wat een leugen blijkt te zijn)
4. alternatief dat, behalve dat het óók een "tablet" is, er voor geen meter op lijkt
Als je verder niets toe te voegen hebt, waarom post je dan en volg je dit topic niet gewoon?
Het is een webwinkel, een kloppende voorraad is het minste wat daar van verwacht mag worden. Helemaal als dagen later de aanbieding nog steeds te krijgen is ondanks dat hij niet meer "klopt". Voor zover ik zie is er helemaal geen fout gemaakt.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:40:
Foutje is menselijk. Er wordt in Nederland niet alleen naar de regels gekeken in de wet, maar ook naar wat normaal is.
[ Voor 19% gewijzigd door thaan op 08-01-2012 20:42 ]
En jij legt je erbij neer, helemaal prima. Dat doen een aantal anderen niet, die zien graag dat TPH gewoon hun order uitlevert, er is immers weinig reden om dat niet te doen. De enige reden die tot nu toe gevoerd is, is het feit dat ze bij de leverancier vandaan moeten komen.Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:41:
Ik weet precies hoe het is gegaan, ik heb ze ook besteld.
Dat is een zaak tussen TPH en hun leverancier, niet voor ons als consumenten.
Dus als de leverancier de prijs ineens verhoogt dan heeft winkelier gewoon pech? En moet dan voor dezelfde prijs aan zijn klanten blijven leveren?
Ik kan je op een blaadje geven dat dit echt niet zo gaat.
ps ik wilde gewoon even me mening geven, dit mag op tweakers niet in 1 post, maar nu is het denk ik ook wel duidelijk.
ps ik wilde gewoon even me mening geven, dit mag op tweakers niet in 1 post, maar nu is het denk ik ook wel duidelijk.
[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 08-01-2012 20:47 ]
Wat een gedoe... Laten we het antwoord van de phonehouse gewoon afwachten.
Als het goed is horen we die morgen.
Als het goed is horen we die morgen.
Goed argument!Ernemmer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:45:
Dus als de leverancier de prijs ineens verhoogt dan heeft winkelier gewoon pech?
Iets met kant en wal etc.
Laten we idd gewoon wachten op de reactie van TPH, dan zien we wel weer verder.
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die niet op de lijst staan, maar wel besteld hebben. Ik bijvoorbeeldnubcaek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:53:
Met ruim 73 man inmiddels
Na het auto-bounce-mailtje kreeg ik het aanmeldformulier, maar ook de lijst te zien. En ik heb geen zin om m'n gegevens in te vullen als die daarna voor honderden mensen zichtbaar zijn.
Veel computerwebshops verkopen direct van de leverancier, en zijn zat voorbeelden te vinden op het forum waar mensen hun bestelling niet meer krijgen omdat de leverancier de prijs omhoog heeft gegooid. Dat argument gaat in princiepe hier ook op, vraag me ook af hoe die andere webshops daar mee wegkomen.thaan schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:47:
[...]
Goed argument!
Iets met kant en wal etc.
Laten we idd gewoon wachten op de reactie van TPH, dan zien we wel weer verder.
Dat snap ik volledig, gelukkig kan iedereen zelf bepalen wat hij/zij wil.RemcoDelft schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:48:
[...]
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die niet op de lijst staan, maar wel besteld hebben. Ik bijvoorbeeld
Na het auto-bounce-mailtje kreeg ik het aanmeldformulier, maar ook de lijst te zien. En ik heb geen zin om m'n gegevens in te vullen als die daarna voor honderden mensen zichtbaar zijn.
Even voor de goede orde wat betreft mijn geval. Ik zie rechtsbijstand als 'iemand' die je bijstaat in het verkrijgen van je recht daar waar men het je onterecht niet geeft. Niet om een rechtszaak aan te spannen. Ik verwacht van The Phone House een fatsoenlijke oplossing.
Wellicht dat het verhaal prijsverhoging opgaat, wellicht ook niet.. gezien het feit dat de tablet bewust verlaagd is in prijs van plusminus 500 naar 119.
[ Voor 10% gewijzigd door nubcaek op 08-01-2012 21:25 ]
Probeer eens te zoeken op mijn eerdere postings (ga mezelf niet wéér herhalen) of pak artikel 7:46f erbij zou ik zeggen. Tip: onmogelijk betekent in deze zin niet altijd fysiek onmogelijk (alles is immers best te maken), maar onredelijk volgens het redelijkheidsbeginsel. Het verlangen dat een winkel onder zijn inkoopprijs gaat verkopen om te voldoen aan de leveringsplicht, terwijl deze verkoopprijs was gebaseerd op een gelimiteerde huidige voorraad (voorraden zijn altijd gelimiteerd), is niet redelijk. Consumenten hebben altijd recht op hun geld terug, TPH probeert het IMO zelfs nog iets netter op te lossen met een bon en een andere aanbieding in plaats van de zaak strict juridisch te bekijken. De fout van TPH was in deze dat ze in hun AV meer hadden moeten opnemen dat prijzen altijd onder voorbehoud etc. zijn en voor alle prijzen of alleen aanbiedingen op=op geldt, alleen is dit niet genoeg reden om dwingend recht toe te passen om de uitlevering tot stand te laten komen. Je zou wel dwingend recht kunnen gebruiken om je geld terug te krijgen.Megamind schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:13:
[...]
Je bent niet de eerste die dit roept, het zou leuk zijn dat je deze punten kan onderbouwen, en naar de AV van TPH kan leggen, dan hebben we er tenmiste wat aan ipv random geblaat.
Voor een ieder die graag een rechtszaak in de vorm van een kort geding wil aanspannen, laat graag ook even de uitkomst en argumentatie weten. Stel je er alleen niet teveel van voor
[ Voor 33% gewijzigd door HMeijer op 08-01-2012 21:14 ]
Over 7.46f valt te discussieren, maar dat is niet aan mij aangezien ik niet juridisch opgeleid ben, ik kan dan ook alleen mijn interpretaties er aan verlenen.. maar dat zijn geen feiten dus laten we daar niet heen gaan.HMeijer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:06:
[...]
Probeer eens te zoeken op mijn eerdere postings (ga mezelf niet wéér herhalen) of pak artikel 7:46f erbij zou ik zeggen. Tip: onmogelijk betekent in deze zin niet altijd fysiek onmogelijk (alles is immers best te maken), maar onredelijk volgens het redelijkheidsbeginsel. Het verlangen dat een winkel onder zijn inkoopprijs gaat verkopen om te voldoen aan de leveringsplicht, terwijl deze verkoopprijs was gebaseerd op een gelimiteerde huidige voorraad (voorraden zijn altijd gelimiteerd), is niet redelijk. Consumenten hebben altijd recht op hun geld terug, TPH probeert het IMO zelfs nog iets netter op te lossen met een bon en een andere aanbieding in plaats van de zaak strict juridisch te bekijken. De fout van TPH was in deze dat ze in hun AV meer hadden moeten opnemen dat prijzen altijd onder voorbehoud etc. zijn en voor alle prijzen of alleen aanbiedingen op=op geldt, alleen is dit niet genoeg reden om dwingend recht toe te passen om de uitlevering tot stand te laten komen. Je zou wel dwingend recht kunnen gebruiken om je geld terug te krijgen.
Voor een ieder die graag een rechtszaak in de vorm van een kort geding wil aanspannen, laat graag ook even de uitkomst en argumentatie weten. Stel je er alleen niet teveel van voor. Als TPH wel gaat leveren is dat leuk voor iedereen, indien niet, informeer goed naar je rechten, bijvoorbeeld via de rechtsbijstandverzekering, voordat je een zaak gaat aanspannen of ermee gaat dreigen. Teveel mensen hebben namelijk erg grote praat (ook in het algemeen) maar hebben volstrekt geen benul waar ze het over hebben, dus wees altijd uiterst voorzichtig met de uitspraak "see you in court".
Er valt hier voor beide kanten iets te zeggen, en naar mijn idee meer voor de kant van de consument. En ik heb het al eerder genoemd maar bij deze nogmaals: In mijn ogen is rechtsbijstand perfect voor gevallen als deze. Als je volgens de wet recht hebt op een tablet zullen zij je dat perfect kunnen vertellen en tevens de daarbij behorende stappen.
Dat wil niet zeggen dat we ineens overal als amerikanen rechtszaken tegen aan moeten spannen maar wel dat men recht moet krijgen waar men dat behoort te krijgen, eens?
Zeker mee eens, als je op deze manier een mooie tablet voor erg weinig geld kan krijgen is dat alleen maar mooi. Ik ken alleen geen zaken waarbij de consument in soortgelijke gevallen in zijn gelijk werd gesteld, ook al geniet de consument veruit de meeste bescherming vanuit de wet. Over wetsartikelen is nimmer te discussiëren, wel is er te onderhandelen over de uitleg van wetsartikelen en welk wetsartikel zwaarder weegt in deze, de bescherming van de consument of de bescherming van de verkoper die schade zou lijden.nubcaek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:24:
[...]
Over 7.46f valt te discussieren, maar dat is niet aan mij aangezien ik niet juridisch opgeleid ben, ik kan dan ook alleen mijn interpretaties er aan verlenen.. maar dat zijn geen feiten dus laten we daar niet heen gaan.
Er valt hier voor beide kanten iets te zeggen, en naar mijn idee meer voor de kant van de consument. En ik heb het al eerder genoemd maar bij deze nogmaals: In mijn ogen is rechtsbijstand perfect voor gevallen als deze. Als je volgens de wet recht hebt op een tablet zullen zij je dat perfect kunnen vertellen en tevens de daarbij behorende stappen.
Dat wil niet zeggen dat we ineens overal als amerikanen rechtszaken tegen aan moeten spannen maar wel dat men recht moet krijgen waar men dat behoort te krijgen, eens?
Ik ben ook zeker benieuwd naar de uitkomsten van een eventueel kort geding (laat maar komen als je hem niet krijgt), de leverancier lijkt me in dit geval echter juist te hebben gehandeld en probeert de consument tegemoet te komen. Alle verhalen dat je per se recht hebt op deze tablet wil ik daarom alleen nuanceren: dat is namelijk niet zo.
Ik heb je er nog niet op kunnen betrappen dat jij wel steekhoudende argumenten geeft.
7:46f heeft het over nakomen onmogelijk doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is. De gekochte zaak is hier gewoon beschikbaar de leverancier geeft dat gewoon aangegeven.
Dat the phonehouse ze niet op voorraad heeft doet er hier niet toe.
Dit artikel is er voor gevallen waarin het product niet te leveren is omdat het bv. niet meer geproduceerd wordt en echt onmogelijk te leveren is. Je kunt nl. als consument niet verwachten dat een bedrijf voor jou alsnog 1 extra zaak gaat produceren als die zaak niet langer wordt geproduceerd.
De rest van je argumentatie heeft voornamelijk betrekking op het feit dat de phonehouse een verkoop mag weigeren. Dat klopt echter alleen voordat de koop is gesloten, in dit geval is de koop al gesloten en is er sprake van een bindende overeenkomst waar TPH niet zomaar vanaf mag wijken.
Met discussieren bedoel ik hetzelfde als jij denk ik, mijn interpretatie (uitleg van de wetsartikelen) versus die van jouw.. maar die is totaal niet relevant in deze.. wij gaan hier namelijk niet bepalen wat er wel en niet gebeurt / hoe we ze in dit specifieke geval moeten interpreteren.HMeijer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:30:
[...]
Zeker mee eens, als je op deze manier een mooie tablet voor erg weinig geld kan krijgen is dat alleen maar mooi. Ik ken alleen geen zaken waarbij de consument in soortgelijke gevallen in zijn gelijk werd gesteld, ook al geniet de consument veruit de meeste bescherming vanuit de wet. Over wetsartikelen is nimmer te discussiëren, wel is er te onderhandelen over de uitleg van wetsartikelen en welk wetsartikel zwaarder weegt in deze, de bescherming van de consument of de bescherming van de verkoper die schade zou lijden.
Ik ben ook zeker benieuwd naar de uitkomsten van een eventueel kort geding (laat maar komen als je hem niet krijgt), de leverancier lijkt me in dit geval echter juist te hebben gehandeld en probeert de consument tegemoet te komen. Alle verhalen dat je per se recht hebt op deze tablet wil ik daarom alleen nuanceren: dat is namelijk niet zo.
Wel vind ik interessant wat je aandraagt.. hier een voorbeeld
http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/
Hier is Otto in het gelijk gesteld, maar hier was dan ook sprake van een typefout bij de prijs. Je kunt er over discussieren of de klant had moeten weten dat het om een op=op actie ging in dit geval.
Hoe je het ook bekijkt, het blijft toch interessant..
[ Voor 30% gewijzigd door nubcaek op 08-01-2012 21:41 ]
Aanbiedingen zie ik genoeg. Meestal zijn de "aanbiedingen" hetzelfde of zelfs hoger geprijst dan regulier het geval is. Een aanbieding betekent impliciet en expliciet niet dat het een lagere prijs betreft, maar het kan wel (zie link onder 2). Dus jouw betoog klopt niet.iChaos schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:26:
[...]
Als TPH tweemaal de prijs verlaagt (EUR 199,00 -> EUR 119,00), zou ik niet weten waarom dat een fout zou moeten zijn. Van het ontbreken van een wilsovereenstemming kan aan de kant van TPH geen sprake zijn.nubcaek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:38:
[...]
Hier is Otto in het gelijk gesteld, maar hier was dan ook sprake van een typefout bij de prijs. Je kunt er over discussieren of de klant had moeten weten dat het om een op=op actie ging in dit geval.
Hieraan is niet voldaan. Dus de consument mag er vanuit gaan dat de prijs klopt, zeker met wat ik hier voorafgaand schreef.Artikel 4 - Het aanbod
4.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
http://www.phonehouse.nl/webshop-voorwaarden/
Dit artikel is duidelijk niet van toepassing op de teksten bij de Archos, die meermaals is aangepast.4.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
[q]4.3 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
[...]
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
[...]
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
[...]
Artikel 5 - De overeenkomst
5.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2 Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Ik denk dat een zaak aanhangig maken bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie een grote kans van slagen heeft op basis van deze voorwaarden.Artikel 9 - De prijs
9.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
[ Voor 71% gewijzigd door PcDealer op 08-01-2012 22:38 ]
De TV van Neckermann in ieder geval, al was dat natuurlijk geen uitspraak, kon ook eigen coulance zijn.HMeijer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:30:
[...]
Zeker mee eens, als je op deze manier een mooie tablet voor erg weinig geld kan krijgen is dat alleen maar mooi. Ik ken alleen geen zaken waarbij de consument in soortgelijke gevallen in zijn gelijk werd gesteld,
Maar daarnaast:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AZ7368
Al gaat het hier natuurlijk weer niet om een drukfout, het is maar een lastig verhaal zo en niet zwart op wit op te lossen.
[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 08-01-2012 22:28 ]
We wachten het morgen gewoon af, denk echt wel dat Phonehouse met een acceptabel bod voor ons allen komt.
Heb 2 bestellingen gedaan. maar voor een Samsung note, doe ik niet moeilijk
(geintje)
Heb 2 bestellingen gedaan. maar voor een Samsung note, doe ik niet moeilijk
Daar staat wat interessants in voor de benadeelden hier:Megamind schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:27:
[...]
Maar daarnaast:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AZ7368
Al gaat het hier natuurlijk weer niet om een drukfout, het is maar een lastig verhaal zo en niet zwart op wit op te lossen.
Rechtsbijstandverzekeringen hebben overigens vaak de bepaling dat ze zelf mogen kiezen een zaak te voeren of de "geleden schade" te vergoeden. Meestal als de waarde onder een bepaalde bedrag ligt, bijvoorbeeld EUR 450,00.Zo legt art. 3:15d BW Otto de plicht op de aanduiding van prijzen duidelijk en ondubbelzinnig aan te geven en leggen de artt. 6:227b lid 1 onder c en 6:227c lid 1 Otto de plicht op de consument duidelijk, begrijpelijk en ondubbelzinnig te informeren over (onder meer) de wijze waarop deze een niet gewilde handeling als een onbedoelde muisklik of typefout kan herstellen, voordat de overeenkomst tot stand komt. Het tweede lid van laatstgenoemde bepaling, tenslotte, voorziet erin dat Otto - zoals zij heeft gedaan - zo spoedig mogelijk na de elektronische bevestiging van aanvaarding van het aanbod door de consument (lees: de muisklik waarmee besteld wordt), langs elektronische weg de ontvangst van die verklaring bevestigt met als gevolg dat ná die laatste bevestiging de overeenkomst door de consument niet meer kan worden ontbonden.
4.11. Ratio van al deze regels is de consument bescherming te bieden tegen ongewilde bedieningshandelingen en de verantwoordelijkheid voor het zó inrichten van de website dat die onbedoelde handelingen traceerbaar en herstelbaar zijn, bij – in dit geval – Otto te leggen. Als consequentie geldt dat indien al die voorzieningen aanwezig zijn en de elektronische verklaringen bevestiging hebben gekregen, gebondenheid voor beide partijen bestaat.
Ofschoon dit stelsel vooral beoogt de consument in te scherpen zich ervan te vergewissen dat zijn elektronische bericht in overeenstemming is met zijn werkelijke wil, gaat daarvan tevens een zekere reflexwerking uit naar de verkoper.
Ook op Otto legt dit stelsel de plicht de inrichting van de website, die voorziet in het over en weer herhaald uitspreken van de wilsverklaring, te benutten ter tracering en herstel van fouten hetgeen kennelijk verzuimd is doordat de bij iedere bestelling op de site getoonde, en nadien per e-mail verzonden, bevestiging met herhaling van de (te) lage prijs, gegenereerd werd door een geautomatiseerd werk en dus slechts kon weergeven hetgeen eerder door Otto als foutieve koopprijs was geuit.
4.12. Waar Otto betoogt dat de geautomatiseerde bevestigingen met daarin telkens de (onjuiste) koopsom door de consument niet mochten worden opgevat als een bewuste, herhaalde wilsverklaring - juist vanwege het feit dat die bevestigingen door het geautomatiseerde werk werden verzonden - betoogt Otto in feite dat haar stelsel geen voorziening bevat die de consument in staat stelt onderzoek te doen naar de wil van Otto zodat die omstandigheid in het nadeel van Otto behoort mee te wegen.
Voorshands is de voorzieningenrechter van oordeel dat de herhaalde bevestigingen wél het vertrouwen van de consument enigermate zullen hebben versterkt.
Dat effect, uitgaande van de herhalingen van de prijs in het bestelproces op de website en de e-mail, kan echter niet los worden gezien van de hiervoor onder 4.7 genoemde vierde omstandigheid: de mate van deskundigheid van partijen.
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 08-01-2012 23:21 ]
Ik heb deze zaak (LJN: AZ7368) doorgenomen en moet helaas constateren dat de rechter wel de vereisten en mogelijke uitzonderingen voor een geldige koopovereenkomst en mogelijke wanprestatie opnoemt maar niet op alle voorwaarden concludeerde. Nadat het gerechtvaardigde vertrouwen (3:35 BW) faalt, laat hij de rest van de punten voor wat het is. 3:35BW zal absoluut ook in de zaak (mocht hij voor de rechter komen) voorbij komen, zo weet elke jurist. Een aantal pagina's terug heb ik al betoogd dat het artikel in deze best wel kans van slagen heeft. Het feit dat een medewerker van TPH de prijs bevestigde is toch wel een heel sterk punt. Buiten dat heeft TPH nooit beweerd dat de prijs onjuist zou zijn, alleen dat de voorraad beperkt is. Nu zijn er nog meer punten die afgegaan moeten worden op het gerechtvaardigde vertrouwen een kans van slagen te geven (zie rechtsoverweging 4.8 van deze zaak). Vooral naar de afweging van het voordeel/nadeel dat beide partijen zullen hebben ben ik benieuwd. TPH zal natuurlijk fors verlies lijden op de extra aan te kopen tablets, aan de andere kant zullen de consumenten fors meer geld moeten neerleggen voor diezelfde tablet bij een andere winkel.PcDealer schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:50:
[...]
Daar staat wat interessants in voor de benadeelden hier:
[...]
Rechtsbijstandverzekeringen hebben overigens vaak de bepaling dat ze zelf mogen kiezen een zaak te voeren of de "geleden schade" te vergoeden. Meestal als de waarde onder een bepaalde bedrag ligt, bijvoorbeeld EUR 450,00.
Ik geloof niet dat er van 7:46f lid 2 BW sprake is, aangezien TPH echt nog wel kan leveren. Ze zal alleen moeten inkopen bij andere leveranciers/wederverkopers. Ik herinner me echt een zaak over een leverancier die zijn best moest doen bij een andere leverancier omdat hij naar overeenkomst niet kan leveren, om te voorkomen dat er geen sprake zou zijn van wanprestatie. Zal dat eens van de week aan wat studiegenoten met een beter geheugen vragen...
Ik begrijp dat de vaste leverancier prima kan en wil leveren. Een beetje slimme verkoper/inkoper bedingt een speciale prijs af voor deze groep "klanten".Malarky schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:56:
[...]
Ik geloof niet dat er van 7:46f lid 2 BW sprake is, aangezien TPH echt nog wel kan leveren. Ze zal alleen moeten inkopen bij andere leveranciers/wederverkopers.
Lol ligt het aan mijn browser of is phonehouse gestopt met tablets, onder de link losse tablets, niets meer?
Ligt aan jou, hier doet die het gewoon. http://www.phonehouse.nl/tablet/Jeroen10 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:32:
Lol ligt het aan mijn browser of is phonehouse gestopt met tablets, onder de link losse tablets, niets meer?
Ik had vannacht ook problemen met de site: toen werd alleen de EUR 199,00 tablet getoond (FF8.x).
Ook nu loopt het niet helemaal jofel in FF3.6.25: de sorteerfunctie laat in alle gevallen ook de Archos 80 G9
8" / Android 3.2 (Honeycomb) / 8GB zien.
Ook nu loopt het niet helemaal jofel in FF3.6.25: de sorteerfunctie laat in alle gevallen ook de Archos 80 G9
8" / Android 3.2 (Honeycomb) / 8GB zien.
Selecteer losprijs: -- allemaal --
< - € 200
€ 200 - € 400
€ 400 - >
Vreemd, nog steeds niets te zien.
Yorin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:35:
[...]
Ligt aan jou, hier doet die het gewoon. http://www.phonehouse.nl/tablet/
Al met een andere browser geprobeerd?
Nee nog niet gisteren zag ik alles nog, zal wel een storing zijn dan, zal vanmiddag nog is proberen met een andere pc, jij suc6 met je gesprek met phonehouse.
Site is wel traag inderdaad. Misschien met Ctrl+F5 proberen ipv. gewoon F5? Die flusht de cache.
Ik neem aan dat je nog niks gehoord hebt
Nope, ze bellen ook pas na twee uur.
Misschien een idee om wat te duwen tegen de wijzers van de klok, moet sneller gaan op die manier :-)
Ben erg benieuwd.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Eerder vooruit dan terug hoor. Oeps, had niet goed gelezen. Dacht dat je zei tegen de wijzers terugdraaien.Virtuozzo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:29:
[...]
Misschien een idee om wat te duwen tegen de wijzers van de klok, moet sneller gaan op die manier :-)
Ben erg benieuwd.
[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2012 13:38 ]
Let op:
Mocht je je tablet willen verkopen, dan is V&A het juiste kanaal hiervoor. Dergelijke reacties zullen worden verwijderd uit dit topic.
Voor technische vragen over de tablet kun je hier terecht.
Een uitleg over wanneer je de waardebon kunt ontvangen staat hier.
Mocht je je tablet willen verkopen, dan is V&A het juiste kanaal hiervoor. Dergelijke reacties zullen worden verwijderd uit dit topic.
Voor technische vragen over de tablet kun je hier terecht.
Een uitleg over wanneer je de waardebon kunt ontvangen staat hier.