• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-12 13:26
angrybird schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:08:
[...]

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden! Het is ook vrij eenvoudig te repareren!

In de init.*.rc worden eerst /data en /cache met 'mount' gemount, daarna geunmount, en daarna met '/system/bin/busybox mount' gemounted. Nu heeft de Busybox installer de bestaande busybox in /system/bin weggehaald. Hierdoor faalt de mount, en wordt er teruggevallen op een standaard /data en /cache, die echter niet bewaard blijven.

Oplossing:

adb shell
ln -s /system/xbin/busybox /system/bin/busybox

Rebooten, en klaar is Kees!
Dit werkt idd! Neemt niet weg dat alle apps als downloadmanager en de launcher weg zijn maar die adb ik wel naar de tablet. Moet toch een mooie frisse/lege install opleveren :o .

edit: Kan weer alles doen met me pro 3 :D

[ Voor 3% gewijzigd door svenk91 op 18-03-2012 08:45 ]

Verwijderd

Goed nieuws !!

Intertoys verkoopt vanaf afgelopen zaterdag de Pro-3 nu met standaard ICS geinstalleerd.
Za tabletje gehaald en werkt perfect, ook de nieuwe android market (Google Play).

Is ook te bestellen via de intertoys site..

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56
Luuk1983 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:34:
[...]

Hoi PASware,

Blijk alsjeblieft er wel aan denken tijdens het testen dat dit een 100 euro apparaat is die absoluut zijn geld waar is, maar wel echt qua specs een budget-tablet is. Hoewel de meeste dingen behoorlijk lekker en soepel draaien zal je ook momenten van lag en even 'hangen' meemaken. Bijvoorbeeld tijdens het installeren van een app uit de market reageert het toestel bijna niet meer totdat de app geïnstalleerd is.

Waarom ik dit zeg, is dat je android niet puur op dit toestel moet beoordelen. Ik zou het jammer vinden als je eerste android-ervaring met de Pro3 je mening over android helemaal bepaalt. En daarmee wil ik niet zeggen dat android 4 het slecht doet op de QWare, maar het blijft een budget-tablet met bijbehorende lage specs. Ik wil je een mogelijke teleurstelling besparen :)
Dankje voor de reactie. Dat ik Android niet keihard moet beoordelen aan de hand van deze goedkope tablet doe ik zeker niet, want mijn nieuwe telefoon zal ook Android hebben.

Mijn eerste bevinding is erg positief! ICS werkt net weer anders dan de 2.2 versie op een HTC wildfire die ik af en toe gebruik.
Voordelen/meevallers so far:
• Prijs!!!!!
• ICS, met de aanpasbaarheid ervan
• Best vlot, Angry Birds werkt super itt HTC Wildfire
• Scherm, kijkhoek niet 100%, maar voor de lage prijs!
• Accuduur, lijkt gewoon prima
• Wifi ontvangst goed
• Android market werkt
• Skype + camera werkt (mits je oudere versie van Skype gebruikt)

Nadelen/tegenvallers so far:
• Browser best traag, lijkt soms eerst hele pagina te willen laden en dan pas tonen, maar ik ga nog een andere proberen
• Kijkhoek vanaf onderen valt tegen (ach voor die prijs!)
• Camera lichtgevoeligheid (ja prijs!)
• idd met apps installeren wordt die even flink traag.

Toen ik donderdag de tablet kocht had ik ook de keuze uit een witte!! Toch maar de zwarte gekozen :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik heb de ICS firmware ook geïnstalleerd en wat me vooral opvalt is dat de letters in diverse applicaties bijna onleesbaar klein zijn geworden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het overzicht van je actieve potjes bij Wordfeud (maar ook allerlei andere applicaties).

Hoe kan ik weer een normale lettergrootte krijgen?

Let wel: ik heb in instellingen al grotere tekst gekozen maar dat lijkt alleen effect te hebben op het instellingenscherm zelf.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd is de DPI waarde in ICS op 120 gezet, waar dit onder gingerbread nog een DPI van 160 was. Je kan dit terug aanpassen in build.prop naar 160, maar dan wordt niet meer de tablet UI, maar de telefoon UI gebruikt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

@angrybird

als ik dit in type ln -s /system/xbin/busybox /system/bin/busybox
dan zegt ie dat het al bestaad
doe ik dit ln -s /system/bin/busybox /system/xbin/busybox
klopt dit wel dan ?
mischien weer een domme vraag maar is het dan wel nodig om deze tweak uit te voeren ?

tonny

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:28
Petervanakelyen schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:59:
Zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd is de DPI waarde in ICS op 120 gezet, waar dit onder gingerbread nog een DPI van 160 was. Je kan dit terug aanpassen in build.prop naar 160, maar dan wordt niet meer de tablet UI, maar de telefoon UI gebruikt.
Ik had wel uitgebreid gezocht met het woord 'font' maar dat gebruikte niemand.
Eerst heb ik de DPI op 140 gezet maar op die tussenwaarde kon ik niet meer opstarten: 'Launcher is gestopt' kreeg ik telkens.
De firmware maar opnieuw geïnstalleerd inclusief met name een format (had dat eenvoudiger gekund?) en nu heb ik DPI op 160 gezet. Inderdaad een andere layout dus ik zal eens kijken hoe dit bevalt.

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik gebruik nu 2 weken de PeterROM. IK ben heel tevreden als hij het doet, maar hij crasht me toch net te vaak.
(crashen wil zeggen: Ineens reageert de GUI niet meer op touch, als je dan aan en uit zet met de powerknop blijft het scherm nog 10 seconden dof, en dan reset hij zichzelf)
(te vaak wil zeggen: ongeveer eens in de 2 dagen, bij minder dan 2 uur gebruik per dag)

Ik vermoed zelf dat het komt door de hardware accelleratie van de GUI. Is dat nu iets dat ik bij de PeterROM uit kan zetten? Ik heb gezocht op dit forum en blijkbaar zou je
debug.sf.hw=0
op kunnen nemen in build.prop? Is dat iets wat in de PeterROM ook nog werkt (de property is niet standaard opgenomen in de /system/build.prop file die ik heb)?

Ik wil liever eerst weten of wat ik wil zoiezo kan, voordat ik ga klooien. Zijn er trouwens andere mensen die ook mijn ervaring hebben met de PeterROM of de 4.0 QWare ROM? Alle gelijksoortige verhalen die ik hier lees zijn op 10" tablets, maar ik ben een 7" qware pro 3 gebruiker.

Verwijderd

Wat betreft het hiden van de statusbar:

Iemand dit al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1487647

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6673/screenshot2012021101320.png

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 16:34 ]

Verwijderd

Ja ik, net. Maar kom er daardoor achter dat /system 100% vol zit. Ergens halverwege blijven steken en nu hangt ie in bootanimation, shit, weer opnieuw flashen. Kijken waarom /system zo vol is.

Verwijderd

kan je ook een tweak maken dat ie boven in kan geplaatst worden ?
want dat vindt ik persoonlijk weer leuker staan

goed werk overgens

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wordt dan wel oorverdovend genegeerd lately in dit topic, maar uit wanhoop probeer ik het gewoon nog een keer:
  • Is er iemand met de originele firmware voor de Pro2?
  • Is er iemand die kan bevestigen dat Flash (of meegeleverde SWF Player app) niet langer werkt met de officiële nieuwe firmware voor de Pro2?
  • Is er iemand die truukjes weet om alnog Flash aan de praat te krijgen in de nieuwe firmware?
    (Als het in de oude firmware werkt, waarom zou het in de nieuwe dan niet kunnen werken..)
O+

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Petervanakelyen
Anders verwoord: heeft er iemand in dit topic buiten Redsando nog een Pro2? :P

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-12 11:17

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Weet iemand een fijn hoesje voor de Pro 3 7" die zowel om de behuizing heen zit maar waar er ook soort van klep voor het scherm is die je ook achter de tablet kan doen wanneer je bezig bent. Het model die je vaak bij iPads en Transformers enz ziet.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Safariking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-10 20:51
eh ja ik maar gebruik hem niet meer.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Petervanakelyen:

O-)

Maar dat laatste punt is misschien voor Pro3 kenners ook geldig. Ik heb namelijk ook een Pro3, en die draait met de originele firmware, net als de Pro2, ook flash (en heeft net als de Pro2 ook SWF Player meegeleverd). En die kan net als de Pro2 he-le-maal niets van Adobe/Flash downloaden, en toch werkt flash out of the box.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Safariking
@redsandro ik raad je trouwens af om Cynogenmod op je Pro2 neer te zetten want het draait wel soepel maar er zit 1 Grote en irritante Bug in als je hem locked en hem dan weer wilt unlocken gebeurt er niets en loopt je Pro2 vast Lolz

trouwens Pro2 is outdated lolz

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Outdated ik weet het, ik gebruik ook de Pro3 als speelgoed. Maar de Pro2 doet nog prima dienst als Flash-touch-interface voor apparaten, installaties, wifi-arduino, etc. Totdat ik de nieuwe firmware installeerde en Flash niet meer werkte.

Goede tip trouwens, ik wilde inderdaad een dezer dagen cyanogenmod proberen om te zien of Flash daarom werkte. []

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 18-03-2012 19:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Safariking
ja je kan het proberen maar raad het je af Hij is bezig met het compatible te maken met de Pro2

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Even ter referentie, hebben we het allebei hierover?
http://androtab.info/cyanogenmod/telechips/

Of heb je een andere bron die ik in de gaten kan houden?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

brtohers in arms 2 en andere games van gameloft

• Safariking
ja die bedoel ik ook

Verwijderd

Zojuist naar de Qware ICS gegaan die door Peter is aangepast. Mijn dank wederom hiervoor!

CMW erop gezet en moest eerst mijn SD-kaart beschrijfbaar maken om mijn vorige ICS te kunnen back-uppen.

Voor diegenen die een goede browser willen proberen kunnen de speciale Android versie van Firefox proberen met de naam Fennec. Het is een Nightly uitvoering en net op versie 14 aangekomen.

Informatie pagina: https://wiki.mozilla.org/Mobile/Platforms/Android
Download link: http://bit.ly/fennec14

De touch nauwkeurigheid vind ik beter geworden en ik heb nog steeds het plastic vel over het scherm zitten. In ICS zet ik altijd de weergave aan van waar ik het scherm aanraak zodoende kan ik een "stray" touch nog corrigeren voordat die uitgevoerd wordt.

Ik gebruik mijn tablet meestal voor het browsen op het internet en helaas werkt DSLRcontroller ook niet op deze versie van ISC.

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12 19:38
Helaas is de tablet vandaag gevallen, grote barst in de display, zou hier nog iets aan te doen zijn? Eventueel reparatie? Het is enkel een barst, touchscreen werkt nog uitstekend,

Verwijderd

verzenden schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:24:
Helaas is de tablet vandaag gevallen, grote barst in de display, zou hier nog iets aan te doen zijn? Eventueel reparatie? Het is enkel een barst, touchscreen werkt nog uitstekend,
Helaas niet, leer er mee leven of anders sparen voor een andere.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12 06:57

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aangezien ik een android 4 test device nodig had was de pro 3 een no-brainer :-)
Maar naast wat andere goedkope tablets etc is dit voor zijn prijs echt een werkbaar ding valt me reuze mee.
Overigens was de eerste die ik haalde wel gelijk defect (scherm had enorm veel stuck pixels) ff omgeruild.

Overigens werken niet alle apps even goed. Bijv fruit ninja force closed bij starten. Maar het kan zijn dat deze nog niet (zoals mijn apps :-) ) geoptimaliseerd zijn vor android4

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:20
wat mij opviel is dat heel veel apps niet meer werkten met de qware ics versie (2x gefslahed incl format). ben daarom weer terug gegaan naar die van peter en toen werkte alles gewoon weer goed.

mischien dat het daar dus aan ligt dat het niet werkt?
Sando schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:11:
Ik wordt dan wel oorverdovend genegeerd lately in dit topic, maar uit wanhoop probeer ik het gewoon nog een keer:
  • Is er iemand met de originele firmware voor de Pro2?
  • Is er iemand die kan bevestigen dat Flash (of meegeleverde SWF Player app) niet langer werkt met de officiële nieuwe firmware voor de Pro2?
  • Is er iemand die truukjes weet om alnog Flash aan de praat te krijgen in de nieuwe firmware?
    (Als het in de oude firmware werkt, waarom zou het in de nieuwe dan niet kunnen werken..)
O+
Lol ik negeerde je iig niet, had een lekker virusje te pakken :-(

Et voila: http://www.qware.nl/_reso...are_update_pro2_7inch.zip

Verwijderd

ga ik mee aan de slag, root explorer laat ik even voor wat het is, geen idee namelijk hoe je daarmee dusdanig een app verwijdert dat ook echt álles weg is?

ik bedoel, ( vergelijking ) als ik op mijn windows pc een map weghaal is mischien wel het icoontje weg, maar ook niet alles wat bij dat programma hoort weg

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 10:44 ]

• angrybird
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:37:
@angrybird

als ik dit in type ln -s /system/xbin/busybox /system/bin/busybox
dan zegt ie dat het al bestaad
doe ik dit ln -s /system/bin/busybox /system/xbin/busybox
klopt dit wel dan ?
mischien weer een domme vraag maar is het dan wel nodig om deze tweak uit te voeren ?

tonny
Dit is geen tweak, maar een oplossing voor het probleem dat bij installatie van Busybox een bestaande busybox in /system/bin ten onrechte werd verwijderd. Dus alleen gebruiken als dit van toepassing is op jouw situatie.

Verwijderd

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 10:41 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-12 11:39
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:40:
iemand een tip voor een app waarmee ik die "system apps" wél kan verwijderen?
Root Explorer, SystemApp Remover, etc.

Nickname does not reflect reality

• Petervanakelyen
Titanium Backup. Die zit normaal ook standaard in mijn ROM in :)

• angrybird
  • Laatst online: 23-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:52:
[...]

Of busybox installeren in /system/bin/busybox :p
Misschien werkt dat bij jou, maar bij mij staan er al relevante binaries in /system/bin (b.v. mount), en ik wil niet het risico lopen dat die overschreven worden door de installer. Mijn vertrouwen in de installer is naar het 0-punt gezakt...

Verwijderd

ga ik mee aan de slag, root explorer laat ik even voor wat het is, geen idee namelijk hoe je daarmee dusdanig een app verwijdert dat ook echt álles weg is?

ik bedoel, ( vergelijking ) als ik op mijn windows pc een map weghaal is mischien wel het icoontje weg, maar ook niet alles wat bij dat programma hoort.

edit, je raadt het al; titanium back up kan je niet verwijderen met titanium back up :-P
is wel 1 van de 4 die ik opnieuw wil installeren ivm de meldingen in play.

sorry voor dubbel bericnt, even wennen om met tablet te internetten. :-P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 10:48 ]

• slommer
in titanium backup zit in het menu market tools de optie market doctor. die checked wat je installed heb staan en linked ze in de market (play) weer aan het programma zodat je updates er voor krijgt.

weet alleen niet of die in de freeware ook zit.

• Der Imparator
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12 10:06
Ik heb een galaxy S2 en kan het scherm bij het afspelen van video/films handig locken dmv de aan/uit knop in te drukken, zo kunnen de kids niet per ongeluk de filmpjes onderbreken/afsluiten etc.

Kan iemand mij wellicht vertellen of zoiets ook mogelijk is op de Qware Pro 2/3?

Heb al een beetje zitten zoeken maar kan niks hierover terugvinden.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:58
slommer schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:49:
in titanium backup zit in het menu market tools de optie market doctor. die checked wat je installed heb staan en linked ze in de market (play) weer aan het programma zodat je updates er voor krijgt.

weet alleen niet of die in de freeware ook zit.
misschien een beetje off-topic, maar kan TB dit ook andersom?

Ik heb namelijk ooit een aantal (gehackte) apps die door een kennis "even" geinstalleerd zijn en door TB gelinkt zijn aan market :(

Via TB kan je dat niet ongedaan maken, of toch?

(en dan bedoel ik niet dat ze verborgen worden voor de Market/Play app, want na verloop van tijd komen ze uiteindelijk gewoon weer terug)

the older I get, the better I was...

• Petervanakelyen
Der Imparator schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:54:
Ik heb een galaxy S2 en kan het scherm bij het afspelen van video/films handig locken dmv de aan/uit knop in te drukken, zo kunnen de kids niet per ongeluk de filmpjes onderbreken/afsluiten etc.

Kan iemand mij wellicht vertellen of zoiets ook mogelijk is op de Qware Pro 2/3?

Heb al een beetje zitten zoeken maar kan niks hierover terugvinden.
Ik geloof dat MX Video Player een optie heeft om het scherm to locken terwijl er film aan het spelen is.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:46:
Eerst verwijder je de application data door op 'clear' te drukken bij Instellingen -> Apps, daarna ga je met Root Explorer naar /system/app en verwijder je het desbetreffende *.apk bestand. Rebooten en klaar.

De donaties van iedereen buiten Sattertje zijn trouwens binnen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-03-2012 11:05 ]

Verwijderd

Op de foto's van de print van de Pro2 zie je een loze SPK aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OJZTM87.jpg
Zou dat voor een extra speaker zijn? Heeft de Pro3 dat ook? Waarom hebben tablets en smartphones de speakers eigenlijk altijd aan de achterkant zitten?

En waarom zit er vaak zoveel loze ruimte in deze tablets?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NGXIUIHV.jpg
Er zou een dubbel zo grote accu in kunnen...

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:15:
En waarom zit er vaak zoveel loze ruimte in deze tablets?

Er zou een dubbel zo grote accu in kunnen...
Wat de prijs nogal zal verhogen en ze willen zo'n ding uiteraard onder een bepaalde €xxx-grens houden.

Verwijderd

@verzenden ....

een nieuwe halen en de oude mee nemen.... kopje koffie doen bij de locale brasserie en 10 minuten later terug gaan met de tablet en zeggen dat er een kapotte in de doos zit ! Hmmm ..... euh ja euh.... die kunt u uiteraard omruilen :)

ik slecht mens !

Verwijderd

@Petervanakelyen

ben wel benieuwd hoe de stand is van de (voor het werk) geschonken tablet ?

heeft iedereen inmiddels zijn/haar bijdragen overgemaakt en is de tablet reeds onderweg ?

joshua

• Petervanakelyen
Ik heb het van iedereen gehad buiten Sattertje, maar ik zorg er sowieso voor dat Shiver23 het volledige bedrag vanavond heeft. Binnen een dag of twee is hij dan hier ongeveer :)

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:05:
een nieuwe halen en de oude mee nemen.... kopje koffie doen bij de locale brasserie en 10 minuten later terug gaan met de tablet en zeggen dat er een kapotte in de doos zit ! Hmmm ..... euh ja euh.... die kunt u uiteraard omruilen :)
Moeten wel de folies er nog op zitten en dergelijke hè... Plus (multi-) quoten zou wel fijn zijn :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:59
verzenden schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:24:
Ik had ergens in dit topic gelezen dat iemand dat ook had, en toen heeft hij van doorzichtig plastic zelf een nieuw glaasje gefiguurzaagd en erop gezet.

Verwijderd

Hmm.. net even busybox geupdate van de rom van peter via busybox installer app.

Tablet opnieuw opgestart en hij heeft zichzelf teruggezet naar de factory defaults..
Alles weg, apps, wallpaper.. vreemd..

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:05:
@verzenden ....

ik slecht mens !
Hmm dat heeft mijn vrouw ook wel eens gedaan met kinder speelgoed. Muziekdingetje werkte niet meer. Nieuwe gekocht. Dag later oude mee teruggenomen en geld teruggekregen.

ik noem het zelf creatief.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• verzenden
Mastermind schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:22:
[...]

Ik had ergens in dit topic gelezen dat iemand dat ook had, en toen heeft hij van doorzichtig plastic zelf een nieuw glaasje gefiguurzaagd en erop gezet.
Zou ik het bovenste glas er helemaal af kunnen halen? en laten? Ik en figuurzagen word het ook niet helemaal.

• Petervanakelyen
Die bovenste glasplaat is je touchscreen. Als je die weglaat, heb je dus nog wel beeld, maar geen touch meer.

• verzenden
Petervanakelyen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:56:
Die bovenste glasplaat is je touchscreen. Als je die weglaat, heb je dus nog wel beeld, maar geen touch meer.
Is dat zeker? Er zitten echt 2 hele grote barsten over de lengte/breedte van het scherm in en ik kan een bureaublad icoontje beetpakken en rondslepen, ook over de barsten heen. Volgens mij is die bovenste plaat maar 1 mm of minder in dikte, zou de touch niet gelijk daaronder zitten?

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 12:56
Heb een probleempje met de app DSAudio.

Als ik in DS Audio een nummer selecteer om te spelen, wordt de default music app gestart. Het afspelen werkt niet via de standaard app. (Geen idee waarom) Misschien omdat deze vanaf mijn netwerk komt?
Ik heb 4.0 op mijn tabje draaien.
Hoe kan ik deze veranderen naar een andere Mediaplayer? Heb al verschillende apps geprobeerd om de default app in te stellen voor Music en Streaming Music. Deze werken niet.

Voor de rest een superleuk apparaatje.

[ Voor 35% gewijzigd door FranenJer op 19-03-2012 15:58 ]

What doesn't kill you, makes you stronger

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10 15:52

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hoi allemaal, na lezen van dit topic heb ik toch eentje besteld (vooral voor mijn zoontje). Nu mijn vraag is het handig om originele rom te houden of meteen een aangepaste rom erop te zetten? Ik ga zelf ook in avond uren mee spelen.

• Petervanakelyen
FranenJer schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:24:
Heb een probleempje met de app DSAudio.

Als ik in DS Audio een nummer selecteer om te spelen, wordt de default music app gestart. Het afspelen werkt niet via de standaard app. (Geen idee waarom) Misschien omdat deze vanaf mijn netwerk komt? Ik heb 4.0 op mijn tabje draaien. Hoe kan ik deze veranderen naar een andere Mediaplayer? Heb al verschillende apps geprobeerd om de default app in te stellen voor Music en Streaming Music. Deze werken niet.

Voor de rest een superleuk apparaatje.
Wat gebeurd er als je Music.apk gewoon verwijderd? Misschien een wat drastische oplossing, maar je er toch een alternatief op hebt staan...

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 12:56
Petervanakelyen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:06:
[...]

Wat gebeurd er als je Music.apk gewoon verwijderd? Misschien een wat drastische oplossing, maar je er toch een alternatief op hebt staan...
Ga dit vanavond proberen.. Thanks voor de tip.

What doesn't kill you, makes you stronger

• FTD8
  • Laatst online: 30-01-2022
Is het mogelijk om de taal aan te passen naar Pools?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, Pools zit er gewoon in.

Verwijderd

Of de accu wordt met de dag slechter, OF er blijft meer troep draaien op mijn ICS pro3. Nu is na 24u de accu helemaal leeg, zonder het tabje te gebruiken :-(

• verzenden
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:30:
Of de accu wordt met de dag slechter, OF er blijft meer troep draaien op mijn ICS pro3. Nu is na 24u de accu helemaal leeg, zonder het tabje te gebruiken :-(
Hier dezelfde ervaring sinds ICS update

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Even een klein vraagje over de ICS update, hoe hebben jullie het geinstalleerd?
Mijn broertje heeft een pro3 met originele 2.3.3 oid firmware.
Hiermee probeerde ik via LiveSuit te installeren, maar het is imho onmogelijk om de hometoets in te drukken + usb opslag aansluiten?
Je hebt zo'n irritante 'recent' popup ervoor staan :|

>ja ik heb het topic doorgelezen
>ja ik heb de handleiding gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door ChrissieOne op 19-03-2012 19:08 ]

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Verwijderd

ChrissieOne schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:06:
Even een klein vraagje over de ICS update, hoe hebben jullie het geinstalleerd?
Mijn broertje heeft een pro3 met originele 2.3.3 oid firmware.
Hiermee probeerde ik via LiveSuit te installeren, maar het is imho onmogelijk om de hometoets in te drukken + usb opslag aansluiten?
Je hebt zo'n irritante 'recent' popup ervoor staan :|

>ja ik heb het topic doorgelezen
>ja ik heb de handleiding gelezen
Huh, hometoets? Ik start livesuite,,selecteer img, hou volume+ ingedrukt, dan sluit ik de usb kabel aan, terwijl ik vol+ ingedrukt blijf houden en dan druk ik 6 keer op de power knop. Al zeker 10 keer gedaan, altijd gelukt.

Verwijderd

Hoe komt het dat ik met
adb shell "echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot"

wél in de recovery mode kom, maar met

adb reboot recovery

en
adb shell reboot recovery

niet?

Ik snap 't niet :P

Volgens mij zou ik met een simpele command in de recovery moeten komen, maar het lukt me alleen met die eerste "lange" command.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 19:23 ]

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:22:
[...]

Huh, hometoets? Ik start livesuite,,selecteer img, hou volume+ ingedrukt, dan sluit ik de usb kabel aan, terwijl ik vol+ ingedrukt blijf houden en dan druk ik 6 keer op de power knop. Al zeker 10 keer gedaan, altijd gelukt.
Ik las ergens rond pagina 114 dat volumetoets niet werkte en dat je de homebutton moet gebruiken?
Anyway, opnieuw dan maar :)

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

• Petervanakelyen
Volgens mij zou ik met een simpele command in de recovery moeten komen, maar het lukt me alleen met die eerste "lange" command.
Ik denk dat ik *ergens* in dit topic op die vraag al antwoord heb gegeven, maar vraag me niet waar :p
In het kort komt het erop neer dat het een beslissing is van Allwinner waar we weinig aan kunnen veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-03-2012 19:44 ]

Verwijderd

Afgelopen zaterdag een Qware PC pro 3 gehaald, dit met android 4 voor geinstalleerd
Valt me heel erg mee,
Maar ik zie dat er 2 uitvoeringen zijn het zijn de volgende uitvoeringen

1: QW TB1007
2: QW TB1207

Weet iemand wat het verschil tussen deze 2 is?

Ik probeer de Ziggo tv app te downloaden, weet iemand waarom deze tablet niet werkt met deze app?
Ligt dit aan Android 4.0 of werkt deze app helemaal niet op dit tablet.

welke class Micro SD kaartje heb je minimaal voor deze tablet nodig?

bedankt

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 20:39 ]

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 14:50

jelbo

Hij doet het niet!

Voor een vriend van me vandaag een Qware Pro3 10" geflashed met 01F1-D1-H1-H02-1563.20120116 (MOMO15_android4.0-A10_20120116). Er zit nog wat Chinese crapware in die er zonder root natuurlijk niet uitgaat.

Omdat de meeste discussie hier gaat over de 7" (en al het spul daarvoor niet zonder meer werkt op een 10" kan ik inmiddels uit eigen ervaring zeggen ;)) een tweetal vragen.

1: werkt het recovery.cpio bestand uit de TS op de Pro3 10"?
2: welke (custom) ROM raden jullie me aan?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Petervanakelyen
Op dit moment is er geen werkende ClockworkMod voor de Pro3 10" en ook geen custom ROMs. Ik geloof dat een aantal gebruikers wel tevreden waren over de PoV ROM.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 14:50

jelbo

Hij doet het niet!

Ah, duidelijk. Dan ga ik die PoV 4.0 ROM proberen :)

[ Voor 43% gewijzigd door jelbo op 19-03-2012 20:44 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• slommer
verzenden schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:03:
[...]
Hier dezelfde ervaring sinds ICS update
toch wel wifi uitgezet als tab uitstaat?
is advanced setting en gebruikt anders dus batterij als hij niet aanstaat

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 02:03
De PoV rom werkt bij mij heel erg goed op mijn 10''

• Sh4d0w
  • Laatst online: 09-12-2023
Hoe komt het dat ik met
adb shell "echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot"

wél in de recovery mode kom, maar met

adb reboot recovery

en
adb shell reboot recovery

niet?

Ik snap 't niet :P

Tip: maak een bestand reboot-recovery (let op het streepje) aan in /system/bin/ met de volgende tekst:
code:
1
2
#!/system/bin/sh
echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot

Daarna kan je met het commando reboot-recovery in de recovery komen.

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-12 13:16
Het batterij leven van de tablet met ICS is om van te huilen. Vanochtend tegen 9 uur tablet aan gezet om even op nu.nl te kijken, en met 98% batterij is hij de stand-by ingegaan. Nu ik hem zojuist pak en probeer aan te zetten blijkt hij leeg te zijn. 98% van de batterij weg in hooguit 12 uur stand-by? (ik ga ervan uit dat hij al eerder de geest heeft gegeven..)

"Hodor"- Hodor

• BossJamie NL
  • Laatst online: 05-07-2022

BossJamie NL

Iemand moet de baas spelen.

Morfieus0 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:16:
Het batterij leven van de tablet met ICS is om van te huilen. Vanochtend tegen 9 uur tablet aan gezet om even op nu.nl te kijken, en met 98% batterij is hij de stand-by ingegaan. Nu ik hem zojuist pak en probeer aan te zetten blijkt hij leeg te zijn. 98% van de batterij weg in hooguit 12 uur stand-by? (ik ga ervan uit dat hij al eerder de geest heeft gegeven..)
De batterij counter klopt niet altijd. Als ik hem bijv. om 20% uitzet, dagje laat liggen, en weer boot, staat er meestal iets van ~70%, tot ie na 2 min op 14 staat. De batterij stats zijn gewoon verschrikkelijk.

Cherry Mobility m677 7" - Qware Pro 3 7"

• Morfieus0
Geloof me, de batterij was 98% toen ik hem op stand-by zette omdat hij toen net van de lader af kwam waar hij de hele nacht aan had gelegen ;) Hij ging vanavond dus niet meer aan en was volledig leeg, ofwel het ligt echt totaal niet aan de stats..

[ Voor 4% gewijzigd door Morfieus0 op 19-03-2012 23:53 ]

"Hodor"- Hodor

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-12 13:26
deze code:
code:
1
Zet hem bij mij niet in CWM maar reboot hem gewoon. Toen ik een keer factory reset deed bootte hij wel naar de cwm tot mijn verassing (ik maar denk dat ik cwm niet geïnstalleerd kreeg...). Iemand een idee hoe ik in cwm kan komen zonder het risico te lopen dat ik hem factory reset?

Verwijderd

Hallo,

Ik weet niet of iemand dit bericht al geplaatst heeft, maar de laatste Intertoys folder zegt dit over z'n QWare Pro 3 aanbieding (geldig voor 22/23/24 maart 2012): CPU ARM 11, 256MB. Dit is is een MINDERE processor (zie http://www.anandtech.com/show/2798/5: ARM11 vs. Cortex A8) dan de Allwinner A10 Cortex 8 van de oorspronkelijke versie. Plus het geheugen is nu 256MB i.pv. 512 MB. Of is dit alles een drukfout? Of zie ik dit fout??

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:43:
Hallo,

Ik weet niet of iemand dit bericht al geplaatst heeft, maar de laatste Intertoys folder zegt dit over z'n QWare Pro 3 aanbieding (geldig voor 22/23/24 maart 2012): CPU ARM 11, 256MB. Dit is is een MINDERE processor (zie http://www.anandtech.com/show/2798/5: ARM11 vs. Cortex A8) dan de Allwinner A10 Cortex 8 van de oorspronkelijke versie. Plus het geheugen is nu 256MB i.pv. 512 MB. Of is dit alles een drukfout? Of zie ik dit fout??
Verhip, ik zie het inderdaad in de folder staan ( op de Intertoyssite zelf staat de andere versie )

Zal me niks verbazen als Intertoys een batch " oude meuk " er door wil drukken. :P

En over de batterij:

Ik draai ook ICS en heb geen problemen?
Als ik hem 's ochtends van de lader haal, en 's avonds aanzet is de batterij meestal nog 95%

Na een [aar uur lang prutsen ( apps installeren, surfen, adben, youtuben, gamen ) vanaf 100% staat hij op pak 'm beet 60%

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 08:59 ]

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-12 16:32
Ik heb gisteren even met SetCPU app gespeeld. Toen merkte ik dat de tab niet meer in Deep Sleep ging. Na het verwijderen van de instellingen van SetCPU en ook de app zelf verwijderd te hebben gaat de tab niet meer in Deep Sleep. Laagste frequentie is 60MHz. Ook niet na een reboot... Dit zie ik via de app CPUSpy.
Dit verkort de accuduur aanzienlijk.

Ik draai nog steeds de 'oude' PeterICS rom.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

Vandaag iets raars gehad. Wilde tablet aanzetten, deed weinig. Power eraan, dacht misschien issie leeg, nog steeds niets. Dan maar reset knopje. Toen kwam ICS met de melding dat het encrypten van Data mislukt was ofzo, en dat ie de standaard instellingen weer ging herstellen. Na een reboot inderdaad weer netjes werken, maar wel alles stock :/

Hoop niet dat dit vaker gebeurt...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Daarom is het handig om een nandroid backup te maken via recovery of Titanium zodra je je tablet een beetje hebt zoals jij 'm wilt hebben.

Mocht er dan iets fout gaan kan je binnen no time terug naar de oude staat.

Ik vraag me trouwens het volgende af:

Waarom zie ik bij Apps 2 SD " zo veel " apps staan in het " vaste " geheugen?

Apps als " gemist " " ttorrent" etc..
Allemaal apps die ik zelf heb gedownload ( zaten er niet standaard op )
Sterker nog, er staan meer apps op het " vaste " gedeelte dan op de andere 2 locaties.

Waarom komen die apps daar te staan, en is er een mogelijkheid om die ( op een later tijdstip, als het geheugen op raakt ) toch te kunnen verplaatsen naar ( 1 van de ) andere 2 locaties ( intern/extern )
En met extern doel ik op de ingebouwde SD " kaart " niet op de mnt/extsd/.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 10:41 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Kan iemand de apk hier neerzetten voor de officiele TED app. Ik kan m helaas niet via Play Market downloaden. Ik probeer het nog via AppBrain en Amazon market zal het vanavond thuis nog eens proberen.

Ik zou m toch graag willen installeren al vrees ik dat ie het niet gaat doen. Vraag me alleen af waarom de officiele app store aangeeft 'Deze app is niet compatibel met uw Unknown QW TB-1207.'

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-12 12:41

Knud

Sandvich

Zojuist een Qware Pro 3 mét ICS gehaald. Echter lukt het me niet om screenshots te maken. (Power down + power button doet helaas niet, behalve het volume zachter zetten).
Bij ICS was root toegang toch niet meer nodig?

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• Morfieus0
Knud schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:32:
Zojuist een Qware Pro 3 mét ICS gehaald. Echter lukt het me niet om screenshots te maken. (Power down + power button doet helaas niet, behalve het volume zachter zetten).
Bij ICS was root toegang toch niet meer nodig?
Je kan ook een screenshot app uit de market halen :)

"Hodor"- Hodor

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-12 12:41

Knud

Sandvich

Had er eentje geprobeerd, maar die leek echt helemaal niets te doen. Zal nog eens wat verder zoeken :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Verwijderd

Gewoon Shift + PrtSc jonguh!

• dannyvdb1997
Even een vraagje: zit er op de officiele Qware ICS locatievoorziening? Zodat je tablet weet waar je zit? bij bijv. google maps?

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
Alleen op wifi gebaseerde locatiebepaling voor zover ik weet, er zit geen GPS module in.

[ Voor 58% gewijzigd door mcpswijnenburg op 20-03-2012 16:51 ]

• Petervanakelyen
dannyvdb1997 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:49:
Even een vraagje: zit er op de officiele Qware ICS locatievoorziening? Zodat je tablet weet waar je zit? bij bijv. google maps?
In GB is netwerklocatie beschikbaar, in ICS ook maar daar heeft Ployer het verknoeid :P
De PoV ROM voor de 10" heeft die functie misschien wel werkend.

• dannyvdb1997
Petervanakelyen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:54:
[...]

In GB is netwerklocatie beschikbaar, in ICS ook maar daar heeft Ployer het verknoeid :P
De PoV ROM voor de 10" heeft die functie misschien wel werkend.
Bij de PoV rom werkt het ook niet, dus vandaar dat ik wilde weten of het bij de Qware rom wel zat

Verwijderd

Iemand een idee van die niet verplaatsbare apps?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:43:
Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag er eentje gehaald, de verkoper zei dat het een hele nieuwe zending was, Android 4 staat voor geïnstalleerd, dit staat ook op de doos vermeld.

De specificaties zijn:
1.2 Cortex A8 CPU met MALI400 GPU
512Mb DDR3 4Gb intern geheugen
4-32Gb SD geheugen uitbreiding.

Is het normaal dat in het midden van het scherm een ronde "vlek" zit?
Dit zie je alleen tegen een grijze achtergrond, het lijkt net of er vloeistof zit, het is niet altijd zichtbaar, je moet er goed naar kijken,

Weet iemand een goede screenprotector, of heeft dit scherm dat niet nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:32:
[...]

Is het normaal dat in het midden van het scherm een ronde "vlek" zit?

Weet iemand een goede screenprotector, of heeft dit scherm dat niet nodig?
Vlekken zijn niet normaal.
Ik zou zeggen " omruilen "
Pas wel op, bij mij was pas de 4e tablet " naar wens " ( dode pixels, uitvallen, flets beeld )

Screenprotector is niet nodig, ik heb er zo'n siliconen hoesje omheen ( ook van de Intertoys )

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Het lijkt er op dat ie helemaal niet begint.
Ik heb dit voorheen ook gezien als ik zowel de voedingsadapter als de USB kabel had aangesloten.

Probeer het eens met de tablet afgesloten en zonder voedingsadapter
Ik heb vorige week de machine teruggestuurd naar Intertoys en vandaag de nieuwe binnengekregen met ICS erop. Ik ben zo blij als een kind, alles werkt veel en veel beter. Trouwens hoefde geen verzendkosten te betalen want het was een antwoordnummer. Geweldige service van Intertoys. _/-\o_ >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:37:
[...]

Vlekken zijn niet normaal.
Ik zou zeggen " omruilen "
Pas wel op, bij mij was pas de 4e tablet " naar wens " ( dode pixels, uitvallen, flets beeld )

Screenprotector is niet nodig, ik heb er zo'n siliconen hoesje omheen ( ook van de Intertoys )
Ik zie de vlek ook niet altijd, vooral bij wordfeud met het volledige grijze scherm zie je een hele lichte vlek van ongeveer 1cm rond zitten.
het valt mij op dat als je op de achterkant van het tablet drukt er een soort liquid achtige vloeistof vlek ontstaat, dit is wat ik bedoel alleen dan heel erg licht zichtbaar.
Misschien hoort dit wel bij de prijsklasse van het tablet, vandaar mijn vraag.
een dode pixel heb ik ook, geheel in de hoek.maar dit is alleen tijdens het opstarten zichtbaar.

Ik heb al een andere gekregen, toen ik thuis kwam bleek er iets onder het scherm te zitten, het leek wel een afgebroken stukje scherm.
Dit bleken 3 andere uit die partij ook te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:28:
[...]

Ik zie de vlek ook niet altijd, vooral bij wordfeud met het volledige grijze scherm zie je een hele lichte vlek van ongeveer 1cm rond zitten.
het valt mij op dat als je op de achterkant van het tablet drukt er een soort liquid achtige vloeistof vlek ontstaat, dit is wat ik bedoel alleen dan heel erg licht zichtbaar.
Als het enkel en alleen zichtbaar is als je op de achterkant drukt, dan is het " normaal "
Die dingen zijn zo " dun " gebouwd dat bij het minste geringste je ( via de achterzijde ) op het scherm drukt, waardoor je die "vloeistof" ziet.

Echter, als de vlek die je ziet als je er op drukt, zichtbaar blijft als je er niet op drukt, zit de behuizing net " te krap"

Je kan kijken of je dit zelf op kan lossen door de achterkant te demonteren en te kijken of er geen draadjes over de accu lopen oid.

Anders zou ik hem ruilen.
100 euro is " niet veel " geld, maar je mag wel een deugdelijk product verwachten.

• thijster123
  • Laatst online: 15-02 18:46
Ik heb een vraagje mbt drivers:
Ik heb mn asus transformer prime weer ingeleverd en mn geld terug gekregen en heb daarvan de Qware pro 3 gekocht. Nu hoopte ik dat mijn usb 2 ethernet adapter hier ook wel op zou werken, dit doet hij echter niet, iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

Ps.
Avond Alex, je zit niet te werken he?

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 15:11
ik heb vandaag de qware pro 3 gehaald bij intertoys en wil de custom rom installeren.
bij het aansluiten van de tablet op mijn windows 7 laptop kan hij de drivers niet vinden.
ook de rar gedownload van qware.nl maar hier staan ook de juiste drivers niet in.

wie weet welke driver ik moet hebben.

alvast bedankt,

Verwijderd

@thijster

heb je geen wifi dan ?
want ik denk niet dat je usb 2 ethernet gaat werken...

ik zou willen dat er bluetooth dongle er op werkte want dan wordt het echt interesant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 20:56 ]

• Petervanakelyen
USB to ethernet moet normaal werken als je een dongle met één van de volgende chipsets gebruikt:

Asix MCS7830
Realtek 8150
Qftec 9700

Normaal zou de Asix AX88772 ook moeten werken, maar die geeft blijkbaar problemen. Bluetooth USB valt te implementeren, maar enkel onder gingerbread omdat we daar enkel de kernel source voor hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-03-2012 21:04 ]

Verwijderd

@peter

dat vind ik ook goed, en welke bluetooth dongles werken er dan ?
als ik daar voor een GB rom er op moet zetten doe ik ze een stap terug.

kan jij dit maken dan ?
Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.