Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb hem 2x helemaal leeg laten gaan, nu gister aangesloten bij 14%. Heel de nacht geladen dus ben benieuwd hoe het nu gaat. In ieder geval wel vast Intertoys gemaild, eens kijken wat ze zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag een paar pagina's terug berichtjes over de kleuren van de foto's.
Die kan liggen aan je kleurprofiel in je foto's. Ik heb gemerkt dat de tablets het Adobe profiel niet goed ondersteunen, kleuren zijn vlak en doffig.
Als je er het sRGB profiel aanhangt en de foto's dan op je tablet zet, zie je een heel duidelijk verschil.
Dit werkt ook op het internet zo. Internet ondersteunt het Adobeprofiel niet goed en voor je foto's op het web plaatst, moet je ook het sRGB profiel eraan hangen om de juiste kleuren te behouden.
Ik weet dit toevallig aangezien ik fotografeer. Het valt te proberen bij jullie ;) De kleuren zijn erg mooi op mijn tablet.
Wie weet is dit een tip voor anderen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gebeld naar Intertoys die me doorverwijzen naar Qware. Alles uitgelegd en ik mag vanavond de Qware al gaan omruilen. Het zou namelijk niet moeten kunnen dat de tablet zo kort mee gaat. Dus nu moet ik nog even gaan backuppen, want heb Wordfeud gekocht. Iemand een tip voor een goed programma? En moet ik dat dan op de pc installeren én op de tablet? Of enkel alleen op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Applicaties die je hebt gekocht zijn gelinkt aan je Google account en kan je gewoon opnieuw installeren vanuit de Play Store.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus kan eigenlijk de apps gewoon verwijderen en straks op de nieuwe tablet zonder weer te hoeven betalen, installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Inderdaad, zolang je maar dezelfde Google Account gebruikt als dat je bij je huidige Play Store hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een 2e hands pro 3 aangeschaft 'in plaats van een pro 2' op aanraden van jullie haha.

Ben benieuwd. Op de website van http://www.qware.nl/qware_tablets.php staan nieuwe updates maar wat is het verschil tussen die installatie en de versie waar Petervanakelyen b.v. mee bezig is?

Is er een duidelijk overzicht van alle verschillende roms, en kernels en versies?
En ik las een paar dagen terug dat je ook firmware's van de Cherry M-677 - 7 inch kan installeren? Hoe zit dit, die tablet is dus alleen anders gebrand, maar qua hardware hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De officiële Android 2.3 ROMs kan je hier vinden. De officiële Android 4.0 ROMs staan hier.

Er is bijna niemand die nog 2.3.x draait, dus ik zou upgraden naar de officiële ICS ROM of mijn laatste Custom ROM. De voordelen van die laatste staan in deze post. De Cherry M667 is bijna identiek aan de Qware Pro3, op de camera na. Die zal dus niet werken als je een Cherry ROM installeert.

Een overzicht zou normaal in de topic start moeten komen (eventueel in een nieuw deel), maar daar heb ik nog steeds de tijd niet voor gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-05-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:05:
Ik zag een paar pagina's terug berichtjes over de kleuren van de foto's.
Die kan liggen aan je kleurprofiel in je foto's. Ik heb gemerkt dat de tablets het Adobe profiel niet goed ondersteunen, kleuren zijn vlak en doffig.
Als je er het sRGB profiel aanhangt en de foto's dan op je tablet zet, zie je een heel duidelijk verschil.
Dit werkt ook op het internet zo. Internet ondersteunt het Adobeprofiel niet goed en voor je foto's op het web plaatst, moet je ook het sRGB profiel eraan hangen om de juiste kleuren te behouden.
Ik weet dit toevallig aangezien ik fotografeer. Het valt te proberen bij jullie ;) De kleuren zijn erg mooi op mijn tablet.
Wie weet is dit een tip voor anderen ;)
Hoe implementeer je dat dan ???, want dit is precies wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ruzie gehad bij Intertoys, ze wilden mijn apparaat niet terugnemen omdat ik het via de webwinkel heb besteld terwijl mij door die klantenservice heel duidelijk is gezegd dat ik de tablet kon omruilen in de winkel.
Volgens de winkel moet ik hem OPSTUREN. Kortom, gezeik. Daar hou ik dus echt niet van.
Nu dus weer terug met de tablet, die ik net had leeggemaakt :( Nu probeer ik alles te herstellen via Titanium, maar dat lijkt ook niet helemaal te werken. Duurt in ieder geval heel lang om enkel alleen Wordfeud te herstellen. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:09:
[...]

Hoe implementeer je dat dan ???, want dit is precies wat ik bedoel
Je kan dit doen in een bewerkingsprogramma zoals Photoshop of PSP.
In Photoshop ga je naar: Bewerken en Omzetten in profiel en kiest voor het sRGB profiel ipv het Adobeprofiel. Dan sla je een kopie van de foto op met dat profiel eraan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dyslectisch hoe kan ik de SpellingscontroleIk op mijn tablet pro 3 instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comecme
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 15:55
Heb twee problemen met m'n qware 9.7". De tijd loopt heel erg achter. En als ie uit de slaapstand komt duurt hrt al gauw 30 seconden voor ik weer internet heb. Klinkt dit bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
@Teun1963: Bij mij weten staan suggesties tijdens het typen standaard aan? Anders moet je eens kijken bij Instellingen -> Taal en invoer -> Android-toetsenbord -> Correctievoorstellen weergeven.

@comecme: Je kan de tijd automatisch bij laten werken door bij Instellingen -> Datum en tijd een vinkje te zetten voor 'Automatische tijd en datum'. Kijk voor WiFi eens of Instellingen -> WiFi -> Geavanceerd -> WiFi behouden in slaapstand wel op 'Altijd' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roel17 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:16:
Weet niet of jullie het weten maar de witte uitvoering van de 7 inch!! Is sinds gisteren binnen met 1GB DDR III geheugen!!
Hoe zit het nou met dat ding?
Op de website wordt aangegeven "512mb"
Staan er op de doos een ander modelnummer/specificaties oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat gewoon 1 gig op de doos.
bij alle intertoys winkels hier in de buurt hadden ze alleen witte met 1 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Is die ook dunner? Een Ployer Momo7 "Bird" zie ik wel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het ook dat als je op YouTube zit, dat je niet een stukje kan skippen? Als ik bijvoorbeeld van 1:20 naar 1:50 wil, gaat ie automatisch terug naar 1:20... best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:15:
Ik typ dit vanaf mijn nieuwe pro slim 9.7. Alles deed het prima, alleen ik krijg de hdmi output niet aan de praat. Klopt het dat het kabeltje erin steken genoeg zou moeten zijn? Want daar reageert hij dus totaal niet op.

Als browser gebruik ik dolphin en opera mini, zijn allebei stukken sneller dan de standaard. Geen wifi of tijd problemen gehad en ook de accu valt me alles mee.

Als hoes heb ik eentje van targus bij intertoys zelf gekocht voor €20. Klapt als een boek dicht en kan in twee standen staan. Is eigenlijk voor de ipad maar het past prima.
Ik was ook op zoek naar een mooie hoes. Hoe heb je die van jou nu evaren? Voelt het niet dik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:48:
Wie heeft het ook dat als je op YouTube zit, dat je niet een stukje kan skippen? Als ik bijvoorbeeld van 1:20 naar 1:50 wil, gaat ie automatisch terug naar 1:20... best vervelend.
zelfde probleem hier erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Petervanakelyen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:56:
De officiële Android 2.3 ROMs kan je hier vinden. De officiële Android 4.0 ROMs staan hier.

Er is bijna niemand die nog 2.3.x draait, dus ik zou upgraden naar de officiële ICS ROM of mijn laatste Custom ROM. De voordelen van die laatste staan in deze post.
Ik snap 'm ff niet meer; je hebt dus de ICS-rom mét bluetooth voor elkaar, toch? En heb je dan sindsdien je post die je hierboven quote (met "deze"), aangepast zodat de link erin wijst naar je nieuwste ICS met BT?
Ik hoop het, kan ik hem downloaden en mijn BT GPS-dongle gaan proberen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bra-Jo op 19-05-2012 14:02 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb een versie van ICS waar Bluetooth op werkt, maar die staat niet online. Vooralsnog breekt die custom kernel meer dan het toevoegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ach so! OK, dan wachten we verder. ;) Tnx!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik zit er ook aan te denken een tablet aan te schaffen.
Gezien de prijsverschil tussen intertoys en kruidvat heb ik een aantal vragen..

Zijn de tablets van de kruidvat het zelfde als die van intertoys?
Bestaat er voor de 10 inch ook een custom rom?

Ik twijfel nog wel tussen een 7 of een 10 inch het is toch een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb mijn tablet binnen en het ziet er allemaal goed uit.

1 ding vraag ik mij wel af. Hoe kan het in vredesnaam naar de kijkhoek van de tablet heel erg verbeterd als ik de tablet ondersteboven houd? Dus met de camera onderaan?

Op de homescreen kan je hem gewoon op alle manieren vasthouden, daar draait het scherm automatisch, maar ik heb MX video player geinstalleerd en daar wil de video niet draaien. Ligt dat aan de app of ligt dat aan iets anders. Want ik houd hem dan liever andersom vast dat ziet er veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
  • Laatst online: 01-07 13:44
kaasaanfiets schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:03:
Ik heb mijn tablet binnen en het ziet er allemaal goed uit.

1 ding vraag ik mij wel af. Hoe kan het in vredesnaam naar de kijkhoek van de tablet heel erg verbeterd als ik de tablet ondersteboven houd? Dus met de camera onderaan?

Op de homescreen kan je hem gewoon op alle manieren vasthouden, daar draait het scherm automatisch, maar ik heb MX video player geinstalleerd en daar wil de video niet draaien. Ligt dat aan de app of ligt dat aan iets anders. Want ik houd hem dan liever andersom vast dat ziet er veel beter uit.
Liep tegen hetzelfde issue aan. Zou het beeld ook liever andersom hebben(veel natuurlijker kijkhoek)
Je kunt met MX Videoplayer (als de video het toelaat) de instelling wijzigen in Sofware decoding dan kun je het beeld wel laten draaien.

Een echte oplossing zou wel fijn zijn maar of dat uberhaupt mogelijk is weet ik niet.

Joop

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comecme
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 15:55
Petervanakelyen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:14:
@Teun1963: Bij mij weten staan suggesties tijdens het typen standaard aan? Anders moet je eens kijken bij Instellingen -> Taal en invoer -> Android-toetsenbord -> Correctievoorstellen weergeven.

@comecme: Je kan de tijd automatisch bij laten werken door bij Instellingen -> Datum en tijd een vinkje te zetten voor 'Automatische tijd en datum'. Kijk voor WiFi eens of Instellingen -> WiFi -> Geavanceerd -> WiFi behouden in slaapstand wel op 'Altijd' staat.
Dat automatisch bijwerken werkt toch alleen via een sim-kaart? En die heeft de tablet niet.
Wifi staat op 'altijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hoes van 123deal.nl. heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb het topic even doorgespit maar kom tot de conclusie dat:
* whatsapp niet gaat werken op je mobiel EN je tablet.
* dat je hem wel kan activeren via je huisnummer
* dat je via go ex launcher oid je contacten kan ex en importeren ?

En dan? dan zit je met je thuis nummer the whatsappen, tegen je contacten? Die krijgen dan een nieuwe contact waar ze tegen praten ofzo?

Edit: En dat skype roze strepen geeft heeft ook iedereen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-05-2012 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 22:03
Edit: En dat skype roze strepen geeft heeft ook iedereen toch?
Nee hoor! Werkt prima ZONDER roze strepen op mijn Pro3.

http://dl.apktops.com/app/201112/Skype_2.5.4.21.162.apk

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:32:
Ik heb een hoes van 123deal.nl. heel fijn.
Mag ik vragen welke je hebt gekocht? Ik ben nog steeds op zoek, het liefst een 'boek-vorm' die je uit kan klappen tot een standaard. Tevens het liefst eentje die de tablet niet dik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:59:

Mag ik vragen welke je hebt gekocht? Ik ben nog steeds op zoek, het liefst een 'boek-vorm' die je uit kan klappen tot een standaard. Tevens het liefst eentje die de tablet niet dik maakt.
Bekijk deze eens: https://online.kruidvat.n...ethoes7inch.html?token=-1

Met magneet sluiting en specifiek voor de android tablet, en niet zoals bij Intertoys voor de Playbook. (Dus ook geen uitsparing aan de achterkant voor een camera) Deze maakt je tablet niet onnodig dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was eigenlijk op zoek voor de Qware pro slim. Neem aan dat de ipad 2 hoesjes daar niet geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de mcally bookstand van mn ipad 1.
klemt alleen op de hoeken dus alle knoppen en aansluitingen
blijven vrij. verder heeft deze een flipcover en je kunt m onder
n hoek of rechtop plaatsen. is ok nog es flinterdun en heel licht,
perfect dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Kan ik op de een of ander manier wifi tethering inschakelen op de pro3 7"? Dus dat de tablet als acecss point werkt? Ik wil er een IP cam op kunnen aansluiten en de 2 apparaten afzonderlijk van een LAN kunnen gebruiken namelijk.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:59:
[...]

Zal morgen ff de link plaatsen. Heb nog niet ontdekt hoe ik de functie van rechtermuisknop kan gebruiken op de tablet haha. Je kan hem ook rechterop zetten met deze hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de witte 7 inch opgehaald ( met 1GB geheugen )
Modelnummer is 1217, op de achterkant van de doos staat het ook aangegeven.

Ik merk dat de tablet een stuk soepeler loopt, vooral met multitasken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:55:
Ik heb de witte 7 inch opgehaald ( met 1GB geheugen )
Modelnummer is 1217, op de achterkant van de doos staat het ook aangegeven.

Ik merk dat de tablet een stuk soepeler loopt, vooral met multitasken!
Hmmm 1GB is misschien wel nodig ja, ik merk ook dat met site's als dumpert oid, dat de pro 3 er erg veel moeite mee heeft.
Wat voor cpu en gpu zitten er in?

Kan iemand uitleggen hoe dat werkt met whatsapp via de thuis telefoon?
Ik weet de procedure wel, maar daarna? hoe komt je dan in de contactenlijst te staan en hoe zien andere mensen mij? Wordt het niet erg verwarrend, dat mensen berichten van mij krijgen vanaf een 050 (lokaal) nummer? En die zien mijn naam dan zeker ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, denk dat ik deze ook ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Custom ICS voor Qware Pro3 7"

Sterk gemodificeerde Novo7 ROM van 08/05 (baseband 1.2).

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://i1168.photobucket.com/albums/r482/FezzFest/ROMs/ICS-0805/homescreen-small.png Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1z1em9j.png Afbeeldingslocatie: http://i1168.photobucket.com/albums/r482/FezzFest/ROMs/ICS-0805/settings-small.png Afbeeldingslocatie: http://i1168.photobucket.com/albums/r482/FezzFest/ROMs/ICS-0805/browser-small.png

Afbeeldingslocatie: http://i1168.photobucket.com/albums/r482/FezzFest/ROMs/ICS-0805/multitasking-small.png Afbeeldingslocatie: http://i1168.photobucket.com/albums/r482/FezzFest/ROMs/ICS-0805/market-small.png Afbeeldingslocatie: http://i1168.photobucket.com/albums/r482/FezzFest/ROMs/ICS-0805/streetview-small.png Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/a15xz6.png

Installatie

Inmiddels zullen de meesten wel al door hebben hoe je dit soort ROM's installeert, maar voor de duidelijkheid overlopen we nog eens:
  • Download en installeer de LiveSuite.
  • Selecteer de ROM image (*.img).
  • Houdt Vol+ ingedrukt en koppel de mini-USB kabel aan.
  • Druk 6x kort achter elkaar op de Power knop.
  • Klik 'Ja' wanneer gevraagd wordt om te formatteren.
  • Koppel de USB-kabel los en zet de tablet aan.

Tweaks
  • Bloatware verwijderd
  • Google apps bijgewerkt
  • Launcher geoptimaliseerd
  • Vertaling hier en daar verbeterd
  • Schrijfrechten voor externe SD-kaart
  • Volume knoppen omgewisseld
  • Galaxy SII fingerprint voor bepaalde apps
  • ClockworkMod 5.5.0.4 toegevoegd
  • Standaard overclocked naar 1104MHz
  • CPUfreq en kernel tweaks
  • Ondersteuning voor Bluetooth! :)
Scripts
  • reboot-recovery: reboot netjes naar ClockworkMod.
Credits

Credits voor deze ROM gaan naar:
  • jjurjen
  • JD_1971
  • Joshua1975
  • Smarron
  • mwieggers
  • krullenbol
  • sattertje
  • Shiver23
Voor het beschikbaar stellen van een proefkonijn Qware Pro3 O+

Add-ons
  • HideMyBar: Laat de status bar verdwijnen in bepaalde applicaties (voor meer schermruimte).
Download

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-05-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Hee Peter, goed om te zien dat je weer een nieuwe ROM gemaakt hebt, helemaal super! Voordat ik 'm ga proberen vroeg ik me af hoe de performance bij het browsen is. De officiële ICS ROM bevalt me op zich namelijk nog steeds uitstekend, maar de performance van het browsen (na een tijdje) vallen me nog steeds tegen. Ik zou de custom ROM vooral daarvoor installeren. Is het de moeite waard?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Met browsen ga je waarschijnlijk niet veel verschil merken. De hardware van de Pro3 is de beperkende factor op dat vlak. Ik zou wel aanraden om eens een andere browser te proberen (zoals Opera of de nieuwe Firefox beta).

Dit zal overigens mijn laatste custom voor de Pro3 zijn. Ik heb tijdens het testen van mijn nieuwe kernel een foutje gemaakt waardoor de A10 te veel spanning kreeg. De brandvlek is door het scherm te zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Petervanakelyen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:27:
Met browsen ga je waarschijnlijk niet veel verschil merken. De hardware van de Pro3 is de beperkende factor op dat vlak. Ik zou wel aanraden om eens een andere browser te proberen (zoals Opera of de nieuwe Firefox beta).
Misschien dat de standaard overclock nog helpt? Of krijg ik dan ook een brandvlek die ik door m'n scherm heen ga zien ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De overclock kan inderdaad wel helpen. Met je huidige ROM is dat echter ook mogelijk (als je een app gebruikt). Kijk eens naar SetCPU of noFrillsCPU uit de Play Store. De voornaamste verbetering in deze ROM (ten opzichte van de vorige versie) is een bijgewerkte launcher, nieuwere base en ondersteuning voor bluetooth :)

[ Voor 41% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-05-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
@Petervanakelyen,

Bedankt voor je custom roms.
Klopt het dat bij de laatste (Novo7) de linken nog niet werken?
Linken werken wel ;) was iets te snel denk ik..

Ik lees met veel interesse je topics en zit in de overweging ook een custom rom erop te gaan zetten.
Maar nu zie ik dat je 2 custom versies hebt waarbij de laatste ook bluetooth heeft,
maar welke is op dit moment beter?

Om me zelf goed voor te bereiden om over te stappen naar een custom rom,
en ik niet weet of de TS nog recent is heb ik nog wel een paar vragen.

Stel mijn Pro 7" is nog stock kan ik dan gewoon vanuit de volgende procedure een custom rom erop zetten?

•Download en installeer de LiveSuite.
•Selecteer de ROM image (*.img).
•Houdt Vol+ ingedrukt en koppel de mini-USB kabel aan.
•Druk 6x kort achter elkaar op de Power knop.
•Klik 'Ja' wanneer gevraagd wordt om te formatteren.
•Koppel de USB-kabel los en zet de tablet aan.

Stel ik wil terug naar stock android 4, is de officiele rom in de TS de recente versie?
ik zie namelijk 2 versie staan.
Pro 3 7"
Momo9 (Android 4)
Welke gebruik ik dan om weer terug te gaan?

Voor de rest komt alles met betreft adb mij wel bekend voor omdat ik dit ook vooral bij de HTC Desire gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buster1980
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 15:21
Dit zal overigens mijn laatste custom voor de Pro3 zijn. Ik heb tijdens het testen van mijn nieuwe kernel een foutje gemaakt waardoor de A10 te veel spanning kreeg. De brandvlek is door het scherm te zien :X
Als iedereen hier die gebruikmaakt van jouw ROM wat geld bij elkaar legt zodat jij een nieuwe / tweedehands Pro3 kan halen zou het geweldig zjin als je zou willen doorgaan met het ontwikkelen van ROMs voor dit apparaat. Ik zou het heel graag zelf willen doen maar heb geen idee hoe. Ik waardeer je inspanningen in ieder geval ten zeerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb mijn huidige Pro3 al gekregen via crowdsourcing hier op GoT :) Het lijkt mij onredelijk om dat nog een keer te vragen. Ik schaf mij binnenkort zelf wel een nieuwe aan (eventueel via V&A).
Ik lees met veel interesse je topics en zit in de overweging ook een custom rom erop te gaan zetten.
Maar nu zie ik dat je 2 custom versies hebt waarbij de laatste ook bluetooth heeft,
maar welke is op dit moment beter?
De laatste versie is het meest up-to-date en is dus de versie die je het best kan installeren op dit moment.
Stel ik wil terug naar stock android 4, is de officiele rom in de TS de recente versie?
De laatste officiële ROM kan je hier vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Petervanakelyen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:21:
Ik heb mijn huidige Pro3 al gekregen via crowdsourcing hier op GoT :) Het lijkt mij onredelijk om dat nog een keer te vragen. Ik schaf mij binnenkort zelf wel een nieuwe aan (eventueel via V&A).
10 inch pro3 kopen ? :*)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als ik voor een 10" ga, dan wordt het degene met een 9.7" IPS paneeltje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dammit :(

Maar goed ov verkocht... al zijn de prijzen de afgelopen maanden wel erg gedaald ....

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Thanks voor de custom rom, Peter! :D Straks even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgeneral
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:47
*kan weg*

[ Voor 142% gewijzigd door dutchgeneral op 21-05-2012 21:35 ]

qware pro 3 7" ROM : Gusev v0.3.1 TEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

FaceDown schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:05:
Kan ik op de een of ander manier wifi tethering inschakelen op de pro3 7"? Dus dat de tablet als acecss point werkt? Ik wil er een IP cam op kunnen aansluiten en de 2 apparaten afzonderlijk van een LAN kunnen gebruiken namelijk.
Iemand? Werkt dit op een custom ROM misschien? Ik heb een paar tethering tools geprobeerd en daar kan ik tethering wel aanzetten, maar kan geen wifi netwerk vinden..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Peter,
Download

Qware Pro3: Download - Mirror
De linkjes voor de PRO3 Qware werken bij mij niet. Ligt dit aan mij?

edit: Héé nu wel weer. Bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
@Dutchgeneral

Ik heb een geldige aankoopbon, maar ik denk dat de kans bijzonder klein is dat ze tablet gaan terugnemen in de huidige staat. De SoC is gewoon opgebrand (naast een brandlucht is het plastiek aan de achterkant gedeeltelijk gesmolten en ook overduidelijk zichtbaar op het scherm).

Met gewoon overclocken ga je zoiets nooit meemaken, maar om bluetooth werkend te krijgen had ik een eigen kernel nodig. Toen ik de voltages zag staan in één van de kernel files kwam ik op het idee om die wat te verhogen om zo verder overclocken mogelijk te maken. Probleem is dat ik de waarden verwisselt heb, en 3.3V (het maximum) op de core heb gezet (standaard 1.4V).

@FaceDown

Bij mijn weten is daar geen support voor in de drivers van de tablet. Een ad-hoc netwerk is, met bepaalde tethering apps, misschien wel mogelijk.

@quick_snack

Linkjes werken ondertussen prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Petervanakelyen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:19:
@Dutchgeneral

Ik heb een geldige aankoopbon, maar ik denk dat de kans bijzonder klein is dat ze tablet gaan terugnemen in de huidige staat. De SoC is gewoon opgebrand (naast een brandlucht is het plastiek aan de achterkant gedeeltelijk gesmolten en ook overduidelijk zichtbaar op het scherm).

Met gewoon overclocken ga je zoiets nooit meemaken, maar om bluetooth werkend te krijgen had ik een eigen kernel nodig. Toen ik de voltages zag staan in één van de kernel files kwam ik op het idee om die wat te verhogen om zo verder overclocken mogelijk te maken. Probleem is dat ik de waarden verwisselt heb, en 3.3V (het maximum) op de core heb gezet (standaard 1.4V).
Alsof zo'n Intertoys jochie daar iets van weet. Gewoon teruggaan en zeggen dat ie opeens doorbrandde.. klaar.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:21:
[...]

Alsof zo'n Intertoys jochie daar iets van weet. Gewoon teruggaan en zeggen dat ie opeens doorbrandde.. klaar.
Ja goed idee, geen toelichting maar van "opeens ... snap ook niet. schrok me lam".

Moreel wel verantwoord nu jij ze enorme omzet hebt bezorgd.

Het mag toch niet zo zijn dat als je een keer een vergissing maakt je tab verbrandt ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik probeer CWM recovery te installeren via de adb guide in de 1e post.

maar ik loop tegen problemen aan.

Ik heb versie 4.0.3
kernel 3.0.8+ Inet_lzw108@InetSoftware #20

Is dat de originele android versie die je kan downloaden van de site van Qware?

Kan ik daarom geen CWM installeren?
2. mount -t ext4 /dev/block/nandf /data/recovery Deze stap lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De topic start beschrijft nog de instructies voor gingerbread en heeft dringend een update nodig. Probleem is dat geen van beide topic starter nog actief zijn hier in het topic. Je draait inderdaad de stock ICS van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Petervanakelyen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:48:
De topic start beschrijft nog de instructies voor gingerbread en heeft dringend een update nodig. Probleem is dat geen van beide topic starter nog actief zijn hier in het topic. Je draait inderdaad de stock ICS van de website.
Is die standaard al geroot en kan ik daar CWM op installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Petervanakelyen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:48:
Werkt die beschrijving bij jouw nieuwe custom rom dan wel op een pro3 met android 4.0 vanuit de winkel?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwag
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 10:43
Nieuwe rom werkt goed en snel. Een klein puntje: Ik ben de toetsenbord klik kwijt.Bij instellingen staat die optie aangevinkt, maar ik hoor niks bij het gebruik van het touchscreen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
dwag schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:04:
Nieuwe rom werkt goed en snel. Een klein puntje: Ik ben de toetsenbord klik kwijt.Bij instellingen staat die optie aangevinkt, maar ik hoor niks bij het gebruik van het touchscreen toetsenbord.
Wow! Nooit verwacht dat iemand die klikjes graag aan zou hebben. Das zo ongeveer het eerste wat ik uitzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
  • Laatst online: 01-07 13:44
Helaas!!

Deze laatste ICS rom van Peter werkt niet op de Yarvik TAB 260 (touchscreen reageert niet).

Vorige ICS rom van Peter werkte wel perfect.

Is hier nog wat aan te doen??

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30

Hoi Peter,

Zou jij met de laatste custom van de Pro nog een versie voor de cherry willen bakken?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter, omruilen kan echt wel.
Lukt het niet bij de ene intertoys, dan wel bij de ander..
Beter nog: boos naar binnen gaan " ik had bijna mn huis in de fik!" En geld terugvragen.
Dan bij andere intertoys de witte ( met 1gb ) ophalen..

Niet "netjes" maar zoals eerder gezegd, zonder jou een stuk minder omzet voor intertoys!

Als je er geen vertouwen in hebt dat het je lukt, wil ik het wel voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zou Qware voor elk model die ze hier op de markt brengen er 1 beschikbaar moeten stellen aan peter die inmiddels het predicaat "meester bakker" wel verdient heeft. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Sattertje, Die custom ROM voor de Cherry staat er toch (helemaal onderin). Hier de directe LINK naar het bovenstaande bericht van Peter. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Peter,

Spijtig om te lezen dat je Pro3 defect is vanwege het testen.
Niet helemaal netjes om hem te gaan omruilen, maar in jou geval zijn ze er niet slecht mee geweest.
Dus er valt iets voor te zeggen om toch de stoute schoenen aan te trekken.
Wat je ook beslist, in ieder geval veel succes!

Dan uiteraard enorm bedankt voor je effort en het delen van de nieuwe ROM!
Heb de nieuwe ROM nog niet kunnen testen, maar dat gaat snel gebeuren.
Maar dan ga ik wel eerst even mijn inboedel en brand verzekering ophogen ;).

[ Voor 36% gewijzigd door JD_1971 op 22-05-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ofwel heeft er iemand de download héél vaak opnieuw geprobeerd of is er anders mis met de statistieken, maar dit aantal downloads lijkt me toch niet helemaal realistisch :P :

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2yvqlg9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meesterbakker heeft het weer gef(l)ikt!! d:)b Heel veel dank tot zover en respect voor het werk wat je erin hebt gestopt, ik zal de nieuwe ROM vanavond erop zetten.

@peter,
Laat me even weten wanneer je welke Tablet koopt, dan koop ik deze ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Peter,

Hij werkt perfect op de Cherry, te gek, ik heb nu bluetooth _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Peter,

Als je een nieuwe tablet koopt, dan zou ik weer voor een A10 Allwinner Mali-400 variant gaan. Zeker nu ze Ubuntu hier al op hebben draaien en XBMC met mali-400 support binnenkort verwacht wordt. Het draait vanaf SD kaart, dus alles blijft intact. Voor meer info om Linux (ubunutu in dit geval) op de Tablet of ander A10 Allwinner device te draaien, hierbij de link van het XBMC forum en een Youtube filmpje. Het oorspronkelijke project is begonnen bij Rhombus-Tech.

Mocht je zelf al willen proberen om Ubuntu op je tablet te draaien, dan is HIER een site waar je zaken kan downloaden (reeds gedaan op Novo 7 Elf welke vergelijkbaar is met Qware Pro3 en Cherry M667). Nog niet alles werkt uiteraard, maar er worden flinke stappen gemaakt. Go out and play......

[ Voor 32% gewijzigd door JD_1971 op 22-05-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat was ik sowieso van plan :) Ik twijfel enkel tussen de 7" met 1GB of de 9.7" met IPS. Ik vind 7" eigenlijk een handiger formaat, maar ik wel graag een scherm hebben met een hogere resolutie en een dunnere tablet. De Momo7 "Bird" van Ployer is eigenlijk ideaal, maar die brengen ze dan weer juist niet uit als Qware model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:54:
Ofwel heeft er iemand de download héél vaak opnieuw geprobeerd of is er anders mis met de statistieken, maar dit aantal downloads lijkt me toch niet helemaal realistisch :P :

[afbeelding]
Misschien ben ik de stoorzender.

Gisteravond bleef hij hangen op ca. 72% ? realiseerde me dat ziggo werkzaamheden uitvoerde.

Toen kennelijk hervat want kort erna op 92% waar hij tot op heden is blijven hangen. (Nacht aan laten staan)
Deed nu "pause" "resume" melding "part" (oid) "could not be saved because of source" oid. Try again later"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:29:
[...]

Wow! Nooit verwacht dat iemand die klikjes graag aan zou hebben. Das zo ongeveer het eerste wat ik uitzet ;)
Helemaal eens. Heb ik ook met iPhone direct gedaan. Stoor me ook beetje aan als een ander het wel laat aan staan en je dus om je heen dat geklik heel de tijd hoort. Het zelfde als met keiharde ringtones. Je hebt toch ook een tril functie denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Maar uuh moet ik als ik de originele 4.03 Android versie van Qware heb, mijn toestel eerst nog rooten?

Ik wil CWM installeren maar dit lukt mij niet. Is daar een tutorial voor of kan iemand uitleggen hoe dit werkt?
Ik wil via CWM een complete backup maken van wat ik nu heb zodat ik hem gemakkelijk weer terug kan zetten naar wat ik nu heb.

[ Voor 22% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-05-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Backup je gegevens gewoon met Titanium. Alle ROMs -ook die van Qware- zijn standaard geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, misschien is het niet zon slecht idee om een nieuwe topicdeel te starten?
De TS is inactief en deze topic is ook weer een beetje vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:40:
Hmm, misschien is het niet zon slecht idee om een nieuwe topicdeel te starten?
De TS is inactief en deze topic is ook weer een beetje vol :P
Hoe gaat het met de custom rom voor de 10''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb de laatste tijd niks met android gedaan(behalve gebruiken)
In 2 weken heb ik het wat minder druk :P, dan kan ik wel effe kijken
btw, ik denk dat we wel een nieuwe deeltje kunnen gebruiken nu, ik zal wel alvast een TS maken met actuele info :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:14:
Hmm, heb de laatste tijd niks met android gedaan(behalve gebruiken)
In 2 weken heb ik het wat minder druk :P, dan kan ik wel effe kijken
btw, ik denk dat we wel een nieuwe deeltje kunnen gebruiken nu, ik zal wel alvast een TS maken met actuele info :P
Oke, dus over 2 weken ga je je er weer in verdiepen, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe topic deel:
Intertoys Qware Pro3 7"/9,7"/10" Tablets - DEEL 2
Peter is medeauteur waardoor hij ook de TS kan bijhouden.
Graag daar verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.