• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:56
Ik heb nu een week ICS erop staan (MOMO9C-4.0-2012-0206__.rar), en dacht ik geef nog even een reviewtje voor anderen die de sprong nog niet gewaagd hebben en erover denken. Mijn persoonlijke ervaring.

Plus: Het werkt, het is zeker bruikbaar, de mailclient is traag maar toch de beste mailclient die ik ook op Android heb gebruikt, audio-lag is nog steeds aanwezig maar zeker veel beter dan bij de stock ROM (muziek-apps zijn zeker bruikbaarder, video synchronisatie nog steeds niet goed). Alles voelt iets trager aan maar het valt me alles mee, games die ik heb zijn gewoon nog volledig speelbaar. Wifi kan je aan en uitzetten zonder crash... Look ICS is mooi, sommige standaard OS schermen zijn sterk verbeterd andere weer niet. Ik ga niet meer terug naar 2.3.x.

Minus: Paar hele rare bugs in de ROM zelf, met name rond Google's standaard apps (calendar die het out of the box niet doet, Youtube waarin je niet kan springen in de video's, meeste Google apps kan ik ook niet updaten via de Market). En de hoge DPI setting is een mixed blessing, in veel apps zijn de letters erg klein en bij sommige staan de GUI elementen een beetje schots en scheef (maar wel bruikbaar, alleen lelijk).
Maar meeste problemen zitten gewoon in ICS zelf. Uiteindelijk heb je er niks aan, functioneel in basis systeem niet en heb nog geen enkele app ontdekt die ik nu heb maar vorige week nog niet kon draaien. Meeste apps doen het gewoon maar juist een stel Nederlandse apps zoals buienradar en nu.nl doen het niet (niet te vinden in de Market, maar installeert ook niet als je de apk's direct op het systeem afvuurt). Altijd status-balk onderin, met ICS is het dus blijkbaar letterlijk onmogelijk om echt full-screen video te doen, hoogst bereikbare is dat er een zwarte balk onderin staat ipv statusbalk. ICS heeft ook echt hele rare fratsen met sommige apps, iemand al de letters gezien in de teletekst app (maar hij doet het wel!)

Kortom, kewl, zeer zeer kewl, dat wij met onze sub-honderd euro investering voor kunnen lopen op 90+% van de Android gebruikers. Maar je zult maar een Galaxy Nexus kopen voor 500 euro, en er vervolgens achterkomen dat je nu.nl mag bekijken via de webbrowser en dat je geen 720p filmpjes fullscreen kan afspelen op je native 720p scherm omdat er altijd plek moet zijn voor een statusbalk. Mijn Desire blijft in ieder geval de rest van z'n leven op Android 2.3...

Nogmaals iedereen bedankt voor het uitzoekwerk waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb. Als iemand nog enig idee heeft hoe ik in Youtube in video's kan navigeren hoor ik het graag (via een app update of andere weg, krijg nu bij update 'pakketbestand is niet correct ondertekend, Verwijder het vorige exemplaar van de app en probeer het opnieuw' Ik krijg hem niet verwijderd, en 'uitschakelen' is niet voldoende. Dat krijg ik ook bij Maps maar dat is voor mij niet zo'n probleem).

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:36
Als iemand nog enig idee heeft hoe ik in Youtube in video's kan navigeren hoor ik het graag (via een app update of andere weg, krijg nu bij update 'pakketbestand is niet correct ondertekend, Verwijder het vorige exemplaar van de app en probeer het opnieuw' Ik krijg hem niet verwijderd, en 'uitschakelen' is niet voldoende. Dat krijg ik ook bij Maps maar dat is voor mij niet zo'n probleem).
Installeer de ROM clean (dus met 'format' optie in de LiveSuite) en voer na het installeren het volgende uit:

code:
1
2
3
4
adb shell rm /system/app/YouTube.apk
adb shell rm /system/app/Maps.apk
adb shell rm /data/*
adb reboot

Daarna lukt het om Google Maps en YouTube uit de Market te installeren.
Ployer gebruikt gewoon een hele brakke gapps package.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb even de laatste 40 pagina's niet opgelet en vluchtig doorgelezen, maar heb ik het goed begrepen dat er nog steeds geen goede firmware is anders dan 2.3?

En dan bedoel ik dat ik bij elke tester wel iets lees van camera doet het niet, beeld verkeerd om, multitouch werkt niet, etc.

@SanderBos bedankt trouwens voor de ICS review. Fijn om te lezen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 26-02-2012 00:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

Smarron

The bend

Ik heb de laatste 220 firmware (4.0——97F1-D1-H2-H01-N412.20120220) geinstalleerd bovenop mijn bestaande installatie. Lijkt tot nu toe prima te werken. Ik had met de eerdere versie Neutral 4 opzich ook geen problemen, maar had hem zodanig gestript dat hij geschikt was voor mijn zoontje. Dus alleen wat kinderspelletjes erop en films. Elk spelletje deed het overigens wel.

Zijn er spelletjes die niet of nauwelijks hebben gewerkt met de eerste ICS versies? Dan kan ik het eventueel wel testen.

Lekker dan, rebootje gedaan. Helemaal gereset !!! Alle spelletjes weg! :(
ADW Launcher staat er nog wel op, dat is dan weer vreemd. Ook bij de geinstalleerde apps staan alle spelletjes, maar met een gek icoontje. Mijn wireless heeft hij ook onthouden.

[ Voor 20% gewijzigd door Smarron op 26-02-2012 13:41 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• SanderBos
Sando schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:02:
Ik heb even de laatste 40 pagina's niet opgelet en vluchtig doorgelezen, maar heb ik het goed begrepen dat er nog steeds geen goede firmware is anders dan 2.3?
En dan bedoel ik dat ik bij elke tester wel iets lees van camera doet het niet, beeld verkeerd om, multitouch werkt niet, etc.
Ik heb de camera nog nooit gebruikt, maar idd die doet het bij mij nu niet meer (alleen groene lijntjes), onder MOMO9C-4.0-2012-0206__.rar.
[Edit: half uurtje en een reboot later en de camera doet het nu wel... Dus misschien moet ik zeggen de camera doet het enigzins? 2e keer aan en uit blijft hij werken, dus ik heb het nu veel vaker wel dan niet zien werken, FWIW |:( ]
Beeld staat niet verkeerd om (eigenlijk weet ik niet wat je daar mee bedoeld), multitouch doet het (geprobeerd in Google maps en glow hockey 2, ook geen problemen met vingers door elkaar halen als assen kruisen zoals ik wel op een ander tablet heb).

[ Voor 13% gewijzigd door SanderBos op 26-02-2012 13:59 ]

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 12:26
Smarron schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:34:
Lekker dan, rebootje gedaan. Helemaal gereset !!! Alle spelletjes weg! :(
ADW Launcher staat er nog wel op, dat is dan weer vreemd. Ook bij de geinstalleerde apps staan alle spelletjes, maar met een gek icoontje. Mijn wireless heeft hij ook onthouden.
ik had precies hetzelfde vanmiddag. batterij was leeg en na hem aan oplader gehangen te hebben kreeg ik melding dat files niet unencrypted konden worden. nog een restart en hij was weer clean.
hopelijk niet dagelijkse reset

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-01 11:31
De ICS 4.0.3 van 20-02-2012 werkt voor mijn gevoel vloeiender. Alleen irritant dat ik steeds uit de market word gegooid nadat ik een app heb geinstalleerd. Verder prima in orde tot nu toe.

Grtz Mike

• Smarron

Smarron

The bend

slommer schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:01:
[...]

ik had precies hetzelfde vanmiddag. batterij was leeg en na hem aan oplader gehangen te hebben kreeg ik melding dat files niet unencrypted konden worden. nog een restart en hij was weer clean.
hopelijk niet dagelijkse reset
Ik heb maar een format gedaan en complete firmware upgrade. Dan kan ik weer met een schone lei beginnen. Ook weleens goed.
MikeTheBike schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:01:
De ICS 4.0.3 van 20-02-2012 werkt voor mijn gevoel vloeiender. Alleen irritant dat ik steeds uit de market word gegooid nadat ik een app heb geinstalleerd. Verder prima in orde tot nu toe.

Grtz Mike
Zojuist een paar keer hetzelfde gehad ja.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 20:31

Eboman

Ondertitel

Fruit ninja blijft bij mij steeds hangen op het feint scherm, met de ICS rom van 20 feb, meer mensen dit probleem?

Signature

• Vroem
  • Laatst online: 23-01 20:27
Heb nu een 'vreemd' probleem...Tablet met de standaard 2.3.4. rom van Qware wil niet meer aan zonder stroomdraad. Tevens vind ik hem wat bol aan de achterkant t.o.v. de andere tablets die we hebben.

Heb hem teruggezet naar fabrieksinstellingen maar probleem blijft bestaan. Denk dat het morgen rondje intertoys wordt hiervoor.... want dit is niet standaard.....

Of heeft iemand een andere oplossing??

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb een handmatig gedownloade Market v3.44 geinstalleerd en die doet het wel goed.

Toch niet ...

[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 26-02-2012 14:57 ]

Verwijderd

Custom rom maken lukt niet zo goed dus ik ben nu gewoon bezig met een app die wat bestanden patcht zodat multitouch op ics op de qware pro3 10" goed werkt!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:13:
Custom rom maken lukt niet zo goed dus ik ben nu gewoon bezig met een app die wat bestanden patcht zodat multitouch op ics op de qware pro3 10" goed werkt!
Oke, lukt dat wel?
En kan ik dat dan ook op mijn pro 3 10'' zetten zodat het bij mij ook werkt!

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de custom rom van momo op mijn 10''

Verwijderd

dannyvdb1997 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:39:
[...]

Oke, lukt dat wel?
En kan ik dat dan ook op mijn pro 3 10'' zetten zodat het bij mij ook werkt!

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de custom rom van momo op mijn 10''
Jep, btw, het is geen custom rom maar een officiele rom :p

• dannyvdb1997
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:53:
[...]

Jep, btw, het is geen custom rom maar een officiele rom :p
Oh ja, sorry!
Wanneer denkt u dat hij klaar is?

Verwijderd

Nou, mijn 7" Pro 3 gaat morgen terug naar de intertoys. :-(
Sinds gister gaat de ingebouwde speaker niet meer uit als je een hoofdtelefoon inplugt. |:(

Wat is de ervaring ( als die er al is ) betreffende reparatietijden, aldaar de tablet niet leverbaar is op dit moment?
En, kan ik om een "leentablet" vragen?
Immers, hij is pas 1.5 maand oud, en ik ondervind redelijke hinder als het apparaat 2 weken ( of langer... ) weg is.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:20:
Sinds gister gaat de ingebouwde speaker niet meer uit als je een hoofdtelefoon inplugt. |:(

Wat is de ervaring ( als die er al is ) betreffende reparatietijden, aldaar de tablet niet leverbaar is op dit moment?
Immers, hij is pas 1.5 maand oud, en ik ondervind redelijke hinder als het apparaat 2 weken ( of langer... ) weg is.
Er zijn geen reparatietijden, ze worden omgeruild.

Nieuwe voorraad voor de Pro3 7 inch wordt, dacht ik, verwacht eind Maart / begin April? Ze liggen nog wel in enkele Intertoys winkels, blijkbaar.

Leentablet lijkt me niet.

Verwijderd

Worden ze in de winkel omgeruild ja? Dat wist ik niet.

Maar, als ze geen voorraad hebben kunnen ze ook niet direct omruilen lijkt me?
En gevolg dáárvan is dan weer dat ik er redelijke hinder van ondervind.

Advies?
Gelijkwaardig óf beter apparaat "eisen" ? ( 10 inch pro 3 die wél leverbaar is? )

Apparaat inleveren en wachten tot de nieuwe levering er is?

Klacht melden en apparaat blijven gebruiken tot de nieuwe levering er is? ( met risico op verdere beschadiging )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 20:54 ]

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-01 11:31
@ Bolletjebas

Nee, ga er niet van uit dat de Pro 3 7" niet op voorraad is, er komt een Pro 4 aan (onbekende levertijd).

Je krijgt er niet een Pro 3 10" voor aangezien die 2 maal de aankoopprijs van jouw 7" is, hoe je ook door dramt.

Klacht melden heeft weinig effectiviteit, aangezien er wel meer gebreken zijn aan het apparaat, niet gek natuurlijk voor deze prijs!

Wanneer je ermee terug gaat, zul je je geld hoogstwaarschijnlijk terugkrijgen, een andere optie is er momenteel niet. Enige wat je kan doen is een reset naar de standaardinstellingen of het installeren van een andere ROM, zou het kunnen oplossen.
Vroem schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:51:
Heb nu een 'vreemd' probleem...Tablet met de standaard 2.3.4. rom van Qware wil niet meer aan zonder stroomdraad. Tevens vind ik hem wat bol aan de achterkant t.o.v. de andere tablets die we hebben.

Heb hem teruggezet naar fabrieksinstellingen maar probleem blijft bestaan. Denk dat het morgen rondje intertoys wordt hiervoor.... want dit is niet standaard.....

Of heeft iemand een andere oplossing??
Is een bekend probleem bij de QWare tablets, enige wat je kan doen is teruggaan!

[ Voor 46% gewijzigd door Morfieus0 op 26-02-2012 21:15 ]

"Hodor"- Hodor

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:20:

Misschien heb je het al lang geprobeerd, maar ik had hetzelfde probleem eens opgelost door te rebooten.

Verwijderd

Ik heb de skype GB versie erop zitten. Alle andere roms geprobeerd, maar dochterlief wil skype video, begrijpelijk.

Maar deze rom zuigt de accu leeg, 10% iedere 8 uur ongeveer. Wie heeft tips om dat tegen te gaan. Het volgende heb ik al gedaan:
- WIFI uit als ie niet gebruikt wordt.
- Volgende apps uit /system/apps gegooid:
- NetworkLocation.apk
- Phone.apk
- TelephonyProvider.apk
- VpnServices.apk

In de build.prop de volgende wijzigingen aangebracht (niet allemaal battery-usage gerelateerd)
- ro.HOME_APP_ADJ=1
- debug.sf.hw=1
- debug.performance.tuning=1
- dalvik.vm.heapsize=48m
- windowsmgr.max_events_per_sec=150
- persist.adb.notify=0
- video.accelerate.hw=1
- wifi.supplicant_scan_interval=150
- ro.kernel.android.checkjni=0

als ik met dmesg op de qware eens de messages bekijk zie ik alleen maar
[ 942.460000] ==ft5x_report_value =
[ 942.460000] x=106===y=620

(touch-screen driver ?? maar waarom al die meldingen)

Dit is een voorbeeld, want er komen tientallen meldingen per seconde bij.

Google helpt niet, kan niets vinden over ft5x_report_value

Dus elke tip/idee is welkom

Edit: hmm, zijn dat debug messages? misschien ff debug uitzetten, even zoeken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 09:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:22:
[...]

Misschien heb je het al lang geprobeerd, maar ik had hetzelfde probleem eens opgelost door te rebooten.
Dank voor de tip, echter heb ik dat al gedaan.
Ook heb ik 'm gereset, 4.0 rom, 4.03 rom en de standaard rom geprobeerd. :P

Alhoewel ik eigenlijk al wist dat dat niet zou helpen, want als je het hoofdtelefoonplugje heen en terug duwt/trekt doet hij het héél soms.

Als ze het spulletje tóch gelijk omruilen voor een nieuwe ( zonder in het inwendige te kijken )
kan ik uiteraard ook nog zélf de boel proberen te repareren.
Ik had er al aan zitten denken, maar ik dacht "ik heb garantie, en als ik zélf iets verpruts heb ik geen garantie meer )

---edit---

contact gehad met Qware ( dat moest van intertoys? )
probleem uitgelegd, en een "code" gekregen van een medewerker, waarmee ik bij intertoys het tablet mag omruilen voor een pro3 ( niet leverbaar ) óf mag wachten op de nieuwe levering pro 3 ( al dan niet pro 4 )
Ook contact gehad met de hoofdvestiging van Intertoys, die wisten mij te vertellen dat de nieuwe levering gepland staat op 9 maart ( een groot aantal ) bij de magazijnen van Intertoys.
Wat betekent dat "enkele dagen" later de tablet weer in de schappen ligt.

En helaas, de nieuwe levering is "gewoon" weer de Pro 3, met 1.2Ghz, 512MB en Android 2.3

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 11:14 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:16:
En helaas, de nieuwe levering is "gewoon" weer de Pro 3, met 1.2Ghz, 512MB en Android 2.3
Blijf dit pure misleiding vinden, maar ja, da's weer een andere kwestie.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

ach, een beetje naar boven afronden... :P

En ik heb hem hier constant op 1200mhz draaien ( setcpu pro )

• Petervanakelyen
Stressed op 1200MHz is hij volgens mij niet stabiel. In de chinese documentatie die ik hier heb liggen wordt ook enkel gesproken over een maximum van 1008MHz. Er wordt zelfs bij verteld dat je hem als fabrikant beter op 960MHz klokt 'om een stabiel systeem te garanderen'.

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-02-2012 13:20 ]

Verwijderd

In de 2 weken tijd geen enkele "meltdown" gehad..

Ik heb net trouwens even m'n jack input gemaakt. :P
Ding opengeschroefd, board er uit, pinnetjes bijbuigen, 1 pootje vastgesoldeerd en hij doet het weer. :)

Ik heb nog wel recht tot omruilen, dus misschien ruil ik hem alsnog in als toch blijkt dat de nieuwe levering andere specs heeft ;)

Ik heb trouwens geen "losse" ( met draadjes weggeleid naar de hoek ) rf link er in zitten zoals op de foto's staan hier ergens in dit topic, maar een klein boardje wat vastgesoldeerd zit op het "main board" ( op de plek waar bij het andere apparaat draadjes op het board zitten gesoldeerd )

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3QQWETKC.jpg

Op de foto zit een stekkertje met rood/wit/groen/zwarte kabels, bij mij zit op die plek de rf link gesoldeerd...
Misschien handig om te weten?

Ook is de chip met het groene stickertje bij mij een "allwinner"

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 13:27 ]

• Petervanakelyen
De foto die je aanhaalt is van de Pro2 (met Telechips CPU). Dat je geen meltdown hebt gehad is enkel omdat de CPU niet altijd stressed is :)

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 15:33
SanderBos schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:14:
Minus: Altijd status-balk onderin, met ICS is het dus blijkbaar letterlijk onmogelijk om echt full-screen video te doen, hoogst bereikbare is dat er een zwarte balk onderin staat ipv statusbalk.
Oplossing is andere player gebruiken. Dan zie je ipv de balk onderin een 3tal stipjes die de 3 functies links onderin het scherm vervangen en heb je dus gewoon full screen beeld. Weet niet meer of het MX of Mobo player is maar 1 van die twee doet dit goed.

Bij minpunten zie ik overigens geen opmerking over niet werkende flash. Heb je dit werkend gekregen en kun je aangeven hoe?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Morfieus0 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:05:
@ Bolletjebas

Nee, ga er niet van uit dat de Pro 3 7" niet op voorraad is, er komt een Pro 4 aan (onbekende levertijd).

Je krijgt er niet een Pro 3 10" voor aangezien die 2 maal de aankoopprijs van jouw 7" is, hoe je ook door dramt.

Klacht melden heeft weinig effectiviteit, aangezien er wel meer gebreken zijn aan het apparaat, niet gek natuurlijk voor deze prijs!

Wanneer je ermee terug gaat, zul je je geld hoogstwaarschijnlijk terugkrijgen, een andere optie is er momenteel niet. Enige wat je kan doen is een reset naar de standaardinstellingen of het installeren van een andere ROM, zou het kunnen oplossen.

[...]

Is een bekend probleem bij de QWare tablets, enige wat je kan doen is teruggaan!
Sorry? wat is dit voor kromme tekst? dus omdat het apparaat goedkoop is , moet je maar tevreden zijn met problemen en defecten, want "wat wil je voor die prijs"?

Je hebt als consument gewoon recht op een deugelijk apparaat die onder normale omstandigheden goed functioneert. is dit niet het geval heb je recht op reparatie, garantie of omruiling, zo simpel is het..

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01 16:46
Bij minpunten trouwens ook geen opmerking over skype video.
Is dit inmiddels wellicht opgelost in 4.0.3.?

Is er anders een 2.3 versie te maken van de versie van Gusev (heb helaas al een tijdje niets van hem vernomen) en de werkende skype video 2.3 versie (1451-20111221) die op de nu uitgeleverde cherry tablets staan?
PaPi36 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:55:
[...]

Oplossing is andere player gebruiken. Dan zie je ipv de balk onderin een 3tal stipjes die de 3 functies links onderin het scherm vervangen en heb je dus gewoon full screen beeld. Weet niet meer of het MX of Mobo player is maar 1 van die twee doet dit goed.

Bij minpunten zie ik overigens geen opmerking over niet werkende flash. Heb je dit werkend gekregen en kun je aangeven hoe?

Verwijderd

Goed, we blijven bezig..

Net bij de Intertoys hier geweest om te kijken wat en hoe precies allemaal.
Kosteloos omruilen voor een 10 inch Pro 3 zit er niet in. :P
Eventueel d.m.v. 100 euro bijbetalen ( ja dahaag! )

OF ik kon wachten tot dat de nieuwe lading ( en nou komt ie ) pro4's binnenkomen, waarvan zij denken/bericht hadden dat die eind deze week binnen is.
Pro 4? deze week? huh? :? Volgens het heerschap achter de kassa was het écht de pro4 die ze binnenkregen ( meer geheugen, snellere processor á 1.5ghz )

Lekker vage bedoeling allemaal.. :F

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 16:29 ]

• Petervanakelyen
Meer geheugen, snellere processor á 1.5ghz
Die 1.5GHz kennen we wel... :z

Verwijderd

Vertel?

Verwijderd

Ja, dat betreft de 1,2 ghz die feitelijk op 1008mhz draait..

Dan zal de 1.5ghz wel op 1.440mhz draaien oid..
iig een vooruitgang, toch?

• Vroem
Petervanakelyen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:20:
Stressed op 1200MHz is hij volgens mij niet stabiel. In de chinese documentatie die ik hier heb liggen wordt ook enkel gesproken over een maximum van 1008MHz. Er wordt zelfs bij verteld dat je hem als fabrikant beter op 960MHz klokt 'om een stabiel systeem te garanderen'.
Op 1200Mhz inderdaad niet stabiel, 1152Mhz wel met Antutu Cpu Master Free v2.4. ICM de ICS 20120206 . Op 1200Mhz is het regelmatig dat hij opnieuw opstart.

Ben met de tablet waarvan de achterkant bol is terug geweest (hebben er meerdere), geen probleem qua omruilen alleen waren ze niet op voorraad en hij had geen idee wanneer er weer een lading binnenkwam, ook niet of dit een pro3 / pro4 is.

[ Voor 18% gewijzigd door Vroem op 27-02-2012 18:07 . Reden: iets vergeten ]

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:25:
Ja, dat betreft de 1,2 ghz die feitelijk op 1008mhz draait..

Dan zal de 1.5ghz wel op 1.440mhz draaien oid..
iig een vooruitgang, toch?
De Novo7 Aurora heeft volgens de specificaties ook een A10 geclocked op 1.5GHz. Tussen haakjes hebben ze echter bij gezet: "Current firmware: 1.0GHz". Het productieprocedé van de Allwinner A10 SoC is gewoon nog niet goed genoeg om SoC's af te leveren die stabiel op 1.5GHz kunnen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-02-2012 21:19 ]

• SanderBos
PaPi36 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:55:

sattertje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:11:
Bij minpunten trouwens ook geen opmerking over skype video.
Is dit inmiddels wellicht opgelost in 4.0.3.?
[...]
Ik had misschien nog iets duidelijker moeten zeggen dat het mijn persoonlijke review was.
Flash interesseert me niet zo, gebruik toch Opera Mobile als browser en die heeft zoiezo geen Flash.
Zelfde geldt voor Skype, kan me wel voorstellen dat dat voor sommige mensen wel belangrijk is maar voor mij niet.
Voor mij is het weer belangrijk (dealbreaker belangrijk) dat EverPaper en WeatherPro het doen, waarvan ik er rekening mee houd dat ik de enige ben in dit forum die ze gebruikt.

Ik bedoelde met zwarte balk onderin die balk met drie puntjes onderin, MX player doet dat idd o.a. Maar ik noem dat niet full-screen, met een grote zwarte balk eronder. Niet eens door de zwarte balk zelf, maar wel doordat 800x450 videos niet pixel op pixel getoond worden. Behoorlijk duf eigenlijk ook in mijn ogen, je kunt toch bij video apps wel zeggen als je op beeld tapt komt menu-balk weer terug.

• Petervanakelyen
Ik heb even de ROM van 20/02 bekeken. Ployer heeft hardware acceleratie in de UI geforceerd aangezet. De Mali drivers hebben ze echter nog steeds niet bijgewerkt. Het voordeel is dat het allemaal een stuk vlotter loopt, maar het nadeel is dat de helft van de apps crasht op hun oude Mali driver. Als je een enigzinds stabiel systeem wil hebben, kan je dus best de ROM van 06/02 blijven gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-02-2012 21:35 ]

• SanderBos
Was toch nog even nieuwsgierig naar wat the deal was met Skype wat het niet doet.

[Edit: Zie nu ik wat verder kijk dat 100 andere mensen in dit forum al hebben gezegd dat Skype het doet behalve dan roze en groene video aan de andere kant. Ik was wat vrolijker omdat ik het al een wonder vond dat er iets van werkte, maar het werkt bij mij dus inderdaad niet goed met MOMO9C-4.0-2012-0206 en Skype uit de Market]

Oorspronkelijke tekst:
Bijna alles werkt he, en gewoon met app uit de market, ik deed even een video-conference naar een andere account van mezelf, en het enige wat niet klopte was de video die van de tablet op de desktop kwam. Dus op de tablet waren beide video-streams goed, en op de desktop was de video-stream van de tablet niet goed (wel iets van een videostream, maar meer groene strepen dan echt beeld).
Is dat ook de ervaring van anderen, want ik heb wel zoiets van is de schuld van Skype, niet tablet of ROM.

[ Voor 23% gewijzigd door SanderBos op 27-02-2012 21:51 ]

• SanderBos
SanderBos schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:42:
Was toch nog even nieuwsgierig naar wat the deal was met Skype wat het niet doet.

[Edit: Zie nu ik wat verder kijk dat 100 andere mensen in dit forum al hebben gezegd dat Skype het doet behalve dan roze en groene video aan de andere kant. Ik was wat vrolijker omdat ik het al een wonder vond dat er iets van werkte, maar het werkt bij mij dus inderdaad niet goed met MOMO9C-4.0-2012-0206 en Skype uit de Market]
Ja, Tweakers, ik weet zeker dat ik mezelf wil quoten.

Ooit komt er een dag dat ik in 1 keer correct een bericht intyp en het niet 100 keer moet verbeteren. Vandaag is niet die dag.

Maar toch, ik heb Skype nu werkend op MOMO9C-4.0-2012-0206, video call in beide richtingen. Volgens
http://www.slatedroid.com...-camera-and-skype-issues/
moest ik
http://dl.apktops.com/app/201112/Skype_2.5.4.21.162.apk
installeren. En als er iemand zegt dat ik zomaar een app van een willekeurige website moet installeren, dan doe ik dat meteen. Oudere versie van Skype, maar verder niks mis mee lijkt me (Nederlandse UI en zo). En video calls doen het dus, video en geluid getest zo goed en kwaad als het ging (echo...). Ik heb er verder niks aan, maar misschien iemand anders wel.

Droste zoekplaatje als bewijs:
http://www.sanderbos.com/droste_skype.png
(Mijn webcam en tablet in een staring competition)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-01 19:33

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb de 4.0-MOMO9C-97F1-D1-H2-H01-N412.20120206 image er nu op staan, maar ik kan apps zoals marktplaats en nu.nl niet eens vinden in de market :/

iemand enig idee hoe deze er wel in te voorschijn te toveren zijn?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Vroem
Damian schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:08:
Ik heb de 4.0-MOMO9C-97F1-D1-H2-H01-N412.20120206 image er nu op staan, maar ik kan apps zoals marktplaats en nu.nl niet eens vinden in de market :/

iemand enig idee hoe deze er wel in te voorschijn te toveren zijn?
Volgens mij doen die het ook niet..... heb ze in ieder geval ook niet gevonden.

• Morfieus0
Visgek82 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:59:
[...]

Sorry? wat is dit voor kromme tekst? dus omdat het apparaat goedkoop is , moet je maar tevreden zijn met problemen en defecten, want "wat wil je voor die prijs"?

Je hebt als consument gewoon recht op een deugelijk apparaat die onder normale omstandigheden goed functioneert. is dit niet het geval heb je recht op reparatie, garantie of omruiling, zo simpel is het..
Wat ik bedoel hiermee is dat de gebreken die je meldt niet verder komen dan de medewerker waar je het tegen verteld, puur en alleen omdat het geimporteerde apparaten zijn met een eigen tintje eraan, reparatie zit er niet in (kosten/baten niet waard vanwege de al lage prijs) en dus zal het apparaat zoals dat ook gedaan wordt (wanneer er voorraad is) omgeruild worden, of je krijgt je geld terug. Verder bedoelde ik met het is een goedkoop apparaat, er moet niet verwacht worden dat hij de prestaties van een Samsung Galaxy Tab heeft. Doordat hij zo goedkoop is wordt er bij een bedrijf ook wat minder gekeken naar eventuele foutjes en ook de support van de klantenservice is hierdoor dus niet zoals bij een groot bedrijf met een dure tablet. Over het algemeen komen er nou eenmaal met goedkope multimedia apparaten meer problemen voor.

"Hodor"- Hodor

Verwijderd

Dat de kosten/baten niet gunstig genoeg zijn voor reparatie is voor ons, als klant, alleen maar voordelig.
Immers, men hoeft niet wekenlang te wachten op reparatie ( en er eventueel achter komen dat het apparaat nog steeds niet naar behoren functioneert ) maar men kan het apparaat direct omwisselen voor een nieuw apparaat.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 09:22
Maar goed, de essentie is nog steeds dat er een goede Mail400 GPU-driver moet komen die de HW-acceleratie in ICS in orde moet krijgen voordat we een stabiele ICS kunnen verwachten? Natuurlijk is het leuk om nu met ICS te spelen, maar elke versie die uitkomt heeft weer nieuwe nadelen (en ook weer nieuwe voordelen), die voorlopig nog niet opgelost kunnen worden zonder fatsoenlijke GPU-driver?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• dannyvdb1997
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:13:
Is de app misschien al klaar?

• MikeTheBike
@SanderBos,

Bewijs was niet nodig geweest ;-)

De genoemde skype versie werkt perfect op de Pro3 (7") met de ICS 4.0.3 van 20-02-2012.

Geluid goed, beeld prima! Getest tussen Pro3 en Ipod Touch 4G

Thnx!

Grtz Mike

Verwijderd

Hoi,

ik ben nieuw(sgierig) en heb meteen een vraag :)

weet iemand of de MOMO9C-4.0-2012-0206 werkt op een Yarvik TAB260 zonder problemen ?

Groet,

Joshua

• krullenbol
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:05:
weet iemand of de MOMO9C-4.0-2012-0206 werkt op een Yarvik TAB260 zonder problemen ?
Gaat niet werken, te verschillende hardware, helaas.

Verwijderd

Bedankt Krullenbol,

Dan toch maar gewoon wachten op een rom van de TAB264 !

thanks

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-01 18:51
dat is helemaal niet waar, die mom9c fw draait hier perfekt op mijn yarvik 260

Verwijderd

Hoi -MB-

Heeft (u) of heb je dan de versie die op de eerste pagina van dit topic staat (mogelijk de laatste) versie en ook deze handleiding gebruikt.

Ondanks dat de Tablet zelf 126,- euro kosten (waar achteraf ik te duur uit was) lijkt mij het zonde om het te slopen. Juist omdat ie eigenlijk alleen maar is bedoeld voor ff internetten / whatsapp en als mediaplayer voor in de auto op de achterbank voor dochterlief !

ik zit qua gevoel op 51 % DOEN en de rest deel ik met twijfel en niet !!!!

:)

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-01 18:51
Heb de firmware van http://www.slatedroid.com...t-firmware-versions-here/
gehaald, alleen het gedeelte van het rooten en clockworkmod in de topicstart van hier,
dan via livesuit die rom geinstalleerd met de guide van:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=37 ( niet de rom daarvan gebruiken natuurlijk, wel de livesuit pack)

Verwijderd

@ -MB-

Wat zijn jouw ervaringen met de versie die je draaid .... ze hebben het over een balk die onderin blijft staan ! Heb jij dat ook ? Bedankt overigens dat je de linkjes hebt gegeven .....

It helps a lot !

Verwijderd

Met die balk wordt volgens mij de balk bedoeld waar de home/terug/menu knop in staan, en rechtsonderin de "
laatste acties" ( .. is klaar met downloaden/sd kaart gevonden etc )

Verwijderd

En ja hoor ... hji staat er op en ...... hij werkt ! Android 4.03

Alleen Whatsapp kan niet worden geinstaleerd .... Zou het kunnen zijn dat bepaalde apps niet werken op de momo rom of moet ik nog een trucje uithalen :) TIPS ??

groetjes

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01 16:46
Werkt het met deze versie ook op de Cherry?
MikeTheBike schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:03:
@SanderBos,

Bewijs was niet nodig geweest ;-)

De genoemde skype versie werkt perfect op de Pro3 (7") met de ICS 4.0.3 van 20-02-2012.

Geluid goed, beeld prima! Getest tussen Pro3 en Ipod Touch 4G

Thnx!

Grtz Mike

Verwijderd

spectator schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:03:
Iemand een clue waarom de ziggo app niet geschikt is voor de tablet (installeert niet)?
Ook als sgs2 ingesteld, maar geen luck.
Dezelfde vraag had ik ook al eens gesteld, maar dan voor de KPN iTV. Blijkbaar hetzelfde issue: tablet niet geschikt om te downloaden/installeren, terwijl de specs (Android 4.0) wel voldoende zouden moeten zijn.
Iemand een suggestie om KPN/Ziggo om de tuin te leiden om deze app toch te kunnen downloaden/installeren??

Verwijderd

De .apk googlen, opslaan en installeren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:15:
De .apk googlen, opslaan en installeren?
lukt niet. wel gegoogled en gevonden, maar kan niet opslaan alleen direct installeren. Download wordt gekoppeld aan googleaccount en hieraan hangt de PRO3 (type QW TB-1007). Kan dus niet downloaden zonder googleaccount...zie link:

Android Market: KPN iTV Online#?

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:51:
[...]

lukt niet. wel gegoogled en gevonden, maar kan niet opslaan alleen direct installeren. Download wordt gekoppeld aan googleaccount en hieraan hangt de PRO3 (type QW TB-1007). Kan dus niet downloaden zonder googleaccount...zie link:

Android Market: KPN iTV Online#?
dat is geen APK maar de market link.

Signature

Verwijderd

Eboman schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:28:
[...]

dat is geen APK maar de market link.
kan iemand dan de .apk downloaden zonder deze link :? Lukt mij niet, alle googlehits verwijzen naar deze...

Verwijderd

Volgens dit topic heeft ARM een ICS driver voor de MALI 400 uitgebracht, die gebruikt wordt in de Aurora tablet. Is dit niet de driver die wij ook nodig hebben (de image met de driver er in is te downloaden)?

http://www.slatedroid.com...00__p__322232#entry322232

• Petervanakelyen
Heel interessant! Jammer dat ik op dit moment niets kan testen.

Verwijderd

Is het een kwestie van de image uitpakken, drivers zoeken en die op een tablet met de 4.0.3 firmware plaatsen? Ik kan wel wat testen, maar ben nog niet helemaal thuis in android firmwares.

• Petervanakelyen
Nee. Hardware acceleratie is een major change, bestandjes knippen/plakken in een andere ROM gaat hier niet werken. De kans is groot dat Ployer een ROM met baseband 0.9 heeft uitgebracht voor je klaar bent ;)

• dannyvdb1997
Lees net op de Qware site dat Qware op maandag 12 maart om 12 uur Android 4.0 uitbrengt voor de Pro 3 tablets. Kan ik die dan beter downloaden en is dan mijn probleem met multitouch weg?

• Petervanakelyen
Hoe moeten wij weten wat de inhoud is van die ROM :?

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

SpX

Zodra Qware zelf met een release komen zal ik mijn vader z'n 7" pro3 ook updaten naar 4.0. Zou daar ook al de nieuwe ARM driver voor de GPU in verwerkt zijn?

• dannyvdb1997
Petervanakelyen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:28:
Hoe moeten wij weten wat de inhoud is van die ROM :?
Maar de roms van Qware die is dan speciaal voor mijn tablet dus dan moet het probleem toch opgelost zijn?
Want die rom is speciaal voor Qware en die ik nu heb is voor MOMO

• Petervanakelyen
Qware maakt zelf geen tablets. De Qware Pro3 7" is gewoon een Ployer Momo9, de Pro3 10" is een Momo15.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-02-2012 15:34 ]

• dannyvdb1997
Petervanakelyen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:34:
Qware maakt zelf geen tablets. De Qware Pro3 7" is gewoon een Ployer Momo9, de Pro3 10" is een Momo15.
Oke, maar op mijn tablet staat Qware en op de site van Qware kan je firmware downloaden dus dan is dat toch voor Qware tablets?

• Petervanakelyen
dannyvdb1997 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:35:
Oke, maar op mijn tablet staat Qware en op de site van Qware kan je firmware downloaden dus dan is dat toch voor Qware tablets?
Ja.

Is dat antwoord voldoende of moet ik nog een achterliggende vraag vermoeden? O-)

• dannyvdb1997
Petervanakelyen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Ja.

Is dat antwoord voldoende of moet ik nog een achterliggende vraag vermoeden? :+
Ja hoor :)
Dan ga ik die downloaden als hij beschikbaar is en dan hoop ik dat mijn multitouch probleem is opgelost!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 14:28
SpX schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:29:
Zodra Qware zelf met een release komen zal ik mijn vader z'n 7" pro3 ook updaten naar 4.0. Zou daar ook al de nieuwe ARM driver voor de GPU in verwerkt zijn?
Mag toch aannemen dat als Qware dit officieel aankondigt op de site, hw acceleratie er in zit. Zonder is het enigszins werkbaar, maar het is 'm toch net helemaal niet.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Draait die Novo 7 firmware niet op de Qware Pro3 7"? Iemand dat geprobeert al?

hmm, laat maar, touchscreen en hw buttons werken dan niet...

[ Voor 51% gewijzigd door Damian op 29-02-2012 16:08 ]

• Petervanakelyen
De Novo7 Advanced maakt inderdaad gebruik van een GT80X touch screen controller terwijl de Pro3 gebruik maakt van F5TX.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, de reacties op die 0.9 versie voor de Novo met dus wel die ARM driver erin zijn wel heel erg goed zeg :D Kan niet wachten tot hij er is voor onze pad :D

• Morfieus0
Goed nieuws met betrekking tot de Pro 4, als het goed is zou hij ergens volgende week geleverd moeten worden! Daarnaast schijnt er ook een officiële 4.0 update voor de Pro 3 te komen tijdens de uitgifte van de Pro 4. Over de specificaties van de Pro 4 wordt er echter nog steeds in het duister getast. De een zegt dat het een Pro 3 met standaard android 4.0 wordt, de ander dat het een nieuw apparaat met betere specificaties wordt!

Only time will tell!

Daarnaast nog een tip voor degenen die apps van de android market willen downloaden die niet beschikbaar zijn voor de tablet, een paar dagen terug is de 'APK downloader' plugin uitgekomen voor Google Chrome. Hiermee kun je via de android web market de apk bestanden downloaden, misschien handig dus voor enkelen van jullie :)

Klik hier voor de plugin download + de how-to voor de installatie!

[ Voor 33% gewijzigd door Morfieus0 op 29-02-2012 17:52 ]

"Hodor"- Hodor

• kismo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 13:59
Officele aankondiging op qware site android 4.0 voor de qware 3 12 maart om 1200 uur _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 12:26
kismo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:20:
Officele aankondiging op qware site android 4.0 voor de qware 3 12 maart om 1200 uur _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
like :P ondanks dat custom roms al goed genoeg voor me draaien hoor

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 17:12
Ben erg benieuwd naar de Pro 4. Een paar weken geleden had ik nog gevraagd er na en doen had een medewerken een email van het hoofdkantoor gekregen dat het zou gaan om een pro 3 met android 4. Hij had het zelf uit geprint de email. En kon het zelf zien. Zelf hoop ik dat het niet waar is en dat het om een beter versie is. Ben eind maart jarig en dan is dit een leuk kado :D.

[ Voor 8% gewijzigd door Calamor op 29-02-2012 19:48 ]

• dannyvdb1997
Kan ik als de qware rom uit is van Android 4.0 die beter downloaden? ben ik dan van mijn multitouch problemen af?

• Petervanakelyen
Een Pro3 met ICS is de meest logische keuze. Kijk naar de rest van de tablets die op dit moment op de markt zijn, ze lijken allemaal op de huidige Pro3 (Allwinner A10 of Rockchip RK2918 met 512MB RAM).

• MikeTheBike
dannyvdb1997 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:50:
Kan ik als de qware rom uit is van Android 4.0 die beter downloaden? ben ik dan van mijn multitouch problemen af?
Probeer het eens uit! zou ik zeggen dan weet je het antwoord.

Mij leerde ze vroeger: Van proberen kun je leren!

Grtz Mike

[ Voor 7% gewijzigd door MikeTheBike op 29-02-2012 21:48 ]

• Sh4d0w
  • Laatst online: 09-12-2023
Damian schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:04:
Draait die Novo 7 firmware niet op de Qware Pro3 7"? Iemand dat geprobeert al?

hmm, laat maar, touchscreen en hw buttons werken dan niet...
Petervanakelyen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:13:
De Novo7 Advanced maakt inderdaad gebruik van een GT80X touch screen controller terwijl de Pro3 gebruik maakt van F5TX.
Dit probleem heb ik bij andere roms ook zonder veel moeite op kunnen lossen dus als die novo7 rom uitgebracht wordt zal ik proberen of het daar ook lukt.

• Petervanakelyen
Gebruik gewoon kernel/ramdisk + bootfs van de originele Ployer ROM met het systemfs van de Aurora ROM.
Dan hoef je niet in de config te gaan prullen :)

• Sh4d0w
Misschien zou het werken, maar de rom zou ook een nieuwe/aangepaste kernel kunnen hebben dus lijkt het mij beter om toch de init.rc en config te veranderen.

Verwijderd

Morfieus0 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:45:
Goed nieuws met betrekking tot de Pro 4, als het goed is zou hij ergens volgende week geleverd moeten worden! Daarnaast schijnt er ook een officiële 4.0 update voor de Pro 3 te komen tijdens de uitgifte van de Pro 4. Over de specificaties van de Pro 4 wordt er echter nog steeds in het duister getast. De een zegt dat het een Pro 3 met standaard android 4.0 wordt, de ander dat het een nieuw apparaat met betere specificaties wordt!

Only time will tell!
Wederom een update!

Ik heb mogen vernemen dat Zaterdag de pro 4's uitgeleverd worden naar de vestigingen, maandag ( of dinsdag ) liggen ze dan in de winkel.

Over de specs: in ieder geval ICS

Prijs: 99,95

waarschijnlijk meer geheugen

misschien snellere processor ( 1.5 Ghz )

Verwijderd

dannyvdb1997 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:50:
Waarom ruil je je pro 3 niet ( net als ik ) om voor een pro 4?

• Petervanakelyen
Sh4d0w schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:31:
Misschien zou het werken, maar de rom zou ook een nieuwe/aangepaste kernel kunnen hebben dus lijkt het mij beter om toch de init.rc en config te veranderen.
Het probleem zit hem erin dat de kernel van de Aurora compiled is met een aangepaste config.gz, die maar beperkt compatibel is met andere hardware zoals accelerometers etc. Als je gebruik maakt van de kernel en modules van de 20/2 ROM zit er veel meer kans in dat je alles werkend krijgt, de ICS AOSP source hebben we, de 3.0.8 kernel source niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-02-2012 23:48 ]

• Morfieus0
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:20:
[...]

Ik heb mogen vernemen dat Zaterdag de pro 4's uitgeleverd worden naar de vestigingen, maandag ( of dinsdag ) liggen ze dan in de winkel.

Over de specs: in ieder geval ICS

Prijs: 99,95

waarschijnlijk meer geheugen

misschien snellere processor ( 1.5 Ghz )
Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat de Pro4 niet bij de zaterdaglevering zal zitten!

[ Voor 3% gewijzigd door Morfieus0 op 01-03-2012 00:18 ]

"Hodor"- Hodor

Verwijderd

Wordt een beetje een welles nietes verhaal zo :-p
het enige wat ík weet is dat ik, bij intertoys, het mailtje heb mogen lezen waarin stond dat de pro4 zaterdag richting de winkels gaat.
en net als met paketten, duurt het 1/2/3 dagen vóór dat het aankomt.
1e dag is zondag, ( wel koopzondag hier, maar dat zou wel érg snel zijn ) dus maandag of dinsdag. :-)

On a sidenote:
Ik vraag me af of de hardwareacceleratie functioneert bij deze ICS?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 11:40 ]

• krullenbol
Er staat weer iets nieuws op de Ployer site, gedateerd 1-3-2012
Bestandsnaam 9-4-0225 zegt me helemaal niets, maar het plaatje is identiek aan wat er bij de MOMO9C firmware staat en de grootte van 216 Mbyte komt ook in de buurt van de 213 MB van de MOMO9C.

Via url http://en.ployer.cn/UploadFile/201203/9-4-0225.rar rechtstreeks te vinden.
(met dank aan iemand in dit forum die de url's heeft begrepen van ployer)

Ben hem aan het downloaden, vanavond eens kijken wat het is.

EDIT
geïnstalleerd
android 4.0.3; baseband 0.9; kernel 3.0.8+
ROM 97F1-D1-H2-H01-N412.20120225

flash werkt, markt zonder problemen een paar zaken kunnen installeren.
Weet niet of HW acceleratie het doet, hoe test ik dat?

[ Voor 19% gewijzigd door krullenbol op 01-03-2012 18:25 ]

• Petervanakelyen
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2a8g9i9.jpg
krullenbol schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:39:
android 4.0.3; baseband 0.9; kernel 3.0.8+
ROM 97F1-D1-H2-H01-N412.20120225

flash werkt, markt zonder problemen een paar zaken kunnen installeren.
Weet niet of HW acceleratie het doet, hoe test ik dat?
Baseband 0.9 heeft normaalgezien hardware acceleratie. Kijk eens of het scrollen van de apps naar de widgets vloeiend gaat. Met de oude ROMs was het daar duidelijk lagg merkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-04-2012 12:38 ]

• dannyvdb1997
Ik heb op mijn pro 3 10'' de momo15 software staan, maar heb heel weinig intern geheugen, weet iemand hoe dit komt. heb er nog weinig apps op staan

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Petervanakelyen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:02:
[afbeelding]

[...]

Baseband 0.9 heeft normaalgezien hardware acceleratie. Kijk eens of het scrollen van de apps naar de widgets vloeiend gaat. Met de oude ROMs was het daar duidelijk lagg merkbaar.
ik zal hem ook even proberen, eerst natuurlijk even op de dropbox gooien (+/-) over 25 min...

edit: lekker snel idd, zie al een mirror dus die sla ik even over

[ Voor 6% gewijzigd door Eboman op 01-03-2012 19:56 ]

Signature

• krullenbol
Op veler verzoek staat 97F1-D1-H2-H01-N412.20120225 hier:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YANEDZRPIXT8.rar

• Sh4d0w
Petervanakelyen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:02:
Ik heb hem ook binnen en alles gaat zo vloeiend dat deze wel hardware acceleratie moet hebben :D.
Pagina: 1 ... 25 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.