• Robertq9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
OcGuru schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:01:
[...]

CWM op Pro2

-Download dit bestandje.
-Hernoem het bestand naar update.zip en zet hem op een micro-sd kaartje.
-Zet de tablet uit en doe het micro sd kaartje erin.
-Hou de power knop en de volume+ knop in en laat de power knop los als die opstart. Hou de volume + knop nog steeds vast todat je in het stock android recovery menu komt.
-Nu kies je voor update from sd-card en je selecteer de update.zip die op je sd kaart staat.
-Installeer dit bestand en start daarna opnieuw op. Nu zou je clockworkmod recovery moeten hebben.
Bedankt voor de uitleg !
Ik heb dit gedaan, maar helaas krijg ik telkens i.p.v. het stock android menu het androoid poppetje met daarbij een uitroepteken in een driehoek.
Verder kom ik vervolgens niet.
Heb vervolgens de officiële firmware eerst geinstalleerd (volgens de procedure die dáár bij hoort).
Toen opnieuw geprobeerd volgens jouw beschrijving om in de stock recovery te komen; helaas hetzelfde resultaat :'(

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:58:
[...]
wat je nu zegt is allemaal beetje abracadabra voor mij om eerlijk te zijn XD
sdkaartje heb ik niet behalve dan het interne geheugen
Ja, ik bedoel /sdcard op je tablet. Die opent als je met de computer verbind.

• Robertq9
OcGuru schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:01:
[...]

CWM op Pro2

-Download dit bestandje.
-Hernoem het bestand naar update.zip en zet hem op een micro-sd kaartje.
-Zet de tablet uit en doe het micro sd kaartje erin.
-Hou de power knop en de volume+ knop in en laat de power knop los als die opstart. Hou de volume + knop nog steeds vast todat je in het stock android recovery menu komt.
-Nu kies je voor update from sd-card en je selecteer de update.zip die op je sd kaart staat.
-Installeer dit bestand en start daarna opnieuw op. Nu zou je clockworkmod recovery moeten hebben.
Het is alsnog gelukt !
Nadat ik het adroid mannetje met gevarendriehoek kreeg, heb ik op home gedrukt.
Daardoor kreeg ik alsnog het Stock recovery menu.
Vervolgens de rest van de stappen doorlopen en inderdaad heb ik nu CWM op mijn QWare Pro 2 !!
Nogmaals mijn hartelijke dank !

Verwijderd

Wwwillem schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:56:
[...]

Ja, ik bedoel /sdcard op je tablet. Die opent als je met de computer verbind.
dus alles er gewoon afgooien?
brick ik de boel dan niet?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:56:
[...]

dus alles er gewoon afgooien?
brick ik de boel dan niet?
We verwachten van een Tweaker wel wat meer eigen initiatief dan dat je hier laat zien. Dit soort dingen zijn al veel vaker besproken. Het is niet de bedoeling dat je hier aan het handje wordt gehouden.

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:07:
[...]

We verwachten van een Tweaker wel wat meer eigen initiatief dan dat je hier laat zien. Dit soort dingen zijn al veel vaker besproken. Het is niet de bedoeling dat je hier aan het handje wordt gehouden.
Kennelijk kun je je niet voorstellen dat mensen die nooit veel getweaked geflashed hebben etc. etc. nieuw met android/linux zijn, enorm onzeker zijn ?

Het doorlezen van ca. 18 paginaas aan vnl. acadabra is in die gevallen niet altijd even ondersteunend.

Handiger zou dan ook zijn dat de topic start Defiance (?) een iets uitgebreidere uitleg maakte. Maar Defiance zie je hier niet meer.

Gusev werkt zich al over de kop dus van hem kun je dat niet vragen.

Verwijderd

Vanavond al veel gelezen in de twee topics over de pro3, Ben echter nitwit wat betreft smartphones en tablets.
Mijn vrouw wil graag een tablet en is aan het kijken naar duurdere modellen. jaja natuurlijk ipad en samsung galaxy. Gaat voornamelijk om handige apps te gebruiken en wat surfen. Na veel gelezen te hebben denk ik dat we qua prijs /kwaliteit moeten gaan voor een pro3. Echter even 2 vraagjes aan de ervaren gebruikers hier.

Kan ik voor surfen beter de 10" nemen ??
Zag iets voorbijkomen over proview ProTab2 XXL en staat nu in een folder hier voor 169,-is dit nu hetzelfde als de pro3 10" Qware of ben ik beter af met een Qware mede gezien door de inmiddels gevonden alternatieve roms e.d. ??

En dan schiet me nog 1 vraag binnen. Waar zit het grote verschil met de huidige duurdere tablets??

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11 13:53
@pemela

Als je gewoon echt een serieuze tablet wilt voor dagelijks gebruik door jezelf en je vrouw dan kan ik je adviseren gewoon een ipad te kopen. Bij een ipad is de hele gebruikservaring gewoon af en tot in de puntjes verzorgd waardoor iedereen er met plezier dagelijks gebruuk van kan maken . Er is een heel ruim aanbod aan hoge kwaliteit apps die allemaal werken. Als je dus een serieus goede en fijne tablet zoekt is de ipad een no-brainer.

Dit is echt totaal niet te vergelijken met een pro3. Ja het is ook een tablet', maar eigenlijk geen volwaardige. Standaard staat er een smartphone OS op, wat zo zijn beperkingen heeft. Dat valt allemaal te tweaken en dat is dan ook precies waar de pro3 ideaal voor is. Het is speelgoed voor tweakers die met veel geklooi en aanpassingen het meeste uit de hardware willen halen.
Dat 'meeste' haalt het nog steeds bij lange na niet bij een ipad. In mijn mening haalt android het sowieso nog niet bij Ios als tablet os, dus vandaar zou ik je ook geen galaxy tab aanraden.

Met de pro 3 krijg je inferieure hardware, goedkope plastic behuizing en scherm. De hardware in de pro3 is al best aardig en daarom dat we hem proberen te tweaken. Maar er zijn genoeg apps en functies die niet werken en verder tweaken nodig hebben. Met een ipad werkt alles out of the box perfect.

Wil je dus meetweaken met die mooie stukje speelgoed en kun je leven met de gebreken: welkom!
Wil je een fijne werkende tablet zonder zorgen: iPad!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 01:52
RoD schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:07:
[...]

Ik ben het met jjurjen eens, soms is zoeken niet voldoende en kan zelf ingewikkelder maken dan nodig is. Daar bij moet het eens stoppen met die onzin quotes van "We verwachten van een Tweaker wel wat meer eigen initiatief dan dat je hier laat zien" ik word die mentaliteit een beetje beu. Laat het gewoon gaan, er heeft niemand last van tenzij ze het 4 keer gaan vragen in een half uur. Daarbij is het maar de vraag of het een “echt” tweaker is. Leven en laten leven.

Niet iedereen weet van alles even veel of even goed. Ik ben totaal geen first timer met al dit maar ik heb pas sinds een maand of 7-8 mijn eerste android. En ik kan je vertellen, dat je in het begin wel even een paar keer slik als je met dit soort dingen bezig bent. Dus ja ik vind het niet raar dat iemand dit vraagt met een topic met ruim 1800 reacties.

Dus a.u.b. begin niet meteen te schreeuwen als het niet helemaal volgens de regels gaat. Zelf heb ik soms ook het gevoel als of ik op me tenen moet lopen. Geloof mij ik ben niet de enige die hier zo over denkt en hoe professioneel dit allemaal moet lijken, is het gros van de mensen hier voor vermaak.

Ik hoop niet dat ik je hier mee persoonlijk mee heb geraakt, want het is een beleid dat hier op heel tweakers heers. Voor mij ook de reden dat ik zo min mogelijk probeert te posten hier.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:55

philipnorth

Zeg maar Danny

MrBreaker schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:20:
Kan iemand meer info posten over deze tablet:

http://online.kruidvat.nl/product/67014/Android23TabletPC.html

Zoals wat is het merk van deze tablet, past er een Qware ROM/custom Qware-rom op? Is er standaard Android market toegang? Is die default geroot? Enz.

Of is het precies dezelfde als de Qware op wat cosmetische wijzigingen na?

Bij voorbaat dank!
Gisteren er 1tje weten te bemachtigen bij de lokale kruidvat, staan er ook nog 2 in bestelling online.
Heb er nog niet veel mee gedaan (deze is voor vriendin) maar kan iig deels antwoord geven:

Merk tablet: Cherry Mobile
Qware/Custom rom: ja, zoals door MeFrank hier in topic ook al vermeld, wel problemen met camera. Heb dit zelf nog niet getest, heb alleen nog de stock rom draaien.

Standaard Market: ja.
Root: Nee, volgens mij niet (maar moet wel zeggen, weinig tot geen Android ervaring, dus ook niet echt naar gekeken ofzo).

Wij hebben voor deze tablet gekozen aangezien we voor de Qware wilden gaan, en deze zowel in winkels als online niet te verkrijgen was, en deze qua hardware (specs) en uiterlijk overeenkomt met de Qware.

Verdere ervaringen tot nu toe:
Youtube app: werkt prima, ff snel paar filmpjes gekeken die m'n dochter normaal op de telefoons/laptop bekijkt, zag er prima uit allemaal.
Market: Standaard market, paar dingen gedownload.
Browsen: gaat redelijk soepel allemaal, scrollen gaat prima, zoom ook. Heb ff snel gekeken op tweakers en fok, zag er allemaal prima uit. Verder nog niet echt avondje zitten surfen ofzo.
Games: nog niet heel veel geprobeerd, maar de titels waar het in ons huis om ging draaien (tot nu toe) erg goed en soepel:
Angry Birds - vloeiende bewegingen, geen haperingen gezien tot nu toe. Scherm reageert ook goed.
WordFeud - speelt prima, best een verademing, een groter scherm om op te spelen.
Plants vs Zombies - Speelt vloeiend, geen haperingen, alhoewel ik zeker benieuwd ben hoe dat tegen het einde is met meer speciale planten. (mensen die het spelen snappen ws wel wat ik bedoel.)

Overall tot nu toe: erg tevreden, zeker voor dit geld. Ideaal apparaat om lekker op de bank beetje te gamen, ff snel op internet te kijken, onderweg/op vakantie voor filmpjes voor onszelf/dochter. Ik ga m ws ook wel in gebruik genomen worden als remote voor Xbmc.

We zullen vast nog wel tegen beperkingen aanlopen, maar dat doen we uiteindelijk met alles wel :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:05
philipnorth schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:31:
[...]

Gisteren er 1tje weten te bemachtigen bij de lokale kruidvat, staan er ook nog 2 in bestelling online.
Heb er nog niet veel mee gedaan (deze is voor vriendin) maar kan iig deels antwoord geven:

Merk tablet: Cherry Mobile
Qware/Custom rom: ja, zoals door MeFrank hier in topic ook al vermeld, wel problemen met camera. Heb dit zelf nog niet getest, heb alleen nog de stock rom draaien.

Standaard Market: ja.
Root: Nee, volgens mij niet (maar moet wel zeggen, weinig tot geen Android ervaring, dus ook niet echt naar gekeken ofzo).

Wij hebben voor deze tablet gekozen aangezien we voor de Qware wilden gaan, en deze zowel in winkels als online niet te verkrijgen was, en deze qua hardware (specs) en uiterlijk overeenkomt met de Qware.

Verdere ervaringen tot nu toe:
Youtube app: werkt prima, ff snel paar filmpjes gekeken die m'n dochter normaal op de telefoons/laptop bekijkt, zag er prima uit allemaal.
Market: Standaard market, paar dingen gedownload.
Browsen: gaat redelijk soepel allemaal, scrollen gaat prima, zoom ook. Heb ff snel gekeken op tweakers en fok, zag er allemaal prima uit. Verder nog niet echt avondje zitten surfen ofzo.
Games: nog niet heel veel geprobeerd, maar de titels waar het in ons huis om ging draaien (tot nu toe) erg goed en soepel:
Angry Birds - vloeiende bewegingen, geen haperingen gezien tot nu toe. Scherm reageert ook goed.
WordFeud - speelt prima, best een verademing, een groter scherm om op te spelen.
Plants vs Zombies - Speelt vloeiend, geen haperingen, alhoewel ik zeker benieuwd ben hoe dat tegen het einde is met meer speciale planten. (mensen die het spelen snappen ws wel wat ik bedoel.)

Overall tot nu toe: erg tevreden, zeker voor dit geld. Ideaal apparaat om lekker op de bank beetje te gamen, ff snel op internet te kijken, onderweg/op vakantie voor filmpjes voor onszelf/dochter. Ik ga m ws ook wel in gebruik genomen worden als remote voor Xbmc.

We zullen vast nog wel tegen beperkingen aanlopen, maar dat doen we uiteindelijk met alles wel :)
Klinkt allemaal veelbelovend. Ik ga zo ff naar de Kruidvat (3 vestigingen) in Groningen. Gisteren wilden ze niet verkopen. :(

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26
cmegens schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:58:
@pemela

Als je gewoon echt een serieuze tablet wilt voor dagelijks gebruik door jezelf en je vrouw dan kan ik je adviseren gewoon een ipad te kopen....<heel verhaal>
Ja dat kan ik zeker onderschrijven. De ervaring op zo'n goedkoop tabletje komt niet eens in de buurt van een iPad of een goede Android tablet. Als je vrouwtje serieus voor een iPad of Galaxy wil gaan, meteen doen! Meestal zijn het juist de vrouwen die het teveel geld vinden (te hoge WAF weet je wel ;)), dus prijs jezelf gelukkig! De prijs/kwaliteit-verhouding van zo'n QWare geval is natuurlijk hartstikke goed, maar je ziet aan alles dat het een goedkoop ding is. Met name is het scherm heeft erg slechts zwartwaardes en naar mijn mening vrij slechte kleuren. De behuizing is van goedkoop, buigbaar plastic. En op mijn QWare (stock) lopen me apps wat te vaak vast. Niet echt iets voor de vrouw dus!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Ik zal stiekem iets verklappen...ik had voordat ik deze tablet had nog _nooit_ met Android "gespeeld". Honestly :) .

Heel veel googlen, en wat common sense. Maar idd laten we deze discussie gewoon afsluiten. Gebruik de search van dit topic, maar vooral ook de vorige. Mocht je daar niet wijzer van worden, dan kan je uiteraard gewoon je vraag stellen in dit topic.

Even een lijstje:

Ice Cream Sandwich
- Sowieso voor de Kevin-versie gaan en niet voor de Neutral. De Kevin heeft o.a. meer opslagruimte voor apps.
- De officiële Chinese Momo9 Android 4.0 release == Kevin-versie. Uiteraard met de Chinese bloatware erbij. Again, ga voor de Kevin-versie.
- Flash werkt op nog geen een Ice Cream Sandwich release voor de Pro 3 (correct me if I'm wrong).
- De grafische drivers, die overigens wel in de Ice Cream Sandwich ROMs zitten, lijken nog niet optimaal te werken. O.a. te zien aan een wat stroperige GUI.
- Overall wat trager dan de Gingerbread ROM, maar uiteraard mooier.
- Standaard werkende Market

Verwacht vanavond of morgen een custom 4.0.1 ICS ROM van Peter en mij :). Of hier heel veel verschil in zit t.o.v. de Kevin ROM mag je zelf beoordelen. Iig hebben we geprobeerd om zo veel mogelijk bloatware te verwijderen. Het wachten is op een officiële 4.0.3 ICS ROM waar de grafische drivers optimaal benut worden. De custom ICS ROM is met name opgesteld om uit te zoeken hoe een custom ROM voor ICS gemaakt moet worden.

Gingerbread
- Officiële Qware ROM is al erg bruikbaar en loopt soepel.
- Custom ROM v.0.3.1 is nog ‘ietsje’ sneller en de Market bevat meer apps vergeleken met de officiele Qware ROM.
- De custom ROM v0.3.1 bevat geen telefoon gerelateerde zaken, wat o.a. inhoudt dat 3G modules het niet out-of-the-box doen. Beetje jammer, maar een concessie moest gemaakt worden.
- Voor dagelijks gebruik adviseer ik om de custom ROM v.0.3.1 te gebruiken. Persoonlijk gebruik ik het ding al lang niet meer dagelijks. Nou ja, alleen om te testen :P

Verwijderd

Gusev schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:51:
Ik zal stiekem iets verklappen...ik had voordat ik deze tablet had nog _nooit_ met Android "gespeeld". Honestly :) .
.....Verwacht vanavond of morgen een custom 4.0.1 ICS ROM van Peter en mij :). Of hier heel veel verschil in zit t.o.v. de Kevin ROM mag je zelf beoordelen. Iig hebben we geprobeerd om zo veel mogelijk bloatware te verwijderen. Het wachten is op een officiële 4.0.3 ICS ROM waar de grafische drivers optimaal benut worden. De custom ICS ROM is met name opgesteld om uit te zoeken hoe een custom ROM voor ICS gemaakt moet worden.
.....
Kijk, dat zijn de betere berichten ;) .
Ik volg dit forum al een tijdje en krijg steeds meer respect voor jou en peter _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .
Kun je al iets meer vertellen over de nieuw te releasen Mali400-driver? wat zou het toch mooi zijn als deze ook in de custom ROM terecht komt....

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-11 16:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:26:
Vanavond al veel gelezen in de twee topics over de pro3, Ben echter nitwit wat betreft smartphones en tablets.
Mijn vrouw wil graag een tablet en is aan het kijken naar duurdere modellen. jaja natuurlijk ipad en samsung galaxy. Gaat voornamelijk om handige apps te gebruiken en wat surfen. Na veel gelezen te hebben denk ik dat we qua prijs /kwaliteit moeten gaan voor een pro3. Echter even 2 vraagjes aan de ervaren gebruikers hier.

Kan ik voor surfen beter de 10" nemen ??
Zag iets voorbijkomen over proview ProTab2 XXL en staat nu in een folder hier voor 169,-is dit nu hetzelfde als de pro3 10" Qware of ben ik beter af met een Qware mede gezien door de inmiddels gevonden alternatieve roms e.d. ??

En dan schiet me nog 1 vraag binnen. Waar zit het grote verschil met de huidige duurdere tablets??
Mijn vrouw is heel tevreden met haar QWare Pro3 7". Ze gebruikt hem dagelijk voor internetten op de bank en wat Android spelletjes spelen.

Natuurlijk is een iPad/Galaxy Tab een heel stuk beter gebouwd, maar daar is de prijs ook naar. Op kantoor hebben we ook een Samsung Galaxy Tab 8.9 liggen, maar ook die vind ik vrij traag/sloom aanvoelen. Ik heb ook wel eens met een iPad gespeelt, maar die voelde wat dat betreft wel behoorlijk sneller aan.

Het grote verschil tussen de QWare Pro3 is de bouwkwaliteit. De Pro3 is allemaal plastic en Samsung Galaxy Tab/iPad zijn andere materialen, en zijn ook behoorlijk dunner. Of jij het verschil in prijs waard vindt kan jij alleen bepalen natuurlijk ;)

Hail to the king baby!

Verwijderd

Gusev schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Gingerbread neem ik aan? En waarom zou je recovery.img, system.img bImage en root.img willen hebben?

GB update.zip ziet er nu qua structuur zo uit:
code:
1
2
3
MANIFEST map (kan je uit mijn custom v0.3.1 ROM halen)
/system/ map (te vinden in system.ext4.tar)
boot.cpio te creeren door een commando los te laten op boot.img die (VOLGENS MIJ) te vinden is in boot.ext.tar

edit: tijdens het typen kwam ik erachter dat je misschien .tar bestanden niet kunt openen?! Bedoel je dat soms...
Gusev,
Het gaat inderdaad om GB,
Ik kan de tar bestanden openen dat is niet het probleem. Het probleem is dat crane_pack om de image files vraagt en de backup in ext4.tar formaat zijn. Als ik deze bestanden henoem naar .img geeft het programma geen problemen. Echter mis ik de dan nog de root.img ( van de android OS) en bimage (van de kernel)

Ik wil proberen om de settings welke met crane_pack aangepast kunnen worden te verwerken in een custom rom om de performance te vergroten.

Indien de benodigde bestanden ook voor nieuwere kernels en OS (ICS) beschikbaar zijn zou het mogelijk daar ook kunnen werken.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:16:
[...]

Handiger zou dan ook zijn dat de topic start Defiance (?) een iets uitgebreidere uitleg maakte. Maar Defiance zie je hier niet meer.
Ten eerste, leer eens lezen? 90% van de mensen kan vooruit met de TS, waarom jij dan niet?

Ten tweede, wie ben jij om mij aan te spreken of ik hier wel of niet ben, fyfi ben ik met de mali / touchscreen drivers bezig , en dat kost VEEL tijd, dus wie ben jij om mij te zeggen dat ik te weinig input geef?, ik wist trouwens niet dat ik jou verplicht was te verschijnen op jouw commando.

Ten derde , als je alles zo goed en beter weet, waar blijft jouw input?

Ten vierde spreekt een mod je op je gedrag aan, en dan ligt het alsnog aan ons en aan de mod? wellicht is jou intelligentie niet voldoende voor T.net (no offense) , hier verwachten we eigen inzet.

Last but not least, als jij denkt "Tweaker" genoeg te zijn om te rommelen met custom images, mogen wij ook op zn minst verwachten dat jij logisch kan nadenken !

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-01-2012 12:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
@rsajanssens

Crane_pack is helaas niet compatibel met alle A10 tablets. Ik neem aan dat je de versie hebt gebruikt die bij de Novo7 sources zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-01-2012 12:27 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:25:
@rsajanssens

Crane_pack is helaas niet compatibel met alle A10 tablets. Ik neem aan dat je de versie hebt gebruikt die bij de Novo7 sources zitten?
Ja volgens mij wel. De link was in deze thead aangegeven. Er zijn verschillende settings en mij lijkt de evb setting bij onze hardware te horen. Als we onze device specifieke kernel en OS files gebruiken zou het toch moeten werken lijkt me. Alleen kan ik het niet proberen omdat ik files mis.

Is er een metrode om ze uit de stock image te halen?

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11 13:52
ik heb enkele films en series op een sd kaartje gezet maar als ik deze afspeeld staat bij de ondertiteling het nr van de ondertiteling( dit begint dus gewoon bij 1 en gaat steeds verder) en het staat onder de ondertiteling

ik vind dit erg vervelend, heeft iemand hier tips voor?

Ik speel het af met mx player, met de std player is dit ook zo

en met hardcoded subs is het wel goed

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 17:59
Net ook een Pro3 gehaald in het Kruidvat - merk = cherry

Ondertussen al de nieuwste Qware image opstaan.

Ik dacht de qware pro 3 custom rom v03_1 te flashen maar ik zie de Clockwork recovery files niet staan in de startpost? Heeft iemand een mirror?

Best wel onder de indruk van dit device! gebruik momenteel een HD2 met een ICS beta - deze doet het even goed op 2.3.4. Kan niet wachten op Gusev's ICS build!

Frag_Zero

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Ja volgens mij wel. De link was in deze thead aangegeven. Er zijn verschillende settings en mij lijkt de evb setting bij onze hardware te horen. Als we onze device specifieke kernel en OS files gebruiken zou het toch moeten werken lijkt me. Alleen kan ik het niet proberen omdat ik files mis.

Is er een metrode om ze uit de stock image te halen?
Compile from source :)
Maar hoe dan ook is ClockworkMod op dit moment gemakkelijker.

• LuPo
Naar aanleiding van dit filmpje YouTube: Intertoys QWare 7 inch Tablet PC Pro 3 review heb ik ook het benchmark-programma Quadrant Standard gedownload. De system information is exact gelijk aan de system information van de Qware 7" Pro 3. Ik kwam uiteindelijk op een score van 1831 (terwijl hij in zijn test op 1665 komt). Komt vast omdat ik er nog heel weinig apps heb geïnstalleerd. :D

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
LuPo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:40:
Komt vast omdat ik er nog heel weinig apps heb geïnstalleerd. :D
Plus waarschijnlijk ook vanwege het feit dat Quadrant de meest brakke benchmark app éver is :)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:43:
[...]

Plus waarschijnlijk ook vanwege het feit dat Quadrant de meest brakke benchmark app éver is :)
yup, beter een ander benchmark programma gebruiken :D

• Petervanakelyen
AnTuTu, bijvoorbeeld :)

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-01-2012 14:54 ]

• Brad Pitt
Vellamo is ook wel een leuke, maar die werkt niet op elke Rom even lekker op de Pro3 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 24-01-2012 14:57 ]

• Safariking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-10 20:51
OcGuru schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:17:
Yarvik 250 rom draait redelijk op mijn pro2. Alleen jammer dat auto rotating niet helemaal werkt :(

Drukplekken heb ik ook op mn lcd. Volgens mij hebben meer mensen dat hier. Is gewoon de (slechte) kwaliteit van de behuizing oid.
welke rom kan je een linkje posten?

• tes-com
  • Laatst online: 28-09-2022
Hallo,

Heb een raar probleem met de KEVIN Rom. tijdens het werken op de tablet springt hij iederekeer terug naar het begin scherm.

Heeft iemand anders daar ook last van ?

En zoja is er een oplossing ?

• Brad Pitt
tes-com schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:14:
Heb een raar probleem met de KEVIN Rom. tijdens het werken op de tablet springt hij iederekeer terug naar het begin scherm.

Heeft iemand anders daar ook last van ?

En zoja is er een oplossing ?
Dat is tot nu toe (i.i.g. bij mij) bij elke Rom zo geweest. Echt waanzinnig irritant. Oplossing is andere tablet halen. Als in echt een geheel andere tablet. Niet ruilen dus, want de volgende zal het waarschijnlijk ook wel weer gewoon hebben. Dat het paneel een andere plek denkt te detecteren als waar je hebt gedrukt is ook zoiets.

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02

OcGuru

Giulietta Qv

Bl44t

• Safariking

Verwijderd

Heren,

Bedankt voor de feedback. Denk dat we dan toch voor een ipad zullen gaan. Ik vind het zelf wel leuk om af en toe met dit soort dingen te rommelen maar mijn vrouw moet er niks van hebben en wil gewoon iets wat goed werkt en waar op simpele manier alles mee kan. Zien dus af van de pro3 en gaan voor de ipad.

Nogmaals bedankt voor de feedback.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:24:
Heren,

Bedankt voor de feedback. Denk dat we dan toch voor een ipad zullen gaan. Ik vind het zelf wel leuk om af en toe met dit soort dingen te rommelen maar mijn vrouw moet er niks van hebben en wil gewoon iets wat goed werkt en waar op simpele manier alles mee kan. Zien dus af van de pro3 en gaan voor de ipad.

Nogmaals bedankt voor de feedback.
Buiten het feit dat het kwalitatief uiteraard een groot verschil is, ga je nu wel direct ook voor een ander OS he.

Mijn zoontje van 3 heeft de Pro3 al helemaal naar z'n hand gezet en begrijpt alles. Startmenu, opstarten van spelletjes en ook spelen en films kijken.

Dus het is echt wel een simpel apparaat. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:19
Dus het is echt wel een simpel apparaat. :)
Helemaal dummy-proof!, bijna een Apple! :*)

Grtz Mike

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02

OcGuru

Giulietta Qv

Safariking schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:02:
[...]

jups die had ik gevonden soorry maar die werkt niet
Bij mij deedt hij het ook niet in 1 keer. 2x geflasht en daarna niks wipe'en.

Bl44t

• Safariking
OcGuru schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Bij mij deedt hij het ook niet in 1 keer. 2x geflasht en daarna niks wipe'en.
doet die het ook beter sneller draai je daar nu nog steeds op bevalt die rom?

• Smarron
  • Laatst online: 16:45

Smarron

The bend

MikeTheBike schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:38:
Helemaal dummy-proof!, bijna een Apple! :*)

Grtz Mike
Hmmm ... Je hebt nog gelijk ook. En ik wil helemaal geen Apple! 8)7

De 1e dag wel anti-humor: Ik zit achter de PC, ineens komt er een emailtje van Android Market binnen met: Bedankt voor uw ankoop. Ik keek rechts naar mijn telefoon, links naar mijn Transformer. Ik had toch echt niks gekocht. Kijk ik achterom, zit die kleine van mij in een racespelletje en maar te drukken op de knopjes. Bleek hij in-game punten te hebben aangekocht voor € 7,99 !!! :X

Met My Backup Pro maar even een backup gemaakt, zodat ik die punten mooi op de Transformer kan gebruiken. Moet er toch wat mee.

Nu heb ik hem standaard in Flight mode staan, dat gebeurt mij niet nog een keer!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 20:47

SaN

Het dropbox linkje uit de startpost naar de gusev rom is dood. Heeft iemand nog een andere link?

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:23:
[...]

Ten eerste, leer eens lezen? 90% van de mensen kan vooruit met de TS, waarom jij dan niet?
Ten eerste, leer -zelf ook eens- lezen, nl ik -stel vast- dat je jou hier nooit meer ziet. Wie zegt dat ik niet vooruit kan met de TS. Ik reageer hier nl. n.a.v. feit een onzeker iemand hier weer eens op een m.i. wat betweterige wordt aangesproken. Beter lezen honey.
Ten tweede, wie ben jij om mij aan te spreken of ik hier wel of niet ben, fyfi ben ik met de mali / touchscreen drivers bezig , en dat kost VEEL tijd, dus wie ben jij om mij te zeggen dat ik te weinig input geef?, ik wist trouwens niet dat ik jou verplicht was te verschijnen op jouw commando.
Ten tweede, wie ben ik ? (een alleenstaande vrouw van 65 die geen man of kinderen heeft die voor haar een tab tweaken waarna zij lekker op de bank kan zitten wordfeud-en etc. en nadat een zg. tweaker mijn windows naar de gallemiezen hielp bij puppylinux belandde en middels klap hier, return daar een heel klein beetje met linux leerde omgaan, maar android is nog te farfetched voor mij).

.... voorts "ik spreek jou niet aan" (lezen; anders was het "@def, hee waar blijf je nou ?"), "ik stel vast" etc.

En trouwens het is mijn indruk dat hier om de haverklap mensen elkaar "aanspreken".

Zou - ik jou te menen mogen aanspreken is dat mijn recht, en jouw recht om mij te weerspreken. Echer ik "sprak jou helemaal niet aan" maar "stelde vast".

.... voorts "wie zegt dat jij mij verplicht bent om te verschijnen op mijn commando" ?.

Waar staat dat, of lees ik (of misschien jijzelf wel ?) weer niet goed, of draaft er iemand heel erg door ?
Ten derde , als je alles zo goed en beter weet, waar blijft jouw input?
Ten derde, waar staat, dan wel waaruit blijkt dat ik meen "alles zo goed en beter te weten" ?
Lees ik -weer- niet goed ?
Ten vierde spreekt een mod je op je gedrag aan, en dan ligt het alsnog aan ons en aan de mod? wellicht is jou intelligentie niet voldoende voor T.net (no offense) , hier verwachten we eigen inzet.
Ten vierde: Idd is mijn intelligentie ontoereikend "voor T. net" om bovenstaande zinsopbouw te kunnen begrijpen. Nee ik voel me niet beledigd.
Last but not least, als jij denkt "Tweaker" genoeg te zijn om te rommelen met custom images, mogen wij ook op zn minst verwachten dat jij logisch kan nadenken !
Tenslotte, wie zegt dat ik me "Tweaker" voel, wast maar maar. Nja, en logisch nadenken, laat staan begrijpend lezen, gaat mij boven de pet. 8)7 So sorry.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 20:41
DeFiNL schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Dat heb ik gezien inderdaad, met source bedoel je de rom source?

Zou dit bijvoorbeeld in de Gusev rom ingebakken kunnen worden? Of is het mogelijk om de fstab aan te passen zodat het wel op de gewenste manier gemount wordt? Met adb heb je iig toegang tot mount en demount maar ik heb nog niet geprobeerd dit aan te passen.
Is het iemand al gelukt om software te installeren in /mnt/extern_sd? Als ik /etc/vold.fstab bekijk moet het gewoon mogelijk om die 2 mountpoints te switchen, danwel de nandh naar een logischere locatie te mounten (wat is een logischere?/is ie te 'versmelten' met mijn systeempartitie?). Of maak ik het mij nu onnodig moeilijk? (dit is mijn eerste ervaring met android)

[ Voor 4% gewijzigd door NESFreak op 24-01-2012 23:22 ]

Verwijderd

Vraagje even over het toetsenbord voor de pro3 7 inch. Heb alles doorzocht maar over het onderstaande niets gevonden. Het is dus het beroemde mapje-met-toetsenbord en gekocht bij de Intertoys. Ik lees dat hij het bij sommige mensen wel doet en bij anderen niet. Bij mij doet hij het half. Sommige standaardfuncties doet hij niets mee (alt-del bijvoorbeeld) en andere werken prima (accenten boven letters plaatsen). Ook de numlock doet het weer niet (in numlockstand geven de betreffende toetsen helemaal geen sjoege) maar bijvoorbeeld alt-spatie geeft wel de bijzondere tekens. De tekens ~en `doen het ook niet. Ook krijg ik de home en end functie niet aan de praat (zou met alt moeten werken, maar helaas). Omdat het tablet (pro3 7 inch) verder prima werkt en wegens geen ervaring, geen dapperheid in de richting van een custom rom er op zetten van mij verwachten. Is er nog een andere mogelijkheid???

Zucht, nog niemand een idee? Over dit half-werkende toetsenbord? In windows zou ik zeggen: andere driver, maar ja, dit is android...
Andere vraag: ook ik zit met een batterijverbruik van maar liefst 77-78% voor mobiel stand-by. Hoe is het nu met die discussie, behalve complete nieuwe custom-roms (durf ik niet) en het weggooien van phone-bestanden waarna hij alsmaar reset? Beter maar neerleggen bij halfbakken besturingssysteem?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 20:29 . Reden: Vraag nog niet beantwoord gezien, batterijverbruik nog niet afgehandeld volgens mij en ook nieuwsgierig naar ]

• BossJamie NL
  • Laatst online: 05-07-2022

BossJamie NL

Iemand moet de baas spelen.

Hey,

Volg het topic ook al sinds het begin, ben zelf ook al een tijdje met ICS aan het tweaken, maar liep net tegen een probleempje aan.
Als ik bijv. winamp of de standaard muziek app gebruik, ziet hij mijn ext sd niet, ook niet met de winamp root optie, erg vervelend. Iemand een simpele oplossing of moet echt de ext-sd anders gemount worden, mijn collectie past dus echt niet op de internal flash..

edit:
De standaard gallerij app ook niet trouwens.

edit2:

Heb wel de ext sd kunnen benaderen via /mnt/extsd/ in de root optie van winamp, maar hij voegt nog niks toe aan de mediabibliotheek

[ Voor 19% gewijzigd door BossJamie NL op 25-01-2012 12:13 ]

Cherry Mobility m677 7" - Qware Pro 3 7"

• Wes71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik heb even een vraagje, ik ben redelijk bekent met rooten en custom rom's. nu vraag me af. kun je ook een custom phone rom op de qware zetten? omdat er ook een phone rom op staat?
gaat om qware pro 3, 7 inch tablet.
alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Wes71 op 25-01-2012 12:25 ]

• BossJamie NL

BossJamie NL

Wes71 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:25:
Ik heb even een vraagje, ik ben redelijk bekent met rooten en custom rom's. nu vraag me af. kun je ook een custom phone rom op de qware zetten? omdat er ook een phone rom op staat?
alvast bedankt!
Deze tablet komt gewoon met eigen hardware en een eigen gemaakte rom.
Er is geen telefoon equivalent, oftewel geen telefoon rom.

Verwijderd

@Gusev,
jij had toch van ployer te horen gekregen dat ze werkten aan een 4.0.3 rom of is het misschien een fout in de communicatie geweest en komt deze er niet?
aangezien ze mooi aankondigen op de chinese site dat ze android 4.0 op de momo9c hebben (de firmware met al die chinese troep erop)
^ Ze waren juist _niet_ bezig met 4.0.3, maar met 4.0.1. En die is dus inmiddels gereleased...

Verwijderd

hmm,ik hoop maar dan dat het hier niet bij blijft :P

• Safariking
@Gusev yeeey er is toch een CWM recovery voor de Pro 2 CWM v5.0.2.6

• Justin2000
  • Laatst online: 10:11
Wat voor sd kaart word goed ondersteunt door de Kruidvat variant?
Zal dan zo nog één bestellen.

PV opbrengst

• Brad Pitt
Justin2000 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:51:
Gewoon alle MicroSDHC kaartjes.

• tes-com
  • Laatst online: 28-09-2022
Sorry hier ben ik het niet mee eens heb dit met de orginele rom nooit gehad iemand anders een idee.

• Safariking
tes-com schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:54:
[...]

Sorry hier ben ik het niet mee eens heb dit met de orginele rom nooit gehad iemand anders een idee.
wat zoek je dan en is het voor de pro 2 of 3

• LuPo
Justin2000 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:51:
Zal dan zo nog één bestellen.
Tot nu toe hier nog ruimte genoeg (alleen met apps bezig geweest). Zodra je er films en muziek op gaat zetten zal hij sneller vol raken gok ik. :P

Die nieuwe Android-versie (ICS) is wel erg leuk. Maakt het gelijk nòg een leukere tablet. :)

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
Ik kan met zekerheid bevestigen dat er binnenkort een Pro 4 aan komt, momenteel wordt de pro 3 nog verkocht, maar die gaat er binnenkort uit. Naar alle waarschijnlijkheid betreft het hier de pro 3 7" omdat de 10" pro 3 nog aardig nieuw is. Verdere informatie met betrekking tot specificaties of een releasedatum is nog niet bekend, slechts een ding is zeker, de Pro 4 draait op ICS.

"Hodor"- Hodor

• Justin2000
  • Laatst online: 10:11
LuPo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:40:
[...]

Tot nu toe hier nog ruimte genoeg (alleen met apps bezig geweest). Zodra je er films en muziek op gaat zetten zal hij sneller vol raken gok ik. :P

Die nieuwe Android-versie (ICS) is wel erg leuk. Maakt het gelijk nòg een leukere tablet. :)
Ik heb hem binnen, moet zeggen dat ik hem snel genoeg vind, scherm is niet hoogwaardig, maar voor dat geld hoor je mij niet klagen.

Ik zal proberen ICS vanavond er nog op te zetten (geen sd voor nodig toch?)

PV opbrengst

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend de Kevin Rom op de Pro3 gezet, ben hier super tevreden mee, maar ik krijg b.v. Funny Widget of Beautiful Widget niet aan het draaien ligt dit aan de Kevin Rom? Bij de orginle Rom had ik hier geen problemen mee, weet iemand raad? Of kan ik op een andere manier het HTC uiterlijk krijgen.

• Safariking
probeer asphalt 5 en assassin's creed altairs chronicles is uit op de pro 2 draait als een helmeltje

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 22:18
is die kevin ICS ook geschikt voor de 10"?

Ik heb nu de rom van ployer gepakt, alleen ik loop steeds tegen de max schijfruimte aan.. erg vervelend.
is er ook al een 4.0.3 voor de 10"?
zo ja, waar kan ik die vinden

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• LuPo
Justin2000 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Ik heb hem binnen, moet zeggen dat ik hem snel genoeg vind, scherm is niet hoogwaardig, maar voor dat geld hoor je mij niet klagen.

Ik zal proberen ICS vanavond er nog op te zetten (geen sd voor nodig toch?)
Nee geen SD kaart nodig. Volg gewoon deze stappen:
Installeer LiveSuitPack.exe die te vinden is in de LiveSuit.zip
Ga niet alvast de driver installeren uit de UsbDriver map als je op Windows Vista/7 zit! Als je op Windows XP zit moet je ff op het bestand drvinstaller_X86.exe, te vinden nadat je LiveSuitPack.exe hebt geinstalleerd, dubbelklikken om de drivers te installeren. Onder Windows Vista/7 gebeurt dit namelijk automatisch.
Zorg dat de tablet geheel uit staat en niet aan je pc is gekoppeld via USB voordat je nu verder gaat! zet hem voor de zekerheid uit door de powerknop 20 sec vast te houden.
Start de LiveSuit.exe applicatie die je hebt uitgepakt. Let vooral niet op de interface of de Chengelse teksten
Kies format
Blader naar de Kevin firmware file MOMO9C-4-Kevin.img, die je eerder hebt uitgepakt. en druk op OK.
Ga nu vooral NIET op Finish drukken, want anders mag je weer opnieuw beginnen :)
Met op je PC de LiveSuit applicatie openstaande, en het venster met het knopje Finish ga je nu de tablet aanzetten.
Houd de VOL+ ingedrukt en koppel je tablet aan je PC via USB. Gebruik aub de meegeleverde USB kabel om geen onnodige problemen te krijgen. Laat de VOL+ knop niet los tijdens het aansluiten van de USB! Het makkelijkste is om ff de USB kabel alvast aan je PC aan te sluiten, en vervolgens alleen de mini USB uiteinde in je tablet te stoppen.
Terwijl je de VOL+ knop nog steeds ingedrukt hebt, 6x achter elkaar op de powerknop.
Je zal een geluidje horen op je PC (als de speakers aan staan :P)
Even geduld. Als het flashen klaar is zal je een pop-up scherm met een gele driehoek en een uitroepteken zien. Dat is goed :P . Druk op OK, sluit LiveSuit af door op de meest rechtse knop de klikken, de deur, en start je tablet op door een paar seconden op de aan knop te drukken.
Et voila, je hebt een tablet alsof die net uit de fabriek is komen rollen!
LiveSuitPack voor Cherry M-677 vind je hier. De Android 4.0.1 ICS-rom vind je hier.

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:18:
Ik heb afgelopen weekend de Kevin Rom op de Pro3 gezet, ben hier super tevreden mee, maar ik krijg b.v. Funny Widget of Beautiful Widget niet aan het draaien ligt dit aan de Kevin Rom? Bij de orginle Rom had ik hier geen problemen mee, weet iemand raad? Of kan ik op een andere manier het HTC uiterlijk krijgen.
Dan is er toch iets niet goed gegaan want ik heb BW wel gewoon draaien zonder problemen op Kevin. Toch begin ik mij een klein beetje te storen aan die rode rand elke keer als hij iets bevestigd. Maar ach, de voordelen zijn groter :) .

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat is eigenlijk de meest gangbare of simpele manier om je apps en settings enzo zo volledig mogelijk te backuppen en restoren op een andere rom of device?

Titanium Backup?
Is er ook een backup app die je settings terugzet, maar ipv je apps terug te kopieren gewoon de downloads opnieuw triggert? Pro2/Pro3/Mobiel hebben bijvoorbeeld andere hardware en krijgen dan een andere versie volgens mij.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

chrisr5gt schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:02:
[...]

Dan is er toch iets niet goed gegaan want ik heb BW wel gewoon draaien zonder problemen op Kevin. Toch begin ik mij een klein beetje te storen aan die rode rand elke keer als hij iets bevestigd. Maar ach, de voordelen zijn groter :) .
Dat is vreemd ik heb geen rode rand voor bevesteging bij Kevin ook nooit gehad misschien een reflash proberen?

• BossJamie NL

BossJamie NL

Sando schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:08:
Wat is eigenlijk de meest gangbare of simpele manier om je apps en settings enzo zo volledig mogelijk te backuppen en restoren op een andere rom of device?

Titanium Backup?
Is er ook een backup app die je settings terugzet, maar ipv je apps terug te kopieren gewoon de downloads opnieuw triggert? Pro2/Pro3/Mobiel hebben bijvoorbeeld andere hardware en krijgen dan een andere versie volgens mij.
MyBackup is momenteel de enige die goed werkt met ICS.
Helaas ook niet optimaal, aangezien 2.3 en 4.01 nou eenmaal heel erg anders zijn.
Dus verwacht geen wonderen.

• BossJamie NL

BossJamie NL

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Dat is vreemd ik heb geen rode rand voor bevesteging bij Kevin ook nooit gehad misschien een reflash proberen?
Dit komt als je perongeluk een keer in de dev opties bent gekomen, en iets hebt aangevinkt.
Ookal vink je het uit, het blijft. Opnieuw flashen is de oplossing.

Zoals beloofd, bij deze de custom ICS ROM voor de Pro 3:

http://dl.dropbox.com/u/16819565/custom_rom/ics/ics-pro3.zip

Er is eigenlijk niet heel veel spannends aan veranderd. Out-of-the-box heb je er het meeste aan. Voor de mensen die Kevin al hebben gecustomized (zoals ik zelf) is het misschien niet eens de moeite waard om m te installeren.

Het wachten is op optimized GPU drivers (van bv. Momo).

Dit is voor mij voorlopig ook meteen de laatste custom ROM. Heel veel dank aan Peter, die de ROM daadwerkelijk werkend heeft gemaakt :) .

• BossJamie NL

BossJamie NL

Gusev schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:53:
Is er ook een CWM gecompiled ondertussen? anders hebben we er niet veel aan 8)7

Kan ook zijn dat ik iets over het hoofd zie..

• Sh4d0w
  • Laatst online: 09-12-2023
BossJamie NL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:58:
[...]

Is er ook een CWM gecompiled ondertussen? anders hebben we er niet veel aan 8)7

Kan ook zijn dat ik iets over het hoofd zie..
In het unofficial CM9 topic op XDA staat een werkende versie met instructies.
Allemaal nergens voor nodig jongens :) . Dat is mede de reden geweest waarom het wat langer heeft geduurd allemaal. Deze custom ICS ROM werkt op de "oude" partitie-layout, i.e. vergelijkbaar met Gingerbread dus.

M.a.w. je kunt gewoon de "oude" CWM gebruiken, dus die 8)7 -smiley is nergens voor nodig ;)

• Petervanakelyen
Er moet wel vermeld worden dat er na het installeren geen mogelijkheid meer is om te rebooten naar CWM.
Ik ben nog steeds naar een oplossing aan het zoeken, maar het lijkt erop alsof het path naar de recovery ergens hardcoded in de ROM zit (en dus niet is aan te passen).

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11 13:53
chrisr5gt schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:02:
[...]

Als je de rode rand hebt dan heb je geen Kevin....

• BossJamie NL

BossJamie NL

cmegens schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Dit kan bij elke versie van de ICS rom, zoals ik al aangaf ;)
Gusev schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:34:
Allemaal nergens voor nodig jongens :) . Dat is mede de reden geweest waarom het wat langer heeft geduurd allemaal. Deze custom ICS ROM werkt op de "oude" partitie-layout, i.e. vergelijkbaar met Gingerbread dus.

M.a.w. je kunt gewoon de "oude" CWM gebruiken, dus die 8)7 -smiley is nergens voor nodig ;)
Jammer, betekend dit dan dat je dus weer eerst naar origineel moet flashen, dan cwm erop, en dan de rom erop? Dat is me net iets te veel moeite voor de opbrengst denk ik zoals je al aangaf :) maarja, handig voor de mensen die nog op 2.3 zitten :) Props voor jullie!

[ Voor 59% gewijzigd door BossJamie NL op 25-01-2012 21:51 ]

^ Exactly, dat is het nadeel, dat je eerst idd naar 2.3 moet. Of je moet uiteraard nog op 2.3 zitten :P .

Verwijderd

Sh4d0w schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:29:
[...]

In het unofficial CM9 topic op XDA staat een werkende versie met instructies.
Ben al een tijdje aan het zoeken, maar zou je ook even een linkje kunnen plaatsen?

@Gusev Wat is jou voorkeur CWM of CM9? en kun je ook aangeven waarom?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 20:47

SaN

Ik heb net geprobeerd om de laatste Gusev rom te flashen, maar mijn tablet blijft nu hangen op het Qware bootscreen. Ik zag er al wat over in dit topic, maar geen oplossing. Ik heb nu twee keer geflasht. Wat kan ik doen?

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
cmegens schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Nee vast niet... :O

Maar het klopt, als je loopt te klooien in de instellingen dan krijg je die rand. Achja, het gevolg van gezonde nieuwsgierigheid.

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sjakskus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:49:
is die kevin ICS ook geschikt voor de 10"?

Ik heb nu de rom van ployer gepakt, alleen ik loop steeds tegen de max schijfruimte aan.. erg vervelend.
is er ook al een 4.0.3 voor de 10"?
zo ja, waar kan ik die vinden
Roms voor de 7" werken niet voor de 10". Een andere ics rom is er ook nog niet helaas. De reden waarom ik graag een nieuwe rom zie zijn de problemen met multitouch, kan jij normaal in en uit zoomen met 2 vingers, overal op je scherm? Of spellen spelen waar je multitouch gebruikt?
@sner: CWM en CM9 zijn twee aparte zaken he. ClockWorkMod is een recovery omgeving, en CyanogenMod 9 is een custom ICS ROM.

@SaN: Had je eerst via LiveSuit stock Gingerbread erop gezet?

Ik las overigens net het bericht over WebOS op de frontpage. Ik vond vooral dit stukje erg interessant (voor ons):
Daarnaast gaat het bedrijf een nieuwe Linux-kernel voor het mobiele-besturingssysteem uitbrengen. Het gaat om een standaardkernel van de Linux Foundation. Omdat hiervoor veel drivers beschikbaar zijn, wordt de hardwareondersteuning uitgebreid, waardoor het aanstaande opensource-OS voor meer fabrikanten interessant kan worden.

Verwijderd

Gusev schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:53:

http://dl.dropbox.com/u/16819565/custom_rom/ics/ics-pro3.zip

Er is eigenlijk niet heel veel spannends aan veranderd. Out-of-the-box heb je er het meeste aan. Voor de mensen die Kevin al hebben gecustomized (zoals ik zelf) is het misschien niet eens de moeite waard om m te installeren.

Het wachten is op optimized GPU drivers (van bv. Momo).

Dit is voor mij voorlopig ook meteen de laatste custom ROM. Heel veel dank aan Peter, die de ROM daadwerkelijk werkend heeft gemaakt :) .
Als eerste; Hulde voor jouw en Peters werk maar ja dat had ik ook al geschreven bij je 2.3 ROM :)

Ten tweede (en off topic) vind ik alle kritiek die er soms klinkt niet terecht want mensen moeten beseffen dat ze al een kant en klaar werkend product hebben gekocht, hetzij de pro2 of de 3 in welk formaat dan ook.
Hier zit dan ook Android 2.3 op. Alle andere smaken die door goedwillenden worden gemaakt zijn een gratis bonus die de waarde verhogen van dit speelgoed maar meer niet.
Je koopt geen ondersteuning of een installatie garantie als je zelf besluit om ook te gaan hobby-en en dit forum leest.
Natuurlijk weet diegene die een topic opent dat die ook de meeste vragen gaat krijgen maar de hoop en verwachting is dat er andere mensen bijspringen om vragen te beantwoorden. Nu gebeurt dit ook vrijwel altijd maar ik lees toch af en toe reacties waarin de toonzetting er een is van frustratie opgeroepen door gebrek aan kennis. Let op, ik geef geen oordeel over het hebben van gebrek aan kennis want dat is menselijk. Maar ik heb wel het idee dat veel mensen een kant en klare oplossing willen en dat is gewoon niet mogelijk. Lezen en nog meer lezen en soms gewoon een risico lopen is de enige oplossing. Maar op een gegeven moment kan je niets anders dan stoppen als het niet lukt, hoe vervelend dat dan ook is.
Ben zelf nog steeds geïrriteerd over het feit dat ik heb moeten stoppen met FreeNAS :X
Nou ja dat moest ik even kwijt en is mijn persoonlijke mening.

En als derde (on topic)
Zoals je al aangeeft heeft het niet veel zin om je ROM te installeren als je al Kevin heb draaien. Dan kan ik ook aannemen dat flash ook niet op jouw/jullie ROM draait?
Heb je misschien nog een kleine opsomming wat er verder verschilt met Kevin?

• spectator
  • Laatst online: 06-11 23:44
Heb de tablet open gehad en getracht de vlekken op te lossen zonder succes. Ik kan ook melden dat het probleem niet te maken heeft met het drukken (met je vingers) op de achterkant. Maar vermoed dat het komt doordat het display vastzit in een te flexibele plastic behuizing. Door de tablet te twisten treed hetzelfde effect op.
Anyhow, hier wat foto's voor geïnteresseerden:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/mtxds3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/mvm7wy.jpg

@Gusev: wat zijn jouw mods voor het ICS tablet? Ik moet zeggen dat de kevin-ics rom na een tijdje wat traag begint te worden.

• Brad Pitt
spectator schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:26:
@Gusev: wat zijn jouw mods voor het ICS tablet? Ik moet zeggen dat de kevin-ics rom na een tijdje wat traa begint te worden.
Dan is het geheugen vol. Zo briljant is het Android OS niet wat dat betreft IMHO, qua onnodige taken afsluiten en dergelijke. Al vinden anderen van wel :) Had hetzelfde op de HTC Magic, op de SGS2 gelukkig nul last van.

• spectator
Brad Pitt schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Dan is het geheugen vol. Zo briljant is het Android OS niet wat dat betreft IMHO, qua onnodige taken afsluiten en dergelijke. Al vinden anderen van wel :) Had hetzelfde op de HTC Magic, op de SGS2 gelukkig nul last van.
Dat was idd ook mijn eerste gedachte, maar zag maar weinig staan bij "running apps" - merk het vooral bij het browsen met de stock browser, na openen van 2 tot 3 tabs. ICS ziet er strak uit, maar functioneel is GB toch beter. Kijk het nog aan zo en flash 'm weer terug naar GB.
In de ICS custom ROM is niet heel veel spannends veranderd. Wat wijzigingen in de build.prop, pre-install apps verwijderd en thats it. Het doel was om een werkende update.zip te maken that's all.

Ik steek er nu verder geen tijd meer in, omdat het beter is om te wachten op een 4.0.3 release met iig "goede" GPU drivers.

Er is door Adobe een nieuwe flash player in de Market gezet. Even proberen zou ik zeggen. Wellicht doet flash het nu wel. Mijn tablet ligt letterlijk ergens in een la, al een paar dagen niet naar om gekeken :) .

• Wes71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
spectator schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:37:
[...]

Dat was idd ook mijn eerste gedachte, maar zag maar weinig staan bij "running apps" - merk het vooral bij het browsen met de stock browser, na openen van 2 tot 3 tabs. ICS ziet er strak uit, maar functioneel is GB toch beter. Kijk het nog aan zo en flash 'm weer terug naar GB.
misschien helpt het ook met een taskkiller of geheugenbooster. heb met mijn wildfire ook wel eens en daarbij werkt het. misschien tablet ook oplossing is?

suc6!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21
Heb de tablet open gehad en getracht de vlekken op te lossen zonder succes. Ik kan ook melden dat het probleem niet te maken heeft met het drukken (met je vingers) op de achterkant. Maar vermoed dat het komt doordat het display vastzit in een te flexibele plastic behuizing. Door de tablet te twisten treed hetzelfde effect op.
Anyhow, hier wat foto's voor geïnteresseerden:

Kan je mij even uitleggen hoe je de Qware open maakt? Wellicht moet ik binnenkort mijn accu vervangen, vandaar.

• Robertq9
Petervanakelyen schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:36:
Er moet wel vermeld worden dat er na het installeren geen mogelijkheid meer is om te rebooten naar CWM.
Ik ben nog steeds naar een oplossing aan het zoeken, maar het lijkt erop alsof het path naar de recovery ergens hardcoded in de ROM zit (en dus niet is aan te passen).
Is het als je naar ICS bent overgegaan nog wel mogelijk om met de livesuit terug te gaan naar Android 2.3 ?

• Petervanakelyen
Het is altijd mogelijk om naar een andere ROM te flashen met de LiveSuite.
Misschien handig om dat in de TS te zetten, ik denk dat die vraag ondertussen al een paar keer gesteld is.

• spectator
tedkroon schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:14
Kan je mij even uitleggen hoe je de Qware open maakt? Wellicht moet ik binnenkort mijn accu vervangen, vandaar.
2 schroefjes eruit en (ik dacht bij de aansluiting vd voeding ongeveer) met een klein schroevendraaiertje de plastic kap proberen open te wippen (goed tussen de kap en de zilveren rand zetten). Daarna heb ik met een plastic brievenopener rondom opengeklikt (zit vast met lipjes).

[ Voor 3% gewijzigd door spectator op 26-01-2012 16:10 ]

Verwijderd

Gusev schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:42:
In de ICS custom ROM is niet heel veel spannends veranderd. Wat wijzigingen in de build.prop, pre-install apps verwijderd en thats it. Het doel was om een werkende update.zip te maken that's all.

Ik steek er nu verder geen tijd meer in, omdat het beter is om te wachten op een 4.0.3 release met iig "goede" GPU drivers.

Er is door Adobe een nieuwe flash player in de Market gezet. Even proberen zou ik zeggen. Wellicht doet flash het nu wel. Mijn tablet ligt letterlijk ergens in een la, al een paar dagen niet naar om gekeken :) .
Een vraagje voorde kevin rom gebruikers, werkt flash nu wel of niet op ics 4.0.1?
Ik ben van stock naar neutral en terug naar gb gegaan en heb net weer alles geinstaleerd.
ICS het mijn voorkeur maar alleen met werkende flash. In de neutral werkte het half in opera en niet in de stock browser.
Wil best weer flashen maar zou graag weten of het werkt,dat scheelt een hoop werk.

Alvast dank voor degene die het wil checken.

• GabrielZ
zijn er ook mensen die dit leuke apparaat hebben overgeclockt?

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Wes71 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:42:
[...]

misschien helpt het ook met een taskkiller of geheugenbooster. heb met mijn wildfire ook wel eens en daarbij werkt het. misschien tablet ook oplossing is?

suc6!
Een handige tool die ik op mijn androids gebruik is android assistent
Android Market: Android Assistant(18 features) - Apps op Android Market

Open de app en doe een snelle geheugen boost, en als een app problemen geeft zit er een optie gereedschappen en delete cache...

Probeer maar eens

Gusev ics aan het dl...thx..
hopelijk gaat flash werken... en komt een hwaccelerator voor de mali snel..

[ Voor 8% gewijzigd door henkieve op 26-01-2012 17:32 ]

• Brad Pitt
GabrielZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:25:
zijn er ook mensen die dit leuke apparaat hebben overgeclockt?
Wel eens een 240-1400MHz/ondemand testje gedaan. Bleef prima lopen. Maar niet echt zware dingen gedaan toen. Plus het wordt er sowieso niet opeens razendsnel en smooth door, dus maar weer terug naar stock speed.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 20:41
Nog even over de cherry tablet van de kruidvat. De behuizing is net iets kleiner dan de qware versie. Ik kwam er achter doordat de screenprotector van de pro2 niet paste. Gelukkig is het opgelost door de 2e screenprotector eerst bij te snijden voor ik het folie er vanaf haalde. Maar let hier wel op voor je zelf je eerste screenprotector ook verneukt.

Verder was ik wel benieuwd naar de accu duur, dus heb ik in de youtube app (wifi+video) een 10 uur durend nyan cat filmpje geopend en na 3 uur en 11 minuten sloot hij zichzelf af.

• GabrielZ
Brad Pitt schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:32:
[...]

Wel eens een 240-1400MHz/ondemand testje gedaan. Bleef prima lopen. Maar niet echt zware dingen gedaan toen. Plus het wordt er sowieso niet opeens razendsnel en smooth door, dus maar weer terug naar stock speed.
met welk programma heb je dit gedaan?

• BossJamie NL

BossJamie NL

Kan de batterij duur confirmen, de pro3 doet 5 uur wifi+video, 2 keer de iq test laten draaien van 2,5 uur via de oproep gemist app. Helaas is het kruidvat model dus veel sneller leeg, irriteer me er zelf dood aan.

Hier nog een linkje naar het kruidvat support forum, hier gaan ze ook officiele updates uitbrengen binnekort.

Kruidvat forum voor de cherry pad

• Safariking
Hou dit soort reacties lekker voor jezelf en val anderen er niet lastig mee

[ Voor 72% gewijzigd door PaT op 26-01-2012 18:51 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GabrielZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:02:
[...]

met welk programma heb je dit gedaan?
Ik gok met SetCPU. Moet je wel root access hebben.

Nomen nescio

• GabrielZ
Brabo-Joossie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:44:
[...]

Ik gok met SetCPU. Moet je wel root access hebben.
dat heb je toch standaard bij de pro3?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Goede vraag. Ik heb 'm de tweede dag dat ik 'm had, geflashed met Gusev 2.nogwat, dus ik heb geen idee of ie 't stock ook had. ;)

Nomen nescio

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11 21:40
Ik heb ook die kruidvat-tablet met inmiddels ICS erop.
Maar het valt me op dat een aantal apps niet in de market staan, waaronder:
- hackaday
- nu.nl
- buienradar
- geenstijl

En nog iets heel vreemds, ik kan wel op mijn Google-account inloggen en mail en talk enzo werken prima, maar Google Calendar niet.
Die geeft steeds aan dat mijn account al ingesteld staat en wil dus niet verder gaan.

Iemand een idee of dit op te lossen is? (misschien is het gebrek aan de eerder genoemde apps in mijn market ook wel een indicatie voor iets)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.