Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:41
RaptorRVL schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:33:
[...]

Die van mij online gekocht en die was niet gesealed. Iemand anders die ik ken heeft er twee uit de winkel en die waren ook niet gesealed.
Dus ik denk dat ze gewoon niet gesealed zijn..?

edit, oh ja bij mij krijg ik ook vlekken als ik wat achterop druk.
Dan moet dat wel het geval zijn. Ik heb ook de Aldi tablet gehad en die verpakkingen zijn wel gesealed. Maakt ook niet uit (ik had alleen gebruikers sporen nieuw uit de doos en vroeg het me af). De vlekken zijn bij mij ook bij heel licht vasthouden. Moet er maar aan wennen Met een druk achtegrond (het tijgerwelpje) is het niet goed merkbaar en ook niet bij wit en zwart achtergrond. Wel heel goed te zien bij een effen achtergrond (lichtblauw). Muv de vlekken is het een zeer goede tablet. Ben vooral zeer goed te spreken over de wifi - wat een verademing vergeleken met de Aldi minitab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 19:10
als je een hoes ervoor koopt, heb je ook geen last van die vlekken. tablet ligt dan zacht en zelf "knijp" je hem niet fijn.

ik heb trouwens met een aflevering van een programma dat ik gedownload had en afspeelde met mx player geen last van vertragingen beeld/geluid. met uitzending gemist wel. (zit nog op stock rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51

Smarron

The bend

sas_andrea schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:52:
als je een hoes ervoor koopt, heb je ook geen last van die vlekken. tablet ligt dan zacht en zelf "knijp" je hem niet fijn.
Ik heb zo'n rubber hoesje erom van Qware zelf, maar heb nog steeds last van die vlekken als ik achterop druk. Het is misschien iets minder geworden, maar zeker nog wel aanwezig, overigens niet storend voor mij.

Ik heb vandaag ook nog even de 10" Pro3 van mijn oom onder handen genomen en die is echt van een compleet andere behuizing voorzien. Als je die in handen hebt, merk je dat je een echt stevige tablet in handen hebt, dit in vergelijking met de 7".

Maar dan zitten we aan het einde van de dag weer op de de vertrouwde Transformer en dat is dan wel weer even een wereld van verschil. Dan merk je wel waarom er zo'n groot prijsverschil in zit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de 7" pro3 en ICS geinstalleerd, maare bij mij zit de accelero meter niet helemaal goed, heb beide opties geprobeerd in display settings maar bij de apps drunk man en smurfs village (papa smurfs potion game) zit t zowieso niet goed,(scherm draaien werkt wel normaal) iemand dit ook al opgevallen? Is dit te verhelpen? of gewoon maar terugflashen en wachten tot er een nieuwe rom uitkomt? liever niet want t is een top rom voor de rest :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 19:10
Smarron schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:57:
[...]
Ik heb zo'n rubber hoesje erom van Qware zelf, maar heb nog steeds last van die vlekken als ik achterop druk. Het is misschien iets minder geworden, maar zeker nog wel aanwezig, overigens niet storend voor mij.

Ik heb vandaag ook nog even de 10" Pro3 van mijn oom onder handen genomen en die is echt van een compleet andere behuizing voorzien. Als je die in handen hebt, merk je dat je een echt stevige tablet in handen hebt, dit in vergelijking met de 7".

Maar dan zitten we aan het einde van de dag weer op de de vertrouwde Transformer en dat is dan wel weer even een wereld van verschil. Dan merk je wel waarom er zo'n groot prijsverschil in zit.
ik heb die gratis playbook hoes en die gebruik ik voornamelijk in een opstaande positie. hij ligt dan dus niet vlak op tafel maar onder een hoek, hij helt dan achterover. geen vlekken en houdt makkelijker vast. voor mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 18:33
Voor iedereen met de vlekken op het scherm bij het uitoefenen van druk op de achterkant: dit hoort bij de bouwkwaliteit. Heb niet lang nadat ik de tablet heb gekocht contact gehad met de QWare helpdesk als intertoysmedewerker zijnde. (Voor zowel persoonlijk gebruik als voor klanten die hier vragen over hadden). Een hoes is hiervoor een hele goede oplossing. Of gewoon voorzichtig zijn met de kracht die je erop zet :)

Verder zitten de tablets nooit in een gesealde verpakking. Er zit een plastic laagje over de voor en achterkant waarna de tablet in een soort van schuimpapier zit gewikkeld. Daaroverheen gaat de kartonnen hoes die er redelijk strak overheen zit, maar deze zit niet vastgeplakt of iets dergelijks.

Ik zie ook continu dat mensen de 7" gaan vergelijken met de 10" of enige andere tablets, maar wees een beetje reëel, het was een tablet van 100 euro die enorm goedkoop is voor de hardware die erin zit. :) Vergelijken met modellen van een hogere prijsklasse en een 'beter' merk lijkt me dan een beetje onnodig, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Morfieus0 op 15-01-2012 11:39 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
buffbuffbuff schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:21:
Is het nog nodig om met MOMO9C-4-KEVIN die batch fix te draaien ?? Of is dat nu niet meer nodig? Of is dit zelfs af te raden ?

Ik heb het over dit script.
http://www.slatedroid.com...a10-tablet-ics-firmwares/

EDIT:

Niet doen. Loopt misschien wat beter qua programmatjes, maar er is geen mogelijkheid meer om je google account te gebruiken. Niet voor market, email, agenda enz. Valt dan gewoon weer terug naar home screen.
Even een update na een avondje pielen. MOMO9 4 KEVIN werkt heel soepel alleen niet alle programma's willen er op draaien. Titaniumbackup krijg ik niet werkend en stumbleupon werkt ook niet. Ook de gmail agenda wil nog niet syncen. Gebruik je de tab voor wat filmpjes en internet, dan is het prima voor de gemiddelde gebruiker maar anders raad ik nog even Gusev 0.3 aan. (zie topicstart). Ben je een tweaker, dan raad ik MOMO9 4 Kevin aan en post je bevindingen en oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
buffbuffbuff schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:59:
[...]

Even een update na een avondje pielen. MOMO9 4 KEVIN werkt heel soepel alleen niet alle programma's willen er op draaien. Titaniumbackup krijg ik niet werkend en stumbleupon werkt ook niet. Ook de gmail agenda wil nog niet syncen. Gebruik je de tab voor wat filmpjes en internet, dan is het prima voor de gemiddelde gebruiker maar anders raad ik nog even Gusev 0.3 aan. (zie topicstart). Ben je een tweaker, dan raad ik MOMO9 4 Kevin aan en post je bevindingen en oplossingen!
Heb jij het over een activator voor titanium backup of heb je het over de gewone free editie uit de market? Die werkt namelijk wel op de ICS Rom neutral 4 (Alleen de activator niet).

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff aan t klooien geweest maar niet te fixen (door mij dan), zoals ik in mn vorige post zei heb ik problemen met de G sensor in MOMO9 4 Kevin, heb mn tab dus maar weer teruggeflashed naar de originele qware rom, ik hoop dat er gauw een fix voor is, wou even mn bevinding delen zodat er hopelijk wat aan gedaan wordt (als iedereen dit heeft natuurlijk) als iemand al n fix heeft wil k m graag horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:00:
Op moment van schrijven staat hij op 80%. Ik laat het morgen weten. Ik zet enkel het display uit en de flightmode aan.

Ik heb wel de nodige apk's verwijderd uit de system/app map, dus ook de onnodige phone-apk's. Wellicht verbruikt dat ook onnodig veel stroom.
Ok, we zijn 12 uur verder en ik heb net gekeken wat de status is ... Dit ga je niet geloven: 80% !!!

Ik ben direct even naar de instellingen gegaan en een paar keer op refresh gedrukt, maar die 80% blijft gewoon staan. Dus in 12 uur tijd is er geen procent af gegaan ?! :9

Nogmaals, flight modus staat aan en ik heb behoorlijk wat apps uit de system/app map verwijderd. Ik zal ze zo weer even opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kevin ics levert me idd meer problemen op dan de vorige ics. Nfs hot persuit start helemaal niet en net als mistakeaww problemen met de g sensor. Bv doodle jump.

Verde geen skype-camera verbetering, dus vooalsnog weinig redenen deze erop te zeten voor mij.

Even denken of ik naar de vorige ics ga of naar de custom gingerbread, maar deze ics gaat er weer af.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Er is zojuist een driver verschenen voor android apparaten op de ployer website, misschien dat iemand die de usb driver niet aan de praat krijgt zin heeft om even te testen?

http://en.ployer.cn/Download.asp?SortID=10

Ik heb trouwens zojuist een beetje lopen tweaken aan mijn build.prop en heb daarin het volgende veranderd, heb het idee dat hij toch iets soepeler werkt nu!

Getest op de neutral 4 Rom met patch van LordSBM
ro.HOME_APP_ADJ = 1
# force home launcher into memory
pm.sleep_mode = 1
# Increase battery saving potential
Debug.performance.tuning=1
# Increase overall touch responsiveness (Zeer goed merkbaar)
wifi.supplicant_scan_interval=120
# Increase battery saving potential (Je kan deze wijzigen in de additional build properties)
Verder heb ik
debug.sf.hw=1
# Render UI with GPU (relieves pressure on CPU)
op 0 gezet, heb het idee dat games beter lopen als de processor de UI overneemt waardoor er meer ruimte overblijft voor eventuele games^^

De launcher die in het geheugen blijft zitten vind ik persoonlijk heel fijn, versnelt het multitasken naar mijn mening.

Uit de additional build properties heb ik de chinese/aziatische instellingen ook veranderd (qua tijdzone) naar onze tijdzone.
persist.sys.timezone=GMT+1:00
persist.sys.language=nl
persist.sys.country=nl
Hier een upload van deze build.prop voor de liefhebbers:
http://www.multiupload.com/PBMX3JM9GZ

Bij mij werkt deze build.prop helemaal soepel, proberen op eigen risico!

Hier verdere uitleg over hoe je de build.prop op je tablet moet krijgen:
http://android.modaco.com...fying-buildprop-with-adb/

[ Voor 77% gewijzigd door Morfieus0 op 15-01-2012 12:56 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:24:
...en net als mistakeaww problemen met de g sensor. Bv doodle jump.
Doodle Jump werkt perfect. Bewegingen van de tablet worden super soepel omgezet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 10:15
Brad Pitt schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Doodle Jump werkt perfect. Bewegingen van de tablet worden super soepel omgezet.
Maar draai jij al Kevin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Nog ff getest. Voor asphalt moet ik de g-sensor op special zetten, daar stond ie dus nog op, maar dan doet doodle jump het niet, dus moet ik (en nog erger, mijn dochter) de hele tijd switchen, afhankelijk vh spel, niet handig.
Maar idd met g-sensor op default en doodle jump doet het perfect

Pro3 7" met kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 16:50

hgp

Smarron schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:08:
[...]
Ok, we zijn 12 uur verder en ik heb net gekeken wat de status is ... Dit ga je niet geloven: 80% !!!

Ik ben direct even naar de instellingen gegaan en een paar keer op refresh gedrukt, maar die 80% blijft gewoon staan. Dus in 12 uur tijd is er geen procent af gegaan ?! :9

Nogmaals, flight modus staat aan en ik heb behoorlijk wat apps uit de system/app map verwijderd. Ik zal ze zo weer even opnoemen.
Bij mij is de batterij van 40% naar 34% gegaan in 6,5 uur. Ik heb verder weinig aanpast in de settings en ook geen apps verwijderd. (had nog een paar apps aan staan zoals de browser, youtube en market. Maakt dat wat uit voor de batterij in standby?)

Dit is in ieder geval veel beter dan de Neutral img. Daar had ik het gevoel dat er ieder uur 10% af ging ook al deed ik niks met de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Was denk ik de eerste hier die hem draaide, direct nadat de link werd genoemd binnen gehaald en geflashed :P
Abduction 2 doet het ook prima, Shine Runner ook, voorlopig allemaal gewoon goed :) Al doet niet elke app het, dingen op GB wel draaiden doen het nu soms niet, maar dat zal eerder aan ICS liggen dan aan deze Rom imho.

Dat de batterij soms snel daalt is niet zo vreemd, de governor staat op performance dus de tablet draait 100% van de tijd op 1008MHz. Met SetCPU aangepast naar ondemand en 600/1200Mhz, scheelt weer iets. En hij draait nu inderdaad daadwerkelijk ook echt op 1200MHz, de 1008 "limiet" is er niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 15-01-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Brad Pitt schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:54:
[...]
Dat de batterij soms snel daalt is niet zo vreemd, de governor staat op performance dus de tablet draait 100% van de tijd op 1008MHz. Met SetCPU aangepast naar ondemand en 600/1200Mhz, scheelt weer iets. En hij draait nu inderdaad daadwerkelijk ook echt op 1200MHz, de 1008 "limiet" is er niet meer.
Hoe heb jij hem op 1200MHz laten draaien zonder een bootloop te krijgen? Ik probeerde het met AnTuTu en ik had binnen de kortste keren dus een bootloop en freezes bij het opstarten. Zodadelijk ook denk ik even SetCPU proberen m.b.t het batterijverbruik :)

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Morfieus0 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:57:
Hoe heb jij hem op 1200MHz laten draaien zonder een bootloop te krijgen? Ik probeerde het met AnTuTu en ik had binnen de kortste keren dus een bootloop en freezes bij het opstarten. Zodadelijk ook denk ik even SetCPU proberen m.b.t het batterijverbruik :)
Als je de governor op performance laat staan draait ie constant op 1200MHz, misschien trekt ie dát niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Beste mensen,

Allereerst zijn er teveel complimenten weg te geven. Gusev scoort en scoort en mijn kudo's geraken op als ik halverwege het forum kom. Voor een ieder die deelneemt aan alle discussies: CHAPEAU!

Ik probeer ook een start te maken met rommelen maar loop al bij het simpelweg updaten van mijn Pro3 7" naar de laatste officiële FW tegen moeilijkheden waar ik gewoon niet uitkom. Ik ben benieuwd of ik misschien een HW probleem heb of dat ik iets structureel fout doe, maar ik krijg hem niet in de update/flash functionaliteit.

Uiteraard volg ik de stappen in de TS, heb ik zelfs het Chengels geprobeert te begrijpen en andere knoppen dan de VOL+ geprobeerd. Als iemand me even op weg kan helpen maak je me heeeeel blij en durf ik het ook wel weer aan om verder te rommelen met een custom ROM. Nu nog niet omdat de eerste stappen al niet lukken.

Wat ik doe en wat zou moeten lukken volgens mij op mijn XP Home ED PC:

1) Drivers lijken goed geïnstalleerd; Tablet wordt herkend, staat in de HW lijst onder eigenschappen en ook een overdracht van een bestand naar bijvoorbeeld de SD loopt prima. Moet Debug aan of uit staan?
2) Tablet staat uit, kabel,hangt in de PC maar niet in de tablet.
3) Ik start LiveSuite, format, kies image en druk niet op finish.
4) Ik druk de VOL+ knop in en direct daarna de Power button.
5) Wanneer steek ik precies de stekker in de tablet? Voor of na welke bootanimatie?

Soms wil die niet opstarten, maar als hij opstart, wanneer laat ik dan de Powerknop los om 6x te drukken. In QWare bootanimatie, de Android Bootanimatie? Daarvoor al? Op welk moment doe ik precies wat?
Het lijkt erop dat de TS duidelijk is maar ik krijg het niet voor elkaar.

Help!

Kan iemand iets gedetailleerder uitleggen op welk moment je wat moet doen? De hele opstartprocedure neemt nogal wat tijd in beslag dat het lastig te bepalen is wanneer er iets gedaan moet worden.

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 16:50

hgp

• Druk de vol+ knop in
  • Steek de usb kabel in je tablet (daarna kan je de vol+ knop als het goed is los laten)
  • Druk ongeveer 6 keer op de powerknop (ik blijf zelf meestel gewoon op de knop 'klikken' totdat livesuit wat gaat doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
@ jpvaneijk

Debug had ik aan staan!
Zorg ook dat het geluid van je PC aan staat, dan weet je gelijk of het is gelukt (na de 6x drukken hoor je een geluidje)

Tablet zoals in de tutorial helemaal uit.
Livesuite, format, kies image en niet op finish drukken.
Vervolgens met de VOL+ ingedrukt de usb kabel erin steken, en terwijl je de VOL+ nog hebt ingedrukt druk je de Power Button 6 keer snel achter elkaar in. (VOL+ dus ingedrukt houden vanaf dat je de usb kabel erin steekt tot nadat je 6x de power button hebt ingedrukt!)

Nadat hij opnieuw is opgestart (na de QWare animatie) kan je de usb kabel eruit halen!

--

Verder vraagje, ik wil heel graag dit proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1389071

Ik krijg het alleen niet voor elkaar, nadat ik novalauncher.apk gepusht heb naar /system/ of /system/app staat hij er niet, permissies ook allemaal toegestaan. Na reboot nog steeds geen succes, suggesties?
NovaLauncher lijkt me zeker een mooi alternatief die de snelheid van onze launcher aanzienlijk zou kunnen verhogen!

[ Voor 26% gewijzigd door Morfieus0 op 15-01-2012 13:27 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

hgp schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Bij mij is de batterij van 40% naar 34% gegaan in 6,5 uur. Ik heb verder weinig aanpast in de settings en ook geen apps verwijderd. (had nog een paar apps aan staan zoals de browser, youtube en market. Maakt dat wat uit voor de batterij in standby?)

Dit is in ieder geval veel beter dan de Neutral img. Daar had ik het gevoel dat er ieder uur 10% af ging ook al deed ik niks met de tablet.
Er staan ook een aantel phone-apps in die enkel werken op een telefoon. Wellicht heeft dat ook een bepaalde invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
@ Smarron, graag een lijstje met apps die je eruit hebt gegooid? ^^

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
Morfieus0 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:11:
[...]

Heb jij het over een activator voor titanium backup of heb je het over de gewone free editie uit de market? Die werkt namelijk wel op de ICS Rom neutral 4 (Alleen de activator niet).
De free editie blijft bij mij hangen wanneer hij gaat checken of hij geroot is volgens mij. Heb hem inmiddels eraf gegooid. Kan zelf wel gaan pielen, maar grote kans dat het bij de volgende update wel allemaal werkt. Daarom raad ik het de tweaker aan en niet de normale man. Hoe heb jij hem werkend gekregen dan?

EDIT ik heb KEVIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
buffbuffbuff schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:29:
[...]

De free editie blijft bij mij hangen wanneer hij gaat checken of hij geroot is volgens mij. Heb hem inmiddels eraf gegooid. Kan zelf wel gaan pielen, maar grote kans dat het bij de volgende update wel allemaal werkt. Daarom raad ik het de tweaker aan en niet de normale man. Hoe heb jij hem werkend gekregen dan?

EDIT ik heb KEVIN
Ik had geen kevin, maar de neutral 4! ;)
Vreemd dat hij niet werkt op de kevin, maar wel op de neutral 4!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Bij mij is er wat vreemds aan de hand. De Neutral ICS heb ik gewoon goed erop kunnen zetten met de livesuite. Had deze nu 2 dagen draaien en die beviel eigenlijk best goed. Echter miste ik Youtube nog en die beperkte ruimte voor Apps was ook niet heel handig. Dus zojuist Kevin erop gezet.

Livesuite lijkt alles goed te doen, hij upload hem volledig en krijg dan ook weer dat driehoekje met uitroepteken als hij klaar is. Echter start de tablet nu niet verder door dan dat groene scherm met het android logo en robot. Iemand meer dit probleem of weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Update: Zojuist Neutral weer geflashed: werkt perfect...

[ Voor 5% gewijzigd door cmegens op 15-01-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
cmegens schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:51:
Bij mij is er wat vreemds aan de hand. De Neutral ICS heb ik gewoon goed erop kunnen zetten met de livesuite. Had deze nu 2 dagen draaien en die beviel eigenlijk best goed. Echter miste ik Youtube nog en die beperkte ruimte voor Apps was ook niet heel handig. Dus zojuist Kevin erop gezet.

Livesuite lijkt alles goed te doen, hij upload hem volledig en krijg dan ook weer dat driehoekje met uitroepteken als hij klaar is. Echter start de tablet nu niet verder door dan dat groene scherm met het android logo en robot. Iemand meer dit probleem of weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Update: Zojuist Neutral weer geflashed: werkt perfect...
Ik zou hem nog een keer updaten met KEVIN. Eventueel stroom eraan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Nog een keer geprobeerd, met stroom, nog steeds geen succes. Nu opnieuw aan het downloaden....

Update: Met een nieuwe download start hij nu gewoon door. Waarschijnlijk dus toch corrupte file.

[ Voor 36% gewijzigd door cmegens op 15-01-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
[quote]Morfieus0 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:04:
@ jpvaneijk

Debug had ik aan staan!
Zorg ook dat het geluid van je PC aan staat, dan weet je gelijk of het is gelukt (na de 6x drukken hoor je een geluidje)

Tablet zoals in de tutorial helemaal uit.
Livesuite, format, kies image en niet op finish drukken.
Vervolgens met de VOL+ ingedrukt de usb kabel erin steken, en terwijl je de VOL+ nog hebt ingedrukt druk je de Power Button 6 keer snel achter elkaar in. (VOL+ dus ingedrukt houden vanaf dat je de usb kabel erin steekt tot nadat je 6x de power button hebt ingedrukt!)

Nadat hij opnieuw is opgestart (na de QWare animatie) kan je de usb kabel eruit halen!

--
Geluid van de PC aan en ik hoor inderdaad een geluidje. LiveSuite doet echter niets. je moet toch niet ineens op Finish drukken?
Terug naar de drivers maar 's. Welke moet ik nu gebruiken?
Eerst de drivers gedeinstaleerd. Toen alleen de PDA drivers erop maar LiveSuite kwam met een foutmelding: "Install the driver fail! The program wil exit."

Toen de drivers uit de LiveSuite map. Zelfde melding.
terug naar af. Alles eraf en er opnieuw op. Welke drivers gebruik ik (en uit welke mappen?) en hoe installeer ik ze het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De apps welke in verwijderd heb uit de map: system/app zijn de volgende:

Name Info
ApplicationsProvider.apk Zoeksuggesties, in browser en market?
Bluetooth.apk Bluetooth app
Browser.apk Alternatief (Dolphin, Opera etc.)
Calculator.apk Calculator
Calender.apk Kalender
CalenderProvider.apk Kalender sync
Camera.apk Camera
Contacts.apk Contacten, ook voor bellen
DeskClock.apk Clock & alarm, widget
Email.apk Pop/email client
Exchange.apk Pop/email client ?
FileExplore.apk Alternatief (File Manager/Root Explorer/ES File Explorer etc.)
Gallery2.apk Alternatief (Quickpic)
Geniewidget.apk Nieuws en weer
Gmail.apk Gmail app
GoogleMap.apk Google Maps
GoogleQuickSearchBox.apk Zoekvenster widget
HTMLViewer.apk Werkt niet eens
Music.apk Muziekspeler
MusicFX.apk Muziekspeler ?
Networklocation.apk Locatiebepaling GSM (en GPS?)
OpenWnn.apk Japans woordenboek ?
Phone.apk Belscherm
PicoTts.apk Text to speech
PinyinIME.apk PDF Reader
QuickSearchBox.apk Zoekfunctie in belscherm (phone.apk)
SoundRecorder.apk Geluidsrecorder
SpeechRecorder.apk Geluidsrecorder voor spraakherkenning
Talk.apk Google Talk
TelephonyProvider.apk Phone sync?
VideoEditor.apk Videobewerkingsapp
VoiceSearch.apk Voicesearch voor Google Search, Maps en Navigatie

Ik krijg de uitleg niet lekker in een tabel naast elkaar, dus dan maar zo.

Let wel op:
  1. Na het verwijderen van Phone.apk krijg je continue Force Close meldingen. Door zo snel mogelijk je tablet uit te zetten (liefst via de normale manier, moet je wel even snel klikken) en weer aan is deze melding voor altijd verdwenen. Ook kun je een aantal andere FC-meldingen krijgen, maar die zijn maar eenmalig. Die staan waarschijnlijk nog actief in je geheugen.
  2. Browser.apk. Als je deze verwijdert, schijnt ook Voice Search het niet meer te doen!
Wat ik doe, is alle files selecteren via Root Explorer (of een andere root access explorer) en dan verplaatsen naar een andere plek (ext. SD of int. SD), zodat je deze altijd weer terug kunt plaatsen. Verwijder je de files, ben je ze ook definitief kwijt.

Ik heb er echt overdreven veel uitgehaald, aangezien ik de tablet geschikt heb gemaakt voor mijn zoontje die enkel wat spelletjes speelt en films kijkt. Maps, Agenda, (G)/(E)mail etc. heb ik daarom ook verwijderd. Deze kun je natuurlijk gewoon laten staan als je deze wel gebruikt.

Bovenstaande uitvoeren uiteraard geheel op eigen risico !!

Kleine update mbt de batterij, hij staat nu ineens op 60% !! WTF 8)7. Ik heb er niks mee gedaan. Dat updaten werkt blijkbaar toch niet echt via de instellingen. Dus we zijn 15 uur verder en er is dan 20% afgegaan, ofwel 1,33% per uur. Dan heb ik bovenstaande bijna voor niks gedaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er eigenlijk al duidelijke performance gerelateerde pluspunten aan de Kevin ROM i.t.t. de Neutral ROM?

Ik las dat o.a. de rode rand weg is, maar kunnen mensen al wat meer zeggen over batterijduur e.d. Of is het daar te kort dag voor om iets over te zeggen...

edit: Ik ben nu bezig om een CWM backup te maken vd Neutral ROM, ja wel, CWM draait ;) . ALLE credits gaan naar fun_ van XDA, zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1378594

Download: http://files.androtab.inf...0115/A10/a10_recovery.zip

* How to install ClockworkMod Recovery 5 for ICS ROM
1. download a10_recovery.zip and unzip it
2. run following commands
code:
1
2
adb push recovery.img /data/
adb shell "cat /data/recovery.img > /dev/block/nandg; sync"

4. (re)boot into recovery

Stap 4 kan bij ons door b.v. de tablet uit te schakelen en vervolgens de terug + menu opties knop beide in te drukken en dan de aan-knop indrukken. Vervolgens alle 3 de knoppen loslaten.

Dan kom je in CWM terecht. Geen idee of de reboot-recovery commando vanuit adb nog werkt, niet getest.

[ Voor 60% gewijzigd door Gusev op 15-01-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Gusev schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:43:
Zijn er eigenlijk al duidelijke performance gerelateerde pluspunten aan de Kevin ROM i.t.t. de Neutral ROM?

Ik las dat o.a. de rode rand weg is, maar kunnen mensen al wat meer zeggen over batterijduur e.d. Of is het daar te kort dag voor om iets over te zeggen...
Sowieso heb je ruim een Gig beschikbaar voor je apps, in tegenstelling tot nog geen 512mb onder neutral..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Ik heb het idee dat de ICS roms tot nog toe het batterijpercentage per 10% rekenen, zat net opp 100% en like 2 minuten later op 90%! Zoiets is bij Smarron ook al geweest zie ik!

EDIT: Nu springt hij toch naar 89%, vreemd.

EDIT2: Het enige waar ik me nog enorm aan stoor bij de ICS rom (neutral 4) dat wanneer je de app drawer opent dat dat altijd met een hapering gaat, het ziet er echt niet uit! Daardoor voelen dingen ook veel trager aan, kan dit komen omdat de tablet denkt dat hij een SGS2 is?

[ Voor 49% gewijzigd door Morfieus0 op 15-01-2012 16:23 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Ik heb de kevin rom er op staan,en naar mijn idee is het batterij verbruik veel minder geworden,als bij de neutral.
Tablet staat nu bijna 7,5 uur aan en staat nu op 21%.
Er is met opera gebrowsed en spelletjes op gespeeld.
Tevens ben ik een tijd bezig geweest om vlc draaiend te krijgen.
Audio doet het wel,maar het beeld word niet zichtbaar.

Al met al vind ik deze rom goed lopen,alleen de flash is nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Gusev schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:43:
edit: Ik ben nu bezig om een CWM backup te maken vd Neutral ROM, ja wel, CWM draait ;) . ALLE credits gaan naar fun_ van XDA, zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1378594
Je kan beter ClockworkMod 5.0.2.7 gebruiken, deze is niet voor niets nog in beta.
Restoren van een nandroid backup van een 2.3.x ROM is door de aangepaste layout ook niet mogelijk.

[ Voor 67% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-01-2012 16:52 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:48:
[...]

Je kan beter ClockworkMod 5.0.2.7 gebruiken, deze is niet voor niets nog in beta.
Restoren van een nandroid backup van een 2.3.x ROM is door de aangepaste layout ook niet mogelijk.
Bij mij ging het restoren van een 2.3.x nandroid backup sowieso niet :P . Maar ik was even benieuwd hoe de nieuwe structuur eruit zag, dus vandaar een backup gemaakt vd ICS ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet er nog wat werk gedaan worden aan de drivers voor de mali 400 gpu
Deze is nu nog erg traag misschien wel opgelost met 4.0.3, tenminste dat hoop ik:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de ics rom's nog niks, scrollen gaat bv erg traag, terwijl de build.prop al wat extra parameters bevat. Ik ga er maar eens mee rommelen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:38:
Ik vind de ics rom's nog niks, scrollen gaat bv erg traag, terwijl de build.prop al wat extra parameters bevat. Ik ga er maar eens mee rommelen nu...
Kun je kijken of je de flash en 3g functionaliteit (beter) kunt laten werken?
Je hebt al zoveel voor elkaar gekregen hier... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar eens een quadrant benchmark en vergelijk het grafische gedeelte maar met 2.3.4.......
Hierdoor loopt gta ook traag etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
windows kan het bestand adb niet vinden? Lekker begin voor het installeren van een custom ROM. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:17:
Doe maar eens een quadrant benchmark en vergelijk het grafische gedeelte maar met 2.3.4.......
Hierdoor loopt gta ook traag etc etc
Idd, ik ga voorlopig maar terug naar 0.3.1 vd custom ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Wat een shit aan m'n kleedje al de hele dag...
Ik krijg 'm (pro3 7") niet zover dat hij de nieuwste FW wil installeren en nu loop ik vast bij het installeren van de ClockWorkMod.

Eerste melding na het installeren van de SDK etc. Is (sorry) zoals hierboven gezegd 'Windows kan het bestand adb niet vinden'. Ik begin na al die jaren mezelf een non-tweaker te vinden waar ik al zoveel mensen op weg wist te helpen. Schijt in de eeuwigheid, etc..

CWM gesponst, apparaat niet in de recovery te krijgen en start normaal op. Met alle vormen van knoppen en momenten is het niet mogelijk LiveSuite aan de praat te krijgen. Weet ik het hoeveel hard resets, alle probleem blijven terugkomen. Jongens, het is toch gewoon software wat een duwtje moet kunne krijgen???

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat een simpele CR op mij tabje draait.
Als ik er eerlijk naar kijk, lijk ik een interessante case te hebben, maar ik zie de oplossing niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een alternatief voor de 10 inch? Ik ben mijn stock firmware kwijt en ik ben op zoek naar een goed alternatief.

De momo15 firmwares draaien niet echt stabiel op mijn tab en op de qware site hebben ze nog geen firmware voor de 10 inch.

Zijn er verder nog clones dan de momo15 waarvan ik firmwares kan proberen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:19:
Iemand nog een alternatief voor de 10 inch? Ik ben mijn stock firmware kwijt en ik ben op zoek naar een goed alternatief.

De momo15 firmwares draaien niet echt stabiel op mijn tab en op de qware site hebben ze nog geen firmware voor de 10 inch.

Zijn er verder nog clones dan de momo15 waarvan ik firmwares kan proberen?
Wat heb je er nu op staan dan?
Kan me herinneren dat er érgens in het topic een mirror naar de stock firmware van de 10" stond, maar weet het niet zeker :p

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52
jpvaneijk schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:14:
Ik krijg 'm (pro3 7") niet zover dat hij de nieuwste FW wil installeren en nu loop ik vast bij het installeren van de ClockWorkMod.

Eerste melding na het installeren van de SDK etc. Is (sorry) zoals hierboven gezegd 'Windows kan het bestand adb niet vinden'. Ik begin na al die jaren mezelf een non-tweaker te vinden waar ik al zoveel mensen op weg wist te helpen. Schijt in de eeuwigheid, etc..

CWM gesponst, apparaat niet in de recovery te krijgen en start normaal op. Met alle vormen van knoppen en momenten is het niet mogelijk LiveSuite aan de praat te krijgen. Weet ik het hoeveel hard resets, alle probleem blijven terugkomen. Jongens, het is toch gewoon software wat een duwtje moet kunne krijgen???

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat een simpele CR op mij tabje draait.
Als ik er eerlijk naar kijk, lijk ik een interessante case te hebben, maar ik zie de oplossing niet meer...
Ik heb het gewoon met terminal emulator gedaan. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morfieus0 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:24:
[...]

Wat heb je er nu op staan dan?
Kan me herinneren dat er érgens in het topic een mirror naar de stock firmware van de 10" stond, maar weet het niet zeker :p
Hmm dan moet ik alle pagina's nog maar een keer bij langs gaan, want ik wacht nu al een anderhalve week op een 10 inch stock firmware van Qware voor de pro3 ;).

Misschien dat ik de TS nog eens moet bekijken ;)

Maar alternatieven zijn welkom ;)

Oja ik heb nu de kevin versie van de momo15 erop staan, maar die crashed ook af en toe.

Mensen trouwens de nieuwe ICS firmware voor de 7inch al getest van de ployer site? Dit is volgens mij niet de laatste kevin rom.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:29:
[...]

Hmm dan moet ik alle pagina's nog maar een keer bij langs gaan, want ik wacht nu al een anderhalve week op een 10 inch stock firmware van Qware voor de pro3 ;).

Misschien dat ik de TS nog eens moet bekijken ;)

Maar alternatieven zijn welkom ;)

Oja ik heb nu de kevin versie van de momo15 erop staan, maar die crashed ook af en toe.

Mensen trouwens de nieuwe ICS firmware voor de 7inch al getest van de ployer site? Dit is volgens mij niet de laatste kevin rom.
Nice gevonden. Zo te zien wordt dat de officiële Momo 9c ICS release, o.a. hier te lezen:

http://www.ployer.cn/prshow.asp?id=112&p=zc

Nog niet te vinden via de Engelse "afdeling" vd website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er ook een ployer oid clone van de Pro2 zodat ik daar mss Android 2.3.4+ firmware voor kan vinden?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:10:
Is er ook een ployer oid clone van de Pro2 zodat ik daar mss Android 2.3.4+ firmware voor kan vinden?
Wat voor processor zit er ook al weer in dat ding? Een http://www.telechips.com/eng/Product/consumer_pro08.asp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:29:
[...]

Vanochtend erop gezet i.p.v. de Kevin versie en zit een hele bak Chinese software en links naar Chinese sites in maar chinees niet een van de sterkste kanten. Ik ben nu weer terug op Gusev 0.31 omdat daar DSLRcontroller app wel werkt en op ICS niet ondanks dat de firmware al was ge-root.

Ik vind de Kevin firmware beter dan die laatste. Wel een resultaat van de laatste firmware is dat ik eens Angry Birds gespeeld heb aangezien die standaard geïnstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:20:
[...]

Vanochtend erop gezet i.p.v. de Kevin versie en zit een hele bak Chinese software en links naar Chinese sites in maar chinees niet een van de sterkste kanten. Ik ben nu weer terug op Gusev 0.31 omdat daar DSLRcontroller app wel werkt en op ICS niet ondanks dat de firmware al was ge-root.

Ik vind de Kevin firmware beter dan die laatste. Wel een resultaat van de laatste firmware is dat ik eens Angry Birds gespeeld heb aangezien die standaard geïnstalleerd was.
Heb je toevallig gekeken hoeveel ruimte er beschikbaar was voor apps intern?
En market en youtube enzo stonden er wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 10:14
Ik ben redelijk klaar met die neutral ics rom

*buggy browser en market
*wifi vaak aan en uitzetten en dan pakt hij hem weer
*loopt soms compleet vast
*voel niet vloeiend en snel aan.
*Battery draint snel leeg ook gevoel dat het hier per 10% gaat.. accu gaat zo'n 12 uur mee nu

Ik wacht weer even totdat er een nieuwe uitkomt, ga die chinese niet eens proberen :P

[ Voor 14% gewijzigd door SmoothTweaker op 15-01-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 14-10 17:46
Heb helemaal nog geen last van het hier boven genoemde op de neutral.

Moet ook zeggen ik er niet bijzonder veel mee doe, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmegens schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:29:
[...]
Heb je toevallig gekeken hoeveel ruimte er beschikbaar was voor apps intern?
En market en youtube enzo stonden er wel op?
Alles stond erop en werkte ook prima. Hij startte in het Chinees maar omdat ik de Kevin ICS kende kon ik taal veranderen. Bij Market kan het zijn dat die niet werkt als je de tijd wel verandert maar niet de tijdzone maar dat geldt ook voor andere firmware versies.

Ik heb niet gekeken naar de beschikbare ruimte.

versie: inet_hxj@InetSoftware #15 / 97F2-D1-H1-H02-1553.30120113
Dit is was de versie voor de Momo 9 Advanced (97F2) en de Kevin versie voor de Momo 9C (97F1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:45:
Ik ben redelijk klaar met die neutral ics rom

*buggy browser en market
*wifi vaak aan en uitzetten en dan pakt hij hem weer
*loopt soms compleet vast
*voel niet vloeiend en snel aan.
*Battery draint snel leeg ook gevoel dat het hier per 10% gaat.. accu gaat zo'n 12 uur mee nu

Ik wacht weer even totdat er een nieuwe uitkomt, ga die chinese niet eens proberen :P
Ik heb nooit de Neutral ISC geprobeerd en ben pas begonnen met de Kevin versie. Alles werkt goed en Antutu CPU Master Free kan ik hem op 1200MHz zetten en tevens de laagste snelheid van 30MHz gebruiken zonder dat ik het echt merk. Scaling "On Demand" / I/O Scheduler "Deadline"

Mijn indruk van ISC is dat het veeeel gelikter en intuïtiever te gebruiken is en ik durf wel te zeggen dat het gebruiksgemak nu op het IOS (iPad) niveau is gekomen.

Erg goed in ICS is dat je een ronde vlek kunt aanzetten om te tonen waar je drukt op het tablet en dan zie je meteen dat als het tablet aanneemt dat je drukt op plek welke niet die plek is waar je daadwerkelijk drukt.
5 Punts wordt ook weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ben zeer te spreken over de Neutral 4 rom. Ben eigenlijk nog geen probleem tegengekomen. Tot nu toe werkt echt alles wat ik nodig heb. Ik zet SetCPU er zo nog even op, om hem wat zuiniger te krijgen (screen off = 216Mhz bijvoorbeeld of nog lager).

Ik vind enkel de density wel vrij klein. Staat standaard ingesteld op 120. Heb hem 2x aangepast, maar 2x kapte mijn launcher ermee bij de reboot, waardoor ik de build.prop niet meer normaal kon bereiken. Heeft iemand deze wel aangepast en zo ja, op welke waarde heb je deze dan gezet?

En ik was benieuwd of het maken van een screenshot standaard is ingebakken in deze ICS rom. In HC namelijk wel, dan moet je lang op het icoontje switchen tussen tabs drukken, maar deze optie is niet eens zichtbaar in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Smarron schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:20:
Ik vind enkel de density wel vrij klein. Staat standaard ingesteld op 120. Heb hem 2x aangepast, maar 2x kapte mijn launcher ermee bij de reboot, waardoor ik de build.prop niet meer normaal kon bereiken. Heeft iemand deze wel aangepast en zo ja, op welke waarde heb je deze dan gezet?
Vond de dpi-waarde ook nogal vervelend ja aangezien nu bij sommige apps de letters wel héél klein zijn. Wilde hem dan ook op 160dpi zetten, waar de GB-Rom ook op stond maar had erna inderdaad ook een verdwenen Launcher :) Dus maar weer op 120 gezet en alles draait weer prima. Niet verwacht dat dat niet zou werken.

Verder is ICS toch wel erg mooi, op een apparaatje van dit formaat dan. Vond het op de SGS2 weer een stuk minder fijn eigenlijk. Een tablet als de Samsung Tab 7.7 lijkt me helemaal de bom. Dat supermooie zwart van dat paneel i.c.m. met ICS lijkt mij über. Jammer dat dat ding echter onwaarschijnlijk duur is, gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de originele Rom de ICS neutral en de ICS kevin geprobeerd op Pro 3 7", maar bij allen blijft mijn market en mijn webbrowser crashen. een enkele keer gaat het goed maar 9 van de 10 keer blijven deze hangen tijdens het scrollen en crashed dan.

forced close en clear cache en data al geprobeerd bij market maar helaas geen verschil.

Iemand enig idee of dit ligt aan de ROM of misschien toch de hardware, want dan zal ik z.s.m. terug moeten naar de intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand dit al gezien: http://www.ployer.cn/android4.0.asp#

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Die Momo15 is toch voor de Pro3 10" bedoeld? Linkt alleen niet naar een downloadbestand. De 7" in elk geval wel en gaat met een megasnelheid! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:27:
[...]

Vond de dpi-waarde ook nogal vervelend ja aangezien nu bij sommige apps de letters wel héél klein zijn. Wilde hem dan ook op 160dpi zetten, waar de GB-Rom ook op stond maar had erna inderdaad ook een verdwenen Launcher :) Dus maar weer op 120 gezet en alles draait weer prima. Niet verwacht dat dat niet zou werken.
DPI-waarde kan op 140 gezet worden, maar dat veranderde bij mij de tablet layout naar phone layout. en dat werkt toch een stuk minder dan de fijne tabletlayout van ICS. maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Smarron schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:58:
[...]
Die Momo15 is toch voor de Pro3 10" bedoeld? Linkt alleen niet naar een downloadbestand. De 7" in elk geval wel en gaat met een megasnelheid! :X
Zag het ook (met 56k /s ) dus maar afgebroken (werk) En inderdaad ik wacht met spanning op de momo15.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 16:48
zat ff te spelen met ics-kevin en display timeout en staat de optie nerver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:59:
DPI-waarde kan op 140 gezet worden, maar dat veranderde bij mij de tablet layout naar phone layout. en dat werkt toch een stuk minder dan de fijne tabletlayout van ICS. maar het werkt wel.
Die waarde werkt hier ook niet. Heb 140, 160 en 180 getest, bij alle drie verdwijnt de Launcher. Dus 120 it is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Brad Pitt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:15:
[...]

Die waarde werkt hier ook niet. Heb 140, 160 en 180 getest, bij alle drie verdwijnt de Launcher. Dus 120 it is :P
Ok, vrijwel niet aan te passen dus. Krijgen jullie ook error meldingen dat de Launcher niet meer functioneert ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Smarron schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:40:
[...]
Ok, vrijwel niet aan te passen dus. Krijgen jullie ook error meldingen dat de Launcher niet meer functioneert ofzo ?
Yup. Grijs venstertje met Systeem bladiebla. Ben even vergeten wat precies. Je kan wel op Ok drukken en alles doet het verder wel, op de onderste balk na. Dus apps openen en dergelijke gaat verder nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb sinds begin dec. ook de tablet van Qware, maar ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding: telefoongeheugen is vol. Dan wordt de launcher gesloten en kan ik niets meer. Ik heb mijn apps al overgezet naar mijn SD kaartje en het chachegeheugen leeg gemaakt. Maar het helpt niet. Nu ben ik een leek op dit gebied, wie kan mij een tip geven hoe ik het telefoongeheugen leeg krijg? Heeft iemand anders dit ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:34:
Hallo

Ik heb sinds begin dec. ook de tablet van Qware, maar ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding: telefoongeheugen is vol. Dan wordt de launcher gesloten en kan ik niets meer. Ik heb mijn apps al overgezet naar mijn SD kaartje en het chachegeheugen leeg gemaakt. Maar het helpt niet. Nu ben ik een leek op dit gebied, wie kan mij een tip geven hoe ik het telefoongeheugen leeg krijg? Heeft iemand anders dit ook? :)
Bij 'manage applications' in settings, kan je als je op de menu knop drukt sorteren op grootte. Deinstalleer de grootste apps die je niet nodig hebt. Dat is de snelste en gemakkelijkste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Of een programma als Link2SD gebruiken o.i.d. Niet het makkelijkst maar het zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 13-10 22:38
Heeft iemand een idee hoe je beter een externe SD-kaart kan gebruiken? De tablet zelf heeft dus de ROM en 'intern flash memory'. Het interne flash memory wordt echter gemount als /sdcard/. De externe SD-kaart wordt gemount als /sd_extern/ (of iets in die richting). Alle applicaties gaan er vanuit dat /sdcard/ een SD-kaart is en gebruiken deze voor het opslaan van gegevens. Ook het verplaatsen van applicaties naar de SD-kaart gaat uit van /sdcard/. Het probleem is dat het interne flashgeheugen maar 4GB is, terwijl ik een externe SD-kaart heb van 32GB die ik nagenoeg niet kan gebruiken. Link2SD, App2SD en aanverwachte programma's beschouwen /sdcard/ als de SD-kaart (dus het het interne flash geheugen). Je kan bij die programma's niet eens kiezen dat ze een andere SD-kaart moeten gebruiken.

Ik wil dus eigenlijk dat de interne geheugen niet als /sdcard/ gemount wordt. Is dat op één of andere manier mogelijk?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Zag het ook (met 56k /s ) dus maar afgebroken (werk) En inderdaad ik wacht met spanning op de momo15.
Ben ook hier naartoe gegaan; http://www.ployer.cn/android4.0.asp en daar de 7inch geselecteerd.
Heeft 4 uur staan downloaden op werk, maar voor de geïnteresseerden onder ons, die chinees kunnen lezen of de taal aan kunnen passen, heb ik m geupload en als ik het goed heb gedaan dan is dit de link;http://www.multiupload.com/111C5N40JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Ben ook hier naartoe gegaan; http://www.ployer.cn/android4.0.asp en daar de 7inch geselecteerd.
Heeft 4 uur staan downloaden op werk, maar voor de geïnteresseerden onder ons, die chinees kunnen lezen of de taal aan kunnen passen, heb ik m geupload en als ik het goed heb gedaan dan is dit de link;http://www.multiupload.com/111C5N40JJ
Misschien kan iemand vertellen hoe je taal aanpast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:50:
[...]

Misschien kan iemand vertellen hoe je taal aanpast ?
Wwwillem in "Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1"]
staat het in
(het settings icoon is blauw met 3 sliders in ics, je kan er ook komen door op je homescreen op menu drukken, en dan voor het laatste menu item kiezen)

[ Voor 21% gewijzigd door Wwwillem op 16-01-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Op het eerste zicht is dat de Chinese versie van ICS voor Kevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:10:
[...]

Op het eerste zicht is dat de Chinese versie van ICS voor Kevin.
Aha ok, wilde ook mijn steentje bijdragen aan dit topic :)
Weet er verder te weinig vanaf, hoewel het flashen goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvaneijk schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:14:
Ik heb van het weekend ook zelf een poging gedaan Gusev's ROM er op te krijgen. Lukte mij voor geen meter :P Gelukkig had mijn zoon er meer verstand van en klikker de klik stond ie er op. Heb hem niet tig keer op volume +/- en startknop etc zien drukken, maar het werkt wel :)
Wat vooral opvalt is dat het scherm een stuk sneller reageerd op aanraken. Wel af en toe een reset uit zich zelf :| Orgineel deed het eigenlijk ook wel goed, dus was niet echt een reden.Maar soms moet je gewoon wat proberen voor de lol. Voor de rest nog niets bijzonders opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste post. Interessant topic. Ik heb een pro 3 maar heb problemen met het maken en herstellen van backup. Zowel de apps jorte als shuffle zoeken naar de standaard mnt/sdcard echter de rom staat hier gemount en niet mijn sd kaart. Deze staat gemount op /mnt/extern_sd. In de apps kan ik verder extern_sd niet kiezen. Ik heb gekeken op andere tabs, maar daar staat de rom gemount als rom en de sd kaart als sdcard. In mijn ogen logischer maar goed. IK hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel. En dan nu de vraag: Hoe kan ik de externe sd kaart gemount krijgen op /mnt/sdcard, dus op de plek van de rom? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het nou dat die LCD Density _nooit_ hoger gezet kan worden voor onze tablet zonder dat het resulteert in een phone UI?

Als het daadwerkelijk zo is, dan wordt ICS helaas voor mij een no go. Heb bij weergave de tekstgrootte ophoog geschroeft, maar helaas geen effect op apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:28:
Klopt het nou dat die LCD Density _nooit_ hoger gezet kan worden voor onze tablet zonder dat het resulteert in een phone UI?

Als het daadwerkelijk zo is, dan wordt ICS helaas voor mij een no go. Heb bij weergave de tekstgrootte ophoog geschroeft, maar helaas geen effect op apps.
240 werkt voor mij wel, maar dan wordt er idd een phone UI. en je kan wel raden hoe dat er uit ziet ;)

voorlopig nog geen solution dus..

edit: ik ga nu even wat DPI's proberen, resultaten volgen...

edit 2: voorlopig de volgende resultaten:

120 - werkt, tab UI
133 - werkt niet, launcher crasht, phone UI
134 - werkt niet, launcher crasht, phone UI
145 - werkt niet, launcher crasht, phone UI
155 - werkt niet, launcher crasht, phone UI
161 - werkt, phone UI
165 - werkt, phone UI
240 - werkt, phone UI

wil wel verder testen maar gaat niet omdat mn launcher telkens crasht nu en ik niet thuis ben om opnieuw livesuit erover heen te gooien. dan maar wachten. 133/134 zou ook moeten werken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gusev, had jij CWM nou werkend gekregen op ICS? zo ja, kunnen we hier iets mee? ik ben zelf niet thuis in het maken van custom roms (zou het wel graag willen maar lijk maar niet aan de juiste info/tools/tutorial te komen) maar ben altijd bereid om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wacht even, ik ben bezig met ClockworkMod 5.0.2.7 voor de nieuwe partitielayout, die is stabieler dan de versie die bij CyanogenMod 9 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
Is er eigenlijk verschil in gpu support tussen de kevin en de gusev rom? Ik heb het idee dat de gpu toch wel tot meer in staat is dan dat ik nu op de ics rom zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:29:
Is er eigenlijk verschil in gpu support tussen de kevin en de gusev rom? Ik heb het idee dat de gpu toch wel tot meer in staat is dan dat ik nu op de ics rom zie.
Helaas geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je meer power wilt hebben van je gpu dan terug naar 2.3.4 voorlopig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:40:
@Gusev, had jij CWM nou werkend gekregen op ICS? zo ja, kunnen we hier iets mee? ik ben zelf niet thuis in het maken van custom roms (zou het wel graag willen maar lijk maar niet aan de juiste info/tools/tutorial te komen) maar ben altijd bereid om te testen.
Zoals hierboven aangegeven, ik zit persoonlijk weer op GB2.3.4 :P Dus voorlopig nog ff niet.

Wellicht kan Peter aangeven in hoeverre Cyanogenmod "soepel" loopt, en of deze voor onze tablet te compilen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Eindelijk gelukt om de ROM van Gusev te flashen! (Gusev v0.3.1)
Het lijkt er echter op dat ik geen root meer heb. Klopt dat? Titanium Backup krijgt geen roottoegang, BusyBox installeert met foutmeldingen, Superuser is niet te verwijderen voor een herinstallatie en meer geklooi.

Hebben meer mensen dit en kandit opgelost worden zonder opnieuw te flashen?

Thanx!

EDIT: Opnieuw flashen doet wonderen...

[ Voor 6% gewijzigd door jpvaneijk op 16-01-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUSEV:

Kan je de kernel uit je ROM halen en android? Met de crane app kan er mogelijk meer uit je ROM gehaald worden.

BOOT_CLK en SDRAM_CLOCK aanpassen voor betere performance. Mogelijk kan dit ook met ADB, maar ik weet niet hoe deze variabelen geset kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ Ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware voor de 10" staat op de chineze site: android 4.0

heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:05:
firmware voor de 10" staat op de chineze site: android 4.0

heb het nog niet getest.
Cool! Een dag later dan de officiele 7" ics maar hij is er eindelijk 8) Hij download zelfs met 100kb/s ipv de gebruikelijke 3kb/s. Zal hem straks even op multiupload zetten, en vanavond gelijk proberen.

Hier een mirror voor MOMO15_android4.0-A10_20120116.rar
http://www.multiupload.nl/KKXBBWOCVO

[ Voor 9% gewijzigd door Wwwillem op 17-01-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:17
Na al dat ICS geweld ben ik toch maar terug gegaan naar de Gusev rom. Dit omdat ik toch nog wat problemen ondervind met de draadloze netwerken. Meerdere netwerken en mijn bedrijfsnetwerk wilt hij niet oppakken.

Ik wacht wel even tot een goeie en schone ICS rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Luuk1983 ik zie net dat wij eigenlijk hetzelfde probleem hebben. Heb je al een oplossing?
@ Petervanakelyen. Begrijp ik het goed dat ik met die ClockWorkMod het mounten van partities en sd kaarten kan instellen?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wwwillem schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:24:
[...]

Cool! Een dag later dan de officiele 7" ics maar hij is er eindelijk 8) Hij download zelfs met 100kb/s ipv de gebruikelijke 3kb/s. Zal hem straks even op multiupload zetten, en vanavond gelijk proberen.

Hier een mirror voor MOMO15_android4.0-A10_20120116.rar
http://www.multiupload.nl/KKXBBWOCVO
Thanx ben hem nu aan het downloaden. Vanavond eens proberen

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 13-10 22:38
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:20:
@ Luuk1983 ik zie net dat wij eigenlijk hetzelfde probleem hebben. Heb je al een oplossing?
@ Petervanakelyen. Begrijp ik het goed dat ik met die ClockWorkMod het mounten van partities en sd kaarten kan instellen?

thanx
Nee helaas nog geen oplossing. Maar ik moet daarbij zeggen dat ik nog niet genoeg tijd heb gehad om ECHT in het systeem te duiken. Ik weet nog niet genoeg van Android af. Wat ik begrepen heb worden de mounts ergens in system gedefinieerd. Ik weet nog niet eens hoe ik in system moet komen. Maar ik ga d'r binnenkort eens mee stoeien.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb een vraag, ik heb vorige week de Pro3 7 inch gekocht, maar sinds een paar dagen als ik internet op start. Valt internet uit, niet de verbinding, maar het scherm gaat terug naar het menu. Heel erg vervelend en ik weet niet wat ik eraan moet doen.. Kunnen jullie me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:20:

thanx
Nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob91
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11-2020
Na het lezen van dit topic begon het bij mij erg te kriebelen en heb uiteindelijk een 7 inch Pro3 aangeschaft. Ervaring met android heb ik met meerdere custom roms op meerdere telefoons (Desire s op dit moment.)

Met hulp van dit topic ben ik ver gekomen, zo heb ik de custom rom van Gusev gedraaid (Waarvoor Dank) en inmiddels de ICS Neutral + Fix.

ICS gaat mijn verwachtingen voor deze tablet te boven, maar deze rom benut nog niet alle mogelijkheden van de hardware. H/W decoding krijg ik niet aan de praat en ook de batterijduur laat te wensen over. Dit laatste heb ik geprobeerd te verbeteren door de "telefoon software" uit /system/app te verwijderen maar ik blijf force closes krijgen.

Voorlopig zit er (mijns inziens) nog niks anders op dan vorderingen van de ontwikkelaars af te wachten.

In de tussentijd zou ik graag de mogelijkheid hebben om dmv NAND backups te wisselen tussen de stabiele custom GB rom van Gusev en de MOMO9 rom. Helaas is het met de CWM van de Allwinner A10 op ICS niet mogelijk om de custom rom van Gusev te flashen, en ook een NAND backup restoren is niet mogelijk.

N.A.V. het bericht van Petervanakelyen over de CWM 5.0.2.7 (waarbij dit misschien wel mogelijk zou zijn) heb ik geprobeerd deze versie van CWM voor de allwinner A10 te vinden, maar dit is mij niet gelukt.

Is dit iemand anders misschien wel gelukt ? of zijn er andere manieren om tussen de GB en ICS Roms (met behoud van user data) te wisselen?

Daarnaast wil ik graag de OP en de actieve users in dit topic bedanken voor hun tijd en inzet! Dankzij dit actieve topic zijn bij mij twijfels mbt de "toekomstbestendigheid" van deze tablet weggenomen.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ja precies, volgens mij was het die!
Die stond eerst in de market voordat ik hem renamede naar Qware Pro2

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste