Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:21
Hoi,

ik volg dit forum nu al ruim een week gezien ook mijn interesse in deze tablet.
sterker ik had hem afgelopen week besteld bij de intertoys in nederweert, want hij was net uitverkocht.
nu krijg ik vandaag signaal dat ze nog niet hem binnenhebben, maar dat waarschijnlijk volgende week de vernieuwde versie met standaard android 4.0 en nog wat (onbekende) verbeteringen wordt geleverd.

Affijn een week wachten lukt me wel en het feit dat ik dit direct van de intertoys hoor is ook zeer officieel, maar heeft iemand anders hier al over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Darun schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:35:
Hoi,

ik volg dit forum nu al ruim een week gezien ook mijn interesse in deze tablet.
sterker ik had hem afgelopen week besteld bij de intertoys in nederweert, want hij was net uitverkocht.
nu krijg ik vandaag signaal dat ze nog niet hem binnenhebben, maar dat waarschijnlijk volgende week de vernieuwde versie met standaard android 4.0 en nog wat (onbekende) verbeteringen wordt geleverd.

Affijn een week wachten lukt me wel en het feit dat ik dit direct van de intertoys hoor is ook zeer officieel, maar heeft iemand anders hier al over gehoord?
Lijkt me sterk want er staat geen nieuwere op de site. Ik vermoed dat ze weer Pro3 binnen krijgen en dat er op de site een upgrade beschikbaar komt naar Android 4.0

Pro3 is net uit vandaar.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ployer heeft gisteren alle Android4 firmware op hun website gezet, en het is mogelijk dat de klanten (Qware) deze al eerder hebben gekregen om te ontwikkelen/testen. Dus de pro3 zou best met Android 4 verkocht kunnen worden binnenkort. Denk niet dat ze hardwarematig anders zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-02 18:00
Die laatste versie van Ployer ICS zijn daar nu bijvoorbeeld de problemen met het niet synchroniseren van de calendar accounts mee opgelost ? Of is dat nog steeds dezelfde versie als neutral / kevin, of zijn er wel degelijk verbeteringen in aangebracht ? Als dat niet zo is, dan kunnen ze die versie toch niet serieus voor het grote publiek beschikbaar gaan stellen.

@Def!ance jij was toch ook nog zelf met ics aan het compilen ? Lukt dat nog een beetje, of heb je het moeten opgeven ?

[ Voor 32% gewijzigd door mwieggers op 17-01-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net de momo 15 v4.0 firmware geinstalleerd op de Pro3 10 inch en hij draait als een zonnetje.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:57:
Net de momo 15 v4.0 firmware geinstalleerd op de Pro3 10 inch en hij draait als een zonnetje.
Ik heb al een paar vastlopers gehad bij market en angrybird' waarschijnlijk een opstart probleempje. Ben ongeer een uur online en nog geen freeze gehad.

Hoe zit het eigenlijk met de interne ruimte? 252mb intern' 2,9 gb intern sd maar daar worden de apps niet op geinstalleerd en verder heb ik nog een extern van 8gb. :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik zou ook wel willen weten hoe ik die chinese rommel eraf kan krijgen. Sommige kan ik deinstalleren maar niet allemaal

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
volgens mij kun je met link2sd echt alles ook system/app applicaties verwijderen. kun je vinden in de market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
mwieggers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:29:
volgens mij kun je met link2sd echt alles ook system/app applicaties verwijderen. kun je vinden in de market
Daar zou ik eerder dingen als Root Explorer, Titanium Backup of SystemApp Remover voor gebruiken...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:57:
Heb je flash op
deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
mwieggers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:48:
Die laatste versie van Ployer ICS zijn daar nu bijvoorbeeld de problemen met het niet synchroniseren van de calendar accounts mee opgelost ? Of is dat nog steeds dezelfde versie als neutral / kevin, of zijn er wel degelijk verbeteringen in aangebracht ? Als dat niet zo is, dan kunnen ze die versie toch niet serieus voor het grote publiek beschikbaar gaan stellen.

@Def!ance jij was toch ook nog zelf met ics aan het compilen ? Lukt dat nog een beetje, of heb je het moeten opgeven ?
Heb deze versie er opgezet, maar nog steeds geen synchronisatie van de agenda. Ook nog wel eens crashende browser. Ik ga voorlopig maar terug naar Gusev 0.3.1. en wacht even tot er een betere versie beschikbaar komt. Deze rom is leuk om mee te spelen, maar echt werkbaar voor dagelijks gebruik op de Pro 3 7 vind ik hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Werkt perfect, ICS op de 10" pro3! Heb wel even de busybox moeten updaten (gewoon met 'busybox' uit de market) omdat de versie die erop stond niet gebruikt kon worden door een aantal apps die root nodig hebben.

Hij maakt veel meer gebruik van de beschikbare 10", er past veel meer op het scherm omdat het echt voor een tablet ontworpen is. Hij start ook heel snel op. Daarnaast werken sommige games die voorheen niet werken zonder Chainfire3D nu wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik overweeg deze ook te gaan halen als deze weer beschikbaar is via Intertoys. Via de website is hij nu niet te bestellen ik kan wellicht volgende week ook eens enkele lokale Intertoys zaken bellen en navragen. Maar als het waar is dat er een officiele OS4 van Android op nieuw geleverde versies komt dan wacht ik ook nog wel even. Maar voorlopig blijft het bij speculeren of zelfs de upgrade uitvoeren zoals hier wordt besproken.

Maar miste in de TS specs van Qware Pro3 7inch (en evt ook van 10inch) zoals afmetingen en gewicht.
En tevens vind ik nergens (niet bij Qware.nl of bij Intertoys) of het capacitive scherm 2, 5 of 10 punten detectie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
het scherm van de 7 inch heeft 5 punts detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 15:00
Beste,

Over een tijdje krijgen we weer nieuwe pro tablets binnen met android 4.0! (pro 4)

Groet,

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Heb gisteren een Pro3 gehaald bij intertoys in Bennekom. zeer tevreden over tablet. misschien vanavond overwegen custom rom erop te zetten ;) kun je naar rooten van de tablet elke gewenst custom rom erop zetten of alleen bepaalde roms?

[ Voor 25% gewijzigd door Wes71 op 18-01-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Staat in de rom.
roel17 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:41:
Beste,

Over een tijdje krijgen we weer nieuwe pro tablets binnen met android 4.0! (pro 4)

Groet,

Roel
Kun je specs plaatsten?

[ Voor 56% gewijzigd door Frostbite op 18-01-2012 08:55 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Ik heb een probleem met het touchscreen op ICS met de 10" pro 3. Kunnen anderen even proberen om in en uit te zoomen met twee vingers, over het gehele scherm? (bv in de browser, in een pdf of met een foto)
En de prijs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:03
heb de 7" pro3 met ics-kevin maar daar gaat zoomen gewoon goed (en meteen geleerd dat het in opera ook kan:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
slommer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:56:
en meteen geleerd dat het in opera ook kan:)
En erna meteen automatische text reflow. Enige browser op Android die dat heeft. Echt geweldig vind ik dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Beste,

Groet,

Roel
Dat is jammer, heb ik nu net die Pro3 gehaald :F .
Maar voor die 100 euro is het wel een prachtig aparaatje. Hiervoor een iPad1 en een Hansspad gehad met Honeycomb, maar dit is echt een gaaf ding voor die 100 euro :9 .

Vanavond maar eens aan de slag met 4.0. Nu eerst Launcher 7 proberen op Gingerbread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Beste,

Groet,

Roel
Hmm... net de Pro 3 gehaald... Binnenkort als in binnen 4 weken? Of is het een Pro 3 met Android 4.0 met een andere naam?
En is de verwachting dat ICS sowieso middels een officiële ROM naar de Pro 3 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 10:15
Frank76NL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Hmm... net de Pro 3 gehaald... Binnenkort als in binnen 4 weken? Of is het een Pro 3 met Android 4.0 met een andere naam?
En is de verwachting dat ICS sowieso middels een officiële ROM naar de Pro 3 komt?
Officiele ROM voor de Momo9 is er al, weliswaar in het chinees, maar dat is gewoon in te stellen. Van Qware is er echter nog geen nieuwe ICS ROM, dus weet iemand of die binnenkort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik verwacht gewoon dat Pro4 = Pro3 + android 4
Verder hoeven ze alleen de 3 in een 4 te veranderen op de verpakking en voila.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat zou vet zijn want dan is ICS op de huidige krijgen een koekje

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
maratropa schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:05:
Dat is het nu toch ook? Klik, klik, klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zowel voor de Pro3 7 als 10 inch is gewoon een Rom te downloaden met ICS ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Dat is het nu toch ook? Klik, klik, klaar?
True :) Maar ik lees wel over wat issues en dingetjes enzo, of is het helemaal 100% al? Een officiele is wel zo makkelijk.. Al ben ik een beetje uitgeflashed, scummVM draait toch wel :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bij de meeste Chinese fabrikanten mankeert er wat aan de software wanneer de tablet geshipped wordt.
Het zou mij absoluut niets verbazen als die issues dus ook gewoon op de "Pro4" zitten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Voor mijn beeld, wat is op dit moment de meest functionele ICS image, waarbij flash en de market gewoon werken? Ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer, en in de ts staat niets over ICS.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
EWK schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:17:
Voor mijn beeld, wat is op dit moment de meest functionele ICS image, waarbij flash en de market gewoon werken? Ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer, en in de ts staat niets over ICS.
Goede vraag, dat zou ik ook graag zien.

Het zou helemaal mooi zijn als de op aangepast zou worden met beschrijving van howto en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Olgeros schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:26:
[...]
Goede vraag, dat zou ik ook graag zien.

Het zou helemaal mooi zijn als de op aangepast zou worden met beschrijving van howto en zo....
+ 1 daarvoor. Zou prachtig zijn in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen heeft het steeds over de OP, maar de instructies zijn toch gewoon precies hetzelfde als wat er nu al staat? Het enige wat je moet doen is een andere .img (firmware/ROM/OS/etcetc) selecteren, thats it.

Daarnaast, ICS is voorlopig voor mij een No Go. Vooral de H/W accelerated MALI-400 graphics drivers voor onze tablets moeten aangepast worden. Vandaar dat ICS _nog_ niet zo soepel loopt als GB.

De ROM van Momo 9c is bruikbaar, en de Chinese troep is allemaal gewoon te veranderen, maar blijf persoonlijk toch nog ff op GB.

edit: En ja, daarna staat alles op Chinees, maar in dit topic is al uitgelegd hoe je de taal kan veranderen, zie ook: http://www.androidunite.c...glish-using-novo-7-basic/

[ Voor 16% gewijzigd door Gusev op 18-01-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Nee hoor, hoe wil je de firmware eraf halen om het over te zetten? Qware heeft nu ook de firmware niet online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Gusev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:39:
Iedereen heeft het steeds over de OP, maar de instructies zijn toch gewoon precies hetzelfde als wat er nu al staat? Het enige wat je moet doen is een andere .img (firmware/ROM/OS/etcetc) selecteren, thats it.

Daarnaast, ICS is voorlopig voor mij een No Go. Vooral de H/W accelerated MALI-400 graphics drivers voor onze tablets moeten aangepast worden. Vandaar dat ICS _nog_ niet zo soepel loopt als GB.

De ROM van Momo 9c is bruikbaar, en de Chinese troep is allemaal gewoon te veranderen, maar blijf persoonlijk toch nog ff op GB.

edit: En ja, daarna staat alles op Chinees, maar in dit topic is al uitgelegd hoe je de taal kan veranderen, zie ook: http://www.androidunite.c...glish-using-novo-7-basic/
Dat is waar, het zou alleen helpen mbt het overzicht. Maar inderdaad, echt vlot loopt het nog niet voor wat ik heb gezien. Ik ben ook heel erg te spreken over GB en de snelheid. Even een goede launcher er overheen en ik ben klaar.

Launcher 7 werkt trouwens prima (net geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Gusev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:39:

Sorry maar ik ben met Android absolute nitwit en wist echt niet dat de procedure voor de verschillende images hetzelfde is. Weet best wel wat ik doe op Windows, maar Android........

Ik lees van alles over drivers en google kit die installed moet worden, dan lees ik weer dat procedure van Qware zelf gevolgd moet worden. Ben het dus best wel kwijt allemaal.
Heb lang en hard moeten denken wat ICS uberhaupt is. Tot ik ging kijken (toevallig) op Wiki over de versies van Android.

Geloof me, een step-by-step handleiding is ERG welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olgeros schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Sorry maar ik ben met Android absolute nitwit en wist echt niet dat de procedure voor de verschillende images hetzelfde is. Weet best wel wat ik doe op Windows, maar Android........

Ik lees van alles over drivers en google kit die installed moet worden, dan lees ik weer dat procedure van Qware zelf gevolgd moet worden. Ben het dus best wel kwijt allemaal.
Heb lang en hard moeten denken wat ICS uberhaupt is. Tot ik ging kijken (toevallig) op Wiki over de versies van Android.

Geloof me, een step-by-step handleiding is ERG welkom :)
Ik probeer ook niemand in het kwaad daglicht te stellen hoor ;) maar als je in dit topic, op nota bene GoT niet weet wat ICS is...tsja...ik en vele andere met mij gaan uit van bepaalde aannamen (I know...assumptions)...

Maar goed het is echt heel simpel:

1. Custom .zip ROMs moeten via ClockWorkMod (CWM). En om CWM te installeren moet je een x aantal stappen doorlopen.

OF

2. "Officiele" .img ROMs moeten via LiveSuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisr5gt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Dat is waar, het zou alleen helpen mbt het overzicht. Maar inderdaad, echt vlot loopt het nog niet voor wat ik heb gezien. Ik ben ook heel erg te spreken over GB en de snelheid. Even een goede launcher er overheen en ik ben klaar.

Launcher 7 werkt trouwens prima (net geprobeerd).
Werkt Launcher 7 lekker op GB? Nice! Ook landscape mode...dacht namelijk altijd dat landschape moet een no-go was met Launcher 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Gusev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:58:
[...]

Ik probeer ook niemand in het kwaad daglicht te stellen hoor ;) maar als je in dit topic, op nota bene GoT niet weet wat ICS is...tsja...ik en vele andere met mij gaan uit van bepaalde aannamen (I know...assumptions)...
Je hebt uiteraard 200% gelijk, en ik hoop dat je begrijpt dat ik niet aan het mopperen ben maar alleen even uitleg waarom een handleiding en duidelijke info prettig is :)
Ik probeer altijd eerst zelf even dingen uit te zoeken en ging daarom zelf op zoek naar betekenis van "ICS", kwestie van even googlen en onzin om jullie lastig te vallen met dat soort vragen. Ik weet wel hoe Tweakers werkt ;)

Thanks voor de info!!!

PS: ik hou dit topic strak in de gaten en alhoewel ik vrijwel niets bij kan dragen wil ik wel laten weten dat al jullie moeite enorm gewaardeerd wordt. Hulde en dank dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V.w.b. de voortgang van custom ROMs:

Ik heb van Peter een setje instructies gekregen waardoor ik nu daadwerkelijk de Android 4.0 ROM van Momo kan gaan aanpassen. Peter is het meesterbrein achter de custom ROMs, ik ROMmel maar wat aan :+ .

Nogmaals thanks Peter (nu in het openbaar :P )

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Gusev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Werkt Launcher 7 lekker op GB? Nice! Ook landscape mode...dacht namelijk altijd dat landschape moet een no-go was met Launcher 7...
Landscape wil niet, of laat ik het zo zeggen, ik heb het verder niet geprobeerd. Maar verder razend snel! Ik ga zo eens aan de slag met EX launcher, Swiftkey X Tablet en wat andere tweaks om de standaard rom wat te verfraaien. Thuis ga ik wel aan de knutsel met een van je Roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:41
Gusev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:18:
V.w.b. de voortgang van custom ROMs:

Ik heb van Peter een setje instructies gekregen waardoor ik nu daadwerkelijk de Android 4.0 ROM van Momo kan gaan aanpassen. Peter is het meesterbrein achter de custom ROMs, ik ROMmel maar wat aan :+ .

Nogmaals thanks Peter (nu in het openbaar :P )

Wordt vervolgd...
Ik wil me hier ook in verdiepen zodra ik wat tijd heb. Het is idd lastig spul om onder de knie te krijgen.
Ik zag info hier die je misschien kan gebruiken in jouw custom ICS rom:
http://www.slatedroid.com...a10-tablet-ics-firmwares/
http://www.slatedroid.com...wifi-monster/page__st__20 => post 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spectator schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Ik wil me hier ook in verdiepen zodra ik wat tijd heb. Het is idd lastig spul om onder de knie te krijgen.
Ik zag info hier die je misschien kan gebruiken in jouw custom ICS rom:
http://www.slatedroid.com...a10-tablet-ics-firmwares/
http://www.slatedroid.com...wifi-monster/page__st__20 => post 39
Mwah, ik kende beide topics al, maar die post 39...tsja...ik lees de hele tijd "volgens mij" en een aantal zaken slaat ie ook compleet de plank mis. Ik ga eerst even op mijn "eigen" houtje zaken aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Basically, het enige wat de gebruiker in post #39 gedaan heeft is de LCD density aangepast. Vermits de standaard launcher met die waarde crasht heeft hij een andere geïnstalleerd. Het is logisch dat de interface soepeler loopt, want er moet minder gerenderd worden (en met de brakke GPU drivers merk je dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) idd de GPU drivers zijn brak punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
Wellicht handig voor de startpost: Een tabelletje met daarin de verschillende roms die voor deze tablet beschikbaar zijn met de verschillen? (android versie / ui gebruikt GPU / GPU support in games / totaal beschikbare ruimte na install/ verzin er nog maar een paar).

Ik merk dat ik het persoonlijk lastig vind om een overzicht te behouden wat er nu uit is en wat voor mij de beste optie zou zijn om eens mee te gaan klooien. Iemand btw info waar ik kan vinden wanneer (als het al komt) de mali drivers voor ICS geupdate worden?

Ander puntje mbt het flashen van de roms met livesuite (wat een draak van een programma!): 15 pogingen gedaan waarbij de USB kabel in de tablet zat en ik tijdens de flash-poging de USB kabel in de computer stak -> 0 reactie van de livesuite. Zodra ik het andersom deed (eerst USB in de computer en tijdens het flashen de USB kabel in de tablet steken) herkende hij hem wel (ook meerdere keren achter elkaar). Schijnbaar is de volgorde belangrijk.. al kan ik me zo niet voorstellen waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:14:
:) idd de GPU drivers zijn brak punt.
True, maar er hoeft maar 1 fabrikant met goede Mali-400 drivers voor ICS te komen (die dus in een heleboel Allwinner A10 tablets zit, Samsung Galaxy SII etc) en we hebben dit punt getackeld.

+ Relatief "veel" devices in omloop met een Mali-400 GPU
- Juist het wachten op een fabrikant die de drivers update is het probleem :P . Alleen fabrikanten die een commerciele licentie van ARM hebben, kunnen zo'n driver updaten. Iets doet mij vermoeden dat niet alle Chinese fabrikanten een dergelijke commerciele licentie hebben :+

Overigens zijn dit de libraries en modules die in ICS te vinden zijn v.w.b. de Mali-400 GPU:

code:
1
2
3
4
5
/system/lib/libMali.so
/system/lib/egl/libEGL_mali.so
/system/lib/egl/libGLESv1_CM_mali.so
/system/lib/egl/libGLESv2_mali.so
/system/lib/modules/mali.ko

- *.so bestanden zijn zogeheten Shared Object bestanden. Het equivalent van Windows DLL bestanden zeg maar.
- *.ko bestanden zijn "extensies" op de kernel, in dit geval de Linux kernel.

Ik dacht eerst dat libGLESv1_CM_mali.so voor CyanogenMod stond, maar dat is dus niet waar :P .

Voor de gebruikers die niet helemaal volgen wat hierboven staat. Met deze post wil ik juist tegen diegene zeggen dat _als_ er een custom ICS ROM uitkomt, de eerste versie geen super, uber, soepele graphics acceleratie heeft. Omdat ik, jij, zij, het (="It" van de Adams Family niet te vergeten :9 ) dit niet zonder meer kunnen oplossen.

Conclusie: IK blijf een ROMmelaar, en erg afhankelijk van andere partijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:37:
[...]

True, maar er hoeft maar 1 fabrikant met goede Mali-400 drivers voor ICS te komen (die dus in een heleboel Allwinner A10 tablets zit, Samsung Galaxy SII etc) en we hebben dit punt getackeld.

+ Relatief "veel" devices in omloop met een Mali-400 GPU
- Juist het wachten op een fabrikant die de drivers update is het probleem :P . Alleen fabrikanten die een commerciele licentie van ARM hebben, kunnen zo'n driver updaten. Iets doet mij vermoeden dat niet alle Chinese fabrikanten een dergelijke commerciele licentie hebben :+

Overigens zijn dit de libraries en modules die in ICS te vinden zijn v.w.b. de Mali-400 GPU:

code:
1
2
3
4
5
/system/lib/libMali.so
/system/lib/egl/libEGL_mali.so
/system/lib/egl/libGLESv1_CM_mali.so
/system/lib/egl/libGLESv2_mali.so
/system/lib/modules/mali.ko

- *.so bestanden zijn zogeheten Shared Object bestanden. Het equivalent van Windows DLL bestanden zeg maar.
- *.ko bestanden zijn "extensies" op de kernel, in dit geval de Linux kernel.

Ik dacht eerst dat libGLESv1_CM_mali.so voor CyanogenMod stond, maar dat is dus niet waar :P .

Voor de gebruikers die niet helemaal volgen wat hierboven staat. Met deze post wil ik juist tegen diegene zeggen dat _als_ er een custom ICS ROM uitkomt, de eerste versie geen super, uber, soepele graphics acceleratie heeft. Omdat ik, jij, zij, het (="It" van de Adams Family niet te vergeten :9 ) dit niet zonder meer kunnen oplossen.

Conclusie: IK blijf een ROMmelaar, en erg afhankelijk van andere partijen...
yah klopt ik heb zelf ook een beetje onderzoek gedaan, lijkt er idd sterk op dat er geen licenties zijn bij de chinezen ,ik heb trouwens wel interresante kernels gezien voor de SGS2 waarbij ook de mogelijk ingebouwd zat om de GPU te overclocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ICS kernels trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

@Gusev een klasgenoot heeft laatste een officiëele firmware upgrade naar ics gedaan voor zijn SGSII dus een driver is er al wel!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bananenspin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:03:
een klasgenoot heeft laatste een officiëele firmware upgrade naar ics gedaan voor zijn SGSII
Die bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ jOIstem, wat Brad zegt, was die er maar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertq9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik heb de volgende vraag.
Indien ik met CWM een backup terug neem, maakt het dan uit welke ROM (IMG of custom) er als 'basis' staat ?
B.v. Eerst heb ik de custom rom van Gusev geïnstalleerd; vervolgens heb allerlei app's geinstalleerd.
Nu wil ik terug naar een backup die gebaseerd is op de Officiële ROM en waar ik destijds ook app's op heb geinstalleerd.
Mag ik dan meteen die backup restoren, of moet ik eerst weer de Officiële ROM installeren en dán de backup terugnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Enkel als je van kernel veranderd bent zal het problemen geven. De custom ROM van Gusev en de stock Gingerbread ROM gebruiken dezelfde kernel, dus dat moet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-01-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
mijn google nexus s heeft toch ook een a8 cpu een mali 400 gpu en een officiele android 4.0.3 rom. kunnen we daar de driver niet uithalen uit die rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mwieggers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:38:
mijn google nexus s heeft toch ook een a8 cpu een mali 400 gpu en een officiele android 4.0.3 rom. kunnen we daar de driver niet uithalen uit die rom?
Nee de Nexus heeft een PowerVR SGX540 en geen Mali400 GPU en is daarom ook trager dan de SGS2 qua gfx.

Ah Nexus S dus, las verkeerd, hieronder dus het juiste antwoord, al blijft het resultaat hetzelfde :)

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2012 17:45 . Reden: Foutjeee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De Nexus S maakt gebruik van een Exynos 3110 en die bevat geen Mali400 GPU (PowerVR SGX540).

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-01-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
ik zat net nog in mijn sysinfo te kijken en jullie hebben natuurlijk gelijk. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de drivers komen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob91
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11-2020
Petervanakelyen schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:22:
Wacht even, ik ben bezig met ClockworkMod 5.0.2.7 voor de nieuwe partitielayout, die is stabieler dan de versie die bij CyanogenMod 9 zit.
Beste Peter,

ben je hier nog verder mee gekomen? en is het met deze versie van de cwm recovery wel mogelijk om een 2.3 rom te flashen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb het op dit moment heel druk met examens, dus voorlopig is er nog geen gecompileerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Nu ik deze heb gevonden, heb ik het idee dat ik beter van de 30 dagen omruilmogelijkheid gebruik kan maken. Edit: Geen HDMI-out.

Er is vanuit Qware, zover ik weet, geen toezegging gedaan dat wij ooit Android 4.0 kunnen draaien?

[ Voor 20% gewijzigd door FrankNLD op 18-01-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof in de bekwaamheid van de mensen hier en ergens anders dat dit zeer zeker heel goed mogelijk gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 18:33
Frank76NL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:27:
Er is vanuit Qware, zover ik weet, geen toezegging gedaan dat wij ooit Android 4.0 kunnen draaien?
Ik ga nog eens een belletje doen morgen denk ik, even kijken of ik iets kan loskrijgen ^^

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Frank76NL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:27:
Nu ik deze heb gevonden, heb ik het idee dat ik beter van de 30 dagen omruilmogelijkheid gebruik kan maken.

De tablet die je hebt gelinkt maakt gebruik van de Ingenic JZ4770 SoC en dat is een MIPS CPU.
Daar moet mee oppassen, je kan compatibiliteitsproblemen krijgen met een aantal applicaties (die verwachten namelijk dat er net zoals in bijna elke andere Android telefoon/tablet een ARM CPU zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
hier zou een uitgelekte versie staan van android 4.0.3 voor de sgs 2. Zouden daar al goede drivers inzitten? software2tech.com/2012/01/12/update-galaxy-s2-with-new-android-4-0-3-xxkpa-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
@peter succes met je examens, das belangrijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
net nog even ergens een rom voor ainol 7 advanced opgesnord op mijn pro 3 7 gezet. Maar helaas zoals bij eerdere ainol roms geen schermbediening en geen wifi. Als ik er een muis op aansluit, dan zie ik wel in de settings dat het android 4.0.3. betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gusev: welke tools gebruik jij om aan te ROMmelen? ik wil dit graag ook proberen maar heb het voor de rest nog nooit eerder gedaan en weet niet zo goed waar ik moet beginnen. weet wel redelijk wat af van android maar mis de juiste tools om te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Grappig, de samsung support heeft hem die link zelf gegeven omdat zijn telefoon gebrickt was, en hij draait nu 4.0.3 zat er zelf naast.

edit: Afhankelijk van zijn model kon hij kiezen uit

PDA: I9100XXKPA ##

Android: 4.0.3

CSC:I9100OXAKPA

PDA: I9100XXLP1 ##

CSC: I9100OXALP1

PDA: I9100XXLP2 ##

CSC: I9100OXALP2

[ Voor 30% gewijzigd door Bananenspin op 18-01-2012 22:20 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn tab meegedaan met de iqtest van bnn, heeft ie een hoop antwoorden niet geregistreerd :(
Volgende keer weer pen en papier... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bananenspin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:16:
Grappig, de samsung support heeft hem die link zelf gegeven omdat zijn telefoon gebrickt was, en hij draait nu 4.0.3 zat er zelf naast.
Ja geestig, maar allemaal inofficiële Roms. Er is geen officiële Samsung ICS Rom vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
@banenenspin: misschien kun je eens een benchmark draaien op sgs2 om te zien of ie op grafisch gebied goed loopt. Als deze qua performance goed is zitten er in deze rom willicht toch al goed drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mwieggers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:49:
@banenenspin: misschien kun je eens een benchmark draaien op sgs2 om te zien of ie op grafisch gebied goed loopt. Als deze qua performance goed is zitten er in deze rom willicht toch al goed drivers
Is allemaal uitgebreid te lezen in talloze fora op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
Brad Pitt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:04:
[...]

Is allemaal uitgebreid te lezen in talloze fora op XDA.
Ok, dan ben je duidelijk beter ingelicht dan mij, maar mocht samsung met een officiele update komen, dan zullen daar vast wel goede drivers inzitten. Is dus een kwestie van geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:39
johnny7556 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:04:

Ik bezit sinds gisteren ook deze tablet, in de 10 inch uitvoering, middels de heldere uit leg CWM geïnstalleerd wat goed is gegaan alleen heb ik hetzelfde probleem als hier al door een paar ander leden werd gemeld dat ik CWM niet kan bedienen met de volume knopen.
Heb al op internet zitten zoeken maar vind eigenlijk nergens een antwoord, is er hier iemand die een zinnig woord kan geven.

Groeten Jan

Edit 1: Ik heb al een een essentieel verschil tussen de 7"en de 10" gevonden, de volume knopen in de 10"hebben een dubbele functie ze zijn eerst "menu" respectievelijk "terug" knop en bij lang vast houden pas volume.
Dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn iemand een idee hierover?
Nog ff onder de aandacht brengen.

Kent iemand een mogelijkheid om op de 10" CWM te bedienen, dan wel een originele image file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Wwwillem schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:40:
Ik heb een probleem met het touchscreen op ICS met de 10" pro 3. Kunnen anderen even proberen om in en uit te zoomen met twee vingers, over het gehele scherm? (bv in de browser, in een pdf of met een foto)
Iemand met een 10" ICS die dit even kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wwwillem schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:19:
[...]

Iemand met een 10" ICS die dit even kan proberen?
Ik heb er geen problemen mee. Ik zie wel als ik de aanraak trace optie aan heb staan dat de aanraak trace van de tweede vinger ergens anders staat dan waar ik het scherm aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:13:
@ gusev: welke tools gebruik jij om aan te ROMmelen? ik wil dit graag ook proberen maar heb het voor de rest nog nooit eerder gedaan en weet niet zo goed waar ik moet beginnen. weet wel redelijk wat af van android maar mis de juiste tools om te beginnen
Dit is het voornaamste probleem dat de ontwikkeling van een ICS custom ROM zo moeizaam gaat. De ontwikkeling hiervan is namelijk compleet anders t.o.v. een GB custom ROM.

Waarom gaat de ontwikkeling dan moeizaam? Met name door de gewijzigde partitie layout. Ik krijg voordurend foutmeldingen onder Linux bij het mounten en uitpakken van de stock Momo ICS ROM.

Maar ik ben al uitgebreid met Peter aan t overleggen, dus we shall see...Zodra ik meer weet (lees: een goede manier heb om custom ICS ROMs te maken) dan laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Ik heb er geen problemen mee. Ik zie wel als ik de aanraak trace optie aan heb staan dat de aanraak trace van de tweede vinger ergens anders staat dan waar ik het scherm aanraak.
Hmm raar. Heb je MOMO15_android4.0-A10_20120116 draaien? Bij mij gaat het fout als ik multitouch gebruik en dan met name rechts in het scherm. Ik zal later nog even zo'n trace test proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

zal het vanavond even voor je testen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mwieggers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:15:
hier zou een uitgelekte versie staan van android 4.0.3 voor de sgs 2. Zouden daar al goede drivers inzitten? software2tech.com/2012/01/12/update-galaxy-s2-with-new-android-4-0-3-xxkpa-firmware/
Ik zal er vanavond eens naar kijken (als ik tijd heb :P ). Ik had het volgende in gedachte om te doen:

Na het uitpakken van het .rar bestand moet je het volgende bestand hebben I9100_CODE_I9100XXKPA_CL51925_REV02_user_low_ship.tar.md5. Die ook even uitpakken en dan moet je het bestand factoryfs.img hebben.

Nu komt het, je moet nu factoryfs.img gaan extracten. Het makkelijkst (lees: de enige manier om dit te doen) is via wat UNIX commando's in een Linux distro of via Cygwin onder Windows. De instructies om zo'n dergelijke factoryfs.img te extracten staan hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1081239

Heb je de factoryfs.img uitgepakt dan moet je in de folder /system/ op zoek gaan naar *mali* files, zoals *mali*.so en *mali*.ko bestanden (zie vorig bericht van mij over de Mali libraries/modules).

Geef mij die *mali*.so en *mali*.ko files :+. Je begrijpt het al, ik post deze instructies zodat ik het zelf niet hoef te doen en ze _alleen_ hoef te intergreren in de custom ICS ROM (wanneer die gereed is). Er zouden hier wat mensen rond moeten lopen die genoeg ervaring hebben met UNIX commando's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Gusev schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:24:
[...]

Ik zal er vanavond eens naar kijken (als ik tijd heb :P ). Ik had het volgende in gedachte om te doen:

Na het uitpakken van het .rar bestand moet je het volgende bestand hebben I9100_CODE_I9100XXKPA_CL51925_REV02_user_low_ship.tar.md5. Die ook even uitpakken en dan moet je het bestand factoryfs.img hebben.

Nu komt het, je moet nu factoryfs.img gaan extracten. Het makkelijkst (lees: de enige manier om dit te doen) is via wat UNIX commando's in een Linux distro of via Cygwin onder Windows. De instructies om zo'n dergelijke factoryfs.img te extracten staan hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1081239

Heb je de factoryfs.img uitgepakt dan moet je in de folder /system/ op zoek gaan naar *mali* files, zoals *mali*.so en *mali*.ko bestanden (zie vorig bericht van mij over de Mali libraries/modules).

Geef mij die *mali*.so en *mali*.ko files :+. Je begrijpt het al, ik post deze instructies zodat ik het zelf niet hoef te doen en ze _alleen_ hoef te intergreren in de custom ICS ROM (wanneer die gereed is). Er zouden hier wat mensen rond moeten lopen die genoeg ervaring hebben met UNIX commando's e.d.
Gusev als iemand de sgsii heeft en deze rom al draait dan zijn deze bestanden wellicht nog ietsje gemakkelijker uit de telefoon te trekken als deze dan ook geroot is natuurlijk. Helaas heb ik geen sgsii met deze rom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
henkieve schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:36:
Gusev als iemand de sgsii heeft en deze rom al draait dan zijn deze bestanden wellicht nog ietsje gemakkelijker uit de telefoon te trekken als deze dan ook geroot is natuurlijk. Helaas heb ik geen sgsii met deze rom ;(
Was ze met mijn stomme hoofd al aan het uploaden naar Dropbox. Tot ik me besefte dat ik GB draai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38
We zijn eigenlijk allemaal aan het wachten op een ICS ROM, maar is er geen Honeycomb ROM die goed zou (kunnen) werken op ons apparaatje? Honeycomb is waarschijnlijk al een hele verbetering doordat deze versie al veel meer voor een tablet geoptimaliseerd is. Ik ben bang dat uiteindelijk ICS te zwaar zal zijn voor onze tablet met z'n single core CPU...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F*ck haha, je hebt helemaal gelijk henkieve :P . Dat krijg je als je gisteravond de hele dag met soortgelijke zaken bezig bent, dan vergeet je helemaal dat het een stuk makkelijker kan :+ .

@Brad: lol, dan wordt het denk ik toch op de manier die ik voor heb gesteld. Ik zal er anders vanavond even als eerste naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:45:
We zijn eigenlijk allemaal aan het wachten op een ICS ROM, maar is er geen Honeycomb ROM die goed zou (kunnen) werken op ons apparaatje? Honeycomb is waarschijnlijk al een hele verbetering doordat deze versie al veel meer voor een tablet geoptimaliseerd is. Ik ben bang dat uiteindelijk ICS te zwaar zal zijn voor onze tablet met z'n single core CPU...
Waar baseer je dit op als ik mag vragen? Ik bedoel, als we een beetje lekkere GPU drivers hebben, draait het zaakje als een zonnetje onder ICS.

Daarnaast, Honeycomb source is nooit pas gereleased, dus dat wordt alleen maar nog moeilijker. Cyanogenmod heeft niet voor niks Honeycomb overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gusev schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:47:
Waar baseer je dit op als ik mag vragen? Ik bedoel, als we een beetje lekkere GPU drivers hebben, draait het zaakje als een zonnetje onder ICS.

Daarnaast, Honeycomb source is nooit gereleased, dus dat wordt alleen maar nog moeilijker. Cyanogenmod heeft niet voor niks Honeycomb overgeslagen.
Nou, ik baseer het op het feit dat je wel vaker hoort dat bepaalde fabrikanten tablets en/of telefoons niet updaten naar ICS omdat het te zwaar zou zijn voor de hardware. En aangezien bijvoorbeeld de CPU niet veel beter is dan mijn Desire van 2 a 3 jaar geleden vroeg ik me hardop af of ICS misschien niet te zwaar is voor onze tabletjes. Verder geen harde cijfers, meer een algemeen gevoel dat ik in de loop van de tijd gekregen heb.

Ah dat verklaart waarom we het hier nooit over Honeycomb hebben :) Waarom is die source eigenlijk nooit vrijgegeven? Enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 19-01-2012 13:50 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De Honeycomb source is wel vrijgegeven, maar tegelijk met de source van ICS.
Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:37:
[...]

Was ze met mijn stomme hoofd al aan het uploaden naar Dropbox. Tot ik me besefte dat ik GB draai ;)
Upload maar, dan kunnen we testen of de libraries van de SGS2 het überhaupt doen op de Pro3. De GPU mag dan wel hetzelfde zijn, het zou me niets verbazen als libraries die niet specifiek voor deze kernel/soc zijn gecompileerd niet willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nooit geweten dat Honeycomb ook gereleased was :P . Zal mijn post wat nuanceren. Maar goed wij tweakers willen altijd het nieuwste van het nieuwste, dus zou een beetje gek zijn om nu custom Honeycomb ROMs te gaan maken.

En idd, ze zullen ongetwijfeld niet meteen werken de libraries, het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gusev schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:05:
Nooit geweten dat Honeycomb ook gereleased was :P . Zal mijn post wat nuanceren. Maar goed wij tweakers willen altijd het nieuwste van het nieuwste, dus zou een beetje gek zijn om nu custom Honeycomb ROMs te gaan maken.
Uiteraard :) Maar omdat Honeycomb al langer uit is vroeg ik me af waarom ik daar niemand over hoorde :) Maar dat is nu duidelijk natuurlijk haha. Bedoel als ze tegelijk gereleased zijn qua source, dan ga je natuurlijk met ICS klooien en laat je honeycomb lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Petervanakelyen schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:58:
Upload maar, dan kunnen we testen of de libraries van de SGS2 het überhaupt doen op de Pro3.
Okay, zijn nu hier geüpload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedenk me net dat iemand hier had gepost dat Ainol Novo 7 Advanced versie 4.0.3 officieel heeft gereleased. Iemand had het getest met muis. Kan diegene aangeven of H/W accelerated graphics werken? Bv. door een benchmark te draaien...

Dan nemen we die modules, die zijn gecompileerd voor onze chipset right?!

edit @Brad: Nice! Hebben we /system/lib/modules/mali.ko ook nog nodig...

[ Voor 11% gewijzigd door Gusev op 19-01-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertq9
quote " * How to install ClockworkMod Recovery 5 for ICS ROM

Vraag : kan deze CWM versie 5 ook omgaan met backup's onder CWM 4 gemaakt en ook met de custom rom van Gusev ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robertq9 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:30:
quote " * How to install ClockworkMod Recovery 5 for ICS ROM

Vraag : kan deze CWM versie 5 ook omgaan met backup's onder CWM 4 gemaakt en kan deze ook met de custom rom van Gusev ?
Neen, andere partitielayout:

Nieuwe partitielayout -> CWM 5.5.x
Oude partitielayout -> CWM 5.0.x

...Peter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik vraag me overigens ook af hoe hij een backup kan hebben gemaakt met CWM4, die versie is namelijk nooit beschikbaar geweest voor onze tablets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertq9
Petervanakelyen schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:32:
Ik vraag me overigens ook af hoe hij een backup kan hebben gemaakt met CWM4, die versie is namelijk nooit beschikbaar geweest voor onze tablets :P
Ok, ik bedoelde de versie die aan het begin van dit forum werd vermeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherp, ik ging er automatisch vanuit dat hij de "oude" CWM versie bedoelde :P .

Btw, ik zie een hele rits andere libraries langskomen om H/W graphics aan de praat te krijgen op de Mali-400 GPU, waaronder: libhardware.so ...

Zijn die ook nog nodig Peter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Libraries zoals libhardware.so worden tijdens het builden van de source code gecompileerd (met specifieke eigenschappen gedefinieerd in bvb. BuildConfig.mk). Ik vermoed dat die vervangen voor problemen kan zorgen (lees: bootloop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duideijk. En is iemand nu aan het testen of de libraries van Brad werken onder GB...

De *mali*.ko file moeten we sowieso ook nog hebben..
Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.