Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 11:46

Damian

Insane Obtrusion

Smarron schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:54:
[...]
Lijkt tot nu toe te werken via een aantal keer de power knop in te drukken.

Dus:
  1. Livesuit opstarten tot aan geselecteerde image en het finish scherm
  2. Reset indrukt
  3. USB-kabel eraan
  4. Reset uit
  5. 10x op de powerknop rammen :P
Toen zag Livesuite hem en kreeg ik de melding om te formatteren en op dit moment zie ik het ICS opstartscherm weer!!

Wel alles gereset, maar gelukkig wel weer een werkende tab! Thanks!
Jij hebt hem weer in recovery mode gekregen? Ik wil hem ook weer flashen met de originele ROM, maar ik krijg hem niet meer herkend bij LiveSuite. Als ik het doe volgens de originele handleiding, dan krijg ik alleen maar elke keer dat batterijtje in beeld, en verder doet ie nie veel... 5 of 20 keer op de knop rammen maakt geen zak uit.... Volume wel of niet ingehouden maakt ook niet uit...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51

Smarron

The bend

Damian schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Jij hebt hem weer in recovery mode gekregen? Ik wil hem ook weer flashen met de originele ROM, maar ik krijg hem niet meer herkend bij LiveSuite. Als ik het doe volgens de originele handleiding, dan krijg ik alleen maar elke keer dat batterijtje in beeld, en verder doet ie nie veel... 5 of 20 keer op de knop rammen maakt geen zak uit.... Volume wel of niet ingehouden maakt ook niet uit...
Had het net een 2e keer geprobeerd, omdat ik de density wederom verkeerd had gezet, maar toen ging het niet meer. Lekker vaag, ik kreeg ook elke keer de batterij te zien. Snap niet dat het zojuist wel lukte, want ik deed alles exact hetzelfde.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Smarron schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:17:
[...]
Had het net een 2e keer geprobeerd, omdat ik de density wederom verkeerd had gezet, maar toen ging het niet meer. Lekker vaag, ik kreeg ook elke keer de batterij te zien. Snap niet dat het zojuist wel lukte, want ik deed alles exact hetzelfde.
Laat een weten als het je wel gelukt is ;) Ik stoei der ook nog even verder mee.... Was er niet 1 of ander alternatief?

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 13-01-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg met geen mogelijkheid een app geinstalleerd uit de market. Niet eens 1. Hij blijft op downloaden staan...market uit het scriptje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik kan ook niets meer uit de market halen. Bij mij geeft ie dat de verbinding is verbroken of niet beschikbaar is, wisselt beetje. Hij geeft wel gewoon het intro scherm van de Market weer, en kan ook door de verschillende venster bladeren, maar als ik ergens op klik geeft ie geen verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:32:
Ik krijg met geen mogelijkheid een app geinstalleerd uit de market. Niet eens 1. Hij blijft op downloaden staan...market uit het scriptje dus.
al gereboot? nadat hij opnieuw is opgestart. did the job for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Wel jammer dat Flash niet werkt. Heeft iemand dat aan de praat gekregen? Heb de laatste versie uit de Market geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Damian schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:30:
[...]

Laat een weten als het je wel gelukt is ;) Ik stoei der ook nog even verder mee.... Was er niet 1 of ander alternatief?
Heb het niet meer nodig. Het scriptje van de market nogmaals gedraaid en die heeft de build.prop weer gereset. Ik blijf er nu vanaf en ga hem finetunen.

Market werkt bij mij perfect, eigenlijk werkt alles goed. Spelletjes, films. Geen enkel probleem tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:34:
Ik kan ook niets meer uit de market halen. Bij mij geeft ie dat de verbinding is verbroken of niet beschikbaar is, wisselt beetje. Hij geeft wel gewoon het intro scherm van de Market weer, en kan ook door de verschillende venster bladeren, maar als ik ergens op klik geeft ie geen verbinding....
Dit klinkt een beetje als een probleem wat ik ook regelmatig heb met mijn SE X10i :? Als ik die reboot doet hij het meestal weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:07:
Ik heb voor iedereen die ook in ICS live wallpapers wil de systeem apk uit een andere ICS rom online gezet: LiveWallpapersPicker.apk
Kan je mij uitleggen hoe je dit met adb doet
heb de livewallpaperpicker file op mijn c schijf staan in de root, maak verbinding met mijn tablet via command.com en dan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 19:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:48:
Scriptje van hierboven ergens runnen :)
bat file op linux uitvoeren wil niet he ;) ik ben ff het script om aan het zetten naar bash ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
VirtualBox met Windows XP :) Ik draai ook Linux, maar heb ondertussen al zo vaak moet flashen met de LiveSuite dat een VM geen overbodige luxe is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 11:44
over de ICS rom:

com.android.smspush en mobiele gegevens horen toch niet te draaien op een tablet zonder 3g? Kan ik deze uitzetten zonder gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertq9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
De laatste tijd start mijn Tablet spontaan opnieuw op, soms wel 3 a 4 x per avond.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt (software of hardware) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:34:
[...]

al gereboot? nadat hij opnieuw is opgestart. did the job for me
Lol, bedankt voor de standaard helpdesk antwoord :+ , het heeft gewerkt, thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowter1976 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:55:
over de ICS rom:

com.android.smspush en mobiele gegevens horen toch niet te draaien op een tablet zonder 3g? Kan ik deze uitzetten zonder gevolgen?
ik heb deze zelf ook zonder problemen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robertq9 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:57:
De laatste tijd start mijn Tablet spontaan opnieuw op, soms wel 3 a 4 x per avond.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt (software of hardware) ?
ik hoop voor jou dat het een software probleem is maar dit blijft gissen totdat je zelf gaat uitsluiten waar het probleem in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:18:
[...]

ik heb deze zelf ook zonder problemen verwijderd.
misschien handig om een lijst te maken met apps die zonder problemen verwijderd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Een echt tweaker flikkert gewoon @random applicaties weg uit /system/app en merkt het vanzelf wel welke niet weg mochten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:36:
Een echt tweaker flikkert gewoon @random applicaties weg uit /system/app en merkt het vanzelf wel welke niet weg mochten :P
Zoals GoogleServicesFramework.apk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so true :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:46:
[...]

Zoals GoogleServicesFramework.apk 8)
geen probleem bij mij hoor ik gebruik geen google services maar heb zelf een alternatief voor de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:33
Ik heb een vervelend probleempje op de ics rom die blijft terugkomen, wanneer mijn toetsenbordje (de standaard van de intertoys, qwared 7" toetsenbord hoes) aangesloten is via de usb aansluiting gaat mijn tablet regelmatig vanzelf uit de slaapmodus. Ook wanneer de hoes open ligt en er dus niet doordat hij terwijl hij dicht zit eventuele toetsen indrukt.
Opnieuw flashen had ook geen zin, zit dus echt in de rom, iemand anders die hier ook last van heeft?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn als non-tweakers zoals ik hiervan ook gebruik zouden kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Zijn er al mensen actief om de ICS rom die we nu hebben te customizen zoals Gusev heeft gedaan met de GB rom? Onnodige dingen verwijderen etc? Zou de snelheid van een resulterende rom slechter/zelfde/beter moeten zijn dan de Gusev 0.1.3 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakshock88 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:58:
Zijn er al mensen actief om de ICS rom die we nu hebben te customizen zoals Gusev heeft gedaan met de GB rom? Onnodige dingen verwijderen etc? Zou de snelheid van een resulterende rom slechter/zelfde/beter moeten zijn dan de Gusev 0.1.3 rom?
voortaan even beter lezen, is al meerdere malen gezegd dat CWM nu nog niet werkt op ICS en daarom custom roms voorlopig nog op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:02:
[...]

voortaan even beter lezen, is al meerdere malen gezegd dat CWM nu nog niet werkt op ICS en daarom custom roms voorlopig nog op zich laten wachten.
Mi scuzi, makes sense. Ik wacht rustig af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Hak schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:37:
Wel jammer dat Flash niet werkt. Heeft iemand dat aan de praat gekregen? Heb de laatste versie uit de Market geïnstalleerd.
Idd flash heeft veel meer waarde .. ics op mijn desire kon ook al geen flash.
Mijn dochter gebruikt het altijd met de app van zoodles.

Wat betreft cwm , wie had die file gemaakt voor de gb versie? Kwam deze van het xda forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb de sources van Fun op XDA gebruikt voor ClockworkMod. Ik heb echter de Promedia Minipad (die een tijd bij de Aldi te koop was) en niet de Qware Pro3, dus ik kan op dit moment niets testen. Ik probeer het wel, maar de partitielayout is overhoop gehaald dus ik moet het een en ander aanpassen.

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-01-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Misschien stomme vraag,maar hoe krijg ik de aps op mijn voorblad ?
Heb nu ics draaien en moet zeggen draait verdomd soepel.

Oeps,heb het zelf al ontdekt.

[ Voor 11% gewijzigd door certefied op 13-01-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 10:14
hebben jullie ook problemen met wifi? mijn wifi netwerk word vaak niet gevonden terwijl dit met de custom firmware geen probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
Flash 11.1.102.59 schijnt te werken met de Opera browser

Edit:

http://tabletrepublic.com...ndroid-4-0-0-4-a-434.html

Je hebt dan wel een aangepaste? flash nodig, zoals uit bovenstaand script. Dit schijnt allemaal te werken, maar volgens lordsbm toch nog niet aan te raden.

[ Voor 74% gewijzigd door wowter1976 op 13-01-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:56:
hebben jullie ook problemen met wifi? mijn wifi netwerk word vaak niet gevonden terwijl dit met de custom firmware geen probleem was
Nee, wifi op ics werkt echt perfect, nog sneller dan de custom gingerbread. 50Mb up en down! Internet is onsneteindhoven, dus 100 Mb up/down. Gemeten met speedtest.net.

Netwerk wordt altijd meteen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
@Petervanakelyen Blij te horen dat je eea onderzoekt voor de cwm aanpassing, je eerdere aanpassing werkte ook prima voor de qware.. bedankt daarvoor. Zijn er zaken die je nodig bent voor de aanpassingen zoals bijv.. locaties oid, of kunnen we ergens meehelpen? Weet niet hoe je een cwm aanpassing doet ik kon namelijk niet lezen wat er in je eerdere file stond.. was er nieuwsgierig naar. hoop dat je een mogelijkheid ziet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

wowter1976 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:58:
Flash 11.1.102.59 schijnt te werken met de Opera browser
Yep dat werkt inderdaad, thanks. Wel erg crash gevoelig helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas met bloedend hart mijn pro3 van ics weer terug geflasht naar stock...... :'(
Gisteravond was ik nog superblij maar vandaag steeds meer nadelen gevonden.
Geen goede flash, de bovenstaande tip werkt wel in opera maar loopt elke keer vast.Heb de hele avond al geklooid ermee.....En ik gebruik nos.nl ed en daar is flash echt nodig.
Veel spellen werken niet meer (oa Krazy Kart, Football kicks) en daar baalt mijn zoon van.
Achtergronden werken niet als je zelf fotos probeert erin te zetten
3g dongle zorgt voor freeze van de tablet

Voor mij is de tab een gebruiksvoorwerp en geen testbed zoals voor velen van jullie, ik hoop dat de tweakers onder jullie een mooie ICS rom kunnen maken. Ik blijf hier elke dag kijken en hoop dat jullie nog veel leuke dingen verzinnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is maar een developer rom van ployer ics 4.0.3 moet nog komen ik verwacht dat deze beter zal lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:38:
Helaas met bloedend hart mijn pro3 van ics weer terug geflasht naar stock...... :'(
Gisteravond was ik nog superblij maar vandaag steeds meer nadelen gevonden.
Geen goede flash, de bovenstaande tip werkt wel in opera maar loopt elke keer vast.Heb de hele avond al geklooid ermee.....En ik gebruik nos.nl ed en daar is flash echt nodig.
Veel spellen werken niet meer (oa Krazy Kart, Football kicks) en daar baalt mijn zoon van.
Achtergronden werken niet als je zelf fotos probeert erin te zetten
3g dongle zorgt voor freeze van de tablet

Voor mij is de tab een gebruiksvoorwerp en geen testbed zoals voor velen van jullie, ik hoop dat de tweakers onder jullie een mooie ICS rom kunnen maken. Ik blijf hier elke dag kijken en hoop dat jullie nog veel leuke dingen verzinnen.

Kun je ook nog even zeggen hoe je de originele ROM weer hebt geflashed, want dat lijkt toch een lastig klusje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:19
Installatie gelukt op ICS maar account toevoegen lukt niet. Hij gooit mij direct uit het scherm terug naar bureaublad. Kan blijkbaar nergens mijn google.account toevoegen. Of zie ik iets over het hoofd? :?

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MikeTheBike schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Installatie gelukt op ICS maar account toevoegen lukt niet. Hij gooit mij direct uit het scherm terug naar bureaublad. Kan blijkbaar nergens mijn google.account toevoegen. Of zie ik iets over het hoofd? :?

Grtz Mike
Heb je het script gedraaid uit de extra file welke hier meerdere malen voorbij is gekomen? Daar zit een goeie market enabler & fix in en zou het op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
Smarron schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:44:
[...]
Heb je het script gedraaid uit de extra file welke hier meerdere malen voorbij is gekomen? Daar zit een goeie market enabler & fix in en zou het op moeten lossen.
Ja, geprobeerd, maar hij zegt steeds Device not found. Win7, USB-Debugging = ON. Gewoon vervelend. Update via Livesuite naar ICS ging prima, daar werd de tab blijkbaar wel herkend.

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Is de driver goed geinstalleerd?

Wat je kan doen is in je device manager de composite usb en android device verwijderen.
Dan hardware toevoegen (zelf , niet zoeken) , dan kiezen voor google usb driver, die installeren.
Dan tablet aankoppelen en dan zelf laten zoeken, dan pakt die de juiste en herkent windows hem goed.
Als het goed is kun je nu fullmarket.bat wel draaien.

Het update process loopt niet via de driver die je nodig hebt voor adb ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:07:
Is de driver goed geinstalleerd?

Wat je kan doen is in je device manager de composite usb en android device verwijderen.
Dan hardware toevoegen (zelf , niet zoeken) , dan kiezen voor google usb driver, die installeren.
Dan tablet aankoppelen en dan zelf laten zoeken, dan pakt die de juiste en herkent windows hem goed.
Als het goed is kun je nu fullmarket.bat wel draaien.
En als dat niet lukt (en dat deed het bij mij niet, mogelijk vanwege geklooi van mij met de android SDK en mijn telefoon). Dan probeer je PDAnet te installeren, die installeert een andere? driver.

Misschien handig om de TS wat aan te passen, de info nu daar is een beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
wowter1976 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:11:
[...]

En als dat niet lukt (en dat deed het bij mij niet, mogelijk vanwege geklooi van mij met de android SDK en mijn telefoon). Dan probeer je PDAnet te installeren, die installeert een andere? driver.

Misschien handig om de TS wat aan te passen, de info nu daar is een beetje verwarrend.
Als je het probleem hebt wat meneer heeft, dan helpt ook de pdanet driver niet, dat komt omdat windows dan pertinent steeds de verkeerde drivers wilt installeren.
De weg volgen die ik noem is dan meestal nog de enige, en of je dan de pdanet of google drivers gebruikt kan me eerlijk gezegd een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Als je het probleem hebt wat meneer heeft, dan helpt ook de pdanet driver niet, dat komt omdat windows dan pertinent steeds de verkeerde drivers wilt installeren.
De weg volgen die ik noem is dan meestal nog de enige, en of je dan de pdanet of google drivers gebruikt kan me eerlijk gezegd een worst wezen.
eerlijk gezegd had ik eerst in apparaatbeheer de android zaken verwijderd, en daarna pas de pdanet driver geinstalleerd. Wat je zegt kan dus zeker kloppen.

Doen wat hij zegt, dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-02 18:00
Ik heb nog het volgende probleem na het installeren van de ics-rom en het draaien van het allwinner script. Kan prima mijn Google account koppelen, maar ik krijg om de een of andere reden niet mijn agenda te zien die is gekoppeld aan hetzelfde account. Hij vraagt dan nogmaals om een google account te koppelen. Als ik dan dezelfde gegevens opgeef, dan mag dit niet, want het account bestaat al op deze telefoon. Wellicht komt dit, omdat in de rom al een calendar is geinstalleerd in /system/app en het script installeert de rest van de apps in /data/app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 16:57
Er lijkt weer een nieuwe MOMO9C (Ployer) rom te zijn 'MOMO9C-4-Kevin'. Ze zijn er in ieder geval wel mee bezig bij Ployer :)
Ik wacht nog even af, maar misschien interessant voor iemand anders hier? Wie weet zijn er weer wat bugjes geplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 10:15
RaptorRVL schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:40:
Er lijkt weer een nieuwe MOMO9C (Ployer) rom te zijn 'MOMO9C-4-Kevin'. Ze zijn er in ieder geval wel mee bezig bij Ployer :)
Ik wacht nog even af, maar misschien interessant voor iemand anders hier? Wie weet zijn er weer wat bugjes geplet.
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb het idee dat na de upgrade naar Gusev's 0.3.1 (nee, nog niet naar ICS ;)), ik minder apps ter beschikking heb in de Market; er staan voor mijn gevoel meer aps op Not Compatible dan ik bij de Stock rom gezien had. Kan iemand dat bevestigen? En is er eventueel een work-around voor, om ook (volgens de Market) niet-compatible apps te draaien?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ smarron gewoon livesuite en de orgnele rom uit de topic start gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:50:
Ik heb echter de Promedia Minipad (die een tijd bij de Aldi te koop was) en niet de Qware Pro3, dus ik kan op dit moment niets testen.
Voor eventuele tests mag je een PM sturen!
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:13:
Ik heb het idee dat na de upgrade naar Gusev's 0.3.1 (nee, nog niet naar ICS ;)), ik minder apps ter beschikking heb in de Market; er staan voor mijn gevoel meer aps op Not Compatible dan ik bij de Stock rom gezien had.
Als het goed is zouden er juist meer apps beschikbaar moeten zijn op Gusev zijn 0.3.1 ROM!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hm, vaag. Dan ligt het misschien net aan de apps die ik graag wil hebben. :P

Edit: voorbeeld dat ik net tegenkom: Appie van Albert Heijn. Prima op m'n telefoon (HTC Desire Z), maar niet op de tablet.

[ Voor 45% gewijzigd door Bra-Jo op 14-01-2012 14:57 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
De Momo Kevin Rom doet het prima. Wel weer OS 4.01. Zit Market 3.4.4 in, tablet versie van Youtube, die is echt heel erg mooi. Flash doet het voorlopig nog niet, ook niet na een update vanuit de Market. Met de stock browser en Opera Mobile i.i.g. Geen knipperingen. Scherm locken en weer unlocken ook prima. Hardware toetsen weer traag.

Interne opslag is 1.15GB (waarvan ongeveer 1GB vrij), restant opslag 2.08GB, dat is dus nogal goed nieuws :)

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 14-01-2012 15:07 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:37:
@ smarron gewoon livesuite en de orgnele rom uit de topic start gebruiken
Snap ik :) , maar heb je de tablet gewoon aan staan, of uit ? In geval van het laatste, power knop indrukken of de resetknop, wanneer de USB-kabel erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit staan, in livesuite de image klaar zetten, tot aan finish. Volume + inhouden, usb erin, volume los en 10x op power. Dan loopt livesuite op je pc tot het gele uitroepteken. Gewoon TS volgen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:57:
De Momo Kevin Rom doet het prima. Wel weer OS 4.01. Zit Market 3.4.4 in, tablet versie van Youtube, die is echt heel erg mooi. Flash doet het voorlopig nog niet, ook niet na een update vanuit de Market. Met de stock browser en Opera Mobile i.i.g. Geen knipperingen. Scherm locken en weer unlocken ook prima. Hardware toetsen weer traag.

Interne opslag is 1.15GB (waarvan ongeveer 1GB vrij), restant opslag 2.08GB, dat is dus nogal goed nieuws :)
Loopt de Momo kevin rom soepeler dan de neutral-4 rom?
Interne opslag bedoel je de ruimte voor apps en restand opslag gewoon het interne geheugen waar je bijvoorbeeld een film op kan zetten?

Verder misschien zin om de rom even te uploaden? Ik download hier tussen de 5 en de 10kb/s..
Alvast bedankt :)

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Morfieus0 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:21:
Loopt de Momo kevin rom soepeler dan de neutral-4 rom?
Mja staat er net op, kan nog weinig over zeggen. Merk voorlopig weinig verschil, niet sneller of trager.
Interne opslag bedoel je de ruimte voor apps en restand opslag gewoon het interne geheugen waar je bijvoorbeeld een film op kan zetten?
De vorige Rom had bijzonder weinig ruimte voor apps. Dat probleem lijkt nu verholpen te zijn.
Verder misschien zin om de rom even te uploaden? Ik download hier tussen de 5 en de 10kb/s..
Alvast bedankt :)
Heb geen zin het te uploaden vanwege een aantal figuren hier. Zal straks heus wel door een ander, veel behulpzamer iemand dan ik (ben toch alleen maar aan het blaten) worden gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Anders upload je 'm wel en geef je alleen de link in een DM? :P

Ik ga 'm toch ook maar eens proberen denk ik. Maar dl duurt wel vies lang ja, 206MB @ 2,8kB... :N

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:40:
Anders upload je 'm wel en geef je alleen de link in een DM? :P

Ik ga 'm toch ook maar eens proberen denk ik. Maar dl duurt wel vies lang ja, 206MB @ 2,8kB... :N
Tipje (google chrome), regelmatig de download annuleren en opnieuw starten, geeft in het begin een veel hogere snelheid (3MB/s !!) , daarna zakt hij wel weer af..

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:56:
Hm, vaag. Dan ligt het misschien net aan de apps die ik graag wil hebben. :P

Edit: voorbeeld dat ik net tegenkom: Appie van Albert Heijn. Prima op m'n telefoon (HTC Desire Z), maar niet op de tablet.
Zijn de apps die je probeert te downloaden, zoals Appie, in de eerste plaats gericht op smartphones? Want je geeft nu een smartphone als voorbeeld. En de custom ROM doet zich voor als een Galaxy Tab, dus een tablet.

Daar zal het verschil dus inzitten.

Maar je kan nog altijd je tablet een HTC Desire Z laten worden ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik denk dat dat het inderdaad is. Moet toegeven dat ik dacht (en vind) dat die twee 99% compatibel zouden moeten zijn (buiten uiteraard apps die echt op telefoons gericht zijn, Missed-It bv). Maar goed, blijkbaar vindt de gemiddelde app-ontwikkelaar van niet. Jammer... ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Ik ben inmiddels na veel stoeien bij deze stap aangekomen uit de topicstart:
Kies via de VOL+ en VOl- knoppen de optie wipe data/factory reset en druk op Yes. Vergeet deze stap _nooit_ als je een nieuwe versie van een custom ROM erop gaat zetten.
Met de +plus en -min volume toetsen kan ik inderdaad door de menu opties bladeren, ik zie alleen nergens 'yes' verschijnen en weet niet welke knop ik moet gebruiken om een keuze te bevestigen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 10:14
Power knop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Laatst online: 12-10 16:50

hgp

MOMO9C-4-Kevin op multiupload

Ik heb zelf nu de neutral + fix maar er crasht van alles regelmatig bij mij zoals de browser, gmail en market. Straks deze maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
hgp schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:30:
MOMO9C-4-Kevin op multiupload

Ik heb zelf nu de neutral + fix maar er crasht van alles regelmatig bij mij zoals de browser, gmail en market. Straks deze maar eens proberen.
Dat ligt niet perse aan de rom, ik zit sinds gisteren met de neutral firmware + script te spelen, en ik heb nog geen crash meegemaakt.

Maar uiteraard ga ik de Kevin firmware ook proberen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp

hgp

Nee dat begrijp ik (dat was ook niet wat ik wilde zeggen maar dat kwam misschien niet zo over). Ik lees hier verder weinig over problemen met ics dus ik zal zelf wel iets raars gedaan hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

-lama-

[ Voor 89% gewijzigd door Damian op 14-01-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
  • Laatst online: 26-06-2023
Wow, net de MoMo Kevin erop gezet. na afloop kreeg ik de vraag waarmee ik de installatie wilde afsluiten.
heb de onderste maar gekozen (setup...).
Het lijkt nu wel een beetje op m'n transformer maar dan de 7" versie.
Moet nog wel gaan testen maar eerste indruk is goed, market werkt ook en de update van flash is ook gemaakt

ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
Die nieuwe momo kevin is denk ik weer een stapje vooruit.

Direct market e.d. er bij op.

Wel crashed de browser nog wel eens. Ook kan ik de agenda nog niet synchen. Onder accounts en synchronisatie staat onder mijn account synchroniseer gmail en synchroniseer contacten. Synchroniseer aganda staat er niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door mwieggers op 14-01-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Schepstra schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:26:
Moet nog wel gaan testen maar eerste indruk is goed, market werkt ook en de update van flash is ook gemaakt
Doet flash het nu in elke browser of is het ook de oude versie die alleen in Opera werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hak schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:41:
Doet flash het nu in elke browser of is het ook de oude versie die alleen in Opera werkt?
Flash doet het niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:41
Mooi apparaatje. Moet ook zeggen dat de wifi subliem is. Was de doos vanuit Intertoys gesealed? Ik kreeg er een mee die niet gesealed was en had al mijn bedenkingen, thuis bleek de folie op het scherm voor een deel bubbeltjes te hebben, de achterkant van de folie bekrast en op de volumeknop iets wat leek op etensresten.
Op zich prima, als het apparaat werkt geen punt. Maar ik merk dat als ik met mijn vingers licht druk op de achterkant dit te zien op het scherm (effect is alsof je hard op het display drukt van een lcd display). Ook klikte de cover nog in, na wat hard drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
Flash doet het zeker nog niet.
Voor de rest werkt het gelijk aan de transformer (HC) lekker snel .
Het is voor de kinderen maar papa speelt er nu mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
Kevin does my "DriverProblem"-job! Thnx!

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
Dat indrukken en die vlekken op het scherm zie ik ook. Dat is denk ik het goedkope er van (bouwkwaliteit) hij werkt er verder niet minder om dus ik accepteer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
1 van de features van ICS is toch de sync van de bladwijzers van chrome?
ik kan die helegaar niet vinden :? bij accounts en synchronisatie zie ik enkel syncdetails voor Gmail en agenda.
en de agenda's zijn leeg :(

iemand dezelfde issue's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag, ik heb de tutorial een beetje gevolgd, maar dan met die nieuwe MOMO9C-4-Kevin.img. Maar je moet toch een .zip-bestand vanaf je SD-kaart laden, geen .img-bestand? Of moet dit dan via Livesuite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
@shametee mijn agenda synched ook niet zie ook alleen gmail en contacts zie mijn post kort hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:57:
Stomme vraag, ik heb de tutorial een beetje gevolgd, maar dan met die nieuwe MOMO9C-4-Kevin.img. Maar je moet toch een .zip-bestand vanaf je SD-kaart laden, geen .img-bestand? Of moet dit dan via Livesuite?
voor ics zijn nog geen custom roms alleen complete images en moet via livesuite geinstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Is het nog nodig om met MOMO9C-4-KEVIN die batch fix te draaien ?? Of is dat nu niet meer nodig? Of is dit zelfs af te raden ?

Ik heb het over dit script.
http://www.slatedroid.com...a10-tablet-ics-firmwares/

EDIT:

Niet doen. Loopt misschien wat beter qua programmatjes, maar er is geen mogelijkheid meer om je google account te gebruiken. Niet voor market, email, agenda enz. Valt dan gewoon weer terug naar home screen.

[ Voor 35% gewijzigd door buffbuffbuff op 14-01-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:17:
Uit staan, in livesuite de image klaar zetten, tot aan finish. Volume + inhouden, usb erin, volume los en 10x op power. Dan loopt livesuite op je pc tot het gele uitroepteken. Gewoon TS volgen. Succes ermee.
Dit werkt echt niet bij mij, ik heb nu de ICS image erop zitten. Ik krijg gewoon elke keer dat domme batterij ding in beeld, verder doet ie niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:17:
Thanks, dat is duidelijk. Wellicht wel handig voor om toe te voegen in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
Damian als je eerst fabrieksettings instelt en dan flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:54:
[...]

Dit werkt echt niet bij mij, ik heb nu de ICS image erop zitten. Ik krijg gewoon elke keer dat domme batterij ding in beeld, verder doet ie niets....
misschien domme vraag maar is je pc wel goed verbonden met je tab? (Conf scherm systeem apparaatbeheer?) bij mij waren opeens de drivers weg toen ik de 2e keer flashte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 12:43
Mag ik tussen al het ICS-ROM geweld een vraag stellen over video codering:

Kan iemand correcte settings geven voor Handbrake voor codecs en settings om video bestanden te genereren die de QWare native ondersteund?

Wat ik ook doe, resoluties, codecs, settings, Handbrake versies (0.9.5 en 0.9.4), en video players (o.a. Mobo, Dice, MX, BS, Rock, de player die er standaard bij zit), altijd sprint de afspeler van dienst terug naar software mode decoding.

Dat zou ik op zich niet erg vinden, ware het niet dat bij alle software gedecodeerde bestanden ik enorm veel last heb van de lip-sync issues die al eens eerder zijn gerapporteerd in dit forum (beeld loopt enkele milliseconden voor op het geluid, waardoor alle mondbewegingen niet kloppen met het geluid, zie ook
Goozer in "Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1"
)

Ik word er echt een beetje moedeloos van. Zeker als ik bedenk dat mijn Desire eigenlijk alles wat op H.264 lijkt zonder issues afspeelt, en bovendien alle andere bestanden zonder vertraagd geluid. Ik snap ook niet dat er in dit forum niet meer over geklaagd wordt (als je het hebt is het niet iets waar je je volgens mij overheen kan zetten, het is maar een minieme vertraging maar het is echt niet kijkbaar). Maar ik heb nu al zoveel bestanden en players en conversies geprobeerd, het kan toch niet meer aan mij liggen denk ik. Tenzij ik wat anders dan handbrake moet gebruiken, maar wat dan, of dat het gewoon niet kan met de stock rom maar goed de eerste maand gebruikte hier iedereen toch de stock rom.
(bij al mijn testjes heb ik de bestanden naar het ding gekopieerd, dus het is niet een netwerk iets).

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
FBreader ook aan de praat gekregen.
Kreeg een melding dat de cache directory niet beschreven kon worden.
Boeken staan op de external SDcard maar voor de cache moet verwezen worden naar de interne SDcard.
Ik heb de cache directory (uit Books) van de externe op de interne gecopieerd en nu werkt het.

Ben nu al een paar uurtjes met ICS-kevin bezig maar het lijkt wel erg veel op Honey Comb, ik kan mijn transformer gebruiken om te kijken hoe het daar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De van youtube geripte mp4 files (720p, H.264 2000kbps, AAC 160kbps) speelt mijn tablet prima af zonder dat daar iets van een syncronisatie probleem te zien is dus je zou dat formaat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Is het meer mensen opgevallen dat de ICS rom (neutral 4) enorm veel batterij verbruikt in de stand-by modus? Ik ervaar dat er echt tientallen procenten verdwijnen zonder dat mijn tablet in gebruik is in slecht enkele uren.
Verder ervaar ik ook dat in ICS apps veel meer cache geheugen in beslag nemen waardoor de tablet aanzienlijk trager wordt na verloop van tijd.

Morgen toch maar eens even de ICS Kevin versie erop gooien, kijken hoe die loopt!

[ Voor 17% gewijzigd door Morfieus0 op 15-01-2012 00:49 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SanderBos schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:20:
Mag ik tussen al het ICS-ROM geweld een vraag stellen over video codering:

Kan iemand correcte settings geven voor Handbrake voor codecs en settings om video bestanden te genereren die de QWare native ondersteund?

Wat ik ook doe, resoluties, codecs, settings, Handbrake versies (0.9.5 en 0.9.4), en video players (o.a. Mobo, Dice, MX, BS, Rock, de player die er standaard bij zit), altijd sprint de afspeler van dienst terug naar software mode decoding.

Dat zou ik op zich niet erg vinden, ware het niet dat bij alle software gedecodeerde bestanden ik enorm veel last heb van de lip-sync issues die al eens eerder zijn gerapporteerd in dit forum (beeld loopt enkele milliseconden voor op het geluid, waardoor alle mondbewegingen niet kloppen met het geluid, zie ook
Goozer in "Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1"
)

Ik word er echt een beetje moedeloos van. Zeker als ik bedenk dat mijn Desire eigenlijk alles wat op H.264 lijkt zonder issues afspeelt, en bovendien alle andere bestanden zonder vertraagd geluid. Ik snap ook niet dat er in dit forum niet meer over geklaagd wordt (als je het hebt is het niet iets waar je je volgens mij overheen kan zetten, het is maar een minieme vertraging maar het is echt niet kijkbaar). Maar ik heb nu al zoveel bestanden en players en conversies geprobeerd, het kan toch niet meer aan mij liggen denk ik. Tenzij ik wat anders dan handbrake moet gebruiken, maar wat dan, of dat het gewoon niet kan met de stock rom maar goed de eerste maand gebruikte hier iedereen toch de stock rom.
(bij al mijn testjes heb ik de bestanden naar het ding gekopieerd, dus het is niet een netwerk iets).

Kan iemand mij helpen?
Ik ga er vanuit dat je geen ICS-rom draait afgaande van je laatste paar zinnen? Dan is het antwoord simpel, gaat NIET werken.

Stap over op ICS en dit probleem is per direct verholpen. :) Dus het ligt echt niet aan jou, maar aan de GB-versie die standaard op de tablet staat.

Ik zet de films overigens met Handbrake nu ook gewoon om van mkv naar mkv (840 breedte). Hierdoor kan ik de subs ingebakken houden en MX-player speelt deze perfect af met HW-encoding. Ik deed dit voor de Transformer elke keer naar mp4, maar deze speelt de Pro3 dan alleen goed af met SW-encoding en volgens mij verbruikt dat meer juice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morfieus0 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:47:
Is het meer mensen opgevallen dat de ICS rom (neutral 4) enorm veel batterij verbruikt in de stand-by modus? Ik ervaar dat er echt tientallen procenten verdwijnen zonder dat mijn tablet in gebruik is in slecht enkele uren.
......................

Morgen toch maar eens even de ICS Kevin versie erop gooien, kijken hoe die loopt!
Yep heb ik ook, loopt snel leeg. Idd asap die kevin uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op moment van schrijven staat hij op 80%. Ik laat het morgen weten. Ik zet enkel het display uit en de flightmode aan.

Ik heb wel de nodige apk's verwijderd uit de system/app map, dus ook de onnodige phone-apk's. Wellicht verbruikt dat ook onnodig veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Smarron schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:00:
Op moment van schrijven staat hij op 80%. Ik laat het morgen weten. Ik zet enkel het display uit en de flightmode aan.

Ik heb wel de nodige apk's verwijderd uit de system/app map, dus ook de onnodige phone-apk's. Wellicht verbruikt dat ook onnodig veel stroom.
Zou goed kunnen dat daar het probleem in zit. Zit continu aan 32.07MB aan cache, terwijl ik op GB zelden boven de 15 uitkwam!

EDIT: Kom er zojuist achter dat mijn cache cleaner niet werkt waardoor het cache geugen maar voller en voller raakt, zo heb ik vanochtend angry birds gespeeld en is er nu nog 5mb aan cache van aanwezig! Zit inmiddels dus al op 32.33MB^^

EDIT 2: problemen met het steeds voller worden van het cachegeugen schijnt een systeem bug te zijn in 4.0.1 en 4.0.2, is pas in 4.0.3 verholpen, hierdoor hebben ook cache cleaners geen zin!

[ Voor 30% gewijzigd door Morfieus0 op 15-01-2012 00:48 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 12:43
Hallo DanielB75 en Smarron,

bedankt voor jullie reacties.

Dus ik moet over naar ICS. Dat wou ik toch al, maar ik wilde nog even een paar weken laf wachten totdat de storm met ROMs is gaan liggen.

Een 720p video downloaden van Youtube was een goede tip, want dan had ik een goed referentie-kader.

Dit is wat ik heb geleerd (mijn persoonlijke situatie, met met de ROM die al op het ding stond/ staat), misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft(short version, player en encoding maakt uit, Rockplayer en ffmpeg lijken voorlopig mijn favorieten, in ieder geval toch H.264+AAC gebruiken):
- Als er hardware (HW) decoding gebruikt kan worden maakt dat een wereld van verschil voor de geluidsvertraging, ik krijg het niet voor elkaar het volledig synchroon te krijgen maar als ik er niet op zou letten zou het me nu misschien niet eens opvallen. 1 lipbeweging achter ipv 2 woorden.
- De volgende spelers geven bij mij geen of alleen software decoding (dus mega-traag en vertraagd geluid) bij een 720p filmpje van Youtube: BS player , Dice, en Moboplayer. Moboplayer heeft van die met afstand de snelste software decoding (Mobo player is mijn favoriet op mijn Desire).
- De volgende spelers hebben wel HW decoding voor youtube file: Rockplayer en de stockplayer '2160 Films'.
- MX player die ik hier vaak genoemd zie is een uitzondering, die heeft HW decoding als hij het doet, maar stottert en herhaalt en hapert zich soms door stukken film heen, is niet voor mij.
- Ik heb nu ook met ffpmeg ipv Handbrake zitten knoeien, maar weet nog niet zeker of het nu echt wat helpt of ik dat alleen maar denk. Maar voorlopig heb ik het idee dat ffmpeg filmpjes maakt die mijn tablet fijner vind. Heb nu een paar filmpjes getranscode met een commando a la (dit is voor relatief lage kwaliteit en input-resolutie==output resolutie)
ffmpeg.exe -preset libx264-ipod320 -i inputfile.piktgeloofikelkeextensieencodec outputfile.mp4
en de conversie gaat megatraag maar wat eruit komt ziet er redelijk (voor mij: goed) uit, en wordt met eerder genoemde spelers HW gedecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:41
mwieggers schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:23:
Dat indrukken en die vlekken op het scherm zie ik ook. Dat is denk ik het goedkope er van (bouwkwaliteit) hij werkt er verder niet minder om dus ik accepteer het.
Ik vermoed dat wij hier toch een uitzondering zijn. De bouwkwaliteit moet op zich wel voldoende zijn om die vlekken te vermijden. Was de jouwe gesealed bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
spectator schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:04:
[...]

Ik vermoed dat wij hier toch een uitzondering zijn. De bouwkwaliteit moet op zich wel voldoende zijn om die vlekken te vermijden. Was de jouwe gesealed bij aankoop?
Bedoelen jullie echt vlekken in de kleuren van het scherm, of die bobbels in het scherm als je op de tablet drukt aan de achterkant? Dat laatste heb ik ook, maar alleen als ik echt hard op de achterkant druk. Als ik dan loslaat is het weer weg.

@hierboven over batterijverbruik, zet ICS nog wel je wifi uit als je standby gaat?

@hierboven over cache; cache maakt je telefoon sneller, alleen als je volledig zonder ruimte zit is het slim om het te legen

@hierboven over ffmpeg: Handbrake gebruikt net zo goed ffmpeg

[ Voor 20% gewijzigd door Wwwillem op 15-01-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SanderBos schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:40:
Hallo DanielB75 en Smarron,

bedankt voor jullie reacties.

Dus ik moet over naar ICS. Dat wou ik toch al, maar ik wilde nog even een paar weken laf wachten totdat de storm met ROMs is gaan liggen.

Een 720p video downloaden van Youtube was een goede tip, want dan had ik een goed referentie-kader.

Dit is wat ik heb geleerd (mijn persoonlijke situatie, met met de ROM die al op het ding stond/ staat), misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft(short version, player en encoding maakt uit, Rockplayer en ffmpeg lijken voorlopig mijn favorieten, in ieder geval toch H.264+AAC gebruiken):
- Als er hardware (HW) decoding gebruikt kan worden maakt dat een wereld van verschil voor de geluidsvertraging, ik krijg het niet voor elkaar het volledig synchroon te krijgen maar als ik er niet op zou letten zou het me nu misschien niet eens opvallen. 1 lipbeweging achter ipv 2 woorden.
- De volgende spelers geven bij mij geen of alleen software decoding (dus mega-traag en vertraagd geluid) bij een 720p filmpje van Youtube: BS player , Dice, en Moboplayer. Moboplayer heeft van die met afstand de snelste software decoding (Mobo player is mijn favoriet op mijn Desire).
- De volgende spelers hebben wel HW decoding voor youtube file: Rockplayer en de stockplayer '2160 Films'.
- MX player die ik hier vaak genoemd zie is een uitzondering, die heeft HW decoding als hij het doet, maar stottert en herhaalt en hapert zich soms door stukken film heen, is niet voor mij.
- Ik heb nu ook met ffpmeg ipv Handbrake zitten knoeien, maar weet nog niet zeker of het nu echt wat helpt of ik dat alleen maar denk. Maar voorlopig heb ik het idee dat ffmpeg filmpjes maakt die mijn tablet fijner vind. Heb nu een paar filmpjes getranscode met een commando a la (dit is voor relatief lage kwaliteit en input-resolutie==output resolutie)
ffmpeg.exe -preset libx264-ipod320 -i inputfile.piktgeloofikelkeextensieencodec outputfile.mp4
en de conversie gaat megatraag maar wat eruit komt ziet er redelijk (voor mij: goed) uit, en wordt met eerder genoemde spelers HW gedecode.
Ik zou niet teveel tijd en moeite steken in het uitvinden van een goeie encode. Wat je met Handbrake hebt gemaakt, zijn gewoon goeie rips. Het is enkel de tablet met GB die roet in het eten gooit. Ik gebruik Handbrake ook en pas enkel de resolutie (840 wide) en bitrate (1500kb/s max) aan. Verder laat ik alle instellingen lekker staan. Met ICS spelen ze gewoon perfect af met MX player (HW that is).

Ik heb vanochtend 6 films in de queue gezet en vanmiddag had ik 6 perfect omgezette films op de tablet staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp

hgp

[...]

Ik heb de 'vlekken' ook. Als ik 'm normaal vast heb is er niks aan de hand maar als ik 'm bijvoorbeeld op een tafel leg en er dan mee bezig ben valt het me wel eens op. Maar ik vind het niet storend.

Mijn doos was trouwens niet gesealed toen de verkoper er mee uit het magazijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 16:57
[...]

Die van mij online gekocht en die was niet gesealed. Iemand anders die ik ken heeft er twee uit de winkel en die waren ook niet gesealed.
Dus ik denk dat ze gewoon niet gesealed zijn..?

edit, oh ja bij mij krijg ik ook vlekken als ik wat achterop druk.

[ Voor 6% gewijzigd door RaptorRVL op 15-01-2012 01:36 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.