Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:43
Da_maniaC schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:01:
[...]

Inderdaad, het lijkt me wel een logische verklaring dat hierdoor de levertijd is uitgesteld.
Echter ongeduldig als ik ben ga ik per direct mijn order annuleren en een Gigabyte R797OC-3GD aanschaffen (met windforce koeler). :)
Ook net gekocht! Zie wel waar het op uit loopt, bij dell was het laatst ook zo, goedkoop een laptop met 2x 500 gb ssd. Die was toen na wat zeuren ook naar de kopers gestuurd.

E: zie net dat er nog een site bij is gekomen! http://azerty.nl/producte...2-x-mini-displayport.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:40

Phntm

Tlingelingeling

tweak_dude schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Al aangepast ;)
Nu 329 voor 7870 en 339 voor 7870 OC.
Ja ik had ze gecorrigeerd, kijk wat ze vertelde:
Geachte heer Ochan,

Ik heb de fout op onze website doorgegeven aan onze afdeling content management , de fout word zo snel mogelijk aangepast. Echter de kaart die u heeft besteld is weldegelijk de Sapphire Radeon HD 7870, 2048MB, OC. Ik kan de order voor u annuleren en het bedrag terugstorten maar dit zal de bestelprocedure niet ten goede komen. Mijn vraag is ; Wilt u de order nog steeds annuleren?

Mocht u nog vragen hebben horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

Henk van Doorn

tel: 010 519 16 66 | fax: 010 519 16 61 | www: informatique.nl

Twitter Facebook
Jammer genoeg had ik mijn bestelling 2 minuten geannuleerd voordat ik dit bericht binnen kreeg... nu probeer ik het om te keren en gewoon weer in bestelling te plaatsen, want een 7870 voor 268 is niet mis, helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435389

priemt schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:48:
eh... 7950 is aan het dalen in prijs? ;)
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
150,- bij en 190,- bij CentralPoint?
Goede tip! In de pricewatch stond hij niet meer, maar op de centralpoint website nog wel. Dat leek me een nog net wat betere deal dan de 7870 OC voor 268 euro, dus maar meteen besteld. Staat wel als backorder, dus daar zal zeker wel een paar weken overheen gaan eer die binnen is. Maakt niet uit, dan is het 2e game systeem straks ook meteen weer helemaal bij de tijd.

https://www.centralpoint....v-795wf3-3gd-num-1046577/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Voor die prijs heb ik de gok ook maar gewaagd. We gaan het zien :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullus schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:50:
Voor die prijs heb ik de gok ook maar gewaagd. We gaan het zien :)
Lijkt me geen onmogelijk bedrag gegeven dat de levertijd onzeker is. Ik ga er vanuit dat in deze aanbieding de prijsverlaging van NVidia is meegenomen en de reactie van AMD daarop. De GTX 580 is straks natuurlijk ook nog maar 339 dollar. Ik kreeg in ieder geval al een vrij definitief uitziende bevestiging van inkoop@centralpoint binnen, het zou wat raar zijn als ze daarna nog willen gaan terugkrabbelen toch? Voor de zekerheid even een screenshot gemaakt van de website, je weet maar nooit inderdaad.

* Uw bestelling is aanvaard
Deze e-mail bevestigt uw geplaatste bestelling bij Central Point Europe B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt helemaal niets. Binnenkort krijg je hun excuses wel in de mail (en het verzoek om bij te betalen). 185 euro zou de hele AMD line-up overhoop gooien.

[ Voor 37% gewijzigd door Paprika op 14-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14

Fordox

00101010

verwacht maar een leuke excuus mail :)
dit is gewoon onmogelijk ookal is de concurrentie zo sterk.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Fordox schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:22:
verwacht maar een leuke excuus mail :)
dit is gewoon onmogelijk ookal is de concurrentie zo sterk.
Het zijn vergissingen door de verkopers. Het is grappig, ik had bijna mijn 7870 OC voor 268 maar ja... ik luisterde naar een paar posters omdat ze eigenlijk gelijk hadden. Blijkt dat ik wat haastig mijn bestelling had geannuleerd. Blijkbaar kon ik mijn bestelling niet opnieuw plaatsen onder 268 euro. De kaart is nu voor een prijs van 329 op informatique. En de wat goedkopere 7850 OC voor 249 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Klopt de prijs van de 7850 OC voor 250 euro wel dan? Dan is 7850 in crossfire een mooie opstelling

Ben opzoek naar benchmarks van de 7870 / 7850 in Crossfire op BF3? Bestaan die?

[ Voor 29% gewijzigd door Wackmack op 14-03-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:40:
Klopt de prijs van de 7850 OC voor 250 euro wel dan? Dan is 7850 in crossfire een mooie opstelling

Ben opzoek naar benchmarks van de 7870 / 7850 in Crossfire op BF3? Bestaan die?
Ja zeker, die kun je vinden op tweaktown, guru3d, HWI. Die van tweakers zelf waren een beetje.. ja hoe zou ik dat goed kunnen zeggen. Niet realistisch. Ze klopte niet op sommige gebieden. Dus die van tweakers.net helaas is dit keer sterk af te raden. Je kan de reviews vinden van de 3 opgenoemde websites op google, uiteraard, bestaan er meer reviews. Echter ken ik alleen die 3 websites nog goed uit me hoofd.

Over de 249: Ja dat klopt. Het zou eigenlijk duurder horen te zijn, maar omdat het nog niet uit is is dit zeg maar een soort pre-order prijs als ik het zo mag noemen? Je krijgt je bestelde kaart voor 249. Ik heb nog steeds spijt van de 7870 die voor mijn neus langs glipte door mijn eigen fout.

[ Voor 17% gewijzigd door Phntm op 14-03-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:40:
Ze zijn aardig aan het rommelen bij Informatique: de Sapphire 7870 en 7850 zijn qua titel door elkaar gegooid. De titel bovenaan de pagina en de link lijken te kloppen. De overzichtslijst moet je niet aanhouden. Dus €239 voor de 7850, €329 voor de 7870 en dan een tientje erbij voor de OC-versies van beide.

[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 14-03-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Phntm schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:43:
[...]

Ja zeker, die kun je vinden op tweaktown, guru3d, HWI. Die van tweakers zelf waren een beetje.. ja hoe zou ik dat goed kunnen zeggen. Niet realistisch. Ze klopte niet op sommige gebieden. Dus die van tweakers.net helaas is dit keer sterk af te raden. Je kan de reviews vinden van de 3 opgenoemde websites op google, uiteraard, bestaan er meer reviews. Echter ken ik alleen die 3 websites nog goed uit me hoofd.

Over de 249: Ja dat klopt. Het zou eigenlijk duurder horen te zijn, maar omdat het nog niet uit is is dit zeg maar een soort pre-order prijs als ik het zo mag noemen? Je krijgt je bestelde kaart voor 249. Ik heb nog steeds spijt van de 7870 die voor mijn neus langs glipte door mijn eigen fout.
Leuke review alleen kloppen de benchmarks helaas niet.

http://www.tweaktown.com/..._in_crossfire/index1.html

Check, in crossfire haal je soms meer dan het dubbele van een enkele 7870 dus dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:12:
Dat zegt helemaal niets. Binnenkort krijg je hun excuses wel in de mail (en het verzoek om bij te betalen). 185 euro zou de hele AMD line-up overhoop gooien.
Dat is dan oneerlijke concurrentie, snap ik niet. Je kunt toch niet prijzen op je website zetten die qua ordegrootte correct zijn, maar dan toch uiteindelijk de klant gaan laten bijbetalen. Zou een mooie zijn als je zo kon adverteren. Straks bij de Mediamarkt ook een leuke 50" TV voor 999 euro in de folder, maar dan moet je wel die andere 699 euro nog even bijbetalen krijg je dan in de winkel te horen. Ik ga daar niet in mee, zelfs niet wanneer het een fout van een medewerker zou zijn geweest. Als ik de hoeveelheid uren binnen een project verkeerd bereken moeten we het daar ook mee doen, dat is nu eenmaal de kosten van zakendoen. Fouten maken kost geld, dat motiveert je ook om het in de toekomst beter te doen. Dan kun je namelijk de kosten van kwaliteitscontrole verantwoorden. Heeft iemand al eens uitgezocht hoe dit juridisch zit, want in principe komt er toch met een schriftelijke orderbevestiging ook meteen een koop (op afstand) tot stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 435389 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:14:
[...]
Dat is dan oneerlijke concurrentie, snap ik niet. Je kunt toch niet prijzen op je website zetten die qua ordegrootte correct zijn, maar dan toch uiteindelijk de klant gaan laten bijbetalen.
Die worden automatisch opgehaald en zijn er dus niet door iemand op gezet. Uiteraard krijg je daarbij ook de optie tot een terugbetaling, maar hem binnen krijgen voor die prijs? Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Voor de discussie over ethiek rond verkeerde verkoopprijzen is een apart draadje:
Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs

Salland heeft de Sapphire 7870 nu ook als preorder staan voor €315 en de OC voor €325. Informatique zag het aantal pageview waarschijnlijk toenemen die hebben de Sapphire 7870 prijs sinds gister met een paar euro verhoogd naar €332 en OC voor €343.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dus dan kan ik aannemen dat de prijs voor de 7870 ongeveer rond de 325 euro ligt. Als Nvidea nou snel met zijn kaarten komt hoop ik dat de prijzen van AMD weer iets zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 435389 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:14:
Heeft iemand al eens uitgezocht hoe dit juridisch zit, want in principe komt er toch met een schriftelijke orderbevestiging ook meteen een koop (op afstand) tot stand?
Ja, al minstens honderd keer op GoT. :+ En die krijg je dus mooi niet geleverd, behalve in zeer specifieke gevallen of met veel coulance van de winkel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Wordt ook altijd duidelijk vermeld in de voorwaarden dat getoonde prijzen onder voorbehoud zijn (van menselijke fouten etc).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het product is in ieder geval van de CentralPoint website verwijderd, ik heb nog niets gehoord. Er lijkt me een groot verschil te zitten tussen een videokaart voor 6 euro wat onrealistisch is en wettelijk gezien ook terecht geannuleerd mag worden, of 200 euro wat voor het producttype prima zou kunnen. Daarbij verwacht ik dat ze er dan toch ook snel bij zijn, Ik ben ook best bereid om een maandje langer te moeten wachten totdat de prijsverlaging bij AMD vanwege de prijsverlaging bij NVidia wordt doorgevoerd, daar ging ik zelfs al van uit. Maar goed, als er een bericht komt zien we wel verder, ik heb er zoals gezegd geen haast mee.

De Asus 7970 DC2T die ik besteld had bij Informatique is nog niet binnen helaas, maar de normale DC2 is inmiddels wel uit voorraad leverbaar voor 550 euro. De levertijd van de top versie is ondertussen weer naar onbekend gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Anoniem: 435389 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:18:
Het product is in ieder geval van de CentralPoint website verwijderd, ik heb nog niets gehoord. Er lijkt me een groot verschil te zitten tussen een videokaart voor 6 euro wat onrealistisch is en wettelijk gezien ook terecht geannuleerd mag worden, of 200 euro wat voor het producttype prima zou kunnen. Daarbij verwacht ik dat ze er dan toch ook snel bij zijn, Ik ben ook best bereid om een maandje langer te moeten wachten totdat de prijsverlaging bij AMD vanwege de prijsverlaging bij NVidia wordt doorgevoerd, daar ging ik zelfs al van uit. Maar goed, als er een bericht komt zien we wel verder, ik heb er zoals gezegd geen haast mee.

De Asus 7970 DC2T die ik besteld had bij Informatique is nog niet binnen helaas, maar de normale DC2 is inmiddels wel uit voorraad leverbaar voor 550 euro. De levertijd van de top versie is ondertussen weer naar onbekend gegaan :(
Wanneer heb je die dan besteld? Azerty en andere shops heb ik een beetje bijgehouden qua levertijden etc. Schommelt heen en weer heb ik gezien, ene dag 1-5 dagen, dan weer 2-3 met op voorraad bij leverancier en dan weer hop naar 10+ dagen. Laat staan de prijs, verschillen ineens tot 70 euro in dezelfde shop.
Vermoedelijk komt dit omdat er zoveel backorders zijn, dat de kaart nooit de kans krijgt om "leverbaar" te zijn in de shop en waarschijnlijk (hopelijk) door een re-design van de cooler een tijd slecht leverbaar geweest ook.
De DC2T was gisteren bij Azerty eerst 2-3 dagen, toen ineens 10+ dagen en vanmorgen ineens 5 stuks leverbaar, en dus is mijn backorder ook meteen verwerkt (bestel datum 5 maart). Morgen dus in huis.

Ben dus benieuwd....

[ Voor 0% gewijzigd door XenoMorpH op 15-03-2012 13:59 . Reden: fypo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hahaha, de dag dat ik mijn nieuwe kaartje binnen krijg, zijn de Asus krengen op voorraad bij Azerty. :)
Achja....
Heb net de nieuwe kaart in me PC gezet... bevalt super!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YyPXMaYE7FE0o914WafOBfue/medium.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Da_maniaC op 15-03-2012 18:05 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 21:00
langdradig schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:14:[/b]
[...]

. Heeft iemand al eens uitgezocht hoe dit juridisch zit, want in principe komt er toch met een schriftelijke orderbevestiging ook meteen een koop (op afstand) tot stand?
Losstaande van de wetgeving ter zake:

Kent U het principe van ter goeder trouw zijn?

Een algemeen rechtsbeginsel. In dit geval: je probeert uit andersman fout - want je beseft maar al te goed dat de prijs te laag is - een oneerlijk voordeel te halen. Je bent dus alles behalve ter goeder trouw

[ Voor 20% gewijzigd door zerotol op 15-03-2012 23:46 ]

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Da_maniaC schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:52:
Hahaha, de dag dat ik mijn nieuwe kaartje binnen krijg, zijn de Asus krengen op voorraad bij Azerty. :)
Achja....
Heb net de nieuwe kaart in me PC gezet... bevalt super!

[afbeelding]
Hahah hij heeft hem hoor *O*

Dacht gister dat die van mij het begeven had.... geen beeld ook niet na 5x reboot. Na cmos te clearen bleek me pc niet meer uit hibernate te zijn gekomen peewwwwww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

caanova1984 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Hahah hij heeft hem hoor *O*

Dacht gister dat die van mij het begeven had.... geen beeld ook niet na 5x reboot. Na cmos te clearen bleek me pc niet meer uit hibernate te zijn gekomen peewwwwww.
Haha, ten opzichte van alle pc's in het huis heeft de mijne ook als enige soms wat kuren met hibernation.
Heb dat lang geleden al eens uitgezocht. Mijn keyboard komt niet altijd goed uit hibernate omdat mijn KVM switch geen USB reset krijgt van het OS, daarbij is het bij de Samsung 2493HM (mijn scherm) een bekende kwaal dat deze geen correcte input detection doet wanneer een pc wordt geresumed.

Heb totaal geen problemen gehad met mijn kaartje tot nu toe. Helaas zat er wel een deukje achter in de doos echter was de kaart wel ongebruikt (gelukkig). De BIOS schakelaar stond wel op stand 2. Niet dat het uitmaakt....wellicht testen ze in de fabriek bij Gigabyte eerst Bios 1 en dan 2 en zetten ze vervolgens de schakelaar niet terug. :+

Vanmiddag The Witcher 2 nog maar eens een nieuwe poging geven. Op mijn HD5870 draaide dat toch net iets minder soepel en dat maakte de besturing erg slecht (ook al is deze bij TW2 al 'sluggish' imo).

PS.
Gisteren nog wel ff snel een Miniport to DVI adapter besteld voor mijn 2de monitor (kan ieder moment bezorgd worden).
Had ik eindelijk een ongebruikte Displayport to DVI adapter klaarliggen in de kast (heel lang geleden een keertje ergens goedkoop gekocht)...blijk ik nu een Miniport nodig te hebben. 8)7

------

Zijn er al mensen sinds gisteren in bezit van de Asus DC2T ?
Zoja, problemen met de koeling? Geeft het PCB nog steeds Rev 1.0 aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Da_maniaC op 16-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Heb sinds vanmorgen mijn DC2T binnen, heb nog niet echt de tijd gehad om er uitvoerig naar te kijken, laat staan te kijken welke versie het is (ff opzoeken waar ik dat kan vinden).
Denk dat het niet eerder wordt dan morgen dat ik ermee kan "spelen" :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:52:
De Asus 7970 DCs zijn faulty toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:20:
[...]

De Asus 7970 DCs zijn faulty toch?
eerste batch. hopelijk is het nu al verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik zag dat de 'normale' Asus 7970 in GPUTweak de optie heeft om het geheugen te overvolten, maar bij mij (Asus 7970 DCII) zie ik dat nergens staan.... een betere kaart zou zo iets toch ook moeten kunnen??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Weet iemand waar je revisie op het PCB kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XenoMorpH schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:20:
Weet iemand waar je revisie op het PCB kan checken?
Zie deze post:
Tijgert schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:28:
Ik heb zelf een rev1.0 board van de Asus 7970 DCII Top. Dat kan je net aan de achterkant schuin onder de backplate zien op het onderste hoekje.
Als mensen een andere revisie hebben, dan hoor ik dat graag.

Voorlopig 'destroyed' Furmark mijn kaart volledig. Twee minuten Furmark op extreme burn-in en de VRM's lopen op tot 104 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Dank, ik zal eens ff kijken wanneer ik thuis kom van't werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XenoMorpH schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:58:
[...]
Wanneer heb je die dan besteld? Schommelt heen en weer heb ik gezien ... Vermoedelijk komt dit omdat er zoveel backorders zijn, dat de kaart nooit de kans krijgt om "leverbaar" te zijn in de shop
Ben dus benieuwd....
Feli met de kaart :)
De mijne staat sinds 2 februari in backorder, zijn er dan nog zoveel tweakers me al voor geweest? Nu al bijna 6 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Ik heb even gekeken op de pcb en er staat nog steeds revision 1.00x. Wil natuurlijk niets zeggen over de koeler, misschien is deze wel aangepast, maar kan je dit nergens zien. Dus ff testen wil je erachter komen.
Anoniem: 435389 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:18:
Feli met de kaart :)
De mijne staat sinds 2 februari in backorder, zijn er dan nog zoveel tweakers me al voor geweest? Nu al bijna 6 weken...
Als ik jou was had ik die order geannuleerd en elders besteld. Op 2 feb was ie natuurlijk ook nog eens een stuk duurder.
Azerty heeft er zo'n €25.- bovenop gegooid zie ik, heeft er nu wel 5 op voorraad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XenoMorpH schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:19:
Ik heb even gekeken op de pcb en er staat nog steeds revision 1.00x. Wil natuurlijk niets zeggen over de koeler, misschien is deze wel aangepast, maar kan je dit nergens zien. Dus ff testen wil je erachter komen.
Kennelijk zouden de problemen niet te maken hebben met de cooler an sich maar de manier waarop deze wordt afgemonteerd (contact met de GPU Die is niet goed genoeg, waardoor de temps snel instabiel worden).
Ik hoop voor je dat de kaart het goed doet, maar op verschillende fora (ook hier) worden nog steeds recente meldingen gedaan over mensen met een slecht werkende HD7970 DC2(T).
Bijna ongekend van Asus dat ze dit probleem niet onderkennen en asap oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 10:09
MSI R7970 Lightning bij Maxict (preorder?) ~540 euro

R7970 Lightning

Hoe lang zou het duren voordat het hier leverbaar is...

I want it so bad X_X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 17:39
Staat in je link nu voor € 452,-- ex. Valt me wel op dat de laatste tijd veel webshops nogal een een 'foutje' maken met hun prijzen, of ligt dat aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
dat is ex btw... met btw is het 538,- euro. Volgens mij hebben zij het zo gezet. als je naar die website gaat en niet ingelogd bent, krijg je automatisch ex btw prijzen te zien en dan lijkt het veel goedkoper~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 17:39
Je hebt helemaal gelijk! Maandagmorgenconcentratie is schijnbaar niet mijn ding, excuses :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 09:40
De HD7870 lijkt leverbaar te zijn bij Alternate, voor ongeveer 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 08-05 07:40
Zijn er eigenlijk al HD7870 kaarten gespot in het wild? Vandaag zou de release moeten zijn van de HD7850 en HD7870, maar totnutoe hebben weinig webshops die kaarten in hun catalogus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
AquaSheep schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:04:
Zijn er eigenlijk al HD7870 kaarten gespot in het wild? Vandaag zou de release moeten zijn van de HD7850 en HD7870, maar totnutoe hebben weinig webshops die kaarten in hun catalogus.
Ik wacht met name op de HD7850, iemand die al ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Een aantal webshops hebben de HD7850 vermeld staan op hun website, maar dat zijn allemaal pre-orders danwel met levertijden van meer dan 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Idd, daarom was ik ook wel verbaasd dat Alternate de 7870 al wel kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de xfx dual dissipation is nog nergens in pre-order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16
Sapphire HD7850 2GB bij MyCom, voor €220. Nog niet beschikbaar maar 'binnenkort'. Nog ff een review van deze Sapphire afwachten... Maar klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De 7870 OC wordt pas 4 april verwacht bij Salland. Heb mijn order gelijk geannuleerd want 4 april is mij een beetje te ver. Jezus wat spelen ze met die release datums zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Indodraakje schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:49:
MSI R7970 Lightning bij Maxict (preorder?) ~540 euro

R7970 Lightning
...
Prijs is van ~540 euro naar ~577 euro X_X grote prijsstijging zeg (bij maxict)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Kan niet wachten tot MSI weer met een HAWK versie van de 7850 uitkomt dat zijn de stilste, moet ook wel aangezien de pc naast me op het buro staat op nog geen 30cm afstand ;)
Sinds vandaag 4 kaarten gezien in pricewatch maar geen MSI :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indodraakje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:06:
[...]

Prijs is van ~540 euro naar ~577 euro X_X grote prijsstijging zeg (bij maxict)
Die denken mmmh veel vraag. Extra winst pakken! Misschien dat ik zo'n kaartje koop zodra de prijzen zijn gaan dalen. Met de GTX680 die er nu aan komt en de prijs daling van de GTX580 zou het zo maar kunnen dat de HD79xx kaarten goedkoper gaan worden.

Ik ben ook benieuwd of ik die Sapphire 7870 OC van Informatique nog krijg.
ErikRo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:39:
Kan niet wachten tot MSI weer met een HAWK versie van de 7850 uitkomt dat zijn de stilste, moet ook wel aangezien de pc naast me op het buro staat op nog geen 30cm afstand ;)
Ze hebben als het goed is wel een Twin Frozr III versie. Dat is dan wel geen HAWK als in geen Custom PCB maar de cooler is wel hetzelfde als die van de 6970 lightning.

Ik weet niet of de 68xx ook een TFIII had of dat dat nog een TFII was.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 21-03-2012 08:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Sow, dat gaat snel zeg... Maxict nu €634,84 X_X ik zie al een paar unboxing filmpjes, word jaloers X_X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00

Shabbaman

Got love?

ErikRo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:39:
Dat ze niet in de pricewatch staan, betekent niet dat ze er niet zijn: http://azerty.nl/8-3921-4...-twin-frozr-2gd5-oc-.html :) Blijkbaar is dat nog niet gekoppeld. Overigens heb ik nog niet gezien dat MSI een Hawk-uitvoering van de HD7850 heeft aangekondigd, enkel van de HD7870. Maar goed, de HD7850 heeft ook een koeler met twee ventilatoren, die is echt wel stil hoor.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Laatst online: 19-05 14:58
Ik blijf de prijsstelling van sommige winkels raar vinden:

Mycom biedt de Sapphire 7850 OC voor 330 aan en de Sapphire 7870 OC voor 310? En de 'normale' 7850 is weer 220.... Het leek mij de de 7850 OC overpriced op de site stond, maar bij navraag bleek de prijs toch correct te zijn. Nu snap ik dat deze redelijk snel beschikbaar is ten opzichte van de andere (4-5 dagen vs. 10+ dagen), maar is dit voldoende reden voor zo'n (mijn inziens) rare prijsstelling? Blijkbaar wel :?

Ik wacht dan wel gewoon liever een paar weekjes tot de prijs wel op een normaal niveau is (of bestel het bij een andere winkel)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

jbbrans

Redinox schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:15:
Ik blijf de prijsstelling van sommige winkels raar vinden:

Mycom biedt de Sapphire 7850 OC voor 330 aan en de Sapphire 7870 OC voor 310? En de 'normale' 7850 is weer 220.... Het leek mij de de 7850 OC overpriced op de site stond, maar bij navraag bleek de prijs toch correct te zijn. Nu snap ik dat deze redelijk snel beschikbaar is ten opzichte van de andere (4-5 dagen vs. 10+ dagen), maar is dit voldoende reden voor zo'n (mijn inziens) rare prijsstelling? Blijkbaar wel :?

Ik wacht dan wel gewoon liever een paar weekjes tot de prijs wel op een normaal niveau is (of bestel het bij een andere winkel)
Ik denk dat bij de 7850 OC van mycom er een typfout gemaakt is en de 2 & 3 omgedraaid zijn, €329 neergezet i.p.v. €239.
Ook dat de 7870 OC goedkoper is dan de 7850 OC sterkt mijn vermoeden.
De navraag bij mycom zou ook wel kloppen, die kijken ook alleen maar op hetzelfde lijstje als dat jij kijkt. Zie ook de verhalen over goedkope tv's (Otto) en laptops (Dell).

Ook ik wacht wel tot er een prijswijziging is doorgevoerd.

Maar wat mij betreft, mogen ze in ieder geval wel eens een keer leverbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Laatst online: 19-05 14:58
jbbrans schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat bij de 7850 OC van mycom er een typfout gemaakt is en de 2 & 3 omgedraaid zijn, €329 neergezet i.p.v. €239.
Ook dat de 7870 OC goedkoper is dan de 7850 OC sterkt mijn vermoeden.
De navraag bij mycom zou ook wel kloppen, die kijken ook alleen maar op hetzelfde lijstje als dat jij kijkt. Zie ook de verhalen over goedkope tv's (Otto) en laptops (Dell).

Ook ik wacht wel tot er een prijswijziging is doorgevoerd.

Maar wat mij betreft, mogen ze in ieder geval wel eens een keer leverbaar worden.
Ja, de kans op een typfoutje is wel erg groot. Nou ja, ik heb mijn burgerplicht gedaan en het gemeld. Nu is het aan hen om het aan te passen...of niet...hun keuze of ze me als klant willen of niet :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CentralPoint 7950 ging overigens niet door. Kreeg onderstaand bericht:

"Onderstaand artikel kunnen wij helaas niet meer leveren. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben het artikel uit deze order voor u geannuleerd."

Niets dus over een foutief ingevoerde prijs, heb het er maar bij gelaten want ik wil ze natuurlijk ook geen poot uitdraaien zoals hier werd gesuggereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Shabbaman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Dat ze niet in de pricewatch staan, betekent niet dat ze er niet zijn: http://azerty.nl/8-3921-4...-twin-frozr-2gd5-oc-.html :) Blijkbaar is dat nog niet gekoppeld. Overigens heb ik nog niet gezien dat MSI een Hawk-uitvoering van de HD7850 heeft aangekondigd, enkel van de HD7870. Maar goed, de HD7850 heeft ook een koeler met twee ventilatoren, die is echt wel stil hoor.
Daar heb jij weer een punt. Zouden er verder nog verschillen zijn die het waard maken om een bepaald merk over de ander te kiezen. Meer aansluitingen ofzo, betere software bijgeleverd?

Ook hier geen datums bekend wanneer ze (7850) er zijn.
Iemand er wel eens aan gedacht er eentje direct in DL of Usa te bestellen zouden, zouden ze daar wel al te koop zijn? Ik kan niet wachten 8)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
He deze is wel al leverbaar voor degenen die een 7870 willen bij azerty

Club 3D Radeon HD 7870 GHz Edition
http://azerty.nl/8-3921-4...deon-hd-7870-ghz-edi.html

318 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 435389 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:31:
CentralPoint 7950 ging overigens niet door. Kreeg onderstaand bericht:
Bij Azerty hetzelfde verhaaltje. De ene Azerty medewerker had het wel over een verkeerde prijs, de andere had het over niet leverbaar blah blah blah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zojuist een medewerker van Informatique aan de lijn gehad. De 7870 OC voor 26x euro was eigenlijk een 7850 OC. De partnummers waren gewisseld. Als ik een 7870 OC zou willen was het in totaal 346 dat was me te duur. In de PW kun je al een 7870 OC voor 319 krijgen. Ook te duur maar al veel goedkoper.

Het viel te proberen maar deze uitkomst was te verwachten :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelasti
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 14:03
Goedemiddag allen,

Onlangs via Salland een geheel nieuw systeem gekocht, werkt prima maar in WoW - alles op highest settings - geeft deze kaart - Sapphire Radeon HD 7770 1024 MB - een issue, beeld word geheel zwart en geeft een auto-recover. Het valt me vooral op als ik wat meer vermogen vraag (dungeon / raid)

Heeft iemand een idee of dit aan de kaart zelf ligt of toch een defect, lijkt mij dat WoW niet dusdanig veel vergt van deze kaart dat deze overbelast raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Heb je meer specs van deze PC, voeding, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelasti
Sorry, hier het gehele systeem;

Be Quiet! Dark Power Pro P8 1000 Watt, 24 Pins
SilverStone Fortress FT02 Geen Voeding, Zwart
GigaByte GA-X79-UD3
Intel Core I7 3820 3.60 GHz, Boxed, Quad Core
OCZ Synapse Cache 128 GB, S-ATA III / 600, 510 MB's, 550 MB's, 2,5 Inch
Sapphire Radeon HD 7770 1024 MB
Scythe Mugen 3 Rev B
Kingston Hyper X Genesis Special Edition Grey 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Echt een zwaar systeem waar ik verwacht mee vooruit te kunnen de komende tijd. wegens budget iets gekort op de video (mogelijk niet de verstandigste keuze achteraf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vind je systeem alleen wat uit verhouding. Waarom niet de i5 nemen en een betere videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelasti
tja, achteraf hé :)

Maar hiermee is het issue niet behandeld, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Heb je een andere videokaart om te testen, of een andere PC waarin je deze videokaart kan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelasti
9800 van m'n oude systeem, niets wat in de buurt komt van deze specs. het oude systeem zal dit ook niet kunnen testen ivm missende HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Xelasti schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:15:
Goedemiddag allen,

Onlangs via Salland een geheel nieuw systeem gekocht, werkt prima maar in WoW - alles op highest settings - geeft deze kaart - Sapphire Radeon HD 7770 1024 MB - een issue, beeld word geheel zwart en geeft een auto-recover. Het valt me vooral op als ik wat meer vermogen vraag (dungeon / raid)

Heeft iemand een idee of dit aan de kaart zelf ligt of toch een defect, lijkt mij dat WoW niet dusdanig veel vergt van deze kaart dat deze overbelast raakt.
Dit is helaas niet het topic voor kaart issues. Dit topic is bedoelt alleen voor levertijden & prijsvergelijking en niet kaart issues.

Je bent hier beter uit: AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 21:00
Nu zijn die kaarten nog bijna niet te verkrijgen en de 680GTX is al in sommige winkels?? :?

Wat is het probleem eigenlijk met de 7850 en 7870? Was het een paper launch?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Idd, duurt nu wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Beste tweakers,

Ik heb vandaag een HD7870 besteld nadat ik op meerdere sites in de pricewatch lage prijzen heb gespot en hetzelfde bij hardware.info eerder vandaag. Uiteindelijk is het apparaatje besteld en betaald bij sicomputers.nl voor € 218,95 incl. verzendkosten.
Echter krijg ik nu de volgende e-mail net binnen:
Beste,

De status van uw bestelling <<nummertje>> is gewijzigd naar: Processing: Wachten op onderdelen

Onze Sapphire distributeur heeft de benamingen en SKU codes (fabrikantcode's) goed door elkaar gehaald hierdoor klopt de benaming niet van onze product (SKU is wel goed). SKU 11200-00-20G is gelijk aan de Sapphire ATI Radeon HD7850 2GB DDR5 (PCI-e) en zit dus wel degelijk een groot verschil ik. Wij hebben dus de benaming aangepast, echter kunnen wij niet de Sapphire ATI Radeon HD7870 2GB DDR5 (PCI-e) voor de de prijs euro; 213.00 leveren, fouten maken is jammer genoeg menselijk. Dit soort situatie's zijn ook ongewoonlijk voor ons. We kunnen de bestelling handhaven dan krijgt u een HD7850, we kunnen bestelling omzetten en dat u de meerprijs tov de echte HD7870 betaald of we kunnen uw bestelling annuleren.
Wat kan ik hiermee doen?? Om nou dat geld bij te lappen heb ik geen trek in, want dan wacht ik liever op release van Nvidia in het midrange-segemnet en evt. prijsdalingen.
Echter vind ik 7850 dan qua prestaties weer net niet wat ik zoek..
Zou hier iets te regelen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Wat zou je willen "regelen" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
Nou ja, dit is niet mijn fout en m.i. ook niet onredelijk om te zeggen dat ik gewoon een HD7870 verwacht, omdat ik vandaag 6 verschillende webshops met die prijzen heb gezien.
En in regelen bedoel ik dan, in hoeverre sta ik mijn recht om hier alsnog daadwerkelijk een HD7870 te verwachten en evt. voor de helft bij te leggen en de andere helft door de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Dan zul je een rechtszaak moeten aanspannen, heb je daar zin in? ZO nee geef het op. Je gaat het toch niet winnen. Dit gebeurt zo vaak. Maar met een rechtszaak sta je wel sterk dat wel alleen wil jij die moeite doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445271

I had the same problem guys! I ordered the 7870 at sicomputers.nl and now they want to cancel or change it to the 7850. What could we do? Segura, thanks to google translator, I barely understood that you have the same problem. I dont really know how the dutch law covers the consumer rights, but atleast in my country this was a sell contract and if the seller does not want to finish it we could go to a consumer board and place a "conflict".

Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
Anoniem: 445271 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:43:
I had the same problem guys! I ordered the 7870 at sicomputers.nl and now they want to cancel or change it to the 7850. What could we do? Segura, thanks to google translator, I barely understood that you have the same problem. I dont really know how the dutch law covers the consumer rights, but atleast in my country this was a sell contract and if the seller does not want to finish it we could go to a consumer board and place a "conflict".

Any suggestions?
It basically is a sell which both parties agreed on.. but I'm not so sure if you're actually going to get that HD7870. I might just make a call tomorrow and see how their customer support is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Segura schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:55:
[...]

It basically is a sell which both parties agreed on.. but I'm not so sure if you're actually going to get that HD7870. I might just make a call tomorrow and see how their customer support is =)
Unfortunately an online purchase can not be looked upon in the same manner as a binding lease for example.
Therefore every self-respecting e-tailer will have a terms and conditions clausule which also covers their policy about wrong pricings and postings.
So even bringing them to court is senseless and a waste of effort. Which is completely understandable of course, because if it would be you selling a product online you would not hesitate one second to communicate about false pricings and asking for an additional payment. ;)
So in this case you could actually consider asking yourself...where have my ethics gone?

[ Voor 27% gewijzigd door Da_maniaC op 23-03-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
Nou, dat is dus het punt he..
Ik heb het in meerdere shops gezien en vandaar dat ik ervan uitging dat dit geen false prices waren maar te maken had met nvidias introductie gisteren van de GTX680.
Dus je kan dit op twee manieren bekijken.
Ik kijk wel of ik iets met die winkel kan overleggen en anders cancel ik hem voorlopig in afwachting van verdere releases/prijsdalingen etc. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Segura schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:11:
Nou, dat is dus het punt he..
Ik heb het in meerdere shops gezien en vandaar dat ik ervan uitging dat dit geen false prices waren maar te maken had met nvidias introductie gisteren van de GTX680.
Dus je kan dit op twee manieren bekijken.
Ik kijk wel of ik iets met die winkel kan overleggen en anders cancel ik hem voorlopig in afwachting van verdere releases/prijsdalingen etc. =)
Volgens Salland zijn de 7870 moeilijk verkrijgbaar. Kijk maar, dit gaat wel om de 7870 OC van Sapphire, maar ik geloof als deze kaart ergens verkrijg wordt dat de rest ook gewoon er moet zijn.
Geachte heer/mevrouw,

De leverindicaties zijn verwachte leverindicaties en kunnen helaas niet gegarandeerd worden.
de leverindicaties zijn rechtstreeks gekoppeld zijn aan onze leveranciers om een zo nauwkeurig mogelijke indicatie te geven.
Helaas kan het incidenteel voorkomen dat een indicatie niet behaald wordt door omstandigheden, wij hopen dat u hier begrip voor heeft.

Zodra de indicatie gewijzigd wordt door onze leveranciers, ontvangt u deze update tevens per mail.
Het artikel is helaas vrij moeilijk leverbaar en wordt op 04-04-12 verwacht bij ons geleverd te worden.
Wij doen ons uiterste best de door u bestelde producten z.s.m te leveren.
Zodra wij meer informatie hebben omtrent levering zullen wij u hier spoedig over berichten.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jaimy de Gruiter
Sales Department
Salland Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Weet iemand wanneer de Twin Frozr versie van de 7870 in de winkels gaat liggen? Er zijn al een paar andere merken die op Azerty leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
MSI R7970 Lightning besteld bij Komplett ^_^... sommige winkels hebben kleine voorraden :) 533 euro~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Is de msi lighting sneller dan de standaard versie 680gtx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
kloknelheid chip:

R7970 Lightning: 1070 mhz*
Nvidia GTX 680 : 1006 mhz*

kloksnelheid geheugen:
R7970 Lightning: 1400 mhz
Nvidia GTX 680 : 1502 mhz

*Natuurlijk maal 5 omdat het GDDR5 geheugen is :)

trek zelf je conclusies maar uit :)
moet zowiezo wachten tot na vrijdag :( *tentamen periode*

[ Voor 13% gewijzigd door Indodraakje op 28-03-2012 20:50 . Reden: x5 geheugen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Er valt geen conclusie te trekken uit die info?

De 7970 lightning zal gemiddeld genomen sneller zijn dan een stock 680, maarja, hij kost ook fors meer.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 28-03-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Indodraakje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:47:
kloknelheid chip:

kloksnelheid geheugen:

trek zelf je conclusies maar uit :)
moet zowiezo wachten tot na vrijdag :( *tentamen periode*
Tis altijd maal 4 hoor. ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En de sterretjes staan verkeerd, namelijk bij de GPU clock en niet bij de memory clock. Ik zou niet weten waarom je de kloksnelheid van de GPU maal vier kan doen omdat er qdr geheugen gebruikt wordt (overigens vind ik het sowieso raar om de memory clock maar keer vier te doen met qdr...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Indodraakje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:47:
kloknelheid chip:

kloksnelheid geheugen:

...
Mijn excuus, jullie hebben gelijk!
sterretje hoort bij geheugen! en het is maal 4 inderdaad X_X

heb denk ik te lang gestudeerd voor mijn tentamen dat ik deze fouten maak.

kloknelheid chip:

R7970 Lightning: 1070 mhz
Nvidia GTX 680 : 1006 mhz

kloksnelheid geheugen:
R7970 Lightning: 1400 mhz*
Nvidia GTX 680 : 1502 mhz*

*maal 4

hehe ^_^ ;;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Wait, op basis van kloksnelheden alleen baseer je of de ene kaart sneller is dan de andere 8)7
Ik dacht dat we daar een beetje vanaf gestapt waren zo rond de intrede van de NetBurst architectuur :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:45
Rey Nemaattori schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:28:
Wait, op basis van kloksnelheden alleen baseer je of de ene kaart sneller is dan de andere 8)7
Ik dacht dat we daar een beetje vanaf gestapt waren zo rond de intrede van de NetBurst architectuur :+
Als het dezelfde chipset is, mag het wel, maar AMD en Nvidia kloksnelheden mag je nooit 1 op 1 vergelijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segura schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:47:
Beste tweakers,

Ik heb vandaag een HD7870 besteld nadat ik op meerdere sites in de pricewatch lage prijzen heb gespot en hetzelfde bij hardware.info eerder vandaag. Uiteindelijk is het apparaatje besteld en betaald bij sicomputers.nl voor € 218,95 incl. verzendkosten.
Echter krijg ik nu de volgende e-mail net binnen:

[...]

Wat kan ik hiermee doen?? Om nou dat geld bij te lappen heb ik geen trek in, want dan wacht ik liever op release van Nvidia in het midrange-segemnet en evt. prijsdalingen.
Echter vind ik 7850 dan qua prestaties weer net niet wat ik zoek..
Zou hier iets te regelen zijn???
Gewoon opgeven meestal zitten er hier en daar wat kleine regeltjes in de algemene voorwaarden die dit soort dingen dekken. Acties zoals die van Dell kom je zelden voor. Meeste winkels leveren dan gewoon niet uit. Dell heeft op die actie ook heel veel verlies gemaakt. En zo veel mensen die de laptop verkochten of de SSD verkochten. Dus die hebben het alleen gekocht om winst te maken.

Stom van de winkels maar is te verwachten dat de prijs niet klopt als je kijkt naar de prijs van andere kaarten + de advies prijs.

Met een rechtzaak krijg je het misschien voor elkaar. Echter duurt dit heel lang en als je het verliest kost het je echt enorm veel.

HD7850 is niet zo veel trager. Stock wel ja. Maar met OC poets je dat helemaal weg. Persoonlijk vind ik de HD7850 veel interessanter (prijs/prestatie).

Op nVidia kun je volgens mij nog wel even wachten. Kan makkelijk 2 maanden duren voordat die kaart er is. Persoonlijk zou ik een goedkope 7850 nemen en die overclocken. HD7870 bios er in om de voltages en clockspeeds standaard al hoger te maken en dan is het verschil nog maar iets van 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Astennu schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:09:
[...]
HD7850 is niet zo veel trager. Stock wel ja. Maar met OC poets je dat helemaal weg. Persoonlijk vind ik de HD7850 veel interessanter (prijs/prestatie).
Dat is op zich wel een interessant punt. Je ziet dat de meeste merken nu een model uitbrengen met een stock- en een OC-versie, maar de overclock op die kaarten is maar beperkt. Zo beperkt dat je dat eenvoudig zelf moet kunnen realiseren met Catalyst Control Center, zolang je dat tenminste wordt toegelaten... hardwarematig zit er geen verschil tussen verschillende versies. En in zo'n geval zou je inderdaad de BIOS wel willen flashen. Maar of je dan van een HD7850 een HD7870 zou kunnen maken... ik weet het niet. Ik denk wel dat je dan een kaart wil met meer dan één power pin. XFX heeft er om niet geheel duidelijke redenen wel twee. En een dubbele BIOS zou ook wel handig zijn als je zoiets wil proberen, maar ik kan geen enkele HD7850 vinden met een BIOS switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:42:
[...]

Dat is op zich wel een interessant punt. Je ziet dat de meeste merken nu een model uitbrengen met een stock- en een OC-versie, maar de overclock op die kaarten is maar beperkt. Zo beperkt dat je dat eenvoudig zelf moet kunnen realiseren met Catalyst Control Center, zolang je dat tenminste wordt toegelaten... hardwarematig zit er geen verschil tussen verschillende versies. En in zo'n geval zou je inderdaad de BIOS wel willen flashen. Maar of je dan van een HD7850 een HD7870 zou kunnen maken... ik weet het niet. Ik denk wel dat je dan een kaart wil met meer dan één power pin. XFX heeft er om niet geheel duidelijke redenen wel twee. En een dubbele BIOS zou ook wel handig zijn als je zoiets wil proberen, maar ik kan geen enkele HD7850 vinden met een BIOS switch.
Technisch geen verschil maar je kunt er geen 70 van maken want er zit een lasercut op de GPU. Die units gaan niet meer aan. Je kunt wel de voltages en de clockspeeds naar hetzelfde niveau brengen.
Met een 7850 Bios heb je lagere voltages en lagere CCC limieten. Met de 7870 Bios krijg je de limieten van een 7870 en dat scheelt natuurlijk een hoop. Op gelijke clocks is het verschil zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

En kan je een kaart op stock speed (bijvoorbeeld die HD7850 van Sapphire) überhaupt overklokken zonder bios flash, of heb je daar dan die OC-versie van nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Overklokken kan met iedere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Met andere woorden: stock OC-kaarten zijn dikke bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Meestal wel. Maar soms krijgen ze een betere cooler danwel betere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

'Stock OC' is enkel een garantie dat je kan overklokken en dat het dan stabiel is en het is dan ook alvast meteen voor je gedaan, voor een meerprijs.
Niet alle chips kunnen dat, maar van deze serie blijkbaar wel best veel... maar stel je hebt een 'lemon'? Dan heb je best pech.

Vaker hebben ze inderdaad betere componenten wat de meerprijs ook wat rechtvaardigd (al is het simpele spul net zo werkzaam). Een betere cooler zit er dan ook meestal op omdat het overklokken nou eenmaal meer hitte veroorzaakt.

Zelf kies ik of voor het goedkoopste en hoop op goed geluk, of ik neem een high end kaart met rust en zekerheid, net waar ik zin in heb (en wat beschikbaar is).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Heeft iemand toevallig een link naar een review met 7850's in crossfire?
Heeft iemand zo'n review eigenlijk wel eens gezien?

Via google kom ik veel geïnteresseerden tegen voor de 7850 in crossfire, maar nergens kan ik een review hiervan vinden. Ook doordat ze zo slecht leverbaar waren/zijn, zijn er nog geen gebruikers ervaringen hier van.

De 7870 in crossfire heb ik wel een review van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
In Amerika kon ik ze anders zo bestellen omdat ze genoeg op voorraad waren. Alleen duurt het even voordat de boot hier arriveert.
Overigesn kwam ik gister of eergisteren een 7850 tegen bij een NL shop die zei ze genoeg in voorraad te hebben alleen was het niet merk wat ik zocht.

[ Voor 36% gewijzigd door ErikRo op 02-04-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

ErikRo schreef op maandag 02 april 2012 @ 00:07:
In Amerika kon ik ze anders zo bestellen omdat ze genoeg op voorraad waren. Alleen duurt het even voordat de boot hier arriveert.
Overigesn kwam ik gister of eergisteren een 7850 tegen bij een NL shop die zei ze genoeg in voorraad te hebben alleen was het niet merk wat ik zocht.
Ja, maar in "de winkel om de hoek" zijn ze nog niet te vinden en na een slechte ervaring met een rma, waarbij ik voor niets 2 keer het halve land ben doorgereden, wil ik liever even in een normale winkel kopen, dan maar een paar tientjes meer.
En inderdaad gaan sinds eind vorige week, de voorraad indicatoren langzaam aan naar groen.

Maar nog steeds geen crossfire ervaringen van mensen en daar gaat het mij helemaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Tja ik kan maar 1 kaart aan, heb maar pci-e 1 slot anders had ik ze misshcien wel genomen :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste