Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De ROM van Sandvold wordt pas bruikbaar als we van de freezes af zijn (een reboot is nog niet het ergste) en de camera volledig werkt. Omdat ik ICS prettig vind werken, blijf ik er mee rondlopen als experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47
Help !

Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen, ik heb zojuist "Runnymede_AIO_V6.0.4_Special_Edition" geinstalleerd en bij het opstarten van mijn telefoon (HTC Desire) blijft het opstartschermpje maar herhalen. Ik kom niet meer in mijn telefoon. Kan iemand me aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
103720 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:59:
Help !

Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen, ik heb zojuist "Runnymede_AIO_V6.0.4_Special_Edition" geinstalleerd en bij het opstarten van mijn telefoon (HTC Desire) blijft het opstartschermpje maar herhalen. Ik kom niet meer in mijn telefoon. Kan iemand me aub helpen?
Het is de bedoeling dat je eerst zelf je probleem probeert te verhelpen. We verwachten hier namelijk eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47
Dat begrijp en waardeer ik ook, maar er valt volgens mij niet veel te doen (voor zover mijn kennis rijkt). Ik kan namelijk niets? Ik kan m'n telefoon niet eens met de aan/uit-knop uitzetten. Ik moet de batterij er uit halen om hem weer op te starten. Ik had gehoopt dat ik weer in een bootscherm terecht zou komen, maar hij start op en gaat dan naar het Runnymede opstartfilmpje met die androidpoppetjes op motoren. En dat filmpje speelt hij de ene keer heel kort af, dan weer wat langer, maar elke keer krijg ik weer het schermpje met de grijze rechthoek met daarin de Runnymede AIO-tekst en de groene en blauwe motorrijder. En dat blijft zich maar herhalen. Welke knop ik ook indruk, er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

103720 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:07:
Dat begrijp en waardeer ik ook, maar er valt volgens mij niet veel te doen (voor zover mijn kennis rijkt). Ik kan namelijk niets? Ik kan m'n telefoon niet eens met de aan/uit-knop uitzetten. Ik moet de batterij er uit halen om hem weer op te starten. Ik had gehoopt dat ik weer in een bootscherm terecht zou komen, maar hij start op en gaat dan naar het Runnymede opstartfilmpje met die androidpoppetjes op motoren. En dat filmpje speelt hij de ene keer heel kort af, dan weer wat langer, maar elke keer krijg ik weer het schermpje met de grijze rechthoek met daarin de Runnymede AIO-tekst en de groene en blauwe motorrijder. En dat blijft zich maar herhalen. Welke knop ik ook indruk, er gebeurt niets.
Had je je toestel volledig gewiped toen je dit ging installeren?
Vastzitten op bootscherm is een bekend probleem dan doe je iets fout haha ik weet alleen niet meer wat :D
Heb het zelf ook wel eens, ik check dan altijd of ik wel een goede Hboot heb gebruikt en wipe mijn hele toestel en installeer de rom weer opnieuw.

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:32
Bij het experimenteren met custom Roms in 2011 kwam ik er al snel achter dat ik een van de "gelukkigen" was met het GPS probleem (beschreven door renem)

Hierdoor eigenlijk blijven hangen bij een Pre-rooted Stock Gingerbread. Echter gisteren toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en weer eens gekeken naar de AOSP Roms en uitgekomen bij de Oxygen v2.3.2

Tot mijn verbazing heb ik in deze rom geen last meer van het GPS probleem.

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen een soortgelijke ervaring hebben.

HTC Desire Amoled (99HKZ011-00 B )

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:59
Opstarten met de volume-down knop ingedrukt om in de recovery terecht te komen. Dan alle data wipen/ factory reset.
Dan opnieuw opstarten en zeker 10/15 minuten laten opstarten. Runnymede opstarten duurt wel even voor de eerste keer....
Help !

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

orbit_ph schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:03:

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen een soortgelijke ervaring hebben.

HTC Desire Amoled (99HKZ011-00 B )
Mijn GPS werkte ook slecht icm Oxygen. Maar sinds ik gps.bravo.so heb vervangen (zie hier) werkt GPS weer perfect, net zoals in de stock ROM.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02
jelmervos schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:29:
[...]

Mijn GPS werkte ook slecht icm Oxygen. Maar sinds ik gps.bravo.so heb vervangen (zie hier) werkt GPS weer perfect, net zoals in de stock ROM.
Ik gebruik nu al zo'n half jaar MIUI en ook daar had ik het GPS probleem. Ik heb de gps.bravo.so uit de Insertcoin (sense) rom gehaald en vervangen in MIUI, sindsdien ook geen problemen meer.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Help !

Meestal betekent dit dat je de verkeerde HBOOT hebt, of dat je geen ext partitie hebt terwijl die wel noodzakelijk is. Welke stappen heb je ondernomen om Runnymede te installeren?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
iChaos schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:04:
[...]

Mijn setup was:

32.49.00.32U_5.11.05.27 als radio

Draaiend onder de meegeleverde kernel (die Tiamat-ICS-Drewis, die in 0.4.0 RC1 bijgeleverd werd), en een 1GB EXT3-partitie, met Darktremor's A2SD - 2.7.5.3 beta 04 voor de Nexus One eroverheen geflasht, waarmee ik de apps, en de Dalvik Cache op de EXT-partitie heb staan.

Het enige relevante is waarschijnlijk de radio, maar ik vermeld alles er maar even bij om het compleet te maken ;)

Edit: RC5 is uit, met als leukste feature: fixed most of the coloring issues.

Draai nu op LeeDroid HD, maar zo misschien toch maar weer naar ICS, want als die kleuren gefixt zijn is het wel een hele mooie look :)

Edit: de Instellingen-app en Muziek-app van ICS hebben nu gewoon een achtergrond zoals ze bedoeld zijn, dus de kleuren zijn zo te zien gefixt, en met de Trebuchet Launcher voelt hij nog sneller aan ook. Een aanrader dus weer :)
Oke, dan moet ik dat ook maar eens proberen dan. Vond de ICS rom qua gebruikservaring namelijk onovertroffen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
djiedjee schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:55:
Ik loop tegen een probleempje aan waar ik niet mee verder kom.

HBOOT: 0.93.0001 - s-on
Recovery: amon-ra v2.0

Had wat problemen met restoren van een backup na het proberen van een nieuwe rom.

Wilde de clockworkmod recovery proberen. Het flashen van de standaard-CWM via rom manager zegt dat flashen successvol is, maar na reboot heb ik nog steeds amon-ra.

Via fastboot dan maar de touch-versie geprobeerd:
fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-5.8.0.2-bravo.img
sending 'recovery' (3256 KB)... OKAY
writing 'recovery'... INFOsignature checking...
FAILED (remote: signature verify fail)

Bestand lijkt in orde. Zoektocht op internet helpt niet echt. Wie geeft me een zetje in de juiste richting?
Ik weet niet of je inmiddels antwoord hebt, maar je moet onder 'Other' in Amon-RA even 'Toggle Signature Verify' doen.
thefal schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:29:
Voor AOKP:

- Factory reset/wipe all data in ClockworkMod
-Advanced -> Wipe dalvik cache in CWM
-Install Zip -> Kies je ROM
- Reboot
Nadat AOKP is opgestart:
- reboot naar recovery
- installeerd A2SD (degene die recommended is)
- download terminal emulator uit de market
- type in:
code:
1
2
su
m2sd apps enable

-reboot
En klaar!
Thanks! Daar is het mee gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 15:55

shinchan03

Niels

Is de laatste release van Sandvold ICS met full hwa al net zo stabiel te noemen als de oudere releases (0.3.9)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

shinchan03 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:42:
Is de laatste release van Sandvold ICS met full hwa al net zo stabiel te noemen als de oudere releases (0.3.9)?
Als je het topic op XDA even doorleest, er staan daar genoeg ervaringen en wat de issues nog zijn. Zo kan je voor jezelf beslissen of je dit onoverkomelijk vindt of niet. Voor mij persoonlijk vind ik in ieder geval de HWA versies nog niet stabiel genoeg en wacht ik dus nog even daarmee. Ik gebruik overigens een oudere beta van de BCM ICS rom, maar zodra Sandvold's met HWA stabiel genoeg is plan ik die te gaan gebruiken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:59
Bedankt voor het meedenken, inmiddels was het al gelukt via 2x unrevoked draaien.
Jouw oplossing had ik trouwens ook geprobeerd, maar die setting lijkt niet te werken, Is een recovery-setting en die werkt niet wanneer je hem in fastboot-mode zet...
Eddos schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:41:
[...]

Ik weet niet of je inmiddels antwoord hebt, maar je moet onder 'Other' in Amon-RA even 'Toggle Signature Verify' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Omdat ik natuurlijk weer tegen het geheugen probleem aanloop zal ik toch een nieuwe rom gaan flashen.
ik denk aan: Cool icecream Sense
omdat deze gebaseerd is op GB, sense heeft en toch wat ICS uiterlijk. en hij is snel.

Ik ben nooit zo'n held met het opnieuw opzetten van roms en vooral het juist intepreteren van requirements.

ik lees:

Requirement:
DATA++ Hboot 180MB System, 5MB Cache, 252MB Data.
STOCK Hboot 250MB System, 40MB Cache, 147MB Data.

EXT4 Partition For A2SD, No Swap
Align Your EXT4 Partition With...THIS
Also Alignment_Cool.zip Convert Your Ext3 Partition To Ext4

Latest Radio & RIL

Wat ik niet begrijp:
1. welke Hboot heb ik nou nodig? waarop baseer ik de keuze?
2. ik neem aan dat ik mijn desire moet rooten, is s-off ook nodig?
3. als ik de sd ga partinioneren, welke grootte moet ik dan aanmaken, 512Mb genoeg?
4. Dat alignen snap ik niet zo goed, wanneer doe je dat, en plaats ik die zip.file gewoon in de root en dan vanuit recovery draaien.
5. gaat dat a2sd verhaal vanzelf?

Is de laatste radio en ril nodig, of zit dat al in mijn toestel omdat ie op 2.3 draait (via HTC update)

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 19-02-2012 14:29 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:37
@Pinin:

1. Ik snap er ook niet erg veel van. Zelf loop ik bij mijn ROM dar ook tegen een probleem aan. Moet het Dalvik cache op de SD-kaart zetten. Geen idee hoe dat moet :S Dus, mijn ROm is nu echt stront en stront traag. Sinds dat ik een custom ROM heb, wil ik mijn telefoon al meerdere keren kapot maken door dit gedonder.

2. Root is sowieso nodig. Of S-off nodig is, zou bij de specs moeten staan. Volgens mij hoeft het bij de ROM die jij wilt niet.

3. De benodigde grootte is afhankelijk van de ROM. Ik kan niet echt uit de requirements halen hoe groot de ext partitie moet zijn. Ikzelf heb echter een ext3 partitie van 1GB die voor meer dan de helft vol staat. Ik weet niet of andere mensen die ervaring ook hebben, maar ik zou gewoon een ext partitie maken van 1GB. Scheelt gedonder als een ROM hier wel om vraagt.

4. Alignen heb ik nog nooit gedaan. Maar waarschijnlijk is het niet meer dan het Zip-bestand op je rom zetten en vanuit de recovery modus de zip installeren.

5. A2SD gaat volgens mij niet helemaal vanzelf. Ligt er sowieso aan of het al in een ROM zit, maar je zult ze volgens mij alsnog wel zelf op de SD-kaart moeten zetten.

6. Bij mij werd de nieuweste radio ook aangeraden. Ik krijg hem zelf nog niet aan de praat en ik heb nog gewoon internet en kan ook telefoneren. Dus, het zal vast wel werken, maar wellicht minder optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Oei oei ik heb iets geïnstalleerd wat mijn accu binnen een halve dag leeg slurpt

bij accugebruik staat na 3uur
50% weergave (heb hem misschien 10 minuten gebruikt)
19% wifi
14% mobiel stand-by
12% telefoon actief

laatst geïnstalleerde apps: een vage hanzehogeschool nieuws app(niet gebruikt, niet zo boeiend) een screenshotmaak app(niet gebruikt, draait op de achtergrond? denk dat hij de boosdoener is) spelletje trial X demo(niet gespeeld) en wordfeut.(vandaag ook niet gespeeld en toch accu na 3uur bijna leeg)

Kan ik achterhalen welke app hier voor verantwoordelijke is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Laatst online: 14:57
Ja, met betterbatterystats. Kijk even in de market (betaald) of op xda (gratis apk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:02:
Sandvold claimt nu dat zijn ROM op alle hboots werkt. Ik vraag me echter af of Oxygen daar ook bij wordt gerekend. Die vind ik toch wel het prettigst, want bij die andere heb ik eigenlijk een a2sd-script nodig om genoeg ruimte over te houden. Er wordt geen melding van gemaakt, dus het zal wel niet.

Die nieuwe setup waarbij je zelf het eea kan kiezen vind ik overigens wel geniaal. Toch denk ik dat ik nog even een paar versies afwacht waarbij het eea geoptimaliseerd wordt, want mijn laatste ervaring met ICS was toch niet zo goed als met Oxygen GB. Nu moet ik wel zeggen dat ik de ROM sinds hwa werd toegevoegd niet weer heb geprobeerd.
Alleen de stock, Data++ en die van CM7. Oxygen R2 zit niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
Voor de mensen die, net zoals ik, specifiek bij CM versies van MildWild steeds een niet-werkende Home button en geen Lockscreen krijgen bij de 1e boot na flashen, ik heb er eens nader naar gekeken en wat uitgeprobeerd.

Normaliter verwijder ik alles uit de zip dat niet noodzakelijk is, om de rom zo klein&licht mogelijk te krijgen (rom past dan bijvoorbeeld binnen Oxygen hboot).

Blijkt dat de volgende 2 apk's in de zip moeten blijven ten behoeve van de 1e start van de rom :

- pacman (package manager)
- provision

Na instellen van de rom en een herstart van de telefoon, kunnen beide apk's worden verwijderd (Root manager).

Enfin...ik kan nu gewoon gebruik gaan maken van de CM v3.1 van MildWild...ben ik blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Pinin schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:24:
Omdat ik natuurlijk weer tegen het geheugen probleem aanloop zal ik toch een nieuwe rom gaan flashen....Wat ik niet begrijp:
Je Hboot bepaald de indeling van je snelle telefoon NAND geheugen.
Stock (zoals je hem gekocht hebt) Hboot heeft 250 MB voor je systeem en 147 MB voor data, dus aps. Andere Hboots hebben minder gereserveerd voor het systeem en meer voor aps. Voordeel is dat je meer aps op je snelle NAND hebt en daarmee de feel van je telefoon sneller is. Met name de Dalvik cache wil je op je NAND geheugen laten.

Bij stock Hboot (zie 1) is rooten voldoende. Wil je een andere Hboot dan zal je s-off moeten.

3. als ik de sd ga partinioneren, welke grootte moet ik dan aanmaken, 512Mb genoeg?
Zonder sense is 512 MB voldoende. Ga je een sense-rom installeren , dan zou ik 1 GB doen.

4. Dat alignen snap ik niet zo goed, wanneer doe je dat, en plaats ik die zip.file gewoon in de root en dan vanuit recovery draaien.
Alignen zorgt ervoor dat er minder bewerkingen nodig zijn om de data uit te lezen. Kortom, snelheidsvoordeel. Alignen kan idd middals dat zipje via de recovery. Volgorde:
- SDpartioneren
- wipen
- SD aligenen
- rom installeren

5. gaat dat a2sd verhaal vanzelf?JA, mits het ingepabkken zit in de rom en je kaart correct is gepartioneerd.

Is de laatste radio en ril nodig, of zit dat al in mijn toestel omdat ie op 2.3 draait (via HTC update)
Nieuwe radio is niet persé nodig.Wordt vaak wel aangeraden i.v.m. verbetering van je ontvangst. Tegenovergestelde wil echter ook weleens voorkomen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
AMD1800 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:27:
1. Ik snap er ook niet erg veel van. Zelf loop ik bij mijn ROM dar ook tegen een probleem aan. Moet het Dalvik cache op de SD-kaart zetten. Geen idee hoe dat moet :S Dus, mijn ROm is nu echt stront en stront traag. Sinds dat ik een custom ROM heb, wil ik mijn telefoon al meerdere keren kapot maken door dit gedonder.
Klinkt als een typisch geval van Data++ rom waar delen van je android systeem inclusief cache op de SD-kaart zijn geplaatst i.c.m. trage class 2 geheugenkaart.

Tip: class 10 kaartje erin, rom nemen waarbij cache op NAND blijft staan.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Terror schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:38:
[...]

Je Hboot bepaald de indeling van je snelle telefoon NAND geheugen.
Stock (zoals je hem gekocht hebt) Hboot heeft 250 MB voor je systeem en 147 MB voor data, dus aps. Andere Hboots hebben minder gereserveerd voor het systeem en meer voor aps. Voordeel is dat je meer aps op je snelle NAND hebt en daarmee de feel van je telefoon sneller is. Met name de Dalvik cache wil je op je NAND geheugen laten.

Bij stock Hboot (zie 1) is rooten voldoende. Wil je een andere Hboot dan zal je s-off moeten.

Zonder sense is 512 MB voldoende. Ga je een sense-rom installeren , dan zou ik 1 GB doen.

Alignen zorgt ervoor dat er minder bewerkingen nodig zijn om de data uit te lezen. Kortom, snelheidsvoordeel. Alignen kan idd middals dat zipje via de recovery. Volgorde:
- SDpartioneren
- wipen
- SD aligenen
- rom installeren

5. gaat dat a2sd verhaal vanzelf?JA, mits het ingepabkken zit in de rom en je kaart correct is gepartioneerd.

Nieuwe radio is niet persé nodig.Wordt vaak wel aangeraden i.v.m. verbetering van je ontvangst. Tegenovergestelde wil echter ook weleens voorkomen.
Thx voor het uitgebreide antwoord _/-\o_

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

We moeten 'thanks' knoppen gaan introduceren op GoT B)

Ikzelf heb de Desire omgedoopt naar Runnymede v6.0.4 (filmpje van de ROM in actie). Ik moet zeggen dat het een fijne complete ROM is. Dat past prima bij de nieuwe gebruikster (mijn wederhelft). Helaas is ICS van Sandvold nog niet 'af' genoeg om dat als daily driver aan mijn wederhelft mee te geven.

Aldus schuif ik door naar het Desire HD topic, want dat is mijn nieuwe 2e hands aanwinst. De nieuwste toestellen zijn hardstikke gaaf, maar bieden niet voldoende extra's om de uitgave te rechtvaardigen. Eerst wachten op een echte nieuwe ontwikkeling alvorens ik volledig ga upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Wekkel schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:05:
Ikzelf heb de Desire omgedoopt naar Runnymede v6.0.4 (filmpje van de ROM in actie). Ik moet zeggen dat het een fijne complete ROM is.
Hetzelfde hier :) Een fijne en snelle ROM zonder al teveel poespas maar wel vernieuwend door o.a. Sense 3.5.

Tevens is de 'Aroma installer' in deze ROM echt ideaal!

Voor de eventuele liefhebbers nogmaals een linkje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Bigf00t schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:40:
[...]

Hetzelfde hier :) Een fijne en snelle ROM zonder al teveel poespas maar wel vernieuwend door o.a. Sense 3.5.

Tevens is de 'Aroma installer' in deze ROM echt ideaal!

Voor de eventuele liefhebbers nogmaals een linkje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961
Ehm, zonder al te veel poespas? De Runnymede AIO bevat juist heel veel poespas. Het is een ROM die alles heeft, maar daardoor ook een ROM die imo veel te rommelig is. Delen van SYSTEM op SD-EXT, versienummeringen die door elkaar lijken te lopen, en de snelheid valt ook wel tegen.

Nee, ik houd het lekker bij clean lichte ROMs, AOSP ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:16

Nakebod

Nope.

Misschien een hele stomme vraag, maar ik kan het dus niet vinden... Zal vast wel ergens staan, vind het maar eens. Heb je bij een custom hboot ook nog een ext2/3/4 partitie nodig?

Tot op heden heb ik altijd stock hboot + 1GB ext partitie gehad. An sich niets mis mee. Maar, als het goed is, is het interne geheugen een stuk sneller dan mijn (trage) class4, dus ik wil eens proberen om met de CM7 r2 hboot te werken. Weet eigenlijk niet eens zeker of ik het wel red met 387 MB van CM7 r2 :+

De custom hboot erop zetten was geen enkel probleem. Ik flash mijn ROM (MIUI-XJ Data2Ext) en kijk bij internal storage en ik zie ~1GB beschikbare ruimte.
Wat, denk ik, an sich niet vreemd is omdat ik mijn SD kaart niet opnieuw heb gepartitioneerd. Zonder SD kaart geboot en ik zag 387 MB zoals verwacht.

Dus heeft die ext partitie uberhaupt nog zin, of kan ik die beter verwijderen? En dan hopen dat ik genoeg heb aan 387 MB.
Neem aan dat "internal storage" niet samen met data2ext kan (387MB+1GB), dat hij eerst het telefoongeheugen volzet, en daarna eventueel de sd kaart.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmm, ik ga nu eens bezighouden met het veranderen van mijn ROM. Mijn huidige (Runnymede AIO V3.0.4) geeft teveel lags en spontane reboots. Nu lijkt mij de geopperde Runnymede v6.0.4 ook wel wat. Als ik het goed heb moet ik toch als volgt dit doen (ben een echte noob en eerdere ervaring met custom ROM zijn niet echt positief):
- SMS Backup
- Sync met je google account
- Maak een back-up van je apps met Titanium backup
- Maak een back-up van je complete ROM met een Nandroid backup vanuit je custom recovery
- Kopie van je SD maken (zodat je titanium back-up en nandroid back-up op je computer staan)

- Moet ik nu dus de hele zooi wipen/cleanen en weet ik veel wat?
[EDIT:]: format all partitions (except sdcard)

- Nieuwe rom flashen (zip op SD, en dan via recovery zip installeren right?)
- Inhoud SD kaart weer terugzetten incl. back-ups
- Sync met google account
- SMS restore
- Apps weer installeren
- Titanium Backup starten en data(alleen de data!) van je apps terug zetten.

Op deze manier kan ik dus ROM veranderen en sms/contacten en hele shit weer terug krijgen right?

Maar op de webpage van de ROM staat dit:
A recovery with touch drivers: I recommend 4EXT Recovery. Optional but recommended
Maar hoe installeer ik die eigenlijk, heb beide pagina's afgespeurd maar zie het niet staan :+

EDIT: oké die 4EXT Recovery spul heb ik niet nodig. en wipen e.d. ga ik geen moeite insteken; ik volg gewoon die pdf en ga format all partitions (except sdcard). Ben ik ook klaar :P

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 20-02-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
@ Piet91:

Dat is precies zoals ik het doe. Ik doe echter nog wel 1 stap 1 extra. Namelijk controleren van checksums van nandroid. Heb namelijk meegemaakt dat ik niks terug kon zetten omdat mijn nandroid image corrupt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hier was ik al bang voor; bij het installeren van de .zip:
Install from sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:Wrong digest:
META-INF/CERT.SA
E:Verification failed

Installation aborted.
Googlen levert me niets op, iemand een oplossing?

Sorry, werkt al. Laat maar. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 20-02-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Vertel, hoe zijn de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Wat ik me afvraag bij Milwild CM 3.2:

Heb je hier een CMr2-hboot boot voor nodig? Of draait deze ook op een stock Hboot. Zoekfunctie XDA zie ik niet staan. Zal er vast wel in staan, maar 56 pagina's scrollen is wat over the top.

Daarop vooruitlopend. Ik heb nu Mildwild 2.5 (android 2.3.7) met S-on. Kan ik van uit android 2.3.7. naar S-off, of moet ik eerst veilig terug naar een stock rom, met sense en android 2.3.3 of 2.3.2?

[ Voor 30% gewijzigd door Terror op 20-02-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Die kun je ook prima draaien met een stock hboot:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Terror schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Hij zit nog steeds in de (Beats Audio :| ) bootscreen. Al minstens een half uur...
Op de xda pagina staat dit:
(Q) I've installed everything and I keep getting a boot loop on first startup.
(A) Make sure the installer detects the correct version for your HBOOT (stock or CM7/r2). Another common reason is people installing AD2SDX on the stock HBOOT version. It WILL NOT WORK. Wipe everything and install again but this time select "generic A2SD" in the installer.
Ik heb gewoon stock HBOOT en ik had alleen maar keus uit generic A2SD. Dus wat het probleem is :? ...

Dus nog geen ervaringen...

EDIT: oeh, hij staat op de lockscreen, volgens de PDF moet ik nu maar 10-15min zo laten en dan weer rebooten. En dan klaar.

Wat een drama maak ik er altijd van :F ...

[ Voor 58% gewijzigd door Piet91 op 20-02-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Terror schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:54:
Wat ik me afvraag bij Milwild CM 3.2:

Heb je hier een CMr2-hboot boot voor nodig? Of draait deze ook op een stock Hboot. Zoekfunctie XDA zie ik niet staan. Zal er vast wel in staan, maar 56 pagina's scrollen is wat over the top.
Ik draai MW CM v3.1 op stock hboot...geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Terror schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Oké, hij werkt nu.
Eerste ervaring is erg positief.
(Ook het updaten van ROM: alle sms/apps e.d. zijn weer terug, in tegenstelling tot eerdere ROM erop zetten :+ )

Ervaar totaal geen lag, nog geen reboots en het ziet er gewoon heel netjes uit. Als het zonder problemen blijft, blijf ik hier voorlopig bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
dafmay schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Ik draai MW CM v3.1 op stock hboot...geen problemen.
Thnx, dan houden we hem nog even s-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Ik hoop dat ik hier het bericht goed plaats. Laat even weten als dit bericht meer in het algemene desire topic past.

Ik heb tijden geleden(toen hij uitkwam) de gingerbread update geïnstalleerd voor mijn desire. Nou zou ik mijn desire graag terugbrengen naar voor deze update(dus naar Froyo). Alleen gaat dit om een of andere reden steeds fout. Misschien hebben jullie extra "insight"

Eerst kreeg ik steeds een fout 170 dat mijn usb kabel niet goed aangesloten was. Na het één en andere onderzoeken bleek het aan htc sync 3.0 te liggen. Ik heb ergens nog een oude htc sync 2.0.33 weten te vinden. Dit loste dit probleem op. Nu gaat de ruu verder met laden maar krijg ik naar een tijd de fout 140: Bootloaderversie fout.

Ik heb deze twee roms geprobeert:
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.15.405.4_Radio_32.30.00.28U_4. 05.00.11_release_122704.exe
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.exe

Zijn dit wel de juiste of doe ik iets anders fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Officiële GB update? Heb je dan nog wel root-acces? Welke bootloader versie heb je?

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 21-02-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Ja de officiële update. Ik heb nooit root-acces gehad. Zou dit wel nodig zijn? er staat HBOOT-1.02.0001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Als ik het goed heb updatet die officiële update naast je OS (van Froyo naar GB) ook:
  1. je bootloader (waarschijnlijk van 0,93 naar 1,02 zoals je aangeeft)
  2. je radio
Ik vermoed dat die bijgewerkte bootloader het niet toelaat om weer een oudere rom erop te zetten (lees= de officiele Froyo rom verwacht een andere versie bootloader). Dit correspondeert ook met die bootloader versie fout die je noemt. Als je echt terug wil zou je denk ik moeten rooten, rom flashen en dan weer un-rooten.

Als je dan toch aan het rooten bent zou ik er persoonlijk voor kiezen om een custom rom te draaien 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 21-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Terror schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:40:
[...]

Klinkt als een typisch geval van Data++ rom waar delen van je android systeem inclusief cache op de SD-kaart zijn geplaatst i.c.m. trage class 2 geheugenkaart.

Tip: class 10 kaartje erin, rom nemen waarbij cache op NAND blijft staan.
Ik heb een class 10 kaartje. Als ik data overschrijf van computer naar het kaartje via usb, gaat het met 3 MB/s Iets wat ik niet snap overigens, klinkt traag en is traag maar goed het is toch echt een class 10 kaartje.

Ik heb RunnyMedeMod007. Als ik het zo begrijp kan ik dus beter een ROM nemen dus. Ga ik dan maar mee bezig van het weekend.

Ik heb overigens sowieso geen idee hoe ik de laatste stap van die rom moet uitvoeren:
- STOCK hboot: Wiped ext2, 3 or 4 partition (for APP2SD), 512+ MB - Dalvik-Cache moved on the first boot on the SD-Ext

Gaat dus om het stukje van het dalvik cache. Weet gewoon niet hoe het moet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Start je telefoon nog? Zo ja: rooten met Revolutionary (incl. S-OFF en custom recovery dus), daarna volgens de instructies op Alpharev.nl de AlphaRev Downgrader flashen, en daarna de Stock HBOOT van die site, daarna stuur je de commando's die ook op de site van Alpharev gegeven worden, en dan zit je op een oude HBOOT, maar zonder ROM. Boot in recovery.

Daarna een Sense ROM flashen (een die zo clean mogelijk is, zonder allerlei A2SD fratsen), dus moet je even zoeken naar de Stock Gingerbread ROM with Root (het topic op XDA is van teppic74 geloof ik), en die ROM moet je flashen. Daarna ga je booten in die ROM, en gooi je je RUU er weer overheen, en hij zou hem zonder problemen moeten installeren.

Maar als het niet om garantieredenen is zou ik na het flashen van die Bravo Stock HBOOT vanuit recovery gewoon een ROM van XDA flashen, want zonder A2SD oplossingen i.c.m. een Sense ROM is waardeloos voor je opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

AMD1800 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:04:
[...]

Ik heb een class 10 kaartje. Als ik data overschrijf van computer naar het kaartje via usb, gaat het met 3 MB/s Iets wat ik niet snap overigens, klinkt traag en is traag maar goed het is toch echt een class 10 kaartje.

Ik heb RunnyMedeMod007. Als ik het zo begrijp kan ik dus beter een ROM nemen dus. Ga ik dan maar mee bezig van het weekend.

Ik heb overigens sowieso geen idee hoe ik de laatste stap van die rom moet uitvoeren:
- STOCK hboot: Wiped ext2, 3 or 4 partition (for APP2SD), 512+ MB - Dalvik-Cache moved on the first boot on the SD-Ext

Gaat dus om het stukje van het dalvik cache. Weet gewoon niet hoe het moet. Iemand een idee?
Haal je betere snelheden in recovery? Waarschijnlijk heeft dit te maken met een fout in het OS waardoor de USB lijn niet optimaal loopt. AOSP ROMs hadden hier nog meer last van (die haalden een tijdje maar 1MB/s, soms lager), maar na een verandering in de compile settings van een ROM schieten die snelheden wel omhoog. Maar dat kan je dus niet zelf aanpassen, want je kan niet even een Sense ROM compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
AMD1800 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:04:
[...]
Vaag, mijn class 10 kaartje doet tussen de 14MB/s en 21MB/s. Onder de 10 zou het niet mogen komen, tenzij je SD niet alligned is...., maar dan nog is 3 echt heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@iChaos: weet ik op dit moment niet. Zou ik moeten testen. Het installeren van de ROM ging in ieder geval wel vlot.

@Terror: SD is niet alligned. Wist niet dat dat moest en staat ook niet in het stappen plan, als ik het goed heb gezien. 3MB is inderdaad wel erg traag, maar dat is alleen als ik de kaart in mijn telefoon heb en via usb wat overstuur. Ik heb ook met HD-tach getest en toen gaf ie wel iets van 20MB/s aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
shinchan03 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:42:
Nee. Camera werkt niet goed (foto's maken kan wel, maar scherm werkt niet tijdens foto's maken) en regelmatig reboots. Ik zou gaan voor 0.3.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
USB verbinding lijkt sneller en stabieler na flashen nieuwe kernel.
Check: http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1122
en: http://forum.xda-develope...ad.php?t=1353861&page=296
Download:
http://thalamus.ineige.or...bravo-20120217-192545.zip
Overigens vreemd dat ik dit versienummer niet terugvind in de settings (staat nog steeds op 2.6.35.14_r3, van Mildwild 2.3). Ik kreeg geen vreemde meldingen bij flashen via recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:17
Ik zit met een probleem.

Ik heb al een hele tijd geleden mijn HTC Desire geroot en een aantal custom roms geprobeerd (O.a. InsertCoin en Runnymede). Omdat mijn telefoon de afgelopen tijd regelmatig vastlopers heeft dacht ik er verstandig aan te doen om de telefoon terug in originele staat te brengen (unrooten en originele firmware erop).

Nu wilde ik via de HTC Ruu proberen om de originele software terug te installeren maar ik kreeg een melding dat de huidige software te nieuw was (Android 2.3). Dus ik op zoek naar een oplossing en die vond ik in een soort van downgrader (downgrade 2.3).

Deze heb ik toegepast op mijn HTC, leek allemaal goed te gaan. Echter als ik nu wil opstarten krijg ik een rode driehoek te zien en ik kan dus niks meer met de telefoon.

Ik heb al gegoogled en in de oudere Desire topics gezocht maar kon niet echt een concreet stappenplan vinden. Kan iemand me helpen? Ben ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Laatst online: 14:57
Ik zou zeggen, probeer de desire opnieuw te rooten dmv unrevoked (zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788044). Ik denk dat het wel moet werken als je in fastboot/hboot kan komen.

Probeer vervolgens een sense rom te flashen, zoals http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997 deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Bedankt voor je snelle reactie.

Heb geprobeerd de tutorial te volgen, echter kan ik al niet eens HBOOT USB kiezen in het recovery menu. De rest gaat me dus ook niet lukken ben ik bang.

Heb je misschien nog een suggestie die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb sinds een paar dagen de rom Cool Ice Sense (GB, sense 1,9 en ics graphics) en die is wel lekker rap en stabiel, helaas in het engels of spaans, is dat makkelijk te verhelpen? (niet echt een issue, maar toch)

www.casarodriguillo.com

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
jobcohen schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:51:
Bedankt voor je snelle reactie.

Heb geprobeerd de tutorial te volgen, echter kan ik al niet eens HBOOT USB kiezen in het recovery menu. De rest gaat me dus ook niet lukken ben ik bang.

Heb je misschien nog een suggestie die ik kan proberen?
Het probleem komt omdat er geen Recovery meer op de telefoon staat.

Probeer het eens met onderstaande stappen.

1. Download http://dl.dropbox.com/u/2118042/update.zip
2. Kopieer dit bestand naar de root van je SD kaart (niet uitpakken of hernoemen)
3. Start je telefoon weer op met Aanknopje + Volume - en kies voor Recovery
4. Als de rode driehoek verschijnt druk dan op Druk op Volume + (vasthouden) en dan aanknopje.
5. Als het goed gaat krijg je nu een menu tezien. Kies voor Apply sdcard:update.zip
6. Nu zo je weer een Recoverymenu moeten zien.

Waardoor je een ROM kunt installeren / Toetstel reset etc.

Moest het uit mijn hoofd doen maar maar dit zouden de stappen moeten zijn.

• dafmay

[ Voor 111% gewijzigd door dafmay op 23-02-2012 18:46 ]

• jobcohen
@MikeOO

ik heb het bestand op mijn root gezet, alleen krijg ik de melding na 'apply sdcard:update.zip' dat de 'signature verfication' is gefailed, en dat de installatie wordt afgebroken.

Hoe krijg ik dit verholpen?

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Beste Tweakers,

Ik heb even een vraagje en omdat er nog geen Root topic is voor de Desire S vraag ik het hier even:

- Ik heb via marktplaats een HTC Desire S gekocht die van T-Mobile afkomt waarbij er nog een simlock op zit.
Kan ik doormiddel van rooten de simlock eraf halen?
- Werkt Unrevoked voor de HTC Desire S?

Op XDA Development staat wel een HTC Desire S Topic, maar ik kan niet zo snel de topic vinden waarin staat hoe ik hem moet rooten..

Kan iemand mij helpen?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
BTBoy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:47:
Beste Tweakers,

Ik heb even een vraagje en omdat er nog geen Root topic is voor de Desire S vraag ik het hier even:

- Ik heb via marktplaats een HTC Desire S gekocht die van T-Mobile afkomt waarbij er nog een simlock op zit.

Op XDA Development staat wel een HTC Desire S Topic, maar ik kan niet zo snel de topic vinden waarin staat hoe ik hem moet rooten..

Kan iemand mij helpen?
Het topic kun je vinden dmv het ultra moderne [Zoeken...] vakje rechts bovenin je scherm. Je komt dan terecht bij [HTC Desire S] Rooten en Custom ROM's. Tips voor simlocks e.d kun je hier niet krijgen, voor het verwijderen hiervan moet je bij de provider zijn. Succes in het juiste topic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023
Het is mij opgevallen dat de camera op de Mildwild ROM niet veel instellingen heeft? De autofocus stelt enkel scherp op het centrum van het beeld, en je kan de touchscreen dus ook niet gebruiken om het onderwerp te kiezen waarop gefocussed moet worden, evenals kan je de touchscreen niet gebruiken om een foto te trekken.

Heeft trouwens de keuze van je ROM invloed op hoe goed de camera aangestuurd wordt? Anders gezegd, kwaliteit foto's hangt af van keuze van ROM (of camera app?)

Een smartphone is geen camera, maar net daarom wil ik dat die zo goed mogelijk werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jobcohen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:17:
@MikeOO

ik heb het bestand op mijn root gezet, alleen krijg ik de melding na 'apply sdcard:update.zip' dat de 'signature verfication' is gefailed, en dat de installatie wordt afgebroken.

Hoe krijg ik dit verholpen?
Ja dat is inderdaad weer een probleem waar ik even niet aan gedacht had.

Kun je het eens met dit bestand proberen te installeren. Via een handleiding op Internet geprobeerd om het bestand te ondertekeken zodat installatie wel zou moeten lukken. Kan het zelf niet testen op dit moment.

http://dl.dropbox.com/u/2118042/update.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BTBoy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:47:
Beste Tweakers,

Kan iemand mij helpen?
Als de Desire al een jaar in gebruik is dan kun je de simlock er gratis af laten halen. Als je de simcard van T-Mobile er niet bij hebt gekregen dan zul je via de verkoper moeten vragen of hij de unlock code kan aanvragen bij T-Mobile.

Een unlock code kun je aanvragen via My T-Mobile. Alleen als de verkoper dit al heeft aangemaakt dan heb je deze gegevens nodig.
https://www.t-mobile.nl/m...care/simunlockchange.aspx

Uiteraard zijn er voldoende winkels of markten waar je dit ook kunt laten doen als je er niet uitkomt met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren met succes overgestapt op deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Alles werkt, alleen wil ik nu m'n battery stats wipen, en kom nu met geen mogelijkheid meer in recovery.

min en de power button voor recovery werkt niet meer.... wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
Mag ik vragen welke Radio versies Vodafone gebruikers (en event. andere) gebruiken? Momenteel gebruik ik MildWild-V3.2 icm Radio 5.17.05.23, laatste radio volgens topic at XDA. Ik merk alleen dat mijn mobiele data verbinding terugvalt naar G of E op indoor locaties. Nu is dat miss niet zo heel raar aangezien je binnen zit, maar een vriend van mij (met een stock Desire, geen root e.d. dus) heeft op die locaties er eigenlijk nooit last van.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
RekZ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:28:
Ik heb gisteren met succes overgestapt op deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

Alles werkt, alleen wil ik nu m'n battery stats wipen, en kom nu met geen mogelijkheid meer in recovery.

min en de power button voor recovery werkt niet meer.... wat nu?
Als je je toestel afsluit, krijg je dan niet de optie om naar de recovery te gaan?

Je kunt een nieuwe recovery flashen met Fastboot of Android flasher (zie de OP voor de linkjes) of de app van 4EXT downloaden en die kan zelf je recovery veranderen naar de 4EXT zonder dat je zelf iets moet flashen(zie ook de link in de OP hiervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:12:
[...]

Als je je toestel afsluit, krijg je dan niet de optie om naar de recovery te gaan?

Je kunt een nieuwe recovery flashen met Fastboot of Android flasher (zie de OP voor de linkjes) of de app van 4EXT downloaden en die kan zelf je recovery veranderen naar de 4EXT zonder dat je zelf iets moet flashen(zie ook de link in de OP hiervoor).
Bij afsluiten heb ik de optie niet.

Ik kan kiezen uit: uitschakelen/sluimerstand/opnieuw starten/

Ik zal eerst die 4EXT app checken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik zit even met een unroot vraag waar ik zelf niet uitkom.

Omdat mijn HTC desire wat vreemde kuren heeft wil ik het toestel unrooten en terug naar stock rom.
Nu weet ik niet welke RUU versie ik daarvoor kan gebruiken, wel weet ik dat het toestel hboot 0.93 als versie heeft. Welke RUU versie moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
RekZ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Bij afsluiten heb ik de optie niet.

Ik kan kiezen uit: uitschakelen/sluimerstand/opnieuw starten/

Ik zal eerst die 4EXT app checken, bedankt.
Even een update:
vaag, vanuit rommanager kan ik wel rebooten in clockwork mod recovery. Maar tijdens opstarten werkt volume knop naar beneden en power button niet.

Volume knop werkt wel gewoon tijdens het afspelen van muziek, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RekZ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:15:
[...]

Even een update:
vaag, vanuit rommanager kan ik wel rebooten in clockwork mod recovery. Maar tijdens opstarten werkt volume knop naar beneden en power button niet.

Volume knop werkt wel gewoon tijdens het afspelen van muziek, dus daar ligt het niet aan.
Zou dit misschien te maken kunnen hebben met de "quick reboot" oid optie die in veel van dit soort rom's zit? Ergens in het Menu, en je kunt 'm uitvinken...waarna de telefoon wel normaal kan herstarten enz....

Helaas kan ik het niet duidelijker omschrijven, aangezien ik op een oxygen rom zit en deze optie niet in het Menu heb...maar wellicht weet iemand anders hier wat ik bedoel en de specifieke omschrijving van de optie en waar te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Is het toevallig: Instellingen -> Energie -> (Onderaan) Snel Opstarten uitvinken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:47:
Is het toevallig: Instellingen -> Energie -> (Onderaan) Snel Opstarten uitvinken? ;)
Juist...die bedoelde ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik heb het uitgevinkt, maar helaas is het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
MikeOO schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:59:
[...]

Ja dat is inderdaad weer een probleem waar ik even niet aan gedacht had.

Kun je het eens met dit bestand proberen te installeren. Via een handleiding op Internet geprobeerd om het bestand te ondertekeken zodat installatie wel zou moeten lukken. Kan het zelf niet testen op dit moment.

http://dl.dropbox.com/u/2118042/update.zip
Helaas heb ik met dit bestand hetzelfde probleem, hij lijkt zelfs nog eerder de melding aan te geven dan met het vorige bestand. Ik kan momenteel dus nog steeds niks met mn telefoon...

Heb je nog een idee wat ik zou kunnen doen, of kan ik de telefoon afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Cyanogenmod 7.1.0 reboot na elke app download. Hij installeert niks, dus ik ben een beetje onthand. Ik heb automatische updates maar uitgezet, want daar werd je echt wanhopig van. Uit zichtzelf reboot is daarmee verholpen, maar ondertussen kan ik niets meer installeren. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Zo ja, is er iets wat ik kan doen om het te verhelpen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jobcohen schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:11:
[...]

Helaas heb ik met dit bestand hetzelfde probleem, hij lijkt zelfs nog eerder de melding aan te geven dan met het vorige bestand. Ik kan momenteel dus nog steeds niks met mn telefoon...

Heb je nog een idee wat ik zou kunnen doen, of kan ik de telefoon afschrijven?
Onderstaande stappen heb je al eens geprobeerd maar probleer het eens op deze mannier.

1. Installeer HTC Sync als dat nog niet op de PC staat. Verwijderd oudere versie van HTC Sych eerst voor je de nieuwe installeert.
2. Download deze downgrader: http://dl.dropbox.com/u/2118042/PB99IMG_downgrade.zip
Kopieer de Bravo Downgrader door het bestand eerst op je SD-kaart te zetten en het te renamen naar PB99IMG.zip en start vervolgens je telefoon in HBOOT mode (vol down+power).
3. Download deze RUU
3, Start de HTC met de combinatie Backtoets (toets met pijltje) + Power. Je krijgt nu Fastboot te zien in het rood.
4. Sluit de HTC aan via USB aan de PC. Mogelijk dat er eerst drivers worden geinstalleerd.
5. Als dat klaar is start je de RUU op en gaat hij hopenlijk installeren.

Je HTC werkt nog dus er is zeker hoop hoor. We moeten alleen even de juiste mannier voor vinden en soms de stappen even goed doornemen en nogmaals lezen. Je leest heel snel over een stap heen en dan lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Kaastosti schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:32:
Cyanogenmod 7.1.0 reboot na elke app download. Hij installeert niks, dus ik ben een beetje onthand. Ik heb automatische updates maar uitgezet, want daar werd je echt wanhopig van. Uit zichtzelf reboot is daarmee verholpen, maar ondertussen kan ik niets meer installeren. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Zo ja, is er iets wat ik kan doen om het te verhelpen?
Heel af en toe heb ik dit ook dat bij bepaalde apps hij reboot terwijl andere wel werken.

Wat je kunt proberen.

1. Maak eerst een Nadroid Backup zodat je terug kunt als het flashen hieronder niet lekker gaat.
2. Download de laatste Nighty Build. Deze is van vorige jaar maar werkt uitstekend. Gebruik ik al een tijd.
http://download.cyanogenmod.com/get/cm_bravo_full-262.zip
3. Flash deze over je bestaande versie heen.
4. Daarna wipe je de dalvin en cache
5. Herstart de HTC. Dit duurt weer een tijdje aangezien de cache weer moet worden opgebouwd.

Mocht je gebruik maken van Darktremor Apps2SD dan moet je deze na stap 4 eerst ook even flashen voor je de HTC herstart. Hij zal dan eerst 3x achter elkaar herstarten. Maak je gebruik van een andere Apps2SD flash deze dan.

Mocht het dan nog niet werken dan kun je proberen met een Cleaner de tijdelijke bestanden te verwijderen. Bijvoorbeeld met 1-Click-Clear

Bij mij werd het probleem opgelost toen ik wat Apps verwijderde. Het lijkt dus bijna een tekort aan ruimt te zijn waardoor dit gebeurt terwijl ik nog ruim 52 Mb vrij had. Het kan ook een app zijn die dit veroorzaakt. Probeer anders een een app waarvoor een update is even te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Je heb dan direct de laatste versie.

Als je de gegevens van bv een spel niet kwijt wilt raken dan maak je daar met bv Titanium eerst een backup van. Na installatie van de app herstel je alleen de data terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dank voor de uitgebreide hulp, ga ik vandaag proberen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kaastosti schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:32:
Heb je de optie uit de startpost ook al geprobeerd?

furbydenooij in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Nvm, probleem hopelijk opgelost.

[ Voor 99% gewijzigd door AMD1800 op 25-02-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
MikeOO schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:12:
[...]

Onderstaande stappen heb je al eens geprobeerd maar probleer het eens op deze mannier.

1. Installeer HTC Sync als dat nog niet op de PC staat. Verwijderd oudere versie van HTC Sych eerst voor je de nieuwe installeert.
2. Download deze downgrader: http://dl.dropbox.com/u/2118042/PB99IMG_downgrade.zip
Kopieer de Bravo Downgrader door het bestand eerst op je SD-kaart te zetten en het te renamen naar PB99IMG.zip en start vervolgens je telefoon in HBOOT mode (vol down+power).
3. Download deze RUU
3, Start de HTC met de combinatie Backtoets (toets met pijltje) + Power. Je krijgt nu Fastboot te zien in het rood.
4. Sluit de HTC aan via USB aan de PC. Mogelijk dat er eerst drivers worden geinstalleerd.
5. Als dat klaar is start je de RUU op en gaat hij hopenlijk installeren.

Je HTC werkt nog dus er is zeker hoop hoor. We moeten alleen even de juiste mannier voor vinden en soms de stappen even goed doornemen en nogmaals lezen. Je leest heel snel over een stap heen en dan lukt het niet.
Wederom bedankt voor je reply.

Ik heb het bestand gedownload, gerenamed (heb de toevoeging _downgrade erafgehaald), op de root van mijn SD gezet en opgestart zoals hierboven beschreven, alleen gebeurt er niks in de HBOOT (ik kan wel de opties kiezen, maar er start niks automatisch).
Ik heb eerder deze week eenzelfde bestand gedownload, deze was 140mb groot terwijl die van jou 208 kb is, en dit bestand start wel automatisch in de hboot. Alles gaat goed met dit bestand, alleen bij stap 3 (Radio_V2) krijg ik een melding Fail-PU en de telefoon gaat trillen.
Uiteindelijk als alle stappen verder zijn afgerond staat onderaan een melding 'partition update fail! Update fail!'

Ik kan nu de telefoon herstarten maar kom vervolgens weer niet verder dan wat ik in mijn eerdere posts heb beschreven.

Edit: ondanks het feit dat het eerste deel van je uitleg niet lukte, heb ik toch geprobeerd de RUU uit je post te installeren: het is nu gelukt!

Mn telefoon doet het weer! Mijn oprechte dank voor het meedenken en het aandragen van de uiteindelijke oplossing!

[ Voor 5% gewijzigd door jobcohen op 25-02-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Wat gebeurt er nu als je je toestel aanzet met volume - en power ingedrukt? Wat krijg je allemaal te zien op je toestel, zou je dat hier willen neerzetten? Ik begrijp dat je met de volumetoetsen nog wel langs de opties kunt gaan(FASTBOOT, RECOVERY, CLEAR STORAGE, SIMLOCK) maar je kunt ze niet bevestigen met de power toets? Als je nog in de fastboot kunt komen dan kun je iig weer verder....

Edit] Alles werkt weer lees ik nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 25-02-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jobcohen schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:27:
[...]

Wederom bedankt voor je reply.

Ik heb het bestand gedownload, gerenamed (heb de toevoeging _downgrade erafgehaald), op de root van mijn SD gezet en opgestart zoals hierboven beschreven, alleen gebeurt er niks in de HBOOT (ik kan wel de opties kiezen, maar er start niks automatisch).
Ik heb eerder deze week eenzelfde bestand gedownload, deze was 140mb groot terwijl die van jou 208 kb is, en dit bestand start wel automatisch in de hboot. Alles gaat goed met dit bestand, alleen bij stap 3 (Radio_V2) krijg ik een melding Fail-PU en de telefoon gaat trillen.
Uiteindelijk als alle stappen verder zijn afgerond staat onderaan een melding 'partition update fail! Update fail!'

Ik kan nu de telefoon herstarten maar kom vervolgens weer niet verder dan wat ik in mijn eerdere posts heb beschreven.

Edit: ondanks het feit dat het eerste deel van je uitleg niet lukte, heb ik toch geprobeerd de RUU uit je post te installeren: het is nu gelukt!

Mn telefoon doet het weer! Mijn oprechte dank voor het meedenken en het aandragen van de uiteindelijke oplossing!
Kijk dat zijn goede berichten. Mooi dat het is opgelost en graag gedaan. Veel plezier er weer mee want een dag zonder kan toch echt niet :*)

De downgrade is echt meer 208 kb en geen 140 mb. De 140 mb is de RUU.

Tip voor een volgende keer maak altijd even een Nandroid backup zodat meer mogelijkheden hebt met herstellen. In dit geval was dat waarschijnlijk ook niet gaan lukken maar is altijd prettig om achter de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

MikeOO schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:29:
[...]Bij mij werd het probleem opgelost toen ik wat Apps verwijderde. Het lijkt dus bijna een tekort aan ruimt te zijn waardoor dit gebeurt terwijl ik nog ruim 52 Mb vrij had. Het kan ook een app zijn die dit veroorzaakt. Probeer anders een een app waarvoor een update is even te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Je heb dan direct de laatste versie.
Aangezien deze optie minder ingrijpend was, heb ik dit ook eerst geprobeerd... en alles werkt inderdaad weer, ondanks dat ik nog 100Mb vrij had. Krijg bijna het idee dan het één van de apps was die dwars lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Kaastosti schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:37:
[...]

Aangezien deze optie minder ingrijpend was, heb ik dit ook eerst geprobeerd... en alles werkt inderdaad weer, ondanks dat ik nog 100Mb vrij had. Krijg bijna het idee dan het één van de apps was die dwars lag.
Mooi om te horen dat het weer werkt. inderdaad denk ik ook dat het door een update soms gewoon fout gaat. Maar nu we weten hoe het kan worden opgelost valt het gelukkig mee. Ik wacht heeeel geduldig af tot CM9 uitkomt. Ik hoop dat die er geen last meer van heeft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb mijn telefoon gisteren soort van gebricked.
Ik draai de frankenbuild ROM, en díe klaagde steeds over onvoldoende geheugencapaciteit.
Ik ben toen wat aan het knoeien geweest met m2sd, maar hij bleef mekkkeren.
Uiteindelijk heb ik alle m2sd opties uitgezet, maar sindsdien blijft hij in de boot hangen.
Nu kan ik ook niet in de recovery komen, want mijn power knop is stuk.
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Eddos schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:03:
Nu kan ik ook niet in de recovery komen, want mijn power knop is stuk.
Iemand ideeën?
Kan je hem nog wel aan zetten met de power knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nee, maar als ik de accu er in opnieuw stop gaat hij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Knip, dubbel

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 26-02-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Aparte feature, mijn phone springt niet aan bij het plaatsen / verwissellen van de accu.

Als je in de recovery zit kan je volgens mij commands uitvoeren met ADB vanaf je PC. Zo zou je een nieuwe rom moeten kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
Als je ROM op ogenschijnlijk willekeurige momenten blijft hangen, maar vooral na het bellen, heeft het dan zin om een andere radio-firmware te flashen?
Ik heb nu Runnymede AIO 6.0.4 draaien maar het toestel loopt soms helemaal vast als ik aan het bellen ben. Gesprek gaat gewoon door maar touch screen en power-knop reageren niet meer. Batterij eruit en erin is het enige wat werkt om de telefoon weer normaal werkend te krijgen.

Als Runnymede te zwaar is, welke stabiele Sense 2 ROM is anders aan te bevelen? Op de Desire Index op XDA staan er een boel maar het is me niet duidelijk welke meer stabiel zijn.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Toch nog een keer in de groep (al 4x bot gevangen):
Kan je revolutionary draaien als je een AOSP rom gebruikt (nieuwste oxygen bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Zou kunnen al heb ik de indruk dat het beter werkt bij een Sense ROM. Ik zou het een paar keer proberen en anders een Sense ROM flashen (wel eerst een Nandroid backup maken, dan kun je die later weer terugzetten) en het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
janvanduschoten schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:34:
Ik zou het een paar keer proberen ....
Risico op bricken?

EDIT: zojuist zelfde vraag in IRC chat van revolutionary gesteld. Daar wordt aangegeven dat revolutionary alleen CM7 en stock based roms ondersteund.

EDIT2: Ben er nog steeds niet achter of en waar in het proces er kans op bricken is als je een andere rom gebruikt.

[ Voor 61% gewijzigd door Terror op 26-02-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Terror schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:47:
Aparte feature, mijn phone springt niet aan bij het plaatsen / verwissellen van de accu.

Als je in de recovery zit kan je volgens mij commands uitvoeren met ADB vanaf je PC. Zo zou je een nieuwe rom moeten kunnen flashen.
Ik vermoed dat hij ook alleen aanspringt omdat de 'power' knop sluiting maakt, o.i.d. Hij deed dat namelijk ook niet toen de knop nog wel werkte.
ADB heb ik nog geen ervaring mee, maar ik was al bang dat dat de enige optie zou zijn.
In principe hoef ik alleen maar in recovery te komen, dan ben ik al klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Eddos schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:32:
Nee, maar als ik de accu er in opnieuw stop gaat hij wel aan.
Als je toestel nog wel iets wil doen (als in, er komt iets op je scherm), moet je proberen de commando's 'fastboot reboot-bootloader' of 'adb reboot-bootloader' te geven (vanuit de map waar adb en fastboot staan, en uiteraard met de HTC drivers geinstalleerd. Als er nog een kernel draait die wat nuttigs kan, of hij blijft steken in het fastboot-deel, zou je met een van deze twee commando's in fastboot moeten komen. Daar kies je dan de optie BOOTLOADER (al zou ik niet weten hoe je die wil kiezen als je powerbutton niet werkt), daarna kies je recovery, en je kan reflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
iChaos schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:49:
[...]

Als je toestel nog wel iets wil doen (als in, er komt iets op je scherm), moet je proberen de commando's 'fastboot reboot-bootloader' of 'adb reboot-bootloader' te geven (vanuit de map waar adb en fastboot staan, en uiteraard met de HTC drivers geinstalleerd. Als er nog een kernel draait die wat nuttigs kan, of hij blijft steken in het fastboot-deel, zou je met een van deze twee commando's in fastboot moeten komen. Daar kies je dan de optie BOOTLOADER (al zou ik niet weten hoe je die wil kiezen als je powerbutton niet werkt), daarna kies je recovery, en je kan reflashen.
Ik kan dus prima in de bootloader komen, alleen kan ik dus inderdaad geen recovery selecteren, omdat mijn powerbutton niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
Eddos schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:18:
[...]
Ik kan dus prima in de bootloader komen, alleen kan ik dus inderdaad geen recovery selecteren, omdat mijn powerbutton niet werkt..
Als het een fysieke storing is met de power-button zou je je toestel open moeten maken en repareren. Als dat niet lukt opsturen ter reparatie. Zonder functionerende power-button kom je inderdaad niet ver.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Het is een fysieke storing, als het iets anders was had ik hem wel ge-RUU'd en op die manier weer tot leven proberen te wekken.
Open maken en repareren is dan misschien de enige optie; opsturen kan iig niet meer (garantie op dat ding is al verlopen omdat ik hem al eerder opengedraait heb).
Vorige keer ging hij het echter ook spontaan weer doen, ik vermoed dat het een vocht probleem is ofzo.

Ik heb ook nog zitten denk aan het (via ADB) pushen van een ROM image, alleen weet ik niet zo goed hoe dat werkt. iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
En als je nu de batterij eruit haalt, de volume- indrukt en de batterij weer terugplaatst, kom je dan niet in je Hboot terecht?

edit] Ik bedenk me net dat je power toets moet werken als je daar iets wilt selecteren & bevestigen dus dat helpt ook al niet echt.

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 27-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ja, dan kom ik inderdaad in de HBOOT terecht, maar dan heb ik inderdaad het probleem dat ik niets kan bevestigen (selecteren lukt nog wel).
Heb hem nu aan de pc gehangen; laden doet hij wel, maar dat zegt natuurlijk ook niet zoveel.
Zal eens kijken of ik ADB aan de hang krijg.
[edit]
Met ADB kom ik in ieder geval in de recovery, en dat is genoeg.
Nu alles gewiped, frankenbuild opnieuw installeren en dan het SD-script, en we kunnen weer los.
@jan; ik lees in het XDA-topic dat je met die frankenbuild ROM bezig bent voor CM7, wil dat wat vlotten?

[ Voor 33% gewijzigd door Eddos op 27-02-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

vandaag wat files van de sd weggehaald via windows, toen een reboot om een nieuwe image erop te zetten, krijg ik ineens dit:
unable to write to ums lunfile (no such file or directory)

iemand enig idee? booten doet de telefoon ook niet meer, blijft in het bootscreen hangen(runnymede)
ik kom nog wel in recovery, er staat nog steeds BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
alleen krijg ik de sd niet meer gemount
sd werkt prima in windows

[ Voor 19% gewijzigd door sander817 op 27-02-2012 22:13 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]