Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ScSi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:32:
Ik draai nu de Runnymede AIO 6.0.1 en bevalt me erg goed. Heb nog geen lag oid gemerkt, zelfs met een class2 kaartje.

Heb de Alex V1.7.5 en de 1.8 ook even gedraaid, maar die trokken de batterij toch een pak sneller leeg. Qua opbouw en structuur zijn deze redelijk gelijk.

Groot voordeel van de RunnyMede is dat je bij het installeren zelf kan aangeven wat je wel en niet wil installeren (via de Aroma Installer) - in combinatie met de 4Ext Touch Recovery echt een gemak om te installeren.

Wat me ook erg bevalt aan RunnyMede zijn de RCMix 3D tweaks, waar je zelf de toolbar ed kan instellen (transparency, % bij batterij of niet, ) maar ook een pak andere zaken (bootanimation, button mapping, ...)

Wat mij betreft (persoonlijke mening) is RunnyMede AIO de ROM die het snelst werkt en waar je het meeste customizing opties bij hebt.
Ik heb dus Runnymede AIO V3.0.4 en ervaar dus wel degelijk lag. (En uitvallen van telefoon; en dat uitvallen gebeurd alleen als ik een tijdje zit te internetten). Hier heb je dus geen last van?

Als dat niet zo is dan ga ik denk ik maar over op AIO 6.0.1, alleen nog goed inlezen hoe te updaten (backup, installeren van ROM e.d. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

@Piet91; geen last van uitvallen, kan misschien ook met je radio te maken hebben? Heb zelf de 5.11.05.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ScSi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:27:
@Piet91; geen last van uitvallen, kan misschien ook met je radio te maken hebben? Heb zelf de 5.11.05.27
Hmm, blijkt dat ik dit al heel lang geleden voor het laatst heb gedaan. Geen idee welke versie 'radio' ik heb en wat dat eigenlijk is. :F

Maar die Runnymede die jij hebt (deze dus) staat ook een installatie/update manual en dat 4EXT Recovery eigenlijk ook benodigd is.
Dus even inlezen hoe dat allemaal precies gaat. (Ik wil niet weer m'n sms/foto's e.d. kwijt. ;( )

EDIT: aan de hand van berichten hieronder mijn versie gevonden: 32.49.00.32U_5.11.05.27

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 08-02-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:42

BD1

Momenteel draai ik de SGBS-rom (SGBS-Desire OXY v2.9.1) en ik heb last van een verminderde wifi-ontvangst. De wifi valt eerder weg (wifi drop) dan bij de stockrom. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Edit: ik heb XDA en Tweakers al doorzocht, maar ik kan niks vinden helaas...

[ Voor 15% gewijzigd door BD1 op 07-02-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel lang op de oude radio versie doorgewerkt maar bij steeds meer roms staat er als eis dat ik de allerlaatste radio moet hebben en dat heb ik dus ook geinstalleerd: xxxxxxx23. Nu heb ik toch echt het idee dat mijn WiFi ontvangst minder is geworden?

Meer mensen die dit idee ook hebben? Ik weet mijn god niet meer welke versie ik precies had want het is wel lang geleden dat ik de radio heb geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Ik heb al tijden 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 (Over de telefoon>Smalbandversie) die doet het bij mij altijd goed, ik wissel vrijwel nooit van radio.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:53:
Ik heb al tijden 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 (Over de telefoon>Smalbandversie) die doet het bij mij altijd goed, ik wissel vrijwel nooit van radio.
Ik heb maar 1 keer de radio geupgraded, alleen maar omdat dat bij praktisch alle nieuwe roms als vereiste stond.

Ik vind de _2 in jouw versie een beetje vreemd. Dat heb ik bij geen enkele radioversie gezien ooit. Hoe kom je aan die versie?

Ik heb zelf 32.56.00.32U_5.17.05.23 en volgens mij is dit de allerlaatste versie die er maar beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Na half jaar zeer tevreden gebruik te hebben gemaakt van Oxygen toch maar eens Mildwild proberen, benieuwd waar iedereen het nou zo over heeft!

Overigens, heb een backup gemaakt. Nu staan er twee in mijn 4ext recovery, maar ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe ik die andere kan verwijderen?!?!?!?!?!? IEMAND?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Mu.siQ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:48:
Na half jaar zeer tevreden gebruik te hebben gemaakt van Oxygen toch maar eens Mildwild proberen, benieuwd waar iedereen het nou zo over heeft!

Overigens, heb een backup gemaakt. Nu staan er twee in mijn 4ext recovery, maar ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe ik die andere kan verwijderen?!?!?!?!?!? IEMAND?
Gewoon deleten van je sd-kaart :?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Mu.siQ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:48:

Of je openen 4ex en ga naar backup. Daar zie je alle gemaakte backup's staan. Selecteer de backup die je wilt verwijderen door je vinger erop te houden. Er open een scherm en daar kun je kiezen voor verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:13:
[...]

Ik heb maar 1 keer de radio geupgraded, alleen maar omdat dat bij praktisch alle nieuwe roms als vereiste stond.

Ik vind de _2 in jouw versie een beetje vreemd. Dat heb ik bij geen enkele radioversie gezien ooit. Hoe kom je aan die versie?

Ik heb zelf 32.56.00.32U_5.17.05.23 en volgens mij is dit de allerlaatste versie die er maar beschikbaar is.
_2 versie kun je vinden op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464
of
http://www.mofirouz.com/wordpress/2011/03/htc-desire-radios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde mijn oude post terug te vinden waarin ik schrijf van welke versie naar welke versie ik ben gegaan. Maar de search houdt geen rekening met mijn instelling. Namelijk dat ik alleen resultaten wil zien van poster Bitjesmaker met trefwoord radio.

Misschien hanteer ik de zoekmachine verkeerd. Moet ik haakjes gebruiken of kan de zoekmachine niet op persoon specifieke trefwoorden zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55

shinchan03

Niels

Ik gebruik nu ICS rom van Sandvold, maar ik zat nu naar een andere rom te kijken.
MIUI_Au ICS RoM of MIUI-XJ wilde ik nu gaan proberen, een keer iets apparts.

Iemand nog tips omtrent die roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
shinchan03 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:06:
Ik gebruik nu ICS rom van Sandvold, maar ik zat nu naar een andere rom te kijken.
MIUI_Au ICS RoM of MIUI-XJ wilde ik nu gaan proberen, een keer iets apparts.

Iemand nog tips omtrent die roms?
Maak een Nandroid back-up en probeer ze :) Bevalt hij niet dan ben je binnen enkele minuten weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij hier oplossing voor?
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:37:
Ik probeerde mijn oude post terug te vinden waarin ik schrijf van welke versie naar welke versie ik ben gegaan. Maar de search houdt geen rekening met mijn instelling. Namelijk dat ik alleen resultaten wil zien van poster Bitjesmaker met trefwoord radio.

Misschien hanteer ik de zoekmachine verkeerd. Moet ik haakjes gebruiken of kan de zoekmachine niet op persoon specifieke trefwoorden zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 17:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:19:
[...]

Weet jij hier oplossing voor?
[...]
Zie Omega search manual
[/offtopic]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb vanochtend AOKP for Bravo geinstalleerd, zo snel is mijn toesel nog nooit geweest! Ook een ICS ROM, niet gebaseerd op Sandvold maar op AOKP (Obviously, right ;)) enige nadelen:

Maps is buggy, zoals bij elke ICS ROM tot nu toe
Wallet crasht, zelfs als je die nog nooit hebt geopend (gewoon Wallet verwijderen dus)
Launcher is nog wat langzaam, maar je kan zelf een andere launcher installeren

Voor de rest nergens bugs tegengekomen en zo vloeiend als wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:07
thefal schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:27:
Ik heb vanochtend AOKP for Bravo geinstalleerd, zo snel is mijn toesel nog nooit geweest! Ook een ICS ROM, niet gebaseerd op Sandvold maar op AOKP (Obviously, right ;)) enige nadelen:

Maps is buggy, zoals bij elke ICS ROM tot nu toe
Wallet crasht, zelfs als je die nog nooit hebt geopend (gewoon Wallet verwijderen dus)
Launcher is nog wat langzaam, maar je kan zelf een andere launcher installeren

Voor de rest nergens bugs tegengekomen en zo vloeiend als wat!
Interesting...die moest ik maar eens aan de tand voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

AOKP

...

www.aokp.org/whatis.asp (lag na 1x kijken plat)

Artorian Order of the Knights of Pendragon ?

Mooi... ligt het nou aan mij of is het heel normaal om overal afkortingen voor te gebruiken zonder uit te leggen wat er mee bedoelt wordt. (richt het niet naar thefal maar gewoon in het algemeen).
Het leuke is dat als je gaat zoeken je overal de afkorting tegen komt maar blijkbaar iedereen al weet wat het betekend behalve ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:06:
AOKP

...

www.aokp.org/whatis.asp (lag na 1x kijken plat)

Artorian Order of the Knights of Pendragon ?

Mooi... ligt het nou aan mij of is het heel normaal om overal afkortingen voor te gebruiken zonder uit te leggen wat er mee bedoelt wordt. (richt het niet naar thefal maar gewoon in het algemeen).
Het leuke is dat als je gaat zoeken je overal de afkorting tegen komt maar blijkbaar iedereen al weet wat het betekend behalve ik.
Troost je met dat ik dat ook niet weet. Ik heb ooit ook al gevraagd waar AOSP voor staat maar niemand had daar een antwoord op, in ieder geval is het senseloze rom. Nu zie ik AOKP en ja... ik vraag het maar niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
AOSP is android open source project

AOKP zal dan wel android open kernel project zijn? Kennelijk de kernel van chaos-x? Die 3.0 versie?

Ik draai de dk_zero_cool variant, 0,351 dus. Draait prima. Heb wel vandaag de aankoop aangedurfd; voor 13,02 euro een 3500 en 1600 mAh accu plus achterklepvervanging. Wordt het zo zat dat mijn Desire altijd leeg is als ik hem om 0630 van de lader haal en tot 1100 intensief gebruik. Ik wil gewoon een dag met een telefoon kunnen doen!

Edit: een google op 'aokp android open project' laat een eerste hit 'android open kang project' zien. Wat dat is, geen idee :+

[ Voor 12% gewijzigd door MoiZie op 08-02-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Kang is de maker van de ROM. Net als Cyanogen de maker is van Cyanogenmod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ScSi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:32:
Ik draai nu de Runnymede AIO 6.0.1 en bevalt me erg goed. Heb nog geen lag oid gemerkt, zelfs met een class2 kaartje.

Heb de Alex V1.7.5 en de 1.8 ook even gedraaid, maar die trokken de batterij toch een pak sneller leeg. Qua opbouw en structuur zijn deze redelijk gelijk.

Groot voordeel van de RunnyMede is dat je bij het installeren zelf kan aangeven wat je wel en niet wil installeren (via de Aroma Installer) - in combinatie met de 4Ext Touch Recovery echt een gemak om te installeren.

Wat me ook erg bevalt aan RunnyMede zijn de RCMix 3D tweaks, waar je zelf de toolbar ed kan instellen (transparency, % bij batterij of niet, ) maar ook een pak andere zaken (bootanimation, button mapping, ...)

Wat mij betreft (persoonlijke mening) is RunnyMede AIO de ROM die het snelst werkt en waar je het meeste customizing opties bij hebt.
Ik vind het zo grappig dat je dat zegt want ik heb precies het tegenovergestelde. Ik had dus RunnyMede 6.0.1 draaien en die had wel last van lag. Voornamelijk als je net je mobiel aan zet en je homescreen tevoorschijn komt, niet bij een reboot maar gewoon uit standby. Het ophalen van het menu gaat ook elke keer met lag en het laden van apps neemt meer tijd in beslag dan anders.
Nu draai ik Alex V 1.8 en ondanks dat ik hem nu net een uurtje heb draaien merk ik wel dat bovenstaande punten vele malen vloeiender gaan.

Die Aroma installer is idd wel helemaal geweldig en vind ik ook erg handig. Misschien dat Alex V daar later ook nog wel op overstapt. Die RCMix tweaks heb ik nog nooit gebruikt, behalve een paar versies terug daar kon je die vreemde "links, rechts, omhoog en beneden" knoppen uitzetten. Die knoppen zaten op het toetsenbord en voor een desire onnodig aangezien je daar ook je rondetouchding voor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

MIUI_Au ICS RoM geprobeerd, was er niet zo kapot van.

Nu maar is BCM b0.3.5_1 (Bravo CM9) aan het flashen, kijken of dat iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

AOKP:

-Android Open Kang Project, wat een fork is van het Android project, dus iets soortgelijks als CyanogenMod; een eigen tree met aanpassingen, en ook deze wordt uitgevoerd naar diverse toestellen.

-De KANG releases van CM: dit zijn builds die gebasseerd zijn op een momentopname van de CM tree. Wanneer iemand de source pakt zoals die er nu staat en gaat builden, zou deze dus bestempeld moeten worden als CM-7.2 KANG.

-Een KANG ROM: een ROM die de ene ROM als basis pakt, van de andere ROM er wat bij gooit, wat tweaks hier en daar uit ROM X en Y, om zo een mengelmoes te maken die in 1 ROM zit. Deze zijn wat minder gebruikelijk. In de praktijk zie je vrijwel nooit een echte KANG ROM zoals deze, maar dit is eigenlijk de enige situatie waarbij KANG een toepasselijke benaming is (Kang is Engels voor plagiaat oid, afaik.). Maar deze kan je vergeten; je komt ze vrijwel nooit tegen, en of het een Kang is hangt af van de developer, en wat je er zelf van vindt (RunnyMede AIO is in de basis een Kang, maar zo ver getweaked dat er een unieke draai aan zit, wat het Kang teniet doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Nou de laatst genoemde (BCM b0.3.5_1 (Bravo CM9) bevalt me heel goed, op het eerste gezicht beter als Sanvolds rom. Nu nog even instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:02:

-InsertCoin: Prima rom, mooi en vlot en accuzuinig maar ondertussen verouderde apps en ontwikkeling staat stil en verder leek elke nieuwere versie steeds instabieler vanaf 1.1.1 t/m 1.1.4

- Alex-V GBS: Hybrid. Bevalt me goed maar ik heb hem net een uurtje draaien. Wel heb ik zelf meteen market 3.4.4 erop gezet plus een patch van InsertCoin waarmee ik trackpad wake+unlock kan doen.
Kan je aangeven was er precies beter is aan Alex-V t.o.v. IC? Ik draai al langer dan een half jaar de laatste IC en wat mij betreft gaat ie er nooit meer vanaf. Als ik de screenshots en specs van Alex-V zie loop ik niet direct warm. Of mis ik iets? Stabiliteit issues heb ik nog nooit gehad met IC.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik draai mildwild cm 2.5, maar ik heb denk ik de a2sd niet goed gedaan ofzo want ik zit erg krap met interne ruimte. Ik heb de stock hboot, met een 512 partitie. S2e laat me de dalvik cache niet verplaatsen. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor degenen die de sprong naar ICS overwegen, bijgaand een filmpje van de Sandvold 0.3.9 ICS ROM. Het loopt nog niet helemaal soepel hier en daar, maar voor mij is het voldoende als daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb nu WildMild op een CM7 Hboot draaien. Ik wil nu zonder dat ik een PC/kabeltje bij de hand heb mijn Hboot terugzetten naar stock en de AOKP ROM flashen.

Ik heb de stock Hboot in de root van mijn SD staan en hernoemt naar PB99IMG. Als ik nu mijn toestel opstart dan geeft hij aan dat hij het bestand heeft gevonden en of ik het wil upgraden/flashen, ik geef akkoord en reboot. Hierna zou normaal gesproken mijn toestel moeten zijn voorzien van de stock Hboot maar de CM7 Hboot blijft erop staan. Ik heb het een stuk of 3 keer geprobeerd maar hij wil niet naar stock.

Met een PC/laptop kan ik hem wel flashen, maar zonder lukt het me niet. Ik vraag me af of ik iets vergeet/verkeerd doe. Ik wil het dus ook kunnen zonder PC/laptop omdat ik die niet altijd bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik dacht dat je met een 5mb /cache partitie geen hboot kon flashen vanaf de telefoon maar alleen mbv fastboot.

Edit: of is dat alleen voor het flashen van de radio?

[ Voor 20% gewijzigd door JoetjeF op 09-02-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
JoetjeF schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:59:
Ik dacht dat je met een 5mb /cache partitie geen hboot kon flashen vanaf de telefoon maar alleen mbv fastboot.

Edit: of is dat alleen voor het flashen van de radio?
Het is in ieder geval met de radio zo. De upgrademethode is hetzelfde. Echter is de radio.img 25MB en de pb99img_stock.img 512KB. Ik zou alleen niet weten of die de /cache voor meer dan alleen de image gebruikt.

@janvanduschoten: Hij geeft verder geen meldingen? Met fastboot kan je in ieder geval het /cache probleem en eventueel ook de downgrader protection uitsluiten. Als je last hebt van die laatste zal die echter een "bypass" melding geven en daar lijkt het bij jou niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

janvanduschoten schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:27:
Ik heb nu WildMild op een CM7 Hboot draaien. Ik wil nu zonder dat ik een PC/kabeltje bij de hand heb mijn Hboot terugzetten naar stock en de AOKP ROM flashen.

Ik heb de stock Hboot in de root van mijn SD staan en hernoemt naar PB99IMG. Als ik nu mijn toestel opstart dan geeft hij aan dat hij het bestand heeft gevonden en of ik het wil upgraden/flashen, ik geef akkoord en reboot. Hierna zou normaal gesproken mijn toestel moeten zijn voorzien van de stock Hboot maar de CM7 Hboot blijft erop staan. Ik heb het een stuk of 3 keer geprobeerd maar hij wil niet naar stock.

Met een PC/laptop kan ik hem wel flashen, maar zonder lukt het me niet. Ik vraag me af of ik iets vergeet/verkeerd doe. Ik wil het dus ook kunnen zonder PC/laptop omdat ik die niet altijd bij de hand heb.
Heb je eerst de 'Bravo Downgrader' img geflasht, alvorens 'stock hboot' te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

koekoek2003nl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:28:
[...]

Ik vind het zo grappig dat je dat zegt want ik heb precies het tegenovergestelde. Ik had dus RunnyMede 6.0.1 draaien en die had wel last van lag. Voornamelijk als je net je mobiel aan zet en je homescreen tevoorschijn komt, niet bij een reboot maar gewoon uit standby. Het ophalen van het menu gaat ook elke keer met lag en het laden van apps neemt meer tijd in beslag dan anders.
Nu draai ik Alex V 1.8 en ondanks dat ik hem nu net een uurtje heb draaien merk ik wel dat bovenstaande punten vele malen vloeiender gaan.

Die Aroma installer is idd wel helemaal geweldig en vind ik ook erg handig. Misschien dat Alex V daar later ook nog wel op overstapt. Die RCMix tweaks heb ik nog nooit gebruikt, behalve een paar versies terug daar kon je die vreemde "links, rechts, omhoog en beneden" knoppen uitzetten. Die knoppen zaten op het toetsenbord en voor een desire onnodig aangezien je daar ook je rondetouchding voor kan gebruiken.
Bewijst mijns insziens nog maar eens hoe elk toestel toch anders is, en dat de gebruikerservaring zoveel kan verschillen. Vandaar dat ik ook graag op GoT anderen hun reacties lees, zodat ik me toch enigszins kan oriënteren in het bos van de ROM's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maranello schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:25:
[...]

Het is in ieder geval met de radio zo. De upgrademethode is hetzelfde. Echter is de radio.img 25MB en de pb99img_stock.img 512KB. Ik zou alleen niet weten of die de /cache voor meer dan alleen de image gebruikt.

@janvanduschoten: Hij geeft verder geen meldingen? Met fastboot kan je in ieder geval het /cache probleem en eventueel ook de downgrader protection uitsluiten. Als je last hebt van die laatste zal die echter een "bypass" melding geven en daar lijkt het bij jou niet op.
Ik krijg de melding:
Parsing...[SD ZIP]
[1] BOOTLOADER - Bypassed
Update complete...
Wel een "bypassed" melding maar ook de melding "update complete". Ik vraag me af of datgene dat ik wil doen zonder PC kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Heb je mijn reactie gelezen ivm de downgrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ja, maar ik kan maar 1 PB99IMG bestand in de root zetten om te flashen.
Volgens mij kan ik een Hboot niet flashen vanuit de recovery dus dat werkt niet. Ik kan na het het flashen van de downgrader zonder een PC geen ander PB99IMG bestand (de stock Hboot) op de sd kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Dat kan wel, maar niet automatisch. Je kan 2 bestanden op je sd zetten, de downgrader (die noem je dan PB99IMG) en de stock hboot (stock_hboot.zip). Bij het heropstarten moet je bij de automatische update 'No' antwoorden (vol-down) om vervolgens in recovery een 'install zip from sd-card' te kiezen. Daar kies je dan de stock_hboot.zip en flash je die.

Zo zou het moeten werken mijns insziens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb tussen de middag even mijn kabeltje meegenomen, ik ga het zo eens proberen. Mocht het niet lukken dan kan ik het hier met de PC herstellen :)

edit] Werkt niet. Downgrader uiteraard wel, stock Hboot flashen met de recovery niet.

* janvanduschoten is blij met het kabeltje

edit 2] Erg vervelend, de 4EXT recovery is elke keer stuk als ik van Hboot wissel. Dus eerst weer de Amon_RA recovery flashen en dan de ROM. De 4EXT recovery werkt prettig en is compleet maar dat hij bij het wisselen van de Hboot steeds stuk is irriteert me wel.

[ Voor 63% gewijzigd door janvanduschoten op 09-02-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Dus met de downgrader kan je makkelijk HBOOTs installeren vanuit recovery? Dat zou echt een zegen zijn, gezien ik nu nog vaak switch tussen AOKP/Sandvold/enz die allemaal Stock nodig hebben en MildWild waarvoor ik CM7 HBOOT nodig heb!

Ik heb tegenwoordig ClockworkMod touch, werkt prima! alleen een beetje onhandig als je een gigantische lijst hebt met mappen (er was toch een app om overbodige mappen te verwijderen?), maar gelukkig kan je het touchpad ook nog gebruiken :)

[ Voor 34% gewijzigd door thefal op 09-02-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb ook wel eens dat hij niet terug wil naar de stock Hboot. Wat dan het probleem is weet ik eigenlijk niet en hoe ik het oplos weet ik ook niet. Vaak download ik de Hboot opnieuw en format in mijn sdkaartje en probeer het opnieuw.
Op een of andere manier krijg ik het wel weer voor elkaar maar wat nou precies het probleem was weet ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
thefal schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:20:
Dus met de downgrader kan je makkelijk HBOOTs installeren vanuit recovery? Dat zou echt een zegen zijn, gezien ik nu nog vaak switch tussen AOKP/Sandvold/enz die allemaal Stock nodig hebben en MildWild waarvoor ik CM7 HBOOT nodig heb!

Ik heb tegenwoordig ClockworkMod touch, werkt prima! alleen een beetje onhandig als je een gigantische lijst hebt met mappen (er was toch een app om overbodige mappen te verwijderen?), maar gelukkig kan je het touchpad ook nog gebruiken :)
Nee, je kunt vanuit de recovery geen Hboot flashen. Ik had de downgrader in de root staan en die werd dus automatisch herkend en geflashed. Vanuit de recovery werkt het niet.

Ik heb nu de AOKP for Bravo - Almost feature complete! - Stock HBOOT only erop staan en die bevalt me tot nu toe erg goed! De batterij lijkt me tot nu toe netjes, en lekker veel dingen die je aan kunt passen zoals verschillende batterij iconen/tekst, batterij saving instellingen, custom lockscreen opties, etc, etc. Voor mij de meest complete ICS ROM die er is, geen negatieve punten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Ik heb nu de AOKP for Bravo - Almost feature complete! - Stock HBOOT only erop staan en die bevalt me tot nu toe erg goed! De batterij lijkt me tot nu toe netjes, en lekker veel dingen die je aan kunt passen zoals verschillende batterij iconen/tekst, batterij saving instellingen, custom lockscreen opties, etc, etc. Voor mij de meest complete ICS ROM die er is, geen negatieve punten tot nu toe.

Welke Gapps heb jij gebruikt...Maguro?

Nevermind...zie nu specifiek "gapps" ertussen staan, was niet echt duidelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 10-02-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Bij de AOKP ROM moet je wel je ext3 partitie wissen, anders loopt hij niet goed. Zodra je het apps2sd script flashed krijg je een reeks FC's omdat er meer (bij mij tenminste) apps op stonden dan dat de ROM op dat moment aankon. Zodra je het dalvik cache naar de SD verplaatst is er weer voldoende ruimte. Klein minpuntje van de stock Hboot, iets meer werk. Mocht je niet uit het A2SD script komen dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:07:
Bij de AOKP ROM moet je wel je ext3 partitie wissen, anders loopt hij niet goed. Zodra je het apps2sd script flashed krijg je een reeks FC's omdat er meer (bij mij tenminste) apps op stonden dan dat de ROM op dat moment aankon. Zodra je het dalvik cache naar de SD verplaatst is er weer voldoende ruimte. Klein minpuntje van de stock Hboot, iets meer werk. Mocht je niet uit het A2SD script komen dan hoor ik het wel.
Thx voor de info. Ik heb de ROM incl Gapps geinstalleerd. Gapps wel eerst aangepast door diverse rootzooi uit de zip te halen alvorens te flashen...dat scheelt 60Mb!

Ik gebruik verder zeer weinig apps dus heb apps2sd niet specifiek nodig, en vind het fijn dat dalvik op intern geheugen staat...scheelt weer in snelheid.

Overigens nog een tip voor iedereen...zet na flashen van de rom meteen bij Menu > Opties voor ontwikelaars > Vensteranimatie en Overgangsanimatie allebei op "uit". Dit maakt de rom een heel stuk vloeiender/soepeler in gebruik.

Verder zeker een fijne ICS rom...alles werkt naar behoren en zolang je de CPU instellingen op "lagfree" zet en eventueel opkrikt naar 1152Mhz, dan is het qua snelheid prima te doen met deze rom.

Nog een paar dingen die mij in de tussentijd zijn opgevallen :

- Navigatiepakketten Navigon en Sygic functioneren helaas niet
- Mooie circle battery icon!
- Sowieso heeft naar mijn mening ICS een erg mooie look
- Alles werk tot nu toe prima, behoorlijk vlot, en ik ben geen issues tegengekomen

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 10-02-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
Werkt FM-radio al binnen een van de beschikbare ICS roms?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
HWA voor ICS is nu beschikbaar in Sandvold ICS! :)

Ik heb hem nog niet getest maar als dit stabiel loopt waag ik weer een gokje naar ICS :)

(Ik heb het in januari geprobeerd met enkele versies van Beta 0.2.x en 0.3.x van deze ROM,
maar uiteindelijk toch maar weer teruggegaan naar de oude vertrouwde InsertCoin 1.1.4.
Wat een fijne ROM is dat, jammer dat die met de ontwikkeling gestopt is :-( )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
SmiGueL schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:11:

Ik heb hem nog niet getest maar als dit stabiel loopt waag ik weer een gokje naar ICS :)
Cool, weer een doorbraak! Maar wel een RC met een lijstje known issue's. Met name die eerste lijkt me aardig irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:14

dbzfan

Nee.

Ik draai nog steeds MIUI-AU 2.3.7..

Ik wacht nog een paar weken en stap dan over naar MIUI-AU 4.0.3 met full HWA :P Zitten naar mijn idee nu nog te veel bugs in ICS..
Maranello schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:37:
[...]

Cool, weer een doorbraak! Maar wel een RC met een lijstje known issue's. Met name die eerste lijkt me aardig irritant.
Dat gaat toch over de nexus one?

[ Voor 79% gewijzigd door dbzfan op 11-02-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dat zijn inderdaad N1 issues, maar kan je ook zeker (Gedeeltelijk) verwachten bij de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

SmiGueL schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:11:

Ik draai nu 0.4.0 RC1 en de conclusie is: even wachten of bij 0.3.9 blijven. HWA werkt wel, dus vooruitgang wordt zeker geboekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
janvanduschoten schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:07:
ext3 partitie wissen, als in formatteren of verwijderen?
Ik heb hem ook geprobeerd namelijk, alleen kreeg ik met mijn huidige partitie indeling dus geen app op de kaart. Wat was jou stappenplan na installatie?
Ik heb trouwens de CM hboot versie geprobeerd, dat scheelde weer wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Voor AOKP:

- Factory reset/wipe all data in ClockworkMod
-Advanced -> Wipe dalvik cache in CWM
-Install Zip -> Kies je ROM
- Reboot
Nadat AOKP is opgestart:
- reboot naar recovery
- installeerd A2SD (degene die recommended is)
- download terminal emulator uit de market
- type in:
code:
1
2
su
m2sd apps enable

-reboot
En klaar!

[ Voor 3% gewijzigd door thefal op 11-02-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

En momenteel draai ik die nieuwe RC1 met HWA support: loopt heel smooth, heel soms nog een hele kleine lag, maar verder heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:35

Nakebod

Nope.

Wekkel schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:27:
[...]

Ik draai nu 0.4.0 RC1 en de conclusie is: even wachten of bij 0.3.9 blijven. HWA werkt wel, dus vooruitgang wordt zeker geboekt!
Eens, al twijfel ik in mijn geval of mijn SD kaart het nog wel trekt :+
Class 4, dus "officieel" al aan de trage kant. Met 0.4.0 RC1 merk ik gelukkig wel een grote verbetering. (Op de camera na :P) Vooral na een verse boot heb ik een aantal random "hang" secondes. Misschien een full wipe doen, ben nu vanaf 0.3.10 gekomen.

1 voordeel, Chrome beta werkt nu ook. Tussen het tab-switchen zie ik wel even een vage roze kleur, die verdwijnt wel weer, maar hieraan merk je dat de HWA nog in een vroeg stadium is. Maar, zeker een welkome toevoeging :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kan iemand uitleggen hoe ze die hardware acces voor elkaar hebben gekregen?
En wat het verschil is tussen de "dirty" hack en wat ze nu hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

koekoek2003nl schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:39:
Kan iemand uitleggen hoe ze die hardware acces voor elkaar hebben gekregen?
En wat het verschil is tussen de "dirty" hack en wat ze nu hebben?
De dirty hack was een methode waarbij vziw de ROM aangepast was (in het deel wat verantwoordelijk was voor het dienen van de hardware), en die is dus aangepast naar een manier die iets meer leek op hoe Gingerbread de GPU behandelde, waardoor de GPU nog wel enigszins ingezet kon worden. Het resulteerde echter in een zeer inefficiente werking, en de logcat ving best wat errors op.

De nieuwe methode werkt door middel van een speciale aangepaste module die gebasseerd is op de codebase van CodeAurora, en deze neemt de functionaliteit over van ICS. Waar ICS normaal gesproken via ik meen /dev/3d de GPU op zijn 3D composing aansprak, werkt dat nu dus via een aangepaste module die op /dev/3d0 zit. Het lijkt hierbij te gaan om wat aanpassingen in de buildconfig om wat meer details over de GPU te verschaffen aan het systeem, en verder gaat het dus om een extra decoder die de 3D rendering wel g oed kan doorgeven.

Hoe deze methode precies werkt: zie review.evervolv.com, en zoek naar Bravo: bring on OpenGL Enablement. Ik denk dat het hier gaat om een module die aan de ene kant zijn output kan geven op de manier zoals ICS hem wil, en aan de andere kant zijn input pakt op de manier zoals Gingerbread dit deed. Maar voor het fijne hiervan kan je dus even kijken in de Gerrit Code Review van Evervolv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
MoiZie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 08:58:
Dat zijn inderdaad N1 issues, maar kan je ook zeker (Gedeeltelijk) verwachten bij de Desire.
Hardware is praktisch identiek. Dat is erg fijn, zeker omdat de modscene achter de N1 erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Grootste nadeel wat ik tot nu toe heb gemerkt; 16 bit afbeeldingen! Maar dat ligt misschien de rom. Weet niet of evervolv dat ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 17:35

Nakebod

Nope.

Niet bij Sandvold. iig, niet altijd schijnbaar :P
Mijn kleuren zijn prima. Nu kom ik wel van ICS 0.3.10 af, zonder full wipe. Misschien dat daar nog verschil in kan zitten.
Of een verschil tussen de slcd versie en amoled. (Die ik heb)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:54
Ik loop tegen een probleempje aan waar ik niet mee verder kom.

HBOOT: 0.93.0001 - s-on
Recovery: amon-ra v2.0

Had wat problemen met restoren van een backup na het proberen van een nieuwe rom.

Wilde de clockworkmod recovery proberen. Het flashen van de standaard-CWM via rom manager zegt dat flashen successvol is, maar na reboot heb ik nog steeds amon-ra.

Via fastboot dan maar de touch-versie geprobeerd:
fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-5.8.0.2-bravo.img
sending 'recovery' (3256 KB)... OKAY
writing 'recovery'... INFOsignature checking...
FAILED (remote: signature verify fail)

Bestand lijkt in orde. Zoektocht op internet helpt niet echt. Wie geeft me een zetje in de juiste richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
djiedjee schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:55:
Ik loop tegen een probleempje aan waar ik niet mee verder kom.

HBOOT: 0.93.0001 - s-on
Recovery: amon-ra v2.0

Had wat problemen met restoren van een backup na het proberen van een nieuwe rom.

Wilde de clockworkmod recovery proberen. Het flashen van de standaard-CWM via rom manager zegt dat flashen successvol is, maar na reboot heb ik nog steeds amon-ra.

Via fastboot dan maar de touch-versie geprobeerd:
fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-5.8.0.2-bravo.img
sending 'recovery' (3256 KB)... OKAY
writing 'recovery'... INFOsignature checking...
FAILED (remote: signature verify fail)

Bestand lijkt in orde. Zoektocht op internet helpt niet echt. Wie geeft me een zetje in de juiste richting?
Het valt mij op dat je toestel s-on weer is, kan het daar niet mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
ik heb hem nooit s-off gemaakt. Is toch niet nodig voor een nieuwe recovery?
Ook via unrevoked 3.21 geprobeerd een nieuwe recovery te flashen. Hij zegt "Done", maar na een reboot nog steeds de oude amon-ra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
Hoi,

Ik heb eindelijk een nieuwe micro-sd kaart (16GB class 10) en nu probeer ik mijn telefoon te rooten. Ik heb keurig de stappen die in de OP staan doorgewerkt, maar toch lukt het niet. Als ik met Revoked Amon_RA recovery er op wil zetten, krijg ik de melding "internal error: installing package failed". Dat zou betekenen dat je meer ruimte moet maken op je SD kaart en op je telefoon. Dat heb ik dus gedaan, wat resulteerde in 87 MB vrije ruimte op mijn telefoongeheugen en 11 GB vrij op mijn micro-SDkaart. Nadat ik het nog een keer had geprobeerd, krijg ik dus gewoon dezelfde melding. Ik snap er niet veel meer van, maar wellicht kan 1 van jullie me helpen.

Het gaat hier dus om een HTC Desire A8181, serienummer begint met SH132, wat zo ver ik weet wijst op een SLCD scherm. Android Versie is 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Kan het aan de geinstalleerde rom liggen dat installatie van een recovery niet lukt? A2sd of D2ext bijv?
IK heb hem nu volledig gewiped, ook nu doet unrevoked het nog steeds niet . Hij is wel netjes "done", zegt hij.
djiedjee schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:46:
ik heb hem nooit s-off gemaakt. Is toch niet nodig voor een nieuwe recovery?
Ook via unrevoked 3.21 geprobeerd een nieuwe recovery te flashen. Hij zegt "Done", maar na een reboot nog steeds de oude amon-ra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 15:41
MoiZie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:08:
Grootste nadeel wat ik tot nu toe heb gemerkt; 16 bit afbeeldingen! Maar dat ligt misschien de rom. Weet niet of evervolv dat ook heeft?
Ik heb er ook last van ja. Alle gradients e.d. zien er niet uit.
Kom van 0.3.9 af en heb eerst een full wipe gedaan voordat ik 0.4.0 RC1 installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
2x achter elkaar unrevoked gedraaid: nu wel een nieuwe recovery! Schiet mij maar lek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06

DropjesLover

Dit dus ->

Gisteren Cynanogen7.1 geinstalleerd (, en ook de laatste radio.
Aan de ROM zitten toch een paar beperkingen vind ik.. Standaard mailapplicatie kan je max 1 maand mail bewaren (ipv een aantal, bijv. 200 stuks), en willen contacten niet fijn joinen als ze een tikkeltje andere naam hebben (je kan niet Pietje Voetbal mergen met Pietje Bakker) en sommige namen gaan ook heel erg verkeerd (ongevoerd als naam Pietje Bakker, display naam is pietje4voetbal@hotmail.com, bij wijze van).

Even mn weg vinden dus nog :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
AMD1800 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:01:
Hoi,

Ik heb eindelijk een nieuwe micro-sd kaart (16GB class 10) en nu probeer ik mijn telefoon te rooten. Ik heb keurig de stappen die in de OP staan doorgewerkt, maar toch lukt het niet. Als ik met Revoked Amon_RA recovery er op wil zetten, krijg ik de melding "internal error: installing package failed". Dat zou betekenen dat je meer ruimte moet maken op je SD kaart en op je telefoon. Dat heb ik dus gedaan, wat resulteerde in 87 MB vrije ruimte op mijn telefoongeheugen en 11 GB vrij op mijn micro-SDkaart. Nadat ik het nog een keer had geprobeerd, krijg ik dus gewoon dezelfde melding. Ik snap er niet veel meer van, maar wellicht kan 1 van jullie me helpen.

Het gaat hier dus om een HTC Desire A8181, serienummer begint met SH132, wat zo ver ik weet wijst op een SLCD scherm. Android Versie is 2.2
Even een schaamteloze zelfquote. Het rooten is uiteindelijk wel gelukt. Oplossing was het gebruiken van de oudere versie van unrevoked, die hier gelinkt wordt. Het lijkt mij handig als dit ook in de OP wordt vermeld als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:42

BD1

BigDrummer1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:59:
Momenteel draai ik de SGBS-rom (SGBS-Desire OXY v2.9.1) en ik heb last van een verminderde wifi-ontvangst. De wifi valt eerder weg (wifi drop) dan bij de stockrom. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Edit: ik heb XDA en Tweakers al doorzocht, maar ik kan niks vinden helaas...
Inmiddels heb ik de nieuwste radio (5.17.05.23) geflasht maar ik merk geen zichtbare verandering. Waar ik normaliter op de 1e etage (router staat op de begane grond) gewoon wifi had met een unrooted stock Desire, heb ik nu een wegvallende wifiverbinding (wifi drop) met SGBS-Desire OXY v2.9.1 met de nieuwste radioversie. Het lijkt te maken hebben met het volgende:

http://www.addictivetips....on-drops-on-htc-desire-s/

Deze fix is voor de HTC Desire S, is er misschien ook een dergelijke fix voor de HTC Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
AMD1800 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Even een schaamteloze zelfquote. Het rooten is uiteindelijk wel gelukt. Oplossing was het gebruiken van de oudere versie van unrevoked, die hier gelinkt wordt. Het lijkt mij handig als dit ook in de OP wordt vermeld als oplossing.
Staat onderin bij Hoe krijg ik root? :Y)
Het komt soms voor dat je de melding krijgt "Error: failed to get root. Is your firmware too new?". Probeer dan je toestel te rooten met een oudere versie, Unrevoked 3.21. Een tutorial vind je op androidforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Janvanduschoten: Met het verschil dat ik dus een andere error kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Fixed :Y)
Het komt soms voor dat je de melding krijgt "Error: failed to get root. Is your firmware too new?" of "internal error: installing package failed" . Probeer dan je toestel te rooten met een oudere versie, Unrevoked 3.21. Een tutorial vind je op androidforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
BigDrummer1 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:06:
[...]

Inmiddels heb ik de nieuwste radio (5.17.05.23) geflasht maar ik merk geen zichtbare verandering. Waar ik normaliter op de 1e etage (router staat op de begane grond) gewoon wifi had met een unrooted stock Desire, heb ik nu een wegvallende wifiverbinding (wifi drop) met SGBS-Desire OXY v2.9.1 met de nieuwste radioversie. Het lijkt te maken hebben met het volgende:

http://www.addictivetips....on-drops-on-htc-desire-s/

Deze fix is voor de HTC Desire S, is er misschien ook een dergelijke fix voor de HTC Desire?
Het aantal channels veranderen naar 14 door in de wifi settings op geavanceerd te klikken wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Hoi,

Ik heb een waarschijnlijk eenvoudig te verhelpen probleem. Ik heb net mijn eerste custom-ROM op mijn telefoon gezet, namelijk RunnymedeMod007 Echter kom ik nu niet meer in het hboot menu, Als ik Volume Down + Power tegelijkertijd indruk, start de telefoon gewoon op. Doe ik iets verkeerds of is er iets anders aan de hand. Ik heb al gezocht, maar ik kan het niet vinden.

Hopelijk kan een van jullie mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Gaat je telefoon opvallend snel aan? Kijk even bij Instellingen > Applicaties of Instellingen > Energie of de optie Snel Opstarten aangevinkt is. Die moet uitgevinkt zijn, en dan zou het moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@iChaos: Dat was hem inderdaad. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Sandvold heeft in de laatste ROM maar 16-bit kleuren, hierdoor is de ROM ook sneller. Tenminste dat begreep ik uit de posts in het topic op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik krijg regelmatig tijdens gebruik van de telefoon een volledig blauw scherm (in een flits) en dan start de telefoon opnieuw op. Zou dit aan de ROM liggen of is dit een serieuzer probleem?

EDIT: sorry :+ , Runnymede AIO V3.0.4

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 13-02-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Je moet dan ook geen Windows installeren op je Android phone!

Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Piet91 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:35:
Ik krijg regelmatig tijdens gebruik van de telefoon een volledig blauw scherm (in een flits) en dan start de telefoon opnieuw op. Zou dit aan de ROM liggen of is dit een serieuzer probleem?
Als je dan nog even zegt welke ROM je draait? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de Rom Runnymede AIO V6.0.7 Special Edition. Nu valt elke keer als de batterij rond de 20% zit het toestel uit en geeft aan dat de batterij op is. Deze is dan ook echt leeg en moet aan het infuus. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:14

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:56:
Ik heb sinds een paar dagen de Rom Runnymede AIO V6.0.7 Special Edition. Nu valt elke keer als de batterij rond de 20% zit het toestel uit en geeft aan dat de batterij op is. Deze is dan ook echt leeg en moet aan het infuus. Iemand een oplossing?
Batterij calibratie app al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Heb ik ook met supreme desire rom (v 1.1). Ook na calibratie gaat de telefoon bij 20% zonder waarschuwing gewoon uit. Is best irri, maar met alle voordelen van custom rom een voor mij geen onoverkoombaar nadeel.
Als iemand een andere oplossing weet behalve calibratie (wat dus niet werkt in mijn geval) houd ik me desondanks ook aanbevolen :P

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:38:
[...]

Batterij calibratie app al geprobeerd?
Ik kwam het volgende stappen plan tegen op internet:
1. Please connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, indicating the device is fully charged.
2. Disconnect the phone from the charger, and power it off.
3. Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green.
4. Disconnect the phone from the charger and power it on.
5. Once the phone is powered completely on, power it off again and reconnect it to the charger until the notification LED is green.
6. Disconnect the phone, power it on, and use it.

Dit ging allemaal goed, was er in 2 minuten doorheen gelopen, de led was telkens snel groen.
Echter heb ik nu het probleem als ik mijn telefoon oplaad, deze bij 99% blijft hangen en het ledje ook niet groen wordt. (staat al een uur op 99%) wat nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ook ik draai RunnyMede 6.0.7. Draait perfect alleen ook mijn batterijduur is niet goed!

Haal niet eens de 10uur! zojuist currentwidget geinstalleerd en daarbij ontdekt dat hij in standby +- 75mA verbruikt. Dat is toch veel te veel? Ik zou echt niet weten wat het is....

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Johantjuuh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:09:
Ook ik draai RunnyMede 6.0.7. Draait perfect alleen ook mijn batterijduur is niet goed!

Haal niet eens de 10uur! zojuist currentwidget geinstalleerd en daarbij ontdekt dat hij in standby +- 75mA verbruikt. Dat is toch veel te veel? Ik zou echt niet weten wat het is....
Sommige 'boot-down' animaties zouden hiervoor verantwoordelijk zijn.. Dacht dat ik zoiets in een of ander draadje gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat RunnyMede even links liggen voorlopig. Er verschijnen mij iets te veel updates de laatste tijd, waarbij de ene versie weer een bug uit de andere moet oplossen, etc.

Ik ben terug weer terug bij Oxygen beland. Voordeel: batterij gaat vele malen langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Joshua schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:28:
Sandvold heeft in de laatste ROM maar 16-bit kleuren, hierdoor is de ROM ook sneller. Tenminste dat begreep ik uit de posts in het topic op XDA.
Kan het niet vinden in de changelog Is dit erg zichtbaar dan? Blijf het een interessante rom vinden alleen zijn voor mij de randoom reboots te irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Cyleo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:25:
[...]

Kan het niet vinden in de changelog Is dit erg zichtbaar dan? Blijf het een interessante rom vinden alleen zijn voor mij de randoom reboots te irritant.
Geen last van random reboots hier, maar wel die 16-color depth. In de instellingen ga je het zien doordat het scherm van 800px hoogte dus om de ca. 100 pixels een andere kleur overneemt. De gradient op de achtergrond is dus verre van smooth, en als je de ingebouwde Muziekapp start, ga je je helemaal ergeren aan de achtergrond die gewoon niet meer mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Klopt het trouwens dat het opstarten van apps als je je toestel geroot hebt een aantal seconden duurt?

Ik vind het namelijk nogal bizar dat het zo lang duurt, terwijl ik wel een class 10 kaartje van Kingston erin heb zitten. Maar ook overschrijven van PC naar micro SD via USB, gaat maar met 3,25MB/s Schiet niet echt op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Ik heb sinds enkele maanden(?) last van een 'bug' in mijn contactlist (Oxygen 2.3.1). Het probleem is het volgende: als ik nieuwe contacten toevoeg aan mijn lijst, dan krijg ik te zien dat de actie is voltooid (*contact opgeslagen*), maar vervolgens komen deze contacten niet in mijn lijst te staan. Wat zou hier mis kunnen gaan? Zouden ze misschien ergens anders terug te vinden zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Cyclonist schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:22:
Ik heb sinds enkele maanden(?) last van een 'bug' in mijn contactlist (Oxygen 2.3.1). Het probleem is het volgende: als ik nieuwe contacten toevoeg aan mijn lijst, dan krijg ik te zien dat de actie is voltooid (*contact opgeslagen*), maar vervolgens komen deze contacten niet in mijn lijst te staan. Wat zou hier mis kunnen gaan? Zouden ze misschien ergens anders terug te vinden zijn? :)
Heb je al online gekeken of ze daar wel terug te vinden zijn?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Die consumptie is trouwens alleen met Wifi connected. Wanneer ik verbind via 3G en wifi ook aan heb staan zit het rond de 6mA in standby. Hoe kan dit?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
iChaos schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:35:
[...]

Geen last van random reboots hier, maar wel die 16-color depth. In de instellingen ga je het zien doordat het scherm van 800px hoogte dus om de ca. 100 pixels een andere kleur overneemt. De gradient op de achtergrond is dus verre van smooth, en als je de ingebouwde Muziekapp start, ga je je helemaal ergeren aan de achtergrond die gewoon niet meer mooi is.
Welke radio gebruik je dan? Want volgens mij is dat mijn probleem bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
lekzzz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:55:
[...]

Heb je al online gekeken of ze daar wel terug te vinden zijn?
Gedaan, en nee daar stonden ze niet inderdaad. Maar ik heb het teruggevonden bij weergaveopties, daar stond onder mijn google account een lijst zonder naam, die uitgevinkt stond. Blijkbaar werden mijn contacten naar die lijst opgeslagen. Autosync heb ik standaard uit staan, maar nadat ik die ingeschakeld heb zijn alle contacten zichtbaar. Ze zijn echter nog steeds niet toegevoegd aan mijn 'echte' lijst, kun je instellen naar welk adresboek ze worden verplaatst als je een nieuw contact toevoegt? Ik kan voorlopig weer even vooruit iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Cyleo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:18:
[...]

Welke radio gebruik je dan? Want volgens mij is dat mijn probleem bij ICS.
Mijn setup was:

32.49.00.32U_5.11.05.27 als radio

Draaiend onder de meegeleverde kernel (die Tiamat-ICS-Drewis, die in 0.4.0 RC1 bijgeleverd werd), en een 1GB EXT3-partitie, met Darktremor's A2SD - 2.7.5.3 beta 04 voor de Nexus One eroverheen geflasht, waarmee ik de apps, en de Dalvik Cache op de EXT-partitie heb staan.

Het enige relevante is waarschijnlijk de radio, maar ik vermeld alles er maar even bij om het compleet te maken ;)

Edit: RC5 is uit, met als leukste feature: fixed most of the coloring issues.

Draai nu op LeeDroid HD, maar zo misschien toch maar weer naar ICS, want als die kleuren gefixt zijn is het wel een hele mooie look :)

Edit: de Instellingen-app en Muziek-app van ICS hebben nu gewoon een achtergrond zoals ze bedoeld zijn, dus de kleuren zijn zo te zien gefixt, en met de Trebuchet Launcher voelt hij nog sneller aan ook. Een aanrader dus weer :)

[ Voor 25% gewijzigd door iChaos op 15-02-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik heb tot nu toe nog gewerkt met de Nova Launcher, maar Trebuchet is sneller zeg jij? Dan ga ik die vanavond is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sandvold claimt nu dat zijn ROM op alle hboots werkt. Ik vraag me echter af of Oxygen daar ook bij wordt gerekend. Die vind ik toch wel het prettigst, want bij die andere heb ik eigenlijk een a2sd-script nodig om genoeg ruimte over te houden. Er wordt geen melding van gemaakt, dus het zal wel niet.

Die nieuwe setup waarbij je zelf het eea kan kiezen vind ik overigens wel geniaal. Toch denk ik dat ik nog even een paar versies afwacht waarbij het eea geoptimaliseerd wordt, want mijn laatste ervaring met ICS was toch niet zo goed als met Oxygen GB. Nu moet ik wel zeggen dat ik de ROM sinds hwa werd toegevoegd niet weer heb geprobeerd.
Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]