V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
lk draai nu enige tijd de LeeDroid Rom met App2SD+. Eerst ging het prima, maar sinds enige tijd werkt m'n A2SD niet meer, mijn interngeheugen loopt vol, ik kan apps van mijn sd kaart niet meer updaten (of moet ze eerst op m'n vaste geheugen zetten om vervolgens terug te zetten op de SD) en moet continu applicaties weggooien.
Volgens het programma Quick System Info PRO wordt m'n A2SD ook niet benut:
SD-kaart opslag: Totaal 13.97 GB, Beschikbaar 11,73 GB
A2SD-opslag: Totaal 0,89GB, beschikbaar 684MB
Intern geheugen: Totaal 148MB, beschikbaar 18,04MB
Dit kwam allemaal plots, maar heb geen idee waar dit aan kan liggen. Weet een van jullie dit?
a2sd install
a2sd cachesd
Misschien helpt dat? En anders is er volgens mij ook een reinstall command ofzo
Ik geef bovenstaande dingen nu op, en er staat bij beide opdrachten: a2sd: not found
Moet ik nu opnieuw iets aanmaken? Raar dat Quick System Info Pro wel a2sd kan vinden...
Niets moet hoor!brrrt schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:24:
Nooit geweten dat ik bij het flashen van een rom ook een Terminal Emulator moest downloaden.
a2sd commando's zijn DarkTremor specifiek en LeeDroid maakt gebruikt van een eigen A2SD script, dus die gaan niet werken.Ik geef bovenstaande dingen nu op, en er staat bij beide opdrachten: a2sd: not found
Maar nu je toch in de Terminal Emulator zit voer even de volgende commando's uit:
cd /data ls -l
Dit geeft je een lijst met directories. Als het goed is staat er ook "app" bij in de lijst. Als A2SD werkt staat er een pijltje achter "->" en daarachter staat weer de echte map waar deze naar verwijst. Staat die daar niet achter, zou ik de boel even opnieuw flashen (zou zonder wipe moeten kunnen). Als er wel een verwijzing achter staat geef even door waar deze verwijzing naartoe gaat (bij mij is dat "/system/sd/app", maar ik heb geen LeeDroid)
011 app -> /system/sd/app
011 app-private -> /system/sd/ass-private
Dit ziet er dus goed uit.
Ik heb overigens m'n sd kaart geformat (had 't ergens gelezen) en opnieuw de EXT3 partitie aangemaakt (1GB, swap 0MB), maar dit mocht ook niet baten. Krijg nog steeds a2sd: not found
Je bent toch niet steeds je apps handmatig naar je SD aan het verplaatsen want dat is niet nodig?
Anders zou je toch even Dalvik cache wipe only moeten doen in de recovery en daarna opnieuw flashen.
Stuit ik op 't volgende probleem: blijf hangen op het witte HTC bootscherm. De tips die ik op 't internet kan vinden zijn om de titanium backup terug te plaatsen (heb ik helaas niet), of een full memory whipe & hard reset, maar dit hielp me niks.
Uiteindelijk mijn vorige rom maar proberen te flashen, maar ook hierbij blijf ik hangen in het opstartscherm. Zelfs na opnieuw m'n geheugenkaart te formatteren.
Zijn er verder nog opties?
[edit]
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar mijn telefoon doet het weer!!
[ Voor 7% gewijzigd door brrrt op 30-01-2012 20:41 . Reden: Jeej! M'n telefoon doet 't weer! ]
Op zich niet zo speciaal maar sinds versie 2.4 gebruikt mildwild de zogenaamde Euroskank nightlies, dit is CM 7.2 blijkbaar... allemaal goed maar moet zeggen dat het echt supersnel gaat, m'n Desire heeft nog nooit zo smooth gedraaid vind ik. Heb Oxygen altijd wel leuk gevonden maar er waren toch zo een paar opties van CM7 die ik miste.
Dit loopt als een trein, telkens als je denkt dat het niet sneller kan...is er toch nog een ROM die weer sneller gaat.
Lijkt wel op een Iphone 4 qua "smoothness".
Zeker aan te raden.
Ook qua battery life zit het goed, gaat weer een tikkeltje langer mee.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287
Uiteraard wel op eigen risico ;p
Verwijderd
Ik heb mij ook afgevraagd of ik het wel goed geïnstalleerd had, maar na een zoektocht op XDA het volgende gedaan:brrrt schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:03:
Bij mij staat er:
011 app -> /system/sd/app
011 app-private -> /system/sd/ass-private
Dit ziet er dus goed uit.
Ik heb overigens m'n sd kaart geformat (had 't ergens gelezen) en opnieuw de EXT3 partitie aangemaakt (1GB, swap 0MB), maar dit mocht ook niet baten. Krijg nog steeds a2sd: not found
su
a2sd install
dan gaat de telefoon rebooten, na de reboot in terminal emulator
su
a2sd cachesd
daarna rebooten in recovery menu, hierin wipe cache EN wipe dalvik cache
hopelijk is dit voor jou de oplossing
Heb je de CM hboot gehouden? En geen rare bugs gevonden?Nick87 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:32:
Mildwild heeft ook een CM versie zoals jullie misschien weten.
Op zich niet zo speciaal maar sinds versie 2.4 gebruikt mildwild de zogenaamde Euroskank nightlies, dit is CM 7.2 blijkbaar... allemaal goed maar moet zeggen dat het echt supersnel gaat, m'n Desire heeft nog nooit zo smooth gedraaid vind ik. Heb Oxygen altijd wel leuk gevonden maar er waren toch zo een paar opties van CM7 die ik miste.
Dit loopt als een trein, telkens als je denkt dat het niet sneller kan...is er toch nog een ROM die weer sneller gaat.
Zeker aan te raden.
Verwijderd
Er is namelijk een nieuwe beta rom uit van ICS for desire 0.3.7 (de 0.3.6. bevalt goed tot nu toe)
Bestaat er zoiets als een update functie in het recovery menu (clockworkmod) of is het beter om alle stappen weer van voren af aan te doen: dus een nandroid + titanium + sd kaart backup maken, een full wipe en dan pas een nieuwe rom flashen. Of hoef ik minder handelingen te doen. Het is pas de eerste keer dat ik een andere/geupdate rom erop wil zetten.
Zit nu op stock hboot, omdat ik de ICS roms wou uitproberen ben ik van CM7R2 hboot naar stock gegaan.Eddos schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:12:
[...]
Heb je de CM hboot gehouden? En geen rare bugs gevonden?
Zie niet in waarom het met de CM hboot niet zou werken.
De ICS builds zijn leuk maar waren me toch net iets te traag, zal nog wel even duren voor die volledig stable en smooth zijn.
Geen bugs gevonden tot nu toe.
Enigste nadeel is dat S2ext niet lijkt te werken (ligt waarschijnlijk aan het feit dat het CM7.2 is) zodat ik m'n dalvik cache niet naar de sd-ext kan verplaatsen. A2SD staat er wel automatisch op dus na m'n apps te verplaatsen naar de sd heb ik nog 45mb over, op zich geen probleem dus.
Hey Chaos. Aan de reacties te zien blijft deze kernal nog hangen bij boot?iChaos schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:45:
Pff, en na zoveel tijd eindelijk de 3.0.8 kernel afStaat op XDA. Nog niet getest overigens, heb even geen beschikking over een Desire, dus ik wacht op resultaten
Uiteraard wel op eigen risico ;p
Jij bent dus ook maker van de Supreme ROM?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1455938
Ik ben ook actief in dat topic. Ik draai nu je Supreme 1.2 ROM en deze is echt fantastisch. Na flashen heb ik de Data2SD gedownload en geflashed en heb nu enorm veel ruimte. Je ROM is verder erg smooth, well done!
Nu direct de vraag, is de bovenstaande kernel, waar je nu mee bezig bent, ook geschikt voor deze Supreme ROM? Zo ja, dan hoop ik dat je die 3.0.8 kernel z.s.m. stable krijgt, dan ga ik hem zeker proberen.
Succes verder met de Supreme ROM! Ik wacht graag weer op een intressante update
Nog een vraag. Welke kernal is het best voor je batterij voor de Supreme 1.2 ROM? Is dat de degene die in de ROM zit of 1 van de kernals die in je Supreme Tweaks app zit? Ik heb altijd voorkeur voor een kernal die het beste met de batterij kan omgaan. Hoor het graag.
[ Voor 11% gewijzigd door Sleehond op 31-01-2012 11:46 ]
Deze loopt inderdaad erg lekker smooth. Heb 'm ook al eens aan de tand gevoeld. Ik merk overigens niet veel verschil tov bijv Mildwild Oxygen 2.95 (gestripte versie icm Oxygen hboot). Wel erg veel (CM) instellingen natuurlijk, leuk persoonlijk te maken. Ikzelf heb echter al deze instellingen niet echt nodig, dus ben terug bij reguliere versie 2.9.5.Nick87 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:32:
Mildwild heeft ook een CM versie zoals jullie misschien weten.
Zeker aan te raden.
Maar ik blijf toch telkens de Sense missen, zeker de nieuwe Sense 3.5 heeft wel leuke widgets. En ook kleine details, een e-mail widget voor Exchange Activesync accounts dat het aantal ongelezen berichten toont bestaat gewoon alleen op Sense (onbegrijpelijk!)
De kernel had wat problemen met allerlei header files die niet goed inbegrepen werden, en een nieuwe kernelversie die niks afwist van een HTC Desire (d.w.z.: hij wist dat hij voor de QSD8250 moest bouwen, maar niet dat er het een en ander ingesteld moet worden voor de Desire). Die problemen zijn gefixt, en verder had ik een probleem met interrupts die niet goed afgehandeld werden, en dat probleem heb ik zojuist opgelost. Ik laat hem zometeen recompilen, en over een half uur zou er een nieuwe testversie online moeten staan.Sleehond schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:44:
[...]
Hey Chaos. Aan de reacties te zien blijft deze kernal nog hangen bij boot?
Jij bent dus ook maker van de Supreme ROM?
Ik ben ook actief in dat topic. Ik draai nu je Supreme 1.2 ROM en deze is echt fantastisch. Na flashen heb ik de Data2SD gedownload en geflashed en heb nu enorm veel ruimte. Je ROM is verder erg smooth, well done!
Nu direct de vraag, is de bovenstaande kernel, waar je nu mee bezig bent, ook geschikt voor deze Supreme ROM? Zo ja, dan hoop ik dat je die 3.0.8 kernel z.s.m. stable krijgt, dan ga ik hem zeker proberen.
Succes verder met de Supreme ROM! Ik wacht graag weer op een intressante update
Nog een vraag. Welke kernal is het best voor je batterij voor de Supreme 1.2 ROM? Is dat de degene die in de ROM zit of 1 van de kernals die in je Supreme Tweaks app zit? Ik heb altijd voorkeur voor een kernal die het beste met de batterij kan omgaan. Hoor het graag.
En over de zuinigste kernel: ikzelf gebruikte Portatile, en ik heb heel even Tiamat gedraaid, waarbij de periode van testen wel iets te kort was om iets te kunnen zeggen over de batterij, maar die veroorzaakte problemen met het WiFi-netwerk bij ons op school (d.w.z.: het doodnormale netwerk wat altijd werkt kan ik ineens van 1 meter afstand niet meer vinden). ManU Kernel heb ik nog niet geprobeerd, maar over het algemeen wordt die wel gepromoot als een zuinige kernel, dus die zou je nog kunnen proberen.
Overigens is het terugstappen naar Portatile kernel even een gedoe, want de ZIP daarvan bevat de WiFi module van de kernel niet. Als je Portatile hebt draaien en er een andere kernel overheen zet, geeft die nieuwe kernel zijn WiFi driver mee, maar als je Portatile installeert vanaf de speciale ZIP zet die er zijn eigen driver niet neer. Bij het los flashen van Portatile over een andere kernel werkt WiFi dus niet. Als je dan naar Instellingen > Draadloos en Netwerken gaat, en WiFi kiest, krijg je de melding Fout. Let hier dus even mee op. Je kan wel een backup maken van je /system partitie, en deze terugzetten als je terug wil naar de Portatile kernel (een backup van alles is niet aan te raden in een Data2SD opstelling, want in mijn geval leidde het tot vele FCs).
Zolang je een upgrade doet van dezelfde ROM kun je deze direct flashen zoals je de eerste keer een ROM ook installeert via recovery. Dus via 'Flash zip from sdcard'. Een wipe hoef je in de regel niet te doen. Als hij na de flash niet wil starten kun je de chace en devils cache leegmaken en nogmaals starten.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:28:
Wat kan ik het beste doen als ik een ROM wil updaten?
Er is namelijk een nieuwe beta rom uit van ICS for desire 0.3.7 (de 0.3.6. bevalt goed tot nu toe)
Bestaat er zoiets als een update functie in het recovery menu (clockworkmod) of is het beter om alle stappen weer van voren af aan te doen: dus een nandroid + titanium + sd kaart backup maken, een full wipe en dan pas een nieuwe rom flashen. Of hoef ik minder handelingen te doen. Het is pas de eerste keer dat ik een andere/geupdate rom erop wil zetten.
Maak wel even een Nandroid backup voor je dit doet dan kun je altijd terug.
echter zegt iedereen dat de batterijduur sterk verbeterd is, wat is jullie batterijduur dan? Ik kom namelijk niet verder dan 1 dag, sterker nog, in de ochtend vol van de lader en dan is ie om 5 uur in de avond alweer helemaal leeg! Ook staat hele tijd het SYNC teken in beeld?
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Maar volgens mij lag het aan facebook, bij bleef namelijk maar die livefeed syncen. Maar waarom weet ik niet?
[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 01-02-2012 14:13 ]
staat iets in de FAQ van runnymede hierover..Johantjuuh schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:24:
daar zat ik inderdaad te kijken, leek allemaal normaal (geen fouten ofso)..
Maar volgens mij lag het aan facebook, bij bleef namelijk maar die livefeed syncen. Maar waarom weet ik niet?
momenteel staat mildwild op m'n desire en ik mis sense.
Maar welke rom ik ook probeer ze lopen retetraag of geven andere problemen. Voor runnymede schijn je 4ext nodig te hebben, maar ik krijg op één of andere manier geen s-off (zowel via usb niet als de nieuwe manier met betakey) Dus dacht ik gewoon even helemaal terug te gaan met de failsafe....? RUU-rom
nou ook niet meer hoor...
ik blijf melding 140 houden, htc sync kan geen toestel vinden (computer ziet hem wel en zegt gewoon "my HTC" bij app. beheer.
ik heb ondertussen nog even mijn sd-card geformat en cool3d acesV6 eropgezet, maar veel te traag en errors. Deze heeft wel vlgs mij mijn Hboot veranderd er staat nu "Bravo PVT3 SHIP S-ON"
kan iemand mij svp verder helpen, bijv. naar volledige stock (of stock gingerbread)
hieronder nog de meldingen van RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed
(p.s. ook de niet signed geprobeerd)

www.casarodriguillo.com
Heb je wel de juiste bootloader gebruikt.
Check even pag 1 en dan Terug naar de officiële HTC ROM
Stap 1 dan krijg je weer de standaard Bootloader probeer dat eens.
Check ook de RUU die je gebruikt. Je kunt namelijk niet een lagere versie van Android gebruiken dan die je op je Telefoon als staat.
Probeer anders de orignele 2.3 upgrade eens van HTC
http://htcdev.com/devcenter/downloads
Dalvik op SD = meer ruimte voor apps, maar iets trager (mogelijk meer lag)RiesB71 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:18:
Ik ga SGBS flashen, nu staat daar ook een dalvik_to_sd_ext.zip bij. Kan nergens vinden of die ook nodig is en wanneer wel of wanneer niet. Iemand evaring met SGBS met of zonder dat script?
Dalvik intern laten = minder ruimte voor apps, sneller
Je Dalvik-cache gaat erg veel aangesproken worden dus intern is de voorkeur.
Ik had de OXYGEN HBoot versie, dan heb je sowieso al meer veel /data-ruimte op intern. Daarmee kon ik behoorlijk wat apps en games installeren en dan zat ik nogsteeds meer dan 100MB vrije ruimte. Als je bij de Stock blijft dan kan je toch beter naar SD zetten om alsnog niet met ruimtetekort te zitten
Ja, mocht helaas niet baten, hij geeft enkel even de melding "checking PB99IMG.img" weer en gaat dan door naar gewoon Hboot zonder vraag over uitvoeren.janvanduschoten schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:33:
Heb je deze volgorde uit de topicstart al geprobeerd?
De officiele RUU, doen het allemaal niet.
Maar.....
Dus ik ben terug naar goed old stock sense.
En ik ga eens kijken welke apps ik echt allemaal nodig heb, en of dat past.
De belangrijkste rede om te rooten en andere rom is ruimtegebrek.
Bedankt !
www.casarodriguillo.com
MildWild CM versie
AN-Droid (GB-Sense)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426339
Supreme Desire
Denk dat deze ROM's nog wel even de moeite waard zijn om toe te voegen aan de openingspost. Overigens heeft AN-Droid vandaag weer een update gekregen naar 2.1.0. Schijnt nog weer sneller te zijn. Heb zelf deze ROM eens geprobeerd. Wat mij betreft de beste Sense ROM die er is. Toch ben ik zelf gevallen voor MildWild CM-2.5. Deze draait ook echt heerlijk. Samen met de ManU 2.1 kernal (HAVS-AXI-CFS) haal ik ook echt goede batterij prestaties. Althans, de telefoon gaat gewoon de hele dag door mee met redelijk gebruik. Dat lukt lang niet alle ROM's.
Gisteravond getracht MW CM2.5 te installeren, maar iedere keer doet de Home-button het niet...ik krijg ook geen lockscreen (CM settings geven aan dat er wel een lockscreen actief is). Ik heb diverse Hboots geprobeerd...Stock, CM7r2, OxygenR2. Iedere keer een volledige wipe gedaan, incl sd-ext. Home-button blijft het vertikken...heel erg vreemd. Heb er wel over gelezen in het xda draadje...oplossing zou zijn een re-boot van telefoon. Uiteraard heb ik dat ook iedere keer gedaan, maar helaas geen resultaat. Toen heb ik het voorlopig maar opgegeven en ben terug naar MW 2.9.5.Sleehond schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:27:
...
Toch ben ik zelf gevallen voor MildWild CM-2.5. Deze draait ook echt heerlijk. Samen met de ManU 2.1 kernal (HAVS-AXI-CFS) haal ik ook echt goede batterij prestaties. Althans, de telefoon gaat gewoon de hele dag door mee met redelijk gebruik. Dat lukt lang niet alle ROM's.
Iemand toevallig nog ideeën?
Ik had hetzelfde probleem met CM2.5 wat betreft het lockscreen en de home-button. Na diverse wipes ook niet op kunnen lossen. Misschien bug in de software?dafmay schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:41:
[...]
Gisteravond getracht MW CM2.5 te installeren, maar iedere keer doet de Home-button het niet...ik krijg ook geen lockscreen (CM settings geven aan dat er wel een lockscreen actief is). Ik heb diverse Hboots geprobeerd...Stock, CM7r2, OxygenR2. Iedere keer een volledige wipe gedaan, incl sd-ext. Home-button blijft het vertikken...heel erg vreemd. Heb er wel over gelezen in het xda draadje...oplossing zou zijn een re-boot van telefoon. Uiteraard heb ik dat ook iedere keer gedaan, maar helaas geen resultaat. Toen heb ik het voorlopig maar opgegeven en ben terug naar MW 2.9.5.
Iemand toevallig nog ideeën?
Wacht zelf nog even weer op de nieuwe MildWild V 3.0

annebaabjan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:59:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met CM2.5 wat betreft het lockscreen en de home-button. Na diverse wipes ook niet op kunnen lossen. Misschien bug in de software?
Wacht zelf nog even weer op de nieuwe MildWild V 3.0
Kan achteraf als ik zo het (dalvik_to_sd_ext.zip) script bekijk. AN-Droid gebruikt wel een lagere versie Sense, dus je levert wel iets in functionaliteit in, verder prima ROM.RiesB71 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:45:
WOW SGBS is wel lekker snel, na GingerBurst en AcesMOD007 is dit een genot! Nu alleen hopen dat ik genoeg ruimte over houd voor apps. Anders moet ik mss toch dat Dalvik to SD script flashen, kan dat ook nog achteraf? Of anders is de nieuwe AN-Droid nog een alternatief als ik de vorige posts zo lees.
Ik haal met MIUI-au ook altijd wel een uurtje of 30-40 aan batterijduurSleehond schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:27:
Misschien handig om de volgende ROM's even in de openingspost op te nemen, aangezien ze nu ook behoorlijk populair zijn en actief gebruikt worden:
MildWild CM versie
AN-Droid (GB-Sense)
Supreme Desire
Denk dat deze ROM's nog wel even de moeite waard zijn om toe te voegen aan de openingspost. Overigens heeft AN-Droid vandaag weer een update gekregen naar 2.1.0. Schijnt nog weer sneller te zijn. Heb zelf deze ROM eens geprobeerd. Wat mij betreft de beste Sense ROM die er is. Toch ben ik zelf gevallen voor MildWild CM-2.5. Deze draait ook echt heerlijk. Samen met de ManU 2.1 kernal (HAVS-AXI-CFS) haal ik ook echt goede batterij prestaties. Althans, de telefoon gaat gewoon de hele dag door mee met redelijk gebruik. Dat lukt lang niet alle ROM's.
Met hoeveel schermtijd halen jullie dat?dbzfan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:11:
[...]
Ik haal met MIUI-au ook altijd wel een uurtje of 30-40 aan batterijduur
Ik haal met CM 7.1 (+toggle 2g/3g) ongeveer 4 ~ 4,5 uur schermtijd op een batterijlading.
[ Voor 15% gewijzigd door Xiled op 02-02-2012 12:23 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Ik zag m staan en lees net ook een bericht in het XDA thread dat mildwild stopt met updaten van de V-versies... Too bad!dafmay schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:53:
[...]
Ondertussen is CM v2.6 uit. Ga 'm eens proberen...hopelijk de oplossing voor ontbrekende Home-button.
Sjips...net de nieuwe CM 2.6 getracht te flashen...die bleef hangen bij 1e boot. Ik dacht heeft wellicht te maken met mijn Hboot (Oxygenr2), dus PB99IMG bestand voor CM7r2 in root van sd kaart gezet en via bootloader menu deze hboot geflashed. Rom boot nog steeds niet, dus dacht dan maar de stock hboot flashen. Maar nu zit 4ext recovery vast in een boot-loop. Die met melding "kan log niet vinden...enz". Op werk geen kabel bij, dus kan helaas niet via de pc de hboot aanpassen. Geen ramp, moet maar even wachten tot ik weer thuis benannebaabjan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:22:
[...]
Ik zag m staan en lees net ook een bericht in het XDA thread dat mildwild stopt met updaten van de V-versies... Too bad!
Zie op xda dat meer gebruikers met niet-stock hboot de nieuwe versie niet kunnen gebruiken...
Edit : ruimte genoeg op system, want ik gebruik een gestripte versie van de rom.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 02-02-2012 14:23 ]
Ik gebruik nu ook "niet touch" versie van 4EXT, de touch versie gaat steeds stuk als ik de Hboot wijzig.
Ja naar het schijnt loopt de CM versie bij de een wel goed, en een ander heeft merkwaardige issues op z'n telefoon. Geen ramp...de reguliere versie van MW loopt al als een zonnetjejanvanduschoten schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:28:
Ik heb net een uurtje voordat versie 2.6 uitkwam de 2.5 geflashed, schone installatie (behalve de ext3 partitie) en hij loopt als een zonnetje. Ook geen lockscreen problemen en de home button werkt ook zoals het hoort. Wel even de CM7 v2 Hboot erop gezet.
Ik gebruik nu ook "niet touch" versie van 4EXT, de touch versie gaat steeds stuk als ik de Hboot wijzig.
Ik gebruik overigens ook de "niet-touch" versie van 4Ext...
Klopt heb m nu wel weer aan de praat gekregen, vreemd vreemd! Full wipe etc allemaal gedaan en apps gerestored met Titanium. Het restoren van apps kan verder geen kwaad op functionalisme en stabiliteit van de rom toch?dafmay schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Ja naar het schijnt loopt de CM versie bij de een wel goed, en een ander heeft merkwaardige issues op z'n telefoon. Geen ramp...de reguliere versie van MW loopt al als een zonnetje
Ik gebruik overigens ook de "niet-touch" versie van 4Ext...
Ga je apps restoren dan bestaat de mogelijkheid dat je FC's gaat krijgen of een ROM die na een reboot in een bootloop terecht komt. Niet doen dus, alleen de data restoren.
Dus enkel data restoren en de apps download je handmatig eerst uit de markt op die wijze?janvanduschoten schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:40:
Als ik een andere ROM neem wipe ik nooit mijn ext3 partitie, de rest wel. Na het flashen apps2sd flashen (indien nog niet aanwezig) / A2E app gebruiken en al mijn apps zijn weer allemaal aanwezig. Met Titanium restore ik ALLEEN DE DATA van niet-systeem-apps, van de systeem apps blijf ik af. Geen centje pijn en je toestel is in no time weer klaar.
Ga je apps restoren dan bestaat de mogelijkheid dat je FC's gaat krijgen of een ROM die na een reboot in een bootloop terecht komt. Niet doen dus, alleen de data restoren.
Rail Away!
Misschien een idee voor de openingspost om je stappen daar te vermelden. Altijd handig om te weten hoe je snel even een andere ROM kunt testen.janvanduschoten schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:40:
Als ik een andere ROM neem wipe ik nooit mijn ext3 partitie, de rest wel. Na het flashen apps2sd flashen (indien nog niet aanwezig) / A2E app gebruiken en al mijn apps zijn weer allemaal aanwezig. Met Titanium restore ik ALLEEN DE DATA van niet-systeem-apps, van de systeem apps blijf ik af. Geen centje pijn en je toestel is in no time weer klaar.
annebaabjan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:56:
[...]
Dus enkel data restoren en de apps download je handmatig eerst uit de markt op die wijze?
Ik download dus niets want al mijn apps zijn er nog. Als je gebruik maakt van apps2sd dan staan de apps op je ext3 partitie. Als je die dan niet wiped, dan heb je ze gewoon nog na het flashen. Je hebt dus een splinternieuwe ROM met direct al je apps al geïnstalleerdjanvanduschoten schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:40:
Als ik een andere ROM neem wipe ik nooit mijn ext3 partitie, de rest wel. Na het flashen apps2sd flashen (indien nog niet aanwezig) / A2E app gebruiken en al mijn apps zijn weer allemaal aanwezig. *knip*
Bij mij werkt het probleemloos, als dat bij anderen ook zo is kan ik het er uiteraard wel in vermeldenMikeOO schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:04:
[...]
Misschien een idee voor de openingspost om je stappen daar te vermelden. Altijd handig om te weten hoe je snel even een andere ROM kunt testen.
[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 03-02-2012 08:16 ]
Market koppeling gaat ook goed? Zodat je weer app-updates kan binnenhalen e.d.janvanduschoten schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:15:
Je hebt dus een splinternieuwe ROM met direct al je apps al geïnstalleerd(zodra apps2sd werkt, sommige ROM's hebben het standaard, bij andere ROM's moet je een apps2sd script flashen/installeren)
[...]
Bij mij werkt het probleemloos, als dat bij anderen ook zo is kan ik het er uiteraard wel in vermelden
Ik ga het van het weekend eens proberen. Ga naar laatste versie AN-Droid want deze ROM bevalt nu goed
Ik doe dit ook (bijna) altijd...werkt inderdaad prima.janvanduschoten schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:15:
[...]
[...]
Ik download dus niets want al mijn apps zijn er nog. Als je gebruik maakt van apps2sd dan staan de apps op je ext3 partitie. Als je die dan niet wiped, dan heb je ze gewoon nog na het flashen. Je hebt dus een splinternieuwe ROM met direct al je apps al geïnstalleerd(zodra apps2sd werkt, sommige ROM's hebben het standaard, bij andere ROM's moet je een apps2sd script flashen/installeren)
[...]
Bij mij werkt het probleemloos, als dat bij anderen ook zo is kan ik het er uiteraard wel in vermelden
Market koppelingen gaan ook goed. Soms moet ik ff de het market cache wissen en dan verschijnen ze, soms verschijnen ze direct al.Maranello schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:36:
[...]
Market koppeling gaat ook goed? Zodat je weer app-updates kan binnenhalen e.d.
Ik ga het van het weekend eens proberen. Ga naar laatste versie AN-Droid want deze ROM bevalt nu goed
Die supreme rom trok mijn aandacht ook al.Sleehond schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:27:
Misschien handig om de volgende ROM's even in de openingspost op te nemen, aangezien ze nu ook behoorlijk populair zijn en actief gebruikt worden:
MildWild CM versie
AN-Droid (GB-Sense)
Supreme Desire
Is die HW accerelation nog steeds volgens die "dirty hack" mode?V1.2:
-UI rendered by GPU
-More efficient powersaving when screen is locked
-Scrolling should be smoother
-Performance Tuning enabled
-HW Acceleration gets forced a bit more often when it's possible, so it should be more efficient with the battery
-Optimized Video Streaming, should be smoother now
-Image quality set higher (JPEGs should have maximum quality now, but to make your wallpaper crystal clear, use an app such as JustPictures to set your wallpaper)
-Removed wallpapers from the launcher (saving 13MB), they're extracted to SD-card/Wallpapers/ now.
-Removed all ringtones except the default one, all others are moved to SD-card/Ringtones/ now.
-ROM should fit in Oxygen r2 HBOOT now (not tested though)(this means this ROM supports every HBOOT out there now)
-Replaced fonts with ICS ones (except the lockscreen clock, it's kept to Psuedo Helvetica)
-Changed bootanimation
En heeft alles een degelijke positieve invloed op het batterij verbruik?
Ik draai nu Mildwild 2.9. Leuk hoor, iedereen is zo positief over deze rom, idem over CM7 enz. Ja ik snap ook wel dat het allemaal heel snel draait maar dat is ook niet zo vreemd als de rom zo kaal is als een worst.
Er zit helemaal niks boeiends in, ik heb liever een uitgebreide rom met de handige sense truckjes dan een kale rom waarbij in sense dingen moet aanvullen met andere apps die het altijd net niet zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-02-2012 09:59 ]
Tja...zo heeft iedereen zijn/haar voorkeur. Mildwild is overigens gewoon op Oxygen 2.3.2 gebaseerd...en ja inderdaad dat is "kaal" vergeleken met Sense roms. Ik mis he-le-maal niets! Mooi toch...voor ieder wat wilskoekoek2003nl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:56:
...
Ik draai nu Mildwild 2.9. Leuk hoor, iedereen is zo positief over deze rom, idem over CM7 enz. Ja ik snap ook wel dat het allemaal heel snel draait maar dat is ook niet zo vreemd als de rom zo kaal is als een worst.
Er zit helemaal niks boeiends in, ik heb liever een uitgebreide rom met de handige sense truckjes dan een kale rom waarbij in sense dingen moet aanvullen met andere apps die het altijd net niet zijn.
Los daarvan ben ik voor Supreme Desire ook bezig met een betere integratie van de USB Host Mode functionaliteit, dus dat vind ik ook wel weer een pluspunt aan AOSP
Hoe krijg ik een nederlandse spellingscorrectie aan de praat?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Als je je telefoon gaat tweaken verwachten we het een en ander aan eigen initiatief.Mdehoog schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:53:
Ik heb nu op mn desire de 0.3.9 beta ICS draaien, met stock rom. Werkt allemaal prima! Echter toch 1 ding wat ik eigenlijk wel mis.
Hoe krijg ik een nederlandse spellingscorrectie aan de praat?
Ik weet niet of er in de gapps.zip ook de woordenboeken zitten, anders flash ik die er overheen. Ga t wel even uitzoeken!
Deze geinstalleerd en nu werkt het.
[ Voor 14% gewijzigd door Kypo op 04-02-2012 17:12 ]
Verwijderd
Dan moet je een hybrid 2.1+3.0 nemen. Dat is gewoon de maximum wat de Desire aankan. Ofwel Insertcoin ofwel AlexV zijn hybridversie. Die van AlexV heeft wel wat meer lag dan de insertcoin mijn inziens maar hij is bezig met 1.8 en dat zou sneller en beter moeten zijn.koekoek2003nl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:56:
[...]
Die supreme rom trok mijn aandacht ook al.
[...]
Is die HW accerelation nog steeds volgens die "dirty hack" mode?
V6 Supercharger tegen.
Ik hoor positieve dingen, maar ook reacties die dit bestempelen als pure onzin. Wie heeft hier ervaring mee?
Verwijderd
Hoewel ik het uiterlijk (Sense e.d.) gewoon wel mooi vind en tevreden mee zou zijn; zijn er een aantal problemen mee:
- Lag, soms met internetten, of foto albums of andere dingen.
- Spontaan uitvallen; bijna elke dag wel een keer. Meestal als ik ziet te internetten valt ie spontaan uit.
Ligt dit aan de ROM of is dit een hardware fout? Bijvoorbeeld moederbord.
Als het het eerste is dan moet ik maar op zoek naar een nieuwe ROM en even kijken hoe ik het beste kan overstappen (qua back-up en installeren van ROM e.d.; al vaker gezegd in dit topic hoe dat te doen maar dat moet ik dus terug lezen
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Ligt aan de ROM. Sense 3.5 is gewoon te zwaar voor de Desire. Wel erg mooie candy eye maar als ie niet trekt, dan trekt ie ook niet... Sense 3.5 is meer bedoelt voor de Sensation XL geloof ik?Piet91 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:57:
Ik draai momenteel Runnymede AIO V3.0.4.
Hoewel ik het uiterlijk (Sense e.d.) gewoon wel mooi vind en tevreden mee zou zijn; zijn er een aantal problemen mee:
- Lag, soms met internetten, of foto albums of andere dingen.
- Spontaan uitvallen; bijna elke dag wel een keer. Meestal als ik ziet te internetten valt ie spontaan uit.
Ligt dit aan de ROM of is dit een hardware fout? Bijvoorbeeld moederbord.
Als het het eerste is dan moet ik maar op zoek naar een nieuwe ROM en even kijken hoe ik het beste kan overstappen (qua back-up en installeren van ROM e.d.; al vaker gezegd in dit topic hoe dat te doen maar dat moet ik dus terug lezen)
Om ff een medetweaker te citeren: "Ja ik snap ook wel dat het allemaal heel snel draait maar dat is ook niet zo vreemd als de rom zo kaal is als een worst. " Ik ga zijn naam niet noemen maar het begint met een k en eindigt op oekoek2003nl en ik geef hem groot gelijk.jelmervos schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:59:
Ik gebruik nog steeds Oxygen, en ervaar totaal geen lag.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 16:11 ]
jelmervos schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:59:
Ik gebruik nog steeds Oxygen, en ervaar totaal geen lag.
Hier ook medestander vwb Oxygen (Mildwild CM 2.7). Al dat gezeur dat zo'n rom niets voorstelt omdat ie zo 'kaal' zou zijn...nee, je moet lekker een bloated Sense rom gebruiken met onzinnige eyecandy en waardoor je telefoon super-sloom wordt en de batterij binnen no-time leeg...ja lekker zinvol hoorVerwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:08:
[...]Om ff een medetweaker te citeren: "Ja ik snap ook wel dat het allemaal heel snel draait maar dat is ook niet zo vreemd als de rom zo kaal is als een worst. " Ik ga zijn naam niet noemen maar het begint met een k en eindigt op oekoek2003nl en ik geef hem groot gelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 05-02-2012 16:45 ]
Verwijderd
Geen idee waarom je nu zo ontzettend verzuurd schrijft, waarschijnlijk ben je diep gekrenkt dat ik en sommige anderen niet zo enthousiast zijn over jullie rom. Ik vind MildWild best leuke ROMs hebben ja, en candyeye is redelijk aanwezig maar hij is en blijft hoe dan ook kaal. Dat kan een zegen zijn voor men die vrijheid wilt mbt indeling van je toestel.dafmay schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:42:
[...]
[...]
Hier ook medestander vwb Oxygen (Mildwild CM 2.7). Al dat gezeur dat zo'n rom niets voorstelt omdat ie zo 'kaal' zou zijn...nee, je moet lekker een bloated Sense rom gebruiken met onzinnige eyecandy en waardoor je telefoon super-sloom wordt en de batterij binnen no-time leeg...ja lekker zinvol hoorIk zeg, laat iedereen lekker zelf bepalen wat ie fijn vindt...daar heb je juist custom roms voor!
Jij bent tevreden, prima, ik en anderen bepalen helemaal niet voor jullie welke rom jullie moeten gebruiken. Ik heb wel de grens aangegeven wat de Desire maximaal aankan mbt sense maar iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wilt.
Verder vind jij sense onzinnig, en beweer je dat de toestel supersloom wordt, en de battery in notime leegraakt. Je overdrijft nu echt enorm. Ik vind je hele post onzinnig omdat ik nu het gevoel krijg niet in de pas te lopen en mee te moeten jubelen over je geweldige supersnelle superzuinige nietonzinnige ROMmetje.
Nou prima, MIldWild is de best!! Ik wil erbij horen!! Groepsknuffel? Laten we alle Sense gebruikers natrappen voor hun idiotery. Stomme stommeriken dat het zijn. Een ban zouden ze moeten krijgen, lifetime desnoods als ze niet snel overstappen op MildWild. Gaat goed komen!
Verzoek aan iedereen: Vanaf nu aan alleen maar over MildWild posten! En waag het niet om niet al te positief te posten want we zullen je vinden...
...over zuur gesproken. Maar het was wel even leuk om te lezen, ik heb flink zitten "gniffelen"Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:02:
[...]
Geen idee waarom je nu zo ontzettend verzuurd schrijft, waarschijnlijk ben je diep gekrenkt dat ik en sommige anderen niet zo enthousiast zijn over jullie rom. Ik vind MildWild best leuke ROMs hebben ja, en candyeye is redelijk aanwezig maar hij is en blijft hoe dan ook kaal. Dat kan een zegen zijn voor men die vrijheid wilt mbt indeling van je toestel.
....blahblahblah
[ Voor 52% gewijzigd door dafmay op 05-02-2012 17:28 ]
Goede idee, helaas waren de downloads van AlexV verwijdert of verkeerd geupload. Ik zag dat hij ze vanavond opnieuw zou gaan uploaden.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:46:
[...]
Dan moet je een hybrid 2.1+3.0 nemen. Dat is gewoon de maximum wat de Desire aankan. Ofwel Insertcoin ofwel AlexV zijn hybridversie. Die van AlexV heeft wel wat meer lag dan de insertcoin mijn inziens maar hij is bezig met 1.8 en dat zou sneller en beter moeten zijn.
tot die tijd installeer ik Runnymede AIO V6.0.1 Special Edition even om te kijken hoe dat draait. Als ik daar weer zat van ben ga ik zeker die van AlexV even bekijken, zag er goed uit.
Voor een class2 kaartje kan je dan het beste A2SD+ nemen ipv INT2SD/D2EXT? Omdat A2SD+ minder hoeft te schrijven aangezien sommige delen op het interne geheugen blijft?
Hmm, zo'n gevoel had ik al. Sense bevalt me wel erg goed. Maar heb aan de andere kant nog nooit Android zonder Sense gehad dus misschien eens zonder Sense proberen.Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:08:
Ligt aan de ROM. Sense 3.5 is gewoon te zwaar voor de Desire. Wel erg mooie candy eye maar als ie niet trekt, dan trekt ie ook niet... Sense 3.5 is meer bedoelt voor de Sensation XL geloof ik?
Dus dan zou ik eens de beste ROM's moeten zoeken mét en zonder Sense.
Maar daarvoor moet ik eerst eens goed inlezen hoe het beste over te stappen naar andere ROM i.v.m. backup van sms/instellen e.d. aangezien dat bij mij de eerste keer verkeerd is gegaan hoewel ik wel back-ups had gemaakt.
Verwijderd
Je kan in de tussentijd insertcoin gebruiken? Runnymede AiO heb ik onlangs ff geprobeerd maar ik had hem na 5 min alweer verwijderd want ik kreeg weer van die zwarte schermen te zien bij whatsapp.koekoek2003nl schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:06:
[...]
Goede idee, helaas waren de downloads van AlexV verwijdert of verkeerd geupload. Ik zag dat hij ze vanavond opnieuw zou gaan uploaden.
tot die tijd installeer ik Runnymede AIO V6.0.1 Special Edition even om te kijken hoe dat draait. Als ik daar weer zat van ben ga ik zeker die van AlexV even bekijken, zag er goed uit.
Voor een class2 kaartje kan je dan het beste A2SD+ nemen ipv INT2SD/D2EXT? Omdat A2SD+ minder hoeft te schrijven aangezien sommige delen op het interne geheugen blijft?
Ik zie trouwens wel vaker dat de startpost op XDA onoverzichtelijk is, gelukkig zijn al die grote overdreven letters weer genormaliseerd. Ik zie het tenminste nergens meer...
Wat betreft AS2D en aanverwande opslagmethodes, ik heb er geen kaas van gegeten. Ik kan daar dus geen antwoord opgeven, het is voor mij allemaal 1 pot nat.
MildWild V-3.0 with Xperia Arc Launcher
MildWild V-3.0 with ADW Launcher
MildWild V-3.0 with Launcher2
Ik heb v3.0 inmiddels getest, maar zie geen direkte verbetering tov v2.9.5. Terug naar de oude versie...appies schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:35:
Mildwild heeft een nieuwe editie uitgebracht! Ik ga het even bekijken, nu met Launcher keuze...![]()
MildWild V-3.0 with Xperia Arc Launcher
MildWild V-3.0 with ADW Launcher
MildWild V-3.0 with Launcher2
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 06-02-2012 15:33 ]
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 06-02-2012 15:43 ]
Ik wil sinds ik van Sense afgestapt ben (dik 1.5 jaar geleden) niet meer terug. Sense voelt stroperig en traag aan in vergelijking met custom roms en maakt sommige dingen alleen maar omslachtig of dubbelop.Piet91 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:15:
[...]
Hmm, zo'n gevoel had ik al. Sense bevalt me wel erg goed. Maar heb aan de andere kant nog nooit Android zonder Sense gehad dus misschien eens zonder Sense proberen.
Dus dan zou ik eens de beste ROM's moeten zoeken mét en zonder Sense.
Maar daarvoor moet ik eerst eens goed inlezen hoe het beste over te stappen naar andere ROM i.v.m. backup van sms/instellen e.d. aangezien dat bij mij de eerste keer verkeerd is gegaan hoewel ik wel back-ups had gemaakt.
Verwijderd
Sense in vergelijking met custom roms? Ik weet waar je over hebt maar een nieuweling snapt er niks meer van. Customs roms hebben ook Sense hoor. Je bedoelt sense roms in vergelijking met aosp roms.Cyleo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:45:
[...]
Ik wil sinds ik van Sense afgestapt ben (dik 1.5 jaar geleden) niet meer terug. Sense voelt stroperig en traag aan in vergelijking met custom roms en maakt sommige dingen alleen maar omslachtig of dubbelop.
Heb jij het overigens over alle sense versies of over sense 3.5? Sense 1.9 is bloedsnel vergeleken met 3.5 maar erg kaal vergeleken met 3.5.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 17:24 ]
Ik deel jouw mening, voor mij ook geen Sense roms meer. Moet er wel bij vermelden dat ik data/batterij-intensieve apps zoals facebook, twitter enz niet gebruik...slechts bellen, email, whatsapp, en sms. Ik kan het dus af met een lichte rom, zoals Oxygen / Mildwild. Voordeel is wel dat zo'n type rom erg vlot en soepel loopt tov Sense roms, en batterij gaat ook een stuk langer mee. Ik heb vele 10-tallen verschillende roms en versies geprobeerd, zowel Sense als niet-Sense, dus ik heb aardig ervaring met de verschillen tussen custom roms. En iedereen zal zo zijn/haar eigen voorkeur hebben...Cyleo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:45:
[...]
Ik wil sinds ik van Sense afgestapt ben (dik 1.5 jaar geleden) niet meer terug. Sense voelt stroperig en traag aan in vergelijking met custom roms en maakt sommige dingen alleen maar omslachtig of dubbelop.
Verwijderd
Trouwens, beviel CM7 jullie niet? Is ook een aosp rom.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 17:44 ]
Verwijderd
Net zo snel als Oxygen? Ik heb Runnymede een tijdje gedraaid, en toegegeven, hij draait vrij soepel, maar soms zijn lags toch niet uitgesloten en perfect smooth als een AOSP ROM gaat er sowieso niet van komen. Daarnaast is een ROM met 100MB RAM vrij naar mijn mening best zorgelijk, maar ik ben dan ook een user die het liefst een zo licht mogelijk systeem draait. Maar misschien nog even RunnyMede proberen een deze dagen. (al had ik bij de laatste flash het probleem dat het lockscreen niet kwam, de logcat bleef haken op een probleem)Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:21:
Sense stroperig? Heb je RunnyMede al een keer geprobeerd? Die is net zo snel als Oxygen. Draait bijzonder goed. Enige nadeel is wel de hoeveelheid updates en slordigheidjes de laatste tijd. Bijna iedere dag wel een update vanwege een of andere bugfix. Maar verder erg fijne ROM.
*Chaosz-X draait momenteel MIUI.us 2.2.3, met tussendoor flashes naar Supreme Desire (nope, geen reclame), en de ICS ROMs.
Verwijderd
Ik heb al eerder aangegeven dat bij oxygen de accu toch best snel op was, en bij MildWild kreeg ik soms wazige errors, zoals dat ik mijn SDcard erin moest steken (zat erin) en bij andere roms zoals InsertCoin heb ik dat gekke gedoe dus niet.
Ik heb het inderdaad over AOSP romsVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:18:
[...]
Sense in vergelijking met custom roms? Ik weet waar je over hebt maar een nieuweling snapt er niks meer van. Customs roms hebben ook Sense hoor. Je bedoelt sense roms in vergelijking met aosp roms.
Heb jij het overigens over alle sense versies of over sense 3.5? Sense 1.9 is bloedsnel vergeleken met 3.5 maar erg kaal vergeleken met 3.5.
Qua AOSP roms heb ik alles geprobeerd, ik begon met GingerVillain, een aangepaste CyanogenMod wat echt een mooie rom is om in te stappen omdat een kale CM net wat meer tweaks nodig heeft na installatie. Uiteindelijk toch voor de real deal gegaan en CM erop gegooid. Na lovende verhalen nog een poos Oxygen gedraait, maar misde toch de CM settings.
Toen heb ik een ICS Rom geflashed en was direct verkocht. Dat draaide echt enorm soepel, maar deze roms schijnen allemaal een raar conflict te hebben met mijn radio waardoor ze minimaal 2x per dag de radio rebooten, waardoor ik dus niet bereikbaar ben omdat ik opnieuw mijn pin in moet voeren. Omdat dat natuurlijk wel zo'n beetje het idee is van een telefoon ben ik toen weer terug gegaan naar CM, maar binnenkort wil ik weer eens kijken hoe het nu staat met ICS, want dat is toch wel erg sjiek. (En dan niet die Sense bloated versie, die op de uitgelekte video traag liep. Als dat toestel echt zo uitkomt dan voor mij nooit een Sense toestel weer, want de ICS rom laat zien hoe soepel het modernste kan draaien op zulke oude hardware, terwijl die mensen bij HTC het niet voor elkaar krijgen op 2 jaar nieuwere...)
Verwijderd
Ik vond SGBS ook goed werken hoor, maar ik had het gevoel een antieke telefoon in mijn handen te hebben door de oude sense. Ik was verwend door Insertcoin mengelmoes van 2.1 en 3.0 en dan wil je gewoon niet terug naar een oud iets.Cyleo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:36:
[...]
Ik heb het inderdaad over AOSP romsAangezien al mijn custom roms AOSP zijn. Ik heb er echt honderden geprobeerd, met Sense en zonder Sense. Wat ik heel vaak in het begin met Sense roms had zoals insertcoin is dat ik deze in het begin fijn vond werken, maar op een gegeven weer traag begonnen te worden. Als ik Sense zou moeten draaien zou dat SGBS zijn, de laatste Sense rom die ik geprobeerd heb en erg tevreden over was qua snelheid, alleen was ik inmiddels Sense zat en had ik overal betere alternatieven voor.
MildWild CM7 niks voor jou?Qua AOSP roms heb ik alles geprobeerd, ik begon met GingerVillain, een aangepaste CyanogenMod wat echt een mooie rom is om in te stappen omdat een kale CM net wat meer tweaks nodig heeft na installatie. Uiteindelijk toch voor de real deal gegaan en CM erop gegooid. Na lovende verhalen nog een poos Oxygen gedraait, maar misde toch de CM settings.
Ik had dezelfde teleurstelling, tenminste als je doelt op de video van de allernieuwste HTC paradepaardje met ICS4.0 en sense erin? Er was idd veel te veel lag naar mijn zin. Het is trouwens zo dat ik reikhalzend uitkijk naar SGS3 die geen Sense heeft. De specs of althans de geruchten over de specs zijn indrukwekkend en als ze waar zijn wil ik Sense best opofferen.Toen heb ik een ICS Rom geflashed en was direct verkocht. Dat draaide echt enorm soepel, maar deze roms schijnen allemaal een raar conflict te hebben met mijn radio waardoor ze minimaal 2x per dag de radio rebooten, waardoor ik dus niet bereikbaar ben omdat ik opnieuw mijn pin in moet voeren. Omdat dat natuurlijk wel zo'n beetje het idee is van een telefoon ben ik toen weer terug gegaan naar CM, maar binnenkort wil ik weer eens kijken hoe het nu staat met ICS, want dat is toch wel erg sjiek. (En dan niet die Sense bloated versie, die op de uitgelekte video traag liep. Als dat toestel echt zo uitkomt dan voor mij nooit een Sense toestel weer, want de ICS rom laat zien hoe soepel het modernste kan draaien op zulke oude hardware, terwijl die mensen bij HTC het niet voor elkaar krijgen op 2 jaar nieuwere...)
Ik heb ICS trouwens tot op heden nog altijd niet uitgeprobeerd. Geen zin om Hboot te downgraden (heb nu CM7R2) en hij is nog altijd niet af genoeg voor dagelijks gebruik vind ik omdat de camera voor mij erg belangrijk is.
Ik ben trouwens overgestapt naar Alex-V 1.8 GingerBread HD Sense. Hij bevalt erg goed, geeft mij hetzelfde gevoel als InsertCoin destijds. Hij is iig vlot en over de accu kan ik nog niet oordelen.
Ik heb tot nu toe lovende berichten gelezen en heb ze ook uitgeprobeerd en heb er een andere mening:
-InsertCoin: Prima rom, mooi en vlot en accuzuinig maar ondertussen verouderde apps en ontwikkeling staat stil en verder leek elke nieuwere versie steeds instabieler vanaf 1.1.1 t/m 1.1.4
- Leedroid HD: Te vette lag, snap de gejubel over deze rom nog altijd niet. Dacht een poos dat het aan mij lag maar er kwam steeds meer tweakers klagen over de vette lag in deze rom.
- MildWild: Leuke rom, snel, maar kaal en leeg. Wel veel candyeye erin gefrot. Te vaak sdcardproblemen na het nemen van een foto. Over de accuverbruik ben ik ook niet heel erg te spreken. Hij doet er niet 3 dagen mee of zo.
- Oxygen: Erg kale lelijke snelle rom. Er was mijn inziens ook iets mis met de accu en sdcard problemen.
- Runnymede AiO: Schitterende rom, werkenlijk prachtig, maar de accuduur is wat minder en er is zo en nu dan een supervette lag met vooral whatsapp icm fotos. Wel elke keer steeds meer erg goed geoptimaliseerd, hij lijkt elke keer weer steeds beter, sneller en zuiniger maar hij zal de nivo van hybrid nooit halen vrees ik.
- AceSmod007: Hybrid rom, wel lag merkbaar. Verder vergelijkbaar met Alex-V GBS rom en InsertCoin.
- CM7.1: lekker veel instellingen. Maar lelijk en kaal (je moet je apps her en der vandaan halen want hij heeft weinig aan boord. Helaas zelfde sdcardproblemen zoals MildWild en Oxygen. Wel snel.
- SGBS: snel, maar voelt erg antiek aan omdat ik geen of nauwelijks verschil zie tussen de fabrieksrom en deze rom. Het is net of ik een 4 jaar oud toestel gebruik. (mijn mening dan he) maar voor dagenlijsk gebruik vast wel prima rommetje.
- Gingervillain: lelijk, snel, lekker veel instellingen maar het sprak mij verder niet aan.
- Desire HD: De naam herinner ik me niet meer maar het was iig een port van de Desire HD en dat was voor mij een superinstabiel rom. Heb hem meteen erafgeflikkerd.
- Alex-V GBS: Hybrid. Bevalt me goed maar ik heb hem net een uurtje draaien. Wel heb ik zelf meteen market 3.4.4 erop gezet plus een patch van InsertCoin waarmee ik trackpad wake+unlock kan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 23:05 ]
Nog nooit last van gehad...
Verwijderd
Allemaal rare wazige problemen waar ik met bijv Senseroms geen problemen mee heb. Overigens las ik ergens in MildWild topic dat iemand anders vroeg of er nog meer mensen waren met problemen met fotos maken en SDcard is missing/damaged/whatever. Ik ben dus niet de enige.
Oh, paar weken geleden bekeek ik een auto, wilde een foto ervan maken en toen crashte de camera-app van MildWild herhaaldelijk. Reboot, en dan deed alles het weer goed, totdat ik de camera aanzette.
Maar alles wat ik schreef is gebaseerd op eigen ervaring en mening. Als de jouwe perfect werkt, prima. Jammer dat dat niet bij mij zo is.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 23:36 ]
Verwijderd
Huh hoe hebben ze dat gedaan dan? daar was toch een speciale driver of kernel oid voor nodig?StarC schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:42:
Voor de nexus one is net een testversie uit van een ics met full hwa.. kwestie van een paar weken tot dit (ook) op de desire erg goed werkt en dan zullen er wel meer ics roms gaan komen.
AAAARG ^^$%^&&&$##E$#@ waarom zegt iedereen dat en kan ik die niet vinden? Als jij overal betere alternatieven voor hebt laat ze dan aub weten, dat is namelijk voor mij de reden dat ik bij sense blijft. omdat er geen BETERE alternatieven zijn.Cyleo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:36:
[...]
Ik heb het inderdaad over AOSP romsAangezien al mijn custom roms AOSP zijn. Ik heb er echt honderden geprobeerd, met Sense en zonder Sense. Wat ik heel vaak in het begin met Sense roms had zoals insertcoin is dat ik deze in het begin fijn vond werken, maar op een gegeven weer traag begonnen te worden. Als ik Sense zou moeten draaien zou dat SGBS zijn, de laatste Sense rom die ik geprobeerd heb en erg tevreden over was qua snelheid, alleen was ik inmiddels Sense zat en had ik overal betere alternatieven voor.
[...] maar binnenkort wil ik weer eens kijken hoe het nu staat met ICS, want dat is toch wel erg sjiek. (En dan niet die Sense bloated versie, die op de uitgelekte video traag liep. Als dat toestel echt zo uitkomt dan voor mij nooit een Sense toestel weer, want de ICS rom laat zien hoe soepel het modernste kan draaien op zulke oude hardware, terwijl die mensen bij HTC het niet voor elkaar krijgen op 2 jaar nieuwere...)
Wie wa wat welke sense versie voor ics? Voor de desire?
@ bitjesmaker je hebt wel gelijk, de Runnymede AIO 6.0.1 die ik nu draai, heeft al en toe wel wat last van lag. Gelukkig geen rare vreemde zwarte "laad"schermen die ik ook wel eens ben tegengekomen maar gewoon wat traag. Een stuk trager dan de versie ik ik eerder van runnymede had draaien.
Heeft AlexV inmiddels zijn nieuwe roms geupload? Welke moet ik nemen.
4. The Rom 05.02.12 -> Alex-V 1.8 Gingerbread Sense HD cm7r2 S-off - hboot system
4. The Rom 04.02.12 -> Alex-V 1.8 Gingerbread Sense HD int2sd S-off - fat hboot system
4. The Rom 01.02.12 -> Alex-V 1.8 Gingerbread Sense HD Data2ext S-off - hboot 387 mb system
cm7r2 Hboot ken ik, die staat gewoon op AlphaRev. Maar wat voor Hboot heb je voor die andere nodig dan?
[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-02-2012 00:12 ]
Ik gebruik cm7 (laatste nightly build) al geruime tijd icm een 10 class kaartje en herken deze problemen ook niet. Foto's maken en versturen geen problemen mee. Mogelijk dat je sd kaartje zelf problemen geeft of het script wat je gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:33:
Eigen ervaring... Altijd als ik fotos heb gemaakt en wil versturen of bekijken krijg ik gezeur. Of ik maak fotos, ren naar mijn kamer, sluit USB aan en zet USBoverdracht aan, wil ik de fotos op de pc zetten. Zijn alle fotos die ik net gemaakt heb foetsie.
Allemaal rare wazige problemen waar ik met bijv Senseroms geen problemen mee heb. Overigens las ik ergens in MildWild topic dat iemand anders vroeg of er nog meer mensen waren met problemen met fotos maken en SDcard is missing/damaged/whatever. Ik ben dus niet de enige.
Oh, paar weken geleden bekeek ik een auto, wilde een foto ervan maken en toen crashte de camera-app van MildWild herhaaldelijk. Reboot, en dan deed alles het weer goed, totdat ik de camera aanzette.
Maar alles wat ik schreef is gebaseerd op eigen ervaring en mening. Als de jouwe perfect werkt, prima. Jammer dat dat niet bij mij zo is.
ik gebruik zelf het Darktremor script en dat werkt altijd prima en geeft geen problemen.
Hier werken 2x een HTC Desire mee die dagelijkse intensief gebruik worden.
Probeer anders eens Airdroid om je foto's over te zetten. Heb je geen kabel nodig en werkt super.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 07-02-2012 08:43 ]
Nee, nog niet voor de Desire, en ik denk ook niet dat de Desire dat gaat trekken, zie ook:koekoek2003nl schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:06:
[...]
Huh hoe hebben ze dat gedaan dan? daar was toch een speciale driver of kernel oid voor nodig?
[...]
AAAARG ^^$%^&&&$##E$#@ waarom zegt iedereen dat en kan ik die niet vinden? Als jij overal betere alternatieven voor hebt laat ze dan aub weten, dat is namelijk voor mij de reden dat ik bij sense blijft. omdat er geen BETERE alternatieven zijn.
Wie wa wat welke sense versie voor ics? Voor de desire?
nieuws: Video van onaangekondigde HTC-smartphone online gezet
En ik gebruik Launcher Pro of GoLauncher als launcher, deze hebben minstens alle opties van Sense op launchervlak. Ik weet niet wat je mist maar dan kan ik misschien helpen? Overigens is een "lelijke" rom prima mooi te maken door de juiste combinatie van apps. Zie bijvoorbeeld het Post je Homescreen! - Deel 2 of het topic op XDA. Een paar echte pareltjes zijn hier te vinden.
Heb de Alex V1.7.5 en de 1.8 ook even gedraaid, maar die trokken de batterij toch een pak sneller leeg. Qua opbouw en structuur zijn deze redelijk gelijk.
Groot voordeel van de RunnyMede is dat je bij het installeren zelf kan aangeven wat je wel en niet wil installeren (via de Aroma Installer) - in combinatie met de 4Ext Touch Recovery echt een gemak om te installeren.
Wat me ook erg bevalt aan RunnyMede zijn de RCMix 3D tweaks, waar je zelf de toolbar ed kan instellen (transparency, % bij batterij of niet, ) maar ook een pak andere zaken (bootanimation, button mapping, ...)
Wat mij betreft (persoonlijke mening) is RunnyMede AIO de ROM die het snelst werkt en waar je het meeste customizing opties bij hebt.
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]