Je komt dus nog wel in HBOOT en ziet daar nog staan dat je S-OFF bent?
Download een IMG van een HBOOT van Alpharev, voor het gemak doen we Bravo Stock.
fastboot flash hboot naamvandehboot.img
fasboot reboot-bootloader
fastboot erase cache
Hierna zitten we dus weer in de HBOOT met een partitietabel die gelijk is aan de normale versie. Nu gaan we de Downgrader installeren die de HBOOT versienummering zodanig teruggooit dat de RUU hem als een oudere versie ziet en dus overschrijft (dat is dus de Downgrader: die past de nummering aan zodat de RUU denkt: mijn eigen HBOOT is nieuwer, dus die installeer ik). Dus doe je de commando's hierboven weer, maar deze keer met de Downgrader. Daarna Google je even hoe je een recovery installeert, vziw met
fastboot flash recovery naamrecovery.img
fastboot reboot-bootloader
En daarna kies je recovery in fastboot, en je komt terecht in je recovery naar keuze. Download nu een Sense ROM (als het kan zonder fratsen als D2Ext enz, dus ik zou die Stock Gingerbread Rooted ROM with Mods van Teppic pakken), en Wipe Data/Factory Reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik Cache, en flash die ROM (het moet dus echt een Sense ROM zijn!).
Boot in de ROM, start je RUU, zorg dat HTC Sync geinstalleerd is, en hij vind je toestel, laat hem zijn werk doen, en je gaat helemaal terug naar een staat van Froyo met S-ON, unrooted
De reden dat die Sense ROM zo belangrijk is, is dat de RUU zijn werk doet door te communiceren met de Dialer van een Sense ROM. Daarom werkt een RUU ook niet op een AOSP ROM, want hij voert als test een speciale dialer code uit, maar alleen Sense Dialers kunnen dat opvangen.