Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

RoD schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:40:
Ik heb net Sandvold's ICS-rom geïnstalleerd, en ik merk toch wel de nodige verbetering ten opzichte van de Gingerbread-rom van Oxygen. Helaas is het openen/sluiten van de app drawer en het scrollen tussen widgets wel wat te traag. Dat zal nog wel verbeteren, maar het is wel irritant dat dat nou net traag is, want dat is iets wat je vaak doet.
Het is alweer even geleden, maar volgens mij had ik daar niet zoveel last van. Anders kon ik me dat wel herinneren.
Wat voor class kaartje heb je? en welke a2sd versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Class 2-kaartje, ingebouwde a2sd-script. Dat laatste met name omdat dat qua performance werd aangeraden. Het kaartje is natuurlijk niet erg snel, maar zou voor een launcher niet uit mogen maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
RoD schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:09:
Class 2-kaartje, ingebouwde a2sd-script. Dat laatste met name omdat dat qua performance werd aangeraden. Het kaartje is natuurlijk niet erg snel, maar zou voor een launcher niet uit mogen maken lijkt me.
Ik had precies dezelfde setup :). Daarom is Nova Launcher de uitkomst. Bijna hetzelfde als stock maar blijkbaar niet last van die lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SuperChasin schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:11:
[...]

Ik had precies dezelfde setup :). Daarom is Nova Launcher de uitkomst. Bijna hetzelfde als stock maar blijkbaar niet last van die lag.
En dat blijkt inderdaad te werken :) Jammer genoeg ontbreken er wel een paar kleine dingetjes die ik er graag in had gezien, maargoed, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:05:
Hopelijk kan iemand mij helpen met het probleem wat ik tegen ben gekomen terwijl ik een poging deed om mijn htc desire te rooten ivm geheugen problemen.

Na vele uren lezen in dit forum (met de voorgaande delen) heb ik uiteindelijk besloten om toch mijn htc desire te rooten, ook al ben ik niet zo technisch. Misschien wil ik later nog wel andere roms erop doen, maar eerst rooten.

Ik heb android 2.3.3. op mijn desire en volgens deze topic start zou ik gelijk naar S-Off moeten.
Alle stappen heb ik gevolgd en mijn toestel is nu ook S-Off. Yes, eerste hobbel overwonnen en die was gelukkig niet zo moeilijk. Het programma Revolutionary vraagt nadat de telefoon S-Off is of je clockworkmod wilt downloaden en installeren. Ook dat heb ik gedaan met succes. (dat geeft ie tenminste aan).

Nu komt eigenlijk het probleem. Om te rooten moet ik een bepaald zip bestandje flashen (heb ik op de sd kaart geplaatst) via recovery.

Dit is wat ik krijg (sorry voor de kwaliteit van de foto's is de eerste keer dat ik dit doe):

[afbeelding]

Waarna ik de optie flash from zipfile kies.
En dan krijg ik dit:

[afbeelding]

Waarna ik helemaal niks meer kan doen en dus de batterij eruit moet halen.
Doe ik iets verkeerd en/of heb ik een stap gemist? Want op deze manier is mijn desire nog steeds niet geroot doordat ik dat zip bestandje niet kan flashen.

Alvast bedankt.

Plaatje 1: http://imageshack.us/phot...14/img20120124202735.jpg/
Plaatje 2: http://imageshack.us/phot...51/img20120124202755.jpg/
Welke knop gebruik je om je keuze te bevestigen? Je moet je trackball gebruiken en niet je powerbutton :). (Het werkt net even anders dan het Fastboot menu :))

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Toch maar weer terug naar Oxygen op GB gegaan. Zelfs met de Nova-launcher loopt ICS zo traag als stront als ik mijn homescreens wat aanpas en wat apps installeer. Duidelijk niet geschikt voor gebruik. Maar wel frappant dat het bij anderen wel goed loopt.

Nouja, toekomstige versies met bugfixes maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReZ1987 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:57:
[...]

Welke knop gebruik je om je keuze te bevestigen? Je moet je trackball gebruiken en niet je powerbutton :). (Het werkt net even anders dan het Fastboot menu :))
Held!!
Ik wilde steeds bevestigen met de power knop. Ik heb er vannacht gewoon niet van geslapen. Ik ben helaas een echte leek op dit gebied.
Maar nu eindelijk een geroote desire en kan ik zoeken naar een leuke rom. Al denk ik dat ik toch voor een ISC rom ga.

NOGMAALS BEDANKT! Ik heb er een held bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Polen schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:18:
Ik wil mijn telefoon inmiddels ook rooten (Sense is mij te traag geworden). Ik heb echter met LauncherPro en allerlei apps er toch een mooie telefoon van gemaakt en mocht het rooten niet lukken, dan zou ik graag terug willen naar m'n vorige systeem (incl. lay-out en apps).

Is het mogelijk om zo'n back-up te maken dat ik door simpel te recoveren alles in één keer terug heb staan zoals het hoorde?
Nadat je geroot bent en een custom recovery hebt geïnstalleerd, kun je met de custom recovery een nandroid-backup maken. Wanneer je deze restored is je telefoon weer helemaal in 'originele' staat.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:08:
[...]

Held!!
Ik wilde steeds bevestigen met de power knop. Ik heb er vannacht gewoon niet van geslapen. Ik ben helaas een echte leek op dit gebied.
Maar nu eindelijk een geroote desire en kan ik zoeken naar een leuke rom. Al denk ik dat ik toch voor een ISC rom ga.

NOGMAALS BEDANKT! Ik heb er een held bij :-)
Haha, graag gedaan. Ik heb het ook een tijdje fout gedaan voordat ik besefte hoe het wel moet :+.
Veel succes met het vinden van een leuke ROM en gefeliciteerd met het rooten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik ben overgestapt op de supreme desire rom. Ik kreeg 3g niet werkend met mildwild (ook niet met verschillende radio's).
Voor mij is dus mildwild + hollands nieuwe een 'no go' gebleken.

edit: Ik gebruik nu dezelfde radio als ik had met mildwild 2.9.5, bravo.5.17.05.23

[ Voor 18% gewijzigd door ETM op 25-01-2012 13:17 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik had gisteren iets geks en vraag me af of iemand er wat zinnigs over kan zeggen..

Ik draai al een aantal maanden Insertcoin 1.1.3 stable (zonder problemen) en besloot deze ROM ook op de Desire van mijn vriendin te zetten (ze had stock 2.3 maar last van ruimtegebrek). Nu heb ik het stappenplan opnieuw succesvol doorgelopen en heb alle zip files gebruikt die ik ook voor mijn Desire heb gebruikt (dus niet opnieuw gedowload). So far so good, maar toen de incertcoin ROM opstartte, had zij een ander splashscreen (een soort ouderwetse arcade game) dan ik, en een aantal voorgeinstalleerde apps die ik dus niet had... 8)7

De versienummers van kernel, andoid etc zijn precies hetzelfde.. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
ETM schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:15:
Ik ben overgestapt op de supreme desire rom. Ik kreeg 3g niet werkend met mildwild (ook niet met verschillende radio's).

edit: Ik gebruik nu dezelfde radio als ik had met mildwild 2.9.5, bravo.5.17.05.23
Merkwaardig dat je 3G uiteindelijk niet werkend hebt gekregen om de Mildwild rom. Ik neem aan dat je een full wipe had gedaan voor het flashen van de rom? Niet toevallig een update vanaf een vorige versie van Mildwild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ETM schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:15:
Sommige ROM's ontbreken er APN's (Access Point Name instellingen) en zeker als het een virtual service provider is (zonder eigen netwerk). Dan werkt het dus mogelijk niet automatisch. Heb je de handmatige instellingen wel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

dafmay schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:32:
[...]

Merkwaardig dat je 3G uiteindelijk niet werkend hebt gekregen om de Mildwild rom. Ik neem aan dat je een full wipe had gedaan voor het flashen van de rom? Niet toevallig een update vanaf een vorige versie van Mildwild...
Jep, full wipe
Maranello schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:49:
[...]

Sommige ROM's ontbreken er APN's (Access Point Name instellingen) en zeker als het een virtual service provider is (zonder eigen netwerk). Dan werkt het dus mogelijk niet automatisch. Heb je de handmatige instellingen wel geprobeerd?
Ja daar kwam ik dus ook achter. Ook met de handmatige instellingen wilde hij niet werken. Na de flash met supreme desire rom (alleen dalvik cache wipe), werkte 3g meteen. Dus met de instellingen die gemaakt waren in mildwild.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vorige week postte ik al eerder over een vreemd probleem met m'n desire, ik kreeg mildwild gewoon niet werkend. Zelfs na flashen van verschillende hboots (stock, data++ en weer terug naar cm7r2), oudere clockworkmods, ext4 recovery classic en touch, iedere keer formatteren/wipen van system,data,boot,cache,dalvik cache. Zelfs nieuwste radio opnieuw geflasht. De hboots had ik geflasht door zonder pc, namelijk met PB99IMG.zip op de root van de sd kaart, gevolgd door een wipe en format van alle partities (behalve sd kaart).

Zo nu en dan bootte mildwild wel na flashen, maar wanneer ik na de eerste boot probeerde te rebooten (of power off-on, maakt geen verschil), bleef het bootscherm van alpharev staan en verscheen het mildwild logo niet. Oxygen leek wel goed te werken, hoewel ik toch 1x een bootloop had (oxygen logo reset zichzelf steeds), wipen van cache + dalivik cache lostte dit op.

Gisteren maar eens voor de verandering de cm7r2 hboot geflasht, nu met pc. Uiteraard weer alles wiped, en daarna mildwild 2.9.5 erop gezet.
Deze bootte in ieder geval direct. Maar wederom ging het bij rebooten fout -> dit keer een boot loop (mildwild logo reset zich steeds).

Toen ik deze boot loop had heb ik vervolgens alleen de cache en dalvik cache gewiped. Mildwild bootte nu weer en reboot werkt nu ook.

Het lijkt voor nu dus opgelost, maar ik weet niet of ik bij een volgende rom update opnieuw caches moet wipen ná een eerste boot. Heb in ieder geval het idee dat er nog ergens iets niet goed staat. Voorheen heb ik deze problemen nooit gehad.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22
Ik heb mijn desire verkocht en wilde hem net dus even origineel maken.
Dus een originele rom gedownload, (RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe)
En geïnstalleerd maar nu blijft ie hangen op het witte scherm met het HTC logo.
Ik kom ook niet meer in het recovery menu?
Heb ik mijn Desire nu gebricked?

Edit
Met een andere rom werkt het weer. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door coob op 25-01-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

RoD schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 02:03:
Toch maar weer terug naar Oxygen op GB gegaan. Zelfs met de Nova-launcher loopt ICS zo traag als stront als ik mijn homescreens wat aanpas en wat apps installeer. Duidelijk niet geschikt voor gebruik. Maar wel frappant dat het bij anderen wel goed loopt.

Nouja, toekomstige versies met bugfixes maar even afwachten.
Ja, dan zal het wel aan jou mobiel/kaart/iets dergelijks liggen.
Want zulke ervaringen heb ik helemaal niet.
Toestel opnieuw wipen en opnieuw installeren hielp niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
coob schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:47:
Ik heb mijn desire verkocht en wilde hem net dus even origineel maken.
Dus een originele rom gedownload, (RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe)
En geïnstalleerd maar nu blijft ie hangen op het witte scherm met het HTC logo.
Ik kom ook niet meer in het recovery menu?
Heb ik mijn Desire nu gebricked?

Edit
Met een andere rom werkt het weer. :Y)
Houd er rekening mee dat je, zolang er een andere hboot opstaat, je telefoon niet S-On wordt en je dus niet je garantie terugkrijgt ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb zojuist, mildwild 2.9.5 geïnstalleerd (ging lekker snel !!)

De vorige rommen die ik er op heb gezet (niet heel veel een stuk of 3 soorten) ging ik altijd uit van een 100% schone lei. Dus met sd format ext>3 en ext>4. Nu heb ik enkel alles gewist van data, cache davik enz. en toen de zip van mildwild geladen.

Alles is goed, geen probleem zo ver, maar er staat dus nog veel oude meuk op de sd, kan dit kwaad/problemen geven.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voorheen had ik CM7

Wou toen overstappen naar MIUI, dus eerst een Nandroid backup gemaakt van CM7.

Ik heb een nieuwe SD kaart gekocht een daar MIUI op geinstalleerd.

Nu wil ik overstappen naar weer een andere rom. Is het nu aan te raden een nandroid te maken van MIUI, of is het niet nodig omdat ik die van CM7 nog had gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Welke ICS rom raden jullie aan om te draaien liefst in combinatie met data2sd (of anders app2sd)?

Heb nu BCM draaien maar heb het idee dat mijn ext4 partitie niet helemaal in orde is.

edit:
Misschien een kleine note, BCM werkt met mount2sd script.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 25-01-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAUW dat is even alles wat ik uit kan brengen nu ik de rom van Sandvold erop heb gezet.
Wel heel erg wennen, want het is een beetje kaal, maar ik hou wel van kaal (behalve van kale mannen).

Ik wil iedereen bedanken die hier zijn/haar bevindingen neerzet, want ik heb er veel van geleerd. Ik ga dit topic goed in de gaten houden, want ik merk dat nieuwe roms uitproberen verslavend kan zijn (correctie: verslavend is!). Ik kan niet wachten tot er een nieuwere versie uitkomt of over een paar dagen/weken een totaal andere rom proberen.

Deze vrouw is super blij met haar geroote htc desire met ICS 4.0.3.
En zoals zo velen al gezegd hebben, het is net alsof ik een nieuwe telefoon in m'n handen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

schumi2004 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:07:
Welke ICS rom raden jullie aan om te draaien liefst in combinatie met data2sd (of anders app2sd)?

Heb nu BCM draaien maar heb het idee dat mijn ext4 partitie niet helemaal in orde is.

edit:
Misschien een kleine note, BCM werkt met mount2sd script.
Wat betreft ICS heb je op dit moment eigenlijk alleen keuze uit BCM en Sandvold's ICS ROMs (Of Tiny-ICS, maar dat is een uitgeklede Sandvold). Bij Sandvold moet je afaik zelf nog een a2sd of d2sd-script flashen naar keuze.

Wat bevalt je nu niet aan BCM? Wanneer inderdaad je ext-partitie niet in orde is, helpt een andere ROM wellicht ook niet. Ik zag gisteren toevallig dat je met ext4-recovery ook je ext-partitie op errors kunt checken, wellicht is dat een idee voor je.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Mad Marty schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 06:57:
[...]

*knip* Bij Sandvold moet je afaik zelf nog een a2sd of d2sd-script flashen naar keuze.

*knip*
Niet flashen maar met de app Terminal emulator aanzetten dmv code in te toetsen. In de startpost van Sandvold staat hoe het moet. Als je een apps2sd script zou flashen is de kans groot dat de ROM niet meer goed werkt, afaik.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

janvanduschoten schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:23:
[...]

Niet flashen maar met de app Terminal emulator aanzetten dmv code in te toetsen. In de startpost van Sandvold staat hoe het moet. Als je een apps2sd script zou flashen is de kans groot dat de ROM niet meer goed werkt, afaik.
Je hebt gelijk zie ik (zie http://www.sandvold.as/FAQ.htm), al vind ik hun startpost op XDA en instructions op hun site niet echt heel duidelijk op dit punt :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mad Marty schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 06:57:
[...]

Wat betreft ICS heb je op dit moment eigenlijk alleen keuze uit BCM en Sandvold's ICS ROMs (Of Tiny-ICS, maar dat is een uitgeklede Sandvold). Bij Sandvold moet je afaik zelf nog een a2sd of d2sd-script flashen naar keuze.

Wat bevalt je nu niet aan BCM? Wanneer inderdaad je ext-partitie niet in orde is, helpt een andere ROM wellicht ook niet. Ik zag gisteren toevallig dat je met ext4-recovery ook je ext-partitie op errors kunt checken, wellicht is dat een idee voor je.
Met niet in orde bedoel ik eigenlijk dat er geen gebruik van gemaakt lijkt te worden met app2sd / data2sd.

Misschien er nog maar eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Als je dus de ICS ROM van Sandvold op je toestel hebt staan is apps2sd standaard nog niet "aangezet". Volg de stappen hieronder om apps2sd aan te zetten en om ook je cache naar de SD kaart te verplaatsen. Zo krijg je weer voldoende ruimte op je toestel.

Open Terminal Emulator en typ het volgende:

code:
1
2
su
a2sd install

Als je gevraagd wordt om het cache te verplaatsen ,kies dan voor [yes].Als hij niet met die vraag komt moet je het handmatig doen, zie hieronder.

Laat de telefoon rebooten en open Terminal emulator nogmaals en typ het volgende:

code:
1
2
su
a2sd cachesd

Laat het toestel nogmaals rebooten, dit duurt langer dan de 1e keer, en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

En wat betreft de BCM ROM (want daar heb ik dan weer ervaring mee ;) ), in eerste instantie had ik ook het gevoel dat m2sd niet helemaal lekker werkte, maar na een reboot was dat verholpen. Wat bij mij ook positief uitpakte is om dalvik en cache te activeren (afaik staat dat niet standaard aan).

In Terminal:
code:
1
2
3
su
m2sd cache enable
m2sd dalvik enable

En dan twee keer (ja, echt, twee keer) te rebooten.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@janvanduschoten
Lijkt mij dat ik dit ook op BCM rom kan toepassen. (staat in iedergeval wel vermeld in topic)

@Mad Marty
De cache had ik nog niet gedaan wel dalvik maar om 1 of andere reden leek ik er alleen maar problemen mee te krijgen. Ik zal cache eens activeren en zien wat er gebeurt.

Wat is de ervaring in het algemeen met a2sd en m2sd, welke heeft de voorkeur onder de tweakers?

Ik maak zelf overigens gebruik van DATA++ HBOOT

:update:
Dat ging niet helemaal goed dus. Na activeren van cache en dalvik wat problemen met apps. reboot recovery gedaan dalvik gewiped en nu start hij niet meer door.

Wat is nu beste manier om de stappen uit te voeren vanaf een clean install? m2sd cach en dalvik o.a.

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 26-01-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
janvanduschoten schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:40:
Als je de app superuser hebt dan is het vrijwel zeker goed gegaan. Je kunt het controleren met een app die root toegang nodig heeft zoals Titanium Backup. Als je geen root hebt dan zal hij het aangeven.

Je bent nu toe aan het gedeelte Geroot! En nu?.

Je hebt nu dus de keuze om je huidige ROM te houden en een apps2sd script te flashen (=installeren) of om een compleet nieuwe ROM te proberen. Je hebt ook een ext partitie nodig op je sd kaart, hoe dat moet staat wat lager beschreven in de startpost.

Succes :)
Ik heb het gevoel dat ik telkens net iets verkeerd doe waardoor ik uiteindelijk niet verder kan.

Ik wil graag mijn apps op de sdkaart installeren, dus ik heb mijn telefoon succesvol geroot, 2 partities gemaakt (1x fat32, primary, 1x EXT3, primary) het ap2sd script geinstalleerd vanuit recovery, busybox geinstalleerd en beide staan ze in de superuser. Ik had gehoopt dat nu alle (of een aantal) programma's op de sdcard zouden staan maar helaas. Hoe komt dit? Moet ik toch eerst een nieuwe rom flashen? Ik draai nu namelijk nog gewoon 2.3. Waarschijnlijk denk ik te makkelijk, wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
MaZe schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:53:
[...]
Ik heb het gevoel dat ik telkens net iets verkeerd doe waardoor ik uiteindelijk niet verder kan.

Ik wil graag mijn apps op de sdkaart installeren, dus ik heb mijn telefoon succesvol geroot, 2 partities gemaakt (1x fat32, primary, 1x EXT3, primary) het ap2sd script geinstalleerd vanuit recovery, busybox geinstalleerd en beide staan ze in de superuser. Ik had gehoopt dat nu alle (of een aantal) programma's op de sdcard zouden staan maar helaas. Hoe komt dit? Moet ik toch eerst een nieuwe rom flashen? Ik draai nu namelijk nog gewoon 2.3. Waarschijnlijk denk ik te makkelijk, wie kan me helpen?
3 posts boven je staat hoe je (Darktremor) A2SD inschakeld, al gedaan? Bovendien is het voor het systeem een transparante link naar SD-kaart dus je kan niet makkelijk zien waar je apps terecht komen en hoeveel ruimte je nog hebt. Je kan ook A2SDGUI voor Darktremor gebruiken om het aan/uit te schakelen en meteen de gebruikte schijfruimte te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
Maranello schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:16:
[...]

3 posts boven je staat hoe je (Darktremor) A2SD inschakeld, al gedaan? Bovendien is het voor het systeem een transparante link naar SD-kaart dus je kan niet makkelijk zien waar je apps terecht komen en hoeveel ruimte je nog hebt. Je kan ook A2SDGUI voor Darktremor gebruiken om het aan/uit te schakelen en meteen de gebruikte schijfruimte te controleren.
Ik gebruik inderdaad die A2SDGUI maar heb nog steeds dat tekentje links bovenaan staan van ruimtetekort. Apps2sd meld dat 'Apps are ons SD!'. Wat gaat er toch mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

hmm.... ik heb nu mildwild. Mooi en snel hoor, maar man, ik mis Sense constant.

Dus wellicht toch maar weer naar een sense ding.

Moet je voor runnymede aio echt met s-off hebben?
en weet iemand het verschil met de runnymedeMOD007? (moet deze ook s-off zijn)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
MaZe schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Ik gebruik inderdaad die A2SDGUI maar heb nog steeds dat tekentje links bovenaan staan van ruimtetekort. Apps2sd meld dat 'Apps are ons SD!'. Wat gaat er toch mis?
Welke ROM heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
stock 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met veel pijn en moeite uiteindelijk toch s-off weten te krijgen, heb CM7r2 hboot, MildWild 2.9.5 geflashed.. en alles lijkt te werken tot ik via de market apps wil installeren, ik krijg dan kort het mildwild logo te zien en daarna moet ik mijn sim weer invullen... kan maar niet vinden wat het probleem is (heb al opnieuw alles gedaan, full wipe etc).. anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik probeer mijn Desire s-on te krijgen maar het wil niet lukken.
Iemand tips?

De image uit deze link wil niet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1187231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 15-09 13:48

iChaos

It's Lupus.

Op eigen risico uiteraard, maar dit is hoe ik het zou doen:

-De Bravo Stock HBOOT van Alpharev flashen
-De Alpharev Downgrader flashen (van Alpharev.nl), als een IMG flashen via fastboot
-De juiste FroYo RUU installeren (die het toestel stock maakt, er de normale FroYo rom opzet zonder root, en dankzij de Downgrader HBOOT kan deze RUU nu ook zijn eigen HBOOT terugzetten
-Nu zit je toestel dus weer op een normale situatie, en nu gebruik je de roottool naar wens om hem alsnog evt. te rooten (Revolutionary gaat hem ook S-OFF maken, dus kan je Unrevoked gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

coob schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:44:
Iemand tips?

We verwachten hier wat meer eigen initiatief. Hoezo "wil niet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb runnemedeMOD007 erop staan en wat is die traag, als ik dingen met de market doe.
De hele telefoon is niet meer te gebruiken.

Voor de rest reageerd hij wel met vertraging maar is wel te doen.

Ik heb gewoon bot alles gewiped en zip vanuit recovery aangeklikt.
Verder heb ik niets gedaan als s-off of sd format.

Zover ik weet is heeft mijn sd card wel een ext4 partitie van 1Gb ivm oude insertcoin rom.

Had ik iets anders moeten doen, of is de rom gewoon traag en vooral installeren van apps

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
iChaos schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:01:
Op eigen risico uiteraard, maar dit is hoe ik het zou doen:

-De Bravo Stock HBOOT van Alpharev flashen
-De Alpharev Downgrader flashen (van Alpharev.nl), als een IMG flashen via fastboot
-De juiste FroYo RUU installeren (die het toestel stock maakt, er de normale FroYo rom opzet zonder root, en dankzij de Downgrader HBOOT kan deze RUU nu ook zijn eigen HBOOT terugzetten
-Nu zit je toestel dus weer op een normale situatie, en nu gebruik je de roottool naar wens om hem alsnog evt. te rooten (Revolutionary gaat hem ook S-OFF maken, dus kan je Unrevoked gebruiken)
Ik was dus meteen al begonnen met een RUU te installeren waardoor nu waarschijnlijk mijn recovery corrupt is. Kan niet meer booten in recovery iig.
Ik ging er vanuit dat met een RUU install ook de HBOOT overschreven werd.
Hoe overschrijf ik nu de HBOOT met een stock versie?

Dit werkt dus niet.

1.Take the ENG HBOOT found here and put the PG88IMG.zip in the root of your SD card
2.Boot into the bootloader (Volume Down + POWER)
3.Go into FASTBOOT mode
4.The bootloader will automagically detect your new HBOOT and install it
5.After rebooting your phone you can install any RUU you want. That will bring HBOOT back to the installed original

Er wordt bij mij geen HBOOT gezien en dus ook niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Je komt dus nog wel in HBOOT en ziet daar nog staan dat je S-OFF bent?

Download een IMG van een HBOOT van Alpharev, voor het gemak doen we Bravo Stock.

fastboot flash hboot naamvandehboot.img
fasboot reboot-bootloader
fastboot erase cache

Hierna zitten we dus weer in de HBOOT met een partitietabel die gelijk is aan de normale versie. Nu gaan we de Downgrader installeren die de HBOOT versienummering zodanig teruggooit dat de RUU hem als een oudere versie ziet en dus overschrijft (dat is dus de Downgrader: die past de nummering aan zodat de RUU denkt: mijn eigen HBOOT is nieuwer, dus die installeer ik). Dus doe je de commando's hierboven weer, maar deze keer met de Downgrader. Daarna Google je even hoe je een recovery installeert, vziw met

fastboot flash recovery naamrecovery.img
fastboot reboot-bootloader

En daarna kies je recovery in fastboot, en je komt terecht in je recovery naar keuze. Download nu een Sense ROM (als het kan zonder fratsen als D2Ext enz, dus ik zou die Stock Gingerbread Rooted ROM with Mods van Teppic pakken), en Wipe Data/Factory Reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik Cache, en flash die ROM (het moet dus echt een Sense ROM zijn!).

Boot in de ROM, start je RUU, zorg dat HTC Sync geinstalleerd is, en hij vind je toestel, laat hem zijn werk doen, en je gaat helemaal terug naar een staat van Froyo met S-ON, unrooted :)

De reden dat die Sense ROM zo belangrijk is, is dat de RUU zijn werk doet door te communiceren met de Dialer van een Sense ROM. Daarom werkt een RUU ook niet op een AOSP ROM, want hij voert als test een speciale dialer code uit, maar alleen Sense Dialers kunnen dat opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...ik heb met mijn domme kop een paar dagen terug een backup teruggezet van mijn C partitie vanwege een virus die nogal hardnekkig was.

Nou stond er dus op deze schijf een nandroid backup van mijn stock Desire....die ik nu dus kwijt ben 8)7 :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 23:16
Het was even geleden dat ik nog eens geroot had om met Roms te spelen, dus eerst heel wat leeswerk gedaan, en vandaag er toch maar aan begonnen. In het kort :
1. Revolutionary voor S-OFF en Root
2. 4Ext voor een megacoole recovery tool
3. In 4Ext mijn partities gefixed: 1gb ext4 en de rest fat32, hij gaf ook mooi dat alles goed aligned was
4. MildWild klaar gezet op de SD-kaart, alles gewiped, en rebooten maar!

En klaar waren we! Dat dacht ik toch... Ik zie op opslagruimte dat er maar 288MB totale interne opslag is!
Ik lees op XDA toch dat anderen ook met EXT4 en MildWild werken, heb ik dan iets over het hoofd gezien?

Nog een extra vraagje :
Is apps2sd trouwens aan te raden met een Class4 kaartje of toch maar even een Class6 of 10 gaan halen? Ik las ook dat Class10 eerder voor grote bestanden is (zoals videobestanden) en Class6 voor kleine bestanden eigenlijk sneller is. Weet iemand wat daar van waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23
coob schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:44:
Iemand tips?

Hoe dit moet staat duidelijk beschreven in de OP.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Woensdag heb ik mildwild 2.9.5 erop gezet. Accu was binnen een halve dag leeg. Daarna mildwild 2.9 erop gezet. Het vreemde is nu dat tijdens het laden de telefoon bij 90% al vol is. (er staat laden 90% en even later is de accu vol). Zet ik dan de telefoon aan, dan is de eerste 10% van de accu heel snel op.
Ik heb al een battery calibration gedaan, maar hij blijft zo doen. De Rom die er afgelopen maandag nog opstond die laadde wel normaal.

Hoe kan dit? En weet iemand hier een oplossing voor?

Ps ik heb wel een nieuwe Recovery geïnstalleerd. Die 4ext rc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
PleXtor schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:37:
Woensdag heb ik mildwild 2.9.5 erop gezet. Accu was binnen een halve dag leeg. Daarna mildwild 2.9 erop gezet. Het vreemde is nu dat tijdens het laden de telefoon bij 90% al vol is. (er staat laden 90% en even later is de accu vol). Zet ik dan de telefoon aan, dan is de eerste 10% van de accu heel snel op.
Ik heb al een battery calibration gedaan, maar hij blijft zo doen. De Rom die er afgelopen maandag nog opstond die laadde wel normaal.

Hoe kan dit? En weet iemand hier een oplossing voor?

Ps ik heb wel een nieuwe Recovery geïnstalleerd. Die 4ext rc2
Dat van die 90% groene led is "normaal" bij sommige zoal bij de meeste GB rom's. Ik weet niet precies waar het van afhankelijk is, maar er is niets aan te doen in ieder geval.

Edit : ik doelde op de weergave 90% en dat telefoon lijkt te stoppen met laden...dit is namelijk niet het geval. Maar lekker duidelijk is het zeker niet, dat blijkt wel weer uit dit bericht...ik kan het ook niet helemaal volgen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 27-01-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
Even een vraag die mij eigenlijk niet duidelijk is.

Als je een nandroid maakt en deze backup kopieer naar je pc.
Als ik daarna een andere ROM installeer en mijn SD kaart opnieuw zou formateren en bv ICS installeer. Ik heb dan een schone installatie met een lege sd kaart van zowel fat als ext3 partitie.

Als ik dan mijn nandroid backup op sd kaart terugzet en de nandroid herstel wordt dan ook de gehele sd kaart opnieuw teruggezet incl de FAT en EXT3 partitie.

Ik heb nu een goede installatie met CM7 die prima werkt. Maar even een keer ICS testen na alle verhalen lijkt mij een mooi uitstapje en als het niet bevalt wil ik weer terug kunnen. Nu heb ik buiten de nadroid ook een Titanium backup dus herstellen kan altijd.

Maar via Nandroid is het natuurlijk heel snel terug te zetten vandaar even mijn vraag. Normaal gesproken zou ik het zelf even testen maar dan moet ik weer opnieuw beginnen als dat toch niet op die mannier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

schumi2004 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:25:
@janvanduschoten
Lijkt mij dat ik dit ook op BCM rom kan toepassen. (staat in iedergeval wel vermeld in topic)

@Mad Marty
De cache had ik nog niet gedaan wel dalvik maar om 1 of andere reden leek ik er alleen maar problemen mee te krijgen. Ik zal cache eens activeren en zien wat er gebeurt.

Wat is de ervaring in het algemeen met a2sd en m2sd, welke heeft de voorkeur onder de tweakers?

Ik maak zelf overigens gebruik van DATA++ HBOOT

:update:
Dat ging niet helemaal goed dus. Na activeren van cache en dalvik wat problemen met apps. reboot recovery gedaan dalvik gewiped en nu start hij niet meer door.

Wat is nu beste manier om de stappen uit te voeren vanaf een clean install? m2sd cach en dalvik o.a.
Heb je wel een full-wipe gedaan voordat je BCM installeerde?
MikeOO schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:11:
Even een vraag die mij eigenlijk niet duidelijk is.

Als je een nandroid maakt en deze backup kopieer naar je pc.
Als ik daarna een andere ROM installeer en mijn SD kaart opnieuw zou formateren en bv ICS installeer. Ik heb dan een schone installatie met een lege sd kaart van zowel fat als ext3 partitie.

Als ik dan mijn nandroid backup op sd kaart terugzet en de nandroid herstel wordt dan ook de gehele sd kaart opnieuw teruggezet incl de FAT en EXT3 partitie.

Ik heb nu een goede installatie met CM7 die prima werkt. Maar even een keer ICS testen na alle verhalen lijkt mij een mooi uitstapje en als het niet bevalt wil ik weer terug kunnen. Nu heb ik buiten de nadroid ook een Titanium backup dus herstellen kan altijd.

Maar via Nandroid is het natuurlijk heel snel terug te zetten vandaar even mijn vraag. Normaal gesproken zou ik het zelf even testen maar dan moet ik weer opnieuw beginnen als dat toch niet op die mannier werkt.
Als je je ext-partitie ook bij je Nandroid-backup gedaan hebt, zal-ie die ook weer restoren. De FAT-partitie wordt niets mee gedaan.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Mad Marty

Bedankt dan is mij dat ook eindelijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
codemann schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:27:
Het was even geleden dat ik nog eens geroot had om met Roms te spelen, dus eerst heel wat leeswerk gedaan, en vandaag er toch maar aan begonnen. In het kort :
1. Revolutionary voor S-OFF en Root
2. 4Ext voor een megacoole recovery tool
3. In 4Ext mijn partities gefixed: 1gb ext4 en de rest fat32, hij gaf ook mooi dat alles goed aligned was
4. MildWild klaar gezet op de SD-kaart, alles gewiped, en rebooten maar!

En klaar waren we! Dat dacht ik toch... Ik zie op opslagruimte dat er maar 288MB totale interne opslag is!
Ik lees op XDA toch dat anderen ook met EXT4 en MildWild werken, heb ik dan iets over het hoofd gezien?

Nog een extra vraagje :
Is apps2sd trouwens aan te raden met een Class4 kaartje of toch maar even een Class6 of 10 gaan halen? Ik las ook dat Class10 eerder voor grote bestanden is (zoals videobestanden) en Class6 voor kleine bestanden eigenlijk sneller is. Weet iemand wat daar van waar is?
Even voor de volledigheid mezelf antwoorden, aangezien ik een antwoord op XDA heb gekregen ;)
Ik had alles dus goed gedaan, alleen toont Android inderdaad gewoon de interne opslagruimte. Met Quick System Info uit de Market kan je wel de ruimte van A2SD zien, en daar zie ik dat er inderdaad al heel wat ruimte ingenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou mijn ervaringen met ICS waren bedroevend en nu weer terug naar CM7 nightly

Ik heb AmonRa recovery weer erop gezet (clockwork was niet helemaal mijn ding)
CM7 R2 hboot toegepast en wil nu data2ext hebben maar er zijn verschillende methodes.

Welke zouden jullie mij aanraden? simple2ext ?

edit:
Heb maar voor darktremor's methode gekozen aangezien de a2sd gui ook wel eens handig is.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 27-01-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
iChaos schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:05:
Je komt dus nog wel in HBOOT en ziet daar nog staan dat je S-OFF bent?

Download een IMG van een HBOOT van Alpharev, voor het gemak doen we Bravo Stock.

fastboot flash hboot naamvandehboot.img
fasboot reboot-bootloader
fastboot erase cache

Hierna zitten we dus weer in de HBOOT met een partitietabel die gelijk is aan de normale versie. Nu gaan we de Downgrader installeren die de HBOOT versienummering zodanig teruggooit dat de RUU hem als een oudere versie ziet en dus overschrijft (dat is dus de Downgrader: die past de nummering aan zodat de RUU denkt: mijn eigen HBOOT is nieuwer, dus die installeer ik). Dus doe je de commando's hierboven weer, maar deze keer met de Downgrader. Daarna Google je even hoe je een recovery installeert, vziw met

fastboot flash recovery naamrecovery.img
fastboot reboot-bootloader

En daarna kies je recovery in fastboot, en je komt terecht in je recovery naar keuze. Download nu een Sense ROM (als het kan zonder fratsen als D2Ext enz, dus ik zou die Stock Gingerbread Rooted ROM with Mods van Teppic pakken), en Wipe Data/Factory Reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik Cache, en flash die ROM (het moet dus echt een Sense ROM zijn!).

Boot in de ROM, start je RUU, zorg dat HTC Sync geinstalleerd is, en hij vind je toestel, laat hem zijn werk doen, en je gaat helemaal terug naar een staat van Froyo met S-ON, unrooted :)

De reden dat die Sense ROM zo belangrijk is, is dat de RUU zijn werk doet door te communiceren met de Dialer van een Sense ROM. Daarom werkt een RUU ook niet op een AOSP ROM, want hij voert als test een speciale dialer code uit, maar alleen Sense Dialers kunnen dat opvangen.
Tnx!
Geen tijd meer voor gehad om dit uit te voeren maar mocht ie ooit terug moeten voor garantie dan volg ik je stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolleNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-03 15:05
Ik wil weer terug naar mijn stockrom, maar hoe moet ik nou weten welke ik moet kiezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JolleNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:09:
Ik wil weer terug naar mijn stockrom, maar hoe moet ik nou weten welke ik moet kiezen? :P
Inderdaad...klopt helemaal wat je zegt!

...maw lees aub eerst de startpost eens door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

edit: laat nog maar even

[ Voor 96% gewijzigd door Pinin op 27-01-2012 14:28 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis toch wel de mooie sense dingetjes. RunnyMede heb ik geprobeerd en draait echt soepel, maar mijn wifi valt daar weg. Ondanks het feit dat ik het slaapbeleid op NOOIT heb gezet. Dat is dus best irritant. Ook zie ik het android lockscreen niet wie er belt.

Dat heeft mij doen besluiten toch weer naar Oxygen terug te keren. Die draait ook nog steeds perfect, maar ik wil toch graag weer een sense rom. Stock 2.3 zou natuurlijk kunnen, maar dan ben ik mijn root kwijt. Misschien een geroote stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Als ik wil s-offen blijf ik de melding krijgen dat de betakey niet klopt.

Het serienummer klopt (geeft het tooltje ook aan) de betakey is niet te knippen en plakken maar als ik het overtyp en let op hoofd en kleine letters blijft het fout gaan. Nu lijkt een O en 0 veel op elkaar, maar ik heb het nog even in word geplakt en de karakters zijn goed.
iemand een idee? Ik heb aangegevn dat ik een desire heb, windows en hboot 093.....

edit: weet niet of dat er iets mee te maken heb, maar het usb-debugging driehoekje krijg ik niet te zien, vinkje staat wel aan in settings

[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 27-01-2012 20:19 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:30:
Ik mis toch wel de mooie sense dingetjes. RunnyMede heb ik geprobeerd en draait echt soepel, maar mijn wifi valt daar weg. Ondanks het feit dat ik het slaapbeleid op NOOIT heb gezet. Dat is dus best irritant. Ook zie ik het android lockscreen niet wie er belt.

Dat heeft mij doen besluiten toch weer naar Oxygen terug te keren. Die draait ook nog steeds perfect, maar ik wil toch graag weer een sense rom. Stock 2.3 zou natuurlijk kunnen, maar dan ben ik mijn root kwijt. Misschien een geroote stock rom?
Alex-V Sense HD? Loopt heel soepel, Sense 3 lockscreen, verder Sense 2.1, niet heel erg op je RAM belust, en draait hier helemaal naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
De Desire is toch wel veel moeilijker te rooten dan mijn oude Hero. Via de Unrevoked manier krijg ik in de bootloader de melding 'No image or wrong image!' te zien... Daarna start de telefoon opnieuw op alsof er niks gebeurd is.

Hij draait nu nog op Android 2.2, maar ga eens proberen of een update naar 2.3 helpt... Of heeft iemand dit probleem al eens eerder opgelost? (kon niets vinden in dit topic, noch via Google) Ik heb ondertussen al op een Windows PC als op een Mac de procedure uit de startpost geprobeerd.

De update naar 2.3 had geen succes....

[ Voor 3% gewijzigd door Hobbles op 28-01-2012 00:24 . Reden: test met Gingerbread ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hmm, probeer eens wat meer ruimte te maken op het interne geheugen van en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Hobbles schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:19:
De Desire is toch wel veel moeilijker te rooten dan mijn oude Hero. Via de Unrevoked manier krijg ik in de bootloader de melding 'No image or wrong image!' te zien... Daarna start de telefoon opnieuw op alsof er niks gebeurd is.

Hij draait nu nog op Android 2.2, maar ga eens proberen of een update naar 2.3 helpt... Of heeft iemand dit probleem al eens eerder opgelost? (kon niets vinden in dit topic, noch via Google) Ik heb ondertussen al op een Windows PC als op een Mac de procedure uit de startpost geprobeerd.

De update naar 2.3 had geen succes....
waarom niet gewoon de s-off methode? super simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Pinin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:57:
Als ik wil s-offen blijf ik de melding krijgen dat de betakey niet klopt.

edit: weet niet of dat er iets mee te maken heb, maar het usb-debugging driehoekje krijg ik niet te zien, vinkje staat wel aan in settings
Iemand een idee, waarom ik hem niet in debugging mode krijg? (uit-aan gezet al gedaan) of zou het kunnen dat hij wel in debugging staat maar geen icoon zie? p.s er staat mildwild op.

s-off tool blijft aangeven dat betakey niet klopt

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
Een custom rom zou het icoon kunnen uitschakelen. Waarschijnlijk staat in je build.prop iets als het volgende:

code:
1
persist.adb.notify=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

wie weet, zover rijkt mijn kennis niet. is dat te testen? ik vind het zo vreemd dat ik niet kan s-offen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
wie weet, zover rijkt mijn kennis niet. is dat te testen? ik vind het zo vreemd dat ik niet kan s-offen
tuurlijk kijk even in het bestand /system/build.prop Dit kan bijv. door met adb het bestand even op je pc te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door TheMazzter op 28-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Lizard schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:19:
Een custom rom zou het icoon kunnen uitschakelen. Waarschijnlijk staat in je build.prop iets als het volgende:

code:
1
persist.adb.notify=0
Ja, ik heb het bestandje ingekeken en deze staat idd op 0, o.k. dan weet ik dat debugg wel aan staat, maar geen icoon geeft, thx.

Nu blijft de vraag waarom ik niet kan s-offen..
mijn serienummer is SH08HPL00641, dit geeft revolutionary ook aan, voer ik dit in om een betakey te krijgen dan krijg ik een key terug, maar blijft melden dat deze invalid is. (gebruik hboot0093001, windows)
zou iemand even willen kijken welke betakey je terug krijgt, en of het 6 en 7e digit idd een nul en hoofdletter i is?
http://revolutionary.io/

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
In de topicstart staat ook een link naar een oudere versie van Unrevoked (bij s-off). Je zou het daar mee kunnen proberen, als het goed is heb je daar geen key voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Maar ik zie net dat hij mildwild draait? Dan heeft hij toch al s-off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Waarom? Die ROM past toch ook op de standaard Hboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Omdat je zonder S-OFF geen custom recovery kan hebben? Tevens moeten zip files dan gesigned zijn door htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
janvanduschoten schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 07:19:
Hmm, probeer eens wat meer ruimte te maken op het interne geheugen van en probeer het opnieuw.
De SD kaart is leeg en 4GB, dus daarkan het niet aan liggen :)

De S-off methode? Ik dacht dat je daar geen root mee kreeg... Ik ga nog eens testen

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Lizard schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:22:
Maar ik zie net dat hij mildwild draait? Dan heeft hij toch al s-off?
Ik heb mildwild gewoon zonder s-off en geen custom hboot, recovery is amon_ra

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 28-01-2012 16:17 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Mijn punt is dat je zonder S-OFF geeneens een custom recovery kan hebben. Wat is de 1e regel in je HBOOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Zonder s-off kun je gewoon een custom recovery hebben en een ROM flashen. S-off is voor een custom hboot en splashscreen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Lizard schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:20:
Mijn punt is dat je zonder S-OFF geeneens een custom recovery kan hebben. Wat is de 1e regel in je HBOOT?
Sinds wanneer?

Mildwild is een custom ROM, hè? Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar hier...

edit:

Met ^^ dus ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 28-01-2012 16:51 . Reden: jan was sneller ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Mja, zo was het iig wel toen ik m'n desire geroot heb.

En XDA zegt hier hetzelfde:
What is S-OFF?
-HTC implemented security on their newer generation phones. This flag, called @secuflag, controls whether your phone has
it's NAND or flash unlocked. Most noticeably, S-ON (security on) will read-lock your /system and /recovery partition, to name a few. Also, secuflag controls whether zip files being flashed through recovery or fastboot, are signed by HTC. The now notorious S-OFF (security off) will disable this NAND security. Since we are unable to access the Radio NVRAM itself (where secuflag is stored), we turned our attention to HBOOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Ik draai nu AceSMod007 op mn Desire, maar vind hem toch wel erg traag. Wil graag een snelle, stabiele ROM met Sense en voldoende ruimte voor apps. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Klopt het dat er geen 1x1 widgets bestaan voor e-mail (exchange activesync) die ook je unread count tonen?
En dat dat alleen werkt bij Sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
RiesB71 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:08:
Ik draai nu AceSMod007 op mn Desire, maar vind hem toch wel erg traag. Wil graag een snelle, stabiele ROM met Sense en voldoende ruimte voor apps. Tips?
SGBS? Bevalt mij prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lizard schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:57:
Mja, zo was het iig wel toen ik m'n desire geroot heb.

En XDA zegt hier hetzelfde:

[...]
S-Off is nooit nodig geweest voor een custom rom. Toen de Desire op de markt kwam was het alleen mogelijk om root toegang te krijgen. Paul O'brien was volgens mij de eerste die dit voor elkaar kreeg.
Middels root toegang kun je een recovery menu installeren. Pas later is S-Off erbij gekomen.

Hier kun je precies lezen wat toen mogelijk was en in The guide staat netjes hoe je in Recovery kon komen.
http://android.modaco.com...80-and-os-to-121-support/

S-Off is inderdaad zoals Jan aangeeft voor wat extra mogelijkheden maar je hebt het niet nodig. Alleen zijn er nu bepaalde rom die meer nodig hebben zoals een andere Hboot. Hiervoor heb je wel s-off nodig.Maar er zijn voldoende ROM die werken met de standaard Hboot en dan is s-off niet nodig.

Lees anders even pag1 daar staat het ook mooi uitgelegd.
Ik gebruik al vanaf dag 1 deze root en pas veel later kon je s-off krijgen en heb dit toen ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
De manier waarop Paul de recovery voor elkaar kreeg was via de fakeflash methode, niet door /recovery te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
RiesB71 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:08:
als je niet de nieuwste sense wil: Gingerburst

Die draait bij mij soepel en je kan zelf bepalen aan de hand van de 2e ext4 partities hoeveel intern geheugen je wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al weer een nieuwe versie van RunnyMede. Prachtige ROM, maar bij mij valt WiFi weg als de telefoon in standby gaat. Iemand een fix daarvoor? Slaapbeleid staat al op Nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ga naar "Instellingen" -> "Draadloos en netwerken" -> "Wi-Fi-instellingen" en druk dan de menu knop in en kies "Geavanceerd". Je kunt daar dan de instelling "Wi-Fi-slaapbeleid" veranderen in "Nooit".

De batterijduur is sinds versie 5.0.4 enorm verbeterd trouwens (door echt tot 100% te laden)!

[ Voor 34% gewijzigd door Stamgastje op 29-01-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Stamgastje schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:25:
Ga naar "Instellingen" -> "Draadloos en netwerken" -> "Wi-Fi-instellingen" en druk dan de menu knop in en kies "Geavanceerd". Je kunt daar dan de instelling "Wi-Fi-slaapbeleid" veranderen in "Nooit".

De batterijduur is sinds versie 5.0.4 enorm verbeterd trouwens (door echt tot 100% te laden)!
Lees even zijn tekst nog een keer. Dat staat al op Nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madice
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Op dit moment gebruik ik de ICS beta-ROM voor de Desire. De beta-versie 3.3 draaide goed, maar na verloop van tijd besloot ik om de nieuwe beta-versie 3.6 te gaan installeren. Nadat ik alle partities (fat32/ext4/swap) had geformateerd en vervolgens de systeem data/cache+dalvik had opgeschoond, bleek dat in de nieuwe versie de Nederlandse woord-correctie niet meer werktte. Na nogmaals v3.6 en v3.4 te hebben geinstalleerd, ging ik maar terug naar beta v3.3. Hierin werkt de woord-correctie nu ook niet meer te werken.

De enige correcties die nu en in de betas v3.4/v3.6 gemaakt worden, zijn woorden die voorkomen in de namen van contacten. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een actieve google-account gekoppeld, een wifi-connectie en alle menu’s zijn wel in het Nederlands. Taal voor mails/sms staat ook ingesteld op Nederlands (geprobeerd als systeemtaal en handmatig).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:54
Ik heb gisteren voor het eerst een ICS-rom geprobeerd. Beviel nog niet helemaal, dus ik dacht met behulp van een restore van een nandroid-backup terug te gaan naar mijn oude miui-installatie.

Helaas werkte dat niet, en bleef hij na de restore hangen in het HTC-opstartscherm. Opnieuw flashen van een miui full-rom werkte wel gewoon, en met de backups van de apps in titanium blijft de schade beperkt. Wel kost het me een hoop tijd om thema's, achtergronden, desktop indeling etc weer te regelen.

Op mijn andere telefoon ZTE blade werkt een restore prima. Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn dat het op mijn desire niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Deze heb ik nu ook een week draaien en bevalt prima :) Mijn toestel was eerder nog niet geroot dus dit is de eerste ROM welke ik probeer.

Het gaat mij vooral om de A2SD+ zonder verder al teveel poespas dus dit was voor mij wel een goed alternatief na Gingerbread.

Runnymede met Sense 3.5 ziet er ook erg goed uit! Ik denk dat ik deze binnenkort maar eens ga proberen :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961

[ Voor 14% gewijzigd door Bigf00t op 29-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
djiedjee schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:44:
Ik heb gisteren voor het eerst een ICS-rom geprobeerd. Beviel nog niet helemaal, dus ik dacht met behulp van een restore van een nandroid-backup terug te gaan naar mijn oude miui-installatie.

Helaas werkte dat niet, en bleef hij na de restore hangen in het HTC-opstartscherm. Opnieuw flashen van een miui full-rom werkte wel gewoon, en met de backups van de apps in titanium blijft de schade beperkt. Wel kost het me een hoop tijd om thema's, achtergronden, desktop indeling etc weer te regelen.

Op mijn andere telefoon ZTE blade werkt een restore prima. Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn dat het op mijn desire niet werkte?
Checksum gecheckt van je nandroid backup?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Pff, een nieuwe kernel maken is best een vermoeiende klus. Ben zelf zoals sommigen misschien al gezien hebben bezig met de port van een 3.0 kernel, maar er zit nog vervelend veel werk in. Patchsets doorzoeken, kijken wat anders is, veranderingen toebrengen, en dat in 8000 bestanden.... Vooruit, 7500 daarvan hebben niks te maken met ons toestel, maar het idee ansich dat mensen dit dagelijks voor universele kernels doen....

Anyway, nu dus bezig met het uploaden van een 2.6.39 kernel naar XDA, en als die zijn werk doet zou een overstap naar een 3.0 kernel goed te doen moeten zjin, en dan zitten we wel heel up-to-date met de nieuwste kernels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor degenen die zich afvragen waar bovenstaande precies over gaat, zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1423827

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
iChaos schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:33:
Pff, een nieuwe kernel maken is best een vermoeiende klus. Ben zelf zoals sommigen misschien al gezien hebben bezig met de port van een 3.0 kernel, maar er zit nog vervelend veel werk in. Patchsets doorzoeken, kijken wat anders is, veranderingen toebrengen, en dat in 8000 bestanden.... Vooruit, 7500 daarvan hebben niks te maken met ons toestel, maar het idee ansich dat mensen dit dagelijks voor universele kernels doen....

Anyway, nu dus bezig met het uploaden van een 2.6.39 kernel naar XDA, en als die zijn werk doet zou een overstap naar een 3.0 kernel goed te doen moeten zjin, en dan zitten we wel heel up-to-date met de nieuwste kernels :)
+1

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet de flits het niet meer na een overstap naar Leedroid. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14
Hallo,

Ik draai sinds 2 dagen de bcm ics. Ben er erg over te spreken. Het enige dat nog niet werkt, is de google agenda sync.
Heb op xda gekeken en daar een calender sync fix gevonden. Ik kan alleen nergens.vinden hoe ik deze moet gebruiken.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:54
Checksum is OK, restoren werkt op zich ook wel, maar hij wil daarna gewoon niet booten.

Recovery is overigens amon-ra 2.0
Daar heb ik 2 mogelijkheden om te backuppen: nand backup of nand + ext backup.

Het lijkt me bij gebruik van a2sd nodig om ook de ext te backuppen, Klopt dat?
Terror schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:55:
[...]
Checksum gecheckt van je nandroid backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:49:
Bij mij doet de flits het niet meer na een overstap naar Leedroid. Heeft iemand een oplossing?
Probleem is gevonden, LED is stuk :( De flashlight app doet het namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21

shinchan03

Niels

Zit het dan niet gewoon in de software, flash eens een andere rom en kijk wat die doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Gister in de weer geweest met GingerBurst; krijg hem echter niet echt stabiel. De eerste keer na Full wipe en ROM flash, met Titanium alle apps + data terug gezet, gevolg: rete traag en vastlopers. Hierna opnieuw geflashed en maar een paar apps terug gezet, wel systeem data ge-restored. Leek allemaal goed te werken totdat ik een keer herstarte en hij in het bootscherm bleef hangen (kon vaak de t van brilliant al niet meer afmaken). Vandaag maar ns SGBS proberen, of zijn er nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Ik vindt het nog een beetje verwarrend of ik nu een "stock" hboot heb of niet, Ik heb Revolutionary met hboot versie 6.93.1002. Revolutionary heb ik nodig ivm s-off, betekent dit dan dat ik per definitie geen stock hboot heb en dus geen ROMs kan flashen die dat vereisen?
Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]