Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Sorry, ik dacht dat hij ook in de market stond, ik heb de link ook in de TS staan bij Custom Recovery's.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik heb net mijn Desire met s-off geroot, de ext partie vergroot en nu ICS 4.0.3 erop geinstalleerd (BETA 0.3.3). Bij het booten blijft hij nu al zeker 10 min staan op een grote blauwe X die met kleine slierten "opgebouwd" wordt (kan het niet anders omschrijven)..

Is dit normaal en hoelang duurt dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 09:25
Wat is het onzettend moeilijk om gewoon A2SD (apps2ext) te krijgen op Cyanogenmod 7 zeg! Sjongejonge, alsof ze het expres zo moeilijk maken! Ik had CM7 geinstalleerd nadat bleek dat mijn Oxygen niet lekker overweg kon met Eduroam, en ik dacht weer eens wat anders te proberen. Nou na installatie van CM7 begon de market natuurlijk fijn mijn apps terug te zetten (goeie feature) maar kwam er halverwege achter dat er geen ruimte meer op de telefoon was. Ik heb gezocht en gezocht maar kon geen script of wat dan ook vinden, ja een of andere app van Darktremor maar die deed het niet (ik miste de scripts voor A2SD ofzo) en verder een hele hoop adviezen en redenaties dat CM7 het niet ondersteund.
Toen via het Oxygen forum een .zip op de kop getikt waarmee je de Dalvik cache op de SD-ext zet en wat een verademing zeg, ineens weer ruimte. Ok, het duurt na het booten 3 minuten voordat de ext partitie is gemount, maar het lijkt te werken. Maar overal staat dus dat CM7 een ext partitie afraadt, omdat je met een andere hboot en apps2SD (je weet wel, die feature die al die 100kB programmaatjes wel gebruiken maar maps, google+ of adobe flash van 10MB+ niet) wel genoeg ruimte zou hebben. Maar ik wil geen andere hboot flashen. Morgen op mijn werk snel even terug naar de Nandroid van mijn Oxygen rom, als die dan toch het WLAN pakt dan hou ik die gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

maniak schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:10:
Ik heb net mijn Desire met s-off geroot, de ext partie vergroot en nu ICS 4.0.3 erop geinstalleerd (BETA 0.3.3). Bij het booten blijft hij nu al zeker 10 min staan op een grote blauwe X die met kleine slierten "opgebouwd" wordt (kan het niet anders omschrijven)..

Is dit normaal en hoelang duurt dit normaal?
Ik begrijp dat het lang kan duren voordat hij doorstart. Echter, heb je wel een standaard HBOOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ja, ik heb de 1.02.0001.. hij stond in de lijst van http://revolutionary.io/ .. rooten was zo klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Hij doet het, na de installatie moest ik een full wipe doen.. :)

Volgende keer graag je vorige post aanvullen met de [edit.] knop, niet een nieuwe post maken:)

[ Voor 45% gewijzigd door janvanduschoten op 17-01-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Visitor.q schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:12:
Wat is het onzettend moeilijk om gewoon A2SD (apps2ext) te krijgen op Cyanogenmod 7 zeg!

*knip *
In de startpost heb ik een stuk staan onder Custom ROM's waarin ik mijn CM7 installatie beschrijf inclusief het apps2sd script (dus niet de app alleen).
Ik heb ook de CM7 Hboot, maar het werk ook prima met alleen het Darktremor apps2sd script. Wil je later alsnog eens de andere Hboot proberen dan kun je een Nandroid back-up maken, andere Hboot flashen en dan je Nandroid back-up restoren. Je kunt met de Darktremor app ook je dalvik cache verplaatsen naar je ext partitie, dat scheelt ook nogal wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe versie uit van RunnyMede (5.01). Deze lijkt nog soepeler te lopen dan de 4.03. Ik heb tot nu toe geen enkele sense 3.5 ROM gevonden die zo soepel loopt op mijn Desire als deze. Ik merk geen verschil tussen Oxygen en deze ROM.

Je kunt van alles en nog wat aanpassen (er is bijvoorbeeld ook standaard ondersteuning voor een gecentreerde klok aan boord). Bij het installeren van de ROM kun je kiezen welke apps (systeem) je wel en niet mee wilt installeren. Erg handig. Mooie installer ook trouwens (met touchscreen ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Bij mij is Runnymede v5.0.1 niet soepeler dan v4.0.x (hij lijkt ongeveer even snel), maar wel wat zuiniger met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
janvanduschoten schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:07:
[...]

In de startpost heb ik een stuk staan onder Custom ROM's waarin ik mijn CM7 installatie beschrijf inclusief het apps2sd script (dus niet de app alleen).
Ik heb ook de CM7 Hboot, maar het werk ook prima met alleen het Darktremor apps2sd script. Wil je later alsnog eens de andere Hboot proberen dan kun je een Nandroid back-up maken, andere Hboot flashen en dan je Nandroid back-up restoren. Je kunt met de Darktremor app ook je dalvik cache verplaatsen naar je ext partitie, dat scheelt ook nogal wat ruimte.
Ha bedankt! Ik had niet verwacht dat het in de OP zou staan hier, dus ik heb vooral op de CM7 fora, google en xda gezeten. Misschien nog eens proberen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Maranello schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:29:
[...]
AN-Droid. Goeie tip d:)b Even XDA-topic door zitten lezen en leek wel iets voor mij.
Wat is deze snel! Reageert lekker, zonder lag en ook apps installeren is snel gebeurd en nauwelijks op te merken. Zelfs de nieuwste Market (3.4.4) doet het prima. Het is merkbaar dat de wireless driver is getweakt, want ik heb nog geen last gehad van naar 3G terugspringende verbinding thuis. Dit had ik met andere ROM's wel.

Het is alleen wel back to basic hoor, maar als je zoals ik van SGBS komt is het wel een aanrader al lever je wel ietsjes in aan functionaliteit. Het is een keuze van de developer dat er Sense 1.0 word gebruik, naar eigen zeggen is dit om maximale snelheid te krijgen op de Desire. Er zijn overigens wel wat add-on scripts om bepaalde functies achteraf toe te voegen.

+ Erg snel
+ Goeie wireless tweaks
+ Veel ruimte (Data++)
- Sense interface 1.0 (Bijna alle Sense ROM's zitten 2.0 of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Visitor.q schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:01:
[...]

Ha bedankt! Ik had niet verwacht dat het in de OP zou staan hier, dus ik heb vooral op de CM7 fora, google en xda gezeten. Misschien nog eens proberen dan...
Nog eenvoudiger is het programma Simple2ext voor CM7: Android Market: S2E (simple2ext) - Apps op Android Market (tipper voor de Startpost als je het mij vraagt...)

Overigens, welke e-mailwidget gebruiken jullie in combinatie met CM7? Op mijn SGBS of Stock ROM had ik de HTC fullscreen e-mailwidget (4x4), maar in CM7 zit zoiets niet ingebouwd. Kan in de market ook niets vinden wat er op lijkt...

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 17-01-2012 09:47 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 16:57
Pinin schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:22:
Als recovery heb ik nu amon_ra, kan ik nu 4EXT er opzetten met unrevoked?
Ik heb begrepen dat ik voor runnymede 4EXT nodig heeft ivm touchrecovery.

Natuurlijk kan ik het gewoon even uitproberen, maar ik ben bang dat er iets verkeerd gaat.
Daar heb je 4EXT niet voor nodig hoor ;) Runnymede AIO kun je ook gewoon installeren met Amon_RA.
Afgelopen weekend nog gedaan met de nieuwste versie 5.0.1

[ Voor 6% gewijzigd door sjef42195 op 17-01-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Een semi-crosspost uit het Market&appstopic omdat het hier wellicht toch wat beter past;
Ik heb een HTC Desire, root, custom rom, A2SD en een 512mb EXT partitie op mijn class 4 SD kaart van 4 gig die met het toestel werd geleverd. Nu wil ik migreren naar een 32gig Samsung class 10 SD kaart. Hoe werkt dit op Android? Is het een kwestie van een 512mb EXT partitie aanmaken op mijn nieuwe kaart en vervolgens gewoon beide partities ctrl+c/ctrl-v'en of is het niet zo simpel?
De 32 gig is binnen, maar met geen mogelijkheid lukt het de EXT partitie te kopieëren (onder Windows, Linux niet echt een optie hier), googelen levert weinig op vrees ik, of oude drivers die niet werken onder W7x64.

Ongetwijfeld zijn er hier zát Tweakers (met hoofdletter "t"!) die mét ext partitie al zijn gemigreerd van de meegeleverde SD-kaart naar een grotere, snellere of betere.... Tips?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Obiter dictum schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:22:
Een semi-crosspost uit het Market&appstopic omdat het hier wellicht toch wat beter past;

[...]

De 32 gig is binnen, maar met geen mogelijkheid lukt het de EXT partitie te kopieëren (onder Windows, Linux niet echt een optie hier), googelen levert weinig op vrees ik, of oude drivers die niet werken onder W7x64.

Ongetwijfeld zijn er hier zát Tweakers (met hoofdletter "t"!) die mét ext partitie al zijn gemigreerd van de meegeleverde SD-kaart naar een grotere, snellere of betere.... Tips?
Ik denk (let op denk) dat het mogelijk moet zijn om met Amon-Ra een recovery te maken van de Rom+ext, deze op de nieuwe sd zet en dit dan vervolgens hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

sjef42195 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Daar heb je 4EXT niet voor nodig hoor ;) Runnymede AIO kun je ook gewoon installeren met Amon_RA.
Afgelopen weekend nog gedaan met de nieuwste versie 5.0.1
o.k..... maar als ik de OP van runnymede op xda lees dan begrijp ik dat ik iets van 4ext moet gebruiken omdat deze touch ondersteund. (van mij hoeft touch niet hoor als recovery)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Cyleo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:00:
Ik denk (let op denk) dat het mogelijk moet zijn om met Amon-Ra een recovery te maken van de Rom+ext, deze op de nieuwe sd zet en dit dan vervolgens hersteld.
Het probleem is dat het kopiëren van partities resulteert in dezelfde partities op m'n nieuwe sd, en dús 28mb loze, ongebruikte ruimte. Wat ik dus zoek is écht toegang tot de bestanden op de EXT3, zodat ik deze kan kopiëren naar mijn nieuwe SD-kaart met een "verse" EXT en FAT partitie.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Obiter dictum schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:22:

[...]

Ik heb het op deze manier gedaan: http://forum.xda-develope...hp?p=13301932&postcount=2 (maar dan gewoon met 4EXT Recovery)

(zat namelijk met hetzelfde, zie: Nieuwe SD kaart gekocht, hoe oude (ext part.) klonen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik ben ook maar is geupdate ICS werkt erg goed, snap alleen niks van draai nu Hbo.ot en kan wel updaten. Weet niet of het verplicht is om maar naar S-on te gaan ? Blijkbaar niet, het is wel verdomde snel en het ziet er allemaal beter uit dan 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Termi schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:24:
Ik ben ook maar is geupdate ICS werkt erg goed, snap alleen niks van draai nu Hbo.ot en kan wel updaten. Weet niet of het verplicht is om maar naar S-on te gaan ? Blijkbaar niet, het is wel verdomde snel en het ziet er allemaal beter uit dan 2.3.
Verder alles goed ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

ThinkPadd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:54:
[...]

Ik heb het op deze manier gedaan: http://forum.xda-develope...hp?p=13301932&postcount=2 (maar dan gewoon met 4EXT Recovery)

(zat namelijk met hetzelfde, zie: Nieuwe SD kaart gekocht, hoe oude (ext part.) klonen? )
Donders, het werkt! Like a charm zelfs; de nieuwe ext is 1 gig en alles werkt en doet zoals met de oude SD-kaart. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vanochtend vroeg geupdated naar de nieuwe SandVold ICS 0.3.4
bij elke release werkt het allemaal net weer even wat lekkerder, schoonheidsfoutjes eruit enzo.
erg aan te raden.

nu heb ik een complete wip gedaan, dus ook de SD-EXT geformateerd, er zat namelijk een bug in 0.3.3 icm. DarkTremors apps2sd script.. het volume van geluid was door die bug érg zacht...
dus ben ik overgestapt naar de native a2sd support in de rom zelf, en tot op heden gaat dat goed.

maar bij het installeren van de native a2sd kreeg ik de vraag of ik de dalvik-cache ook op de sd kaart wilde hebben.. prima natuurlijk.
vervolgens ben ik lekker bezig geweest met apps installeren, en toen ik bij geheugengebruik keek was er toch redelijk wat geheugen in gebruik.
dus heb ik in de terminal "a2sd cachesd" uitgevoerd, en nu is er weer lekker veel geheugen vrij.

is zo'n verplaatsing van de dalvik-cache dan niet permanent? je zou toch verwachten dat als je 'm eenmaal heb verplaatst dat ie dat toch ook blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Laatst online: 04-09 16:57
Pinin schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:01:
[...]

o.k..... maar als ik de OP van runnymede op xda lees dan begrijp ik dat ik iets van 4ext moet gebruiken omdat deze touch ondersteund. (van mij hoeft touch niet hoor als recovery)
Bij mij werkte die touch screen installer ook met Amon_RA, en daarbij kun je ook de knopjes blijven gebruiken. Al met al een erg duidelijke installatie procedure van deze ROM, ook de ROM werkt een stuk soepeler dan de vorige versie. Blijkbaar maakt die nieuwe kernel die erin zit gebakken het geheel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Er is bij mijn desire iets vreemds aan de hand. Ik draaide voorheen altijd Oxygen (2.3.2), en ben een maand geleden ongeveer naar MildWild geswitcht.

Tot en met versie 2.6 geen problemen gehad, maar gisteren probeerde ik 2.7.2 erop te zetten. In eerste instantie kreeg ik het niet voor elkaar. Bij de 2e keer flashen bootte hij wel, maar op een of andere manier kon hij geen mobiele verbinding maken. Ik kreeg ook geen scherm om mijn sim-pin in te voeren, ook niet bij aan/uitzetten van vliegtuig modus, ook niet bij rebooten. In het instellignen menu krijg ik te zien dat zoeken naar netwerken mislukt.
Nog maar eens flashen was m'n gedachte, maar ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar hem te booten. Het mildwild bootlogo verschijnt niet, hij blijft op alpharev s-off scherm hangen.

Hboot is CM7 r2
radio is 32.56.00.32U_5.17.05.08 (nieuwste)

De MD5 van de rom klopt. Ik heb het geprobeerd met clockworkmod, en ben zelfs daarna nog naar 4Ext Touch recovery beta 8 gegaan.

Wat ik heb geprobeerd:

- Full wipe (/data, /system, /boot, (dalvik) cache), behalve SD
- Full format, behalve SD
- 2x achter elkaar flashen
- Flashen en daarna caches wipen

M'n SD is 16GB en bevat een enkele fat32 partitie (welke in orde is). Er staat nergens iets over een ext-partitie bij MildWild, dus lijkt me stug dat die opeens nodig is.

Flash ik Oxygen opnieuw, dan boot deze zonder problemen. Alleen heb ik tussendoor wel een keer gehad dat Oxygen bij reboot ook bleef hangen vóór het bootlogo (geen idee wat de oorzaak hiervan was), na opnieuw flashen geen probleem meer gehad.

Ik snap er weinig meer van, maar misschien dat iemand deze symptomen herkent?

edit: Het is opgelost nadat ik de radio firmware opnieuw heb geflasht EN 4Ext touch recovery heb vervangen door de classic 4Ext recovery. Ik gok dat het de touch recovery was.

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-01-2012 12:45 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik gebruik ook Mildwild al vanaf rond v2.2 of iets eerder nog. Versie 2.2.2 draait bij mij nog steeds het beste, super soepel en zonder problemen. En daarbij een erg vlotte netwerk-verbinding. Ik heb het gevoel / ervaring met de laatste versies van Mildwild (2.4 tm 2.7.2) dat vooral netwerk-verbinding minder soepel loopt. Duurt vaak lang voordat verbinding is opgebouwd, vooral na switchen terug van wifi. En het lijkt helemaal erg bij v2.7.2...net zoals jij de ervaring lijkt te hebben. Ik had een aantal dagen terug zelfs dat er helemaal geen dataverbinding kon worden opgebouwd, en dat duurde vrij lang. Kreeg toen in beeld "alleen noodoproepen mogelijk". Vanalles geprobeerd, geen resultaat...en dan opeens na 1-2 uur deed alles het weer. Geen idee wat en hoe. Sindsdien overigens geen erge last meer gehad. Misschien was het wel een Vodafone storing...wie weet. Nu voorlopig terug naar 2.2.2 totdat 2.7.3 uit is, zien of dat een verbetering brengt.

Kortom : geen last hier met installatie of draaien van v2.7.2, maar deze versie lijkt toch wel wat kuren te hebben. Misschien dat jij hierdoor de rom niet geflashed krijgt. Enfin...mischien heb je hier iets aan.

Edit : ik gebruik de Oxygen Hboot, maar dan wel met een uitgeklede Mildwild rom (na installatie 20Mb over op Systeempartitie van 100Mb). Misschien handig voor jou om eens de standaard Hboot te flashen, zien of je daarmee wel de rom kunt draaien...

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 18-01-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Volgens mij kon ik geen eens noodoproepen doen, en krijg dus geen mobiele GSM/GPRS/3G/HSDPA verbinding. Alsof hij niet overweg kan met de radio firmware of de hele simkaart niet ziet.

In ieder geval is het goed om te lezen dat je het gevoel had dat het herstellen van dataverbindingen niet vlot ging. Ik had dit gevoel namelijk ook, en heb het idee dat het te maken heeft met de scan interval van wifi die hij verlaagd zou hebben. Het leek vooral vaak voor te komen dat wanneer de telefoon verbonden was met wifi en in slaapmodus ging, dat hij pas bij ontwaken doorheeft dat de wifi er niet meer is. Of andersom, dat hij pas na meer dan een minuut verbinding gaat maken met opgeslagen wifinetwerk welke binnen bereik is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
No problem natuurlijk. Overigens heb ik zojuist mijn post nog iets ge-edit mbt gebruikte Hboot. Misschien heb je daar nog iets aan? Is het proberen waard denk ik.

Edit : overigens is de gebruikte keyboard in v2.7.2 wel erg goed mbt NL taal. Eindelijk een goede complete versie, spellingscontrole werkt uitstekend. Ik heb deze keyboard meteen maar uit de 2.7.2 zip geript en in de v2.2.2 zip geplaatst. Ik gebruikte de HTC IME mod keyboard, en dat is nu niet meer nodig.

[ Voor 50% gewijzigd door dafmay op 18-01-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hmm...XDA is uit de lucht, iets ivm (nieuwe) wetgeving mbt internet? Geen idee precies wat en hoe. Hopelijk is men snel weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dafmay schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:11:
No problem natuurlijk. Overigens heb ik zojuist mijn post nog iets ge-edit mbt gebruikte Hboot. Misschien heb je daar nog iets aan? Is het proberen waard denk ik.

Edit : overigens is de gebruikte keyboard in v2.7.2 wel erg goed mbt NL taal. Eindelijk een goede complete versie, spellingscontrole werkt uitstekend. Ik heb deze keyboard meteen maar uit de 2.7.2 zip geript en in de v2.2.2 zip geplaatst. Ik gebruikte de HTC IME mod keyboard, en dat is nu niet meer nodig.
Ik zal inderdaad eens een hboot met grotere system partitie erop gooien vanavond. Misschien switch ik ook wel naar 2.2.2, daar lijken de meeste mensen erg tevreden mee te zijn. Moet ik inderdaad nog wel de nieuwe versie van het kb installeren.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tutti-frutti schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:15:
[...]

Ik zal inderdaad eens een hboot met grotere system partitie erop gooien vanavond. Misschien switch ik ook wel naar 2.2.2, daar lijken de meeste mensen erg tevreden mee te zijn. Moet ik inderdaad nog wel de nieuwe versie van het kb installeren.
Je weet...is slechts een kwestie van LatinIME.apk uit v2.2.2 vervangen door die uit v2.7.2. En ja, mijn persoonlijke voorkeur blijft ook 2.2.2, ook vanwege de mooie cleane ICS look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
dafmay schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:07:
Hmm...XDA is uit de lucht, iets ivm (nieuwe) wetgeving mbt internet? Geen idee precies wat en hoe. Hopelijk is men snel weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb een aantal keren ICS van Sandvold geprobeerd, maar dat ging niet zo lekker. Ik gebruik de data++ hboot (180mb voor /system) en ICS van Sanvold ging steeds meer gebruiken zodat ik apps moest verwijderen maar ik kreeg ook andere problemen met wifi, niet door de lockscreen heen komen, apps die plotseling niet meer werkten, etc. Zou best door mijn beperkte kennis komen trouwens :P, maar data++ hielp zeker niet.

Nu gebruik ik ICS 4.0.3 CM9 en dat werkt perfect op data++. Ik vind ICS toch wel erg gaaf hoor, wil eigenlijk niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoetjeF schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:15:
Ik heb een aantal keren ICS van Sandvold geprobeerd, maar dat ging niet zo lekker. Ik gebruik de data++ hboot (180mb voor /system) en ICS van Sanvold ging steeds meer gebruiken zodat ik apps moest verwijderen maar ik kreeg ook andere problemen met wifi, niet door de lockscreen heen komen, apps die plotseling niet meer werkten, etc. Zou best door mijn beperkte kennis komen trouwens :P, maar data++ hielp zeker niet.

Nu gebruik ik ICS 4.0.3 CM9 en dat werkt perfect op data++. Ik vind ICS toch wel erg gaaf hoor, wil eigenlijk niet meer terug.
De Sandvold van het topic waar je naar refereert is eigenlijk voor stock Hboot bestemd. Logisch dus dat het niet goed ging met het geheugengebruik in je phone. Er is ook wel een Sandvold voor CM7r2 beschikbaar maar dat is een beetje weggemoffeld in dat topic. Weet niet waarom, omdat de ontwikkeling daarvan achterloopt of niet stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Klopt maar op hun website (http://www.sandvold.as/instructions.htm) stond dat data++ gesupport wordt en het heeft ook gewerkt. Het bericht was meer voor mensen die ICS willen draaien maar geen stock hboot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hier werkt SandVold op standaard hboot echt super, zeker met de native a2sd support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
Ik zou ook graag mijn Desire rooten en voorzien van een custom ROM. Na het doorlezen van de FAQ is het mij echter nog niet helemaal duidelijk. Er wordt aangeraden om voor de 4ext recovery te gaan, maar heb ik dan nog wel het programma Revoked nodig? Ik kan van 4ext namelijk alleen een app (.apk) downloaden, en geen .img file. In de FAQ, bij 'hoe krijg ik root', hoe moet ik verder vanaf stap 4/5 als ik de 4ext recovery wil installeren? Misschien zie ik iets over het hoofd, maar het is mij niet duidelijk :?

Edit: ik heb de 4ext recovery updater app geinstalleerd, maar de app crasht zodra ik ergens op druk (app is onverwachts gestopt)?

Edit2: Het is gelukt :) Moest alleen even de .img file van 4ext downloaden via XDA developers. Dat is misschien niet helemaal duidelijk in de FAQ, die verwijst namelijk naar die app van 4ext. Maar, als ik het goed begrijp, kan je die pas gebruiken als je toestel geroot is.

[ Voor 28% gewijzigd door FortyOne op 19-01-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 03:07:
[...]

De Sandvold van het topic waar je naar refereert is eigenlijk voor stock Hboot bestemd. Logisch dus dat het niet goed ging met het geheugengebruik in je phone. Er is ook wel een Sandvold voor CM7r2 beschikbaar maar dat is een beetje weggemoffeld in dat topic. Weet niet waarom, omdat de ontwikkeling daarvan achterloopt of niet stabiel is?
Omdat deze wat moeilijkheden heeft wbt grote, wil je ics op je desire, dan raad ik stock hboot aan voor de meest vloeiende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
heb overigens een easter-egg in m'n ICS Desire gevonden. :D

tap een aantal keer snel achter elkaar op de android versie bij 'over de telefoon' in systeeminstellingen.
vervolgens krijg je een android poppetje in beeld, 1x het scherm aantikken en je krijgt een melding van de versie "Android 4.0: Ice Cream Sandwich"
en je vinger op het beeld vasthouden dan zoomt ie op het ventje in om uiteindelijk in een soort scroll modus te komen met vuurwerk op de achtergrond.

edit: na even zoeken is ie al reeds bekend :( , maar wilde 't toch even delen ;)

[YouTube: http://youtu.be/uKU7c2Qk-l0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FortyOne schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:01:
Ik zou ook graag mijn Desire rooten en voorzien van een custom ROM. Na het doorlezen van de FAQ is het mij echter nog niet helemaal duidelijk. Er wordt aangeraden om voor de 4ext recovery te gaan, maar heb ik dan nog wel het programma Revoked nodig? Ik kan van 4ext namelijk alleen een app (.apk) downloaden, en geen .img file. In de FAQ, bij 'hoe krijg ik root', hoe moet ik verder vanaf stap 4/5 als ik de 4ext recovery wil installeren? Misschien zie ik iets over het hoofd, maar het is mij niet duidelijk :?
UNrevoked. En je snapt het verschil niet. De 4ext recovery is een wipe/flash/format tooltje dat je kan aanspreken om nieuwe roms te installeren, te backuppen, te wissen. De Unrevoked hackt je phone zodat je er van alles kan uitspoken, een soort jailbreak (refereer nu naar de iPhone omdat dat wat bekender is). De app 4ext control is idd een app, waarmee je de 4ext recovery kan downloaden en installeren terwijl android draait op de achtergrond. (je toestel is dus helemaal opgestart).
Edit: ik heb de 4ext recovery updater app geinstalleerd, maar de app crasht zodra ik ergens op druk (app is onverwachts gestopt)?

Edit2: Het is gelukt :) Moest alleen even de .img file van 4ext downloaden via XDA developers. Dat is misschien niet helemaal duidelijk in de FAQ, die verwijst namelijk naar die app van 4ext. Maar, als ik het goed begrijp, kan je die pas gebruiken als je toestel geroot is.
Klopt. Voor custom editten van je toestel heb je wat meer rechten nodig, en dus rootrechten.
JoetjeF schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:15:
Klopt maar op hun website (http://www.sandvold.as/instructions.htm) stond dat data++ gesupport wordt en het heeft ook gewerkt. Het bericht was meer voor mensen die ICS willen draaien maar geen stock hboot hebben.
Refereer je nu naar dit stukje? Lees het dan maar nog eens...
This is made for STOCK HBOOT, however there is a chance to install it on cm7r2 and data++ read further down. And check FAQ before you ask any questions
Data++

Data++ is not officaly supported by us, but it should be possible to install the regular ICS releases on this hboot.

First read what I wrote for STOCK Hboot

*common issues

Problems installing large apps at market (many claims this is fixed on 0.1.3)
Aangezien de laatste regel refereert naar 0.1.3 maak ik op uit dat ze over de cm7r2 variant hebben en niet over de stock variant. Je hebt dus de verkeerde rom geflashed.

En natuurlijk werkt het om een senseloze kale ICS te flashen in een gemodde Hboot, het werkt alleen niet goed omdat je geheugen steeds volloopt en je apps steeds aan het verwijderen bent.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer graag je vorige post aanpassen, niet 2 x achter elkaar posten ;) .

[ Voor 186% gewijzigd door janvanduschoten op 20-01-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:25:
Aangezien de laatste regel refereert naar 0.1.3 maak ik op uit dat ze over de cm7r2 variant hebben en niet over de stock variant. Je hebt dus de verkeerde rom geflashed.

En natuurlijk werkt het om een senseloze kale ICS te flashen in een gemodde Hboot, het werkt alleen niet goed omdat je geheugen steeds volloopt en je apps steeds aan het verwijderen bent.
Data++

Data++ is not officaly supported by us, but it should be possible to install the regular ICS releases on this hboot.
Er staat regular ICS releases maar de regel betreffende de 0.1.3 versie maakt het inderdaad wel verwarrend. Overigens werkt ICS 4.0.3 CM9 net zo goed als de Sandvold versie, 150mb geheugen over met een 10tal applicaties geinstalleerd, niet alles hoeft natuurlijk in /system te staan. Ben er iig erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JoetjeF schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:13:
[...]

[...]

Er staat regular ICS releases maar de regel betreffende de 0.1.3 versie maakt het inderdaad wel verwarrend. Overigens werkt ICS 4.0.3 CM9 net zo goed als de Sandvold versie, 150mb geheugen over met een 10tal applicaties geinstalleerd, niet alles hoeft natuurlijk in /system te staan. Ben er iig erg blij mee.
Die ICS (CM9) draaide bij mij zelfs wat beter, minder FC en minder random reboots, en een stabielere A2SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is er al zicht op een sense ICS versie?

Nee dan bedoel ik niet deze: [ROM][Cool Sense][14 Jan]Cool IceCream Sense v1|2.3.4|FASTEST|Data++/Stock

[ Voor 69% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die voor Desire dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ja, hij staat immers in het Desire rom gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:24:
[...]

ja, hij staat immers in het Desire rom gedeelte.
oja sorry had ik niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Helaas, Sandvold's 0.3.5 2 keer geflashed en beide keren blijf ik spontane reboots houden. Toch maar een andere rom proberen. Meer mensen hier last van?

Ik draai nu Oxygen en die draait prima.

Wat ik ook raar vond was dat met ICS, Mildwild en Runnymede de market raar deed en er een hoop apps niet te downloaden waren. Dan kreeg ik de melding dat mijn toestel niet compatibel was. Los downloaden van een apk en dan installeren werkte ook niet. Iemand enig idee?

[ Voor 92% gewijzigd door PesaH op 21-01-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

janvanduschoten schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:45:
Een nandroid backup is een image van je huidige ROM, dus exact zoals hij nu is met je instellingen, sms berichten, call log, schermindeling, alles.

Als ik een ROM flash maak ik altijd een Nandroid back-up, dan kan ik in een paar minuten weer terug naar exact dezelfde ROM die ik al had en me beviel. Ik wipe in het wipe menu van de recovery alles behalve de SD-ext partitie, dan heb ik na het flashen van een nieuwe ROM met apps2sd direct all mijn apps al geïnstalleerd staan in de app drawer. De instellingen ben je echter kwijt, deze kun je terugzetten (restoren) met bijvoorbeeld Titanium back-up als je daarmee een back-up hebt gemaakt. Doe dit alleen voor niet systeem apps, anders kun je conflicten en FC's (force close) krijgen
Ik deed het altijd erg ouderwets. Ik gooide altijd gewoon alles weg, en installeerde alles weer opnieuw als ik een rom installeerde.
Nu moet ik het toch ook maar eens anders doen, even een nandroid voor als het me helemaal niet bevalt en zodoende snel weer terug kan. Maar hoe maak ik een backup van mijn instellingen zoals email accounts, facebook twitter enz. Dat staat mij namelijk het meeste tegen, om elke keer weer dat allemaal in te stellen. apps enz. vind ik niet zo boeiend die installeer ik zelf wel weer.

Maar via Titanium backup kan ik eigelijk niet vinden wat ik moet backuppen om bovenstaande te backuppen.

edit: vraag 2 vergeten, kan ik een backup gemaakt in Runnymede ook terugzetten in Mildwild?

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Ik lees hier regelmatig dat apps automatisch weer geinstalleerd worden door de market.
Moet je daar iets speciaals voor doen? Ik mocht alles weer zelf opzoeken en installeren namelijk.
Op mijn betaalde apps na. Die werden wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
koekoek2003nl schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik deed het altijd erg ouderwets. Ik gooide altijd gewoon alles weg, en installeerde alles weer opnieuw als ik een rom installeerde.
Nu moet ik het toch ook maar eens anders doen, even een nandroid voor als het me helemaal niet bevalt en zodoende snel weer terug kan. Maar hoe maak ik een backup van mijn instellingen zoals email accounts, facebook twitter enz. Dat staat mij namelijk het meeste tegen, om elke keer weer dat allemaal in te stellen. apps enz. vind ik niet zo boeiend die installeer ik zelf wel weer.

Maar via Titanium backup kan ik eigelijk niet vinden wat ik moet backuppen om bovenstaande te backuppen.
Normaal gesproken wipe ik dus alles behalve de ext partitie (daar staan de apps bij mij op). Bij installatie van een nieuwe ROM staan direct de apps al in je app drawer, alsof ze schoon zijn geïnstalleerd.

Ik ga dan naar Titanium backup, kies de optie [Back-up/Terugzetten] (bovenin). Bij de niet-systeem-apps zoals bijvoorbeeld Tweetcaster, Angry birds, Dropbox, Miren Browser etc dus alles waar ik instellingen in heb staan , die tap ik aan en dan kies ik in het pop-up munu voor [Herstellen] > [Alleen data]. Zo heb ik al mijn bookmarks, twitter instellingen, save games, etc binnen een paar minuten weer terug.
edit: vraag 2 vergeten, kan ik een backup gemaakt in Runnymede ook terugzetten in Mildwild?
Normaal gesproken zou dat niet uit moeten maken voor niet systeem apps. Maak voor de zekerheid een Nandroid backup, kost iets meer tijd maar je loopt dan geen risico.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 21-01-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

janvanduschoten schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:38:
[...]

Normaal gesproken wipe ik dus alles behalve de ext partitie (daar staan de apps bij mij op). Bij installatie van een nieuwe ROM staan direct de apps al in je app drawer, alsof ze schoon zijn geïnstalleerd.

Ik ga dan naar Titanium backup, kies de optie [Back-up/Terugzetten] (bovenin). Bij de niet-systeem-apps zoals bijvoorbeeld Tweetcaster, Angry birds, Dropbox, Miren Browser etc dus alles waar ik instellingen in heb staan , die tap ik aan en dan kies ik in het pop-up munu voor [Herstellen] > [Alleen data]. Zo heb ik al mijn bookmarks, twitter instellingen, save games, etc binnen een paar minuten weer terug.

[...]
Normaal gesproken zou dat niet uit moeten maken voor niet systeem apps. Maak voor de zekerheid een Nandroid backup, kost iets meer tijd maar je loopt dan geen risico.
Werkt dat ook voor email accounts enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en er is weer een nieuwe Mildwild uit...v2.9. Ik moet zeggen deze loopt geweldig smooth. Na iedere vorige versie ging ik toch weer terug naar v2.2.2. Deze keer niet, v2.9 is nagenoeg perfect! Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 02:56
dafmay schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:01:
...en er is weer een nieuwe Mildwild uit...v2.9. Ik moet zeggen deze loopt geweldig smooth. Na iedere vorige versie ging ik toch weer terug naar v2.2.2. Deze keer niet, v2.9 is nagenoeg perfect! Een aanrader.
die gozer bakt maar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 22:05
wberkel schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:22:
Ik lees hier regelmatig dat apps automatisch weer geinstalleerd worden door de market.
Moet je daar iets speciaals voor doen? Ik mocht alles weer zelf opzoeken en installeren namelijk.
Op mijn betaalde apps na. Die werden wel gevonden.
Volgens mij werkt dit alleen op het moment dat je dezelfde ROM als je daarvoor had weer opnieuw installeert. Als je van ROM wisselt moet je inderdaad alle applicaties die je had opnieuw met de hand downloaden.

Ditzelfde geld volgens mij voor je instellingen, zoals wachtwoorden voor je wifi netwerk bijvoorbeeld. Corrigeer me alsjeblieft als dit niet klopt.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rednas_N schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:33:
[...]

Volgens mij werkt dit alleen op het moment dat je dezelfde ROM als je daarvoor had weer opnieuw installeert. Als je van ROM wisselt moet je inderdaad alle applicaties die je had opnieuw met de hand downloaden.

Ditzelfde geld volgens mij voor je instellingen, zoals wachtwoorden voor je wifi netwerk bijvoorbeeld. Corrigeer me alsjeblieft als dit niet klopt.
Het lijkt enigzins random te zijn, hier doet hij het meestal wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Laatst online: 22-08 20:18
Vandaag ICS CM9 geprobeerd en werkte ok maar toch niet zo smooth als de Sandvoid versie.

Die is echt vlot en ICS is zeker een serieuze verbetering qua interface en gebruiksgemak ivm GB.
Bij de Sandvoid versie ga ik wel even blijven.

als je de dalvik cache naar je sdcard verhuisd dan heb je in principe wel genoeg geheugen om applicaties te installeren, tenzij je de gewoonte hebt er zeer veel te installeren.

Kleine tip:
Ik had HBOOT CM7R2 geïnstalleerd en heb de stock hboot erop gezet, dit had wel het gevolg dat mijn EXT4 recovery program in een bootloop bleef hangen. Nog eens de Stock hboot flashen heeft het probleem opgelost met de recovery.
Dus geen paniek als je dit zou meemaken. Ik dacht wel even dat ik het verknoeid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
Nick87 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:16:
Vandaag ICS CM9 geprobeerd en werkte ok maar toch niet zo smooth als de Sandvoid versie.

Die is echt vlot en ICS is zeker een serieuze verbetering qua interface en gebruiksgemak ivm GB.
Bij de Sandvoid versie ga ik wel even blijven.

als je de dalvik cache naar je sdcard verhuisd dan heb je in principe wel genoeg geheugen om applicaties te installeren, tenzij je de gewoonte hebt er zeer veel te installeren.

Kleine tip:
Ik had HBOOT CM7R2 geïnstalleerd en heb de stock hboot erop gezet, dit had wel het gevolg dat mijn EXT4 recovery program in een bootloop bleef hangen. Nog eens de Stock hboot flashen heeft het probleem opgelost met de recovery.
Dus geen paniek als je dit zou meemaken. Ik dacht wel even dat ik het verknoeid had.
Ik kwam al vrij snel ruimte te kort bij de Sandvoid versie terwijl apps2sd wel werkt icm CM9. Echter is CM9 niet erg vriendelijk als apps2sd aanstaat en vertonen veel apps problemen. Het niet kunnen opstarten. Ik ben wel erg positief over de snelheid, kwaliteit waar de CM9 is maar noem het nog wel een pre-beta. Met CM9 heb ik geen werkende exchange agenda waar Sandvoid het wel lukt :').

Ik schakel na het testen van Sandvoid en CM9 toch terug naar CM7. Ik ben er achter gekomen dat ik liever stabiliteit en werkend heb dan instabiliteit en veel problemen. Ik denk dat binnen een paar maanden het project wel in een stadium moet zijn dat een goede werkende versie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Termi schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:38:
[...]

Ik kwam al vrij snel ruimte te kort bij de Sandvoid versie terwijl apps2sd wel werkt icm CM9. Echter is CM9 niet erg vriendelijk als apps2sd aanstaat en vertonen veel apps problemen. Het niet kunnen opstarten. Ik ben wel erg positief over de snelheid, kwaliteit waar de CM9 is maar noem het nog wel een pre-beta. Met CM9 heb ik geen werkende exchange agenda waar Sandvoid het wel lukt :').

Ik schakel na het testen van Sandvoid en CM9 toch terug naar CM7. Ik ben er achter gekomen dat ik liever stabiliteit en werkend heb dan instabiliteit en veel problemen. Ik denk dat binnen een paar maanden het project wel in een stadium moet zijn dat een goede werkende versie mogelijk is.
Ik zal het binnenkort wel merken of ik te weinig geheugen zal hebben. Heb na al m'n programma's te hebben geïnstalleerd nog 45mb over. Dus lijkt wel mee te vallen.

De Sandvoid versie lijkt me inderdaad verder gevorderd als CM9, deze is inderdaad pre-beta. Is wel ok voor dagelijks gebruik maar moet je de FC's er wel bij nemen.
Bij Sandvoid heb ik nog niet teveel problemen gehad, buiten de gallery dat niet goed werkt maar dan gebruik ik quickpic als alternatief en werkt even goed. Video opnemen en afspelen is inderdaad choppy, niet zo erg want dat doe ik bijna nooit.

Misschien dat ik wel terug ga naar CM7 als het niet meer goed werkt...we zien wel. Zo lang het blijft werken hou ik zeker ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een tijd geleden mijn htc desire geroot met een cm7 rom erop en alles verliep goed, tot na een aantal maanden de telefoon ineens vastliep. Toen had ik dus besloten om de originele back-up rom weer terug te zetten ( Android 2.3.3 maar nog steeds geroot). Ook dit verliep allemaal goed totdat een paar dagen daarna ineens mijn flashlight niet meer werkte ( hij knippert nog weleens). Nou was mijn telefoon nog steeds geroot en S-off dus heb ik de telefoon vandaag weer unrooted gekregen door een originele 2.2 rom van htc erover heen te gooien met htc sync, maar nu zie ik nog steeds dat de telefoon de S-off revolutionary Hboot heeft. Ik heb overall op internet gezocht voor een oplossing maar kom ik er zelf niet uit. Ik heb ook begrepen uit dit topic dat ik een hboot downgrade van de alpharev site op de root van mijn sdkaart moet zetten, maar als ik mijn telefoon dan opstart in bootmode word de file niet herkend. Kan er iemand mischien uitleggen hoe dit precies gedaan kan worden? Ik weet ook niet of ik de hboot origineel kan krijgen als er al een officieel rom op draait... (waarschijnlijk moest ik eerst de hboot downgraden en dan pas een originele ruu draaien) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik heb de laatste InsertCoin Rom voor de Desire. En het valt me op dat de helderheid van het scherm niet op automatisch blijft staan, maar telkens naar 'helderst' springt. Gevolg dat mijn accu veel sneller leeg gaat. Hij onthoudt die setting niet.

Iemand een tip wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

De laatste tijd heb ik ook veel problemen met insertcoin, en dan vooral onthouden van settings.

Nooit problemen met gehad, maar sinds een maand..... ook wifi blijft vaak aan.

Vandaar dat ik weer eens naar een nieuwe rom kijk, runnymede denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 22-01-2012 12:12 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Nick87 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:49:
[...]

Ik zal het binnenkort wel merken of ik te weinig geheugen zal hebben. Heb na al m'n programma's te hebben geïnstalleerd nog 45mb over. Dus lijkt wel mee te vallen.

De Sandvoid versie lijkt me inderdaad verder gevorderd als CM9, deze is inderdaad pre-beta. Is wel ok voor dagelijks gebruik maar moet je de FC's er wel bij nemen.
Bij Sandvoid heb ik nog niet teveel problemen gehad, buiten de gallery dat niet goed werkt maar dan gebruik ik quickpic als alternatief en werkt even goed. Video opnemen en afspelen is inderdaad choppy, niet zo erg want dat doe ik bijna nooit.

Misschien dat ik wel terug ga naar CM7 als het niet meer goed werkt...we zien wel. Zo lang het blijft werken hou ik zeker ICS.
Wat me opvalt na een dag de Sandvoid ICS rom te gebruiken is dat de batterij het langer volhoudt.

Na 6 uur unplugged te zijn van de oplader heb ik nog 87% van de batterij. Heb wel enkel een smsje gestuurd, een foto genomen en een 2-3 tal mails gestuurd en af en toe het uur gecontroleerd. Bluetooth stond ook de hele tijd aan en heeft even gewerkt toen ik een 10-tal minuten in de wagen zat en hij geconnecteerd was met de Parrot carkit (heb wel niet getelefoneerd).

Het lijkt me toch langer dan met de laatste CM7 nightly. Mijn batterij is nu een jaar en 2 maanden oud, ook niet onbelangrijk.

Het gaat er toch weer op vooruit lijkt me. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Laatst online: 14-09 13:38
Voor het installeren van MildWild 2.9 heb ik mijn complete SD card geformatteerd.
Ik krijg bij het installeren echter de melding:

E:wrong digest:
system/app/CertInstaller.apk
E:Verification failed

Waar heeft deze melding mee te maken en hoe kan ik het oplossen?
Ik heb S-Off. Gebruik Amon_ra en heb de Cm7r2 hboot.

Edit: heb in de recovery toggle verifciation disabled. Nu werkt het wel. Iemand die toch antwoord kan geven waar het bovenstaande mee te maken heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Reflector op 22-01-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
De nieuwe Sandvold (0.3.6) werkt erg smooth op mijn Desire. Helaas wil de Gallery app nog weleens vastlopen (is misschien bezig met de grote hoeveelheid foto's op picasaweb binnen te halen). Verder moest ik Google Maps een keer uninstallen, en weer installen om het werkend te krijgen.

Vandaag bij het hardlopen Endomondo gebruikt (gps tracker), dat werkte prima tot ik halverwege een foto ging maken, na het nemen van de foto een spontane reboot. Ik heb hier en daar wel wat data van apps teruggezet, dus helemaal kosher is het niet (ik had ergens gelezen dat je dat eigenlijk niet moet doen omdat GB en ICS vrij verschillend zijn qua data opslag, maar Titanium backup deed het gewoon). Systeemapps zoals email etc heb ik niet teruggezet, maar dat is na het instellen van het account weer zoals het was. Ik vind het meer zonde van mijn highscores van 'Where's my water' en 'Traffic panic 3D' :+. Die laatste lijkt trouwens behoorlijk traag te reageren op schermaanraking, dat kan zijn omdat er nog geen native hardware acceleration is.
De menu's etc werken echt supervloeiend, het is een mooi en compleet OS. Als je geen video's wilt opnemen (zoals advertised 'choppy', maar het werkt wel) zou ik het bijna aanraden. Bijna dan, want ik heb het er nog geen dag op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Reflector schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:13:
Voor het installeren van MildWild 2.9 heb ik mijn complete SD card geformatteerd.
Ik krijg bij het installeren echter de melding:

E:wrong digest:
system/app/CertInstaller.apk
E:Verification failed

Waar heeft deze melding mee te maken en hoe kan ik het oplossen?
Ik heb S-Off. Gebruik Amon_ra en heb de Cm7r2 hboot.

Edit: heb in de recovery toggle verifciation disabled. Nu werkt het wel. Iemand die toch antwoord kan geven waar het bovenstaande mee te maken heeft?
Hij zegt het eigenlijk al he: niet geverificeerd. Het is gewoon een kwestie van die toggle omzetten en gaan, het is een soort beveiliging maar bij de meeste roms moet die uit bij het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Heel raar: ik heb een vijftal ROMs (ICS, CM7, RunnyMede, ...) geprobeerd en telkens kreeg ik vroeg of laat last van een vastlopend toestel. Bij de ene ROM al meer dan de andere.
De originele 2.3.3 staat er nu weer op, en het werkt voortreffelijk.

Mijn SD kaartje is een nieuwe Sandisk 8GB Class 4, dat een FAT partitie heeft en een EXT4.

Iemand ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Visitor.q schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:41:
De nieuwe Sandvold (0.3.6) werkt erg smooth op mijn Desire. Helaas wil de Gallery app nog weleens vastlopen (is misschien bezig met de grote hoeveelheid foto's op picasaweb binnen te halen). Verder moest ik Google Maps een keer uninstallen, en weer installen om het werkend te krijgen.

Vandaag bij het hardlopen Endomondo gebruikt (gps tracker), dat werkte prima tot ik halverwege een foto ging maken, na het nemen van de foto een spontane reboot. Ik heb hier en daar wel wat data van apps teruggezet, dus helemaal kosher is het niet (ik had ergens gelezen dat je dat eigenlijk niet moet doen omdat GB en ICS vrij verschillend zijn qua data opslag, maar Titanium backup deed het gewoon). Systeemapps zoals email etc heb ik niet teruggezet, maar dat is na het instellen van het account weer zoals het was. Ik vind het meer zonde van mijn highscores van 'Where's my water' en 'Traffic panic 3D' :+. Die laatste lijkt trouwens behoorlijk traag te reageren op schermaanraking, dat kan zijn omdat er nog geen native hardware acceleration is.
De menu's etc werken echt supervloeiend, het is een mooi en compleet OS. Als je geen video's wilt opnemen (zoals advertised 'choppy', maar het werkt wel) zou ik het bijna aanraden. Bijna dan, want ik heb het er nog geen dag op staan :)
Omtrent de gallery, is een bekend probleem staat in de FAQ op zijn site. Hij stelt zelf voor om de app Quickpic te installeren, doet net hetzelfde als de gallery en werkt zonder problemen.

Staat duidelijk in de tread op XDA dat je een full wipe moet doen en de apps van 0 downloaden uit de market en installeren, dus ik denk dat dat je FC problemen kan verklaren. Buiten de gallery heb ik eigenlijk geen last van FC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
cocico schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:38:
Heel raar: ik heb een vijftal ROMs (ICS, CM7, RunnyMede, ...) geprobeerd en telkens kreeg ik vroeg of laat last van een vastlopend toestel. Bij de ene ROM al meer dan de andere.

Mijn SD kaartje is een nieuwe Sandisk 8GB Class 4, dat een FAT partitie heeft en een EXT4.

Hmm, puur hypothetisch: al eens een andere SD kaart geprobeerd? Mijn eerste ingeving was dat er een fout is met de SD kaart waardoor, als je A2SD gebruikt en apps op de EXT4 partitie schrijft, deze vastloopt. Het zou kunnen verklaren waarom de stock ROM wel werkt, omdat deze geen A2SD functie heeft :P?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 07:14
cocico schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:38:

Ik had precies hetzelfde met precies hetzelfde kaartje van Sandisk. Ik dacht te upgraden van de standaard 4gb kaartje naar een 8gb kaartje. Dit ging mooi niet door. Tijdens het installeren van de ROM geen problemen. Maar als je de ROM een tijdje gebruikt dan loopt het toestel steeds vast. Ik heb van alles geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik heb uit noodzaak het 4gb kaartje weer in gebruik en nooit geen problemen. Het ligt dus puur aan het Sandisk kaartje, ik weet niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

maukoo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Ik had precies hetzelfde met precies hetzelfde kaartje van Sandisk. Ik dacht te upgraden van de standaard 4gb kaartje naar een 8gb kaartje. Dit ging mooi niet door. Tijdens het installeren van de ROM geen problemen. Maar als je de ROM een tijdje gebruikt dan loopt het toestel steeds vast. Ik heb van alles geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik heb uit noodzaak het 4gb kaartje weer in gebruik en nooit geen problemen. Het ligt dus puur aan het Sandisk kaartje, ik weet niet waarom.
Niet helemaal, ik heb precies dezelfde problemen met het standaard 4GB kaartje. De enige rom die bij mij goed werkt is de Oxygen rom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Raar. Probleem is dat ik nergens een SD kaartje op overschot heb :-)

Niet alle ROMs die ik had hadden standaard A2SD of Data++ of wat is het nog allemaal. Maar ik vermoed dus ook dat dat Sandisk kaartje niet goed werkt, en heb het garantiebewijs natuurlijk met de verpakking weggegooid ;-)

Welke merken presteren wel goed volgens jullie?

En raar dat het bij PesaH ook met het standaard kaartje niet werkt...

Terwijl A2SD de enige mogelijkheid is om de Desire fatsoenlijk te gebruiken: ik heb nu al weer maar 50MB vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 07:14
PesaH schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:22:
[...]

Niet helemaal, ik heb precies dezelfde problemen met het standaard 4GB kaartje. De enige rom die bij mij goed werkt is de Oxygen rom 8)7
Nu je dat zo zegt... klopt! Met het originele kaartje wat bij de Desire geleverd wordt had ik ook problemen. Ik heb toen een andere die ik hier ergens had liggen gebruikt en sindsdien geen problemen. Ik weet het merk alleen niet meer (elcheapo denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb zelf direct na de aankoop een Sandisk 16GB class2 erin gedaan en nooit problemen mee gehad. Ik geloof ook wel dat er diverse problemen zijn die te maken hebben met de sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Kan iemand mij een goede rom aanraden in de aard van SGBS? Ik heb het zo'n beetje gehad met die hybrids, geef mij maar snelheid :)

Ik heb hier al iets gelezen over AN-droid, maar ik ben een beetje bang dat deze misschien iets té basic is. Sense moet er wel op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Reflector schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:13:
dit heeft direct verband met elkaar :) Heb ik ook bij Amon_Ra gehad en hij gaat het verificeren of de rom gecertificeert is, als de deze uitzet kan hij alle roms installeren.

edit: beetje overbodig, antwoord was inmiddels al gezet.

Ander ding:ik heb MildWild 2.0 en deze draait als een zonnetje, heeft de laatste versie (2.9) een toegevoegde waarde om alles weer opnieuw te installeren of kan deze er gewoon overheen worden gezet?

[ Voor 40% gewijzigd door _deej_ op 23-01-2012 21:37 ]

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan die ICS niet downloaden via FileSonic.

All sharing functionality on FileSonic is now disabled. Our service can only be used to upload and retrieve files that you have uploaded personally.

If this file belongs to you, please login to download it directly from your file manager.

Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
Ik zit een beetje vast in mijn missie naar het rooten en het (eventueel) installeren van een nieuwe rom. De reden waarom ik hieraan begonnen ben is dat ik gek wordt van de melding dat er geen ruimte meer is op de interne schijf, ik zou niet eens per se een ander image willen draaien, zolang ik maar af ben van het ernstige geheugen tekort.

Ik heb ooit de (standaard) htc update gedaan naar android 2.3 en ben daarom gestart met het stappenplan wat staat beschreven in de topicstart via revolutionary. Dit is gelukt en de telefoon is S-Off. Daarna is er iets mis gegaan, ik heb de link die in de startpost staat gebruikt om te rooten en er staat sinds dien een icoontje van Superuser in mijn tel. Ik vermoed dat dit dus goed is gegaan maar ben er niet zeker van. Wanneer ik superuser start staan er 'no apps in list'.

Mijn vraag: wat moet ik doen om van mijn 'ruimteprobleem' af te komen? Moet ik een nieuwe partitie maken en hierop een nieuwe rom installeren of kan het ook zonder? Welk programma is hiervoor is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Als je de app superuser hebt dan is het vrijwel zeker goed gegaan. Je kunt het controleren met een app die root toegang nodig heeft zoals Titanium Backup. Als je geen root hebt dan zal hij het aangeven.

Je bent nu toe aan het gedeelte Geroot! En nu?.

Je hebt nu dus de keuze om je huidige ROM te houden en een apps2sd script te flashen (=installeren) of om een compleet nieuwe ROM te proberen. Je hebt ook een ext partitie nodig op je sd kaart, hoe dat moet staat wat lager beschreven in de startpost.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:43:

All sharing functionality on FileSonic is now disabled. Our service can only be used to upload and retrieve files that you have uploaded personally.

If this file belongs to you, please login to download it directly from your file manager.

Iemand de oplossing?
Gezien op opdoeking van Megaupload heeft Filesonic een stapje terug gezet, en verbiedt het nu om bestanden te delen.

Als je het over Sandvold hebt, werkt de high speed mirror niet?

http://www.sandvold.as/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:43:

nieuws: Uploadsites nemen maatregelen na MegaUpload-arrestaties

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik ben bezig met mijn desire up te graden.. ik heb een tijd geleden mijn telefoon geroot en CM7 erop gezet.. echter wilde ik graag eens de mildwild rom proberen. ik loop tegen een paar dingen op, excuses als ik een beetje dom over kom (heb wel echt gezocht hier en op xda)
1. ik probeer mijn telefoon s-off te krijgen via revolutionary maar dit lukt niet (Caroline failed, but had this to say: An error occurred while writing the partition. Errors <if any>:-) volgens de developers is hier nog geen fix voor..
2. zonder s-off kan ik mijn hboot toch niet updaten? (heb nu 0.93.0001)
3. voor mildwild heb ik een nieuwe hboot nodig volgens mij, kan ik alsnog mildwild flashen?

kan ik alleen de oudere roms flashen vanwege hboot of snap ik ergens iets niet.. ? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Nieker schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:27:
Kan iemand mij een goede rom aanraden in de aard van SGBS? Ik heb het zo'n beetje gehad met die hybrids, geef mij maar snelheid :)

Ik heb hier al iets gelezen over AN-droid, maar ik ben een beetje bang dat deze misschien iets té basic is. Sense moet er wel op zitten
Ik heb die stap al gemaakt. Qua snelheid ben ik erg tevreden. Er zit Sense op, maar wel een oudere (overigens wel meest optimale) versie namelijk de 1.0 versie uit de Stock Froyo ROM. De batterijstatus met percentage is er in gehackt standaard. Sense 2.0 dingen zoals laatst recente apps en/of quick settings voor je notification bar kan je er zelf nog bij flashen. Omdat deze (met name de eerste) vertragend werken zitten ze er niet standaard in, maar ik heb alleen de quick settings toegevoegd en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_deej_ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:33:
[...]
Ander ding:ik heb MildWild 2.0 en deze draait als een zonnetje, heeft de laatste versie (2.9) een toegevoegde waarde om alles weer opnieuw te installeren of kan deze er gewoon overheen worden gezet?
Is moeilijk aan te geven, is nogal persoonlijk. Behalve dan dat v2.9 echt extreem soepel&vlot draait. Ik draaide hiervoor altijd v2.2.2 omdat die zo soepel was, maar ben nu dus over naar 2.9...dat zegt voldoende. Overigens is de look van 2.9 ook ICS zoals de v2.0/v2.2.2. Ik zou zeggen, probeer 'm eens...wel eerst ff een nandroid maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023
dafmay schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Is moeilijk aan te geven, is nogal persoonlijk. Behalve dan dat v2.9 echt extreem soepel&vlot draait. Ik draaide hiervoor altijd v2.2.2 omdat die zo soepel was, maar ben nu dus over naar 2.9...dat zegt voldoende. Overigens is de look van 2.9 ook ICS zoals de v2.0/v2.2.2. Ik zou zeggen, probeer 'm eens...wel eerst ff een nandroid maken!
Heb je een Full Wipe moeten doen? Wil ook wel is proberen om van 2.6 naar 2.9 te gaan, maar wil ook niet alles opnieuw installeren. Of zou Dalvik Cache leegmaken voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sandrookie schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:39:
[...]

Heb je een Full Wipe moeten doen? Wil ook wel is proberen om van 2.6 naar 2.9 te gaan, maar wil ook niet alles opnieuw installeren. Of zou Dalvik Cache leegmaken voldoende zijn?
Hmm...ik doe zelf altijd een full wipe bij een nieuwe versie. Maar ik vermoed dat wellicht wipe dalvik cache voldoende zou kunnen zijn. Maar in de startpost van Mildwild lees ik dat complete wipe nodig zou zijn. Maar goed, je kunt het natuurlijk wel altijd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sandrookie schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:39:
[...]

Je kan ook altijd een backup maken ;) Die kan je dan gewoon terugzetten zonder alles opnieuw te hoeven installeren mocht het niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ben net van leedroid naar mildwild 2.9 gegaan....wat een verademing!
Wel een full wipe moeten doen (alleen dalvik pikte die niet :P), maar wat reageert dat lekker snel zeg in vergelijk met leedroid.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ETM schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:50:
Ben net van leedroid naar mildwild 2.9 gegaan....wat een verademing!
Wel een full wipe moeten doen (alleen dalvik pikte die niet :P), maar wat reageert dat lekker snel zeg in vergelijk met leedroid.
Ja, het is me nogal een fijne rom...! Voorheen ging ik van de ene rom naar de andere, en weer terug...gekkenwerk. Sinds een 1-2 maanden ben (en blijf) ik bij Mildwild.

Oh ik zie net dat 2.9.5 later vandaag er aan komt...die gozer weet echt van geen ophouden hahaha.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 24-01-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cyleo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:
[...]

Je kan ook altijd een backup maken ;) Die kan je dan gewoon terugzetten zonder alles opnieuw te hoeven installeren mocht het niet goed gaan.
Dat advies heb ik al gegeven ("wel eerst ff een nandroid maken!"). Goes without saying, really...maar de kleine lettertjes heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
dafmay schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Ja, het is me nogal een fijne rom...! Voorheen ging ik van de ene rom naar de andere, en weer terug...gekkenwerk. Sinds een 1-2 maanden ben (en blijf) ik bij Mildwild.

Oh ik zie net dat 2.9.5 later vandaag er aan komt...die gozer weet echt van geen ophouden hahaha.
Hoop alleen wel dat daar standaar weer Dalvik to sd op zit, want die mis ik nu wel aangezien mijn geheugen weer vol zit..
Verder bevalt 2.9 me erg goed, sneller dan 2.6 al moest ik wel ff aan de launcher wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
richy t schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:19:
[...]
Hoop alleen wel dat daar standaar weer Dalvik to sd op zit, want die mis ik nu wel aangezien mijn geheugen weer vol zit..
Verder bevalt 2.9 me erg goed, sneller dan 2.6 al moest ik wel ff aan de launcher wennen.
Ik vind persoonlijk de rom soepeler werken dan voorheen, en dit heeft vooral te maken (heb ik begrepen) met het weglaten van dalvik2SD...dus wat mij betreft hoeft het niet. Ik heb ruimte zat, maar heb dan ook maar weinig apps in gebruik :)

Overigens gebruik ik zelf Zeam Launcher als vervanger voor de standaard Launcher van Mildwild rom's. Die is erg prettig, snel, en met precies voldoende instellingen voor mij persoonlijk. Is gewoon te dl-en uit de Market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mildwild v2.9.5 is te dl-en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ik wil mijn telefoon inmiddels ook rooten (Sense is mij te traag geworden). Ik heb echter met LauncherPro en allerlei apps er toch een mooie telefoon van gemaakt en mocht het rooten niet lukken, dan zou ik graag terug willen naar m'n vorige systeem (incl. lay-out en apps).

Is het mogelijk om zo'n back-up te maken dat ik door simpel te recoveren alles in één keer terug heb staan zoals het hoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
In elk geval is de versie van de kernel en GB gelijk gebleven. Loopt prima, upgrade gedaan vanuit 2.9 zonder wipe. Geen foutmeldingen tot nu toe.

[ Voor 84% gewijzigd door appies op 24-01-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
appies schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:09:
In elk geval is de versie van de kernel en GB gelijk gebleven. Loopt prima, upgrade gedaan vanuit 2.9 zonder wipe. Geen foutmeldingen tot nu toe.
Ik hier ook over naar v2.9.5 vanaf v2.9 met slechts wipe dalvik cache. Geen issues, weinig nieuws behalve dat de iconen in het pulldown menu er flink op vooruit zijn gegaan...zien er strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Hmm, een van jullie mild wild gebruikers al problemen gehad om 3g werkend te krijgen?
Gewoon 2g maakt ie wel verbinding, maar zodra ik 3g aanzet, springt ie op roaming (en dat wil ik dus niet)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ETM schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:40:
Hmm, een van jullie mild wild gebruikers al problemen gehad om 3g werkend te krijgen?
Gewoon 2g maakt ie wel verbinding, maar zodra ik 3g aanzet, springt ie op roaming (en dat wil ik dus niet)
Hier geen problemen met 3G verbinding (vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan iemand mij helpen met het probleem wat ik tegen ben gekomen terwijl ik een poging deed om mijn htc desire te rooten ivm geheugen problemen.

Na vele uren lezen in dit forum (met de voorgaande delen) heb ik uiteindelijk besloten om toch mijn htc desire te rooten, ook al ben ik niet zo technisch. Misschien wil ik later nog wel andere roms erop doen, maar eerst rooten.

Ik heb android 2.3.3. op mijn desire en volgens deze topic start zou ik gelijk naar S-Off moeten.
Alle stappen heb ik gevolgd en mijn toestel is nu ook S-Off. Yes, eerste hobbel overwonnen en die was gelukkig niet zo moeilijk. Het programma Revolutionary vraagt nadat de telefoon S-Off is of je clockworkmod wilt downloaden en installeren. Ook dat heb ik gedaan met succes. (dat geeft ie tenminste aan).

Nu komt eigenlijk het probleem. Om te rooten moet ik een bepaald zip bestandje flashen (heb ik op de sd kaart geplaatst) via recovery.

Dit is wat ik krijg (sorry voor de kwaliteit van de foto's is de eerste keer dat ik dit doe):

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/14/img20120124202735.jpg/

Waarna ik de optie flash from zipfile kies.
En dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/51/img20120124202755.jpg/

Waarna ik helemaal niks meer kan doen en dus de batterij eruit moet halen.
Doe ik iets verkeerd en/of heb ik een stap gemist? Want op deze manier is mijn desire nog steeds niet geroot doordat ik dat zip bestandje niet kan flashen.

Alvast bedankt.

Plaatje 1: http://imageshack.us/phot...14/img20120124202735.jpg/
Plaatje 2: http://imageshack.us/phot...51/img20120124202755.jpg/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 21:08 . Reden: de plaatjes doen het niet (lijkt het) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb net Sandvold's ICS-rom geïnstalleerd, en ik merk toch wel de nodige verbetering ten opzichte van de Gingerbread-rom van Oxygen. Helaas is het openen/sluiten van de app drawer en het scrollen tussen widgets wel wat te traag. Dat zal nog wel verbeteren, maar het is wel irritant dat dat nou net traag is, want dat is iets wat je vaak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
RoD schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:40:
Ik heb net Sandvold's ICS-rom geïnstalleerd, en ik merk toch wel de nodige verbetering ten opzichte van de Gingerbread-rom van Oxygen. Helaas is het openen/sluiten van de app drawer en het scrollen tussen widgets wel wat te traag. Dat zal nog wel verbeteren, maar het is wel irritant dat dat nou net traag is, want dat is iets wat je vaak doet.
Installeer eens Nova Launcher, heeft er bijna geen last van! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1389071
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]