Volgens mij had ik dat gedaan, maar dat werkte dus niet... Ik kan het nu niet controleren want ik heb inmiddels weer wat andere stappen doorlopen:
Geprobeerd om gebruik te maken van de methode op de htcdev site. Lukt ook niet, want dan krijg ik de volgende melding:
C:\Users\Administrator>cd C:\Android
C:\android>fastboot oem get_identifier_token
...
(bootloader) [ERR] Command error !!!
OKAY [ 0.007s]
finished. total time: 0.007s
Blijkt dat dat komt omdat ik een te oude HBOOT heb, die het commando get_identifier_token niet kent.
Verder gaan zoeken op de htcdev site, en het blijkt dat ze ook een update voor Android 2.3 aanbieden voor de desire. Die heb ik geïnstalleerd (ik neem aan dat daarmee de root weer verdwijnt maar die kan ik dan later terughalen)
Ok... de HBOOT versie is nu geüpgrade van 0.80 naar 1.02. Mooi... nu kan ik verder in het proces
EDIT:
Ik ben nog steeds geen stap verder
- HBOOT is nu 1.02.001,
- maar rooten via Unrevoked werkt niet: dezelfde firmware foutmelding.
- rooten via htcdev lukt ook niet: ook dezelfde foutmelding. De nieuwere hboot was dus niet het euvel
EDIT2:
Ik moet beter lezen... Via Unrevoked werkt dus niet, maar via Revolutionary heb ik nu ClockWord geflasht.
Geprobeerd om gebruik te maken van de methode op de htcdev site. Lukt ook niet, want dan krijg ik de volgende melding:
C:\Users\Administrator>cd C:\Android
C:\android>fastboot oem get_identifier_token
...
(bootloader) [ERR] Command error !!!
OKAY [ 0.007s]
finished. total time: 0.007s
Blijkt dat dat komt omdat ik een te oude HBOOT heb, die het commando get_identifier_token niet kent.
Verder gaan zoeken op de htcdev site, en het blijkt dat ze ook een update voor Android 2.3 aanbieden voor de desire. Die heb ik geïnstalleerd (ik neem aan dat daarmee de root weer verdwijnt maar die kan ik dan later terughalen)
Ok... de HBOOT versie is nu geüpgrade van 0.80 naar 1.02. Mooi... nu kan ik verder in het proces
EDIT:

- HBOOT is nu 1.02.001,
- maar rooten via Unrevoked werkt niet: dezelfde firmware foutmelding.
- rooten via htcdev lukt ook niet: ook dezelfde foutmelding. De nieuwere hboot was dus niet het euvel
EDIT2:
Ik moet beter lezen... Via Unrevoked werkt dus niet, maar via Revolutionary heb ik nu ClockWord geflasht.
[ Voor 21% gewijzigd door xburchartz op 08-01-2012 14:19 ]