Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Volgens mij had ik dat gedaan, maar dat werkte dus niet... Ik kan het nu niet controleren want ik heb inmiddels weer wat andere stappen doorlopen:

Geprobeerd om gebruik te maken van de methode op de htcdev site. Lukt ook niet, want dan krijg ik de volgende melding:
C:\Users\Administrator>cd C:\Android

C:\android>fastboot oem get_identifier_token
...
(bootloader) [ERR] Command error !!!
OKAY [ 0.007s]
finished. total time: 0.007s

Blijkt dat dat komt omdat ik een te oude HBOOT heb, die het commando get_identifier_token niet kent.

Verder gaan zoeken op de htcdev site, en het blijkt dat ze ook een update voor Android 2.3 aanbieden voor de desire. Die heb ik geïnstalleerd (ik neem aan dat daarmee de root weer verdwijnt maar die kan ik dan later terughalen)
Ok... de HBOOT versie is nu geüpgrade van 0.80 naar 1.02. Mooi... nu kan ik verder in het proces :)

EDIT: |:( Ik ben nog steeds geen stap verder |:(

- HBOOT is nu 1.02.001,
- maar rooten via Unrevoked werkt niet: dezelfde firmware foutmelding.
- rooten via htcdev lukt ook niet: ook dezelfde foutmelding. De nieuwere hboot was dus niet het euvel :(

EDIT2:
Ik moet beter lezen... Via Unrevoked werkt dus niet, maar via Revolutionary heb ik nu ClockWord geflasht.

[ Voor 21% gewijzigd door xburchartz op 08-01-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Ik heb inmiddels AceSMod007 geinstalleerd, maar tot mijn verbasing kunnen Flash en Maps nog niet naar de SD kaart verplaatst worden. Ben bang dat ik nu weer snel tegen de geheugen beperking ga lopen, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RiesB71 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:46:
Ik heb inmiddels AceSMod007 geinstalleerd, maar tot mijn verbasing kunnen Flash en Maps nog niet naar de SD kaart verplaatst worden. Ben bang dat ik nu weer snel tegen de geheugen beperking ga lopen, zie ik iets over het hoofd?
Daar zit toch gewoon A2SD(+) in? Waarom zou je dan nog naar de SD-kaart willen verplaatsen?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Mad Marty schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:22:
[...]

Daar zit toch gewoon A2SD(+) in? Waarom zou je dan nog naar de SD-kaart willen verplaatsen?
Owww, dan heb ik het waarschijnlijk niet goed begrepen; Als een app volgens applicatiebeheer op SD staat dan staat ie op de FAT32 partitie? De EXT partitie wordt dan gezien als telefoongeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RiesB71 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Owww, dan heb ik het waarschijnlijk niet goed begrepen; Als een app volgens applicatiebeheer op SD staat dan staat ie op de FAT32 partitie? De EXT partitie wordt dan gezien als telefoongeheugen?
Juist

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Ik heb nu MIUI UK.. en ik lees goede verhalen over MIUI AU.. wat zijn de grote verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
RiesB71 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:46:
Alles via die htcdev tool kunnen doen vanaf 2.3? Behalve ROM installatie natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Pannekoek81 op 08-01-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Pannekoek81 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:14:
[...]

Alles via die htcdev tool kunnen doen vanaf 2.3?
Nee, Revolutionary..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
Ok, thnx, ga ik daar van de week maar eens tijd voor maken. Geheugen probleem toch wel zat en aardig wat gezeur met 2.3 laatste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Inmiddels draait hier AceSMod007, redelijk tevreden wel iets langzamer dan m’n stock 2.3.3. Vooral de standaard SMS app (Berichten) laad heel traag bestaande berichtjes in. Verder ben ik niet zo enthousiast over het nieuwe lockscreen, vond de oude duidelijker(datum/tijd weergave) en praktischer werken.

Ik heb alle Apps weer geïnstalleerd die ik voorheen had en heb nu ruim 110MB over, voorheen was dit ca 20MB.

Hier nog even een korte samenvatting hoe eea is gegaan:

Eerst de nieuwe tool van HTCdev geprobeerd, maar al snel opgegeven. Was me niet helemaal duidelijk of en hoe ik mn hboot moest updaten. Tooltje werkte iig niet meteen.
  • Revolutionary geïnstalleerd volgens startpost. Let op na installatie Revolutionary komt de vraag of clockworkmod recovery gedownload & geïnstalleerd moet worden > J, hier keek ik de eerste keer overheen.
  • Superuser geflashed (Zip downloaden via Revolutionary site, zip op SD kaart plaatsen; Recovery > Install zip from SD of zoiets)
  • Systeem backup gemaakt (Recovery > backup & restore > backup)
  • SD gepartitioneerd (Recovery > advanced > partition SD card)
  • Wipe all (factory reset)? (Recovery > ??) Eerste keer had ik alleen cache gewiped maar toen had ik nog allerlei oude instellingen en apps, maar ook foutmeldingen (oa. “android.process.acore is onverwacht gestopt“)
  • ROM geflashed (geflashed (zip op SD kaart plaatsen; Recovery > Install zip from SD of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zit eraan te denken om ook maar eens ICS te installeren, inmiddels zijn ze zo ver dat de camera ook (deels) werkt.

gaat dat goed met een CM7r2 HBOOT? ze ondersteunen het officieel niet maar als het gewoon werkt...
iemand al toevallig ervaring met die combi ? (ICS en CM7r2)

[ Voor 28% gewijzigd door Shanquish op 09-01-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:56
shameete schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:00:
ik zit eraan te denken om ook maar eens ICS te installeren, inmiddels zijn ze zo ver dat de camera ook (deels) werkt.

gaat dat goed met een CM7r2 HBOOT? ze ondersteunen het officieel niet maar als het gewoon werkt...
iemand al toevallig ervaring met die combi ? (ICS en CM7r2)
Die combi gaat niet werken. Ik heb de stock HBoot er weer op geflasht om de boel draaiende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Len schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:45:
Jep, ik denk dat de "radio" vastloopt. Dus het stukje software wat alle verbindingen verzorgd. Mijn telefoon reboot ook heel snel dan.
Ah, dat zou kunnen, eens wat radio versies proberen. Heb nu een andere ICS draaien die het eigenlijk al veel beter doet, al had ik net nog eentje te pakken in de trein (maar dat is er 1 in 2 dagen, das heel wat beter dan de 5 per dag op de vorige rom) Deze draai ik op dit moment en vind ik een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Hoe kan ik de backups die ik in 4EXT Recovery heb gemaakt verwijderen?

Heb er nu een stuk of 5 in het overzicht staan, maar wil eigenlijk alleen de meest recente behouden. 4EXT Recovery heeft zover ik weet geen optie om backups te verwijderen, dus hoe doe ik dat B) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Laatst online: 10:49
ThinkPadd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:08:

Heb er nu een stuk of 5 in het overzicht staan, maar wil eigenlijk alleen de meest recente behouden. 4EXT Recovery heeft zover ik weet geen optie om backups te verwijderen, dus hoe doe ik dat B) ?
Op je SD-kaart in het mapje Clockwork (of iets dergelijks) kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yup, en vervolgens in de map backup.
daar staan ze allemaal in aparte mapjes gesorteerd op type ROM, datum en tijd :)

gisteravond overgestapt op de Sandvold ICS ROM, ging niet zonder slag of stoot helaas...
HBoot naar stock flashen ging in eerste instantie niet goed, want daarna lukte me het niet meer om in de bootloader te komen. een 2e keer met androidflasher ging wel goed.

de 4ext recovery touch gaf in eerste instantie ook fouten, tijdens het starten en daarna bij het willen starten van de zip kreeg ik telkens een spontane reboot.
na veel proberen is het me gelukt om een recente CWM erop te zetten, toen dat lukte heb ik handmatig een 4ext recovery classic er overheen gezet..
raar maar waar, na het starten kwam ie weer met de touch variant op de proppen 8)7
maar goed.. die gaf geen foutmelding meer bij het starten.. dus partities in orde gemaakt en ICS geinstalleerd vervolgens Darktremors Apps2sd script gedraait en daarmee is het plaatje compleet :P

mar wat is dat ICS genieten zeg, werkt echt heel erg goed.. geen merkbare lag of andere onzin. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
ThinkPadd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:08:

In het overzicht je vinger op een backup zetten en vasthouden dan verschijnt er een menu en kun je ze verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:18
MikeOO schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:50:
[...]

In het overzicht je vinger op een backup zetten en vasthouden dan verschijnt er een menu en kun je ze verwijderen.
Kijk...dat is nog eens handig om te weten. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
shameete schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:34:
mar wat is dat ICS genieten zeg, werkt echt heel erg goed.. geen merkbare lag of andere onzin. 8)
Haha, klopt, ik heb ook moeite met andere roms nu, je wordt er wel door verwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:31
Iemand hier ervaring met de Desire weer terug naar stock te flashen? Mijn Desire moet opgestuurd worden omdat de camera kapot is, en daarvoor moet ie weer terug naar de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest ff zoeken waar shameete over praat, maar heb hem gevonden en hier is de URL voor de luie mensen onder ons :P : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660

De camera werkt nog niet helemaal goed begreep ik. Kan je wel fotos maken en versturen via whatsapp? Of eigenlijk is de vraag: wat kan je wel met de camera of juist niet doen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camera werkt voor gewoon foto's maken. Wat niet werkt is filmen en de optie om fotos op te leuken in ICS. Heb verder niet uitgebreid getest

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:40:
Camera werkt voor gewoon foto's maken. Wat niet werkt is filmen en de optie om fotos op te leuken in ICS. Heb verder niet uitgebreid getest
Hmm, oke, ik las net al dat er nauwelijks lag is en ik neem aan dat er verder geen echte grote bugs inzitten?

Het is nog beta maar hij is goed genoeg voor dagelijks gebruik?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:48:
[...]

Hmm, oke, ik las net al dat er nauwelijks lag is en ik neem aan dat er verder geen echte grote bugs inzitten?

Het is nog beta maar hij is goed genoeg voor dagelijks gebruik?
Hij lijkt inderdaad aardig te werken. Heb de rom er nog niet zo lang op staan, maar vooralsnog weinig problemen. Behalve dan met filmen (rare strepen in beeld) galerij (paar x foutmelding). Mocht ik nog wat vinden vermeld ik het wel even in deze reactie

+ spellingscontrole is engels (ongeacht of je het in Nederlandse taal aanvinkt)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spellingscontrole lijkt mij oplosbaar door bijv een alternatieve keyboard te installeren zoals swiftkey-x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:44
MildWild 2.6ce is mindblowing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen stopt hij er weer eens mee. Maar dat zei hij de vorige keer ook haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44
Darkzell schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:17:
Iemand hier ervaring met de Desire weer terug naar stock te flashen? Mijn Desire moet opgestuurd worden omdat de camera kapot is, en daarvoor moet ie weer terug naar de stock rom.
Terugflashen naar stock is geen probleem. Gewoon de RUU downloaden en de stappen uitvoeren die in dat programma komen. Ik meende dat je telefoon wel S-ON moet zijn, omdat anders de RUU niet kan flashen.
Voor meer info zie de TS:
SpaceK33z had laatst een defect aan zijn HTC Desire. Het beeldscherm bleef zwart. Eerst hoopte hij dat dit een gevolg was van het rooten, maar het bleek iets in de hardware te zijn. Omdat het beeldscherm zwart bleef, heeft hij hem blind ge-unroot en laten repareren door HTC. 5 dagen later netjes zijn HTC terug met de nieuwste software zonder dat hij iets bij moest betalen. Unrooten heeft dus effect en er blijven waarschijnlijk geen sporen achter!

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hier ook een teruggestuurde Desire wegens een haperende trilmotor.. teruggeflasht naar stock (bleek achteraf nog op s-off te staan :$ ) en is gewoon onder garantie gerepareerd. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:42:
Ik moest ff zoeken waar shameete over praat, maar heb hem gevonden en hier is de URL voor de luie mensen onder ons :P : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660

De camera werkt nog niet helemaal goed begreep ik. Kan je wel fotos maken en versturen via whatsapp? Of eigenlijk is de vraag: wat kan je wel met de camera of juist niet doen?
klopt, fotocamera is geen probleem.. zodra je videocamera selecteert krijg je ruis in beeld.
en de fotogalerij loopt (bij mij althans) in elkaar.. maar via bijv. ES file explorer of Astro is het geen probleem om de foto's te bekijken en evt. te verzenden oid.

ik check overigens altijd deze thread ---> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
staat precies beschreven per ROM hoe of wat, en die van Sandvold bleek de meest complete tot nu toe :)

ik vind overigens wel dat de beltonen en mediageluiden érg zacht zijn, zijn daar goeie apps voor om het geluid harder te zetten met een x procent ?

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 11-01-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete, volgens mij heet dat x-loud. Daarmee versterk je oa beltonen las ik ergens, zelf gebruik ik het niet.

Ik dacht trouwens dat dat draadje niet meer werd bijgewerkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:02:
Zo te lezen stopt hij er weer eens mee. Maar dat zei hij de vorige keer ook haha...
:) Ja hij blijft steeds toch weer terugkomen...wat mij betreft prima overigens! Versie 2.6 kan mij helaas niet bekoren, veel te hoog kermis-gehalte. Verder heb ik bij v2.5 en 2.6 gemerkt dat de notificatie LED niet knippert, maar continue brand....en blijft branden. Dit trekt 's nachts de batterij nogal snel leeg (op mijn Desire)...jammer. Ik blijf lekker bij v2.2.2. Die is nagenoeg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:10:
shameete, volgens mij heet dat x-loud. Daarmee versterk je oa beltonen las ik ergens, zelf gebruik ik het niet.
heb er even naar gezocht, het enige dat ik tegen kom is in een thread op XDA dat het een onderdeel is (geweest) van de Runnymede rom, maar hij staat er nu niet meer tussen als addon... :(

en Xloud (dus zonder streepje) lijkt iets heel anders te zijn, voor de Xperia X8 zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:31
ReZ1987 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:48:
[...]

Terugflashen naar stock is geen probleem. Gewoon de RUU downloaden en de stappen uitvoeren die in dat programma komen. Ik meende dat je telefoon wel S-ON moet zijn, omdat anders de RUU niet kan flashen.
Voor meer info zie de TS:

[...]
Zojuist dus geprobeerd terug te flashen naar stock zoals in de TS staat. Echter gaf de installatie een foutmelding en heb ik nu een zwart scherm met HTC logo en driehoekjes met uitroeptekens in beeld staan. Telefoon start niet meer in recovery of naar de rom, alleen naar dat logo.

Edit: stock hboot geflashed, en opnieuw uitgevoerd. Nu wel de installatie succesvol af kunnen ronden.

[ Voor 7% gewijzigd door Darkzell op 11-01-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebaabjan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
dafmay schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:29:
[...]

:) Ja hij blijft steeds toch weer terugkomen...wat mij betreft prima overigens! Versie 2.6 kan mij helaas niet bekoren, veel te hoog kermis-gehalte. Verder heb ik bij v2.5 en 2.6 gemerkt dat de notificatie LED niet knippert, maar continue brand....en blijft branden. Dit trekt 's nachts de batterij nogal snel leeg (op mijn Desire)...jammer. Ik blijf lekker bij v2.2.2. Die is nagenoeg perfect.
Hij heeft alweer aangegeven dat ie terugkomt zo te zien:

http://h10.abload.de/img/joker_wallpzzzzaper00qdo37.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

RiesB71 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:59:
  • Revolutionary geïnstalleerd volgens startpost. Let op na installatie Revolutionary komt de vraag of clockworkmod recovery gedownload & geïnstalleerd moet worden > J, hier keek ik de eerste keer overheen.
  • Superuser geflashed (Zip downloaden via Revolutionary site, zip op SD kaart plaatsen; Recovery > Install zip from SD of zoiets)
Dank! Heb een jaar een beetje zitten rommelen met andere tools maar met bovenstaande heb ik nu ook s-off en root, misschien dat de recente update (Vodafone UK, 2.33.161.6) ook geholpen heeft.

Nu heb ik met abd een aantal systeem apps verwijderd, dat ging allemaal goed. Nu dacht ik ook om een aantal updates (zoals gmail en maps) die nu in /data/app staan te verplaatsen (en hernoemen) naar /system/app, ik heb ook de .odex file verwijderd. Dit werkt allemaal goed, de versies zijn up to date en de market ziet updates voor zowel gmail en maps (ik gebruik een oudere gmail.apk en van maps werd vlak erna een update uitgebracht).

Alles werkt dus gewoon echter lijkt het dat de apps nog steeds geheugen in gebruik nemen, op de application info pagina staat dat zowel application als data geheugen gebruikt. Het lijkt er dus op dat ik er niets mee opgeschoten ben. Is er iets dat ik gemist heb? Ik weet dat Titanium Backup ook zo'n functie heeft (Integrate system app updates into ROM), maar als ik daarop zoek dan lijkt het alsof dat programma precies hetzelfde doet als wat ik doe.

Ik heb dus het volgende voor gmail gedaan (telefoon in recovery mode, adb op linux):
code:
1
2
3
4
5
6
./adb shell mount /data
./adb pull /data/app/com.google.android.gm-1.apk ./Gmail.apk
./adb rm /data/app/com.google.android.gm-1.apk
./adb shell mount /system
./adb rm /system/app/Gmail.*
./adb push ./Gmail.apk /system/app/Gmail.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
shameete schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:03:
hier ook een teruggestuurde Desire wegens een haperende trilmotor.. teruggeflasht naar stock (bleek achteraf nog op s-off te staan :$ ) en is gewoon onder garantie gerepareerd. :)

[...]
Hoe oud was die Desire? Ik zit er over te denken die van mij ook op te sturen, wegens het regelmatig wegvallen van de verbinding. Ook nieuwe sim e.d. hielp niet, zoeken naar netwerken geeft dan ook een error als de verbinding is weggevallen.
En soms geeft die simkaart fout aan, rebooten helpt dan ook.

Als de verbinding er weer is heb ik vaak ook volle ontvangst en internet (Hsdpa) verbinding met de provider.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 11-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja je wordt niet goed van die gozer ;) Je komt maar niet van 'm af.

Maar zonder dollen, ben er blij mee want zijn rom's zijn tot nu toe wat mij betreft (mbt mijn specifieke gebruik en wensen) de allerbeste voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ook al gepost in het market topic, maar ik realiseer me net dat het hier meer op zijn plaats is/dat er meer mensen het antwoord weten:

Mijn probleem is alsvolgt: telkens als ik mijn telefoon opnieuw flash (gebeurt vaak ) gaat hij mijn apps terug zetten vanuit de market. Top zou je zeggen, en ik ben er ook blij mee, maar het probleem is dat ik sommige apps helemaal niet meer tussen wil hebben. Zo begint mijn telefoon altijd enthousiast met MyCountry (ala 20 MB) te downloaden, terwijl ik dat 1x heb geprobeerd en niets vond. Mijn vraag dus: Hoe verwijder ik/pas ik de lijst aan die google als backup lijst aanhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Cyleo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:17:
Ook al gepost in het market topic, maar ik realiseer me net dat het hier meer op zijn plaats is/dat er meer mensen het antwoord weten:

Mijn probleem is alsvolgt: telkens als ik mijn telefoon opnieuw flash (gebeurt vaak ) gaat hij mijn apps terug zetten vanuit de market. Top zou je zeggen, en ik ben er ook blij mee, maar het probleem is dat ik sommige apps helemaal niet meer tussen wil hebben. Zo begint mijn telefoon altijd enthousiast met MyCountry (ala 20 MB) te downloaden, terwijl ik dat 1x heb geprobeerd en niets vond. Mijn vraag dus: Hoe verwijder ik/pas ik de lijst aan die google als backup lijst aanhoudt?
Daar heb ik ook nogsteeds geen antwoord op kunnen vinden. Ik ben zelf maar overgegaan op het uitzetten van google backup transport en gebruik gewoon titanium. User data wordt immers nauwelijks restored met google backup (zal ws met privacy te maken hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-01-2012 14:35 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
de Desire heb ik 15 april 2010 binnen gekregen, daags na de release ---> shameete in "[ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic"
en op 12-5-2011 heb ik 'm ter reparatie aangeboden, toen was ie dus 13 maanden oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
dafmay schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Ja je wordt niet goed van die gozer ;) Je komt maar niet van 'm af.

Maar zonder dollen, ben er blij mee want zijn rom's zijn tot nu toe wat mij betreft (mbt mijn specifieke gebruik en wensen) de allerbeste voor de Desire.
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Die Mildwild heeft geen sense toch?
Irritant hij steeds zijn first post aanpast met de nieuwste versie en dan geen info en links achterlaat voor de oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
mildwild is geen sense idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
koekoek2003nl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:34:
Die Mildwild heeft geen sense toch?
Irritant hij steeds zijn first post aanpast met de nieuwste versie en dan geen info en links achterlaat voor de oudere versies.
Zijn Startpost is inderdaad een van de slechtste en meest irritante op XDA. Totaal onoverzichtelijk, mede door de verschillend gebruikte en ook achterlijk grote lettertypen. Maar goed, z'n rom's maken een hoop goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426339

Ben nu heel erg blij met deze Sense GB ROM. Echt geweldig snel en zat ruimte. Wat mij betreft de beste Sense ROM die er is! Echt highly optimized zoals hij zelf al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:43:
[...]

heb er even naar gezocht, het enige dat ik tegen kom is in een thread op XDA dat het een onderdeel is (geweest) van de Runnymede rom, maar hij staat er nu niet meer tussen als addon... :(

en Xloud (dus zonder streepje) lijkt iets heel anders te zijn, voor de Xperia X8 zo te zien
Klopt, daar in runnymede aio heb ik erover gelezen ja.

Heb ff verder gezocht maar enige bruikbare wat ik kon vinden was dit:
and/or download 'zedge' from the market which has tens of thousands of ringtones (and wallpapers) and many of them have been recorded really loud (so loud that I have to actually turn the volume down...!)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=869945

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44
Crap, ICS voor de CM7 Hboot geflashed, nu ziet De Desire mijn SD kaart niet meer en uiteraard zit ik op mijn werk zonder kabel/ kaartlezer :(
Toch verstandiger om dit soort dingen te doen als ik bij mijn laptop in de buurt ben :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Ik lees op androidworld dat HTC de Desire heeft toegevoegd om te unlocken.

Geeft dit hetzelfde effect als de manier zoals in het topic-start wordt uitgelegd.

Ik wil al een tijdje mijn Desire rooten maar deze draait op 2.3.3. en dan kan het alleen via revolution. Maar dan moet je s/n opgeven en dat wil ik niet.

Mijn Desire is gisteren net opgestuurd voor reparatie ivm vele rebooten. Dus ik kan het niet 123 testen.

http://www.androidworld.n...ire-hd-en-htc-wildfire-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te lezen dat modjes ook dezelfde stommiteiten kunnen maken als wij. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
janvanduschoten schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:53:
Crap, ICS voor de CM7 Hboot geflashed, nu ziet De Desire mijn SD kaart niet meer en uiteraard zit ik op mijn werk zonder kabel/ kaartlezer :(
Toch verstandiger om dit soort dingen te doen als ik bij mijn laptop in de buurt ben :)
Haha, courtesy of teveel flashen, dan krijg je er net wat teveel vertrouwen in en ga je kleine dingen vergeten. Had het ook een keer in de trein gedaan terwijl ik daarna nog maps nodig had. Alleen maar errors en natuurlijk vergeten een NAND te maken... Voel je je vrij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
janvanduschoten schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:53:
4EXT recovery gaf aan dat ik mogelijk een USB brick had. In het menu van 4EXT de USB unbrick optie gebruikt en nu is mijn SD kaart weer zichtbaar :) Ik had netjes een backup gemaakt maar als je sd kaart niet zichtbaar is dan heb je er niet zoveel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zweer je nu nog steeds bij Amon_Ra die deze functionaliteit niet heeft? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Er is geen recovery die 100% doet wat ik wil. De 4EXT recovery heeft kuren als ik van Hboot wijzig (meer mensen?) dan moet ik weer terug naar Amon_RA die dan wel goed blijft functioneren. De laatste tijd heb ik er wel 4EXT op staan, de touch versie werkt goed :)

Ben weer terug naar CM7, de ICS had geen apps2sd en ik mis telefoon oproepen. Zit op een (redelijk) stabiele versie van ICS te wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:11:
Er is geen recovery die 100% doet wat ik wil. De 4EXT recovery heeft kuren als ik van Hboot wijzig (meer mensen?) ...
Ja hierzo :) Heb laatst nog een "boot-loop" gehad *binnen* Ext4 recovery. Dat was direkt na het aanpassen van Hboot. Hboot weer teruggezet naar voorgaande Hboot, en Ext4 werkte weer naar behoren. Zeer vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Er is geen recovery die 100% doet wat ik wil. De 4EXT recovery heeft kuren als ik van Hboot wijzig (meer mensen?) dan moet ik weer terug naar Amon_RA die dan wel goed blijft functioneren. De laatste tijd heb ik er wel 4EXT op staan, de touch versie werkt goed :)

Ben weer terug naar CM7, de ICS had geen apps2sd en ik mis telefoon oproepen. Zit op een (redelijk) stabiele versie van ICS te wachten :9
Sinds beta8 van de recovery zou dit opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de meerwaarde van touch tov de oudere versie? Ik gebruik namelijk nog steeds de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik draai nu een kleine week op CM7 naar alle tevredenheid. Het enige wat even vervelend is, is dat BT niet automatisch connect met mijn BT carkit. Gelukkig kon ik via Ford Mobile nieuwe software downloaden, ik moet alleen nog even tijd vrijmaken om deze in mijn carkit te installeren.

Verder heb ik geen gekke dingen meegemaakt. Mijn Desire is 2 jaar oud maar het voelt alsof ik een nieuw toestel heb. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik weet niet meer wat ik wil.

Ik draai nu weer Runnymede AIO 4.0
Daarvoor ICS, vond het lekker werken, maar miste camera (je hebt hem nooooit nodig behalve als je net weer ICS draait) De camera werkt nu half in de nieuwe versies maar dan mis ik sense.

De sense agenda, wekker/ (stopwatch voor koken enz) en de dialer enz wil ik niet missen. Er is geen enkel alternatief die ik net zo handig mooi en lekker vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alles wat je mist is er een alternatief, welliswaar met minder of juist meer instellingenmogelijkheden.

De sense agenda bijv: Android Pro Widgets

Als je geinteresseerd ben hierin, moet je ff een andere straathoek pakken om erover te babbelen: Android Market en applicaties - Deel 16

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

yup, hier ook problemen gehad shameete in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4"

ik zit nu op de sandvold ICS en ik heb daar zelf gewoon apps2sd op gezet, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:26:
Ik weet niet meer wat ik wil.

Ik draai nu weer Runnymede AIO 4.0
Daarvoor ICS, vond het lekker werken, maar miste camera (je hebt hem nooooit nodig behalve als je net weer ICS draait) De camera werkt nu half in de nieuwe versies maar dan mis ik sense.

De sense agenda, wekker/ (stopwatch voor koken enz) en de dialer enz wil ik niet missen. Er is geen enkel alternatief die ik net zo handig mooi en lekker vind werken.
Ik heb hetzelfde wat de sense agenda, klok en dialer betreft. Ook ik ben weer terug bij RunnyMede, maar dan wel de 4.03. En wat draait die ongelooflijk soepel op mijn desire zeg. Ik sta er echt van te kijken. Heerlijke ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
koekoek2003nl schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:26:
Ik zag net dat er een nieuwe versie opstaat waar de camera wel in werkt :) Ik hoop dat er snel een stable versie uitkomt, dan kan ik eindelijk ICS proberen :) Ik draai nu nog Runnymede 5.3...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:10:
nog even erop terugkomen, ik was bezig met mijn tablet te voorzien van ICS, en stom toevallig kwam in een scriptje de app "Volume+" voorbij.

die vervolgens gedownload vanuit de market op de Desire, en het geluid is weer lekker hard.
nu hoor ik de telefoon tenminste weer normaal overgaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De script verwijst naar een bestand dat volume+ heet en die had je niet en die heb je van de market af gedownload en geinstalleerd en toen heb je dat scriptje opnieuw gedraaid of?

Ik zag trouwens tot mijn verbazing dat de video nu ook werkt? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Ik draai nu een week AceSMod007; enige probleem is dat het af en toe toch wel een beetje traag is, met name als ik pas een app heb geïnstalleerd. Zou dit met mn SD kaar te maken kunnen hebben, ik heb nu een Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GB Class 4.

Ook verplaats ik nog steeds apps naar m'n SD via applicatiebeheer, wordt dit afgeraden bij APS2SD+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Iemand een tip als de Desire steeds random uitvalt? Al een tijdje bezig om er achter te komen wat het nou is, maar hij valt af en toe ineens uit zonder verdere aankondinging. Tijdens het bellen, of unlocken of tijdens het opstarten van een app, kan overal gebeuren. Hij start ook niet vanzelf op, maar met de aan/uit knop start hij wel direct weer vrolijk op.

Ik had eerst alleen root met custom rom, inmiddels zit er al een nieuwe SD kaart in (zelfs een snellere) en heb ik de Radio geflashed naar de laatste versie. Niets lijkt echter te helpen. Draai op dit moment Runnymede AIO 4.0.2, maar ik heb het ook met andere roms gehad.

Gevalletje reparatie? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Sleehond schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:34:

Ben nu heel erg blij met deze Sense GB ROM. Echt geweldig snel en zat ruimte. Wat mij betreft de beste Sense ROM die er is! Echt highly optimized zoals hij zelf al aangeeft.
Bedankt voor de link, deze ROM gebruik ik nu ook, m'n allereerste custom ROM :P

Met Titanium Backup heb ik netjes SMS/WiFi/Bookmarks terug kunnen zetten en ben nu de applicaties+data terug aan het zetten, over 300mb vrij ruimte, krijg ik nooit vol :o Wel een hoop junk apps maar voorlopig houd ik het hierbij, het geheugen tekort was eigenlijk m'n enigste ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
en er is weer een nieuwe mildwild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Sleehond schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:34:

AN-Droid. Goeie tip d:)b Even XDA-topic door zitten lezen en leek wel iets voor mij.

Net geflashed. Alles eerst gewiped (kwam van SGBS). Stond dat boot 5-10 minuten kon duren en mijn ervaring is dat het inderdaad minimaal die tijden haalt. Echter was deze na een minuut of 3 al klaar. Verder werkt die clean inderdaad als een speer. Nu alles even terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ST3V3N schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:00:
Iemand een tip als de Desire steeds random uitvalt? Al een tijdje bezig om er achter te komen wat het nou is, maar hij valt af en toe ineens uit zonder verdere aankondinging. Tijdens het bellen, of unlocken of tijdens het opstarten van een app, kan overal gebeuren. Hij start ook niet vanzelf op, maar met de aan/uit knop start hij wel direct weer vrolijk op.

Ik had eerst alleen root met custom rom, inmiddels zit er al een nieuwe SD kaart in (zelfs een snellere) en heb ik de Radio geflashed naar de laatste versie. Niets lijkt echter te helpen. Draai op dit moment Runnymede AIO 4.0.2, maar ik heb het ook met andere roms gehad.

Ik gok dat het aan RunnyMede ligt, ik draai het ook en wat jij hier beschrijft is precies hetzelfde als wat ik ervaar. Ik draai weliswaar 3.0.4 maar ik heb ook last van uitvallen op de meest bizarre tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolleNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-03 15:05
Zobat schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:28:
en er is weer een nieuwe mildwild :)
Draait lekker, heb geen ervaring met andere versies van MildWild, maar ik vind deze een stuk mooier dan MIUI! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Ik heb dé oplossing gevonden om de batterijduur van je desire te verlengen! Met een full-time baan beginnen waardoor je tijdens kantooruren je telefoon niet gebruikt _/-\o_

Sync van gmail, facebook en whatsapp staat wel gewoon aan dan natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/54850532/20120114_164615.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door dbzfan op 14-01-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er meteen patent op gevraagd, "stop met het tweaken van de roms en accu om de accuduur te verlengen en zoek een fulltimebaan waar je geen tijd hebt om met je mobieltje te spelen of zo."

Als ik er goed aan ga verdienen krijg jij ook een deel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiesB71 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:58:
Ik draai nu een week AceSMod007; enige probleem is dat het af en toe toch wel een beetje traag is, met name als ik pas een app heb geïnstalleerd. Zou dit met mn SD kaar te maken kunnen hebben, ik heb nu een Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GB Class 4.
Nope, had ik ook icm met desire en deze rom. Ik heb wel snellere SDcard dan jij (class 10 geloof ik?) maar dat lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Piet91 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:34:
[...]

Ik gok dat het aan RunnyMede ligt, ik draai het ook en wat jij hier beschrijft is precies hetzelfde als wat ik ervaar. Ik draai weliswaar 3.0.4 maar ik heb ook last van uitvallen op de meest bizarre tijden.
Okee, ik zag dat er een versie AIO 5.0.0 uit is met een andere Kernel? Misschien dat dit de oplossing is. Zal het eens proberen :) . Bedankt voor je snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Piet91 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:34:
Ik heb het alleen heel af en toe tijdens of direct na het bellen (Runnymede AIO v4.0.3). Ik ga v5.0 ook maar eens proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Stamgastje op 14-01-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Wat is de beste manier om van ROM te switchen, ik lees her-en-der dat je gewoon een nieuwe kunt flashen en je apps behouden blijven? Is dat aan te bevelen? Ik draai nu AceSMod007 met stock hboot en 1GB ext partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiesB71 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:32:
Wat is de beste manier om van ROM te switchen, ik lees her-en-der dat je gewoon een nieuwe kunt flashen en je apps behouden blijven? Is dat aan te bevelen? Ik draai nu AceSMod007 met stock hboot en 1GB ext partitie.
bedoel je van rom naar andere rom en dan weer teruggaan? Nandroid backup, zit in alle recoverys ingebakken voor zover ik weet. Bedoel je telkens nieuwe rom flashen en al je apps en games behouden blijven? Titanium Backup Pro / My Backup Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 09:46
ik heb ook sinds 2 weken last van het uitvallen van me Desire. En ik draai CM7.
2x is het ontstaan na het losmaken van de usb oplaad kabel en 1x was de telefoon echt aan het hangen en moest de batterij eruit. Maar nu gaat het al weer een paar dagen goed.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Mijn Desire heeft tot nu toe met alle custom roms die ik geprobeerd heb problemen gehad.
Vooral last van reboots bij zware apps.
Ook tijdens laden 's nachts rebootte hij.
Nu heb ik alweer 2 weken een stock rom en mijn Desire is weer zo stabiel als een huis.

Enigste wat ik kan verzinnen is dat mijn memkaart niet lekker is.
Met een custom rom kan ik maar met 600~700Kb/s naar die kaart schrijven.
Terwijl dit normaal met enkele MB/s gaat.
Misschien dat de telefoon zijn data niet snel genoeg kwijt kan omdat er een EXT partite als systeemgeheugen gebruikt wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door coob op 15-01-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vaag dat uitvallen, het is mij ook opgevallen. Het gebeurd bij mij ong. 1x per dag sinds idd een week of 2
Maar ik draai op InsertCoin,
Zou het soms weer zo'n vodafone "grapje" zijn maar dan minder frequent

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:02:
[...]

bedoel je van rom naar andere rom en dan weer teruggaan? Nandroid backup, zit in alle recoverys ingebakken voor zover ik weet. Bedoel je telkens nieuwe rom flashen en al je apps en games behouden blijven? Titanium Backup Pro / My Backup Pro.
Nou, toen ik mn eerste ROM flashte (zonder wipe) stonden al m'n apps en instellingen zoals achtergrond er nog gewoon op. Het werkte natuurlijk niet goed omdat mn SD kaart was gepartitioneerd waardoor allerlei data mistte.

Maar als ik nu alleen een nieuwe ROM flash blijft alle data op de SD gewoon in tact, mijn vraag is dus of dit dan allemaal gewoon werkt. Gewoon proberen zul je zeggen, maar ik hoopte op wat ervaringsdeskundigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik zit een beetje met hetzelfde, ik begrijp niet goed wat een nandroid backup is en wat je eraan hebt als je je hele rom vervangt en je sd opnieuw moet formateren.

Of maak je na een nandroid backup een copy van je sd en zet je die dan terug.

(want ik wil van insertcoin naar runnymede)

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 15-01-2012 11:15 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
coob schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:16:
Mijn Desire heeft tot nu toe met alle custom roms die ik geprobeerd heb problemen gehad.
Vooral last van reboots bij zware apps.
Ook tijdens laden 's nachts rebootte hij.
Nu heb ik alweer 2 weken een stock rom en mijn Desire is weer zo stabiel als een huis.

Enigste wat ik kan verzinnen is dat mijn memkaart niet lekker is.
Met een custom rom kan ik maar met 600~700Kb/s naar die kaart schrijven.
Terwijl dit normaal met enkele MB/s gaat.
Misschien dat de telefoon zijn data niet snel genoeg kwijt kan omdat er een EXT partite als systeemgeheugen gebruikt wordt?
Denk eerder een brakke kaart waardoor de telefoon vastloopt? Formateer eens de SD-kaart of koop eens een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Volgens mij zeg ik hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Een nandroid backup is een image van je huidige ROM, dus exact zoals hij nu is met je instellingen, sms berichten, call log, schermindeling, alles.

Als ik een ROM flash maak ik altijd een Nandroid back-up, dan kan ik in een paar minuten weer terug naar exact dezelfde ROM die ik al had en me beviel. Ik wipe in het wipe menu van de recovery alles behalve de SD-ext partitie, dan heb ik na het flashen van een nieuwe ROM met apps2sd direct all mijn apps al geïnstalleerd staan in de app drawer. De instellingen ben je echter kwijt, deze kun je terugzetten (restoren) met bijvoorbeeld Titanium back-up als je daarmee een back-up hebt gemaakt. Doe dit alleen voor niet systeem apps, anders kun je conflicten en FC's (force close) krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
coob schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:10:
Volgens mij zeg ik hetzelfde. :)
Je stelt dezelfde conclusie maar bepaalt geen actie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Hallo,

Ik zou graag mijn HTC Desire willen rooten en een custom ROM installeren. Mijn vraag is echter of het mogelijk is om daarna de meegeleverde software (stock ROM) weer te kunnen installeren, indien ik mijn phone moet opsturen ter garantie. Ik heb rondgekeken via google, maar ik heb niets degelijks kunnen vinden wat begrijpelijk is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Laatst online: 10:49
NoFearz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:26:
Hallo,

Ik zou graag mijn HTC Desire willen rooten en een custom ROM installeren. Mijn vraag is echter of het mogelijk is om daarna de meegeleverde software (stock ROM) weer te kunnen installeren, indien ik mijn phone moet opsturen ter garantie. Ik heb rondgekeken via google, maar ik heb niets degelijks kunnen vinden wat begrijpelijk is.
Ja, dan flash je een zogenaamde RUU rom (zie hier). Hierbij neem ik S-off even buiten beschouwing, maar ook dat kan je met een RUU terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23
StarC schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:40:
[...]

Ja, dan flash je een zogenaamde RUU rom (zie hier). Hierbij neem ik S-off even buiten beschouwing, maar ook dat kan je met een RUU terugdraaien.
Weet je dat zeker voor wat betreft S-off? Ik heb altijd de hboot downgrade gebruikt alvorens de RUU op te starten, maar misschien was dat een overbodige stap van mijn kant.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrookie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2023

Ik had dit eerst met Insertcoin, een maandje terug. Dan overgestapt op Runnymade 4.0.2. Ook vollop crashes, zowel van de Desire, uitvallen, vastlopers, apps en widgets die crashten. Nu Mildwild en dit loopt als een trein. Geen lags, wat Runnymade wel had. OK, ik mis de sense wel, maar heb ondertussen genoeg apps gevonden die hun werk ook deftig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Laguna schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:17:
[...]

Weet je dat zeker voor wat betreft S-off? Ik heb altijd de hboot downgrade gebruikt alvorens de RUU op te starten, maar misschien was dat een overbodige stap van mijn kant.
Geen overbodige stap omdat je anders de standaard h-boot (en de s-on) niet terugkrijgt. De normale gepatchte h-boots laten zich namelijk niet overschrijven door die RUU.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23
Solomon schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:05:
[...]

Geen overbodige stap omdat je anders de standaard h-boot (en de s-on) niet terugkrijgt. De normale gepatchte h-boots laten zich namelijk niet overschrijven door die RUU.
Ok lijkt mij handig als dat dan een keer in de OP wordt opgenomen.

Ik heb daar al een keer een stappenplan voor naar janvanduschoten gestuurd, maar tot op heden staat het nog steeds niet in de OP.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Solomon schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:05:
[...]

klopt, dat had ik toen mijn Desire teruggestuurd werdt naar HTC.
hij kwam netjes gerepareerd retour, maar toen ik weer wilde rooten e.d. zag ik dat ie dus nog op S-On stond :P

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Laguna schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Ok lijkt mij handig als dat dan een keer in de OP wordt opgenomen.

Ik heb daar al een keer een stappenplan voor naar janvanduschoten gestuurd, maar tot op heden staat het nog steeds niet in de OP.
Fixed it ! :Y)

Terug naar de officiële HTC ROM

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 16-01-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Als recovery heb ik nu amon_ra, kan ik nu 4EXT er opzetten met unrevoked?
Ik heb begrepen dat ik voor runnymede 4EXT nodig heeft ivm touchrecovery.

Natuurlijk kan ik het gewoon even uitproberen, maar ik ben bang dat er iets verkeerd gaat.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Download de 4EXT app uit de market, die installeert hem automagisch :)
Makkelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Welke gebruik je dan Jan? Want ik heb ook een keer gezocht op "4EXT" in de market, maar dan vind ik alleen een betaalde app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

janvanduschoten schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:47:
Download de 4EXT app uit de market, die installeert hem automagisch :)
Makkelijker kan niet.
cool, en daarna de runnemede vanuit de (nieuwe 4EXT) recovery vanaf de sd neem ik aan

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44
ThinkPadd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:49:
Welke gebruik je dan Jan? Want ik heb ook een keer gezocht op "4EXT" in de market, maar dan vind ik alleen een betaalde app?
http://4ext.net/, klik dan op de bovenste link (of op deze deeplink). Waarom de gratis versie niet in de Market is te vinden is mij ook een raadsel :P.

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]