Thnx, ga er dan maar eens mee aan de gangjanvanduschoten schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:27:
[...]
Als ik het nu zou moeten doen is het in enkele minuten geregeld. Ben je nog helemaal blanco qua rooten en flashen, lees je dan eerst rustig in. Het is niet ingewikkeld, rustig lezen zodat je weet wat je doet.
Backup is niet noodzakelijk. Ik maak altijd wel een backup van mijn apps ( met de app Titanium backup) en een Nandroid backup (in de custom recovery) van de complete staat van de telefoon. Het is niet noodzakelijk maar als er iets fout gaat of een ROM bevalt niet ben je bionnen een paar minuten weer in een goed functionerende en complete ROM terug. Altijd doen dus.
Terug naar stock is ook geen hogere wiskunde. Officiële ROM van HTC downloaden en je toestel flashen met HTC sync (als ik me ff niet vergis). Zorg er wel voor dat je de originele Hboot weer hebt anders werkt het niet.
Tip: lees de startpost van dit topic goed door, daar staat veel nuttige informatie in.
Verwijderd
Je hebt gelijk. Ik zag trouwens dat het XDA draadje met Desire ROMS niet meer wordt bijgehouden door de poster. Die zegt daar geen Desire meer te hebben. De info in dat topic is inderdaad niet meer actueel.janvanduschoten schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:29:
[...]
Daar stond hij al, bij de custom ROM's
Even een vraag van een andere orde. Ik mis de HTC Sense agenda. Weet iemand daar een goed alternatief voor? De agenda in MildWild is niet helemaal mijn ding.
Verwijderd
Dit heeft niets te maken met custom roms en rooten, er is een topic over market en apps, daar is je vraag vaker gesteld door oa mijzelf
Bij de stock HTC-S krijg je vlgns mij een update naar Sense 3.5 3.0. Kan ik die update ook krijgen op een custom ROM met Sense, zoals LeeDrOiD? Of moet ik dan een custom ROM nemen waar 3.5 al in zit?
Ik ben hier ook begonnen met me device te rooten en andere rom op te zetten. De intern geheugen is me net te krap. Nu loop ik alleen vast:
Ik ben bezig geweest om te partioneren en formateren van de sd kaart. Dit lukt niet met Clockworkmod ofc. Dus ik heb dit besloten met EASEUS via de USB te doen.
Ik zet de rom op de SD kaart en boot naar recovery. Daar kreeg ik de melding: Can't mount /sdcard . Ik start device normaal op en er staat nu niet beschikbaar bij SD kaart. Is me toestel nu bricked?
Ik heb een andere SD kaartje er in gedaan en deze leest hij wel. Maar ik wil me eigen kaartje ofc. Kaartje ook opnieuw geformateerd geen resultaat.
Fastboot geeft aan: board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0
Me toestel is nog niet S-OFF dus ik kan geen Amon_Ra installeren. Toch?
Zoveel FAQ's gelezen en ik kom er even niet meer uit wat ik moet doen.
Ik ben bezig geweest om te partioneren en formateren van de sd kaart. Dit lukt niet met Clockworkmod ofc. Dus ik heb dit besloten met EASEUS via de USB te doen.
Ik zet de rom op de SD kaart en boot naar recovery. Daar kreeg ik de melding: Can't mount /sdcard . Ik start device normaal op en er staat nu niet beschikbaar bij SD kaart. Is me toestel nu bricked?
Ik heb een andere SD kaartje er in gedaan en deze leest hij wel. Maar ik wil me eigen kaartje ofc. Kaartje ook opnieuw geformateerd geen resultaat.
eindelijk tijd gehad om mijn desire te rooten met unrevoked
Maar, CM7 installeren gaat allemaal prima, maar dan de gapps: Ik download http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip en install die dan via recovery. Na reboot kom ik het het venster waar ik de onderdelen van google kan selecteren en downloaden van de msrket. Helaas stopt de installatie daarna met een foutmelding en heb ik geen market en gmail
Wat doe ik fout?
Maar, CM7 installeren gaat allemaal prima, maar dan de gapps: Ik download http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip en install die dan via recovery. Na reboot kom ik het het venster waar ik de onderdelen van google kan selecteren en downloaden van de msrket. Helaas stopt de installatie daarna met een foutmelding en heb ik geen market en gmail
Wat doe ik fout?
Weet iemand of het mogelijk is om de quicklaunch icoontjes in het lockscreen (sense 3.0) te verwijderen? Is namelijk al een paar keer voorgekomen dat ik, zonder dat ik het door heb, mensen zit te bellen 
Gebruikte rom is de laatste insertcoin STABLE][Sense2.1+3.0GB.
Verwijderd
Verwijderen weet ik niet, maar veranderen zeker wel. Of kies een lockscreen zonder die 4 icoontjes, kijk bij menu > uiterlijk > lockscreen.
Same here, ik vraag me af of dat incertcoin is of dat mensen met stock 3.0 er ook last van hebbenpaul99 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:00:
Weet iemand of het mogelijk is om de quicklaunch icoontjes in het lockscreen (sense 3.0) te verwijderen? Is namelijk al een paar keer voorgekomen dat ik, zonder dat ik het door heb, mensen zit te bellen
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Kijk dan ff naar de instructies in mijn vorige post. Ik heb nu weer CM7 en kan het dus niet nachecken.
Verander ze alle 4 desnoods in iets doms zoals rekenmachine, of kies een lockscreen zonder die 4 icoontjes.
Verander ze alle 4 desnoods in iets doms zoals rekenmachine, of kies een lockscreen zonder die 4 icoontjes.
Amon_Ra hoeft je toestel niet s-off voor te zijn..MeGaSky schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:47:
Ik ben hier ook begonnen met me device te rooten en andere rom op te zetten. De intern geheugen is me net te krap. Nu loop ik alleen vast:
Zojuist ben ik overgestapt naar die Leedroid, en hij voelt inderdaad snel aan. Ik heb ook een ext3 partitie van 1 gig aangemaakt, maar worden m'n apps nou daar automatisch al opgezet??? Want momteel heb ik nog maar iets van 120 mb vrij...henkieve schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:27:
[...]
Ik ben al wat roms langs gewandeld, maar ben toch weer bij de good old leedroid hd rom uitgekomen, deze werkt prima, zit een goede sense op en met een ext partitie van 1 gb en deze leedroid stock hd rom werkt hij prima. en sneller als menig geteste rom.. ok hij is wat verouderd maar werkt pico bello.
Hellaas bij mij dan op de ics rom, problemen met flash, en het gemis van de camera was de reden om terug te komen bij de good old leedroid hd. LeeDrOiD_HD_V3.3.3_GB-Port-R5-A2SD.zip
Verwijderd
Even een vraagje over LeeDroid. Ik heb hem nu ook geinstalleerd, en het ziet er inderdaad goed uit. Ik miste Sense toch wel. Volgens XDA zou je een EXT3 partitie moeten hebben, maar ik gebruik een EXT4. Weet jij of dat problemen oplevert? Hij is het begin nog een beetje stroperig namelijk.henkieve schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:27:
[...]
Ik ben al wat roms langs gewandeld, maar ben toch weer bij de good old leedroid hd rom uitgekomen, deze werkt prima, zit een goede sense op en met een ext partitie van 1 gb en deze leedroid stock hd rom werkt hij prima. en sneller als menig geteste rom.. ok hij is wat verouderd maar werkt pico bello.
Hellaas bij mij dan op de ics rom, problemen met flash, en het gemis van de camera was de reden om terug te komen bij de good old leedroid hd. LeeDrOiD_HD_V3.3.3_GB-Port-R5-A2SD.zip
Helaas kanje niet kiezen voor een lockscreen zonder iconen, en een suf ding vind ik stom.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:37:
Kijk dan ff naar de instructies in mijn vorige post. Ik heb nu weer CM7 en kan het dus niet nachecken.
www.casarodriguillo.com
nee, nou het is ook weer niet zo heeeel erg
www.casarodriguillo.com
Nvm, het is geluktdbzfan schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:32:
[...]
Amon_Ra hoeft je toestel niet s-off voor te zijn..
SD-kaart een wipe gegeven. Instructies laatste post in deze thread : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687342
Zit nu op Leedroid HD!
Ik heb een tijdje geleden (nog in de tijd van de goldcard geloof ik) mijn Desire geflashed. En al tijden erg tevreden mee geweest. Altijd een tijdje een rom gedraaid en dan na een paar maanden weer gewisseld. Nu ben ik me er weer wat in aan het verdiepen, ook in app2sd en recoveries. a2sd is mij namelijk nog nooit gelukt goed te installeren en qua recovery heb ik ook altijd hetzelfde gehad. Daarom 2 vraagjes:
a2sd
Ik snap nog steeds niet precies hoe dit werkt. ik heb een 8GB SDkaartje met daarom 2 primary partitions een van ~7GB fat32 en ~1GB ext3. Daarna heb ik verschillende a2sd's geflashed in recovery maar toch blijft het nooit werken... apps blijven intern geinstalleerd worden. Nu heb ik al her en der gezocht naar uitleg, maar meestal is de informatie die beschikbaar is al van het niveau waar het werkt en je enkel een nieuwe versie flashed...
Kan iemand mij hier wat meer informatie over verschaffen?
recovery
Ik wil graag een nieuwe recovery flashed, namelijk 4ext die schijnt nogal goed te zijn. Mijn recovery heeft sinds het begin altijd als volgt gewerkt: 1. opstarten volume down+power, standaard hboot en dan naar recovery. 2. zwart scherm met telefoon: volume up + power 3. standaard "Android system recovery (2e)" apply sdcard:update.zip 4. Dan kom ik door naar clockworkMod recovery v2.5.0.1 van waaruit ik kan flashen
Nu heb ik al geprobeerd vanuit daar gewoon 4ext te flashen, maar dat werkt niet. Hij zegt wel dat de install gelukt is, denk ik want de text regels verdwijnen vrij direct, maar bij een reboot in recovery of iets dergelijks kom ik er niet.. Ik heb ook geprobeerd 4ext te renamen naar update.zip maar dan word de install gewoon geabort.
Mijn vraag dus, hoe moet ik dit wél doen?
Alle hulp word gewaardeerd!
a2sd
Ik snap nog steeds niet precies hoe dit werkt. ik heb een 8GB SDkaartje met daarom 2 primary partitions een van ~7GB fat32 en ~1GB ext3. Daarna heb ik verschillende a2sd's geflashed in recovery maar toch blijft het nooit werken... apps blijven intern geinstalleerd worden. Nu heb ik al her en der gezocht naar uitleg, maar meestal is de informatie die beschikbaar is al van het niveau waar het werkt en je enkel een nieuwe versie flashed...
Kan iemand mij hier wat meer informatie over verschaffen?
recovery
Ik wil graag een nieuwe recovery flashed, namelijk 4ext die schijnt nogal goed te zijn. Mijn recovery heeft sinds het begin altijd als volgt gewerkt: 1. opstarten volume down+power, standaard hboot en dan naar recovery. 2. zwart scherm met telefoon: volume up + power 3. standaard "Android system recovery (2e)" apply sdcard:update.zip 4. Dan kom ik door naar clockworkMod recovery v2.5.0.1 van waaruit ik kan flashen
Nu heb ik al geprobeerd vanuit daar gewoon 4ext te flashen, maar dat werkt niet. Hij zegt wel dat de install gelukt is, denk ik want de text regels verdwijnen vrij direct, maar bij een reboot in recovery of iets dergelijks kom ik er niet.. Ik heb ook geprobeerd 4ext te renamen naar update.zip maar dan word de install gewoon geabort.
Mijn vraag dus, hoe moet ik dit wél doen?
Alle hulp word gewaardeerd!
a2sd. Normaal gesproken gebruikt een app een gedeelte van het interne geheugen en een gedeelte van je ext3 partitie. Controleer of die partitie wordt gebruikt met Titanium backup, onderin het opstartscherm daarvan staat hoeveel de partitie is en hoeveel er nog vrij is.
De 4EXT recovery is veel eenvoudiger te flashen, dat kan met de 4ext app. In de topicstart staat hoe, [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4 .Download de updater en laat de app zijn werk doen. Waarschijnlijk heb je er net overheen gelezen
De 4EXT recovery is veel eenvoudiger te flashen, dat kan met de 4ext app. In de topicstart staat hoe, [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4 .Download de updater en laat de app zijn werk doen. Waarschijnlijk heb je er net overheen gelezen
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 30-12-2011 14:06 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Hoe 4EXT te gebruiken voor rooten wordt mij nog niet helemaal duidelijk uit de topicstart, bij punt 5 wordt alleen Amon_RA toegelicht.
Verwijderd
1 post boven je staat hoe en ook dat het te eenvoudig is om een uitgebreid verhaal over te schrijven...RiesB71 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:18:
Hoe 4EXT te gebruiken voor rooten wordt mij nog niet helemaal duidelijk uit de topicstart, bij punt 5 wordt alleen Amon_RA toegelicht.
Ah, dankje. Ik heb even gekeken en van de sdkaart is nog 581MB uit 1GB over dus wat dat betreft zou ie moeten werken. Op internal heb ik echter nog maar 66.7 MB vrij. Maar het is dus wel aan het werkenjanvanduschoten schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:05:
a2sd. Normaal gesproken gebruikt een app een gedeelte van het interne geheugen en een gedeelte van je ext3 partitie. Controleer of die partitie wordt gebruikt met Titanium backup, onderin het opstartscherm daarvan staat hoeveel de partitie is en hoeveel er nog vrij is.
Dat was ik inderdaad vergeten te vertellen. Ik heb 4ext recovery updater ook geprobeerd, en nu voor de zekerheid nog een keer. Hij geeft aan dat de install succesvol is, maar na een reboot in recovery kom ik gewoon weer aan bij de standaard recovery.De 4EXT recovery is veel eenvoudiger te flashen, dat kan met de 4ext app. In de topicstart staat hoe, [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4 .Download de updater en laat de app zijn werk doen. Waarschijnlijk heb je er net overheen gelezen
Ik ben overigens vergeten te vermelden dat bij het in recovery gaan er een error ontstaat "E:Can't open /cache/recovery/command"
Hmm, was zelf wat aan het vogelen met de 4ext recovery, nu lijkt hij niet meer naar mijn custom recovery te gaan.
Gisteren de Desire van m'n broer van Stock Sense omgebouwd naar
HBOOT CM7r2 + CyanogenMod 7.1 + Market Fix + GoogleApps + Radio 5.17.05.08 + Darktremor Apps2SD
Uiteindelijk lijkt het allemaal te zijn gelukt.
S-off met revolutionary en root door het script uit de TS in te lezen via Clockwork recovery.
Nieuwe radio geflashed omdat de site van Cyanogenmod meld dat dat nodig is.
Waar ik nog tegenaan liep:
- Een radio flashen kan niet met een kleine cache dus radio flashen voor de hboot.
- Installatie van 4ext recovery ging mis na s-off en rooten omdat BusyBox nog niet geinstalleerd was. Uiteindelijk los geinstalleerd uit de market.
- De radio (afkomstig van xda) was alleen nog te flashen met AmonRa. Zowel 4ext als Clockwork gaven een script-fout. "Amend scripting (update-script) is no longer supported."
HTH
HBOOT CM7r2 + CyanogenMod 7.1 + Market Fix + GoogleApps + Radio 5.17.05.08 + Darktremor Apps2SD
Uiteindelijk lijkt het allemaal te zijn gelukt.
S-off met revolutionary en root door het script uit de TS in te lezen via Clockwork recovery.
Nieuwe radio geflashed omdat de site van Cyanogenmod meld dat dat nodig is.
Waar ik nog tegenaan liep:
- Een radio flashen kan niet met een kleine cache dus radio flashen voor de hboot.
- Installatie van 4ext recovery ging mis na s-off en rooten omdat BusyBox nog niet geinstalleerd was. Uiteindelijk los geinstalleerd uit de market.
- De radio (afkomstig van xda) was alleen nog te flashen met AmonRa. Zowel 4ext als Clockwork gaven een script-fout. "Amend scripting (update-script) is no longer supported."
HTH
Verwijderd
radio flashen kan heel eenvoudig met androidflasher. Geen gedoe, geen truukjes, geen knowhow nodig.
Iemand bekend met Aurora v4.1 (binnenkort komt v5)
of is Runnymede beter?
Ik gebruikt nu Incertcoin, ik denk dat er ondertussen betere rommen zijn.
Sense is een eis, liefst sense 3.0 en hoger.
of is Runnymede beter?
Ik gebruikt nu Incertcoin, ik denk dat er ondertussen betere rommen zijn.
Sense is een eis, liefst sense 3.0 en hoger.
[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 30-12-2011 18:51 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Ik draai nu Supernova. Toch voelt ook deze ROM af en toe best stroperig. Vooral als je wat dingen tegelijkertijd doet (downloaden uit de market en een app starten). Ik heb de indruk dat het aan mijn SD kaart ligt. Een transcend class 10.
Tot nu toe is Oxygent de ROM die het best presteert op mijn toestel. Alleen heeft die geen Sense. Dus het wordt even afwegen. Of Sense maar iets trager, of Oxygen zonder sense maar bloedsnel.
Tot nu toe is Oxygent de ROM die het best presteert op mijn toestel. Alleen heeft die geen Sense. Dus het wordt even afwegen. Of Sense maar iets trager, of Oxygen zonder sense maar bloedsnel.
Sinds enkele dagen heeft 4ext recovery ook een touch interface voor de Desire, beta7 hier en draait vooralsnog prima!
Voor de MildWild gebruikers die het NL woordenboek missen, en de HTC IME Mod niet geinstalleerd krijgen via 4Ext recovery.
http://dl.dropbox.com/u/6404779/HTC%20IME%20Mod.7z
Pak zip bestand uit en plaats mbv Root Explorer of ES Explorer (met root access) de bestanden in folders :
- System\app folder : HTC_IME_hi22.apk en Clicker_hi.apk
- System\lib folder : libt9.so en libt99.so
Reboot telefoon. Bij mij werkt dit prima (MildWild 2.2.2). Btw NL woordenboek is wel aanwezig in MildWild 2.4.
Maak uiteraard eerst altijd ff een Nandroid backup, zodat mocht er iets niet lekker werken, je altijd terug kunt!
http://dl.dropbox.com/u/6404779/HTC%20IME%20Mod.7z
Pak zip bestand uit en plaats mbv Root Explorer of ES Explorer (met root access) de bestanden in folders :
- System\app folder : HTC_IME_hi22.apk en Clicker_hi.apk
- System\lib folder : libt9.so en libt99.so
Reboot telefoon. Bij mij werkt dit prima (MildWild 2.2.2). Btw NL woordenboek is wel aanwezig in MildWild 2.4.
Maak uiteraard eerst altijd ff een Nandroid backup, zodat mocht er iets niet lekker werken, je altijd terug kunt!
[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 01-01-2012 10:34 ]
Verwijderd
Supernova werkte niet lekker. Zal wel aan mijn SD kaart gelegen hebben. Overgestapt naar SGBS. Die draait wel lekker soepel.
ICS op de desire is nu echt bijna 100% klaar. De eerste build met werkende (niet 100%) camera is inmiddels verschenen en ook de HWA zit er, als we de berichten kunnen geloven, bijna in. Het geheel is echt super soepel en voor mijn gevoel sneller dan 2.3 op de desire.
ZIe dit topic voor meer info en de ROM.
ZIe dit topic voor meer info en de ROM.
Verwijderd
Het lukt mij niet om een HTC Desire te rooten. Ik heb de tutorial in dit topic gevolgd, maar Unrevoked3 (3.32) geeft de melding: "Error: failed to get root. Is your firmware too new?"
Dat had ik uiteraard al gecontroleerd en op de telefoon staat versie 2.2.2.
Verder heb ik naar het S-Off verhaal gekeken en op de telefoon bleek het op S-On te staan. Dat heb ik met Revolutionary op S-Off gezet.
Verder las ik dat het soms helpt om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar dat heeft ook niet geholpen. Tot slot ook nog een oudere versie van Unrevoked (3.14) gebruikt maar dan krijg ik de melding: "Failed to flash recovery image".
Ik heb gewoon alle stappen uit de tutorial gevolgd, dus ook het verbindingstype op "alleen opladen" gezet en een vinkje bij "USB-foutopporing" gezet.
Enig idee hoe het kan dat het niet lukt?
Dat had ik uiteraard al gecontroleerd en op de telefoon staat versie 2.2.2.
Verder heb ik naar het S-Off verhaal gekeken en op de telefoon bleek het op S-On te staan. Dat heb ik met Revolutionary op S-Off gezet.
Verder las ik dat het soms helpt om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar dat heeft ook niet geholpen. Tot slot ook nog een oudere versie van Unrevoked (3.14) gebruikt maar dan krijg ik de melding: "Failed to flash recovery image".
Ik heb gewoon alle stappen uit de tutorial gevolgd, dus ook het verbindingstype op "alleen opladen" gezet en een vinkje bij "USB-foutopporing" gezet.
Enig idee hoe het kan dat het niet lukt?
Ik kreeg die error ook.. bij mij hielp het wel om een oudere unrevoked te nemen.. Mijn toestel is s-on btw.
Unrevoked 3.23 gebruiken, ik had hetzelfde probleem bij meerdere desires.
Verwijderd
Heb je toevallig een downloadlink naar die versie? Want ik kan 'm echt nergens vinden. Sowieso zijn oudere versies van Unrevoked bijna niet te vinden.
*EDIT* Laat maar, toch nog een 3.2 gevonden.
*EDIT2* Bij versie 3.2 blijft ie steken bij: "Waiting for root..."
Ik heb het ook geprobeerd vanaf m'n mac met de nieuwste versie van Unrevoked, maar daar had ik precies hetzelfde probleem.
*EDIT3* Via Revolutionary maar Clockworkmod geïnstalleerd. Om de een of andere vreemde reden werkte dat wel. Vanuit daar Oxygen geïnstalleerd. Dan maar geen Amon_RA.
*EDIT* Laat maar, toch nog een 3.2 gevonden.
*EDIT2* Bij versie 3.2 blijft ie steken bij: "Waiting for root..."
Ik heb het ook geprobeerd vanaf m'n mac met de nieuwste versie van Unrevoked, maar daar had ik precies hetzelfde probleem.
*EDIT3* Via Revolutionary maar Clockworkmod geïnstalleerd. Om de een of andere vreemde reden werkte dat wel. Vanuit daar Oxygen geïnstalleerd. Dan maar geen Amon_RA.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 20:37 ]
is dit topic ook voor de Desire HD? Want ik ben aan het proberen de Desire HD van een oom te rooten, en het wil maar niet lukken, en het wil maar niet lukken... (A)
Maar voordat ik verder iedereen er lastig mee ga vallen wil ik eerst ff weten of dit topic er wel voor is
EDIT: balen dat ik me bericht niet kan verwijderen. Afijn, heb dus een aparte thread gevonden voor de DHD. Sorry :-)
Maar voordat ik verder iedereen er lastig mee ga vallen wil ik eerst ff weten of dit topic er wel voor is
EDIT: balen dat ik me bericht niet kan verwijderen. Afijn, heb dus een aparte thread gevonden voor de DHD. Sorry :-)
[ Voor 17% gewijzigd door JustAJ op 01-01-2012 22:01 ]
Ben van ICS Beta v0.1.3 Weer terug gegaan naar de nieuwste runnymede V4.0 Special Edition Met de Aroma installer. Wel grappig, kan je je rom installeren via een menu vanuit de recovery waarbij het touchscreen ook werkt.
Ik heb al eerder versies van Runnymede van sebastiaan15 (hij is toch niet echt 15 jaar he?) gedraaid maar het valt me op dat het per versie weer verschilt of hij snel is of niet. Ik heb namelijk wel eens snellere versie gedraaid.
Dat vind ik wel vervelend, kom dan niet met updates als je rom er alleen maar langzamer van wordt...
Ik heb al eerder versies van Runnymede van sebastiaan15 (hij is toch niet echt 15 jaar he?) gedraaid maar het valt me op dat het per versie weer verschilt of hij snel is of niet. Ik heb namelijk wel eens snellere versie gedraaid.
Dat vind ik wel vervelend, kom dan niet met updates als je rom er alleen maar langzamer van wordt...
Vraagje: Hoe kom ik erachter of m'n gemaakte partitie ext2 of ext3 is?
Iets meer uitleg: Ik heb m'n Desire met Gingerbread geroot via de instructies in deze thread en dat werkte allemaal prima. Vervolgens heb ik besloten er een andere ROM op te willen zetten, dus volgde ik de instructies op om de SD-kaart te partitioneren. Vanwege het S-off zetten en rooten van 2.3 staat er Revolutionary CWM v4.0.1.4 op. Ik kreeg de optie om te kiezen hoe groot de partitie moest worden en kon kiezen dat de SWAP 0 werd, maar kreeg niet de optie om ext2 om te zetten naar ext3. Hoe weet ik nu of de gemaakte partitie ext2 of ext3 is?
Bij voorbaat dank.
Iets meer uitleg: Ik heb m'n Desire met Gingerbread geroot via de instructies in deze thread en dat werkte allemaal prima. Vervolgens heb ik besloten er een andere ROM op te willen zetten, dus volgde ik de instructies op om de SD-kaart te partitioneren. Vanwege het S-off zetten en rooten van 2.3 staat er Revolutionary CWM v4.0.1.4 op. Ik kreeg de optie om te kiezen hoe groot de partitie moest worden en kon kiezen dat de SWAP 0 werd, maar kreeg niet de optie om ext2 om te zetten naar ext3. Hoe weet ik nu of de gemaakte partitie ext2 of ext3 is?
Bij voorbaat dank.
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Misschien is het nuttig om aan de startpost over het un-rooten te vermelden dat wanneer je telefoon s-off is er doorgaans een beveiligde hboot is geinstalleerd. Deze kan enkel vervangen worden door een originele als je eerst de bravo downgrader hboot van alpharev installeert. Deze kan namelijk gewoon overschreven worden door de RUU tool van Modaco. Ik heb dit gedaan, en volgens mij is mijn telefoon nou weer compleet origineel voor eventuele garantie.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Via ADB kan het. Je telefoon in USB-debugmode inpluggen even testen met "adb devices" commando of die word herkend. Daarna:HenkPatat schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:03:
Hoe weet ik nu of de gemaakte partitie ext2 of ext3 is?
adb shell / # parted /dev/block/mmcblk0 (parted) print
Geeft een lijst met partities terug (als het goed is 2): De bovenste fat32, daaronder ext2/3
[ Voor 23% gewijzigd door Maranello op 03-01-2012 13:00 ]
En je kunt het ook zien als je in 4EXT Recovery naar de optie "Print partition info" gaat
Bedankt voor de reactie. Als ik dit doe, krijg ik "Parted not found" terug. Toch weet ik zeker dat de partitie is gemaakt, want als ik de sd-kaart bekijken via windows explorer is hij een gig kleiner en bij m'n ruimte voor apps geeft hij aan in het totaal net iets onder een gig te hebben. Suggesties?Maranello schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:58:
Geeft een lijst met partities terug (als het goed is 2): De bovenste fat32, daaronder ext2/3
Wellicht dat ik deze optie maar eens zal proberen, bedankt voor de reactie.ThinkPadd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:01:
En je kunt het ook zien als je in 4EXT Recovery naar de optie "Print partition info" gaat
Dan zit de functie "parted" niet in je ROM. Hij komt ook met ROM Manager (zie Market) mee. Nog een andere optie is dat stukje over EASEUS in de startpost proberen, zelf nooit gebruikt.HenkPatat schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:17:
[...]
Bedankt voor de reactie. Als ik dit doe, krijg ik "Parted not found" terug.
In ben erachter gekomen dat ik het kon achterhalen met de freeware MiniTool Partition Wizard (die ik al op m'n computer had staan). Het blijkt Ext4 te zijn. De Rom die ik heb geïnstalleerd is de Miui Desire D2EXT.
Het zal intussen duidelijk zijn dat ik geen held ben met dit alles, dus mijn tweede vraag: kan het kwaad dat het Ext4 is? En zo ja, hoe zet ik het dan om naar bijvoorbeeld Ext3?
Wederom bij voorbaat dank.
Edit: Blijkbaar zet de Miui ROM de Ext3 partitie zelf om in een Ext4 partitie, aldus enkele andere sites/fora.
Het zal intussen duidelijk zijn dat ik geen held ben met dit alles, dus mijn tweede vraag: kan het kwaad dat het Ext4 is? En zo ja, hoe zet ik het dan om naar bijvoorbeeld Ext3?
Wederom bij voorbaat dank.
Edit: Blijkbaar zet de Miui ROM de Ext3 partitie zelf om in een Ext4 partitie, aldus enkele andere sites/fora.
[ Voor 10% gewijzigd door HenkPatat op 03-01-2012 17:18 ]
Mijn bijna 2 jaar oude Desire 2.2.2 icm Unrevoked3 (3.32) werkt niet helemaal lekker. Hetzelfde verhaal wat enkele posts hierboven staat nl "firmware too new?". (USB)Settings staan zoals ze moeten staan, toestel is via revolutionary op S-off (ook al hoeft dat niet) gezet maar na 5 keer te hebben geprobeerd met unrev blijf ik dus deze melding krijgen. Jammer maar helaas.
Er staat dan wel dat je een oude 3.23 versie moet proberen maar ik heb weinig trek om ergens een oudere versie van het internet te downloaden.
Morgen maar even via revolutionary opnieuw proberen, aan het eind kon je de Clockworkmod installeren. Toen op N gedrukt aangezien ik 4EXT al had geïnstalleerd. Over deze app gesproken, werkt deze alleen maar in de Hboot ? Want bij het openen en het selecteren van een menuoptie crash'ed deze app.
Zo blijven we lekker bezig, gelukkig zat informatie te vinden. Misschien iets te veel
Er staat dan wel dat je een oude 3.23 versie moet proberen maar ik heb weinig trek om ergens een oudere versie van het internet te downloaden.
Morgen maar even via revolutionary opnieuw proberen, aan het eind kon je de Clockworkmod installeren. Toen op N gedrukt aangezien ik 4EXT al had geïnstalleerd. Over deze app gesproken, werkt deze alleen maar in de Hboot ? Want bij het openen en het selecteren van een menuoptie crash'ed deze app.
Zo blijven we lekker bezig, gelukkig zat informatie te vinden. Misschien iets te veel
Ik had mijn HTC Desire altijd geroot, echter heb ik toen de officiële 2.3 rom uit kwam deze geïnstalleerd. Hierbij ben ik dus ook mijn root verloren. Ik heb enige tijd geleden al geprobeerd om met Revolutionary mijn root weer terug te krijgen, toen faalde deze poging. Vandaag nogmaals geprobeerd maar het blijft niet lukken. Iemand een ander idee hoe ik mijn toestel geroot krijg? Ik zou namelijk zeer graag de ICS rom van Sandvolk willen installeren. Of is mijn root gewoon gebleven na de installatie van de officiële 2.3 rom?
Kan je aps draaien die root nodig hebben?
Om Gingerbread te rooten heb ik hier en daar iets gelezen over gingerbreak. Geen idee of dit op de desire werkt.
Om Gingerbread te rooten heb ik hier en daar iets gelezen over gingerbreak. Geen idee of dit op de desire werkt.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Er zijn heel veel discussies te vinden over flash-cards en Ext. De een zegt: Ext2 want Ext3/4 zit journalling in en dat soort voor extra schrijfacties dus "slijtage" aka "wearing" omdat flash geheugencellen maar beperkt aantal schrijfacties aankunnen. Echter is journalling wel veiliger voor je data bij crashes. Ext3 heeft hoofdzakelijk dus journalling als verbetering. Ext4 heeft daarbovenop voor nog meer veiligheid extra journal checksums waarvan er ook weer wordt gezegd dat het bijdraagt aan "slijtage". Echter zitten er ook nog features in die de prestaties bevorderen. Theoretische zou Ext4 dus het snelste moeten zijn. Ik heb nog geen SD vs Ext test gevonden waarbij snelheid en "slijtage" in de praktijk uitgebreid is getest. Volgens mij baseert iedereen dus op aannames (n.a.v. de filesystem specificaties).HenkPatat schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:06:
Samengevat:
- Ext2 is eigenlijk verouderd. Word sporadisch nog aanbevolen voor de "slijtage" bangeriken.
- Ext3 is volgens mij nu nog het meest gebruikt en aanbevolen door ROM developers.
- Ext4 komt langzaam op bij ROM's. Het is het theoretisch snelste en ook het veiligste voor je data bij eventuele crashes.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd of Android 4.0 goed gaat draaien op de Desire. Gebruik nu de Runnymede 4.01 mod en dat werkt als een trein.
Partitionering staat op EXT4, is stabiel en werkt goed.
Het enige probleem is dat ik nu Google Talk mis, en met geen mogelijkheid geinstalleerd krijg. (Geen APK's beschikbaar, niet in de market, en installen via hboot geeft een error.)
Partitionering staat op EXT4, is stabiel en werkt goed.
Het enige probleem is dat ik nu Google Talk mis, en met geen mogelijkheid geinstalleerd krijg. (Geen APK's beschikbaar, niet in de market, en installen via hboot geeft een error.)
Het volgende;
Ik heb mijn Desire een tijdje geleden een leedroid rom gegeven. Nu moest ik in het begin als ik terug wou dmv de home-button steeds aangeven met welke applicatie ik dit wilde doen (?- app of sense). Ik heb destijds voor sense gekozen.
Weet iemand hoe ik die andere applicatie nu weer op kan roepen (of iig dat keuze menu)
Ik heb gezocht op 'leedroid' en 'disable sense', maar daar werd ik niet echt veel duidelijker van.
Leedroid versie 3.0.8.2
edit: de keuze dus tussen launcher en htc sense
edit2: gevonden YouTube: Turning an HTC Desire into a Nexus One
Ik heb mijn Desire een tijdje geleden een leedroid rom gegeven. Nu moest ik in het begin als ik terug wou dmv de home-button steeds aangeven met welke applicatie ik dit wilde doen (?- app of sense). Ik heb destijds voor sense gekozen.
Weet iemand hoe ik die andere applicatie nu weer op kan roepen (of iig dat keuze menu)
Ik heb gezocht op 'leedroid' en 'disable sense', maar daar werd ik niet echt veel duidelijker van.
Leedroid versie 3.0.8.2
edit: de keuze dus tussen launcher en htc sense
edit2: gevonden YouTube: Turning an HTC Desire into a Nexus One
[ Voor 15% gewijzigd door ETM op 04-01-2012 14:45 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Heb even getest of ik die apps kan draaien, maar deze geven een error met geen root. Dus mijn root is inderdaad verdwenen door de installatie van 2.3.3. Ik heb alleen revolutionary tot nu toe getest en deze was niet succesvol. Over gingerbreak lees ik wel een en ander, maar ik kan maar niet vinden waar ik de bestanden kan downloaden (ligt hoogstwaarschijnlijk aan mezelf). Gevonden: http://getandroidstuff.co...gingerbread-android-user/Terror schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:08:
Kan je aps draaien die root nodig hebben?
Edit:
Helaas, gingerbreak 1.2 blijkt niet te werken. Hij blijft maar bezig ..
[ Voor 12% gewijzigd door G33st op 04-01-2012 14:30 ]
Als je de bootloader start (volume down + telefoon aanzetten), is je telefoon dan gewoon S-ON?G33st schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:09:
[...]
Heb even getest of ik die apps kan draaien, maar deze geven een error met geen root. Dus mijn root is inderdaad verdwenen door de installatie van 2.3.3. Ik heb alleen revolutionary tot nu toe getest en deze was niet succesvol. Over gingerbreak lees ik wel een en ander, maar ik kan maar niet vinden waar ik de bestanden kan downloaden (ligt hoogstwaarschijnlijk aan mezelf). Gevonden: http://getandroidstuff.co...gingerbread-android-user/
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Gingerbreak blijkt niet te werken en Revolutionary ook niet. Ik hoop toch echt dat nog andere mogelijkheden zijn ..
Ja mijn telefoon is nog gewoon S-ON.Solomon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:17:
[...]
Als je de bootloader start (volume down + telefoon aanzetten), is je telefoon dan gewoon S-ON?
Verwijderd
Ik heb een gek probleempje. Als ik een foto maak en dan vervolgens details bekijk staat er bij opgeslagen locatie: onbekend. Kijk ik via USB op mijn pc, dan is de foto nergens te bekennen????? Ook niet in mapje Camera. Hij slaat zo te zien sporadisch soms wel en soms niet de foto op de SDcard. Hoe komt dit?
Er staat wel album: Camera. De locatie zal wel geotagging zijn? Maar desondanks vind ik net geschoten fotos niet terug op de sdcard? Kan iemand dit verklaren?
Er staat wel album: Camera. De locatie zal wel geotagging zijn? Maar desondanks vind ik net geschoten fotos niet terug op de sdcard? Kan iemand dit verklaren?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 14:42 ]
Al gereboot na het draaien van gingerbreak?G33st schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
Gingerbreak blijkt niet te werken en Revolutionary ook niet. [...]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Joepie. Over op CM9 ICS.
Maar balen man. Veel apps krijg ik niet aan de praat. Waaronder Tweetdeck en dat is toch wel een groot gemis. Zit te twijfelen of ik een fresh install doe, of weer terug naar Oxygen Gingerbread..
Maar balen man. Veel apps krijg ik niet aan de praat. Waaronder Tweetdeck en dat is toch wel een groot gemis. Zit te twijfelen of ik een fresh install doe, of weer terug naar Oxygen Gingerbread..
Huh, is Cyanogenmod 9 ICS al uit? Ik kan hem niet vinden?christianos schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:51:
Joepie. Over op CM9 ICS.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113Sleehond schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:32:
[...]
Huh, is Cyanogenmod 9 ICS al uit? Ik kan hem niet vinden?
Ps ook maar eens testen...ben benieuwd naar de verbeteringen.
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 04-01-2012 15:37 ]
CM9 ICS geflashed...goh wat ziet dat er gelikt uit! Een enorme verademing tov Android 2.3, en het is zelfs gelikter dan Mildwild 2.2
Hoop echt dat men alles (camera 100%) snel aan de praat krijgt, en ihb hardware acceleration. Of nog beter, dat een officiele versie ook beschikbaar komt voor de Desire.
Edit : nieuwe update (met installatie wizard fix) op xda...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113
Edit : nieuwe update (met installatie wizard fix) op xda...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113
[ Voor 130% gewijzigd door dafmay op 04-01-2012 20:34 ]
Zo...toestel is nu eindelijk toch geroot met unrev 3.21. Zojuist even enkele backups gemaakt en morgen even een nieuw SD kaartje halen. Het standaard kaartje is eigenlijk te klein en class 2 voldoet ook niet meer.
Ik ga overigens eerst CM7 erop zetten totdat ICS helemaal af is.
Ik ga overigens eerst CM7 erop zetten totdat ICS helemaal af is.
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 04-01-2012 19:58 ]
Zo, net een nieuwe radio geflashed: 5.17.05.23 was een eitje met fastboot!
Nu maar hopen dat mijn random hangers weg zijn: af en toe wou hij niet terugkomen uit slaapstand. Powerbutton werkte, toetsverlichting ook, maar geen beeld/backlight/etc.
Ik had overigens versie 5.11.05.27 icm de laatste Oxygen.
Nu maar hopen dat mijn random hangers weg zijn: af en toe wou hij niet terugkomen uit slaapstand. Powerbutton werkte, toetsverlichting ook, maar geen beeld/backlight/etc.
Ik had overigens versie 5.11.05.27 icm de laatste Oxygen.
Ik heb een HTC Desire met daarop de officiële 2.3.3 rom van HTC. Zoals vanmiddag vermeld heb ik geprobeerd mijn toestel te rooten door middel van Revolutionary en Gingerbreak, helaas hebben beide opties gefaald. Mijn telefoongeheugen zit nu echt helemaal vol en wil dan ook zo snel mogelijk een andere rom flashen, heeft iemand hier nog een andere mogelijkheid om mijn telefoon te rooten?
Jup, 2 posts boven je.
En dan specifiek dat 3.21 gedeelte
[ Voor 57% gewijzigd door Hmmbob op 05-01-2012 08:43 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Bij mij lukte het rooten in eerste instantie ook niet met de nieuwste revolutionary.
Maar een tweede rede waarom het proces faalde was juist dat de telefoon zo vol zat.
Revolutionary probeert schijnbaar iets te installeren op het toestel, en dat kan mislukken als de telefoon zo vol zit.
Na het verwijderen van de flashupdates ging het beter bij mij. (En nu heb ik root)
Maar een tweede rede waarom het proces faalde was juist dat de telefoon zo vol zat.
Revolutionary probeert schijnbaar iets te installeren op het toestel, en dat kan mislukken als de telefoon zo vol zit.
Na het verwijderen van de flashupdates ging het beter bij mij. (En nu heb ik root)
Als ik mijn telefoon zou rooten, zou ik gewoon een lege schone rom installeren.
Ik snap niet waar mensen zoveel problemen mee hebben, alles is al 100000x voor jullie gedaan en staat stap voor stap in de eerste post.
Er vervelend, steeds die terugkomende problemen hierdoor wordt belangrijk nieuws zoals bijvoorbeeld het feit dat ICS nu een werkende camera heeft.
Ik snap niet waar mensen zoveel problemen mee hebben, alles is al 100000x voor jullie gedaan en staat stap voor stap in de eerste post.
Er vervelend, steeds die terugkomende problemen hierdoor wordt belangrijk nieuws zoals bijvoorbeeld het feit dat ICS nu een werkende camera heeft.
Niet om het 1 of ander maar in de OP staan juist die kleine dingen niet beschreven. Via androidworld en XDA is mijn probleem verholpen en niet door de OP (wat voor 90% van de gevallen gewoon werkt maar juist niet voor die ene 10%). Bovendien krijgen sommige niet eens hun telefoon geroot waardoor ze überhaubt geen ROM kunnen installeren. Dan kunnen ze de OP wel 100x lezen maar het lost hun probleem niet op. Zo staat er bijv nergens dat een lagere versie van unrevoked een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor de firmware to new melding (uiteraard wel in de verschillende posts in alle 4 de delen)koekoek2003nl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:56:
Als ik mijn telefoon zou rooten, zou ik gewoon een lege schone rom installeren.
Volgens mij staat er bij de camera feature nog steeds "buggy" als kanttekening en werkt video nog niet. Als iemand echter ervaringen heeft met de laatste ICS uiteraard graag met ons delen! Ik zou met name graag willen weten of het nou echt sneller is en of er leuke key features zijn (én werken) die overstap interessant maken. Dat uiterlijk weten we nu wel en dat kan je ook op Gingerbread ROM zo krijgen.koekoek2003nl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:56:
Heeft er iemand een link naar Unrevoked 3.21, dan kan ik de link in de OP zetten. Als je dus iets mist in de OP, stuur dan een DM met eventuele tekst en/of linkjes, dan blijft de OP zo actueel mogelijk. Op- & aanmerkingen altijd per DM
Ja joh, genoeg nieuwe features in ICS...en te veel om zo ff op te noemen. Het is immers een geheel nieuwe opzet, en staat volledig los van de voorgaande Android versie (GB). Google gewoon even en je vind antwoord op je vragen. En anders zou ik zeggen flash gewoon even ICS, dan kun je zelf zien wat en hoe er is veranderd/verbeterd. Als je een nandroid hebt gemaakt, dan kun je snel weer terug mocht het niet bevallen.Maranello schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:44:
[...]
Volgens mij staat er bij de camera feature nog steeds "buggy" als kanttekening en werkt video nog niet. Als iemand echter ervaringen heeft met de laatste ICS uiteraard graag met ons delen! Ik zou met name graag willen weten of het nou echt sneller is en of er leuke key features zijn (én werken) die overstap interessant maken. Dat uiterlijk weten we nu wel en dat kan je ook op Gingerbread ROM zo krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 05-01-2012 11:55 ]
Heb nu unrevoked 3.21 geprobeerd maar deze blijft constant de volgende melding geven:Groentenboer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:42:
Jup, 2 posts boven je.
"Failed to push recovery - Terminating"
Revolutionary blijft maart steken op:
"Zerging Root... this might take a minute or so... "
En GingerBreak blijft maar laden zonder dat er iets gebeurd. Verder heb ik hier nog geen andere mogelijkheden gelezen of gehoord .. dus ik ben bang dat het rooten niet meer gaat lukken. Of heeft iemand nog een andere mogelijkheid?
Installeer eerst maar eens een gewone schone nieuwe rom en probeer het dan opnieuw.G33st schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:06:
[...]
Heb nu unrevoked 3.21 geprobeerd maar deze blijft constant de volgende melding geven:
"Failed to push recovery - Terminating"
Revolutionary blijft maart steken op:
"Zerging Root... this might take a minute or so... "
En GingerBreak blijft maar laden zonder dat er iets gebeurd. Verder heb ik hier nog geen andere mogelijkheden gelezen of gehoord .. dus ik ben bang dat het rooten niet meer gaat lukken. Of heeft iemand nog een andere mogelijkheid?
Ik zit op de officiële 2.3.3. rom van HTC. Zonder root is het toch niet mogelijk voor mij om een andere rom te installeren? Voordat ik deze rom had had ik mijn toestal wel geroot, dit was destijds een fluitje van een cent en het installeren van een andere rom al helemaal. Maar om het toestel na de 2.3.3. weer te rooten blijkt tegen te vallen ..koekoek2003nl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:08:
[...]
Installeer eerst maar eens een gewone schone nieuwe rom en probeer het dan opnieuw.
[ Voor 24% gewijzigd door G33st op 05-01-2012 13:11 ]
Unrevoked 3.21 is ook gewoon te downloaden op unrevoked.com
Ik heb nu als eerste de SGBS-rom geinstalleerd. Eigenlijk vind ik hem nogal tegenvallen. Niet veel veranderingen (maar dat is logisch) en traag (scrollen soms en sowieso reactie op drukken op knoppen)
Vraag waar ik niet helemaal uit kom: Is voor de meeste (andere) rom's nu s-off nodig?
Die stap heb ik nog niet gezet.
Welke ROM is een goede suggestie om nog te proberen zonder dat ik s-off nodig heb?
Ik was vooral op zoek naar meer ruimte, dus misschien moet ik de froyo ROM uit de OP installeren, maar iets nieuwers is natuurlijk altijd leuk.
En mbt SGBS: ik heb nu de 'oude' market. Hoe krijg ik daar de nieuwste weer van? Met de stock-rom kreeg ik die vanzelf...
Ik heb nu als eerste de SGBS-rom geinstalleerd. Eigenlijk vind ik hem nogal tegenvallen. Niet veel veranderingen (maar dat is logisch) en traag (scrollen soms en sowieso reactie op drukken op knoppen)
Vraag waar ik niet helemaal uit kom: Is voor de meeste (andere) rom's nu s-off nodig?
Die stap heb ik nog niet gezet.
Welke ROM is een goede suggestie om nog te proberen zonder dat ik s-off nodig heb?
Ik was vooral op zoek naar meer ruimte, dus misschien moet ik de froyo ROM uit de OP installeren, maar iets nieuwers is natuurlijk altijd leuk.
En mbt SGBS: ik heb nu de 'oude' market. Hoe krijg ik daar de nieuwste weer van? Met de stock-rom kreeg ik die vanzelf...
[ Voor 8% gewijzigd door wberkel op 05-01-2012 13:20 ]
Zojuist op een andere computer alle stappen opnieuw gedaan. HTC Sync gedownload (incl. HTC Drivers) en later HTC Sync weer verwijdert. Tevens alle HBoot drivers weer geinstalleerd en Revolutionary werkte! Mijn toestel is nu S-OFF en geroot. Binnenkort maar op zoek naar een rom met meer geheugen voor apps. Allen hartelijk bedankt voor de hulp!
Edit:
Zojuist getest met root checker of mijn toestel echt geroot is, echter geeft deze aan van niet. Ook andere applicaties die root nodig hebben blijken niet te werken ..
Edit:
Ik vergat zelf een stap. Nu weer bezig .
[ Voor 18% gewijzigd door G33st op 05-01-2012 16:03 ]
Verwijderd
Ik herken je ervaringen met SBBS niet. Hier draait hij erg soepel. Ik kan je Oxygen 2.3.2 aanbevelen. Draait als een speer en je hebt apps2SD. S-off is niet nodig. Werkt met stock bootloader.wberkel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:15:
Suc6.
Ik zou 'm wel s-offen en een andere partitie indeling flashen. Nooit meer omkijken naar apps en het verplaatsen daarvan! Ook alle widgets doen het dan gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:15:
[...]
Ik herken je ervaringen met SBBS niet. Hier draait hij erg soepel. Ik kan je Oxygen 2.3.2 aanbevelen. Draait als een speer en je hebt apps2SD. S-off is niet nodig. Werkt met stock bootloader.
Ik heb nu 218MB in gebruik en 114MB over op mijn Desire.
Thnx voor de reply. Ik wilde net posten dat het trage nu weg is. Uiteindelijk hielp waarschijnlijk een volledige reboot daarvoor.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:15:
Ik herken je ervaringen met SBBS niet. Hier draait hij erg soepel. Ik kan je Oxygen 2.3.2 aanbevelen. Draait als een speer en je hebt apps2SD. S-off is niet nodig. Werkt met stock bootloader.
Suc6.
Waar kan ik nu precies vinden voor welke rom's ik een aparte bootloader nodig heb?
Zoals het er nu naar uitziet gaat het al stukken beter dan met de stockrom. Door apps2sd dus. s-off ga ik vast nog wel een keer doen, maar eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.haling schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:22:
[...]
Ik zou 'm wel s-offen en een andere partitie indeling flashen. Nooit meer omkijken naar apps en het verplaatsen daarvan! Ook alle widgets doen het dan gewoon.
Weet iemand of ik nog vanzelf de market-update ga krijgen? Tot nu toe heb ik de oude 2.x market
[ Voor 59% gewijzigd door wberkel op 05-01-2012 21:29 ]
Veel rommakers slopen de marketupdater eruit omdat ze de oude market sneller vinden. Als je de nieuwste wilt:
http://www.intomobile.com...android-market-app-today/
http://www.androidpolice....-only-shortcuts-and-more/
Reboot, presto.
http://www.intomobile.com...android-market-app-today/
http://www.androidpolice....-only-shortcuts-and-more/
Reboot, presto.
[ Voor 26% gewijzigd door Terror op 05-01-2012 21:37 ]
Verwijderd
Das ook een optie. Oxygen heeft een eigen Hboot beschikbaar trouwens.haling schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:22:
[...]
Ik zou 'm wel s-offen en een andere partitie indeling flashen. Nooit meer omkijken naar apps en het verplaatsen daarvan! Ook alle widgets doen het dan gewoon.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 21:43 ]
Verwijderd
Niet aan te raden, daar kan je alleen oxygen zelf mee gebruiken, wil je mildwild gebruiken dan moet je weer over naar cm7r2. Wil je een andere rom gebruiken, dan moet je hoogstwaarschijnlijk cm7r2 of stock hebben.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:41:
[...]
Das ook een optie. Oxygen heeft een eigen Hboot beschikbaar trouwens.
In de meeste gevallen is cm7r2 een aanrader.
Is Cyanogen nou een beetje snel? Runnymede 4.01 is toch wel wat traag met vlagen...
Welke ROM is snel, stabiel en maakt gebruik van Sense 3.0 of hoger?
Ben echt benieuwd naar wat ICS doet, zoals ik het hier lees lagt ie blijkbaar niet.
Welke ROM is snel, stabiel en maakt gebruik van Sense 3.0 of hoger?
Ben echt benieuwd naar wat ICS doet, zoals ik het hier lees lagt ie blijkbaar niet.
Verwijderd
Elke sense versie omhoog heeft impact op de snelheid.
1.9=Supervlot
2.1=vlot
3.0= gaat nog
3.5=dwingt de desire op zijn knieën (runnymede is 3.5, niet 3.0)
Je kan misschien beter als je echt snelheid wilt een senseloze rom zoals Cyanogenmod nemen of een compromis zoals een hybrid 2.1+3.0 sense rom zoals acesmod007
1.9=Supervlot
2.1=vlot
3.0= gaat nog
3.5=dwingt de desire op zijn knieën (runnymede is 3.5, niet 3.0)
Je kan misschien beter als je echt snelheid wilt een senseloze rom zoals Cyanogenmod nemen of een compromis zoals een hybrid 2.1+3.0 sense rom zoals acesmod007
Gisteren CM7.1 geinstalleerd op mijn Desire nadat ik een nieuw SDHC kaartje had gekocht (daarover later meer). De 3 zip file's erop gezet, in hboot gestart en alles gewiped met 4ext. Verder een 1GB ext3 partitie gemaakt op mijn SD kaartje. Toen de drie zip files geinstalleerd en 5m later kon ik mijn telefoon al weer gebruiken
Ik had nog wel een issue dat de market crashte als ik een app wilde installeren. Als fix had ik mijn toetsenbord setting op engels (US) gezet en met ROMmanager de permissions gefixed. Hierna ging het weer beter.
Snelheid is supervlot vergeleken met mijn stock ROM. Sense mis ik niet echt, misschien komt dat nog wel...maar gelukkig zijn er zat alternatieven.
Wat betreft het SD kaartje, ik had een Sandisk 16GB mobile Ultra gekocht wat volgens de site van informatique een class10 kaartje zou moeten zijn. Na de installatie merkte ik op dat dit een class 6 kaartje bleek te zijn. Nou is het niet echt een superverschil maar ik weet niet of ik het kaartje nog om zal ruilen voor een class10 kaartje. Qua snelheden ontlopen ze elkaar niet veel.
Ik had nog wel een issue dat de market crashte als ik een app wilde installeren. Als fix had ik mijn toetsenbord setting op engels (US) gezet en met ROMmanager de permissions gefixed. Hierna ging het weer beter.
Snelheid is supervlot vergeleken met mijn stock ROM. Sense mis ik niet echt, misschien komt dat nog wel...maar gelukkig zijn er zat alternatieven.
Wat betreft het SD kaartje, ik had een Sandisk 16GB mobile Ultra gekocht wat volgens de site van informatique een class10 kaartje zou moeten zijn. Na de installatie merkte ik op dat dit een class 6 kaartje bleek te zijn. Nou is het niet echt een superverschil maar ik weet niet of ik het kaartje nog om zal ruilen voor een class10 kaartje. Qua snelheden ontlopen ze elkaar niet veel.
@deadsy33
Advies is ook om nadat CM7 is geinstalleerd en opgestart je toestel nogmaals te herstarten. Dit voorkomt ook vaak FC of problemen met market.
Advies is ook om nadat CM7 is geinstalleerd en opgestart je toestel nogmaals te herstarten. Dit voorkomt ook vaak FC of problemen met market.
De Desire is nu ook legaal te rooten: http://www.htcdev.com/
Ik draai hier RunnyMede maar ik wilde Bluetooth gebruiken maar dat geeft problemen, laptop ziet de telefoon (nu genaamd HTC Runnymede; irritant want soms zeg Market dat dit toestel niet ondersteunt is, terwijl het gewoon een Desire is natuurlijk) wel, verstuurd het bestand naar telefoon maar zegt dan dat de verzending onderbroken is...
Heb ik wat over het hoofd gezien bij Runnymede of heb ik weer een eigen probleem?
Heb ik wat over het hoofd gezien bij Runnymede of heb ik weer een eigen probleem?
Na mijn telefoon te hebben uitgerust met cyanogen mod met gebruik van s-off (revolutionary) kom ik tot de conclusie dat het mij aan duidelijkheid ontbrak in de start post (of ik zat gewoon niet goed op te letten, natuurlijk
)
Revolutionary.exe vond mijn telefoon alleen als ik die op HTC sync instelde, ik zat ook te lezen bij het gedeelte over Unrevoked en daar werd gesproken van 'alleen opladen', verwarrend
Ik kreeg vervolgens de vraag of ik clockwork mod wilde gebruiken, hoe ik een andere custom recovery zou kunnen gebruiken is mij een raadsel, ik koos dus maar voor ja, dat werkte. Volgens mij werd het gedownload en geinstalleerd, handig!
Vervolgens kreeg ik zo'n wit scherm met tekst maar nergens staat wat je daar moet kiezen (recovery, geloof ik). Dan kwam je in het scherm waar je kon kiezen voor wipe, factory reset, flash etc. en kon ik CM7 erop zetten
Ik heb vooral deze gebruikt:
http://wiki.cyanogenmod.c...GSM%29:_Full_Update_Guide
Ook fijn om te weten: restoren met my backup pro (gebackupt voor de root) ging prima. Het programma had door dat de telefoon geroot is, en gaf extra opties.
Revolutionary.exe vond mijn telefoon alleen als ik die op HTC sync instelde, ik zat ook te lezen bij het gedeelte over Unrevoked en daar werd gesproken van 'alleen opladen', verwarrend
Ik kreeg vervolgens de vraag of ik clockwork mod wilde gebruiken, hoe ik een andere custom recovery zou kunnen gebruiken is mij een raadsel, ik koos dus maar voor ja, dat werkte. Volgens mij werd het gedownload en geinstalleerd, handig!
Vervolgens kreeg ik zo'n wit scherm met tekst maar nergens staat wat je daar moet kiezen (recovery, geloof ik). Dan kwam je in het scherm waar je kon kiezen voor wipe, factory reset, flash etc. en kon ik CM7 erop zetten
Ik heb vooral deze gebruikt:
http://wiki.cyanogenmod.c...GSM%29:_Full_Update_Guide
Ook fijn om te weten: restoren met my backup pro (gebackupt voor de root) ging prima. Het programma had door dat de telefoon geroot is, en gaf extra opties.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Hmm eens kijken of die tool gaat werken met 2.3Len schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:03:
De Desire is nu ook legaal te rooten: http://www.htcdev.com/
Hmm, wou net vandaag beginnen met Revolutionary, maar nu twijfel ik..Pannekoek81 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:55:
[...]
Hmm eens kijken of die tool gaat werken met 2.3
Damn.
Ik gebruik al enige tijd tot tevredenheid Cool3D Aces v3. Gisteren toch maar eens bedacht om de v6 hiervan te installeren. Uiteraard eerst een Nandroid backup gemaakt. De backup ging voor zover ik kon zien succesvol. De update geflashed, ook zonder fouten. Alleen na het opstarten verscheen er geen unlock screen, geen widgets, geen icoontjes, kortom geen Sense. De telefoon reageerde ook niet op het scherm of de knoppen. Met de aan-uit toets kon ik alleen het scherm aan of uit zetten, maar niet de telefoon zelf.
Ik heb daarna een paar keer de telefoon volledig gewist en opnieuw proberen te flashen, met hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk toch maar besloten de backup terug te zetten, maar daarna had ik het zelfde probleem. Ik kon wel zien dat de telefoon gewoon werkte. ik kreeg nl wel notificaties te zien, maar kon er verder niets mee. Ook dit heb ik een paar keer herhaald, ook met diverse wipes. Maar helaas allemaal met hetzelfde resultaat.
Nu ga ik maar naar een compleet andere ROM, ik denk aan Mildwild of zo. Kijken of ik zonder Sense kan...
Nu is alleen mijn vraag of ik nog gegevens uit de Nandroid backup kan halen, zodat ik niet alles opnieuw hoef in te stellen. Of weet iemand een andere manier waarop ik de backup werkend terug kan zetten....???
** Update: Toch nog maar eens de backup terug proberen te zetten, wat nu dus gedeeltelijk is gelukt. Ik mis nog een een aantal apps, waaronder de market app. Enig idee of en waar ik deze los kan downloaden? Als ik de market maar weer terug heb, dan krijg ik de rest ook wel terug.
Ik gebruik al enige tijd tot tevredenheid Cool3D Aces v3. Gisteren toch maar eens bedacht om de v6 hiervan te installeren. Uiteraard eerst een Nandroid backup gemaakt. De backup ging voor zover ik kon zien succesvol. De update geflashed, ook zonder fouten. Alleen na het opstarten verscheen er geen unlock screen, geen widgets, geen icoontjes, kortom geen Sense. De telefoon reageerde ook niet op het scherm of de knoppen. Met de aan-uit toets kon ik alleen het scherm aan of uit zetten, maar niet de telefoon zelf.
Ik heb daarna een paar keer de telefoon volledig gewist en opnieuw proberen te flashen, met hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk toch maar besloten de backup terug te zetten, maar daarna had ik het zelfde probleem. Ik kon wel zien dat de telefoon gewoon werkte. ik kreeg nl wel notificaties te zien, maar kon er verder niets mee. Ook dit heb ik een paar keer herhaald, ook met diverse wipes. Maar helaas allemaal met hetzelfde resultaat.
Nu ga ik maar naar een compleet andere ROM, ik denk aan Mildwild of zo. Kijken of ik zonder Sense kan...
Nu is alleen mijn vraag of ik nog gegevens uit de Nandroid backup kan halen, zodat ik niet alles opnieuw hoef in te stellen. Of weet iemand een andere manier waarop ik de backup werkend terug kan zetten....???
** Update: Toch nog maar eens de backup terug proberen te zetten, wat nu dus gedeeltelijk is gelukt. Ik mis nog een een aantal apps, waaronder de market app. Enig idee of en waar ik deze los kan downloaden? Als ik de market maar weer terug heb, dan krijg ik de rest ook wel terug.
[ Voor 9% gewijzigd door Sish op 07-01-2012 14:59 . Reden: beetje succes gehad... ]
Verwijderd
Volgens mij kan Titanium Backup Pro wel gegevens uit nandroid backup halen, zulke mededelingen zag ik wel eens langskomen als ik TBP opnieuw installeerde en voor het eerst aanzette.
Edit: voor je market probleem: googlen op 3.4.4 levert vast wel wat downloadlinkjes op.
Edit: voor je market probleem: googlen op 3.4.4 levert vast wel wat downloadlinkjes op.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 17:49 ]
Voor de HTC tool moet de HBOOT ge-update worden, echter moet je hiervoor een keuze maken voor een provider, maar dr staan alleen buitenlandse in: http://www.htcdev.com/bootloader/ruu-downloads. Ik heb versie 3.14.405.1, zou de update dan niet nodig zijn? (tot nu toe nog geen succes).
Hebben mensen met de ics rom ook wel eens redelijk vaak last van spontane reboots, en het opnieuw moeten imvoeren van pin?
Jep, ik denk dat de "radio" vastloopt. Dus het stukje software wat alle verbindingen verzorgd. Mijn telefoon reboot ook heel snel dan.
Had al een tijd geen nieuwe ROM meer geïnstalleerd, maar nu ben ik er min of meer toe 'gedwongen' om de stap weer te gaan zetten: Ik kreeg de melding dat m'n sd-kaart beschadigd is. Wat ik ook probeerde, niets hielp. Uiteindelijk geformateerd (gelukkig had ik toevallig vorige week een back up van sms en foto's gemaakt en staat de rest in de cloud). Dus nu kan ik net zo goed een nieuwe ROM installeren.
Even opnieuw verdiepen, want ik heb nog een oude recovery (dat je eerst apply update.zip moet doen)... Meteen maar grondig aanpakken dus
Even opnieuw verdiepen, want ik heb nog een oude recovery (dat je eerst apply update.zip moet doen)... Meteen maar grondig aanpakken dus
Gaat toch niet helemaal goed... Eerst dacht ik: Ik heb al root, dus hoef niet al die stappen te doorlopen. Ik kreeg de indruk dat ik 4EXT recovery kan flashen door simpelweg de apk te installeren. Gedaan, progje werkt, maar als ik reboot naar recovery dan heb ik gewoon de standaard recovery en is de enige optie die ik heb: reboot en update.zip (die al niet meer op m'n sd card staat). Kan ik dus niks mee.
Toen maar via unrevoked geprobeerd amon_ra te installeren volgens de stappen uit de ts. Hij gaat dan wel opnieuw rooten, maar ik dacht dat dat niet erg was. Maar, ook dat lukt niet want dan krijg ik de melding dat de firmware too new is (???)
Dan maar eens proberen of ik s-off kan krijgen via de methode in de ts. Lukt ook niet, want ik kan dan uit 2 HBOOT versies kiezen, waarvan de oudste 0.93 is, terwijl ik 0.80 heb...
Ik loop dus een beetje vast. Moet ik nu teruggrijpen op oude prehistorische methoden, of kan ik eerst een update doen waarna ik ook gebruik kan maken van deze makkelijke tools? Zo ja, hoe doe ik die update dan?
Toen maar via unrevoked geprobeerd amon_ra te installeren volgens de stappen uit de ts. Hij gaat dan wel opnieuw rooten, maar ik dacht dat dat niet erg was. Maar, ook dat lukt niet want dan krijg ik de melding dat de firmware too new is (???)
Dan maar eens proberen of ik s-off kan krijgen via de methode in de ts. Lukt ook niet, want ik kan dan uit 2 HBOOT versies kiezen, waarvan de oudste 0.93 is, terwijl ik 0.80 heb...
Ik loop dus een beetje vast. Moet ik nu teruggrijpen op oude prehistorische methoden, of kan ik eerst een update doen waarna ik ook gebruik kan maken van deze makkelijke tools? Zo ja, hoe doe ik die update dan?
Heerlijk, de ROM van MildWild is echt super! Zit nu op versie 2.5, draait echt geweldig goed bij mij!
Was al een tijdje op zoek naar een snelle rom met genoeg geheugen. Denk dat ik de juiste heb gevonden!
Was al een tijdje op zoek naar een snelle rom met genoeg geheugen. Denk dat ik de juiste heb gevonden!
@xburchartz
Nadat je 4EXT hebt geinstalleerd deze opstarten.
Klik op Online Install - Upgrade
Bevestig de telefoonkeuze
Klik nu bij Classic de bovenste optie RC6 aan.
Nu wordt de recovery optie geinstalleerd
De Touch opties kan ook maar bij mij werkt dit niet lekker dus gebruik voorlopig de Classic uitvoering.
Hierna de telefoon uitzetten en aanzetten met Powerbutton en Volume -
Dan moet je de keuze opties voor 4EXT krijgen.
Nadat je 4EXT hebt geinstalleerd deze opstarten.
Klik op Online Install - Upgrade
Bevestig de telefoonkeuze
Klik nu bij Classic de bovenste optie RC6 aan.
Nu wordt de recovery optie geinstalleerd
De Touch opties kan ook maar bij mij werkt dit niet lekker dus gebruik voorlopig de Classic uitvoering.
Hierna de telefoon uitzetten en aanzetten met Powerbutton en Volume -
Dan moet je de keuze opties voor 4EXT krijgen.
Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]