Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08 12:30
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 01:16:
[...]

Je hebt je sdcard geformatteerd, dus ben je wat belangrijke dingen van de rom kwijtgeraakt die op de SDcard geplaatst stonden. Ff opnieuw de rom installeren.

Voor alle anderen met de custom ICS rom: nieuws: 'Google stopt uitrol ICS voor Nexus S wegens accu-bug'

Hebben de custom ICS rom gebruikers ook last van een snel leeglopende accu?
Nee, valt reuze mee. Alleen als je de lagfree governance kiest dan trekt deze iets sneller leeg dan met andere omdat hij je CPU hoog laat lopen. Dit is echter alleen zo als het scherm aanzet/de telefoon gebruikt, anders is verbruik zoals bij een normale rom.

Na ICS terugstappen naar GB is wel weer lastig, de apps van google en de interface zijn echt verbeterd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nardon
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met de custom ROM Oxygen. Ik heb namelijk een probleem.

Ik had hem gisteren op mijn Desire gezet en was er super blij mee. Een lekker lichte, standaard Android installatie! Het werkte perfect en had wat apps en zo geïnstalleerd en mijn contacten teruggezet. Echter toen ik mijn mobiel uitzette, wilde hij niet meer opstarten! Hij bleef vastzitten op dat witte scherm met de groene HTC letters.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik had een standaard Oxygen installatie gebruikt, alleen root, geen S-OFF gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:59:
[...]

Nee, valt reuze mee. Alleen als je de lagfree governance kiest dan trekt deze iets sneller leeg dan met andere omdat hij je CPU hoog laat lopen. Dit is echter alleen zo als het scherm aanzet/de telefoon gebruikt, anders is verbruik zoals bij een normale rom.

Na ICS terugstappen naar GB is wel weer lastig, de apps van google en de interface zijn echt verbeterd :P
Mja, ik kan echt niet zonder de camera. Ik verstuur dagelijks wel een foto via whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Nardon schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:44:
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik had een standaard Oxygen installatie gebruikt, alleen root, geen S-OFF gedaan.
(Dalvik) cache partitie legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24
MikeOO schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:43:
[...]

Als je de eerste pagina had gelezen dan kun je daar de meesta info vinden. Daar staat dus ook iets over het niet meer herkennen van een SD kaart in Deel 1.
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Sorry, ik zal daar eens mee beginnen vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nardon
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03-2024
haling schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:58:
[...]

(Dalvik) cache partitie legen?
Had al een keer een complete herinstallatie gedaan (inclusief alle aangeraden wipes/resets van caches en zo). Dit werkte helaas niet en kwam toen nog steeds op dat HTC laadscherm vast te zitten als ik de Desire een keer had uitgezet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 01:16:
[...]

Je hebt je sdcard geformatteerd, dus ben je wat belangrijke dingen van de rom kwijtgeraakt die op de SDcard geplaatst stonden. Ff opnieuw de rom installeren.

Voor alle anderen met de custom ICS rom: nieuws: 'Google stopt uitrol ICS voor Nexus S wegens accu-bug'

Hebben de custom ICS rom gebruikers ook last van een snel leeglopende accu?
Nee in tegenstelling, ik kan er langer mee doen. Ik haal met voornamelijk standby wel 2 dagen. Met weinig gebruik doe ik er gemakkelijk een dag mee.

Ik mis de camera wel een beetje, en zal binnenkort ook niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
koekoek2003nl schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:20:
[...]

Nee in tegenstelling, ik kan er langer mee doen. Ik haal met voornamelijk standby wel 2 dagen. Met weinig gebruik doe ik er gemakkelijk een dag mee.

Ik mis de camera wel een beetje, en zal binnenkort ook niet gaan werken.
Ja, de camera is iets die je snel voor lief neemt. Heb nu 2 of 3 gevalletjes gehad dat ik hem er graag bij had gehad. Toch wint de fancyheid van ICS het voor mij nog steeds :P Ik ben vooral een beetje verliefd geworden op de browser en de calendar (en van beide ben ik grootverbruiker itt de camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Cyleo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:33:
[...]

Ja, de camera is iets die je snel voor lief neemt. Heb nu 2 of 3 gevalletjes gehad dat ik hem er graag bij had gehad. Toch wint de fancyheid van ICS het voor mij nog steeds :P Ik ben vooral een beetje verliefd geworden op de browser en de calendar (en van beide ben ik grootverbruiker itt de camera)
Grappig ik vind beide punten namelijk helemaal niet handig. Ik mis de Sense agenda en de browser vind ik al helemaal niet handiger. Moet je voor de lol eens naar de xda desire ICS thread gaan. Dan gaat er iets mis met het plaatje en de text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
koekoek2003nl schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:39:
[...]

Grappig ik vind beide punten namelijk helemaal niet handig. Ik mis de Sense agenda en de browser vind ik al helemaal niet handiger. Moet je voor de lol eens naar de xda desire ICS thread gaan. Dan gaat er iets mis met het plaatje en de text.
Ja, dat klopt, maar over het algemeen rendert die erg netjes en vind er veel in verbeterd. De Sense agenda vond ik echt vreselijk, is mijn reden geweest om te rooten :P (en een van de redenen om geen HTC toestel meer te kopen) Dus het is erg persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

Zewatanejo

Fine Thanks!

De sense agenda vond ik echt super..
Goed ieder zijn smaak zo zie je maar.

Nu een dag de MildWild ROm op mijn desire staan en dat loopt echt fantastisch.
Volgens mij is dit de fijnste ROM die ik tot nu heb gedraaid op mijn desire. Er zijn nog wel verbeteringen mogelijk, maar qua performance is er niets te klagen. Ook is het leuk om zo een voorproefje te hebben op ICS.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 13:51
koekoek2003nl schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:39:
[...]

Ik vond de Sense agenda wel oke, maar ik was verder absoluut niet gecharmeerd van Sense. Voor mij is het ook een reden geweest om een andere rom te installeren.

Ik denk dat ICS er bij mij voorlopig wel op blijft staan, vooral vanwege de diverse verbeteringen in de interface. Dat de camera niet werkt zal me verder echt aan m'n reet roesten. De camera is sowieso al slecht en als ik echt een fotootje moet maken heb ik nog wel een backup toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Ik heb ook de laatste tijd accu problemen.
Sowieso in Leedroid gaat hij standaard op 18% al uit. Dus dat is al een capaciteits verlies van bijna 20%.

En verder red ik er geen dag meer mee. Zelfs met weinig tot geen gebruik.
Als ik s'ochtends uit huis ga om 7:00 dan is hij tegen de avond echt helemaal leeg (<18% dus uitval).
Als ik s'avonds dus nog ergens heen wil moet ik hem echt aan de lader hangen.
Weergave is meestal zo 45 minuten per dag.

Ik begin zelfs mijn accu te verdenken. Wellicht dat die gewoon niet goed meer is.

Misschien dat ik ergens een keertje een accu vandaan haal.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb deze accu gekocht, incl. oplader.
http://www.dealextreme.co...r-for-htc-desire-g7-45427

werkt echt uitstekend, aan de oplader kun je je telefoon opladen én tegelijkertijd een extra accu.
bestel dan overigens wel meteen deze erbij, anders past ie namelijk niet in het stopcontact ;)

/offtopic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
madmaus schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:08:
Ik heb ook de laatste tijd accu problemen.
Sowieso in Leedroid gaat hij standaard op 18% al uit.
Probeer eerst dit even: http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=723

Dat staat ook nog mijn TODO lijstje. Mijn Desire gaat op 20% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48
haling schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:39:
[...]

Daar had ik met overstappen van stock naar MIUI ook last van, maar het is al voldoende om battery stats te wissen en vervolgens na een aantal cycles gaat het toestel wel pas bij 0% uit. Eerst ging mijn Desire bij +/- 15-20% uit en laatst kon ik 'm nog steeds gebruiken met 3% waarna ik 'm toch maar aan de lader had gehangen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
[...]

Ik ga er even naar kijken.

Gewoon stats wipen werkt niet, en ik heb ook calibratie met helemaal opladen, dan uitzetten en helemaal opladen, aanzetten en opstarten weer uitschakelen en dan weer helemaal opladen meerdere keren doorlopen maar niets schijnt te werken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik had iets vaags vannacht; ik zat even wat te internetten; valt de telefoon ineens uit.

Start ik 'm opnieuw op, is het lockscreen ineens veranderd. (RunnyMede) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 19:08
Piet91 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:52:
Ik had iets vaags vannacht; ik zat even wat te internetten; valt de telefoon ineens uit.

Start ik 'm opnieuw op, is het lockscreen ineens veranderd. (RunnyMede) :?
vaag dat het ineens verandert is, maar je kunt je favo instellen in rcmix3d tweaks.
bij mij waren gisteren alle widgets op mijn homescreens ineens corrupt, kon ze allemaal wissen en terug gaan zetten :|

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
Verdikkeme... Had Theft Aware geïnstalleerd staan, maar dee is overgenomen door Avast. Update naar de BETA van Avast ging onder problemen: Theft Aware werd herkend en verwijderd. De beta gaf gisteren een melding dat de volledige versie beschikbaar was, en dat ik via de in-app uopdate kon updaten.

Omdat mijn Desire (pre-rooted stock ROM) niet S-off is, moest ik de update.zip methode gebruiken ipv NAND direct write. Zo gezegd zo gedaan, echter sindsdien zit mijn telefoon in een boot-loop... Hij komt wel in het initiële scherm met HTC logo, maar herstart weer voor hij het tweede scherm (met de zwarte tekst) moet laten zien.

Ik heb de update.zip nogmaals toegepast, helaas zonder resultaat. Uiteraard ook niet eerst een current image gemaakt....

Iemand de gouden tip?

Sometimes you need to plan for coincidence

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 19:08
cache + dalvik cache wissen in recovery?

• Hmmbob
elpino.rv schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:29:
cache + dalvik cache wissen in recovery?
Thanks, maar geen resultaat... Ben ondertussen wel een stapje verder met de recovery.log; het lijkt erop dat het mounten door de updater niet goed verloopt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
-- Install from sdcard...
I:Set boot command "boot-recovery"
Finding update package...
I:Update location: SDCARD:update.zip
Opening update package...
I:Update file path: /sdcard/update.zip
Installing update...
I:Trying update-binary.
Avast! Anti-Theft Edify Update Scriptabout to run program [/sbin/mount] with 3 args
mount: mounting /dev/block/mtdblock3 on /system failed: Device or resource busy
run_program: child exited with status 255
about to run program [/sbin/busybox] with 4 args
mount: mounting /dev/block/mtdblock3 on /system failed: Device or resource busy
run_program: child exited with status 255

Performing Update...
Mounting mount points...
about to run program [/sbin/umount] with 2 args
Unmounting mount points...
about to run program [/sbin/busybox] with 3 args
umount: can't umount /system: Invalid argument
run_program: child exited with status 1
script result was [Update Complete.]
minzip: Extracted file "/system/app/com.avast.android.antitheft.apk"
Update Complete.

Install from sdcard complete.
I:Set boot command ""

[ Voor 76% gewijzigd door Hmmbob op 22-12-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er een rom waarmee ik wel in 720p kan filmen?

Ik heb nu cyanogenmod 7.0, maar mis de 720p film functie toch wel eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan AceSmod007 (niet de 3D variant!!) iedereen wel aanraden, de batteryverbruik is gigantisch beter dan oxygen/mildwild. Normaal gesproken zou hij rond deze tijd leeg zijn maar hij is nog zo goed als vol. Dit terwijl er hele dag Live wallpaper draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-08 10:03

DarkSide

theres no place like ::1

Zo gisteren maar een ICS beta op de Desire geinstalleerd. Installatie ging snel en soepel.
En het ziet er erg mooi uit. Wel even wennen, ben gewend dat Sense ook nog wat extra zaken integreert zoals verjaardagen van FB. Maar over het algemeen ziet ICS er mooi uit.
De rom loopt nog redelijk ook. Insertcoin, wat ik voorheen draaide, loopt sneller. Maar ICS is goed mee te leven

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-08 13:04
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:34:
Ik kan AceSmod007 (niet de 3D variant!!) iedereen wel aanraden, de batteryverbruik is gigantisch beter dan oxygen/mildwild. Normaal gesproken zou hij rond deze tijd leeg zijn maar hij is nog zo goed als vol. Dit terwijl er hele dag Live wallpaper draait.
Een van deze 2 versies dus ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1173443

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1113070

Een Sense 2.1 + 3.0 (hybrid), zoals SGBS. Ben tot nu toe erg tevree met MildWils 2.2.2. Batterijverbruik standby is 1% / u op 3G/H verbinding. Niet slecht, iedere andere rom gaf mij dan 2-3% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho ho, SGBS is geen hybrid. Noem eens 1 ding wat uit sense 3.0 komt dat in SGBS zit? Ik vond SGBS prima werken hoor maar ik had het gevoel een oude telefoon in handen te hebben doordat ik uitgekeken ben op Sense 2.1

Als ik kijk bij SGBS draadje staat er in de OP:
- Sense 2.1 look & feel
Die 2e url van jou is het. Die 1e kende ik niet, jammer dat ze bij XDA nooit echt duidelijk uitleggen in de startpost WAT het verschil is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:33:
Ho ho, SGBS is geen hybrid. Noem eens 1 ding wat uit sense 3.0 komt dat in SGBS zit? Ik vond SGBS prima werken hoor maar ik had het gevoel een oude telefoon in handen te hebben doordat ik uitgekeken ben op Sense 2.1

Als ik kijk bij SGBS draadje staat er in de OP:
Mogge Kerstman...druk? :) Je hebt helemaal gelijk. In m'n haast las ik het xda overzicht ff verkeerd. SGBS is natuurlijk een Sense 1.9/2.1 rom. SGBS was mijn favoriete rom voor een hele lange tijd, ik kwam altijd weer terug bij deze na het uitproberen van weer een nieuwe custom rom. Maar sinds MildWild blijf ik bij Oxygen-based hangen en ga (voorlopig) niet meer terug naar de oude-vertrouwde SGBS.
[...]
Die 2e url van jou is het. Die 1e kende ik niet, jammer dat ze bij XDA nooit echt duidelijk uitleggen in de startpost WAT het verschil is.
Het lijkt een Lite versie (220Mb tov 260Mb) obv Stock Hboot, maar helemaal precies heb ik het ook nog niet bekeken. Misschien doe k dat nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:45:
[...]

Mogge Kerstman...druk? :) Je hebt helemaal gelijk. In m'n haast las ik het xda overzicht ff verkeerd. SGBS is natuurlijk een Sense 1.9/2.1 rom. SGBS was mijn favoriete rom voor een hele lange tijd, ik kwam altijd weer terug bij deze na het uitproberen van weer een nieuwe custom rom. Maar sinds MildWild blijf ik bij Oxygen-based hangen en ga (voorlopig) niet meer terug naar de oude-vertrouwde SGBS.

[...]

Het lijkt een Lite versie (220Mb tov 260Mb) obv Stock Hboot, maar helemaal precies heb ik het ook nog niet bekeken. Misschien doe k dat nog...
Ja, ik heb geen slecht woord voor SGBS over, alleen dat het ouderwets aanvoelt. Maar het is zeker een prima rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 20:02
Ik kreeg SGBS met geen mogelijkheid geboot op de telefoon van mijn vrouw. Vraag me nog steeds af waar dat aan ligt. Telefoon bleef hangen bij het roze t-mobile opstart scherm. Blijft jammer. Heb er nu gingerburst voor haar opgezet, maar die is uiteindelijk toch wat traag. Moet haar nog steeds zover krijgen om sense te verlaten. Ik zelf stap iig niet meer af van oxygen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Terror schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:29:
Ik kreeg SGBS met geen mogelijkheid geboot op de telefoon van mijn vrouw. Vraag me nog steeds af waar dat aan ligt. Telefoon bleef hangen bij het roze t-mobile opstart scherm. Blijft jammer. Heb er nu gingerburst voor haar opgezet, maar die is uiteindelijk toch wat traag. Moet haar nog steeds zover krijgen om sense te verlaten. Ik zelf stap iig niet meer af van oxygen.
Hmm...verkeerde hboot waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik vind SGBS niet ouderwets hoor, je kan het beter basic noemen. Het voldoet prima voor mensen die net dat beetje meer willen dan de stock ROM. Als je meer verlangd kan je hem beter over slaan, dan is die té basic. De ROM's met nieuwere Sense versies doen natuurlijk meer, maar ik vond dat de interface veel trager reageerde. Sense is super voor mensen die met meerder sociale platformen werken. Aangezien ik er zelf niks mee doe ben ik ook wel nieuwsgierig naar MildWild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 20:02
dafmay schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:36:
[...]Hmm...verkeerde hboot waarschijnlijk?
Alles stock. Telefoons die we hebben zijn allemaal S-ON.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Terror schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:46:
[...]

Alles stock. Telefoons die we hebben zijn allemaal S-ON.
Je had neem ik aan niet per ongeluk de Oxygen of cm7 versie erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 13-08 13:51
Kom net (pas) achter een stom bugje met de ICS Beta. Krijg het namelijk niet voor mekaar om ook maar iets van geluid uit mijn koptelefoon te krijgen met bijvoorbeeld TuneIn Radio. Dat is best wel irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

[...]

Ik heb die guide gevolgd, zonder succes tot nu toe. Sowieso kreeg ik de batterij niet lager dan 3.37 volt, dan sloot hij al af (je zou tot 3.20v moeten doorgaan volgens guide). In ieder geval, ik heb hem dus bij 3.37 op LEARNF gezet en lader aangesloten.
Maar heb al 2x gehad dat hij alsnog tussen 15 en 20% gewoon weer uitvalt.
Voorheen ooit eens een sense rom geprobeerd, om te kijken of dat het oplostte. Toen had ik geen last van dit probleem. Ik vind het nogsteeds een vreemd probleem.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebaabjan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb nog een vraagje.

Draai nu MildWild 2.2.2 obv Oxygen 2.3.2 en heb nu deze kernel geflasht
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1268198

Mod8 versie is dat en heb dus nu Governors op SmartAssv2 gezet.
Draait allemaal soepel alleen probleem is als ik na een half uurtje weer kijk bij die instellingen dan is de Governor weer teruggezet van SmartAssv2 naar Conservative. Ook bij rebooten gaat ie altijd terug van SmartAssv2 naar Conservative.

Iemand suggesties of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
annebaabjan schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:26:
Ik heb nog een vraagje.

Draai nu MildWild 2.2.2 obv Oxygen 2.3.2 en heb nu deze kernel geflasht
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1268198

Mod8 versie is dat en heb dus nu Governors op SmartAssv2 gezet.
Draait allemaal soepel alleen probleem is als ik na een half uurtje weer kijk bij die instellingen dan is de Governor weer teruggezet van SmartAssv2 naar Conservative. Ook bij rebooten gaat ie altijd terug van SmartAssv2 naar Conservative.

Iemand suggesties of ideeën?
Ik herken dat van bijv MildWild. Als oplossing doe ik OC-en mbv SetCpu, ipv via de ingebouwde controller van MildWild (via Menu > CPU). Dan blijft wel alles prima onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DarkSide schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:19:
Zo gisteren maar een ICS beta op de Desire geinstalleerd. Installatie ging snel en soepel.
En het ziet er erg mooi uit. Wel even wennen, ben gewend dat Sense ook nog wat extra zaken integreert zoals verjaardagen van FB. Maar over het algemeen ziet ICS er mooi uit.
De rom loopt nog redelijk ook. Insertcoin, wat ik voorheen draaide, loopt sneller. Maar ICS is goed mee te leven
Zet je governer eens op lagfree ;) Dan draait het echt als een zonnetje. Enige grote nadeel voor mij persoonlijk is dat het toestel een beetje problemen lijkt te hebben met de nabijheidssensor met bellen en gebeld worden (lees: scherm blijft uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cyleo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:11:
[...]

Zet je governer eens op lagfree ;) Dan draait het echt als een zonnetje. Enige grote nadeel voor mij persoonlijk is dat het toestel een beetje problemen lijkt te hebben met de nabijheidssensor met bellen en gebeld worden (lees: scherm blijft uit)
En om de rom nog een heel stuk soepeler te maken raad ik zeker aan om de volgende 2 opties op "uit" te zetten :

Menu > Opties voor Ontwikkelaars > Vensteranimatieschaal en Overgangsanimatieschaal.

Btw zo te zien zit er geen Statusbar met Quick settings in ICS...of heb ik 'm over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:18
Mijn telefoon loop wel regelmatig vast met AceSmod007. Maar lijk alleen te gebeuren als hij geen goede verbinding kan krijgen met 3G. Als ik bijvoorbeeld op school half in een kelder zit dan in gsm bereik slecht en 3g al helemaal lastig. Als ik dan niet snel 3g uit zet dan loop tie vast.

En nu ook wel best vaak na het bellen dat hij vast loopt. Klikt eigenlijk als een probleem met de radio, maja weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 11:22
Tutti-frutti schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:11:
[...]

Ik heb die guide gevolgd, zonder succes tot nu toe. Sowieso kreeg ik de batterij niet lager dan 3.37 volt, dan sloot hij al af (je zou tot 3.20v moeten doorgaan volgens guide). In ieder geval, ik heb hem dus bij 3.37 op LEARNF gezet en lader aangesloten.
Voorheen ooit eens een sense rom geprobeerd, om te kijken of dat het oplostte. Toen had ik geen last van dit probleem. Ik vind het nogsteeds een vreemd probleem.
Ik heb gewoon nog de standaard HTC ROM met Android 2.2. Maar sinds een paar weken heb ik ook dat mijn telefoon al uit gaat bij ik gok een 15% - 20%. Ik zie dat aan het oranje streepje in de batterij. Normaal ging dat door totdat het streepje nog minder en rood was.

Ik heb het idee dat de batterij een beetje lui geworden is. Het is eigenlijk sowieso slecht om een halfvolle batterij op te gaan laden. Daar gaat de levensduur van achteruit.
Maar ja als de telefoon al steeds eerder uit gaat, terwijl de indicator zegt dat hij nog wel even kan, ontkom je er niet aan steeds eerder op te laden.

Wellicht dat kalibreren wel helpt, maar dit moet ik nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvL88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-04-2024
Probeer net een CM7.1 te flashen maar hij staat al een half uur op hetzelfde scherm, heb al opnieuw geporbeerd maar ook nu blijft hij op hetzelfde scherm.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47
Tutti-frutti schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:11:
[...]

Bij mij lijkt het nu te werken. Die van mij viel onder MIUI altijd uit bij 15% (was overigens al ooit eens begonnen toen ik Oxygen geinstalleerd had). Maar omdat ik MIUI draaide had ik geen thalamus kernel en werkte die Nexus battery calibrator tool niet. Daarom heb ik een Nandroid backup van MIUI gemaakt en MildWild geinstalleerd.

Donderdagochtend heb ik de procedure voor de eerste keer uitgevoerd, bij 3,20 V kreeg ik de melding dat ik de lader moest aansluiten en heb dat gedaan. Het laden duurde toen bijna 4 uur! (normaal gesproken 1,5 a 2 uur). Toen die klaar was om 2 uur 's middag heb ik de telefoon opnieuw opgestart en tot mijn verbazing liep de batterij daarna als een razende leeg. Om 8 uur 's avonds viel die alweer uit terwijl de Desire aangaf dat er nog 18% in zat! Ik was dus teleurgesteld want het leek alleen maar erger geworden.

Later die avond heb ik de procedure opnieuw gevolgd en 's nachts opgeladen. Gistermorgen was die weer vol en toen weer opnieuw opgestart. Later op de dag moest ik weer terug naar MIUI omdat ik iets nodig had waar ik geen backup van had. Ik heb toen de nandroid backup teruggezet. En vervolgens liep de batterij op een normaal tempo leeg. Gisteravond om half 12 was de acculading teruggelopen tot 1%! en toen die daar al even opstond viel die pas uit. Het lijkt nu dus goed maar ik wil het eerst nog een paar keer vaker zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:42
SvL88 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:17:
Probeer net een CM7.1 te flashen maar hij staat al een half uur op hetzelfde scherm, heb al opnieuw geporbeerd maar ook nu blijft hij op hetzelfde scherm.

iemand tips?
Optie 1: Wipe alles nog een keer (alles!) en flash je ROM opnieuw, gelijk daarna Gapps & eventueel apps2sd script.

Optie 2: (waarschijnlijk handig om sowieso te doen voordat je optie 1 doet) download de rom, Gapps en apps2sd script opnieuw (check de ook de MD5SUM) om er zeker van te zijn dat je download niet corrupt is. Wipe & flash opnieuw.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvL88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-04-2024
Hij doet het, heb alleen niet optie 2 gedaan. (was gelukt voor ik hier weer terugkwam) maar hoop niet dat dat een probleem is.

ga nu proberen de backups er weer op te zetten

edit: bij nader inzien doe ik optie 2 ook

[ Voor 11% gewijzigd door SvL88 op 24-12-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ICS Beta 0.1.4 gisteren maar eens geinstalleerd, was benieuwd naar de verbeteringen tov eerdere versies. Ik vind ICS een prachtige look en hoop dat het toch nog voor de Desire beschikbaar wordt gemaakt. Deze Beta versie trekt helaas de batterij van mijn Desire onaangenaam snel leeg...in standby meer dan 3% per uur op 3G/H! Wifi trekt helaas nog meer sap. Nog even 2G verbinding testen. Jammer, kan waarschijnlijk voorlopig nog niet mijn dagelijkse rom worden.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 24-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu vrijwel alle Roms uit het XDA Desire topic geprobeerd, maar bij vele ervan ondervond ik problemen. Varierend van vastlopers, tot het niet opstarten en traag reageren.

Ik kom telkens weer terug bij Oxygen. Die ROM draait zo ontzettend soepel. Maar ik miste toch de looks van HTC Sense. Ik draai nu een aantal dagen Tabasco's Silky Rom en daar ben ik heel tevreden over. Draait eigenlijk net zo snel als een basis android ROM, maar wel met HTC Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 14:15
Draai nu een tijde Mildwild 2.1 en ik denk dat ik deze erop laat, lekker soepel en ziet er goed uit.
Wel is me iets opgevallen over 3g, deze blijft namelijk altijd aan.. In de stock 2.3.3 zat een optie always connected, deze kan ik niet meer terug vinden in Mildwild.
Is dit veranderd in android 2.3.7 of heeft dhr Mildwild dit zelf gedaan, misschien dat de optie verplaatst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Buffalo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:23:
Het is eigenlijk sowieso slecht om een halfvolle batterij op te gaan laden. Daar gaat de levensduur van achteruit.
Broodje aap.

Wikipedia: Lithium-ion-accu: "Geen geheugeneffect (geen capaciteitsvermindering bij het laden van een niet-lege accu)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:09:
[...]

En om de rom nog een heel stuk soepeler te maken raad ik zeker aan om de volgende 2 opties op "uit" te zetten :

Menu > Opties voor Ontwikkelaars > Vensteranimatieschaal en Overgangsanimatieschaal.

Btw zo te zien zit er geen Statusbar met Quick settings in ICS...of heb ik 'm over het hoofd gezien?
Als je de notificatiebalk naar beneden trekt staat er naast de datum een symbooltje waarmee je snel wifi en bt aan en uit kan zetten. Niet de allersnelste quick settings, maar alsnog snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Cyleo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:42:
[...]

Als je de notificatiebalk naar beneden trekt staat er naast de datum een symbooltje waarmee je snel wifi en bt aan en uit kan zetten. Niet de allersnelste quick settings, maar alsnog snel ;)
Thx, had ik inderdaad ff over het hoofd gezien. Beetje te laat, want ik ben al weer terug bij MildWild. Ics draait mij niet soepel genoeg, en daar ga ik mij snel aan storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MildWild v2.3 is uit. Ziet er erg strak uit...mooi cool zwart.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Ziet er idd erg strak uit, niet zo "kinderlijk" als 2.1.
Denk dat ik deze ook maar ga proberen, beetje jammer wel dat ik net alles ingesteld heb zoals ik het wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
richy t schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:16:
Ziet er idd erg strak uit, niet zo "kinderlijk" als 2.1.
Denk dat ik deze ook maar ga proberen, beetje jammer wel dat ik net alles ingesteld heb zoals ik het wil..
Het wissen van Dalvik cache zou voldoende moeten zijn...dan hoef je niet alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebaabjan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
dafmay schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:51:
[...]

Ik herken dat van bijv MildWild. Als oplossing doe ik OC-en mbv SetCpu, ipv via de ingebouwde controller van MildWild (via Menu > CPU). Dan blijft wel alles prima onthouden...
Oke dankje, alles werkt als een zonnetje nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:46

dbzfan

Nee.

Uren over gedaan.. maar wat ben ik blij dat ik na een jaar toch m'n desire heb geroot.. ineens 800 mb vrij voor apps en lekker kloten met miui!

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of alle apps nou op de sd kaart worden geinstalleerd. Ik heb een ext3 partitie aangemaakt en daarna miui geinstalleerd. Ik heb wat apps geinstalleerd en hij zegt dat ik nu 78 mb vrij heb.. Op de app2sd heb ik 800 mb vrij. Maar als ik iets nieuws installeer gaat het van die 78 mb af..

Dat klopt toch niet?

[ Voor 55% gewijzigd door dbzfan op 26-12-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 22:21
Even een vraag ik heb een desire met cm7 draaien, en daar kan ik het standaard font size aanpassen met spare parts. Maar als ik spare parts gebruikt op een desire die nog niet geroot is werkt deze niet, kan ik daar het font nog ergens anders aanpassen of moet deze ook geroot worden?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hey mensen heb sinds gister mijn desire 2.3.3 geroot, ik draai nu CM7.1, loopt op zich wel lekker allemaal maar heb nog een paar probleempjes:

Heb verschillende hboots geprobeerd, partities zijn wel steeds netjes gemaakt maar op de één of andere manier installeert hij alles alsnog op de telefoon zelf.

Na wat gerommeld te hebben met de settings kan ik opeens geen apps meer installeren, wanneer ik een apk bestand open vraagt hij om toestemming, gaat hij verder, waarna hij doodleuk aangeeft "App niet geïnstalleerd" met een mooie groene vinkje eronder! Word er een beetje moe van aangezien ik de ROM hiervoor al 3 x opnieuw had geflasht ivm met het EXT probleem etc.

Iemand een oplossing?

Hoor het graag

*edit

Er zaten trouwens 2 .ext3 partities van 1gb op m'n kaartje, die heb ik verwijderd en samengevoegd met de .fat32 partitie omdat ik dacht dat het toch niet werkte, zou het hieraan kunnen liggen dat ik geen apps kan installeren?

[ Voor 14% gewijzigd door m4rtyr op 26-12-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
Misschien een raar bericht er zo tussendoor, maar aangezien ik totaal, maar dan ook totaal, niet technisch ben durf ik er echt niet aan om mijn htc desire brown te rooten of wat dan ook. Echter, ik heb sinds kort geen ruimte meer vrij in mijn geheugen en in mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik toch niet verder dan dat de enige oplossing (zonder iets te verwijderen wat ik er nu op heb zitten) het rooten van mijn telefoon is.

Maar omdat ik dit dus niet zelf durf/kan/wil vroeg ik me af of er ook mensen zijn die dit voor iemand willen doen (evt. tegen betaling). Ik woon zelf in de buurt van Uden/Veghel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tja, dit is natuurlijk wel got.... de kans dat je wat sloopt is klein denk ik, eerder dat het niet werkt. Root krjgen is het lastigste, als dat niet werkt, is er meestal nog niks gebeurt, een reset is dan weer voldoende.

btw de android 4 Rom zonder camera heeft standaard data roaming aanstaan! Let op dus voor wie die heeft

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

[...]

ja klopt soms blift hij zwart en kan ik niet ophangen. Maar zal eens zoeken naar goverener

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Geen Nederlands woorden boek in Mildwild 2.3, dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Op de market ook geen goede te vinden en google laat me een beetje in de steek.
Iemand een idee hoe ik wel een woordenboek erop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]

Waar zou je meer kunnen lezen over al die governors, en wat het doet? SGBS heeft daar ook opties in, dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
richy t schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:44:
Geen Nederlands woorden boek in Mildwild 2.3, dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Op de market ook geen goede te vinden en google laat me een beetje in de steek.
Iemand een idee hoe ik wel een woordenboek erop krijg?
Je kan dit toetsenbord installeren http://forum.xda-develope...?p=11454619&postcount=203. Is gewoon het gingerbeard toetsenbord maar dan ook met Nederlandse woordenboek. Deze gebruik ik zelf op CM 7.1

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Groentenboer schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:47:
[...]

Waar zou je meer kunnen lezen over al die governors, en wat het doet? SGBS heeft daar ook opties in, dus ben benieuwd...
http://forum.xda-develope...php?p=9272248&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 21:36

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

ik gebruik al tijdje oxygen rom, zit heerlijk geen enkele poespas op. Echter vind ik t wel leuk om bezig te blijven met flashen.

vraag: is het verstandig om oxygen hboot te flashen als ik oxygen gebruik? wordt deze dan sneller en heb ik meer ruimte of? zit nu op stock. heb ergens gelezen dan oxygen hboot icm ext3 partitie langzamer is dan zonder ext3.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu weer overgestapt op MildWild 2.3. Daar en ik erg tevreden over. Ziet er mooi uit en de ROM is heel erg snel. Ook de meegeleverde launcher bevalt mij eigenlijk wel. Ik blijf hier voorlopig even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Als ik het goed begrijp is mildwild een 2.3 rom met wat ics dingen.
Klopt het dat ics het trucje van sense ook heeft dat je zowel op naam als nummer een telefoonnummer herkent.
Verder zit er toch geen sense onderdelen op, en wat zijn nog meer leuke dingen van deze rom.
Het ziet er mooi uit, maar het moet ook een beetje vriendelijk werken, en ondertussen ben ik wel erg gewend aan insertcoin

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
Pinin schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:19:
Klopt het dat ics het trucje van sense ook heeft dat je zowel op naam als nummer een telefoonnummer herkent.
Verder zit er toch geen sense onderdelen op, en wat zijn nog meer leuke dingen van deze rom.
Het ziet er mooi uit, maar het moet ook een beetje vriendelijk werken, en ondertussen ben ik wel erg gewend aan insertcoin
Voor zover ik weet doet hij dat niet. Tijdje geleden dat ik Mildwild nog heb gebruikt maar tot dan deed hij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Xiled schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:03:
[...]

Je kan dit toetsenbord installeren http://forum.xda-develope...?p=11454619&postcount=203. Is gewoon het gingerbeard toetsenbord maar dan ook met Nederlandse woordenboek. Deze gebruik ik zelf op CM 7.1
Bedankt ga ik even proberen.
Pinin schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:19:
Nee dit kan niet bij 2.3 viel mij namelijk ook meteen op.
waarschijnlijk zijn er wel dialers waarbij dit wel weer wil, misschien go contacts ofzo maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Verder mis ik Sense eigenlijk minder dan ik had verwacht, zoals eerder aangegeven overal is wel een mooie vervanger voor.

Heb mijn oude vertrouwde Desire weer helemaal herontdekt door de Mildwild roms.
Mijn plan om een Sensation te nemen met een nieuw jaar contract zet ik dus ook maar ff in de ijskast.
Het wordt nu een sim only en me Desire. Koop daarna ooit dan wel weer een nieuwe aangezien de losse prijzen van telefoons met jaar contract enorm zijn gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

richy t schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:09:
[...]

[...]

Nee dit kan niet bij 2.3 viel mij namelijk ook meteen op.
waarschijnlijk zijn er wel dialers waarbij dit wel weer wil, misschien go contacts ofzo maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Verder mis ik Sense eigenlijk minder dan ik had verwacht, zoals eerder aangegeven overal is wel een mooie vervanger voor.
Met Go-dialer is dit idd wel mogelijk, maar er zijn nog wat dingetjes die ik van sense gebruik (weet even niet wat) en om nou overal een pleister voor te gebruiken vind ik jammer en soms onhandig.

Maar ik hou de rom even in de gaten, maar waarom heb jij je Desire weer herontdekt door deze rom?
Ik zie eigenlijks niet heel veel nieuws, of heb ik dat mis

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Pinin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:27:
[...]Maar ik hou de rom even in de gaten, maar waarom heb jij je Desire weer herontdekt door deze rom?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik draai nu Oxygen en ik zie ook niet zo heel erg goed waarom MildWild nou zoveel beter zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:46:
Ik ben nu weer overgestapt op MildWild 2.3. Daar en ik erg tevreden over. Ziet er mooi uit en de ROM is heel erg snel. Ook de meegeleverde launcher bevalt mij eigenlijk wel. Ik blijf hier voorlopig even bij.
De meegeleverde launcher bevalt mij ook prima, behalve dan dat ik nergens de settings of preferences kan vinden. Bij voorbeeld om het aantal screens in te stellen. Ik heb het hele XDA forum doorzocht maar niemend schijnt zich dit adf te vragen. Zie ik iets over het hoofd?

edit: o btw, ik draai mildwild 2.2..

[ Voor 10% gewijzigd door Zewatanejo op 27-12-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zewatanejo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:53:
[...]

De meegeleverde launcher bevalt mij ook prima, behalve dan dat ik nergens de settings of preferences kan vinden. Bij voorbeeld om het aantal screens in te stellen. Ik heb het hele XDA forum doorzocht maar niemend schijnt zich dit adf te vragen. Zie ik iets over het hoofd?
Nee hoor, helaas is er niets in te stellen voor de SE launcher. Jammer want het is wel een mooie launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DarkSide schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:35:
[...]

ja klopt soms blift hij zwart en kan ik niet ophangen. Maar zal eens zoeken naar goverener
Ik zal er wel overeen kijken. Maar waar kan ik die op lagfree zetten?
Ben toch benieuwd of ie niet wat sneller gaat draaien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
DarkSide schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:15:
[...]

Ik zal er wel overeen kijken. Maar waar kan ik die op lagfree zetten?
Ben toch benieuwd of ie niet wat sneller gaat draaien dan.
In de SGBS ROM zit een programma "Daemon controller" verwerkt. Die, of iets soortgelijks zoek je waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
Ik draai CM7.1, en ik kan de camera app niet openen. Dan geeft ie een foutmelding dat ie geen verbinding kan maken. Nu heb ik dus even snel oxygen geïnstalleerd en daar doet ie precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Pinin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:27:
[...]

maar waarom heb jij je Desire weer herontdekt door deze rom?
Ik kom van de 2.3.3 stock rom af en ben nu dus eindelijk van het geheugen tekort af..
Ook heb ik nu een 2.3.7 rom wat toch aardig wat versies hoger is.
Of Mildwild ook zoveel meerwaarde heeft als je al Oxygen draait betwijfel ik, maar was dus voor mij persoonlijk een behoorlijke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MildWild heeft niet zoveel toegevoegde waarde als je al Oxygen draait. Ik ben echter wel te spreken over de mooie blauwe lay out van de status bar en de switch icons die je daar kunt vinden. Ook het lockscreen vind ik persoonlijk mooier dan die van Oxygen. Ik heb inmiddels wel Go Launcher draaien. Verder is het jammer dat het toetsenbord geen NL woordherkenning heeft. Maar hij is zeker net zo snel als oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. duidelijk, dan is er voor mij geen meerwaarde. Maar het is idd zeker een meerwaarde tov standaard rom

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24

Theimon

Snapte!?

Ik ben dit weekend overgestapt van Leedroid naar MildWild. Het reageert toch allemaal net wat vlotter moet ik zeggen en ik vind de strakke layout van MildWild ook erg fijn om mee te werken. Overal het algemeen dus blij dat ik de switch heb gemaakt.

Leedroid is zeker geen slechte ROM, maar het werd wat "stroperig" en ik heb het idee dat Leedroid zich meer gaat richten op andere telefoons. Devven voor de Desire ligt daarom praktisch stil bij 'm. Bij MildWild/Oxygen zijn ze nog actief bezig, toch fijn.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorrie maar mildwild is een schil om oxygen 2.3.2 en daarvan ligt de development ook stil.

Het enige waar bij mildwild nog aan gewerkt wordt is de uiterlijk en wat onvolkomenheidjes wegwerken die zijn ontstaan door de nieuwe layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:15:
Sorrie maar mildwild is een schil om oxygen 2.3.2 en daarvan ligt de development ook stil.

Het enige waar bij mildwild nog aan gewerkt wordt is de uiterlijk en wat onvolkomenheidjes wegwerken die zijn ontstaan door de nieuwe layout.
Dat is niet helemaal waar. De ontwikkeling van Oxygen 2.x is inderdaad gestopt, maar er wordt gewerkt aan Oxygen v3.x welke gebaseerd is op ICS.

Zelf vind ik ik de gebruikerservaring van MildWild net iets fijner dan die van de kale Oxygen ROM. Het ziet er in elk geval wat frisser uit. Beide lopen als een trein op mijn Desire. Eigenlijk zou het zo moeten lopen "out of the HTC box". Imho doet mijn Desire zeker niet onder voor de iPhone 4 van mijn vriendin. Met iOS5 zijn er ook een heleboel bugs gekomen, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zewatanejo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:24:
[...]

Dat is niet helemaal waar. De ontwikkeling van Oxygen 2.x is inderdaad gestopt, maar er wordt gewerkt aan Oxygen v3.x welke gebaseerd is op ICS.

Zelf vind ik ik de gebruikerservaring van MildWild net iets fijner dan die van de kale Oxygen ROM. Het ziet er in elk geval wat frisser uit. Beide lopen als een trein op mijn Desire. Eigenlijk zou het zo moeten lopen "out of the HTC box". Imho doet mijn Desire zeker niet onder voor de iPhone 4 van mijn vriendin. Met iOS5 zijn er ook een heleboel bugs gekomen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Wat ik duidelijk probeerde te maken was dat de development van de rom waar mildwild eromheen zit stil staat. Het is eigenlijk een product dat af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:
MildWild heeft niet zoveel toegevoegde waarde als je al Oxygen draait.
Mooi, dan hoef ik dat dus niet te proberen ;) Past ook niet op m'n Oxygen HBOOT...

Ik ben nog steeds benieuwd of we ooit ICS op onze Desires krijgen. Qualcomm weigert de driver voor de videochip voor ICS vrij te geven, of ook maar informatie vrij te geven waarmee een community driver gemaakt kan worden.

"I doubt that will make any difference but everything should be tried."

Teken dus allemaal de petitie: http://forum.xda-develope...?p=20053678&postcount=799

(is vast al 1000-den keren hier gevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

haling schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:28:
[...]

Mooi, dan hoef ik dat dus niet te proberen ;) Past ook niet op m'n Oxygen HBOOT...

Ik ben nog steeds benieuwd of we ooit ICS op onze Desires krijgen. Qualcomm weigert de driver voor de videochip voor ICS vrij te geven, of ook maar informatie vrij te geven waarmee een community driver gemaakt kan worden.

"I doubt that will make any difference but everything should be tried."

Teken dus allemaal de petitie: http://forum.xda-develope...?p=20053678&postcount=799

(is vast al 1000-den keren hier gevraagd)
Thanks! Dat topic was ik nog niet tegengekomen. Mailtje is verzonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Ben helemaal nieuw met het rooten, maar ben de geheugenproblemen zat! Na een paar uurtjes in dit topic lezen vind ik het nog steeds moeilijk om een goeie keuze te maken welke ROM ik zal nemen. Is er ergens een uitgebreid overzicht van kenmerken? (uitgebreider dan in de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zul je toch echt een beetje zelf uit moeten vogelen. Kwestie van proberen.

Installeer in ieder geval 4EXT recovery. Daarmee kun je eenvoudig backups maken van je installatie. Als je een nieuwe ROM probeert en die bevalt je niet, zet je eenvoudig je oude ROM weer terug (met alle instellingen en apps uiteraard).

Wil je vooral genieten van Android, zonder al te veel poespas, neem dan bijvoorbeeld:
- Oxygen
- MildWild
- GingerVillian

Wil je richting een iPhone, neem dan bijvoorbeeld MIUI (www.miui.nl)

Wil je HTC sense (als je een HTC toestel hebt), kijk dan eens naar TabascoSilkyRom.

Kortom, proberen en uiteindelijk kom je wel iets tegen wat je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mildwild 2.4 is uit.

Deze ROM hoort eigenlijk in de startpost thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:43:
Mildwild 2.4 is uit.

Vanmiddag alweer geflashed, ziet er aardig uit. Maar mijn voorkeur blijft v2.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef je gelijk. Ik vind het helemaal niks. Ik blijf bij 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik vind het jammer dat er bij custom rom's zo vaak wordt gewisseld van gedachten vwb opzet en look vd rom. Blijft natuurlijk lastig met zoveel aandacht op xda, en iedereen met een eigen smaak. Het enige dat ik zou willen in 2.2.2 is trackball2unlock en een trilvrij lockscreen :) Een paar relatief kleinigheden, maar je bent er voor afhankelijk van de rom-maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zewatanejo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:24:
[...]

Ios 5 is een ramp qua stabiliteit, en met de juiste rom is de desire een prima telefoon. Probleem is dat apple de juiste rom al levert bij de telefoon en dat je die bij htc zelf moet vinden :P (erg zwart wit). Ik vind namelijk de desires met sense allemaal niet soepel en snel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:41:
Ik vind het jammer dat er bij custom rom's zo vaak wordt gewisseld van gedachten vwb opzet en look vd rom. Blijft natuurlijk lastig met zoveel aandacht op xda, en iedereen met een eigen smaak. Het enige dat ik zou willen in 2.2.2 is trackball2unlock en een trilvrij lockscreen :) Een paar relatief kleinigheden, maar je bent er voor afhankelijk van de rom-maker.
Inderdaad. MildWild 2.4 is weer helemaal anders dan 2.3. Zo anders zelf, dan ik 2.4 niet eens mooi vind. Ben weer snel terug naar 2.3 gegaan. Consistentie is ver te zoeken. Maak dan verschillende versies zou ik zeggen, of maak een optie om themes toe te passen. Maar zo is het wel erg divers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is insertcoin de enige custom rom die in 720p kan filmen?

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:06
Ik zit in twijfel om te gaan rooten. Ik heb nu de stock 2.3 erop staan.

Toch wat vragen erover.

- Hoelang ben je gemiddeld bezig om het werkend te krijgen?

- Al die backups maken is dat noodzakelijk?

- Makkelijk om weer terug te gaan naar stock?

Thnx alvast.

• janvanduschoten
Pannekoek81 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:15:
Ik zit in twijfel om te gaan rooten. Ik heb nu de stock 2.3 erop staan.

Toch wat vragen erover.

- Hoelang ben je gemiddeld bezig om het werkend te krijgen?

- Al die backups maken is dat noodzakelijk?

- Makkelijk om weer terug te gaan naar stock?

Thnx alvast.
Als ik het nu zou moeten doen is het in enkele minuten geregeld. Ben je nog helemaal blanco qua rooten en flashen, lees je dan eerst rustig in. Het is niet ingewikkeld, rustig lezen zodat je weet wat je doet.

Backup is niet noodzakelijk. Ik maak altijd wel een backup van mijn apps ( met de app Titanium backup) en een Nandroid backup (in de custom recovery) van de complete staat van de telefoon. Het is niet noodzakelijk maar als er iets fout gaat of een ROM bevalt niet ben je bionnen een paar minuten weer in een goed functionerende en complete ROM terug. Altijd doen dus.

Terug naar stock is ook geen hogere wiskunde. Officiële ROM van HTC downloaden en je toestel flashen met HTC sync (als ik me ff niet vergis). Zorg er wel voor dat je de originele Hboot weer hebt anders werkt het niet.

Tip: lees de startpost van dit topic goed door, daar staat veel nuttige informatie in.

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Theimon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 02:22:
Ik ben dit weekend overgestapt van Leedroid naar MildWild. Het reageert toch allemaal net wat vlotter moet ik zeggen en ik vind de strakke layout van MildWild ook erg fijn om mee te werken. Overal het algemeen dus blij dat ik de switch heb gemaakt.

Leedroid is zeker geen slechte ROM, maar het werd wat "stroperig" en ik heb het idee dat Leedroid zich meer gaat richten op andere telefoons. Devven voor de Desire ligt daarom praktisch stil bij 'm. Bij MildWild/Oxygen zijn ze nog actief bezig, toch fijn.
Ik ben al wat roms langs gewandeld, maar ben toch weer bij de good old leedroid hd rom uitgekomen, deze werkt prima, zit een goede sense op en met een ext partitie van 1 gb en deze leedroid stock hd rom werkt hij prima. en sneller als menig geteste rom.. ok hij is wat verouderd maar werkt pico bello.

Hellaas bij mij dan op de ics rom, problemen met flash, en het gemis van de camera was de reden om terug te komen bij de good old leedroid hd. LeeDrOiD_HD_V3.3.3_GB-Port-R5-A2SD.zip

[ Voor 4% gewijzigd door henkieve op 29-12-2011 11:28 ]

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:43:
Mildwild 2.4 is uit.

Daar stond hij al, bij de custom ROM's :)

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]