I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik gok een corrupte download? Check de MD5, en/of redownloadbladiblo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:37:
Ik wilde ook eens de Evervolv kitkat gaan proberen (de build van 17-2), heb tot nu toe nog een VJ-CM versie gedraaid met data++. Hboot geflashed naar stock, maar bij het flashen van de ROM gaat er wat mis. Ik krijg de melding "no file-contexts" na het verifyen van de package. Ik heb geen idee wat er mis gaat, iemand hier bekend mee?
Rail Away!
Immerse mode is dat je in apps geen notificatie bar en/of navigatie bar hebt, dus apps zijn allemaal full screenHendrik55 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:23:
@timocos bedankt voor je antwoord.
"Immerse mode werkt heerlijk" wat moet ik me daar bij voorstellen? Transparante notification bar...?
Heb ik dat nodig voor gewoon dagelijks gebruik....?
Je mag mijn oude accu hebben. Zo slecht was hij denk ik nog niet. Ik had met die nieuwe nauwelijks langer gebruik. Als ik veel met mijn telefoon aan het experimenteren ben, is hij volgens mij na een dag ook wel leeg.
@evdm Ben benieuwd naar je ervaring met de laatste build...?
Draai nu die van 14-02 en deze werkt nu echt heel goed. Alleen dan 1 keer een reboot gehad (en dat was toen alleen tijdens al mijn apps installeren).
Heb nu ook Juice Defender Ultimate en Tasker vervangen door Llama, waardoor er (hopelijk) minder geheugen gebruik is, aangezien het nu maar 1 app is die alles regelt. Enige wat ik nu nog zoek is een vervanger voor screen brightness van Juice Defender, aangezien ik die erg fijn vond.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Anoniem: 247292
Gisteravond de versie van 17 februari geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen tegengekomen. Ook het installatieprobleem dat bladiblo meldt, heb ik niet geconstateerd.Hendrik55 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:23:
@evdm Ben benieuwd naar je ervaring met de laatste build...?
Als ik mijn telefoon aan doe met de aan/uitknop samen met volume down staat er in het startscherm o.a.:
AlphaRev Unlock
HBOOT-6.93.9999
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 18-02-2014 11:44 ]
@Timocos Ik gebruik nu Videocam Illusion... Werkt dat ook niet onder Kitkat?
Is Kitkat op een linux kernel 3 gebaseerd eigenlijk? Kon het nog niet zo snel vinden.
Geen idee. Heb zelf alleen FX Camera op mijn telefoon staan om soms foto's te schieten. Film eigenlijk nooit, dus vandaar dat ik er ook niet echt anderaan ben gegaan. (maar volgens mij werkt al sinds ICS het filmen niet meer goed, als ik zo'n beetje alle threads van verschillende ROMs zie)Hendrik55 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:01:
Iemand die iest kan zegen over batterijgebruik van KitKat ten opzichte van Chromium 11?
@Timocos Ik gebruik nu Videocam Illusion... Werkt dat ook niet onder Kitkat?
Is Kitkat op een linux kernel 3 gebaseerd eigenlijk? Kon het nog niet zo snel vinden.
-edit- KitKat is trouwens niet op Kernel 3 gebaseerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Ikkuh84 op 18-02-2014 22:09 ]
Nu maar eens kijken hoe alles werkt, ben vooral benieuwd of er voldoende schijfruimte over gaat blijven.
De ROM loopt inderdaad soepeltjes, batterij kan ik nog niets over zeggen
Ik hoop wel dat er in latere versies nog wel instelmogelijkheden bij komen, bv voor het lockscreen en de toggles vanuit het notificatie menu. Zal vast nog wel op een andere manier kunnen, maar ik vind het wel handig als het in de rom zit. Edit: Op XDA wordt aangegeven dat via Xposed framework en Gravitybox er veel meer instelmogelijkheden komen. Straks maar eens proberen, iemand hier al mee gespeeld?
[ Voor 14% gewijzigd door bladiblo op 20-02-2014 13:47 ]
Eerste programma wat ik op mijn tel zet nadat ik verse installatie doebladiblo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:32:
Ben ook erg te spreken over kk op de desire. Loopt als de spreekwoordelijke tiet bij mij, alles reageert even net wat directer. Batterijduur kan ik nog niet heel veel over zeggen, tot nu toe heb ik niet de indruk dat het veel verschilt van mijn vorige ROM.
Ik hoop wel dat er in latere versies nog wel instelmogelijkheden bij komen, bv voor het lockscreen en de toggles vanuit het notificatie menu. Zal vast nog wel op een andere manier kunnen, maar ik vind het wel handig als het in de rom zit. Edit: Op XDA wordt aangegeven dat via Xposed framework en Gravitybox er veel meer instelmogelijkheden komen. Straks maar eens proberen, iemand hier al mee gespeeld?
Vervolgens heb ik de rom weer opnieuw geïnstalleerd en dan daarna meteen Mounts2sd runnen. Dit heb ik gedaan mbv Mounts2SD-3.4.8_recovery.zip, het geheel installeerde goed maar zach vervolgens geen icoontje met Mounts2sd. Voor de zekerheid heb ik de Google Playstore geïnstalleerd mbv gapps-core-kk-2013-11-25.zip. en vanuit hier Mounts2sd. Alleen de apk installeren lukte niet (je kunt deze nergens terug vinden dan), moet het uit de Playstore halen dus vandaar vanuit de Playstore. Dit ingesteld en weer lukt het niet om Facebook te installeren (geheugen vol foutmelding bij het installeren). Whatsapp lukt wel, maar deze is nog steeds niet naar de SD kaart te verplaatsen. Na het installeren van Mounts2sd en de Playstore had ik zo'n 93 vd 143 mb vrij vh interne geheugen. Ook valt het me op als je icoontjes plaatst op een extra scherm dat die na opstarten weer verdwenen zijn. Nu nog maar 123 mb vd 148 mb.
Tot slot nog enkele gegevens over het toestel: Hboot 6.93 1002 / S-OFF/ recovery-clockwork-touch-5.8.0.2-bravo.img (wel een mooie recovery interface).
De 1e keer installeren heb ik een WIPE/DATA factory reset gedaan, evenals de Dalvin cache gewist en de Cache partition gewist. De 2e keer had ik het idee dat de partities niet goed verdeeld waren en deze zijn nu met Gparted ingesteld op: Storage partition 6,2 GB (Fat32)/ SD Ext4 1024 MB / Swap 256 MB. Allen zijn primary partitions voor de volledigheid.
Een heel verhaal, maar wat gaat er fout in het bovenstaande? Het geheugenbeheer werkt nog niet goed, zeker niet met grotere programma's dan is alles zo vol. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groeten, Karel
Ik gooi alles over naar SD behalve Data en System Apps.
Waarom niet die van 2013-12-11? Deze gebruik ik.gambieter schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:37:
Je hebt Gapps-core-kk-2013-11-25.zip nodig
Ik heb eerst een factory reset gedaan, cache en dalvik gewist. Toen de rom, de Play store (wel nog van 13-11-25) en tot slot Mounts2sd. Na het instellen merkte ik meteen het verschil met de voorgaande keren. Heb nu erg veel geheugen over en ook Whatsapp en Facebook laten zich probleemloos installeren. Het geheel loopt ook nog steeds soepel en snel volgens mij. Zal later denk ik wel iets zeggen over het batterijverbruik. Het positieve vd MIUI V5 rom was wel dat het batterijverbruik goed was. Bedankt nog voor de hulp en de suggesties, weet nu in ieder geval welke onderdelen niet naar de Sd-kaart hoeven.
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 03-03-2014 22:04 ]
- niet werken videocamera
- reboot bij gebruiken van de sms quickreply
- niet opstarten van de camera app vanuit het startscherm
Videocamera boeit me niet zo, maar reboots en een niet werkende fotocamera houden mij wel tegen. Telefoon gebruik ik namelijk zakelijk. Stabiliteit is daarmee een vereiste. Reden voor mij om 4.4 te overwegen zijn de lagere memory footprint en de recente built.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Edit: Zojuist met mounts2sd ook de \data naar de SD-kaart gedaan, Hou je 4 vd 147 MB over !!! Daarna een quadranttest gedraaid, ik denk zal hij wel langzamer worden, maar nee hoor: 1080 oid. Begrijp ik niet goed. Vervolgens heb ik in een ultieme pong het geheel nog iets sneller te maken, de Bibliotheek en Media weer naar de telefoon terug verplaats, maakt niet veel uit: 1080. Nu is er 45 MB vd 147 MB intern geheugen in gebruik, er kan dus weer een heleboel bij en hij is iets sneller. Mocht dit vollopen dan ook de \data (=127MB) maar naar de SD. Kortom deze rom in combinatie met mounts2sd bevalt erg goed !!
[ Voor 24% gewijzigd door kareltje01 op 07-03-2014 20:01 ]
Ik wil graag overstappen op een goede Kitkat versie en daarbij mijn saved_games informatie en app_data in het algemeen overzetten. De apps zelf kan ik wellicht terug installeren vanuit de Play Store en is dus niet zo belangrijk. (Apps2SD is natuurlijk op de Desire een vereiste functie. Anders krijg je der gewoon niets meer opgezet.) Mijn contacten zitten allemaal in mijn Google account, dus is ook geen probleem.
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik bedoel het overzetten van data. Welke mogelijkheden kennen jullie zoals? Iemand die een goede website/forum kent waar deze zaken besproken worden?
Je kunt Titanium Backup (Pro) hiervoor gebruiken. Mijn telefoon maakt om de 2 dagen een volledige backup van al mijn apps inc data zodat ik nooit wat kwijt ben (je weet maar nooit met custom roms qua stabiliteit)pbeer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:16:
Momenteel draai ik op mijn Desire de MildWild versie V-4.9 JG (Android 2.3.7).
Ik wil graag overstappen op een goede Kitkat versie en daarbij mijn saved_games informatie en app_data in het algemeen overzetten. De apps zelf kan ik wellicht terug installeren vanuit de Play Store en is dus niet zo belangrijk. (Apps2SD is natuurlijk op de Desire een vereiste functie. Anders krijg je der gewoon niets meer opgezet.) Mijn contacten zitten allemaal in mijn Google account, dus is ook geen probleem.
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik bedoel het overzetten van data. Welke mogelijkheden kennen jullie zoals? Iemand die een goede website/forum kent waar deze zaken besproken worden?
Ik zit er niet mee om apps en instellingen opnieuw te moeten doen.
Het zijn vooral de saved games die me interesseren.
Na er een hoop tijd aan te hebben besteed zou ik deze eens graag leren backuppen.
Heb ik de Pro-versie nodig om saved games te backuppen/restoren?
Zelf geen ervaring mee met allen backuppen van game data maar voldoende info over te vinden.pbeer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:57:
Titanium Backup had ik al gevonden, maar ik vraag me af of er nog mogelijkheden zijn.
Ik zit er niet mee om apps en instellingen opnieuw te moeten doen.
Het zijn vooral de saved games die me interesseren.
Na er een hoop tijd aan te hebben besteed zou ik deze eens graag leren backuppen.
Heb ik de Pro-versie nodig om saved games te backuppen/restoren?
http://www.pocketgamer.co...droid/feature.asp?c=48351
Met Helium - App Sync and Backup kun je vrij veel en is gratis zover ik weet.
En anders: https://www.google.com/se...20backlup%20saved%20games
Hiermee moet het zeker lukken om de juiste gegevens te bewaren.
Anders kun je altijd van een game even zoeken in Google hoe je de data kunt bewaren.
Titanium Backupwerkt wel en ik heb daarmee een backup genomen.
Zelf heb ik nog 2 alternatieve gevonden:
Ultimate Backup Lite
Super Backup
Heb ze allemaal geinstalleerd en zal met elks van deze een backup nemen.
Voor de zekerheid ook maar een backup van de SD kaart naar mij pc zetten
en dan hopen dat alles goed gaat.
In elk geval bedankt voor de tips.
Ik weet het nog niet zeker, maar ook het batterijverbruik lijkt weer te zijn verbeterd. Over een week hoop ik er meer over te kunnen zeggen.
Er schijnen nog wat problemen te zijn met wifi. hoe ervaar je dat, heb je daar problemen mee?Hendrik55 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:18:
Gisteren Beanstalk 4.5 (KitKat) van Chromium geïstalleerd. In moet zeggen dat het allemaal net weer iets soepeler lijkt te werken dan zijn Chromium 11. Het lijkt erop dat deze jongen er in slaagt om de nieuwste versie Android op de oude Desire prettig werkend te krijgen. Ik ben er van onder de indruk..
Ik weet het nog niet zeker, maar ook het batterijverbruik lijkt weer te zijn verbeterd. Over een week hoop ik er meer over te kunnen zeggen.
Ik heb zelf sinds een week de beanstalk 4.5 ROM van Chromium in gebruik. Eénmalig is het voorgekomen dat hoewel de wifi aan stond en het netwerk werd 'gezien', er geen verbinding kon gemaakt worden. Ik heb dan de telefoon opnieuw opgestart en sindsdien werkt het zonder problemen.speedmetal35 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:17:
[...]
Er schijnen nog wat problemen te zijn met wifi. hoe ervaar je dat, heb je daar problemen mee?
Er is één spelletje dat niet werkt omdat het beeld niet correct wordt weergegeven, maar dat vind ik niet zo erg. Standaard is er geen beltoon ingesteld en de notification led werkt een beetje anders dan voorheen.
Verder geen klachten.
Ik heb gemerkt dat het voorkwam dat het even duurt voor wifi werkt. Nu ik er op let en probeer te ontdekken wanneer dat gebeurd, merk ik het niet meer. In xda is een melding dat je de detectie tijd korten kunt zetten. Als ik het kan reproduceren, dan ga ik dat proberen.speedmetal35 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:17:
[...]
Er schijnen nog wat problemen te zijn met wifi. hoe ervaar je dat, heb je daar problemen mee?
Voor het overige ben ik er wel tervreden over, en ik denk dat de batterij langer mee gaat....
In android 4.4.3 die binnenkort uitkomt schijnt het wifi probleem verholpen te zijn.Hendrik55 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:24:
[...]
Ik heb gemerkt dat het voorkwam dat het even duurt voor wifi werkt. Nu ik er op let en probeer te ontdekken wanneer dat gebeurd, merk ik het niet meer. In xda is een melding dat je de detectie tijd korten kunt zetten. Als ik het kan reproduceren, dan ga ik dat proberen.
Voor het overige ben ik er wel tervreden over, en ik denk dat de batterij langer mee gaat....
Waar heb je dat gelezen? Misschien handig om een link richting Chromium te sturen..speedmetal35 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:16:
[...]
In android 4.4.3 die binnenkort uitkomt schijnt het wifi probleem verholpen te zijn.
Vroegah, toen ICS net uit was, ging appdata overzetten van GB naar ICS niet zo heel lekker (lees: werd sterk afgeraden).pbeer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:48:
Helium - App Sync and Backup blijkt niet te werken op Android 2.3.7.
Titanium Backupwerkt wel en ik heb daarmee een backup genomen.
Zelf heb ik nog 2 alternatieve gevonden:
Ultimate Backup Lite
Super Backup
Heb ze allemaal geinstalleerd en zal met elks van deze een backup nemen.
Voor de zekerheid ook maar een backup van de SD kaart naar mij pc zetten
en dan hopen dat alles goed gaat.
In elk geval bedankt voor de tips.
Aangezien de laatste keer dat ik GB gebruikte de officiële 2.3 update van m'n Desire was, en die daarna redelijk snel vervangen was door ICS, kun je nagaan dat ik niet helemaal weet of daar tegenwoordig wat op gevonden is in de backup-software
Wel iets om even uit te zoeken dus voor jou!
Rail Away!
Hier op tweakers.Hendrik55 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:58:
[...]
Waar heb je dat gelezen? Misschien handig om een link richting Chromium te sturen..
[ Voor 12% gewijzigd door speedmetal35 op 31-03-2014 19:32 ]
Al eens geprobeerd opnieuw op te starten?TweakJerommeke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:38:
Hmm die beanstalk 4.5 werkt hier niet goed met de Wi-Fi, het werkt 2min en daarna valt het uit. Niet zo handig dus.
Ik hoop dat er snel een update komt..
Ja, ik installeer elke nieuwe versie.bladiblo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:02:
Zetten jullie ook nog wel eens nieuwe versie erop?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2651790
Er staat nu een versie 5 online. Zou ik deze gewoon over de oude kunnen flashen zonder daarbij mijn huidige instellingen enzovoorts te verliezen?
Er werd gerapporteerd dat er een nieuwe versie is die ik heb gedownload. Ondertussen zijn we zelfs 2 versies verder. Maar ik krijg de nieuwe versie niet geïnstalleerd.
Ik heb mijn CWM geüpdated naar de laatste versie (non-touch denk ik).
Ik heb de nieuwste ROM gedownload met de Updater die in evervolv ingebouwd is.
Door de ROM te selecteren en vervolgens op het bliksem-teken te drukken zit ik in het 'Flash zip' venster.
Daar heb ik CWM geselecteerd en ook eens geprobeerd om ook de GApps toe te voegen.
Wanneer ik dan Reboot selecteer start de gsm opnieuw op naar CWM, maar er wordt niets geflashed.
Gezien ik de te flashen ROM's eerst moet selecteren zou ik denken dat het proces voor het flashen automatisch moet starten, maar er gebeurt niets. Ik vind het erg jammer want de automatische update functie spreekt me eigenlijk wel aan.
Iemand die weet wat ik moet doen om dit werkende te krijgen?
Ik heb ook al gekeken of ik de TWRP kan installeren omdat die eigenlijk aanbevolen wordt, maar ik kan de juiste zip voor de desire niet vinden.
Ik heb ook gezien dat er een nieuw gapps-versie is, maar deze zorgt niet voor de oplossing van het probleem.
Heb ook nog even geprobeerd om android in de art-mode te laten draaien maar dat levert allerlei rare android foutmeldingen op.
Welke recovery heb jij op je Desire staan? CWM? Welke versie? Heb je onderaan vinkjes gezet voordat je op reboot drukte?kareltje01 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:43:
Het installeren vd ev_bravo-nightly-2014.05.16-squished.zip gaat op zich wel goed bij mij (middels het bliksem tekentje eerst),
Ik denk dat er inderdaad geen filemanager standaard mee geinstalleerd is. Normaal gesproken zou je met GApps deze er gemakkelijk op kunnen zetten.maar vervolgens heb ik het probleem dat ik gapps niet kan installeren. Na het opstarten krijg ik dan een foutmelding 7 als ik bv wel hangout opstart (wat wel instaleert) en ook krijg ik de melding dat gapps niet compatibel is met mijn systeem. Heb GApps_Light_4.4.2_signed.zip geprobeerd maar ook met de Gapps-kk42-20140105.zip lukt het niet. Nu kun je dus helemaal niets installeren, omdat er gen standaard filemanager in het systeem zit (of heb ik iets over het hoofd gezien).
Heb ook nog even geprobeerd om android in de art-mode te laten draaien maar dat levert allerlei rare android foutmeldingen op.
Probeer het eens met de gapps-core-kk-2013-11-25.zip van nikez.nu.
Wel heb ik de TWRP voor de Desire gevonden, het is een onofficiële versie en de links stonden eigenlijk ook gewoon bij verschillende ROM's voor Desire. Momenteel zit ik met de stabielere 2.6 versie en die lijkt op zich prima te werken.
Om de één of andere rede krijg ik Beanstalk 5 niet meer werkende. Hij flashed wel, maar bij het opstarten crashed de setup wizard en blijft er een zwart scherm staan waar ik echt niet blij mee ben. Met de 4.5 was er geen ernstig probleem, wifi haperde soms wel.
Dus zit ik nu maar op de laatste nieuwe nightly evolve, manueel geinstalleerd. Bij de vorige versie toonde half het 'bureaublad' als dat zo noemt bij android iets vreemds, uit stukken van vensters die net gesloten waren. De nieuwe heeft dat probleem bij mij niet, dus houd ik het er voorlopig maar bij.
Chromium 5 is niet perfect, maar wel bijna. Autoconnecten naar bekende netwerken gaat lang niet altijd goed. En soms lukt dat helemaal niet. Ik hoop dat daar nog een keer een oplossing voor komt. Als die er is dan denk ik dat deze ROM misschien wel het beste is dat op de Desire draait.
Ben niet zeker welke oudere evolve versie ik had, er waren ondertussen drie nieuwe versies uitgekomen dacht ik. Met de software updater heb ik de nieuwe van gisteren gedownload, geen wipe gedaan en gewoon de nieuwe over de oude geflashed (ook geen GApps).
Het flashen ging vanzelf, gewoon op de reboot-knop drukken en het flashen start. Achteraf word er automatisch opnieuw opgestart en klaar is kees, geen gedoe.
Al mijn apps staan er nog op en alles lijkt prima te werken.
De recovery is nu de 2.6 van TWRP die aanbevolen wordt op vele van de ROM's voor Desire op xda-developers.
Ik ben dus erg blij dat alles nu helemaal werkt zoals ik dat graag wil.
Als er nu ook een update naar Android 4.4.3 binnenkomt ben ik compleet
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
..... en is er verbetering? Werkt autoconnect naar bekende netwerken nu goed? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om over te stappen van Chromium naar Evervolv.pbeer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:01:
De laatste nightly evervolve is nu dus kitkat 4.4.3. Ben benieuwd of er verbetering gekomen is in het verbinden met wifi-netwerken.
Hoe werkt Evervolv verder? Beter? Sneller? Stabieler?
Als je even kijkt naar de beanstalk chromium ROM dan kan je zien dat daar eigenlijk de evervolve kernel gebruikt wordt. Mij lijkt het autoconnecten nog steeds niet helemaal perfect te werken, vermoedelijk is dat in beanstalk een overgeërfd probleem van evervolve.Hendrik55 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:06:
[...]
..... en is er verbetering? Werkt autoconnect naar bekende netwerken nu goed? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om over te stappen van Chromium naar Evervolv.
Hoe werkt Evervolv verder? Beter? Sneller? Stabieler?
Voor mij zijn er twee voordelen aan de evervolve ROM:
1. Er zit een update-programma in dat automatisch de laatste nieuwste versie (nightly) van evervolve kan downloaden alsook de juiste GApps daarvoor. Bovendien kunnen deze mits de juiste recovery-ROM gemakkelijk geinstalleerd worden en bovendien zonder dat je nadien al je applicaties opnieuw hoeft te installeren (ja, loopt echt lekker).
2. De beanstalk-ROM bevat een gigantische hoop extra's die ik persoonlijk niet gebruik. Dit kost extra geheugen, opslagruimte en dus snelheid. (Is dat Pie-menu echt zo spannend?) Bovendien denk ik dat extra's vooral nieuwe bugs introduceren en zelden bugs oplossen.
Een nadeel waarmee je moet kunnen leven is dat nightlies natuurlijk niet op-en-top getest zijn. Je maakt gebruik van een custom-ROM OP EIGEN RISICO. Door back-ups te maken voorkom je dat je data verliest, maar herstel na een slechte flash kan al eens voor extra frustraties zorgen. Zorg dat je daarmee kan leven!
Ik maak ook gebruik van de ingebouwde Apps2SD en niet de mount2sd waarover chromium het heeft.
Onlangs heb ik ondervonden dat na het flashen van de laatste nieuwe versie de Google-services foutmeldingen geven. De oplossing daarvoor lijkt te zijn om bij elke update de ook GApps via de Updater gelijktijdig met de Android-update te laten flashen. Een kleine moeite om dat te onthouden.
Wat mij betreft verder niets dan plezier met deze slanke, snelle en up-to-date ROM. Pie-menu's en extra's kunnen mij ook niet plezieren. Eenvoudig en to-the-point is top. Mijn smartphone dient voor dagelijkse bezigheden, niet om constant mee te puzzelen. Ondertussen weet je wat Evervolve te bieden heeft.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Klinkt goed. Misschien moet ik toch de overstap maar eens maken. Er schijnt ook een nieuwe Beanstalk aan te komen die door Chromium weer voor de Desire geschikt gemaakt gaat worden. Ik hoop dat die dan op de laatste Evervolv gebaseerd is. Kijken of er de komende weken iets komt, en daarna heb ik denk mijn Desire want minder dringend nodig.pbeer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:49:
[...]
Als je even kijkt naar de beanstalk chromium ROM dan kan je zien dat daar eigenlijk de evervolve kernel gebruikt wordt. Mij lijkt het autoconnecten nog steeds niet helemaal perfect te werken, vermoedelijk is dat in beanstalk een overgeërfd probleem van evervolve.
Hey Timocos, zou je deze constatering ook in de Chromium Beanstalk thread willen posten? Dan wordt het voor velen duidelijk waar de oorzaak ligt. Bedankt daarvoor.Timocos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:55:
Auto connect is een bug in cm11. Zit helaas in elke rom die daarop gebaseerd is. Zelf nu een Samsung Galaxy s3 mini met cm11,en hierbij ook die bug. Zal wel tijd duren voordat het werkt
Voor mij is het dan nu ook duidelijk dat switchen naar Evervolve mij problemen met wifi waarschijnlijk niet oplost.
The Evervolv project consists of people (around the world now) that want to learn how to do things related to the Android Open Source Project. It's not just a fork that has a few features added in and some themes changed, or a project that just wants to see how many devices can be ported. We've all learned something in the process of porting devices, and creating features, and continue to do so. With contributions from other forks like CyanogenMod and CodeAurora we are able to learn from them and continue even with older devices.
Daaruit leid ik af dat Evervolv een fork is van AOSP en CyanogenMod is ook een fork van AOSP. Evervolv heeft op zich niets met CM te maken, maar af en toe worden er wel zaken uitgewisseld tussen de verschillende forks. De vraag blijft: nu zit het probleem in AOSP of enkel in Evervolv en CM?
Ok, nog wat verder gezocht.
Onder de 'everthing desire here' staan een aantal ROM's opgelijst:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Drie van die ROM's zijn gebaseerd op AOSP en dus niet Evervolv of CM.
OmniROM, CarbonROM en PACman.
Als je zoekt in de drie threads, vindt je amper problemen met Wifi voor OmniROM en PACman.
Wel blijken er problemen te zijn bij CarbonROM welke ook volgens de uitleg gebruik maakt van tonnen aanpassingen van SlimROM en jawel: CyanogenMod.
De kans dat het probleem één van de aanpassingen is van CyanogenMod die ook zijn overgenomen door Evervolv en CarbonROM is wel heel erg groot.
Bovendien heb ik volgende pagina gevonden:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/CYAN-3141
Maar wat nu gedaan met al die informatie?
[ Voor 31% gewijzigd door pbeer op 19-06-2014 23:59 ]
Whow... Goed bezig zeg. Goed uitzoekwerk. Daar moeten anderen dan weer mee aan de slag.pbeer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:40:
Op de evervolv website lees ik dit:
The Evervolv project consists of people (around the world now) that want to learn how to do things related to the Android Open Source Project. It's not just a fork that has a few features added in and some themes changed, or a project that just wants to see how many devices can be ported. We've all learned something in the process of porting devices, and creating features, and continue to do so. With contributions from other forks like CyanogenMod and CodeAurora we are able to learn from them and continue even with older devices.
Daaruit leid ik af dat Evervolv een fork is van AOSP en CyanogenMod is ook een fork van AOSP. Evervolv heeft op zich niets met CM te maken, maar af en toe worden er wel zaken uitgewisseld tussen de verschillende forks. De vraag blijft: nu zit het probleem in AOSP of enkel in Evervolv en CM?
Ok, nog wat verder gezocht.
Onder de 'everthing desire here' staan een aantal ROM's opgelijst:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Drie van die ROM's zijn gebaseerd op AOSP en dus niet Evervolv of CM.
OmniROM, CarbonROM en PACman.
Als je zoekt in de drie threads, vindt je amper problemen met Wifi voor OmniROM en PACman.
Wel blijken er problemen te zijn bij CarbonROM welke ook volgens de uitleg gebruik maakt van tonnen aanpassingen van SlimROM en jawel: CyanogenMod.
De kans dat het probleem één van de aanpassingen is van CyanogenMod die ook zijn overgenomen door Evervolv en CarbonROM is wel heel erg groot.
Bovendien heb ik volgende pagina gevonden:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/CYAN-3141
Maar wat nu gedaan met al die informatie?
Wat te doen met die info....
Delen op XDA in de Chromium Beanstalk thread. Chromium vroeg een tijd geleden om suggesties voor een basis voor een nieuwe Desire Rom. Hij moet dus daarvoor de OmniROM of de PACman rom gebruiken en niet Beanstalk. Bovendien zullen anderen dat in die thread lezen.
Het is te nuttig uitzoekwerk en informatie om daar niets mee te doen......
Zelf ben ik maar een gewone gebruiker die een customRom gebruikt op zijn Desire en threads lees om oplossingen te vinden voor probleempjes.
Misschien ook bij Evervolv aandragen als bevinding. Misschien kunnen zij daar ook iets mee. Ik weet dat Nikez ook regelmatig kijkt in andere threads...
Dus deel je bevindingen met anderen
Succes en bedankt.
Als het goed is weet Chromium dit al, aangezien de meeste bugs wel bij de devs bekend zijn. Zelfde als de bug dat als je de telefoon opneemt, je 3 seconde moet wachten voordat de andere kant van de lijn je hoort.Hendrik55 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:11:
[...]
Hey Timocos, zou je deze constatering ook in de Chromium Beanstalk thread willen posten? Dan wordt het voor velen duidelijk waar de oorzaak ligt. Bedankt daarvoor.![]()
Voor mij is het dan nu ook duidelijk dat switchen naar Evervolve mij problemen met wifi waarschijnlijk niet oplost.![]()
Verder lurk ik nog wel eens op het Desire forum op XDA. omdat mijn zwager mijn Desire over heeft genomen.
[edit] Ik denk wel dat Chromium zijn redenen heeft om Beanstalk te gebruiken ipv PacRom OmniRom. Waarschijnlijk zijn die zwaarder dan Beanstalk, en draaien niet soepel op de Desire.
[ Voor 11% gewijzigd door Ikkuh84 op 20-06-2014 10:20 ]
.... nou ik heb van Chromium nog niet gelezen dat het een bug is in Beanstalk (en dus Evervolv)Timocos schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:19:
[...]
Als het goed is weet Chromium dit al, aangezien de meeste bugs wel bij de devs bekend zijn. Zelfde als de bug dat als je de telefoon opneemt, je 3 seconde moet wachten voordat de andere kant van de lijn je hoort.
Verder lurk ik nog wel eens op het Desire forum op XDA. omdat mijn zwager mijn Desire over heeft genomen.
[edit] Ik denk wel dat Chromium zijn redenen heeft om Beanstalk te gebruiken ipv PacRom OmniRom. Waarschijnlijk zijn die zwaarder dan Beanstalk, en draaien niet soepel op de Desire.
Ik dacht dat het zo was, dat als je een bug kunt reproduceren en traceren, goede kans hebt dat hij kan worden opgelost. Dat is bij deze dus kennelijk nog steeds niet gebeurd.
Wat draait je zwager?
Bij Wifi waar je de draadloze netwerken kan zien, kan je rechtsonder een menu openklappen waar je de optie 'Geavanceerd' hebt. Daar zijn twee instellingen die ik heb verandert:
'Netwerkmelding' (waarschijnlijk niet belangrijk)
en
'Wifi-optimalisatie': Accugebruik minimaliseren wanneer wifi is ingeschakeld.
Ik vermoed dat de laatste optie een grote invloed kan hebben op de auto-connect functie. Tenslotte verbruikt de smartphone stroom door te scannen naar beschikbare wireless netwerken om mee te verbinden.
Ps. Nu heeft evervolv al (enkele dagen geleden) een update uitgebracht naar Kitkat versie 4.4.4. Het loopt zo snel dat ik de laatste versie er zelfs nog niet op heb staan.
--- ik moet je teleurstellen. Dat is al eens door Chromium zelf geadviseerd, maar bleek uiteindelijk toch niet alle problemen op te lossen. we zullen moeten wachten tot er iest nieuws, beters komt op een andere basis dat de evervolv versie die ook dat probleem heeft.pbeer schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:36:
Ik ben wat aan het rommelen geweest met Wifi op mijn telefoon en heb mogelijk een oplossing gevonden. Tenminste auto-connect heeft nu eenmaal goed gewerkt.
Bij Wifi waar je de draadloze netwerken kan zien, kan je rechtsonder een menu openklappen waar je de optie 'Geavanceerd' hebt. Daar zijn twee instellingen die ik heb verandert:
'Netwerkmelding' (waarschijnlijk niet belangrijk)
en
'Wifi-optimalisatie': Accugebruik minimaliseren wanneer wifi is ingeschakeld.
Ik vermoed dat de laatste optie een grote invloed kan hebben op de auto-connect functie. Tenslotte verbruikt de smartphone stroom door te scannen naar beschikbare wireless netwerken om mee te verbinden.
Ps. Nu heeft evervolv al (enkele dagen geleden) een update uitgebracht naar Kitkat versie 4.4.4. Het loopt zo snel dat ik de laatste versie er zelfs nog niet op heb staan.
Er is geen Wifi-icoon bovenaan welke er anders wel is en als ik de browser open en wil surfen krijg ik een foutmelding net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Vreemd genoeg lijkt het af en toe wel eens een keer te willen werken.
Natuurlijk maar ik nog steeds gebruik van evervolv, nu met de instelling om geen stroom te besparen tijdens het gebruik van Wifi.
Zijn er anderen die dezelfde symptomen hebben als bij mij?
Mijn PC zegt 'Onbekend USB-apparaat (opsomming door apparaat is mislukt)'
Ik heb van alles al geprobeerd, maar krijgt de juiste driver niet geïnstalleerd.
Ik heb Windows 8.1 X64 op mijn laptop staan.
Kan iemand mij helpen, hebben jullie tips of de juiste driver?
Alvast bedankt!
Bevat the juiste drivers voor de HTC Desire. Installeer het pakket. En uninstall het weer met behoud van de drivers.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Bedankt voor je reactie.glashio schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:42:
http://www.htc.com/us/software/htc-sync-manager/
Bevat the juiste drivers voor de HTC Desire. Installeer het pakket. En uninstall het weer met behoud van de drivers.
He ik al geprobeerd, maar als ik in fastboot ga dan herkend windows 8.1 het USB device niet.
Wie heeft dit werkend gekregen met windows 8.1?
Voor echt stabiele rom's moet je toch terug naar Android 2.3.7 kijken denk ik.Marked schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:16:
Al een tijdje draai ik nu de laatste Evervolv Kitkat nightlies, maar wordt een beetje moet van alle reboots. Als ik terug wil naar nagenoeg stabiele ROM die goed mee komt, wat is dan de beste keus? MildWild 5? Of is Beanstalk veel stabieler dan de Evervolv nightlies?
Zocht gewoon even een stabiele rom.maar ik denk dat ik toch binnenkort afscheid ga nemen van mijn desire en een nieuw model ga kopen. Maar toch bijzonder dat mijn Desire na al die jaren geen defecten toont, desire is al zo vaak op de grond gevallen
Na de HD2 toch persoonlijk een van de beste android phones ever made, jammer
[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 29-09-2014 09:06 ]
Alleen ruimte gebrek (behalve op mijn SD kaart).
Maar alles wat maar kan gooi ik naar mijn SD kaart maar die toch is mijn telefoon vol.
Heeft het nut om de partitie verdeling anders te doen.
Want toen ik hem heb geroot werd aangeraden om 512 mb ofzo beschikbaar te stellen.
Maar als ik daar 2gb van maak, heb ik dan 1,5gb meer ruimte voor op mijn telefoon?
Of is er dan alleen maar 1,5gb meer weg van mijn SD kaart?
Meestal wordt een partitie van 512 MB tot 1,5 GB aanbevolen. Zelf maak ik gebruik van een 1,5 GB partitie omdat ik de sd-kaart toch niet vol zal krijgen. Of het een verschil maakt hangt af van hoe je je gsm gebruikt. Maar met 1GB extra ruimte zou je toch al heel wat vrije ruimte moeten hebben. Ik zou er dus 1,5 GB van maken en niet 2 GB om problemen te vermijden.Joostje123 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:41:
Vandaag weer mijn Desire in gebruik vanwege reparatie. Draait Cynagon mod en loopt gewoon soepel.
Alleen ruimte gebrek (behalve op mijn SD kaart).
Maar alles wat maar kan gooi ik naar mijn SD kaart maar die toch is mijn telefoon vol.
Heeft het nut om de partitie verdeling anders te doen.
Want toen ik hem heb geroot werd aangeraden om 512 mb ofzo beschikbaar te stellen.
Maar als ik daar 2gb van maak, heb ik dan 1,5gb meer ruimte voor op mijn telefoon?
Of is er dan alleen maar 1,5gb meer weg van mijn SD kaart?
Is de App2SD/Monut2SD/... correct geïnstalleerd?
Ook graag duidelijkere info betreffende welke ROM je juist gebruikt. We moeten nu teveel gissen.
Ik gebruik CyanogenMod-7.2.0.1-bravopbeer schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:04:
[...]
Meestal wordt een partitie van 512 MB tot 1,5 GB aanbevolen. Zelf maak ik gebruik van een 1,5 GB partitie omdat ik de sd-kaart toch niet vol zal krijgen. Of het een verschil maakt hangt af van hoe je je gsm gebruikt. Maar met 1GB extra ruimte zou je toch al heel wat vrije ruimte moeten hebben. Ik zou er dus 1,5 GB van maken en niet 2 GB om problemen te vermijden.
Is de App2SD/Monut2SD/... correct geïnstalleerd?
Ook graag duidelijkere info betreffende welke ROM je juist gebruikt. We moeten nu teveel gissen.
Ik kan via Rom manager kan ik mijn ext partitie 512mb zetten niet meer.
Als ik naar die 1,5gb wil moet ik dat dan via de boot scherm doen via volume beneden en power up?
Kan ik dan wel meer ruimte creeren.
Hmm is nu al 2,5 jaar terug da tik mijn telefoon heb geroot.
Heb toen wel echt netjes de tutorials gevolgt maar zal niet weten of App2SD correct geinstalleerd is.
Maar ik heb daar wel mijn twijfels over want ik kan toch bij lange na niet alles naar mijn SD kaart gooien.
Bij sommige idngen als ik die dan naa rmijn Sd kaart verplaats blijft er ook nog 15 mb op mijn intern geheugen staan en omdat daar maar 135mb van vrij is en met 4 apps die nog een beetje ruimte nemen op mijn intern geheugen (google play service, play store, whatsapp en agenda) daarmee zit mijn intern geheugen al vol. Terwijl whatsapp wel gewoon op mijn SD kaart staat mijn agenda werkt niet meer als die op SD staat en play service en play store kan ik niet verplaatsen naar SD kaart.
Ik ga morgen avond even proberen die partitie groter te maken via volume up - aanknop.
---
Heb nu S2E geinstalleerd en daarmee lijkt het wel te kunnen en kan ik gewoon echt alles naar mijn SD kaart gooien dan heb ik ook wel genoeg aan 135mb intern geheugen.
--
EDIT:
Heb geprobeerd CynagonMod 11 erop te zetten met Android 4.4 dit lukte helaas niet.
Kreeg een foutmelding WhisperPush.apk file missing, maar heb het xda forum daar op afgezocht maar kwam niet op een oplossing uit helaas.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Joostje123 op 22-10-2014 09:01 ]
Telefoon is al een paar jaar s-off en had nog een oude versie van 4EXT (bootloader). Volgende procedure doorlopen:
- Bootloader 4EXT geupdated (via app uit appstore)
- CM11 geflashed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2549776
- Na booten terminal gestart:
code:1 2 3 4 5 6
su a2sd install y n y [*]
- Reboot
- Play store apk gedownload en geinstalleerd
- Gmail app geïnstalleerd (uit appstore)
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
http://forum.xda-develope...ndroid-5-0-alpha-t3002046
Nu nog wachten tot het te gebruiken is.
wielrenner schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:47:
Nu nog wachten tot het te gebruiken is.
LOL. Denk trouwens niet dat er nog een echt goede werkende build van lollipop komt. Desire begint wel echt legacy te worden. Aantal belangrijke dev'ers zijn ondertussen ook met andere toestellen bezig. Laatse 5 maanden zijn nog maar 4 roms geupdatet op XDA o.i.d. Bloed langzaam maar zeker dood.What's working: (almost nothing)
•Audio
•Display
Na een paar dagen kloten met S-Off en de juiste recovery heb ik zojuist [ROM][July13][KitKat][4.4.4] Beanstalk | Release 6 geïnstalleerd. Vooral zodat mijn zoontje ook een werkende smartphone heeft. Een probleem, geen werkende camera. Verder een super soepele rom, ongelofelijk maar waar.
Vervolgens heb ik
[ROM/4.2.2] [June 03 2013] VJ CM10.1 | Jelly Bean 4.2.2 - v6.3 Stock/Sense/Data++ er op gezet. Tot nu lijkt ook deze erg goed te draaien, alleen de camera is wat traag. Maar deze is denk ik wel een blijvertje, niet meer terug naar Starburst Classic
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Ik draai nu: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2549776. Is een unofficial CM11 (android 4.4.4). Bevalt me erg goed. Camera werkt ook. Wel zelf nog A2SD en GAPPS moeten installaren.
In der tijd had ik mijn Desire S-OFF gemaakt met de revolutionary tool (http://revolutionary.io/). Sindsdien heeft er een lange periode een Android 2.3.7 custom ROM op gestaan. Toe kitkat uitkwam wou ik die proberen en uiteindelijk heb ik dan de Evervolve nightlies gebruikt.
Tot enkele weken geleden was ik daar eigenlijk tevreden van. Maar de laatste maanden gebeurde het wel eens dat de smartphone spontaan herstarte. De laatste keer was het erger en na de herstart was ik al mijn apps, instellingen, sms-en, contacten, ect kwijt.
Evervolve is er ondertussen mee gestopt, op de site zijn zelfs de ROM's voor Desire verwijdert. Daarom leek mij de hier vermeldde CM11 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2549776) wel interessant. Ik slaag er echter niet in deze aan de praat te krijgen. Na het activeren van A2SD volgens de beschrijving start de GSM niet meer op.
Ik zat nog op de TWRP 2.6.3.0, maar ben nu overgestapt op de aanbevolen 4ext.
Mijn hboot was nog steeds ongewijzigd. Deze heb ik vervangen door de aanbevolen AlphaRev Jelly Hboot (250/5/182).
Mijn SD-kaart had een 1,5 GB sd-ext partitie. Ik heb alles wat op de kaart stond over gekopieerd naar mijn pc en de SD-kaart opnieuw gepartitioneerd met 1 partitie. Vervolgens getest met H2testw. En uiteindelijk opnieuw gepartitioneerd 1x met de pc en 1x gewoon vanuit 4ext met een 1GB sd-ext partitie.
Natuurlijk heb ik telkens een full wipe gedaan. Na het flashen van de ROM start de Desire probleemloos op. Ik kan ook probleemloos herstarten. Maar na het activeren van A2SD volgens aanbevolen procedure (SU, A2SD install, Y-N-Y) start hij niet meer op. En dit keer op keer op keer. Het laden blijft hangen bij het logo van CM (Blauwe aliën waar een pijl rond heen draait).
Ik heb het punt bereikt waar ik echt wel het advies van een mede-tweaker kan gebruiken!
Hoe lang heb je dat "hangen"aangekeken. Ik kan me herinneren dat A2SD even nodig had om e.e.a. over te zetten.
Wat voor SD-kaart heb je? Bij mij was destijds een class 2 card de oorzaak dat alles vastliep.
Je zou eens kunnen kijken wat A2SD doet bij NYY. Dan gaat je /data i.p.v. dalvik cache naar je SD. Cache is volgens mij gevoeliger voor trage kaartjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Terror op 11-03-2015 22:55 ]
Ik dacht een Class 10 kaart gekocht te hebben. Na even zoeken heb ik een verzendingsbericht gekregen over:Terror schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:54:
ZO te lezen doe je alles goed. Immer je weet zelfs zonder A2SD in je nieuwe rom te booten.
Hoe lang heb je dat "hangen"aangekeken. Ik kan me herinneren dat A2SD even nodig had om e.e.a. over te zetten.
Wat voor SD-kaart heb je? Bij mij was destijds een class 2 card de oorzaak dat alles vastliep.
Je zou eens kunnen kijken wat A2SD doet bij NYY. Dan gaat je /data i.p.v. dalvik cache naar je SD. Cache is volgens mij gevoeliger voor trage kaartjes.
Samsung 32GB micro SD-kaart Class 1
Maar wel een bestelbon waarop duidelijk staat:
Samsung microSDHC-geheugenkaart 32 GB Class 10 incl. SD-adapter
Ik vermoed toch dat melding voor verzending een typefout heeft. De kaart moet volgens mij een Class 10 zijn. Ze kostte 30 EUR in Juli 2012, moest je dat iets zeggen.
Ik heb het echt wel ruim de tijd gegeven. Eén keer heb ik de gsm zelfs de hele nacht door laten doen. Daar zal het probleem niet liggen!
Ik heb even A1 SD Bench geïnstalleerd (in het intern geheugen, zonder a2sd). Deze geeft leessnelheid 12 MB/s en schrijfsnelheid 4 MB/s. Dus getest vanuit de smartphone zelf, zodat de meting absoluut correct is.Terror schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 01:10:
Even kaartje benchmarken, dan weet je het snel genoeg. Bij mijn weten bestaat class 1 niet als product. Gezien prijs een aankoopmoment zou ik ook zeggen dat het class 10 moet zijn.
Om toch nog even te testen in mijn pc heb ik een programmaatje gevonden. HD_Speed van steelbytes.com. Vervolgens heb ik dan een schrijftest gedaan met de interne kaartlezer en met een USB3 externe kaartlezer.
Blijkbaar is het toestel waarin je de kaart stopt toch vrij belangrijk.
Met de interne kaartlezer behaal ik schijfsnelheden van ruim 6MB/s.
Met de externe USB3 behaal ik 9,5MB/s gemiddeld.
Dat is wel opvallend sneller dan in de Desire waar slechts (ruim) 4 MB/s werd gemeten.
Ik heb een ander microsd-kaartje gevonden en wou dan nogmaals de test herhalen. Nu behaalde ik wel gewoon 10 MB/s (ruim) voor zowel het oude als het nieuwe kaartje op de pc. Gisteren was ik in de achtergrond nog wel een beetje met de pc aan het werken. Mogelijks heb ik zo toch de resultaten negatief beïnvloed. Het nieuwe 16GB kaartje loopt wel sneller in mijn Desire, ik meet ruim 5 MB/s.
Heb ik even de 16GB kaart gepartitioneerd en de nodige ROM's erop gekopieerd. Full Wipe uitgevoerd, en opnieuw geflashed. Startte natuurlijk weer perfect op. Dus ik activeer a2sd en ... kapotte bullen!
[ Voor 55% gewijzigd door pbeer op 13-03-2015 16:47 ]
Ondertussen heb ik er terug de oude laatste nieuwe Evervolv nightly op staan en daarmee werkt a2sd wel perfect. Voor wat mij betreft zit er een serieuze bug in de KitKANG ROM. Het heeft nu lang genoeg geduurd, Evervolv blijft!
Gebruik jij de Desire nog dagelijks? Ik heb m nu als reserve telefoon in gebruik. Heb deze ROM ook - geheel volgens de aanbevolen instellingen - geinstalleerd, maar hij is echt zo traag als het maar kan. Al vanaf het begin. Browsen via de normale versie van Opera is enorm traag (rond 20 seconden laadtijd e.d.)Terror schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:42:
Starburst is wel errug oud
Ik draai nu: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2549776. Is een unofficial CM11 (android 4.4.4). Bevalt me erg goed. Camera werkt ook. Wel zelf nog A2SD en GAPPS moeten installaren.
Zijn er nog trucjes om toe te passen zodat t sneller loopt?
Ik gebruik hem dagelijks voor me werk (bring your own device mogelijkheid). Enige wat ik ermee doe is bellen en whatsapp. Ik heb dus heel weinig apps erop staan. Voor alle privé dingen en Apps heb ik een LG P880.AMD1800 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:40:
[...]
Gebruik jij de Desire nog dagelijks? Ik heb m nu als reserve telefoon in gebruik. Heb deze ROM ook - geheel volgens de aanbevolen instellingen - geinstalleerd, maar hij is echt zo traag als het maar kan. Al vanaf het begin. Browsen via de normale versie van Opera is enorm traag (rond 20 seconden laadtijd e.d.)
Zijn er nog trucjes om toe te passen zodat t sneller loopt?
Aha, Whatsapp werkt op zich wel. Ik doe er verder in deze weken ook niet veel meer mee dan whatsappen, maar iets even snel op internet opzoeken of facebook bekijken moet toch wel redelijk snel gaan.Terror schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:47:
[...]
Ik gebruik hem dagelijks voor me werk (bring your own device mogelijkheid). Enige wat ik ermee doe is bellen en whatsapp. Ik heb dus heel weinig apps erop staan. Voor alle privé dingen en Apps heb ik een LG P880.
Ik heb wel ontdekt dat de boel iets sneller loopt als je de processor instelling onder "prestaties" verandert in SmartassH2. En een andere browser helpt ook een beetje, daarvoor heb ik nu de Ghostery browser geinstalleerd.
Deze telefoon heb ik al een tijd en er zit ook een goede barst in het scherm. De telefoon werkt goed, alleen klaagt ie regelmatig dat er niet genoeg ruimte is voor een nieuwe app.
Ik heb nog meer dan genoeg ruimte op m'n SD-kaart en er staat allerlei standaard bloatware zooi op geïnstalleerd. Deze zooi wil ik verwijderen.
Ik probeer deze handleiding te volgen:
http://htc-one.wonderhowt...apps-your-htc-one-0147417
Maar dan moet ik het device rooten:
http://htc-one.wonderhowt...overy-using-twrp-0147357/
Bij het rooten loop ik vast...
Ik moet schijnbaar op http://www.htcdev.com/bootloader zijn
Hier staat geen Desire X tussen, maar wel Desire. Ik ga er van uit dat dit goed genoeg is. Daar zie ik staan: '* Indicates HBOOT update required."
Schijnbaar moet ik een RUU downloaden afhankelijk van de carrier
Ik heb deze telefoon gewoon los gekocht en 2.20 zie ik daar niet in de lijst staan.
Wat mis ik of doe ik fout?
Klus page: http://klusthuis.blogspot.com
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]