Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Heeft iemand de nighly van CM 7.2 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
Ik meldde inmiddels een week geleden dat mijn ROM verschrikkelijk sloom was. Ik schrij over RunnyMedeMod007.

Inmiddels heb ik mijn telefoon s-off gemaakt, 4ext recovery touch versie er op gezet en daarna RunnyMede AIO erop gezet. Een wereld van verschil. Apps starten nu gewoon normaal op en geen irritante vastlopers meer. Dit alles voor elkaar krijgen ging niet zonder slag of stoot, maar goed, uiteindelijk is het toch gelukt. :) Ik had volgens mij op het verkeerde moment een Nandroid-backup gemaakt, dus na het terugzetten daarvan startte hij de hele ROM niet meer op. Dus heb ik al mn apps maar weer handmatig geinstalleerd. Is ook wel een plus, een schone lei. Zolang je maar geen 100-den apps hebt dan :P

Een raar dingetje was er wel. Toen ik mijn micro-sd m.b.v. het verloopstukje in mijn SD-kaartlezer had gestopt, ging het schrijven naar mijn laptop (Dell van 2 maanden oud) wel weer met 3MB/s. Dat was wel raar, omdat het toch een class 10 Kingston kaartje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Eddos schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:32:
*knip*

@jan; ik lees in het XDA-topic dat je met die frankenbuild ROM bezig bent voor CM7, wil dat wat vlotten?
Ik heb net de Beta 3 passend & werkend gekregen op de CM7 Hboot. Alles lijkt te werken op het mount2sd script na. Aangezien er 215 MB ruimte is is dat niet zo erg. Ik ga morgen testen of alles werkt maar het ziet er nu goed uit :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Ah, dat klinkt goed. Als hij goed werkt, wil ik hem ook wel proberen/testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
Vrijdag ben ik ook de uitdaging aangegaan om mijn telefoon te "verbeteren". Dat is bijna helemaal goed gegaan. Ik draai nu mildwild, met andere h-boot. Daarvoor ook de telefoon s-off gemaakt. Alleen heb ik nu nog een klein probleempje, details houd je toch ...

Ik kan niet meer bellen :D .

Gebeld worden gaat prima, internet werkt ook. Maar het enige nummer wat ik kan bereiken is mijn voicemail.

Als ik 06 of huisnummers wil bellen dan geeft hij gelijk oproep beëindigd aan. Mijn provider is overigens Vodafone. Heeft iemand dit al eens meegemaakt??

De radio heb ik niets aan veranderd, zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hier is de aangepaste ROM en hier de Gapps van 24-02-2012. Past op de CM7 Hboot, met apex launcer, notificatie geluiden en ringtones zijn er uit, andere (kleinere) bootanimatie (waarvan ik trouwens ook nog een bijpassend splash screen heb), en nog wat dingen heb ik verwijderd. Maps, youtube, etc moet je even handmatig uit de market downloaden. Mount2SD script werkt niet, flashen daarvan heeft geen zin.

Nandroid backup maken, verificatie uitzetten en flashen maar :)

Ik geef geen enkele garantie, bij mij draait hij nu al de hele dag probleemloos.

Originele ROM vind je hier -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1484648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:15:
Hier is de aangepaste ROM en hier de Gapps van 24-02-2012. Past op de CM7 Hboot, met apex launcer, notificatie geluiden en ringtones zijn er uit, andere (kleinere) bootanimatie (waarvan ik trouwens ook nog een bijpassend splash screen heb), en nog wat dingen heb ik verwijderd. Maps, youtube, etc moet je even handmatig uit de market downloaden. Mount2SD script werkt niet, flashen daarvan heeft geen zin.

Ik geef geen enkele garantie, bij mij draait hij nu al de hele dag probleemloos.

Originele ROM vind je hier -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1484648
Ik ben benieuwd, ga hem proberen! Nandroid backup draait al ;-)!

Heb je de geripte geluiden eventueel nog? Ben wel benieuwd of daar nog wat leuks tussen zat? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Pizr op 28-02-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hier een linkje naar het ingepakte mapje /audio die je normaal vind in /system/media. Daar staan alle standaard ringtones, notificaties e.d. in. Als je het uitgepakte mapje op je sd kaart zet kun je ze gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Jeeeej ik heb mijn rom weer eens in de war geschopt.
Ik draai de Alex-v rom.
Maar heb af en toe dat de apps list vastloopt en soms reageren apps helemaal niet meer b.v. ik was aan het scrollen in mijn agenda en ineens werd alles blank en zag ik alleen nog het kader dan de agenda widget.

Pffff maar weer een nandroid terugzetten, of misschien zijn nieuwste versie eens proberen.

en ps: WTF wat is XDA FFS aan het doen, videoreclame onderaan elke pagina ?
Kom nou zeg dat gaat mij echt te ver hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:15:
Hier een linkje naar het ingepakte mapje /audio die je normaal vind in /system/media. Daar staan alle standaard ringtones, notificaties e.d. in. Als je het uitgepakte mapje op je sd kaart zet kun je ze gewoon blijven gebruiken.
Dankje!

p.s. je gaf eerder aan nog iets van 250 mb aan ruimte over te hebben. Ik kom echter maar aan 141. Zie ik iets over het hoofd? Kun je bijv. wel dalvik cache verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hmmm, dat is apart. Ik had direct na het flashen zo'n 215 MB ruimte intern. Heb je de Gapps geflashed die ik erbij linkte of de originele? Degene van mijn linkje was ook iets uitgedund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:15:
Hmmm, dat is apart. Ik had direct na het flashen zo'n 215 MB ruimte intern. Heb je de Gapps geflashed die ik erbij linkte of de originele? Degene van mijn linkje was ook iets uitgedund.
Ik heb degene geflashed waarvan jij de link had toegevoegd. Hmmz jammer, want verder bevalt hij wel. Heb echter meer ruimte nodig voor de nodige basis apps..

// Het mount2sd script werkt gewoon wel ;-)! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Pizr op 28-02-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@WEBsel: Ik weet niet of het zin heeft. Misschien wel. Ik draai momenteel dezelfde ROM als jou, op een class 10 Kingston kaartje. Ik heb de problemen die jij hebt helemaal niet. Heb je de tutorial die bij de ROM zit volledig gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:24
De tutorial bij Runnymede AIO heb ik gevolgd. Eergister na de zoveelste bevriezing heb ik maar 6.0.4.1 geïnstalleerd. Cache en Dalvik-cache gewist. Tot nu toe geen vastlopers. Alleen nog steeds dat als je met de trackpad het toestel uit stand-by haalt en unlockt de grote klok nog op een oude tijd staat. Rechtsboven staat wel goed.
Er zit trouwens een Adata 16GB class 2 kaartje in. Hier wordt de cache naartoe verplaatst? Als ik met 4Ext kijk naar de partities zie ik dat 38 van de 40MB vrij is. Plus ruim 500MB op de ext3 partitie.
Tnx 4 de info, AMD1800!

Verder wel een leuke ROM, maar ik denk dat ik over een tijdje een lichtere en snellere ga proberen. Bijvoorbeeld Aurora of AceSMod of Alex.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Huh wtf ik zit net dit filmpje te loeren

Zit hij een heel verhaal op te hangen dat als je roms flasht je de battery stats moet wipen en dit moet je doen met een lege accu...
Dit heb ik nog nooit gedaan. wat is het nut hier van en waarom zou ik het moeten doen. ik heb geen last van een vreemde of spontane accu vermindering, ook nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
michaeltb schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:37:
Vrijdag ben ik ook de uitdaging aangegaan om mijn telefoon te "verbeteren". Dat is bijna helemaal goed gegaan.
Nou heb ik een andere rom, radio geprobeerd, geen resultaat. Vervolgens een andere simkaart erin gedaan en toen kon ik in een keer bellen!

Als ik mijn htc desire simkaart in een nokia stop, krijg ik: number barred. Wat houd dit precies in ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51
koekoek2003nl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 03:08:
[video]

Zit hij een heel verhaal op te hangen dat als je roms flasht je de battery stats moet wipen en dit moet je doen met een lege accu...
Dit heb ik nog nooit gedaan. wat is het nut hier van en waarom zou ik het moeten doen. ik heb geen last van een vreemde of spontane accu vermindering, ook nog nooit gehad.
Het schijnt helemaal niks uit te maken volgens deze Google Engineer :P.
Today’s myth debunking:

“The battery indicator in the status/notification bar is a reflection of the batterystats.bin file in the data/system/ directory.”

No, it does not.

This file is used to maintain, across reboots, low-level data about the kinds of operations the device and your apps are doing between battery changes. That is, it is solely used to compute the blame for battery usage shown in the “Battery Use” UI in settings.

That is, it has deeply significant things like “app X held a wake lock for 2 minutes” and “the screen was on at 60% brightness for 10 minutes.”

It has no impact on the current battery level shown to you.

It has no impact on your battery life.

Deleting it is not going to do anything to make your more device more fantastic and wonderful… well, unless you have some deep hatred for seeing anything shown in the battery usage UI. And anyway, it is reset every time you unplug from power with a relatively full charge (thus why the battery usage UI data resets at that point), so this would be a much easier way to make it go away.

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Holland1994 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:00:
Heeft iemand de nighly van CM 7.2 al geprobeerd?
Werkt hier prima. Kun je ook altijd eenvoudig zelf testen.

1. Maak een Nandroid backup
2. Installeer 7.2 of andere rom.
3. Werkt het niet lekker dan restore je de Nandroid backup weer en je telefoon is weer als voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
koekoek2003nl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 03:08:
[video]

Heb ik nog nooit gedaan met een lege batterij (en ik heb er toch wel een paar geflashed de laatste jaren). Als ik geen problemen heb met mijn batterij (al zou hij een paar weken langer mee mogen gaan) dan blijf ik daar gewoon van af. Ik wipe de stats wel eens voor het flashen, maar of het echt helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@WEBsel: Dat "probleem"met de grote klok heb ik ook altijd. Maar bij mij springt ie dan gelijk naar de oude tijd.

Ik zou als ik jou was een snellere micro-sdkaart kopen. Als je hebt geroot komt voor zover ik weet je cache op je sd-kaart te staan. Dit geldt ook voor al je apps, als je A2SD hebt, wat ook in RunnyMede AIO zit. Dus, in theorie wordt de boel sneller als je er een snellere micro-sdkaart in zet. Hier op tweakers worden class 6 kaartjes als minimum aangeraden. Zelf heb ik een 16GB class 10 kaartje van Kingston, een heel goed merk. Als je dat doet, heb je denk ik nog meer profijt van snellere roms.

Ben zelf ook heel blij met de ROM. VInd hem zelf eigenlijk wel snel genoeg, dus ik wacht denk ik gewoon op goede versie's van ICS. Overigens vind ik het wel vreemd dat ik niet meer in 720p kan filmen. Maar volgens mij kan je dat verhelpen door nieuwe camerasoftware te installeren. Ga ik nog naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

ik heb momenteel heel veel problemen met het bluetooth van mijn desire, deze is heel instabiel, en connect en disconnect om de paar minuten, ten eerste is dit irritant dat ik niet kan bellen dan in de auto.

maar mijn headunit crashed hierdoor (parrot asteroid) en deze moet ik dan resetten om opnieuw te kunnen gebruiken.

kan dit voorkomen door een slechte rom versie, ik moet strax even achterhalen welke ik momenteel gebruik.

Edit: momenteel gebruik ik oxygen-2.1.6 (build number GRJ22)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeVM op 01-03-2012 18:13 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
Kan aan de rom liggen (slechte drivers mee gebakken) aan je radio rom of je hardware.

Edit: Heb geen ervaring met die specifieke rom. Ik gebruik momenteel Mildwild v2.0 deze heeft de volgende eigenschappen:
ROM: Gebaseerd op Oxygen 2.3.2 GWK74
Kernel: 2.6.35.14_r3-stable (thalamus)

Verder heb ik smallband versie (radio) : 32.49.00.32u_5.11.05.27

Bij mij werkt bluetooth prima i.c.m. mijn nokia BH-501 headset en diverse laptops.

[ Voor 67% gewijzigd door Terror op 02-03-2012 13:21 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik zou beginnen met je radio flashen, als dat niet werkt zou je een rom backup kunnen doen en CM flashen, die heeft namelijk een erg goede BT ondersteuning in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Inmiddels hier van Galnet MIUI, die imo niet veel bijzonders had, naar de nieuwste CM9 van dk_zero_cool: TOP! Loopt geweldig smooth, alles werkt, niks te klagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Na het eeuwige gezeik met de ICS rom van Sandvold (camera preview die niet werkt, veel vastlopers, veel random reboots, langzaam) maar weer overgestapt op een stabiele 2.3.7 rom: MildWild CM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287)

Loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
Gabliboeba schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:17:
Na het eeuwige gezeik met de ICS rom van Sandvold (camera preview die niet werkt, veel vastlopers, veel random reboots, langzaam) maar weer overgestapt op een stabiele 2.3.7 rom: MildWild CM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287)

Loopt als een zonnetje :)
Indeed it does :) Ook net CM v3.5 geinstalleerd. Ik draaide even de non-CM versie v3.5 van Mildwild. Ook prima, maar CM heeft toch ff wat meer (CM) instellingen...erg fijne rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20
dafmay schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:30:
[...]

Indeed it does :) Ook net CM v3.5 geinstalleerd. Ik draaide even de non-CM versie v3.5 van Mildwild. Ook prima, maar CM heeft toch ff wat meer (CM) instellingen...erg fijne rom!
Ik draai ook de CM v3.5 vanwege de instellingen. Mijn batterij gaat ook lang mee. Ongeveer 1,5 dag bij normaal gebruik. Onder normaal gebruik versta ik ongeveer 2 telefoontjes, hele dag wifi aan en om een aantal uur even rss feeds lezen en twitter updates lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
iChaos schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:53:
Inmiddels hier van Galnet MIUI, die imo niet veel bijzonders had, naar de nieuwste CM9 van dk_zero_cool: TOP! Loopt geweldig smooth, alles werkt, niks te klagen dus :)
Zal die dan ook maar eens proberen. Blijkbaar moet ik nog even wachten op mijn Xperia S dus dan kan ik hier nog mooi even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Gisteren van Mildwild 2.0 naar SGBS (SensEvolution) gegaan om revolutionary te draaien. Dat ging als een zonnetje. Telefoon is nu S-Off.

Direct er achteraan Mildwild 3.5 CM geflashed. Keuze hiervoor was puur de FM-app die erin zat. Na een paar uurtjes spelen moet ik zeggen dat ik de Oxygen-based variant van Mildwild qua "snappy-ness" net wat beter vind. Ik vind al die extra instellingen verder maar beperkt interessant.

Binnenkort eens uitzoeken welke Hboot nu slim is om te nemen met het oog op de diverse ICS-roms die nu echt wat beginnen te worden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Terror schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:23:
Gisteren van Mildwild 2.0 naar SGBS (SensEvolution) gegaan om revolutionary te draaien. Dat ging als een zonnetje. Telefoon is nu S-Off.

Direct er achteraan Mildwild 3.5 CM geflashed. Keuze hiervoor was puur de FM-app die erin zat. Na een paar uurtjes spelen moet ik zeggen dat ik de Oxygen-based variant van Mildwild qua "snappy-ness" net wat beter vind. Ik vind al die extra instellingen verder maar beperkt interessant.

Binnenkort eens uitzoeken welke Hboot nu slim is om te nemen met het oog op de diverse ICS-roms die nu echt wat beginnen te worden.
Is dat met beide roms met de Dalvik cache op het interne geheugen? Want ik las dat bij Mildwild 3.5 CM dalvik cache automatisch op de sd kaart komt 8)7

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Xiled schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Is dat met beide roms met de Dalvik cache op het interne geheugen? Want ik las dat bij Mildwild 3.5 CM dalvik cache automatisch op de sd kaart komt 8)7
Daar is een simpele oplossing voor...zie mijn post van gisteravond in het xda draadje mbt cm3.5. Ik heb zelf dalvik naar internal verplaatst in de cm3.5 rom.

http://forum.xda-develope...p?p=23187984#post23187984

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 03-03-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Mildwild 2.0 heeft Dalvik-cache idd intern staan en Mildwild 3.5 CM standaard op de SD.

Wat ik niet snap is waarom mijn telefoon nu weer roept dat opslag ruimte raakt (Dalvik staat nu immers op SD). EXT4 partitie is nu voor 400 MB benut, dus A2SD+ lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Ik vind het zelf veel prettiger om amarullz ad2sdx te gebruiken. Werkt prima met beide varianten van de mildwild rom.

Daarmee wordt /data op de sd kaart gezet en wordt het interne geheugen alleen gebruikt voor dalvik cache. Icm met cm7r2 hboot heb je zo ruimte zat voor apps (stuk meer dan met a2sd varianten) en blijft alles toch snel werken door de dalvik cache intern te houden.

Een makkelijke methode om dit zelf aan je rom toe te voegen is dit scriptje downloaden, dan de zip van de rom die je wilt flashen even openen op de pc. In de map /system/etc/init.d het bestaande apps2sd scriptje wissen ( en evt dalvik2sd als dat in je rom zit). Vervolgens amarullz z'n scriptje in de map plaatsen.

De aangepaste zip flashen en het is voor elkaar.

Om een voorbeeldje te geven. Ik heb nu momenteel 104 apps zelf geinstalleerd. Nog 499mb vrij voor apps.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2med920.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door riotrick op 04-03-2012 21:43 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
riotrick schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:58:
Om een voorbeeldje te geven. Ik heb nu momenteel 104 apps zelf geinstalleerd. Nog 499mb vrij voor apps.

[afbeelding]
Plaatje werkt niet, maar ik snap het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Terror schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:15:
[...]

Plaatje werkt niet, maar ik snap het idee.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2med920.jpg

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:15:

Wow mijn eerste poging tot ICS. Ziet er mooi uit. Ik krijg alleen gapps niet geinstalleerd. Ben ik nou gek? Flashen gaat goed, maar bij opstarten is m'n app browser als nog bijna leeg. (ook geen market)

Edit: Installatie van je link gaat niet goed: Missing file: system/app/GoogleTTS.apk
Toen die van de wiki geprobeerd (20120224-signed). Die zegt wel dat hij goed gaat, maar na het verifyen van update package springt hij in ongeveer een seconde van Installing naar complete. Dat lijkt me iets te snel.

Kan het er aan liggen dat ik geen ext partitie op mn sd heb? Ik kom van Oxygen r2 hboot dus ik deed het altijd gewoon met de 300mb die ik overhield.

Edit2: Als ik de market apk uit de zip haal en die met adb installeer komt het icoonetje wel in m'n menu, maar krijg ik een FC zodra ik deze probeer te starten :/

Edit3: Probleem verholpen met data++ hboot. CM7 is denk ik toch te klein dan.

[ Voor 22% gewijzigd door drvinnie op 04-03-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Avond,

Wie kan mij vertellen welk versie nummer die CM7r2 HBOOT heeft?

Ik heb vrijdag mijn Desire S-OFF gemaakt, maar sindsdien staat er een ander HBOOT versienummer, namelijk 6.93.1002.

Ik probeerde daarna de CM7r2 HBOOT te installeren van Alpharev. Ik heb dat gedaan volgens de instructies, maar of het werkt niet, of je ziet er zo weinig van dat het snel klaar is.

Vandaar de vraag welk versienummer heeft de CM7r2 HBOOT?
Kun je daarnaast ook nog ergens controleren of de partitietabel gewijzigd is?

Ergens heb ik wel het idee dat goed is gegaan, want ik moest de ROM iedere keer opnieuw installeren, logisch natuurlijk als de SD kaart opnieuw is ingedeeld.

Verder lukt het sinds het updaten van de HBOOT niet meer om het Gapps pakketje te flashen na het installeren van de ROM (CM7). Zou eea met elkaar te maken kunnen hebben?
Ik heb nu dus ook geen market, en dat is best k*t :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Je zou met Titanium Backup eens kunnen kijken hoe groot je System en Interne partitie is. Dan zie je gauw genoeg hoe je geheugen is ingedeeld.

Wat betreft Gapps. Wat versta je onder "niet lukken"? Wat gebeurt er exact?

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 04-03-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Terror schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:32:
Je zou met Titanium Backup eens kunnen kijken hoe groot je System en Interne partitie is. Dan zie je gauw genoeg hoe je geheugen is ingedeeld.
Ja begrijp ik, maar ik heb natuurlijk geen market nu. Of is er een losse apk beschikbaar van Titanium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Misschien onderstaande van toepassing?

http://forum.xda-develope.../index.php/t-1034838.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Buffalo schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:26:
Avond,

Wie kan mij vertellen welk versie nummer die CM7r2 HBOOT heeft?

Ik heb vrijdag mijn Desire S-OFF gemaakt, maar sindsdien staat er een ander HBOOT versienummer, namelijk 6.93.1002.

Ik probeerde daarna de CM7r2 HBOOT te installeren van Alpharev. Ik heb dat gedaan volgens de instructies, maar of het werkt niet, of je ziet er zo weinig van dat het snel klaar is.

Vandaar de vraag welk versienummer heeft de CM7r2 HBOOT?
Kun je daarnaast ook nog ergens controleren of de partitietabel gewijzigd is?

Ergens heb ik wel het idee dat goed is gegaan, want ik moest de ROM iedere keer opnieuw installeren, logisch natuurlijk als de SD kaart opnieuw is ingedeeld.

Verder lukt het sinds het updaten van de HBOOT niet meer om het Gapps pakketje te flashen na het installeren van de ROM (CM7). Zou eea met elkaar te maken kunnen hebben?
Ik heb nu dus ook geen market, en dat is best k*t :P
Je kan het zien in app beheer van android. Dan moet je meer dan 147 mb (is stock Hboot) geheugen hebben als interne opslag. Ik heb met Data++ 250 mb. Of je kan in recovery booten door volume knop down en aanknop tegelijk ingedrukt te houden wanneer je toestel uit staat. In recovery zie je de Hboot versie. Bij mij staat er data++.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik gebruik nu Oxygen v.2.3.1 met Oxygen r2 HBOOT. Nu was ik aan het overwegen om over te stappen op versie 2.3.2 van Oxygen. Echter kom ik in deze thread veel tweakers tegen die spreken over MildWild ROMs (CM en Oxygen versie). In de threads op XDA zie ik dat er speed en battery tweaks zijn toegevoegd. Welke van deze drie ROMs zouden jullie mij adviseren als ik op zoek ben naar een clean, fast, stable, battery sweet ROM en waarom? De Oxygen ROMs scoorden op deze punten altijd heel hoog, maar wellicht heeft MildWild toch nog wat verbeteringen toegevoegd. Ik sta open voor suggesties.

[ Voor 16% gewijzigd door mmedia op 04-03-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Mildwild heeft vooral heel veel aandacht aan het ICS theme besteed ;)

Mildwild CM is gebaseerd op Cynagogen mod. Deze draai ik nu. Draait prima, maar de Oxygen variant scoort op speed toch net iets beter voor mijn gevoel. Verder zitten er veel settings in die ik niet gebruikt.

Mildwild gebaseerd op Oxygen vond ik echt rete-snel, dus die kan ik je wel aanbevelen. Moet je wel genoegen nemen met een gebrek aan FM-radio.

Oxygen kaal heb ik geen ervaring mee, maar kan me niet voorstellen dat dat (merkbaar) sneller gaat zijn dan de Mildwild variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Terror schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:18:
Mildwild heeft vooral heel veel aandacht aan het ICS theme besteed ;)

Mildwild CM is gebaseerd op Cynagogen mod. Deze draai ik nu. Draait prima, maar de Oxygen variant scoort op speed toch net iets beter voor mijn gevoel. Verder zitten er veel settings in die ik niet gebruikt.

Mildwild gebaseerd op Oxygen vond ik echt rete-snel, dus die kan ik je wel aanbevelen. Moet je wel genoegen nemen met een gebrek aan FM-radio.

Oxygen kaal heb ik geen ervaring mee, maar kan me niet voorstellen dat dat (merkbaar) sneller gaat zijn dan de Mildwild variant.
Ok bedankt. Blijft alleen nog de stabiliteit/volwassenheid van de ROM. Ik zie dat MildWild vrij vaak geupdate wordt. Is de huidige versie van MildWild Oxygen wel volwassen genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Zonder meer volwassen genoeg en erg stabiel is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Draai al een paar weken mildwild oxygen. Echt de snelste rom die ik gebruikt heb. Ook zeer stabiel.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Iemand ervaring met het bijwerken van het radio-gedeelte? Ik draai nu 5.11.05.27. Ik vroeg me af of het de moeite waard is om over te stappen naar een recentere zoals;
  • 5.17.05.23
  • 5.17.05.08
  • 5.14.05.17
Welke voordelen / nadelen kan ik verwachten? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten of het wel of geen effect hebben op batterij en signaal kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Terror op 05-03-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Xiled schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:52:
[...]

Je kan het zien in app beheer van android. Dan moet je meer dan 147 mb (is stock Hboot) geheugen hebben als interne opslag. Ik heb met Data++ 250 mb. Of je kan in recovery booten door volume knop down en aanknop tegelijk ingedrukt te houden wanneer je toestel uit staat. In recovery zie je de Hboot versie. Bij mij staat er data++.
In app beheer zie ik staan: 375MB voor RAM en 147MB voor Interne opslag. Hieruit kan ik dan concluderen dat ik geen CM7r2 HBOOT heb.
In de recovery mode staat er bij mij ook geen data++ voor de HBOOT. Ik vraag me dan toch af waarom het steeds fout gaat.
Ik las ergens dat je die CM7r2 HBOOT alleen erop kan zetten met een originele rom? Klopt dit?
Mischien komt het hierdoor? Ik heb nu al CM7 erop staan, en probeer dan die HBOOT erop te krijgen.

Wat zou dan het juiste stappenplan zijn? Zonder ROM de HBOOT erop zetten?

EDIT:
In de recovery kan ik mijn SD kaart ook partitioneren. En kiezen voor Ext2, 3 of 4. Is dit dan bovenop die Custom HBOOT? Of moet je 1 van de 2 methodes kiezen? Ik kan bijvoorbeeld ook nergens zien hoe mijn SD kaart nu ingedeeld is.
Ik heb de Amon-Ra recovery. Daar kun je kiezen voor partitioneren en je kan kiezen van Ext2 naar Ext3 en van Ext3 naar Ext 4 Maar ik vind het een beetje onduidelijk wat je nou eerst moet doen, of dat ik er helemaal niks aan moet doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Buffalo op 05-03-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Buffalo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:24:
[...]

In app beheer zie ik staan: 375MB voor RAM en 147MB voor Interne opslag. Hieruit kan ik dan concluderen dat ik geen CM7r2 HBOOT heb.
In de recovery mode staat er bij mij ook geen data++ voor de HBOOT. Ik vraag me dan toch af waarom het steeds fout gaat.
Ik las ergens dat je die CM7r2 HBOOT alleen erop kan zetten met een originele rom? Klopt dit?
Mischien komt het hierdoor? Ik heb nu al CM7 erop staan, en probeer dan die HBOOT erop te krijgen.

Wat zou dan het juiste stappenplan zijn? Zonder ROM de HBOOT erop zetten?
Welke ROM probeer je er op te zetten dan? Dat is nu niet duidelijk. Het klinkt alsof je hetzelfde probleem hebt als ik een paar posts boven jou. Als je de ICS beta probeert te installeren dan is de CM7 hboot waarschijnlijk niet goed. Ik kon toen ook de Gapps niet installeren.

Je kunt de data++ hboot proberen. Het is inderdaad een snel proces, zo gepiept. Als je in recovery reboot kun je in het eerste scherm zien welke hboot je op dat moment hebt om te controleren. Staat gewoon bovenaan in beeld.

Het maakt niet uit welke ROM je hebt als je een HBOOT wilt installeren. Het maakt wel uit welke HBOOT je hebt als je een ROM wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Om je Hboot te flashen heb je alleen telefoon nodig die S-off is en eventueel een SD-kaart die je kan benaderen.

EXT partities, rom zijn helemaal niet relevant in dit stadium.

Je geeft aan dat je het doet zoals de site aangeeft. Welke van de 2 methodes pas je toe en wat krijg je te zien? Hoe ziet je Hboot scherm er op dit moment uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Iemand hier die MildWild 3.5 gebruikt met een data2sd?

Ik had een data2sd script maar die werkt niet op MildWild. Ben toen gaan zoeken en kom 2 scripts tegen, de 1 is van Amarullz die dalvik-cache weer op interne geheugen laat staan samen met de system app data en verderop kom ik weer een dalvik-cache 2 sd script tegen. 2 verschillende scripts maar zou graag beide functionaliteiten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Vandaag accu leeg gegaan van telefoon, telefoon aan de lader gehangen, nu wil hij niet meer booten naar android (Mildwild CM 3.6). Blijft hangen in witte HTC scherm. Kan recovery en Hboot nog wel benaderen. Herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Terror schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:35:
Vandaag accu leeg gegaan van telefoon, telefoon aan de lader gehangen, nu wil hij niet meer booten naar android (Mildwild CM 3.6). Blijft hangen in witte HTC scherm. Kan recovery en Hboot nog wel benaderen. Herkenbaar voor iemand?
Deze niet specifiek bij mij. Maar in z'n algemeenheid heb ik de afgelopen tijd wel gemerkt met de CM versies (3.4 en 3.5) van Mildwild dat er zo af en toe een spontane reboot optreedt...en laatst tijdens navigeren (zowel sygic als navigon) bleef alles hangen...kon alleen nog maar batterij eruit en herstarten. Met de Oxygen-based versie van Mildwild heb ik helemaal geen issues, gebruik nu v3.5.5. Althans...dat is, tot vanavond. Ik heb nu op aanraden in dit draadje eens Nick's rom geflashed...en ik moet zeggen, qua looks bevalt ie nog beter dan Mildwild! Ik ben erg verbaasd, dacht niet dat het zou kunnen...anders dan een ICS rom te flashen (maar dat loopt allemaal nog niet lekker op de desire). Nu deze maar eens aan de tand voelen...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
drvinnie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:00:
[...]

Welke ROM probeer je er op te zetten dan? Dat is nu niet duidelijk. Het klinkt alsof je hetzelfde probleem hebt als ik een paar posts boven jou. Als je de ICS beta probeert te installeren dan is de CM7 hboot waarschijnlijk niet goed. Ik kon toen ook de Gapps niet installeren.

Je kunt de data++ hboot proberen. Het is inderdaad een snel proces, zo gepiept. Als je in recovery reboot kun je in het eerste scherm zien welke hboot je op dat moment hebt om te controleren. Staat gewoon bovenaan in beeld.

Het maakt niet uit welke ROM je hebt als je een HBOOT wilt installeren. Het maakt wel uit welke HBOOT je hebt als je een ROM wilt installeren.
Ik draai nu CM7. Maar ik had eerder met de originele HTC rom (nog android 2.2) mijn telefoon S-Off gemaakt. Vanaf dat moment, nu ook nog, heb ik HBOOT v6.93.1002.
Toen dus CM7 erop gezet, en wat zitten kloten met partitionering in de recovery (Amon-Ra). Toen geprobeerd om de CM7r2 HBOOT erop te zetten. Waarbij nu de vraag is welk versienummer daarbij hoort, of wat voor tekst je dan zou moeten zien staan? Bovenaan waar 'BRAVO PVT1 SHIP S-OFF' staat staat in het paars 'Revolutionary'.
Gezien de grootte van het RAM en interne geheugen is de HBOOT nog niet vernieuwd, als ik Xiled mag geloven.
Terror schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:03:
Om je Hboot te flashen heb je alleen telefoon nodig die S-off is en eventueel een SD-kaart die je kan benaderen.

EXT partities, rom zijn helemaal niet relevant in dit stadium.

Je geeft aan dat je het doet zoals de site aangeeft. Welke van de 2 methodes pas je toe en wat krijg je te zien? Hoe ziet je Hboot scherm er op dit moment uit?
Ik heb eerst bravo_alphaspl-cm7r2.img geprobeerd. Via de stappen onder die tabel. Maar hier vraag ik me dan al af of dat goed gegaan is.
Daarna PB99IMG_cm7r2 geflashd. Maar volgens mij werkte dit helemaal niet.

Indeling nu:

-Revolutionary-
Bravo PVT1 Ship S-Off
HBOOT-6.93.1002
Microp-031d
Touch panel-Synt0101
Radio-5.17.05.23
Aug 10 2010, 17:52:18

HBOOT

<Vol Up> to privious item.... enz.

Fastboot
Recovery
Clear Storage
Simlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Zo heb mildwild nu naar mijn zin draaien maar moet zeggen dat deze wel tering snel is zeg. Benieuwd hoe hij zich op langere termijn gaat gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Buffalo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:14:
[...]

Indeling nu:

-Revolutionary-
Bravo PVT1 Ship S-Off
HBOOT-6.93.1002
Microp-031d
Touch panel-Synt0101
Radio-5.17.05.23
Aug 10 2010, 17:52:18
Het lijkt er op dat je de Revolutionary HBOOT hebt. (die ken ik niet, weet ook niet hoe groot je partitie dan is) Bij mij staat op de bovenste regel: AlphaRev Data++. De HBOOT is voor zover ik weet in zijn eentje verantwoordelijk voor de interne partionering. Wat jij hebt geprobeerd is voor de partitionering van de SDcard. Kijk anders bij www.alpharev.nl Daar staat ook aangegeven hoeveel ruimte de verschillende HBOOTs innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Als ik op http://alpharev.nl kijk dan zie ik alleen MD5 sums voor de .img bestanden. Heeft iemand ook een link waar de MD5's staan voor de .zips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Terror schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:41:
Als ik op http://alpharev.nl kijk dan zie ik alleen MD5 sums voor de .img bestanden. Heeft iemand ook een link waar de MD5's staan voor de .zips?
Die staan daar naast, onder het kopje PB99IMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
@ Buffalo, ik ben nog steeds benieuwd hoe jij die Hboots zogenaamd erop zet.

Aan de naam van je Hboot te zien (revolutionary) heb je nog gewoon de stock sizes.

Je hebt 3 methoden om andere te flashen

1) via de SDkaart. Via alpharev.nl zip bestand downloaden met gewenste Hboot. Op je je SD kaart plaatsen en hernoemen naar P99IMG.zip. Telefoon uit zetten. Booten met Volume Down + Power. Nieuwe Hboot zal geflashed worden

2) Via ADB. Hiervoor zal je de command line moeten gebruiken en heb je de .img bestanden nodig

3) Via een programma als android flasher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
RoD schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:42:
[...]

Die staan daar naast, onder het kopje PB99IMG.
? Downloadlink wel, Bijbehorende MD5 is nergens te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@Buffalo, waarom gebruik je niet de methode uit de topicstart? Onder het kopje s-off staat precies hoe je een Hboot flashed en hoe je het kunt zien dat het is gelukt (foto van mijn Desire). Gebruik het programma Fastboot Commander (link in de TS), dan kan het niet misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
drvinnie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:43:
[...]

Het lijkt er op dat je de Revolutionary HBOOT hebt. (die ken ik niet, weet ook niet hoe groot je partitie dan is) Bij mij staat op de bovenste regel: AlphaRev Data++. De HBOOT is voor zover ik weet in zijn eentje verantwoordelijk voor de interne partionering. Wat jij hebt geprobeerd is voor de partitionering van de SDcard. Kijk anders bij www.alpharev.nl Daar staat ook aangegeven hoeveel ruimte de verschillende HBOOTs innemen.
Nadat ik mijn telefoon S-Off heb gemaakt via AlpaRev, heb ik de genoemde HBOOT versie.
Ik denk dat ik mijn SD kaart even helemal moet formatteren, telefoon wipen, nieuwe HBOOT proberen te flashen, SD kaart erin met gewenste ROM en die flashen, en daarna pas verder gaan met de SD partitionering.
Terror schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:51:
@ Buffalo, ik ben nog steeds benieuwd hoe jij die Hboots zogenaamd erop zet.

Aan de naam van je Hboot te zien (revolutionary) heb je nog gewoon de stock sizes.

Je hebt 3 methoden om andere te flashen

1) via de SDkaart. Via alpharev.nl zip bestand downloaden met gewenste Hboot. Op je je SD kaart plaatsen en hernoemen naar P99IMG.zip. Telefoon uit zetten. Booten met Volume Down + Power. Nieuwe Hboot zal geflashed worden

2) Via ADB. Hiervoor zal je de command line moeten gebruiken en heb je de .img bestanden nodig

3) Via een programma als android flasher.
Methode 1 geprobeerd. Gaat dat flashen automatisch, nadat ik opgestart heb met volume down + power? Ik zag gisteren trouwens tijden opstarten in recovery wel iets met P99IMG voorbij flitsen, dat stond onder HBOOT. Maar zal wel niet gwerkt hebben, omdat er bovenaan geen CM7r2 oid staat.

Methode 2 ook gebruikt. Althans, het .img bestand in de root van de SD kaart gezet. Dit staat ook op de website van AlphaRev in dat stappenplan.
janvanduschoten schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:36:
@Buffalo, waarom gebruik je niet de methode uit de topicstart? Onder het kopje s-off staat precies hoe je een Hboot flashed en hoe je het kunt zien dat het is gelukt (foto van mijn Desire). Gebruik het programma Fastboot Commander (link in de TS), dan kan het niet misgaan.
Dit ga ik denk ik maar eens proberen vanavond.

Wat is nu het beste. SD kaart helemaal formatteren in FAT32, Rom eraf, alles wipen? Dan nieuwe HBOOT erop, en daarna SD kaart erin met gewenste ROM?

Is het nou ook mogelijk om het geheugen gedeelte op de telefoon leeg te maken en met niks te beginnen zeg maar? Of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Misschien nog wel leuk voor mensen die een 'stabiele' ROM zoeken voor hun HTC Desire. Ik gebruik nu al geruime tijd Oxygen 2.3.2. Ik vermaak me nog steeds prima, en de snelheid van deze ROM is naar mijn mening ook prima.

Het is relatief gezien wel een kale ROM, maar als je niet veel nodig hebt, dan is het zeker een aanrader. De bedrijfstijd is momenteel 450:30:22, dus veel spontane reboots heb ik eigenlijk niet. Een enkele keer toen ik buiten was, maar toen vroor het, ik denk dat dat de oorzaak hiervan is geweest.

Wat betreft de batterijduur heb ik ook geen klagen, ik stop hem wel elke avond in de lader, maar aan het eind van een werkdag heb ik nog ruim 40% batterij over. Ik bel niet echt vaak telefoon, maar ik WhatsApp voornamelijk. Op het moment dat ik IMO (instant messaging) heb aanstaan gaat de batterij wel wat harder, maar ik kan nog wel het einde van de dag hiermee halen.

Ik heb voor de rest geen tweaks geïnstalleerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Rednas_N op 06-03-2012 19:36 . Reden: Extra informatie ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rednas_N schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:34:
Misschien nog wel leuk voor mensen die een 'stabiele' ROM zoeken voor hun HTC Desire. Ik gebruik nu al geruime tijd Oxygen 2.3.2. Ik vermaak me nog steeds prima, en de snelheid van deze ROM is naar mijn mening ook prima.

Het is relatief gezien wel een kale ROM, maar als je niet veel nodig hebt, dan is het zeker een aanrader. De bedrijfstijd is momenteel 450:30:22, dus veel spontane reboots heb ik eigenlijk niet. Een enkele keer toen ik buiten was, maar toen vroor het, ik denk dat dat de oorzaak hiervan is geweest.

Wat betreft de batterijduur heb ik ook geen klagen, ik stop hem wel elke avond in de lader, maar aan het eind van een werkdag heb ik nog ruim 40% batterij over. Ik bel niet echt vaak telefoon, maar ik WhatsApp voornamelijk. Op het moment dat ik IMO (instant messaging) heb aanstaan gaat de batterij wel wat harder, maar ik kan nog wel het einde van de dag hiermee halen.

Ik heb voor de rest geen tweaks geïnstalleerd.
Hier ook heel lang oxygen gedraait. Oxygen en CM zijn toch wel de meest stabiele roms die je kan krijgen op je desire naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
iChaos schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:05:
Je komt dus nog wel in HBOOT en ziet daar nog staan dat je S-OFF bent?

Download een IMG van een HBOOT van Alpharev, voor het gemak doen we Bravo Stock.

fastboot flash hboot naamvandehboot.img
fasboot reboot-bootloader
fastboot erase cache

Hierna zitten we dus weer in de HBOOT met een partitietabel die gelijk is aan de normale versie. Nu gaan we de Downgrader installeren die de HBOOT versienummering zodanig teruggooit dat de RUU hem als een oudere versie ziet en dus overschrijft (dat is dus de Downgrader: die past de nummering aan zodat de RUU denkt: mijn eigen HBOOT is nieuwer, dus die installeer ik). Dus doe je de commando's hierboven weer, maar deze keer met de Downgrader. Daarna Google je even hoe je een recovery installeert, vziw met

fastboot flash recovery naamrecovery.img
fastboot reboot-bootloader

En daarna kies je recovery in fastboot, en je komt terecht in je recovery naar keuze. Download nu een Sense ROM (als het kan zonder fratsen als D2Ext enz, dus ik zou die Stock Gingerbread Rooted ROM with Mods van Teppic pakken), en Wipe Data/Factory Reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik Cache, en flash die ROM (het moet dus echt een Sense ROM zijn!).

Boot in de ROM, start je RUU, zorg dat HTC Sync geinstalleerd is, en hij vind je toestel, laat hem zijn werk doen, en je gaat helemaal terug naar een staat van Froyo met S-ON, unrooted :)

De reden dat die Sense ROM zo belangrijk is, is dat de RUU zijn werk doet door te communiceren met de Dialer van een Sense ROM. Daarom werkt een RUU ook niet op een AOSP ROM, want hij voert als test een speciale dialer code uit, maar alleen Sense Dialers kunnen dat opvangen.
Hoe doe je dit dan? Via ADB? Maar hoe kom je daar,als je telefoon niet verder dan HBOOT komt?
Ik heb namelijk, erg slim, eerst de CM7r2 HBOOT geflashed voordat ik een Rom heb geflashed die daar op past. Nu zit ik dus in een boot-loop. En aangezien mijn power knop nog steeds stuk is, kan ik vanuit de HBOOT ook niet even een stapje naar beneden om de RECOVERY te selecteren :+

[edit]

Oooh wacht, ik kom nu al wel wat verder. In de fastboot commander kan ik nu wel een fastboot devices e.d doen, dus op die manier kan ik wel connecten met de telefoon. Alleen, hoe nu verder :P

[ Voor 11% gewijzigd door Eddos op 06-03-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Het is nu gelukt om de CM7r2 HBOOT te flashen. Janvanduschoten, via jou methode op pagina 1 werkte het inderdaad nu. Vreemd eerst werkte het niet. Misschien dat ik een verkeerde naam had gegeven ofzo.

Alleen wat wel vreemd is, ik heb precies hetzelfde scherm als op jou foto, maar mijn HBOOT versie is nu 6.93.1002. Klopt dit wel? Bij jou begint het met 0.

Wat ook vreemd is, mijn telefoon start gewoon op, terwijl de ROM toch volledig eraf zou moeten zijn, omdat het geheugen opnieuw is ingedeeld?

Ik begrijp het even niet meer. Het zal allemaal wel kloppen, maar ik heb zelf het idee dat er iets niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:43
Terror schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:01:
Iemand ervaring met het bijwerken van het radio-gedeelte? Ik draai nu 5.11.05.27. Ik vroeg me af of het de moeite waard is om over te stappen naar een recentere

<knip>

Welke voordelen / nadelen kan ik verwachten? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten of het wel of geen effect hebben op batterij en signaal kwaliteit.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, iemand? Ik heb de standaard radio die met CM7 meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@Buffalo, de foto heb ik al een tijd terug genomen met de oude CM7 Hboot. Inmiddels is deze vervangen door de CM7 r2 Hboot, deze heeft idd een ander nummer. Het belangrijkste is dat er helemaal bovenin je scherm staat welke Hboot versie je hebt, bij jou als het goed is "CM7 r2".

@ musicfreak, de radio waar we het over hebben is een stukje software die zorgt voor de aansturing van bijvoorbeeld je Wifi, telefoon ontvangst en GPS. Het kan dus zijn dat je bij een andere radio versie beter of slechter bereik hebt met wifi, telefoonsignaal, etc. Het kan natuurlijk ook ook zijn dat je WiFi ontvangst beter is maar je 3G signaal slechter. Je zult het zelf even moeten proberen. Meer info over radio e.d. kun je vinden in de TS, een linkje naar het .pdf bestand is http://dl.dropbox.com/u/6...0HTC%20Hacking%20v0.5.pdf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb een paar keer van radio gewisseld, maar in de praktijk nooit verschil gemerkt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
janvanduschoten schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:58:
Meer info over radio e.d. kun je vinden in de TS, een linkje naar het .pdf bestand is http://dl.dropbox.com/u/6...0HTC%20Hacking%20v0.5.pdf .
Kan je aangeven waar dat in het bestand staat, ik lees er denk ik overheen. Inhoudelijk wordt er niet ingegaan op wat de radio doet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
janvanduschoten schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:58:
@Buffalo, de foto heb ik al een tijd terug genomen met de oude CM7 Hboot. Inmiddels is deze vervangen door de CM7 r2 Hboot, deze heeft idd een ander nummer. Het belangrijkste is dat er helemaal bovenin je scherm staat welke Hboot versie je hebt, bij jou als het goed is "CM7 r2".

@ musicfreak, de radio waar we het over hebben is een stukje software die zorgt voor de aansturing van bijvoorbeeld je Wifi, telefoon ontvangst en GPS. Het kan dus zijn dat je bij een andere radio versie beter of slechter bereik hebt met wifi, telefoonsignaal, etc. Het kan natuurlijk ook ook zijn dat je WiFi ontvangst beter is maar je 3G signaal slechter. Je zult het zelf even moeten proberen. Meer info over radio e.d. kun je vinden in de TS, een linkje naar het .pdf bestand is http://dl.dropbox.com/u/6...0HTC%20Hacking%20v0.5.pdf .
Jan, in de bootmode staat er nu bovenaan AlphaRev CM7r2. Het lijkt me allemaal in orde denk ik. Ik heb nu aan interne opslag 288MB vrij. Dit is de /data partitie toch?
Als ik kijk onder Applicaties > Opslag gebruik > laatste tab (RAM) staat hier dat daar 380MB vrij is. Het tweede tabje is Interne Opslag en hier staat 288MB.
Aan de RAM veranderd natuurlijk niks, omdat dit werkgeheugen is toch? De system en cache partitie kun je nergens controleren zeker?

Ik heb trouwens gisteren ook de 4Ext Touch recovery erop gezet. Dat is wel gaaf zeg. Dat werkt gewoon met het touchscreen. Werkt heel vloeiend ook. Veel mogelijkheden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Oke mensen, ik ben ook de bezitter van een HTC Desire :9 . Mijn Android 2.3.3 met HTC Sense neemt mijns inziens te veel ruimte in. Hierdoor kan ik maar enkele apps downloaden en daarna begint mijn phone al te piepen dat hij te weinig geheugen heeft. Heel jammer allemaal -O- .

Ik heb nu een hoop gelezen over hoe ik de telefoon moet rooten en over S-off etc. Mijn vraag is echter nu, moet ik eerst rooten, of moet ik eerst S-off voor elkaar krijgen? Mijn HTC geeft aan dat ie S-on is.

Ik hoor het graag :Y .

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Terror schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:43:
[...]

Kan je aangeven waar dat in het bestand staat, ik lees er denk ik overheen. Inhoudelijk wordt er niet ingegaan op wat de radio doet volgens mij.
Het bestandje staat helemaal bovenin de TS, bij Introductie.
Ricochet schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:08:
*knip*
Ik heb nu een hoop gelezen over hoe ik de telefoon moet rooten en over S-off etc. Mijn vraag is echter nu, moet ik eerst rooten, of moet ik eerst S-off voor elkaar krijgen? Mijn HTC geeft aan dat ie S-on is.

Ik hoor het graag :Y .
Als je de topicstart eens leest vanaf Hoe krijg ik root? dan moet het goed komen :) Eerst goed lezen, dan pas gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eddos schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Hoe doe je dit dan? Via ADB? Maar hoe kom je daar,als je telefoon niet verder dan HBOOT komt?
Ik heb namelijk, erg slim, eerst de CM7r2 HBOOT geflashed voordat ik een Rom heb geflashed die daar op past. Nu zit ik dus in een boot-loop. En aangezien mijn power knop nog steeds stuk is, kan ik vanuit de HBOOT ook niet even een stapje naar beneden om de RECOVERY te selecteren :+

[edit]

Oooh wacht, ik kom nu al wel wat verder. In de fastboot commander kan ik nu wel een fastboot devices e.d doen, dus op die manier kan ik wel connecten met de telefoon. Alleen, hoe nu verder :P
Heb gisteren nog geprobeerd om een RUU terug te zetten. Eerst kreeg ik geen connectie met de telefoon, maar na het installeren van andere drivers ziet hij de telefoon wel. Alleen, nu is mijn batterij onder de 30%, en wil hij de RUU niet flashen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:29:
[...]

Heb gisteren nog geprobeerd om een RUU terug te zetten. Eerst kreeg ik geen connectie met de telefoon, maar na het installeren van andere drivers ziet hij de telefoon wel. Alleen, nu is mijn batterij onder de 30%, en wil hij de RUU niet flashen :/
Ja dat is wel een zeer vervelend probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Als je de topicstart eens leest vanaf Hoe krijg ik root? dan moet het goed komen :) Eerst goed lezen, dan pas gaan doen.
Kijk, goed lezen lukt me nog wel en de volgende zin brengt daarom voor mij verwarring:
De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD scherm. Heb je de Android 2.3.3 versie, dan heb je Revolution nodig, kijk bij S-off.
Ik heb dus Android 2.3.3. Ik heb S-on (gechekt en dat weet ik zeker.) Dus nu is mijn vraag, om te rooten, moet ik dan eerst S-off zien te verkrijgen? Of moet ik eerst rooten om uberhaupt S-off te kunnen verkrijgen? Daar zit hem de crux. Dat wordt dus niet duidelijk uit dit verhaal.

added:

Overigens krijg ik het idee dat het tegenwoordig nodig is om een Mac danwel Windows PC te hebben? Of kan het ook nog steeds met Linux (gebruik namelijk Fedora 16)

[ Voor 10% gewijzigd door Ricochet op 07-03-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
dafmay schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:59:
[...]

Ja dat is wel een zeer vervelend probleem ;)
Dacht ik. Maaaaaaar; ik heb collega's met Desires, dus ik neem morgen even mijn accu mee, en ga eens kijken of het zo wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12:57

shinchan03

Niels

dafmay schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:11:
[...]

Deze niet specifiek bij mij. Maar in z'n algemeenheid heb ik de afgelopen tijd wel gemerkt met de CM versies (3.4 en 3.5) van Mildwild dat er zo af en toe een spontane reboot optreedt...en laatst tijdens navigeren (zowel sygic als navigon) bleef alles hangen...kon alleen nog maar batterij eruit en herstarten. Met de Oxygen-based versie van Mildwild heb ik helemaal geen issues, gebruik nu v3.5.5. Althans...dat is, tot vanavond. Ik heb nu op aanraden in dit draadje eens Nick's rom geflashed...en ik moet zeggen, qua looks bevalt ie nog beter dan Mildwild! Ik ben erg verbaasd, dacht niet dat het zou kunnen...anders dan een ICS rom te flashen (maar dat loopt allemaal nog niet lekker op de desire). Nu deze maar eens aan de tand voelen...

Ik heb nu ook Nick's rom draaiende, inderdaad een erg soepele en fijn rom.

Maar nu heb ik een probleem dat ik bij Millwild CM7 ook al had. Bij het ontvangen van whatsapp berichten trilt de telefoon niet, terwijl ik dit wel zo heb ingesteld. Ik heb alleen geen idee waar dat aan kan liggen, iemand suggesties in welke richting ik moet schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricochet schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:32:

Ik heb dus Android 2.3.3. Ik heb S-on (gechekt en dat weet ik zeker.) Dus nu is mijn vraag, om te rooten, moet ik dan eerst S-off zien te verkrijgen? Of moet ik eerst rooten om uberhaupt S-off te kunnen verkrijgen? Daar zit hem de crux. Dat wordt dus niet duidelijk uit dit verhaal.
Je moet eerst S-off verkrijgen. Vervolgens flash je de zipfile (superuser) om Root te verkrijgen. Kijk overigens even op de pagina van Revolutionary voor de meest actuele zip. Daar staat een nieuwe versie dan in de startpost.

Ik heb deze procedure gisteren via een windows PC doorlopen en geen enkel probleem mee gehad.

De volgorde is dus:
- Eerst S-off verkrijgen met de tool van Revolutionary
- Daarna de zip flashen om Root te verkrijgen

Nog een tip van mijn kant. Installeer daarna een Custom Rom en download via de Markert 4EXT Recovery. Via die app kun je ook een nieuwe Recovery flashen (met touch ondersteuning). Werkt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

@Hipocrates;

Dank je wel, dat is antwoord op mijn vraag. Eens kijken of het via de laptop van mijn prinses wel lukt, aangezien die Win Vista heeft.

Added:

AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHH :( :( , zo dichtbij en toch nog zo ver af. Eindelijk lukt het me om mijn Desire te laten herkennen door de computer, geef ik de beta key in, komt ie terug met invalid beta key. En ik heb het 3 keer achter elkaar geprobeert.

Iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen? Ik wacht keurig met de HTC aansluiten, totdat het progsel mededeelt dat het wacht for device. Daarna wordt keurig mijn Desire inclusief SN en HBOOT versie herkent. Toch komt ie terug met de opmerking dat ik de verkeerde beta key heb geinstalleerd. Niet leuk :N Maar we blijven proberen :Y :Y :Y

[ Voor 67% gewijzigd door Ricochet op 08-03-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12:57

shinchan03

Niels

shinchan03 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:58:
[...]

Ik heb nu ook Nick's rom draaiende, inderdaad een erg soepele en fijn rom.

Maar nu heb ik een probleem dat ik bij Millwild CM7 ook al had. Bij het ontvangen van whatsapp berichten trilt de telefoon niet, terwijl ik dit wel zo heb ingesteld. Ik heb alleen geen idee waar dat aan kan liggen, iemand suggesties in welke richting ik moet schieten?
En nou is het zonder reden ineens weer goed, nu trilt hij wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eddos schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:20:
[...]

Dacht ik. Maaaaaaar; ik heb collega's met Desires, dus ik neem morgen even mijn accu mee, en ga eens kijken of het zo wil :)
Nou, dat werkt dus ook niet.
Accu opgeladen in toestel van collega. Vanavond accu er weer in, opstarten met volume omlaag-knop ingedrukt. Hij wacht dus in fastboot, en zegt HBOOT USB PLUG. telefoon verschijnt ook als Android Device in Device Manager. De RUU kan ook connectie maken, alleen zegt hij dat de batterij onder de 30% is.
Komt waarschijnlijk omdat hij de battery stats niet uit kan lezen.

Iemand nog een idee? :'(

[edit]

Gelukt! Ik heb na een x aantal RUU's te proberen, eindelijk een PB99IMG gevonden (met een rom.zip) die ik kon flashen die werkte.
Toestel is nu wel weer S-ON enzo, maar dat is beter dan niets.
Nu weer rooten, want ik kan zo niet trackball waken, en dat moet wel zonder werkende power button.

[ Voor 18% gewijzigd door Eddos op 08-03-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Ik heb een vraagje over het alignen van een sd-card. Laatst heb ik mijn class 2 sd vervangen door een class 10.

Nu zag ik in 4EXT recovery dat de sd card niet aligned is. Daarnaast is de read/write speed ook veel te laag.
Na wat lezen lijkt het er op dat het alignen eigenlijk moet gebeuren voor het flashen van een ROM.
Wat is het beste? Alles wipen en dan de juiste volgorde aanhouden of kan ik ook een backup van mijn SD-card maken en vervolgens alignen in recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Ricochet schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:49:
@Hipocrates;

Dank je wel, dat is antwoord op mijn vraag. Eens kijken of het via de laptop van mijn prinses wel lukt, aangezien die Win Vista heeft.

Added:

AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHH :( :( , zo dichtbij en toch nog zo ver af. Eindelijk lukt het me om mijn Desire te laten herkennen door de computer, geef ik de beta key in, komt ie terug met invalid beta key. En ik heb het 3 keer achter elkaar geprobeert.

Iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen? Ik wacht keurig met de HTC aansluiten, totdat het progsel mededeelt dat het wacht for device. Daarna wordt keurig mijn Desire inclusief SN en HBOOT versie herkent. Toch komt ie terug met de opmerking dat ik de verkeerde beta key heb geinstalleerd. Niet leuk :N Maar we blijven proberen :Y :Y :Y
Check de beta key goed op een 0 (nul) of O.
Tevens controleren welke verienummer je HTC aangeeft, in het scherm waar je ook S-Off of S-on kunt zien en de juiste kiezen op de site. Dan moet het gewoon werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Richochet: Kopieer de beta key erin. Als ik het me goed herinner kan dat door op het icoontje linksboven te klikken. Ik had het zelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad goed kijken naar het cijfer nul of de letter O. Ik had daar ook problemen mee.

Je kunt eventueel ook via HTC de bootloader unlocken. Heb ik zelf niet geprobeerd, maar HTC ondersteunt het wel. Kijken op www.htcdev.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

AMD1800 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:40:
@Richochet: Kopieer de beta key erin. Als ik het me goed herinner kan dat door op het icoontje linksboven te klikken. Ik had het zelfde probleem...
Houston, we have S-off!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kijk, dat was de tip waar ik naar zocht. 0 en o weet ik vanuit mijn werk, dat dat heel belangrijk is (p/n en s/n in de vliegtuig industrie), dus daar was ik al scherp op. Maar dit deed het hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ricochet schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:17:
[...]

Houston, we have S-off!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dan nu de vraag welke rom ga je er op draaien :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pierre61 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:19:
[...]

:) Indeed. Goh als ik terugdenk aan wanneer ik mijn toestel voor het eerst heb voorzien van een custom rom...en nu zijn er zo enorm veel verschillende rom's te krijgen. Ik zou zeggen...have fun! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Pierre61 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Dat wil ik nu even op mijn dooie gemak gaan uitzoeken. Eigenlijk wil ik het interne geheugen gaan aanpakken. Ik heb nu met Android 2.3.3 en de huidige sense interface, teveel last van de melding dat het geheugen vol loopt. Iets dat mij mateloos ergert. Maar niet alleen mij, maar ook mijn vriendin (zij heeft ook een Desire). Dus ik gebruik de mijne nu als "testcase" en zal vervolgens haar proberen te overtuigen van alle pluspunten van het rooten.

Ik wil wel graag een rom met ICS als het kan. Nu we het er toch over hebben, is het ook mogelijk om de stock ICS te draaien op de Desire? En voordat er gesmeten wordt hiermee: Zie hier ik ben al zelf aan het zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja dan pak je gewoon de Sandvold-rom. Die is AOSP-ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RoD schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:53:
Ja dan pak je gewoon de Sandvold-rom. Die is AOSP-ICS.
Of, als je een rom wil die toch ff wat vlotter/soepeler loopt ipv de huidige ICS-varianten. Neem dan bijvoorbeeld Nick's rom. Die is een gebaseerd op Gingerbread 2.3.7, maar met ICS "looks".

Of anders eentje van Mildwild. De Oxygen-based versie :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

...of de CM-based versie :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287

Overigens kan ik je aanraden om de CM7r2 Hboot te flashen, nu je S-off bent. Dat geeft meteen veel extra ruimte op je phone voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
dafmay schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:13:
[...]

Of, als je een rom wil die toch ff wat vlotter/soepeler loopt ipv de huidige ICS-varianten. Neem dan bijvoorbeeld Nick's rom. Die is een gebaseerd op Gingerbread 2.3.7, maar met ICS "looks".

Of anders eentje van Mildwild. De Oxygen-based versie :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861

...of de CM-based versie :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287

Overigens kan ik je aanraden om de CM7r2 Hboot te flashen, nu je S-off bent. Dat geeft meteen veel extra ruimte op je phone voor apps.
Als ik hem was, zou ik eerst de stock hboot houden, dan kun je alle ROMS proberen.
Als je dan een geschikte hebt gevonden, kun je dan kijken of die compatible is met de cm7r2 hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aan de andere kant, als je eenmaal s-off bent is het flashen van een hboot de moeite ook niet, als je toch aan het prutsen bent met roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Eddos schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:08:
[...]

Als ik hem was, zou ik eerst de stock hboot houden, dan kun je alle ROMS proberen.
Als je dan een geschikte hebt gevonden, kun je dan kijken of die compatible is met de cm7r2 hboot.
Mee eens...maar zoals RoD ook al aangeeft, hboot switchen is zo'n kleine moeite :) En Ricochet had het over geheugenruimte tekort...vandaar ook CM7r2. In ieder geval kun je nu alle kanten op...

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 09-03-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Heren (en dames uiteraard).

Ik heb een HTC Desire. Na een paar weken had ik het "geheugen probleem". Toen A2SD geinstaleerd maar dit was uitstel van executie uiteraard. Heb toen een andere ROM geflashed (MIUI). Dit heeft een paar maanden perfect gedraaid totdat ik een update installeerde en plots erg veel problemen kreeg; random vast lopers, reboots, etc etc. Sindsdien heb ik het niet meer stabiel kunnen krijgen. Momenteel draai ik CM7, maar ook hier erg veel problemen. Er zijn goede dagen dat ik mijn telefoon 2 dagen kan gebruiken zonder problemen, maar meer slechte dagen waarin ik per dag mijn telefoon een keer of 5 moet rebooten (batterij eruit).

Ik heb verschillende manieren gedaan van flashen, roms, Hboots en weet ik het wat allemaal (ben hier een avond of 10 mee zoet geweest). Heb de guides hier in de TS geprobeerd en de "noob proof everything Desire" op XDA (letterlijk stap voor stap) maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Discussiëren doen we in het topic. Het is hier niet de bedoeling om mensen te werven.

Mijn dank is groot.

Gr. Nard

ps. ik weet niet of ik zoiets hier mag plaatsen of dat er andere plekken voor zijn? V/A?

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 11-03-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22
Probeer Nick's Phone V1.1 eens!

Die draai ik zelf nu inmiddels een paar dagen en ben er zeer tevreden over, zelfs meer tevreden over dan de MildWild ROM's welke ik weken lang heb gedraaid. Voorlopig blijf ik bij Nick's Phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde ff nog hier posten dat de AlexV hybrid 1.8 goed bevalt.

Net zo snel zoals AOSP is ie niet, maar de accu doet er wel 2 dagen mee. Het is tot nu toe 2 keren gebeurd dat ik hem vergat op te laden en normaal gesproken is de phone dan de volgende dag dat ik wakker wordt leeg of bijna leeg. Zelfs met een AOSP rom moest ik elke dag opnieuw laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Kan je wat vertellen over de stabiliteit van die ROM? Ik ben die AlexV 1.8 ROM aan het overwegen voor mijn vrouw. Haar huidige ROM is erg traag ivm data++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Mee eens...maar zoals RoD ook al aangeeft, hboot switchen is zo'n kleine moeite :) En Ricochet had het over geheugenruimte tekort...vandaar ook CM7r2. In ieder geval kun je nu alle kanten op...
Hboot aanpassen is zeker de moeite waard. Stock hboot is vrij crap ingedeeld.
Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]