Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
janvanduschoten schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:54:
Ik ben gisteren ook maar eens gaan kijken naar Nick's ROM, die loopt wel erg lekker vloeiend zeg! Ik kan nog niets zeggen over stabiliteit en verbruikt, maar tot nu toe bevalt hij uitstekend
Kan iemand voor mij de MD5 voor zijn werkende PB99IMG_cm7r2.zip hier posten? Kortom, de zip die op je eigen SD staat waarvan je weet dat die werkt.
Mogelijk ook een idee om dit in de startpost op te nemen?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Aangezien ik hier niet mag vragen of mensen mij willen helpen "in de echte wereld" dan maar in de "digitale wereld" (vreemde regel imo, maar okee).[b][message=37829066,noline]....
[mbr]Discussiëren doen we in het topic. Het is hier niet de bedoeling om mensen te werven.[/]
Setup
HTC Desire
1gb ext3 dmv GParted
ROMs geprobeerd: MIUI / CM7
S-off by: Alpharev & Revolutionairy
Recoveries: Amon-Ra & CM
Heb verschillende combinaties van bovenstaande setups geprobeerd via verschillende wegen, zowel volgens de TS als de [Video Tutorial] Noob Proof Everything Desire Guide UPDATED [04/04/11][Video Tut]. Allemaal de keren gaat het exact zoals beschreven, geen fout meldingen of niets.
Probleem
Gebruik de telefoon al een maand of 5 a 6 met problemen. De telefoon valt vaak uit (batterij reset nodig). Soms enkele dagen niet en soms 3keer per uur (heeeeel erg frustrerend). Kan er geen pijl op trekken. De telefoon reageert dan nergens meer op (soms brand het notification lampje wel nog).
Het vreemde is dat de telefoon perfect werkt met de stock ROM...
Alle hulp is welkom, want soms wil ik dit ding recht door de muur heen gooien....
Ik ben bang dat ik het zo snel ook niet zou weten. Zou het een idee zijn om je geheugenkaartje opnieuw te laten partitioneren dmv AmonRa? Het zou namelijk best eens kunnen dat het probleem 'm daar zit. Al moet ik er bij zeggen dat Gparted normaliter geen issues zal geven...Card Nox schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:34:
[...]
Setup
HTC Desire
1gb ext3 dmv GParted
ROMs geprobeerd: MIUI / CM7
S-off by: Alpharev & Revolutionairy
Recoveries: Amon-Ra & CM
Edit : overbodige quote-tekst verwijderd.
[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 13-03-2012 15:41 ]
Ik doe zelf altijd het volgende :Card Nox schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:26:
dafmay, thanks voor je reply. Het is alweer een paar maanden geleden dat ik hier actief mee bezig ben geweest maar kan ik het herpartitioneren zonder te formatteren? Je zegt dus de huidige ext3 partitie opnieuw aanmaken maar dan met Amon_Ra? Volgens mij heb ik dit de aller eerste keer gedaan toen ik MIUI flashte.
- kopieer alles van de geheugenkaart (via kaartlezer oid) mbt de data partitie (opslag, apps, foto's, e.d.) naar je pc, zodat dit allemaal veilig staat
- dan geheugenkaart weer in de telefoon en via AmonRa de kaart laten partitioneren...alle partities en inderdaad incl ext3 of 4. Hierbij wordt alles gewist op de geheugenkaart!
- Daarna alles terug kopieren vanaf pc naar data partitie op de geheugenkaart
Ik hoop dat dit zo een beetje duidelijk is...anders kan iemand anders hier vast wel verder helpen. Ben zelf ook niet zo'n held hierin
Edit : je weet dat (afhankelijk van je gebruikte custom rom) wanneer de ext3/4 partitie wordt gewist, je huidige rom wellicht niet meer juist zal functioneren, afhankelijk van A2SD en dat soort zaken. Het is dus raadzaam om een nandroid te maken voordat je begint, waarbij de ext3/4 partitie ook wordt meegenomen...
[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 13-03-2012 16:48 ]
Vandaar ook mijn originele request of iemand me hiermee kon helpen aangezien ik het vrij druk heb en hier toch wel weer verschillende avonden in gaan zitten voor zo'n noob als mij (de waarheid) terwijl iemand met ervaring dit binnen 2 uurtjes heeft gepiept.
Alvast bedankt voor je hulp.
ps. zijn er andere (nieuwer dan de Desire) telefoons met een trackball? Vind dit zo'n goede optie, vind het dan ook vreemd dat dit niet op meer/alle telefoons zit.
EDIT: @ Jan, thanks voor je reactie. Zal eens kijke of ik andere kaartjes heb. Heb dit kaartje destijds wel gechecked met HD Tune en ATTO maar daar kwamen geen vreemde resultaten uit naar voren al is zoiets natuurlijk ook niet heilig.
[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 13-03-2012 16:55 ]
Ja ook een goede tip...meteen een nieuwe rom flashen lijkt mij een goede test. Bijvoorbeeld eentje gebaseerd op GB AOSP v2.3.7. Die lopen uit ervaring erg goed, en zonder "vreemde" issues.janvanduschoten schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:50:
Ik zou het probleem ook in je SD kaart gaan zoeken. Wat dafmay zegt, eerst een kopie maken van je sd kaart (voor je foto's, titanium back-up, etc.) en dan de kaart opnieuw formatteren en partitioneren. Je kaartje is dan weer helemaal leeg. Zet eventueel je back-up en foto's terug (meer zou ik eerst niet doen) en flash dan een nieuwe ROM. Je kunt dit uiteraard ook met een nieuw/ander kaartje doen, dan blijft de oude intact.
Bijvoorbeeld deze kan ik je aanraden, ook anderen hier hebben goede ervaringen met deze rom :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521514
Om eea zeker te kunnen zegen, zou ikzelf toch voor deze test een nieuwe rom installeren + daarbij geen backup terug te zetten (middels Titanium of BackupPro oid). Uit ervaring weet ik dat nu juist dit allerlei vreemde issues kan opleveren. Enfin...het flashen van een nieuwe rom is zo gebeurd. Het instellen van de rom + installatie apps + instellen...ja dat zal je wel tijd kosten. Maar wil je een goed resultaat, dan is dit m.i. de enige manier. Je kunt altijd eerst je meest-noodzakelijke apps installeren en rustig een weekje de telefoon testen op uitval en andere vervelende zaken die je voorheen had.Card Nox schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:52:
Haha, wat ik me dan altijd afvraag zijn de apps. Deze staan op de ex3/4 partitie (toch?), wanneer deze geformatteerd zou worden zou ik al mijn apps weer moeten installeren. Een deel kun je weer doen met Titanium back en met backup van Google maar het fijne weet ik hier ook niet van. Heb tot nu toe elke keer weer alle apps zelf geinstalleerd en de settings goed gesteld (rot klusje).
Vandaar ook mijn originele request of iemand me hiermee kon helpen aangezien ik het vrij druk heb en hier toch wel weer verschillende avonden in gaan zitten voor zo'n noob als mij (de waarheid) terwijl iemand met ervaring dit binnen 2 uurtjes heeft gepiept.
GB AOSP ... ? GingerBread Android Open Source Project (laatste deel via Wiki). Zal wanneer ik weer wat tijd heb me eens even in gaan lezen.
Ik zou wel aanraden om de CM7 r2 Hboot te flashen, dan heb je standaard al voldoende ruimte voor je apps en heb je (voorlopig) geen behoefte aan apps2sd. Hoe je eenvoudig (echt, het is erg eenvoudig) je Hboot veranderd staat in de TS, ergens onder S-off.
En maakt het nog uit of je een ext3 of ext4 partitie aanmaakt?
Ik had een ext4 en die geconverteerd naar ext3 en weg was mijn launcher en een aantal google apps (incl google play)
Vanavond ga ik de boel maar opnieuw flashen/installeren.
[ Voor 4% gewijzigd door jwakie op 13-03-2012 18:44 ]
Volgens mij wel, ik heb iig niets ingesteld, en bij mij is hij hem automatisch gaan gebruiken.jwakie schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:10:
Als je een ext partitie hebt, gebruikt MildWild CM-3.7 deze dan automatisch voor apps? Zo ja, hoe kan ik dat terug zien?
Ik had een ext4 en die geconverteerd naar ext3 en weg was mijn launcher en een aantal google apps (incl google play)
Met Titanium Backup kan je checken of je a2sd werkt.jwakie schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:10:
Als je een ext partitie hebt, gebruikt MildWild CM-3.7 deze dan automatisch voor apps? Zo ja, hoe kan ik dat terug zien?
Voor de verschillen tussen ext3 en ext4 kun je o.a. hier verder lezen.
Rail Away!
Als ik volume down + power knop gebruik zie ik:janvanduschoten schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:21:
Heb je nog de standaard Hboot of heb je een andere geflashed? Je zou het eens kunnen proberen met een ander sd kaartje en dan de ROM flashen die dafmay linkte(of MIUI, die past ook op de CM7r2 Hboot).
Revolutionairy
BRAVO PVT3 SHIP S-OFF
HBOOT-6.93.1002
Is dit de standaard Hboot? No idea.
Welke Hboot is de CM7r2? Ik neem aan de eerste, of is dat de "r1"?
Hboot veranderen ziet er relatief eenvoudig uit. Nu nog tijd zien te vinden. Dit posten op het werk is eigenlijk ook niet de bedoeling natuurlijkHboot flashen zonder PC
Controleer altijd de MD5, met bijvoorbeeld de app ManD5.
PB99IMG_bravo_cm7.zip
MD5: C627A419A7DE85DDB8DCE82B50BBAC96
PB99IMG_bravo_oxygen.zip
MD5: 4F19784AE373FBFD8C2E5DE6D32696A0
PB99IMG_bravo_stock.zip
MD5: EFB47EDA9D04A0B696114C1F91FA8B76
Ik wil graag upgraden naar CM7.1 kan ik zo de zip laden vanuit m'n recovery (4EXT) of moet ik eerst een wipe doen? Wil eigenlijk wel alles behouden qua apps en instellingen.
Ja kan gewoon, zie: http://forum.cyanogenmod....sire-gsm-v710-9-oct-2011/
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 14-03-2012 10:11 ]
Die CM7r2 Hboot staat niet in de topicstart, helaas. Je kan hem vinden op http://alpharev.nl. Jammer is alleen dat de MD5 van de .zip niet vermeld word.Card Nox schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:02:
Welke Hboot is de CM7r2? Ik neem aan de eerste, of is dat de "r1"?
Zie onder
[ Voor 4% gewijzigd door Terror op 14-03-2012 10:58 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
De CM7r2 Hboot .zip staat nu ook in de startpost met MD5 hash, de "oude" CM7 Hboot link is weg.Terror schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:19:
Verzoekje:
Kan iemand voor mij de MD5 voor zijn werkende PB99IMG_cm7r2.zip hier posten? Kortom, de zip die op je eigen SD staat waarvan je weet dat die werkt.
Mogelijk ook een idee om dit in de startpost op te nemen?
U vraagt, wij draaien
[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2012 10:39 ]
Ik draai al een week of zes de BCM-rom naar volle tevredenheid, alleen had ik ook black deaths en reboots bij de laatste versie - flashen van de kernel van MIUI heeft deze voor mij opgelost. Stabiliteit is daarom m.i. niet echt een issue meer bij de ICS-roms en het enige wat voor mij nog een probleem is, is het missen van een preview bij de camera (bijkomend geen barcodes kunnen scannen) en dat de calendar niet goed synct na een nandroid/TB restore (maar altijd opgelost door de fixes uit de BCM-thread te flashen). Voor de rest werkt ICS echt hartstikke lekker en smooth, dus ik kan het iedereen aanraden
Rail Away!
Ik heb een halve dag Sandvold's ICS rom (4.0.3) gedraaid. Het is mooi, maar nogal laggy. Traag.RoD schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:36:
Sandvold heeft gisteren een nieuwe versie van zijn ICS-rom uitgebracht. Belooft meer smoothness en een aantal fixes. Wellicht interessant voor de mensen die de boot vooralsnog af hebben gehouden vanwege de instabiliteit. Ik ben zelf nog in twijfel of ik nu ICS ga flashen.
En ik mis de camera preview nogal
Ik had de standaard A2SD en standaard kernel. Ik weet niet of dat (veel) uitmaakte.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Ik wacht nog even tot:Mad Marty schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:02:
Voor de rest werkt ICS echt hartstikke lekker en smooth, dus ik kan het iedereen aanraden
- camera preview werkt
- USB-thethering werkt
- er een youtube filmpje is waarin de interface smooth oogt
Als je de governer verandert naar lagfree draait hij heel wat beter.Sandrioni schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:40:
[...]
Ik heb een halve dag Sandvold's ICS rom (4.0.3) gedraaid. Het is mooi, maar nogal laggy. Traag.
En ik mis de camera preview nogal
Ik had de standaard A2SD en standaard kernel. Ik weet niet of dat (veel) uitmaakte.
Voor mij is het tijd om af te stappen van mijn Desire, ik krijg morgen mijn Xperia S binnen. Bedankt voor alle hulp hier en wie weet zie ik een paar van jullie wel terug (heb er al een aantal langs zien komen in ieder geval).
CM9 wordt niet ondersteund voor de Desire, vandaar de BCM-port (tenminste, zo heb ik begrepen)Terror schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:55:
[...]
Ik wacht nog even tot:Verder volg ik de ontwikkellingen dagelijks. Iemand enig idee of CM9 fm ondersteuning gaat krijgen voor de desire?
- camera preview werkt
- USB-thethering werkt
- er een youtube filmpje is waarin de interface smooth oogt
Ik gebruik altijd WiFi-tethering, USB-tethering is niet per se noodzakelijk m.i. Met de huidige BCM-rom + MIUI-kernel is de interface bij mij in ieder geval zo goed als lagfree, heel soms merk ik een korte (milliseconden) vertraging.
Rail Away!
Ik had wat problemen met de rom van Alex v1.8 (soms mobiel zomaar ineens uit, launcher lag en vastlopers en bugs.) en aangezien hij nog steeds op 1.8 zit en ik bug kreeg die naar mijn mening aan de rom zelf liggen heb ik toch maar weer Runnymede AIO V6.0.4.3. geïnstalleerd.
En echt 2 uur later had ik daar al weer spijt van. Ik weet niet wat die Sebastiaan aan het doen is maar deze rom spoort echt niet.
Ik was letterlijk een halfuur aan het watsappen en mijn accu zat op 65%. Echt dramatisch. Daarna telefoon aan het stroom toen het lampje groen werd gewoon eraan laten hangen en weer een uur met de mobiel aan het spelen geweest, bleek dat hij terwijl hij aan het stroom hing op minder dan 50% zat. Het laad lampje bleef gewoon groen branden en hij laadde dus helemaal niet meer op.
Even stekker eruit en erin en het was klaar maar oke, het was echt een buitensporig accu verbruik.
Opzich vind ik hem wel veel op die van Alex lijken. Wat is nou precies het verschil tussen sense 3.5, sense 3.0 (advanced?) en sense 2.1 + 3.0 (Hybrid):
Ik raak een beetje uitgekeken op het flashen. Tot nu toe is nog geen enkele rom me bevallen.
Ik vind de senseloze roms ala ics en mildwild wel leuk en lekker snel maar ik kan niet zonder sense (ook niet met gratis alternatieven, die komen lang niet bij de echte sense ervaring in de buurt.)
En de sense roms met alle toeters en bellen (3.5?) zijn me te langzaam. Sense origineel is wel lekker snel maar weer kaal/saai.
Trouwens wat is er gebeurt met de devjes op XDA? hebben ze allemaal ruzie ofzo, want ik las ergens dat veel er mee ophielden en boos waren op iets. Maar kon de hele strekking van het verhaal niet vinden.
Al eens gekeken naar GO Launcher EX als launcher en dan de Calender Widget:koekoek2003nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
He ik wil zo graag ics draaien. Ik had een van de eerste versies al draaien en die vond ik zo lekker lopen maar ik kan echt niet zonder sense en die agenda.
https://play.google.com/s...get&feature=search_result
Ik vind dat een heel goed alternatief voor de sense agenda. Originele kleur is wel wat jammer, maar i.c.m. de tranparantie theme is ie echt heel strak:
https://play.google.com/s...ncy&feature=search_result
koekoek2003nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Ik had wat problemen met de rom van Alex v1.8
...
toch maar weer Runnymede AIO V6.0.4.3. geïnstalleerd. En echt 2 uur later had ik daar al weer spijt van. ....
Opzich vind ik hem wel veel op die van Alex lijken. Wat is nou precies het verschil tussen sense 3.5, sense 3.0 (advanced?) en sense 2.1 + 3.0 (Hybrid):
Ik raak een beetje uitgekeken op het flashen. Tot nu toe is nog geen enkele rom me bevallen.
Ik vind de senseloze roms ala ics en mildwild wel leuk en lekker snel maar ik kan niet zonder sense (ook niet met gratis alternatieven, die komen lang niet bij de echte sense ervaring in de buurt.)
En de sense roms met alle toeters en bellen (3.5?) zijn me te langzaam. Sense origineel is wel lekker snel maar weer kaal/saai.
- Sense hybrid is in de basis sense 2.1 met enkele sense 3.0 dingen toegevoegd (vaak het dropdown menu met extra settings en de ring als lockscreen).
- Sense 3.0 is met 3D effecten in je basis interface en integratie van HTC HUB.
- Sense 3.5 hier zitten veel extra toeters en bellen aan. Zie: http://www.androidworld.nl/96038/preview-htc-sense-3-5/
Aangezien je het hebt over lag. Heb je er rekening mee gehouden dat dat mogelijk ligt aan de snelheid van je SD-kaart, niet alignen van je SD, dat je dalvik-cache op SD staat.
Ben zelf van mening dat Sense 3.0 en 3.5 roms te lomp zijn voor de desire. Te veel kunstgrepen nodig om het passend te maken en vergt grafisch te veel.
Vroeg ik me ook al af. Ik merk steeds meer een afkeer van mensen die een rom pakken en deze gaan modden zonder de credits te geven aan de mensen die het lastige werk hebben opgeknapt.koekoek2003nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Trouwens wat is er gebeurt met de devjes op XDA? hebben ze allemaal ruzie ofzo, want ik las ergens dat veel er mee ophielden en boos waren op iets. Maar kon de hele strekking van het verhaal niet vinden.
Van CM blog op 7 februariMad Marty schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:48:
[...]
CM9 wordt niet ondersteund voor de Desire, vandaar de BCM-port (tenminste, zo heb ik begrepen)
Als Sanvold het werkend heeft, dan verwacht ik dat CM9 voor de desire snel volgt. Kwestie van kernel en drivers overnemen lijkt me. Maar of FM-radio uberhaupt een optie is kan ik niet inschatten.Currently, you can compile CM9 for a small number of devices- notably the Samsung Galaxy Nexus and Nexus S, the Samsung Galaxy Tab 10.1 (Wi-Fi and T-Mobile versions), the HP Touchpad and Motorola Xoom. The next devices to show up will likely be a whole array of Samsung phones (Exynos chipset), with devices based on the Qualcomm MSM8660 and 7×30 chipsets to follow. It’s still unclear if we can provide support for the QSD8x50 family of devices (Nexus One, HTC Evo, etc), but the answer almost always turns out to be “yes” for these kinds of things.
Bron: http://www.cyanogenmod.com/blog
Verwijderd
Hmmm? Waar heb je het over? Bij mij is de 1.8 never nooit niet uitgevallen. Launcher lag? Die standaard in AlexV rom zit of 1tje van android market? Vastlopers en bugs? Sorrie, die ervaring deel ik niet. Wel is het zo dat ik soms meerdere keren op een knop moet drukken voor hij wat doet. Alsof hij op dat moment zit te slapen. Maar hij is nog altijd sneller dan bijv die rom van sebastiaan15 ja.koekoek2003nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Ik had wat problemen met de rom van Alex v1.8 (soms mobiel zomaar ineens uit, launcher lag en vastlopers en bugs.) en aangezien hij nog steeds op 1.8 zit en ik bug kreeg die naar mijn mening aan de rom zelf liggen
Heb je trouwens de AlexV 1.8 CM7R2 gebruikt of die andere van 380MB groot waar je een speciale Hboot voor nodig hebt?
Ik heb min of meer vrede mee gesloten met de lag, want voor de rest bevalt ie me prima. Alles wat ik wil zit erin.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 23:11 ]
Maar ik denk dat ik de overstap wel weer wil gaan maken naar ICS zo hierboven te lezen. Ik hoop dat de nieuwe update de rom stabiel en lagvrij maakt. (ICS met Full HWA heb ik nog niet geprobeerd)
Programma's zijn dezelfde als met CM7 en synchronisatie staat ook herzelfde ingesteld.
Meer die hier last van hebben.
Rom incl laatste kernel geflashd.
Grootste verbruiker is het scherm. Maar ook met CM7 had ik deze altijd op vol staan. Heb voor de zekerheid nogmaals de battery stats nogmaals gereset nadat hij vol was en kijk en nog een keer aan.janvanduschoten schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:36:
Dan is er iets niet goed, ik heb daar geen last van. Heb je toevallig ook een appje die het verbruik bijhoud zodat je kunt zien waar het vandaan komt?
Stond nog altijd de Oxygen ROM op, maar deze had last van <15% shutdown..
Hebben hier meer mensen last van?
Hier een topic met een mogelijke oplossing: http://forum.xda-develope...p=23317695&postcount=2112
Heb nu MW 3.5.5 geflasht (hboot aangepast, wat in 1 sec was gebeurd lol), en zal even kijken of ik nog steeds dezelfde bug heb. Weet dus niet of het phone related is of ROM related.
Vandaar mijn vraag
I bad beat my meat by busting my nuts!
Of een andere, op een gewone Desire werkende originele 2.3 ROM?
Ik ben de Cyanogen 7 mod na een kleine maand helemaal zat omdat agenda's, contacten, facebook en wat andere zaken die ik dagelijks gebruik gewoonweg niet lekker lopen (geregeld crashen) en niet fijn syncen met elkaar.
De originele ROM die ik terug heb gezet vanuit de Nandroid backup heeft ook nog steeds zijn tekortkomingen (opslagruimte voor apps...) en ook een paar niet lekker werkende apps, wat voor mij de reden waren Cyanogen te proberen.
Ik dacht er eentje gevonden te hebben ( http://androidadvices.com...droid-2-3-gingerbread-os/ ), maar daar staat heel groot Oxygen in bij het opstarten. Nog niet echt geprobeerd nog, ziet er wel netjes, slick uit, dat wel.
Maar ik wil gewoon naar een standaard, originele ROM, voor dat half jaartje dat ik deze telefoon nog (minimaal) heb.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Wat voelt die Nick's rom vloeiend zeg! Ik had hiervoor ook mild wild, maar had toch de nodige problemen/traagheid. Zal ook wel met de launcher te maken hebben, die go launcher ex bevalt me in ieder geval prima!shinchan03 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:47:
Ik heb een hele tijd ICS gedraaid, maar vond hem toch iets te instabiel. Ben daarna tijdje terug gegaan naar Millwilld Oxygen rom en daarna verandert naar Nick's rom, deze laatste bevalt tot nu toe eigenlijk prima.
Ik zou die rom zelf nooit gekozen hebben als ik de openingspost op xda zag, maar vanwege de positieve ervaringen die ik hier las toch maar even geprobeerd. Ziet er naar uit dat ik deze wel een tijdje blijf gebruiken.
Oja, ik gebruik geen ext-partitie, heb op mijn sd-kaart enkel een fat32 partitie. No problems at all
Als je in de TS kijkt bij custom ROM's, is de bovenste (SGBS) een standaard geroote ROM met apps2sd.DropjesLover schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:45:
Heel stomme vraag misschien, maar waar kan ik de originele HTC Desire android 2.3 ROM vinden?
Of een andere, op een gewone Desire werkende originele 2.3 ROM?
*knip*
Maar ik wil gewoon naar een standaard, originele ROM, voor dat half jaartje dat ik deze telefoon nog (minimaal) heb.
Net daar heb ik niet gekekenjanvanduschoten schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:04:
[...]
Als je in de TS kijkt bij custom ROM's, is de bovenste (SGBS) een standaard geroote ROM met apps2sd.
Beetje jammer dat het overzicht op XDA geen tabel is met naam - android versie - sense - look/feel, zoals hier in het topic.
Bedankt, ik ga deze nu eens proberen.
Hmm, ik kan nu maar met ~250KB/s naar mn telefoon toe schrijven, met de OxigeN 2.0 er op draaiend hebbend

Geduld is een schone zaak...
edit
Nou, hij staat er op. Maar het toevoegen van widgets op een beginscherm laat een applicatie crashen en vervolgens blijft de telefoon 5 minuten hangen in "laden.. Dit kan enkele minuten duren". Ook opstarten na een reboot duurt lang (ook weer dat "laden... " schermpje).
[ Voor 33% gewijzigd door DropjesLover op 15-03-2012 14:43 ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
janvanduschoten schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:36:
Dan is er iets niet goed, ik heb daar geen last van. Heb je toevallig ook een appje die het verbruik bijhoud zodat je kunt zien waar het vandaan komt?
Vreemd, deze rom geeft bij mij zo'n beetje het beste (minste) batterijverbruik dat ik tot nu toe ben tegengekomen bij custom rom's...in standby 1% per 2 uur (3G/H en sync aan...email, whatsapp). Bij normaal gemiddeld gebruik van de telefoon zal het ong 1% per uur zijn. Ik gebruik de laatste r4 kernel van Thalamus.MikeOO schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:54:
Gistern Nick's Rom geinstalleerd. Werkt prima alleen de batterij loopt wel heel snel leeg. Met CM7.2 had ik hier totaal geen last van. In een uur tijd zakt hij rustig met 10% ook al ligt hij alleen maar in standby.
...
Rom incl laatste kernel geflashd.
[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 15-03-2012 15:42 ]
Verwijderd
Gekozen voor http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961
Het werkt allemaal nog goed en ziet er gelikt uit. Komende dagen ff afwachten hoe het met de accu gesteld is.

BThGvNeOA
Lijkt me vreemd dat je met ClockworkMod geen ext partitie kunt aanmaken? Zelf geen ervaring met CM, maar lijkt me één van de standaardfunctionaliteiten. Je kunt ook een ext-partitie aanmaken met een tool als EASEUS (zie TS onder het kopje 'Ext partitie aanmaken')DropjesLover schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:32:
Godmiljaar, met ClockworkMod Recovery (v2.5.0.7) kan ik geen ext partitie aan maken. En 4ext recovery is niet te installeren middels de eerder genoemde recovery, ik kan het zipje wel installeren, maar ik kom er niet in
Begin dan even van voor af aan: doe een full-wipe (belangrijk!) en installeer de SGBS-rom, installeer dan eventueel 4ext recovery updater via de Market Google Play
Rail Away!
Geprobeerd, wil niet. Geen idee waardoor. Superuser lijkt iets tegen te houden, en als ik de .zip download en installeer staat er nergens een nieuw programma bij, ook niet in de HBOOT of bij Recovery.Lizard schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:43:
via http://4ext.net de 4EXT Recovery Updater downloaden en installeren?
CM Recovery heeft alleen de opties
-reboot
-apply sdcard:update.zip
-wipe date/factory reset
-wipe cach partition
-install zip from sdcard
-backup and restore
-mouts and storage
--moutn /system
--mount /data, /cache, /sdcard, /sd-ext,
--boot, system, data, cache, sdcard, sd-ext
--mount USB storage
-advanced
--reboot recovery
--wipe Dalvik Cache
--wipe battery stats
--report error
--key test
--restart adbd
--process dump
Nergens dus een partition tool oid.
In de market kost 4ext recovery ineens €2...Mad Marty schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:44:
[...]
Lijkt me vreemd dat je met ClockworkMod geen ext partitie kunt aanmaken? Zelf geen ervaring met CM, maar lijkt me één van de standaardfunctionaliteiten. Je kunt ook een ext-partitie aanmaken met een tool als EASEUS (zie TS onder het kopje 'Ext partitie aanmaken')
Begin dan even van voor af aan: doe een full-wipe (belangrijk!) en installeer de SGBS-rom, installeer dan eventueel 4ext recovery updater via de Market Google Play
EASEUS eens proberen en alles er opnieuw op zetten...
editje EaseUS werkt, moet je die ext partitie ook een specifieke naam geven? Ik kan het niet vinden en noem hem maar ext3...
edit
Hmmm, nu blijft HBOOT hangen op het checken/laden van een zipje in de gewone partitie (niet de ext3 FAT32 partitie).
Gaat lekker

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 15-03-2012 18:34 ]
BThGvNeOA
ext3 is een ander bestandssysteem dan FAT32, he! Je ext-partitie moet dus ext3 zijn en niet FAT32.
Pardon, ik vergiste me inderdaad. Je kunt de gratis apk alleen van de website downloaden...DropjesLover schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:16:
[...]
In de market kost 4ext recovery ineens €2...
Goed nieuws voor de twijfelaars trouwens (zie deze post van dk_zero-cool op XDA):
The kernel and hwcomposer needs a little tweaking, but it has been finalized (Coming in new release).
The camera hal by rapmv78 works great, it only requires some fixes in some libs which Drewis is close to figure out.
Then we have the USB Tethering. This I would be able to live without, but drewis will take a look at this as well, once he has looked into the last problem with the video hw decoding.
[ Voor 13% gewijzigd door Mad Marty op 15-03-2012 19:03 ]
Rail Away!
Ah, vandaar.Mad Marty schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:01:
[...]
ext3 is een ander bestandssysteem dan FAT32, he! Je ext-partitie moet dus ext3 zijn en niet FAT32.
Waar heb ik dan dat van die FAT32 gelezen?
Ik begin alles door elkaar te halen
Nu geformatteerd naar EXT3
Mja, toch geprobeerd te installeren, werkte dus gewoonweg niet helaasch.[...]
Pardon, ik vergiste me inderdaad. Je kunt de gratis apk alleen van de website downloaden...
Nu maar weer eens alles terug kopiëren naar mn SDkaartje (op ziekelijk lage snelheid

Zo, via UnrEVOked 3.21 de 4EXT recovery er maar op gezet. We prutsen verder...
1,5gig 4ext partitie er op en nu de Runnymede ROM aan het installeren
Nadeeltje is wel dat me opviel dat er "your device not support AD2SDX" in beeld stond...
Ik kom er vanzelf wel achter of dat erg gaat zijn
[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 15-03-2012 23:32 ]
BThGvNeOA
Dat wordt snel weer updaten zo te zien!Mad Marty schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:01:
Goed nieuws voor de twijfelaars trouwens (zie deze post van dk_zero-cool op XDA):
Die kernel gebruik ik inderdaad ook. 1% per 2 uur haal ik zeker niet.dafmay schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:20:
Vreemd, deze rom geeft bij mij zo'n beetje het beste (minste) batterijverbruik dat ik tot nu toe ben tegengekomen bij custom rom's...in standby 1% per 2 uur (3G/H en sync aan...email, whatsapp). Bij normaal gemiddeld gebruik van de telefoon zal het ong 1% per uur zijn. Ik gebruik de laatste r4 kernel van Thalamus.
WiFi staat altijd aan. Sych alleen whatsapp en gmail cont en agenda.
Snap het verder ook niet hoe het komt. Met CM geen problemen en nu ineens veel hoger verbruik.
Zal hem binnenkort een keer opnieuw installeren mogelijk lost dat wat op.
Indien ik wifi altijd aan zou hebben (ipv 3G/H) dan zou de batterij veel sneller leeg zijn...dit is mijn ervaring met wifi op mijn Desire icm wifi N router thuis. Ik ben nog geen rom tegengekomen waarbij wifi minder batterij verbruikt dan normale dataverbinding. Neem dus even aan dat dit ligt aan m'n router. Anyway...weet niet of jij er iets aan hebt. Ik zou zeggen, probeer in ieder geval eens met slechts dataverbinding om te zien wat batterijverbruik dan is.MikeOO schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:33:
[...]
Die kernel gebruik ik inderdaad ook. 1% per 2 uur haal ik zeker niet.
WiFi staat altijd aan. Sych alleen whatsapp en gmail cont en agenda.
Snap het verder ook niet hoe het komt. Met CM geen problemen en nu ineens veel hoger verbruik.
Zal hem binnenkort een keer opnieuw installeren mogelijk lost dat wat op.
Btw Ik zal nu eens testen op m'n werk met wifi altijd aan (icm 2G)...zien wat de batterij doet.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 16-03-2012 11:12 ]
Een paar pagina's terug staat deze korte discussie over CM7r2 Hboot en geheugenruimte tekort. Ik word zelf ook niet goed van de melding dat mijn telefoon te vol staat. Ik heb op dit moment CM 7.0.3, en wilde n.a.v. deze thread eens de Nick's rom proberen.dafmay schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:13:
[...]
Mee eens...maar zoals RoD ook al aangeeft, hboot switchen is zo'n kleine moeiteEn Ricochet had het over geheugenruimte tekort...vandaar ook CM7r2. In ieder geval kun je nu alle kanten op...
Maar wat houdt CM7r2 Hboot precies in? Ik ben totaal onbekend met deze termen. Is het aan te raden? Wanneer wel, wanneer niet? Kan er iets mis gaan?
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
De stock hboot (die met je telefoon wordt geleverd) reserveert veel ruimte voor /system en /swap, terwijl de custom rom's helemaal niet zo veel ruimte nodig hebben daar.
Daarom zijn er custom hboot's (oa. van CM7) die de grootte van de /system en /swap partitie verkleinen, en die van /data (waar je applicaties worden geinstalleerd) wordt vergroot.
Zie ook onderstaande:
Naam | /system | /cache | /data |
Stock | 250MB | 40MB | 147MB |
CM7r2 | 145MB | 5MB | 287MB |
En ja, er kan wel wat mis gaan. Op het moment dat jij een andere HBOOT gaat flashen, betekent dat dat je minder ruimte reserveert voor de /system partitie. Je moet dus zeker weten dat je een ROM hebt die past in de /system partitie. Dit kun je vrijwel altijd terugvinden op de ROM-pagina.
[ Voor 15% gewijzigd door Eddos op 16-03-2012 12:43 ]
Btw Nick v1.2 zit eraan te komen...
[ Voor 88% gewijzigd door dafmay op 16-03-2012 22:50 ]
Als ik hem gewoon vast heb en wat aan het spelen ben met de desire in settings of iets dan zie ik ik toch heel snel het percentage steeds met 1% zakken en naar een paar minuten ben ik zo 5% to 10% kwijt.dafmay schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:27:
Wifi test gedaan en het batterijverbruik is goed met Nick's phone v1.1. Na een test van 5 uur haal ik een gemiddelde in standby van 1% per 1 uur. Ook bij normaal gebruik van telefoon houdt de accu het goed.
Btw Nick v1.2 zit eraan te komen...
Hij is verder exact gelijk aan de opstelling met CM7. Programma etc zijn helemaal gelijk.
De afwijking zit hem in de HBOOT en geen AP2SD script.
Met CM7 had ik de standaard HBOOT met Darktremor apps2sd. WiFi heb ik altijd aanstaan en daar kon ik rust een hele dag mee doorkomen.
Ik ga voorlopig dus maar weer terug naar CM7 en als Versie 1.2 uit is kan ik het nog een keer proberen.
Bedank voor het testen
Zoveel extra meuk zit er echt niet in Nick's rom, of Mildwild's, het blijft redelijk standaard Oxygen. En ik haal sowieso alle voor mij overbodige meuk uit de zip voordat ik 'm flash. Lean&mean...alwaysdrvinnie schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:08:
Waarom zitten er zo veel op "Nick's rom"? Is Oxygen niet nog steeds veel beter? Nick heeft er zoveel meuk bij gegooid - zie daar de meerwaarde niet van.
RAM : 300Mb vrij (406Mb)
Internal storage : 212Mb vrij (288Mb)
Systeem : 56Mb vrij (145Mb)
A2SD storage : 442Mb vrij (504Mb)
Ik heb de Runnymede ROM draaien (zéér tevreden), welke een forse ext ruimte adviseert in de handleiding.
Maar mijn vrije interne geheugen is in totaal maar zo'n 150 MB, waar ik nu nog 70 van over heb. Op zich is het ruim zat, daar niet van. Maar met de kaart van Nederland geheel gedownload te hebben en eigenlijk ook wel Belgie + Duitsland te willen, zit ik gewoon met beperkte ruimte op mn SD kaartje.
2e vraagje, hoe zit het er mee als ik nu bijv. een andere, grotere SD kaart er in zet?
Met daarop ook weer een ext partitie en gewoon via titanium backup mn data + apps weer op zet. Kan dat zonder problemen?
BThGvNeOA
Ik heb een vraagje. Moet je elke keer als je van ROM switcht je SD-kaart opnieuw partitioneren? Als ik dit namelijk niet doet, lijken de A2SD en DATA2SD methodes nooit te werken... Ik heb nu namelijk Droidzone's SUPERNOVA ROM draaien (hiervoor AOPK ICS, maar ik werd gek van alle reboots), nadat ik mijn SD-kaart (per ongeluk) opnieuw had gepartitioneerd. De ingebouwde DATA2SD methode werkt wel, alleen ben ik niet tevreden over de snelheid en wil ik overstappen naar Nlooooo's ROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523325). Nu had ik dit al geprobeerd zonder mijn SD-kaart (voor de 3e keer) te partitioneren, maar werkte de Darktremor A2SD methode niet... En het overzetten van alle app's via de Nandroid backup werkte trouwens ook niet, hierdoor ben ik weer terug gegaan naar SUPERNOVA. Dus het lijkt wel alsof ik elke keer weer dezelfde partitie moet aanmaken om de A2SD te activeren, klopt dit? Of zie ik iets boven het hoofd?
Opnieuw partitioneren? Nee. Als je EXT-partitie gewoon groot genoeg is, is er niks aan de hand. De Wipe Data/Factory Reset zal SD-EXT ook leegmaken, en een nieuwe ROM zal dus gewoon gelijk een clean EXT-partitie krijgen voor zijn gebruik. Alleen, die SuperNova ROM is wat apart, omdat de SD op een speciale manier gepartitioneerd moet worden oid. omdat ze heel kieskeurig zijn met de instellingen daarvoor. Dat is dus ook de enige ROM waarbij je je wel even moet inlezen op de speciale partitioneer-instructies, want dat is vrijwel de enige die er anders mee om gaat.CyrielCC schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:07:
Beste tweakers,
Ik heb een vraagje. Moet je elke keer als je van ROM switcht je SD-kaart opnieuw partitioneren? Als ik dit namelijk niet doet, lijken de A2SD en DATA2SD methodes nooit te werken... Ik heb nu namelijk Droidzone's SUPERNOVA ROM draaien (hiervoor AOPK ICS, maar ik werd gek van alle reboots), nadat ik mijn SD-kaart (per ongeluk) opnieuw had gepartitioneerd. De ingebouwde DATA2SD methode werkt wel, alleen ben ik niet tevreden over de snelheid en wil ik overstappen naar Nlooooo's ROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523325). Nu had ik dit al geprobeerd zonder mijn SD-kaart (voor de 3e keer) te partitioneren, maar werkte de Darktremor A2SD methode niet... En het overzetten van alle app's via de Nandroid backup werkte trouwens ook niet, hierdoor ben ik weer terug gegaan naar SUPERNOVA. Dus het lijkt wel alsof ik elke keer weer dezelfde partitie moet aanmaken om de A2SD te activeren, klopt dit? Of zie ik iets boven het hoofd?
Vind het zelf overigens een ramp, die Data2SD heb ik onder zowel Sense als CM7 gebruikt, maar een Wipe Dalvik Cache en hij wist opeens niet meer waar hij moest zijn en het systeem bootte niet meer...
Momenteel nog steeds op de CM9 van DK_Zero
CM roms hebben toch geen sense?iChaos schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Opnieuw partitioneren? Nee. Als je EXT-partitie gewoon groot genoeg is, is er niks aan de hand. De Wipe Data/Factory Reset zal SD-EXT ook leegmaken, en een nieuwe ROM zal dus gewoon gelijk een clean EXT-partitie krijgen voor zijn gebruik. Alleen, die SuperNova ROM is wat apart, omdat de SD op een speciale manier gepartitioneerd moet worden oid. omdat ze heel kieskeurig zijn met de instellingen daarvoor. Dat is dus ook de enige ROM waarbij je je wel even moet inlezen op de speciale partitioneer-instructies, want dat is vrijwel de enige die er anders mee om gaat.
Vind het zelf overigens een ramp, die Data2SD heb ik onder zowel Sense als CM7 gebruikt, maar een Wipe Dalvik Cache en hij wist opeens niet meer waar hij moest zijn en het systeem bootte niet meer...
Momenteel nog steeds op de CM9 van DK_ZeroBuiten de minder efficiente batterij (50% batterij over na 20 uur, waarvan ca. 1 uur gebruikt, met non-stop WiFi aan), is het een hele fijne ROM, zeker met de reloaded settings
Ik heb sinds vannacht de ICS rom van Sanvold draaien, maar sinds de vorige versie (lang terug) ondervind ik niet echt verbeteringen. Ja ik kan een foto schieten maar hoe? zonder beeldzoeker oid.
Ga nu maar weer iets anders met sense opzoeken.
Alex-V is er mee opgehouden lees ik net, z'n desire was kapot gegaan en hij had een goedkope 2e hands Sensation gekocht.
http://forum.xda-develope...p=23676535&postcount=2847
Hmmm deze rom was mij nog niet eerder opgevallen.
[ROM][Cool Sense][17 Feb]Cool IceCream Sense v2|2.3.4|FASTEST|Data++/Stock
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1279016
Een ics themed sense rom. Maar deze rom support alleen engels en spaans, hoe krijg ik hem in het Nederlands en hoe krijg ik de Nederlandse spellingcontrole aan de praat?
Nou na even verder prutsen kwam ik dit topic tegen: http://forum.xda-develope...t=624416&highlight=desire
Die APK High resolution version (Froyo/2.2)KLIK installeren.
Dan bij language en keybord de HTC IME mod aanvinken, op nederlands installen en op het invoerveld van een sms of whatsapp bericht je vinger ingedrukt houden en daar de IME mod selecteren.
Ook heb ik morelocale2 geïnstalleerd uit de market dus misschien heeft die de spellingcontrole ook wel gefixt. Hij werkt iig wel! De app zorgt er sowieso voor dat de meeste apps wel in het nederlands zijn, maar de rest van de rom blijft in het engels helaas.
[ Voor 31% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-03-2012 05:07 ]
Oké, dus ik zou mijn SD kaart gewoon nog een keer kunnen partitioneren, en dan kijken of het wel lukt om de A2SD te activeren in Nlooooo's ROM. Krijg je niet verschillende partities als je elke keer gaat partitioneren? Dus als je meerdere malen dit: Recovery->Partition SD-card->1024mb->0MB swap size, doet? Of wordt je oude partitie gewoon elke keer overschreven?iChaos schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Opnieuw partitioneren? Nee. Als je EXT-partitie gewoon groot genoeg is, is er niks aan de hand. De Wipe Data/Factory Reset zal SD-EXT ook leegmaken, en een nieuwe ROM zal dus gewoon gelijk een clean EXT-partitie krijgen voor zijn gebruik. Alleen, die SuperNova ROM is wat apart, omdat de SD op een speciale manier gepartitioneerd moet worden oid. omdat ze heel kieskeurig zijn met de instellingen daarvoor. Dat is dus ook de enige ROM waarbij je je wel even moet inlezen op de speciale partitioneer-instructies, want dat is vrijwel de enige die er anders mee om gaat.
Momenteel nog steeds op de CM9 van DK_ZeroBuiten de minder efficiente batterij (50% batterij over na 20 uur, waarvan ca. 1 uur gebruikt, met non-stop WiFi aan), is het een hele fijne ROM, zeker met de reloaded settings
Partities worden verwijderd en nieuwe aangemaakt. Maakt dus een kopie van je FAT partitie als je die gegevens niet kwijt wilt.CyrielCC schreef op zondag 18 maart 2012 @ 02:19:
[...]
Oké, dus ik zou mijn SD kaart gewoon nog een keer kunnen partitioneren, en dan kijken of het wel lukt om de A2SD te activeren in Nlooooo's ROM. Krijg je niet verschillende partities als je elke keer gaat partitioneren? Dus als je meerdere malen dit: Recovery->Partition SD-card->1024mb->0MB swap size, doet? Of wordt je oude partitie gewoon elke keer overschreven?
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 18-03-2012 08:14 ]
[ Voor 20% gewijzigd door GeNiTaLiX op 18-03-2012 11:21 ]
Ik draai CM7.1 Als radio heb ik 5.17.05.23
Hoe kom ik erachter waarom hij zo snel leeg is? Synchronisatie e.d. heb ik al op een laag pitje staan. GPS staat altijd uit, net zoals Bluetooth. WiFi doe ik ook uit als ik geen bekende hotspot in de buurt heb.
Edit: Zal deze zo ook eens proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1257158
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 18-03-2012 14:52 ]
Let je wel op dat dit voor de Desire S is.ThinkPadd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:49:
*knip*
Edit: Zal deze zo ook eens proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1257158
Niet toevallig een app geinstalleerd laatst die op de achtergrond nogal wat verbruikt?
Verwijderd
Jammer, ik las ergens dat ene tamirda bezig is met een nieuwe versie rom (ook een hybrid), echter wil hij (neem ik aan?) geen datum geven waarop die klaar is.koekoek2003nl schreef op zondag 18 maart 2012 @ 01:39:
[...]
Alex-V is er mee opgehouden lees ik net, z'n desire was kapot gegaan en hij had een goedkope 2e hands Sensation gekocht.
http://forum.xda-develope...p=23676535&postcount=2847
Ja zag inderdaad dat het voor de Desire S is, maar er stonden wel flink wat nuttige tips tussen.krijn1985 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:20:
[...]
Let je wel op dat dit voor de Desire S is.
Niet toevallig een app geinstalleerd laatst die op de achtergrond nogal wat verbruikt?
Denk dat het dan door deze app komt: [url="Draw Something Free"]https://play.google.com/store/apps/details?id=com.omgpop.dstfree&hl=nl [/url]
Ik heb vandaag besloten mijn desire te gaan rooten, tot nu toe is alles gelukt, alleen sta ik stil bij het partitioneren. Ik kan geen partitioneren optie in de CWM recovery vinden.. Daarna maar even 4EXT app gedownload, de meest recente versie gedownload, daarna op install, en dan gaat die automatisch rebooten. En dan begint het weer helemaal opnieuw? Kan iemand mij helpen met het partitioneren? Ik heb de easus partition master programma ook even gedownload, sd card mount aangezet, er komt niks?
Ik zou graag willen dat ik vandaag nog kan genieten van de Runnymede AIO rom.
.
Ik heb een partitie gemaakt(naar ext4, dat moet voor de Runnymede AIO rom,1024mb) Ik heb op flash zip from sdcard gedrukt, zip bestand geselecteerd en er staat :
E:Wrong digest:
META-INF/CERT,SA
E:Verification failed
Installation aborted.
Doe ik nou iets verkeerd?
Verwijderd

Wordt dit verplaatst?
Ik heb inderdaad geen ervaring met die Beta's, ik wou gewoon voor mij zelf eens bewijzen om te zien of ik dat kon installeren. Mission accomplished
Ik heb ondertussen al gemerkt dat als ik men gsm aansluit via usb kabel dat het programma Kies men gsm niet kan vinden. Hoe komt dat?
Is ondertussen al verplaatst
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 22:10 ]
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1551811
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 18-03-2012 22:09 ]
Ja kom ik nu ook pas achter, maar heb de 2.3 sense 2.1 rom erop gezet, werkt ook fijn!Terror schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:34:
In je recovery even verification op "disabled" zetten
Iig thanks!
idd heb van het weekend nog een dag met de nieuwste van Sanvold gelopen maar vond het nog lang niet af.RoD schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:09:
Men is overigens ook bezig om ICS met Sense 4.0 naar de Desire te porten. Gezien de tijd die nodig is geweest om ICS enigszins fatsoenlijk te laten draaien verwacht ik er niet veel van, maar wie weet.
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1551811
misschien nu ze drivers van qualcomm hebben dat het wat beter wordt.
Is er ook ergens een tutorial over hoe je zelf roms kan compilen en bakken? Hoe moeilijk is dit?
[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-03-2012 10:14 ]
valt mee toch? ik gebruik alweer een tijdje die van Sandvold maar op de camera preview en USB connect na is het voor een beta erg goed te doen.koekoek2003nl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:08:
[...]
idd heb van het weekend nog een dag met de nieuwste van Sanvold gelopen maar vond het nog lang niet af.
misschien nu ze drivers van qualcomm hebben dat het wat beter wordt.
ik zing het er iig nog wel even mee uit tot de OneX binnen is
[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 19-03-2012 10:36 ]
Ik heb 1 van de eerste versies die hij maakte ook gedraaid. Toen was er nog geen Hw acceleration en deed de camera nog helemaal niks.shameete schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:36:
[...]
valt mee toch? ik gebruik alweer een tijdje die van Sandvold maar op de camera preview en USB connect na is het voor een beta erg goed te doen.
ik zing het er iig nog wel even mee uit tot de OneX binnen is
Qua smoothness voelde die oudere versie beter aan, die had bij mij 0,0 lag. Maar voor de rest is er weinig verbeterd.
Komt misschien wel omdat die oude versie gewoon standaard was, geen a2sd. En de nieuwe versie wel.
[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-03-2012 11:33 ]
- 4EXT Thouch recovery
- CM_r2 Hboot
- Runnymede AIO 6.0.43 met AD2SDX
Die had ik ook even draaien, maar ik vond de prestaties helemaal niet super. Wat voor sd kaart gebruik je? misschien heb ik last van slechte performance vanwege mijn standaard class2 kaart.Terror schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:46:
Van het weekend erop gezet:Positief verrast door de prestaties van deze fully featured Sense rom. Nog even een weekje de stabiliteit testen en alle functies en dan gaat ie denk ik ook op de phone van
- 4EXT Thouch recovery
- CM_r2 Hboot
- Runnymede AIO 6.0.43 met AD2SDX
Ik heb nu Nick's Phone V1.1 draaien met een class 10 geheugenkaartje. Het scheelt qua snelheid al enorm vergeleken met de oude stock Sense rom, en het ziet er ook nog eens erg fancy uit. Ik kan ook meer apps installeren dan voorheen, maar of dit nu puur komt door de nieuwe Hboot of de ext4 partitie die ik had aangemaakt weet ik niet. Kan ik dat ergens checken?
Ter info : Nick's v1.2 is net uit. Ik ga m eens aan de tand voelenLinkebal schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:51:
...
Ik heb nu Nick's Phone V1.1 draaien met een class 10 geheugenkaartje. ...
Btw met Quick System Info (Pro) kun je inzage krijgen in partities en gebruik...
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 19-03-2012 13:54 ]
EDIT: Net geflasht, Market Play Store crasht

[ Voor 15% gewijzigd door marijni12 op 19-03-2012 16:16 ]
Samsung 32 GB class 10koekoek2003nl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:56:
[...]
Die had ik ook even draaien, maar ik vond de prestaties helemaal niet super. Wat voor sd kaart gebruik je? misschien heb ik last van slechte performance vanwege mijn standaard class2 kaart.
marijni12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:06:
Na een halfjaar miui gebruikt te hebben toch maar weer tijd voor wat anders. Ik lees veel positieve dingen over Nick's Phone, ik ga deze zo maar eens flashen.
EDIT: Net geflasht, Market Play Store crasht
- Dalvik Cache geleegd voor flash? Zo nee, dan alsnog doen (denk het wel, maar beter ff checken)
- "Fix permissions" of "Fix apk uid mismatches" uitvoeren, volgens mij zit dit in de meeste recovery's. Als er ROM Manager app bij je ROM zit dan kan het daarmee ook. Vanuit de Play Store kan je ook "Fix Market" of "Fix Permissions" app downloaden, maar daar heb je natuurlijk nu niet veel aan
Dalvik Cache wel geleegd, het probleem zit 'm denk ik (weer eens) in EASeus Partition Master, SD wordt ook niet meer herkend (in android, wel bij de recovery). Ik doe het zo wel even opnieuw op een mac met iPartition, dit gaat wél altijd goed..Maranello schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:34:
[...]
- Dalvik Cache geleegd voor flash? Zo nee, dan alsnog doen
- "Fix permissions" of "Fix apk uid mismatches" uitvoeren, volgens mij zit dit in de meeste recovery's. Als er ROM Manager app bij je ROM zit dan kan het daarmee ook. Vanuit de Play Store kan je ook "Fix Market" of "Fix Permissions" app downloaden, maar daar heb je natuurlijk nu niet veel aan
Dat hoeft niet te betekenen dat hij slecht is, helemaal niet maar je zou toch verwachten 'van mensen die langer in de scene meedraaien', dat ze een rom kunnen bakken die net even efficiënter is.
Is dat een ROM-bakker? Nee. Dat is gewoon iemand die weet wat drag&drop is. Fijn dat ze het kunnen, maar dat zijn geen ROMs die op XDA hoeven, die aanpassingen kan je al in een script van nog geen 1MB zetten zodat men de stock ROM kan aanpassen met 1 druk op de knop naar hoe jij het bedoelt hebt.
Beetje triest dat het gebeurt, ben wel blij dat ik mezelf tot de oude garde mag rekenen die gewoon ROMs port, custom kernels bakt, weet hoe libraries in elkaar steken, etc.
ATM bezig met dus de Sense 4 van de One V naar de Desire, en ICS naar de Flyer, druk druk!
Ach het is gewoon een kwestie van trial&error icm een persoonlijke voorkeur en eisen vwb functionaliteiten in de rom...voor mij in ieder geval. En dan blijkt dat Nick's rom voor mijn gebruik perfect is...tot nu toekoekoek2003nl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:40:
Het is echt ongelofeloosdat iedereen die Nicks phone rom ineens gaat installeren. Ik ken die hele gast niet en volgens mij is dit ook zijn eerste rom.
Dat hoeft niet te betekenen dat hij slecht is, helemaal niet maar je zou toch verwachten 'van mensen die langer in de scene meedraaien', dat ze een rom kunnen bakken die net even efficiënter is.
Jij weet dat wel he? zou jij misschien willen uitleggen of (doen, als het erg ingewikkeld is) hoe ik andere talen en spellingcontroles toevoeg aan de rom van coolexe?iChaos schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:12:
Alleen jammer dat de gemiddelde ROM-bakker niet weet hoe een ROM goed getweaked moet worden. APKtje verwijderen, build.prop aanpassen om met z'n naam te pronken bij Over De Telefoon, en een andere bootanimation erin, en tot slot wat ringtones verwijderen en wallpapers aanpassen.
Is dat een ROM-bakker? Nee. Dat is gewoon iemand die weet wat drag&drop is. Fijn dat ze het kunnen, maar dat zijn geen ROMs die op XDA hoeven, die aanpassingen kan je al in een script van nog geen 1MB zetten zodat men de stock ROM kan aanpassen met 1 druk op de knop naar hoe jij het bedoelt hebt.
Beetje triest dat het gebeurt, ben wel blij dat ik mezelf tot de oude garde mag rekenen die gewoon ROMs port, custom kernels bakt, weet hoe libraries in elkaar steken, etc.
ATM bezig met dus de Sense 4 van de One V naar de Desire, en ICS naar de Flyer, druk druk!
Het gaat om deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1279016
Er is redelijk wat vraag naar een Duitse en voor mij dus een Nederlandse ondersteuning.
Coolexe laat deze rom "zo lijkt het" links liggen.
De spellingscontrole zit in de APK van het toetsenbord, dus je kan die uitpakken en kijken of je ergens de taalbestanden kan vinden, en ze daarna toevoegen uit een ROM die ze wel heeft (bij voorkeur een soortgelijk toetsenbord). Een andere optie is misschien HTC_IME, dat was een flink aangepaste versie van het HTC toetsenbord, met veel meer tweaks e.d.koekoek2003nl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:24:
[...]
Jij weet dat wel he? zou jij misschien willen uitleggen of (doen, als het erg ingewikkeld is) hoe ik andere talen en spellingcontroles toevoeg aan de rom van coolexe?
Het gaat om deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1279016
Er is redelijk wat vraag naar een Duitse en voor mij dus een Nederlandse ondersteuning.
Coolexe laat deze rom "zo lijkt het" links liggen.
dat heb ik idd wel voor elkaar, en had ook al morelocale2 gebruikt maar dan heb je eigelijk nog niet echt je rom in het nederlands.iChaos schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:29:
[...]
De spellingscontrole zit in de APK van het toetsenbord, dus je kan die uitpakken en kijken of je ergens de taalbestanden kan vinden, en ze daarna toevoegen uit een ROM die ze wel heeft (bij voorkeur een soortgelijk toetsenbord). Een andere optie is misschien HTC_IME, dat was een flink aangepaste versie van het HTC toetsenbord, met veel meer tweaks e.d.
Graag zou ik hem helemaal aan willen passen zoals een andere (htc sense) rom dat je tijdens het aanmelden in moet vullen welke taal enzenzenz.
Je kan aan het begin alleen kiezen tussen engels en spaans.
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-03-2012 19:58 ]
Ah, je hebt het ook over talen, ik dacht alleen het toetsenbordkoekoek2003nl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:56:
[...]
dat heb ik idd wel voor elkaar, en had ook al morelocale2 gebruikt maar dan heb je eigelijk nog niet echt je rom in het nederlands.
Graag zou ik hem helemaal aan willen passen zoals een andere (htc sense) rom dat je tijdens het aanmelden in moet vullen welke taal enzenzenz.
Je kan aan het begin alleen kiezen tussen engels en spaans.
Dat is al wat meer werk, maar als je er een uur voor open trekt zou je op weg moeten komen. Voor iedere applicatie decompile je met apktool, en decompile je een andere ROM (wat ook dezelfde Sense is! mag trouwens wel van een ander toestel zijn), en je zet de map van de taal over (iets met strings erin, ben zo gauw even kwijt hoe die betanden heten), en je recompiled weer. Dat doe je voor iedere APK, en dan zou het moeten werken. (Note, ZOU. De verwijzing dat de taal er uberhaupt is zit weer ergens anders, maar ik zou even niet zo snel weten waar die lijst zit. Je kan wel de Nederlandse taalbestanden renamen naar de naam van de Engelse, zodat het Engels eigenlijk Nederlands is).
Maar dit is ofwel heel veel werk, en niet praktisch. Wat je zou kunnen doen is een ROM pakken van een ander toestel die dezelfde Sense versie heeft, maar op een WWE RUU gebasseerd is (staat in de beschrijving bij de ROMs), en je zet de map /app en /framework over (let erop, sommige ROMs zetten deze in sd-ext/app_s en sd-ext/framework_s.
Die truc werkt overigens soms opvallend goed! Heb net de CM9 ROM gepakt voor de Desire, de /app en /framework vervangen met die van de AOKP ROM voor de Galaxy S, en de Gapps ICS package eroverheen flashen, en je hebt opeens de allernieuwste AOKP die feilloos werkt
Hou je ons daarvan op de hoogte in het Flyer topic aub? Would be great! Zal dat lukken met de stylus functionaliteit?iChaos schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:12:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]