Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:16

iChaos

It's Lupus.

Ik wil niet offtopic gaan hier, dus je kan zo een post verwachten in het Flyer topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

OMG ik kom er net achter dat er niet eens een emulator is om je roms te testen, ik was wat aan het prusten wat ichaos zei (thx btw) en wou dit uitproberen in die Adnroid Virtual Device Manager. Maar dat kan helemaal niet.

Wat is dit nou dan, hoezo kan dit niet, ik sta echt met verbazing te kijken. Je kan dus niet je zelf gemaakte/gebakken rom testen in een windows of linux omgeving. Ja met uitzondering van Cyanogen mod waar ik 80% van de mensen die het proberen alleen maar met problemen en fouten zie posten.

Iemand op XDA zegt:
They aren't finished building cm for our phones yet... They are working on it though. Add for an emulator, I asked that question a long time ago and I was told since there are so many Android devices and each one is different it would be useless for the manufacturer to build an emulator... The only way we could have one for our phone is to build it ourselves... Which would required a butt load of time and knowledge of many different things like Java, Linux, kernel building, scripting, etc...
Ik snap het niet zo goed, hoe kan het dat een nintendo, playstation of whatever emulator wel werkt op verschillende systemen maar een android emulator niet? Is het niet juist de hele bedoeling van een emulator dat het te spelen/gebruiken is op verschillende hardware?
Of hebben ze het over de hardware van de verschillende telefoon's? Waarom is dat belangrijk dan, ik moet toch gewoon weten of mijn rom fouten geeft en hoe het er uitziet en of hetgeen wat ik gemaakt hebt (verschillende talen toevoegen.) of dat werkt...
De standaard installatie van een android versie werkt toch ook gewoon met die emulator. Ik had hartstikke mooi een gevirtualiseerde standaard android 2.3.3 draaien Waarom zou ik dan geen aangepaste versie kunnen draaien.

Wie kan hier meer over vertellen?

Als je er dus geen emulator is, heo test iedereen zijn rom dan? Door hem te flashen? wat een omslachtige manier is dat dan. Ik ga toch niet een rom flashen die ik net heb aangepast met een paar aanwijzingen die ik gelezen heb... Wat een afknapper zeg |:(

btw kan het kwaad als ik een rom flash en ik heb de hele rom verprutst en hij doet helemaal niks meer?
Ik kan toch altijd wel weer in de recovery komen om een nandroid terug te zetten, of nieuwe te installeren, hoop ik?

[ Voor 17% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-03-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:16

iChaos

It's Lupus.

Gemiddelde console emulator heeft maar 1 soort hardware die hij nabootst. De game spreekt het BIOS van dat kreng aan, en dat BIOS emuleer je.

Een Android emulator emuleert niet zoiets simpel. Er draait een Linux kernel onder, waarop het hele Android systeem weer leunt, en hier spelen drivers wel een rol.

Ja, je zou Sense kunnen booten in de Android Emulator, maar dan moet je wel je ROM aanpassen zodat de drivers van de emulator ook in de ZIP zitten, en die ROM werkend krijgen op de emulator is denk ik evenveel werk als het aan de praat krijgen op een nieuw toestel. M.a.w.: don't bother.

Maak gewoon een backup met CWM, push je nieuwe APK d.m.v. 'adb push yourapk /system/app/' (als je permission denied krijgt doe je eerst 'adb remount'), en reboot in recovery. Daarna Wipe Dalvik Cache, reboot, en je ziet je nieuwe APK.

Als het hopeloos mislukt dat je niet eens meer in Android kan komen geef je het commando 'adb reboot recovery', want zelfs als Android niet wil booten krijg je op deze manier de kernel niet kapot, dus met dit commando kom je altijd in recovery.

Gewoon proberen dus, de gemiddelde ROM developer heeft alles ook niet in 1 keer goed, die probeert ook heel wat :p

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 20-03-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 12:42
Ik heb deze eigenlijk nog niet langs zien komen hier:
http://www.cyanogenmod.co...nmod-7-2-0-rc1-is-upon-us
iemand al over?

Net mn sd-card snelheid gecheckd: 7 MB/s write en 8 MB/s read. Dat is best hoog voor een class 2 of zie ik dat nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Beste medetweakers

Ik heb al geruime tijd de laatste versie van Insert Coins Rom draaien.

Nu wil ik graag overstappen naar een ROM met TUN ondersteuning ivm in te loggen op een OpenVPN server. Lezen heeft uitgewezen dat de Cyanogen ROMs dit standaard aan boord hebben.

Twee vragen alvorens ik me weer waag aan het flashen van mijn Desire.

Welke Cyanogen variant raden jullie aan?
Welke updates moet ik nog doorvoeren alvorens een CM7 rom te kunnen flashen.

Huidige versies:

Bravo PVT4 SHIP S-Off
HBOOT_6.93.1002
Microp_051d
Radio-5.11.05.27

Revolutionary CWM v4.0.1.4

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik weet het ff niet meer.

Eerst een stock HTC Sense geinstalleerd. Die werkte eigenlijk best goed. Alleen bij het uit mijn broekzak halen van de telefoon, schuift de slider omhoog. Gesprek geweigerd. Ander lockscreen installeren is het dan weer net niet.

Vervolgens Runny Rom. Ook sense, maar met stock lockscreen. Alleen hier valt mijn WiFi om de haverklap weg. Die gaat er dus ook weer af.

Toch maar terug naar Oxygen dan (die varianten erop heb ik ook al allemaal geprobeerd en das ook niks). Ik vind de apps en widgets van HTC ontzettend fijn. Dan maar ff alternatieven daarvoor zoeken vrees ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:31
DeTjuk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:05: Ik heb al geruime tijd de laatste versie van Insert Coins Rom draaien.
Traag....
DeTjuk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:05:Welke Cyanogen variant raden jullie aan?
Nieuwste met ICS styling van mildwild 8)
DeTjuk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:05: Welke updates moet ik nog doorvoeren alvorens een CM7 rom te kunnen flashen.
Als je een werkende recovery hebt kan je gelijk los. Wellicht even de CM7r2 hboot flashen en een EXT4 partitie. Persoonlijk zou ik eerst 4EXT Touch recovery flashen en even zorgen dat al je partities netjes aligened worden opgebouwd.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:57:
Pff, ik weet het ff niet meer. Eerst een stock HTC Sense geinstalleerd. Die werkte eigenlijk best goed. Alleen bij het uit mijn broekzak halen van de telefoon, schuift de slider omhoog. Gesprek geweigerd. Ander lockscreen installeren is het dan weer net niet.
Vaag touchscreen reageert in principe op huid en niet op kleding....
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:57:
Vervolgens Runny Rom. Ook sense, maar met stock lockscreen. Alleen hier valt mijn WiFi om de haverklap weg. Die gaat er dus ook weer af.
Wellicht werkt deze rom beter met een andere radio?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:57:Toch maar terug naar Oxygen dan (die varianten erop heb ik ook al allemaal geprobeerd en das ook niks). Ik vind de apps en widgets van HTC ontzettend fijn. Dan maar ff alternatieven daarvoor zoeken vrees ik.....
Hoe snel is de SD kaart die je hebt? Wellicht Runnymede AIO iets voor je?
Stfnlln schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:25:
Ik heb deze eigenlijk nog niet langs zien komen hier:
http://www.cyanogenmod.co...nmod-7-2-0-rc1-is-upon-us
iemand al over?
Mildwild gebruikt die als basis.
Stfnlln schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:25:
Net mn sd-card snelheid gecheckd: 7 MB/s write en 8 MB/s read. Dat is best hoog voor een class 2 of zie ik dat nu verkeerd?
Best rap. Class 2 garandeert minimaal 2 MB /s, deze hadden ze dus als class 6 kunnen verkopen.....

Kan iemand beargumenteren welke methode voor opslag van apls voor mij het beste is als ik Runnymede AIO wil blijven draaien?
  1. INT2SD-M - "Mass" i.c.m. fatsys Hboot
  2. INT2SD-S - "Speed" i.c.m. CM7r2 Hboot
  3. AD2SDX i.c.m. CM7r2 Hboot
Zie voor INT2SD: Link
Zie voor AD2SDX: Link

INT2SD-M spreekt me wel aan vanwege de vrijwel onbeperkte storage. Maar ik maak me zorgen over de snelheid. Nog niet getest. Wil eerst weten waar de dalvik cache precies opgeslagen wordt.

INT2SD-S werkt snel omdat de dalvik-cache op het NAND staat. Maar storage lijkt met "over 100 aps" redelijk beperkt (Runnymede AIO rom). Ik heb 192 aps die ik erop wil hebben.

Ik gebruik deze rom nu met AD2SDX. Vooralsnog niet tegen problemen aan gelopen, maar je blijft je afvragen of er voordelen aan de INT2SD varianten zitten.

Heb trouwen een class 10 SD kaart.

[ Voor 71% gewijzigd door janvanduschoten op 21-03-2012 09:30 . Reden: 4 posts samengevoegd ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
@Hipocrates: Het valt mij ook op dat mijn wifi uit gaat als ik mijn telefoon lock ofzo. Daardoor komen Whatsapp-berichten bijvoorbeeld ook niet altijd even snel aan en soms wel een dag later. Geen idee hoe ik et kan verhelpen. Ik draai RunnyMede AIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
AMD1800 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:51:
@Hipocrates: Het valt mij ook op dat mijn wifi uit gaat als ik mijn telefoon lock ofzo. Daardoor komen Whatsapp-berichten bijvoorbeeld ook niet altijd even snel aan en soms wel een dag later. Geen idee hoe ik et kan verhelpen. Ik draai RunnyMede AIO.
Waarschijnlijk staat bij je wifi instelling de sleep policy op sleep when screen turns off. Heb mijn desire nu niet dus kan niet precies zeggen waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Terror schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:59:
INT2SD-S werkt snel omdat de dalvik-cache op het NAND staat. Maar storage lijkt met "over 100 aps" redelijk beperkt (Runnymede AIO rom). Ik heb 192 aps die ik erop wil hebben.
omg 192... en je bent ook nog serieus? Dat slaat helemaal nergens op.
wel een goede vraag over welke voordelen een variant heeft.

ps: je kunt ook gewoon je post editen met deze knop hoor... Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
Dit vind ik een nogal heftige uitspraak. Ik ken mensen die prima met 10 apps uit de voeten kunnen, maar ken ook gebruikers met 200 apps.

Zelf heb ik zo'n 175 apps, waarbij er maar een paar ongebruikt in een hoekje staan.
Breed gebruik: Nieuws, muziek en filmpjes, tv-gids, mail, allerlei social media, sportstracker, navigatie auto & fiets (online en offline), bankieren, remote voor media center, een zooitje tools etc etc.
Voor je het weet zit 'ie vol :-)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben deze week trouwens overgestapt van mildwild oxygen naar "nicks rom". Ben eigenlijk uitermate tevreden, zijn keuze voor bepaalde zaken komt behoorlijk overeen met die van mij. Scheelt me gewoon tijd dus.
Performance is ook prima, ruimte icm met cmr2 Hboot voldoende met dalvik nog in NAND.
Na een paar maanden stock rom, een jaar MIUI en nog een paar maanden mildwild blijf ik hier nog wel even bij hangen totdat ICS helemaal uitontwikkeld is...
koekoek2003nl schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 06:19:
[...]
omg 192... en je bent ook nog serieus? Dat slaat helemaal nergens op.

[ Voor 26% gewijzigd door djiedjee op 21-03-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:51

DropjesLover

Dit dus ->

Hey, hoe kan ik zien/checken of ik ook daadwerkelijk mijn 4EXT partitie op mn SD kaart gebruik?
Volgens de app manager heb ik namelijk maar ~150MB aan interne opslagruimte en kan ik de 4EXT partitie niet benaderen/zien wanneer ik mn telefoon aan de USB hang.

Runnymede overigens, en echt heel tevreden!

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 21-03-2012 11:30 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

DropjesLover schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:30:
Hey, hoe kan ik zien/checken of ik ook daadwerkelijk mijn 4EXT partitie op mn SD kaart gebruik?
Volgens de app manager heb ik namelijk maar ~150MB aan interne opslagruimte en kan ik de 4EXT partitie niet benaderen/zien wanneer ik mn telefoon aan de USB hang.

Runnymede overigens, en echt heel tevreden!
Je bedoelt ext4-partitie denk ik. Maar in ieder geval, dit kan met Titanium Backup, wat ik een aantal dagen geleden ook al postte.

Tip: gebruik de zoekbalk rechtsbovenin in dit topic en de voorgaande 3 delen, er staat echt heel veel informatie in hoor!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Mijn eerste smartphone de Desire, die ik overgenomen heb van een medetweaker.

Heb hem direct geroot en Cyanogenmod 7 er op gezet, dus ik heb eigenlijk niet echt een idee wat normaal 'gemist' heb omdat ik nog nooit op een stock smartphone gewerkt heb. Bevalt me tot nu toe in ieder geval prima! :)

Iemand nog enige tips voor een beginnende android/smartphone gebruiker qua root-gebied? Viel me op dat je hem standaard al kon overclocken nu, woeei. :D

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Maak altijd een goede Nandroid backup, dan kun je altijd weer terug. Wen maar aan het flashen, meestal blijf je van alles proberen :) (Alhoewel ik zelf nu al een week of 2 dezelfde ROM (Nicks) heb :o )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
Naast een goede Nandroid backup is iets als Titanium Backup ook belangrijk, voor als je nieuwe roms wil proberen. Zorgt razendsnel weer voor geinstalleerde apps, werkende WIFI etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:51

DropjesLover

Dit dus ->

Mad Marty schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Je bedoelt ext4-partitie denk ik. Maar in ieder geval, dit kan met Titanium Backup, wat ik een aantal dagen geleden ook al postte.

Tip: gebruik de zoekbalk rechtsbovenin in dit topic en de voorgaande 3 delen, er staat echt heel veel informatie in hoor!
Ah, gevonden. Blijkbaar staat er zo'n 500MB op die partitie. Toch best veel, maar ik had er geen 1,5GB van hoeven maken. Eens kijken of ik dat nog kan resizen/downsizen naar 750MB.
Valt me ook op dat een aantal appjes niet te uninstallen zijn, zoals de IncredControl of Deamon Controller, beiden overclock progseltjes, die ik toch niet ga gebruiken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
DropjesLover schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Ah, gevonden. Blijkbaar staat er zo'n 500MB op die partitie. Toch best veel, maar ik had er geen 1,5GB van hoeven maken. Eens kijken of ik dat nog kan resizen/downsizen naar 750MB.
Valt me ook op dat een aantal appjes niet te uninstallen zijn, zoals de IncredControl of Deamon Controller, beiden overclock progseltjes, die ik toch niet ga gebruiken.
Zijn het niet toevallig system apps? Zo ja, zo verwijderde ik ze in CM7. Denk dat dat voor iedere rom wel ongeveer hetzelfde werk. Kijk alleen even voor de zekerheid na of je ze zonder problemen kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds een week Runnymede AIO V6.0.4.3 Special Edition. Ben eigenlijk best wel tevreden.

Heb alleen sinds gisteren bij alle nieuwe apps die ik installeer een foutmelding. En ze starten ook niet op.
Helaas!
"De applicatie Reisplanner (proces nl,ns,andriod.activity) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw"

App opnieuw installeren werkt niet, geheugen is ook niet vol, apps verplaatst naar de SD kaart. Opnieuw opgestart, accu eruit. Het werkt allemaal niet.

Wie o wie heeft er een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Cache + Dalvik cache wipen?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verplaats jij je apps handmatig of laat je dat aan de R AIO over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan. Geen verandering. Ook die Dalvik Cache leeggegooid.
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:14:
Verplaats jij je apps handmatig of laat je dat aan de R AIO over?
Euhm, ik kreeg zo'n stappenplan waarbij ik kon kiezen welke apps ik naar de SD kaart wilde zetten. Ik vermoed dat ik het aan R AIO overlaat.

Echter na een reboot (accu eruit) nogsteeds dezelfde melding bij het openen van de Reisplanner :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:08:
Heb alleen sinds gisteren bij alle nieuwe apps die ik installeer een foutmelding. En ze starten ook niet op.
Wordt de installatie wel afgerond? M.a.w. geeft het installeren zelf al een foutmelding of krijg je pas foutmeldingen als je vers geïnstalleerde aps wil starten?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Wordt de installatie wel afgerond? M.a.w. geeft het installeren zelf al een foutmelding of krijg je pas foutmeldingen als je vers geïnstalleerde aps wil starten?
Hij geeft een foutmelding ( -110) als ik de app wil installeren. Wanneer ik dan opnieuw kies om de app te installeren, dan installeert hij hem wel. Echter start hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Probeer eens een andere google account toe te voegen en die te gebruiken in de google Play / Market. Ik vermoed dat je probleem daarmee opgelost wordt.

Heb zelf ook een tijdje last gehad van die -110 error.

[ Voor 41% gewijzigd door Terror op 21-03-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op XDA dat iemand de map Android Secure van de SD kaart had gehaald en dat daarna het probleem weg zou zijn.

1. Ja dat klopt, alleen werkt dat geen enkele gedownloade app meer.
2. Ik heb handmatig de niet werkende apps eraf gegooid.
3. Ik kan wel weer apps installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Voor het eerst sinds tijden werkt mijn Desire weer naar behoren. Al een tijd geleden ben ik begonnen met ICS roms, maar meestal ging ik na een dag weer gillend terug naar Cyanogen. Een paar weken geleden besloot ik om in plaats van Sandvold's ICS rom de BCM ICS rom te proberen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113

De eerste versies die ik probeerde werkten op zich best aardig, maar er zaten toch nog behoorlijk wat scherpe randjes aan, mede door problemen met Mounts2SD en ook nog wat vreemde dingen met hardware acceleration. Gisteren is er een nieuwe update uitgekomen en ik moet zeggen, die werkt behoorlijk goed. Ik moest helaas wel een full wipe doen bij het updaten, maar ja ook dat raak je gewend.

Het installeren is even wennen, het is niet meer domweg een zip flashen, maar je krijgt een heel installatiemenu. Hier kan je gewoon de standaard installatie kiezen, maar het loont de moeite even de uitgebreide installatie te doorlopen. In mijn geval draai ik de CM7r2 Hboot, die echt tot het randje vol gaat met deze rom. Daarnaast gebruik ik apps2sd en dalvik2sd, omdat ik deze ruimte gewoon echt nodig heb. ICS is daarnaast ook behoorlijk royaal met het innemen van ruimte in de map /data/data en ook Chrome en Google+ nemen (schrikbarend) veel ruimte in (66 MB en 26 MB).

Echter ondanks dit hele gebeuren naar je SD-card werkt het behoorlijk vloeiend, het opstarten van de app list (met Apex launcher) gebeurt echt instantaan. Net het opstarten van (grote) apps lijkt iets langzamer te gaan, maar dat is (voor mij) overkomelijk. Wel moet ik zeggen dat het aan te raden is om een snelle SD-card te nemen. Zelf had ik altijd een Sandisk 16 gb class 2 card, maar pas kreeg ik een Samsung 16 gb class 6 card en dat maakt toch een behoorlijk verschil. Ik wilde al langer een nieuwe sd card (32 gb class 10) kopen, maar omdat mijn volgende telefoon waarschijnlijk geen SD-slot heeft vond ik dat nogal zonde van m'n geld. Deze card kreeg ik, dus dat was mooi meegenomen.

Ik heb de rom nu bijna 2 dagen in gebruik en ik zie mezelf in geen geval meer terug gaan naar Android 2.3. Dit werkt meer dan prima, alleen de camera preview werkt niet en de camera is wat buggy. Maar dat is voor mij niet echt een probleem. Mocht je je camera veel gebruiken, dan is Android 4.0 voorlopig een no-go. Nog een klein puntje, toen ik de rom installeerde was er geen Gallery aanwezig, maar die heb ik even uit de vorige versie gepakt, niet echt iets om je druk om te maken.

Een van de grote voordelen van Android 4.0 vind ik de Chrome browser, die echt behoorlijk snel is (behalve bij het intypen van adressen, waar het lijkt alsof hij real-time per letter resultaten laadt van Google). Ook het koppelen van favorieten en geschiedenis van je desktop Chrome is ideaal. Daarnaast zitten er wat apps aan te komen die voorlopig alleen op ICS draaien, zoals Carbon, een nieuwe heel goed uitziende twitter app met push!

Zo, het is weer een heel verhaal geworden. Waarschijnlijk zijn de volgende flash- cq. rom-avonturen te vinden in of het One X of het Galaxy S3 forum, waarbij die eerste voorlopig zwaar de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie op wat opmerkingen hierboven:
- Ik heb een Transcend class 10 SD card
- De WiFi policy stond op Nooit. Maar gaat toch uit bij slaapstand. Bug in de ROM denk ik.

Ik draai nu weer Oxygen, met LauncherPro dit keer. Werkt tot nu toe prima. Het mooie van LP is de Sense achtige widgets. Daar moet je natuurlijk van houden.

Ik denk dat ik eens naar de ICS ROM ga kijken die hierboven genoemd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58
Wie weet er een goede zuinige rom ? Ik stap binnenkort over naar de Xperia S en deze phone gaat naar mn vader toe. Hij zal niet zo veel doen als ik er mee doe dus zoek eigenlijk een simpele Stabiele en zuinige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Probleempje:

Nieuwe Hboot: CM7 r2
Full wipe
Nieuwe partitie: EXT4 1024MB
Nieuwe ROM: Nick's Phone
Alle apps teruggezet (wat verre van automatisch ging via appbrain)
Alle gegevens teruggezet met Titaniumbackup
Aantal keer gerestart

En nu het probleem:

Force close wanneer ik een beltoon probeer in te stellen, bij alles, ook meldingen van Whatsapp bv.

Geen mensen gevonden met vergelijkbaar probleem.. Hier iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Force close komt meestal doordat er nog cache of systeem data ergens rondhangt die niet compatibel is. Heb je met Titanium backup alleen data terug geplaatst van gewone aps of ook complete aps / systeem aps / systeem data?

Overigens, de truck met Appbrain:
  • fast web install installeren
  • vanuit appbrain even kijken welke lijst met aps bij je huidige installatie hoort
  • alle aps naar die lijst kopiëren
  • ervoor kiezen op de website om alles naar je telefoon te verzenden
  • op je telefoon appbrain openen
  • syncen, net zo lang tot de lijst met aps in appbrain zichtbaar wordt
  • execute
  • nu worden alle downloads en installs in 1 batch gedaan (zonder dat je handmatig elke app moet bevestigen)

[ Voor 53% gewijzigd door Terror op 22-03-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Stfnlln schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:00:
Probleempje:

Nieuwe Hboot: CM7 r2
Full wipe
Nieuwe partitie: EXT4 1024MB
Nieuwe ROM: Nick's Phone
Alle apps teruggezet (wat verre van automatisch ging via appbrain)
Alle gegevens teruggezet met Titaniumbackup
Aantal keer gerestart

En nu het probleem:

Force close wanneer ik een beltoon probeer in te stellen, bij alles, ook meldingen van Whatsapp bv.

Geen mensen gevonden met vergelijkbaar probleem.. Hier iemand een idee?
Met Rom Manager (of je recovery) alle permissions fixen wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Terror schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:34:
Force close komt meestal doordat er nog cache of systeem data ergens rondhangt die niet compatibel is. Heb je met Titanium backup alleen data terug geplaatst van gewone aps of ook complete aps / systeem aps / systeem data?
Permissions fixen heeft niet geholpen helaas. Ik heb met TitaniumBackup de batch-functie 'herstel alle systeemdata' gebruikt. Of was het de bedoeling om per app apart alles te regelen?

Ik heb in ieder geval geen apps terug gezet dmv van TB. (er is volgens TB geen weesdata)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Stfnlln schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:02:
[...]

Permissions fixen heeft niet geholpen helaas. Ik heb met TitaniumBackup de batch-functie 'herstel alle systeemdata' gebruikt. Of was het de bedoeling om per app apart alles te regelen?

Ik heb in ieder geval geen apps terug gezet dmv van TB. (er is volgens TB geen weesdata)
Het terugzetten van alle systeemdata is vragen om problemen. Dit zet namelijk data terug van systeem apps van je vorige rom, die misschien heel anders in elkaar zat. Als je de data van je apps terug wilt zetten, kies dan "herstel ontbrekende apps inclusief data" en vervolgens kies je in het volgende scherm "alleen data". Zo zet je al je app data terug en niet je systeemdata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dit heeft niets met dit topic te maken.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 23-03-2012 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
@wph

Mooi en uitgebreid verslag, complimenten. Je heb mij bijna zover dat ik het ook ga proberen. Alleen Camera is jammer dat dit nog niet echt lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
wph schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:49:
[...]

Het terugzetten van alle systeemdata is vragen om problemen. Dit zet namelijk data terug van systeem apps van je vorige rom, die misschien heel anders in elkaar zat. Als je de data van je apps terug wilt zetten, kies dan "herstel ontbrekende apps inclusief data" en vervolgens kies je in het volgende scherm "alleen data". Zo zet je al je app data terug en niet je systeemdata
Ow, crap. Weer wat geleerd.. Wat is dan de beste manier om dit te herstellen? Ik vind nu, uiteraard, alleen maar posts dat het niet zo moet. Was in de veronderstelling dat apps niet teruggezet moesten worden dus dan leek dit mijn beste optie .. Toch iets verder moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Stfnlln schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:46:
[...]

Ow, crap. Weer wat geleerd.. Wat is dan de beste manier om dit te herstellen? Ik vind nu, uiteraard, alleen maar posts dat het niet zo moet. Was in de veronderstelling dat apps niet teruggezet moesten worden dus dan leek dit mijn beste optie .. Toch iets verder moeten kijken.
Om nu je rom goed te krijgen zal je hem moeten herinstalleren. Kortom, whipe, rom opnieuw flashen en dan aps weer installeren.
Voor aps zpu ik je aanraden alleen data terug te plaatsen met Titanium backup en alleen voor die aps waar dit toegevoegde waarde heeft (savegames van spelletjes bijvoorbeeld). Iets als facebook, log je 1 keer in en dan klopt alles, daar hoef je niks voor terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Nakebod

Nope.

Positief nieuws voor de ICS liefhebbers, er is een camera-preview fix!
Toevallig net ICS BCM RC2.2U4 geïnstalleerd, en lees een paar minuten geleden dat er een fix is. En iemand heeft gelijk daar alweer een flashbare zip van gemaakt, en die gelijk geflashed, en het werkt _/-\o_

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Nakebod schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:50:
Positief nieuws voor de ICS liefhebbers, er is een camera-preview fix!
Toevallig net ICS BCM RC2.2U4 geïnstalleerd, en lees een paar minuten geleden dat er een fix is. En iemand heeft gelijk daar alweer een flashbare zip van gemaakt, en die gelijk geflashed, en het werkt _/-\o_
Heel mooi nieuws! Het begint toch steeds meer op een volwaardige rom te lijken! Nu nog wat kleine kernel/OpenGL probleempjes eruit en dan is er weinig meer om je aan te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Terror schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:19:
[...]
Om nu je rom goed te krijgen zal je hem moeten herinstalleren. Kortom, whipe, rom opnieuw flashen en dan aps weer installeren.
Voor aps zpu ik je aanraden alleen data terug te plaatsen met Titanium backup en alleen voor die aps waar dit toegevoegde waarde heeft (savegames van spelletjes bijvoorbeeld). Iets als facebook, log je 1 keer in en dan klopt alles, daar hoef je niks voor terug te zetten.
Dank, het werkt! Op wonderbaarlijke wijze heeft de Play store al mijn apps onthouden. Kan me niet herinneren dat hij dat eerder ook deed (in ieder geval niet alles!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47

shinchan03

Niels

Welke rom is in jullie optiek nou beter, de rom van Sanvold ICS of de BCM ICS rom? De laatste keer dat ik ICS draaide ging mijn voorkeur uit naar Sanvold, maar weet niet hoe dat nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

shinchan03 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:44:
Welke rom is in jullie optiek nou beter, de rom van Sanvold ICS of de BCM ICS rom? De laatste keer dat ik ICS draaide ging mijn voorkeur uit naar Sanvold, maar weet niet hoe dat nu zit?
Voor mij persoonlijk is het andersom, ik heb een keer of 5 Sandvold geprobeerd (waarvan de laatste keer ongeveer een maand geleden) en elke keer uit frustratie weer na een dag terug omdat alles vastliep en traag was etc. Niet werkbaar in mijn ogen (en ik ben echt meer niet zo kieskeurig als er iets niet werkt ;) )

Maar goed, dat is een maand geleden, er kan veel veranderd zijn. De eerste keer dat ik BCM draaide, vond ik het prima werkbaar, dat is nu een week of drie geleden. Inmiddels is het een vrij complete rom, helemaal nu met de camera fix. Je kan nog een panorama foto's maken en ook bij video opnemen loopt ie vast, maar dat eerste is een functie die ik sowieso nooit heb gehad en dat tweede deed ik eigenlijk nooit, dus dat mis ik nu ook niet.

Wat ik ook een groot voordeel vind dat BCM is dat het gebasseerd is op CM9 en ik hoop dat zodra CM9 uitkomt (wat overigens nog niet zeker is) ik vrijwel naadloos kan overstappen naar CM9. Dit in tegenstelling tot Sandvold, waar toch nog behoorlijk wat andere tweaks in zitten en die ook nadelen heeft, zoals bv geen T9 dialer, omdat de standaard ICS dialer dit (nog steeds) niet heeft. Ik weet dat een andere dialer heel simpel te installeren is, ik heb bijna twee jaar Dialer One gebruikt, maar met ICS wil ik eigenlijk niet meer overal 3rd party apps voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Sandvold's ROM is redelijk kaal, en komt redelijk dicht bij het pure "AOSP" gevoel (Android Open Source Project)
Hoewel je tijdens het flashen via de AROMA installer tegenwoordig wel een aantal aanpassingen kan doen (Andere launcher, browser, etc)

BCM is een CM9 ROM, dus die ligt imho verder van AOSP af. CM9 heeft (Danwel krijgt gezien die ook nog zwaar in ontwikkeling is) een aantal handige toevoegingen tov een kale AOSP. Voornamelijk interface aanpassingen op dit moment (Bijv klok verbergen, batterij % ipv icoon)

En dan heb je tegenwoordig ook nog AOKP (Android Open Kang Project), zeer kort gezegd een CM tegenhanger. (Als ik mij even niet vergis)

Welke beter is, is altijd persoonlijk. Ik heb nu even BCM draaien, heb daarvoor meerdere versies van Sandvold geprobeerd, en daar gaat op dit moment nog wel mijn voorkeur naar uit. Ook mede omdat (alle?) andere ICS ROM's uiteindelijk toch Sandvold als basis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47

shinchan03

Niels

Binnenkort zit ik toch even thuis ivm herstel na operatie, dan ga ik is even rustig bekijken welke ICS rom het voor mij gaat worden. Ga ze gewoon beide een keer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 13:51
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn HTC Desire waar MildWild 3.7 (Cyanogen) op draait, namelijk random reboots.
(Hij is s-off) mildwild draait nu ongeveer een week en elke dag vinden er wel reboots plaats, google levert weinig op. misschien iemand een idee?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Zelfde ervaring met Mildwild CM, ben er vanaf gestapt.

[ Voor 78% gewijzigd door Terror op 23-03-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sandvold vs. BCM is een lastige vraag. Beide roms hebben nog veel last van bugs, maar niet alle gebruikers hebben er last van. Zo heb ik gisteren naar aanleiding van de positive berichten BCM nog eens geprobeerd, maar een uur later was ik het zat door de gigantische instabiliteit en bugs die ik voor de kiezen kreeg. Sandvold draaide beter, maar was ook niet bug-vrij.

Daarom zou ik beide proberen en kijken wat er beter werkt. Wel zou ik met BCM beginnen, die ziet er op papier wat interessanter uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Royy schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:59:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn HTC Desire waar MildWild 3.7 (Cyanogen) op draait, namelijk random reboots.
(Hij is s-off) mildwild draait nu ongeveer een week en elke dag vinden er wel reboots plaats, google levert weinig op. misschien iemand een idee?

Thanks
Ik had de laatste tijd ook slechte ervaringen met de CM versies van MW. Ik gebruik zoals een aantal anderen in dit forum nu deze rom :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521514

Erg fijne, snelle en stabiele rom. Met zo goed als dezelfde look als MW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Sandvold's ICS 0.4.4.3 inmddels geinstalleerd en tot nu toe alles ok...loopt behoorlijk vlot en soepeltjes.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660

Alleen lijkt NL auto-correctie niet te functioneren? Iemand anders deze rom ook geinstalleerd en dezelfde ervaring...of anders misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Heb inmiddels Nick's Phone ROM draaien. Lijkt allemaal prima te zijn, maar in zijn rom is, volgens mij, geen app2sd ingebouwd. Ben nu al tijdje aan het zoeken hoe ik die functionaliteit ingebouwd krijg, maar kom er niet helemaal uit.

Kan ik gewoon het Darktremor script vanuit de recovery flashen en klaar is kees?

Lijkt gelukt te zijn, maar betekent het dat ik zelf al apps die al geinstalleerd zijn handmatig moet verplaatsten?

[ Voor 15% gewijzigd door DeTjuk op 24-03-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:40
Ik heb de update van de HTC developer site eerder geinstalleerd (android 2.3), maar daardoor krijg ik geen root. Is er een optie om dit toch voor elkaar te krijgen zonder fabrieksreset?\
Ik heb zowel de optie als in de TS staat genoemd (UnREVoked) gebruikt en die van de "samenwerking" tussen 2 ontwikkelteams (UnREVoked en AlphaREV) op dit gebied. In het eerste geval krijg ik de melding dat de Root acces niet is gelukt, en in het 2e geval krijg ik op mijn pc het commandline scherm, maar wordt de telefoon niet gevonden.
Ik heb dus al wel e.e.a. geprobeerd, ook Googlen op deze vraag (versie 2.3.3 rooten) gaf geen/ weinig resultaten waar ik wat mee kon, of die dit probleem oplossen. Ook een uitgebreide tut voor de Revolutionary tool hielp niet. Als het niet anders kan zal ik maar een factory reset doen, maar ik hoopte een kortere slag te kunnen maken.

[ Voor 64% gewijzigd door jbdeiman op 24-03-2012 18:18 . Reden: Te vroeg gepost, moest nog eten. Per ongeluk aangeklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Krijg je met factory reset niet gewoon weer android 2.3.3?

Om de officiële Gingerbread update van HTC te rooten, is revolutionary volgens mij je enige optie. Dus eerst S-off en dan root erin flashen. Je geeft aan dat de telefoon niet gevonden wordt met revolutionary. Welke voorbereiding heb je getroffen?

- htc drivers geïnstalleerd?
- andere software die je telefoon aanspreekt over de USB bus uitgezet?
- Instellingen> applicaties> onbekende bronnen - aangevinkt?
- Instellingen> applicaties> ontwikkelling> alle 3 de functies aangevinkt (USB foutopsporing, standby en neplocaties)?
- revolutionary als administrator gedraaid?

[ Voor 41% gewijzigd door Terror op 24-03-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabrieksreset (ook de harde) haalt alleen JOUW eigen instellingen weer naar fabrieksinstellingen. Voor de rest wijzigt er niets, je gaat niet van 2.3.3 naar 2.2.2 en ook krijg je je root niet terug. Voor de rest kan je idd 2.3.3 niet rooten met unrevoked.

Ik heb het idee dat je dat stukje over rooten van 2.2.2 hebt gelezen maar niet dat stukje dat helemaal afzonderlijk bijna halverwege de startpost over het rooten van 2.3.3. gaat. Lees dat ff en doe alles wat daar staat, dan zou het moeten kloppen. (Je moet dus kijken bij S-OFF)

snelkoppeling naar kopje S-OFF in startpost

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Terror schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:39:
Krijg je met factory reset niet gewoon weer android 2.3.3?

Om de officiële Gingerbread update van HTC te rooten, is revolutionary volgens mij je enige optie. Dus eerst S-off en dan root erin flashen. Je geeft aan dat de telefoon niet gevonden wordt met revolutionary. Welke voorbereiding heb je getroffen?

- htc drivers geïnstalleerd?
- andere software die je telefoon aanspreekt over de USB bus uitgezet?
- Instellingen> applicaties> onbekende bronnen - aangevinkt?
- Instellingen> applicaties> ontwikkelling> alle 3 de functies aangevinkt (USB foutopsporing, standby en neplocaties)?
- revolutionary als administrator gedraaid?
Zoals ik al aangaf heb ik UnREVoked gedraait, deze gaf aan dat de telefoon was gevonden, maar dat de root access niet lukte, verder lukte het.

De Standby en Neplocaties heb ik niet aangezet, las dat ook nergens terug, maar zal ik proberen, evenals het in administrator-modus draaien van Revolutionary.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:25:
fabrieksreset (ook de harde) haalt alleen JOUW eigen instellingen weer naar fabrieksinstellingen. Voor de rest wijzigt er niets, je gaat niet van 2.3.3 naar 2.2.2 en ook krijg je je root niet terug. Voor de rest kan je idd 2.3.3 niet rooten met unrevoked.

Ik heb het idee dat je dat stukje over rooten van 2.2.2 hebt gelezen maar niet dat stukje dat helemaal afzonderlijk bijna halverwege de startpost over het rooten van 2.3.3. gaat. Lees dat ff en doe alles wat daar staat, dan zou het moeten kloppen. (Je moet dus kijken bij S-OFF)

snelkoppeling naar kopje S-OFF in startpost
Ik had daar gekeken, het stukje S-OFF gaat eigenlijk allemaal over Revolutionary, en daarmee werd mijn telefoon niet herkend. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals. 2.3.3. moet met revolutionary gedaan worden, revolutionary is speciaal voor 2.3.3 gemaakt zelfs. 2.3.3 zal je nevernooitniet rooten met unrevoked (als je s-on bent). Hoop dat dit geen punt van discussie gaat worden omdat er geen andere uitslag is dan dit.

Er zijn ook 2 andere manieren: via HTCdev.com (unlock bootloader) of handmatig via uuuhm? fastboot of adbmanager? Ff erop googlen of zo...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Bah, heb denk ik ergens overheen gelezen, ik heb inmiddels Nicks rom v1.2 draaien, maar ik heb geen Google play applicatie... niet in het startscherm en ook niet tussen de lijst met applicaties. Iemand misschien een idee waar ik deze kan downloaden? Kan het namelijk niet vinden.. Google levert ook weinig op( Voor mij tenminste)

Overigens heb ik wel ''Play Books'', maar zodra ik deze open krijg ik een FC

Heb een .APK gevonden van de nieuwste market, maar kan deze niet installeren d.m.v. ES File Explorer die standaard bij de rom zit

SOLVED ! Alles gereset en opnieuw de rom erop gezet, werkt nu prima!

[ Voor 30% gewijzigd door Royy op 25-03-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:31:
Nogmaals. 2.3.3. moet met revolutionary gedaan worden, revolutionary is speciaal voor 2.3.3 gemaakt zelfs. 2.3.3 zal je nevernooitniet rooten met unrevoked (als je s-on bent). Hoop dat dit geen punt van discussie gaat worden omdat er geen andere uitslag is dan dit.

Er zijn ook 2 andere manieren: via HTCdev.com (unlock bootloader) of handmatig via uuuhm? fastboot of adbmanager? Ff erop googlen of zo...
Voor mij was de oplossing het starten in Admin modus van revolutionary, dit had ik in de handleiding niet gezien, vandaar dat het niet lukte. Maar toch bedankt, ik wilde ook niet een discussie starten maar kwam er gewoon niet uit.
Misschien is het goed om de opties die hier een paar posts eerder zijn genoemd, ook in de startpost te zetten, verder was alles al goedgegaan, het waren net die vinkjes.

Overigens: Het is nu dus gelukt om hem te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
jbdeiman schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:57:
[...]Overigens: Het is nu dus gelukt om hem te rooten.
Gefeliciteerd. En nu de vraag, welke ROM heb je draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Woot! Mildwild 3.7beta heeft nu FM support ingebouwd _/-\o_ )

Het lijkt me binnenkort weleens leuk de invloed van verschillende roms te zien in benchmarks. Wellicht een idee dat men allemaal een keer Quadrant draait (Gratis benchmark uit Play /Market). Alle quadrant scores die tot en met 31 maart gepost worden kan ik 1 april in een diagrammetje plaatsen.

Resultaat van Quadrant benchmark bij mij:
  • Totaal score: 1384
  • CPU: 1914
  • Mem: 1143
  • I/O: 3092
  • 2D: 300
  • 3D: 469
Kenmerken ROM
  • naam: Runnymede AIO 6.0.43
  • SD kaart: Samsung 32 GB class 10
  • Hboot: CM7r2
  • APPs op SD variant: AD2SDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Totaal score: 1075
CPU: 1929
Mem: 1077
I/O: 1183
2D: 570
3D:614

Naam: Nicks rom V1.2
SDkaart: Standaard meegeleverde.. not sure welke class. (4GB)
Hboot: AlphaRev 0.93 (S-OFF)
APP2SD variant:

Geinig om te zien dat zo'n SD kaartje zo veel uitmaakt bij zo'n benchmark(3092 t.o.v. 1183)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Eerste aanzet tot een mooi diagrammetje:

https://docs.google.com/o...G82SjhTTkdRQnRBTEpyd2RMQQ

Nu maar wachten op meer benchmarkjes. Net trouwens weer Quadrant gedraait. IO komt nu op 4000 uit 8). NB: diagram laat een gewogen gemiddelde zien over de 5 categorieën (telt dus allemaal voor 1/5 mee).

[ Voor 78% gewijzigd door Terror op 25-03-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je plaatje werkt niet:
403. That’s an error.

Your client does not have permission to get URL /2OKLphpPyTW_7LDoIkeXNXnvzlm89tmItZFlFgXyT6B83lLdQaC1_ka9SfyggC5-Ehd1wv_75lAMM6X7M-kpkYquvQ from this server.

Forbidden That’s all we know.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb er maar een linkje van gemaakt. Krijg het niet voor elkaar om hem normaal te plaatsen. Zou nu moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Terror op 25-03-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Looks good Terror! Ik run hem nog een keer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:00

Totaal score: 1313
CPU: 1842
Mem: 694
I/O: 2730
2D: 238
3D: 1061

Kenmerken ROM:

ROM: Sandvond´s ICS v0.4.4.3
SD kaart: Transcend 16 GB MicroSD Card ULTIMATE SDHC Class 10
Hboot: Stock
APPs op SD variant: A2SD (na installatie su, a2sd install in de terminal)

Dit alles met stock snelheden,

Deze benchmark is na net een nieuwe flash, waarbij net een melding kwam over vol intern geheugen. Vraag me dus af of alles goed is gegaan maargoed we zullen zien :)

Hierna een run op 1075 MHz (zoals mijn phone 24/7 draait)

edit:
Resultaat van Quadrant benchmark @ 1075 MHz:

Totaal score: 1498 run2: 1505
CPU: 2011 run2: 1995
Mem: 986 run2: 1026
I/O: 3163 run2: 3240
2D: 253 run2: 240
3D: 1076 run2: 1024

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 25-03-2012 21:24 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Nu met resultaten SmiGueL erbij. Heb alleen de run @ 1075 MHz opgenomen:

https://docs.google.com/o...FZVWmFSRWF5YUpXS1M0NDBfZw

Verder even de IO scores helemaal op het uiteinde van staaf geplaatst omdat die zo te zien nogal uit een lopen vanwege de SD class.

[ Voor 29% gewijzigd door Terror op 25-03-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Terror schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:40:
[...]

Nog geen... Ik heb vanmorgen gelijk geprobeerd te rooten en ben net terug van sport + familiedag. Ik wil van de week proberen CM erop te gaan zetten, deze heeft een collega ook draaien en die schijnt erg prettig te zijn. Wel met Apps2SD erbij, om niet gelijk bij een paar apps weer de melding "bijna vol" te krijgen.
Wanneer die draait laat ik uiteraard weten hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:00
Ok, eerst een run gedaan zonder OC, daarna weer een met OC (@1075 MHz), en daar komt dit uit:

Total: 1605
CPU: 2123
Mem: 1113
I/O: 3455
2D: 271
3D: 1063

Specs:

ROM: Sandvond´s ICS v0.4.4.3 Full HWA
SD kaart: Transcend 16 GB MicroSD Card ULTIMATE SDHC Class 10
Hboot: Stock

Wss had de SD kaart nog wat 'anders' te doen tijdens de eerste benches oid :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 25-03-2012 22:06 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22
OC @ 1075 Mhz

Totaal score: 1075
CPU: 2119
Mem: 1139
I/O: 1280
2D: 258
3D: 577

ROM: Cyanogenmod 7.2 RC 1
SD kaart: Standaard meegeleverde (4GB)
Hboot: CM7r2

[ Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 25-03-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ook even Quadrant gedraait, op mijn zeer snelle class 2 kaart :Y) Ik zou eigenlijk een nieuwe moeten, maar dan heb ik weer 16GB over. Geen OC, standaard kloksnelheid.
3 runs gedaan, en even het gemiddelde berekend.

Run #1Run #2Run #3AVG
Score1269110913601246
CPU1825181219851874
Mem10397631107969
I/O2205189723862162
2D231218265238
3D10478551059987

ROM: ICS BCM RC2.2U4
SD: SanDisk 16GB class 2
HBOOT: Stock
APPs op SD variant: M2SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Waarvoor zijn de settings in de Apps2sdGUI: LowMemory settings?
Deze varieeren van Moderate Low Setting tot Extreme Low Setting

Standaar staat hier niets aangevinkt. Ik kon zo niet vinden wat deze setting doet. Iemand idee hierover.

Voor zolang het wordt toegestaan:

* Totaal score: 1083
* CPU: 1946
* Mem: 1162
* I/O: 1079
* 2D: 560
* 3D: 669

Kenmerken ROM

* naam: Nick's Phone ROM V. 1.2 (kernel 2.6.35.14_r3)
* SD kaart: Transcend 8 GB class 6
* Hboot: CM7r2
* APPs op SD variant: apps2sd (dalvik niet op SD)

[ Voor 1% gewijzigd door DeTjuk op 26-03-2012 11:43 . Reden: foutieve SD kaart gegevens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Totaal score: 839
* CPU: 1880
* Mem: 1077
* I/O: 562
* 2D: 200
* 3D: 474

Kenmerken ROM

* naam: Runnymede AIO V6.0.4.3 Special Edition
* SD kaart: Dane-elec 8gb class 4
* Hboot: Stock
* APPs op SD variant: Geen idee. Wat standaard is bij die Rom verwacht ik.

( ik heb verder niks aangepast, van 2.3.3 naar deze Rom. Verder geen aanpassingen aan de Hardware )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Die scores zijn wel leuk maar in praktijk betekend niet dat een hogere score ook altijd een vloeiendere rom is.

Run #1
Score967
CPU2119
Mem1136
I/O754
2D317
3D511

ROM: Cool IceCream Sense v2
SD: Standaard class 2
HBOOT: Data++
APPs op SD variant: Cyanogen A2SD script tweaked by me, moves both Apps and Dalvik to EXT. (coolexe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:17
Is het niet handiger om een Google Docs formuliertje aan te maken waar iedereen z'n benchmark scores + hardware kan invoeren? Houd het topic wat overzichtelijker ;)

Als ik tijd had dan zou ik wel even zo'n formuliertje in elkaar knutselen, maar heb nu geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat lijkt me wel. Dit topic wordt enigszins onleesbaar als iedereen hier z'n scores gaat dumpen :) Als iemand even een documentje aanmaakt, zet ik em wel in de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevalt ie tot nu toe goed? Hoe lang heb je hem al en is ie stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heren,

Ik hoop dat ik hiermee in het juiste topic zit.

Een aantal dagen geleden heb ik een nieuwe batterij voor mijn Desire gekocht waar Sens Evolution 3.0 op draait. Mijn telefoon lijkt de batterij echter niet goed uit te lezen. De telefoon gaat een stuk langer mee, maar hij 'begrijpt' niet goed hoeveel % batterij er nog over is. Opvallend is ook dat het aantal 'Mv' van de batterij niet daalt. Bij mijn oude batterij ging dat van ongeveer 4008 Mv naar iets van 3800 Mv, terwijl de nieuwe batterij constant 3923 Mv aangeeft.

De telefoon gaat redelijk snel van 100% naar 30%, maar daar staat hij dan ook een aantal uur op met redelijk gebruik. Ook zie ik in de neerwaartse grafiek voor de accu dat er af en toe een paar % bijkomt, zonder dat ik de telefoon oplaad.

Nu heb ik de batterij gecalibreert via deze methode:
Battery recalibration
If you're experiencing higher than normal battery drain, try the following:
Charge the device to full battery; let it keep charging until the battery says it is fully charged. Do not just wait until the light is green, it isn't always fully charged, causing a lot of inaccuracies. (You can check by going to: Settings » About device » Status » Battery Level = Full.)
Boot to recovery mode and delete the battery stats
NOTE: To have the most accurate of battery stats, reboot the device immediately after wiping the battery stats and wait for CyanogenMod to boot completely to the desktop. Once your entire boot is done and you have full access to the device, go ahead and pull the charger and continue with this troubleshooter.
Do not charge the device until after draining the battery completely, resulting in it automatically shutting off.
Recharge the device completely and then use as you normally would.
Dit heeft echter niet geholpen. Ik heb ook de ROM opnieuw geflasht. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
ThinkPadd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:50:
Is het niet handiger om een Google Docs formuliertje aan te maken waar iedereen z'n benchmark scores + hardware kan invoeren? Houd het topic wat overzichtelijker ;)
Met dank aan Thinkpad _/-\o_

https://docs.google.com/s...sd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0

Nu kan iedereen het zelf invullen. Valt me al wel op dat er grote verschillen zitten in de 2D en 3D score.

[ Voor 68% gewijzigd door Terror op 26-03-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Iemand enig idee of je van een ouder MildWild versie (3.5.5) kunt upgraden naar bv 3.7 beta?

Moet je dan alsnog helemaal schoon beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Terror schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:10:
[...]

Op verzoek: <link verwijderd>

Nu kan iedereen het zelf invullen. Valt me al wel op dat er grote verschillen zitten in de 2D en 3D score.
Goed bezig!

Heb alleen nog wel wat dingen aangepast :$ Wat jij had is gewoon een spreadsheet. Ik heb nu tijd dus heb er even een formuliertje bijgeknutseld: <link komt zo, moet nog even definitief maken>

De gegevens die worden ingevoerd via dat formulier worden dan automatisch in je spreadsheet geplaatst d:)b

Ik zal de bestaande waardes nog even opnieuw invoeren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
_/-\o_ @ Thinkpad

Heb mij 1e linkje geupdatet zodat er nu naar jouw invoersheet verwezen wordt.

[ Voor 69% gewijzigd door Terror op 26-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Was even prutsen maar dit is de definitieve link: https://docs.google.com/s...sd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0

De bijbehorende spreadsheet: https://docs.google.com/s...BJa2Fpd044cXc&output=html (read-only, meetgegevens aub via formulier invullen)

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
schumi2004 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:47:
Iemand enig idee of je van een ouder MildWild versie (3.5.5) kunt upgraden naar bv 3.7 beta?

Maak je even een Nandroid en dan kun je het testen of het goed werkt. Als het bij de een goed werkt wil dat bij een andere toch wel eens fout gaan. Daarom is Nandroid zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:50:
[...]

Bevalt ie tot nu toe goed? Hoe lang heb je hem al en is ie stabiel?
Ja hij bevalt zeer goed, sterker nog het is 1 van de beste en snelste roms die ik ooit gedraaid heb, maar dat komt voornamelijk omdat er sense 1 op draait.
Het enige probleem is dat je alleen kan kiezen tussen engels en spaans. Met een aantal tools heb ik wel gewoon Nederlandse spellingscontrole en de apps e.d. zijn ook Nederlands. Systeem dingen blijven engels helaas.

Ik heb laatst uitgezocht en gelezen (ichaos) hoe je andere talen zou kunnen toevoegen aan de rom. Maar heb momenteel geen tijd om steeds nieuwe roms te flashen/ testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Laatst online: 14-09 20:54
koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:05:
[...]

Ja hij bevalt zeer goed, sterker nog het is 1 van de beste en snelste roms die ik ooit gedraaid heb, maar dat komt voornamelijk omdat er sense 1 op draait.
Het enige probleem is dat je alleen kan kiezen tussen engels en spaans. Met een aantal tools heb ik wel gewoon Nederlandse spellingscontrole en de apps e.d. zijn ook Nederlands. Systeem dingen blijven engels helaas.
Je zou eventueel ook de ROM van An-Droid kunnen proberen, deze heeft wel alle (tenminste NL) talen. Deze heeft hetzelfde principe, hier draait namelijk ook Sense 1 op. Dit om de desire zo snel mogelijk te houden.

Deze past echter niet standaard op de Data++ Hboot, ik heb zelf een aantal onderdelen weggehaald voor mezelf die ik niet nodig acht. Zoals Friendstream, HTC Peep, Footprints, alle te downloaden google apps, onnodige widgets etc.

Moest zelf nog wel een andere Hboot maken, eentje met 185 mb. Hierdoor heb ik nadat ik de ROM installeer nog 227mb over voor applicaties. Heb nu 49 apps geinstalleerd, enkele verplaatst via het standaard apps2sd van android, en heb nog 45mb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah sense 1.... Jammer, ik neem geen genoegen met minder dan hybrid 2.1+3.0. Maar ah, over 1 maandje loopt mijn huidige abbo af en dan stop ik met custom roms op de Desire.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
schumi2004 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:47:

Zoals MikeOO al zei, maak gewoon even een backup en test het. Ik had zelf ook gedaan en daarna een clean install van 3.7 beta gedaan. Was alleen mn root acces oid kwijt, titanium backup begon in ieder geval te huilen. Installeren van SuperUser mocht niet baten, dus ik ben weer terug op 3.5.5.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:23:
Ah sense 1.... Jammer, ik neem geen genoegen met minder dan hybrid 2.1+3.0. Maar ah, over 1 maandje loopt mijn huidige abbo af en dan stop ik met custom roms op de Desire.
Nadeel van die ROMs, vind ik in ieder geval, dat je daar eigenlijk sowieso aan een vorm van apps2sd moet denken. Waarbij je altijd wel, tenminste blijkbaar in mijn geval, een aantoonbaar snelheidsvermindering hebt wanneer je bijvoorbeeld applicaties opent.

Would love to have sense 2.1 echter ben ik er nog niet een tegengekomen waarbij de snelheid blijft. De enige die nog enigzins snel was, was degene van Coolexe van 2.1. Alleen bij die ROM's heb je een probleem met het opnemen van filmpjes, dat die niet goed afgespeeld worden op de mobiel zelf..
arjen9551 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:28:
[...]
Was alleen mn root acces oid kwijt, titanium backup begon in ieder geval te huilen. Installeren van SuperUser mocht niet baten, dus ik ben weer terug op 3.5.5.
Dit kan soms komen omdat je te weinig ruimte hebt op de systeem partitie, dit kun je soms verhelpen door bijvoorbeeld Maps of iets dergelijks uit de zip weg te halen voordat je de ROM installeert.

[ Voor 22% gewijzigd door Kootstra op 27-03-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kootstra schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:31:
[...]

Nadeel van die ROMs, vind ik in ieder geval, dat je daar eigenlijk sowieso aan een vorm van apps2sd moet denken. Waarbij je altijd wel, tenminste blijkbaar in mijn geval, een aantoonbaar snelheidsvermindering hebt wanneer je bijvoorbeeld applicaties opent.

Would love to have sense 2.1 echter ben ik er nog niet een tegengekomen waarbij de snelheid blijft. De enige die nog enigzins snel was, was degene van Coolexe van 2.1. Alleen bij die ROM's heb je een probleem met het opnemen van filmpjes, dat die niet goed afgespeeld worden op de mobiel zelf..
Dat klinkt als SGBS, staat in de OP. Is volledig 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben een beetje uitgekeken op CM7. ICS BCM ook geprobeerd, maar die ging wel 10x rebooten toen ik bezig was hem in te stellen. Ook niks dus.

Het liefste wil ik een stock Gingerbread 2.3 ROM met HTC Sense, maar wel met goede A2SD en root.

Het probleem is alleen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben, en als ik op XDA zoek dan kom ik vaak wel bijna-stock ROM's tegen, maar vaak is er toch vanalles aan gestript en gehackt enzo.

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Ik heb mijn score van mijn Desire ook toegevoegd, merk nu wel dat ik mijn rom is moet updaten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44
Ik heb nu Sandvolds rom geinstalleerd en snap niks van de Apps2sd keuze die je krijgt, ik kan nu wel bepaalde apps naar de SD-kaart verhuizen maar nog steeds blijven de meeste appas op mijn telefoon staan. Nu heb ik nog maar 15 mbyte vrij op mijn toestel. Wat zie ik over het hoofd? Wat is de beste Apps2sd script voor Sandvold (ICS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:48:
Ik ben een beetje uitgekeken op CM7. ICS BCM ook geprobeerd, maar die ging wel 10x rebooten toen ik bezig was hem in te stellen. Ook niks dus.

Het liefste wil ik een stock Gingerbread 2.3 ROM met HTC Sense, maar wel met goede A2SD en root.

Het probleem is alleen dat ik het overzicht een beetje kwijt ben, en als ik op XDA zoek dan kom ik vaak wel bijna-stock ROM's tegen, maar vaak is er toch vanalles aan gestript en gehackt enzo.

Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?
SGBS

Prima duwtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Termi schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:56:
Ik heb nu Sandvolds rom geinstalleerd en snap niks van de Apps2sd keuze die je krijgt, ik kan nu wel bepaalde apps naar de SD-kaart verhuizen maar nog steeds blijven de meeste appas op mijn telefoon staan. Nu heb ik nog maar 15 mbyte vrij op mijn toestel. Wat zie ik over het hoofd? Wat is de beste Apps2sd script voor Sandvold (ICS)?
Je moet wel eerst het script activeren;)

http://www.sandvold.as/FAQ.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, zal hem eens proberen. Had hem zelf al zien staan in de TS, maar omdat er zoveel verschillende ROMs zijn te vinden was ik het overzicht eventjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Terror schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:40:
[...]

Het is de CM7 ROM geworden, in eerste instantie deed die niks, maar na nog een install eroverheen draait die nu als een trein. Bevalt me nu al beter dan de voorgaande.
Ben ook de batterij opnieuw aan het "opmeten" omdat die wel heel snel leeg leek te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Termi schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:56:
Had ik ook. Had wel het script geactiveerd in een terminal sessie. Maar naar een paar apps meteen melding dat hij vol zit.
Heb nu darktremorz gebruikt en hoewel de interne storage behoorlijk vol raakt heb ik toch veel apps op de SD draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
Ik snap niet echt helemaal waarom je die naar voren schuift, het bekijken van filmpjes op je mobiel is echt irritant geworden op bijvoorbeeld sgbs en die van coolexe. Wanneer je een rechtopstaand filmpje hebt gemaakt met de camera dan wordt hij sowieso schuin afgespeeld..

Als je al een 2.1 rom wilt dan is die van coolexe eigenlijk slimmer in verband met de ruimte. Die van Coolexe is namelijk odexed waardoor je meer ruimte overhoudt op de data partitie! Tenminste dat is mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
DarkSide schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Had ik ook. Had wel het script geactiveerd in een terminal sessie. Maar naar een paar apps meteen melding dat hij vol zit.
Heb nu darktremorz gebruikt en hoewel de interne storage behoorlijk vol raakt heb ik toch veel apps op de SD draaien.
Had je de dalvik cache ook verplaatst?
Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]