Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

karstnl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:49:
[...]

Had je de dalvik cache ook verplaatst?
Volgens mij wel.
Nu te druk. Maar deze week even nandroid maken.
en een clean install doen. met een full wipe om het nogmaals te proberen. zal dan op de dalvik cache letten.

Voor de rest zeer tevreden over de sandvold rom. Ben al weer blij dat ik foto's kan nemen en de preview werkt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kootstra schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:45:
[...]

Ik snap niet echt helemaal waarom je die naar voren schuift, het bekijken van filmpjes op je mobiel is echt irritant geworden op bijvoorbeeld sgbs en die van coolexe. Wanneer je een rechtopstaand filmpje hebt gemaakt met de camera dan wordt hij sowieso schuin afgespeeld..

Als je al een 2.1 rom wilt dan is die van coolexe eigenlijk slimmer in verband met de ruimte. Die van Coolexe is namelijk odexed waardoor je meer ruimte overhoudt op de data partitie! Tenminste dat is mijn mening..
Met coolexe heb ik geen ervaring. Maar jij hebt zo te lezen ervaring met beide en je raad Coolexe aan. Prima, wil ik best in meegaan. :)

Mijn hybrid doet alles wat ik wil, filmpjes maken, fotos schieten, bekijken, agenda met scrollbar, over algemeen ziet het er goed uit, enz enz. Enige minpuntje zou de ietwat lag kunnen zijn maar voor de rest is ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Met coolexe heb ik geen ervaring. Maar jij hebt zo te lezen ervaring met beide en je raad Coolexe aan. Prima, wil ik best in meegaan. :)

Mijn hybrid doet alles wat ik wil, filmpjes maken, fotos schieten, bekijken, agenda met scrollbar, over algemeen ziet het er goed uit, enz enz. Enige minpuntje zou de ietwat lag kunnen zijn maar voor de rest is ie prima.
Ze doen beiden ongeveer hetzelfde, het enige verschil zit hem voornamelijk in het feit dat de ene deodexed is en de andere odexed. Het voordeel is dat die van Coolexe dus meer ruimte overhoudt, wat ik persoonlijk wel fijn vind omdat ik liever geen a2sd scripts wil gebruiken. Speed over beauty zeg maar ;-)

En het punt wat ik bedoelde was dat wanneer je een filmpje maakt en je houdt de telefoon op de standaard manier, dus niet horizontaal, dan wordt het uitgerekt afgespeeld op je mobiel. Dus je kan wel filmpjes maken alleen soms niet mooi afspelen.. Niet heel ernstig maar toch vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kootstra schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:55:
[...]

Ze doen beiden ongeveer hetzelfde, het enige verschil zit hem voornamelijk in het feit dat de ene deodexed is en de andere odexed. Het voordeel is dat die van Coolexe dus meer ruimte overhoudt, wat ik persoonlijk wel fijn vind omdat ik liever geen a2sd scripts wil gebruiken. Speed over beauty zeg maar ;-)

En het punt wat ik bedoelde was dat wanneer je een filmpje maakt en je houdt de telefoon op de standaard manier, dus niet horizontaal, dan wordt het uitgerekt afgespeeld op je mobiel. Dus je kan wel filmpjes maken alleen soms niet mooi afspelen.. Niet heel ernstig maar toch vervelend!
Zoiets herinner ik me idd ook, ik weet alleen niet meer welke rom dat was. Heb er zoveel geprobeerd. Kan best SGBS zijn geweest...

Is het installeren van een andere camera app geen oplossing hiervoor? Zijn er aardig wat op market.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Die Coolexe klinkt ook wel goed... Heb je daar een linkje van Kootstra?

Is dat deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1250815 ?

Of deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810 ?

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
Het is deze, alleen is volgens mij de hosting site op dit moment down.. Beetje apart aangezien ik em vanochtend nog heb gedownload! Maar die zal ongetwijfeld snel wel weer online komen..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hij doet het (alweer)! Ik ga hem proberen :)

Er staat trouwens nergens welke hboot je moet gebruiken... Welke gebruik jij Kootstra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Even voor die spreadsheet in de waarschuwing, waar vind ik welke variant ik van A2SD heb? Ik draai Nick's ROM 1.1

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:38:
Hij doet het (alweer)! Ik ga hem proberen :)

Er staat trouwens nergens welke hboot je moet gebruiken... Welke gebruik jij Kootstra?
Ik gebruikte een eigen gemaakte, heb de ROM ook aangepast naar mijn behoeften, met 210MB voor systeem, 5MB voor cache en de rest voor de Apps. Maar je kunt meende ik voor zowel stock gaan als voor data++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Pffff wat een drama zeg! Ik denk ik gooi even nieuwe hboot erop (Data++, is wel gelukt trouwens) en daarna die ROM.

Maar volgens mij is m'n sd kaart naar de kl*te ofzo, want hij blijft nu in m'n 4EXT Recovery hangen op "Creating new partition table".

Heb ook al geprobeerd om hem via kaartlezer in Windows te formatteren maar dat helpt ook niet. Ik kon wel gewoon al m'n data eraf kopieren :S

Zal eens een ander SD kaartje proberen (wel 2GB ipv 16GB grrrr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kootstra schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:55:
[...]
Ah ja, dat heb ik bij sommige roms (of rom, weet niet meer welke) ook gehad. Ik snapte er al helemaal niks van, dat je ineens raar uitgerekt beeld had.
Ik kreeg ze met geen mogelijkheid fatsoenlijk op mijn telefoon. Wat een irritante optie is dat zeg, dat is toch alleen maar vervelend? Waarom zoiets inbakken

Die andere rom die aan aanraadde, daar was iets mee. Weet niet meer wat, geen ics theme of download links down ofzo. Ik koos iig voor die van coolexe.

[ Voor 9% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-03-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:04:
Pffff wat een drama zeg! Ik denk ik gooi even nieuwe hboot erop (Data++, is wel gelukt trouwens) en daarna die ROM.

Maar volgens mij is m'n sd kaart naar de kl*te ofzo, want hij blijft nu in m'n 4EXT Recovery hangen op "Creating new partition table".

Heb ook al geprobeerd om hem via kaartlezer in Windows te formatteren maar dat helpt ook niet. Ik kon wel gewoon al m'n data eraf kopieren :S

Zal eens een ander SD kaartje proberen (wel 2GB ipv 16GB grrrr).
Oke, dat is inmiddels verholpen. Heb HBOOT paar keer opnieuw geflashed (verschillende versies) en toen deed hij het ineens weer.

Maar nu mis ik de Flashable_Data2Ext_New.zip die nodig is bij deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200517

Kan hem ook nergens vinden, lekker handig :| Heb jij die toevallig Kootstra?

Edit: Hier gevonden: http://www.wuala.com/Andr...ata2Ext%20New%20v9.3.zip/

Heb dit gedaan:
1) Place Cool_Rom.zip, Flashable_Data2Ext_New.zip into SDcard.
2) Reboot in Recovery
3) Flash Cool_Rom.zip. DO NOT REBOOT.
4) Flash Flashable_Data2Ext_New.zip reboot and enjoy.
Maar werken ho maar :O Hij blijft (ook na meerdere keren rebooten en batterij eruit) op het HTC logo hangen. Heb de Data++ HBOOT van AlphaRev gebruikt overigens.

Ik ben er wel eventjes klaar mee nu, ik zet lekker m'n nandroid backup van CM7 weer terug. Ben allang blij dat m'n telefoon het weer doet

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ook maar even mijn Quadrant scores ingevoerd. Laatste update van BCM ICS, CPU op 1152, gemiddelde over 4 runs. Duidelijk te zien trouwens in de resultaten dat HWA een flinke impact heeft op de 3D performance.

Wellicht handig om in de topic-warning ook een linkje naar de resultaten op te nemen? (https://docs.google.com/s...MnFsd1BJa2Fpd044cXc&gid=0) (ook in de TS trouwens)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:21:
[...]

Ah ja, dat heb ik bij sommige roms (of rom, weet niet meer welke) ook gehad. Ik snapte er al helemaal niks van, dat je ineens raar uitgerekt beeld had.
Ik kreeg ze met geen mogelijkheid fatsoenlijk op mijn telefoon. Wat een irritante optie is dat zeg, dat is toch alleen maar vervelend? Waarom zoiets inbakken
Dat probleem, zo heb ik ergens in ieder geval ergens gelezen, komt omdat de ROM geport is vanaf een andere mobiel. Werkt volgens mij bij geen één ROM na sense 1.9. Daarom blijf ik ook lekker op de An-Droid ROM. Tenminste voor nu, ben een ROM aan het testen voor me vriendin, zodat alles lekker goed werkt en ik er geen tien keer een andere ROM erop hoef te zetten xD
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:25:
[...]
Oke, dat is inmiddels verholpen. Heb HBOOT paar keer opnieuw geflashed (verschillende versies) en toen deed hij het ineens weer.

Maar werken ho maar :O Hij blijft (ook na meerdere keren rebooten en batterij eruit) op het HTC logo hangen. Heb de Data++ HBOOT van AlphaRev gebruikt overigens.

Ik ben er wel eventjes klaar mee nu, ik zet lekker m'n nandroid backup van CM7 weer terug. Ben allang blij dat m'n telefoon het weer doet
Ik zag op XDA dat je het al opgelost had, blijkbaar kon er niet met een andere Hboot gewerkt worden 8)7 . Mijn excuses daarvoor! Je zou ook een aantal niet gebruikte apps eruit kunnen halen en dan zelf een Hboot maken of ik kan er een voor je maken indien je dat wilt. Ik hou er persoonlijk van dat er geen nutteloze apps op me mobiel staan, zoals peep, laputa etc.

Wat je trouwens nog kan doen is de recent apps balk verwijderen bij de ROM van Coolexe, deze zorgt voor mij in ieder geval voor vertraging bij het openen van de notificatie balk. Dit kan je doen door dan bij de sensevolution rom de systemui.apk te pakken en deze te plaatsen in de Coolexe ROM. Je moet dan wel natuurlijk de systemui.apk & systemui.odex verwijderen uit die van Coolexe voordat je hem toevoegt.

Op deze manier kun je wel gebruik maken van de quick settings maar heb je niet de vertraging van de recent apps :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Kootstra op 28-03-2012 11:57 . Reden: Tip ivm recentapps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Done, maar daarna kreeg ik eerst allemaal 'whatsapp is gestopt' , 'facebook is gestopt' Maps is gestopt' foutmeldingen. Hierna heb ik apps2sd.apk en link2sd.apk geprobeerd maar dit heeft juist een negatief effect op het geheel en behoud foutmeldingen. Nu verbaast mij ook dat er keuze is uit vier verschillende apps2sd en niemand kan mij vertellen wat de beste is :').

Die vijf procent performanceverschil lig ik niet wakker van, wel dat ik niet al mijn apps mee kan nemen. Ik ga nu maar Darktremor proberen, hopelijk doet deze het goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Termi op 28-03-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:17:
[...]

Done, maar daarna kreeg ik eerst allemaal 'whatsapp is gestopt' , 'facebook is gestopt' Maps is gestopt' foutmeldingen. Hierna heb ik apps2sd.apk en link2sd.apk geprobeerd maar dit heeft juist een negatief effect op het geheel en behoud foutmeldingen. Nu verbaast mij ook dat er keuze is uit vier verschillende apps2sd en niemand kan mij vertellen wat de beste is :').

Die vijf procent performanceverschil lig ik niet wakker van, wel dat ik niet al mijn apps mee kan nemen. Ik ga nu maar Darktremor proberen, hopelijk doet deze het goed.
Ik kwam van de week wat tegen wat bij mij de foutmeldingen verhielp:
Instellingen > RCMix3D Tweaks > Tabblad System > Kopje Maintenance 'Fix permissions'

Er staat bij: "This script can fix some force close issues with certain applications after upgrading your ROM."

Probeer het eens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:06:
[...]

Ik kwam van de week wat tegen wat bij mij de foutmeldingen verhielp:
Instellingen > RCMix3D Tweaks > Tabblad System > Kopje Maintenance 'Fix permissions'

Er staat bij: "This script can fix some force close issues with certain applications after upgrading your ROM."

Probeer het eens??
Ik ga eerst de andere apps2sd proberen, volgens mij is dat een van de grootste oorzakers van de problemen. Voor de rest ben ik redelijk tevreden over ICS op de HTC Desire, zijn wat meer kleine bugs nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe Desire ROM verschenen: CronMod. Check het XDA topic via de Desire Index in de startpost. Ik draai deze ROM en tot nu toe bevalt hij goed. Nog wat kleine verbeterpuntjes, maar de ontwikkelaar reageert snel op feedback. De ROM is gebaseerd op CyanogenMod met naar keuze ADW Launcher of LauncerPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel wat omzwervingen met ROM's ben ik dan toch weer terug bij CM. Ik heb nu alleen 1 probleem: hoe krijg ik een Nederlands woordenboek op CM7.1? Ik heb al heel wat topics doorzocht maar kan niks vinden. Ik vind het erg irritant als er tijdens het typen geen woorden worden voorspeld, omdat ik nogal eens wat mis typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:05:
Na heel wat omzwervingen met ROM's ben ik dan toch weer terug bij CM. Ik heb nu alleen 1 probleem: hoe krijg ik een Nederlands woordenboek op CM7.1? Ik heb al heel wat topics doorzocht maar kan niks vinden. Ik vind het erg irritant als er tijdens het typen geen woorden worden voorspeld, omdat ik nogal eens wat mis typ.
Ik gebruik swiftkey (30 dgn gratis) erg fraai product, maar wel eerst de instellingen nalopen.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:05:
Ik gebruik smart keyboard pro... daar zit volgens mij het nl woordenboek bij.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Als je de CM7 rom met 7ZIP opent middels "open archief" dan kun je LatinIME.apk vervangen door de onderstaande, dan heb je Nederlandse taalondersteuning. Voor het flashen de verificatie uitzetten en de ROM flashen. Als het goed is kun je in de geflashde ROM ook de .apk vervangen maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.

https://www.dropbox.com/s...5/SYZ9gs3g4X/LatinIME.apk

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:01
Compleet offtopic, maar kreeg net een mailtje van tweakers:
Je hebt je enige tijd geleden aangemeld voor het testpanel voor de HTC One X, waarbij 25 tweakers tijdens een exclusieve bijeenkomst op 2 april als een van de eersten met dit nieuwe vlaggenschip van HTC kunnen spelen. Goed nieuws voor je! Jij bent alsnog als een van de gelukkigen uit de bus gekomen, wat betekent dat we jou maandag 2 april graag bij ons op kantoor ontvangen voor de testsessie....
Ben benieuwd maandag hoe erg de One X mijn Desire gaat overklassen 8) Ben aankomende 2 weken dus iets minder actief in dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 29-03-2012 23:32 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Net nog even naar de spreadsheet gekeken, er zijn al 23 reacties binnen gekomen.

Het leuke is, als er eenmaal data is kun je een beetje dingen vergelijken e.d.

Een paar dingen die mij opvallen (bepaalde kolommen filteren van hoog>laag ;) ):
  • De 3 hoogste CPU scores draaien toevallig allemaal ICS
  • De benchmarks met hoge MEM scores gebruiken meestal Transcend kaartjes
  • Alle benchmarks die onder ICS zijn uitgevoerd scoren laag op 2D
  • De hoogste 3D benchmarks zijn allen onder ICS
Natuurlijk is dit allemaal nogal kort door de bocht, en is 23 nogal een kleine groep meetresultaten, maar toch is het grappig om te zien dat er al wel redelijk goed een verschil te zien is!

Spreadsheet: https://docs.google.com/s...MnFsd1BJa2Fpd044cXc#gid=0

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een beetje een gekke vraag. Wil mijn telefoon verkopen zonder geheugen kaartje. Welke rom kan ik daarvoor installeren, want als ik een rom installeer en ik haal het geheugen kaartje eruit dan start de telefoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:17:
Heb een beetje een gekke vraag. Wil mijn telefoon verkopen zonder geheugen kaartje. Welke rom kan ik daarvoor installeren, want als ik een rom installeer en ik haal het geheugen kaartje eruit dan start de telefoon niet op.
Denk niet dat dit kan. De Desire wordt ook standaard met een kaartje geleverd. Waarom zonder kaartje leveren. Die dingen kosten niets meer en desnoods stop je er een eenvoudig kaartje in van 1 of 2 gb.
Standaard wordt er ook een 2 Gb meegeleverd.

Het enige wat je kunt proberen is om na flashen van de rom deze direct te resetten naar de fabrieksinstellingen. Daarna uitzetten en kaartje eruit halen en opnieuw starten. Als de rom vanaf de eerste keer geen kaartje vind dat hij mogelijk doorstart. Lukt dat niet dan weet je dus dat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang als ik hem verkoop en iemand gaat het kaartje formateren dan kan hij de telefoon niet meer opstarten, als hij het kaartje weer terug plaats.
MikeOO schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:22:
[...]

Denk niet dat dit kan. De Desire wordt ook standaard met een kaartje geleverd. Waarom zonder kaartje leveren. Die dingen kosten niets meer en desnoods stop je er een eenvoudig kaartje in van 1 of 2 gb.
Standaard wordt er ook een 2 Gb meegeleverd.

Het enige wat je kunt proberen is om na flashen van de rom deze direct te resetten naar de fabrieksinstellingen. Daarna uitzetten en kaartje eruit halen en opnieuw starten. Als de rom vanaf de eerste keer geen kaartje vind dat hij mogelijk doorstart. Lukt dat niet dan weet je dus dat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Volgens mij moet het wel gewoon werken als je maar geen ROM met apps2sd oid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
janvanduschoten schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:35:
Volgens mij moet het wel gewoon werken als je maar geen ROM met apps2sd oid gebruikt.
Correct, de stock-ROM kan prima overweg met een Desire zonder SD-kaartje. Heb een aantal dagen zo gelopen toen mijn class 2 het begeven had en m'n nieuwe class 10 nog niet binnen was. Daarna aan het rooten en rommen geslagen 8)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke stock rom heb jij gehad daarvoor.
Groentenboer schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:50:
[...]

Correct, de stock-ROM kan prima overweg met een Desire zonder SD-kaartje. Heb een aantal dagen zo gelopen toen mijn class 2 het begeven had en m'n nieuwe class 10 nog niet binnen was. Daarna aan het rooten en rommen geslagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:26:
Ben bang als ik hem verkoop en iemand gaat het kaartje formateren dan kan hij de telefoon niet meer opstarten, als hij het kaartje weer terug plaats.

[...]
Dan is het risco voor de koper toch. Als je een auto koopt en je verwijderd de olie dan is het ook klaar.
Zolang je hem werkend verkoopt is het geen probleem lijkt mij.

Maar zonder moet dus ook lukken en denk dat elke rom waar app2sd niet standaard aanstaat dus moet werken. De standaard HTC Rom of CM7 zijn zeker zonder app2sd als je hem installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Ook de spreadsheet maar ingevuld. Bizarre spreiding van alle scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:30:
Welke stock rom heb jij gehad daarvoor.
Meer stock dan stock kan niet? Dus echt de ROM die er gewoon op stond toen ik hem kreeg.

En quoten doen we hier onder een bericht, niet erboven want dat leest onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik heb de resultaten van het vergelijken van de ROMS even in een diagrammetje gezet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BQLR1pEPNdLohfv6ttMTa2AU/full.jpg
IO staat weer achteraan, omdat dit door class 10 kaartjes een vertekend beeld geeft.

Ook meedoen? Link | Detail resultaten: Link

[ Voor 79% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 11:54 . Reden: Plaatje direct zichtbaar gemaakt. Ik blijk gewoon webspace op tweakers te hebben :) ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Ben op dit moment aan het stoeien met diverse rom's. Na met veel plezier Nick's Phone gebruikt te hebben, heb ik deze aan de kant gezet omdat het touchscreen zo nu en dan geen teken van leven meer toonde. (Meer mensen hier last van?...de buttons op het toestel zelf bleven wel hun werking behouden..)

Nu bezig met Mildwild 3.7 Beta, maar kan maar niet vinden hoe je het aantal desktop pages verminderd met deze rom. Kan nergens een optie hiervoor vinden. Zie ik iets over het hoofd? |:(

edit:
Never mind, de experia launcher schijnt hier geen mogelijkheid voor te hebben.. gebruik nu Go launcher op mildwild. :z

[ Voor 49% gewijzigd door richeh op 01-04-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Na het toevoegen van mijn dramatische Quadrant score met InsertCoin aan de grafiek toch maar een nieuwe recovery, hboot en rom geïnstalleerd.
Ik heb nu de CM7r2 hboot met Runnymede AIO en haal nu wel normale scores.
Vervelende is alleen wel dat mijn geheugen meteen vol zit en ik geen apps meer kan installeren. Ik heb nog 500 MB vrij op de a2sd partitie en 500 MB is gebruikt, maar mijn interne geheugen is vol. Blijkbaar zetten veel apps toch nog data op het interne geheugen?
Ik had nu voor de normale a2sd gekozen bij de installatie maar wellicht dat ik nog de AD2SDX variant probeer vanwege dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Heb mijn score net ook toegevoegd. Ik draai Runnymede AIO v6.0.4.3 AD2SDX met een class 10 SD card en de scores zijn prima. Het gebrek aan geheugen is door het gebruik van AD2SDX ook verleden tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Stamgastje op 01-04-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
@ Maarten_V - Quadrant scores zijn niet alles zeggend, hoe draaide de rom zelf?

Ik heb Runnymede AIO draaien met CM7_r2 hboot en Amarulz AD2SDX, bij mij loopt het geheugen vol vanaf 120 aps.

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
Terror schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:33:

Ik heb Runnymede AIO draaien met CM7_r2 hboot en Amarulz AD2SDX, bij mij loopt het geheugen vol vanaf 120 aps.
Ik denk idd dat je wat dat betreft dus idd NIET naar die scores moet kijken.

Ik heb dus (zoals hierboven vermeld) een score van 1600+ punten met de Sandvolds ICS ROM.
terwijl ik zie dat InsertCoin 1.1.2 een score van 500 punten geeft (ok, dit is zonder 7.5% OC en een iets tragere SD kaart)

Maar omdat Sansvold me niet beviel qua snelheid en crashes ben ik weer teruggegaan naar mijn oude vertrouwde InsertCoin ROM.
En echt wat een verademing gewoon :P, nog steeds een super goede ROM :)
Een merkbaar verschil is wel dat door HWA het scrollen (in de browser) écht soepeler ging t.o.v. InsertCoin
(maar als je Sandvold nooit geprobeerd heb zou je ook weten dat het veel soepeler kan)

*ik zal zelf straks ook even een bench draaien op mijn 1.1.4 ROM en kijken wat dit uithaalt :)

edit:
Ik haal zelf dus 930 punten op mijn oude InsertCoin 1.1.4 ROM i.c.m. 1GB ext4 met 50+ apps geinstalleerd:)

Maarten_v volgens mij gaat er bij jou toch echt iets fout of benchmark je met een ander proces aan oid.
Mijn CPU score is 2128 (zelfde/meer als de Sandvold ICS ROM) terwijl jij hier 299 punten krijgt..
Niet toevallig je SetCPU op een constante 245MHz laten lopen oid?

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 01-04-2012 16:07 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Waarom mis ik nou Cyanogenmod in de grafiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Scherp. Op de een of andere manier eruit gevalen :P Als ik weer tijd heb werk ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 21:34

Tacoos

i am i

Ik geloof dat ik ff hulp nodig heb...

Ik heb mijn desire geroot, hij is s-off etc
Ik heb er een 16 Gb sd kaartje ingezet en gepartitioneerd met een 985 mb ext3 partitie achteraan en de ruimte ervoor is een fat32 partitie.
Bij flashen blijft mijn toestel echter hangen op het witte scherm met in groene letters HTC.
Ik heb CM7, MildWild -CM 2.9 en Oxygen geprobeerd, maar die doen allen hetzelfde, ofwel niks (neem aan dat ik het na 30 minuten wit scherm wel op mag geven?)

Hoe nu verder? Waar kan dit aan liggen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  1. Weet je zeker dat ie S-Off is? (Wat staat er boven aan het scherm als je opstart met Volume Down ingedrukt?)
  2. Welke bootloader gebruik je? Ik kan 4 ext aanraden, omdat je dan kan checken of je SD-kaartje wel in orde is.
  3. Welke class SD-kaart heb je?
  4. Na 30 min mag je er idd wel vanuit gaan dat er iets mis is.
  5. Heb je al een rom geprobeerd die geen gebruik maakt van A2SD / SDkaart om te testen dat het niet aan je SDkaart ligt? Smooige, met name class 2 en class 10, geven problemen.
  6. 985 MB is een gek aantal. Ik zou op 1 GB ext 3 partitie gaan zitten.

[ Voor 56% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Terror schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:20:
• Weet je zeker dat ie S-Off is? (Wat staat er boven aan het scherm als je opstart met Volume Down ingedrukt?)
Jazeker, er staat (in roze) -Revolutionary- en daaronder Bravo PVT1 ship S-off
• Welke bootloader gebruik je? Ik kan 4 ext aanraden, omdat je dan kan checken of je SD-kaartje wel in orde is.
Ik gebruik clockworkmod
• Welke class SD-kaart heb je?
Het is een Kingston 16Gb class 4 kaartje
• Na 30 min mag je er idd wel vanuit gaan dat er iets mis is.
Daar was ik al bang voor ;)
• Heb je al een rom geprobeerd die geen gebruik maakt van A2SD / SDkaart om te testen dat het niet aan je SDkaart ligt? Smooige, met name class 2 en class 10, geven problemen.
Dat nog niet
• 985 MB is een gek aantal. Ik zou op 1 GB ext 3 partitie gaan zitten.
[/list]
In eerste instantie was het iets meer dan 1 Gb, ik dacht dat misschien net teveel zou zijn. Beetje random gekozen, maar zou geen issue moeten zijn toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Tacoos op 01-04-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heeft CM7 niet sowieso de CM7_r2 bootloader nodig?

985 MB zou prima moeten kunnen, heb echter in eental topics gezien dat er met specifieke A2SD implementaties vage issues werden gemeld als de EXT4 partitie minder dan 1 GB was of groter dan 1,5 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annedijkstra
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-01 20:55
Ik doe het voor het eerst, een custom rom installeren. Kan iemand me daar bij helpen?

Ik heb al Revolutionary op mijn Desire en ik wil graag deze ROM op mijn telefoon:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040121

Nu heb ik deze dus op mijn SD kaart gezet, en in Revolutionary geopend bij 'Choose ZIP from SD-Card', na ik dat gedaan te hebben, gaat hij de ROM installeren en reboot hij mn Desire. Na het opstarten zie ik de nieuwe ROM met Sense 3.0, echter mijn geheugen zit gelijk vol? De telefoon is traag en HTC Sense loopt continu vast. Ook heb ik maar 1mb geheugen over zo ongeveer.

Ik snap verder alles wel maar ik heb het gevoel dat ik de ROM gewoon totaal verkeerd ergens heb geinstalleerd.

Kan iemand mij daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Heb je een EXT4 partitie aangemaakt op je SDkaart voor dat je die rom geïnstalleerd hebt?
  • Heb je je Hboot aangepast?

[ Voor 22% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annedijkstra
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-01 20:55
Ik had nog niet een EXT4 partitie, die heb ik nu aangemaakt.

Dat van het Hboot snap ik nog niet helemaal. Kan je mij dat uitleggen?

Groeten Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Terror schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:44:
Heeft CM7 niet sowieso de CM7_r2 bootloader nodig?

985 MB zou prima moeten kunnen, heb echter in eental topics gezien dat er met specifieke A2SD implementaties vage issues werden gemeld als de EXT4 partitie minder dan 1 GB was of groter dan 1,5 GB.
Badabing!

Het is nu gelukt met CM7.

Eerst Amon-Ra ipv clockwork mod erop gezet zodat ik rechtstreeks in Amon Ra kon partitioneren ipv geklooi onder windows.
Dan de partitionering: 1280 Mb voor ext2 ipv 985
Vervolgens ook idd de CM7_r2 bootloader gebruikt.
MildWild CM-4.0 en V3.7 beta deden t allebei niet, de verificatie mislukte bij beide, CM7 lukte wel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
annedijkstra schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:27:

Zo werkt het hier niet. Dit soort informatie kun je gewoon opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tacoos schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:29:
[...]

MildWild CM-4.0 en V3.7 beta deden t allebei niet, de verificatie mislukte bij beide, CM7 lukte wel *O*
Verification betreft meestal de check of de rom wel signed is. Dit kan je in de bootloader aan en uit vinken. Als je bootloader controleert op een signed rom en het is een unsigned rom , dan mislukt de verfificatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
annedijkstra schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:27:

Groeten Anne
Onthoud voorlopig maar even dat je nu een stock Hboot gebruik en test wat roms.

Ondertussen kan je de topicstart lezen en dan specifiek het kopje:
Hé leuk, ik heb nu S-off, maar wat kan ik er nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
Tacoos schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:29:
Je moet bij AmonRa onder Other, Toggle Signature Verification dus even uitzetten.
Hierna kun je gewoon de Flash zip from sdcard uitvoeren :)
Hierna zouden de ROM's moeten werken :)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 01-04-2012 23:56 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Terror schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:33:

De rom draaide wel aardig. Alleen maar hangs bij het maken van meerdere foto's achter elkaar.
Verder moest je altijd even wachten met unlocken na het aanzetten omdat de bel anders niet te verslepen was en had ik daar ook het probleem van een vol geheugen.

Ik heb nu opnieuw RunnyMede AIO geïnstalleerd, veel apps uitgevinkt bij installatie, en daarna niet meteen al m'n apps teruggezet met Titanium Backup. Ik installeer nu echt pas een app als ik hem nodig heb en heb nog 100 MB vrij intern.
Verder ben ik wel blij met de nieuwe rom. Reageert sneller dan InsertCoin, en sense 3.5 is wel handig, bijvoorbeeld mails kunnen flaggen miste ik in de vorige Sense.

Wat betreft de lage Quadrant score die ik had, misschien komt het omdat ik ergens had ingesteld dat ik lagere prestaties wilde voor langere batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

SmiGueL schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:53:
[...]

Je moet bij AmonRa onder Other, Toggle Signature Verification dus even uitzetten.
Hierna kun je gewoon de Flash zip from sdcard uitvoeren :)
Hierna zouden de ROM's moeten werken :)
Check!
Draai nu MildWild CM-4.0 en dat lijkt toch net wat lekkerder dan CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu en aantal dagen CronMod en deze ROM bevalt mij perfect.

De ingebouwde data2SD werkt bijzonder snel. Ik was nooit zo'n fan van data2SD omdat dit meestal voor vertraging zorgde, maar nu werkt het echt prima. De ROM is gebaseerd op CM7. Draait soepel, goede ondersteuning van de ontwikkelaar. Het proberen waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Kootstra schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:50:
[...]
Ik zag op XDA dat je het al opgelost had, blijkbaar kon er niet met een andere Hboot gewerkt worden 8)7 . Mijn excuses daarvoor! Je zou ook een aantal niet gebruikte apps eruit kunnen halen en dan zelf een Hboot maken of ik kan er een voor je maken indien je dat wilt. Ik hou er persoonlijk van dat er geen nutteloze apps op me mobiel staan, zoals peep, laputa etc.

Wat je trouwens nog kan doen is de recent apps balk verwijderen bij de ROM van Coolexe, deze zorgt voor mij in ieder geval voor vertraging bij het openen van de notificatie balk. Dit kan je doen door dan bij de sensevolution rom de systemui.apk te pakken en deze te plaatsen in de Coolexe ROM. Je moet dan wel natuurlijk de systemui.apk & systemui.odex verwijderen uit die van Coolexe voordat je hem toevoegt.

Op deze manier kun je wel gebruik maken van de quick settings maar heb je niet de vertraging van de recent apps :-)
Bedankt! Lees het nu pas schaam schaam :$ Hoe zet je die APK in de Coolexe ROM dan? Gewoon de zip van de ROM uitpakken, bestandjes vervangen en weer een zip van maken?

Opzich vind ik deze ROM wel prima, maar hij is nogal laggy soms. Ik heb een snelkoppeling naar WhatsApp op m'n homescherm, maar soms als ik die open dan zit ik 8 seconden tegen een zwart scherm aan te kijken...

Ik heb het ook al nagevraagd in het topic van die ROM, ik zag namelijk dingen als kernel e.d. maar daar heb ik nooit wat mee gedaan, misschien dat het daardoor komt :? Komt die lag jou bekend voor? Het ligt niet aan m'n SD kaartje, dat is een 16GB Class 10, dus met apps2sd moet dat goedkomen qua snelheid lijkt me....

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 09:04
Pffft helemaal klaar met a2sd achtige roms :P (voorlopig)

Ik heb altijd MIUI xj gedraaid, maar kreeg laatste tijd alleen maar FC's. Compleet cleane install gedaan en het bleef crashen :(
Gisteren Runnymede AIO V6.1.1 INT2SD gedraaid. Dat werkte in ieder geval stabiel, maar was toch te traag en te bloated voor mij
Zojuist cm7r2 hboot erop met MildWild 4.0. Pffft wat is dat belachelijk snel :P Ik ga a2sd maar lekker achter me laten. Dan maar wat selectiever met het installeren van apps... (271MB nog vrij, dus dat valt ook wel weer mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:42:
Het ligt niet aan m'n SD kaartje, dat is een 16GB Class 10, dus met apps2sd moet dat goedkomen qua snelheid lijkt me....
Ik heb zelf ook een 16gb Class 10. Het is inderdaad snel, maar op de één of andere manier kan het juist wel voor lags zorgen in combinatie met a2sd achtige oplossingen. Mijn vriendin heeft een 8gb class 4 kaartje en haar telefoon is veel meer responsive met a2sd (was op MIUI xj rom)
Als je het niet nodig hebt zou ik voor een cm7r2 hboot gaan en je apps niet op SD zetten...

Als je een custom kernel wilt proberen kan ik Manu 2.1 HAVS CFS aanraden (in combinatie met incredicontrol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
savale schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:02:
[...]

Ik heb zelf ook een 16gb Class 10. Het is inderdaad snel, maar op de één of andere manier kan het juist wel voor lags zorgen in combinatie met a2sd achtige oplossingen. Mijn vriendin heeft een 8gb class 4 kaartje en haar telefoon is veel meer responsive met a2sd (was op MIUI xj rom)
Als je het niet nodig hebt zou ik voor een cm7r2 hboot gaan en je apps niet op SD zetten...

Als je een custom kernel wilt proberen kan ik Manu 2.1 HAVS CFS aanraden (in combinatie met incredicontrol)
Klopt. Heb hier 2x een Desire. 1x een 8Gb Class 6 en 1x een 16Gb Class 10.

De Class 6 installeert bv de apps sneller dan de Class 10. Beide zijn exact op dezelfde mannier geinstalleerd en ook van hetzelfde merk. Enig verschil is dat de Desire met Class 6 kaart een stuk jonger is. Een paar maanden geleden nieuw gekocht tijdens een leuke opruiming van KPN voor 119 euro.

Mogelijk dat er een verschil in hardware zit waardoor de nieuwe sneller is. Merk bv dat het trillen anders (veel harder) werkt dan bij mijn oudere Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeKid123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2017
Moet ik me ROM zip bestand nu op de ext3 partitie of the FAT32 partitie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
savale schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:02:
[...]

Bij die ROM die ik heb (CoolBravoV10) staat de dalvik ook op de sd, en dat is traaaag! Ben nu aan het uitzoeken of die teruggezet kan worden naar nand. Schijnt met [code]a2sd cachepart[/code] commando in Terminal Emulator app te kunnen. Net even nandroid backupje gedraaid dus dat commando gaan we nu eens proberen :) Werkt niet, 'a2sd not found' :/

En anders ga ik of MildWild (welke? Oxygen of CM?) installeren, of Nick's Phone.... Maar moet ik nou MildWild of Nick's Phone pakken... twijfels twijfels twijfels :/

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ben erg tevreden met MildWIld CM 4.0. Ik kreeg mijn mega collectie aan apps bijna helemaal op de interne storage. (cm7r2 hboot) Ik heb er een paar die ik toch amper gebruik moeten verhuizen naar de sdcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Wat was voor jou de reden om voor de CM versie van MildWild te kiezen, en niet voor de Oyxgen versie? Ik lees in dit topic hier op Tweakers dat de Oyxgen versie over het algemeen sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ThinkPadd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:43:
Wat was voor jou de reden om voor de CM versie van MildWild te kiezen, en niet voor de Oyxgen versie? Ik lees in dit topic hier op Tweakers dat de Oyxgen versie over het algemeen sneller is?
Hmmmz nog sneller...... :P Nee serieus die CM versie is al echt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Je hebt mazzel, ik ga morgen de Oxygen versie ook wel even proberen. Dan laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
AwesomeKid123 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:18:
Moet ik me ROM zip bestand nu op de ext3 partitie of the FAT32 partitie zetten?
Op FAT32 partitie. EXT3 kun je zelf niet veel mee en daar moet je zelf ook niets mee doen. Dat. Altijd alles op de FAT32 zetten en van daaruit installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
ThinkPadd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:22:
[...]
En anders ga ik of MildWild (welke? Oxygen of CM?) installeren, of Nick's Phone.... Maar moet ik nou MildWild of Nick's Phone pakken... twijfels twijfels twijfels :/
Niet helemaal eerlijke vergelijking:
Stock hboot + mildwild oxygen (dalvik op SD): heel eel geheugen vrij, maar wel lag
CM7r2 hboor + nicks rom (dalvik op geheugen): voldoende geheugen vrij, helemaal geen lag (blijvertje dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
djiedjee schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:49:
[...]

Stock hboot + mildwild oxygen (dalvik op SD): heel eel geheugen vrij, maar wel lag
CM7r2 hboor + nicks rom (dalvik op geheugen): voldoende geheugen vrij, helemaal geen lag (blijvertje dus).
Dalvik op SD ben ik helemaal van genezen ;) Ik ga zelf even een klein onderzoekje doen. Misschien pak ik Nicks rom ook nog even mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02
[...]

Als ik mij goed herinner is bij de CM versie van MW inderdaad altijd de dalvik cache standaard op internal. Bij de "reguliere" versie is dit niet het geval. Maar dit is wel te regelen. Ik doe dit zelf middels een flashable zip, welke ooit gemaakt door een MW gebruiker. Werkt perfect...na flashen van de zip zal ook voor niet-CM versies de dalvik cache worden verplaatst naar internal geheugen. Indien iemand de flashable zip wil, dan hoor ik het wel. Kan 'm wel even uploaden (klein bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik draai inmiddels de MildWild V-3.7Beta (Oxygen). Ik heb alleen een fat32 partitie, dus dalvik zal intern staan :)
Ik ben nu even aan het testen of ik verschil merk met de CM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Eerste indruk:

Oxygen versie is iets smoother. Net wat betere quadrant score ook. Helaas pikt ie wel net wat meer in van de interne data (~20MB)

Edit: ja sorry, is echt pure luiheid, daar ga ik wat aan doen :P

[ Voor 18% gewijzigd door savale op 05-04-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@savale, zou je de [edit.] knop wat vaker willen gebruiken? Als je zelf als laatste hebt gepost dan graag je laatste post aanpassen ipv een nieuwe post maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
[...]

savale schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:09:
[...]

Dalvik op SD ben ik helemaal van genezen ;) Ik ga zelf even een klein onderzoekje doen. Misschien pak ik Nicks rom ook nog even mee...
Dalvik op SD vind ik ook niks, performance is dan om te janken. Haalt bij mij echt het bloed onder m'n nagels vandaan omdat ik vaak een seconden of 8 zit te wachten tot een app opent... Dus wat heb je aan heel veel vrij geheugen als je een telefoon hebt die niet werkbaar is :/
dafmay schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:22:
[...]

Als ik mij goed herinner is bij de CM versie van MW inderdaad altijd de dalvik cache standaard op internal. Bij de "reguliere" versie is dit niet het geval. Maar dit is wel te regelen. Ik doe dit zelf middels een flashable zip, welke ooit gemaakt door een MW gebruiker. Werkt perfect...na flashen van de zip zal ook voor niet-CM versies de dalvik cache worden verplaatst naar internal geheugen. Indien iemand de flashable zip wil, dan hoor ik het wel. Kan 'm wel even uploaden (klein bestand).
Graag! http://www.zippyshare.com/ of http://www.2shared.com/ bijv.

savale schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:46:
Eerste indruk:

Oxygen versie is iets smoother. Net wat betere quadrant score ook. Helaas pikt ie wel net wat meer in van de interne data (~20MB)

Edit: ja sorry, is echt pure luiheid, daar ga ik wat aan doen :P
Mooi om te horen, dan ga ik hem dit weekend ook flashen :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Enkele maanden geleden heb ik mijn Desire voor het eerst voorzien van een custom rom:
[quote]Onderhand draai ik alweer bijna twee weken SGBS, dit heeft een flink aantal voordelen geboden:
• snelheid is flink verbeterd;
• veel meer opties in de GUI;
• eindelijk genoeg ruimte.

Maar het aantal onverklaarbare zaken is ook flink verhoogd:
• automatisch starten als ik hem uit heb gezet;
• spontane reboot;
• Wi-Fi gaat soms steeds uit terwijl het netwerk te bereiken is;
• Af en toe wat rarigheid in de apps zelf, vaak later vanzelf weg of na reboot.

Al met al is het nog steeds een flinke verbetering, maar toch heb ik het gevoel dat hij wel minder stabiel is geworden door de custom ROM. Zijn er meer die dit soort ervaringen hebben en zou dat bij een andere ROM beter zijn?
Sindsdien zijn er een aantal zaken veranderd aan de situatie:
• snelheid is weer flink ingekakt, vanwege hoeveelheid apps misschien?
• problemen met starten of spontane reboot zijn verdwenen, volgens mij na het uitzetten van snelstarten.
• wi-fi ontvangst blijft erbarmelijk, hij schakelt te snel over naar 3G terwijl trage wi-fi sneller is dan snelle 3G

Op zich ben ik nog steeds blij met de extra ruimte en opties maar ben ik de traagheid wel weer zat. Met name als je moet updaten of installeren kan ik hem beter gewoon wegleggen. Ook bij normaal gebruik heb ik het gevoel dat hij soms gewoon weigert soepel te reageren, lag c.q. schokken bij het gebruik van apps tot en met het volledig vast staan van de telefoon.

Is het een idee om eens verder te kijken naar snelle roms zoals CM7 of MIUI? Of zal ik daar tegen dezelfde zaken gaan aanlopen en ligt het op ander vlak zoals SD-kaart of vervelende apps. Al lijken die laatste twee opties mij stug omdat het zo geleidelijk erger is geworden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
*Is mogelijk
*-
*Probeer eens een andere radio-ROM.

CM7 of MIUI zijn zeer populair dus altijd het proberen waard. Een Nandroid-backup is zo gemaakt dus ik zou je zeker aanraden om het eens te proberen. Onder andere Midwild CM7 is een populaire en snelle ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:09:
Enkele maanden geleden heb ik mijn Desire voor het eerst voorzien van een custom rom:

[...]

Sindsdien zijn er een aantal zaken veranderd aan de situatie:
• snelheid is weer flink ingekakt, vanwege hoeveelheid apps misschien?
• problemen met starten of spontane reboot zijn verdwenen, volgens mij na het uitzetten van snelstarten.
• wi-fi ontvangst blijft erbarmelijk, hij schakelt te snel over naar 3G terwijl trage wi-fi sneller is dan snelle 3G

Op zich ben ik nog steeds blij met de extra ruimte en opties maar ben ik de traagheid wel weer zat. Met name als je moet updaten of installeren kan ik hem beter gewoon wegleggen. Ook bij normaal gebruik heb ik het gevoel dat hij soms gewoon weigert soepel te reageren, lag c.q. schokken bij het gebruik van apps tot en met het volledig vast staan van de telefoon.

Is het een idee om eens verder te kijken naar snelle roms zoals CM7 of MIUI? Of zal ik daar tegen dezelfde zaken gaan aanlopen en ligt het op ander vlak zoals SD-kaart of vervelende apps. Al lijken die laatste twee opties mij stug omdat het zo geleidelijk erger is geworden.
Je kan ook eens kijken of de allignment van je SD partities kloppen. Ik had eerst foute allignment en nu ik dit heb gefixt (en ext4 ipv ext3) lijkt de telefoon sneller bij bijvoorbeeld installaties. Heb hiervoor 4ext classic gebruikt, omdat touch niet goed werkte (bleef in safe mode). Zie http://4ext.net/ voor meer info.

De andere problemen die je omschrijft heb ik geen last van met SGBS. Misschien de ROM opnieuw flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Cobiwan op 05-04-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mbt het verplaatsen van dalvik cache naar intern telefoon geheugen. Ik heb het gebruikt voor zowel de MW reguliere rom (v3.7) als ook voor Nick's rom (v1.2).

Hierbij de linkjes naar 2 bestanden :

http://dl.dropbox.com/u/6...-cache-interne-signed.zip

http://dl.dropbox.com/u/6...WM_2.5.0.7.fake-flash.zip

De 1e is waar het om draait. Eerst wipe Dalvik cache en daarna flashen...that's it.

De 2e is alleen nodig wanneer je Recovery aangeeft het 1e bestand niet te kunnen flashen. Wederom eerst wipe dalvik cache. Daarna het 2e bestand flashen. Je komt dan in een "fake CWM recovery" modus terecht. Geen paniek...het veranderd helemaal niets aan je telefoon of Recovery. Het is een eenmalige actie. Daarna op zoek naar het 1e bestand en deze flashen. That's it.

Voor beide geldt...na het flashen van "dalvik cache interne"...reboot van telefoon.

Uiteraard *altijd* eerst een Nandroid maken van je huidige ROM...(u bent gewaarschuwd :) )

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 05-04-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Thanks!

Ik heb net m'n hele telefoon gewiped en geformat, en cm7r2 hboot erop gezet.

Ik wil nu MildWild 3.7 gaan flashen. Moet ik eerst de ROM een keer opstarten, en dan rebooten naar recovery, en dan die dalvik2internal zip flashen? Of kan ik ook MildWild flashen, en gelijk erachteraan in de recovery die dalvik2internal zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ThinkPadd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:41:
Thanks!

Ik heb net m'n hele telefoon gewiped en geformat, en cm7r2 hboot erop gezet.

Ik wil nu MildWild 3.7 gaan flashen. Moet ik eerst de ROM een keer opstarten, en dan rebooten naar recovery, en dan die dalvik2internal zip flashen? Of kan ik ook MildWild flashen, en gelijk erachteraan in de recovery die dalvik2internal zip?
Ik doe het altijd meteen na flashen van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Top, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Graag gedaan. Overigens als je nu toch lekker bezig bent, CM 4.0 is ook weer erg de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb zowel CM 4.0 (er is nu 4.1) vs V 3.7 gedraaid. De V 3.7 is toch echt een stuk smoother nog. Het verschil merk je vooral als je eenmaal aan het multitasken gaat.
De kernel zal hier ook wel een rol in spelen, dus ik twijfel nog even of ik een paar roms ga checken met één en dezelfde kernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:14:
*Is mogelijk
*-
*Probeer eens een andere radio-ROM.

CM7 of MIUI zijn zeer populair dus altijd het proberen waard. Een Nandroid-backup is zo gemaakt dus ik zou je zeker aanraden om het eens te proberen. Onder andere Midwild CM7 is een populaire en snelle ROM.
Nou ja, de back-up is zo gemaakt inderdaad. Maar voordat je hem weer lekker ingesteld hebt en wat ervaring hebt kunnen opdoen ben je twee weken verder. Deze keer zal ik in ieder geval wel zorgen dat ik alle apps weer meteen installeer, de vorige keer had ik ze op basis van noodzaak opnieuw geinstalleerd. Dan doe je het natuurlijk geleidelijk en komen de problemen ook geleidelijk.
Sj44k13 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:36:
Je kan ook eens kijken of de allignment van je SD partities kloppen. Ik had eerst foute allignment en nu ik dit heb gefixt (en ext4 ipv ext3) lijkt de telefoon sneller bij bijvoorbeeld installaties. Heb hiervoor 4ext classic gebruikt, omdat touch niet goed werkte (bleef in safe mode). Zie http://4ext.net/ voor meer info.
Dan zal ik even uitzoeken hoe dat werkt, kom ik op terug.
De andere problemen die je omschrijft heb ik geen last van met SGBS. Misschien de ROM opnieuw flashen?
Het is inderdaad vreemd, het lijkt mij niet dat het normaal is dat hij zo reageert. Opstarten duurt vijf minuten, na het toetsen van de pincode gebruik ik hem maar een paar minuten niet om alles eerst knap te laten starten. Dat zou mij in eerste instantie laten denken over een krachtiger toestel, maar dat is onzinnig aangezien het prima zou moeten kunnen.

Het zou hooguit kunnen liggen aan een of andere app die ik later geïnstalleerd heb en die mij in de weg zit zonder dat ik het door heb. Vooralsnog heb ik alleen geen apps kunnen vinden die dat gemakkelijk kunnen analyseren. Trafficmetertjes en dergelijke had ik er al snel afgelazerd, die merk je in de reactietijd van sense.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
savale schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:44:
Ik heb zowel CM 4.0 (er is nu 4.1) vs V 3.7 gedraaid. De V 3.7 is toch echt een stuk smoother nog. Het verschil merk je vooral als je eenmaal aan het multitasken gaat.
De kernel zal hier ook wel een rol in spelen, dus ik twijfel nog even of ik een paar roms ga checken met één en dezelfde kernel...
Bij de CM versies flash ik altijd meteen de ManU-2.1-GB-HAVS-AXI-128-CFS kernel. Die is supervlot, oc tot 1190Mhz, smartassv2...en heeft een erg laag batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hmm, ik heb ook nog de standaard 4GB class 2 kaart in m'n Desire zitten, misschien zou een upgrade qua kaart ook niet misstaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:24:
Het is inderdaad vreemd, het lijkt mij niet dat het normaal is dat hij zo reageert. Opstarten duurt vijf minuten, na het toetsen van de pincode gebruik ik hem maar een paar minuten niet om alles eerst knap te laten starten. Dat zou mij in eerste instantie laten denken over een krachtiger toestel, maar dat is onzinnig aangezien het prima zou moeten kunnen.
Het opstarten is bij mij het enige dat ook wel sneller zou mogen. Als hij eenmaal is ingelogd, duurt het nog wel minimaal een halve minuut a een minuut voordat de telefoon bruikbaar is. De desktop 'verliest' een keer alle iconen en pas als dat weer is hersteld is de telefoon bruikbaar, maar dat duurt hier geen 5 minuten.

Ik heb even gemeten met een stopwatch hoe lang mijn Desire over een reboot doet tot hij bruikbaar is en dat is bij mij ongeveer 3.5 minuut. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat bij reboot de telefoon ook nog zichzelf moet afsluiten, waardoor een echte boot misschien nog net iets korter duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sj44k13 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:29:
Het opstarten is bij mij het enige dat ook wel sneller zou mogen. Als hij eenmaal is ingelogd, duurt het nog wel minimaal een halve minuut a een minuut voordat de telefoon bruikbaar is. De desktop 'verliest' een keer alle iconen en pas als dat weer is hersteld is de telefoon bruikbaar, maar dat duurt hier geen 5 minuten.
Dat klopt, die vijf minuten van mij slaan dan ook op het totaal. Na inloggen met PIN is het inderdaad richting een minuut icoontjes uit en aan waarna hij bruikbaar is.
Ik heb even gemeten met een stopwatch hoe lang mijn Desire over een reboot doet tot hij bruikbaar is en dat is bij mij ongeveer 3.5 minuut. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat bij reboot de telefoon ook nog zichzelf moet afsluiten, waardoor een echte boot misschien nog net iets korter duurt.
Een stopwatch zal ik er ook eens bijpakken, maar enkele minuten is toch belachelijk lang voor het opstarten van een telefoon?

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 17-07-2015 10:09 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[b][message=38002723,noline]Sj44k13 schreef ...

Dat is extreem. Mijn Desire is na precies 30 seconden gebruiksklaar. Dit geldt min of meer voor ongeacht welke rom ik draai.

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:56 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dafmay schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:03:
Dat is extreem. Mijn Desire is na precies 30 seconden gebruiksklaar. Dit geldt min of meer voor ongeacht welke rom ik draai.
Na inloggen of na aanzetten? Dertig seconden klinkt voor mij meer als prestaties kort na een verse installatie, daarna duurt het al snel langer. Welke ROM's heb jij geprobeerd dan? Heeft er ooit iets met SGBS of sense tussen gezeten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Sj44k13 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:29:
[...]

Het hangt ook af welke class sd kaart je gebruikt. Gebruik zelf een Class 10 kaart en vanuit de uitstand opstarten duurt bij mij 1:10 seconden incl invullen van pincode en doorstarten zodat hij klaar is voor gebruik.

Rom CM7.2
App2SD: S2E incl Dalvik cache / Applicaties op sd
Aantal Apps extra geinstalleerd: 76 (ook dit is bepalend voor de snelheid. Hoe meer apps hoe trager het kan worden)
GO Launcher EX als homescreen.

Tijdens opstarten wordt ook Lookout en LBE gestart. Dat vertraagd ook nog wat anders nog korter.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 17-07-2015 10:10 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gonadan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:45:
[...]

Na inloggen of na aanzetten? Dertig seconden klinkt voor mij meer als prestaties kort na een verse installatie, daarna duurt het al snel langer. Welke ROM's heb jij geprobeerd dan? Heeft er ooit iets met SGBS of sense tussen gezeten?
Bij iedere herstart van telefoon, gerekend vanaf aanzetten tot aan startscherm Android, waarna ik de telefoon kan gaan gebruiken. CM7r2 hboot. Ongeveer 10 apps in gebruik. Roms van de afgelopen maanden :

Mildwild CM
Mildwild regulier
Nick's rom
Sandvold ICS
AOKP ICS

Daarvoor :
SGBS
Oxygen
Gingervillain
Redux
CM7
Diverse Sense 2.1, 3.0 en 3.5 roms
...

Need I go on? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dafmay schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:26:
Nee hoor...iedere herstart van telefoon, gerekend vanaf aanzetten tot aan startscherm Android, waarna ik de telefoon kan gaan gebruiken. CM7r2 hboot. Ongeveer 10 apps in gebruik. Roms van de afgelopen maanden :

Mildwild CM
Mildwild regulier
Nick's rom
Sandvold ICS
AOKP ICS

Daarvoor :
SGBS
Oxygen
Gingervillain
Redux
CM7
Diverse Sense 2.1, 3.0 en 3.5 roms
...

Need I go on? ;)
Ah, tien apps. Doe je wel wat met je telefoon? :+
Volgens play heb ik er 77 geïnstalleerd. Toch maar eens de processen nalopen of er niet gewoon een rottige app in de weg zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gonadan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:31:
[...]

Ah, tien apps. Doe je wel wat met je telefoon? :+
Volgens play heb ik er 77 geïnstalleerd. Toch maar eens de processen nalopen of er niet gewoon een rottige app in de weg zit.
Ja, ik had ook al het vermoeden dat 'm daar het verschil zit :) Maar meer dan die 10-13 apps heb ik toch echt niet nodig. 77 apps lijkt mij nogal overkill. Las laatst op ipad forum een freak met iets van een paar duizend apps oid op z'n pad ... 8)7 Heb je dan nog wel tijd voor het 'echte' leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dafmay schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:38:
Ja, ik had ook al het vermoeden dat 'm daar het verschil zit :) Maar meer dan die 10-13 apps heb ik toch echt niet nodig. 77 apps lijkt mij nogal overkill. Las laatst op ipad forum een freak met iets van een paar duizend apps oid op z'n pad ... 8)7 Heb je dan nog wel tijd voor het 'echte' leven :P
Ach ja, de meesten gebruik je bijna nooit maar ga je niet pas downloaden als je hem nodig hebt. Bijvoorbeeld: compass, carrr matey, zaklamp, rekenmachine, systeminfo, ns planner, anwb apps etc.

Er zijn inderdaad maar een beperkt aantal apps wat je wekelijks of dagelijks gebruikt, maargoed dat is een heel andere discussie. Ik vind dat zolang apps niet te veel draaiende processen met zich meebrengen er best enkele tientallen geïnstalleerd moeten kunnen zijn zonder dat ze de telefoon gaan lopen vertragen.

Edit: Ik heb trouwens ook veel apps die ik af en toe gebruik: sky map, tv gids, bikenode, my tracks, autoweek, etc, etc,

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 06-04-2012 16:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:50:
[...]

Mbt het verplaatsen van dalvik cache naar intern telefoon geheugen. Ik heb het gebruikt voor zowel de MW reguliere rom (v3.7) als ook voor Nick's rom (v1.2).

Hierbij de linkjes naar 2 bestanden :

KNIP
Mag je dit script ook gebruiken op andere roms dan CM (Bijv senseroms) of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:08:
[...]

Mag je dit script ook gebruiken op andere roms dan CM (Bijv senseroms) of gaat dat niet werken?
Ik vermoed dat het alleen zal werken met een GB 2.3 based rom.

Overigens CM based roms (in ieder geval MW) hebben dalvik cache blijkbaar altijd standaard op intern geheugen. Het script is eigenlijk dus specifiek bedoeld voor niet-CM roms.

Maar...ik gebruik het ook voor MW CM-based roms. Dan weet ik zeker dat dalvik op intern staat. Belangrijk mbt snelheid...plus ik gebruik niet veel apps, dus heb altijd ruimte zat op intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goeie HTC Sense stock Gingerbread ROM met A2SD. Ik heb er al diverse geprobeerd, maar eigenlijk nog steeds geen lekkere ROM gevonden.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:15:
Ik ben op zoek naar een goeie HTC Sense stock Gingerbread ROM met A2SD. Ik heb er al diverse geprobeerd, maar eigenlijk nog steeds geen lekkere ROM gevonden.

Tips?
Welke heb je geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]