Alle Sense 2.1 Roms in het XDA Topic. Ik ga nu experimenteren met de hybride, 3.0 en 3.5 ROMS. Maar als iemand bijzonder goede ervaringen heeft met een specifieke ROM, dan volg ik graag. Dat is wat makkelijker dan eerst 10 ROMS proberen.
Runnymede 6.0.43 i.c.m CM7_r2 Hboot en A2SDX
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ja is echt een mooie complete rom. Ik ben een echte speedfreak, dus haak daarom af bij sense, maar het viel me niet tegen. Ik heb overigens de Runnymede AIO V6.1.1 INT2SD geprobeerd. (CM7_r2 Hboot). 4ext recovery heb je volgens mij ook (verplicht) nodig, maar die kan ik je zowiezo erg aanraden.Terror schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:51:
MildWild 3.7 draait heerlijk! Wat een snelheid!!dafmay schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:13:
[...]
Graag gedaan. Overigens als je nu toch lekker bezig bent, CM 4.0 is ook weer erg de moeite waard
En nu weer CM 4.0 erop zetten zeker, hallo zo blijf ik bezig
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:24:
[...]
MildWild 3.7 draait heerlijk! Wat een snelheid!!
En nu weer CM 4.0 erop zetten zeker, hallo zo blijf ik bezig
Ps Mooi dat de snelheid van de rom je bevalt
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 07-04-2012 16:27 ]
Scheelt dat je om van 4.0 naar 4.2 alleen dalvik en nog wat ander spul hoeft te wissen 
Maar opzich vind ik het upgraden naar een andere ROM best meevallen eigenlijk! Contacten staan in Google Cloud, SMS is zo weer terug gezet (SMS Backup & Restore), WhatsApp gaat automatisch, en de apps gaan vaak ook automatisch weer terug!
Ik vind trouwens wel dat er in MildWild 3.7 weinig widgets zitten... hadden van mij nog wel wat meer in gemogen (agenda, klok etc). Maargoed, ik ben natuurlijk ook Sense gewend
Heb nu met GO Launcher EX sowieso al paar mooie widgets erbij.
Ik kwam laatst trouwens dit tegen: Advanced Battery Calibration (tested and verified on Oxygen + bravoGSM , ziet er wel interessant uit!
Maar opzich vind ik het upgraden naar een andere ROM best meevallen eigenlijk! Contacten staan in Google Cloud, SMS is zo weer terug gezet (SMS Backup & Restore), WhatsApp gaat automatisch, en de apps gaan vaak ook automatisch weer terug!
Ik vind trouwens wel dat er in MildWild 3.7 weinig widgets zitten... hadden van mij nog wel wat meer in gemogen (agenda, klok etc). Maargoed, ik ben natuurlijk ook Sense gewend
Ik kwam laatst trouwens dit tegen: Advanced Battery Calibration (tested and verified on Oxygen + bravoGSM , ziet er wel interessant uit!
[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2012 16:32 ]
Mee eens. Ikzelf doe eigenlijk altijd een complete full wipe en herinstallatie en config van apps. Gebruik er toch maar 10-12, dus valt mee. Kost me alles bij elkaar (incl instellen rom settings e.d.) denk ik een 40 minuutjes. Dan weet ik in ieder geval zeker dat de rom optimaal loopt.ThinkPadd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:31:
Scheelt dat je om van 4.0 naar 4.2 alleen dalvik en nog wat ander spul hoeft te wissen
Ja tov Sense zal je al snel widgets missenIk vind trouwens wel dat er in MildWild 3.7 weinig widgets zitten... hadden van mij nog wel wat meer in gemogen (agenda, klok etc). Maargoed, ik ben natuurlijk ook Sense gewendHeb nu met GO Launcher EX sowieso al paar mooie widgets erbij.
Daarbij kan je met spul als titanium toch ook vaak snel de apps (instellingen) herstellen?dafmay schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:40:
Mee eens. Ikzelf doe eigenlijk altijd een complete full wipe en herinstallatie en config van apps. Gebruik er toch maar 10-12, dus valt mee. Kost me alles bij elkaar (incl instellen rom settings e.d.) denk ik een 40 minuutjes. Dan weet ik in ieder geval zeker dat de rom optimaal loopt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Houd ikzelf niet zo van, kan alleen maar problemen geven. Daarbij komt dat ik in no-time m'n apps heb geinstalleerd. Dus voor mij is er geen reden om titanium of backup pro te gebruiken.Gonadan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:33:
[...]
Daarbij kan je met spul als titanium toch ook vaak snel de apps (instellingen) herstellen?
Ik gebruik het wel, want 40 apps opnieuw installeren iedere keer... Echt geen pretje.
ps. Iemand al nieuwe roms geprobeerd?
ps. Iemand al nieuwe roms geprobeerd?
[ Voor 20% gewijzigd door savale op 07-04-2012 18:57 ]
Nou ja dat installeren vind ik niet zo'n ramp, het is meer het opnieuw instellen waar ik tegenop zie. Al die automatische synchronisaties uitzetten e.d. 
Ben bezig met het proberen van een nieuwe ROM, eindelijk 4ext erop gekregen. Blijkt dat je dan S-off nodig hebt, dat blijkt helaas nergens uit de teksten, alleen uit google. Straks eerst MIUI XJ proberen, en later Mildwild CM7.
Ben bezig met het proberen van een nieuwe ROM, eindelijk 4ext erop gekregen. Blijkt dat je dan S-off nodig hebt, dat blijkt helaas nergens uit de teksten, alleen uit google. Straks eerst MIUI XJ proberen, en later Mildwild CM7.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even een vraagje tussendoor, want ik kom er even niet uit.
Nu de beta versie van Sandvold wel goed lijkt te werken met mijn vodafone verbinding ben ik weer terug gegaan naar ICS. Helaas heb ik hier te weinig ruimte voor apps aangezien ICS toch veel groter is dan mijn gestripte MIUI rom.
Na een paar keer A2SD (stock) te hebben proberen te installeren dacht ik dat het niet werkte aangezien ik niet meer ruimte zag als ik bij de instellingen keek. Ik las vandaag dat dit een misverstand is en dat het niet mogelijk is om de 1024 mb als "intern geheugen" te zien, maar dat apps worden verplaatst en je intern geheugen daardoor niet vol loopt.
Nu ICS redelijk stabiel is wil ik hem nu eens goed instellen met a2sd. Ik wil hierbij een juiste balans tussen prestaties en ruimte. Tijdens mijn eerste pogingen bleek dit niet goed uit te pakken en het systeem werd behoorlijk langzaam. (terminal: su a2sd y,y reboot.. opstarten en vervolgens 2e reboot icm. 1024mb ext4)
Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan ik het beste a2sd toepassen? Ik kom er eerlijk gezegd deze keer niet uit.
edit: het is inmiddels gelukt middels su, a2sd install, y, n, y en nog een extra reboot. Alles werkt lekker vlot en genoeg ruimte voor apps.
Nu de beta versie van Sandvold wel goed lijkt te werken met mijn vodafone verbinding ben ik weer terug gegaan naar ICS. Helaas heb ik hier te weinig ruimte voor apps aangezien ICS toch veel groter is dan mijn gestripte MIUI rom.
Na een paar keer A2SD (stock) te hebben proberen te installeren dacht ik dat het niet werkte aangezien ik niet meer ruimte zag als ik bij de instellingen keek. Ik las vandaag dat dit een misverstand is en dat het niet mogelijk is om de 1024 mb als "intern geheugen" te zien, maar dat apps worden verplaatst en je intern geheugen daardoor niet vol loopt.
Nu ICS redelijk stabiel is wil ik hem nu eens goed instellen met a2sd. Ik wil hierbij een juiste balans tussen prestaties en ruimte. Tijdens mijn eerste pogingen bleek dit niet goed uit te pakken en het systeem werd behoorlijk langzaam. (terminal: su a2sd y,y reboot.. opstarten en vervolgens 2e reboot icm. 1024mb ext4)
Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan ik het beste a2sd toepassen? Ik kom er eerlijk gezegd deze keer niet uit.
edit: het is inmiddels gelukt middels su, a2sd install, y, n, y en nog een extra reboot. Alles werkt lekker vlot en genoeg ruimte voor apps.
[ Voor 7% gewijzigd door Bliz op 08-04-2012 20:03 ]
Ik gebruik Nick's ROM (v1.1 volgens mij, kan ik niet terugvinden), en ondervind sinds dit weekend wat problemen.
Sommige apps (Waze, camera) zien de SD-kaart niet. Anderen (muziekapp, bestandsbeheer) wel.
Ik denk een gevolg hiervan, hoewel Whatsapp dit niet specifiek weergeeft, is dat ik bij WA geen afbeeldingen kan downloaden. Ook in de Play Store geven downloads een foutmelding.
Ik heb al een aantal keer de telefoon gereboot en de SD-kaart eruit gehaald en er opnieuw in gezet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Sommige apps (Waze, camera) zien de SD-kaart niet. Anderen (muziekapp, bestandsbeheer) wel.
Ik denk een gevolg hiervan, hoewel Whatsapp dit niet specifiek weergeeft, is dat ik bij WA geen afbeeldingen kan downloaden. Ook in de Play Store geven downloads een foutmelding.
Ik heb al een aantal keer de telefoon gereboot en de SD-kaart eruit gehaald en er opnieuw in gezet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Verwijderd
Ik had zulke wazige errors ook met de camera app van zowel oxygen als mildwild. Niemand hier herkende het probleem, soms had ik ook spontane leegloop van de accu (google zegt bekend probleem van AOSP maar geen oplossing) heb uiteindelijk die AOSP roms links laten liggen.
Overigens zit ik nu op hybrid van AlexV, de laatste tijd steeds meer rare dingen zoals nu, na de hele nacht aan de oplader hebben gehangen is ie leeg als ik hem in de ochtend pak.
Als ik een willekeurige rom installeer, doet ie het altijd een poosje goed en daarna krijg ik maffe problemen. Tis net of ik de Desire elke maand moet formatteren om hem goed te houden...
Overigens zit ik nu op hybrid van AlexV, de laatste tijd steeds meer rare dingen zoals nu, na de hele nacht aan de oplader hebben gehangen is ie leeg als ik hem in de ochtend pak.
Als ik een willekeurige rom installeer, doet ie het altijd een poosje goed en daarna krijg ik maffe problemen. Tis net of ik de Desire elke maand moet formatteren om hem goed te houden...
Beetje standaard vraag, maar is een ICS rom nu sneller dan een Gingerbread rom?
BlaBlaBla
Ik heb uiteindelijk maar een andere rom genomen, de MildWild CM-4.2, en die bevalt me eigenlijk best goed!
De eerste keer weer een vage Play Store error, maar na een reboot geen problemen meer gehad.
De eerste keer weer een vage Play Store error, maar na een reboot geen problemen meer gehad.
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt. De hardware acceleratie maakt sommige dingen wel iets vlotter, maar het openen van bijvoorbeeld whatsapp gaat weer veel langzamer.Strider schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:18:
Beetje standaard vraag, maar is een ICS rom nu sneller dan een Gingerbread rom?
Het beste is toch om het even te ervaren mocht je ICS interessant vinden om te testen. Even een backup maken van je huidige rom, ICS installeren en uitproberen maar
Ik heb er AOKP for Bravo op gezet, maar het voelt toch wel wat trager aan als mijn oude Gingervillian.Bliz schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:20:
[...]
Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt. De hardware acceleratie maakt sommige dingen wel iets vlotter, maar het openen van bijvoorbeeld whatsapp gaat weer veel langzamer.
Het beste is toch om het even te ervaren mocht je ICS interessant vinden om te testen. Even een backup maken van je huidige rom, ICS installeren en uitproberen maar
BlaBlaBla
Ik zweer nog steeds bij MIUI_AU en dan de android 2.3.7 variant.. super smooth, meerdere a2sd en data2sd varianten die je gewoon kan switchen in het options menu 
Draai het nu al een half jaar stabiel.. Ook kun je 2 apps kiezen die die in het geheugen houdt en daardoor snel laadt.. Ik heb hier bijvoorbeeld whatsapp en friendcaster instaan..
Draai het nu al een half jaar stabiel.. Ook kun je 2 apps kiezen die die in het geheugen houdt en daardoor snel laadt.. Ik heb hier bijvoorbeeld whatsapp en friendcaster instaan..
Dit is ook wat ik draai. Het heeft er voor gezorgd dat ik de Desire nog een jaartje houd (3e jaar) i.p.v. dat ik een nieuw toestel aanschaf. Met de relatief nieuwe software (Gingerbread 2.3.5 met Sense 3.5 i.p.v. Froyo 2.2 met Sense 2.0) en een bak extra geheugen (ext partitie op snelle SD kaart) kan ik voorlopig nog wel even vooruit.Terror schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:51:
Sinds ik de ONE X in de schoot geworpen heb gekregen moet ik zeggen, dat het snelheidsverschil zo aanzienlijk is dat ik niet weet of ik nog een jaar met de Desire had willen rondlopen. Zie: productreview: HTC One X Wit review door Terror
Filmpjes en games worden toch ook steeds zwaarder, te zwaar voor de desire. Wel leuk om nu een toestel te hebben speciaal om met roms te spelen
Ik ga er zeker nog een aantal proberen.
Filmpjes en games worden toch ook steeds zwaarder, te zwaar voor de desire. Wel leuk om nu een toestel te hebben speciaal om met roms te spelen
[ Voor 12% gewijzigd door Terror op 09-04-2012 23:29 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Zojuist de MildWild 3.7 geïnstalleerd, werkt op zich best goed alleen wanneer ik een contact wil samenvoegen crashed hij op het moment ik op de button: samenvoegen klik.
BlaBlaBla
Het klopt wel dat 'alles' zwaarder wordt, maar de dingen die ik met mijn desire wil doen zijn nog prima te doen.Terror schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:41:
Sinds ik de ONE X in de schoot geworpen heb gekregen moet ik zeggen, dat het snelheidsverschil zo aanzienlijk is dat ik niet weet of ik nog een jaar met de Desire had willen rondlopen. Zie: productreview: HTC One X Wit review door Terror
Filmpjes en games worden toch ook steeds zwaarder, te zwaar voor de desire. Wel leuk om nu een toestel te hebben speciaal om met roms te spelenIk ga er zeker nog een aantal proberen.
Jouw score van je One X is bijna 5x zo hoog als mijn desire
Is het niet zo dat de AOKP variant doorgegaan is op de ontwikkelingen voordat ze volledige hardware acceleratie aan het werk hadden? Misschien dat het een beetje scheelt in snelheid en soepelheid?Strider schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:10:
[...]
Ik heb er AOKP for Bravo op gezet, maar het voelt toch wel wat trager aan als mijn oude Gingervillian.
Overigens is Sandvold's ICS build ook niet zo snel als Gingervillian, dat was ook echt een lichte en soepele rom. Ik denk niet dat ICS die snelheid ooit zal evenaren, maar qua snelheid is het best oké en het zit allemaal vrij logisch in elkaar en dat houd het voor mij wel even interessant.
Ik ben vanuit CM7 aan het switchen geslagen omdat de batterij wel erg snel leeg raakte. Ik heb zelfs een nieuwe gekocht omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar ik vermoed dat Whatsapp de oorzaak is. Maar goed, inmiddels dus weer wat ervaringen opgedaan met andere roms.
Ik heb een tijdje Sandvold ICS beta 0.5 erop gehad. Het voelde best soepel aan zolang een applicatie maar in het geheugen zat. Als ik bijvoorbeeld vanuit een app weer terug wil naar de launcher, dan duurt dat even. Vervolgens reageert hij daar wel weer smooth. De videocamera werkt nog niet, maar dat is niet echt een groot minpunt omdat ik die niet vaak gebruik.
Ik heb nu Mildwild 4.2 erop staan en dat werkt wel ontzettend smooth zeg! Ik snap er niks van, maar ik ben er wel blij mee. Ik heb nu wel al 2 keer een spontane reboot gehad, waarna het accuprofiel een jump van, zeg, 80% naar 65% laat zien. Ik heb de battery stats en dalvik cache maar even gewist, misschien is het daarmee opgelost, ik hoop van wel want de snelheid waarmee deze werkt (launcherpro met fancy transities) is ongekend.
Ik heb een tijdje Sandvold ICS beta 0.5 erop gehad. Het voelde best soepel aan zolang een applicatie maar in het geheugen zat. Als ik bijvoorbeeld vanuit een app weer terug wil naar de launcher, dan duurt dat even. Vervolgens reageert hij daar wel weer smooth. De videocamera werkt nog niet, maar dat is niet echt een groot minpunt omdat ik die niet vaak gebruik.
Ik heb nu Mildwild 4.2 erop staan en dat werkt wel ontzettend smooth zeg! Ik snap er niks van, maar ik ben er wel blij mee. Ik heb nu wel al 2 keer een spontane reboot gehad, waarna het accuprofiel een jump van, zeg, 80% naar 65% laat zien. Ik heb de battery stats en dalvik cache maar even gewist, misschien is het daarmee opgelost, ik hoop van wel want de snelheid waarmee deze werkt (launcherpro met fancy transities) is ongekend.
Geen idee, ik heb gisteren AOPK, Sandvolds 0.53 en MildWild 3.7 based on Oxygen 2.3.2 uitgeprobeerd, en van deze 3 is MildWild 3.7 veruit de snelste. Grafisch is ICS wel iets mooier, maar omdat ik toch altijd gebruik maak van launcherpro zijn die details minimaal.Bliz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:03:
[...]
Is het niet zo dat de AOKP variant doorgegaan is op de ontwikkelingen voordat ze volledige hardware acceleratie aan het werk hadden? Misschien dat het een beetje scheelt in snelheid en soepelheid?
Overigens is Sandvold's ICS build ook niet zo snel als Gingervillian, dat was ook echt een lichte en soepele rom. Ik denk niet dat ICS die snelheid ooit zal evenaren, maar qua snelheid is het best oké en het zit allemaal vrij logisch in elkaar en dat houd het voor mij wel even interessant.
BlaBlaBla
Dat is mijn ervaring ook. Alle ICS-based roms halen het niet qua snelheid en vloeiendheid (is dat een woord?) tov de AOSP GB 2.3 based roms. Een zeer duidelijk verschil. ICS ziet er erg gelikt uit vind ik persoonlijk, maar de roms van Mildwild en Nick komen wat dat betreft heel erg goed in de buurt. Icm de goede snelheid blijven deze roms voor mij persoonlijk nog steeds de beste keuze voor een daily-use rom op mijn (reeds "oud" te noemen) Desire.Strider schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:08:
[...]
Geen idee, ik heb gisteren AOPK, Sandvolds 0.53 en MildWild 3.7 based on Oxygen 2.3.2 uitgeprobeerd, en van deze 3 is MildWild 3.7 veruit de snelste. Grafisch is ICS wel iets mooier, maar omdat ik toch altijd gebruik maak van launcherpro zijn die details minimaal.
Verwijderd
Zit er in die ROM een Nederlands (voorspellend) toetsenbord? dat was de reden dat ik afgelopen weekend met de Nederlandse MIUI heb zitten spelen, maar kwa snelheid (vooral icm a2sd) was het toch wat minder dan CM7(.2 RC1) die ik als 'basis' heb.dbzfan schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:17:
Ik zweer nog steeds bij MIUI_AU en dan de android 2.3.7 variant.. super smooth, meerdere a2sd en data2sd varianten die je gewoon kan switchen in het options menu
Zo, afgelopen weekend ook ff BCM op m'n desire gezet. Verrassend stabiel, en werkt lekker!
Daarnet ook gelijk even mijn benchmarks met Quadrant in het GDocs overzichtje ingevuld.
Daarnet ook gelijk even mijn benchmarks met Quadrant in het GDocs overzichtje ingevuld.
Ik scoor echt zeer laag op de Quadrant benchmark. Ik vond mijn telefoon altijd wel snel genoeg, maar ik begin daar nu toch aan te twijfelen als ik mijn scores vergelijk met de rest. Zo te zien heeft er iemand ook zo'n lage score als ik gehaald. Bij die score staat alleen geen naam. Ik heb de benchmark al een paar keer gedraaid met veel tijd er reboots er tussen... Geen idee wat het kan zijn! Mijn CPU draait wel op 1GHz volgens de specs... De overige scores liggen wel in lijn met de rest
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Update van de vergelijking tussen de ROMS. Zoals gewoonlijk IO achteraan i.v.m. class 10 kaartjes die e.e.a. vertekenen.

1e diagram:
Geeft aantal users aan dat deze rom gebenchmarkt heeft. Hoe meer (hogere balk), hoe representatiever de score.
2e diagram:
Langere Balk, is hogere score, is beter.
Gele balk is de IO score. Als je een Aps to SD variant gebruikt wordt deze door je SD-kaart bepaalt. De lange gele balken komen dus vooral door snelle class 10 SD-kaarten.
In hoeverre een hogere score ook overeenkomt met betere prestaties bij gewoon gebruik mag je zelf bepalen
Hier zijn de meningen over verdeeld. Het geeft in ieder geval een indruk.
Geeft aantal users aan dat deze rom gebenchmarkt heeft. Hoe meer (hogere balk), hoe representatiever de score.
2e diagram:
Langere Balk, is hogere score, is beter.
Gele balk is de IO score. Als je een Aps to SD variant gebruikt wordt deze door je SD-kaart bepaalt. De lange gele balken komen dus vooral door snelle class 10 SD-kaarten.
In hoeverre een hogere score ook overeenkomt met betere prestaties bij gewoon gebruik mag je zelf bepalen
[ Voor 44% gewijzigd door Terror op 11-04-2012 18:18 ]
Weet je toevallig waar de IO score op gebaseerd is? Stel ik zou geen SD kaartje gebruiken. Is het testen van IO dan nog mogelijk of is dit echt een test die op de SD kaart gebaseerd is?Terror schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:14:
Verder vraag ik me ook af of snelle SD kaartjes in comibinatie met A2SD sneller kunnen zijn dan alles op je interne geheugen te houden? Een echte benchmark van het interne geheugen heb ik namelijk nog niet gevonden.
Over paar uurtjes zal MildWild 4.3 CM versie online komen. MildWild zelf heeft al aangegeven dat deze versie een echte stable versie is die voor dagelijks gebruik zeer goed bruikbaar is. Ik draai nu naar volle tevredenheid 4.2 versie, dus ben erg benieuwd naar 4.3 vandaag!
In de 3.0+ versies ben ik tijdje uit de MildWild geweest, die waren naar mijn mening niet stable. O.A. toen naar NicksPhone gegaan, maar om de een of andere reden heb ik die niet langer dan 1/2 weken gedraaid. Maar MildWild lijkt weer erg goed op weg en lijkt nu ook goed vast te houden aan het uiterlijk en niet continue meer te switchen. Aanrader deze ROM, tenminste de huidige versie.
In de 3.0+ versies ben ik tijdje uit de MildWild geweest, die waren naar mijn mening niet stable. O.A. toen naar NicksPhone gegaan, maar om de een of andere reden heb ik die niet langer dan 1/2 weken gedraaid. Maar MildWild lijkt weer erg goed op weg en lijkt nu ook goed vast te houden aan het uiterlijk en niet continue meer te switchen. Aanrader deze ROM, tenminste de huidige versie.
[ Voor 9% gewijzigd door Sleehond op 12-04-2012 10:49 ]
Ik ga 'm ook zeker weer proberen. Draai nu nog 4.0 (na tm v4.2 te hebben geprobeerd). Wat ik niet zo goed begrijp is...hoe kun je als rom-bouwer vooraf al aangeven dat de rom stabiel is, dwz meer-stabiel dan de vorige versies. Dat weet je immers toch pas nadat men de rom gaat gebruiken? Iedere gebruiker is weer anders, en er kan dus vanalles uitrollen aan bugs e.d. In mijn geval lopen eigenlijk alle eerdere versies van MW CM zonder problemen...maw is altijd al een stabiele rom geweest. Dwz voor mij persoonlijk, adhv mijn specifieke gebruik. Anyway...just thinking out loudSleehond schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:49:
Over paar uurtjes zal MildWild 4.3 CM versie online komen. MildWild zelf heeft al aangegeven dat deze versie een echte stable versie is die voor dagelijks gebruik zeer goed bruikbaar is. Ik draai nu naar volle tevredenheid 4.2 versie, dus ben erg benieuwd naar 4.3 vandaag!
Hetzelfde geldt voor mij. Ook weer even terug bij MW CM na een korte overstap op Nick's rom. Overigens gisteren nog even Redux2 ZM3.3 (nu alweer v3.4) geflashed...lijkt ook prima. Maar nog niet uitvoerig / lang-genoeg kunnen testen.In de 3.0+ versies ben ik tijdje uit de MildWild geweest, die waren naar mijn mening niet stable. O.A. toen naar NicksPhone gegaan, maar om de een of andere reden heb ik die niet langer dan 1/2 weken gedraaid. Maar MildWild lijkt weer erg goed op weg en lijkt nu ook goed vast te houden aan het uiterlijk en niet continue meer te switchen. Aanrader deze ROM, tenminste de huidige versie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1540320
4.3 is uit inmiddels. Ik kies voor de ADW launcher versie. Zal later even wat bevindingen posten.
Yup...me 2Sleehond schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:12:
4.3 is uit inmiddels. Ik kies voor de ADW launcher versie. Zal later even wat bevindingen posten.
Ik ben nu sandvolds rom weer aan het installeren, maar keuze's maken is best moeilijk. Vraag me af welke instellingen nu het beste werken...
Ik heb net Mildwild 4.2 erop gezet en heb daarmee wat gekke random reboots, eens in de 2-3 dagen ofzo. Zou ik versie 4.3 zo er overheen kunnen flashen of is die full-wipe echt nodig?
Ik gok dat wipe cache en dalvik cache zou moeten werken. Maak een nandroid een probeer het...Visitor.q schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:44:
Ik heb net Mildwild 4.2 erop gezet en heb daarmee wat gekke random reboots, eens in de 2-3 dagen ofzo. Zou ik versie 4.3 zo er overheen kunnen flashen of is die full-wipe echt nodig?
Btw zelf zou ik kiezen voor een schone installatie, vanwege de vreemde random reboots die je momenteel hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 12-04-2012 13:12 ]
Verwijderd
Hi mensen,
Vraagje;
Sinds ik aan het flashen ben gegaan met mij SGS2, is een maat van mij wel nieuwsgierig geworden.
Hij heeft een HTC Desire en is zelf eigenlijk te leek in dit soort dingen om er zelf mee aan de slag te gaan.
Nu ben ik bereid om dit voor 'm te doen (is appeltje eitje toch), maar heb ik geen flauw idee welke ROM en kernel etc nou het beste zijn voor de HTC Desire.
Dus mijn korte maar krachtige vraag is;
Wat is nou volgens de mensen hier de beste custom ROM voor de Desire, waarbij alles werkt en het er verder gewoon gelikt uit ziet/loopt?
De Desire is al een oud toetsel, dus de custom ROMs die er bestaan zouden toch nagenoeg perfect moeten zijn, lijkt me.
Vraagje;
Sinds ik aan het flashen ben gegaan met mij SGS2, is een maat van mij wel nieuwsgierig geworden.
Hij heeft een HTC Desire en is zelf eigenlijk te leek in dit soort dingen om er zelf mee aan de slag te gaan.
Nu ben ik bereid om dit voor 'm te doen (is appeltje eitje toch), maar heb ik geen flauw idee welke ROM en kernel etc nou het beste zijn voor de HTC Desire.
Wat is nou volgens de mensen hier de beste custom ROM voor de Desire, waarbij alles werkt en het er verder gewoon gelikt uit ziet/loopt?
De Desire is al een oud toetsel, dus de custom ROMs die er bestaan zouden toch nagenoeg perfect moeten zijn, lijkt me.
Ik zou er deze opzetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1453287Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:53:
Hi mensen,
Vraagje;
BlaBlaBla
Ik ben bang dat we geen kant&klaar antwoord voor je hebben, eea is natuurlijk sterk afhankelijk van het gebruik en wensen van de gebruiker. Maar er is de afgelopen tijd zeer veel voorbij gekomen mbt de verschillende roms en voorkeuren hier. Ikzelf geef de voorkeur aan AOSP roms...ihb Mildwild CM versie en ook Nick's rom. Sense wordt ik niet vrolijk van, dus als je die kant op wilt, dan kan iemand anders je wellicht helpen...Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:53:
Hi mensen,
Vraagje;
Kijk ook eens hier :
http://forum.xda-develope...read.php?t=809328&page=20
Ik ga er nu MildWild CM 4.3 op zetten. Eens kijken of dat werkt
.
Moet ik bij MildWild zelf nog iets van A2SD of zo installeren? Zo ja wat raden jullie aan?
Moet ik bij MildWild zelf nog iets van A2SD of zo installeren? Zo ja wat raden jullie aan?
Ik raad je aan het bijbehorende topic op XDA te lezen, daar zal het vast instaan. Ik gok op de 1e post in dat topic
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dat staat er dus niet in
.
Normaliter wel, maar bij deze dus niet. Zo te zien zit er niks bij, maar hij is gebaseerd op CM7. Kortom ik gok dat ik gebruik moet maken van de CM7 functionaliteit.
Normaliter wel, maar bij deze dus niet. Zo te zien zit er niks bij, maar hij is gebaseerd op CM7. Kortom ik gok dat ik gebruik moet maken van de CM7 functionaliteit.
CM7 ROM's hebben standaard geen apps2sd, ik flash altijd direct na de ROM het script van Darktremor (zie de sartpost hier bij de instructie voor het flashen van CM7)
Dat hoefde ik niet te doen voor MW 4.2, die zette automagisch apps naar de SD kaart in SD-ext...
kjast schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:02:
Dat staat er dus niet in.
Staat toch wel in de 1e post op XDA, tijd voor een brilletjeTweak`s:
*knip*
*Disable blackscreen issue after a call
*hitting the volume rocker will not wake phone
*button lights on when screen is on
*ICS Window Animation
*Some RAM tweak´s
*APPS2SD
*Many more....
Ah, dat heet een dus tweak tegenwoordig. En ik maar zoeken bij features.
Hij draait overigens erg soepel. Ik kom van een wat oudere Runnymede af, maar dit is toch wel heel wat ander zeg. Eens kijken of we de komende dagen tegen problemen aanlopen. Eerste indruk: positief.
Hij draait overigens erg soepel. Ik kom van een wat oudere Runnymede af, maar dit is toch wel heel wat ander zeg. Eens kijken of we de komende dagen tegen problemen aanlopen. Eerste indruk: positief.
Zie: http://fabdroid.com/?p=13Bliz schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:32:
[...]
Weet je toevallig waar de IO score op gebaseerd is? Stel ik zou geen SD kaartje gebruiken. Is het testen van IO dan nog mogelijk of is dit echt een test die op de SD kaart gebaseerd is?
Verder vraag ik me ook af of snelle SD kaartjes in comibinatie met A2SD sneller kunnen zijn dan alles op je interne geheugen te houden? Een echte benchmark van het interne geheugen heb ik namelijk nog niet gevonden.
M.a.w. IO score is niet speciaal voor SD-kaarten, maar omdat middels Aps2SD een deel van je filesysteem op de SD-kaart komt, gaat deze wel invloed hebben als je gebruik maakt van Aps2SD-varianten.The weakness of the Quadrant benchmark is the I/O portion, where it runs some reads and write, and measures how quickly those are done, calculating the I/O score.
Normally, this is done on your /data partition, which is an accurate representation of your phone's filesystem and speed. The benchmark is good. A higher score generally indicates better filesystem performance, which leads to real world benefits like faster application loading.
However, it can also be easily manipulated to yield obscenely high, inaccurate speeds. The way this is achieved is by mounting Quadrant's application data (usually on /data) on to a temporary file storage partition instead. The tmpfs is stored in memory, and thus is much faster (RAM is faster than NAND, but of course, volatile). Quadrant then runs the I/O tests on this much faster filesystem, resulting in a much higher I/O score, inflating your overall score.
So does this mean Quadrant is a bad benchmark? Not really. But if you have intentions of deceit, Quadrant is more than willing to be your accomplice.
Interne geheugen is sowieso het snelst, daarom wil je je dalvik-cache het liefst intern houden (zoals bij A2SDX) en ervaren veel mensen data++, waar Dalvik-cache en delen van het systeem op je SD staan, als langzaam.
[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 12-04-2012 17:21 ]
Ik gebruik de Runny AIO 6.1.1 rom en ik wil graag de icoontjes die gebruikt worden bij 'snel instellen' uit de rom extracten.
Ik heb al in de rom gekeken, maar kan ze niet vinden. Ik denk dat ze ergens in een archive staan ofzo.
Het gaat dus om de icoontjes van bijv: wifi, gps, bluetooth, flight mode, flashlight.
Weet iemand waar ik die ergens in de rom kan vinden?
Edit: Ik ben nog opzoek naar het 'flight mode' icoontje.
Edit2: gevonden in systemUI.apk
Ik heb al in de rom gekeken, maar kan ze niet vinden. Ik denk dat ze ergens in een archive staan ofzo.
Het gaat dus om de icoontjes van bijv: wifi, gps, bluetooth, flight mode, flashlight.
Weet iemand waar ik die ergens in de rom kan vinden?
Edit: Ik ben nog opzoek naar het 'flight mode' icoontje.
Edit2: gevonden in systemUI.apk
[ Voor 10% gewijzigd door _MB_ op 12-04-2012 22:19 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik gebruik nu al enige tijd Nick's ROM v1.2. En ik moet zeggen dat deze mij zeker bevalt, zowel qua looks al snelheid. Pas geleden kwam ik er echter achter dat van deze ROM de bluetooth functionaliteit niet werkt, althans niet op mijn telefoon. Ik kan geen verbinding maken met mijn computer of met een carkit.
De telefoon wordt op beide apparaten wel gezien, de koppeling lukt ook, maar er wordt vervolgens geen verbinding gemaakt.
Telkens als ik op een van de apparaten een koppelingsverzoek doe, moet ik pin-codes invoeren. Ik krijg dan een melding dat de koppeling succesvol is, om vervolgens weer een koppelingsverzoek te krijgen, weer de pin invoeren en weer succes!!! Dit herhaalt zich een aantal keer en dan wordt het opgegeven.
Voor Nick's ROM had ik Runnymede 6.04, en daar werkte dit wel.
Komt dit iemand anders ook bekend voor? En wat kan ik doen om het te verhelpen? Nieuwe radio, ROM opnieuw flashen?
De telefoon wordt op beide apparaten wel gezien, de koppeling lukt ook, maar er wordt vervolgens geen verbinding gemaakt.
Telkens als ik op een van de apparaten een koppelingsverzoek doe, moet ik pin-codes invoeren. Ik krijg dan een melding dat de koppeling succesvol is, om vervolgens weer een koppelingsverzoek te krijgen, weer de pin invoeren en weer succes!!! Dit herhaalt zich een aantal keer en dan wordt het opgegeven.
Komt dit iemand anders ook bekend voor? En wat kan ik doen om het te verhelpen? Nieuwe radio, ROM opnieuw flashen?
heb de rom ook een tijdje gebruikt en had geen problemen met bluetooth icm de carkit. Lijkt mij inderdaad dat je de rom opnieuw moet flashen en cache davik eens leegmaken.Sish schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:27:
Ik gebruik nu al enige tijd Nick's ROM v1.2. En ik moet zeggen dat deze mij zeker bevalt, zowel qua looks al snelheid. Pas geleden kwam ik er echter achter dat van deze ROM de bluetooth functionaliteit niet werkt, althans niet op mijn telefoon. Ik kan geen verbinding maken met mijn computer of met een carkit.
Verwijderd
Ik heb een paar weken geleden CM op mijn Desire gezet. Alles werkt goed, behalve het synchronisern van Gmail. Als de telefoon aanstaat synchroniseert hij wel, maar als hij een poosje standby staat niet meer. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb al zoveel mogelijk instellingen nagelopen en geprobeerd, Gmail al opnieuw geïnstalleerd, maar niks heeft geholpen.
Ik heb al zoveel mogelijk instellingen nagelopen en geprobeerd, Gmail al opnieuw geïnstalleerd, maar niks heeft geholpen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 13:52 ]
Verwijderd
Eindelijk heb ik een gingerbread ROM met sense gevonden die aan al mijn wensen voldoet. Het is GingerWally geworden. Ik heb alle gingerbread ROM's uit het XDA topic geprobeerd, maar aan iedere ROM zal wel een nadeel. Dan weer een trage data2sd, dan weer te veel rotzooi meegeleverd. Tot ik dus bij GingerWally uitkwam. Alle overbodige HTC zut is verwijderd. Je kunt die zelf weer toevoegen overigens. Ik heb alleen de calculator toegevoegd, omdat ik die handig vind. Voor de rest zo kaal mogelijk. Deze rom past op een aangepaste Hboot, waardoor je eingelijk geen data2SD of apps2sd nodig hebt. Gevolg is dat deze ROM bijzonder snel aanvoelt. Batterijduur is ook heel goed. Aanradertje wat mij betreft.
Ik draai nu een poos CM7 met een class 6 SD kaart van Team, apps staan op de Sd kaart. Nu vind ik mijn telefoon af en toe niet soepel lopen, en wil ik een snellere kaart kopen. Ondersteund de Desire ook UHS-I kaarten? Of kan ik beter een class 10 kaart kopen?
Class10 kan helpen (goede ervaringen met 16 gig van Transcend). UHS-I zou ik niet op rekenen. Sommigen betwijfelen zelfs of Class10 wel echt helpt.
Je kan gewoon beter zoeken naar een ROM die A2sdx ondersteunt of iig iets dat je Dalvik cache in het interne geheugen laat..... Dat je dan weer iets minder ruimte hebt voor apps, of dat je voor lief moet nemen dat je zo nu en dan nog steeds cache moet wypen.... tsja. Het is en blijft een Desire (met z'n beperkingen).
Je kan gewoon beter zoeken naar een ROM die A2sdx ondersteunt of iig iets dat je Dalvik cache in het interne geheugen laat..... Dat je dan weer iets minder ruimte hebt voor apps, of dat je voor lief moet nemen dat je zo nu en dan nog steeds cache moet wypen.... tsja. Het is en blijft een Desire (met z'n beperkingen).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ok, tnx... De Dalvik cache staat op mijn interne geheugen, cache wipen doe ik met Droid tweaker. Misschien moet ik het zo maar laten.
Ik heb vooral last van een lag met Plume. Ik ga eens kijken of een andere Twitter app zoals Twica helpt.
Ik heb vooral last van een lag met Plume. Ik ga eens kijken of een andere Twitter app zoals Twica helpt.
MildWild 4.3 is echt een aanrader (ADW versie). Werkt heerlijk snel (wellicht ook omdat ik niet de ADW launcher gebruik maar launcher pro heb als launcher). Gebruik hem in combinatie met de ManU 2.1 GB kernel (HAVS, AXI, CFS 128). 21 uur op accu en nog 43% over :-)! Met matig tot redelijk gebruik (25 minuten bellen, full time wifi aan, paar whatsapp, paar kleine spelletjes gespeeld en aardig keren wat FB en twitter checken, en nog wat browsen)
Weet je wat het verschil is tussen MildWild op basis van CM of Oxygen?Sleehond schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:39:
MildWild 4.3 is echt een aanrader (ADW versie). Werkt heerlijk snel (wellicht ook omdat ik niet de ADW launcher gebruik maar launcher pro heb als launcher). Gebruik hem in combinatie met de ManU 2.1 GB kernel (HAVS, AXI, CFS 128). 21 uur op accu en nog 43% over :-)! Met matig tot redelijk gebruik (25 minuten bellen, full time wifi aan, paar whatsapp, paar kleine spelletjes gespeeld en aardig keren wat FB en twitter checken, en nog wat browsen)
Eerlijk gezegd geen idee tussen het verschil van CM en Oxygen. Weet ook niet wat beter is, of welke bijvoorbeeld battery friendlier is bijvoorbeeld. De CM versie voelt prima aan voor mij, zie niet echt reden om de Oxygen versie te proberen.
CM versie:drvinnie schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:48:
[...]
Weet je wat het verschil is tussen MildWild op basis van CM of Oxygen?
ADW launcher, uitgebreide instellingen zoals CM.
Oxygen versie
Experia Launcher, minder utigebreidde instellingen.
Verder heb je bij beiden een andere kernel.
Ik denk het grootste verschil is de extra functionaliteiten binnen de CM versie. Zelf heb ik van beide diverse versies gedraaid, en kom steeds weer bij de CM versie terug vanwege de extra (CM) mogelijkheden. Dat gezegd hebbende, de niet-CM versie draait net zo soepel en (bijna even) snel.drvinnie schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:48:
[...]
Weet je wat het verschil is tussen MildWild op basis van CM of Oxygen?
Overigens zitten er ook nog verschillen in apps2sd en dalvik cache, en dat soort zaken. Ik weet dat bij de CM-versie bijv dalvik cache (en het overige ook) standaard op het interne geheugen staat....waar je 'm wilt hebben, want dat maakt de telefoon het snelst. Maar eea is wel weer erg afhankelijk van hoe jij de rom gaat gebruiken, bijv mbt ruimte voor installeren van apps enz.
Iemand anders kan je hier vast wel meer over vertellen, als je dat wilt
Inmiddels de 27 uur gehaald, nu ligt ie aan de oplader. 27 uur voor the good old Desire ben ik wel tevreden mee zoSleehond schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:39:
Ik heb een batterijprobleempje; tussen de 20 en 30% resterend schakelt de telefoon zich al uit. Vervolgens begint het laden wél bij 0%. Ontzettend irritant, en al mijn zoektochten leveren resultaten op over hoe batterydrains aan te pakken... Wat dus niet het probleem is. Heeft iemand het verlossende antwoord?
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Batterij kalibreren?Obiter dictum schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:53:
Ik heb een batterijprobleempje; tussen de 20 en 30% resterend schakelt de telefoon zich al uit. Vervolgens begint het laden wél bij 0%. Ontzettend irritant, en al mijn zoektochten leveren resultaten op over hoe batterydrains aan te pakken... Wat dus niet het probleem is. Heeft iemand het verlossende antwoord?
Welke rom heb je? Ik heb daar sinds kort ook last van (MildWild CM)Obiter dictum schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:53:
Twee keer gedaan; één keer toen de telefoon uit was gevallen en twee tellen in de lader zat (op niveau 0% dus), en één keer toen de batterij op 100% was, beide keren via wipe battery stats in recovery. Zonder resultaat helaas... Rom is CM7.karstnl schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:00:
Batterij kalibreren?
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Ik wil mijn Desire weer S-on maken, het is niet te vinden voor mij omdat er alleen maar berichten over hoe je S-Off kunt bereiken.
Thanks.
Thanks.
1) http://www.google.nl/search?hl=nl&q=how+to+gain+S-onHolland1994 schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:20:
Ik wil mijn Desire weer S-on maken, het is niet te vinden voor mij omdat er alleen maar berichten over hoe je S-Off kunt bereiken.
Thanks.
2) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1189720
3) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=880268
hallo tweakers,
ik heb een probleem! ik heb me telefoon een hele lange tijd geleden geroot alles ging goed en had toen een custom rom geinstalleerd van villaidrain ofso weet niet meer precies hoe die heette, nu wilde ik er een nieuwe rom op zetten omdat ik de oude beu was. ik heb toen MIUI_XJ_A2SD_2.3.9_2.7.9 gedownload en in de folder DCIM gedaan. toen heb ik alle stappen opnieuw opgevolgd dus eerst een partitie enzo gemaakt en toen wilde ik flashen maar toen kon ik de rom niet vinden! maar toen dacht ik ow dan heb ik hem vast in de verkeerde map gestopt dus ik de telefoon opnieuw opstarten maar nu blijft die in hangen bij het htc logo en kan ik dus mijn telefoon niet opstarten.
hoe kan ik dit nu het beste oplossen? recovery modus doet het nog wel. ik ben niet zo heel technisch dus een beetje in jip en janneke taal zou wel handig zijn. ik zelf zit te denken om me SD-kaart in een andere telefoon te stoppen en dan alsnog proberen die rom in de goede map te krijgen en dan opnieuw proberen te installeren via recovery modus.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast erg bedankt!
ik heb een probleem! ik heb me telefoon een hele lange tijd geleden geroot alles ging goed en had toen een custom rom geinstalleerd van villaidrain ofso weet niet meer precies hoe die heette, nu wilde ik er een nieuwe rom op zetten omdat ik de oude beu was. ik heb toen MIUI_XJ_A2SD_2.3.9_2.7.9 gedownload en in de folder DCIM gedaan. toen heb ik alle stappen opnieuw opgevolgd dus eerst een partitie enzo gemaakt en toen wilde ik flashen maar toen kon ik de rom niet vinden! maar toen dacht ik ow dan heb ik hem vast in de verkeerde map gestopt dus ik de telefoon opnieuw opstarten maar nu blijft die in hangen bij het htc logo en kan ik dus mijn telefoon niet opstarten.
hoe kan ik dit nu het beste oplossen? recovery modus doet het nog wel. ik ben niet zo heel technisch dus een beetje in jip en janneke taal zou wel handig zijn. ik zelf zit te denken om me SD-kaart in een andere telefoon te stoppen en dan alsnog proberen die rom in de goede map te krijgen en dan opnieuw proberen te installeren via recovery modus.
Dit ook al geprobeerd?Obiter dictum schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:05:
[...]
Twee keer gedaan; één keer toen de telefoon uit was gevallen en twee tellen in de lader zat (op niveau 0% dus), en één keer toen de batterij op 100% was, beide keren via wipe battery stats in recovery. Zonder resultaat helaas... Rom is CM7.
Tsja... over de zin en onzin van dat calibreren zijn de eeuwige discussies sowieso nog niet over, lijkt het.Obiter dictum schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:05:
[...]
Twee keer gedaan; één keer toen de telefoon uit was gevallen en twee tellen in de lader zat (op niveau 0% dus), en één keer toen de batterij op 100% was, beide keren via wipe battery stats in recovery. Zonder resultaat helaas... Rom is CM7.
Ik meen wel ergens gelezen te hebben (zou alleen echt niet meer weten waar, zou ook in het Incredible S topic geweest kunnen zijn) dat volgens Android ontwikkelaars zelf dat calibreren gewoon dikke onzin is. Het enige wat het doet is een bestandje verwijderen dat calibratie data zou bevatten, maar eigenlijk alleen maar alle gegevens bevat die Android bijhoudt over het gebruik sinds de laatste keer dat de telefoon van de lader kwam.
Kan het niet gewoon zijn dat de batterij inmiddels te oud begint te worden? Ik ken mensen met een originele (niet-rooted) Desire waarvan de batterij er, 2 jaar na aankoop, ook gewoon bij 20% mee ophoudt.
Blijkbaar dropt het voltage dan zo plotseling dat het meteen niet meer te benutten valt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat je telefoon blijft hangen bij het HTC logo is niet zo gek. Immers, je hebt je SD kaart geprationeerd waar je vorige rom hoogst waarschijnlijk systeem data op had staan. Als je een NANDROID backup hebt gemaakt van die installatie kan je je oude installatie weer herstellen. Dit op voorwaarde dat je de backup ook op je pc hebt gezet, want je SD-kaart heb je opnieuw gepartioneerd zeg je.justin0117 schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:20:
hallo tweakers,
Bij het installeren van een nieuw rom zou ik de rom in de root van je SD-kaart zetten, dus niet in een submapje (dat is vragen op problemen). Zorg verder dat de naam van de rom niet te lang is of vreemde tekens bevat. In je recovery kan je deze rom vervolgens selecteren door de betreffende zip te selecteren.
Sorry als dit al eerder is gevraagd, maar mijn marketdoet het niet meer handmatig geupdate naar 3.5.16 en hij sluit gelijk af met force close iemand een oplossing?
Dat maakt niets uit. Zet ze altijd in een map en dat werkt prima. Via CWM kun je gewoon naar het mapje bladeren. Alleen als je een update.zip moet flashen kun je deze het beste in de root zetten. Alle overige upgrades mogen gewoon in een mapje.Terror schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:39:
[...]
Bij het installeren van een nieuw rom zou ik de rom in de root van je SD-kaart zetten, dus niet in een submapje (dat is vragen op problemen).
Je kunt Marktet/Google Play stoppen en updates verwijderen bij instellingen --> Applicaties --> Applicatie beheren.wuppieigor schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:53:
Sorry als dit al eerder is gevraagd, maar mijn marketdoet het niet meer handmatig geupdate naar 3.5.16 en hij sluit gelijk af met force close iemand een oplossing?
Je krijgt dan vanzelf de laatste versie van Market na een tijdje.
Ik zou zeker Market niet meer updates met losse updates aangezien Market niet meer bestaat en Google Play heet. Als je die al op je telefoon hebt en je gaat dat weer de oude market overheen installeren heb je kan dat dit problemen gaat geven.
Ik bedoelde dat Ik Google play erop zette, eerst had Ik de ouwe market maar had em handmatig geupdate en nu fortis het dus niet zal eens deupdates verwijderen
ik wou gisteravond MildWild op mn desire knallen. Maar wanneer ik de zip open vanuit recovery krijg ik de melding:
missing file system/framwork/com.sonyericsson.uxp.jar
Heb uiteraard alles gewist (userdata cache etc..)
na wat googlewerk word ik ook niet veel wijzer.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Steam: CatBearCow
Het is het proces com.Android.vending dat de problemen veroorzaakt
Welke versie wil je erop knallen? De CM versie of de Oxygen versie?Bartjeuhz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:47:
ik wou gisteravond MildWild op mn desire knallen. Maar wanneer ik de zip open vanuit recovery krijg ik de melding:
Iemand enig idee?
Gezien de file die je post, heb ik het gevoel dat het gaat om de CM versie met Arc launcher van sony?
Ik zou zeggen probeer de CM versie met ADW launcher. Die is echt heel erg snel, en als je een andere launcher wilt, kan je die natuurlijk even downloaden uit de play store.
gek genoeg gaat het om "DOWNLOAD MildWild CM-4.3 with ADW Launcher".Sleehond schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:24:
[...]
Welke versie wil je erop knallen? De CM versie of de Oxygen versie?
Gezien de file die je post, heb ik het gevoel dat het gaat om de CM versie met Arc launcher van sony?
Ik zou zeggen probeer de CM versie met ADW launcher. Die is echt heel erg snel, en als je een andere launcher wilt, kan je die natuurlijk even downloaden uit de play store.
Had ik ook tijdens het flashen. Ik heb gewoon mijn ogen dicht gedaan en mijn toestel na het flashen gereboot
Waarschijnlijk een klein foutje in de ROM, het installatiescrip verwacht nog ergens de Sony launcher die er niet in zit. Verificatie uitzetten in de recovery en gewoon flashen, bij werkt het probleemloos.
Waarschijnlijk een klein foutje in de ROM, het installatiescrip verwacht nog ergens de Sony launcher die er niet in zit. Verificatie uitzetten in de recovery en gewoon flashen, bij werkt het probleemloos.
thanks! had deze voorheen al eens uitgezet. Maar blijkbaar gaat hij automatisch weer aan.janvanduschoten schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:05:
Had ik ook tijdens het flashen. Ik heb gewoon mijn ogen dicht gedaan en mijn toestel na het flashen gereboot![]()
Hij werkt in ieder geval
Ok heb alles geprobeerd alleen en nieuwe install van android is nog den optie.
Wat al heb gedaan
clearing cache en gegevens
Taal switchen
Updates verwijderen
Gapps flashen
Factory reset
Wat al heb gedaan
Taal switchen
Updates verwijderen
Gapps flashen
Factory reset
[ Voor 5% gewijzigd door wuppieigor op 17-04-2012 12:30 ]
ik had een nandroid backup gemaakt en wou die ook herstellen maar kan hem alsnog niet opstarten, ben hem nu ook kwijt! maar kan ik dit probleem nu gwn verhelpen door me sdkaart in iemand anders zijn telefoon te stoppen en dan een rom er op zetten en dan die sd kaart weer terug in mijn telefoon en dan via recovery modus die rom installeren? of is er nog een andere mogelijkheid?Terror schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:39:
[...]
Dat je telefoon blijft hangen bij het HTC logo is niet zo gek. Immers, je hebt je SD kaart geprationeerd waar je vorige rom hoogst waarschijnlijk systeem data op had staan. Als je een NANDROID backup hebt gemaakt van die installatie kan je je oude installatie weer herstellen. Dit op voorwaarde dat je de backup ook op je pc hebt gezet, want je SD-kaart heb je opnieuw gepartioneerd zeg je.
Bij het installeren van een nieuw rom zou ik de rom in de root van je SD-kaart zetten, dus niet in een submapje (dat is vragen op problemen). Zorg verder dat de naam van de rom niet te lang is of vreemde tekens bevat. In je recovery kan je deze rom vervolgens selecteren door de betreffende zip te selecteren.
Wat je moet doen is:justin0117 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:11:
[...]
ik had een nandroid backup gemaakt en wou die ook herstellen maar kan hem alsnog niet opstarten, ben hem nu ook kwijt! maar kan ik dit probleem nu gwn verhelpen door me sdkaart in iemand anders zijn telefoon te stoppen en dan een rom er op zetten en dan die sd kaart weer terug in mijn telefoon en dan via recovery modus die rom installeren? of is er nog een andere mogelijkheid?
- Start je toestel op en ga naar je custom recovery (volume down & power knop indrukken en daarna kiezen voor recovery)
- Download op je pc/laptop de ROM naar keuze.
- Hang je toestel met een usb kabel aan je pc/laptop.
- Kies in je recovery voor iets van "mount USB" of "USB toggle". Dan ziet je PC de sd kaart als externe harde schijf en kun je eenvoudig de ROM kopiëren en plakken naar je sd kaart.
- Unmount je sd kaart met je telefoon (kijk even wat er op het scherm van de telefoon staat, ik dacht dat je de USB verbinding verbreekt met het indrukken van elke toets)
- Flash nu de ROM zoals er wordt vermeld in de startpost van die desbetreffende ROM op XDA.
Ik zou nog eens proberen om het dalvik cache te wipen en de ROM en daarna Gapps te flashen. Als dat niet werkt zul je inderdaad je toestel helemaal moeten wipen en de ROM opnieuw moeten flashen en instellen. Ik denk dat een schone installatie sowieso nu al de beste optie is...wuppieigor schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:03:
Ok heb alles geprobeerd alleen en nieuwe install van android is nog den optie.
Wat al heb gedaan
Taal switchen
Gapps flashen
Factory reset
Even ter info, als je Titanium backup (gratis versie) gebruikt dan kun je hem instellen dat hij automatisch 2 x per week een backup maakt van je apps met instellingen. Ik laat hem 2 x per week 's nachts een backup maken zodat ik nooit veel info kwijt ben mocht er wat fout gaan. Als je TBopstart, kies dan bovenin het rechter tabblad [Planning], daar vind je de optie.
Hetzelfde geld voor SMSbackup&restore, deze draait elke dag 2 x een backup van mijn SMS berichten en zet ze op de sd kaart.
Foto's gaan automatisch naar mijn Dropbox account, contacten & agenda naar Gmail.
[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2012 12:35 ]
hartstikke bedankt man! hij werkt weer alleen 1 probleempje nu, ik kan geen applicaties installeren, er staat dat ik te weinig ruimte heb terwijl ik een partitie heb van 800 mb ofso en me sd kaart is nog helemaal leeg dus dat begrijp ik niet helemaal! iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?janvanduschoten schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:23:
[...]
Wat je moet doen is:
- Start je toestel op en ga naar je custom recovery (volume down & power knop indrukken en daarna kiezen voor recovery)
- Download op je pc/laptop de ROM naar keuze.
- Hang je toestel met een usb kabel aan je pc/laptop.
- Kies in je recovery voor iets van "mount USB" of "USB toggle". Dan ziet je PC de sd kaart als externe harde schijf en kun je eenvoudig de ROM kopiëren en plakken naar je sd kaart.
- Unmount je sd kaart met je telefoon (kijk even wat er op het scherm van de telefoon staat, ik dacht dat je de USB verbinding verbreekt met het indrukken van elke toets)
- Flash nu de ROM zoals er wordt vermeld in de startpost van die desbetreffende ROM op XDA.
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2012 14:03 ]
Welke ROM heb je geflashed? Ik vermoed dat je apps2sd nog moet activeren of flashen. Graag even een linkje erbij naar het topic op XDA van die ROM.
Apps worden standaard op het interne geheugen van de telefoon gezet, dat heeft niets met je SD kaart te maken. Als je apps2sd nog niet werkt dan gebeurd er niets met de aparte partitie die je hebt aangemaakt.
Apps worden standaard op het interne geheugen van de telefoon gezet, dat heeft niets met je SD kaart te maken. Als je apps2sd nog niet werkt dan gebeurd er niets met de aparte partitie die je hebt aangemaakt.
geweldig nu kan ik die 2.3 RUU nergens meer vinden tijd om recuva erover te gooien dan maar
ik heb nu een nieuwe geflashed maar deze is wel engels, het is een update van miui de laatste als ik me niet vergis het is miui 2.4.13 hier is de link: http://en.miui.com/download.html
nu kan ik wel installeren maar ik kan de applicaties niet op me SD krijgen, wat ik nogal raar vind. ook zou ik graag een nederlandse language pack hebben maar weet niet hoe ik die moet zoeken en installeren?
nu kan ik wel installeren maar ik kan de applicaties niet op me SD krijgen, wat ik nogal raar vind. ook zou ik graag een nederlandse language pack hebben maar weet niet hoe ik die moet zoeken en installeren?
Derde hit op Google: http://www.landofdroid.co...to-enable-on-your-device/justin0117 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:35:
ik heb nu een nieuwe geflashed maar deze is wel engels, het is een update van miui de laatste als ik me niet vergis het is miui 2.4.13 hier is de link: http://en.miui.com/download.html
nu kan ik wel installeren maar ik kan de applicaties niet op me SD krijgen, wat ik nogal raar vind.
en waarschijnlijk ook even handig om te lezen in de TS: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4
Waarom niet de standaard Nederlandse MIUI installeren? Zie http://www.miui.nl/ (eerste hit op Google)ook zou ik graag een nederlandse language pack hebben maar weet niet hoe ik die moet zoeken en installeren?
Rail Away!
ok ik heb nu weer android 2.3 erop maar nu wil revolutionary niet starten op mijn pc hij flashed gelijk weg bad luck voor me vandaag
NVM niet bad luck gewoon faaldag voor me
Zou je wat leesbaarder willen schrijven, je posts zijn lastig te begrijpen.
NVM niet bad luck gewoon faaldag voor me
Zou je wat leesbaarder willen schrijven, je posts zijn lastig te begrijpen.
[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2012 19:33 ]
Verwijderd
Heb je de cache van je PC al eens geleegd?wuppieigor schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:18:
ok ik heb nu weer android 2.3 erop maar nu wil revolutionary niet starten op mijn pc...
Ok 2.3 gaf problemen dus ben overgestapt op CM 7.
Dit draait leuk maar volgens mij heb ik de verkeerde gapps geflashed (de nieuwste).
Echter google zoeken crashed en play store geeft telkens de melding serverfout.
Oplossingen?
Dit draait leuk maar volgens mij heb ik de verkeerde gapps geflashed (de nieuwste).
Oplossingen?
Hmm...(weer) een andere rom proberen? Het zit je vandaag niet echt mee hè. Mildwild al geprobeerd?wuppieigor schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:56:
Ok 2.3 gaf problemen dus ben overgestapt op CM 7.
Oplossingen?
Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]