Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Vandaag via Revolutionary Cooldroid V3 (2.3.4) ROM erop gegooid, maar als ik nu een contact probeer te bellen zet mn Desire er automatisch +1 voor waardoor de verbinding meteen wordt verbroken.

Dit is zowel via HTC People als via de Dialer zo. Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg?

edit: Is een bekend bug die +1 prefix, op XDA heeft iemand een flashable zip gemaakt maar die mwerkt niet bij mij :?

[ Voor 17% gewijzigd door Het Vosje op 17-04-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 16:47
eindelijk doet mijn telefoon het het MildWild-4.3 ADWlauncher die doet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
ik heb nu miui 2.3.9 er op staan de nederlandse versie, alles werkt perfect op 1 ding na, ik heb geen 3G netwerk iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd? :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
haha alle instellingen bekeken, maar ik ben niet zo technisch maar volgens mij kloppen die wel! ook heb ik vliegtuig modus aan/uit gedaan hielp bij me vorige mobiel nog wel eens. voor de rest sta ik open voor alle oplossingen ;) alleen wel in jip en janneke taal aub. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
[menu] knop>Draadloos en netwerken>Mobiele netwerken>Namen toegangspunten>[menu] knop , kiezen voor Standaardinstellingen herstellen.

Dat zou kunnen werken, het kan ook helpen als je je radio versie update (kijk in het XDA topic welke versie se adviseren) of kijk even bij je provider welke instellingen het moeten zijn. Ik ga er vanuit dat je wel een vinkje hebt staan bij "Gegevenstoegang aan" :)

/jip&janneke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
janvanduschoten schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:03:
[menu] knop>Draadloos en netwerken>Mobiele netwerken>Namen toegangspunten>[menu] knop , kiezen voor Standaardinstellingen herstellen.

Dat zou kunnen werken, het kan ook helpen als je je radio versie update (kijk in het XDA topic welke versie se adviseren) of kijk even bij je provider welke instellingen het moeten zijn. Ik ga er vanuit dat je wel een vinkje hebt staan bij "Gegevenstoegang aan" :)

/jip&janneke
haha ja die heb ik nog net wel aan staan! en ik had ook al instellingen hersteld maar dat hielp ook niet. misschien een rare vraag maar heb je een linkje voor me van dat XDA forum want ik vind dat zo onoverzichtelijk snap er echt geen hol van. alvast bedankt janneke!

groetjes jip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gewoon zelf het XDA-topic of de website van de ROM die je draait even doorlezen en kijken of ze een specifieke radio aanraden.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 16:47
ok even een laatste update, alles doet het weer moet alleen nog wennen aan mildwild maar voor de rest top.
backups zijn ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
ik kan het niet vinden welke radio ik moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
justin0117 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:28:
ik kan het niet vinden welke radio ik moet hebben
Deze thread misschien ?

http://forum.xda-develope...php?p=6573826&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
@dafmay hardstikke bedankt moet toch even wat beter leren omgaan met dat forum, moet ik nu die radio er overheen flashen of wat? wat houd die radio eigenlijk in? nogmaals ik ben janneke jullie jip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je moet er dan toch even wat meer eigen tijd in steken. In dit topic kun je zoeken dmv het Zoeken... vakje rechtsboven in je scherm en gebruik ook gerust Google oid. Lees anders ook eens rustig de startpost door, dan heb ik ( en vele anderen) hem niet voor niets gemaakt. Kom je er dan nog niet uit, stel dan gerust je vragen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:12:
Je moet er dan toch even wat meer eigen tijd in steken. In dit topic kun je zoeken dmv het Zoeken... vakje rechtsboven in je scherm en gebruik ook gerust Google oid. Lees anders ook eens rustig de startpost door, dan heb ik ( en vele anderen) hem niet voor niets gemaakt. Kom je er dan nog niet uit, stel dan gerust je vragen hier.
Ben ik het mee eens. Dus Janneke...eerst even rustig de tijd nemen om je in te lezen, en als er dan nog specifieke vragen zijn, dan horen we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
MildWild CM versie 4.4 is inmiddels uit!

Changelog ziet er wel goed uit:

* Latest Build
*FasterUI
*NEW Google Play Store v3.5.16 + MOD Unlimited access to apps in Google Play Store
Removed countries restriction in Google Play Store
*Launcher Settings
*Some fixes..
*Dalvik change
*Zipalign
*Theme update
*New ICS Camera

Maar ben nog aan het wachten tot de ADW launcher versie geupload zal worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Ik probeer hier een HTC Desire te rooten waar de eigenaar 2.3.3 op heeft gezet. Unrevoked werkt niet, en het windows package dat als oplossing staat voor het "firmware too new?" probleem onder windows werkt ook niet.

Als ik kijk wat er in de bootloader voorbij komt scrollen zie ik dat hij een zip file probeert te lezen die hij niet kan vinden. Iemand een idee?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:07:
MildWild CM versie 4.4 is inmiddels uit!

Changelog ziet er wel goed uit:

Maar ben nog aan het wachten tot de ADW launcher versie geupload zal worden :-)
Ik heb 'm meteen even geflashed, maar dan wel over 4.0 (wipe cache en dalvik). Tot nu toe tevreden, maar is te kort dag om er echt iets over te kunnen melden. Ben wel te spreken over de looks van de pulldown menu :)

http://imageshack.us/phot...reenshot1334758650495.png

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 18-04-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
sphere schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:10:
Ik probeer hier een HTC Desire te rooten waar de eigenaar 2.3.3 op heeft gezet. Unrevoked werkt niet, en het windows package dat als oplossing staat voor het "firmware too new?" probleem onder windows werkt ook niet.

Als ik kijk wat er in de bootloader voorbij komt scrollen zie ik dat hij een zip file probeert te lezen die hij niet kan vinden. Iemand een idee?
Met de officiële 2.3.3 moet je volgens mij htcdev.com gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sphere schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:10:

Je kunt hem rooten via http://revolutionary.io/. Zie de startpost. Is bij mij ook prima gelukt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
ik heb die radio geflasht en heb nog steeds geen 3G? iemand andere tips? misschien kan ik deze rom nog eens opnieuw proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Sj44k13 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:26:
Je kunt hem rooten via http://revolutionary.io/. Zie de startpost. Is bij mij ook prima gelukt zo.
Oh, dat had ik gemist. Maar ik was er wel per ongeluk achter gekomen, heb het gedraaid en zag tot mijn verbazing dat hij ging rooten.

Met het partitioneren van ext helaas wat misgegaan, had 1024MB ext geselecteerd, maar na flashen van nieuwe ROM zag ik maar 10.xxMB :( Verder vind ik het met revolutionary.io ondoorzichtig hoe het zit met de HBOOT indeling en hoe je die kan beinvloeden. Oh well.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 17:01 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

sphere schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:19:
[...]

Oh, dat had ik gemist. Maar ik was er wel per ongeluk achter gekomen, heb het gedraaid en zag tot mijn verbazing dat hij ging rooten.

Met het partitioneren van ext helaas wat misgegaan, had 1024MB ext geselecteerd, maar na flashen van nieuwe ROM zag ik maar 10.xxMB :( Verder vind ik het met revolutionary.io ondoorzichtig hoe het zit met de HBOOT indeling en hoe je die kan beinvloeden. Oh well.
Revolutionary is voor S-Off en root, die doet helemaal niks met je Hboot.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Nee maar als je eenmaal s-off bent kun je heel makkelijk van hboot wisselen (alpharev...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26
dafmay schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:16:
[...]

Ik heb 'm meteen even geflashed, maar dan wel over 4.0 (wipe cache en dalvik). Tot nu toe tevreden, maar is te kort dag om er echt iets over te kunnen melden. Ben wel te spreken over de looks van de pulldown menu :)

http://imageshack.us/phot...reenshot1334758650495.png
Ik ben ook erg benieuwd, ik heb versie 4.3 net geflashed (alles toch maar weer gewiped). Geen gekke reboots gezien (had ik bij 4.2 wel), maar wel (nog steeds) een enorm hoog batterijverbruik. Op aanraden van de Sleehond op XDA de 2.6.35.13 ManU-Version 2.1 Gingerbread-HAVS-AXI-CFS eroverheen geflashed, en inderdaad is hij stukken zuiniger (ik zit op 66% na 9 uur, dat was hiervoor eerder 15%).

Ik kan alleen niet meer via Google Play op de site apps installeren (ik heb geen bekend device, zegt ie). Wel via Play op de telefoon, maar dat is lastig. Nu zag ik in de changelog van 4.4 dat er wat dingen zijn veranderd in de Play store app, dus wellicht brengt dat de oplossing. Ik wacht even de reacties op 4.4 af, ik zou nu wel graag een tijdje een stabiele, snelle en zuinige ROM gebruiken (wie niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Ok guys, ik heb jullie input even nodig.

Situatie: Desire met de "RUU_HTC Desire Android 2.3", HBOOT 1.02.0001 S-ON en PVT4 versie.
Probleem: Usb bricked (dus geen adb/sdcard bereikbaar via usb in android).
sdcard is wel te benanderen via android en fastboot in de bootloader werkt uiteraard wel.

Hoe ga ik dit oplossen?
Alle tutorials die ik vind over het usb-unbricken heb je root voor nodig.
Dit kan of dmv. visionary+ (werkt niet) of door de rageagainstthecage-arm5.bin methode, maar dat werkt ook niet (alleen voor Froyo).
Komt vanwege gingerbread. Dus Gingerbreak geprobeerd, doet ook geen pukkel.

Rooten via unrevok3d, revolutionary, andere tool gaat ook niet, want daar heb je weer adb voor nodig.
Ik zit dus in een cirkel waar ik niet uitkom, voor het een heb je het ander nodig.

Een oudere RUU proberen te flashen gaat ook niet.
Via fastboot kan ik ook niets flashen (althans, wordt niet geacepteerd, "main version is older!").
Goldcard kan ik niet maken (geen adb) maar die heb ik volgens mij ook niet nodig.
Ik heb al geprobeerd om de rom.zip van de RUU te veranderen in een PB99IMG.zip, deze op de sdcard te zetten en flashen via de bootloader, maar daar trapt het ook niet in. Versie te oud.

Ik was hier al vanaf vanavond 6 uur mee bezig, denk ga het nu toch maar even vragen.

Fixed! Kreeg vannacht een ingeving, adb kan natuurlijk ook over wifi!

[ Voor 5% gewijzigd door DrNizeGuy op 19-04-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
DrNizeGuy schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:19:
Ok guys, ik heb jullie input even nodig.

Situatie: Desire met de "RUU_HTC Desire Android 2.3", HBOOT 1.02.0001 S-ON en PVT4 versie.
Probleem: Usb bricked (dus geen adb/sdcard bereikbaar via usb in android).
sdcard is wel te benanderen via android en fastboot in de bootloader werkt uiteraard wel.
Deze tutorial gebruikt ook Visionary+, maar wordt wel echt aanbevolen. Je schreef dat dit niet werkt. Kan je aangeven wat er mis gaat? Heb je deze tutorial ook geprobeerd?

Zie nu net dat je het al gefixed hebt. Je hebt het over adb over wifi. Kan je wellicht iets uitgebreider zijn. Ben wel benieuwd wat je precies hebt gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door mmedia op 19-04-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Iemand met Mildwild CM 4.4 ook last van een haperend unlock screen? Het valt me op dat als ik mijn telefoon probeer te unlocken hij soms het scherm kort aan zet, en gelijk weer uit. Lijkt voornamelijk op te treden als de telefoon ook aan syncen is terwijl ik m wil unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kjast schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:24:
Iemand met Mildwild CM 4.4 ook last van een haperend unlock screen? Het valt me op dat als ik mijn telefoon probeer te unlocken hij soms het scherm kort aan zet, en gelijk weer uit. Lijkt voornamelijk op te treden als de telefoon ook aan syncen is terwijl ik m wil unlocken.
Hmm...vreemd. Nee zelf geen last van met CM4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
mmedia schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:11:
[...]

Deze tutorial gebruikt ook Visionary+, maar wordt wel echt aanbevolen. Je schreef dat dit niet werkt. Kan je aangeven wat er mis gaat? Heb je deze tutorial ook geprobeerd?

Zie nu net dat je het al gefixed hebt. Je hebt het over adb over wifi. Kan je wellicht iets uitgebreider zijn. Ben wel benieuwd wat je precies hebt gedaan.
Ja natuurlijk. Visionary+ werkte niet. Zodra ik op temproot klikte, kreeg ik een zwart scherm en gebeurde er niks. Komt waarschijnlijk door Gingerbread (volgens Paul O'Brien).

Ik heb toen vanuit de market terminal emulator geinstalleerd.
daarin heb ik ingevoerd:
code:
1
2
3
setprop service.adb.tcp.port 5555
stop adbd
start adbd

Dit start adb over WiFi. Dus in je prompt op je (in mijn geval) windows computer:

code:
1
 adb connect IPvandeTel:5555

Nu staat er adb connected, vanaf dit moment heb je dus adb.
Nu ben ik verder gegaan met de USB Brick fix.
Bij deze tutorial wordt een site genoemd om een nieuwe mtd0.img aan te maken, deze site is echter down, daarvoor heb ik deze site gebruikt.
En in plaats van alles over te typen in terminal emulator heb ik het gedaan in prompt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
adb shell
cat /sdcard/rageagainstthecage-arm5.bin > /data/data/jackpal.androidterm/rageagainstthecage-arm5.bin
cat /sdcard/flash_image > /data/data/jackpal.androidterm/flash_image
cat /sdcard/mtd0.img > /data/data/jackpal.androidterm/mtd0.img
cd /data/data/jackpal.androidterm/
chmod 755 rageagainstthecage-arm5.bin flash_image
/data/data/jackpal.androidterm/rageagainstthecage-arm5.bin

Als je dit gedaan hebt laat je dit venster open staan en open je een nieuwe prompt:
code:
1
2
cd /data/data/jackpal.androidterm/
./flash_image misc mtd0.img

Rebooten, klaar. Nu doet de usb het weer en kan je evt. Revolutionary of unrevoked draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
kjast schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:24:
Probeer anders MildWild V3.8, draait super snel & stabiel :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Strider schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:08:
[...]

Probeer anders MildWild V3.8, draait super snel & stabiel :)
+1 Met die ROM vliegt je desire _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
plzz heb echt hulp nodig! ik krijg geen 3G op me miui draaiende,

- heb al een radio geflasht (weet alleen niet wat dat is)
- heb de rom al op nieuw geinstalleerd
- heb zelfs al een update geinstalleerd
- data aan/uit en vliegtuig modus aan/uit hielp ook niet
- instellingen apn hersteld
- telefoon aan/uit

nog niks heeft geholpen het is ook niet dat hij het wel een beetje doet, hij heeft het sinds het installeren van de rom helemaal niet meer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin0117 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:07:
plzz heb echt hulp nodig! ik krijg geen 3G op me miui draaiende,

- heb al een radio geflasht (weet alleen niet wat dat is)
- heb de rom al op nieuw geinstalleerd
- heb zelfs al een update geinstalleerd
- data aan/uit en vliegtuig modus aan/uit hielp ook niet
- instellingen apn hersteld

nog niks heeft geholpen het is ook niet dat hij het wel een beetje doet, hij heeft het sinds het installeren van de rom helemaal niet meer gedaan
Ik mis: telefoon uit- en weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
lama kep het opgelost blijkbaar was er toch nog een foutje in me instellingen klein spellingsfoutje in bij apn: portalmm.nl stond er maar moest portalmmm.nl zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
savale schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:03:
[...]

Ik draai nog steeds MildWild 3.7, ik stap wel over als 3.9 uit is. Je blijft anders maar aan het flashen :P

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
savale schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:03:
[...]

Die vliegt inderdaad...heb 'm weer even draaien, na CM 4.4 aan de tand te hebben gevoeld.

Na vannacht v3.8 op 3G/H netwerk met sync aan zie ik een batterijverbruik van 2% in 10 uur!!!!! Ok het is dan wel in standby, maar nog steeds de helft van wat ik regulier heb. Gisteravond wat zitten pielen met de telefoon en ook bij normaal gebruik is het batterijverbruik erg goed te noemen.

Alleen jammer dat er geen trackpad2unlock op zit. Dit zou via een aparte update komen, maar zover deze update nog niet tegengekomen in SP van MW 3.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Nu we het toch over MildWild hebben.....

Ik heb nu v3.7 van Mildwild op m'n Desire staan, en wil natuurlijk upgraden naar 3.8. Moet ik dan alles backuppen en wissen/formatteren :O , of kan ik hem er zo overheen knallen :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik ben zonder te wipen van 4.2 naar 4.4 gegaan (MildWild CM), en geen problemen gehad..

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:01:
Nu we het toch over MildWild hebben.....

Ik heb nu v3.7 van Mildwild op m'n Desire staan, en wil natuurlijk upgraden naar 3.8. Moet ik dan alles backuppen en wissen/formatteren :O , of kan ik hem er zo overheen knallen :9 ?
Ja, full wipe, nieuwe kernel enzo.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog ff over MW v3.8 :) Nu 15 uur in standby en slechts 5% batterijverbruik...dat is toch wel ernstig goed te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Een tijd geleden heb ik op de Desire Runnymede AIO met de betreffende Hboot gezet.
Nu wil ik over naar MildWild V-3.9 Based on Oxygen, alleen nu kan ik kiezen uit diverse Hboot versies.
Nu klinkt bravo Oxygen r2 het meest logische, maar welke hboot versie gebruiken jullie voor Mildwild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mabili schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:12:
Een tijd geleden heb ik op de Desire Runnymede AIO met de betreffende Hboot gezet.
Nu wil ik over naar MildWild V-3.9 Based on Oxygen, alleen nu kan ik kiezen uit diverse Hboot versies.
Nu klinkt bravo Oxygen r2 het meest logische, maar welke hboot versie gebruiken jullie voor Mildwild?
Ik gebruik eigenlijk altijd CM7r2 Hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ik gebruik ook altijd cm7r2 hboot. Zit nu op CM 4.3 van MildWild. Misschien toch maar eens de v3.9 oxygen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Gisteren ben ik van BCM 3.2 naar BCM 3.3 gegaan.
Sindsdien werken de home en search buttons niet meer...

Ik heb voor het flashen cache en dalvik cache gewist, en als ik terug ga naar 3.2 dan werken de buttons gewoon weer 8)7

Ik heb op een N1 forum iets gelezen over cache van apps wissen en iets invoeren in de terminal.
http://forum.cyanogenmod....arch-buttons-not-working/
Cache wissen van enkele apps helpt niet en dat invoeren in terminal ben ik een beetje voorzichtig mee/weet ik niet zo goed hoe dat werkt.

Iemand een goede tip voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Marked schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:38:
Gisteren ben ik van BCM 3.2 naar BCM 3.3 gegaan.
Sindsdien werken de home en search buttons niet meer...

Ik heb voor het flashen cache en dalvik cache gewist, en als ik terug ga naar 3.2 dan werken de buttons gewoon weer 8)7

Ik heb op een N1 forum iets gelezen over cache van apps wissen en iets invoeren in de terminal.
http://forum.cyanogenmod....arch-buttons-not-working/
Cache wissen van enkele apps helpt niet en dat invoeren in terminal ben ik een beetje voorzichtig mee/weet ik niet zo goed hoe dat werkt.

Iemand een goede tip voor mij? :)
2 dingen staan er verder ook in het topic:

- De google apps opnieuw installeren kon wel eens helpen (al vraag ik me dat heel erg af, maar goed)
- De rom opnieuw installeren en vanuit backup alleen apps terugzetten, geen settings.

Overigens doet dit commando niet veel anders dan een waarde toevoegen in de tabel "secure" in een sqlite database. Het kan zijn dat die waarde er nu niet in staat, waardoor die knoppen niet goed reageren. Je zou kunnen controleren of die waarde al voorkomt voordat je de query uitvoert:

sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "SELECT * FROM secure WHERE name = 'device_provisioned' AND value = '1';"

en als bovenstaande geen resultaat geeft dan:
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "SELECT * FROM secure WHERE name = 'device_provisioned';"

Krijg je hieruit geen resultaat dan kan je onderstaande query (die uit het topic) uitvoeren. Helpt het niet/ gaat er iets mis dan is het met de laatste query te herstellen.
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "INSERT INTO secure (name,value) VALUES ('device_provisioned','1');"

Krijg je wel een resultaat en is 'device_provisioned' gekoppeld aan 'value' = 0, dan kan je beter een update query gebruiken:
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "UPDATE secure SET value = '1' WHERE name = 'device_provisioned');"

Ten slotte om e.e.a. weer terug te zetten, wanneer de waarde 'provisioned' in het begin niet terug werd gegeven en dus niet bestond. (alleen van toepassing wanneer het niet werkt)
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "DELETE FROM secure WHERE name = 'device_provisioned' AND value = '1';"

Volgens mij heb ik nu alles toegelicht in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
Bij Sandvold's ICS Beta (0.5.3) heb ik A2SD geinstalleerd en ja als antwoord gegeven op de vraag of ik ook mijn cache wilde verplaatsen. Ik heb alleen het idee dat dit mijn apparaat langzamer heeft gemaakt en ik wil mijn cache terug verplaatsen naar NAND om uit te proberen of dit ook zo is.

Kan ik dit veilig doen door SU, a2sd reinstall te gebruiken? Ik zag deze command namelijk in het topic van de rom voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Thanx voor de uitgebreide info...

Helaas werkt het niet... :?

Ik ga andees zodra ik tijd heb wel even een factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Sleehond schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:12:
Ik gebruik ook altijd cm7r2 hboot. Zit nu op CM 4.3 van MildWild. Misschien toch maar eens de v3.9 oxygen proberen!
Krijg je geen spijt van :) Voor de 3.8 gebruikers: je hoeft niet te wipen.

[ Voor 98% gewijzigd door savale op 21-04-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Om m'n Desire te unrooten (Terug naar de officiële HTC ROM) heb ik hier gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet. Overigens kan ik geen .exe aan met mijn iMac :?

edit: ik heb deze gevonden : RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release

Werkt goed en meteen update gedraaid :)

[ Voor 63% gewijzigd door lekzzz op 21-04-2012 22:03 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:05:
Bij Sandvold's ICS Beta (0.5.3) heb ik A2SD geinstalleerd en ja als antwoord gegeven op de vraag of ik ook mijn cache wilde verplaatsen. Ik heb alleen het idee dat dit mijn apparaat langzamer heeft gemaakt en ik wil mijn cache terug verplaatsen naar NAND om uit te proberen of dit ook zo is.

Kan ik dit veilig doen door SU, a2sd reinstall te gebruiken? Ik zag deze command namelijk in het topic van de rom voorbij komen.
Ik denk dat je deze command kunt gebruiken: nocachesd : cleancache and clears dc2sd flag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat je deze command kunt gebruiken: nocachesd : cleancache and clears dc2sd flag
Zojuist gedaan. In tegenstelling tot een eerdere keer ging het nu wel goed!
Het lijkt alsof mijn telefoon nu veel vlotter is. Ik kan dit alleen niet met volledige zekerheid zeggen.

Dus bij het installeren van Sanvold's a2sd: a2sd install en beide vragen met nee beantwoorden voor een iets sneller aanvoelend systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb SGBS geflashed, en de ext3 partitie is ook 1GB nu, maar als ik een widget toevoeg (bijv. Agenda) dan zeilt Sense onderuit. Ik heb al geprobeerd wat cache/partities te wipen en te formatteren, maar het probleem gaat niet weg. Is er ergens een checklist wat je moet doen na het flashen van een nieuwe rom?

hier dus: http://forum.xda-develope...=Flashing_Guide_-_Android

Handig voor in de startpost.

Hrm, ik denk dat ik eerst geflasht heb, en daarna pas gewiped. Zal eens proberen opnieuw te flashen. :/

[ Voor 26% gewijzigd door sphere op 23-04-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heeft er al iemand nobcap geprobeerd om zijn accu opnieuw te kalibreren? Mijn Desire gaat namelijk uit bij +/- 17%,

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Oxy r2 HBOOT erop, Oxy versie van SGBS, alle problemen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
dafmay schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:49:
Nog ff over MW v3.8 :) Nu 15 uur in standby en slechts 5% batterijverbruik...dat is toch wel ernstig goed te noemen!
In combinatie met welke kernel heb je dat gehaald, dafmay?
Ik ga vandaag even versie v3.9 flashen. Eens kijken of deze Oxygen me beter bevalt ten opzichte van de CM versie welke ik nu heb draaien (4.4)

Edit: werkt heerlijk tot dusver. Ligt nu aan de lader om even op te pompen naar 100%, ben benieuwd naar de battery drain. Heb gewoon de standaard kernal gehouden tot dusver. Mochten er betere kernels zijn voor de Oxygen versie, hoor ik dat graag. Ik dacht namelijk dat de ManU kernel niet goed werkte met deze Oxygen ROM?

[ Voor 27% gewijzigd door Sleehond op 24-04-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekend heb ik mijn HTC Desire geroot met revolutionary en heb er CM7 op gezet :-D.

Maar CM7 heeft precies last van een battery drain... Hij houdt het geen dag uit. Ik heb zoveel mogelijk sync-toestanden afgezet. Zoveel mogelijk gedaan om batterij te sparen. Ook heb ik wifi sleep policy aangelegd, zoals aangegeven is op CM7 tread op XDA. Ook heb ik een correcte battery calibration gedaan...

Nu zit ik te twijfelen om Oxygen er al dan niet op te zetten. Heeft iemand beide al geprobeerd? Kan je mij vertellen wat de grote verschillen zijn, zeker qua battery drain. Waren er instellingen die je miste? etc. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Heb ik dan echt zo veel aan staan in vergelijking met anderen?
Ik heb 31% battery drain om 7u 38m met de MW 3.9 Oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sleehond schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:42:
[...]

In combinatie met welke kernel heb je dat gehaald, dafmay?
Ik ga vandaag even versie v3.9 flashen. Eens kijken of deze Oxygen me beter bevalt ten opzichte van de CM versie welke ik nu heb draaien (4.4)

Edit: werkt heerlijk tot dusver. Ligt nu aan de lader om even op te pompen naar 100%, ben benieuwd naar de battery drain. Heb gewoon de standaard kernal gehouden tot dusver. Mochten er betere kernels zijn voor de Oxygen versie, hoor ik dat graag. Ik dacht namelijk dat de ManU kernel niet goed werkte met deze Oxygen ROM?
In principe klopt dat inderdaad...sinds een aantal MW versies geleden. ManU lijkt wel te werken, maar de camera werkt dan niet meer...probeer maar eens :)

Ik gebruik voor reguliere Oxygen versies altijd kernel 2.6.35.14_r4 van Thalamus als ik mij het goed herinner.
Voor CM versies altijd de ManU kernel.

En ja...v3.9 van MW loopt als en tierelier :) Overigens niet veel sneller dan CM v4.0 of v4.4. Ik ben nu weer eventjes terug naar CM4.0. Ik vind het irritant dat er voor CM Oxygen versies geen trackball2unlock beschikbaar is. Dat is bij de CM versies wel mogelijk...plus nog veel meer specifieke settings. Vind ik toch wel behoorlijk handig.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 24-04-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
codemann schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:55:
Heb ik dan echt zo veel aan staan in vergelijking met anderen?
Ik heb 31% battery drain om 7u 38m met de MW 3.9 Oxygen.
Dit ligt nogal aan hoeveel on screen tijd je hebt hè ;-) Ik had vandaag drie uur en een beetje het scherm aan en kwam op ongeveer elf uur totaal.. Zit nu net weer aan de oplader aangezien die nog maar paar procent over had. Weet niet of dat een beetje gelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Nou Mildwild CM 4.4 is toch wel wat langzamer dan Mildwild V 3.9 hoor. Overigens vind ik de battery life van Mildwild V 3.9 bij normaal gebruik gewoon vergelijkbaar met andere roms / kernels. Echter merk ik dat er snachts wat minder wordt gesnoept. 8 uur standby met wifi "aan" en sync en 3g aan kost me nu zo'n 7%. Met bijvoorbeeld CM en en Manu 2.1 kernel ligt dat iets hoger (10% a 11%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
savale schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:16:
Nou Mildwild CM 4.4 is toch wel wat langzamer dan Mildwild V 3.9 hoor. Overigens vind ik de battery life van Mildwild V 3.9 bij normaal gebruik gewoon vergelijkbaar met andere roms / kernels. Echter merk ik dat er snachts wat minder wordt gesnoept. 8 uur standby met wifi "aan" en sync en 3g aan kost me nu zo'n 7%. Met bijvoorbeeld CM en en Manu 2.1 kernel ligt dat iets hoger (10% a 11%)
Ik merk weinig verschil in dagelijks gebruik qua snelheid, en ook quadrant geeft om en nabij dezelfde scores (is niet alles-zeggend, meer een indicatie). Batterijverbruik is met de ManU kernel bij mij altijd beter dan welke andere kernel dan ook. Maar goed, conclusie is dat de MW roms gewoonweg erg goed zijn. Al wordt er op XDA veel melding gemaakt over spontane reboots op CM 4.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
dafmay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:00:
[...]

Al wordt er op XDA veel melding gemaakt over spontane reboots op CM 4.4...
Hier ook. Ik ga de oxygen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:37
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:08:
Sinds dit weekend heb ik mijn HTC Desire geroot met revolutionary en heb er CM7 op gezet :-D.

Maar CM7 heeft precies last van een battery drain... Hij houdt het geen dag uit. Ik heb zoveel mogelijk sync-toestanden afgezet. Zoveel mogelijk gedaan om batterij te sparen. Ook heb ik wifi sleep policy aangelegd, zoals aangegeven is op CM7 tread op XDA. Ook heb ik een correcte battery calibration gedaan...

Nu zit ik te twijfelen om Oxygen er al dan niet op te zetten. Heeft iemand beide al geprobeerd? Kan je mij vertellen wat de grote verschillen zijn, zeker qua battery drain. Waren er instellingen die je miste? etc. ;)
Ik heb CM7.2 (de laaste nightly versie) op 2x een Desire draaien en beide hebben hier totaal geen last van en zijn juist superzuining.

Zelf had ik ook een tijdje Nick's Rom geprobeerd en daarmee had ik er juist erg last van terwijl andere dit ook weer niet herkende. Apps en instellingen waren gelijk. Na week testen weer terug naar CM7.2 en direct weer prima en geen last meer. Lijkt wel of elke Desire weer andere omgaat met een ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dafmay schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:52:
[...]

En ja...v3.9 van MW loopt als en tierelier :) Overigens niet veel sneller dan CM v4.0 of v4.4. Ik ben nu weer eventjes terug naar CM4.0. Ik vind het irritant dat er voor CM Oxygen versies geen trackball2unlock beschikbaar is. Dat is bij de CM versies wel mogelijk...plus nog veel meer specifieke settings. Vind ik toch wel behoorlijk handig.
Met v3.9 kan ik mijn desire gewoon unlocken met de 'trackbal' ?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Strider schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:33:
[...]

Met v3.9 kan ik mijn desire gewoon unlocken met de 'trackbal' ?
Is dat een observering of een vraag? Bij mij in ieder geval geen t2u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ahum...MW CM 4.5 is alweer uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
dafmay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:10:
[...]

Is dat een observering of een vraag? Bij mij in ieder geval geen t2u.
MildWild v3.9 heeft bij mij ook gewoon trackball2unlock. Heb er verder ook niks voor hoeven in te stellen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
arjen9551 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:13:
[...]

MildWild v3.9 heeft bij mij ook gewoon trackball2unlock. Heb er verder ook niks voor hoeven in te stellen.
Bedoelen jullie niet toevallig trackball2wake? Unlock is de 2e fase...waarbij je de telefoon echt uit de lockscreen haalt...wake is slechts zoals het aangeeft "wakker worden" :) Dan krijg je de lockscreen te zien...en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
dafmay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:11:
Ahum...MW CM 4.5 is alweer uit....
Probeer deze te flashen maar mijn toestel loopt elke keer vast op bootscreen. Begin er een beetje moe van te worden van MW, misschien toch maar andere ROM uitzoeken. Het is elke keer wat met MW als ik een upgrade wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
schumi2004 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:24:
[...]

Probeer deze te flashen maar mijn toestel loopt elke keer vast op bootscreen. Begin er een beetje moe van te worden van MW, misschien toch maar andere ROM uitzoeken. Het is elke keer wat met MW als ik een upgrade wil doen.
I know the feeling...MW is niet echt van het type in-1-keer-goed. Kan soms behoorlijk frustrerend zijn. Ik heb net CM 4.5 over 4.4 geflashed met wipe cache + dalvik en geen probleem. Moet daarbij melden dat ik op CM7r2 hboot zit, en dat ik aardig wat onnodige rotzooi uit de zip haal voordat ik deze flash...de zip is bij mij zo'n 65Mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
dafmay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:16:
[...]

Bedoelen jullie niet toevallig trackball2wake? Unlock is de 2e fase...waarbij je de telefoon echt uit de lockscreen haalt...wake is slechts zoals het aangeeft "wakker worden" :) Dan krijg je de lockscreen te zien...en verder niets.
Ooohh ja. Hahah, I fail! Idd alleen trackball2wake ;) sorry 8)7

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
arjen9551 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:46:
[...]

Ooohh ja. Hahah, I fail! Idd alleen trackball2wake ;) sorry 8)7
:) Jammer inderdaad dat er vaak voor Oxygen versies geen t2u beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:39:
[...]

I know the feeling...MW is niet echt van het type in-1-keer-goed. Kan soms behoorlijk frustrerend zijn..
Inderdaad. Zat eigenlijk vanaf het begin van Mildwild te wachten op het 'finished" eindprodukt maar heb dan toch maar Nick's Rom geflashed na eindelijk tde stap te hebben genomen om de cm7r2 HBOOT te flashen. Hiervoor zat ik 6 maanden op Supernova.
Ook ik had met Nick's rom last van battery-drain maar na het flashen van de nieuwe thalamus kernel heb ik hier geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:16:
[...]

Inderdaad. Zat eigenlijk vanaf het begin van Mildwild te wachten op het 'finished" eindprodukt maar heb dan toch maar Nick's Rom geflashed na eindelijk tde stap te hebben genomen om de cm7r2 HBOOT te flashen. Hiervoor zat ik 6 maanden op Supernova.
Ook ik had met Nick's rom last van battery-drain maar na het flashen van de nieuwe thalamus kernel heb ik hier geen last meer van.
Ik had ook high hopes vwb MW betreft. Moet eerlijk zeggen dat de roms over het algemeen erg goed zijn, maar zo nu en dan weer vreemde issues zoals spontane reboots na verloop van tijd. Zelf heb er niet al te veel last van gehad, dus ben eigenlijk wel tevreden met de roms van MW. Maar ik blijf vaak switchen tussen verschillende roms, dat is de tweaker in mij ;)

Ik begrijp dat jij Nick's rom dus al een behoorlijke tijd draait zonder enige issues? Heb deze rom ook wel gedraaid, maar is alweer een tijdje terug. Ik mis zoals gezegd t2u en de uitgebreide instellingen van de CM versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren Mildwild 3.9 op m'n Desire gezet. Kwam van Runnymede af omdat ik Sense-fan ben, maar trok de traagheid uiteindelijk echt niet meer.

So far, so good. Maar gebruik nog steeds een class 4 kaartje wat natuurlijk niet echt meehelpt. Ben nu dus van plan een nieuw kaartje te kopen, maar word niet veel wijzer over de vraag welke class nou aan te raden is. Zeker omdat ik apps2sd+ uitgebreid gebruik (+/-150 apps :P)

Mijn eerste ingeving is: hoe sneller hoe beter en dus class 10 (overweeg deze) Maar lees hier en daar ook berichten dat class 10 lags kan veroorzaken en dat class 6 beter is. Toch lijken veel mensen class 10 te gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen? Last van lags? Iemand een vergelijking gedaan?

En hoe zit het met UHS? Wordt dit ondersteund? Dacht dat anders deze een goede optie zou zijn. Heeft iemand ervaring met UHS?

Alvast bedankt for sharing! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik draai ook Nicks rom V1.2 met Thalamus kernel. Batterij-duur is prima. Vaak 's-avonds nog rond de 50%.

Wil wel weer eens wat nieuws proberen, maar het kan eigenlijk alleen maar slechter worden ;-)
Super stabiel, geen lag en voldoende ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:08:
Heb gisteren Mildwild 3.9 op m'n Desire gezet. Kwam van Runnymede af omdat ik Sense-fan ben, maar trok de traagheid uiteindelijk echt niet meer.

So far, so good. Maar gebruik nog steeds een class 4 kaartje wat natuurlijk niet echt meehelpt. Ben nu dus van plan een nieuw kaartje te kopen, maar word niet veel wijzer over de vraag welke class nou aan te raden is. Zeker omdat ik apps2sd+ uitgebreid gebruik (+/-150 apps :P)

Mijn eerste ingeving is: hoe sneller hoe beter en dus class 10 (overweeg deze) Maar lees hier en daar ook berichten dat class 10 lags kan veroorzaken en dat class 6 beter is. Toch lijken veel mensen class 10 te gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen? Last van lags? Iemand een vergelijking gedaan?

En hoe zit het met UHS? Wordt dit ondersteund? Dacht dat anders deze een goede optie zou zijn. Heeft iemand ervaring met UHS?

Alvast bedankt for sharing! _/-\o_
Die 150apps gebruik je natuurlijk niet dagelijks, installeer gewoon je dagelijkse apps op je interne geheugen, en de rest op sd ext. :) Heb je misschien ook geen ander sd kaartje nodig.
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:16:
[...]

MildWild stopt denk ik pas als hij een andere telefoon gaat kopen, hij vindt het rommen veels te leuk _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 25-04-2012 15:06 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:05:

Die 150apps gebruik je natuurlijk niet dagelijks, installeer gewoon je dagelijkse apps op je interne geheugen, en de rest op sd ext. :) Heb je misschien ook geen ander sd kaartje nodig.
Het zal je verbazen hoeveel van die apps ik dagelijks gebruik ;) Past in ieder geval niet op intern geheugen. En die geheugenkaartjes zijn het geld niet meer tegenwoordig. Helemaal een goede investering als ik daardoor nog een half jaartje langer tevreden ben met m'n Desire.

Dus mijn vraag blijft: ervaring met class 6 vs 10? Of UHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:45:
[...]
Ik begrijp dat jij Nick's rom dus al een behoorlijke tijd draait zonder enige issues? Heb deze rom ook wel gedraaid, maar is alweer een tijdje terug. Ik mis zoals gezegd t2u en de uitgebreide instellingen van de CM versies.
Geen enkele issue met Nick's rom tot dusver. Twee weken draai ik m pas. Supernova was leuk met 2 GB ruimte voor apps maar de lag werd me teveel. Ook met Nick's rom nog geen reboots gehad. Ik gebruik nu geen a2sd e.d. meer. Gewoon alles intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 13:59
Heb momenteel Sandvold's ICS 0.5.3 draaien. Voornamelijk overgestapt vanwege Google Chrome Beta, bookmarks syncen werkt echt fantastisch. Ik vind hem alleen écht enorm traag vergeleken met MildWild. Moet ik wat meer experimenteren met een andere launcher of hebben andere mensen hier ook last van?

Overigens snap ik geen zak van dat a2sd. Ik heb zoals veel mensen mijn Desire voornamelijk geroot om meer ruimte te krijgen voor apps. Draaide eerste Supernvoa, toen Oxygen/MildWild. Ben nu overgestapt op CM7r2 maar krijg toch weer 'insufficient storage' meldingen, ondanks dat ik genoeg ruimte over zou moeten hebben:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5565100/Screenshot_2012-04-25-17-24-09.png

Toen ik Sandvold ICS installeerde met 'stock a2sd' en het script uitvoerde liep ik nóg sneller vol dan nu met dalvik2sd. Heb wel een aantal erg grote apps draaien: Chrome, Swype, Titanium Backup maar dat is dan ook alles :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
o_Omgwtf schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:32:
Heb momenteel Sandvold's ICS 0.5.3 draaien. Voornamelijk overgestapt vanwege Google Chrome Beta, bookmarks syncen werkt echt fantastisch. Ik vind hem alleen écht enorm traag vergeleken met MildWild. Moet ik wat meer experimenteren met een andere launcher of hebben andere mensen hier ook last van?

Overigens snap ik geen zak van dat a2sd. Ik heb zoals veel mensen mijn Desire voornamelijk geroot om meer ruimte te krijgen voor apps. Draaide eerste Supernvoa, toen Oxygen/MildWild. Ben nu overgestapt op CM7r2 maar krijg toch weer 'insufficient storage' meldingen, ondanks dat ik genoeg ruimte over zou moeten hebben:

[afbeelding]

Toen ik Sandvold ICS installeerde met 'stock a2sd' en het script uitvoerde liep ik nóg sneller vol dan nu met dalvik2sd. Heb wel een aantal erg grote apps draaien: Chrome, Swype, Titanium Backup maar dat is dan ook alles :?
Er is ondertussen al 0.6.0 beta mocht je die gemist hebben, draai deze nu en tot op heden geen klachten. Leuk instal menu ook, nog niet eerder gezien met vorige sandvold versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

[afbeelding]

Ik denk dat de traagheid ook gewoon door de Desire komt; ik heb ook ICS er op gedraaid (niet van Sandvoid, maar die andere) en die vond ik ook wel redelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

iChaos

It's Lupus.

Het is niet de Desire die de bottleneck is hoor ;) 1GHz is genoeg om rond te komen voor ICS, het zal hem eerder zitten in device-specific optimalisaties die nog niet compleet op hun plek gevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Ik kom er zojuist achter dat MildWild 3.9 Oxygen alle adsites blokkeert in z'n hosts file. Dat vind ik toch wel jammer, omdat ik zelf ook gebruik maak van advertenties in mijn apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

[afbeelding]

Zo te zien werkt je a2sd niet? Kun je dit ook nog checken met Titanium? (En je hebt a2sd toch wel geactiveerd (en met welke keuzes?) nadat je de rom hebt geflashed?)

Ik gebruik zelf de BCM ICS rom en heb absoluut geen problemen meer met snelheid sinds de laatste paar updates. Geen ervaring met Sandvold's, maar over het algemeen lees ik daar ook weinig snelheidsproblemen mee.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Hoe kan ik zien welke vorm van A2SD (A2SD, A2SD+, Data2EXT, Data++) ik heb?

Ik zie in Quick System Info PRO dat ik staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.nitpicker.nl/fig/screen.png

Ik maak gebruik van de CyanogenMod-7.1.0-Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 13:59
Mad Marty schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:55:
[...]

Zo te zien werkt je a2sd niet? Kun je dit ook nog checken met Titanium? (En je hebt a2sd toch wel geactiveerd (en met welke keuzes?) nadat je de rom hebt geflashed?)

Ik gebruik zelf de BCM ICS rom en heb absoluut geen problemen meer met snelheid sinds de laatste paar updates. Geen ervaring met Sandvold's, maar over het algemeen lees ik daar ook weinig snelheidsproblemen mee.
Titanium geeft dit aan :? Blijkbaar werkt a2sd idd niet zoals het zou horen? Ik tijdens de installatie van Sandvold gekozen voor dalvik2sd, neem aan dat dat 'out of the box' zou moeten werken na installatie?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5565100/Screenshot_2012-04-26-09-35-36.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Ik heb de ideale Sense rom gevonden (GingerWally), maar hier zit het standaard Sense lockscreen in. Ik heb daar nogal wat problemen mee. De telefoon zit in mijn broekzak, iemand belt, en als ik de telefoon dan uit mijn zak haal, wordt het gesprek geweiderd. De slider reageert kennelijk al bij het uit mijn broekzak halen.

Ik heb het HTC stock lockscreen al verwijderd, maar dat helpt niet. Als iemand mij belt krijg ik nog steeds die slider te zijn. Ik wil eigenlijk het lockscreen van Oxygen o.i.d.

Iemand hier een oplossing voor i.c.m. sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:20:
Even een vraag. Ik heb de ideale Sense rom gevonden (GingerWally), maar hier zit het standaard Sense lockscreen in. Ik heb daar nogal wat problemen mee. De telefoon zit in mijn broekzak, iemand belt, en als ik de telefoon dan uit mijn zak haal, wordt het gesprek geweiderd. De slider reageert kennelijk al bij het uit mijn broekzak halen.

Ik heb het HTC stock lockscreen al verwijderd, maar dat helpt niet. Als iemand mij belt krijg ik nog steeds die slider te zijn. Ik wil eigenlijk het lockscreen van Oxygen o.i.d.

Iemand hier een oplossing voor i.c.m. sense?
Ik weet niet zeker of deze ook icm Sense werkt, maar je kunt Widgetlocker proberen. Het is een lockscreen vervanger, anders dan de naam zou vermoeden :) Bijv de ICS lockscreen...ik heb zelf WL een aantal keer gebruikt op Oxygen-based roms, en het werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 26-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik gebruik sinds een paar dagen Mildwild 3.9 en dat bevalt mij prima. Het enige probleem dat ik heb is dat ik geen apps kan kopen via de Play Store. Ik krijg zodra ik op het bedrag druk: 'Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw.'

Nu lees ik op XDA in het Mildwild forum dat er wat problemen lijken te zijn met app aankopen. Hebben er hier ook mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Ja ik heb hier ook problemen mee, is wel vaker met custom roms dat ze hier last van hebben.

Mijn oplossing voorlopig is het kopen van apps te doen via de computer via de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

o_Omgwtf schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:13:
[...]

Titanium geeft dit aan :? Blijkbaar werkt a2sd idd niet zoals het zou horen? Ik tijdens de installatie van Sandvold gekozen voor dalvik2sd, neem aan dat dat 'out of the box' zou moeten werken na installatie?

[afbeelding]
Ik raad je aan om dan toch nog even in ieder geval de startpost op XDA door te nemen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660

Nee, de ingebouwde a2sd werkt niet out of the box, je moet 'm eerst nog activeren.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
nitpicker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:10:
Hoe kan ik zien welke vorm van A2SD (A2SD, A2SD+, Data2EXT, Data++) ik heb?

Ik zie in Quick System Info PRO dat ik staan:

[afbeelding]

Ik maak gebruik van de CyanogenMod-7.1.0-Desire
Je kunt voor CM7 ook Darktremor Apps2SD gebruiken. Dit werkt uitstekend. Op Pag 1 staan netjes de stappen om deze te installeren. Let wel dat als je de ROM opnieuw flashed of een upgrade je daarna ook Darktremor Apps2SD weer flashed.

p.s CM7.2 is ook al een tijdje uit dit prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik heb geen problemen met A2SD, maar ik was gewoon benieuwd welke versie er in CM7.1.0 zit... enne.. CM7.2.0 is nog een Experimental Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

nitpicker schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:44:
Ik heb geen problemen met A2SD, maar ik was gewoon benieuwd welke versie er in CM7.1.0 zit... enne.. CM7.2.0 is nog een Experimental Mod
Ik neem aan dat dat wel ergens op de website of in het XDA-topic staat vermeld?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
nitpicker schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:44:
Klopt maar dat zal hij ook blijven aangezien er geen updates meer voor komen zover ik kan nagaan. Wachten is op CM9 als deze nog door CyanogenMod wordt uitgebracht voor de Desire.

Ik gebruik deze versie al vanaf de dag dat hij uit is op 2 toestellen en beide werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
:( Mn Desire wilde vannochtend niet aan gaan. Na even aan de lader te liggen starte die wel gewoon, maar zijn al mn homescreens leeg, apps uit interne geheugen (m2sd,de apps zijn wel met zwarte icoontjes bij de apps te vinden ),telefoonnrs en instellingen weg. En mn home en search buttons doen het weer niet. 8)7 8)7 (dit met die buttons had ik laatst ook al maar toen heb ik rom opnieuw geflasht)

Opnieuw opstarten en fouten repairen met EXT4 en sd opnieuw mounten helpt niet, opnieuw flashen heb ik niet zo' zin in;ben ik weer alles kwijt....

Ik draai BCM 3.3, heb ik een andere optie dan de rom opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Marked schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:40:
:( Mn Desire wilde vannochtend niet aan gaan. Na even aan de lader te liggen starte die wel gewoon, maar zijn al mn homescreens leeg, apps uit interne geheugen (m2sd,de apps zijn wel met zwarte icoontjes bij de apps te vinden ),telefoonnrs en instellingen weg. En mn home en search buttons doen het weer niet. 8)7 8)7 (dit met die buttons had ik laatst ook al maar toen heb ik rom opnieuw geflasht)

Opnieuw opstarten en fouten repairen met EXT4 en sd opnieuw mounten helpt niet, opnieuw flashen heb ik niet zo' zin in;ben ik weer alles kwijt....

Ik draai BCM 3.3, heb ik een andere optie dan de rom opnieuw flashen?
Klinkt alsof je SD-kaart ook niet helemaal lekker meer is, door een normale crash van je telefoon (heb ik een enkele keer gehad met eerder versies van BCM) raak je niet al je apps en settings kwijt namelijk.

Tip: zorg dat je altijd een nandroid-backup van een werkende installatie hebt, die heb je in een paar minuten weer gerestored.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Mad Marty schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:55:
[...]

Hmm, bij mij is het ook vrij laggy (clean install 0.6.1).

Bij opstarten van WhatsApp, Chrome oid krijg ik eerst menuutje van 'wachten, rapport, ok'. Als ik dan even wacht, start ie wel op.

Ik heb a2sd wel geactiveerd (su, a2sd install), en vervolgens ook cache(s) naar SD laten zetten, conform FAQ op Sandvold's webpagina.

Mis ik iets? Andere kernel flashen misschien? Of een andere instelling in de Evervolv toolbox?

Alles is nu (nog) default qua instellingen.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]