Marked schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:38:
Gisteren ben ik van BCM 3.2 naar BCM 3.3 gegaan.
Sindsdien werken de home en search buttons niet meer...
Ik heb voor het flashen cache en dalvik cache gewist, en als ik terug ga naar 3.2 dan werken de buttons gewoon weer
Ik heb op een N1 forum iets gelezen over cache van apps wissen en iets invoeren in de terminal.
http://forum.cyanogenmod....arch-buttons-not-working/
Cache wissen van enkele apps helpt niet en dat invoeren in terminal ben ik een beetje voorzichtig mee/weet ik niet zo goed hoe dat werkt.
Iemand een goede tip voor mij?

2 dingen staan er verder ook in het topic:
- De google apps opnieuw installeren kon wel eens helpen (al vraag ik me dat heel erg af, maar goed)
- De rom opnieuw installeren en vanuit backup alleen apps terugzetten, geen settings.
Overigens doet dit commando niet veel anders dan een waarde toevoegen in de tabel "secure" in een sqlite database. Het kan zijn dat die waarde er nu niet in staat, waardoor die knoppen niet goed reageren. Je zou kunnen controleren of die waarde al voorkomt voordat je de query uitvoert:
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "SELECT * FROM secure WHERE name = 'device_provisioned' AND value = '1';"
en als bovenstaande geen resultaat geeft dan:
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "SELECT * FROM secure WHERE name = 'device_provisioned';"
Krijg je hieruit geen resultaat dan kan je onderstaande query (die uit het topic) uitvoeren. Helpt het niet/ gaat er iets mis dan is het met de laatste query te herstellen.
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "INSERT INTO secure (name,value) VALUES ('device_provisioned','1');"
Krijg je wel een resultaat en is 'device_provisioned' gekoppeld aan 'value' = 0, dan kan je beter een update query gebruiken:
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "UPDATE secure SET value = '1' WHERE name = 'device_provisioned');"
Ten slotte om e.e.a. weer terug te zetten, wanneer de waarde 'provisioned' in het begin niet terug werd gegeven en dus niet bestond. (alleen van toepassing wanneer het niet werkt)
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "DELETE FROM secure WHERE name = 'device_provisioned' AND value = '1';"
Volgens mij heb ik nu alles toegelicht in elk geval.