Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik Runnymede op mijn desire gezet. Alleen blijf ik tot nu toe de market houden en krijg ik deze niet omgezet naar Play. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Sandrioni schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:45:
[...]

Hmm, bij mij is het ook vrij laggy (clean install 0.6.1).

Bij opstarten van WhatsApp, Chrome oid krijg ik eerst menuutje van 'wachten, rapport, ok'. Als ik dan even wacht, start ie wel op.

Ik heb a2sd wel geactiveerd (su, a2sd install), en vervolgens ook cache(s) naar SD laten zetten, conform FAQ op Sandvold's webpagina.

Mis ik iets? Andere kernel flashen misschien? Of een andere instelling in de Evervolv toolbox?

Alles is nu (nog) default qua instellingen.
Bij mij zorgde cache naar sd met een Sense rom juist dat hij supertraag werd. Dalvik cache weer naar intern en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

ff een botte vraag, wat is op dit moment de "beste" rom voor sense?
Hij moet wel redelijk vlot zijn.

is dat Runny Rom?

Ik heb nu Cool ICS sense en die is fijn en mooi maar af en toe wat irri door de verizon rom en eigenwijzigheden in het engels

edit: runny rom V6 staat erop en lijkt prima, rap en mooi

[ Voor 13% gewijzigd door Pinin op 28-04-2012 17:24 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Pfff hele dag bezig geweest om Oxygen weer op m'n vriendin d'r Desire te krijgen. Kreeg melding van niet enough space disk (ofzo) heb diverse keren het hele proces opnieuw gedaan maar a2sd ging niet werken. Nu Miui-AU erop geknald en het werkt gelukkig gewoon.

Dacht eerst dat het aan de sd-card lag maar ook dat niet. Dalvick cache verplaatst naar sd, ook dit werkte niet. Zag ik opeens dat niet alle mappen meer zichtbaar waren.

Kortom, na een dagtaak draait Miui-AU gelukkig vlekkeloos met apps2sd :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben nu al de hele dag bezig om Runnymede AIOV6 erop te krijgen, blijft steeds hangen in de boot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
iChaos schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:43:
Het is niet de Desire die de bottleneck is hoor ;) 1GHz is genoeg om rond te komen voor ICS, het zal hem eerder zitten in device-specific optimalisaties die nog niet compleet op hun plek gevallen zijn.
Ik draai zelf ook 5.3. Ervaar geen vertraging, hij is wel nog ietsje langzamer dan insertcoin e.d.(2.3.7 varianten) maar eigenlijk merk je daar bijna niks van. Ik denk dat er iets mis gegaan met je installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik zit naar een nieuwe Sense-rom te kijken en Runnymede ziet er wel goed uit. Ik kom er alleen niet achter wat nou het verschil is tussen de AIO en Mod versie. Ik zie hier aardig wat Runnymede gebruikers voorbij komen, weten jullie het antwoord?
Uit de topics op XDA kan ik het niet halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stefangrp schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:41:[/b]
Ik zit naar een nieuwe Sense-rom te kijken en Runnymede ziet er wel goed uit. Ik kom er alleen niet achter wat nou het verschil is tussen de AIO en Mod versie. Ik zie hier aardig wat Runnymede gebruikers voorbij komen, weten jullie het antwoord?
Uit de topics op XDA kan ik het niet halen..
[/quote]
Ze zijn van verschillende makelij. Zie dit filmpje voor verschillen.
[quote][b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
MildWild V-4.0 is on the way..this week.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Sj44k13 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:04:
MildWild V-4.0 is on the way..this week.

:)
3.9 draait nog steeds super goed hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:56 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Strider schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:20:
[...]

3.9 draait nog steeds super goed hier :)
Heb die ook draaien sinds kort en werkt inderdaad goed. Alleen mis ik een NL woordenboek voor het toetsenbord. Je kan het wel instellen, maar lijkt niks te doen. Ik krijg in ieder geval spellingscontrole en woordvoorspelling niet aan de praat. Op het XDA forum van deze rom wordt daar ook een aantal keren naar gevraagd door diverse NL gebruikers, maar nog geen concreet antwoord. In 3.8 leek het NL woordenboek nog wel te werken. Hebben jullie dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik gebruik SwiftKey X. Ziet er een stuk strakker uit, en om een of andere reden typ ik ook gemakkelijker ermee.
Hopelijk wordt het probleem met het kopen in de market opgelost in 4.0!

In ieder geval een prachtige ROM, ben blij dat ik eindelijk de grote stap heb gezet en nu zonder Sense werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
hostje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:41:
[...]

Heb die ook draaien sinds kort en werkt inderdaad goed. Alleen mis ik een NL woordenboek voor het toetsenbord. Je kan het wel instellen, maar lijkt niks te doen. Ik krijg in ieder geval spellingscontrole en woordvoorspelling niet aan de praat. Op het XDA forum van deze rom wordt daar ook een aantal keren naar gevraagd door diverse NL gebruikers, maar nog geen concreet antwoord. In 3.8 leek het NL woordenboek nog wel te werken. Hebben jullie dit kunnen oplossen?
Google Play Store : 'Keyboard from Android 2.3' van Steven Lin, incl het NL Language Pack. Zie ook hier :

http://moooom.dyndns.info/

Na het installeren kies je het toetsenbord vanuit Menu > Instellingen > Taal en toetsenbord.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 02-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Mijn desire komt niet meer in recovery, ik had een nieuwe rom gedownload welke ik wil flashen.
Maar ik kom niet meer in recovery, hij blijft hangen op het witte HTC boot scherm.

Als ik de batterij eruit haal start hij gewoon op. Maar in de recovery kom ik niet, ik kan ook geen nandroid maken nu.

Zowel aan knop en volume - indrukken als vanuit fast reboot recovery opstarten geeft hetzelfde resultaat.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

iChaos

It's Lupus.

madmaus schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:27:
Mijn desire komt niet meer in recovery, ik had een nieuwe rom gedownload welke ik wil flashen.
Maar ik kom niet meer in recovery, hij blijft hangen op het witte HTC boot scherm.

Als ik de batterij eruit haal start hij gewoon op. Maar in de recovery kom ik niet, ik kan ook geen nandroid maken nu.

Zowel aan knop en volume - indrukken als vanuit fast reboot recovery opstarten geeft hetzelfde resultaat.
En 'adb reboot recovery'? Als dat ook niet werkt misschien met 4EXT Recover Updater of ROM Manager een recovery opnieuw laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
iChaos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:54:
[...]

En 'adb reboot recovery'? Als dat ook niet werkt misschien met 4EXT Recover Updater of ROM Manager een recovery opnieuw laten installeren.
Oplossing was best makkelijk, ROM manager en zo nieuwe recovery. Ik wist niet dat je vanuit een opgestarte telefoon je recovery kon aanpassen :)
Bedankt

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik wilde het stappenplan van S-off volgen voor mijn HTC Desire met 2.3.3. Echter als ik revolutionairy.exe wil starten. Zie ik heel kort een msdos scherm dat weer net zo snel verdwijnt...

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuurvoske schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:46:
Ik wilde het stappenplan van S-off volgen voor mijn HTC Desire met 2.3.3. Echter als ik revolutionairy.exe wil starten. Zie ik heel kort een msdos scherm dat weer net zo snel verdwijnt...
Heb ik ook gehad. Dit was opgelost, nadat ik de cache (van de computer) had leeggemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

dafmay schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Google Play Store : 'Keyboard from Android 2.3' van Steven Lin, incl het NL Language Pack. Zie ook hier :

http://moooom.dyndns.info/

Na het installeren kies je het toetsenbord vanuit Menu > Instellingen > Taal en toetsenbord.
Je kan ook kiezen voor het GO toetsenbord met NL pack. Zit meteen swype bij in.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:15:
[...]

Heb ik ook gehad. Dit was opgelost, nadat ik de cache (van de computer) had leeggemaakt.
Bij mij was het door de van USB poort te wisselen. Van een Front naar een vaste op het moederbord.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ik draai ondertussen alweer enkele maanden op MIUI-XJ.
Het was mijn eerste MIUI rom en ik ben helemaal verkocht. XJ ondersteund ontzettend veel talen dus ook Nederlands. Helaas momenteel geen nieuwe versies meer omdat er (als ik het goed heb begrepen) geen nieuwe engelse versies van MIUI meer gemaakt worden.

Hopelijk komt er snel een stabiele Nederlandse versie van MIUI ICS. Die ziet er ook fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik heb een 2 jaar oude Desire met Android 2.2.2. Omdat mijn intern geheugen nu zo vol zit dat sommige apps niet meer goed functioneren (krijg bijvoorbeeld geen mailnotificaties) wil ik er een custom ROM op zetten.

Vooropgesteld, ik heb nul ervaring met rooten en ben volledig afhankelijk van de informatie die ik in dit topic en relevante bronnen kan vinden.

Het primair doel is om de telefoon zo snel en soepel mogelijk te laten draaien de komende 1 á 2 jaar, met geen tot weinig bloatware. Het wel of niet behouden van de Sense-schil interesseert me niet. Ik doe tegenwoordig ook geen extreme dingen meer met mijn telefoon; voornamelijk browsen, Google Maps en wat kleine nuttige apps.

CM 7 blijkt populair, en snel in operatie. Nadeel is dat het moeilijker te installeren blijkt te zijn, en wat tweaks bevat die ik niet per sé nodig heb.

Een ICS-themed ROM spreekt me ook wel aan vanwege de verbeterde interface. Bijvoorbeeld de MildWild CM-2.9 ROM. Ik denk echter dat de snelheid dit niet ten goede komt.

Wat stellen jullie voor als snelheid en een betere benutting van het interne geheugen de belangrijkste argumenten zijn? CM 7 of toch wat anders, zoals Oxygen?

edit: Stoute schoenen aangetrokken en het maar gewoon gedaan. :P De MildWild update geïnstalleerd, en mijn Desire is boven verwachting soepel. Ik kreeg zojuist wel plotseling het splashscherm van MildWild te zien waarna de apps die op mijn SD-kaart stonden verdwenen... Reboot en ze zijn weer vindbaar maar de snelkoppelingen zijn weg. Raar, hopelijk incidenteel.

[ Voor 13% gewijzigd door Phrantic op 04-05-2012 05:42 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Je zou ook een ICS Rom kunnen proberen: deze draaien inmiddels ook goed en bovendien blijf je zo de komende jaren een beetje up-to-date. Een nadeel is wel dat het switchen tussen Gingerbread en ICS wat minder makkelijk gaat (of eigenlijk minder fijn is) omdat je meer moet wipen (je kunt geen Gingerbread instellingen etc. bewaren als je de overstap maakt)

Er is tegenwoordig ook een uitgeklede versie van Sandvold's ICS (staat wel bij dat het voor de gevorderde gebruiker is?): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1605839

Als je voor BCM9 of gewoon Sandvold kun je daar in aroma ook aangeven wat je wel/niet wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
week of 3 geleden MildWild CM 4.3 geinstalleerd na een half jaar CM7 gehad te hebben.
Ben aangenaam verrast met deze rom. Draait voor mn gevoel een stuk sneller dan CM7 en slurpt vooral een stuk minder batterij. (zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/jfi0yx.png
Dit met normaal gebruik (lees: mail checken/ om het uur even whatsapp, 4 telefoontjes van +/- 5min) en maximale brightness.
Tot nu toe ook nog geen vastlopers gehad dus ben erg te spreken over deze rom :)

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vuurvoske schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:46:
Start - Uitvoeren/Run - 'cmd' <enter> (of Windows-toets + R - 'cmd' <enter>)

Krijg je een command-line interface en kun je zien wáárom je slechts een wegschietend zwart scherm is (nadat je uiteraard revolutionary.exe weer opgezocht en gedraaid hebt). Waarschijnlijk omdat je HTC Sync ofzo nog geïnstalleerd hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 04-05-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Bartjeuhz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:37:
week of 3 geleden MildWild CM 4.3 geinstalleerd na een half jaar CM7 gehad te hebben.
Ben aangenaam verrast met deze rom. Draait voor mn gevoel een stuk sneller dan CM7 en slurpt vooral een stuk minder batterij. (zie screenshot)
[afbeelding]
Dit met normaal gebruik (lees: mail checken/ om het uur even whatsapp, 4 telefoontjes van +/- 5min) en maximale brightness.
Tot nu toe ook nog geen vastlopers gehad dus ben erg te spreken over deze rom :)
De MildWild roms worden inderdaad met de release beter. Ik heb gisteren geüpdatet van 4.1 naar 4.6 (CM). Ik vond 4.1 al snel en stabiel, maar deze versie is merkbaar nog een stuk sneller.

MildWild CM: GTalk verwijderen, alle fancy animaties uit, Xperia Launcher vervangen door ADW en je hebt een bloedsnelle en stabiele no-nonsense rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels zowat alle ROMS uit het XDA Desire topic uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik toch weer terug bij Oxygen. Deze ROM bevat de minste overbodige rommel en past op de kleinste Hboot, waardoor je veel ruimte hebt voor apps. Overigens ondersteund Oxygen ook AppsSD, maar dat heb ik niet eens nodig.

De ROMS van MildWild zijn wel goed, maar ik vind er toch een paar nadelen aan. Het thema spreekt mij niet echt aan en de ICS calculator zit vol met reclame.

CronMod heeft ook een mooie ROM gemaakt op basis van CM7, maar deze is nog wat te instabiel op het moment. Zo werkt mijn bluetooth carkit niet lekker met die ROM. Ik kan mensen niet verstaan. Daar heb ik met Oxygen dan weer geen last van.

HTC Sense roms hebben mijn voorkeur, maar de versies van 3.x van Sense zijn te sloom. De 1.x en 2.x versies zijn wel mooi, maar hebben als nadeel dat scherm automatisch een telefoontje weigert als ik het toestel uit mijn broekzak haal. En een ander lockscreen installeren wil ik dan weer niet.

Voordeel van de CM7 Roms is dat je de kleur van je eXchange account zelf kunt instellen en dat er een ingebouwde silent mode inzit. Ook kun je het geluid van de camera shutter onderdrukken.

Maar aan iedere ROM is wel iets op te merken. Voor mij is Oxygen op dit moment het beste alternatief. Zo minimalistisch mogelijk, zodat je zelf de gewenste aanvullingen kunt doen.

Misschien dat MIUI nog een alternatief, maar ik vind het nogal omslachtig om die te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gabliboeba schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:44:
[...]
De MildWild roms worden inderdaad met de release beter. Ik heb gisteren geüpdatet van 4.1 naar 4.6 (CM). Ik vond 4.1 al snel en stabiel, maar deze versie is merkbaar nog een stuk sneller.

MildWild CM: GTalk verwijderen, alle fancy animaties uit, Xperia Launcher vervangen door ADW en je hebt een bloedsnelle en stabiele no-nonsense rom.
Yep...dit geldt bij mij overigens voor iedere custom rom...alle overbodige rommel eruit en inderdaad adw launcher als vervanger van de standaard launcher (welke dan ook).

MW 4.0 heb ik momenteel even draaien...weinig nieuws onder de zon, en zoals gewoonlijk erg vlot. Het enige dat ik iedere keer weer mis is t2u...ik vind dat swipen maar niets :)

@Hipocrates : mee eens, voor mij ook Oxygen of anders CM.7. Maar nevernooitmeer Sense voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 04-05-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Waarom verkiezen jullie ADW boven de Go Launcher?

Ik heb jaren de Sense gebruikt, ben nu met de MildWild Oxygen overgestapt en een nieuwe (snelle!) wereld gaat open. Maar nog zo veel te ontdekken en te vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
codemann schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:30:
Waarom verkiezen jullie ADW boven de Go Launcher?

Ik heb jaren de Sense gebruikt, ben nu met de MildWild Oxygen overgestapt en een nieuwe (snelle!) wereld gaat open. Maar nog zo veel te ontdekken en te vergelijken ;)
:) Welkom. Tja waarom de keuze voor adw...snel, licht, goed instelbaar m.n. zaken die ik belangrijk vind, zoals bijv zelf kunnen kiezen welle apps in de app drawer, en ook makkelijk backup maken + restore uitvoeren...belangrijk als je vaak van rom wisselt zoas ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik draai al een hele tijd runnymede AIO V6.0.4.1 S.E. Apps staan op de sd-card die bij de Desire geleverd werd.

Ik denk dat dit m'n laatste ROM is; ik gok dat het ook met de SD-kaart én de ROM heeft te maken maar de Desire laat soms wel heel erg z'n leeftijd merken; lag, ronduit vastlopen, zeer traag browsen, soms uit zichzelf herstarten enz. Ik gok dat een betere ROM i.c.m. snellere SD-kaart veel zou kunnen verhelpen maar ik denk dat ik m'n Desire ga verlaten; m'n Vodafone abonnement eindigt op 25 mei.

Hoewel ik m'n stevige bedenkingen heb over de huidige prijzen en voorwaarden neig ik er sterk na om de One X i.c.m. met KPN abonnement te nemen. (Samsung S3 is mij zeer tegengevallen; One X leek mij sowieso al een mooie vervanger)

Bij deze wil ik jullie bedanken voor de hulp - want dat heb ik zeker nodig gehad, ik heb 'm soms heel erg geknepen :+ - en wens jullie nog veel plezier met jullie Desire's of jullie volgende GSM's.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Runnymede AiO is dan ook gebaseerd op Sense 3.5 welke oorspronkelijk niet voor Desire bestemd is maar voor een toestel met betere specs (ik weet ff niet meer welke toestel dat was, misschien Sensation XL?)

Overigens is mijn abbo al afgelopen, heb het omgezet naar Prepaid zodat ik de tijd krijg om een leuk toestelletje uit te kiezen, S3 is me ook tegengevallen helaas. Zit te twijfelen tussen HTC of toch juist samsung toestel omdat ik erg dol ben op Sense... Maar dat is niet iets voor dit topic. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik zou weer voor een HTC gaan denk ik. De Galaxy S3 vind ik simpelweg lelijk (heb liever iets strakker en zakelijks), en alleen de S2 zou ik overwegen. Die is op papier ook heel fraai, maar mijn ervaring is dat HTC's gewoon bijna niet gebrickt kunnen worden (zolang je van de HBOOT en radio afblijft is de kans vrijwel nihil).

Als tweaker vind ik daarom een HTC veel fijner, mede omdat ik ook zelf in de weer ben met kernels e.d., en ik heb dan liever totale controle met een systeem waar ik alles van begrijp qua bootloader, recovery, etc.

Daarnaast zit er, voor zover ik heb ervaren (1x een Galaxy S2 unbrickt), een recovery in de kernel van de S2. Mislukte ROM flash, en dus geen kernel op het systeem > de recovery werkt ook niet. Kan je weer Heimdall erbij pakken om dat te fixen. Maar misschien zit ik er naast, maar die recovery wou destijds pas geladen worden toen ik een nieuwe kernel flashte.

Zit nu overigens op die nieuwe AOKP M5 van K900, draait so far heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik wil graag de hulp inroepen van ervaringsdeskundigen voor het volgende:

Ik heb sinds ics beta's uit zijn voor de desire altijd deze roms gedraaid, dan heb je het nieuwste, en het snelste. Ik heb nu zelf een galaxy nexus gekocht en wil mijn desire afdanken. Ik wil er wel een custom rom op zetten (stock sense wil ik niemand aan doen) maar wel eentje die heel erg stabiel is. Ik weet dat ik dan uitkom op een 2.3 rom, maar welke? Kan iemand er een aanbevelen, het aanbod op XDA is nogal groot en ik wil eigenlijk maar 1x flashen en daarna ervan af zijn. Een absoluut vereiste is dat de camera zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
StarC schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:27:
Ik wil graag de hulp inroepen van ervaringsdeskundigen voor het volgende:

Ik heb sinds ics beta's uit zijn voor de desire altijd deze roms gedraaid, dan heb je het nieuwste, en het snelste. Ik heb nu zelf een galaxy nexus gekocht en wil mijn desire afdanken. Ik wil er wel een custom rom op zetten (stock sense wil ik niemand aan doen) maar wel eentje die heel erg stabiel is. Ik weet dat ik dan uitkom op een 2.3 rom, maar welke? Kan iemand er een aanbevelen, het aanbod op XDA is nogal groot en ik wil eigenlijk maar 1x flashen en daarna ervan af zijn. Een absoluut vereiste is dat de camera zonder problemen werkt.
Dan zou ik voor een van deze rom's gaan :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521514

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1540320

Beiden obv GB 2.3 en zeer stabiel, compleet, snel en met prima laag batterijverbruik.

Je kunt ook voor een rom van Mildwild gaan. Ikzelf heb er goede ervaringen mee, maar er zijn ook verhalen van gebruikers met last van spontane reboots af en toe enz...

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 05-05-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dafmay schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:47:
[...]

Dan zou ik voor een van deze rom's gaan :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521514

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1540320

Beiden obv GB 2.3 en zeer stabiel, compleet, snel en met prima laag batterijverbruik.

Je kunt ook voor een rom van Mildwild gaan. Ikzelf heb er goede ervaringen mee, maar er zijn ook verhalen van gebruikers met last van spontane reboots af en toe enz...
MildWild oxygen 3.9 versie (niet de CM!) is super snel en stabiel :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Strider schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:17:
[...]

Is mijn persoonlijke ervaring zeker ook, maar gezien sommige meldingen op xda over problemen met zowel de oxygen als de cm versie van MW, en de vraag van StarC om een stabiele rom, zou ik toch willen adviseren om niet een rom van MW te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dafmay schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:41:
[...]

Is mijn persoonlijke ervaring zeker ook, maar gezien sommige meldingen op xda over problemen met zowel de oxygen als de cm versie van MW, en de vraag van StarC om een stabiele rom, zou ik toch willen adviseren om niet een rom van MW te kiezen...
En wat voor problemen heeft de oxygen versie dan? Want ik zie eigenlijk alleen maar gebruikersfouten

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Strider schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:51:
[...]

En wat voor problemen heeft de oxygen versie dan? Want ik zie eigenlijk alleen maar gebruikersfouten
Weet ik veel! Lees het xda draadje en stel je vraag daar...

[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 05-05-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ok, ik kom er even niet meer uit.

Ik heb hier een Desire met als doel Oxygen te installeren en de Oxygen HBoot van Alpharev.

Het toestel is S-Off gemaakt met Alpharev.
Hierbij is geen andere recovery geinstalleerd, dus ik kan volgens mij nu Oxygen niet flashen.

Ik denk, ik begin overnieuw en heb de originele HBOOT van de Alpharev site gepakt (HBOOT 6.93.1002 is het nu) en flash daarna de RUU erop.

RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U_4.05.00.11_release_121865.exe geinstalleerd, maar dit geeft alleen het HTC logo en daarna blijft hij hangen.

Toen RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.exe geprobeerd, maar bij installatie geeft deze melding dat hij het toestel aan de USB niet kan vinden.

Enig idee hoe ik nu verder moet om of Oxygen er rechtstreeks op te zetten of de originele RUU weer aan de gang te krijgen ?

In Windows zien de drivers van Unrevoked wel een telefoon, maar Unrevoked ziet de telefoon niet, Alpharev ook niet, dus daar kom ik niet echt verder mee.

Update: Met Androidflasher alweer een stukje verder gekomen, dus reacties zijn even niet nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoiMia op 05-05-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Laatst online: 20:56
Strider schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:17:
[...]

Beide bedankt voor het meedenken. Het is MW oxygen 4.0 geworden, en hij doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
StarC schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:03:
[...]

Beide bedankt voor het meedenken. Het is MW oxygen 4.0 geworden, en hij doet het prima.
Mooi zo...prima keus. Ps ik draai sinds een aantal dagen ook MW 4.0...zonder enig probleem zover.

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 06-05-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ParaNoiMia schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:46:
Update: Met Androidflasher alweer een stukje verder gekomen, dus reacties zijn even niet nodig :)
Waarom Alpharev en Unrevoked enzo? Waarom niet Revolutionary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Osiris schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:02:
[...]

Op mijn oude manier blijven steken zoals ik mijn eigen Desire had geroot en geflashed denk ik.
Het is inmiddels allemaal gelukt, Oxygen draait als een speer en de foon is weer naar de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:47:
Ik heb inmiddels zowat alle ROMS uit het XDA Desire topic uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik toch weer terug bij Oxygen. Deze ROM bevat de minste overbodige rommel en past op de kleinste Hboot, waardoor je veel ruimte hebt voor apps. Overigens ondersteund Oxygen ook AppsSD, maar dat heb ik niet eens nodig.
Ik vraag me af welke roms passen er nog meer op de Oxygen R2 hboot? Verder sluit ik me hier ook aan, na velen te hebben geprobeerd is en blijft Oxygen naar mijn eigen mening nog steeds de beste rom voor de Desire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 23:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Osiris schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:02:
[...]

Unrevoked is voor Froyo, Revolutionary voor Gingerbread

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:39:
[...]

Ik vraag me af welke roms passen er nog meer op de Oxygen R2 hboot? Verder sluit ik me hier ook aan, na velen te hebben geprobeerd is en blijft Oxygen naar mijn eigen mening nog steeds de beste rom voor de Desire!
Niet heel veel roms passen op Oxygen hboot, tenzij je de rom zip eerst aanpast door vanalles eruit te slopen zodat het wel past :) Ik doe dit overigens altijd, aangezien er vaak veel (voor mij) onnodige onzin in de zip zit. Muv de ICS roms passen ze dan ook bijna altijd op een Oxygen boot. Ik gebruik zelf overigens altijd de CM7r2 Hboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dafmay schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:55:
[...]

Weet ik veel! Lees het xda draadje en stel je vraag daar...
Jij bent degene die het over problemen heeft ;). Ik ben ook bekend met dat topic :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Strider schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:57:
[...]

Jij bent degene die het over problemen heeft ;). Ik ben ook bekend met dat topic :)
Lezen gaat je blijkbaar maar moeizaam af..

'...is mijn persoonlijke ervaring zeker ook, maar gezien sommige meldingen op xda over problemen...'

Jij mag fijn zelf verder op xda nakijken wat en hoe...

*Einde-zinloze-thread-vervuiling* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Kies voor Swap=0mb (geen swap, is niet nodig en slecht voor je sd kaart) Hierna vraagt hij naar je ext partitie, de grootte mag je zelf bepalen. In veel gevallen is dus 512 mb voldoende, maar als je een Sense HD ROM of Sense 3.0 gaat draaien, kies dan voor 1gb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.

Hoe krijg ik mijn contacten uit outlook nu op mijn telefoon?

[ Voor 29% gewijzigd door Vuurvoske op 07-05-2012 11:39 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

1) Exchange Outlook contacten? of
2) standalone Outlook contacten?

1) Exchange 'sync' account aanmaken (mits 'de baas' dat ondersteunt)
2) met HTC Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 16:47
ok ik gebruik nu een tijdje Mildwild met ADWlauncher, erg tevreden ermee en geen problemen.
op eentje na, ik wil graag dat ie de music info in het lockscreen geeft (bij cyanogenmod>lockscreen>widgets), maar dat doet ie niet
ik heb heel wat af gezocht (misschien eroverheen gekeken, dat kan altijd), maar nergens was een werd deze vraag al beantwoord.
ik zou graag weten of het überhaupt mogelijk is en zo ja hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14

dbzfan

Nee.

wuppieigor schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:57:
ok ik gebruik nu een tijdje Mildwild met ADWlauncher, erg tevreden ermee en geen problemen.
op eentje na, ik wil graag dat ie de music info in het lockscreen geeft (bij cyanogenmod>lockscreen>widgets), maar dat doet ie niet
ik heb heel wat af gezocht (misschien eroverheen gekeken, dat kan altijd), maar nergens was een werd deze vraag al beantwoord.
ik zou graag weten of het überhaupt mogelijk is en zo ja hoe
Misschien met widgetlocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik gebruik mildwild 4.6 en bij mij werkt 'ie ook niet. De muziekknoppen werken wel, maar ik krijg ook geen trackinfo of album art te zien.

Blijkbaar zit ik er over heen te kijken, maar ik kan niet uitvinden hoe ik een mp3 als ringtone kan gebruiken, iemand een idee?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

LordMorgoth schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:53:
Ik gebruik mildwild 4.6 en bij mij werkt 'ie ook niet. De muziekknoppen werken wel, maar ik krijg ook geen trackinfo of album art te zien.

Blijkbaar zit ik er over heen te kijken, maar ik kan niet uitvinden hoe ik een mp3 als ringtone kan gebruiken, iemand een idee?
[google=mp3 ringtone android] :?

Anyway, zet 'm in /sdcard/ringtones/

[ Voor 19% gewijzigd door Mad Marty op 08-05-2012 14:50 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vet irritant ik heb nu ook last van die irritante "telefoon denkt dat accu leeg is terwijl hij nog op 10/15% zit".
Draai nu nog Cool IceCream Sense v2 Maar ga nu AN-Droid 2.2.0 eens proberen.

Ben ik met het flashen van een nieuwe rom van die low battery bug af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
kaasaanfiets schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:09:
Vet irritant ik heb nu ook last van die irritante "telefoon denkt dat accu leeg is terwijl hij nog op 10/15% zit".

Ben bang dat je daar mee moet gaan leven, naar mijn eigen ervaring helpt het niet om een nieuwe ROM te flashen. Denk zelf dat het meer ouderdom van de accu is, je zou nog eventueel dit kunnen proberen. Gebruik zelf An-Droid 2.2.0, in ieder geval dat deed ik.. mijn mobiel heb ik helaas voor reparatie op moeten sturen.. Telefoons schijnen niet van water te houden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:05
kaasaanfiets schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:09:

Kan je niet gewoon een nieuwe accu kopen? Ik heb er toevallig gister één aangeschaft voor 15 euro inclusief verzendkosten, origineel van HTC, ben benieuwd of ik nu van het probleem af ben. Bij mij schakelt de telefoon zich al uit op 20%. Ik gebruik de meest recente versie van Oxygen.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Rednas_N schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:02:
[...]

Kan je niet gewoon een nieuwe accu kopen? Ik heb er toevallig gister één aangeschaft voor 15 euro inclusief verzendkosten, origineel van HTC, ben benieuwd of ik nu van het probleem af ben. Bij mij schakelt de telefoon zich al uit op 20%. Ik gebruik de meest recente versie van Oxygen.
Waar heb je hem gehaald? Ik ben benieuwd hoe de accu het doet. Mijn accu zou ook officieel moeten zijn (gehaald bij mobielbereikbaar.nl), maar het schijnt dat HTC de accu's iets anders heeft gemaakt, waardoor de accu niet goed uit wordt gelezen. De accu gaat zeker langer mee dan mijn oude, maar mijn Desire denkt dat hij erg snel leeg gaat en blijft daarna heel lang rond de 30% hangen en stijgt af en toe zelfs in procenten zonder dat ik hem oplaad. Zie ook: http://www.3c71.com/android/?q=node/196.

Ben erg benieuwd of jij hier ook last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't Schijnt dat je iets kunt doen met de "battery stats reset"-optie in de recovery (sowieso in CWM recovery die bij revolutionary zit).

Iets met leeg laten gaan en automatisch laten afsluiten ("echt leeg" dus, maar teveel ontladen is slecht voor Li-ion, dus zou 'em niet verder willen laten ontladen en niet te vaak doen), hem vervolgens opladen tot 't lampie groen is terwijl ie *uit* staat, em dan weer aandoen.. Van 100% naar 99% laten gaan en dan weer tot 100% opladen (uit of aan ben ik ff kwijt) en dán geloof ik de stats resetten in de recovery.

Google d'r anders ff naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:40:
't Schijnt dat je iets kunt doen met de "battery stats reset"-optie in de recovery (sowieso in CWM recovery die bij revolutionary zit).

Iets met leeg laten gaan en automatisch laten afsluiten ("echt leeg" dus, maar teveel ontladen is slecht voor Li-ion, dus zou 'em niet verder willen laten ontladen en niet te vaak doen), hem vervolgens opladen tot 't lampie groen is terwijl ie *uit* staat, em dan weer aandoen.. Van 100% naar 99% laten gaan en dan weer tot 100% opladen (uit of aan ben ik ff kwijt) en dán geloof ik de stats resetten in de recovery.

Google d'r anders ff naar :+
Klopt, dat ken ik. Heb dat al een aantal keren geprobeerd, maar dat helpt niet. Heb meerdere ROMs gehad, allemaal met dezelfde 'klachten' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met oxygen had ik het accuslurp probleem ook hoor. Via google vind ik genoeg mensen die probleem met AOSP en hun accu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Sj44k13 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:10:
[...]

Waar heb je hem gehaald? Ik ben benieuwd hoe de accu het doet. Mijn accu zou ook officieel moeten zijn (gehaald bij mobielbereikbaar.nl), maar het schijnt dat HTC de accu's iets anders heeft gemaakt, waardoor de accu niet goed uit wordt gelezen. De accu gaat zeker langer mee dan mijn oude, maar mijn Desire denkt dat hij erg snel leeg gaat en blijft daarna heel lang rond de 30% hangen en stijgt af en toe zelfs in procenten zonder dat ik hem oplaad. Zie ook: http://www.3c71.com/android/?q=node/196.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem te proberen, ik zal hem vanavond in de lader stoppen, zijn er nog speciale handelingen die ik moet verrichten als ik gebruik ga maken van me nieuwe accu?

Als ik resultaten heb zal ik het je laten weten. Ik heb die van mij aangeschaft bij 'Mobile Supplies'

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 17-07-2015 10:10 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
never mind

[ Voor 100% gewijzigd door mmedia op 10-05-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:12:

Hoe doe ik HTC Desire weer in fabriekstoestand krijgen?

1. Installeer HTC Sync als dat nog niet op de PC staat. Verwijderd oudere versie van HTC Sync eerst voor je de nieuwe installeert.
2. Download deze downgrader: http://alpharev.nl/PB99IMG_downgrade.zip
Kopieer de Bravo Downgrader door het bestand eerst op je SD-kaart te zetten en het te renamen naar PB99IMG.zip en start vervolgens je telefoon in HBOOT mode (vol down+power).
3. Ga naar http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo en zoek RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.2_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_151783_signed.exe. Op dit moment van schrijven is het de 9e rij. Download hem en laat hem op je pc staan.
3, Start de HTC met de combinatie volume down + Power en kies in recovery voor fastboot en doe dan niets meer met je phone.
4. Sluit de HTC aan via USB aan de PC. Mogelijk dat er eerst drivers worden geinstalleerd.
5. Als dat klaar is start je de RUU op en gaat hij hopenlijk installeren. (dus niet RUU op je sdcard zetten zoals de downgrader!)
Ff herschreven want de dropboxURLs werken niet meer... De beschrijving in de OP is te algemeen, ik wist mijn god niet welke ik moest hebben en als ik alleen al in dit topic kijk zie ik meerdere keren mensen verkeerde RUU te pakken hebben gekregen.

"Backtoets (toets met pijltje) + Power. Je krijgt nu Fastboot te zien in het rood" werkte niet voor mij, hoe vaak ik het ook probeerde, dus ik heb het maar veranderd in de manier wat voor mij wel werkte.

Credits gaan naar MikeOO en microcredits naar mezelf. Hehe... :9

Edit: ik neem afscheid van jullie, het was een leuke en spannende tijd en soms frustrerend maar erg leerzaam. Ik verkoop mijn Desire omdat ik een One X heb nu. :W

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 03:51:
[...]

Ff herschreven want de dropboxURLs werken niet meer... De beschrijving in de OP is te algemeen, ik wist mijn god niet welke ik moest hebben en als ik alleen al in dit topic kijk zie ik meerdere keren mensen verkeerde RUU te pakken hebben gekregen.

"Backtoets (toets met pijltje) + Power. Je krijgt nu Fastboot te zien in het rood" werkte niet voor mij, hoe vaak ik het ook probeerde, dus ik heb het maar veranderd in de manier wat voor mij wel werkte.

Credits gaan naar MikeOO en microcredits naar mezelf. Hehe... :9

Edit: ik neem afscheid van jullie, het was een leuke en spannende tijd en soms frustrerend maar erg leerzaam. Ik verkoop mijn Desire omdat ik een One X heb nu. :W
Ok dan...dank en have F(one)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. In Cyanogen kun je de kleur van je exchange account instellen. In Oxygen kan dat bijvoorbeeld weer niet. Zit die optie in een de mail app? Heeft iemand daar een flashbare versie van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
Sinds vorige week overgestapt naar de One X. Blijf dit topic nog wel in de gaten houden. Mn desire blijft mn backup. Tnx allen voor de hulp de afgelopen 2 jaar :)

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
edit: nevermind, al gefixt!

[ Voor 94% gewijzigd door Het Vosje op 13-05-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[...]

Ja dat zou ik kunnen doen, maar ik geloof niet dat het aan mijn accu ligt. Aangezien het van de ene op de andere dag was, en ik bij andere roms nergens last van had.
De rom die ik nu gebruik lijkt het ook niet te hebben maar deze is sowieso zuiniger dus ben nog niet onder de 40% gekomen op 1 dag. Maar dat komt ook omdat ik nog weinig apps heb geïnstalleerd, en er nog weinig wordt gesynct e.d.
@kootstra zal die link van je sowieso eens bekijken, het wordt er vast niet slechter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 11:29

L01

Vandaag voor het eerst een beetje lopen rommelen met s-off, root access en superuser meuk. \
Wil ik CyanogenMod installeren zijn die download verdwenen: http://download.cyanogenm...?device=bravo&type=Stable

Ik krijg alleen maar 404's.. :'(

Vandeweek nog maar eens kijken dan :)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
L01 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:23:
Wil ik CyanogenMod installeren zijn die download verdwenen: http://download.cyanogenm...?device=bravo&type=Stable

Ik krijg alleen maar 404's.. :'(

Vandeweek nog maar eens kijken dan :)
Alles werkt hier gewoon prima hoor :).

Short URL: http://get.cm/get/2of (update-cm-7.2.0-RC2-bravo-signed.zip )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Holland1994 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:53:
[...]

Alles werkt hier gewoon prima hoor :).

Short URL: http://get.cm/get/2of (update-cm-7.2.0-RC2-bravo-signed.zip )
Klopt, maar dat is geen stable version toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

L01 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:02:
[...]

Klopt, maar dat is geen stable version toch? :)
Stabiel genoeg ;) Heb er zelf nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

iChaos schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:06:
[...]

Stabiel genoeg ;) Heb er zelf nog geen problemen mee gehad.
Morgen kijken of die stable werkt anders download ik die RC, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Zojuist een mirror gevonden van de stable versie en geïnstalleerd :)

Alleen mijn SD kaart wordt niet herkend, enig idee hoe ik dat op kan lossen?

Het is me al gelukt, via mn recovery mn SD opnieuw geformatteerd. Daarna de boel weer opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het :)

[ Voor 31% gewijzigd door L01 op 14-05-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels terug bij CyanogenMod 7.

Reden:
- Beter lockscreen dan Sense (daar nam ik nogal eens per ongeluk op)
- Account kleur in te stellen van Exchange accounts
- Ingebouwde stille modus

Maar ik hou zo van de Sense look and feel, dat ik het volgende heb veranderd:
- FTL Launcher.
- Fancy Widgets met H7C Skin.
- Android Pro Widgets met Graphics Dark Skin.
- Met UOT Kitchen de statusbar icons naar Sense omgezet.

Beetje mix van Post je HomeScreen en ROM, maar ik dacht ik post het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
L01 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:15:
[...]

Morgen kijken of die stable werkt anders download ik die RC, thnx!
Ik vond zelf de 'stable' veel minder stabiel dan de RC. Had regelmatig crashes met de browser en ook een rare issue met m'n 3G (telfort). De RC loste alles op.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:16:
Inmiddels terug bij CyanogenMod 7.

Reden:
- Beter lockscreen dan Sense (daar nam ik nogal eens per ongeluk op)
- Account kleur in te stellen van Exchange accounts
- Ingebouwde stille modus

Maar ik hou zo van de Sense look and feel, dat ik het volgende heb veranderd:
- FTL Launcher.
- Fancy Widgets met H7C Skin.
- Android Pro Widgets met Graphics Dark Skin.
- Met UOT Kitchen de statusbar icons naar Sense omgezet.

Beetje mix van Post je HomeScreen en ROM, maar ik dacht ik post het toch even.
Hier ook terug.
Heb een poosje Sandvold gedraaid maar dat wordt me toch een partij sloom op den duur. Plus dat er nog meer vreemde dingen gebeuren, veel FC's en elke keer meldingen dat er 1 of andere untitled succesvol is gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
Zit op dit moment zelf nog op CM7, alleen MildWild 4.0 spreekt me ook erg aan. Is de stabiliteit/batterijverbruik te vergelijken? Ben daar met CM7 erg over te spreken namelijk. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Volgens mij zit ik met een probleem, heb wat zitten googlen maar kon niks vinden. Ik wil mijn toestel weer unrooten want ik wil hem opsturen naar HTC. Nu stuit ik op het volgende probleem; de reden dat ik hem opstuur is omdat de micro usb connector in mijn mobiel kapot is. Maar om hem te unrooten moet je hem aansluiten op de computer via usb, en dat gaat dus niet.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen of is er nog een andere manier hem het toestel te unrooten? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54
Heb je de standaard Hboot nog ? Volgens mij kun je een RUU op je SD kaart zetten/downloaden en hernoemen naar PB99IMG.zip, zodra je je toestel opstart met volume - en power dan vind hij automagisch dit bestand en vraagt of hij hem moet flashen. Moet je ook nog je Hboot downgraden dan moet je eerst van http://alpharev.nl/ de downgrader downloaden, op je sd kaart zetten en hernoemen naar PB99IMG.zip . Je kunt uiteraard maar 1 bestand met die naam in de root van je sd kaart hebben, dus dan eerst downgraden, toestel uit, hernoemde RUU op je SD kaart zetten en opnieuw aanzetten met volume -&power.

Garantie geef ik niet maar ik dacht dat het zo zou moeten lukken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Mijn Hboot is nu 0.93 moet ik hem dan weer naar 0.80 zetten?

Bedankt voor je antwoord, ga het straks proberen!

EDIT; Als ik de downgrader op de SD kaart (met de juiste naam) zet laad hij helemaal niks, als ik een RUU erop zet dan laad hij het bestand wel maar springt daarna ook weer terug naar het begin. Kan dit misschien ook komen omdat alle RUU .exe zijn en het .zip moet zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door Craztas op 15-05-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTC ook teruggestuurd vanwege een batterij probleem. Ik heb hem opgestuurd zoals hij op dat moment was. Rooted dus. Geen enkel commentaar op gekregen. Ik kreeg hem terug met een 2.2 Froyo ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Craztas schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:13:
Mijn Hboot is nu 0.93 moet ik hem dan weer naar 0.80 zetten?

Bedankt voor je antwoord, ga het straks proberen!

EDIT; Als ik de downgrader op de SD kaart (met de juiste naam) zet laad hij helemaal niks, als ik een RUU erop zet dan laad hij het bestand wel maar springt daarna ook weer terug naar het begin. Kan dit misschien ook komen omdat alle RUU .exe zijn en het .zip moet zijn?
Staan wel handleidingen over op het internet, maar wat het in het kort op neerkomt:
Die RUU moet je op de pc starten (de .exe dus), die maakt een tijdelijk mapje aan ergens (daar moet je even op zoeken) en daar staat het te flashen zipje in.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54
Craztas schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:13:

*Knip*

EDIT; Als ik de downgrader op de SD kaart (met de juiste naam) zet laad hij helemaal niks, ....Knip
Hen je wel de versie uit het laatste vakje gedownload dus de PB99IMG_downgrade.zip? Het downgrade gedeelte moet je uit de bestandsnaam halen en het onderstaande doen, zo moet het werken.
You can also download the corresponding PB99IMG zipfile, put it on your sdcard, and rename it to PB99IMG.zip. Then start the phone in HBOOT mode (VolDown+POWER) to flash the HBOOT without a PC. It is however still necessary to either restore your nandroid, or reflash your ROM after doing this. The partition LAYOUT has changed, the actual data still needs to be 'moved'.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
@janvanduschoten Ik heb dat gedaan, exact hetzelfde alleen springt hij dan gewoon terug naar het begin en doet verder niks.

@eddos bedankt! ga dat ook dan meer even proberen.

edit;

Ik heb de zip file uit de exe file gehaald, maar ook al zet ik dan die zip file op mijn SD kaart en hernoem ik hem naar PB99IMG.zip dan laadt hij hem wel maar doet er verder niks mee. Hetzelfde verhaal met de downgrader... :?

[ Voor 40% gewijzigd door Craztas op 20-05-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Sj44k13 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:10:
[...]

Hoi,

Ik ben zaterdag toegekomen aan het gebruiken van mijn nieuwe accu, heeft even geduurd, maar goed! Ik heb hem rond half 6 in de ochtend uit de oplader gehaald, hij was toen volledig opgeladen. Daarna moest ik naar Tilburg en aangezien het in Tilburg een chaos is wat betreft wegen (alles lijkt afgesloten te zijn??) heb ik eventjes navigatie gebruikt (+/- 15 minuten).

Vervolgens heb ik daar de hele dag gestaan, af en toe WhatsApp gebruikt of even het nieuws gelezen. Rond half 5 zat ik op 50% van mijn accu, en moest ik weer uit Tilburg komen, hiervoor heb ik ook +/- 15 minuten navigatie gebruikt. Vervolgens heeft mijn accu het tot 23:00 volgehouden met af en toe gebruik van WhatsApp.

Mijn telefoon ging pas uit toen hij echt leeg was, althans hij gaf aan dat er nog maar 2% in zat, hij ging dus niet op 20% uit. Daarnaast heb ik in totaal ook nog een kwartier gebeld deze dag.

Tot nu toe ben ik dus wel tevreden!

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-07-2020 20:34 . Reden: Op verzoek Nick aangepast ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben met de camera op Virtuous quattro RC3?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/24834079/2012-05-20%2013.52.06.jpg

Voorheen deed hij het wel maar het wordt steeds gekker. Terwijl ik ICS wel lekker vind werken...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
NoxiuZ schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:08:
Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben met de camera op Virtuous quattro RC3?

[afbeelding]

Voorheen deed hij het wel maar het wordt steeds gekker. Terwijl ik ICS wel lekker vind werken...
Zoiets heb ik ook gehad maar dan met filmpjes afspelen. Is dit een bekend issue met de huidige ICS roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Als ik de recorder pak ipv de camera crasht het hele zooitje gelijk... ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Rednas_N schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Hoi,

Ik ben zaterdag toegekomen aan het gebruiken van mijn nieuwe accu, heeft even geduurd, maar goed! Ik heb hem rond half 6 in de ochtend uit de oplader gehaald, hij was toen volledig opgeladen. Daarna moest ik naar Tilburg en aangezien het in Tilburg een chaos is wat betreft wegen (alles lijkt afgesloten te zijn??) heb ik eventjes navigatie gebruikt (+/- 15 minuten).

Vervolgens heb ik daar de hele dag gestaan, af en toe WhatsApp gebruikt of even het nieuws gelezen. Rond half 5 zat ik op 50% van mijn accu, en moest ik weer uit Tilburg komen, hiervoor heb ik ook +/- 15 minuten navigatie gebruikt. Vervolgens heeft mijn accu het tot 23:00 volgehouden met af en toe gebruik van WhatsApp.

Mijn telefoon ging pas uit toen hij echt leeg was, althans hij gaf aan dat er nog maar 2% in zat, hij ging dus niet op 20% uit. Daarnaast heb ik in totaal ook nog een kwartier gebeld deze dag.

Tot nu toe ben ik dus wel tevreden!
Bedankt voor je bericht.

Mooi dat de accu het goed doet. Je hebt dus geen last van een rare grafiek bij het accugebruik?

Is het de Accu HTC Desire/ Nexus One BA S410 Origineel van mobile supplies?

[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 20-05-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Sj44k13 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor je bericht.

Mooi dat de accu het goed doet. Je hebt dus geen last van een rare grafiek bij het accugebruik?

Is het de Accu HTC Desire/ Nexus One BA S410 Origineel van mobile supplies?
Nou ik zit net even te kijken af en toe lijkt het wel alsof hij zichzelf kan opladen, maar dat is zo minimaal dat ik me daar geen zorgen om maak. Ik kan morgen aan het eind van de dag wel even een grafiek van het accugebruik uploaden als je dat fijn vindt?

En het is inderdaad de Accu HTC Desire/ Nexus One BA S410 Origineel. :)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 17:01 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:23
De laatste paar maanden heb ik toch regelmatig gehad dat ik te weinig storage had op de Desire. En aangezien alle sync acties stoppen onder de 15MB vrije ruimte begon dat toch vervelend te worden. Helemaal als je dan een factory-reset doet, en de niet te deinstalleren apps met hun updates al meteen 50 MB van je zeer kostbare /data partitie afgraaien ;w

Aangezien er op dit moment geen telefoons zijn die me kunnen bekoren (misschien de One S, maar die is toch een beste klap groter...) zou ik toch willen proberen de Desire langer houdbaar te maken.

Na het doorlezen van dit hele deel blijft het lastig om precies te kiezen wat de beste optie zou zijn voor mij. Ik vind het wel leuk om te zien dat er 2 jaar na de introductie van deze telefoon nog steeds een behoorlijk actieve ROM-community is, al zie je het er wel steeds minder worden.

Ik zou de Officiële HTC 2.3 update er op kunnen zetten, maar dat is geen optie eigenlijk want de /data partitie is nóg kleiner en dat al zonder FB enzo.
Of ik laat de huidige 2.2 ROM (stock HTC) kunnen laten staan, maar een nieuwer OS lijkt me ook wel wat.

Sense is voor mij geen vereiste, het enige dat ik nu uit Sense gebruik is de Phone app en dan alleen nog vanwege de battery-history.

Eigenlijk wil ik een lichte ROM, waardoor ik de /system kan verkleinen en /data evenredig kan vergroten en dan wellicht nog een /data op de SD (wel de Dalvik en /cache op de telefoon houden).
Maar moet ik dan een ROM met ingebouwde Apps2SD of kiezen voor een data++ HBOOT (en dus S-off)...
Qua recovery zou ik bij Amon-Ra blijven omdat er nog steeds verhalen blijven komen over de onstabiliteit van 4EXT Touch (non touch wordt niet meer ontwikkeld).
En ROM-technisch zou ik dan uitkomen bij MildWild (Oxy) waar ik de Sony Launcher niet ga gebruiken, dat wordt dan Launcher-Pro. Een echte ICS ROM zou mooi zijn, maar dat is gewoon niet af. Ik pak toch regelmatig de camera erbij om iets vast te leggen.
Dit proces kan begonnen worden met UnRevoked, direct vanaf mijn Mac.

Kan iemand mij vertellen of ik een beetje in de richting zit? Waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
DavidZH schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:11:
De laatste paar maanden heb ik toch regelmatig gehad dat ik te weinig storage had op de Desire. En aangezien alle sync acties stoppen onder de 15MB vrije ruimte begon dat toch vervelend te worden. Helemaal als je dan een factory-reset doet, en de niet te deinstalleren apps met hun updates al meteen 50 MB van je zeer kostbare /data partitie afgraaien ;w

Aangezien er op dit moment geen telefoons zijn die me kunnen bekoren (misschien de One S, maar die is toch een beste klap groter...) zou ik toch willen proberen de Desire langer houdbaar te maken.

Na het doorlezen van dit hele deel blijft het lastig om precies te kiezen wat de beste optie zou zijn voor mij. Ik vind het wel leuk om te zien dat er 2 jaar na de introductie van deze telefoon nog steeds een behoorlijk actieve ROM-community is, al zie je het er wel steeds minder worden.

Ik zou de Officiële HTC 2.3 update er op kunnen zetten, maar dat is geen optie eigenlijk want de /data partitie is nóg kleiner en dat al zonder FB enzo.
Of ik laat de huidige 2.2 ROM (stock HTC) kunnen laten staan, maar een nieuwer OS lijkt me ook wel wat.

Sense is voor mij geen vereiste, het enige dat ik nu uit Sense gebruik is de Phone app en dan alleen nog vanwege de battery-history.

Eigenlijk wil ik een lichte ROM, waardoor ik de /system kan verkleinen en /data evenredig kan vergroten en dan wellicht nog een /data op de SD (wel de Dalvik en /cache op de telefoon houden).
Maar moet ik dan een ROM met ingebouwde Apps2SD of kiezen voor een data++ HBOOT (en dus S-off)...
Qua recovery zou ik bij Amon-Ra blijven omdat er nog steeds verhalen blijven komen over de onstabiliteit van 4EXT Touch (non touch wordt niet meer ontwikkeld).
En ROM-technisch zou ik dan uitkomen bij MildWild (Oxy) waar ik de Sony Launcher niet ga gebruiken, dat wordt dan Launcher-Pro. Een echte ICS ROM zou mooi zijn, maar dat is gewoon niet af. Ik pak toch regelmatig de camera erbij om iets vast te leggen.

Voor Oxygen, en waarschijnlijk voor anderen ook, hebben ze zo'n custom hboot gemaakt, dat betekent volgens mij dat je dus extra ruimte over heb voor je applicaties! En aangezien Oxygen een relatief kleine ROM is zul je aardig wat ruimte overhouden! S-off is hiervoor wel een vereiste.

Oxygen gebruik ik inmiddels al een behoorlijke tijd, en hij bevalt me nog steeds prima. Op XDA is de nieuwste versie van Oxygen niet meer te vinden, daar voor moet je http://www.oxygen.im gaan.

Oxygen is wel een vrij kale ROM, maar voldoet wel aan de eisen die jij hebt volgens mij.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

NoxiuZ schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:08:

[afbeelding]

Virtuous Quattro is een ROM voor Desire HD/S/Z, niet de Desire, dus ik vermoed dat je in het verkeerde topic zit. Maar op de Desire hebben de ICS ROMs dit ook gehad met brakke drivers voor HWA, dus ik vermoed dat daar je probleem zit.
DavidZH schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:11:

Je zit zeker in de goede richting en zo te zien heb je je ook goed ingelezen. Als ik jou was zou ik beginnen met een custom ROM met A2SD en nog even te wachten met andere HBOOTs. Ik gebruik zelf 4EXT Touch recovery en daar is weinig mis mee, die kun je prima gebruiken imho. Geen stabiliteitsissues bij mij in ieder geval.

Als ik jou was zou ik er lekker mee aan de slag gaan en gaan proberen! :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik heb mijn Desire verkocht en wil deze graag even helemaal opschonen.
Ik draai InsertCoin met de 1GB partitie op de SD-kaart. Kan ik deze gewoon een hardreset geven of moet ik iets doen via de Clockwork Recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Binnetie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:22:
Ik heb mijn Desire verkocht en wil deze graag even helemaal opschonen.
Ik draai InsertCoin met de 1GB partitie op de SD-kaart. Kan ik deze gewoon een hardreset geven of moet ik iets doen via de Clockwork Recovery?
Wat bedoel je met "helemaal opschonen"? Alleen je eigen data/apps, of ook stock ROM/recovery/HBOOT?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik wil eigenlijk een situatie creeren zoals het toestel is zoals hij beij het begin van de installatie van Insertcoin is. Dus niet helemaal weer origineel maar gewoon een soort hardreset. Ik verwijder zelf de fotomappen enzo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Binnetie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:52:
Ik wil eigenlijk een situatie creeren zoals het toestel is zoals hij beij het begin van de installatie van Insertcoin is. Dus niet helemaal weer origineel maar gewoon een soort hardreset. Ik verwijder zelf de fotomappen enzo wel.
De sdcard kun je inderdaad zelf opschonen. Via recovery kun je een wipe doen van de user data. Volgens mij heb je dan een schone installatie.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]