De laatste paar maanden heb ik toch regelmatig gehad dat ik te weinig storage had op de Desire. En aangezien alle sync acties stoppen onder de 15MB vrije ruimte begon dat toch vervelend te worden. Helemaal als je dan een factory-reset doet, en de niet te deinstalleren apps met hun updates al meteen 50 MB van je zeer kostbare /data partitie afgraaien
Aangezien er op dit moment geen telefoons zijn die me kunnen bekoren (misschien de One S, maar die is toch een beste klap groter...) zou ik toch willen proberen de Desire langer houdbaar te maken.
Na het doorlezen van dit hele deel blijft het lastig om precies te kiezen wat de beste optie zou zijn voor mij. Ik vind het wel leuk om te zien dat er 2 jaar na de introductie van deze telefoon nog steeds een behoorlijk actieve ROM-community is, al zie je het er wel steeds minder worden.
Ik zou de Officiële HTC 2.3 update er op kunnen zetten, maar dat is geen optie eigenlijk want de /data partitie is nóg kleiner en dat al zonder FB enzo.
Of ik laat de huidige 2.2 ROM (stock HTC) kunnen laten staan, maar een nieuwer OS lijkt me ook wel wat.
Sense is voor mij geen vereiste, het enige dat ik nu uit Sense gebruik is de Phone app en dan alleen nog vanwege de battery-history.
Eigenlijk wil ik een lichte ROM, waardoor ik de /system kan verkleinen en /data evenredig kan vergroten en dan wellicht nog een /data op de SD (wel de Dalvik en /cache op de telefoon houden).
Maar moet ik dan een ROM met ingebouwde Apps2SD of kiezen voor een data++ HBOOT (en dus S-off)...
Qua recovery zou ik bij Amon-Ra blijven omdat er nog steeds verhalen blijven komen over de onstabiliteit van 4EXT Touch (non touch wordt niet meer ontwikkeld).
En ROM-technisch zou ik dan uitkomen bij MildWild (Oxy) waar ik de Sony Launcher niet ga gebruiken, dat wordt dan Launcher-Pro. Een echte ICS ROM zou mooi zijn, maar dat is gewoon niet af. Ik pak toch regelmatig de camera erbij om iets vast te leggen.
Dit proces kan begonnen worden met UnRevoked, direct vanaf mijn Mac.
Kan iemand mij vertellen of ik een beetje in de richting zit? Waarvoor dank.