Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Dankjewel voor de info. Ik zie idd in de recovery staan wipe data/factory reset
En nog een optie: wipe cache partition. Moet die ook gewiped worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Binnetie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:07:
Dankjewel voor de info. Ik zie idd in de recovery staan wipe data/factory reset
En nog een optie: wipe cache partition. Moet die ook gewiped worden?
Ik zeg: doen!
Zal niet zoveel uitmaken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Misschien ook even de ext partitie wipen, dan zijn je apps er ook af. Ik weet niet of die ook wordt gewiped als je een factory reset doet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke, ik zal beide meenemen. Kijken wat er gebeurd. Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bij een factory reset wordt alles gewiped, caches, data, ext. In principe heb je dus gewoon weer een schone ROM, alsof je 'm net geïnstalleerd hebt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

edit, laat maar

[ Voor 148% gewijzigd door Pinin op 21-05-2012 20:43 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb sinds kort een nieuwe accu, en heb gister een RUU teruggezet, vervolgens mijn telefoon s-off gemaakt met revolutionary. Vervolgens heb ik mijn telefoon geroot, en als recovery gebruik ik nu 4EXT (ziet er goed uit trouwens).

Nu was mijn telefoon gister aan het einde van de avond helemaal op, en sloot zichzelf af. Vervolgens had ik de oplader erin gedaan, en na ongeveer een half uur had ik hem weer aangezet. Ik had toen het probleem dat mijn telefoon aanging, vijf seconden wachten, afsluiten, en ga zo maar door. Ik had toen even mijn oude accu geprobeerd, en toen deed hij het ineens weer. Vervolgens weer even de nieuwe accu erin gedaan, na 10 minuten aangezet, en hij deed het weer 'normaal'. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Het leek alsof de nieuwe accu niet wou opladen, maar daar ben ik niet zeker van.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Iemand tussendoor alweer Sandvold ICS geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de snelheid.
Al zal die wel tegenvallen tegenover milwild oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb via recovery een factory reset gedaan. De telefoon start opnieuw op helaas blijft mijn homescreen nu helemaal leeg... Dit heb ik eens eerder meegemaakt (toen ik voor het eerst de insercoin rom installeerde) maar weet niet meer hoe dit opgelost moest worden. Ik heb nogmaals een factory reset gedaan (die alles wiped), maar dit werkte niet.

Weet iemand wat je ook alweer kon doen om dit weer goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Je zult wat meer info moeten geven, ik heb geen idee waar je het over hebt :$

Welke ROM heb je en welke launcher gebruik je (Go Launcher, apex, Launcher Pro, standaard, etc.) Heb je het over het echte homescreen, waar je widgets en apps op komen te staan? Heb je niet al je apps verwijderd tijdens de factory reset zodat alles nu weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de rom van Insertcoin. Ik start de telefoon op in recovery en kies dan voor wipe data/factory reset. Hij gaat even even bezig en daarna start ik de telefoon op. Je ziet dan een aantal minuten ANDROID in beeld glinsteren en daarna verschijnt de homescreen. Je kan vervolgens niks, want deze is leeg... menu toets werkt niet en de powerknoppen etc ook niet. Alleen de batterij eruit halen werkt.

Ik heb nu via de recovery een backup teruggezet, maar dit is een backup geweest waar nog allerlei applicaties en smsjes bewaard waren. Ik wil eigenlijk gewoon de rom opnieuw kunnen instellen. Dus dat je een wizzard doorloop voor het instellen van de telefoon.

Edit:
Ik heb een hard reset gedaan zoals je met een originele telefoon doet en nu krijgt ik wel de wizzard enzo. Lijkt dus te werken.

Edit 2:
Ik stel idd alles opnieuw in met een wizzard, maar alle apps e.d. blijven staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 23-05-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon alles wissen en je rom opnieuw flashen als je alles standaard wil hebben. Of is dat niet wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
shinchan03 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:36:
Iemand tussendoor alweer Sandvold ICS geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de snelheid.
Al zal die wel tegenvallen tegenover milwild oxygen.
Heb het erop staan sinds een week en ik moet zeggen: het valt me niet tegen (snelheid, batterij etc)! Heb lang Mildwild Oxygen/CM gehad, maar ik denk dat ik van de Sandvold ICS mijn daily driver ga maken. Ook omdat er regelmatig updates voor komen en het elke keer weer net ietje beter wordt. Bijna alles werkt (zie ook OP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660). Ook de Google apps in ICS vorm zijn echt veel beter (gmail, browser, etc.).

Maar wil je zo probleemloos mogelijk met deze rom aan de slag is toch wel stock hboot aan te raden: heb zelf CM7r2, en werkt bijvoorbeeld de panaroma modus van de camera niet goed, terwijl stock wel lijkt te werken (zie t XDA draadje). Maar er wordt aan gewerkt.

Maar ik zou zeggen: probeer het eens (ff een nandroid backup van je huidige setup en go)!

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:26
En je kan natuurlijk ook cyanogenmod 9 gebruiken, deze is vrijwel identiek aan Sandvold ICS, maar gecombineerd met de kracht van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik draai nu al een paar maanden AN-droid ROM, opzich heel tevreden over. Maar... sinds een maand heb ik op onregelmatige momenten echter last van freezes in stand-by/screen-off/sleep. Soms 2 weken niet, ook een keer binnen 2 dagen. Het gebeurd meestal wanneer de telefoon (ik schat) een half uur idle is. De telefoon reageert niet meer op de power-button en het scherm blijft uit. Opvallend is dat de telefoon wel warm aanvoelt dus het lijkt of er een proces de cpu voluit gebruikt. Batterij eruit en opnieuw starten is de enige oplossing. Ik heb vorige week bij nog iemand dezelfde ROM geflashed en die heeft het nu ook al een keer gehad.

Ik kan niet herleiden wat het zou kunnen zijn: Er zijn geen opvallende apps bijgekomen. Ik heb de Dalvik nog een keer gewiped en de ROM nog een keer geflashed zonder baat. XDA topic van deze ROM is er niets over te vinden. Op internet kwam een suggestie tegen dat het de CPU governor kon zijn. Die staat echter default voor deze ROM "ondemand" en dat is ook geadviseerd. Verder vond ik een suggestie deze loadmonitor te gebruiken, maar die werkt niet (vind geen taken).

Iemand nog tips? Misschien iemand een andere optie om te monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Had ik ook last van, heb alleen een andere kernel geprobeerd waardoor het bij mij zo goed als opgelost is. Heb die van gingercakes geprobeerd, hierna geen probleem meer gehad. Weet zo 1,2,3 niet meer weer welke, aangezien de mijne nog steeds bij de reparateur ligt xD

Ik meende gingercakes 0.8f cfs oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Een andere kernel kan je zonder full wipe over je ROM heen zetten meen ik? Dalvik en /cache wipe moeten voldoende zijn. SNQ kernel komt ook als alternatief voorbij voor AN-Droid. Ik heb ook naar Droidzone zitten kijken gezien die ook door enkelen als positief is ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranello op 24-05-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@ janvanduschoten (en andere) Ik heb m'n Desire inmiddels verkocht en ik vond dit één van de leukste topics op Tweakers omdat iedereen elkaar zoveel hielp/helpt.
Bedankt voor tips en tricks _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 24-05-2012 14:16 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Laatst online: 20:54
Maranello schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:01:
Een andere kernel kan je zonder full wipe over je ROM heen zetten meen ik? Dalvik en /cache wipe moeten voldoende zijn. SNQ kernel komt ook als alternatief voorbij voor AN-Droid. Ik heb ook naar Droidzone zitten kijken gezien die ook door enkelen als positief is ervaren.
Dat klopt, tenminste ik heb nooit een wipe uitgevoerd bij het veranderen van een kernel. Zelfs geen dalvik en/of cache gedaan.. Ik zou wel, voor het geval dat, een nandroid backup maken. U can never be to cautious..
De SNQ kernel wordt volgens mij nu standaard gebruikt bij AN-Droid, dus die zal weinig nut hebben xD Droidzone is inderdaad ook een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Kootstra schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:20:
[...]
De SNQ kernel wordt volgens mij nu standaard gebruikt bij AN-Droid, dus die zal weinig nut hebben xD Droidzone is inderdaad ook een goede!
Nope hij is per 2.2.0 juist over gegaan op Alex-V kernel. ;)
Ik denk dat ik eerst SNQ maar eens ga proberen omdat de rombakker dat zelf ook aangeeft.

@Pinin: Zeker fijn topic. Uiteraard mede omdat de Desire zo'n heerlijk tweakable telefoon is met veel ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Pinin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:16:
@ janvanduschoten (en andere) Ik heb m'n Desire inmiddels verkocht en ik vond dit één van de leukste topics op Tweakers omdat iedereen elkaar zoveel hielp/helpt.
Bedankt voor tips en tricks _/-\o_
Veel plezier met je nieuwe telefoon!

Ik ga nu langzaam sparen voor een nieuwe telefoon, dus ga nog wel ff door met mijn Desire.
vogelaarke135 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:05:
[...]

Heb het erop staan sinds een week en ik moet zeggen: het valt me niet tegen (snelheid, batterij etc)! Heb lang Mildwild Oxygen/CM gehad, maar ik denk dat ik van de Sandvold ICS mijn daily driver ga maken. Ook omdat er regelmatig updates voor komen en het elke keer weer net ietje beter wordt. Bijna alles werkt (zie ook OP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660). Ook de Google apps in ICS vorm zijn echt veel beter (gmail, browser, etc.).

Maar wil je zo probleemloos mogelijk met deze rom aan de slag is toch wel stock hboot aan te raden: heb zelf CM7r2, en werkt bijvoorbeeld de panaroma modus van de camera niet goed, terwijl stock wel lijkt te werken (zie t XDA draadje). Maar er wordt aan gewerkt.

Maar ik zou zeggen: probeer het eens (ff een nandroid backup van je huidige setup en go)!
Ik heb hem voorheen ook erop gehad, maar ik vond hem elke keer toch niet stabiel en snel genoeg. Dat is nu wel weer een tijd geleden, dus er kan al weer veel gebeurd zijn. Ik denk dat ik het toch maar weer is een poging ga wagen. Alleen nu nog even kijken welke keuzes ik bij het installeren ga maken (het zijn er wel erg veel als je het mij vraagt).

[ Voor 59% gewijzigd door shinchan03 op 24-05-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Weet iemand hoe je de in-call phone app van CM7 kunt wijzigen ? Ik heb al geprobeerd met custom dialers, maar dat werkt niet. Van zodra je in de custom dialer een nummer gekozen hebt, vlieg je terug naar de stock CM7 phone app met die lelijke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ik heb Sandvold ICS 0.81 er nu een week op staan en moet zeggen, werkt zeer prettig. Hiervoor Gingervillain ruim een half jaar gebruikt.
Enige minpunt waar ik nu achter kom is dat Angry birds het niet doet. Hij komt tot het menu, daarna reageert het touchscreen totaal niet. Ik moet dan 2x op back drukken om eruit te geraken.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Mad Marty schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:47:
[...]

Virtuous Quattro is een ROM voor Desire HD/S/Z, niet de Desire, dus ik vermoed dat je in het verkeerde topic zit. Maar op de Desire hebben de ICS ROMs dit ook gehad met brakke drivers voor HWA, dus ik vermoed dat daar je probleem zit.

[...]

Je zit zeker in de goede richting en zo te zien heb je je ook goed ingelezen. Als ik jou was zou ik beginnen met een custom ROM met A2SD en nog even te wachten met andere HBOOTs. Ik gebruik zelf 4EXT Touch recovery en daar is weinig mis mee, die kun je prima gebruiken imho. Geen stabiliteitsissues bij mij in ieder geval.

Als ik jou was zou ik er lekker mee aan de slag gaan en gaan proberen! :)
Zat mijn post al te zoeken. Ja ik zat verkeerd. Zeker een biertje te veel op toen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik heb momenteel Cyanogenmod 7 op mijn desire. Ik zou graag een ICS-rom erop willen zetten. Welke ROM bevelen jullie hiervoor aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Nfear op 30-05-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
NoFearz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:15:
Ik heb momenteel Cyanogenmod 7 op mijn desire. Ik zou graag een ICS-rom erop willen zetten. Welke ROM bevelen jullie hiervoor aan?
Naar aanleiding van je eigen onderzoek en de eisen die je stelt, raad ik je de ICS rom van Sandvold aan. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik heb natuurlijk zelf ook onderzocht, maar het gaat om jullie mening hier. Ik heb zelf geen eisen, anders dat het moet werken. Ik kwam ook op deze terecht, en de twee aangegeven in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
En, welke is het geworden?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik ga eerst deze proberen. Als dit me niet bevalt, probeer ik de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Nu online
Prima, ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden! We horen graag van je. Sandvold is volgens mij de meest voltooide ICS ROM op dit moment.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35

radial

Watch out

Anders kan je [ROM][ICS] MARANGE HTC DESIRE MIUI V4 ook nog eens gaan proberen, ik draai hem al sinds de rom uit is gekomen (30 april), is stabiel genoeg voor dagelijks gebruik en ja er zitten nog een paar bugjes in maar dat worden er snel minder.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Twixie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:17:
Weet iemand hoe je de in-call phone app van CM7 kunt wijzigen ? Ik heb al geprobeerd met custom dialers, maar dat werkt niet. Van zodra je in de custom dialer een nummer gekozen hebt, vlieg je terug naar de stock CM7 phone app met die lelijke interface.
Bumpje. Ik heb het dus over deze interface : http://www.talkandroid.co...hone/snap20110302_012524/ . Het lijkt er momenteel bijna op alsof dat een ingebakken onderdeel is van een ROM en niet te vervangen is, maar weet dus niet of dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben ook benieuwd naar ICS ervaringen op de Desire tov CM7. Dit voor een vriend van mij. Met CM7 is die telefoon de laatste tijd erg traag en accu gaat (te) snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Ik heb zelf het idee dat de BCM ICS rom wat stabieler en beter werkt dan Sandvold's. Persoonlijk heb ik alleen hands on ervaring met BCM, maar ik lees beide topics mee en heb het idee dat Sandvold regelmatig zomaar vanalles toevoegt zonder dat het goed getest is, waardoor het geheel net wat minder stabiel is.

Dat gezegd hebbende denk ik dat beide roms behoorlijk goed presteren. BCM is in ieder geval zeer stabiel, en met de stock (Drewis') kernel ook flink energiezuinig. Het enige wat ik persoonlijk nog mis in BCM is stabiel video opnemen, zonder dat dit HW decoding van video breekt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Oke, ik heb de ICS van Sandvold uitgeprobeerd voor één dag. Wat mij opvalt is dat ik de accu nu leeg zie lopen. Daarnaast vind ik de ROM trager reageren en niet soepel lopen ten opzichte van CM7.

Ook kon ik tijdens het installeren uit veel verschillende opties kiezen. Ik heb alles gelaten zoals het was, veel "stock" dus. Ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet.

[ Voor 30% gewijzigd door Nfear op 31-05-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

NoFearz schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:15:
Oke, ik heb de ICS van Sandvold uitgeprobeerd voor één dag. Wat mij opvalt is dat ik de accu nu leeg zie lopen. Daarnaast vind ik de ROM trager reageren en niet soepel lopen ten opzichte van CM7.

Ook kon ik tijdens het installeren uit veel verschillende opties kiezen. Ik heb alles gelaten zoals het was, veel "stock" dus. Ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet.
Misschien bovenstaande ROM proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

NoFearz schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:15:

Dat bedoel ik inderdaad met dat Sandvold vanalles toevoegt. Afaik is er wel iemand in het topic op XDA die de mogelijke keuzes gepost heeft met wat info, en ook in het topic is wel informatie te vinden over wat de opties doen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor iemand die de ROM nieuw installeert lastig is. BCM heeft ook enkele opties, maar als ik mij goed herinner wordt het allemaal tijdens de installatie uitgelegd waar de opties voor zijn. Accuduur is bij de laatste BCM in ieder geval erg goed bij mij (was enkele versies terug wel anders - nu +/- -7mv tijdens standby, eerder +/- -20mv), dus ik kan je zeker aanraden om die ook eens te proberen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Maranello schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:27:
[...]
Nope hij is per 2.2.0 juist over gegaan op Alex-V kernel. ;)
Ik denk dat ik eerst SNQ maar eens ga proberen omdat de rombakker dat zelf ook aangeeft.
Ik had eerst nog Alex-V kernel v0.4 geprobeerd, maar die flash leek niet te werken want de kernel bleef v0.3. Nu heb ik de SNQ. Voor mijn gevoel is die minder zuinig dan de Alex-V v0.3, maar het scheelt niet erg veel. Wat ik nog wel kan proberen is een CPU governor op Smartass V2 zetten ipv OnDemand of het tweak script die nog achter is gebleven in /etc/init.d eruit halen en kijken wat er standaard gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Maranello schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Ik had eerst nog Alex-V kernel v1.4 geprobeerd, maar die flash leek niet te werken want de kernel bleef v1.3. Nu heb ik de SNQ. Voor mijn gevoel is die minder zuinig dan de Alex-V v1.3, maar het scheelt niet erg veel. Wat ik nog wel kan proberen is een CPU governor op Smartass V2 zetten ipv OnDemand of het tweak script die nog achter is gebleven in /etc/init.d eruit halen en kijken wat er standaard gebruikt word.
Uhhm dit ging over de AN-droid rom toch?
Deze draai ik ook met de Alexv kernel: 2.6.35.14-Alex-V_gb_kernel_v0.3

Eerder genoemde verhalen over vastzittende roms en eventueel 100% cpu verbruik heb ik nog nooit meegemaakt. Ik gok dat ik hem nu zo'n 3 maanden draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
v1.x moet v0.x zijn, heb het aangepast.
kaasaanfiets schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:22:
[...]
Eerder genoemde verhalen over vastzittende roms en eventueel 100% cpu verbruik heb ik nog nooit meegemaakt. Ik gok dat ik hem nu zo'n 3 maanden draai.
Ik heb er meerdere keren last van gehad sinds 2.2.0, maar het is te onregelmatig en niet te reproduceren. Maar met de 1.x.x versies van AN-Droid nooit gehad. Ik heb eerdere 2.x.x versies overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
MW heeft zo te zien een nieuwe CM versie uit...v4.7. Echter de download link werkt (bij mij?) niet...kan iemand hier eens kijken of het lukt, of dat we MW even de tijd moeten geven om het ff goed te doen ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26802000

Edit : hier een werkende link http://www.mediafire.com/?44pvnwouzgdd7a8

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 31-05-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dafmay schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:13:
MW heeft zo te zien een nieuwe CM versie uit...v4.7. Echter de download link werkt (bij mij?) niet...kan iemand hier eens kijken of het lukt, of dat we MW even de tijd moeten geven om het ff goed te doen ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26802000

Edit : hier een werkende link http://www.mediafire.com/?44pvnwouzgdd7a8
Doe deze er dan ook bij :)
http://forum.xda-develope...p?p=21568290#post21568290

Ziet er trouwens verdomd goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
n00bs schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:18:
[...]

Doe deze er dan ook bij :)
http://forum.xda-develope...p?p=21568290#post21568290

Ziet er trouwens verdomd goed uit!
Huh...link naar draadje had ik toch al gepost?

Ga deze maar eens aan de tand voelen. Is weer een tijdje geleden dat ik de CM versie van MW heb gedraaid...

Edit : CM4.7 loopt niet goed. FC van "process.android.media". Dit is een algemene klacht met CM4.7...zie xda. Hopelijk komt er een fix. Voorlopig terug naar reguliere 4.0 versie...

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 01-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Hmm, mijn Desire (CM7.1) begint steeds meer irritante hick-ups te vertonen en ik kan er maar niet achter komen waardoor het komt. Voor de volledigheid: pas sinds een week ofzo, daarvoor werkte het als een zonnetje.

Heb al een factory reset gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Ik krijg in meerdere apps "Activiteit xxx binnen proces xxx reageert niet" met de opties [wachten] [sluiten] [rapport]. Met het kiezen van [wachten] gaat de app na een paar seconden weer verder, maar irritant is het wel. Ik zie het het vaakst bij Facebook, maar ook bij andere apps.

Config bestaat uit CM7.1 op de stock HBOOT (met root uiteraard), S2E via de app S2Ext bedoeld voor CM. Voor zover ik weet / me herinner heb ik geen apps geïnstalleerd die zo diep in het systeem pakken, dus ik kan het niet verklaren. Voorheen werkte het ook 'als een zonnetje'.

Nu kan ik natuurlijk opnieuw de ROM gaan flashen, maar dat is mijn laatste redmiddel. Weet er iemand nog een andere manier (dmv logging ofzo?) waarmee ik kan zien wat mijn Desire aan het doen is op het moment van de hickups?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
@Groentenboer, ik heb toevallig precies het zelfde. Ook geen idee waar het vandaan komt. Mocht je de oplossing gevonden hebben dan ben ik daar ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
schumi2004 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:07:
@Groentenboer, ik heb toevallig precies het zelfde. Ook geen idee waar het vandaan komt. Mocht je de oplossing gevonden hebben dan ben ik daar ook wel benieuwd naar.
@beiden: heb sinds 2 weken ook precies hetzelfde met mijn Desire, back button hickups, traag en unresponsive. klinkt als meer dan toeval dat Desire's opeens gek doen.

Wel blij (sort of) dat meerderen het opeens hebben, mijn abbo loopt officieel af deze maand, en begon al conspiracy theories te hebben dat mijn telco er wat mee van doen had dat ie gek deed. Kan ik mijn alu hoedje weer afzetten

@groenteboer hieronder: ook VF hier.

[ Voor 23% gewijzigd door zion op 03-06-2012 14:15 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Da's ook maf dan... Typisch dat het bij jullie ook sinds een week of 2 is. Lijkt er sterk op dat er sindsdien iets gewijzigd is dan, ofwel in een app/service ofwel bij de provider (Vodafone in mijn geval). Mijn ROM is in die tijd niet bijgewerkt.

Voor de app/service variant: kent of weet iemand een app / manier om dit te bekijken? In het normale batterijoverzicht zie ik niets bijzonders qua draaiende apps.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 03-06-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTC Desire nu 2 jaar en voorheen nog nooit problemen gehad met de accu , deze hield het makkelijk een dag vol .
Nu de laatste week raakt mijn accu van de HTC Desire zeer snel leeg en kan op Google.com niets vinden voor oplossing .
Ik heb al die 2 jaar de WiFi aanstaan dus daar ligt het niet aan .
Wel staat bij mij / instellingen - mijn locatie - GPS aan ??
Weet jij voor mij de oplossing dan lees ik dit graag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:48:
Ik heb mijn HTC Desire nu 2 jaar en voorheen nog nooit problemen gehad met de accu , deze hield het makkelijk een dag vol .
Nu de laatste week raakt mijn accu van de HTC Desire zeer snel leeg en kan op Google.com niets vinden voor oplossing .
Ik heb al die 2 jaar de WiFi aanstaan dus daar ligt het niet aan .
Wel staat bij mij / instellingen - mijn locatie - GPS aan ??
Weet jij voor mij de oplossing dan lees ik dit graag .
2 jaar oud... accu vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die accu's van die High End Smartphones maar 2 jaar lang meegaan dan vind ik de levensduur wel erg kort , Ik denk dat ik dan liever na mijn Smartphone geen nieuwe meer wil kopen .
2 jaar en je telefoon van €500,00 is dan afgeschreven , dit word mij wel te gek .
n00bs schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:54:
[...]

2 jaar oud... accu vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:03:
Als die accu's van die High End Smartphones maar 2 jaar lang meegaan dan vind ik de levensduur wel erg kort , Ik denk dat ik dan liever na mijn Smartphone geen nieuwe meer wil kopen .
2 jaar en je telefoon van €500,00 is dan afgeschreven , dit word mij wel te gek .
[...]
Sinds wanneer is je accu 500 euro? voor 5 euro koop je op ebay een nieuwe of reserve accu.
Daarnaast was die Desire geen 500 Euro 2 jaar geleden :+ die was 300 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad geaccepteerd dat Smartphones batterijen een levensduur hebben van ongeveer 2 jaar en dan zijn ze aan vervanging toe , en was voorheen een beetje teleurgesteld maar nu ik op google.com heb gezocht naar smartphones accu was ik toch weer wat positiever zoals de prijs en levering .
Heb mijn accu bij Accu-shop.nl besteld voor €14,95 inclusief bezorgen en dat valt echt reuze mee .
Maar nu vraag ik mij toch wel af waarom de HTC One modellen ( waar ik zo naar uitkijk ) geen vervangbare batterij mogelijk is , deze batterij raken toch ook op ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 02:56
Dat is precies de reden waarom ik geen One X ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Niet eenvoudig vervangbaar maar alles is vervangbaar. Bij een OneX zul je waarschijnlijk wat meer moeite moeten doen.
Mijn Desire schuift door naar mijn vouw (heb nu een OneX :P ) en de batterij is nog prima, ook van de 1e batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik goed heb gelezen hebben de volgende Smartphones geen vervangbare accu / Sony Xperia S / HTC One X / HTC One S .
Als deze batterij later ( na 2 jaar ) niet meer volledig oplaad of snel leegloopt is deze Smartphone afgeschreven en vraag mij af waarom deze fabrikanten dit risico lopen ???
Ook zullen deze Smartphones veel minder in waarde zijn omdat ze maar een levensduur hebben van ongeveer 2 jaar , is toch absurd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:39:
Als ik goed heb gelezen hebben de volgende Smartphones geen vervangbare accu / Sony Xperia S / HTC One X / HTC One S .
Als deze batterij later ( na 2 jaar ) niet meer volledig oplaad of snel leegloopt is deze Smartphone afgeschreven en vraag mij af waarom deze fabrikanten dit risico lopen ???
Ook zullen deze Smartphones veel minder in waarde zijn omdat ze maar een levensduur hebben van ongeveer 2 jaar , is toch absurd .
Waarom afgeschreven als de accu niet meer werkt. De One blijkt erg eenvoudig open te maken (zie HTC One X topic hier) en daar zullen vanzelf ook handleidingen voor komen. Tevens zal straks elke winkel waar je nu ook heen gaat om een simlock te laten verwijderen deze kunnen vervangen als je dit zelf niet durft.

Elke batterij is nu eenmaal een keer op en dat kan soms met 6 maanden zijn en andere hebben er jaren plezier van. De eerste 2 jaar heb je gewoon garantie van HTC. Vergeet niet dat een batterij van een HTC One of vergelijkbare veel meer vraagt dan een Nokia 3310 van vroeger.

Het is het nu eenmaal niet anders. Als je dat risco niet wilt lopen dan is dat dus het eerste punt op je wensenlijst als je een nieuw gsm zoekt. Er zijn nog genoeg modellen die wel een makkelijk vervangbare accu hebben.

note: mijn Desire heb ik vanaf dag 1 dat hij uit kwam en de accu is nog steeds uitstekend. De One X gebruik ik nu als standaard GSM en de Desire als werk gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
Waar is eigenlijk de benchmark resultaten spreadsheet te vinden? Kan ze wel invoeren, maar wil puur even de resultaten bekijken.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Hmm, ik denk dat ik vanavond eens mijn oude Desire geef aan een vriend die iedere week een nieuwe telefoon nodig heeft omdat 'ie de (nogal slechte) telefoons die hij krijgt steeds sloopt. Tijd om hem te laten zien dat je met HTC wel goed zit. Alleen: Welke rom zal ik flashen? Heb zojuist CM7 gedownload, ik denk dat die wel goed is. Lekker zuinig op de batterij enzo. Wat denken jullie?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:20
KirovAir schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:26:
Waar is eigenlijk de benchmark resultaten spreadsheet te vinden? Kan ze wel invoeren, maar wil puur even de resultaten bekijken.
Alstublieft: https://docs.google.com/s...BJa2Fpd044cXc&output=html

Ik heb die sheet/formulier destijds aangemaakt ;)

Ik wil binnenkort ook weer eens een andere ROM flashen, heb er nu MildWild V3.9 op staan, maar ben een beetje uitgekeken op dat zwart met blauwe uiterlijk. Iemand nog tips voor een vergelijkbare ROM?

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

BeefHazard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:57:
Hmm, ik denk dat ik vanavond eens mijn oude Desire geef aan een vriend die iedere week een nieuwe telefoon nodig heeft omdat 'ie de (nogal slechte) telefoons die hij krijgt steeds sloopt. Tijd om hem te laten zien dat je met HTC wel goed zit. Alleen: Welke rom zal ik flashen? Heb zojuist CM7 gedownload, ik denk dat die wel goed is. Lekker zuinig op de batterij enzo. Wat denken jullie?
Hangt een beetje van de voorkeur af van je vriend en of hij z'n weg weet met android. Als 1e ROM is CM7 zeker niet verkeerd. redelijk simpel, stabiel en zuinig lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
MikeOO schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:29:
[...]
Elke batterij is nu eenmaal een keer op en dat kan soms met 6 maanden zijn en andere hebben er jaren plezier van. De eerste 2 jaar heb je gewoon garantie van HTC.
In België heb je maar 6 maanden garantie op de accu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
cocico schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:03:
[...]

In België heb je maar 6 maanden garantie op de accu 8)7
Dat zal in NL niet anders zijn en is meestal zo. Maar lijkt mij dat de kosten om dit te laten vervangen wel als garantie geclaimd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

BeefHazard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:57:
Sommige mensen slopen het gewoon, de kwaliteit maakt niet uit dan. Vaak laten vallen, sleutels in de broekzak, nat laten worden etc. Heb ooit ook mijn oude HTC touch dual weggegeven, was 2 jaar oud maar zat geen krasje op, maar een maand later zag ik 'm terug: krassen op het scherm, chroom rand eraf, gaar als je 'm openschuift en "valt regelmatig uit"... :/ toch zonde.

Mijn Desire nu is ook al meer dan 2 jaar oud, maar die gebruik ik eerst helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
W1LL3M schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:55:Mijn Desire nu is ook al meer dan 2 jaar oud, maar die gebruik ik eerst helemaal op.
Dat was ook mijn bedoeling, maar de mijne begint toch kuren te krijgen:
  • Hangt bij 100% geladen en wifi/3G aan (scherm gaat niet meer aan of komt niet voorbij unlock)
  • Slechte GPS ontvangst (bij regen/wolken bijna niet)
  • GPS valt uit tijdens navigeren om later weer vrolijk aan te gaan
  • Accu valt bij 20% uit en laadt maar tot 96-97%
  • ...
Ik draai nu trouwens MildWild na CM7 en Oxygen geprobeerd te hebben. MildWild heeft ook een andere kernel dan die andere 2 en daarbij had ik ook last van die "zwart scherm hanger". Ik heb trouwens ook de laatste radio-firmware geflasht, maar dat hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Probeer Nick's Phone eens... en dan met de Thalamus kernel.

Ik heb ook een maand of 3 MildWild gebruikt, maar ik vind Nick's Phone toch net wat fijner, batterij gaat veel langer mee, en volgens mij is hij ook iets sneller. Of je daar alle problemen mee opgelost krijgt weet ik niet, maar ik ben er wel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:17:
Oxygen v2.3.2 zou toch ook de(/een) Thalamus kernel moeten hebben en daar had ik het probleem ook ...

Ik ga wel een keer Nick's Phone uitproberen, zodra ik weer zin heb om te ROMmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Groentenboer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:56:
Hmm, mijn Desire (CM7.1) begint steeds meer irritante hick-ups te vertonen en ik kan er maar niet achter komen waardoor het komt. Voor de volledigheid: pas sinds een week ofzo, daarvoor werkte het als een zonnetje.

Heb al een factory reset gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Ik krijg in meerdere apps "Activiteit xxx binnen proces xxx reageert niet" met de opties [wachten] [sluiten] [rapport]. Met het kiezen van [wachten] gaat de app na een paar seconden weer verder, maar irritant is het wel. Ik zie het het vaakst bij Facebook, maar ook bij andere apps.

Config bestaat uit CM7.1 op de stock HBOOT (met root uiteraard), S2E via de app S2Ext bedoeld voor CM. Voor zover ik weet / me herinner heb ik geen apps geïnstalleerd die zo diep in het systeem pakken, dus ik kan het niet verklaren. Voorheen werkte het ook 'als een zonnetje'.

Nu kan ik natuurlijk opnieuw de ROM gaan flashen, maar dat is mijn laatste redmiddel. Weet er iemand nog een andere manier (dmv logging ofzo?) waarmee ik kan zien wat mijn Desire aan het doen is op het moment van de hickups?
Voorlopig opgelost met een complete nieuwe installatie van de ROM (incl HBOOT en alles.) Vanaf scratch beginnen, werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ThinkPadd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:17:

Ik heb ook een maand of 3 MildWild gebruikt, maar ik vind Nick's Phone toch net wat fijner, batterij gaat veel langer mee, en volgens mij is hij ook iets sneller. Of je daar alle problemen mee opgelost krijgt weet ik niet, maar ik ben er wel tevreden mee :)
Nicks phone wordt niet meer geupdate toch? dacht dat hij er mee gestopt was.
Draai nu nog AN-droid maar moest gister hem terugzetten naar fabrieksinstellingen. (whipe all, maar toen wou hij niet meer booten) dus de rom maar helemaal opnieuw geinstalleerd.

Had erg slechte accu prestatie's (+- 12uur) en soms werd mijn mobiel bloedheet en was de accu zeer snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kaasaanfiets schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:31:
[...]

Nicks phone wordt niet meer geupdate toch? dacht dat hij er mee gestopt was.
Draai nu nog AN-droid maar moest gister hem terugzetten naar fabrieksinstellingen. (whipe all, maar toen wou hij niet meer booten) dus de rom maar helemaal opnieuw geinstalleerd.
Yup...discontinued. Zo ook sinds vandaag Redux2 van Zedmarcus...erg jammer. Maar goed de laatste rom van beide loopt als een tierelier, dus update is dan niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik zag dat er weer een aantal updates zijn geweest met betrekking tot de ICS roms, die ga ik deze/volgende week maar is een test geven. Ik heb nu Milwild 3.9 Oxygen erop staan, maar wil toch wel eens kijken of die ICS roms nu stabiel/snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

iChaos

It's Lupus.

BCM 4.0U0 van DK Zero Cool: HBOOT op Data++, 1GB EXT partitie, Dalvik en App op EXT, AppData op telefoon zelf houden, Drewis Kernel, SmartAssV2 governor: fast as hell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Bedankt voor de tip, ik zat zelf al aan BCM te denken aangezien die zijn roms naar mijn idee wat beter test op stabiliteit (in tegenstelling tot Sandvold). Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
shinchan03 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:59:
Ik zag dat er weer een aantal updates zijn geweest met betrekking tot de ICS roms, die ga ik deze/volgende week maar is een test geven. Ik heb nu Milwild 3.9 Oxygen erop staan, maar wil toch wel eens kijken of die ICS roms nu stabiel/snel zijn.
Hou ons op de hoogte! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Is goed, doe ik!

@iChaos, hoe zit het eigenlijk met de batterijduur van de BCM rom?

[ Voor 68% gewijzigd door shinchan03 op 13-06-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

So far heel goed, een zeer grote verbetering t.o.v. die eerdere ICS ROMs met HWA die nog stroom slurpten. Ik heb hem vanochtend 8 uur van de stroom gehaald, sindsdien heb ik de WiFi constant aangehad en het beeld stond bij elkaar denk ik ca. 45 minuten aan. Hij zit nu op rond de 65% met de batterij.

Batterijduur verschilt per persoon, maar met de setup die ik nu heb haal ik de avond ruim (gok dat ik op 30% zit rond 22.00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Na verschillende roms gebruikt te hebben (o.a. CM7 en een aantal Mildwilds), nu aan het testen of Oxygen lekker werkt.
Loopt in ieder geval lekker smooth.

Enige 2 dingen die ik mis:
  • Quick pin unlock
  • Screen wake-up met de ronde hardware knop
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik google me helemaal suf, maar kan de source/hack daar nog niet voor vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

nitpicker schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:40:
• Screen wake-up met de ronde hardware knop
Iets als dit: http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1153 (Zelf niet getest)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Super! Dat is 1 oplossing.

:$ hoe kon ik die nou niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoor heel graag namens een vriend waarvan zijn Desire nu op CM7 met klachten draait te kunnen updaten naar een goede ICS rom met hardware acceleratie, waarbij wifi, gps, 3G, bellen en fotos zonder problemen werkt en de accu minstens gelijkend is aan gingerbread en performance hoger dan CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ICS zonder problemen voor de Desire bestaat (nog) niet. Als je stabiel wilt kan je beter bij Gingerbread (2.3) blijven.

Weet iemand hoe je de screen wake time voor de Facebook app kan aanpassen? Als het scherm uit is, en ik krijg een Facebook melding dan zie je dat bovenin die banner, maar het scherm flitst net weer uit als het daadwerkelijke bericht in beeld komt.

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Nouja, zonder problemen misschien niet, maar stabiele ICS Roms zijn er zeker wel.

Zelf draai ik BCM9, prima voor dagelijks gebruik en weinig problemen. Zo goed als alles werkt, batterijduur ok. Updates komen vrij regelmatig.

Als je toch voor een ICS rom wil gaan dan raad ik zeker BCM aan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:34
ik draai nu sinds 3 weken Mildwild (en dan niet degene die op cm7 is gebaseerd maar de andere)

Loopt echt lekker alleen wil hij nog wel eens een seconde freezen tijdens typen in whatsapp of berichten oid.

Zit daarom te twijfelen om de cm7 versie te pakken, echter ik begrijp dat apps 2 sd daar niet meer zo werkt zoals bij insertcoin waarbij op de sd kaart het telefoongeheugen word gefaked dus dat de app denkt dat hij nog in het telefoongeheugen zit.

Maar stroomt je geheugen dan niet super snel vol?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Speeddragon schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:53:
ik draai nu sinds 3 weken Mildwild (en dan niet degene die op cm7 is gebaseerd maar de andere)

Loopt echt lekker alleen wil hij nog wel eens een seconde freezen tijdens typen in whatsapp of berichten oid.

Zit daarom te twijfelen om de cm7 versie te pakken, echter ik begrijp dat apps 2 sd daar niet meer zo werkt zoals bij insertcoin waarbij op de sd kaart het telefoongeheugen word gefaked dus dat de app denkt dat hij nog in het telefoongeheugen zit.

Dat is dus nu het probleem met CM7 die ik bij die maat draai. Vroeger werkte etx3 als extended mem. en nu opeens niet meer na een paar updates. De telefoon is nu ook dramatisch traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij MildWild komt die traagheid denk ik omdat de dalvik-cache ook op de SD staat. En SD is trager dan interne geheugen, dus ik denk dat je lag daar vandaan komt.

In de MildWild thread stond volgens mij wel een zip om je dalvik weer naar intern te zetten. Het is alleen niet heel handig om dat te doen als je telefoon al helemaal volstaat met apps. Kun je beter doen bij een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

1 dag, en 8 uur, met 51% batterij over :) Overdag staat WiFi aan (van 8 uur sochtends tot 10 uur 's avonds), per dag gebruik ik hem effectief een half uur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Speeddragon schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:53:

Ik denk dat je Data2sd hebt aangevinkt. Dat wordt afgeraden voor Mildwild. Ga naar menu/ Apps/ Ontwikkeling en vink Data2sd uit. Je moet dan even restarten en volgens mij zouden je problemen dan opgelost moeten zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Cobiwan op 14-06-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhwinkler
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24
Kort vraagje. Ik heb nu root toegang en wil nu met het in de topicstarter genoemde .zip file van XDA apps2sd toevoegen aan mijn bestaande stock rom. Moet ik nu ook eerst wipen zoals bij het installeren van een nieuwe rom wordt aangegeven of kan/moet ik dat nalaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jhwinkler schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:50:
Kort vraagje. Ik heb nu root toegang en wil nu met het in de topicstarter genoemde .zip file van XDA apps2sd toevoegen aan mijn bestaande stock rom. Moet ik nu ook eerst wipen zoals bij het installeren van een nieuwe rom wordt aangegeven of kan/moet ik dat nalaten?
Op zich hoeft dat niet. Maakt eerst een nandroid backup. Dan kun je altijd terug naar de situatie zoals het was mocht je toch tegen een probleem aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mildwild heeft een nieuwe versie uit van CM. Het betreft een (volgens hem) "stable release"

http://forum.xda-develope...hp?p=21568284&postcount=1

Heb 'm inmiddels geflashed en tot zover draait ie prima. De achterlijk grote en lelijke status-iconen zijn gelukkig weer vervangen en ook de notificatie statusbar widget ziet er netjes uit. Is persoonlijk...maar toch. Gps getest en ook dat werkt nu weer goed. Verder same old, same old...fijne rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Omdat ik geen ruimte meer heb voor apps op BCM9 wil ik misschien overstappen van stock Hboot naar data++.
Nu vraag ik mij alleen af of dit mogelijk is zonder alles kwijt te zijn.

Volgens ES file explorer is /system 292MB, hoe kan ik op 180 komen voor data++ zonder dat instellingen/apps etc. weg moet gooien? ( /system/app is trouwens 71 MB dus dat is nog niet genoeg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Ik zou apps en data backuppen met Titanium of MyBackup, dan nieuwe Hboot installeren, dan BCM installeren (wel full-wipe!) en dan je backup weer terugzetten.

Ik neem aan dat je M2SD niet (wilt) gebruikt?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Jazeker, ik gebruik M2SD maar alleen voor apps. Als ik ook data en/of dalvik doe dan krijg ik lag. Ik heb nog geen reversed mount geprobeerd, dat zou ook nog kunnen. Alleen ik las op XDA dat je SD kaart dan heel warm wordt omdat er dan zoveel read/write op je sd kaart gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Reversed mount heb ik nooit geprobeerd. Data naar SD geeft bij mij ook lag, maar dalvik geen probleem. Heb dus apps en dalvik op SD, data intern. Maar op zich is Data++ Hboot toch wel fijn op de Desire (gebruik zelf Alpharev Sense), en wanneer je zorgt dat je alles goed gebackupt hebt en terugzet na Hboot-flash + reïnstall (incl. wipe) verlies je in principe verder geen apps+instellingen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

iChaos schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:24:
BCM 4.0U0 van DK Zero Cool: HBOOT op Data++, 1GB EXT partitie, Dalvik en App op EXT, AppData op telefoon zelf houden, Drewis Kernel, SmartAssV2 governor: fast as hell :)
Heb nu BCM geinstalleerd (ook 4.0U0, want 4.0U1 scheen nog wat problemen te geven) en hij voelt nu al snel aan. Ik denk dat dit een prima dagelijkse rom kan worden voor mij. Straks nog wat meer hierover :)

Edit:
Ik heb er nu voor gekozen de dalvik terug te zetten naar de telefoon, ik heb toch niet zoveel ruimte nodig. Moet zeggen dat het gewoon soepel werkt, je moet wel goed opletten dat je SmartassV2 wel aan hebt staan.

[ Voor 18% gewijzigd door shinchan03 op 21-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
Thanx Mad Marty, na jouw reactie ben ik het toch maar weer eens gaan proberen met dalvik op sd. Ik dacht dat dit ook voor lag zorgde maar dit werkt tot nu toe prima (ligt er misschien aan dat ik nu een class10 sd kaart heb). Bovendien krijg ik er boven verwachting meer ruimte voor terug (meer dan 100mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Marked schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:13:
Thanx Mad Marty, na jouw reactie ben ik het toch maar weer eens gaan proberen met dalvik op sd. Ik dacht dat dit ook voor lag zorgde maar dit werkt tot nu toe prima (ligt er misschien aan dat ik nu een class10 sd kaart heb). Bovendien krijg ik er boven verwachting meer ruimte voor terug (meer dan 100mb)
Goed om te horen! Dat van die ruimte viel mij ook al op, vandaar dat ik er ook überhaupt mee begonnen was, dacht nl eerst ook dat dat erg zou laggen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeKid123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2017
Ben zelf nu al een weekje op MildWild 5.0, alles is helemaal prima. Moest wel ff mijn GPS unit calibreren maar daarna deed hij het weer helemaal perfect. Hij is lekker rap geen problemen tot dus ver.

Bij installatie moet is wel verificatie uit zetten. Kreeg de hele tijd een error dat mijn packetjes niet geverifieerd waren. Heel irritant. Maar daarna liep de installatie vlekkeloos. :)

[ Voor 15% gewijzigd door AwesomeKid123 op 25-06-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt is het verschil in helderheid tussen een geroote Desire (MildWild 5.0) en een niet geroote Desire (HTC Sense). Wanneer ik beide telefoons op de laagste helderheid-stand zet, is de geroote véél feller dan de niet geroote. Is hier een verklaring voor?

Wanneer ik bijvoorbeeld in een donkere slaapkamer de telefoons naast elkaar houdt, is het verschil echt duidelijk te zien. Je zou bijna denken dat de geroote dan nog een stap omlaag kan qua helderheid, maar dit is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:31:
Wat me opvalt is het verschil in helderheid tussen een geroote Desire (MildWild 5.0) en een niet geroote Desire (HTC Sense). Wanneer ik beide telefoons op de laagste helderheid-stand zet, is de geroote véél feller dan de niet geroote. Is hier een verklaring voor?

Wanneer ik bijvoorbeeld in een donkere slaapkamer de telefoons naast elkaar houdt, is het verschil echt duidelijk te zien. Je zou bijna denken dat de geroote dan nog een stap omlaag kan qua helderheid, maar dit is niet het geval.
Dat is niet een geval van rooten vs niet-rooten, maar meer hoe dit in de ROM is geconfigureerd. Blijkbaar heeft de maker van MildWIld de laagste helderheidsstand hoger ingesteld dan HTC. In principe zou je dit zelf kunnen aanpassen door de scripts van de ROM in te duiken en aan te passen, mocht je dat willen.

[edit]
Afgezien nog even van het verschil tussen AMOLED en SLCD dan, he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 25-06-2012 18:01 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Ik heb al maanden last van het feit dat mijn telefoon random vast loopt / niet meer aangaat. Nu heb ik sinds een week het sterke vermoeden dat het ligt aan 3G/Wifi. Zodra ik deze uitzet loopt hij namelijk niet meer vast. Iemand enige idee wat de oorzaak hier van kan zijn? Moet ik wellicht een andere radio flashen of zo?
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]