Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verklaart een hoop. Bedankt voor je antwoord.
Mad Marty schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:00:
[...]

Dat is niet een geval van rooten vs niet-rooten, maar meer hoe dit in de ROM is geconfigureerd. Blijkbaar heeft de maker van MildWIld de laagste helderheidsstand hoger ingesteld dan HTC. In principe zou je dit zelf kunnen aanpassen door de scripts van de ROM in te duiken en aan te passen, mocht je dat willen.

[edit]
Afgezien nog even van het verschil tussen AMOLED en SLCD dan, he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Card Nox schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:36:
Ik heb al maanden last van het feit dat mijn telefoon random vast loopt / niet meer aangaat. Nu heb ik sinds een week het sterke vermoeden dat het ligt aan 3G/Wifi. Zodra ik deze uitzet loopt hij namelijk niet meer vast. Iemand enige idee wat de oorzaak hier van kan zijn? Moet ik wellicht een andere radio flashen of zo?
Je zou natuurlijk een andere radio kunnen proberen maar deze heeft niets met Wifi te maken dus of de oorzaak daarin zit.

Beste kun je eens een andere ROM proberen of kijken of er een update is van de huidge rom.

Helemaal opnieuw beginnen is bij dit soort probleem ook altijd een aanrader.

1. Maak een backup van je apps met bv Titanium.
2. Maak een nandroid
3. Kopieer de inhoud van je sd kaart naar je pc.
4. Installeer een andere rom en formateer voor de zekerheid ook je sd kaart.
5. Kopieer de inhoud van data bij stap 3 terug op je sd kaart.
6. Start je telefoon en volg de stappen om deze in te stellen.
7. Wacht nu +/- 30 minuten. Bij veel roms moet je deze hierna met rust laten voor optimaal resultaat.
8. Nu kun je met titanium je apps weer terugzetten.
9. Herstart je telefoon nog 1x voor de zekerheid.

Test nu of het probleem nog steeds voorkomt.

Als het nog steeds voorkomt dan eens een andere SD kaart gebruiken. Veel problemen zijn ook een oorzaak van een te trage/slechte sd kaart.

Mocht het dan nog niet werken dan een alleen een andere rom proberen zonder je apps te herstellen. Mogelijk dat een app die veroozakers is.

Blijven de problemen dan nog aanhouden dan kun je het beste een orginele rom van HTC installeren en hiermee testen. Blijft het probleem dan ook dan is er waarschijnlijk een hardware probleem en hangt het af of je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ik heb al maanden last van het feit dat mijn telefoon random vast loopt / niet meer aangaat. Nu heb ik sinds een week het sterke vermoeden dat het ligt aan 3G/Wifi. Zodra ik deze uitzet loopt hij namelijk niet meer vast. Iemand enige idee wat de oorzaak hier van kan zijn? Moet ik wellicht een andere radio flashen of zo?
Ik heb exact hetzelfde euvel! Als ik 's nachts (als ik 'm oplaad) 3G en Wifi uit zet dan hangt hij nooit, als ik het ooit vergeet voordat hij aan de lader gaat wil hij wel eens 's nachts gaan hangen om vervolgens mij niet te wekken. :X

Andere ROMs, andere radio, andere kernel, niets helpt ...

Ik heb eigenlijk een beetje het idee dat het aan mijn accu ligt (wil vaak geen 100% laden, valt uit bij 20%) omdat het het vaakst mis gaat als hij aan de lader ligt. Heel soms overdag, maar veruit het vaakst terwijl hij aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ik heb sinds vanmiddag de Nikez Lente 1.01a9-ROM met Android 4.0.4 op de Desire gezet. Met de apps2sd-optie en de ROM is vrij clean.
Tot dusverre geen issues tegengekomen. Android 4.0 is voor mij nog ff wennen, maar dat komt nog wel.

Nog ff wat spul restoren, maar dat komt later... ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:03
MikeOO schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:52:
[...]
Je zou natuurlijk een andere radio kunnen proberen .......... waarschijnlijk een hardware probleem en hangt het af of je nog garantie hebt.
MikeOO,

Heb mijn voorgeschiedenis weg gelaten:
- Heb verschillende ROMs geprobeerd
- Elke keer met een RUU reset
- Blijft crashen ook zonder apps
- Originele ROM crasht niet

Maw: Ik ben redelijk clueless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik had echt heel erg veel gezeik, force closes, freezes, tel. die niet meer aangaat (met ledje wat aanblijft), etc.

Paar ROM's gewisseld, alles factory reset, niets hielp. Blijkt het uiteindelijk een brakke microSD te zijn. 8)7
En met apps2sd wil dat niet echt lekker werken ;)

Wellicht bij jou ook de moeite van het checken waard?

Nu nieuwste CronMod erop met nieuwe microSD en hij draait weer als een zonnetje. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door CultFreak op 26-06-2012 22:37 . Reden: toevoegingkje ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Card Nox schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:44:
[...]

MikeOO,

Heb mijn voorgeschiedenis weg gelaten:
- Heb verschillende ROMs geprobeerd
- Elke keer met een RUU reset
- Blijft crashen ook zonder apps
- Originele ROM crasht niet

Maw: Ik ben redelijk clueless
Wat er volgens mij dan overblijft is je SD kaart. De orginele rom crasht niet.
Mogelijk gebruik je een custom rom met Apps2SD of iets. Als je SD problemen geeft of te traag is dan is de kans op problemen vrij groot en krijg je ook dit soort vreemd gedrag. De standaard rom heeft dit niet al heb je wel een mogelijkheid op sommige apps op sd te zetten.

Toen ik mijn Desire dagelijks gebruikte (nu een HTC One X) had ik hier soms ook last van. Spontaan herstart, bepaalde apps niet meer kunnen installeren en reboot het toestel terwijl anders apps wel gingnen. Uiteindelijk sd kaart vervangen door een Class 10 sd en sinds dien draaien er hier 2 desire als een zonnetje.

Zou toch eens een snellere / andere sd proberen. Dingen kosten tegenwoordig niets meer en voor 12 euro heb je al een class 10 16 Gb kaart. Voor minder opslag nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb een class 6. Is er een echt merkbaar verschil tussen class 6 en 10?

Overigens wat ik ook had met die brakke microSD, dat na een boot niet alle apps werden geladen (die op de SD stonden dus niet). Data2sd is dan ook een bottleneck.

[ Voor 52% gewijzigd door CultFreak op 27-06-2012 08:38 ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
CultFreak schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:37:
Ik heb een class 6. Is er een echt merkbaar verschil tussen class 6 en 10?

Overigens wat ik ook had met die brakke microSD, dat na een boot niet alle apps werden geladen (die op de SD stonden dus niet). Data2sd is dan ook een bottleneck.
Ik lees vaak dat een class 10 kaartje niet goed ondersteund wordt door de Desire. Ik zou er dus niet aan beginnen, zeker nu je problemen opgelost lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Draai al een hele poos CM7 maar sinds een paar dagen is toestel min of meer onbruikbaar door de vele FC's die zo'n beetje elke app geeft.
Tijd voor een andere rom maar, nog suggesties welke ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
schumi2004 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:00:
Draai al een hele poos CM7 maar sinds een paar dagen is toestel min of meer onbruikbaar door de vele FC's die zo'n beetje elke app geeft.
He, dat klinkt een beetje als hetzelfde dat ik had eens in de zoveel tijd met CM7. Het was dan op te lossen door hem uit te zetten en de microsd-kaart ff eruit en weer in te stoppen. Ik vermoed dat ie ergens de connectie naar de sd-kaart kwijt raakt of zo. Gebeurde bij mij zo eens in de maand. Heb er sinds gisteren NikeZ Lente 1.0.1a9-ROM op en die draait tot dusverre als een zonnetje.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Klinkt herkenbaar.

*#*#4636#*#* > Phone info > 'WCDMA only' lijkt bij mij de oplossing te zijn tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Sj44k13 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:34:
[...]

Ik lees vaak dat een class 10 kaartje niet goed ondersteund wordt door de Desire. Ik zou er dus niet aan beginnen, zeker nu je problemen opgelost lijken te zijn.
Zelf draai ik er al maanden met een class 10 icm CM7 en werkt prima. Voor een kennis ook zelfde setup en draait ook al maanden zonder problemen.

Voor de liefhebbers die willen weten welke ik gebruik. Misschien dat het merk een verschil maakt in wel of geen problemen. http://www.4allshop.nl/TS16GUSDHC10

Verschil tussen een class6 en class 10 valt denk ik wel mee als je 2 toestellen naast elkaar gaat houden met exact dezelfde opstelling.
Zolang je geen problemen hebt met de snelheid lekker zo laten. Pas als je problemen krijgt of meer opslag kun je altijd kiezen voor een snellere.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 17:01 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
schumi2004 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:00:
Ik draai nu al weer een week of 3 Nick's Phone, en die bevalt mij zeer goed. Door de thalamus kernel (moet je geloof ik wel los flashen) is het batterijverbruik erg gering. Zo had ik gisteravond nog 64% batterij over, terwijl ik de telefoon wel gebruikt heb die dag :) Snelheid is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Bigf00t schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:21:
[...]
*#*#4636#*#* > Phone info > 'WCDMA only' lijkt bij mij de oplossing te zijn tot nu toe.
Ik ga het testen!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Jongens,

Ik heb al enige tijd Oxygen op mijn telefoon en het werkt allemaal prima.

Echter, opeens werkt mijn power button op de HTC Desire niet meer. Het opstarten van de telefoon werkt nog wel wanneer deze uitstaat. Maar als de telefoon eenmaal aanstaat werkt de power button niet. Dat betekend dus dat ik mijn telefoon bijna niet meer kan gebruiken. Alleen wanneer iemand mij belt of ik de telefoon aan de oplader zet gaat het scherm weer aan waardoor het weer werkt.

Denken jullie dat dit een software fout is of hardware? Want ik vind het vreemd dat de power button reageert bij het opstarten maar niet wanneer het eenmaal is opgestart.

En als dit een hardware fout is, kan ik ergens tweaken dat ik bijvoorbeeld de trackbell in het binnen wil instellen als power button?

[ Voor 9% gewijzigd door deimos op 28-06-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als het hardware matig is dan zou die ook niet aangaan als het toestel uitstaat.
Misschien je rom eens opnieuw instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
AktiveHate schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:23:
Als het hardware matig is dan zou die ook niet aangaan als het toestel uitstaat.
Misschien je rom eens opnieuw instaleren?
Net geprobeerd, niet gewerkt... Nog anderen ideeen?

Edit; Het werkt opeens weer! Hopelijk blijft het ook zo!: )

[ Voor 9% gewijzigd door deimos op 28-06-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Hulp :) Ik had mijn 2.3.3 officiële rom geroot en er MildWild en een ICS ROM op geïnstalleerd. MildWild draaide goed, ik had er een Nandroid backup van. De ICS was niet wat ik verwachtte en ik wou terug naar MildWild.
Na het restoren van die ROM had ik opeens geen netwerk meer (kon niet bellen, smsen of internet). Opeens merkte ik dan ook dat mijn SD kaart niet meer gevonden wordt. Ik kan dus geen andere ROM meer flashen.
Ik dacht nog 'm terug in originele 2.3.3 te flashen, maar de HTC tool kan geen verbinding maken...

Wie weet hoe ik hieruit raak?

edit: Dalvik en andere cache gewist, full wipe gedaan enz...

[ Voor 5% gewijzigd door cocico op 29-06-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
cocico schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:56:
Hulp :) Ik had mijn 2.3.3 officiële rom geroot en er MildWild en een ICS ROM op geïnstalleerd. MildWild draaide goed, ik had er een Nandroid backup van. De ICS was niet wat ik verwachtte en ik wou terug naar MildWild.
Na het restoren van die ROM had ik opeens geen netwerk meer (kon niet bellen, smsen of internet). Opeens merkte ik dan ook dat mijn SD kaart niet meer gevonden wordt. Ik kan dus geen andere ROM meer flashen.
Ik dacht nog 'm terug in originele 2.3.3 te flashen, maar de HTC tool kan geen verbinding maken...

Wie weet hoe ik hieruit raak?

edit: Dalvik en andere cache gewist, full wipe gedaan enz...
Via adb een andere rom flashen? Of gebruik een tool uit de startpost om een andere rom te flashen.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik ben eruit geraakt door via ADB het 'fastboot oem enableqxdm 0' als commando in te geven?
Ik vind dat er over ADB nog meer kan staan in de openingspost, hierbij alvast de link die mij op weg heeft gezet: uitleg ADB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Draai sinds afgelopen dinsdag met de Nikez Lente-rom 1.0.1a9 en heb er net 1.0.1b1 overheen gezet. Daar dus nog geen ervaringen mee, maar wel met de vorige versie. Draait probleemloos en als een zonnetje. Enige waar ik een paar keer last van had was dat Go Dialer/Contacts na elk gebruik was gecrashed (althans volgens een melding in de notificatiebalk). Heb er nu maar RocketDial opgezet, want dat werkt toch wat prettiger dan de stock-dialer.
Verder bijzonder tevreden met deze ICS-ROM.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:44
Voor de liefhebbers van Oxygen...

http://forum.xda-develope...hp?p=28109206&postcount=1

Een nieuwe van ZedMarcus obv 2.3.7 en met ICS theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 19:03
[...]

Klinkt herkenbaar.

Die kende ik nog niet, thanks!
Heb hem op WCDMA only gezet, hopelijk blijft hij het doen, bedankt voor de tip!

EDIT:
WCDMA = geen 3G
WCDMA Only = geen 3G en gsm netwerk
GSM auto (PRL) = gsm + gprs...

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 02-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Dat kan of betekenen dat je 3G slecht is qua ontvangst, of dat je radio-rom niet lekker is. Dat eerste is simpelweg uit te zoeken met een andere telefoon op hetzelfde netwerk, het tweede alleen door een nieuwe radio te flashen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Dit is hier behoorlijk offtopic.

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 02-07-2012 21:36 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Getest: thuis geen gsm ontvangst meer met 'WCDMA only' :(

Misschien toch maar weer terug naar de HTC-Rom, rooten en dan apps weg gaan gooien zodat je er weer iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
[...]

Klinkt herkenbaar.

Dit heb ik eerder ook gehad. Het probleem is dat de telefoon hangt bij gebruik van 2G dataverkeer (GPRS), hetgeen gebeurt op plaatsen met slechte 3G dekking. Hij wil dan niet (helemaal) meer wakker worden uit standby. Je kunt idd WCDMA only aanzetten (2G uitschakelen dus), maar dan ben je in dit soort gebeiden mogelijk ook niet telefonisch bereikbaar. Ik heb destijds het toestel teruggestuurd en aangestuurd op vervangen van het mainboard. Het probleem is sindsdien niet meer teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:42
Sj44k13 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:34:
[...]

Ik denk dat je Data2sd hebt aangevinkt. Dat wordt afgeraden voor Mildwild. Ga naar menu/ Apps/ Ontwikkeling en vink Data2sd uit. Je moet dan even restarten en volgens mij zouden je problemen dan opgelost moeten zijn.
Net gedaan en ga het nu proberen.. Staat de dalvik cache nu ook weer automatisch op het interne geheugen of moet ik daarvoor die zip even opzoeken.

Hoe zit het dan eigenlijk bij roms waarbij de EXT3 partitie niet meer als extra mem wordt gepakt(dus dat je je apps daar niet meer inzet) zit je geheugen daar weer snel bij vol ?

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:56 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Iemand hier toevallig een oplossing gevonden voor de "gps freeze" (gedurende navigatie loopt telefoon helemaal vast) bij gebruik Mildwild CM rom? Best wel jammer omdat het wat mij betreft de perfecte rom is (v4.0 / v5.0). (freeze, dan batterij eruit>erin is de enige "oplossing") :)

Edit : klinkt alsof ik heel beperkt info doorgeef mbt gebruikte software en kernel, hboot enz. Dat is omdat op mijn telefoon gps / navigatie het altijd 100% doet, bij iedere cursom rom (en ik heb ze allemaal gedraaid)...slechts bij de CM versie van Mildwild niet. Nu weet ik dat het wel een bekende issue is bij sommige/bepaalde CM (7?) versies. Maar misschien dat iemand hier een handigheidje heeft gevonden....

[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 04-07-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nevermind.

[ Voor 80% gewijzigd door dafmay op 05-07-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 16-08 14:05
Als dikke stront komt de volgende vraag opzetten. Ik kon er zo snel geen antwoord op vinden, misschien ben ik bevangen door de hitte. Maar ik lees her en der dat het niet mogelijk is, of gedeeltelijk mogelijk, om een goede backup met Titanium te maken van de apps, voor een overstap van Android 2 naar Android 4.

Klopt dit? Want het geval is nu dat ik een heleboel apps heb op Android 2.3 (CM 7 ROM), die tegenwoordig betaald zijn voor volledige functionaliteit. Als ik die dus backupt en overzet naar Android 4 ben ik dus erg blij daar mee.

Ik hoop op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Argh. Heb de telefoon gewiped, als laatste sd card geformatteerd en alles eraf gepleurd, nu blijft hij hangen op het alpharev scherm :X

edit: factory reset/format. kennelijk was de telefoon boos dat .android-secure weg was van de sd card. rom opnieuw geinstalleerd, klaar.

[ Voor 33% gewijzigd door sphere op 07-07-2012 14:16 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:08:
Als dikke stront komt de volgende vraag opzetten. Ik kon er zo snel geen antwoord op vinden, misschien ben ik bevangen door de hitte. Maar ik lees her en der dat het niet mogelijk is, of gedeeltelijk mogelijk, om een goede backup met Titanium te maken van de apps, voor een overstap van Android 2 naar Android 4.

Klopt dit? Want het geval is nu dat ik een heleboel apps heb op Android 2.3 (CM 7 ROM), die tegenwoordig betaald zijn voor volledige functionaliteit. Als ik die dus backupt en overzet naar Android 4 ben ik dus erg blij daar mee.

Ik hoop op een antwoord.
Het backuppen met Ti om van 2.3 naar 4.x te gaan is alleen een optie als je geen app settings meeneeemt.
De settings worden anders opgeslagen ten opzichte van Android 2.3.
Terugzetten gaat dus wel maar ALLEEN de apk's!!
Ik heb het zo ook gelezen in de 'changelog' van Ti maar kan het zo gauw niet terugvinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Buffalo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:08:
Ik wil je sowieso afraden om apps mee te nemen. Hier heeft het nog nooit goed gewerkt, en ik blijf meestal bij de zelfde ROM. (enkel nieuwere versie).

MildWild Oxygen momenteel, en wat issie snel! Geen last van de GPS Freeze.

Is er nog een relatie tussen ROMs en buitenlandse netwerken? Stel hij werkt in NL, werkt de ROM dan ook op het Amerikaanse netwerk? Of is dit enkel hardware gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kjast schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:46:
[...]

MildWild Oxygen momenteel, en wat issie snel! Geen last van de GPS Freeze.
GPS freeze is alleen bij de CM versie van MW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
Mijn telefoon wordt heel warm ter hoogte van de geheugenkaart als er een SIM in zit. In een uur is er 33% batterij doorheen. Aan de oplader leggen heeft in zoverre nut dat de telefoon minder hard leeg loopt maar nog een stukje warmer wordt (circa 50°C).
Als de SIM er niet in zit laadt de telefoon heel langzaam op (circa 1% per uur).
Kan dit veroorzaakt zijn door een stroomstoring die we gisteravond hier in de wijk hadden? De spanning klikte even en viel toen een paar uur weg.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
WEBsel schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:11:
Mijn telefoon wordt heel warm ter hoogte van de geheugenkaart als er een SIM in zit. In een uur is er 33% batterij doorheen. Aan de oplader leggen heeft in zoverre nut dat de telefoon minder hard leeg loopt maar nog een stukje warmer wordt (circa 50°C).
Als de SIM er niet in zit laadt de telefoon heel langzaam op (circa 1% per uur).
Kan dit veroorzaakt zijn door een stroomstoring die we gisteravond hier in de wijk hadden? De spanning klikte even en viel toen een paar uur weg.
Dat zou inderdaad kunnen en zeker als je voor de stroomstoring geen problemen had. Meestal gaat het wel goed met een stroomstoring maar als er even een piekspanning komt is het maar net hoe goed de hardware er tegen kan en hoe hoog de piek is.

Daarom gebruik ook speciale stekkerblokken voor al mijn luxe hardware. Dat zijn stekkerblokken met overspaningsbeveiliging erin. Mocht er een piekspanning of bliksem inslaan dan is het beter beschermd.

Als je nog garantie heb kun je het gewoon aanmelden dat hij wam wordt en niet goed laad. Zou verder de stroomstoring achterwegen laten. Dat zal niet in je voordeel werken.

Garantie al voorbij dan proberen via je verzekering te verhalen.

p.s ook een andere oplader geprobeerd. Kan ook zijn dat alleen de lader problemen geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 08-07-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
MikeOO schreef op zondag 08 juli 2012 @ 07:38:
[...]...
Als je nog garantie heb kun je het gewoon aanmelden dat hij wam wordt en niet goed laad. Zou verder de stroomstoring achterwegen laten. Dat zal niet in je voordeel werken.

Garantie al voorbij dan proberen via je verzekering te verhalen.

p.s ook een andere oplader geprobeerd. Kan ook zijn dat alleen de lader problemen geeft.
Geen garantie meer helaas.
Andere opladers ook geprobeerd, die stoppen er ook allemaal 1A in en de accu raakt maar niet vol. Ik denk dat er ergens een beetje kortsluiting is ontstaan. Schroevedraaier-tijd :Y) !

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de Desire (S-OFF, rooted, SGBS 2.8.2) zichzelf reboot bij gebruik van 3G. Nu ben ik geen grootgebruiker van mobiel internet, maar het is natuurlijk wel vervelend. Reboot en 3G als zoektermen geven echter teveel pagina's zonder specifieke informatie.

Nu ga ik de ROM updaten, maar is dit nu een ROM-fout of een telefoonfout (hitteontwikkeling of zoiets). Doordat het niet standaard gebeurt, is het moeilijk om echt zeker te weten of een ROM-update voldoende is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

gambieter schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:45:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de Desire (S-OFF, rooted, SGBS 2.8.2) zichzelf reboot bij gebruik van 3G. Nu ben ik geen grootgebruiker van mobiel internet, maar het is natuurlijk wel vervelend. Reboot en 3G als zoektermen geven echter teveel pagina's zonder specifieke informatie.

Nu ga ik de ROM updaten, maar s dit nu een ROM-fout of een telefoonfout (hi teontwikkeling of zoiets). Doordat het niet standaard gebeurt, is het moeilijk om echt zeker te weten of een ROM-update voldoende is.
Het hetzelfde probleem, maar ook met WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gambieter schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:45:

Nu ga ik de ROM updaten, maar is dit nu een ROM-fout of een telefoonfout (hitteontwikkeling of zoiets). Doordat het niet standaard gebeurt, is het moeilijk om echt zeker te weten of een ROM-update voldoende is.
Wat je het beste kunt doen als je niet precies weet waar het aan ligt.

1. Maak een nandroid via CWM --> backup
2. Reset de telefoon via CWM naar fabrieksinstellingen. (je huidige rom blijft behouden maar alle apps en instellingen ben je kwijt.)
3. Verwijder davik cache en cache.
4. Herstart gsm en voer de setup uit maar laat google niets terug zetten van je instellingen.
5. Test nu of je het probleem nog hebt.

Je weet dan of het probleem wordt veroorzaakt door een App.

Is het probleem nog aanwezig flash een andere ROM en test daarmee of het probleem nog aanwezig is.
Zo kom je er wel achter of het hardwarematig is / Probleem van betreffende rom / app

Klaar met testen. Herstel je nandroid en je gsm is weer zoals hij was voor je begon.

Problemen kunnen ook onstaan door een microSD kaart die problemen geeft. Regelmatig lees je wel ergens dat het vervangen van de microSD de problemen oplosten .

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 09-07-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:58:
[...]

Het backuppen met Ti om van 2.3 naar 4.x te gaan is alleen een optie als je geen app settings meeneeemt.
De settings worden anders opgeslagen ten opzichte van Android 2.3.
Terugzetten gaat dus wel maar ALLEEN de apk's!!
Ik heb het zo ook gelezen in de 'changelog' van Ti maar kan het zo gauw niet terugvinden :-(
Als je dus alleen de APK's kan terugzetten, kun je net zo goed de hele app opnieuw downloaden na een verse installatie?

Het gaat erbij mij om dat ik bijvoorbeeld Shazam heb, vanaf het begin zo'n beetje. Toen kon je nog onbeperkt taggen, nu niet meer. Maar omdat ik die dus gebackupped hebt, is het nog steeds onbeperkt.
Maar aan de andere kant, is dat het einge, dus is het ook weer niet zo erg als die functie verdwijnt.

De rest van de apps die ik heb moet ik dan wel allemaal handmatig terug gaan zetten, of eventueel via Titanium, de APK's dan.

Ik wil binnekort toch eens Andoid 4 gaan proberen op mijn Desire. Volgens mij hoor je daar wel positieve berichten over, dat het allemaal soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
We moeten er denk ik niet op hopen dat Android 4.1 Jelly Bean ooit naar de Desire komt, en dat die Butter functionaliteit dan ook nog eens soepel zal draaien?

Of heeft iemand daar beter zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb nog wel hoop dat JB naar de desire komt. Maar denk niet dat project butter veel uit zal maken op de desire.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Denken jullie dat de Desire met haar GPU sneller is dan de Allwinner A10 met de maili 400 GPU?
ivm met dat project butter

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-07-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe ROM, maar zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel soorten, welke is nou het beste?

Iemand tips?

Ik heb nu SGBS v2.9.1, destijds gekozen omdat hij stabiel zou zijn en verder redelijk standaard, en natuurlijk voor een custom ROM gekozen omdat mijn geheugen constant vol zat. Echter de laatste tijd is mijn tel bijzonder instabiel, vaak erg traag met reageren of reageert helemaal niet, al enkele keren batterij moeten verwijderen omdat hij zelfs niet meer uit wilde.

Ik ben dus geen gevorderde tweaker die voor z'n lol allerlei ROMS gaat proberen, mijn telefoon moet het gewoon doen. Ik hoef dus niet speciaal de nieuwste android (mag wel, maar stabiliteit (en gebruiksgemak/snelheid) gaat voor). Als het maar stabiel is en goed werkt en ik dus gebruik kan maken van m'n SD kaart om apps op te zetten omdat het interne geheugen gewoon te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Met een van onderstaande roms kun je niet mis gaan...clean, stabiel, snel, gebruiken weinig accu :

http://forum.xda-develope...hp?p=28109206&postcount=1

http://forum.xda-develope...hp?p=19500361&postcount=1

http://forum.xda-develope...hp?p=23059359&postcount=1

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 11-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zijn dus non-Sense ( ;) ) ROMs. Wat zijn de beste Sense ROMs? Ik vind Sense namelijk niet slecht, en heb geen zin de System partitie te gaan verkleinen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:26:
Dat zijn dus non-Sense ( ;) ) ROMs. Wat zijn de beste Sense ROMs? Ik vind Sense namelijk niet slecht, en heb geen zin de System partitie te gaan verkleinen :)
Ik zie geen reden waarom je voor een non-sense rom de systeem partitie zou willen/moeten verkleinen?! Een non-sense rom past juist altijd wel op standaard hboot.

Edit : ennuh imo sense = non-sense. Daar komen overigens wel meer gebruikers achter wanneer ze overstappen van sense naar non-sense :)

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 11-07-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:30:
Ik zie geen reden waarom je voor een non-sense rom de systeem partitie zou willen/moeten verkleinen?! Een non-sense rom past juist altijd wel op standaard hboot.
Ik heb er net CM7 op gezet, en dan is /system voor de helft ongebruikt. Zonde van die ongebruikte ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:32:
[...]

Ik heb er net CM7 op gezet, en dan is /system voor de helft ongebruikt. Zonde van die ongebruikte ruimte :)
Maw omdat jij het zonde vindt dat systeempartitie slechts voor de helft wordt gebruikt ga je daarom een sense rom installeren??? Mijn zegen heb je, maar ik begrijp 'm niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:35:
Maw omdat jij het zonde vindt dat systeempartitie slechts voor de helft wordt gebruikt ga je daarom een sense rom installeren??? Mijn zegen heb je, maar ik begrijp 'm niet 8)7
Nee, ik zeg toch dat ik Sense niet slecht (dus goed) vind? Ik heb een oudere SGBS gebruikt, en veel van de Sense werkt gewoon goed en prettig :)

En het kan, want de /system heeft er de ruimte voor.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 11-07-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:37:
[...]

Nee, ik zeg toch dat ik Sense niet slecht (dus goed) vind? Ik heb een oudere SGBS gebruikt, en veel van de Sense werkt gewoon goed en prettig :)

En het kan, want de /system heeft er de ruimte voor.
Ik begreep uit jouw verhaal dat je sense gebruikt vanwege systeempartitie verhaal. Enfin...nu is het duidelijk.

Maar goed, zoals inmiddels ook duidelijk mag zijn ben ik geen groot liefhebber van sense. Heb een paar voorzetjes gegeven voor non-sense roms, hopelijk heeft vincent daar nog iets aan. Overigens vroeg hij niet specifiek om sense roms maar om stabiele en standaard rom's, vandaar de 3 roms die ik noem.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 11-07-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:42:
Overigens vroeg hij niet specifiek om sense roms maar om stabiele en standaard rom's, vandaar de 3 roms die ik noem.
Daarom vraag ik het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wtf is dit...who's on first? :P

Anyways...voor mij slechts non-sense...je begrijpt wat ik bedoel haha. Overigens de laatste sense rom die ik heb gedraaid was sgbs...alle latere versies zijn eigenlijk en vaak te zwaar voor de desire.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 11-07-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Zolang er geen 1 op 1 alternatieven zijn die er net zo mooi uit zien en net zo werken als alles wat sense bied, dan kan je wel zeggen dat het non-sense is maar dan ben ik van mening dat je zelf non-sense praat.

En er zijn geen alternatieven die net zo goed werken dan alle implementaties die sense heeft.

Dat is ook de reden dat ik niet af wil wijken van een sense rom. Ik heb bijna alle roms misschien wel gehad en zoiets als Mildwild draait geweldig en is inderdaad sneller dan een sense rom, maar ik mis gewoon features die ik niet aan kan vullen met (gratis) apps.

Ben trouwens ook weer opzoek naar een nieuwe rom. Liefst oude sense versie omdat die een stukje sneller zijn en blijven dan de nieuwe sense versies. Ik heb Nicks rom en SBGS al geprobeerd maar laatstgenoemde heeft last van vage reboots.

Ze zijn trouwens ook bezig met Jelly Bean: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kaasaanfiets schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:53:
Ben trouwens ook weer opzoek naar een nieuwe rom. Liefst oude sense versie omdat die een stukje sneller zijn en blijven dan de nieuwe sense versies. Ik heb Nicks rom en SBGS al geprobeerd maar laatstgenoemde heeft last van vage reboots.
Ik heb net eens op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328 gekeken, maar het ziet er niet naar uit dat Sense ROMs nog echt gewild zijn. Maar eentje die nog redelijk recent geupdate is, en om nou te zeggen dat ik die echt aantrekkelijk vind?

Misschien toch de HBOOT/partitie-indeling maar eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zolang er geen 1 op 1 alternatieven zijn die er net zo mooi uit zien en net zo werken als alles wat sense bied, dan kan je wel zeggen dat het non-sense is maar dan ben ik van mening dat je zelf non-sense praat.
Ach niet al te serieus nemen hoor, ik maak er ook een beetje een grap van :) Dat was overigens ook wel duidelijk op te maken uit het over&weer tussen mij en gambieter.
En er zijn geen alternatieven die net zo goed werken dan alle implementaties die sense heeft.

Dat is ook de reden dat ik niet af wil wijken van een sense rom. Ik heb bijna alle roms misschien wel gehad en zoiets als Mildwild draait geweldig en is inderdaad sneller dan een sense rom, maar ik mis gewoon features die ik niet aan kan vullen met (gratis) apps.
Toch klopt het niet wat je allemaal claimt. Er zijn meer dan genoeg alternatieven te vinden binnen een kaal-android systeem (dus zonder sense) voor de functies die men zoekt ter vervanging van sense. Tot op zekere hoogte wil ik wel met je meegaan dat sense er zeker gelikt uitziet (htc doet dat in ieder geval het beste van allemaal) en prima functioneert. Maar tegelijkertijd is het toch een behoorlijk bloated/zwaar systeem, en kun je ook als je wilt prima zonder op de Desire.

Maar goed...deze discussie is hier al vaker voorbij gekomen, dus laten we het hierbij houden :)

Ik zit momenteel op een Mildwild rom. Zedmarcus maakt prima rom's en ook die van Nick is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
Iedereen alvast bedankt voor de tips tot nu toe.
maar ik mis gewoon features die ik niet aan kan vullen met (gratis) apps.
Aangezien ik nooit een non-sense rom heb geprobeerd weet ik niet wat ik zal missen.
Wat mis je dan bijvoorbeeld?
Oftewel welke deel van de software op m'n tel is sense en wat is android? Die paar widgets zal ik niet missen, maar Sense is vast meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Bij een sense rom mis ik enkel de goede koppeling met contacten/facebook en dat de facebook gebruikers met nummers ook te vinden zijn in whatsapp.

Voor de rest zou ik niet weten wat je niet kan vervangen door (beter) alternatief.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

iCy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:34:
Voor de rest zou ik niet weten wat je niet kan vervangen door (beter) alternatief.
Ik vind de 3G nogal ver verborgen in de Settings menu's, en widgets als APNdroid etc werken gewoon niet goed bij mij (noch op mijn Desire, noch op mijn ZTE Blade). Bij Sense had ik gewoon mooie widgets voor Wifi, Mobile en Airplane mode. Zoiets heb ik nog niet kunnen vinden voor "plain" Android. En zo zijn er wel meer kleine dingen.

Ik heb net echter de HBOOT aangepast naar de CM7r2 versie, dan maar geen Sense. Ga nu maar eens een van de andere ROMs proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Heb ik al vaker een discussie over gehad maar voornamelijk de agenda, het hele klok gedeelde met integratie van wekkers en stopwatch e.d. (laatstgenoemde gebruik ik altijd met koken) en de hele integratie met social media ala facebook en twitter.

Ik heb nog geen enkele agenda (gratis) gevonden die net zo goed en gebruiksvriendelijk werkt als de sense variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb nu Mildwild 4.3 erop gezet, ziet er leuk uit en is lekker snel. Maar eens kijken hoe die bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:45:
Heb ik al vaker een discussie over gehad maar voornamelijk de agenda, het hele klok gedeelde met integratie van wekkers en stopwatch e.d. (laatstgenoemde gebruik ik altijd met koken) en de hele integratie met social media ala facebook en twitter.

Ik heb nog geen enkele agenda (gratis) gevonden die net zo goed en gebruiksvriendelijk werkt als de sense variant.
De standaard agenda welke bij Android (GB) zit voldoet prima. Ik kan natuurlijk niet inschatten wat jij specifiek (extra) nodig hebt, en of er dus functies zijn welke ontbreken. Maar voor zover ik kan zien, zijn er geen verschillen.

Klok overigens ook, de GB versie voldoet prima...ik zie daar ook echt niets mis mee of ontbreken tov de sense variant.

Social media...daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Weet ik gewoonweg niet omdat ik er geen gebruik van maak.

Echter blijf ik toch van mening (uit ervaring) dat alle genoemde functies gewoon werken binnen een no-sense rom, of een goed alternatief voorhanden is.

Ja de Sense look/ervaring is natuurlijk heel anders en moet ik toegeven ziet er gewoon erg gelikt/strak uit. Maar dan hebben we het puur over de look...en dus niet over de functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 12-07-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:37:
[...]

Ik vind de 3G nogal ver verborgen in de Settings menu's, en widgets als APNdroid etc werken gewoon niet goed bij mij (noch op mijn Desire, noch op mijn ZTE Blade). Bij Sense had ik gewoon mooie widgets voor Wifi, Mobile en Airplane mode. Zoiets heb ik nog niet kunnen vinden voor "plain" Android. En zo zijn er wel meer kleine dingen.
Ik zie dat je ondertussen Mildwild 4.3 hebt geinstalleerd. Daar heb je een prachtige statusbar voor snel (de)activeren van wifi, 3G, vliegtuigmodus...en nog veel meer. Ik vind dit een heel groot voordeel bij deze en soortgelijke GB roms. Statusbar via notificatie pulldown menu is veel handiger naar mijn mening dat widgets. Het notificatie pulldown menu is immers altijd gemakkelijk direkt te benaderen.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 12-07-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeOO schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:35:
Problemen kunnen ook onstaan door een microSD kaart die problemen geeft. Regelmatig lees je wel ergens dat het vervangen van de microSD de problemen oplosten .
Aangezien mijn telefoon ook met de nieuwe ROM zich resette zodra ik hem zwaar belaste met veel invoer in een reisplanner toen hij al aan het zoeken was, ga ik dit toch maar eens proberen. Gewoon de SD-kaartjes van mijn Blade en Desire uitwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 10:27
Gister de CM7.2 er maar eens op gezet.
Ik had wat issues met spontane reboots (veelal op specifieke klant locaties) maar de laatste tijd gebeurden het bijvoorbeeld ook in de auto.Mogelijk dat 7.2 het oplost.

Nu 1 dagje verder nog maar 1 reboot gehad en de laatst geïnstalleerde app er maar afgehaald en ik hoop dat hij nu weer lekker blijft werken.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
Ik ga dan ook maar voor MildWild.
Volgens de topicstart is het dan een kwestie van SDkaart formateren en partitioneren (1Gb Ext3?) en de ROM flashen dmv laden van de zip van de SD.
Is het echt zo simpel, of zie ik iets over het hoofd?
(ik heb dus nu al SGBS, dus ik hoef niet opnieuw te rooten/hbooten/s-offen enzo?)

(ps: waarom beschrijven ze op XDA niet gewoon duidelijk wat je moet doen om de rom geïnstalleerd te krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DC_Vincent schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:05:
Ik ga dan ook maar voor MildWild.
Volgens de topicstart is het dan een kwestie van SDkaart formateren en partitioneren (1Gb Ext3?) en de ROM flashen dmv laden van de zip van de SD.
Is het echt zo simpel, of zie ik iets over het hoofd?
(ik heb dus nu al SGBS, dus ik hoef niet opnieuw te rooten/hbooten/s-offen enzo?)

(ps: waarom beschrijven ze op XDA niet gewoon duidelijk wat je moet doen om de rom geïnstalleerd te krijgen...)
Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje is. Verder heb je niets nodig. Mildwild is geschikt voor stock en CM7 Hboot.
1Gb Ext3 is prima. Ik gebruik zelf 512Mb dus dat is ook mogelijk, dan weet je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:18:
[...]

Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje is. Verder heb je niets nodig. Mildwild is geschikt voor stock en CM7 Hboot.
1Gb Ext3 is prima. Ik gebruik zelf 512Mb dus dat is ook mogelijk, dan weet je dat.
Top, bedankt. Dat was alles inderdaad.
Hij draait soepel en ik heb nog niets gemist (van Sense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DC_Vincent schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Top, bedankt. Dat was alles inderdaad.
Hij draait soepel en ik heb nog niets gemist (van Sense).
Mooi...klinkt goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:56:
Ik zie dat je ondertussen Mildwild 4.3 hebt geinstalleerd. Daar heb je een prachtige statusbar voor snel (de)activeren van wifi, 3G, vliegtuigmodus...en nog veel meer. Ik vind dit een heel groot voordeel bij deze en soortgelijke GB roms. Statusbar via notificatie pulldown menu is veel handiger naar mijn mening dat widgets. Het notificatie pulldown menu is immers altijd gemakkelijk direkt te benaderen.
Ik heb ondertussen ook een goede widget voor 3G gevonden, die werkt op de Blade en Desire (wat de andere widgets als APNdroid etc niet deden). Ik zal ook eens naar die statusbar kijken :)

Helaas heeft het niet geholpen, ik krijg steeds meer reboots. Ik vermoed dat het toch het einde van mijn Desire aan het worden is, als gewone telefoon voldoet hij meer dan, maar zodra hij het druk krijgt (zoals met internet), dan trekt hij niet niet meer. Vervangen van ROMs, SD-cards, HBOOT en radio etc maakt niets uit, het wordt alleen maar erger :(

Ik zal nog wel even een schone en lichte MW4.3 zonder al te veel apps proberen, kijken of die ook al plat gaat. Alleen nu.nl, Maps en een treinplanner. Als dat het niet wordt, dan ben ik bang dat... (ik naar een nieuwe foon ga zoeken :p )

Edit: nope. Einde Desire ;w

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 13-07-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ik heb nu Android 4.0.4 op mijn Desire draaien. Deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113

Ik ben er tot nu toe echt super tevreden over. Loopt heel soepel, en ook vind ik Android 4 veel duidelijker en gebruiksvriendelijker om in te stellen etc.

Het is nog geen officiele release, maar toch ben ik er nu al over te spreken.

Standaard staat mounts2sd aan, en worden apps standaard op de ext partitie gezet. Ik ga er vanuit dat dit goed werkt. Als ik apps installeer en hierna in titanium kijk, heeft de ext partitie iets minder ruimte.
Ik had eerst ook de app data en dalvik cache aan staan om op ext geheugen te zetten, maar dat ging niet helemaal lekker.
Ik was hierna apps kwijt en de home toets werkte niet meer. Hier moet ik me nog even verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Buffalo schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:25:
Ik heb nu Android 4.0.4 op mijn Desire draaien. Deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113

Ik ben er tot nu toe echt super tevreden over. Loopt heel soepel, en ook vind ik Android 4 veel duidelijker en gebruiksvriendelijker om in te stellen etc.

Het is nog geen officiele release, maar toch ben ik er nu al over te spreken.

Standaard staat mounts2sd aan, en worden apps standaard op de ext partitie gezet. Ik ga er vanuit dat dit goed werkt. Als ik apps installeer en hierna in titanium kijk, heeft de ext partitie iets minder ruimte.
Ik had eerst ook de app data en dalvik cache aan staan om op ext geheugen te zetten, maar dat ging niet helemaal lekker.
Ik was hierna apps kwijt en de home toets werkte niet meer. Hier moet ik me nog even verder in verdiepen.
Ziet er netjes uit, ben er eerlijk gezegd beetje uit met de HTC's (heb nu een Samsung en veel makkelijker aan te passen).
Ben jij bereid om een paar basic stappen uit te leggen hoe deze Rom op een al rooted desire te krijgen waar nu CM7 op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
n00bs schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:34:
[...]

Ziet er netjes uit, ben er eerlijk gezegd beetje uit met de HTC's (heb nu een Samsung en veel makkelijker aan te passen).
Ben jij bereid om een paar basic stappen uit te leggen hoe deze Rom op een al rooted desire te krijgen waar nu CM7 op draait?
Ik heb een andere 4.0.4-custom ROM draaien (NikeZ Lente: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1661237 .
Heb een wipe/cache/factoryreset gedaan (moet je de 1e x doen als je deze ROM erop zet). en toen die ROM erop gepleurd. Kwam van CM7 (7.0.1 of zo).

Lijkt overigens inderdaad ook wat video-issues te hebben. Als ik film dan gaat het vrij schokkerig. Lees dat bij de hierboven genoemde CM9 ook iets met video was.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:38:
[...]

Ik heb ondertussen ook een goede widget voor 3G gevonden, die werkt op de Blade en Desire (wat de andere widgets als APNdroid etc niet deden). Ik zal ook eens naar die statusbar kijken :)

Helaas heeft het niet geholpen, ik krijg steeds meer reboots. Ik vermoed dat het toch het einde van mijn Desire aan het worden is, als gewone telefoon voldoet hij meer dan, maar zodra hij het druk krijgt (zoals met internet), dan trekt hij niet niet meer. Vervangen van ROMs, SD-cards, HBOOT en radio etc maakt niets uit, het wordt alleen maar erger :(

Ik zal nog wel even een schone en lichte MW4.3 zonder al te veel apps proberen, kijken of die ook al plat gaat. Alleen nu.nl, Maps en een treinplanner. Als dat het niet wordt, dan ben ik bang dat... (ik naar een nieuwe foon ga zoeken :p )

Edit: nope. Einde Desire ;w
Wow...da's wel jammer dan. Maar...een goede reden voor een upgrade naar nieuwer toestel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:23:
Wow...da's wel jammer dan. Maar...een goede reden voor een upgrade naar nieuwer toestel :9
Ik heb geen abo, dus dat zal het niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een ordinaire Desire die ik heb geroot met en een partitie op de SD kaart.
Nu zie ik hier zover soorten customs langs komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wie van de ervaren gebruikers kan mij een goede rom die weinig problemen heeft met o.a. wifi en gps en ook nog weinig ruimte inneemt aanbevelen.

alvast bedankt voor de tips en of reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:07:
Heb hier een ordinaire Desire die ik heb geroot met en een partitie op de SD kaart.
Nu zie ik hier zover soorten customs langs komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wie van de ervaren gebruikers kan mij een goede rom die weinig problemen heeft met o.a. wifi en gps en ook nog weinig ruimte inneemt aanbevelen.

Kom op :) . Op de laatste pagina (de laatste paar dagen) is dit uitgebreid behandeld, inclusief adviezen. Je mag toch wel iets meer moeite zelf doen, wat heb je zelf al bekeken?

Maar om je een beetje op weg te helpen, begin hier maar te lezen: DC_Vincent in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4" :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 13-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:07:

Dit hele topic staat vol met ervaringen, en op XDA kun je gemakkelijk zien welke ROM's populair zijn. Dat je door de bomen het bos niet meer kan zien kan hooguit doordat je niet goed zoekt ;)

Kortom, wat meer eigen inzet, want dit is echt niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:09:
[...]

Kom op :) . Op de laatste pagina (de laatste paar dagen) is dit uitgebreid behandeld, inclusief adviezen. Je mag toch wel iets meer moeite zelf doen, wat heb je zelf al bekeken?

Maar om je een beetje op weg te helpen, begin hier maar te lezen: DC_Vincent in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4" :)
Dank er staat zoveel info dat ik bang ben om met het verkeerde aan de gang te gaan en dat het game over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:33:
Dank er staat zoveel info dat ik bang ben om met het verkeerde aan de gang te gaan en dat het game over is.
Dan nog: welke heb je bekeken, wat begrijp je niet? Wat heb je zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:35:
[...]

Dan nog: welke heb je bekeken, wat begrijp je niet? Wat heb je zelf gedaan?
Heb nog niets erop gehad, heb hem wel zelf S-off gemaakt Heb n.l 2.3.3 erop zitten, en geroot + de sd opgedeeld.
Ik begrijp het wel maar wil er een custom op zetten die de minste ruimte inneemt.

Maar zal een van de 3 uit je linkjes eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:44:
[...]

Heb nog niets erop gehad, heb hem wel zelf S-off gemaakt Heb n.l 2.3.3 erop zitten, en geroot + de sd opgedeeld.
Ik begrijp het wel maar wil er een custom op zetten die de minste ruimte inneemt.
Dan zoek je die op. We verwachten dat je hierbij niet aan het handje gehouden hoeft te worden. Nogmaals, iets meer eigen inzet aub. Als je er dan niet uit komt kun je hier vragen, maar dan wel met vermelding wat er precies niet lukt en wat je zelf hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:50:
[...]

Dan zoek je die op. We verwachten dat je hierbij niet aan het handje gehouden hoeft te worden. Nogmaals, iets meer eigen inzet aub. Als je er dan niet uit komt kun je hier vragen, maar dan wel met vermelding wat er precies niet lukt en wat je zelf hebt gedaan.
Het lukt prima met de uitleg van jullie op pag 1 die is zo helder als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:52:
[...]
Het lukt prima met de uitleg van jullie op pag 1 die is zo helder als het maar kan.
Ik moet toegeven: Die uitleg op pag 1 is intussen erg verwarrend geworden voor iemand die niet dagelijks rom's op zijn Desire zet. Laat staan voor leken. Mag wel eens een schaafblokje of heeeeeeeeeeeel erg ruw schuurpapiertje over gehaald worden...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

gambieter schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:42:
Heb nu Mildwild 4.3 erop gezet, ziet er leuk uit en is lekker snel. Maar eens kijken hoe die bevalt :)
Deze heb ik nu ook een kleine week opstaan. Hij bevalt echt super goed.
Ik kwam nog van een oude Leedroid 2.3a af, die altijd erg goed was bevallen maar ik kwam ruimte tekort. Dus dat was een hele verandering zo zonder Sense.
Maar dit werkt echt perfect, super soepel en inderdaad die controls in de statusbar zijn geweldig. Daarnaast ziet het geheel er ook erg mooi strak uit.
Een echte aanrader wat mij betreft, ben alleen benieuw hoe deze zich nu verhoudt met de Mildwild op basis van CM, maar ik het niet uitproberen omdat dit goed bevalt en ik altijd zoveel moet instellen.

Ik gebruik trouwens de Go Launcher EX. Volgens mij is dat één van de beste launchers voor GB, je kunt zoveel zelf instellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:44:
[...]

Maar zal een van de 3 uit je linkjes eens gaan proberen.
Ik kan je Mildwild 4.3 van harte aanbevelen. Werkt allemaal goed en behoorlijk simpel. Installeren is vrij simpel als je S-OFF hebt.
Eerst zorgen dat je al je contacten en smsjes gebackupt hebt want die gingen bij mij niet goed over, misschien dat dat bij nieuwe versies anders is maar je kunt maar gewaarschuwd zijn.
Download de ROM die je wilt hebben, dit is als het goed is een .zip-bestand, en zet dit op je SD-card.
Daarna ga ik er vanuit dat je een recovery hebt omdat je S-OFF hebt en booten in die recovery, van daaruit je ROM (zip-bestand) flashen. Dat is het eigenlijk al.

[ Voor 33% gewijzigd door Plato112 op 14-07-2012 01:48 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:37
Hier ongeveer het zelfde verhaal. Ik had een klein jaar de Leedroid HD op mijn desire staan, beviel al die tijd prima, zeker wb features was het een fijne rom. Ik kreeg alleen steeds vaker vastlopers, dus afgelopen week maar eens wat nieuws geprobeerd. Eerst de Nikes Lente ICS rom erop gezet, erg mooie en soepele rom maar de paar dingen die nog niet goed werken met ICS (vooral video) waren nog te storend. Als het allemaal gaat werken zeker een aanrader.
Nu naar MildWild 4.3 overgestapt en ben er ook erg tevreden mee. Moest wel even de installatie overdoen, de eerste keer begon google al een backup met apps terug te zetten. Voor je gaat installeren moet sd-ext gemount worden en de standaard installatielocatie aangegeven worden. Data2sd aan bleek ook niet lekker te werken.

Nu ik deze nieuwe rom heb merk ik wel een gigantisch verschil met Leedroid, alles gaat zoveel soepeler. Compleet nieuwe ervaring weer met mijn desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Yup, ik wist ook niet dat Google meteen al die apps zou gaan installeren dus ik kon ze allemaal met de hand om gaan zetten naar sd-ext. Mja ik had geluk dat hij niet alle apps van mijn oude Leedroid pakte, maar alleen de apps die ik op een proefrun van Mildwild had geïnstalleerd en toen ik er dus achter kwam dat ik bijna al m'n contacten kwijt was omdat die oude Leedroid ze nog niet syncte met Google. Dus dat waren maar 10 apps ofzo.

Data2SD vind ik totaal onnodig aangezien je de CM7r2 hboot kunt gebruiken en dus veel meer ruimte hebt zeker als je SD-ext gebruikt.

Moet zeggen dat m'n Desire inderdaad nog nooit zo soepel werkte, kwam gisteren iemand tegen met een Galaxy S2 met stock firmware en die was duidelijk minder soepel met dezelfde launcher.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Weet iemand hoe ik een shortcut op mijn homescreen kan krijgen van een netwerk share? hoopte op zoiets in es file explorer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Mijn harde knoppen werken al een lange tijd niet meer, ik ben begin dit nu toch wel een beetje beu te raken. Ik draai oxygen custom mod. Zodra ik in mijn recovery ga werken de knoppen ook niet meer(alleen de terug en aan uit knop werkt gelukkig nog)
Zou het kunnen zijn dat als ik een andere rom ga draaien dat die knoppen ineens wel kunnen gaan werken? De lichten doen het namelijk nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
ralph0603 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:17:
Mijn harde knoppen werken al een lange tijd niet meer, ik ben begin dit nu toch wel een beetje beu te raken. Ik draai oxygen custom mod. Zodra ik in mijn recovery ga werken de knoppen ook niet meer(alleen de terug en aan uit knop werkt gelukkig nog)
Zou het kunnen zijn dat als ik een andere rom ga draaien dat die knoppen ineens wel kunnen gaan werken? De lichten doen het namelijk nog wel.
Ik denk dat ze werkelijk stuk zijn, je kunt het natuurlijk altijd proberen. Als je vooraf een nandroid backup maakt vanuit recovery zet je hem zo weer terug als het niet geholpen heeft :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat dit hardwarematig is. Heb het zelf ook gehad bij de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dafmay schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:23:
Hm, dacht vanavond nadat ik had gekeken naar een vervanger (en mijn ZTE Blade vast opgetuigd had): laat ik het nog maar een keer proberen met de Desire voor ik een nieuw beestje koop (zoals de Huawei Ascend G300). Heb er OxyZM opgezet, en tot nu toe krijg ik geen reset, noch op mobiel, noch op Wifi, ondanks pogingen hem zwaar te belasten. Dus nog maar even aankijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:38:
[...]

Hm, dacht vanavond nadat ik had gekeken naar een vervanger (en mijn ZTE Blade vast opgetuigd had): laat ik het nog maar een keer proberen met de Desire voor ik een nieuw beestje koop (zoals de Huawei Ascend G300). Heb er OxyZM opgezet, en tot nu toe krijg ik geen reset, noch op mobiel, noch op Wifi, ondanks pogingen hem zwaar te belasten. Dus nog maar even aankijken ;)
Interessant, blijft toch apart...de ene rom doet het goed en de andere weer helemaal niet. Ik gebruik de OxyZM nu ook de afgelopen week en bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

iChaos

It's Lupus.

Kijk eens of je iets kan vinden in het systeem wat altijd een crash veroorzaakt. Als je de problemen zelf kan triggeren kan je er een logcat van maken met "adb logcat > file.txt", en dat bestand naar me sturen, dan kijk ik er even naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Als je een ICS Rom draait, zoals BCM9, dan kun je ervoor kiezen om de ICS softe knoppen weer te laten geven( back, home& multitasking) dan heb je de harde knoppen niet meer nodig.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

iChaos schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:19:
Kijk eens of je iets kan vinden in het systeem wat altijd een crash veroorzaakt. Als je de problemen zelf kan triggeren kan je er een logcat van maken met "adb logcat > file.txt", en dat bestand naar me sturen, dan kijk ik er even naar ;)
Met SGBS was het 3G internet (de GPRS in Canada werkte probleemloos), eerder deze week was het 3G, 2G of Wifi. Mocht het onverhoopt toch lukken, dan zal ik dat zeker doen :)
dafmay schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:28:
Interessant, blijft toch apart...de ene rom doet het goed en de andere weer helemaal niet. Ik gebruik de OxyZM nu ook de afgelopen week en bevalt erg goed.
Als het een PC was, zouden we zeggen "drivers" of "RAM" ;)

Edit: Intussen is het me gelukt een reboot voor elkaar te krijgen, nadat ik een tijdje spelletjes had gespeeld (voetbal, schaken, golf). Heb nu met No-frill CPU governor de max CPU een tandje lager gezet, kijken of dat werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 15-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Na een tijdje verschillende ROM's geprobeerd te hebben, ben ik nu al een tijd een tevreden gebruiker van CronMod. Stabiele kernel, prettige installatie en met InteractiveX als governor werkt het allemaal als een zonnetje.

Toch hoor ik daar hier weinig over, zijn er geen andere gebruikers van? :?

Bier = beter

Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]