Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:35
Ik draai momenteel even als test de Slim ICS rom. Loopt lekker, een stuk soepeler dan de andere ICS roms die ik tot nu toe heb geprobeerd.

http://forum.xda-develope...hp?p=25000050&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Crap, ik heb een fout gemaakt door de verkeerde hboot te installeren door hem soff en originele te installeren. Zit nu met een SON toestel en hboot 0.00.0000. Zit vast in de HTC RUU hboot.

Wat kan ik doen? RUU installeert niet want die geeft een hboot error.

Goldcard een optie?

Edit:
Fixed it with Froyo install Ruu pfffffft gelukkig, kan die weer terug voor garantie. Had hem gisteren opgehaald voor defecte aan/uit knop en volume knop. Maar nu werkt de lichtsensor, camera en ledje niet meer. Morgen weer teruggaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Meneer iCy op 18-07-2012 22:12 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
iCy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:47:
Crap, ik heb een fout gemaakt door de verkeerde hboot te installeren door hem soff en originele te installeren. Zit nu met een SON toestel en hboot 0.00.0000. Zit vast in de HTC RUU hboot.

Wat kan ik doen? RUU installeert niet want die geeft een hboot error.

Goldcard een optie?

Edit:
Fixed it with Froyo install Ruu pfffffft gelukkig, kan die weer terug voor garantie. Had hem gisteren opgehaald voor defecte aan/uit knop en volume knop. Maar nu werkt de lichtsensor, camera en ledje niet meer. Morgen weer teruggaan.
Close-call ;) Goed dat je het hebt weten op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Zoals eerder gemeld draai ik nu de BCM ICS ROM. Weet iemand of het mogelijk is dat je de aan/uit knop kan instellen om de telefoon alleen uit te zetten als Android is opgestart?
Ik heb al meerdere malen gehad dat de knop in mijn broekzak wordt ingedrukt en de noodoproeper per ongelijk wordt gekozen. Wat best onwenselijk is.
Ik kan bijvoorbeeld mijn telefoon ontwaken met de trackball, die druk je veel moeilijker in als deze in je broekzak zit. Dit werkt prima, en ik zet mijn scherm eigenlijk altijd al op die manier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik kan niet duidelijk krijgen hoe snel de huidige ics roms zijn? Zijn ze een beetje te vergelijken met de mildwild roms of moet je veel snelheid inleveren? Wil naar ICS, maar durf het niet aan.

Trouwens toestel is weer terug en zit inmiddels via nandroid weer mildwild op. 1 van de 2 kabels van de bovenste module was in het toestel zelf losgegaan tijdens vervanging hiervan, Toestel 1,5 uur weg maar wel vandaag weer terug en gerepareerd, super service van htc monteur bij the phone house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113 en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1557606? De laatste is een later gestart topic echter naar de 1e wordt hier vaker gelinkt.

Gaat het om dezelfde ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
iCy schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:03:
Ik kan niet duidelijk krijgen hoe snel de huidige ics roms zijn? Zijn ze een beetje te vergelijken met de mildwild roms of moet je veel snelheid inleveren? Wil naar ICS, maar durf het niet aan.
Zie mijn post vlak voor jouw voorgaande post...als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik draai die ICS rom nu een paar dagen en bevalt erg goed. Heb ze allemaal uitgeprobeerd, maar allemaal echt te sloom. Niet te vergelijken met bijv MW. Maar de Slim ICS rom is een verbetering tov de andere ICS roms. Nog steeds ietsje slomer dan MW, maar dat kan ook echt niet anders. Probeer deze maar eens...denk dat je aangenaam verrast zult zijn...net als ik.

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 19-07-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

musicfreak schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:41:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113 en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1557606? De laatste is een later gestart topic echter naar de 1e wordt hier vaker gelinkt.

Gaat het om dezelfde ROM?
Zijn volgens mij dezelfde roms. De eerste staat in het HTC Desire subforum en de tweede in het Nexus One subforum. Voor de zekerheid die uit het HTC Desire subforum pakken natuurlijk. :+

Sinds kort weer me eigen Desire teruggekregen van me broer aangezien die 'm niet meer nodig had. Direct de stock meuk eraf gehaald. Geroot, s-on s-off, andere hboot en een andere rom geïnstalleerd: Slim ICS. Ik heb alleen snel BCM geprobeerd en vind Slim ICS toch wel iets lekkerder draaien, wat dafmay ook al zegt hierboven. Het enige probleempje wat ik tegen ben gekomen (waar alle ICS roms nog last van hebben?) is de hardwarematige videodecodering, dit werkt niet goed. Voor de rest gaat alles mooi snel. Logischerwijs niet zo vloeiend als op me Samsung Galaxy S2, maar toch best fijn. Aanrader die Slim ICS!

Nu nog wachten op een nieuwe behuizing en digitizer om de telefoon weer helemaal gaaf en up-to-date te maken 8) . Ja, me Desire heeft flinke schade en krassen dankzij mijn vroegere gebruik. Die verdient weer een opknapbeurt.

Nog een vraagje over de interne opslag voor de applicaties. Ik heb een ext4 partitie aangemaakt van 999MB en de cm7r2 hboot geïnstalleerd. Krijg je bij 'opslagruimte' nooit te zien hoeveel geheugen je exact hebt over het interne NAND geheugen en de ext4 partitie? Ik zie wel dat het geheugen zich steeds uitbreid wanneer ik meer applicaties installeer. Via Terminal Emulator en dan met "df" command geeft ie wel aan dat me ext4 geheugen 983MB groot is en 183MB wordt gebruikt. Meer dan een jaar geleden snapte ik dit ook al nooit. Werkt het a2sd script nu wel goed? Staat het nooit goed aangegeven bij de instellingen?

[ Voor 0% gewijzigd door WhiteRaver op 23-07-2012 12:37 . Reden: s-on moest s-off zijn. ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
dafmay schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:23:
Ik draai momenteel even als test de Slim ICS rom. Loopt lekker, een stuk soepeler dan de andere ICS roms die ik tot nu toe heb geprobeerd.

In dat topic staat niets over hardware-ondersteuning. Hoe zit het met de camera e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@ haling
Alles werkt; foto's maken, video's opnemen en panoramashots nemen. De video opname gaat wel langzaam en het afspelen werkt gewoon bijna niet. Het gaat enorm stotteren en je ziet af en toe een nieuw framepje voorbij schieten. Dit kun je oplossen door bijvoorbeeld MX Speler te installeren en deze alle video's via de "S/W decoder" te laten afspelen. Problem solved. PS. Youtube werkt bijvoorbeeld helemaal goed.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
edit : even in aparte post gezet.

[ Voor 129% gewijzigd door dafmay op 21-07-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:34

radial

Watch out

Zijn er ook mensen die de MARANGE HTC DESIRE MIUI V4 rom geïnstalleerd hebben? Ben namelijk wel benieuwd hierna, aangezien ik hem al vanaf het begin geïnstalleerd heb en er behoorlijk tevreden over ben.
Tevens misschien leuk om te weten is dat de ontwikkelaar ervan een Nederlander is.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gisteren data2ext geïnstalleerd bij mijn CM7.2. Ging an sich best goed! 1 GB ext4-partitie gemaakt op een 16 GB SD-kaartje (meer dan 1 GB heb je toch nevernooitniet nodig dunkt me? :?)

Had m'n oude 4 GB SD-kaart volledig gekopieerd naar de FAT32-partitie (1e dus, de ext4-partitie is de 2e), maar for some reason "pakte" Android alle apps die op de SD-kaart geïnstalleerd stonden niet.. Nou ja, geen ramp. Had ze toch allemaal gebackupped met Titanium Backup :P

Vervolgens data2ext-script uitgevoerd. Ging probleemloos, scriptje wordt naar je /system gekopieërd (ergens in init.d) en een symlinkje in een executable-dir ergens naar datzelfde scriptje, zodat je hem ook vanuit de shell kunt aanroepen. Het script bedenkt dan zelf vanaf welke methode hij uitgevoerd wordt.

Nou, scriptje gedraait vanuit shell, prima. Gereboot, doet 't ook prima. Alle apps teruggezet met Titanium Backup.

Daarna leek 't me handig om de Dalvik cache eens te clearen. Appz weer op andere plekjes enzo, wellicht andere versies blabla, gewoon ff doen.

Reboot-loop.. 8)7 Althans, meer dan een wit scherm en "HTC" zag ik niet en de logcat via `ADB` gaf een loopje aan... Hij kon de dalvik-cache niet meer aanmaken... Huh..? :X

Gelukkig werkte `adb shell` nog wel. Wat bleek.. Op m'n ext4-partitie (wat dus /data was), was de complete /data/dalvik-cache verdwenen 8)7 En Android is niet snugger genoeg om 'em dan maar even aan te maken blijkbaar... `mkdir dalvik-cache` en m'n telefoon bootte spontaan :)

En dan nu 895 MB beschikbaar op m'n "internal storage" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 22:16
Wat voor SD Kaart class heb ik nodig, zodat ik weinig merk dat alles op mijn SD kaart in plaats van intern geheugen?

Class 2 2 MB/s 16 Mb/s
Class 4 4 MB/s 32 Mb/s
Class 6 6 MB/s 48 Mb/s
Class 10 10 MB/s 80 Mb/s
Class 16 16 MB/s 128 Mb/s

vanaf 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Class 6 of hoger wordt inderdaad aangeraden, maar het schijnt dat 4K Read/Write performance belangrijker is dan class. Ik zag vandaag deze reply op XDA waar hier over gesproken wordt. Ik ben hier niet helemaal in thuis, dus mocht iemand dit verder kunnen toelichten, dan graag! :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor diegenen die een fijne ICS rom willen proberen. Ik draai Slim ICS nu zo'n 5 dagen en deze draait snel, soepel en stabiel...onverwacht goed voor een ICS rom :)

Na eerste start van de rom is het raadzaam de volgende handelingen uit te voeren voor optimale snelheid :

- Settings > Evervol Toolbox > Performance > Memory management and activate "kernel samepage merging" (do not activate zRam, our device has enough ram and also because I noticed random FC under heavy usage)
- to speed-up more, disable animation from Settings => Developer options => Scale > None
- disable HDCP controle (settings > developer options)

Verder gebruikt de rom bouwer een cpu script : Conservative, 245-245 sleep, 960-1075 awake. Op zich prima, maar maakt de rom niet het allersnelst. Je kunt het script eventueel zelf nog aanpassen of verwijderen zodat je bijv SetCPU kunt gebruiken :

- Remove 98* script under /system/etc/init.d

Ik heb de "Shaky" kernel geflashed. Deze heeft SmartassV2 en hogere Freq is mogelijk. Ik gebruik zelf 1152Mhz, en 128Mhz in sleep mode.

En als laatste, deze is ook handig :

- prevent unnecessary battery drainage by disabling auto-time update... device keeps date/time sync with connected cell tower every minute! (disable from Settings => Date & Time) and install instead ClockSync from google-play (setup auto-update every 3 days)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33
Ik heb op mijn Desire nu nog Leedroid staan, mijn vrouw gebruikt hem nu en ik was altijd wel tevreden met Leedroid. Ik ga nu toch maar eens Slim ICS erop zetten, Leedroid is echt een stuk trager dan dat ik gewend was met CM7.
Als hij bij dafmay lekker draait dan ga ik die toch ook maar eens proberen :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
janvanduschoten schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:16:
Ik heb op mijn Desire nu nog Leedroid staan, mijn vrouw gebruikt hem nu en ik was altijd wel tevreden met Leedroid. Ik ga nu toch maar eens Slim ICS erop zetten, Leedroid is echt een stuk trager dan dat ik gewend was met CM7.
Als hij bij dafmay lekker draait dan ga ik die toch ook maar eens proberen :)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Gebruik je rom-slim-desireics-Beta_0.15.zip of rom-slim-desireics-aokp_bravo_build-40.zip en waarom?

[ Voor 11% gewijzigd door noakes op 21-07-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
noakes schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Gebruik je rom-slim-desireics-Beta_0.15.zip of rom-slim-desireics-aokp_bravo_build-40.zip en waarom?
Als deze vraag voor mij was bedoeld...ik gebruik de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
dafmay schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:29:
[...]

Als deze vraag voor mij was bedoeld...ik gebruik de eerste.
Thanks. Ik had de thread op xda wel een beetje doorzocht. Kwam toch niet echt een eenduidig antwoord tegen welke van de twee nou beter was. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Ik heb gisteren ook Slim ICS geinstalleerd en op een valse start na (zwart scherm, geen launcher/play store/etc); opgelost met 2e keer flashen) ben ik best onder de indruk!

Het "recente apps" is het enig wat traag te noemen is, de rest is vrij snappy!
dafmay schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:50:
Verder gebruikt de rom bouwer een cpu script : Conservative, 245-245 sleep, 960-1075 awake. Op zich prima, maar maakt de rom niet het allersnelst. Je kunt het script eventueel zelf nog aanpassen of verwijderen zodat je bijv SetCPU kunt gebruiken :

- Remove 98* script under /system/etc/init.d

Ik heb de "Shaky" kernel geflashed. Deze heeft SmartassV2 en hogere Freq is mogelijk. Ik gebruik zelf 1152Mhz, en 128Mhz in sleep mode.
Zijn er ook gratis tegenhangers van SetCPU, of is die echt z'n geld waard? Ik zal die Shaky kernel ook eens proberen, het belangrijkste bij mij is nu stabiliteit omdat mijn Desire vaak crashte met custom ROMs (aantal posts terug kijken voor meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
haling schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:15:
Ik heb gisteren ook Slim ICS geinstalleerd en op een valse start na (zwart scherm, geen launcher/play store/etc); opgelost met 2e keer flashen) ben ik best onder de indruk!

Het "recente apps" is het enig wat traag te noemen is, de rest is vrij snappy!

[...]
Mee eens...dat werkt inderdaad niet super-soepel. Gelukkig is dat een feature die ik eigenlijk nauwelijks gebruik :)
Zijn er ook gratis tegenhangers van SetCPU, of is die echt z'n geld waard? Ik zal die Shaky kernel ook eens proberen, het belangrijkste bij mij is nu stabiliteit omdat mijn Desire vaak crashte met custom ROMs (aantal posts terug kijken voor meer info)
NoFrills CPU is ook prima en gratis.
noakes schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Thanks. Ik had de thread op xda wel een beetje doorzocht. Kwam toch niet echt een eenduidig antwoord tegen welke van de twee nou beter was. Jij wel?
Eigenlijk niet echt in verdiept, en de 1e gekozen omdat ik daar wel mee bekend ben en met AOKP niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
Heb Slim ICS ook geprobeerd. Ik vind het niet fijn werken vergeleken met mijn vorige "setup". Persoonlijk houd ik van clean, no-nonsense look met een snappy gebruikerservaring (ik vind het overigens een bewonderingswaardige poging deze roms, maar het blijft door gebrek aan ondersteuning van HTC toch een bij elkaar gehackte oplossing). De allerbeste ervaring op de HTC Desire blijft imho dan ook:
  • Oxygen Rom v2.3.2
  • _thalmus 2.6.35.14_r4 kernel
  • Bijvoorbeeld een lightweight launcher als Zeam.
Stabiel, optimized, snappy en alle onderdelen (GPS, camera, WiFi, 3G etc etc) werken uitstekend. Heb meer dan 120 apps geinstalleerd en werkt nog steeds als een trein.

[ Voor 11% gewijzigd door noakes op 22-07-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
noakes schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:08:
Heb Slim ICS ook geprobeerd. Ik vind het niet fijn werken vergeleken met mijn vorige "setup". Persoonlijk houd ik van clean, no-nonsense look met een snappy gebruikerservaring (ik vind het overigens een bewonderingswaardige poging deze roms, maar het blijft door gebrek aan ondersteuning van HTC toch een bij elkaar gehackte oplossing). De allerbeste ervaring op de HTC Desire blijft imho dan ook:
  • Oxygen Rom v2.3.2
  • _thalmus 2.6.35.14_r4 kernel
  • Bijvoorbeeld een lightweight launcher als Zeam.
Stabiel, optimized, snappy en alle onderdelen (GPS, camera, WiFi, 3G etc etc) werken uitstekend. Heb meer dan 120 apps geinstalleerd en werkt nog steeds als een trein.
Blijft wel appels en peren vergelijken. Ik ben het natuurlijk met je eens en mijn favoriete roms zijn ook allemaal gebaseerd op GB 2.3.2 - 2.3.7 met de kernel die je noemt en ook de Zeam launcher of ADW. Retesnel...met goede accuduur...beter vind je niet in custom-rom-land.

Maar...we waren benieuwd naar een goede ICS rom, tov alle voorgaande versies die zijn uitgekomen. En SlimICS is dan een behoorlijke verbetering. Sterker nog, het draait tot nu toe prima. Snel en soepel zat voor een dagelijkse rom...en ziet er strak (ICS) uit.

Edit : je hebt toch wel de aanpassingen gedaan die ik in mijn post noemde? Zo niet, dan loop je inderdaad tegen een slome rom aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 22-07-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik ga ook maar eens aan SlimICS beginnen. Ik heb nog maar één keer een andere ROM op mijn Desire gezet, CM 7, dus ik hoop dat het goed gaat.

Momenteel heb ik ClockWorkMod Recovery v. 5.0.2.0 draaien, hebben jullie ook 4EXT recovery geflashed voordat jullie de ROM erop hebben gezet zoals op http://forum.xda-develope...hp?p=25000050&postcount=1 staat?

Edit: Ik heb de 4EXT recovery geflasht, post dit vanaf mijn Desire dus het flashen van de ROM is gelukt. Vanuit Titanium backup ben ik de apps gaan terugplaatsen. Helaas wordt een groot gedeelte op het intern geheugen geplaatst, dat zit nu bijna vol. Hoe los ik dat op? Met data2ext?

[ Voor 28% gewijzigd door musicfreak op 22-07-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
dafmay schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:34:
[...]
Blijft wel appels en peren vergelijken. Ik ben het natuurlijk met je eens en mijn favoriete roms zijn ook allemaal gebaseerd op GB 2.3.2 - 2.3.7 met de kernel die je noemt en ook de Zeam launcher of ADW. Retesnel...met goede accuduur...beter vind je niet in custom-rom-land.

Maar...we waren benieuwd naar een goede ICS rom, tov alle voorgaande versies die zijn uitgekomen. En SlimICS is dan een behoorlijke verbetering. Sterker nog, het draait tot nu toe prima. Snel en soepel zat voor een dagelijkse rom...en ziet er strak (ICS) uit.

Edit : je hebt toch wel de aanpassingen gedaan die ik in mijn post noemde? Zo niet, dan loop je inderdaad tegen een slome rom aan :)
Ja heb inderdaad jouw aanpassing doorgevoerd. Volgens mij zijn we het ook wel met elkaar eens (ik kan jou verhaal iig wel onderschrijven). SlimICS is inderdaad een verbetering t.o.v. andere ICS roms. Dus iedereen die het een keer wil proberen, be my guest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb cyanogenmod 7 geinstalleerd op mijn HTC desire, had toch nog wat problemen met 10.
En ik ben er wel tevreden mee ik heb 1 dingetje wat ik minder vind en dat is onderaan op je homescherm.

Heb je 3 apps als snelkoppeling die overal zijn, en links en rechts de puntjes om te wisselen naar rechts of links te gaan, maar dat kan bovenaan ook al en dat kan ook gewoon door te swipen.

Ik zal deze willen aanpassen naar 5, en dit zal vast ook wel op internet moeten staan of dat mogelijk is.
Alleen ik weet de benaming niet voor die balk.
Dus mijn vraag kan ik dat aanpassen? en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je hebt een andere launcher nodig, probeer er eens een paar uit. Zoek eens naar apex, go launcher, launcher pro,enz.

Het Android launchers, themes en icons topic

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 22-07-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik vind die ADW wel fijn juist, en als ik screenshots kijk.
Zie ik daar gewoon 5 iconen in die balk staan ook 3.
Maar 5 is dus blijkbaar wel mogelijk?

Heb het gevonden,

http://code.google.com/p/...d/wiki/CompleteGuideToADW

Stond onder settings, interface en hoofddock.

[ Voor 32% gewijzigd door Joostje123 op 22-07-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn Desire resette zichzelf vandaag weer toen hij het druk kreeg (internet browsen op 3G en een SMS die binnenkwam), heb hem naar 596 MHz teruggeschakeld maar ik denk toch dat het einde eraan zit te komen :(

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
Nav. de goede ervaringen van Haling en Dafmay heb ik ook eens SlimICS geinstalleerd op de Desire van m'n vriendin. De vorige ROM, een Runny rom, begon onwerkbaar traag te worden en de telefoon crashte ook met regelmaat.

Ik moet zeggen: Ik ben onder de indruk! Wel even wennen als je aan Sense gewend bent (maar m'n vriendin is altijd wel in om iets nieuws te proberen, als het maar gewoon werkt). Maar het voelt, met de aanpassingen van Dafmay echt snappy en stabiel aan! Accuduur is ook zeer netjes (alsof de batterij niet 2 jaar oud is). En dan heb ik nog nieteens het CPU settings script van de bouwer verwijderd om iets anders te installeren (heb in zijn instellingen wel de SmartassV2 governor van de andere kernel geselecteerd.

Maar ik zal de setup die Noakes omschrijft onthouden, mocht dit uiteindelijk toch nog problemen gaan geven.

Filmen (wat nauwelijks werkt) doet m'n vriendin verder toch niet en verder doet alles het voor zo ver ik kan zien volgens mij wel (incl. GPS, Foto's maken en kompas).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

WhiteRaver schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:06:
...knip...
Nog een vraagje over de interne opslag voor de applicaties. Ik heb een ext4 partitie aangemaakt van 999MB en de cm7r2 hboot geïnstalleerd. Krijg je bij 'opslagruimte' nooit te zien hoeveel geheugen je exact hebt over het interne NAND geheugen en de ext4 partitie? Ik zie wel dat het geheugen zich steeds uitbreid wanneer ik meer applicaties installeer. Via Terminal Emulator en dan met "df" command geeft ie wel aan dat me ext4 geheugen 983MB groot is en 183MB wordt gebruikt. Meer dan een jaar geleden snapte ik dit ook al nooit. Werkt het a2sd script nu wel goed? Staat het nooit goed aangegeven bij de instellingen?
Niemand hier antwoord op?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Bij opslagruimte laat ie bij mij bij mijn ICS-rom ook de ext4-partitie niet zien. Met titanium backup zie je het wel overigens en (uiteraard ook) via de door jou genoemde df in de terminal.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:31:
Nav. de goede ervaringen van Haling en Dafmay heb ik ook eens SlimICS geinstalleerd op de Desire van m'n vriendin. De vorige ROM, een Runny rom, begon onwerkbaar traag te worden en de telefoon crashte ook met regelmaat.

Ik moet zeggen: Ik ben onder de indruk! Wel even wennen als je aan Sense gewend bent (maar m'n vriendin is altijd wel in om iets nieuws te proberen, als het maar gewoon werkt). Maar het voelt, met de aanpassingen van Dafmay echt snappy en stabiel aan! Accuduur is ook zeer netjes (alsof de batterij niet 2 jaar oud is). En dan heb ik nog nieteens het CPU settings script van de bouwer verwijderd om iets anders te installeren (heb in zijn instellingen wel de SmartassV2 governor van de andere kernel geselecteerd.

Maar ik zal de setup die Noakes omschrijft onthouden, mocht dit uiteindelijk toch nog problemen gaan geven.

Filmen (wat nauwelijks werkt) doet m'n vriendin verder toch niet en verder doet alles het voor zo ver ik kan zien volgens mij wel (incl. GPS, Foto's maken en kompas).
Mooi weer iemand overgehaald ;)

Overigens met het script van de bouwer zal bij het uitgaan van het scherm de cpu governor weer terug worden gezet naar conservative. Maw de instelling (smartassv2) wordt niet onthouden. Ik heb zelf gemerkt dat het zo nu en dan wel wordt onthouden, bijvoorbeeld na herstart van telefoon. Vreemd maar waar. Anyway...heb zelf het script verwijderd en met setcpu de instellingen gezet op smartassv2 128-1152. Rom draait lekker soepel met deze setup. Prima accuduur ook, zelfs met wifi continue aan in standby !

Tot nu toe zie ik (voorlopig) geen reden om terug te gaan naar MW 4 of ZM rom. Normaliter houd ik het slechts een paar dagen uit met een ICS rom, dus dit is een hoge uitzondering...wat aangeeft dat de rom (voor mij) uitstekend is als dagelijkse rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Oeps, ik zie dat er helemaal wat mis is gegaan bij mijn post. Bij deze een nieuwe versie:

Eerst even een quote van mezelf:
musicfreak schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:45:
Vanuit Titanium backup ben ik de apps gaan terugplaatsen. Helaas wordt een groot gedeelte op het intern geheugen geplaatst, dat zit nu bijna vol. Hoe los ik dat op? Met data2ext?
Ik ben er achter gekomen dat ik een Ext3 partitie van 976 Mb heb geen Ext4 zoals bijv. WhiteRaver heeft. Deze Ext3 partitie heb ik nog van mijn CM7 ROM, ik heb aan de partities niet gewijzigd voor het flashen van Slim ICS.

Kan Slim ICS alls apps op een Ext3 partitie plaatsen? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb overigens geen idee hoe data2ext werkt, mocht ik dat nodig hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door musicfreak op 23-07-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@DikkieDick,
Bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat mijn ext4-partitie wel voor applicaties wordt gebruikt.

Mocht er nog iemand zijn die zijn boot logo/screen wil veranderen heb ik misschien nog een leuke:
Boot logo HTC Desire printplaat
Ik vind het er zelf wel grappig uitzien bij het opstarten. Een mooiere printplaat welke toepasselijker is kon ik zo niet vinden.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

musicfreak schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:37:
Oeps, ik zie dat er helemaal wat mis is gegaan bij mijn post. Bij deze een nieuwe versie:

Eerst even een quote van mezelf:

[...]

Ik ben er achter gekomen dat ik een Ext3 partitie van 976 Mb heb geen Ext4 zoals bijv. WhiteRaver heeft. Deze Ext3 partitie heb ik nog van mijn CM7 ROM, ik heb aan de partities niet gewijzigd voor het flashen van Slim ICS.

Kan Slim ICS alls apps op een Ext3 partitie plaatsen? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb overigens geen idee hoe data2ext werkt, mocht ik dat nodig hebben.
SlimICS werkt ook gewoon met een Ext3-partitie, maar als ik het goed begrijp uit het topic op XDA (klik en klik) verplaatst het a2sd-script in die ROM de apps tijdens boot naar de ext-partitie. Ik vermoed dus dat een reboot je 'probleem' oplost (zorg wel dat je Ext-partitie gewiped is natuurlijk).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mad Marty schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:12:
[...]

SlimICS werkt ook gewoon met een Ext3-partitie, maar als ik het goed begrijp uit het topic op XDA (klik en klik) verplaatst het a2sd-script in die ROM de apps tijdens boot naar de ext-partitie. Ik vermoed dus dat een reboot je 'probleem' oplost (zorg wel dat je Ext-partitie gewiped is natuurlijk).
Dat is het enige dat ik "jammer" vind aan deze ICS rom, dat apps op ext komen ipv internal. Ik gebruik zo weinig apps dat er altijd meer dan voldoende ruimte is op internal. Indien iemand nog een trucje weet om ze verplaatsen...dan hoor ik het graag :)

Ps Hetzelfde geldt voor dalvik cache...ik ga er van uit dat deze ook op ext staat...internal is altijd optimaal qua snelheid...

Edit : Ha! Met mijn oude vertrouwde dalvik-to-internal zip lukt het om dalvik naar intern geheugen te verplaatsen. Scheelt weer behoorlijk aan snelheid :) Mocht iemand hier toevallig ook behoefte aan hebben, dan hoor ik het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 23-07-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mad Marty schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:12:
Dank voor de links, ik heb bij heb voor het flashen van de ROM vanuit de 4Ext recovery in het menu wipe | format gekozen voor factory reset. Hopelijk was dat genoeg qua wipe.

4Ext recovery geeft verder aan:
partition sd-ext FS; ext3 capacity 976 Mb, free 578 Mb.

Info Titanium backup:
Systeem ROM: 152 Mb (2,77 Mb vrij)
Intern: 301 Mb (201 Mb vrij)
SD-kaart: 14,8 Gb (8,13 Gb vrij)

Info systeemmenu Android (Opslagruimte):
Data 192 Mb
Ext 578 Mb

Zou het toch goed zijn gegaan? Ik weet nog niet helemaal goed hoe ik dit soort zaken moet interpreteren...

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 23-07-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Ha! Met mijn oude vertrouwde dalvik-to-internal zip lukt het om dalvik naar intern geheugen te verplaatsen. Scheelt weer behoorlijk aan snelheid :) Mocht iemand hier toevallig ook behoefte aan hebben, dan hoor ik het wel.
Ik heb nog ~150MiB aan Internal storage over. Hoe groot is de Dalvik cache?

[ Voor 5% gewijzigd door haling op 23-07-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
haling schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:27:
[...]

Ik heb nog ~150MiB aan Internal storage over. Hoe groot is de Dalvik cache?
Bij mij is ie 50Mb. Is geloof wel erg afhankelijk van het aantal en grootte van gebruikte apps...ik heb erg weinig geinstalleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 23-07-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dafmay schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:43:
Mocht iemand hier toevallig ook behoefte aan hebben, dan hoor ik het wel.
Ik wil die dalvik-to-internal zip wel uitproberen! Maar vertel, kan je dit ook weer ongedaan maken als het niet goed uitpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
musicfreak schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:49:
[...]

Ik wil die dalvik-to-internal zip wel uitproberen! Maar vertel, kan je dit ook weer ongedaan maken als het niet goed uitpakt?
Kon me herinneren al eens de manual hier geplaatst te hebben en heb ff gezocht, hier de link :

dafmay in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4"

Hierbij nieuwe linkjes naar de benodigde bestanden :

https://dl.dropbox.com/u/...-cache-interne-signed.zip

https://dl.dropbox.com/u/...WM_2.5.0.7.fake-flash.zip

MAAK EEN NANDROID VOORDAT JE BEGINT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dafmay schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:02:
Kon me herinneren al eens de manual hier geplaatst te hebben en heb ff gezocht, hier de link :
Tnx, heb het zojuist uitgevoerd. Ik ben volgens het systeemmenu van Android van 192 naar 57 Mb intern geheugen gegaan, een verschil van 135.

4Ext recovery geeft verder aan: capacity 976 Mb, free 719,9 Mb
Dat was free 578 Mb, een verschil van 142.

Dat zal dus de Dalvik cache zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
musicfreak schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Tnx, heb het zojuist uitgevoerd. Ik ben volgens het systeemmenu van Android van 192 naar 57 Mb intern geheugen gegaan, een verschil van 135.

4Ext recovery geeft verder aan: capacity 976 Mb, free 719,9 Mb
Dat was free 578 Mb, een verschil van 142.

Dat zal dus de Dalvik cache zijn!
Klinkt inderdaad dat dat 'm is :) Ik zag ook de verschuiving van ext naar int. met hetzelfde aantal Mb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mooi! Ik heb nu wel een probleempje met de Play store, ik kan geen Apps meer downloaden. Hij blijft hangen op 'downloaden...' maar er komt niks binnen. Volgens mij had ik dit voor de Dalvik actie niet.

Heb jij dat ook Dafmay? Wat zou er aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
musicfreak schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:37:
Mooi! Ik heb nu wel een probleempje met de Play store, ik kan geen Apps meer downloaden. Hij blijft hangen op 'downloaden...' maar er komt niks binnen. Volgens mij had ik dit voor de Dalvik actie niet.

Heb jij dat ook Dafmay? Wat zou er aan te doen zijn?
Niet zo mooi!

Ik heb hetzelfde helaas. Heb ook al geprobeerd Instellingen > Apps > Google Play Store > Gegevens wissen. Daarna een herstart. Geen resultaat.

Dat wordt dus ff een nandroid restore :) Jammer, dan maar dalvik op ext.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dafmay schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:13:
Dat wordt dus ff een nandroid restore :) Jammer, dan maar dalvik op ext.
Jep, dat heb ik ook maar gedaan. Jammer maar helaas! Het kunnen downloaden van apps is ook wel zo prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Misschien dat de Dalvik cache even gewiped moet worden wanneer-ie verplaatst is? Dus eerst de zip flashes en dan in de recovery Dalvik wipen en rebooten. Wilde gok, hoor, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dus de SlimICS doet ook dingen op de EXT partitie op sd-kaart? Daar heb ik niets van gemerkt (dan zou er volgens mij ook meer internal storage vrij moeten zijn).

In ieder geval merk ik er niet van qua performance: M'n vriendin is nog steeds vrij enthousiast over deze rom :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mad Marty schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:57:
Misschien dat de Dalvik cache even gewiped moet worden wanneer-ie verplaatst is? Dus eerst de zip flashes en dan in de recovery Dalvik wipen en rebooten. Wilde gok, hoor, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad :)
Ik heb wel een cache en dalvik cache wipe gedaan voor het flashen van de dalvik-to-internal zip, maar erna inderdaad niet. Ik zag wel dat ICS bij de 1e herstart de apps (cache) weer opbouwd. Maar wipen van dalvik cache zou best eens een oplossing kunnen zijn. Ik laat het voorlopig maar even zo :)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 24-07-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:24
Twee weken geleden de 'grote' overstap gemaakt van Cyanogenmod 7.2 naar MildWild CM 5.0. Alles gewiped en een EXT4 partitie van ~999mb aangemaakt.

Dingen die me opvallen:
- Lijkt allemaal wat soepeler te lopen.
- Gallerij laad voor m'n gevoel tergend traag. (Hoewel hij een stuk leger is dan voorheen)
- Batterijverbruik flink hoger als m'n Desire in gebruik is.
- Batterijverbruik flink lager als m'n Desire idle is. (In vergelijking met CM7.2)
- Skin spreekt me een stuk meer aan, maar lijkt hier en daar niet helemaal 'af'.

Verder prima ROM, de standaard launcher vind ik ook heel mooi. Maar ga de op oxygen gebaseerde MW maar eens proberen denk ik. Zit op dit moment alweer op 50% na hier en daar een whatsappje en internetten in de trein..

[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 24-07-2012 15:13 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:11:
Maar wipen van dalvik cache zou best eens een oplossing kunnen zijn. Ik laat het voorlopig maar even zo :)
Ik heb het zojuist even geprobeerd maar het helpt niet, ja kan nog steeds niet downloaden uit de market. Ben dus weer teruggegaan naar de Dalvik cache op de SD kaart / Ext 3 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
musicfreak schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:12:
[...]

Ik heb het zojuist even geprobeerd maar het helpt niet, ja kan nog steeds niet downloaden uit de market. Ben dus weer teruggegaan naar de Dalvik cache op de SD kaart / Ext 3 partitie.
Ah...ok goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zojuist bij de Desire van m'n vriendin het 98mydesire script uit /etc/init.d verwijderd en NoFrills CPU manager geinstalleerd.

Werkt prima :). Ik merk alleen wel dat dat scriptje meer doet dan alleen de CPU settings beheren en dat nu bv. de ledjes achter de hardware knoppen niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:28:
Zojuist bij de Desire van m'n vriendin het 98mydesire script uit /etc/init.d verwijderd en NoFrills CPU manager geinstalleerd.

Werkt prima :). Ik merk alleen wel dat dat scriptje meer doet dan alleen de CPU settings beheren en dat nu bv. de ledjes achter de hardware knoppen niet meer werken.
Goh dat was mij nog niet eens opgevallen :) Ik vind het overigens wel fijn, scheelt weer in batterijverbruik. De welbekende ManU kernel doet dit ook en is mede daardoor zo zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Bij CM7 zette ik altijd zelf de verlichting van de knoppen uit. Overdag hebben ze voor mij geen meerwaarde en 's avonds vind ik ze te fel als ik wat aan het lezen of browsen ben. En uiteraard een net iets betere batterij performance :)

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 25-07-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
janvanduschoten schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:38:
Bij CM7 zette ik altijd zelf de verlichting van de knoppen uit. Overdag hebben ze voor mij geen meerwaarde en 's avonds vind ik ze te fel als ik wat aan het lezen of browsen ben. En uiteraard een net iets betere batterij performance :)
Zou ik mogen vragen waar deze optie te vinden is? Kijk er volgens mij overheen want ik kom hem echt niet tegen. :P

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Bij je CM7 instellingen kun je een alternatieve brightnes instelling doen, zie onderstaande (geleende ) screenshot. Als je bij Buttons de waardes veranderd naar "0" en deze opslaat (Save & apply) dan is de verlichting van je knoppen uit :)

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/9547/screenshot1324404635971.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Mijn desire wordt ook dusdanig warm dat hij spontaan reboot. dus aan de auto lader met gps kan gewoon niet meer met mijn htc desire. ik draai nu de oxygen rom en had eerst de ics rom van sandvold http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660 maar die vroeg te veel van mijn oude htc desire en moest dus weer terug naar oxygen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Vandaag m'n eerste spontane reboot gehad bij SlimICS. Booten daarna duurde enorm lang, geen idee waarom ...

Na de reboot ziet alles er wel weer gewoon en vlot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
janvanduschoten schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:14:
Bij je CM7 instellingen kun je een alternatieve brightnes instelling doen, zie onderstaande (geleende ) screenshot. Als je bij Buttons de waardes veranderd naar "0" en deze opslaat (Save & apply) dan is de verlichting van je knoppen uit :)

[afbeelding]
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Goede tip, hier ook even aangepast. Die lampjes zijn echt onnodig ;-)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:37
Inderdaad. Bij de op oxygen gebaseerde mildwild zijn ze standaard aan en dat hoeft van mij niet zo.. Eerste minpuntje gevonden voor deze rom;-)

Edit: Ze gaan toch wel eens uit.. alleen blijven naar mijn zin nog iets te lang an staan. Ach ja..

[ Voor 26% gewijzigd door bladiblo op 27-07-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zo even de alpha4 van Jelly bean geinstalleerd. Loopt beter dan verwacht.
En google now is leuk. Hij moet nog veel leren. Maar agenda items en spontane meldingen dat je nu vertrekken moet zijn geweldig.
Notificaties zijn beter. En tot nu toe hou ik JB wel even als mijn "Daily Driver"

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
haling schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:08:
Vandaag m'n eerste spontane reboot gehad bij SlimICS. Booten daarna duurde enorm lang, geen idee waarom ...

Na de reboot ziet alles er wel weer gewoon en vlot uit.
Vandaag is hij spontaan uit gegaan. Hij voelde heet aan ... Opstarten deed hij pas weer na de batterij verwijderd te hebben.

Nu crasht alles tot de Apex launcher aan toe, dus ik ga denk ik maar de backup van MildWild terugzetten ... :(

Edit: backup teruggezet. ;w Als er een Slim JB komt gaan we het nog een keer proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door haling op 26-07-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
haling schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Vandaag is hij spontaan uit gegaan. Hij voelde heet aan ... Opstarten deed hij pas weer na de batterij verwijderd te hebben.

Nu crasht alles tot de Apex launcher aan toe, dus ik ga denk ik maar de backup van MildWild terugzetten ... :(

Edit: backup teruggezet. ;w Als er een Slim JB komt gaan we het nog een keer proberen!
Dat klinkt inderdaad niet al te best. Ik heb dit soort zaken eerder meegemaakt en ihb met ICS roms. Tot nu toe draait SlimICS bij mij nog goed, al moet ik bekennen dat ik niet giga-veel gebruik maak van mijn phone. Al heb ik wel laatst een uurtje Sygic navigatie gedraaid zonder issues...dat is toch vaak een goede vuurproef voor een rom is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier op mijn desire Mildwild v-4.5 staan en draait prima, maar heb 1 probleem als ik hem opnieuw opstart dan ben ik mijn apps kwijt die op het bureaublad\homescreen staan.
De snelkoppelingen die ik erop heb staan die blijven wel gewoon aanwezig.
Moet ik soms ergens nog wat aanvinken zodat deze na een herstart gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zal me terugtrekken uit dit topic: gisteren zat ik in een zeer warme trein, en de Desire bleef zich maar resetten, zelfs zonder 3G of activiteit. Ik geef het op, en ga kijken naar een ZTE Crescent (die is nu heel goedkoop in de UK, £49) of een Huawei Ascend G300 (£100).

Toch 2 jaar plezier gehad van mijn Desire :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gambieter schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:43:
Ik zal me terugtrekken uit dit topic: gisteren zat ik in een zeer warme trein, en de Desire bleef zich maar resetten, zelfs zonder 3G of activiteit. Ik geef het op, en ga kijken naar een ZTE Crescent (die is nu heel goedkoop in de UK, £49) of een Huawei Ascend G300 (£100).

Einde verhaal na 2 jaar veel plezier is helemaal ok. Succes met de nieuwe phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:09

Hoe denk je die hier te krijgen dan, of woon je in Engeland?
Want ik heb er ook naar gekeken, lijkt me wel handig als back-up telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eddos schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:50:
Hoe denk je die hier te krijgen dan, of woon je in Engeland?
offtopic:
Yep, ik woon in Engeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vodafone belde net. Beste man wilde m'n abonnement verlengen (of eigenlijk een nieuwe verkopen) maar kwam met dezelfde prijzen als die ik zelf online had gevonden. Na een opmerking daarover ging er prompt €50 van de toestelprijs af, en waren ze in 1 klap de goedkoopste optie in mijn vanmiddag zelfgemaakt overzichtje. Goed zaken doen zo!

* Hmmbob gaat op weg naar het One X topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand ook met CM 7.2 dat ondanks een geformatte EXT partitie het geheugen beperkt lijkt te zijn? "vroeger" zag je gewoon je intern geheugen + EXT als mem. en had je dus geen problemen met apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,
Sinds kort heb ik CM 7.2, bevalt me prima op 1 dingetje na. Wegens gebrek aan NL woorden boek heb ik de latinIME.apk gedownload. Dit is het NL woorden boek.
Elke keer bij opstarten moet deze opnieuw geinstalleerd worden. Echter kan ik na het installeren geen foto's meer maken omdat ik de melding krijg: Plaats een sd-kaart voordat u de camera gebruikt.
Installeer ik het woorden boek niet lukt dit wel.

Iemand een oplossing waardoor ik wel een NL woordenboek kan gebruiken en gewoon foto's kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Ikzelf gebruik CM in combinatie met het originele HTC desire software keyboard. Deze heeft een ingebouwde woordenboek dat prima werkt. En ik kan nog prima foto's maken. En het blijft naar mijn inzien een geweldig toetsenbord.
Ik ben niet zeker maar ik geloof dat ik volgend topic/apk heb gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Nu mijn eigen vraag:
Mijn Desire's aan/uit knop is het aan het begeven, hij blijft vaak contact maken, waardoor de foon blijft aan/uit gaan en dergelijke. Is er een mogelijkheid om de functie van de aan/uit knop te verplaatsen naar een andere knop in CM? Of is dit hardwaretechnisch niet mogelijk?

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

4bit schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:40:
Ikzelf gebruik CM in combinatie met het originele HTC desire software keyboard. Deze heeft een ingebouwde woordenboek dat prima werkt. En ik kan nog prima foto's maken. En het blijft naar mijn inzien een geweldig toetsenbord.
Ik ben niet zeker maar ik geloof dat ik volgend topic/apk heb gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Nu mijn eigen vraag:
Mijn Desire's aan/uit knop is het aan het begeven, hij blijft vaak contact maken, waardoor de foon blijft aan/uit gaan en dergelijke. Is er een mogelijkheid om de functie van de aan/uit knop te verplaatsen naar een andere knop in CM? Of is dit hardwaretechnisch niet mogelijk?
Volgens mij kan dat niet, maar je kan die onderdelen wel op ebay bestellen. Zo heb ik ook van mijn Legend de aan/uitknop vervangen omdat deze kapot was gegaan. Dit soort onderdelen zijn helaas relatief duur rond de 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt ook een button remapper gebruiken, dan kun je je hard buttons een andere functie geven. Ik verwacht dat je ook de optische knop kunt gebruiken als power knop :)

Ik heb het eens gebruikt bij mijn tablet (Dropad) en daar werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

janvanduschoten schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:36:
Je kunt ook een button remapper gebruiken, dan kun je je hard buttons een andere functie geven. Ik verwacht dat je ook de optische knop kunt gebruiken als power knop :)

Ik heb het eens gebruikt bij mijn tablet (Dropad) en daar werkte het prima.
Werkt dat al dan voor je boot :p dit soort apps worden toch boven je boot en kernel geladen dus pas later beschikbaar en zou het dus niet werken als straks zn fysieke powerknop niks meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nee, dat werkt volgens mij na het opstarten maar voorkomt wel het onbedoelde uitschakelen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

janvanduschoten schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:13:
Nee, dat werkt volgens mij na het opstarten maar voorkomt wel het onbedoelde uitschakelen van het toestel.
Maar dan blijf je een probleem hebben bij een vastloper/bug of SD card die eruit moet (en dus accu eruit). Ik zou lekker die knop op ebay bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
mijn telefoon is geroot, maar nu wil ik hem verkopen en dan vind ik het fijner om hem weer terug te zetten naar de originele versie.
Ik ben dus een complete leek, het toestel is ook niet door mij geroot maar door een kennis. Omdat ik de telefoon op korte termijn wil verkopen ben ik op zoek naar manieren om hem te unrooten.
Is dat te doen voor een nitwit als ik of kan ik me beter met andere dingen bezig houden en het toestel gewoon geroot verkopen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Het is sowieso altijd een goed idee om eens een topicstart door te lezen voordat je je vraag post in dat topic. Kijk bijvoorbeeld eerst eens bij [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's. Kom je er dan nog niet uit, post het dan gerust hier.

[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 31-07-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Zo, overgestapt naar de MildWild Oxygen 4.3 Final (vanaf 4.0). Iemand anders die deze ROM gebruikt in combinatie met K9-mail? K9 slurpt binnen 2 uur mijn batterij leeg op dit moment, dus iets icm. deze ROM gaat niet goed.

Overigens loopt de boel wel als een tierelier. Afgezien van het K9 debacle is dit een top ROM! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45

Dat resetten is een bekend issue. Had mijn Desire ook, en heb toen kostenloos moederbordje laten vervangen. Weet alleen niet meer of ik toen al buiten de garantie was of niet, volgens mij al wel omdat ik de telefoon 2ehands had gekocht.

Ik houd je niet tegen om een andere telefoon te halen, maar je Desire kan dus waarschijnlijk wel gefixt worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 31-07-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Voor mij hetzelfde, dit is een bekend probleem bij de Desire.

Toen ik het had, heb ik eerst heel lang verschillende fora gelezen over dit probleem waar verschillende oorzaken werden geopperd. Toen ik meerdere berichten las van mensen die onder zonder kosten het moederbord hebben laten vervangen heb ik ook HTC gebeld.

Ik stond verbaasd over hoe netjes dit werd afgehandeld, na de uitleg aan de telefoon dat ik alles al had geprobeerd(hard reset) etc. en het voor mij duidelijk was dat dit het bekende Desire probleem was, werd mijn telefoon volgende ochtend opgehaald. Binnen 2 weken weer netjes terug met nieuw moederboard, in HTC doosje incl. pen.(wel even voor de zekerheid een briefje erbij gedaan met nog een x duidelijk erbij dat ik alles al had geprobeerd en dat het overduidelijk het moederboard probleem is,maar garantiebewijs was niet eens nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Kan het kloppen dat de accuduur met SlimICS wat slechter is dan met Cyanogenmod 7 (op basis van ik meen Gingerbread)? Mijn accu heb ik in de 2,5 jaar dat ik mijn Desire heb nog nooit vervangen, dus die zal ook niet helemaal top meer zijn maar de capaciteit loopt nu wel erg snel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
musicfreak schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:49:
Kan het kloppen dat de accuduur met SlimICS wat slechter is dan met Cyanogenmod 7
Ik had daar geen last van, wel van hangers/reboots ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Binnenkort gaat mijn Desire de verkoop in, als de One X binnen is that is. Omdat ik geen geneuzel wil met iemand die geen custom ROM wil, wil ik hem zo origineel mogelijk verkopen.

Als ik de stappen uit de startpost volg, is dan zowel de root, de S-off, de hboot en de custom ROM ongedaan gemaakt? Die laatste weet ik vrij zeker, maar het gaat ook om die eerste 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wat ik gedaan heb is de hboot downgrade geïnstalleerd en dan de froyo rom geïnstalleerd.

Maar mocht het fout gaan, don't blame the messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
musicfreak schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:49:
Kan het kloppen dat de accuduur met SlimICS wat slechter is dan met Cyanogenmod 7 (op basis van ik meen Gingerbread)? Mijn accu heb ik in de 2,5 jaar dat ik mijn Desire heb nog nooit vervangen, dus die zal ook niet helemaal top meer zijn maar de capaciteit loopt nu wel erg snel terug...
Dat zou misschien wel zo kunnen zijn, ICS roms zijn relatief 'nieuw' en nog niet zo stabiel als de bestaande GB roms. Kan natuurlijk ook zo zijn dat je je Desire wat meer gebruikt om ICS te ontdekken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 16:02
Na 2 jaar gebruik te maken van de stock ROM met de gewone updates heb ik u toch besloten om eens een custom ROM te gaan gebruiken. Belangrijkste rede is te weinig ruimte op het interne geheugen. Daarom heb ik ook een nieuw SD kaartje gekocht en geïnstalleerd.

Ik dacht als ik dan toch naar een nieuwere ROM ga, kan ik even goed een hogere Android versie kiezen. Snelheid is niet essentieel voor mij (heb er nooit problemen mee gehad) maar hij moet wel vlot gaan.

Na veel zoeken op het internet heb ik de volgens mij gemakkelijkste methodes gebruikt om mijn gsm te unlocken: Revolution en AndroidFlasher en heb er zo ClockworkMod 4 en de radio bravo.5.17.05.23 geïnstalleerd. Ik dacht dat er ook een CWM 5 moest zijn, maar de huidige werkt en dat lijkt me genoeg.

Verder heb ik hier, op xda en andere sites vanalles opgezocht om de 'juiste' rom te kiezen. Ik had er even CM7 op staan, maar deze was nog Android 2.3 en ik wou toch echt iets hogerop gaan uitproberen.

Ik las op: http://www.androidauthori...am-kang-custom-rom-73889/ over de AOKP versie en dacht die eens te proberen. Ze draait nu een halve dag dus veel heb ik er nog niet mee gedaan. De WiFi werkt en ik heb een foto getrokken die er ook prima uit ziet. GPS test ik later op de dag.

Het aller belangrijkste heb ik nog niet voor elkaar. De 2e partitie op de SD card (Ext3) wordt volgens mij niet gebruikt. Ik had een partitie van 1.5 GB voorzien om ruim toe te komen, maar zie bij opslagruimte slechts een 150MB beschikbaar.

Er zijn zoveel opties dat ik niet weet waar te beginnen. Apps2SD, Apps2SD+, Links2SD, Data2SD, ...
Apps2SD had ik met de stock ROM ook, maar daarmee kan ik de tweede partitie niet gebruiken.
Kunnen jullie me adviseren over de beste methode om de Ext partitie te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
pbeer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:27:
Er zijn zoveel opties dat ik niet weet waar te beginnen. Apps2SD, Apps2SD+, Links2SD, Data2SD, ...
Apps2SD had ik met de stock ROM ook, maar daarmee kan ik de tweede partitie niet gebruiken.
Kunnen jullie me adviseren over de beste methode om de Ext partitie te gebruiken?
Ik zou gaan voor een custom ROM waarbij dit allemaal door de ROM bouwer al ingesteld is. Dat is simpelweg het makkelijkste, zekerb voor een beginner.

Zelf gebruik ik MildWild Oxygen, dat wordt door velen als een van de snelste en energiebewuste ROMs gezien. Runnymede AIO werkt ook goed.

Persoonlijk gebruik ik meestal Apps2sd icm. een EXT4 partitie, daar heb ik de beste ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
Voor zover ik kan zien zijn MildWild Oxygen en Runnymede Android 2.3 versies en ik wou eigenlijk ook vernieuwen.

Ik dacht zelf volgende te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310309. Maar kwam er bij uit dat er al een a2sd bij de ROM geïnstalleerd is: 69a2sd waarbij volgens mij volgende informatie hoort: http://forum.xda-develope...?p=27859704&postcount=597

De ROM bouwer heeft er dus wel aan gedacht. Bij de instellingen van Android zie ik nog steeds slechts 148MB vrije ruimte en volgens mij weten ze dat zelf 'the "bad" effect of this script is that free space calculation on /data isn't much accurate'. Naar wat ik begrijp moet ik de gsm telkens opnieuw opstarten om het script te laten uitvoeren.

Er wordt geschreven 'I needed something easier to manage installed apps' maar dit is niet mijn idee van easier. Met de app DiskInfo zie ik nu wel dat SD-Ext gebruikt wordt. Maar eigenlijk is dit niet de manier van werken die ik wil toepassen.

Heeft iemand een goed alternatief?
De AD2SDX manier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310309 lijkt me goed al had ik graag zelf nog bijkomende programma's op nand willen plaatsen (de veel-gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Groentenboer schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:43:
Binnenkort gaat mijn Desire de verkoop in, als de One X binnen is that is. Omdat ik geen geneuzel wil met iemand die geen custom ROM wil, wil ik hem zo origineel mogelijk verkopen.

Als ik de stappen uit de startpost volg, is dan zowel de root, de S-off, de hboot en de custom ROM ongedaan gemaakt? Die laatste weet ik vrij zeker, maar het gaat ook om die eerste 3.
Nog iemand die kan bevestigen dat ook de S-off en hboot terug naar de originele instellingen gaan als ik het stappenplan volg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
Groentenboer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Nog iemand die kan bevestigen dat ook de S-off en hboot terug naar de originele instellingen gaan als ik het stappenplan volg?
Ik ben in geen geval een expert, maar...

Als je de zip download en opent zie je dat er een hboot.img in zit, dus ik zou zeggen van wel.

Naar wat ik ervan begrijp is de aangepaste hboot een gekraakte versie die altijd s-off is. Dus de oude hboot terugzetten zou s-on terug moeten inschakelen. Dit kan wel afhankelijk zijn van de methode die je eerder gebruikte om s-off te gaan. Als je net als ik revolutionary gebruikte, zou je terug s-on moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Groentenboer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Voor zover ik weet moet je je Hboot downgraden (als je hem ooit een keer hebt gewijzigd) en dan de RUU gebruiken. Als het goed is is je toestel dan weer S-on & met de originele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Balen, ik wilde net de nieuwe Spazedog ICS Rom installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=29754294). Ik kom van BCM9 af en las dat een full wipe niet nodig was. Nu blijft mijn Desire echter in het bootscherm hangen (niet de HTC maar die van Spazedog/BCM).

Ook het terugzetten van mijn nandroid backup geeft hetzelfde probleem; raar ik heb de stock Hboot, en ook een wipe van /system , /data en ext en vervolgens de nandroid backup helpt niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbeer
Marked schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:42:
Balen, ik wilde net de nieuwe Spazedog ICS Rom installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=29754294). Ik kom van BCM9 af en las dat een full wipe niet nodig was. Nu blijft mijn Desire echter in het bootscherm hangen (niet de HTC maar die van Spazedog/BCM).

Ook het terugzetten van mijn nandroid backup geeft hetzelfde probleem; raar ik heb de stock Hboot, en ook een wipe van /system , /data en ext en vervolgens de nandroid backup helpt niet.

Iemand een idee?
Waarschijnlijk de 'Mijn toestel is bricked, wat nu?' procedure volgen:
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
KirovAir schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:30:
[...]
Dat zou misschien wel zo kunnen zijn, ICS roms zijn relatief 'nieuw' en nog niet zo stabiel als de bestaande GB roms. Kan natuurlijk ook zo zijn dat je je Desire wat meer gebruikt om ICS te ontdekken.. ;)
;-) Dat kan zeker, en in het begin was dat ook wel zo. Maar het hoge verbruik blijft.
kjast schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:42:
Zelf gebruik ik MildWild Oxygen, dat wordt door velen als een van de snelste en energiebewuste ROMs gezien. Runnymede AIO werkt ook goed.

Persoonlijk gebruik ik meestal Apps2sd icm. een EXT4 partitie, daar heb ik de beste ervaring mee.
Denk dat ik MildWild Oxygen maar eens ga proberen, Runnymede is een Sense ROM en dat wil ik niet. Bovendien heeft MildWild een aantal ICS kenmerken als ik zo kijk op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1353861 en dat vind ik wel mooi.

Momenteel draai ik 4EXT recovery v2.1.3. Werkt deze ook i.c.m. MildWild?
Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Let op:
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]