Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
pbeer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:46:
Ik ben in geen geval een expert, maar...
Als je de zip download en opent zie je dat er een hboot.img in zit, dus ik zou zeggen van wel.
Naar wat ik ervan begrijp is de aangepaste hboot een gekraakte versie die altijd s-off is. Dus de oude hboot terugzetten zou s-on terug moeten inschakelen. Dit kan wel afhankelijk zijn van de methode die je eerder gebruikte om s-off te gaan. Als je net als ik revolutionary gebruikte, zou je terug s-on moeten gaan.
Thanks. De One X komt pas volgende week, daarna zal ik eens gaan rommelen en mijn eigen vraag ook beantwoordenjanvanduschoten schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
Voor zover ik weet moet je je Hboot downgraden (als je hem ooit een keer hebt gewijzigd) en dan de RUU gebruiken. Als het goed is is je toestel dan weer S-on & met de originele ROM.
Sometimes you need to plan for coincidence
In de startpost op XDA staan nog een aantal opties, ik weet niet wat ik daar moet kiezen:
To enable Apps2Sdext and/or Data2SdExt visit Settings|Applications|Development.
Is dit nodig met deze ROM?
To set the default installation partition go to Settings|Applications.
De opties hier zijn:
- Interne apparaatopslag (lijkt me niet zo handig ;-))
- Verwisselbare SD kaart (wil ik graag)
- sd-ext (die volgens mij standaard niet actief is)
- Het systeem laten bepalen
Standaard is de laatste optie geactiveerd, is dat wijs? Of kan ik beter voor verwisselbare SD kaart kiezen?
Ik gebruik zelf altijd 'intern geheugen'...dat draait toch verreweg het snelst/soepelst.musicfreak schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:55:
Ik heb MildWild ondertussne draaien, wow wat voelt dat snel en snappy aan!
In de startpost op XDA staan nog een aantal opties, ik weet niet wat ik daar moet kiezen:
To enable Apps2Sdext and/or Data2SdExt visit Settings|Applications|Development.
Is dit nodig met deze ROM?
To set the default installation partition go to Settings|Applications.
De opties hier zijn:
- Interne apparaatopslag (lijkt me niet zo handig ;-))
- Verwisselbare SD kaart (wil ik graag)
- sd-ext (die volgens mij standaard niet actief is)
- Het systeem laten bepalen
Standaard is de laatste optie geactiveerd, is dat wijs? Of kan ik beter voor verwisselbare SD kaart kiezen?
Is het anders een idee om voor 'Het systeem laten bepalen' te kiezen en je belangrijkste apps eerst te installeren ? Dat in de hoop dat je interne geheugen eerst benut wordt bij deze instelling.
Heb dat zelf nooit geprobeerd, maar denk dat jouw gedachtengang wel klopt...dus eerst intern geheugen en dan pas ext.musicfreak schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:36:
Ah, maar daar heb ik maar 225 Mb van, ik vrees dat dat niet genoeg is.
Is het anders een idee om voor 'Het systeem laten bepalen' te kiezen en je belangrijkste apps eerst te installeren ? Dat in de hoop dat je interne geheugen eerst benut wordt bij deze instelling.
Hoe denken jullie daarover? Wat zou daarvan het voordeel zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door musicfreak op 05-08-2012 20:16 ]
Puur mbt grootte en ruimte voor apps. Intern geheugen is altijd het snelst, maar je zult zelf moeten kijken of je dat redt mbt het aantal apps dat je wilt installeren. Ik zou gewoon beginnen met de optie intern geheugen, en daarna wanneer de interne opslagruimte vol raakt, dan kun je altijd nog voor de optie externe opslag kiezen. Ik denk dat de gekozen optie geldt vanaf het moment dat je ervoor kiest...musicfreak schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:07:
Ik zit nog even te lezen in de MildWild thread op XDA, heb gezocht op 'default installation partition'. De meest interessante post vond ik http://forum.xda-develope...p?p=25438991#post25438991, als ik dit zo lees dan worrdt juist sd-ext weer aangeraden als standaard opslaglocatie.
Hoe denken jullie daarover? Wat zou daarvan het voordeel zijn?
Heb toch maar even contact opgenomen met de (professionele) Ebay verkoper, weet eigenlijk niet hoe lang de garantie periode isThinkPadd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:09:
[...]
Dat resetten is een bekend issue. Had mijn Desire ook, en heb toen kostenloos moederbordje laten vervangen. Weet alleen niet meer of ik toen al buiten de garantie was of niet, volgens mij al wel omdat ik de telefoon 2ehands had gekocht.
Ik houd je niet tegen om een andere telefoon te halen, maar je Desire kan dus waarschijnlijk wel gefixt worden
En anders ga ik HTC UK eens bellen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kan ik - zonder risico - terugkeren naar Clockworkmod recovery? Of zitten daar risico's aan?
Daarnaast heb ik blijkbaar nog een sd-ext partitie, die ik niet gebruik (niet geactiveerd ook in Mildwild). Kan ik deze wissen? Of is het bijv. een goed idee om de Dalvik cache hierop te plaatsen?
Ik draai nu deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113
Daar zit standaard Mounts2SD in, en staat ook aan standaard. Momenteel heb ik onder 'move content' alleen Applications aangevinkt staan. Wat dus zou betekenenen dat nieuw geinstalleerde apps naar de SD-ext partitie gelinkt zouden moeten worden. Als ik de beschrijving mag geloven.
Als ik in app beheer kijk, dan staan vrijwel al mijn apps onder 'gedownload' en heb ik bij vrijwel alles de mogelijkheid 'verplaatsen naar SD kaart'.
Hoe zit dit precies? Komt dit omdat er alleen gelinkt wordt naar de Ext partitie?
Ook als ik in Titanium kijk, zie ik wel mijn Ext partitie, van 1.44 GB groot, maar deze wordt maar heel langzaam kleiner, terwijl mijn Interne deel wel steeds wat voller raakt. Hiervan is ook al de helft in gebruik op dit moment.
Omdat je gebruik maakt van een Custom ROM heb je nu bijkomende mogelijkheden. In een Stock ROM kan je normaal (tenzij je root en zelf aan de slag gaat van daaruit) geen gebruik maken van een 2de ext partitie op je CD kaart.Buffalo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:36:
Als ik in app beheer kijk, dan staan vrijwel al mijn apps onder 'gedownload' en heb ik bij vrijwel alles de mogelijkheid 'verplaatsen naar SD kaart'.
Hoe zit dit precies? Komt dit omdat er alleen gelinkt wordt naar de Ext partitie?
Ook als ik in Titanium kijk, zie ik wel mijn Ext partitie, van 1.44 GB groot, maar deze wordt maar heel langzaam kleiner, terwijl mijn Interne deel wel steeds wat voller raakt. Hiervan is ook al de helft in gebruik op dit moment.
MAAR een stock ROM heeft wel Apps2SD via de ingebouwde Android mogelijkheden. Dit is waarom er 'verplaatsen naar SD kaart' staat. Dit is de standaard Apps2SD functionaliteit van Android die applicaties verplaatst naar je SD kaart op de EERSTE partitie die waarschijnlijk FAT geformatteerd is.
Als je dus 'verplaatsen naar SD kaart' doet, komt de applicatie op de eerste partitie van je SD kaart te staan.
Ik kan je niet vertellen hoe Mount2SD precies werkt, maar via daarmee komen applicaties terecht op de tweede partitie van je SD kaart. Maar wat er precies op de tweede partitie van je CD kaart komt te staan en wat er op je interne telefoon geheugen terecht komt kan ik je niet vertellen.
Hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1342387 staat meer informatie over Mount2SD, maar de exacte werking is afhankelijk van de aanpassingen (instellingen) die het script gebruikt.
In aanvulling op pbeer:Buffalo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:36:
Wie kan mij globaal, maar duidelijk uitleggen hoe Mount2SD precies werkt?
Ik draai nu deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113
Daar zit standaard Mounts2SD in, en staat ook aan standaard. Momenteel heb ik onder 'move content' alleen Applications aangevinkt staan. Wat dus zou betekenenen dat nieuw geinstalleerde apps naar de SD-ext partitie gelinkt zouden moeten worden. Als ik de beschrijving mag geloven.
Wanneer je alleen applicaties hebt geactiveerd voor M2SD, komen alleen de apk's op je ext-partitie te staan. (Dalvik-)cache en data van de app komen dus wel op internal. Vandaar dat internal ook voller raakt. Aangeraden wordt op data van apps wel op internal te houden, vanwege de snelheid. Dalvik en apps zelf kunnen prima op je ext-partitie (let wel, aangeraden wordt om minstens een Class 4 SD-kaartje te gebruiken).
Het 'Verplaatsen naar SD-kaart' wat je ziet onder app management in de settings is inderdaad de standaard (beperkte) Android apps2sd, zie ook de TS onder het kopje 'Terminologie': [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4
De BCM-rom wordt overigens niet meer geupdate, tenminste, het geheel is hernoemd naar Spazedog (zelfde dev, alleen Spazedog is er ook in Jellybean, de ICS-versie is de continuering van BCM). M2SD is verder ontwikkeld in Disk Manager, welke ook in Spazedog wordt gebruikt. Wel een aanrader, het geheel is flink doorontwikkeld en je kunt er nu ook bijvoorbeeld voor kiezen om system-apps en -data/-dalvik op intern te houden en user-apps/-data/-dalvik op ext, werkt erg fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 07-08-2012 10:51 ]
Rail Away!
Even een update, ik heb Clockworkmod recovery ondertussen geïnstalleerd. Daarna heb ik de ext-partitie gewist, en via de recovery een restore gedaan. Belangrijke apps staan op internal, minder belangrijke op mijn SD kaart, die Fat32 geformatteerd is.musicfreak schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:19:
Ik loop toch nog tegen iets geks aan. Ik heb momenteel 4EXT recovery geïnstalleerd, dat werd aangeraden voor de SlimICS ROM. Nu heb ik Mildwild draaien, en wil ik een zip bestand flashen. Echter, als ik in de recovery een zipbestand probeer te selecteren dan springt 'ie terug naar het vorige scherm.
Daarnaast heb ik blijkbaar nog een sd-ext partitie, die ik niet gebruik (niet geactiveerd ook in Mildwild). Kan ik deze wissen? Of is het bijv. een goed idee om de Dalvik cache hierop te plaatsen?
Echter als ik dit lees:
Dat klinkt eigenlijk ideaal, echter dat kan niet i.c.m. MildWild of wel?Wanneer je alleen applicaties hebt geactiveerd voor M2SD, komen alleen de apk's op je ext-partitie te staan. (Dalvik-)cache en data van de app komen dus wel op internal.
Desalniettemin... die MildWild draait echt heerlijk soepel, een mooi stukje vakwerk!
Als je normale App2SD van google gebruikt dan gaat alleen een gedeelte van een programma naar de SD-kaart. De cache en data worden intern nog opgeslagen.
Als je veel grote apps installeert wordt het interne geheugen alsnog te vol.
Wanneer je met clockworkmod of Minitool partition manager een ext2, ext3 of ext4 partitie maakt gaat alles naar die partitie. De telefoon ziet die partitie als intern opslag.
Voorbeeld: Intern heb je 150MB over voor apps.
Je maakt ext4 partitie van 512MB aan op micro sd-card.
Voordeel: Telefoon ziet 662MB vrije ruimte voor apps.
Nadeel: Bij een trage Micro Sd-card van 4MB/s lezen en 2MB/s schrijven zal je merken dat het opstarten van de telefoon en programma's stuk trager is.
Weet iemand wat de voordelen en nadelen zijn van ext2, ext3 of ext4?
Nog een vraag: Welke Ice Cream Sandwich rom vinden jullie het stabielste en beste waarbij HWA, Camera, Led, browser, muziek goed werkt? (Voor mijn zusje HTC Desire)
Runnymede ziet er ook goed uit, helaas is die nu Discontinued
Voor de HTC HD2 zijn er al een aantal goede ICS ROM's.
ps. misschien heeft Google daarom besloten om in zijn nieuwste telefoons geen externe sd kaart meer toe te laten. Het kan niet compatible zijn met het filesystem. HTC heeft dat ook. Volgens mij gebruikt Samsung nog steeds RFS.
[ Voor 10% gewijzigd door Archimond op 07-08-2012 23:09 ]
SlimICS is wat mij betreft de beste (lees : soepelst, snelst en stabiel). Is genoeg over voorbij gekomen hier de afgelopen weken...doe maar eens een search.Archimond schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:59:
Nog een vraag: Welke Ice Cream Sandwich rom vinden jullie het stabielste en beste waarbij HWA, Camera, Led, browser, muziek goed werkt? (Voor mijn zusje HTC Desire)
Runnymede ziet er ook goed uit, helaas is die nu Discontinued
dafmay in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4"
[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 08-08-2012 11:11 ]
Toestel gaat voor de laatste keer terug voor garantie en ik krijg van het weekend/begin volgende week een One X
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Helder verhaal. Ik gebruik een 16GB class10 kaartje, dus dat zit wel goed. Ik moet zeggen M2SD vind ik persoonlijk fijn werken. Ik heb inderdaad nu alleen apps aangevinkt staan, die op de EXT komen. Dalvik niet.Mad Marty schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:48:
[...]
In aanvulling op pbeer:
Wanneer je alleen applicaties hebt geactiveerd voor M2SD, komen alleen de apk's op je ext-partitie te staan. (Dalvik-)cache en data van de app komen dus wel op internal. Vandaar dat internal ook voller raakt. Aangeraden wordt op data van apps wel op internal te houden, vanwege de snelheid. Dalvik en apps zelf kunnen prima op je ext-partitie (let wel, aangeraden wordt om minstens een Class 4 SD-kaartje te gebruiken).
Het 'Verplaatsen naar SD-kaart' wat je ziet onder app management in de settings is inderdaad de standaard (beperkte) Android apps2sd, zie ook de TS onder het kopje 'Terminologie': [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4
De BCM-rom wordt overigens niet meer geupdate, tenminste, het geheel is hernoemd naar Spazedog (zelfde dev, alleen Spazedog is er ook in Jellybean, de ICS-versie is de continuering van BCM). M2SD is verder ontwikkeld in Disk Manager, welke ook in Spazedog wordt gebruikt. Wel een aanrader, het geheel is flink doorontwikkeld en je kunt er nu ook bijvoorbeeld voor kiezen om system-apps en -data/-dalvik op intern te houden en user-apps/-data/-dalvik op ext, werkt erg fijn.
Dit zal ik eens inschakelen.
Maakt het nog voor de snelheid uit waar user-apps en data/dalvik staat? Of kun je die dan zonder problemen in zijn geheel op de Ext zetten?
Ik zag inderdaad dat de BCM ROM overgegeaan is, moet eens kijken naar die nieuwe versie.
Persoonlijk ben ik tevreden over de rom, soms wel wat haperingen, maar vooralsnog niet echt storend.
Voor M2SD is Init.d vereist. Is dat script zelf op een custom rom te zetten? Ik less eigenlijk alleen maar dat dat script al in een rom zit als je het flasht.
Dank voor de link, die was erg verhelderend!Archimond schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:59:
Uitgebreide informatie over app2sd, ext2, ext3 en ext4 partities: http://forums.androidcent...ext3-ext4-partitions.html
Het klinkt logisch wat je zegt, en ik lees het vaker. Het maffe is wel dat dit in het artikel ter discussie wordt gesteld, in ieder geval voor wat betreft het starten van apps:Nadeel: Bij een trage Micro Sd-card van 4MB/s lezen en 2MB/s schrijven zal je merken dat het opstarten van de telefoon en programma's stuk trager is.
but the truth of the matter is that your applications will be running from your Phone's RAM anyway, so performance isn't really impacted at all. Since most apps are only a few hundred Kb's in size, or a couple of MB at the most, it's a non-issue.
Dat staat in het artikel,ext2 heeft geen journaling, en ext4 heeft niet echt voordelen t.o.v. ext3.Weet iemand wat de voordelen en nadelen zijn van ext2, ext3 of ext4?
Wat ik nog mis in het artikel is de verschillen tussen Ext3/4 en sd-ext. Iemand?
Voorlopig even teruggegaan naar MIUI Gingerbread, als je van de nieuwere ROMs komt voelt een GB ROM echt ongelooflijk soepel
Is het makkelijkste niet gewoon de RUU installer (ik gebruik die van de officiële 2.3.3 versie) te gebruiken?iCy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:54:
Ik zal in de loop van volgende week een instructie schrijven hoe men het simpelst terug kan van root+hboot+s-off naar stock met originele hboot en s-on.
Toestel gaat voor de laatste keer terug voor garantie en ik krijg van het weekend/begin volgende week een One X
Werkt niet met een andere hboot, tenminste bij mij niet.cocico schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:06:
[...]
Is het makkelijkste niet gewoon de RUU installer (ik gebruik die van de officiële 2.3.3 versie) te gebruiken?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Met sd-ext wordt gewoon de ext-partitie op je SD-kaart bedoeld, of die ext2, -3 of -4 is gepartitioneerd, dat ligt helemaal aan jezelfmusicfreak schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:29:
[...]
Dank voor de link, die was erg verhelderend!
[...]
Het klinkt logisch wat je zegt, en ik lees het vaker. Het maffe is wel dat dit in het artikel ter discussie wordt gesteld, in ieder geval voor wat betreft het starten van apps:
but the truth of the matter is that your applications will be running from your Phone's RAM anyway, so performance isn't really impacted at all. Since most apps are only a few hundred Kb's in size, or a couple of MB at the most, it's a non-issue.
[...]
Dat staat in het artikel,ext2 heeft geen journaling, en ext4 heeft niet echt voordelen t.o.v. ext3.
Wat ik nog mis in het artikel is de verschillen tussen Ext3/4 en sd-ext. Iemand?
Spazedog heeft ook een ICS-versie, welke de continuering is van (B)CM(9) van DK. JB leek mij ook nog wat te buggy, dus ik gebruik de ICS nu, welke heerlijk soepel draait. Tot nu toe nog geen problemen tegengekomen, waar ik bij de laatste BCM nog wel eens last van FCs of RRs had.iChaos schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:35:
Ca. 2 maanden op CM9 van DK-0C gezeten, en besloot die SpazeDog JB maar eens te installeren. So far nog niet echt geweldig imo, o.a. de notification bar voelt nog te laggy aan.
Voorlopig even teruggegaan naar MIUI Gingerbread, als je van de nieuwere ROMs komt voelt een GB ROM echt ongelooflijk soepel
Rail Away!
Om hier het verhaal even af te ronden: heb HTC UK gebeld, en er zit 2 jaar garantie op, en het is een bekend probleem. Ze komen hem morgen ophalen (zonder batterij, SD-kaart, SIM en backcover), en zolang er geen zichtbare schade op zit wordt het gerepareerd onder garantie; ze gaven zelf al aan dat het moederbord vervangen zou worden. Werd zeer vlot en prettig geholpenThinkPadd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:09:
Dat resetten is een bekend issue. Had mijn Desire ook, en heb toen kostenloos moederbordje laten vervangen. Weet alleen niet meer of ik toen al buiten de garantie was of niet, volgens mij al wel omdat ik de telefoon 2ehands had gekocht.
Ik houd je niet tegen om een andere telefoon te halen, maar je Desire kan dus waarschijnlijk wel gefixt worden
Heb gisteravond al de S-OFF/root verwijderd en de stock ROM teruggezet zoals aangegeven in de OP, en hij blijft rebooten. Heb intussen wel de Huawei Ascend G300 gekocht, maar dat zie ik dan maar als een nieuw speeltje
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 08-08-2012 15:15 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wow...zeer goede service van HTC! Mooie oplossinggambieter schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:15:
[...]
Om hier het verhaal even af te ronden: heb HTC UK gebeld, en er zit 2 jaar garantie op, en het is een bekend probleem. Ze komen hem morgen ophalen (zonder batterij, SD-kaart, SIM en backcover), en zolang er geen zichtbare schade op zit wordt het gerepareerd onder garantie; ze gaven zelf al aan dat het moederbord vervangen zou worden. Werd zeer vlot en prettig geholpen.
Ach dan doe je het maar met 2 speeltjes
Dan eerst de HBOOT terugzetten dan werkt het prima.iCy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:55:
[...]
Werkt niet met een andere hboot, tenminste bij mij niet.
Op pag1 staat de stock HBOOT
http://dl.dropbox.com/u/6...t/PB99IMG_bravo_stock.zip
[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 09-08-2012 07:36 ]
Oh? Tjonge, en ik maar denken dat dat hele verschillende dingen waren...Mad Marty schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:20:
Met sd-ext wordt gewoon de ext-partitie op je SD-kaart bedoeld, of die ext2, -3 of -4 is gepartitioneerd, dat ligt helemaal aan jezelf
welke heb je zelf al bekeken? Deze vraag werd recent ook al gesteld, lees dus eerst de laatste paar pagina's van dit topic doorNoFearz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:20:
Wat zijn momenteel de roms die jullie aanraden?
Zeg, het is hier geen helpdsk. Als je met je telefoon gaat tweaken, verwachten we eigen inzet en initiatief. Eerst inlezen, proberen, troubleshooten en dan pas vragen.NoFearz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:20:
Wat dacht je er van om de zoekfunctie eens te gebruiken...er komt hier dagelijks een hoop waardevolle info voorbij.NoFearz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:20:
Edit : om je op weg te helpen, bijv...mildwild
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 09-08-2012 18:55 ]
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 09-08-2012 19:18 ]
Na mijn laatste rom-switch is mijn geschiedenis wel correct behouden, maar ben ik helaas al mijn ontvangen foto's kwijtgeraakt! Heb hiervoor titanium gebruikt.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Het terugzetten van een Titanium-backup zou moeten werken. Maar als ik een nieuwe ROM installeer krijg ik gewoon de vraag voor mn neus of ik een backup terug wil zetten. Ik heb het idee dat Whatsapp dat in de meest recente versies van de app automatisch doet.KirovAir schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:32:
Weet iemand misschien hoe ik met een backup+restore na het wisselen van een rom mijn volledige whatsapp geschiedenis inclusief ontvangen foto's kan behouden?
Na mijn laatste rom-switch is mijn geschiedenis wel correct behouden, maar ben ik helaas al mijn ontvangen foto's kwijtgeraakt! Heb hiervoor titanium gebruikt.
[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2012 20:05 ]
'Redelijk goed' klinkt nu niet alsof het beter is dan de ICS romsjoris1989 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:53:
Ik heb net JB geinstaleerd. De versie van Nikez. Werkt eigenlijk nog redelijk goed, beter dan de ICS roms. Zijn er nog meer mensen die JB geinstaleerd hebben?
Rail Away!
Is gelukt! Nogmaals met Titanium geprobeerd, vreemd dat het de vorige keer niet lukte..RoD schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:37:
[...]
Het terugzetten van een Titanium-backup zou moeten werken. Maar als ik een nieuwe ROM installeer krijg ik gewoon de vraag voor mn neus of ik een backup terug wil zetten. Ik heb het idee dat Whatsapp dat in de meest recente versies van de app automatisch doet.
Draai op het moment MildWild Oxygen. Nu nog opzoek naar een passende launcher.
[ Voor 24% gewijzigd door KirovAir op 10-08-2012 13:46 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Groentenboer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:36:
[...]
Thanks. De One X komt pas volgende week, daarna zal ik eens gaan rommelen en mijn eigen vraag ook beantwoorden
Terug naar de officiële HTC ROM |
|
Met dit stappenplan uit de startpost wordt je Desire inderdaad weer helemaal als stock, inclusief HBOOT, S-On en zonder root. Het is wel zaak om de juiste RUU te gebruiken... Ik probeerde van een 2.29 versie naar een 1.xx versie te downgraden, maar dat gaat niet lekker. Uiteindelijk is het met de RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe gelukt.
Wellicht belangrijk om te weten is dat je naar de FASTBOOT modus op je telefoon moet gaan om de ROM succesvol te flashen. Dit doe je door de telefoon aan te zetten terwijl je [VOL-DOWN] ingehouden hebt, waarna je in het Bootloader-menu 1x op de [POWER]-toets drukt om FASTBOOT te selecteren.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb gisteren Leedroid (Sense) eraf gehaald wegens enorm traag en vervangen door CM 7.2 van EuroSkank. Wat een verademing, alles loopt weer soepel en reageert direct. Ik heb nog niet eens A2SD aangezet, er is al erg veel ruimte standaard over op het interne geheugen.
Ben nog steeds erg blij met de Desire (mijn OneX ligt nu ter reparatie...) het blijft een populair toestel en de devs blijven actief met het maken van ROM's

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik ga deze ook maar eens aan de tand voelen...wordt mijn 1e CM7.2, ben benieuwd...janvanduschoten schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:20:
Ik heb gisteren Leedroid (Sense) eraf gehaald wegens enorm traag en vervangen door CM 7.2 van EuroSkank. Wat een verademing, alles loopt weer soepel en reageert direct. Ik heb nog niet eens A2SD aangezet, er is al erg veel ruimte standaard over op het interne geheugen.
Edit : meteen weer retour naar MW 4.3...Euroskank CM7.2 is mij net ff wat te kaal/saai/lelijk. Wel erg rap (uiteraard).
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 10-08-2012 21:30 ]
Mijn htc (2.3.3 /hboot 1.06) op alleen opladen/usb foutsporing /standby gezet en toch blijft dat programma zeggen "waiting for device"
Hebben jullie hier ervaring mee?
Klopt ten dele. MW CM versie met ManU kernel geeft betere accuduur dan MW Oxygen versie.NoFearz schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:42:
Als ik het goed begrijp is er een MildWild-versie van Oxygen en Cyanogenmod. Ik heb een lange tijd Cyanogenmod 7 gebruikt en ik heb nu MildWild gebaseerd op Oxygen geïnstalleerd. Als ik naar de screenshots van de twee MildWild-versies kijk zie ik nauwelijks verschil. Ik heb gezocht en ik heb gevonden dat de Oxygen-versie zuiniger is met het batterij, maar de CM7-versie meer tweaks biedt. Klopt dit?
Ik zal me dan nog even gaan verdiepen in dergelijke opties. Ik heb ROM's geprobeerd waar je tussen verschillende kernels en dergelijke kon kiezen, maar dit liet ik vaak zoals het was.dafmay schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:06:
[...]
Klopt ten dele. MW CM versie met ManU kernel geeft betere accuduur dan MW Oxygen versie.
Verwijderd
Ik herinner me dat ik een poos geleden ook problemen had met revolutionary, maar ik weet niet maar wat het probleem precies was. Ik heb toen de cache van mijn computer leeggemaakt en toen was het probleem opgelost. Misschien dat dat bij jou ook werkt...jochem4207 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:48:
Ik heb net revolutionary gedownload en de gegevens ingevuld.
Mijn htc (2.3.3 /hboot 1.06) op alleen opladen/usb foutsporing /standby gezet en toch blijft dat programma zeggen "waiting for device"
Uitgevoerd met admin-rechten?jochem4207 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:48:
Ik heb net revolutionary gedownload en de gegevens ingevuld.
Ik lees hierboven dat je bij CM eventueel de Manu kernel kunt flashen om de batterijduur te verbeteren, maar geld dit dan ook niet voor Oxygen?
Edit: lees net dat die niet op Oxygen werkt.
Edit2: Zo maar even de thalamus kernel flashen, die is zo te lezen redelijk populair onder de Oxygen gebruikers.
[ Voor 10% gewijzigd door KirovAir op 12-08-2012 12:26 ]
Ja ik herken dit wel...blijf toch ook steeds weer terugkomen bij MW rom's...soms de CM versie (5.0) en zoals nu Oxygen 4.3. Loopt als een trein, is stabiel, en prima accuduur.KirovAir schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:48:
Nu een paar dagen draaiend op MildWild Oxygen na CM7.2 en MildWild CM (beide meerdere weken) geprobeerd te hebben.. Wat een verademing zeg! Samen met de xperia launcher moet ik zeggen dat dit de eerste rom is waar ik het idee heb dat echt alles soepel verloopt. Ook de GUI vind ik net iets gelikter dan die van de CM versie (al zijn dit maar hele kleine verschillen). Mis alleen hier en daar wat instelopties van CM maar daar kom ik wel overheen denk ik.
Ik lees hierboven dat je bij CM eventueel de Manu kernel kunt flashen om de batterijduur te verbeteren, maar geld dit dan ook niet voor Oxygen?
Edit: lees net dat die niet op Oxygen werkt.
Edit2: Zo maar even de thalamus kernel flashen, die is zo te lezen redelijk populair onder de Oxygen gebruikers.
Ik heb de Mod8 versie van de Thalamus kernel draaien, die is net ff wat zuiniger dan de reguliere versie. En heeft SmartassV2 setting. Linkje naar Mod8 kernel :
http://forum.xda-develope...hp?p=17674809&postcount=1
Edit : de ManU kernel werkt inderdaad in principe niet op Oxygen versies. Lijkt te werken, maar de camera is screwed
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 12-08-2012 13:02 ]
EDIT: Na een aantal reboots begon Titanium Backup om toegang te vragen.
[ Voor 29% gewijzigd door Nfear op 12-08-2012 14:53 ]
Heb hem nu een dag draaien. Lijkt allemaal prima stabiel/zuinig te gaan tot nu toe!dafmay schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:54:
[...]
Ja ik herken dit wel...blijf toch ook steeds weer terugkomen bij MW rom's...soms de CM versie (5.0) en zoals nu Oxygen 4.3. Loopt als een trein, is stabiel, en prima accuduur.
Ik heb de Mod8 versie van de Thalamus kernel draaien, die is net ff wat zuiniger dan de reguliere versie. En heeft SmartassV2 setting. Linkje naar Mod8 kernel :
Edit : de ManU kernel werkt inderdaad in principe niet op Oxygen versies. Lijkt te werken, maar de camera is screwed
Erg te spreken over de huidige setup dus.
Echter, tot nu toe is ze er erg tevreden over
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Mijn eerste indruk is dat de Oxygen versie van MildWild stabieler, sneller en zuiniger is dan de CM variant. Ik heb nog geen last van vastlopers gehad, het voelt sneller aan en de batterij gaat duidelijk merkbaar langer mee. Batterij drainage overnight (van pakweg 00:00 tot 09:00) is bij Oxygen tussen de 8 en de 10%, waar dat in mijn geval bij CM het dubbele was.
Dat lijkt mij een nogal hoog standby-verbruik met CM. Ik haal ongeveer 6% per 10 uur standby. Manu kernel 245-1152 SmartassV2, Vodafone 3G/H.Gabliboeba schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:16:
Mijn eerste indruk is dat de Oxygen versie van MildWild stabieler, sneller en zuiniger is dan de CM variant. Ik heb nog geen last van vastlopers gehad, het voelt sneller aan en de batterij gaat duidelijk merkbaar langer mee. Batterij drainage overnight (van pakweg 00:00 tot 09:00) is bij Oxygen tussen de 8 en de 10%, waar dat in mijn geval bij CM het dubbele was.
Wat ik heb gedaan:
- Dmv Revolutionary heb ik S-Off verkregen; bij het kopieren van de image was de telefoon echter binnen 2 seconden klaar (ipv enkele minuten, zoals aangegeven door de instructies) met als resultaat dat mijn USB verbinding vervolgens niet meer werkte (en de telefoon niet voorbij het HTC 'quietly brilliant' logo opstart)
- Ik heb deze stappen gevolgd ([7]RUU WITHOUT USB CONNECTION) om de USB verbinding te herstellen met de AlphaRev downgrader en vervolgens een officiele RUU. Het installeren van de downgrader ging probleemloos (gevolg: telefoon is weer S-ON), maar de telefoon wil niet booten van de PB99.img uit de RUU.
Ik heb vantevoren geen Goldcard gemaakt, aangezien dit niet in het stappenplan wordt beschreven voor Revolutionary. Aangezien de USB verbinding niet meer werkt (Revolutionary ziet geen devices) kan ik dus geen RUU installeren. PB99.img kopieren naar de SD-card heeft me tot nu toe geen bootable systeem opgeleverd.
Als ik nu de telefoon opstart, kom ik in de HBOOT omgeving waarbij de optie "FASTBOOT" niets doet, opstarten in "RECOVERY" het HTC bootscherm laat zien gevolgd door dit scherm:

Wie kan mij helpen mijn telefoon te unbricken??
PB99.img moet zijn PB99IMG.zip.Mini-me schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:50:
Vorig jaar heb ik de HTC update naar Gingerbread geinstalleer op mijn HTC Desire. Vanwege de groeiende omvang van applicatie begon ik steeds meer behoefte te krijgen aan A2SD. Daarbij heb ik hem gebricked. Tot op heden is het me niet gelukt om hem te unbricken; kent iemand een oplossing?
Wat ik heb gedaan:
- Dmv Revolutionary heb ik S-Off verkregen; bij het kopieren van de image was de telefoon echter binnen 2 seconden klaar (ipv enkele minuten, zoals aangegeven door de instructies) met als resultaat dat mijn USB verbinding vervolgens niet meer werkte (en de telefoon niet voorbij het HTC 'quietly brilliant' logo opstart)
- Ik heb deze stappen gevolgd (\[7]RUU WITHOUT USB CONNECTION) om de USB verbinding te herstellen met de AlphaRev downgrader en vervolgens een officiele RUU. Het installeren van de downgrader ging probleemloos (gevolg: telefoon is weer S-ON), maar de telefoon wil niet booten van de PB99.img uit de RUU.
Ik heb vantevoren geen Goldcard gemaakt, aangezien dit niet in het stappenplan wordt beschreven voor Revolutionary. Aangezien de USB verbinding niet meer werkt (Revolutionary ziet geen devices) kan ik dus geen RUU installeren. PB99.img kopieren naar de SD-card heeft me tot nu toe geen bootable systeem opgeleverd.
Als ik nu de telefoon opstart, kom ik in de HBOOT omgeving waarbij de optie "FASTBOOT" niets doet, opstarten in "RECOVERY" het HTC bootscherm laat zien gevolgd door dit scherm:
[afbeelding]
Wie kan mij helpen mijn telefoon te unbricken??
Staat ook op Pag 1 bij Terug naar de officiële HTC ROM
Draait MW 4.3 beter dan MW 3.9/4.0? Of heb je deze nooit getest?dafmay schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:54:
[...]
Ja ik herken dit wel...blijf toch ook steeds weer terugkomen bij MW rom's...soms de CM versie (5.0) en zoals nu Oxygen 4.3. Loopt als een trein, is stabiel, en prima accuduur.
BlaBlaBla
Je bedoeld de Oxygen versie? Ik heb ze allemaal getest en vanaf v4.0 werkt het allemaal eigenlijk perfect. v4.3 is net ff het soepelst, maar scheelt niet opzienbarend veel met bijv v4.0Strider schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:11:
[...]
Draait MW 4.3 beter dan MW 3.9/4.0? Of heb je deze nooit getest?
Hmm en hoe is de accu duur in vergelijking met 4.0? Weet jij toevalling of je 4.3 gewoon over 3.9/4.0 kunt flashen?dafmay schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Je bedoeld de Oxygen versie? Ik heb ze allemaal getest en vanaf v4.0 werkt het allemaal eigenlijk perfect. v4.3 is net ff het soepelst, maar scheelt niet opzienbarend veel met bijv v4.0
BlaBlaBla
Hmm accuduur scheelt in mijn ervaring nauwelijks voor de verschillende oxygen (CM) versies...Strider schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:43:
[...]
Hmm en hoe is de accu duur in vergelijking met 4.0? Weet jij toevalling of je 4.3 gewoon over 3.9/4.0 kunt flashen?
4.3 over 3.9/4.0 flashen weet ik niet...kun je proberen met bijv wipe cahe/dalvk cache. Maar uiteraard eerst ff een backup!
BlaBlaBla
Uiteraard, dat was een typefout in mijn post. Om zeker te zijn van de juiste naamgeving heb ik de filenaam meerdere malen gekopieerd en gecotroleerd (Windows optie "Hide known file extensions" staat uiteraard uit). De telefoon start op vanuit de image, maar geeft vervolgens een foutmelding dat de IMG te nieuw is (ook met oorspronkelijke Desire RUU).MikeOO schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:12:
[...]
PB99.img moet zijn PB99IMG.zip.
Staat ook op Pag 1 bij Terug naar de officiële HTC ROM
Probeer het volgende eens.Mini-me schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:25:
[...]
Uiteraard, dat was een typefout in mijn post. Om zeker te zijn van de juiste naamgeving heb ik de filenaam meerdere malen gekopieerd en gecotroleerd (Windows optie "Hide known file extensions" staat uiteraard uit). De telefoon start op vanuit de image, maar geeft vervolgens een foutmelding dat de IMG te nieuw is (ook met oorspronkelijke Desire RUU).
Kopieer dit bestand in de root van je SD kaart.
Bestand niet uitpakken maar als ZIP bestand kopieeren.
Start je telefoon weer op zodat je de rode driehoek krijgt te zien.
Druk nu op volume up & power tegelijk, en je komt in een andere recovery.
Kies nu voor de optie waarin je update.zip flashed.
Je komt nu in de juiste recovery waar je kunt wipen en flashen en probeer vanuit daar eens een ROM te flashen. Wipe wel eerst alles voor je begint aan een nieuwe ROM.
Mogelijk dat een andere ROM wel gaat lukken en je weer wat verder komt.
Zover ik weet komt de foutmelding omdat je HBOOT gedowngrade moet worden en nu dat lukt je dus niet.
Je zou ook een andere RUU kunnen proberen. Staat genoeg linkjes in dit topic die je kunt proberen. Even zoeken op RUU.
Probeer de HBOOT niet via dit recovery menu te flashen wat dan gaat het volgens mij niet goed.
Belangrijkste is om eerst je USB weer werkend te krijgen. Dan kun je de optie van iChaos proberen op je PC.
iChaos in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4"
Uiteraard alles op eigen risco.
Ik heb nu echter het probleem dat als ik GPS wil gebruiken het volgende in logcat verschijnt:
1
2
3
4
| V/libgps ( 1124): PD command: V/libgps ( 1124): RPC_PDSM_PD_CMD_GET_POS E/libgps ( 1124): PD error: 17 command: E/libgps ( 1124): RPC_PDSM_PD_CMD_GET_POS |
Ik heb al gezocht op internet, op google code vond ik een zipje genaamd gpsfromICS.zip, deze heb ik geflasht, nu werkt de gps wel maar zodra die is aangezet blijft het gps icoontje bovenin actief. Ook als ik gps uitzet in de instellingen blijft deze er staan. Na een reboot is hij weer uit totdat ik een gps applicatie opstart.
Komt dit iemand bekend voor? De gps werkt prima in de stock rom.
edit:
Ik heb het volgende gedaan:
- RUU van 2.3 erop gezet met pb99img.zip, hboot werd niet overschreven omdat die van alpharev is. => GPS werkt
- Ez touch recovery geflasht, nandroid backup gemaakt
- Hboot naar cm7r2, wipe, alex-v sense 1.8 => problemen
- hboot naar sense, wipe, nandroid terug => gps werkt
- wipe, mildwild5 => gps werkt
- wipe, alex-v sense => gps werkt niet
- wipe, mildwild5 => gps werkt niet
- nog een wipe, mildwild5 => gps werkt niet
- wipe,stock rom terug uit nandroid=> gps werkt wel
- wipe,r.s.k. rom, => gps werkt
[ Voor 27% gewijzigd door hberntsen op 16-08-2012 15:16 ]
Zo zit ik momenteel vast op 2 zaken. (Ik heb m'n zinnen gezet op MildWild CM5, dus gebaseerd op CyanogenMod7.2.)
1) Ik zou de nieuwste radio moeten flashen voor die CM7.2. Kan ik dit nu al doen op m'n stock Desire? Heb ik daarvoor eerst S-Off nodig? Of moet ik zelfs eerst nog een andere custom recovery flashen voor ik de radio kan flashen?
2) Op http://alpharev.nl/ zie ik in de tabel aangepaste HBOOT's staan (de bootloaders, correct?) met geoptimaliseerde partitiegroottes voor het interne geheugen. Zo biedt bravo_alphaspl-cm7r2.img dubbel zoveel ruimte voor apps als de stock HBOOT.
Wanneer moet ik deze HBOOT flashen? Voor of nadat ik met Unrevoked 3.32 de ClockworkMod recovery flash?
Misschien nog een 3e:
3) Op die site van Unrevoked staat er dat ik die HBOOT drivers moet installeren. In de topicstart en op andere locaties staat dan weer dat ik HTC Sync moet installeren en daarna deïnstalleren, exclusief de drivers. Is de topicstart outdated of zijn beide nodig?
Zo, heb de telefoon al weer terug, moederbord vervangen zo te zien; het MAC-adres was anders, en nog geen reboot. Die dus van het weekend maar eens rooten etc, en dan ben ik hier weer terugdafmay schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:53:
Wow...zeer goede service van HTC! Mooie oplossing
Ach dan doe je het maar met 2 speeltjes
Voor een nieuwe radio heb je afaik inderdaad S-off nodig. Voor het verkrijgen van S-off zul je eerst je telefoon geroot moeten hebben, tijdens het rooten wordt automatisch ook een custom recovery (CWM) geflasht. Deze kun je gebruiken om je radio te flashen, maar doordat CWM soms ook voor problemen zorgt (met bijv. partitioneren), wordt over het algemeen aangeraden een recentere recovery als 4EXT te gebruiken. 4EXT kun je simpel op je telefoon verkrijgen door hun app uit de Market te installeren en die z'n werk te laten doen (uiteraard root nodig).Buzz_Fuzz schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:57:
1) Ik zou de nieuwste radio moeten flashen voor die CM7.2. Kan ik dit nu al doen op m'n stock Desire? Heb ik daarvoor eerst S-Off nodig? Of moet ik zelfs eerst nog een andere custom recovery flashen voor ik de radio kan flashen?
Je hebt sowieso een custom recovery nodig, dus eerst die hebben, daarna verder kijken. Je kan in principe de HBOOT kiezen die je zelf het fijnst lijkt, maar let op dat veel custom roms een minimale grootte van de system-partitie nodig hebben. Na het flashen van een nieuwe HBOOT moet je ook je rom opnieuw flashen.2) Op http://alpharev.nl/ zie ik in de tabel aangepaste HBOOT's staan (de bootloaders, correct?) met geoptimaliseerde partitiegroottes voor het interne geheugen. Zo biedt bravo_alphaspl-cm7r2.img dubbel zoveel ruimte voor apps als de stock HBOOT.
Wanneer moet ik deze HBOOT flashen? Voor of nadat ik met Unrevoked 3.32 de ClockworkMod recovery flash?
Ben niet helemaal zeker, maar ik denk dat die van Unrevoked genoeg zijn.Misschien nog een 3e:
3) Op die site van Unrevoked staat er dat ik die HBOOT drivers moet installeren. In de topicstart en op andere locaties staat dan weer dat ik HTC Sync moet installeren en daarna deïnstalleren, exclusief de drivers. Is de topicstart outdated of zijn beide nodig?
Rail Away!
+1 vwb 4Ext recovery...met honderden backup's en restores heeft die mij nog nooit in de steek gelatenMad Marty schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:12:
[...]
Voor een nieuwe radio heb je afaik inderdaad S-off nodig. Voor het verkrijgen van S-off zul je eerst je telefoon geroot moeten hebben, tijdens het rooten wordt automatisch ook een custom recovery (CWM) geflasht. Deze kun je gebruiken om je radio te flashen, maar doordat CWM soms ook voor problemen zorgt (met bijv. partitioneren), wordt over het algemeen aangeraden een recentere recovery als 4EXT te gebruiken. 4EXT kun je simpel op je telefoon verkrijgen door hun app uit de Market te installeren en die z'n werk te laten doen (uiteraard root nodig).
Welkom teruggambieter schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:11:
[...]
Zo, heb de telefoon al weer terug, moederbord vervangen zo te zien; het MAC-adres was anders, en nog geen reboot. Die dus van het weekend maar eens rooten etc, en dan ben ik hier weer terug
Kan ik eigenlijk gemakkelijk een SD kaart vervangen (waar een sd-ext partitie op staat)?
Bij een puur fat32 sd kaart (zoals de stock desire) is het gewoon een kwestie van in windows files overpompen en de kaarten verwisselen, maar ik zou dus een ext3 partitie willen maken en S2E gebruiken (naar het schijnt de aangeraden manier voor MildWild CM5), maar hoe kan ik die ext3 partitie later clonen naar een nieuwe kaart, zonder Linux-systeem? Kan dit via een Nandroid backup of maakt die enkel backups van het interne geheugen?
Edit: GPS werkt hier wel, vreemd dat het nieuwe moederbord opeens problemen heeft met de gps op die rom terwijl die rom prima werkte op mijn oude moederbord.
Ik merk wel dat het net wat trager is dan de sense 2.1/3.0 rom. Tevens heb ik nu de droidzone kernel geflashed i.v.m. kalibratie van de batterij, straks eens kalibreren zodat hij niet meer op 15% uitvalt.
[ Voor 60% gewijzigd door hberntsen op 16-08-2012 15:42 ]
Interessant! De mijne valt op 20% uit, binnen 2 sec na de waarschuwingTevens heb ik nu de droidzone kernel geflashed i.v.m. kalibratie van de batterij, straks eens kalibreren zodat hij niet meer op 15% uitvalt.
De slimICS werkt goed, voelt iets langzamer aan dan de ICS op mijn Huawei Ascend. Veel handige tools die meegeleverd worden in de ADB-funpack op de XDA pagina.
Enige vreemde verschil is dat slimICS me verbied om widgets uit de Appdrawer naar een homescreen te slepen (en zegt dat dit niet mag van Android), maar dat dit wel kan op de Ascend ICS? Maar verder ziet het er gunstig uit voor de Desire
Ook is het font niet erg zwart maar wat lichter en dunner, als ik het vergelijk met de Huawei ICS?
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 17-08-2012 03:28 ]
Het probleem is als volgt, als mijn telefoon voor een lange tijd aanstaat, dan loopt mijn toetsenbord gigantisch traag. Ik kan dit oplossen door het toetsenbord proces te killen, maar dat is naar mijn mening niet een hele nette oplossing, en dit is helaas geen structurele oplossing. Heeft een van jullie dit probleem ook, of eventueel een oplossing hiervoor? Ik gebruik gewoon het stock Android toetsenbord.
Just do it.
Klinkt goed allemaal! HTC heeft prima garantie geleverd, dat is handig om te weten.gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 02:47:
....
Ook is het font niet erg zwart maar wat lichter en dunner, als ik het vergelijk met de Huawei ICS?
Het font van ICS, in ieder geval de SlimICS rom, is inderdaad lichter/dunner dan alle andere roms welke ik tot nu toe heb getest. Ik vind het persoonlijk net iets té licht/dun.
Inderdaad. Ook de service met UPS halen en brengen, en de communicatie krijgen eendafmay schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:30:
Klinkt goed allemaal! HTC heeft prima garantie geleverd, dat is handig om te weten.
Dat is wat ik bedoel. Grijs, niet zwart, en te dun om prettig te lezen. Ik heb wat font-change utilities geprobeerd, maar die hebben geen effect. Dat gaat me toch richting een andere ROM duwen, zeker met mijn slechter wordende ogenHet font van ICS, in ieder geval de SlimICS rom, is inderdaad lichter/dunner dan alle andere roms welke ik tot nu toe heb getest. Ik vind het persoonlijk net iets té licht/dun.
I hear yagambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:44:
[...]
Inderdaad. Ook de service met UPS halen en brengen, en de communicatie krijgen een![]()
[...]
Dat is wat ik bedoel. Grijs, niet zwart, en te dun om prettig te lezen. Ik heb wat font-change utilities geprobeerd, maar die hebben geen effect. Dat gaat me toch richting een andere ROM duwen, zeker met mijn slechter wordende ogen
Het lukt mij nu ook niet meer om in het recovery menu te komen dmv volumeknop omlaag en powerknop. hij gaat dan gewoon door met booten.
Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik weer in recovery kan komen?
Ik heb die Sandvold ICS net ook geprobeerd. Eerst geen problemen, maar het toetsenbord bleef vastlopen in Google Play. Die is het dus ook niet. Eigenlijk best teleurstellend dat er eigenlijk geen goede ICS ROMs zijn voor de Desire? Ook de andere AOKP is het ook niet.
Het valt me uiteindelijk tegen dat geen enkele ICS ROM voor de Desire echt goed werkt, en ICS nu al niet meer bijgewerkt lijkt te worden vanwege JellyBean. Ik blijf denk ik toch voorlopig maar bij de slimICS hangen (handig die ClockWorkMod backup
[ Voor 58% gewijzigd door gambieter op 19-08-2012 03:30 ]
Nice! Pas die nog steeds op de Cm7r2 HBOOT?paul99 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:07:
Na het flashen van een nieuwe ICS Rom ([BETA 0.16.1][03.08] ICS for Desire[ALL HBOOTS][4.0.4])
De ROM heeft een interactieve en "intelligente" installer die de installlatie aanpast aan de HBOOT. Dus jahaling schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:04:
Nice! Pas die nog steeds op de Cm7r2 HBOOT?
Voor een "intelligente" installer stelt hij toch een hoop vragen!gambieter schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:20:
[...]
De ROM heeft een interactieve en "intelligente" installer die de installlatie aanpast aan de HBOOT. Dus ja.
Mijn keuzes:
- Apex launcher
- Regular A2sd
- aGPS
- Stock/Drewis kernel
- Stock Wifi
- T9 dialer
- Stock dictionary
- Stock build.prop
- NikezUpdater
- Stock MMS
- Stock Google Maps
- Google Now
- Supercharger v6
Eerst maar eens afwachten of hij netjes wil booten ... daarna gaat blijken of ik wel/niet de tweaker uit moet hangen
Helaas is hij na 2 pogingen van 15-20 minuten nog steeds niet geboot, dus ik moet inderdaad de tweaker uit gaan hangen. Eigenlijk is het daar veel te warm voor ...haling schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:53:
[...]
Eerst maar eens afwachten of hij netjes wil booten ... daarna gaat blijken of ik wel/niet de tweaker uit moet hangen
Bij mij was het booten geen probleem, die kwamen pas later. Ik heb nu zo ongeveer alle ICS ROMs geprobeerd (op de CM9 na), en de slimICS die dafmay aangaf is imo de enige die behoorlijk werkthaling schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:26:
Helaas is hij na 2 pogingen van 15-20 minuten nog steeds niet geboot, dus ik moet inderdaad de tweaker uit gaan hangen. Eigenlijk is het daar veel te warm voor ...
SlimICS is gebaseerd op de oude Sandvold ICS, daar is nu een nieuwe versie van uit.gambieter schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Bij mij was het booten geen probleem, die kwamen pas later. Ik heb nu zo ongeveer alle ICS ROMs geprobeerd (op de CM9 na), en de slimICS die dafmay aangaf is imo de enige die behoorlijk werkt
Dat is dan ook degene die ik geprobeerd heb gisteren (0.16.1).haling schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:59:
[...]
SlimICS is gebaseerd op de oude Sandvold ICS, daar is nu een nieuwe versie van uit.
Ik ben nu m'n MildWild GB backup terug aan het zettengambieter schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Bij mij was het booten geen probleem, die kwamen pas later. Ik heb nu zo ongeveer alle ICS ROMs geprobeerd (op de CM9 na), en de slimICS die dafmay aangaf is imo de enige die behoorlijk werkt
- htc sync geinstalleerd, gedeïnstalleerd maar drivers laten staan, ook unrevoked hboot drivers geïnstalleerd.
- Unrevoked gelopen: rooten faalt, paar apps gedelete en dan werkte het op het eerste zicht, maar dan "firmware too new" error.
- Revolutionary gelopen met de extra SuperUser flash en alles lukt: s-off, root & CWM recovery erop. Woohoow!
- nandroid backup gemaakt.
- 4EXT Recovery Updater geïnstalleerd en 4EXT Recovery Touch recovery erop gezet.
- SDK geïnstalleerd om fastboot te hebben
- nieuwste radio & CM7r2 HBOOT geflashed met fastboot
- mount SD vanuit 4EXT, format + 1GB ext3 partitie (kon blijkbaar rechtstreeks vanuit 4EXT, maar dat had ik nog niet door)
- wipe everything
- flash Mildwild CM-5.0
- booten, laten settlen en nog eens opnieuw booten om zeker te zijn dat alle initialisaties achter de rug zijn.
En tot groot jolijt: alles werkt
- Ik dus ijverig 2 dozijn applicaties gaan installeren (vers uit de Market) (waaronder S2E (maar verder niets aan geconfigureerd), ook BusyBox, titanium backup & 4ext recovery updater, voor de rest allemaal "normale" apps), SMS backup terugzetten, al een paar widgets gaan toevoegen, android & CyanogenMod configuratieschermen tot in het detail aflopen en naar mijn wensen instellen.
- Na al die installs wou ik even rebooten en....
- ... freeze op het witte HTC logo scherm, mag het nog 10 minuten zo laten staan, blijft hangen.... Geraak nog in de bootloader & recovery, maar booten in Mildwild gaat dus niet meer
Any advice? Anders dan een reflash van mildwild, want daar heb ik momenteel geen zin of tijd meer voor, zit al de hele namiddag te smelten achter m'n pc
UPDATE:
- na een wipe all/factory reset geraak ik terug in MildWild. Nu dan maar een voor een apps installeren en settings wijzigen en tussendoor altijd rebooten, in de hoop een boosdoener te vinden...
UPDATE 2:
- got 'em. S2E. Ookal gebruik je hem niet en laat je alle opties op disabled staan, S2E installeren op Mildwild CM-5.0 maakt "iets" kapot waardoor je blijft hangen op het boot-screen...
[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 19-08-2012 21:50 ]
Sedert een 2tal jaar heb ik deze telefoon in mijn bezit. Zeer tevreden,echter de laatste tijd loop ik telkens tegen de melding dat mijn sd kaart vol is/of toch te weinig ruimte op 4gb kaartje.
Heb via informatique dan maar direct een 32gb samsung kaartje besteld.
Mijn vraag hierbij is dat ik nu mijn desire zou willen rooten.
Kan ik dit doen vanaf mijn nieuwe micro sd kaart of moet ik beginnen via mijn 4gb kaartje?
Ook had ik graag de laatste android versie erop gehad, de jelly bean, maar is deze al beschikbaar?
Indien niet gaat 1 van deze erop: Bravo CM9 ICS of AOKP for Bravo.
Graag jullie hulp en mening, alvast bedankt.
~[html]Help mee ROMs onderling te vergelijken door benchmarkresultaten te uploaden. Zie daarvoor <a href="https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFB4bGl4RFczMnFsd1BJa2Fpd044cXc6MQ#gid=0">deze</a> spreadsheet.~[/html]